• “​ေမွး​ေန့​လက်​ေဆာင်”

    တို့​ေမြကီး​ ခရီး​သွား​သခိုက် ြပည်ပသတင်း​ေထာက်ြကီး​ေတွက ​ေမး​ချင်တာ​ေတွ ​ေမွှလို့​ဖွလို့​အြပီး​မှာ မြကာခင်မှာလာ​ေတာ့​မယ့်​ ​ေမွး​ေန့​အတွက် “ဘာဆု​ေတာင်း​မလဲ မ​ေရွှဖဲ” လို့​ ​ေမး​လိုက်တဲ့​အခါ မယ်ဖျား​က ြမန်မာထံုး​စံ “နိဗ္ဗာန်​ေရွှြပည် ဆုပန်သည်” လို့​ေတာင် မ​ေြဖနိုင်ရှာပါဘူး​။ သူ့​ခမျာ ​ေတွး​ေတွး​ဆဆနဲ့​ ​ေြဖသွား​တာက “Le Bonheur pour Mon Pays” ပါတဲ့​။ တိုက်ရိုက်ဘာသာြပန်လိုက်ရင်​ေတာ့​ “​ေပျာ်ရွှင်ပါ​ေစ ြမန်မာြပည်” လို့​ဆိုရ​ေပမယ့်​ “Bonheur” ဆိုတဲ့​ ြပင်သစ်စကား​လံုး​မှာ အဲဒီထက်ပိုတဲ့​ အနက်ပွား​ေတွ အများ​ြကီး​ပါပါတယ်။

    ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာ ကျန်း​မာချမ်း​သာြခင်း​ လို့​လည်း​ ဆိုလို့​ရတယ်။ သုတိမဂင်္လာ ကျက်သ​ေရတိုး​ပွား​ြခင်း​ လို့​လည်း​ ြပန်လို့​ရတယ်။ မဂင်္လသုတ်ထဲမှာပါတဲ့​ ၃ဂြဖာ မဂင်္လာ​ေတွအား​လံုး​ကိုလည်း​ အနက်​ေပး​လို့​ရတယ်။ ​ေမး​တဲ့​သူက ပါး​စပ်ြကီး​ရှိလို့​ အား​အား​ယား​ယား​ အာလုပ်စကား​မျှ​ေလာက် ​ေမး​သွား​ေပမယ့်​ ​ေြဖတဲ့​သူက​ေတာ့​ စဉ်း​စဉ်း​စား​စား​ စိတ်ထဲမှာ တကယ်ရှိတဲ့​အတိုင်း​ ​ေြဖသွား​တာ အဲဒီအင်တာဗျူး​ြကည့်​ဖူး​ရင် သတိထား​မိပါလိမ့်​မယ်။ ဘာစကား​ေလး​တစ်ခွန််း​ကိုမှ လက်လွတ်စပယ် ​ေြပာ​ေလ့​မရှိပဲကိုး​ လို့​ သာဓု​ေခါ်မိပါတယ်။ ြကံဖန်ချီး​မွှန်း​ချင်လည်း​ သူ့​အြပင်မရှိဘူး​လို့​ထင်ရင် ြပည်တွင်း​က သတင်း​စာ ဂျာနယ်အ​ေဟာင်း​ေတွ ြပန်ြပန်ဖတ်ြက​ေပါ့​ဗျာ။ သိလာလိမ့်​မယ်။ သူများ​ေြပာမှ သတိထား​မိလိုက်တာက​ေတာ့​ ညံ့​တယ်ဆိုရင်လည်း​ ခံရမှာပါပဲ။ ဟုတ်ပါရဲ့​။

    သူ့​ေမွး​ေန့​ နီး​လာပါပ​ေကာလား​ေနာ့​။ သူက​ေတာင် ြမန်မာြပည်သူ​ေတွအတွက် ​ေမတ္တာစကား​ လက်​ေဆာင်ပါး​ေသး​တဲ့​ဥစ္စာ။ ကိုယ်​ေတွကလည်း​ ​ေမွး​ေန့​အမှတ်တရ ​ေမတ္တာစာက​ေလး​ တစ်ပုဒ်တ​ေလ​ေတာ့​ ဂါရဝလက်​ေဆာင် ပို့​ချင်တဲ့​စိတ်​ေတွ လှိုက်လှိုက်လှဲလှဲ ြဖစ်​ေပါ်လာပါတယ်။ ြမင်း​ထိန်း​ငတာက သူများ​တာလို့​ ဝင်တာတဲ့​သ​ေဘာလည်း​ မရှိပါဘူး​။ ​ေခွး​ေတာဝက်ဝင် လူမြမင်သူမသိဘဝက​ေန လမင်း​ကို​ေဟာင်တဲ့​ ​ေခွး​က​ေလး​ပါလား​လို့​ ကိုယ့်​ကို ဟိုလူြကည့်​ သည်လူြကည့်​လည်း​ အြကည့်​မခံချင်ပါဘူး​။ ကာယကံရှင်​ေတာင် ဖတ်ချင်မှ ဖတ်မိမှာြဖစ်​ေပမယ့်​လည်း​ ပို့​သ​ေသာ ​ေမတ္တာ​ေတွက​ေတာ့​ ရကိုရလိမ့်​မယ်လို့​ ယံုြကည်ပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​လဲဆို​ေတာ့​ ​ေရစက်တို့​ အထံုတို့​ဆိုတာ ဗုဒ္ဒဘာသာပီပီ သက်ဝင်ယံုြကည်​ေပသကိုး​။ တခါမှ မသိမကျွမ်း​ဖူး​ေသာ်ြငား​ ြမင်လိုက်ရံုနဲ့​ ယံုြကည်အား​ကိုး​ြဖစ်သွား​တာ၊​ သိ​ေဟာင်း​ကျွမ်း​ေဟာင်း​ေတွလို တရင်း​တနှီး​ ခင်မင်လိုစိတ်ြဖစ်သွား​တာဟာ ​ေရစက်မပါပဲ ဘယ်ြဖစ်နိုင်ပါ့​မလဲ။

