• “​​ေလချွန်နတ်နှင့​်​​ေတွ့​​ဆံုြခင်း​​”

    ရန်ကုန်-ြပည် ကား​​လမ်း​​မ​​ေပါ်က ြကို့​​ပင်​​ေကာက်ဆိုတဲ့​​ြမို့​​က​​ေလး​​ကို ြဖတ်သွား​​မိရင် သူများ​​​ေတွ ဘာ​​ေတွ​​ေတွး​​မိသလဲ​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​။ ကိုယ့​်​ဘာသာ​​ေတာ့​​ ငယ်ငယ်တုန်း​​က အင်မတန် နံမယ်ြကီး​​တဲ့​​ ​​ေလချွန်နတ်ဆိုတာကို သွား​​သတိရပါတယ်။

    သူက ​​ေရှ့​​ြဖစ် ​​ေနာက်ြဖစ် ​​ေဗဒင်ယြတာ​​ေတွ ​​ေဟာတာမဟုတ်ဘူး​​ဗျ။ ကွယ်လွန်သွား​​တဲ့​​လူ​​ေတွ တမလွန်မှာ ကျွတ်ကျွတ်လွတ်လွတ် ြဖစ်မြဖစ်၊​ ဘယ်လိုဘဝမျိုး​​ ကူး​​​ေြပာင်း​​သွား​​တယ် လို့​​ ​​ေဟာနိုင်ြပီး​​ မကျွတ်မလွတ်​​ေသး​​လို့​​ရှိရင် အလွမ်း​​​ေြပ ချတ်တင်ဝင်လို့​​ရသတဲ့​​။ စစ်ကိုင်း​​ြပည်တို့​​ ရွာဦး​​မစိန်ြကာတို့​​လို အရုပ်မြမင်ရ​​ေပမယ့​်​ ဂျီး​​​ေတာ်နဲ့​​ ချက်သလို အသံက​​ေလး​​​ေတာ့​​ ြကား​​နိုင်သတဲ့​​။

    သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ ြမန်မာြပည်ကွန်နက်ရှင်နဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ သိတဲ့​​အတိုင်း​​ပဲ​​ေလ။ တရွှီရွှီနဲ့​​ ​​ေလချွန်သံ​​ေတွချည့​်​ပဲ ြကား​​​ေနရတာနဲ့​​ နတ်က​​ေတာ်လုပ်တဲ့​​ ဘွား​​​ေတာ်ြကီး​​က အင်တာပရက်တာ လုပ်​​ေပး​​ရပါသတဲ့​​။ သူ့​​​ေခတ်နဲ့​​သူ့​​အခါတုန်း​​က​​ေတာ့​​ အင်မတန်မှန်တယ်တဲ့​​ဗျား​​။ ​​ေရွှမန်း​​တင်​​ေမာင် ဘယ်ဘဝ​​ေရာက်​​ေနတယ်တို့​​ ဘာတို့​​​ေတာင် အတိအလင်း​​ ​​ေဟာနိုင်တယ်လို့​​ ​​ေြပာြကတာ​​ေပါ့​​။ ဗမာပီပိ ​​ေဗဒင်​​ေမး​​ နတ်​​ေမး​​၊​ အတင်း​​တုပ်၊​ အိမ်လည်ဆိုတာ ဘယ်သူမှ မ​​ေနနိုင်တဲ့​​ အမျိုး​​ဆို​​ေတာ့​​ အပျင်း​​​ေြပ သွား​​​ေမး​​ြကည့​်​ရင် မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။ လာ .. လိုက်ခဲ့​​။

    +++++++++++

    ကျွနင်္ုပ် ။ အ​​ေမြကီး​​။ ​​ေန​​ေကာင်း​​လား​​။ အရင်လို ​​ေဟာနိုင်​​ေြပာနိုင်တုန်း​​ပဲလား​​။

    ​​ေလချွန်နတ် ။ ​​ေကာင်း​​ပ ​​ေမာင်ရာ။ အရင်​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေဟာရ​​ေတာ့​​မလဲ။ ​​ေခတ်ကာလသား​​သမီး​​​ေတွက ​​ေသ​​ေသာသူ မြကာခင်​​ေမ့​​ကုန်ြကလို့​​ အ​​ေမး​​အြမန်း​​သိပ်မထူ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ​​ေသတဲ့​​သူ​​ေတွကလည်း​​ ​​ေရှး​​ကလို ​​ေြမြကီး​​ထဲ ​​ေရွှ​​ေတွြမှုပ်ပစ်ခဲ့​​တာမှ မရှိ​​ေတာ့​​တာ။

