• "ဦး​​အိမ်ခင်"

    ြပိုး​​ြပိုး​​ြပက်ြပက် ဝိုး​​ဝိုး​​ဝင်း​​ဝင်း​​ရှိလှတဲ့​​ ြပည်သူ့​​လွှတ်​​ေတာ် အ​​ေဆာက်အအံုြကီး​​ဟာြဖင့​်​ ရုပ်ြမင်သံြကား​​ထဲမှာ​​ေတာင် ရှုမြငီး​​ ြကည့​်​မဝ​​ေအာင် ကျက်သ​​ေရရှိလှပါ​​ေပတယ်။ အဟုတ်​​ေြပာတာပါ။ အခုရက်ပိုင်း​​အတွင်း​​မှာဆို ပိုလို့​​​ေတာင် ြကည့​်​မဝြဖစ်ရတာ​​ေပါ့​​။ ြကည့​်​လို့​​မှ မဝ​​ေသး​​ခင် မီး​​ကြပတ်ြပတ်သွား​​လို့​​ ဆက်ြကည့​်​ချင်တာ​​ေတာင် မြကည့​်​နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ နဂိုကမှ တ​​ေန့​​လံုး​​မှာ မီး​​က ညဘက်သံုး​​နာရီသာ လာတာမဟုတ်လား​​။ ဆီ​​ေချွတာလိုက်လို့​​ ဟိုဘက်ဒီဘက် ၁၅မိနစ်စီ​​ေလာက် အခိုး​​ခံရလည်း​​ ၂ နာရီခွဲဆို ရုပ်ရှင်တစ်ကား​​စာ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ြကည့​်​လို့​​ရသ​​ေလ။ ဘာအလုပ်မှမလုပ်ပဲ မီး​​လာချိန်ကို ရည်း​​စား​​နဲ့​​ ချိန်း​​​ေတွ့​​သလို အြပည့​်​ချန်ထား​​ရတာ​​ေပါ့​​။ အခု​​ေတာ့​​ တစ်ညကို နှစ်နာရီသာ ​​ေပး​​ပါ​​ေတာ့​​မယ်တဲ့​​။ ယ​​ေန့​​မှစ နှစ်တစ်ရာတိုင်သည် ြဖစ်သွား​​ရင်​​ေတာ့​​ ဒုက္ခပါပဲ။

    သတင်း​​စာရှင်း​​လင်း​​ပွဲလို သတင်း​​အရှည်ြကီး​​​ေတွ လာတဲ့​​​ေန့​​ဆို ဇာတ်သိမ်း​​ခန်း​​​ေလး​​​ေတာင် မီလိုက်မှာ မဟုတ်ဘူး​​ဆိုြပီး​​ စိတ်မ​​ေကာင်း​​ြဖစ်ရတယ်။ တကယ်။ တကယ်။ လွှတ်​​ေတာ်ထဲမှာ ခင်း​​ြပတဲ့​​ ဆဒ္ဒါန်ဆင်မင်း​​ဇာတ်​​ေတာ်ြကီး​​ဆိုလည်း​​ ​​ေသာနုတ္ထိုရ်ငိုချင်း​​နဲ့​​တင် `ကန့​်​လန့​်​ကာြကီး​​ရယ် ​​ေနပါဦး​​ ကလို့​​​ေကာင်း​​​ေနတုန်း​​´ လုပ်ရ​​ေတာ့​​မယ်။ တို့​​ရွာသား​​​ေတွ အား​​လံုး​​သံုး​​တဲ့​​ ဓူဝံအင်ဗာတာြကီး​​​ေတာင် ​​ေဖျာ့​​​ေတာ့​​လှုပ်ခတ်တဲ့​​ ဓါတ်အား​​​ေလး​​ မစို့​​မပို့​​နဲ့​​ အား​​သွင်း​​ရ​​ေတာ့​​ နွား​​ပိန်ကို အစာဝ​​ေအာင်မ​​ေကျွး​​ပဲ လှည်း​​ြကမ်း​​ဆွဲခိုင်း​​သလိုြဖစ်ြပီး​​ တာ့​​တာြပသွား​​ရှာ​​ေပါ့​​။ လူ​​ေတွကိုက ခက်ပါတယ်​​ေလ။ ​​ေရရှည်ကို မြကည့​်​တတ်ြကဘူး​​။ ကိုယ်လည်း​​ပါတယ်။ အခု​​ေန ခနတြဖုတ် မီး​​ပျက်တာက​​ေလး​​ပဲ ရိုး​​မယ်ဖွဲ့​​​ေနြကတယ်။ ​​ေနာင်ကျရင် ဓါတ်အား​​​ေတွ လျှံကျလာတာကို ြကို​​ေတွး​​ြပီး​​ မုဒိတာပွား​​ထား​​နှင့​်​ပါလား​​။ အခုဆို အမ်း​​​ေချာင်း​​​ေရအား​​လျှပ်စစ်စီမံကိန်း​​ြကီး​​ကို နိုင်ငံ​​ေတာ်က တည်​​ေဆာက်​​ေနတာ နှစ်​​ေတာင် အ​​ေတာ်ြကာ​​ေပါ့​​။ ြပီး​​သွား​​ရင် မီး​​လာမယ်။ အခု​​ေတာ့​​ သည်း​​ညည်း​​ခံထား​​ဦး​​။ အား​​လံုး​​​ေကာင်း​​ဖို့​​ လုပ်​​ေနတာပါ။