    လူမြမင်ဖူး​ခင် နံမယ်ကိုအလွတ်ရ​ေအာင် ကျက်ခဲ့​ရတာက​ေတာ့​ သံုး​တန်း​မှာ အာဇာနည်​ေန့​အ​ေြကာင်း​ စာစီစာကံုး​ြပိုင်တုန်း​က​ေပါ့​။ ​ေအာင်ဆန်း​ဦး​ရယ်။ ​ေအာင်ဆန်း​လင်း​ရယ် ​ေအာင်ဆန်း​စုြကည်ရယ် လို့​ သိခဲ့​ြပီး​ တာဝါလိန်း​လမ်း​ကအိမ်ြကီး​ကို သွား​ြကည့်​တဲ့​အခါမှာလည်း​ ​ေဟာသည်​ေရကန်က​ေလး​က ​ေအာင်ဆန်း​လင်း​က​ေလး​ ​ေရတိမ်နစ်ခဲ့​တာြဖစ်မယ် လို့​ ဒဏ္ဍာရီထဲကလို ဆွတ်ပျံ့​လွမ်း​ေမာခဲ့​မိ​ေသး​တယ်။ က​ေလး​ဘဝက ဆရာမ​ေတွ သွန်သင်​ေပး​ခဲ့​လို့​ အာဇာနည်​ေန့​ေရာက်တိုင်း​ ၁၀ နာရီ ၃၇ မိနစ်မှာ ဥဩဆွဲတဲ့​အခါ တစ်မိနစ်ြငိမ်သက်ြပီး​ ဝမ်း​နည်း​ေြကာင်း​ အ​ေလး​ြပုရမယ် ဆိုတာလည်း​ သိခဲ့​တယ်။

    လမ်း​သွား​လမ်း​လာ​ေတွ​ေတာင် ဥဩသံြကား​ရင် ခနရပ်ြပီး​ ြငိမ်သက်​ေနြကတာ မှတ်မိတယ်။ ကား​ေတွ ခနရပ်ြပီး​ ဟွန်း​တီး​တယ်။ အစည်း​အ​ေဝး​ဆိုတာ​ေတွစရင် နိုင်ငံ​ေတာ်အလံအား​ အ​ေလး​ြပု ဆိုတာြပီး​ရင် ကျဆံုး​ေလြပီး​ေသာ အာဇာနည်​ေခါင်း​ေဆာင်ြကီး​များ​အား​ အ​ေလး​ြပု ဆိုတာကိုလည်း​ မီလိုက်​ေသး​တယ်။ အိမ်ကမိဘကိုယ်တိုင်က အာဇာနည်​ေန့​ေရာက်ရင် အာဇာနည်ဗိပ္မာန်ကို လိုက်ပို့​ေပး​တတ်တယ်။ ခု​ေတာ့​ ပါး​စပ်ရာဇဝင်​ေလး​ြဖစ်ခဲ့​ြပီ မဟုတ်လား​။

    ဦး​ေနဝင်း​ေခတ်မှာ လူြဖစ်ခဲ့​တဲ့​ ကိုယ်​ေတွ​ေတာင် ဗိုလ်ချုပ်​ေအာင်ဆန််း​နဲ့​ သိပ်မစိမ်း​လှဘူး​ဗျ။ သို့​ေသာ်လည်း​ သူ့​မိသား​စုကို​ေတာ့​ အ​ေဝး​ပို့​ထား​ခဲ့​တဲ့​အတွက် တစ်နှစ်တစ်ခါ​ေတာင် ြမင်ရဖို့​ ခက်ခက်ပါ။ ဒါကလည်း​ အခုြပန်စဉ်း​စား​ြကည့်​ေတာ့​ ​ေကျး​ဇူး​ေတာင် တင်ရဦး​မလိုပါပဲ။ အာ​ေသာကရုပ်ရှင်ထဲက “ရန်သူကို မုန်း​လို့​ရှိရင် ကိုယ့်​မျက်စိ​ေအာက်မှာပဲ ထား​ပါ။” ဆိုတဲ့​ အဆိုအမိန့်​ကို အဘိုး​ြကီး​ နား​သျှမ်း​သွား​တယ် ထင်ပါရဲ့​။ ြမန်မာတစ်ြပည်လံုး​ ြပင်ပကမ္ဘာြကီး​နဲ့​ အဆက်အသွယ်ြဖတ်ြပီး​ သူ​ေြပာသမျှ နား​ေထာင်​ေနရတဲ့​အချိန်မှာ ဟိုက​ေတာ့​ နိုင်ငံတကာ သံတမန်အသိုင်း​အဝိုင်း​အလယ်မှာ ကမ္ဘာ့​အဆင့်​မီ ပညာ​ေရး​နဲ့​ ြကီး​ြပင်း​ခွင့်​ရလိုက်တယ်။ (​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​။ ြမန်မာြပည်မှာ ကျန်ခဲ့​ရင် သမီး​ေတာ်ြကီး​ေတွလို အလွန်ဆံုး​ြဖစ်မှ ဆရာဝန်​ေလာက်ပဲ ​ေနမှာ) ပညာ​ေရး​နဲ့​အတူ ရှင်သန်ဖွံ့​ြဖိုး​ခွင့်​ရလိုက်တာက​ေတာ့​ Vision လို့​ ​ေခါ်ရမယ့်​ အ​ေတွး​အြမင်၊​ ဆင်ြခင်တံုတရား​ေနလိမ့်​မယ်ဗျ။ ဘိုး​ေတာ်ြကီး​ဟာ သူ့​ရဲ့​ ရင်နှစ်သည်း​ချာ​ေတွကို​ေတာင် အဲသဟာရ​ေအာင် သွန်သင်မသွား​နိုင်ရှာဘူး​ မဟုတ်လား​။ ဗူး​ဆို ဘယ်သူမှ ဖရံုမသီး​ရဲဘူး​ေလ။ သူပံုသွင်း​ထား​တဲ့​ ခွက်က​ေလး​ေတွထဲက​ေန အခုချိန်အထိ ထွက်မလာနိုင်တဲ့​သူ​ေတွ အဲဒီမျိုး​ဆက်တစ်ခုလံုး​မှာ အံ့​ဩစရာ မ​ေကာင်း​ေလာက်​ေအာင် ​ေပါ​ေန​ေသး​တယ်။ (ကိုယ်​ေတာင် ခွက်​ေစာ်နံတုန်း​ပဲလား​ မသိ)