    ကျွနင်္ုပ် ။ အ​​ေမြကီး​​က ​​ေသြပီး​​သား​​လူဆို ဘယ်​​ေလာက်ြကာြကာ ြပန်​​ေခါ်​​ေမး​​လို့​​ရတာပဲလား​​ဗျ။

    ​​ေလချွန်နတ် ။ ဘဝမကူး​​​ေသး​​ရင်​​ေတာ့​​ ရတာပကွယ်။ မင်း​​တို့​​ ခုနှစ်ရက်သား​​သမီး​​​ေတွ​​ေတာင် အ​​ေနာ်ရထာလက်ထက်က ဖျဉ်း​​ဘရား​​သား​​ ​​ေခါ်​​ေခါ်ြပီး​​ ပါတီ​​ေပး​​​ေပး​​​ေနြကတဲ့​​ဥစ္စာ။ နတ်နဲ့​​နဂါး​​ မလှည့​်​စား​​နဲ့​​တဲ့​​။ ဘာလဲ။ ပညာစမ်း​​ချင်လို့​​လား​​။ ငါ .. တယ် …။

    ကျွနင်္ုပ် ။ ယံုပါြပီ အ​​ေမရယ်။ ယံုပါြပီ။ ခု​​ေခတ်နတ်က​​ေတာ်​​ေတွက ကွမ်ရင်မယ်​​ေတာ်ြကီး​​​ေတာင် ရ​​ေအာင်ပင့​်​နိုင်တာ ​​ေတွ့​​ပါတယ်။ ဒါထက် စကား​​မစပ်ဗျာ။ သူတို့​​လို ဘာသာမတူတဲ့​​ လူမျိုး​​ြခား​​နတ်​​ေတွ ဝင်လာြပီး​​ ​​ေြပာရင်လည်း​​ အ​​ေမတို့​​က နား​​လည်တာပဲလား​​။

    ​​ေလချွန်နတ် ။ ​​ေတာ်​​ေြပာမှပဲ ကျုပ်တို့​​နတ်က​​ေတာ်​​ေတွ ယူအက်ဖ်အယ်လ်​​ေြပး​​ြပီး​​ စပီကင်တက်ထား​​ရမယ့​်​ပံု။ နတ်တို့​​၏ ဘာသာစကား​​ဆိုတာ မ​​ေနာက​​ေြပာတာကွဲ့​​။ ထရန်စလိတ်တာ မလိုဘူး​​။ ချက်ဆို နား​​ခွက်က မီး​​​ေတာက်တယ်။ ဂွပ်ကနဲ့​​ဆို ဓါတ်ြပီး​​သား​​။ နပ်လွန်လွန်း​​လို့​​ နတ်ြဖစ်​​ေနတာ​​ေပါ့​​ သား​​ရယ်။

    ကျွနင်္ုပ် ။ ​​ေပါက်ပါြပီ အ​​ေမ။ ​​ေပါက်ပါြပီ။ ပညာစမ်း​​တယ်​​ေတာ့​​ မ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ပါနဲ့​​။ ​​ေမး​​ချင်သိချင်တဲ့​​စိတ်​​ေတွ များ​​လွန်း​​လို့​​ မစား​​နိုင်မအိပ်နိုင်ြဖစ်ခဲ့​​ရတဲ့​​ လူတစ်​​ေယာက်ရှိပါတယ်။ ​​ေသတာ​​ေတာ့​​ နည်း​​နည်း​​ြကာပါ​​ေပါ့​​။ အ​​ေမြကီး​​ရဲ့​​ စက်တလိုက်ထဲမှာ ဘ​​ေရာင့​်​ဇ်လုပ်​​ေပး​​ပါဦး​​။ ရှိများ​​ရှိရင် ​​ေမး​​လိုက်ချင်ပါရဲ့​​။

    ​​ေလချွန်နတ် ။ နံမယ်နဲ့​​ ​​ေသတဲ့​​ခုနှစ်ကို ​​ေြပာ​​ေလ။ ​​ေဒတာ အန်း​​တား​​မလုပ်ပဲ ငါက ဘယ်လိုရှာရမှာတုန်း​​။ ဘယ်လိုသူငယ်ပါလိမ့​်​။ သတင်း​​စာထဲမှာ ​​ေယာက္ခမလွမ်း​​စာ​​ေတွ ထည့​်​ထည့​်​​ေနပံု​​ေထာက်ရင် ဘာ​​ေတွ​​ေမး​​ချင်​​ေနမှန်း​​မသိ။

