• “မစ္စတာစုန်”

    အလကား​​​ေနရင်း​​ ပစ္စည်း​​မဲ့​​​ေဒါသ​​ေတွထွက်​​ေနရတာနဲ့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြကာ ကွန်ြမူနစ်စွပ်စွဲခံ​​ေနရမှာစိုး​​လို့​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို ဆံုး​​မတဲ့​​အ​​ေနနဲ့​​ စာမ​​ေရး​​​ေတာ့​​ပဲ ဘုရား​​​ေဟာ ဓမ္မပဒ​​ေတွကို ြပန်ဖတ်မိပါတယ်။ စာဆိုတာ ဖတ်သူရဲ့​​ အသက်အရွယ် အ​​ေတွ့​​အြကံု အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ်အရ တခါနဲ့​​တခါ သ​​ေဘာ​​ေပါက်နား​​လည်နိုင်စွမ်း​​ချင်း​​က ​​ေတာ်​​ေတာ်ြခား​​နား​​တာပါကလား​​။ ငယ်ငယ်တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ဓမ္မပဒကို ပံုြပင်လို ဝတ္ထုလိုသာ ဖတ်ခဲ့​​တာပ။ ဒီတစ်​​ေခါက် ြပန်ဖတ်တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ကိုလာြပီး​​ လိမ္မာ​​ေအာင် ယဉ်​​ေကျး​​​ေအာင် ​​ေတွး​​တတ်​​ေခါ်တတ်​​ေအာင် သွန်သင်ဆံုး​​မ​​ေပး​​​ေနသလိုပါပဲ။ ဖတ်ရင်း​​​ေတွး​​ရင်း​​ ​​ေတွး​​ရင်း​​ဖတ်ရင်း​​နဲ့​​ ဉာဏ်အလင်း​​​ေတွလည်း​​ ရခဲ့​​တာ အခါခါ​​ေပါ့​​။

    ဒါ​​ေြကာင့​်​လည်း​​ ​​ေရှး​​လူြကီး​​​ေတွက အလိမ္မာ စာမှာရှိ လို့​​ ​​ေြပာခဲ့​​တာ​​ေနမှာ။ သက်​​ေတာ်ထင်ရှား​​ ြမတ်စွာဘုရား​​သခင်ကို မဖူး​​​ေြမှာ်လိုက်ရ​​ေသာ်ြငား​​ ရှင်​​ေတာ်ဘုရား​​ရဲ့​​ အဆံုး​​အမ​​ေတွကို စာထဲ​​ေပထဲကတဆင့​်​ ြကား​​နာမှတ်သား​​လိုက်ရတာ ကုသိုလ်ြကီး​​ပါ​​ေပတယ်။ ကာ​​ေလန ဓမ္မသာကစ္ဆာ မဂင်္လာနဲ့​​လည်း​​ ညီသွား​​​ေအာင်လို့​​ ကိုယ် ဖတ်မှတ်နား​​လည်မိတာ​​ေလး​​​ေတွကို မိတ်​​ေဆွသူငယ်ချင်း​​များ​​နဲ့​​ ြပန်ြပီး​​ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​နှီး​​​ေနှာြကည့​်​ရရင် မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​။

    အခု ဒီစာကိုဖတ်​​ေနြကမယ့​်​သူအများ​​စုဟာ ဆရာဝန်သစ်လွင် ညီငယ် ညီမငယ်က​​ေလး​​​ေတွ ြဖစ်ြကလိမ့​်​မယ်ထင်လို့​​ သူတို့​​ကို ဦး​​တည်ြပီး​​​ေတာ့​​ မှာ​​ေြခွစကား​​​ေလး​​များ​​ ပါး​​ချင်ပါတယ်။ (အြကီး​​​ေတွကို​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာရဲ​​ေပါင်ဗျာ။ ဒင်း​​က ဘာ​​ေကာင်မို့​​ လို့​​ဆို​​ေနပါဦး​​မယ်။) သူသူကိုယ်ကိုယ် ​​ေဆး​​​ေကျာင်း​​ြကီး​​ကို ဘွဲ့​​ရတဲ့​​အထိ တက်လာြပီး​​မှ​​ေတာ့​​ ဟွန်း​​မတီး​​ရဇံုမှာ ကန့​်​လန့​်​ကန့​်​လန့​်​ ​​ေလျှာက်​​ေနတဲ့​​ ပလက်​​ေဖာင်း​​မင်း​​သား​​များ​​ကို ကား​​စပါယ်ယာက ​​ေအာ်ြပီး​​​ေမး​​သလို ` အကို​​ေရ .. ဘာလုပ်မှာလဲ .. ​​ေြပာ..´ ဆိုရင် `ဆရာဝန်ြကီး​​လုပ်မှာ​​ေပါ့​​´ လို့​​ ဝံ့​​ဝံ့​​ြကွား​​ြကွား​​ ြပန်​​ေြဖြကမယ့​်​သူချည့​်​ပါပဲ။ အဲဒီလို ဆရာဝန်ြကီး​​လုပ်မယ်လို့​​ စိတ်ပိုင်း​​ြဖတ်ြပီး​​ရင် မိမိရဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​မှုအ​​ေပါ်မှာ ဘယ်လိုကျင့​်​ြကံ နှလံုး​​သွင်း​​ြကမလဲဆိုတာကို ြမတ်စွာဘုရား​​ရှင် ​​ေဟာြကား​​​ေတာ်မူခဲ့​​တဲ့​​ စုန္ဒဝက်သတ်သမား​​ ဝတ္ထုဇာတ်​​ေြကာင်း​​နဲ့​​ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြကည့​်​ရ​​ေအာင်​​ေနာ်။