    အိမ်​ေထာင်ရက်သား​ကျသွား​ေတာ့​ ခု​ေခတ်မှာလို မီဒီယာဂျာနယ်​ေတွ မ​ေပါ်​ေသး​ေပမယ့်​ ပါး​စပ်စကား​ အတင်း​အဖျင်း​ေတွ ဝမ်း​သာအား​ရ ​ေဖာက်သည်ချ​ေနြကတာ မှတ်မိလိုက်ပါ​ေသး​တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဘူတန်မှာ အလုပ်သွား​လုပ်တဲ့​အခါ ဘူတန်လူြကီး​ပိုင်း​ေတွက​ေတာ့​ ကိုယ်​ေတွကို ြမန်မာမှန်း​သိလိုက်တာနဲ့​ ဝမ်း​သာအယ်လဲ သူတို့​နှမ မာပါစ သာပါစ။ ​ေန​ေကာင်း​ထိုင်သာရှိပါစ။ လို့​ ​ေမး​ြကြမန်း​ြကတယ်။ ဒီမှာအလုပ်လုပ်သွား​တုန်း​က အင်မတန်ချစ်စရာ​ေကာင်း​တဲ့​ ြမန််မာအမျိုး​သမီး​က​ေလး​ တစ်​ေယာက်ပါ လို့​ တမ်း​တမ်း​တတဆိုြပီး​ ဆုမွန်​ေကာင်း​များ​ ​ေတာင်း​ေလ့​ရှိတယ်။ ခမည်း​ေတာ်မင်း​တရား​ြကီး​ရဲ့​ တိဘက်ဘာသာဆရာြဖစ်သူ ခင်ပွန်း​သည်နဲ့​ ​ေယာင်​ေနာက်ဆံထံုး​ပါရင်း​ သူကိုယ်တိုင်ပါ အလုပ်ဝင်လုပ်လို့​ ​ေအး​ေအး​ချမ်း​ချမ်း​ေနခဲ့​တယ် လို့​ဆိုတယ်။ သူ့​ဘဝရဲ့​ ကိုယ်ပိုင်အချိန်​ေတွကို စိတ်ြကိုက်အသံုး​ချခွင့်​ ရ​ေနတဲ့​ကာလဟာ အ​ေမ​ေဒါ်ခင်ြကည်ြကီး​ မကျန်း​မာတဲ့​အထိပဲ ရှိလိမ့်​မယ် ထင်ပါတယ်။

    အဲသည်​ေနာက်မှာ​ေတာ့​ အနာရင့်​မှည့်​လို့​ ြပည်​ေတွ​ေပါက်လာတဲ့​ ြမန်မာ့​နိုင်ငံ​ေရး​အနာြကီး​ကို မျက်နှာလွှဲမထွက်သွား​နိုင်တာ သူ့​မိသား​စုအတွက်​ေတာ့​ ကံဆိုး​ရှာတယ်လို့​ပဲ ​ေြပာရလိမ့်​မယ်။ အင်တာဗျူး​ထဲမှာ အဲသည်ကိစ္စကို​ေြပာတာ​ေတာ့​ သူ့​ကိုယ်သူ စွန့်​လွှတ်အနစ်နာခံလိုက်တယ်လို့​ေတာင် မခံယူပါဘူး​တဲ့​။ “It was not a sacrifice. It was a choice.” လို့​ဆိုတယ်။ အနစ်နာခံတယ်ဆိုရင် တစ်စံုတစ်ရာ ြပန်လည်​ေမျှာ်မှန်း​ရာ ကျမှာစိုး​လို့​ သူ့​ဘာသာ​ေရွး​ချယ်မှုတစ်ခု ြပုလုပ်လိုက်တာသာ ြဖစ်ပါတယ် တဲ့​။ ရင်ထဲထိသွား​လွန်း​လို့​ အဲဒီနား​ေလး​ပဲ နှစ်ခါ သံုး​ခါ ြပန်ြပန်ရစ်ြပီး​ နား​ေထာင်ြကည့်​တယ်။ ကိုယ်လည်း​မိဘ​ေနရာ ​ေရာက်ခဲ့​ြပီ မဟုတ်လား​။ သား​ေရး​သမီး​ေရး​ထက် အ​ေလး​ထား​စရာ ဘယ်မှာရှိပါ့​မလဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ​ေလာကမှာ သား​ေရး​သမီး​ေရး​ကို ဦး​စား​မ​ေပး​နိုင်တဲ့​အခါကလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ရှိခဲ့​သား​ပါ​ေလ။ ​ေတာ်​ေတာ် တစ်ကိုယ်​ေကာင်း​ဆန်တယ် လို့​ ထင်ချင်လည်း​ထင်မှာ​ေပါ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ တစ်ကိုယ်တည်း​ေကာင်း​ဖို့​အတွက်​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ လူ​ေတွအများ​ြကီး​ရဲ့​ အ​ေမ​ေနရာကို ဝင်ရတဲ့​အခါ ကိုယ့်​သား​သမီး​ေတွအတွက် ​ေနရာကျံု့​သွား​တာ အ​ေသအချာ​ေပါ့​။ ကိုယ့်​ရင်​ေသွး​ကိုပစ်ြပီး​ တြခား​အရာတစ်ခုကို ​ေရွး​ချယ်လိုက်ရတဲ့​ မိခင်တစ်​ေယာက်ရဲ့​နှလံုး​သား​ဟာ သံ​ေတွသံခဲ​ေတွနဲ့​ လုပ်ထား​တာမှ မဟုတ်ပဲ။ သူ့​ခမျာ ခံစား​ရရှာ​ေပလိမ့်​မယ်။

    အဲသည်တစ်ချက်တည်း​နဲ့​တင်ပဲ ငါ့​သား​ ငါ့​မယား​ေတွ ​ေကာင်း​စား​ဖို့​၊​ ငါြပုတ်ရင် ငါ့​စည်း​စိမ်​ေတွ ဘယ်သူမှ မထိနိုင်​ေအာင် ကာကွယ်ဖို့​ အပတ်တကုတ် ြကိုး​စား​လာခဲ့​သူ ​ေယာကင်္ျား​ရင့်​မြကီး​များ​နဲ့​ အြပတ်အသတ်ကွာတယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။