    ကျွနင်္ုပ် ။ ဟုတ်ပါဘူး​​ အ​​ေမြကီး​​ရယ်။ ​​ေသတဲ့​​ခုနှစ်က​​ေလး​​ ြပန်စဉ်း​​စား​​​ေနလို့​​ပါ။ မှတ်မိြပီဗျ။ ခရစ်​​ေတာ်မ​​ေပါ်ခင် ဘီစီ ၃၉၉ မှာ ကွယ်လွန်သွား​​တာ။ နံမယ်က​​ေတာ့​​ ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ လို့​​​ေခါ်တယ်။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ငယ်ငယ်တုန်း​​က ပါတီအ​​ေတွး​​အ​​ေခါ် စာအုပ်​​ေတွထဲမ​​ေတာ့​​ အဂင်္လိပ် စာလံုး​​​ေပါင်း​​အတိုင်း​​ ဗမာလိုအသံထွက်ြပီး​​ ဆိုက​​ေရး​​တီး​​ လို့​​ ​​ေခါ်ြကတယ်။

    ​​ေလချွန်နတ် ။ ​​ေသာက်ကျိုး​​နည်း​​။ လက်စသတ်​​ေတာ့​​ နင်က ငါ့​​ကို ပညာစမ်း​​​ေနတာ​​ေပါ့​​​ေလ။ ရွှီဘွား​​​ေတာ်ဟဲ့​​။ ​​ေသမှာမ​​ေြကာက်လို့​​ ​​ေပတရာ​​ေလျှာက်​​ေနတာ။ နင့​်​အ​​ေကာင် နတ်ြဖစ်​​ေနလို့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေခါ်ြပလိုက်မယ်။ ​​ေမး​​စမ်း​​​ေတာ်။ အမုန်း​​။ ြပီး​​ရင် နင့​်​ကိုပါ သူနဲ့​​ ြပန်ထည့​်​​ေပး​​လိုက်မယ်။ @#$%..

    +++++++++++++

    ကျွနင်္ုပ် ။ ​​ေဟာ … လာြပီ လာြပီ ​​ေဒါ်သက်ရီ။ ဘယ်ရပ်ဘယ်ရွာကလာတဲ့​​ ဘယ်သူဘယ်ဝါဆိုတာက​​ေလး​​ အင်ထရိုလုပ်​​ေတာ်မူပါဦး​​ဖျာ့​​။

    ​​ေဆာ့​​ခရတ္တိ ။ ​​ေအာင်မယ်။ ​​ေခါ်တုန်း​​က​​ေခါ်ြပီး​​။ အခုမှ မသိချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်​​ေနတယ်။ နံမယ်က ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ၊​ အိုလံပပ်စ်​​ေတာင်​​ေတာ်။ ​​ေခါမြပည်ကလာတာ ။

    ကျွနင်္ုပ် ။ သိပါြပီ ဆရာြကီး​​ရယ်။ ​​ေလး​​စား​​လွန်း​​လို့​​ ပင့​်​ရဖိတ်ရတာပါ။ ​​ေအာ်မီ​​ေသာ်​​ေဖာ်( အမိတဘ) စိတ်မရှိပါနဲ့​​။ ပညာရှိစကား​​များ​​ တမလွန်က ြကား​​ရရင်​​ေတာင် အ​​ေမှာင်ခွင်း​​ အလင်း​​​ေဆာင်နိုင်တယ်ဆိုလို့​​ပါ။ အမိုက်အမဲ​​ေလး​​​ေတွကို ​​ေဗွမယူပါနဲ့​​။ ဆို​​ေကျာင်း​​​ေလာင် (ဆိုဆရာ​​ေတာ်)။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ ​​ေလသံ​​ေတွ ြကား​​ရတာက​​ေတာ့​​ တရုတ်ြပည်ြကီး​​ရဲ့​​ ြပည်နယ်တစ်ခုကမှတ်တယ်။

    ကျွနင်္ုပ် ။ အညာကဆ​​ေရာ် လို့​​ နှုတ်ဆက်ရင် ​​ေြမာက်ကိုရီး​​ယား​​က လို့​​ မှတ်မှာလား​​ အား​​ပုဂျိရယ်။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ ​​ေအး​​ကွဲ့​​။ ​​ေတာင်ကိုရီး​​ယား​​​ေစာ်က​​ေတာ့​​ နည်း​​နည်း​​မှ မနံတာအမှန်။