    ဟုတ်တယ်မလား​​။ မီး​​လာတဲ့​​အချိန်​​ေတွ နည်း​​သွား​​ရင် မီတာခ​​ေတွ သက်သာသွား​​မယ်​​ေလ။ ဒါဆို အဲဒီ​​ေငွ​​ေတွကို စုမိ​​ေဆာင်း​​မိ်​​ေအာင်ြကိုး​​စား​​၊​ ဆင်း​​ ရဲနွမ်း​​ပါး​​မှု​​ေတွ ​​ေလျာ့​​ကျသွား​​မှာ​​ေပါ့​​။ ခွိ ခွိ။ ​​ေြပာရင်း​​နဲ့​​​ေတာင် ရယ်ချင်လာြပီ။ မီး​​သာမလာတာ မီတာခက မသက်သာတာ အံဩကုန်နိုင်ဖွယ်ဗျ။ အမ်း​​မှာ မီး​​သီး​​မီး​​​ေချာင်း​​ထွန်း​​ရံု တစ်ည သံုး​​နာရီရတဲ့​​မီတာခဟာ ​​ေလာက်ကိုင်မှာ ၂၄ နာရီ ထမင်း​​ဟင်း​​ချက်၊​ ​​ေရတင်၊​ အဲယား​​ကွန်း​​ဖွင့​်​၊​ မီး​​ပူတိုက် သံုး​​ချင်တိုင်း​​သံုး​​ မီတာခနဲ့​​ အတူတူပဲဗျာ။ မယံုမရှိြကနဲ့​​။ အပိုမ​​ေြပာပါဘူး​​။ ဒီ့​​ထက်ပိုြပီး​​ ရယ်စရာ​​ေကာင်း​​တာ ​​ေြပာြပရဦး​​မယ်။ နဂိုက တစ်ညသံုး​​နာရီရ​​ေနတဲ့​​ လျှပ်စစ်မီး​​ဟာ အခု တစ်ညနှစ်နာရီ ြဖစ်သွား​​ရတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ ´၂၄ နာရီ မီး​​အလင်း​​၊​ ြကိုက်သ​​ေလာက်သံုး​​၊​ ကျသ​​ေလာက်ရှင်း​​´ ဆိုတဲ့​​ စံနစ်ကို ကူး​​​ေြပာင်း​​ရင်း​​ ြဖစ်သွား​​တာပါတဲ့​​။ နိုင်ငံ​​ေတာ်က အစိုး​​ရနှုန်း​​ထား​​နဲ့​​ နှစ်နာရီ​​ေပး​​မယ်။ ကျန်တာ ကိုယ့​်​ဘာသာ အြပင်နှုန်း​​ထား​​နဲ့​​ရှင်း​​ ဆိုတဲ့​​စံနစ်ြကီး​​​ေြကာင့​်​ အစိုး​​ရ​​ေဆး​​ရံုြကီး​​​ေတွက​​ေပး​​​ေဆာင်ရတဲ့​​မီတာခ​​ေတွဟာ ​​ေြကာက်ခမန်း​​လိလိတက်သွား​​ပါတယ်။ (ဒါ​​ေတာင် တစ်နာရီပဲ ပိုသံုး​​​ေသး​​တာ) လူနာ​​ေတွမှ ဆင်း​​ရဲတာမဟုတ်ဘူး​​​ေလ။ ဆရာဝန်​​ေတွလည်း​​ ဆင်း​​ရဲတာပဲ။ ​​ေဆး​​ရံုြကီး​​လည်း​​ ဆင်း​​ရဲတာပဲ။