    ပျား​ရည် သကာ ဆိုတာ ချစ်သူတို့​ကိုမှ ချို​ေစတာ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။ မုန်း​သူ​ေတွကိုလည်း​ ချို​ေစတာ အမှန်ပဲ။ တို့​ြပည်မှာ တို့​ေမြကီး​ ရှိြခင်း​ မရှိြခင်း​ဟာ သူ့​ကို ချစ်ခင်သူ​ေတွကိုမှ အကျိုး​စီး​ပွား​တိုး​တက်​ေစနိုင်တာ မဟုတ်​ေလဘူး​။ ခါး​ခါး​သီး​သီး​ မုန်း​တီး​သူအ​ေပါင်း​တို့​ကိုလည်း​ ရှိြပီး​ဥစ္စာ တန်ခိုး​အာဏာတို့​ ြကီး​ကျယ်ြပန့်​ပွား​ များ​ေစနိုင်သဗျ။ မယံုမရှိနဲ့​။ နဂိုတုန်း​က ဘယ်သူမှ မသိတဲ့​ ​ေမာင်ရစ်​ေတာင် အနား​ကလူ ထ​ေထာင်း​ေတာ့​မှ ရှင်ဘုရင် လက်သပ်​ေမွး​ေတာ်မူတယ် မဟုတ်လား​။ ဧရာဝတီတိုင်း​တုန်း​က က​ေလး​ကလား​ သဗ္ဗာန်​ေတွငှား​ြပီး​ ​ေလာ်စပီကာြကီး​ေတွနဲ့​ သ​ေဘင်္ာ​ေနာက်က တ​ေကာက်​ေကာက် လိုက်ဖွင့်​ခိုင်း​တဲ့​ ဘဘြကီး​ဆို မီး​ရှူး​မီး​ပန်း​လွှတ်သလား​ မှတ်ရတယ်။ ဒိုင်း​ကနဲ ရာထူး​ေတွ ထိုး​တက်သွား​တာ။ (ခု​ေတာ့​ ဂိမ်း​သွား​ရှာြပီ။ ပ​ေဝသဏီကတည်း​က)။ ကျံုမ​ေငး​တံတား​ေပါ်မှာ “ရပ်” လို့​ ​ေသနတ်ြကီး​နဲ့​ချိန်ြပီး​ကာမှ ပစ်မိန့်​မ​ေပး​လို့​ ပုခံုး​ေပါ်ကအပွင့်​ေတွ ဆွဲြဖုတ်ပစ်တဲ့​ဗိုလ်က​ေလး​ေရာ ဘယ်​ေရာက်သွား​ပါလိမ့်​ေနာ်။ ဖလ္လသမာပတ်က နိုး​ထလာတဲ့​ရဟန္တာကိုလှူမှ လက်ငင်း​အကျိုး​ေပး​တာ မဟုတ်ဘူး​။

    အဲသလို အဲသလို အကုသိုလ်အမှု​ေတွ ြပုလိုက်ရင်လည်း​ ချက်ချင်း​လက်ငင်း​ အကျိုး​ေပး​သန်တယ်ဆိုတာ သိကုန်​ေတာ့​ ​ေဖာ်စား​တဲ့​သူ​ေတွ ဘယ်မှာနည်း​ခဲ့​လို့​လဲ။ ဒီပဲယင်း​က သူရဲ​ေကာင်း​ေတွက​ေတာ့​... ​ေြပာရဲဖူး​။ သား​သား​ ​ေြကာက်​ေြကာက်။ ဒါ​ေြကာင့်​ တချို့​ေတွလည်း​ တကယ် မမုန်း​ပဲနဲ့​ မုန်း​တယ် မုန်း​တယ် မုန်း​တယ် အ​ေြမှာက်တစ်သိန်း​နဲ့​ သရုပ်​ေဆာင်ြပ​ေနတာ ​ေနမှာပါ။ သတင်း​ဓါတ်ပံုထဲမှာ ြမင်လိုက်ရတာက​ေတာ့​ ​ေခါင်း​ဆယ်လံုး​ရှိရင် တစ်လံုး​မှ မကျန်ဘူး​။ လည်​ေန​ေအာင် ​ေငး​ြကည့်​ေနြကတာ။ တကယ်​ေတာ့​ တို့​ေမြကီး​ကို ​ေကာ့​မှူး​က ြပိုင်မယ့်​အစား​ ​ေဇယျာသီရိတို့​၊​ မဂင်္လာဒံုတို့​က​ေန ြပိုင်ြကည့်​စမ်း​ေစချင်တယ်။ သူက​ေတာ့​ မနိုင်ပဲ ဘယ်​ေနမလဲ။ ကိုယ်​ေတွသာ ဟဲ ဟဲ။


    ခုချိန်မှာ​ေတာ့​ ပွဲသိမ်း​ေနပါြပီ​ေလ။ သူလိုချင်တဲ့​ေနရာ ​ေရာက်သွား​ြပီ။ နိုင်ငံတကာက ​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွနဲ့​ ​ေဆွး​ေနွး​နှီး​ေနှာနိုင်ြပီ။ အဲဒါ အနာခံလို့​ အသာစံရတာ​ေပါ့​ လို့​ မထင်နဲ့​ဗျ။ ဇာတ်လမ်း​က ခုမှ စတာ။ နုနယ်သန်စွမ်း​တဲ့​ အချိန်​ေတွအား​လံုး​ကို ​ေပး​ဆပ်ခဲ့​ရြပီ။ အသက်အရွယ်နဲ့​မမျှတဲ့​ ဖိစီး​မှုတာဝန်​ေတွကို ​ေခါင်း​ေပါ်ရွက်ြပီး​ နိုင်ငံ​ေရး​ြကိုး​တန်း​ေပါ် လမ်း​ေလျှာက်​ေနရတာ။ ပင်ပန်း​လွန်း​လို့​ ပံုပံုသွား​တာ ခနခန။ တခါတခါကျရင် စာဖတ်ဖို့​ ​ေတွး​ဖို့​ေတာင် အချိန်မရတာ​ေြကာင့်​ ​ေအး​ေအး​ေဆး​ေဆး​ရှိတဲ့​ ​ေနအိမ်အကျယ်ချုပ်ကာလက​ေလး​ေတွ​ေတာင် ြပန်လွမ်း​မိပါသတဲ့​။ ြဖစ်မှ ြဖစ်ရ​ေလတယ်။ အိမ်ကအ​ေမဆို အလုပ်​ေတွ မလုပ်ပါနဲ့​ေတာ့​။ ဘုရား​တရား​နဲ့​ သက်သက်သာသာ​ေန​ေတာ့​လို့​ အနား​ယူခိုင်း​ထား​ြပီ မဟုတ်လား​။