    ကျွနင်္ုပ် ။ လိုရင်း​​မ​​ေရာက်ပဲ ​​ေချာ်​​ေတာ​​ေငါ့​​သွား​​​ေတာ့​​မှာပဲ။ ဆရာြကီး​​ ခင်ဗျား​​။ ဆရာြကီး​​ကို ​​ေအသင်ြမို့​​သူြမို့​​သား​​​ေတွက အဆိပ်ခွက် ကိုယ်တိုင်​​ေသာက်​​ေစြပီး​​ ကွပ်မျက်ခဲ့​​တယ်လို့​​ ြကား​​ဖူး​​ပါတယ်။ ဘာအမှုနဲ့​​များ​​ပါလိမ့​်​ခင်ဗျာ။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ နတ်ဘုရား​​များ​​ကို ပူ​​ေဇာ်ပသြခင်း​​မြပုမှု၊​ လူငယ်​​ေတွကို ဘုရား​​တရား​​မြကည်ညို​​ေအာင်၊​ မိဘဆိုဆံုး​​မရခက်​​ေအာင် ​​ေြမှာက်ထိုး​​ပင့​်​​ေကာ်လုပ်မှု၊​ ကိုယ့​်​အလုပ်ကိုယ်မလုပ်ပဲ မိုး​​​ေအာက်​​ေြမြပင် ဟိုဟာမှန်တယ်။ ဒီဟာမှား​​တယ်နဲ့​​ ​​ေလျှာက်​​ေတွး​​​ေနြပီး​​ အဲသလို​​ေတွး​​ထား​​တာ​​ေတွကို သူများ​​တကာ နား​​လည်လက်ခံလာ​​ေအာင် ပလီစိ​​ေချာက်ချက်​​ေတွ ​​ေဟာ​​ေြပာ​​ေရး​​သား​​မှု ပါတဲ့​​ကွယ်။ လိုရင်း​​ကို တစ်ခွန်း​​တည်း​​ ​​ေြပာရရင် ယံုြကည်ချက်ကို မစွန့​်​လွှတ်နိုင်လို့​​ အသက်နဲ့​​လဲခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​ကွ။

    ကျွနင်္ုပ် ။ ကိုယ်နဲ့​​ယံုြကည်ချက်ချင်း​​မတူတာနဲ့​​ပဲ၊​ ကိုယ့​်​ဩဇာမတည်ြမဲမှာ စိုး​​တာနဲ့​​ပဲ အြပစ်လို့​​ သတ်မှတ်ြပီး​​ အဲဒီအြပစ်အတွက် ​​ေသဒဏ်စီရင်တယ်ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေအသင်ြမို့​​သူြမို့​​သား​​​ေတွဟာ ​​ေတာ်​​ေတာ် ရက်စက်မိုက်မဲြကပံု ရတယ်​​ေနာ်။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ အဲလို မ​​ေြပာရဘူး​​ကွ။ ဂျူရီလူြကီး​​​ေပါင်း​​ ၅၀၀ က ဆံုး​​ြဖတ်တာ။ အများ​​စုက ဥပ​​ေဒနား​​မလည်တဲ့​​ အ​​ေပျာ်တမ်း​​ဝါသနာရှင်​​ေတွ၊​ လူအိုလူမင်း​​နဲ့​​ ဒုက္ခိတ​​ေတွလည်း​​ပါတယ်။ အိမ်မှာ​​ေနရတာပျင်း​​လို့​​ တ​​ေန့​​ သံုး​​အိုဘို ရလည်း​​ မနည်း​​ဘူး​​ဆို လာထိုင်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွလည်း​​ ပါတယ်။ ဘာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ​​ေအသင်နိုင်ငံသား​​စစ်စစ်​​ေတွက စီရင်လိုက်တာဆို​​ေတာ့​​ ခံသာတာ​​ေပါ့​​ကွာ။ မင်း​​လည်း​​ သိပ်အာ​​ေချာင်မ​​ေနနဲ့​​။ ​​ေအသင်သား​​​ေတွ မင်း​​တို့​​ဆီ ဝင်စား​​တာ ဘယ်နှစ်​​ေယာက်ရှိမှန်း​​မသိဘူး​​။