    ဆရာဝန်မဟုတ်​​ေပမယ့​်​ တြခား​​​ေသာ လုပ်ငန်း​​ခွင်​​ေရာက်​​ေနသူ ဘယ်သူမဆိုနဲ့​​လည်း​​ သက်ဆိုင်တာမို့​​ ဝင်​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြကည့​်​ြကပါဦး​​။
    စုန္ဒအမည်ရှိတဲ့​​ ဝက်ကုန်သည်ဟာ ဘုရား​​ရှင်သီတင်း​​သံုး​​​ေတာ်မူရာ ​​ေဝဠုဝန်​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​နဲ့​​ မလှမ်း​​မကမ်း​​မှာ​​ေနတဲ့​​ ရာဇြဂိုလ်ြမို့​​ြကီး​​သား​​တစ်​​ေယာက်ပါ။

    အိမ်​​ေနာက်​​ေဖး​​မှာ ြခံကျယ်ြကီး​​နဲ့​​ ​​ေမွး​​ြမူ​​ေရး​​လုပ်ငန်း​​ကို ဝက်ဝက်ကွဲလုပ်ကိုင်ပါသတဲ့​​။ ရွာ​​ေတွအထိဆင်း​​၊​ စပါး​​​ေပး​​၊​ ပဲ​​ေပး​​နဲ့​​ ဝက်​​ေပါက်က​​ေလး​​​ေတွကို ချိုချို​​ေချာင်​​ေချာင် ရ​​ေအာင်ဝယ်ြပီး​​ အိမ်မှာ အရိပ်တြကည့​်​ြကည့​်​နဲ့​​ အုထား​​သတဲ့​​။ အစား​​အစာ ဖွယ်ဖွယ်ရာရာ​​ေကျွး​​ြပီး​​ ဝဝဖီး​​ဖီး​​ြကီး​​​ေတွ ြဖစ်လာ​​ေအာင်ကို ​​ေမွး​​သတဲ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​လည်း​​ ဝက်​​ေမွး​​တယ်ဆိုတာ ဘာရည်ရွယ်ချက်နဲ့​​ ​​ေမွး​​မှန်း​​ အ​​ေမွး​​ခံရတဲ့​​ ဝက်​​ေတွ​​ေတာင် သိြပီး​​သား​​မဟုတ်လား​​။ အချိန်တန်လို့​​ ​​ေပါ်ချိန်ဖျက်ချိန် ​​ေရာက်တဲ့​​အခါ အြမတ်ရရှိ​​ေရး​​ကိုသာ အ​​ေလး​​ထား​​တဲ့​​ စုန္ဒထ​​ေရး​​ဒင်း​​ရဲ့​​ ရိုက်ချက်​​ေတွက တယ်ြပင်း​​ဆိုပဲ။ မရုန်း​​နိုင်​​ေအာင် ဝက်တုပ်တုပ်ြပီး​​မှ အသား​​​ေတွ ဖူး​​ဖူး​​​ေယာင်လာ​​ေအာင် တင်း​​ပုတ်နဲ့​​ထုသတဲ့​​။ အာ​​ေခါင်ကို တုတ်​​ေထာက်ြပီး​​မှ ​​ေရ​​ေနွး​​ကျိုက်ကျိုက်ဆူ​​ေတွကို မစင်ရည်ြဖူြဖူြကည်ြကည်ရတဲ့​​အထိ အြကိမ်ြကိမ် ​​ေလာင်း​​ချပါသတဲ့​​။

