• “ချစ်စကိုရှည်​ေစ”

    အမှား​ြပင်ဆင်ချက်​ေတွ အခါခါထွက်ြပီး​မှ ြပည်တွင်း​ေန မွတ်စလင်ဘာသာဝင်များ​လို့​ တခုတ်တရ သံုး​နှုန်း​ေနြကတာကို နား​ဝင်မ​ေချာ​ေသာ်ြငား​ အဲလိုမှ မရုန်း​ရင် လိုရင်း​မ​ေရာက်​ေတာ့​မှာစိုး​လို့​ ​ေလာ​ေလာဆယ်​ေတာ့​ အဲသည်အတိုင်း​ပဲ ဆက်သံုး​ထား​လိုက်ပါဦး​မယ်။

    ြပဿနာက လူအုပ်စုတစ်စုကို အမျိုး​အစား​ခွဲြခား​ြပီး​ ​ေခါင်း​စဉ်တပ်လိုက်တဲ့​အခါမှာ ​ေကာင်း​တဲ့​သူ​ေတွကို အ​ေလး​အြမတ်ြပုတဲ့​အခါ ဆိုး​သွမ်း​ယုတ်မာ အ​ေကာက်ြကံ​ေသာသူများ​ကလည်း​ မိန့်​မိန့်​ြကီး​ ​ေရာင်​ေတာ်ြပန်နဲ့​ေရာလွှတ်သလို ​ေတ​ေလြကမ်း​ပိုး​ ​ေခွး​သူခိုး​တို့​ကို သုတ်သင်တဲ့​အခါမှာလည်း​ မဆီမဆိုင် ဂုဏ်သ​ေရရှိအနွယ်တူ​ေတွကို အသ​ေရညစ်နွမ်း​ေစတာမို့​ ြဖစ်နိုင်ရင်​ေတာ့​ ငြဖူငမဲ သဲကွဲ​ေအာင်​ေခါ်တွင်ြပီး​ သိမ်း​ကျံုး​လံုး​ေထွး​ေခါ်​ေဝါ်တဲ့​ နာမသညာတို့​ကို ​ေရှာင်နိုင်ရင် ​ေကာင်း​လိမ့်​မယ် ထင်ပါတယ်။ အြမဲတမ်း​ ရှင်း​ရှင်း​ေနရတဲ့​ အသံုး​အနှုန်း​တစ်ခုနဲ့​ ပတ်သက်ြပီး​ေတာ့​လည်း​ ကိုယ့်​ရဲ့​သ​ေဘာထား​ကို တခါတည်း​ စကား​ကုန်​ေအာင် ​ေြပာခဲ့​ပါ့​မယ်။

    ကုလား​လို့​ေခါ်တဲ့​ အသံုး​အနှံုး​ဟာ ဆဲ​ေရး​တိုင်း​ထွာတဲ့​ အနက်အဓိပ္ပါယ်ကို တိုက်ရိုက်ြဖစ်ြဖစ် သွယ်ဝိုက်ြပီး​ေတာ့​ြဖစ်ြဖစ် သက်​ေရာက်​ေစတယ်လို့​ ဘယ်အဘိဓါန်ထဲမှာမှ မ​ေတွ့​ဖူး​ပါဘူး​။ ​ေရှး​ကလည်း​ မရှိခဲ့​ပါဘူး​။ နှိမ်တယ်လို့​ ​ေြပာတာလည်း​ မမှန်ပါဘူး​။ မယံုရင် ဦး​ကုလား​ြမန်မာရာဇဝင်ဆိုတာကို ြကည့်​ပါလား​။ ဆရာ​ေတာ် သမား​ေတာ်​ေတွြပုစုထား​တဲ့​ ကျမ်း​ြကီး​ကျမ်း​ခိုင်​ေတွနဲ့​ တတန်း​တည်း​ထား​တာ။ စကား​ဆိုတာ လိုချင်တဲ့​အဓိပ္ပါယ်​ေရာက်​ေအာင် ဘယ်လိုပဲ​ေြပာသည်ြဖစ်​ေစ အထအန​ေကာက်တဲ့​သူကို မူတည်ြပီး​ အနက်ကို လိုချင်သလို ြပန်ယူြကတာရှိသလို ဉာဏ်မမီလို့​ မ​ေတွး​တတ်လို့​ ဘာ​ေြပာသွား​လိုက်မှန်း​ မသိတာလည်း​ ရှိတတ်ပါတယ်။

    ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ်​ေရး​တဲ့​စာ​ေတွထဲမှာ ကုလား​ရယ် တရုတ်ရယ် ဗမာရယ်လို့​ သံုး​နှုန်း​ထား​တယ်ဆိုရင် အဲဒါ ဘံုဆိုင်တဲ့​အများ​ပိုင်နာမ်တစ်ခု အ​ေနနဲ့​သာ သံုး​စွဲထား​ပါတယ်။ ​ေသချာ ြပန်ဖတ်ြကည့်​ရင် သိပါလိမ့်​မယ်။ “ဟဲ့​ ကုလား​။ နင် ​ေသာက်သံုး​ကိုမကျဘူး​။ အဲဒါ​ေြကာင့်​ နင်ကုလား​ြဖစ်​ေနတာ။ အကျင့်​ကိုက ကုလား​ကျင့်​ ကုလား​ြကံနဲ့​။” လို့​ တခါမှ မ​ေရး​ခဲ့​ဖူး​ပါဘူး​။ “​ေဟာ ြကည့်​။ ​ေြပာရင်း​ဆိုရင်း​ ​ေစာ်ကား​ေနြပန်ြပီ။ သတ်ပစ် သတ်ပစ်။” လို့​ ဆိုြကဦး​မှာပဲ။ ဥပမာဗျ။ ဥပမာ။ ဒီ​ေနရာမှာ ​ေြပာချင်တာက စာဖတ်​ေနရင်း​ ခံစား​မိတဲ့​ ကိုယ့်​ရဲ့​ ပုဂ္ဂလိကအ​ေတွး​အြမင်သက်သက်ကို “အို ကုလား​အ​ေပါင်း​တို့​၊​ ငါတို့​အမျိုး​အနွယ်ကို ပုတ်ခတ်​ေစာ်ကား​လျက်ရှိ​ေချြပီ။

    ဤသူကို လွှတ်ထား​လျှင် ဒွန္နယာြကီး​၌ အလ္လာအရှင်ြမတ်၏ နာမ​ေတာ်ကို ြငိုး​နွမ်း​ေစလိမ့်​မည်။ အို မူဆလင်ညီ​ေနာင်အ​ေပါင်း​တို့​ ​ေတွ့​ရာသခင်္ျိုင်း​ ဓါး​မဆိုင်း​လင့်​။ သတ်ြကကုန်​ေလာ့​။” လို့​ ​ေမာင်း​ကိုထုပါ လူစုပါ​ေဟ့​ လုပ်တဲ့​သူကို လူမျိုး​ေရး​အစွန်း​ေရာက်တယ်လို့​ မ​ေြပာရပဲ သူတို့​ကတြပန် ကိုယ့်​ကို racist ြဖစ်တယ် ​ေခါင်း​စဉ်တပ်လာတဲ့​အခါ စကား​နည်း​ရန်စဲ တုန့်​ြပန်​ေြဖရှင်း​မ​ေန​ေတာ့​ပဲ ကိုယ့်​အလုပ်ကိုသာ ကိုယ်ဆက်လုပ်ခဲ့​ပါတယ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ပဲ ​ေလာ​ေလာဆယ်မှာ​ေတာ့​ ြပဿနာက အကျယ်အကျယ် မြငိမ်း​ဖွယ်ြဖစ်လာတဲ့​အတွက် ြပဿနာဖန်တီး​ေနသူ​ေတွကို ကွဲကွဲြပား​ြပား​ ြမင်နိုင်​ေအာင် ​ေတွး​ရ​ေရး​ြပရပါတယ်။