    ကျွနင်္ုပ် ။ ဟုတ်မယ်။ ဟုတ်မယ်။ ကျွန်​​ေတာ်​​ေတာင် တစ်​​ေယာက်သိ​​ေသး​​တယ်ဗျ။ သူ့​​နံမယ်က ​​ေအသင်ချို​​ေဆွတဲ့​​။ က​​ေလး​​မ​​ေလး​​က ချစ်စရာ​​ေလး​​ပါ။ ​​ေဒါသ​​ေတာ့​​ ြကီး​​မယ့​်​ပံု​​ေနာ်။ ဒီမှာ တင်း​​တယ် တင်း​​တယ်။ တင်း​​တယ် တင်း​​တယ် ​​ေဟ့​​ …. ဆိုလား​​။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ ဝါသနာ​​ေတွက တား​​လို့​​ကို မရဘူး​​. ​​ေပါ်​​ေပါ်လာြပီ။ မင့​်​မှာ ငါ့​​လို အမှန်တရား​​အတွက် ယံုြကည်ချက်အတွက် အသက်စွန့​်​ဝံ့​​တဲ့​​သတ္တိလည်း​​ မရှိပဲနဲ့​​။ မရဲပဲ ကျွဲြပဲ မစီး​​ချင်ပါနဲ့​​ကွယ်။ မင့​်​​ေလာက်က​​ေတာ့​​ ​​ေသဒဏ်​​ေတာင် ​​ေပး​​စရာမလိုဘူး​​။ ​​ေထာင်​​ေရာက်တန်း​​​ေရာက်နဲ့​​တင် ဇီဝိန်​​ေြကွသွား​​မှာ။ ​​ေဖာင်ြကီး​​ဆန်​​ေတာင် မစား​​နိုင်ပဲနဲ့​​ ​​ေထာင်နှုတ်ခမ်း​​နင်း​​ဦး​​မလို့​​လား​​။ ရယ်ချင်တယ်။

    ကျွနင်္ုပ် ။ ဟုတ် ။ ဟုတ်။ သား​​သား​​ ​​ေြကာက်​​ေြကာက်ပါခင်ဗျ။ (တရုတ်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေခါ်တဲ့​​ ​​ေကျာက်​​ေကျာက် မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်) ဆရာြကီး​​ကလည်း​​ .. အ​​ေနာ်က ဘာ​​ေတွ လုပ်​​ေနလို့​​တုန်း​​လို့​​။ ဟာပဲ .. ဟာပဲ။ ဟာဗျာ … ဟာဗျာ။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ ငါတို့​​ အိုလံပပ်စ်​​ေတာင်​​ေတာ်ကို နင်​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​ အမ်း​​လို မှတ်​​ေနလား​​။ ​​ေရ၊​ မီး​​၊​ ဖုန်း​​၊​ အင်တာနက် ၂၄ နာရီ။ ​​ေဒါင်း​​ချင်တိုင်း​​​ေဒါင်း​​ ​​ေကာင်း​​မှ​​ေကာင်း​​ ကွန်နက်ရှင်နဲ့​​။ (နတ်တို့​​စံရာ ​​ေတာင်​​ေတာ်သာ​​ေပကိုး​​) ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်ထဲ နင်​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေပါက်တတ်ကရ အ​​ေတွး​​​ေတွကို ဟိုလူရှဲ ဒီလူရှဲနဲ့​​ ဗွက်​​ေပါက်​​ေနတာ မသိပဲ ရှိပါ့​​မလား​​။ ​​ေသာက်ညင်ကပ်လို့​​ မိတ်မဖွဲ့​​ ကွန်မန့​်​မ​​ေပး​​ပဲ​​ေနတာ။ ဆွဲစိလိုက်လို့​​ နှဲမိ်အ​​ေနာက်က တန်း​​စီ​​ေနရမယ်။