    အကုသိုလ်ကံ အကျိုး​​​ေပး​​ထူး​​​ေတာ့​​ အဲဒီလုပ်ငန်း​​နဲ့​​ ြကီး​​ပွား​​ချမ်း​​သာလာလိုက်တာ ၅၅နှစ်တိုင်တိုင်ပါပဲတဲ့​​။ အဲသ​​ေလာက် အြကာြကီး​​ နှစ်ရှည်လများ​​ အကုသိုလ်အမှု​​ေတွ ထင်တိုင်း​​ြကဲခဲ့​​တာ​​ေတာင် ြကီး​​ပွား​​ချမ်း​​သာ လာဘ်လာဘများ​​ လျှံကျလာတဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ မ​​ေကာင်း​​တာလုပ်ရင် မ​​ေကာင်း​​တာြဖစ်တတ်တယ်ဆိုတာ​​ေတာင် ​​ေမ့​​​ေလျာ့​​သွား​​သလား​​၊​ ယံုရခက်ခက်ြဖစ်​​ေနသလား​​ မသိပါဘူး​​။

    ဘုရား​​မှန်း​​ တရား​​မှန်း​​ မသိ​​ေအာင်ပါပဲတဲ့​​။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ အချိန်တန်လာတဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ မဟာအဝီဇိက ငရဲမီး​​လျှံများ​​သူ့​​ဆီအ​​ေရာက်လာြပီး​​ ဝက်​​ေတွကို သူြပုဖူး​​တဲ့​​​ေဝဒနာ​​ေတွအတိုင်း​​ ခုနှစ်ရက်တိုင်တိုင် ထပ်တူထပ်မျှ ခံစား​​ရြပီ၊​း​​မှ ငရဲအိုး​​ထဲ ​​ေဇာက်ထိုး​​ကျသွား​​ပါ​​ေလ​​ေရာ။ `ဘုရား​​သခင်က ြမင်​​ေတာ့​​အြမင်သား​​၊​ ​​ေစာင့​်​​ေနတာ​​ေလး​​တစ်ခုပဲ´ လို့​​ အ​​ေနာက်နိုင်ငံသား​​​ေတွ ​​ေြပာြကတာလည်း​​ ဟုတ်တုတ်တုတ်​​ေနာ်။ တခါတခါလည်း​​ သက်တမ်း​​တစ်ခုစာ​​ေလာက် ​​ေစာင့​်​သလား​​မသိ။ ဝက်​​ေတွခံရမယ့​်​ ကာလတစ်ခု​​ေတာ့​​ ြကာတယ်ထင်ပါရဲ့​​ဗျာ။ ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ မ​​ေကာင်း​​တာလုပ်ရင် မ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ ဗျဿန​​ေတွဟာ မြကာမီ လာမည် ​​ေမျှာ် လို့​​ ဇာတ်သိမ်း​​ကို ြကိုသိထား​​လို့​​ရတာ​​ေပါ့​​။ ဟုတ်ဘူး​​လား​​။ ထား​​ပါ​​ေလ။ ဒီတခါ ​​ေြပာချင်တာက အဲဒါ​​ေတွ မဟုတ်ပါဘူး​​။ စုန္ဒဝက်သတ်သမား​​ကို အ​​ေြကာင်း​​ြပုြပီး​​ ြမတ်စွာဘုရား​​ရှင်​​ေဟာြကား​​​ေတာ်မူအပ်တဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​မှုြပု​​ေသာအခါ ဘယ်လို နှလံုး​​သွင်း​​အပ်သလဲ ဆိုတဲ့​​ အဆံုး​​အမစကား​​​ေလး​​​ေတွကို သ​​ေဘာကျလွန်း​​လို့​​ ြပန်လည်မျှ​​ေဝပါရ​​ေစ။

    ပထမ မှာြကား​​ချက်က​​ေတာ့​​ `မိမိသိက္ခာကို မိမိကိုယ်တိုင် ​​ေလး​​စား​​ရပါမည်´ တဲ့​​။ “အတ္တာဓိပတိ” ဆိုပဲ။ အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​တယ်ဆိုကတည်း​​က ကိုယ့​်​အသက်ကို အဲဒီအတတ် အဲဒီအလုပ်နဲ့​​ ဝမ်း​​ဝရှင်သန်​​ေအာင် ​​ေကျာင်း​​ရတဲ့​​သ​​ေဘာမဟုတ်လား​​။ ဒီအခါမှာ ကိုယ်က သုဘရာဇာအလုပ်နဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​ဦး​​​ေတာ့​​ သူများ​​တကာ​​ေတွ အထင်​​ေသး​​အြမင်​​ေသး​​ သ​​ေဘာထား​​သလို ကိုယ့​်​အလုပ်ကိုယ် မ​​ေလး​​မစား​​ သ​​ေဘာထား​​လို့​​ ဘယ်ရပါ့​​မလဲ။ ချာပရာစီလည်း​​ ချာပရာစီအလုပ်ကို ​​ေလး​​စား​​ရမယ်။