    အဲဒီကအ​ေမတစ်​ေယာက်က​ေတာ့​ သွား​များ​ကျဲ​ေတာင် ​ေတာင်​ေဝှး​ဆွဲ​ေထာင် ပွဲြဖစ်​ေအာင် မယ်ရင်ကမှာ ရင်ရင်ကမှာ ​ေလပါတီကမှ အလှူပွဲြဖစ်ြကမှာ လို့​ အား​တင်း​ထား​တုန်း​။ ဘာ​ေဆး​စား​လို့​ ဂ​ေလာက်​ေတာင် စိတ်​ေဆာင်​ေနရသတုန်း​ လို့​ ​ေငါ့​ေမး​ေမး​တဲ့​ေမး​ခွန်း​ကို​ေတာ့​ “It is the sense of duty that makes a person straight and tall.” လို့​ ​ေြဖပါတယ်။ ​ေတာင့်​တင်း​သန်မာဖို့​ဆိုတာ ြကွက်သား​အဖုအဖု ထုထုြပီး​ ခရာချင်စရာငယ် ြဖစ်​ေနမှ မဟုတ်ပါဘူး​။ (ြကွက်သား​ြကီး​ ညှစ်ညှစ်ြပတဲ့​သူ​ေတွ မျက်စပစ်ြပရင် ဘယ်​ေလာက်စိတ်ကုန်စရာ​ေကာင်း​မှန်း​ ြမင်ဖူး​မှသိလိမ့်​မယ်)။ တာဝန်သိတတ်မှု၊​ တာဝန်ယူမှုရှိ​ေနရင် လူဖလံက​ေလး​လည်း​ စိတ်ဓါတ်အင်အား​ ​ေတာင့်​ေတာင့်​တင်း​တင်း​ ရှိနိုင်တာပ။

    သူတို့​ဆီက သတင်း​ေထာက်ဆိုတဲ့​အစား​ဟာ ကိုယ်​ေတွဆီမှာလို ​ေြပာချင်တာ​ေတွ ဆံုး​ေအာင်​ေစာင့်​၊​ မတ်တပ်ရပ် လက်ညှိုး​ေထာင်၊​ စိစစ်​ေရး​က​ေမး​ခွင့်​ြပုြပီး​သား​ ​ေမး​ခွန်း​က​ေလး​ေတွကို ဝမ်း​ တူး​ သရီး​ အက်ရှင် ဂိုး​ ဆို​ေတာ့​ မှ “​ေမး​ပါရ​ေစ အ​ေမရယ်” လုပ်ြကတဲ့​အစား​ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။ ြမင်ြမင်သမျှ မိုက်ခွက်ြကီး​လှမ်း​ထိုး​ြပီး​ “ဘယ်လိုခံစား​ရပါသလဲ” ကလွဲရင် မ​ေမး​တတ်တဲ့​အစား​ထဲကလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ ချွန်တတ်၊​ တွန်း​တတ်၊​ ​ေြမှာက်တတ်၊​ မတတ်၊​ အ​ေရာက်ပို့​တတ်ပါတယ်။ တခါတ​ေလ သူတို့​စကား​တစ်လံုး​မှ မပါပဲ ငုတ်တုတ်ထိုင်​ေစာင့်​ေနရတဲ့​ ပံုက​ေလး​တစ်ခုတည်း​နဲ့​တင်ကို ပွစိတက်သွား​ေအာင် ဖွလို့​ရတယ်။ ​ေြမှာက်သလို ပင့်​သလိုနဲ့​ အစဆွဲထုတ်သွား​တာက​ေတာ့​ “နယ်ဆင်မင်ဒဲလား​ြကီး​လိုပဲ​ေနာ်” တဲ့​။ မသိတဲ့​လူဆို ကား​ကနဲ​ေြမာက်သွား​ဦး​မှာ။ တို့​ေတွကို ြမက်ဂါဝန်က​ေလး​ေတွဝတ်ြပီး​ အူး​လူး​လူး​ အား​လား​လား​ လုပ်တတ်တဲ့​သူ​ေတွများ​ ထင်​ေနသလား​ မသိဘူး​။ “ဘာဆိုင်လို့​လဲ။

    ဟိုက ​ေယာကင်္ျား​ သည်က မိန်း​မ​ေလ။ ​ေယာကင်္ျား​နဲ့​မိန်း​မဟာ အတူတူမှ မဟုတ်ပဲ။” တဲ့​။ ​ေတွး​စရာ​ေတွ အများ​ြကီး​ပဲဗျ။ ​ေနရာတကာ တန်း​တူအခွင့်​အ​ေရး​ေတာင်း​ဆိုတဲ့​ သူတို့​ဆီမှာ​ေတာင် တန်း​တူမဟုတ်တာ​ေတွ အများ​ြကီး​ မဟုတ်လား​။ အ​ေရှ့​တိုင်း​ရဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု၊​ အာရှရဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှုအရ မိန်း​မသား​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ စွမ်း​ေဆာင်ရည်နဲ့​ အ​ေရး​ပါမှု၊​ ​ေနရာရမှု​ေတွဟာ သူတို့​ အ​ေနာက်တိုင်း​နဲ့​ေတာ့​ ြခား​နား​တာ အမှန်ပါ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​ဆီမှာ ဟီလာရီကလင်တန်နဲ့​ မာဂရက်သက်ချာပဲ ရှိ​ေသး​တယ်။ ကိုယ့်​ဘက်မှာ အင်ဒီယာဂန္ဒီ၊​ ဘနာဇီဘူတို၊​ ယင်လက်၊​ ​ေအာင်ဆန်း​စုြကည်။ တက်လာတာချင်း​ တူရင်​ေတာင် အတိုက်အခံဖိအား​ချင်း​က သည်ဘက်က ပိုပါလိမ့်​မယ်။ သည်က​ေန့​သည်အချိန်မှာ ြဖစ်​ေပါ်လာတဲ့​ ြပုြပင်​ေြပာင်း​လဲမှု​ေတွအတွက် ​ေမတ္တာဓါတ်နဲ့​ ဗုဒ္ဓံြမတ်စွာကလည်း​ ​ေအာင်ြခင်း​ေတွ ​ေဆာင်နှင်း​သွား​တာ မဟုတ်ပါဘူး​။ မိုး​နတ်မင်း​ြကီး​ ဦး​မာဃကလည်း​ ဝရဇိန်ချိန်ကာရွယ်ကာ ြခိမ်း​လား​ေြခာက်လား​ မလုပ်ခဲ့​ပါဘူး​။ ကုလသမဂ္ဂြကီး​ေတာင် ဘယ်တုန်း​ကမှ အား​ကိုး​လို့​ မရခဲ့​ပဲနဲ့​။ ပိတ်ချင်သူ​ေတွ ပိတ်ချင်သ​ေလာက်ပိတ်ြက။ တိုင်း​ြပည်သာ ဆင်း​ရဲချင်ဆင်း​ရဲမယ်။ မူဂါဘီြကီး​ဘုန်း​ကံက စိန်ကို တင်း​ေတာင်း​နဲ့​ချင်နိုင်တယ် မဟုတ်ဘူး​လား​။