    ကျွနင်္ုပ် ။ ​​ေြကာက်ပါတယ် ဆို​​ေနမှပဲ။ မရှင်း​​တာက​​ေလး​​တစ်ခု​​ေတာ့​​ ​​ေမး​​စမ်း​​ပါရ​​ေစဦး​​ဗျာ။ ဆရာြကီး​​ရဲ့​​ အဆိုအမိန့​်​​ေတွထဲမှာ `​​ေရွှ​​ေတွ​​ေငွ​​ေတွ၊​ ရာထူး​​ဌာနန္တရ​​ေတွ ရှိတာ ​​ေကာင်း​​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​ပါရဲ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အဲဒါ​​ေတွ ရရှိပိုင်ဆိုင်လာြခင်း​​ဟာ မျှမျှတတ မှန်မှန်ကန်ကန်ြဖစ်ြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​သ​​ေဘာမပါရင် ကျက်သ​​ေရမဂင်္လာရှိတဲ့​​ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ချမ်း​​သာလို့​​ မဆို၊​နိုင်​​ေပဘူး​​´ ဆိုတာကိုြဖင့​်​ ​​ေခတ်နဲ့​​ မ​​ေလျှာ်ညီ​​ေတာ့​​ဘူး​​လား​​လို့​​ သံသယြဖစ်မိပါတယ်။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ ဒီသူ​​ေတာင်း​​စား​​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ သူ့​​ဘာသာရိုက်ချင်တာ ငါ့​​ဆီတုတ်လာငှား​​​ေနြပီ။ ဒီအ​​ေြကာင်း​​​ေတွက နင်သိသလို ငါသိသလို လူတကာအသိဟဲ့​​။ သူတို့​​ဘာသာလည်း​​သိြပီး​​သား​​။ မသိနား​​မလည်လို့​​ မလိမ္မာတခါမိုက်တယ်ထင်ြပီး​​ တရား​​ြပချင်​​ေနတာလား​​။ သိသိြကီး​​နဲ့​​ လုပ်တယ်ကွာ။ ဘာြဖစ်​​ေသး​​လဲ။ မင်း​​လိုပဲ သီချင်း​​ဆိုြပလိုက်မယ်။ ` ချစ်လူမိုက် ချစ်လို့​​မိုက်ခဲ့​​တယ်…။ ချစ်လူမိုက် ချစ်လို့​​မိုက်ပါတယ် …။ ြပီး​​​ေရာ။

    ကျွနင်္ုပ် ။ သ​​ေဘာရိုး​​ အမှန်ပါခင်ဗျာ။ ဆရာြကီး​​ရဲ့​​ ​​ေအသင်ြမို့​​သူြမို့​​သား​​​ေတွအ​​ေပါ် ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေဝဖန်ချက် `ပညာဉာဏ်နဲ့​​ အင်အား​​ြကံ့​​ခိုင်မှုမှာ ကမ္ဘာ​​ေကျာ်ပါလျက် ​​ေငွ၊​ ဂုဏ် နဲ့​​ နံမည်​​ေနာက်ကို ​​ေကာက်​​ေကာက်ပါ​​ေနတာ ရှက်စရာ၊​ သစ္စာတရား​​၊​ နား​​လည်မှုနဲ့​​ စိတ်ဝိညာဉ်ြပည့​်​စံုမှုကို ​​ေမ့​​​ေလျာ့​​ထား​​တာ ရှက်စရာ ´ ဆိုတာက​​ေလး​​လည်း​​ ရှင်း​​စမ်း​​ပါဦး​​ ခင်ဗျား​​။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ သူ့​​အရိုး​​နဲ့​​ သူ့​​ြပန်ထိုး​​ရတယ်ဆိုတဲ့​​ဗျူဟာအတိုင်း​​ မင်း​​နား​​လည်လွယ်​​ေအာင် မင်း​​တို့​​ဆရာဝန်​​ေတွထဲက ဥပမာနဲ့​​ပဲ ရှင်း​​ြပမယ်။ ​​ေသ​​ေသချာချာ နား​​​ေထာင်။ မင်း​​တို့​​ဆရာဝန်​​ေတွဟာ ပညာဉာဏ်​​ေတွ အတတ်ပညာပိုင်း​​​ေတွမှာ နိုင်ငံတကာက ဘယ်သူနဲ့​​ ယှဉ်ယှဉ်၊​ မညံ့​​တဲ့​​လူ​​ေတာ်ြကီး​​​ေတွ တပံုတပင်ရှိတယ်​​ေလ။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ သား​​​ေတွ သမီး​​​ေတွ အ​​ေမရိကား​​မှာ စကင်္ာပူမှာ ​​ေကျာင်း​​သွား​​ထား​​ဖို့​​ ပူတူတူး​​​ေလး​​ကို အိမ်တစ်​​ေဆာင်မီး​​တစ်​​ေြပာင်နဲ့​​ထား​​ဖို့​​၊​ ဒီ​​ေလာကမှာ ငါကလွဲရင် ဘယ်သူမှ တတ်တဲ့​​သူမရှိ​​ေစရဘူး​​လို့​​ ​​ေအာင်လံထူနိုင်ဖို့​​အတွက်နဲ့​​ ဟစ်ပိုခရိတ္တိြကီး​​ရဲ့​​ အဆံုး​​အမ​​ေတွနဲ့​​ မ​​ေလျှာ်ညီစွာ ကျင့​်​ြကံ​​ေနမိလို့​​ရှိရင် ရှက်စရာမ​​ေကာင်း​​ပါလား​​။ ကိုယ့​်​ဘာသာ စဉ်း​​စား​​ြကည့​်​ြပီး​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ရင် ပါး​​စပ်ပိတ်၊​ တိတ်တိတ်​​ေန​​ေတာ့​​။ ငါ့​​တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ဒီစကား​​တစ်ခွန်း​​နဲ့​​တင် အြပစ်ရှိတယ်လို့​​ ​​ေပး​​တဲ့​​မဲ ၂၈၀ ​​ေကျာ် ရလိုက်ပါသဗျား​​။ ​​ေဝဖန်​​ေရး​​ဆိုတာ ကိုယ်က​​ေဝဖန်ရရင်သာ ​​ေကာင်း​​တာ။ ကိုယ့​်​ကို​​ေဝဖန်ခံရရင် ဘယ်သူမှ မြကိုက်ြကဘူး​​ကွဲ့​​။ မှတ်​​ေနာ်။ မှတ်​​ေနာ်။ မှတ်​​ေနာ်။