    မီး​​လာရံုနဲ့​​ ပလပ်​​ေပါက်ထဲ လက်ထိုး​​ြပီး​​ ကိုယ့​်​ဗိုက်ထဲ အား​​ြဖည့​်​လို့​​ ရတာလည်း​​မဟုတ်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ ဆီမီး​​တစ်​​ေထာင် လှူမယ့​်​ကတိ​​ေတွ​​ေပး​​​ေပး​​ြပီး​​ ခနခနလိုချင်တာ​​ေတွ လာလာဆု​​ေတာင်း​​တဲ့​​အမျိုး​​သမီး​​ြကီး​​ကို လူရွှတ်တစ်​​ေကာင် ​​ေသာလွှတ်လိုက်သလို `​​ေမှာင်​​ေမှာင်ပဲ ​​ေနပါရ​​ေစ​​ေတာ့​​ တကာမြကီး​​ရယ်´ လို့​​ ​​ေြပာချင်လာတယ်။ ​​ေလာကသဘာဝ အလင်း​​ရှိရင် အ​​ေမှာင်လည်း​​ ရှိရတာပဆိုြပီး​​ သဘာဝရဲ့​​ ရင်​​ေသွး​​ငယ်လုပ်​​ေနတယ်​​ေလ။ လမင်း​​ြကီး​​ထိန်ထိန်သာ​​ေနရင်​​ေတာင် ဆရာြငိမ်း​​သီချင်း​​ထဲကအတိုင်း​​ `​​ေမှာင်မိုက်မိုက် ​​ေချာင်ြကိုက်လှတဲ့​​အခါဝယ် ​​ေလာကွတ် ​​ေချာ်​​ေတာ်မူအား​​တယ်´ လို့​​ မာမာ​​ေအး​​အလွမ်း​​​ေြပ ဟစ်လို့​​လည်း​​ ​​ေကာင်း​​တာပဲ။

    ဒီစာကိုဖတ်​​ေနတဲ့​​အချိန်မှာ အ​​ေမြကီး​​ကား​​၊​ စကင်္ာပူ၊​ ဩစ​​ေြတး​​လျား​​ က သူငယ်ချင်း​​​ေတွက​​ေတာ့​​ `​​ေကာင်း​​တယ်။ နည်း​​​ေတာင် နည်း​​​ေသး​​။ တို့​​လိုမှ စွန့​်​စွန့​်​စား​​စား​​ အြပင်ထွက်ြကိုး​​စား​​ချင်စိတ်မှ မရှိတာ´ လို့​​ ြပံုး​​စိစိြဖစ်ကုန်ြက​​ေရာ့​​မယ်​​ေနာ်။ ဟုတ်​​ေတာ့​​ ဟုတ်ပါရဲ့​​​ေလ။ ဘူတန်လို နိုင်ငံ​​ေသး​​​ေသး​​​ေလး​​သွား​​တုန်း​​က​​ေတာင် အြပတ်အ​​ေတာက်မရှိတဲ့​​ မီး​​ကို မီတာခမ​​ေပး​​ရပဲ (ကျွန်​​ေတာ့​်​အိမ်ကို မီတာဘီလ် လံုး​​ဝမလာပါ) ကမုတ်​​ေပါ်ထိုင်ချတ်တင်လုပ်ခဲ့​​တာဆို​​ေတာ့​​ အဲဒီအရသာ​​ေတွ တသသနဲ့​​ ဘယ်​​ေမ့​​ပါ့​​မလဲ။ `သူတို့​​ဆီနဲ့​​ ကိုယ့​်​ဆီ လူြဖစ်ကျိုး​​နပ်ပံုချင်း​​ တယ်ကွာလှသကိုး​​´ လို့​​လည်း​​ အံ့​​ချီး​​မကုန် ရှိခဲ့​​ပါရဲ့​​။ လူ​​ေမွှး​​လူ​​ေတာင်ဆိုတဲ့​​ အ​​ေဆာင်အ​​ေယာင် အခွင့​်​အ​​ေရး​​​ေတွကိုလည်း​​ ခံုမင်အား​​ကျ ြဖစ်ခဲ့​​ပါရဲ့​​​ေလ။

    သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ ကိုယ်မတတ်နိုင်တဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွမှာ `တရား​​နဲ့​​​ေြဖ။ တရား​​နဲ့​​​ေြဖ´ လို့​​ သူများ​​​ေတွကို ​​ေဖျာင်း​​ဖျခဲ့​​သလို ကိုယ့​်​ဘာသာလည်း​​ တရား​​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေြဖနိုင်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​ရပါတယ်။ အံ့​​ဩစရာြကီး​​ဗျာ။ တကယ်​​ေြပတယ်ဗျို့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ ကိုယ့​်​လိုပဲ အ​​ေမှာင်ထဲမှာ ချွတ်ြခံုကျ​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွကိုပါ တရား​​နဲ့​​ ​​ေြဖနိုင်​​ေအာင် ဓမ္မလက်​​ေဆာင်​​ေပး​​လိုက်ရပါတယ်။ ဒီတခါ​​ေဟာမယ့​်​ ဇာတ်​​ေတာ်က​​ေတာ့​​ နိဂမဝါသီတိဿ မ​​ေထရ်ြကီး​​ရဲ့​​ ဇာတ်​​ေြကာင်း​​ပါပဲ။ ကဲ .. တရား​​နာပရိသတ်ြကီး​​​ေရ။ အနန္တငါး​​ပါး​​ အရင် ကန်​​ေတာ့​​လိုက်ြကပါဦး​​။

    အဲဒီမ​​ေထရ်ြကီး​​ရဲ့​​ ဘွဲ့​​မည်ဟာ `​​ေကျး​​ရွာနိဂံုး​​၌သာ ​​ေနထိုင်သူ´ လို့​​ အဓိပ္ပါယ်ရပါသတဲ့​​။ ြမတ်စွာဘုရား​​ရှင် လက်ထက်​​ေတာ်က ​​ေတာ​​ေကျာင်း​​မှာ သီတင်း​​သံုး​​​ေနတဲ့​​ တိဿမ​​ေထရ်ြကီး​​ဟာ ရဟန်း​​ဝါ ငါး​​ဝါရကတည်း​​က ဘုရား​​ရှင်ထံ ကမ္မဋ္ဌာန်း​​တရား​​များ​​ ​​ေတာင်း​​ယူြပီး​​​ေတာ့​​ မိမိ​​ေမွး​​ဖွား​​ြကီး​​ြပင်း​​ရာ ​​ေတာရွာက​​ေလး​​ကိုြပန်လို့​​ တရား​​အား​​ထုတ်​​ေတာ်မူသတဲ့​​။ သာဝတ္ထိြပည်မှာ အနာတပိဏ်သူ​​ေဋ္ဌး​​ြကီး​​ အလှူြကီး​​​ေပး​​တုန်း​​ကလည်း​​ မလာဘူး​​။ ဝိသာခါ​​ေကျာင်း​​အမြကီး​​ အလှူြကီး​​​ေပး​​လည်း​​ မြကွဘူး​​။ ​​ေကာသလမင်း​​ြကီး​​ကိုယ်တိုင် အလှူြကီး​​​ေတွ ​​ေပး​​တာ​​ေတာင် တစ်ခါမှ ြကွမလာပါဘူး​​တဲ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ သူ့​​ကို ​​ေတာမှာပဲ ​​ေနတဲ့​​ဘုန်း​​ြကီး​​ `ဦး​​အိမ်ခင်´ ရယ်လို့​​ ​​ေငါ့​​​ေတာ့​​​ေတာ့​​ နံမည်​​ေပး​​ထား​​ြကပါသတဲ့​​။
    တကယ်​​ေတာ့​​ မ​​ေထရ်ြကီး​​ဟာ ရပ်ရွာသံ​​ေယာဇဉ်ြကီး​​လွန်း​​လို့​​၊​ ​​ေမွး​​ရပ်ကမခွာနိုင်လို့​​ အိမ်သတိရပစ္စ​​ေယာ လုပ်ြပီး​​ ​​ေတာကမခွာ ​​ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး​​တဲ့​​။ ရဟန္တာအ​​ေလာင်း​​အလျာမို့​​ တွယ်တာမှုသံ​​ေယာဇာဉ်ဆိုတာလည်း​​ သူ့​​မှာ မရှိသ​​ေလာက်ပါပဲတဲ့​​။ သူ့​​စိတ်ထဲမှာ စွဲြမဲခံယူ​​ေနတာ တစ်ခု​​ေတာ့​​ ရှိပါသတဲ့​​။