    သူတို့​ရန်ကို​ေြကာက်လို့​ ရှင်း​ြပ​ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ရာဇဝတ်မှု၊​ နယ်စပ်ကျူး​ေကျာ်မှု၊​ တရား​ဥပ​ေဒမစိုး​မိုး​မှုတစ်ခုကို ဘာသာ​ေရး​အဓိကရုဏ်း​တစ်ခု မြဖစ်ြဖစ်​ေအာင် လှံု့​ေဆာ်ဖန်တီး​ြပီး​ ကိုယ်​ေတွက တရား​ဥပ​ေဒ​ေဘာင်အတွင်း​၊​ အုပ်ချုပ်မှုအာဏာအတွင်း​က ြငိမ်ဝပ်ပိြပား​ေအာင်​ေဆာင်ရွက်နိုင်ရင်​ေတာင် သူတို့​လူမျိုး​ေတွကို အနိုင်ကျင့်​ပါတယ်။ လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ချိုး​ေဖာက်ပါတယ် နဲ့​ သူခိုး​ကလူဟစ်ြပီး​ အလှူခံ​ေတာင်း​ရမ်း​ စား​ေသာက်ြကဦး​မယ်။ မရှင်း​များ​မရှင်း​နိုင်လို့​က​ေတာ့​ ​ေဝသာလီြပည် ဘီလူး​ကျတာထက်ဆိုး​ြပီး​ ယာရှင်​ေမျာက်​ေမာင်း​ ​ေထာင်း​ေထာင်း​ေြက​ေအာင် နှိပ်စက်ြကဦး​မှာ။ (အခုထက်ထိ​ေတာ့​ မရှင်း​ရ​ေသး​ဘူး​ဗျ) ြပဿနာက​ေတာ့​ အဲသည်အုတ်ြကား​ြမက်​ေပါက်၊​ ဟိုဘက်ထွက်​ေြပး​ သည်ဘက်ထွက်​ေြပး​ ​ေခွး​ေလှး​ြကမ်း​ပိုး​များ​က မွတ်စလင်သာသနာ​ေတာ်ြကီး​ကို အကာအကွယ် ယူထား​တဲ့​အခါမှာ ကိုယ့်​ဘက်က ​ေခွး​ရိုက်ချင်တာ​ေတာင် ​ေခွး​ရှင်မျက်နှာငဲ့​ငဲ့​ေနရတာနဲ့​ အကိုက်ခံရ​ေပါင်း​ မနည်း​ေတာ့​ဘူး​။

    တဆိတ်ရှိ ​ေခွး​ရှင်သွား​သွား​တိုင်ရ​ေအာင်ကလည်း​ သူ​ေမွး​ထား​တဲ့​ေခွး​ေတွမဟုတ်ပဲ ​ေပါက်လွှတ်ပဲစား​ ​ေခွး​ဝဲစား​များ​က သူ့​အိမ်အတွင်း​ ဝင်ဝင်​ေြပး​လာတာ ရှင်း​ရလွန်း​အား​ြကီး​လို့​ တံခါး​ေတာင် ပိတ်ပိတ်ထား​ရတာကိုး​။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဘက်မှာ တံခါး​မရှိတာကိုပဲ အြပစ်တင်ရမလို။

    အြကမ်း​ဖက်သမား​များ​ကို နှိမ်နှင်း​တယ်ဆိုတာ အလ္လာအရှင်ြမတ်ရဲ့​ အလို​ေတာ်နဲ့​ဆန့်​ကျင်တယ် လို့​ မထင်ပါဘူး​။ ဘယ်ဘုရား​သခင်ကမှ “ချစ်သား​တို့​ ငါ့​စကား​နား​မ​ေထာင်သူတို့​ကို အရှင်မထား​ သတ်ြဖတ်၍ ငါ့​သာသနာတည်တံ့​ေအာင်ြပု​ေလာ့​” လို့​ မှာခဲ့​တာမှ မရှိပဲနဲ့​။ ကိုယ့်​ဘာသာဝင်ြဖစ်​ေနလို့​ အဲသည်အြကမ်း​ဖက်သမား​ကို အကာအကွယ်​ေပး​ရမယ် လို့​ေတာင် ​ေတွး​လို့​မရပါဘူး​။ ၉/၁၁ မှာ စွမ်း​စွမ်း​တမံ စီမံကွပ်ကဲမှုြကီး​ေြကာင့်​ ဘင်လာဒင်ြကီး​ကို သူ့​ဘုရား​သခင်က ​ေကာင်း​ချီး​ေပး​ပါသလား​။ သူ့​စွမ်း​ေဆာင်ရည်ဟာ ကမ္ဘာအရပ်ရပ်က မွတ်စလင်ဘာသာဝင်များ​ကို သိက္ခာရှိ မျက်နှာပန်း​လှ​ေစပါသလား​။ နိုင်ငံတကာ​ေလဆိပ်​ေရာက်ဖူး​သူတိုင်း​ သိပါလိမ့်​မယ်။

    သူ့​ေြကာင့်​မို့​ အြပစ်မဲ့​ဘာသာဝင်​ေတွအား​လံုး​ သံသယမျက်လံုး​နဲ့​ အြကည့်​ခံရတာပါ။ ဟုတ်တယ်။ အြကမ်း​ဖက်တာ လံုး​ဝမြကိုက်ဘူး​။ ကုလား​ေတွ အြကမ်း​ဖက်တာ မြကိုက်သလို ရခိုင်​ေတွ ြပန်အြကမ်း​ဖက်တာလည်း​ မြကိုက်ဘူး​။ ဆိုြပီး​ ဘဲဥအစရှာမရသလို တရား​ခံရှာရင်း​ မျက်စိလည်ကုန်မှာစိုး​လို့​ တကယ့်​တရား​ခံကို ​ေထာက်ြပချင်ပါတယ်။ အဲသ​ေလာက်ရှင်း​ေနတဲ့​ အချက်အလက်​ေတွကို မြမင်နိုင် မသံုး​သပ်နိုင်တာက​ေတာ့​ အခါခါ ​ေြပာခဲ့​သလို ချက်ကိုမရှာပဲ ဘက်ကိုအရင်ရှာတဲ့​အတွက်ပါ။