    ကျွနင်္ုပ် ။ တခါဆို အို​​ေအာင်မှတ်ပါ့​​မယ်ခင်ဗျာ။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေမး​​ချင်တာတစ်ခုက ဆရာြကီး​​ရဲ့​​ ​​ေနာက်ဆံုး​​ဩဝါဒထဲမှာ `ခွဲခွာရမည့​်​အချိန်ကား​​ နီး​​လာ​​ေချြပီ။ ကိုယ့​်​လမ်း​​သို့​​ ကိုယ်စီ သွား​​ရ​​ေပလိမ့​်​မည်။ ငါမူကား​​ ​​ေသလမ်း​​သို့​​ သွား​​​ေတာ့​​အံ့​​။ သင်တပည့​်​တို့​​သည် ရှင်လမ်း​​သို့​​ သွား​​ြကကုန်။ ရှင်လမ်း​​ နှင့​်​ ​​ေသလမ်း​​ ဘယ်ဟာက သာ၍​​ေကာင်း​​သည်ဆိုြခင်း​​ကို ဘုရား​​သခင်တစ်ပါး​​တည်း​​သာ သိ​​ေတာ်မူ​​ေပလိမ့​်​မည်။” လို့​​ ဆိုခဲ့​​တယ်မဟုတ်လား​​။ အခု​​ေလာက်ဆို ဆရာြကီး​​ဟာ ရှင်လမ်း​​​ေရာ ​​ေသလမ်း​​ပါ နှစ်လမ်း​​လံုး​​ ​​ေလျှာက်ခဲ့​​ြပီး​​ြပီမို့​​ အ​​ေတွ့​​အြကံုက​​ေလး​​များ​​ အမိန့​်​ရှိပါဦး​​ ခင်ဗျား​​။

    ​​ေဆာ့​​ခရိတ္တိ ။ ဒါက​​ေတာ့​​ ဘယ်လိုရှင်​​ေနသလဲ ဘယ်လို​​ေသသွား​​သလဲ ဆိုတဲ့​​အ​​ေပါ်မှာ မူတည်တာ​​ေပါ့​​ကွာ။ အနှစ်သာရမရှိတဲ့​​ ရှင်သန်ြခင်း​​၊​ ြပည်သူအသိန်း​​အ​​ေသာင်း​​ အသ​​ေခင်္ျရဲ့​​ အရိုး​​ပံု​​ေပါ်မှာ ရပ်တည်ရြခင်း​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ မင်း​​တို့​​ဆီက ဆီး​​ဘန်း​​နီဆရာ​​ေတာ် ​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​အတိုင်း​​​ေနလိမ့​်​မယ်။ ထန်း​​လျက်ြမိုလို့​​ ချိုချင်ရင် လျှာဖျား​​ကသာ ချိုနိုင်​​ေတာ့​​မ​​ေပါ့​​ကွာ။ အကုသိုလ်စိတ်က ​​ေြခာက်လှန့​်​လာတဲ့​​အခါ အ​​ေခါဘဏီတပ်ြကီး​​ရံထား​​ြပီး​​ ဘံုခုနှစ်ဆင့​်​​ေပါ်တက်​​ေနလည်း​​ ဖိန့​်​ဖိန့​်​တုန်​​ေအာင် ​​ေြကာက်ကန်ကန်တတ်​​ေသး​​တယ်။ ဒီလိုပဲ ​​ေသတဲ့​​အခါမှာလည်း​​ သန်း​​​ေခါင်သန်း​​လွဲ ကာရာအို​​ေကမှာ အမုန်း​​ဆွဲြပီး​​ မူး​​မူး​​ရူး​​ရူး​​နဲ့​​အြပန် သူများ​​ကို ကား​​နဲ့​​တိုက်ရင်း​​​ေသသွား​​တဲ့​​သူနဲ့​​ ဦး​​ဝိစာရတို့​​ ဗိုလ်​​ေအာင်​​ေကျာ်တို့​​လို ​​ေသြခင်း​​မျိုး​​ဟာ ဘယ်တန်ဖိုး​​ချင်း​​တူပါ့​​မလဲ။ ​​ေသြပီး​​​ေနာက် မျက်​​ေမှာက်ြပုရတဲ့​​ လား​​ရာဂတိချင်း​​လည်း​​ မတူနိုင်ဘူး​​ဆိုတာ မင်း​​တို့​​ ဗုဒ္ဓဘာသာ​​ေတွက ပိုသိဖို့​​​ေကာင်း​​တာ​​ေပါ့​​။