    ဂျာဒူး​​ဝါလား​​လည်း​​ ဂျာဒူး​​ဝါလား​​အလုပ်ကို ​​ေလး​​စား​​ရမယ်။ `မရှိလို့​​လုပ်စား​​တာ ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​​ေပါ့​​´ တို့​​၊​ `ဒီ​​ေလာက်ပိုက်ဆံက​​ေလး​​နဲ့​​​ေတာ့​​ ဒီ့​​ထက်ပိုြပီး​​ ဂျီး​​​ေကျာ့​​တဲ့​​ ဆပ်ြပာမရနိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​´ တို့​​ မ​​ေြပာသင့​်​ သ​​ေဘာမထား​​သင့​်​ဘူး​​​ေပါ့​​။ ကိုယ့​်​အလုပ်ဟာ ဂုဏ်သ​​ေရမရှိတဲ့​​ အလုပ်လို့​​ ထင်ရင်​​ေတာင် ကိုယ့​်​​ေြကာင့​်​​ေတာ့​​ အဲဒီအလုပ်ြကီး​​ ဂုဏ်သ​​ေရ ကျဆင်း​​သွား​​လို့​​ မြဖစ်ပါဘူး​​။ လူ့​​အသိုင်း​​အဝိုင်း​​က အထင်တြကီး​​နဲ့​​ တ​​ေလး​​တစား​​ ဆရာတပ်​​ေခါ်ရတဲ့​​အလုပ်နဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​​ေတာ့​​မယ်ဆိုရင် ကိုယ့​်​အလုပ်ကို ကိုယ်ကိုယ်တိုင်က ​​ေလး​​​ေလး​​စား​​စား​​နဲ့​​ လုပ်ကိုင်ရပါလိမ့​်​မယ်။

    ကိုယ့​်​​ေြကာင့​်​ ဆရာဝန်​​ေတွ သိက္ခာကျဆင်း​​မယ့​်​ နံမယ်ပျက်မယ့​်​အလုပ်မျိုး​​ကို​​ေတာ့​​ ​​ေရှာင်ရှား​​ရမယ် မဟုတ်ဘူး​​လား​​။ လူတစ်ဦး​​တစ်​​ေယာက်တည်း​​က ြပု​​ေနကျ အြပုအမူဆိုတာ​​ေတာင်မှ အလုပ်ခွင်ထဲမှာနဲ့​​ အလုပ်ခွင်ြပင်ပမှာ အ​​ေြပာအဆိုအြပုအမူချင်း​​ မတူရဘူး​​​ေလ။ ဟန်​​ေဆာင်ရမယ်လို့​​ ​​ေြပာတာမဟုတ်ဘူး​​။ အလုပ်ထဲမှာ လူအထင်​​ေသး​​ဖွယ်မြဖစ်​​ေအာင် သတိထား​​မယ် လို့​​ဆိုလိုတာ။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ အလုပ်ခွင်ထဲမှာ ​​ေြပာတဲ့​​စကား​​ဟာ ကိုယ်တစ်​​ေယာက်တည်း​​ရဲ့​​ သ​​ေဘာထား​​ဆို​​ေပမယ့​်​ ကိုယ်နဲ့​​တန်း​​တူဆရာဝန်များ​​ အား​​လံုး​​ကို ကိုယ်စား​​ြပုတတ်တာကို သတိထား​​သင့​်​တာ​​ေပါ့​​။ ဥပမာဆိုပါ​​ေတာ့​​ကျွန်​​ေတာ်အခု ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ်မှာ ​​ေပါက်ပန်း​​​ေဈး​​​ေတွ ​​ေတာရမ်း​​မယ်ဘွဲ့​​ ​​ေရး​​ချင်ရာ​​ေရး​​​ေနတယ် ဆိုပါ​​ေတာ့​​ဗျာ။ အဲဒါ ကျွန်​​ေတာ့​်​တစ်​​ေယာက်တည်း​​ရဲ့​​ သ​​ေဘာထား​​နဲ့​​ အြမင်ပဲ။