    `သဓ​​ေမ္မာ မိမိ၏မျိုး​​နွယ်၊​ ရပ်ရွာ၊​ ရိုး​​ရာ၊​ ယဉ်​​ေကျး​​မှုတို့​​သည်၊​ ပိဂု​​ေဏာ ဂုဏ်မဲ့​​သည်ဟု ထင်ရ​​ေစကာမူ၊​ သုနိဋ္ဌိတာ အဆများ​​စွာ ပို၍တိုး​​တက်သည်ဟု ထင်ရ​​ေသာ၊​ ပရဓမ္မာ သူတပါး​​တို့​​၏ မျိုး​​နွယ်၊​ ရပ်ရွာ၊​ ရိုး​​ရာ ယဉ်​​ေကျး​​မှုတို့​​ထက်၊​ ​​ေသ​​ေယျာ ြမတ်၏´ လို့​​ ဆိုပါသတဲ့​​။ `​​ေသ​​ေရာဟယ် ​​ေသ​​ေရာ ​​ေသ​​ေရာ´ လို့​​​ေြပာရင် `ြမတ်​​ေလစွ ြမတ်​​ေလစွ ြမတ်​​ေလစွ´ လို့​​ အနက်ြပန်ရမယ်​​ေနာ်။ ​​ေစာ​​ေစာက စကား​​ကို​​ေတာ့​​ မန္တ​​ေလး​​သား​​​ေတွက ဝမ်း​​သာအယ်လဲ ​​ေထာက်ခံြကပါလိမ့​်​မယ်။ ရဟန္တာြဖစ်ခါနီး​​တာ​​ေတာင် ​​ေဒသစွဲက မကင်း​​​ေသး​​ပဲကိုး​​လို့​​ အထင်လွဲကုန်ရင် ငရဲြကီး​​ကုန်မှာစိုး​​လို့​​ ဆက်ရှင်း​​ြပပါရ​​ေစဦး​​။

    မ​​ေထရ်ြကီး​​ရဲ့​​သ​​ေဘာထား​​က သည်လိုပါတဲ့​​။ သူဟာ ဤ​​ေဒသ ဤနိဂံုး​​ ဤမိဘမျိုး​​နွယ်၌ လူြဖစ်လာရြခင်း​​မို့​​ အဲဒီ​​ေဒသ အဲဒီနိဂံုး​​က မိဘ​​ေဆွမျိုး​​​ေတွကို ​​ေကျး​​ဇူး​​တုန့​်​ြပန်ရပါမယ် တဲ့​​။ မိမိအကျိုး​​စီး​​ပွား​​အတွက် အဲဒါ​​ေတွကို ပစ်ပယ်ြပီး​​ သာသည့​်​​ေြမသို့​​ ြကွသွား​​ခဲ့​​ရင် ​​ေကျး​​ဇူး​​ကန်း​​ရာ​​ေရာက်တယ် လို့​​ ြမင်ပါသတဲ့​​။ ဘယ်လို​​ေကျး​​ဇူး​​ဆပ်သလဲဆို​​ေတာ့​​ အရပ်တပါး​​မသွား​​ပဲ အဲဒီရပ်ရွာမှာတင် ရဟန်း​​ကိစ္စြပီး​​​ေြမာက်​​ေအာင် တရား​​အား​​ထုတ်လို့​​ ​​ေနပါသတဲ့​​။ ဒီမှာလည်း​​ ရပ်ရွာ​​ေကျး​​ဗူး​​ဆပ်​​ေပး​​ဖို့​​ဆိုြပီး​​ `​​ေဆး​​ရံု​​ေဆာက်​​ေပး​​ပါ။ လမ်း​​ခင်း​​​ေပး​​ပါ။ ​​ေကျာင်း​​​ေဆာက်​​ေပး​​ပါ။´ လို့​​ ဟိုလူ့​​ပူဆာ ဒီလူ့​​ပူဆာ မလုပ်ဘူး​​​ေနာ်။ ဘုန်း​​ြကီး​​ပီပီ ဘုန်း​​ြကီး​​ကိစ္စကိုသာ လုပ်ြပီး​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​ဆပ်တာ အင်မတန် အတုယူစရာ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ (ဘုန်း​​ြကီး​​စာချတယ်လို့​​ က​​ေလာ်တုပ်ခံရ​​ေတာ့​​မှာပဲ)