    တစ်ဘဝချမ်း​​သာကို တစ်သံသရာလံုး​​ဝဋ်​​ေကျွး​​နဲ့​​ လဲယူရတဲ့​​သူ​​ေတွ​​ေလာက် မိုက်လံုး​​ြကီး​​တာ ရှိဦး​​မလား​​။ အခုဆို ငါ​​ေသတာ နှစ်​​ေပါင်း​​ နှစ်​​ေထာင့​်​ငါး​​ရာနီး​​လာြပီ။ ငါ့​​နံမယ် မင်း​​တို့​​ ြကား​​ဖူး​​​ေန​​ေသး​​တယ်။ မ​​ေသခင်မှာ က​​ေလာ်တုပ် အပုပ်ချဖို့​​ကလွဲလို့​​ နံမည်​​ေတာင် စကား​​ထဲထည့​်​မ​​ေြပာချင်​​ေလာက်​​ေအာင် ြပည်သူ့​​​ေမတ္တာခံယူ​​ေနတာ မြမင်ဖူး​​လို့​​လား​​။ ဦး​​ဇင်း​​​ေကျာ်ဟိန်း​​​ေလသံနဲ့​​ ဆက်​​ေဟာလိုက်မယ်။ သိချင်​​ေသး​​လို့​​ .. ​​ေမး​​​ေနတာလား​​....။

    ကျွနင်္ုပ် ။ ရှင်း​​ပါြပီ ဆရာြကီး​​ရယ်။ ရှင်း​​ပါြပီ။ အကွင်း​​အကွင်း​​ မုန့​်​တီဟင်း​​လိုပါပဲ။ အမိုက်ခံြပီး​​ ဇက်​​ေကာင်း​​လို့​​ ဓါး​​​ေတာင်း​​​ေနတာ မဟုတ်ရပါဘူး​​။ အ​​ေနလည်း​​တတ်၊​ အ​​ေသလည်း​​ြမတ်​​ေအာင် ​​ေဝခွဲတတ်ြကပါ​​ေစ​​ေြကာင်း​​ သပ္ပုရိသအ​​ေပါင်း​​တို့​​ကို ဆရာြကီး​​ရဲ့​​ ဩဝါဒကထာက​​ေလး​​များ​​ ြပန်လည်​​ေဝငှလိုြခင်း​​​ေြကာင့​်​ ကူး​​တို့​​ဆိပ်က မှို့​​အိပ်ဖွင့​်​လိုက်ရပါတယ်။ ​​ေလတင်​​ေလ​​ေအာက် ြကား​​ြကား​​သမျှ အမျှ အမျှ အမျှယူ​​ေတာ်မူြကကုန်။

    ​​ေလချွန်နတ် ။ ဝါး​​ .... ဘာ​​ေြပာသွား​​​ေသး​​တုန်း​​။

    (ဟိုစဉ်အခါက ကိုရင်တာ၏ စတိုင်သစ်မဂ္ဂဇင်း​​လာ ဆိုခရိတ္တိ နှင့​်​ နှစ်ပါး​​သွား​​ခန်း​​ကို ဖတ်အြပီး​​ မ​​ေနနိုင်မထိုင်ြဖစ်လာပါသြဖင့​်​ ​​ေငွြမိုင်ကို တုတ်နှင့​်​ထိုး​​မိြပန်ပါ​​ေြကာင်း​​။)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.