    ဒါ​​ေပမယ့​်​ အလုပ်ခွင်ထဲမှာ ဘီဘီစီက သတင်း​​​ေထာက်အ​​ေနနဲ့​​လာြပီး​​ အင်တာဗျူး​​တယ် ဆိုပါ​​ေတာ့​​။ အခုလို ထင်ရာြမင်ရာ​​ေတွကို လက်လွတ်စပယ် ​​ေြပာလွှတ်လိုက်လို့​​ မရဘူး​​။ ဘာလို့​​ဆို​​ေတာ့​​ ြမန်မာဆရာဝန်တစ်​​ေယာက်ရဲ့​​ အြမင်ြဖစ်သွား​​လို့​​။ ကျွန်​​ေတာ့​်​ကို ဘယ်သူကမှ အဲဒီ​​ေြပာ​​ေရး​​ဆိုခွင့​်​ ​​ေပး​​ထား​​တာမှ မဟုတ်တာ။ ြခံုြပီး​​​ေြပာရရင် အလုပ်ခွင်ထဲမှာ ြပုသမျှ ကာယကံ ဝဇီကံတို့​​ကို ကိုယ့​်​အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​နယ်ပယ်ရဲ့​​ သိက္ခာကို ​​ေလး​​စား​​​ေသာအား​​ြဖင့​်​ ဂရုြပု​​ေဆာင်ရွက်သင့​်​တယ် လို့​​ဆိုလိုတာပါ။ “အတ္ထာဓိပတိ”ကို ဒီအတိုင်း​​ အနက်ြပန်ြပီး​​ `ငါသာလျှင် အဓိကဝါဒ´ လို့​​ ​​ေတွး​​လိုက်ရင်​​ေတာ့​​ စုန္ဒ​​ေနာက်ကို လိုက်ရ​​ေတာ့​​မှာပဲ။

    ဒုတိယထား​​ရှိရမယ့​်​သ​​ေဘာထား​​က `​​ေလာကာဓိပတိ´ ပါတဲ့​​။ ကိုယ့​်​အလုပ်ရဲ့​​ ပတ်ဝန်း​​ကျင်​​ေလာကကိုလည်း​​ ​​ေလး​​စား​​ရမယ်လို့​​ ဆိုလိုတာပါ။ ဒီအခါမှာ​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ရဲ့​​အတ္တက​​ေန အများ​​ဆိုတဲ့​​ ပရသ​​ေဘာပါလာြပီ။ ဆရာဝန်​​ေတွအတွက်​​ေတာ့​​ သူကု​​ေနရတဲ့​​ လူနာနဲ့​​ လူနာမိသား​​စု​​ေတွကို မ​​ေလး​​မစား​​ မဆက်ဆံရဘူး​​လို့​​​ေြပာတာ။ ယိုး​​ဒယား​​မှာလို လာသမျှလူနာ လက်အုပ်က​​ေလး​​ချီြပိး​​ ဆွာဒိခပ် လုပ်ခိုင်း​​တာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​အလုပ် ကိုယ့​်​ပညာတစ်ခုတည်း​​ကို ဗန်း​​တင်ြပီး​​ လူတကာအ​​ေပါ် နိုင့​်​ထက်စီး​​နင်း​​ အ​​ေြကာြကီး​​နဲ့​​ သ​​ေဟာက်သဟာ ဆက်ဆံတာဟာ ဘုရား​​​ေဟာနဲ့​​ ​​ေြဖာင့​်​​ေြဖာင့​်​ြကီး​​ ဆန့​်​ကျင်တယ် လို့​​ သတိချပ်သင့​်​ပါတယ်။ ဒီအထဲမှာ ကိုယ့​်​လက်​​ေအာင်ငယ်သား​​​ေတွအ​​ေပါ်မှာ ြပား​​ြပား​​ဝပ် ​​ေမာ်မြကည့​်​ရဲ​​ေအာင် နှိပ်ကွပ်ထား​​ရမယ် ဆိုတဲ့​​ ြဗူရိုကရက် အယူအဆ​​ေတွလည်း​​ ပါတာ​​ေပါ့​​။ ​