    ဒီ​​ေနရာမှာ နည်း​​နည်း​​​ေလာက်​​ေတာ့​​ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ပါ ဟစ်​​ေဟာ့​​ပ်သီချင်း​​လို့​​ အ​​ေလး​​အနက်ထား​​​ေြပာချင်တာက​​ေတာ့​​ အရင်တ​​ေခါက်က​​ေြပာခဲ့​​သလို မ​​ေထရ်ြကီး​​ရဲ့​​ ရဟန်း​​အလုပ်၊​ အသက်​​ေမွး​​မှု၊​ ဝမ်း​​​ေရး​​နဲ့​​ ပတ်သက်တဲ့​​ ခံယူချက်သ​​ေဘာထား​​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ​​ေအာင်မယ်​​ေလး​​။ လိုရင်း​​​ေရာက်​​ေအာင် မနည်း​​ရုန်း​​ယူရတယ်။ နို့​​မို့​​ ဗုဒ္ဓစာပန်း​​ချီ​​ေတွ ​​ေရး​​မလို့​​လား​​လို့​​ အ​​ေငါ့​​ခံရဦး​​မယ်။ လူ​​ေတွဟာ အလုပ်လုပ်ြကတဲ့​​အခါ၊​ အသက်​​ေမွး​​မှုြပုတဲ့​​အခါ၊​ ဝမ်း​​စာရှာတဲ့​​အခါ ဆက်စပ်လာတဲ့​​ အကျိုး​​တရား​​သံုး​​ပါး​​ရှိပါတယ်တဲ့​​။ လာဘလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ​​ေငွ​​ေြကး​​ဥစ္စာရယ်၊​ သက္ကာရလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ အများ​​ကအသိအမှတ်ြပုရို​​ေသ​​ေလး​​စား​​မှုရယ်၊​ သိ​​ေလာကလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ထင်ရှား​​​ေကျာ်​​ေဇာမှုရယ်ပါတဲ့​​။
    ​​ေလာကမှာ လူရယ်လို့​​ြဖစ်လာရင် သူသူကိုယ်ကိုယ် ပစ္စည်း​​ဥစ္စာနဲ့​​ ြပည့​်​စံုချင်ြကတဲ့​​သူချည့​်​ပါပဲတဲ့​​။ အဲသလိုြပည့​်​စံုဖို့​​ ​​ေတာင့​်​တရံုတင်မဟုတ်ဘူး​​။ အား​​ထုတ်ြကိုး​​စား​​ြကတာလည်း​​ ဓမ္မတာပါပဲတဲ့​​။

    သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ အဲသလို ြကိုး​​စား​​အား​​ထုတ်ရာမှာ တရား​​သြဖင့​်​ရ​​ေအာင် အား​​ထုတ်တာမဟုတ်ပဲ အတင်း​​အဓမ္မြကိုး​​စား​​အား​​ထုတ်လာခဲ့​​ရင်​​ေတာ့​​ အဲဒါ သမ္မာအာဇီဝ မမည်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​တဲ့​​။ တချို့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေငွ​​ေြကး​​ထက် ရာထူး​​ဋ္ဌာနန္တရကို အ​​ေရး​​စိုက်အား​​ထုတ်ပါသတဲ့​​။ ဒီ​​ေနရာမှာလည်း​​ တရား​​သြဖင့​်​ြကိုး​​စား​​တာနဲ့​​ အတင်း​​အဓမ္မြကိုး​​စား​​တာ နှစ်မျိုး​​ကွဲြပန်တာပဲ။ မရ​​ေသး​​​ေသာ စည်း​​စိမ်ဥစ္စာ​​ေတွ ရ​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​တာတင် ဘယ်ကပါ့​​မလဲ။ ရြပီး​​​ေသာစည်း​​စိမ်ဥစ္စာ​​ေတွ သူများ​​လက်ထဲ လွှဲ​​ေပး​​ရမှာစိုး​​လို့​​ ဘယ်​​ေလာက်ပင်ပန်း​​ြကီး​​စွာနဲ့​​ မင်း​​တို့​​ပရိယာယ် ​​ေရွှဉာဏ်ြခယ်လုပ်​​ေနြကရသလဲဆိုတာလည်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်တယ်​​ေနာ်။ သံ​​ေဝဂယူြက။ တချို့​​ကျ​​ေတာ့​​ ​​ေငွ​​ေြကး​​လည်း​​ မမက်ပါဘူး​​။ ရာထူး​​လည်း​​ မမက်ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ နံမယ်​​ေလး​​​ေတာ့​​ ြကီး​​ချင်​​ေသး​​တာတဲ့​​။ သူများ​​​ေြမှာက်​​ေပး​​တိုင်း​​ ​​ေပါက်ကရ​​ေတွ ​​ေရး​​​ေရး​​​ေနတဲ့​​ ဆရာဝန်က​​ေလး​​တစ်​​ေယာက်လို​​ေပါ့​​။ ဟိုလူကသိ၊​ ဒီလူကသိဆို သူ့​​မှာ သွား​​ြကီး​​ကိုြဖီး​​လို့​​၊​ ​​ေသာက်ညင်ကပ်တဲ့​​သူ​​ေတွ ဘယ်​​ေလာက်​​ေပါသလဲဆိုတာကျ​​ေတာ့​​ မသိချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်​​ေနတာ။ အဲဒီထင်​​ေပါ်​​ေကျာ်ြကား​​မှုအတွက် အတင်း​​အဓမ္မလံု့​​လစိုက်ြပီး​​ ​​ေြကာ်ြငာလိုက်ဝင်​​ေနြပန်ရင်လည်း​​ အဲဒါ မဟုတ်​​ေသး​​ပါဘူး​​တဲ့​​ဗျား​​။