    ဘယ်လို ြပည်ပဖိအား​ေပး​မှုမျိုး​ကမှလည်း​ ြမန်မာြပည်ကို ​ေန့​ချင်း​ညချင်း​ ​ေြပာင်း​လဲ​ေစခဲ့​မယ် မထင်ပါဘူး​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ မိန်း​မတစ်​ေယာက်ရဲ့​ ဇွဲ သတ္တိ နဲ့​ ခွန်အား​ေတွဟာ အ​ေခါဘဏီတပ်ြကီး​ကို​ေတာင် ​ေြပာင်း​လဲသွား​ေစတယ် လို့​ ​ေြပာရမလိုြဖစ်​ေနြပီ။ သူတို့​ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ​ေြပာ​ေလ့​ရှိတာက​ေတာ့​ “အဲသည်မိန်း​မ တိုင်း​ြပည်အတွက် ဘယ်တုန်း​က ဘာလုပ်ခဲ့​ဖူး​သတုန်း​ ​ေြပာစမ်း​။” တဲ့​။ ဟုတ်ကဲ့​။ သူဘာမှ မလုပ်ခဲ့​ပါဘူး​။ လုပ်စရာလည်း​ မလိုပါဘူး​။ သူရှိ​ေနတယ်၊​ မား​မား​မတ်မတ် ရပ်တည်​ေပး​ေနတယ် ဆိုရင်ကို လံု​ေလာက်ပါြပီ။ ဖိနှိပ်ခံလူတန်း​စား​ေတွအတွက်၊​ ဒီမိုက​ေရစီဆိုတာ ဘာမှန်း​မသိတဲ့​သူ​ေတွအတွက်၊​ ြမန်မာြပည်သူ​ေတွအတွက် သူရပ်တည်​ေပး​ခဲ့​တယ်​ေလ။ ြငင်း​ဦး​မလား​။ သူ့​ဘဝတစ်သက်တာရဲ့​ အချိန်ကာလ​ေတွ မိသား​စုဘဝ​ေတွနဲ့​လဲြပီး​ ြမန်မာ​ေတွ လွတ်လပ်တဲ့​လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ေတွ ရဖို့​အတွက် ြကံ့​ြကံ့​ခံြပီး​ စိတ်ရှည်စွာ တိုက်ပွဲဝင်ခဲ့​တယ်။

    မ​ေနဘူး​။ ြပန်မယ်။ ​ေနာက်ဘယ်​ေတာ့​မှ မလာဘူး​။ စိတ်နာတယ်။ တစ်ခွန်း​တည်း​နဲ့​ ရနိုင်တဲ့​ လွတ်​ေြမာက်မှု၊​ မိသား​စုနဲ့​ ြပည်လည်​ေပါင်း​စည်း​မှုကို သူလက်ခံခဲ့​တာမှ မဟုတ်ပဲ။ သူ့​အ​ေဖ​ေရး​ခဲ့​တဲ့​ Bloody but Unvowed Head ဆိုတာ သူ့​မှာ ရှိတယ်။ ငါတို့​က မင်း​တို့​အခွင့်​အ​ေရး​ေတွကို ဘယ်တုန်း​ကများ​ မတရား​သြဖင့်​ တာဆီး​ပိတ်ပင်ထား​လို့​တုန်း​ကွ လို့​ ​ေြပာချင်ရင်​ေတာ့​ ​ေလာင်း​ေြကး​စား​ေြကး​ဗျာ။ အခုမှတ်စုက​ေလး​ကို ြမန်မာ့​အလင်း​ထဲက ထည့်​ေပး​ပါလား​။ (အိမ်မှာ လာမဖမ်း​ေသး​တာပဲ ​ေကျး​ဇူး​တင်​ေနရ​ေသး​။ အရင်ပံုစံနဲ့​သာဆို အထဲ​ေရာက်လို့​ အရိုး​ေတာင်​ေဆွး​ေလာက်ြပီ)။ မင်း​တို့​က ပုဂ္ဂိုလ်​ေရး​ ကိုး​ကွယ်လွန်း​အား​ြကီး​တယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေြပာစရာတစ်ခုရှိသဗျ။ ပုဂ္ဂိုလ်ခင်​ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ တရား​မင်​ေနတာသာ ြဖစ်ပါတယ်။ မတရား​မှု၊​ အနိုင်ကျင့်​မှု၊​ ဖိနှိပ်မှု​ေတွကို အစဉ်တစိုက် ဆန့်​ကျင်လာတာ သူတစ်​ေယာက်သာရှိခဲ့​တဲ့​အတွက် အဲသလို အခါမျိုး​ြကံုလာ​ေလတိုင်း​ ဓဇဂ္ဂသုတ်ရွတ်သလို သူ့​ကို ​ေြပး​ေြပး​တ လိုက်​ေတာ့​ အား​ကိုး​ရာရသလိုလို ရှိလာတယ် မဟုတ်လား​။