    ​ေရှး​​​ေရှး​​က ဆရာသမား​​များ​​ဆီမှာ လာမူြကိုဆီး​​ ထံနီး​​လုပ်​​ေကျွး​​ြပီး​​ ဝတ်ြကီး​​ဝတ်ငယ်ြပုတယ်ဆိုတာ တပည့​်​လက်သား​​က ပညာလိုချင်စိတ်နဲ့​​ ကိုယ်တိုင် ပျပ်ဝပ်ကျိုး​​နွံ နှိမ့​်​ချြပီး​​ သင်ယူတာပါ။ အခု​​ေခတ်မှာ `ငါ့​​လက်​​ေအာက်မှာ အလုပ်လုပ်မယ်ဆိုရင် ငါ့​​လုပ်ပိုင်ခွင့​်​ထဲက အခွင့​်​အ​​ေရး​​​ေတွ လိုချင်တယ်ဆိုရင် ငါ့​​မိန်း​​မ ထမီ​​ေလျှာ်၊​ သနပ်ခါး​​​ေသွး​​၊​ ​​ေဈး​​ဝယ်၊​ ထမင်း​​ချက်​​ေပး​​ရမယ်ဆိုတာ အန်ဒါစတွတ်´ လို့​​ သ​​ေဘာထား​​​ေလ့​​ရှိြကသူ​​ေတွဟာ ဒိ​​ေန့​​ြပုတ် ​​ေနာက်​​ေန့​​ ​​ေဆး​​​ေဖာ်​​ေြကာဘက် လုပ်မယ့​်​သူမရှိ​​ေတာ့​​တာ ကိုယ်တိုင်ြမင်ဖူး​​ြကမယ်ထင်ပါတယ်။ (မြမင်ဖူး​​ရင် လက်ညှိုး​​​ေငါက်​​ေငါက်ထိုး​​လို့​​ ြပလိုက်ချင်ရဲ့​​) ဒါ​​ေြကာင့​်​လည်း​​ အြပုတ်ကို အ​​ေသထက်​​ေြကာက်ြကတာ ​​ေနမှာ။ မ​​ေသမချင်း​​ မြပုတ်​​ေအာင် ကျား​​ကန်​​ေနရ​​ေတာ့​​ ​​ေရဗူး​​နဲ့​​ဘိနပ်မပါ ​​ေနွခါမှ သိြက​​ေတာ့​​တာ​​ေပါ့​​ကွယ်။ (ဘာလုပ်ဖို့​​တုန်း​​။ ​​ေရဗူး​​​ေတွ ဘိနပ်​​ေတွ။ ဆွစ်ဇာလန်ဘဏ်မှာ အ​​ေကာင့​်​​ေတွ ဖွင့​်​ထား​​ြပီး​​သား​​ဥစ္စာ။ ငှဲ​​ေလျှာင်း​​ ငှဲ​​ေလျှာင်း​​) ညီငယ်ညီမငယ်က​​ေလး​​​ေတွကို မှာချင်တာက​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ဆီကို ဆရာမှန်း​​သိလို့​​ အား​​ကိုး​​တြကီး​​လာကုတဲ့​​လုနာ​​ေတွဘက်က မသိနား​​မလည်တဲ့​​ ​​ေစာဒက​​ေလး​​​ေတွ ရှိလာတဲ့​​အခါ `မင်း​​က ဆရာလား​​။ ငါကဆရာလား​​။ ​​ေြပာ..။

    တတ်ရင် ကိုယ့​်​ဘာသာ လာကုလှည့​်​´ ဆိုတဲ့​​ အ​​ေြပာမျိုး​​​ေတွကို အတုခိုး​​ မမှား​​​ေစချင်ပါဘူး​​။ စိတ်ထဲမှာ ​​ေအာင့​်​တာ​​ေတာ့​​ ​​ေအာင့​်​တာ​​ေပါ့​​။ လူမသိ​​ေစနဲ့​​။ သည်း​​ခံလိုက်။ (ဂျီပီ​​ေကာင်း​​​ေအာင် အ​​ေခါ်အ​​ေြပာ​​ေလး​​​ေတွ သင်​​ေပး​​​ေနတာ​​ေလ။ အဟတ် အဟတ်) တ​​ေလာကလံုး​​ကို အဓိကထား​​နိုင်ဖို့​​ ​​ေသာ့​​ချက်က​​ေတာ့​​ ကိုယ်ချင်း​​စာတရား​​​ေပါ့​​ကွယ်။ သူ့​​​ေနရာမှာ ငါသာဆိုရင် လို့​​ ဝင်​​ေတွး​​​ေပး​​လိုက်ရင် အဆင်​​ေြပသွား​​ပါလိမ့​်​မယ်။ ဒီ​​ေလာကာဓိပတိသ​​ေဘာတရား​​က​​ေတာ့​​ အစိုး​​ရ​​ေဆး​​ရံု​​ေတွမှာထက် အြပင်​​ေဆး​​ခန်း​​ြကီး​​​ေတွမှာ ပို​​ေတွ့​​​ေနရသလား​​လို့​​။ ပိုက်ဆံနဲ့​​ ဘယ်လိုများ​​ ဆက်စပ်​​ေနတယ် မသိပါဘူး​​။ ​​ေခါ်တာကိုက သား​​​ေရ၊​ သမီး​​​ေရ၊​ အ​​ေမ​​ေရ အဘ​​ေရ နဲ့​​ တယ်ချိုသာသကိုး​​ဗျ။