    တကယ်လို့​​များ​​ အဲဒီအကျိုး​​တရား​​သံုး​​ပါး​​ဟာ တရား​​သြဖင့​်​ရလာတာမဟုတ်ပဲ ကာယဒုစရိုက် ဝဇီဒုစရိုက် မ​​ေနာဒုစရိုက်​​ေတွနဲ့​​ရလာခဲ့​​တယ်ဆိုရင် ​​ေလာကချမ်း​​သာကိုရတယ်လို့​​ ကိုယ့​်​ဘာသာထင်ဦး​​​ေတာ့​​ အဲဒီချမ်း​​သာထဲမှာ ကိုယ့​်​ကို ြဖိုဖျက်မယ့​်​ ​​ေသာက၊​ ပရိ​​ေဒဝ၊​ ဒုက္ခ၊​ ​​ေဒါမနဿတို့​​ အစဉ်တွဲလျက်ပါလာပါသတဲ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ စစ်မှန်​​ေသာ အကျိုး​​စီး​​ပွား​​ကို လိုလား​​သူတိုင်း​​ဟာ အဲဒီအကျိုး​​သံုး​​ပါး​​အ​​ေပါ် အယုတ်အလွန်မရှိ၊​ မျှတရံုနဲ့​​ ​​ေကျနပ်ရပါသတဲ့​​။ ဘယ်​​ေလာက်များ​​ ​​ေကာင်း​​လိုက်တဲ့​​ အယူအဆ အဆံုး​​အမတရား​​​ေတာ်ပါလိမ့​်​ဗျာ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ တရား​​နဲ့​​​ေြဖတာ ​​ေကာင်း​​တယ်လို့​​​ေြပာတာ။ အဲဒီမ​​ေထရ်ြကီး​​က​​ေတာ့​​ လာဘ၊​ သက္ကာရ၊​ သိ​​ေလာကဆိုတဲ့​​ တရား​​သံုး​​ပါး​​စလံုး​​အ​​ေပါ် မျှတရံုနဲ့​​ ​​ေကျနပ်နိုင်လို့​​ ​​ေမွး​​ရပ်ဇာတိက မခွာပဲ တုန့​်​ြပန်​​ေကျး​​ဖူး​​ြပုနိုင်​​ေအာင် ရဟန်း​​တရား​​များ​​ အား​​ထုတ်​​ေနခဲ့​​ြခင်း​​ပါတဲ့​​။

    ကဲ.. ဇာတ်​​ေတာ်​​ေပါင်း​​ြကပါစို့​​။ နိဂမဝါသီတိဿမ​​ေထရ်ြကီး​​ကို ဦး​​အိမ်ခင်ြကီး​​ရယ်လို့​​ စကား​​တင်း​​ဆိုြကတဲ့​​ သံဃာအ​​ေပါင်း​​တို့​​ကို ဘုရား​​ရှင်က သုဝ​​ေကျး​​မင်း​​ဇာတ်ကို ​​ေဟာ​​ေတာ်မူပါသတဲ့​​။ ​​ေမွး​​ဖွား​​ြကီး​​ြပင်း​​ရာ ​​ေရသဖန်း​​ပင်ြကီး​​​ေပါ်မှာ သဖန်း​​သီး​​များ​​ကုန်​​ေတာ့​​ သဖန်း​​ညွန့​်​၊​ သဖန်း​​ညွန့​်​ကုန်​​ေတာ့​​ သဖန်း​​ရွက် သဖန်း​​​ေခါက်တို့​​ကို မှီဝဲ​​ေနထိုင်တဲ့​​ အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်​​ေကျး​​မင်း​​ကို အရှင် အာနန္ဒာအ​​ေလာင်း​​ သိြကား​​မင်း​​က ဟသင်္ာအသွင်ဖန်ဆင်း​​ြပီး​​ `အသင်​​ေကျး​​မင်း​​ ဤ​​ေလာက၌ စိမ်း​​စို​​ေသာ အရွက်ရှိသည့​်​ အပင်များ​​စွာရှိပါလျက် ​​ေရသဖန်း​​ငုတ်တို၌ အဘယ်​​ေြကာင့​်​ ​​ေပျာ်​​ေမွ့​​ရပါသနည်း​​´ လို့​​ ​​ေမး​​သတဲ့​​။