    ​ေဝဿန္တရာဇာတ်​ေတာ်မှာ မင်း​ေလး​ပါး​ြပန်ဆံုြက​ေတာ့​ ဝမ်း​သာဝမ်း​နည်း​ ငိုယိုြမည်တမ်း​ရင်း​ ြမင်ရသူ ​ေဆွ​ေတာ်မျိုး​ေတာ်အ​ေပါင်း​တို့​ပါ မိန်း​ေမာ​ေမ့​ေမျာသွား​လို့​ ​ေပါက္ခရဝဿမိုး​ ရွာသွန်း​လို့​ သတိြပန်လည်​ေစရသတဲ့​။ နှစ်ဆယ့်​ေလး​နှစ်လံုး​လံုး​ ခွဲခွာစွန့်​ထား​ခဲ့​ရတဲ့​ သား​ငယ်က​ေလး​ေတွ အရွယ်လား​ေြမာက်၊​ ​ေြမး​က​ေလး​ေတွ​ေတာင် ရ​ေနကာမှ ြပန်ဆံုြကရတဲ့​အခါမှာလည်း​ ကာယကံရှင်​ေတွတင် မကပါဘူး​။ ဓါတ်ပံု​ေတွ ြမင်တဲ့​သူတိုင်း​က မျက်ရည်တဝဲဝဲ စာနာရင်နင့်​မိြကပါတယ်။ သိြကား​မင်း​ြကီး​ မဟုတ်လို့​ စိုစွတ်​ေစလိုသူတို့​ကိုသာ စွတ်စို​ေစနိုင်တဲ့​ ​ေပါက္ခရဝဿမိုး​ ရွာလာ​ေအာင် မတတ်နိုင်ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ ကိုယ်နဲ့​ စိတ်သ​ေဘာချင်း​တိုက်ဆိုင်သူတို့​ကို ​ေြဖသိမ့်​နိုင်စိမ့်​ေသာငှာ ​ေတွး​မိ​ေတွး​ရာက​ေလး​များ​ မျှ​ေဝပါ့​မယ်။ ခုနက​ေြပာတဲ့​ သူမကို စိတ်​ေဆာင်မာန်တင်း​ထား​နိုင်​ေစတယ်ဆို​ေသာ Sense of duty တာဝန်သိစိတ်ပါ။ သူ့​အတွက် ဘာတာဝန်​ေတွ ဦး​လည်မသုန် ထမ်း​ရွက်​ေနရလို့​တုန်း​။ ကိုယ့်​ဘာသာြမင်မိတာက​ေတာ့​ သူ့​အ​ေဖက လက်ဆင့်​ကမ်း​လိုက်တဲ့​တာဝန်​ေတွပါ။ ဖတဆိုး​ြဖစ်ချိန်တုန်း​က လူမမယ်အရွယ်က​ေလး​ပဲ ရှိခဲ့​ေပမယ့်​လည်း​ ဖခင်ရဲ့​ ပံုရိပ်ကို​ေတာ့​ သူမှတ်မိသ​ေလာက် ြပန်​ေဖာ်လိုက်တဲ့​အခါ Very Disciplined Man ပါတဲ့​။

    လူသာမန်မဟုတ်တဲ့​ အာဇာနည်ပုဂ္ဂိုလ်ထူး​ေတွဟာ ​ေမွး​စက​ေန ​ေသဆံုး​ချိန်အထိ အများ​တကာနဲ့​မတူတဲ့​ ကိုယ်ရည်ကိုယ်​ေသွး​၊​ အကျင့်​စရိုက်၊​ စိတ်​ေနစိတ်ထား​ေတွ ရှိတတ်ပါတယ်။ ​ေမာင်ထိန်လင်း​ အြဖစ်နဲ့​ကတည်း​က ဆင်း​ရဲသား​ေတွဘက်က ရပ်တည်စာနာတတ်တဲ့​စိတ်ထား​ဟာ ဗိုလ်ချုပ်ြဖစ်ချိန်မှာ​ေတာင် အဝတ်အစား​သံုး​စံု၊​ ပဲြပုတ် နံြပား​စား​တဲ့​အထိ မ​ေြပာင်း​လဲခဲ့​ပါဘူး​။ ​ေရှး​ကလူ​ေတွ လာဘ်မထိုး​တတ်လို့​ မထင်ပါနဲ့​။ သူ့​အ​ေနအစား​ကို သနား​လို့​ အိမ်တိုင်ယာ​ေရာက် ​ေရွှ​ေချာင်း​ေတွ လာ​ေပး​တာ​ေတာင် ပါတီရံပံု​ေငွထဲလှူခိုင်း​ပါသတဲ့​။ မင်း​ဘာသာ ယံုချင်ယံု။ တို့​က​ေတာ့​ မယံုဘူး​ လို့​ ​ေြပာမယ့်​သူချည့်​ပါပဲ။ ဒီ​ေခတ်ြကီး​ထဲမှာ ယံုချင်စရာလည်း​ မ​ေကာင်း​၊​ ယုတ္တိလည်း​ မရှိဘူး​မဟုတ်လား​။ သူ့​အ​ေဖ ​ေသသည်အထိ ဦး​လည်မသုန် ထမ်း​ရွက်သွား​တဲ့​ သမိုင်း​ေပး​တာဝန်က​ေတာ့​ ြမန်မာြပည်လွတ်လပ်​ေရး​ရဖို့​အတွက်ပါ။ အဲဒါကလွဲရင် ပါတီနိုင်ငံ​ေရး​ေတွ​ေတာင် သိပ်စိတ်မဝင်စား​ခဲ့​ပါဘူး​။ ရှင်ဘုရင့်​သား​ေြမး​များ​ဟာ မိဘဘိုး​ဘွား​ေသရင် မရအရ အတင်း​လိုက်ဆက်ခံ​ေလ့​ရှိြကတာ တီး​ေမွနန်း​ေမွပါ။ သူ​ေဌး​သူြကွယ်သား​သမီး​များ​ကျ​ေတာ့​ ဥစ္စာဓနအ​ေမွ​ေပါ့​။ အာဏာရှင်သား​ေြမး​များ​လည်း​ အာဏာကို မက်မက်စက်စက် လိုက်ဆက်ခံ​ေလ့​ရှိြကတာ ​ေြမာက်ကိုရီး​ယား​ကို ြကည့်​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ တာဝန်အ​ေမွဆိုတာက​ေတာ့​ ဘယ်သူကများ​ သိတတ်စွာ ြမတ်ြမတ်နိုး​နိုး​ ဆက်ခံချင်မှာလဲ။ တို့​ေမြကီး​ဟာ သူ့​အ​ေဖ​ေစာင့်​ေရှာက်ကာကွယ်ခဲ့​တဲ့​ သား​ေြမး​များ​ကို သူ့​ရင်​ေသွး​ေလး​ေတွကို​ေတာင် မငဲ့​ကွက်ပဲ ကာကွယ်​ေစာင့်​ေရှာက်​ေပး​ခဲ့​တဲ့​အတွက် သမိုင်း​ေပး​တာဝန် ​ေကျတယ်လို့​ပဲ ​ေြပာရ​ေတာ့​မှာ​ေပါ့​။ သ​ေဘာချင်း​မတိုက်ဆိုင်ရင်လည်း​ ြငင်း​နိုင်ပါတယ်။