    တတိယသ​​ေဘာတရား​​က​​ေတာ့​​ `ဓမ္မာဓိပတိ´တဲ့​​ဗျား​​။ တရား​​ကိုလည်း​​ ​​ေလး​​စား​​ရမတဲ့​​။ ဒီ​​ေနရာမှာ​​ေတာ့​​ တရား​​ဆိုတဲ့​​သ​​ေဘာဟာ အင်မတန် ကျယ်ဝန်း​​ပါတယ်။ ဘုရား​​​ေဟာ အဆံုး​​အမ ဓမ္မဆိုတဲ့​​ သ​​ေဘာတစ်ခုတည်း​​ကို ​​ေြပာတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ အလုပ်လုပ်​​ေနသူ​​ေတွအတွက် လုပ်ငန်း​​ဌာနမှာ ကျင့​်​သံုး​​အပ်​​ေသာ စည်း​​မျဉ်း​​စည်း​​ကမ်း​​ လုပ်ထံုး​​လုပ်နည်း​​​ေတွဟာ သူ့​​အတွက် ကျင့​်​သံုး​​ရမယ့​်​တရား​​ `ဓမ္မ´ပါပဲ။ ဆိုင်ရာဆိုင်ရာ သတ်မှတ်ထား​​​ေသာ ယဉ်​​ေကျး​​မှု၊​ ဓ​​ေလ့​​ထံုး​​စံ၊​ စည်း​​မျဉ်း​​ဥပ​​ေဒနဲ့​​ လုပ်ထံုး​​လုပ်နည်း​​များ​​ဟာ ​​ေလာကရဲ့​​ ပစ္စက္ခြငိမ်း​​ချမ်း​​သာယာ​​ေရး​​အတွက် စိတ်ရင်း​​မှန် ​​ေစတနာအမှန်နဲ့​​ ထုတ်ြပန်ထား​​တာြဖစ်လို့​​ ​​ေလး​​စား​​လိုက်နာအပ်ပါသတဲ့​​။ (​​ေဖာင်ြကီး​​တက်​​ေတာ့​​မှ ဒါ​​ေတွ အ​​ေသး​​စိတ် ​​ေလ့​​လာ​​ေတာ့​​မယ်ကွာ။) ဒါ​​ေပမယ့​်​ ကျင့​်​သံုး​​အပ်​​ေသာ ဓ​​ေလ့​​တိုင်း​​က​​ေတာ့​​ ဘယ်ဓမ္မဟုတ်ပါ့​​မလဲ။ ​

    ​ေကာင်း​​​ေသာသ​​ေဘာကို ​​ေဆာင်မှ ဓမ္မမည်ပါသတဲ့​​။ ဥပမာ `ဒီစား​​ပွဲမှာ ဒီလက်မှတ်လာထိုး​​ရင် ပိုက်ဆံ ဒီ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ​​ေပး​​ရမယ်။ ဒါ ထံုး​​စံပဲ´ ဆိုတဲ့​​ လုပ်ထံုး​​လုပ်နည်း​​ကို ဓမ္မလို့​​​ေြပာရင်​​ေတာ့​​ ဘယ်ဘုရား​​သခင်အလို​​ေတာ်နဲ့​​မှ ကိုက်ညီမယ်မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဘုရား​​​ေဟာက​​ေတာ့​​ တဏှာ၊​ မာန၊​ ဒိဋ္ဌိတို့​​ကို ပါး​​နိုင်သမျှ ပါး​​​ေအာင်လုပ်နိုင်​​ေသာသ​​ေဘာရှိမှ `ဓမ္မ´ လို့​​မည်ပါသတဲ့​​ဗျား​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ ဓမ္မာဓိပတိဆိုတာဟာ ကိုယ့​်​ရဲ့​​လုပ်ငန်း​​ခွင်မှာ မိမိ်ရဲ့​​ တဏှာ၊​ မာန၊​ ဒိဋ္ဌိတို့​​ကို ပါး​​နိုင်သမျှပါး​​​ေအာင် ​​ေဆာင်ရွက်ရမယ် လို့​​ဆိုလိုတာပါ။ ပုထုဇဉ်ဆိုတာ အကုန်လံုး​​ကင်း​​​ေအာင်​​ေတာ့​​ ဘယ်သူမှ မတတ်နိုင်ဘူး​​ မဟုတ်လား​​ ​​ေကျာင်း​​ဒကာတို့​​ ​​ေကျာင်း​​အမတို့​​ရယ်။ ကဲ .. လာ​​ေချြပီ။ အဲဒီ တဏှာ၊​ မာန ဒိဋ္ဌိဆိုတာ ဘာ​​ေတွလဲ။ မြကား​​ဖူး​​စရာ​​ေတာ့​​ မရှိပါဘူး​​။ ဘာ​​ေြပာတာလဲဆိုရင်သာ ဝါး​​တား​​တား​​။ တပ်မက်ြခင်း​​၊​ ​​ေထာင်လွှား​​ြခင်း​​ နဲ့​​ အယူမှား​​ြခင်း​​ လို့​​ အနက်ြပန်ပါတယ်။ `ပါဂျဲရိုး​​ြကီး​​စီး​​လာြပီး​​ စိန်နား​​ကပ်ြကီး​​ ဖီး​​ြဖူသီး​​​ေလာက်နဲ့​​ လာတဲ့​​လူနာဆို​​ေတာ့​​ သူ့​​ဂုဏ်ြဒပ်နဲ့​​ညီ​​ေအာင် ​​ေဘာက်ချာြဖတ်မှ ​​ေတာ်​​ေတာ့​​မ​​ေပါ့​​´ လို့​​​ေတွး​​တာဟာ သူ့​​ပစ္စည်း​​အ​​ေပါ်မှာ တပ်မက်တဲ့​​ တဏှာ​​ေြကာင့​်​ ​​ေလာဘစိတ်​​ေတွ ြဖစ်လာတာပါ။ `ငါလိုပညာနဲ့​​ ဆရာကို တစ်ပဲ​​ေြခာက်ြပား​​နဲ့​​ လာ​​ေဈး​​ဖျက်စရာလား​​။