    ဒီအခါ ​​ေကျး​​မင်း​​က`ဤသဖန်း​​ပင်ြကီး​​ စည်ပင်​​ေဝြဖာြကီး​​မား​​​ေသာအခါ၌ ငါတို့​​သည် ​​ေပျာ်ရွှင်ြမူး​​တူး​​စွာ စား​​​ေသာက်ခဲ့​​ြကကုန်၏။ ယခုမူ ငါတို့​​​ေြကာင့​်​ပင် သီး​​ကင်း​​​ေြခာက်​​ေသွ့​​ရ​​ေချြပီ။ ထိုအခါမှ ​​ေရသဖန်း​​ပင်ကို စွန့​်​ပစ်သွား​​မည်ဆိုပါက ​​ေရသဖန်း​​ပင်အ​​ေပါ်၌ ​​ေကျး​​ဇူး​​ကန်း​​ရာ ​​ေရာက်​​ေပလိမ့​်​မည်။ ထို့​​​ေြကာင့​်​ ငါ့​​အတွက် အာဟာရတို့​​ကို မျှတ​​ေအာင် ရရှိသံုး​​​ေဆာင်နိုင်သမျှ ကာလပတ်လံုး​​ ဤသဖန်း​​ပင်ကို စွန့​်​မည်မဟုတ်။´ လို့​​ ​​ေြဖပါသတဲ့​​။ တရား​​​ေတာ်အဆံုး​​မှာ​​ေတာ့​​ မ​​ေထရ်ြကီး​​လည်း​​ ရဟန္တာြဖစ်သွား​​ပါ​​ေတာ့​​တယ်။

    လက်စသတ်​​ေတာ့​​ စင်​​ေရာ်​​ေမာင်​​ေမာင်နဲ့​​ ​​ေပါ်လစီကား​​လာရိုက်​​ေနတာကိုး​​ လို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ကုန်ြကြပီ။ ဟုတ်သား​​ပဲ။ ကိုစိုး​​သူ​​ေတာင် ​​ေလဆိပ်က ဆိုင်း​​ဘုတ်ြကီး​​ြမင်တာနဲ့​​ ဆူဇီနိုက်ြကီး​​ကို ပစ်ြပီး​​ လှည့​်​ြပန်လာ​​ေသး​​တာပဲ။ (အြပင်မှာ တကယ်ထွက်သွား​​​ေတာ့​​ အဲဒီဆိုင်း​​ဘုတ်ြကီး​​ ဘယ်​​ေရာက်​​ေနပါလိမ့​်​) တတိယနှစ်တုန်း​​က ဆရာြကီး​​ဦး​​သန်း​​​ေအး​​ ​​ေြပာဖူး​​တဲ့​​ စကား​​တစ်ခွန်း​​ကို ခုထိမှတ်မိ​​ေနပါ​​ေသး​​တယ်။ `တဆိတ်ရှိ brain drain, brain drain နဲ့​​။ What about undrained brain? တဲ့​​။ အလို့​​ နလို့​​ အစွမ်း​​အစမရှိလို့​​ သတ္တိမရှိလို့​​ လို့​​များ​​ ထင်​​ေနသလား​​မသိပါဘူး​​​ေနာ်။

    ​​ေြပာမနာဆိုမနာ သူငယ်ချင်း​​​ေတွက `အဲဒီ​​ေကာင် ​​ေသာက်ရူး​​မို့​​လို့​​ အဲဒီမှာ ဒုက္ခခံ​​ေနတာ´လို့​​ အား​​​ေပး​​လာရင် ´ကျွန်​​ေတာ် ​​ေသာက်ရူး​​ မဟုတ်ပါဘူး​​ခင်ဗျာ။ ​​ေသာက်​​ေကာင်း​​ပါ။ ​​ေသာက်​​ေကာင်း​​ပါ။´ လို့​​ ​​ေြပာြပလိုက်ချင်ပါတယ်။ ​​ေနာက်တစ်ဘွဲ့​​ရဖို့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​ဝတ်မယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ နီး​​စပ်​​ေနြပီလား​​ မ​​ေြပာတတ်ပါဘူး​​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.