    သား​သမီး​များ​ဆိုတာ တခါတခါ ခလုတ်ထိမှ အမိတ တဲ့​အခါလည်း​ ရှိသဗျ။ သူများ​က အနိုင်ကျင့်​လာခဲ့​ရင် အ​ေမ့​ လို့​ အား​ကိုး​အား​ထား​ ရှာတဲ့​အခါလည်း​ ရှာသဗျ။ ဒီအခါမျိုး​မှာ အ​ေမက အလုပ်​ေတွရှုပ်​ေနလို့​ ​ေဒါင်း​တိ​ေမာင်း​တိ လိုက်မရှင်း​ေပး​နိုင်ရင်​ေတာင် “ငါ့​သား​ေလး​ ဘယ်နာသွား​ေသး​သလဲ။” လို့​ အ​ေမး​မခံရရင် တို့​အ​ေမက တို့​ကို ဂရုမစိုက်ပဲကိုး​ဆို ဝမ်း​နည်း​သွား​တတ်တာ ဓမ္မတာပါ။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ ကိုယ်​ေမွး​ထား​တဲ့​ သား​ေယာကင်္ျား​ေလး​ကို ကျား​ကျား​ယား​ယား​ ​ေယာကင်္ျား​ပီသ​ေစချင်ရင် အ​ေမက ​ေနရာတကာ ြကက်မြကီး​လို ရင်အုပ်မကွာ လိုက်ကာ​ေနလို့​ မြဖစ်​ေသး​ဘူး​ဆိုတာ ​ေတွး​ြကည့်​ရင် သ​ေဘာ​ေပါက်ြကပါလိမ့်​မယ်။ ရခိုင်အ​ေရး​မှာ တို့​အ​ေမက ပါး​စပ်ြကီး​ပိတ်ြပီး​ ဟိုဘက်က ကုလား​ြကီး​ေတွနဲ့​ ဖက်လှဲတကင်း​ ရန်​ေြပမာန်​ေြပစကား​ေတွ ဆို​ေနနိုင်လိုက်တာ လို့​ က​ေလး​ဆန်ဆန် စိတ်​ေကာက်မိတဲ့​ သူ​ေတွထဲမှာ ကိုယ်​ေတာင် ပါခဲ့​သလိုရှိပါတယ်။

    တကယ်​ေတာ့​ ဘာဆိုင်လို့​လဲဗျာ။ ဒါ ​ေယာကင်္ျား​ချင်း​ ရှင်း​ရမယ့်​ကိစ္စ။ ကိုယ့်​အ​ေမ စိတ်ပူ​ေနမှာစိုး​လို့​ အသိ​ေတာင်မ​ေပး​သင့်​ဘူး​။ သူက သူ့​အ​ေဖ မ​ေပး​အပ်ခဲ့​တဲ့​တာဝန်​ေတွ​ေတာင် သိ​ေသး​ရင် ကိုယ်က​ေရာ ကိုယ့်​တာဝန်​ေတွကို ဘာလို့​ မသိရမှာလဲ။ အခုချိန်မှာ တိုင်း​ြပည်တာဝန်​ေတွကို ကိုယ်တတ်တဲ့​ပညာနဲ့​ ​ေရာက်ရာအရပ်က ဘယ်လိုအ​ေြခအ​ေန ရှိသည်ြဖစ်​ေစ မ​ေကျ​ေကျ​ေအာင် ထမ်း​တယ်ဗျာ။ မက်​ေလာက်စရာလခ၊​ စား​ပွဲ​ေအာက်ကဝင်​ေငွ၊​ လူမ​ေလး​ေခွး​မခန့်​ရာထူး​ေြကာင့်​လို့​ထင်ရင် ​ေခါင်း​လာြဖတ်ယူသွား​လှည့်​။ အဲဒါနဲ့​မှ မလံု​ေလာက်​ေသး​ဘူး​။ တိုင်း​ြပည်ကို ကာကွယ်ဖို့​ အ​ေရး​တြကီး​လိုအပ်လာြပီဆိုရင် ဒီအသက်အရွယ်အထိ အ​ေစး​မကပ်ခဲ့​တဲ့​ (အမှန်အတိုင်း​ေြပာတာ။ စိတ်​ေတာ့​ မရှိနဲ့​) စစ်တပ်ထဲကို ဝင်ဖို့​လည်း​ ဝန်မ​ေလး​ေပါင်ဗျာ။ မင့်​ဗလနဲ့​ အထုပ်ပိ​ေသရံုအြပင် မရှိဘူး​ထင်ရင် စမ်း​ြကည့်​ြကတာပ။ တာဝန်သိစိတ် Sense of duty ဆိုတာ ဘယ်​ေလာက်စွမ်း​မစွမ်း​။ အဲ့​ေတာ့​ ဒီနှစ်​ေမွး​ေန့​မှာ အ​ေမ့​ကို ဘာလက်​ေဆာင်​ေပး​မလဲဆိုရင် ကျွန်​ေတာ်လည်း​ တာဝန်သိတဲ့​ ​ေယာကင်္ျား​ေကာင်း​တစ်​ေယာက်ြဖစ်​ေအာင် ြကိုး​စား​မယ်ဆိုတဲ့​ ကတိကို ​ေပျာ်​ေပျာ်ြကီး​ ​ေပး​ပါသဗျား​။ တို့​အ​ေမ သက်​ေတာ်ရာ​ေကျာ် ရှည်ပါ​ေစ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.