    ရာရာသသ´ လို့​​ ​​ေတွး​​တာက​​ေတာ့​​ မာန​​ေြကာင့​်​ြဖစ်တဲ့​​ ​​ေဒါသစိတ်​​ေပါ့​​။ `ငါလုပ်လိုက်တာ မလွန်ပါဘူး​​​ေလ။ ဟို​​ေဆး​​ခန်း​​မှာ သူသွား​​ကုရင် ဒီ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ကုန်မှာ။ နိုင်ငံြခား​​မှာဆို ဒီ​​ေလာက်နဲ့​​ ဘယ်ရလိမ့​်​မလဲ´ လို့​​ ​​ေတွး​​တာက ဒိဋ္ဌိ​​ေြကာင့​်​ြဖစ်ရတဲ့​​ ​​ေမာဟအ​​ေမှာင်ပါဗျား​​။ (ဥပမာ​​ေြပာတာ​​ေနာ်။ နား​​လည်သွား​​​ေအာင်။ တကယ့​်​တကယ်​​ေတာ့​​ ဘယ်သူ့​​ဘယ်သူမှ အဲလိုစိတ်မျိုး​​ မရှိြကပါဘူး​​ကွယ်။

    ဂယ်​​ေြပာတာ။ သိသား​​နဲ့​​။) အဲဒီတဏှာ၊​ မာန၊​ ဒိဋ္ဌိ​​ေတွ ပါး​​လျား​​သွား​​​ေအာင်လုပ်နည်း​​က​​ေတာ့​​ မိမိရဲ့​​ အတ္တကို ​​ေလျှာ့​​ချလိုက်ပါတဲ့​​။ ဒါဆိုရင် အလိုလို ပါး​​သွား​​သတဲ့​​။ အ​​ေြပာလွယ်သ​​ေလာက် အလုပ်ခက်​​ေပမယ့​်​ ြကိုး​​စား​​ြကည့​်​သင့​်​တယ်လို့​​ မထင်ဘူး​​လား​​။ ြမတ်ရှင်​​ေစာ ​​ေဟာ​​ေတာ်မူအပ်​​ေသာ တရား​​​ေဒသနာ​​ေတာ်ကို အန္ဓဉာဏ် တစ်ထွာတစ်မိုက်နဲ့​​ ဆင်ြခင်ြကည့​်​မိ​​ေတာ့​​ ​​ေြပာမြပတတ်​​ေအာင်ကို သ​​ေလာ​​ေတွကျသွား​​တာမို့​​ ကိုယ့​်​လိုပဲ သံ​​ေဝဂ ရလိုရြငား​​ ​​ေဝလိုက်ငှလိုက်ရပါတယ်​​ေနာ်။ နတ်လူသာဓု​​ေခါ်​​ေစသား​​​ေပါ့​​။
    (ကျမ်း​​ညွှန်း​​။ ။ ဦး​​​ေရွှ​​ေအာင် ၏ ဓမ္မပဒ)

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.