    ရခိုင်ြပည်နယ်ထဲမှာ ဘဂင်္ါလီလူမျိုး​ မွတ်စလင်ဘာသာဝင်အ​ေရအတွက်ဟာ သူတို့​ေတာင်း​ဆို​ေနတဲ့​ လူမျိုး​စုအနည်း​အကျဉ်း​ဆိုတဲ့​ Minority Ethnic ထက် အများ​ြကီး​ပိုပါတယ်။ အထူး​သြဖင့်​ ​ေြမာက်ပိုင်း​ ဘူး​သီး​ေတာင် ​ေမာင်း​ေတာဘက်မှာ ၉၅.၅% အထိရှိတယ်ဆိုရင် မျက်လံုး​ြပူး​မျက်ဆံြပူး​နဲ့​ မယံုနိုင်​ေအာင် ြဖစ်ြကလိမ့်​မယ်ထင်ပါတယ်။ ရခိုင်တိုင်း​မင်း​ြကီး​လုပ်သွား​တဲ့​ ဦး​ထင်ဖတ်ရဲ့​ ရခိုင်ြပည်နယ်အစီရင်ခံစာ(၁၉၆၀) ထဲမှာကတည်း​က ဘဂင်္ါလီကျူး​ေကျာ်မှု အန္တရာယ်ကို ရှင်း​ရှင်း​လင်း​လင်း​ ​ေရး​ထား​ခဲ့​ြပီး​သား​ြဖစ်ပါတယ်။ ြမန်မာ​ေတွဘက်က ခွင့်​ြပုသည်ြဖစ်​ေစ၊​ ခွင့်​မြပုသည်ြဖစ်​ေစ၊​ အသိအမှတ်ြပုသည်ြဖစ်​ေစ၊​ မြပုသည်ြဖစ်​ေစ။ သူတို့​ေနတဲ့​ရွာဟာ သူတို့​ရွာပဲ။ သူတို့​ေြမပဲ။ သူတို့​တိုင်း​ြပည်ပဲလို့​ အခိုင်အမာ ယူဆထား​ြပီး​ြဖစ်ပါတယ်။ ဒီက​ေန့​ သူတို့​ေတာင်း​ဆို​ေနတဲ့​ အခွင့်​အ​ေရး​က​ေတာ့​ အဲသည်​ေြမ​ေပါ်မှာ​ေနထိုင်ခွင့်​ ​ေတာင်း​ေနတာ လံုး​ဝမဟုတ်ပါဘူး​။ နိုင်ငံသား​အြဖစ် ​ေတာင်း​ေနတာ​ေတာင် မဟုတ်ပါဘူး​။ (​ေတာင်း​စရာမှ မလိုတာ။ မှတ်ပံုတင်လိုချင် လွယ်သလား​ ခက်သလား​ ကိုယ့်​ထက် သူတို့​က ပိုသိမယ်)။

    သူတို့​လိုချင်တာက​ေတာ့​ အဲဒီ​ေနရာကို သူတို့​ပိုင်ြပည်နယ်အြဖစ် တိုင်း​ရင်း​သား​များ​နဲ့​တန်း​တူ အခွင့်​အ​ေရး​များ​ ကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်​ေရး​များ​ လိုချင်တာြဖစ်ပါတယ်။ ြပည်​ေထာင်စုတိုင်း​ရင်း​သား​ ဆိုတဲ့​အဓိပ္ပါယ်ဟာ အတူတကွ ြကီး​ြပင်း​ရှင်သန်လာခဲ့​ြက​ေသာ ​ေမွး​ချင်း​ညီအကိုများ​ဆိုတာနဲ့​ အနှစ်သာရတူပါတယ်။ သူတို့​ရဲ့​ စိတ်ထား​ဟာ ြပည်​ေထာင်စုစိတ်ထား​ရှိမရှိ ဆိုတာက​ေတာ့​ ​ေြပာစရာ​ေတာင် မလို​ေတာ့​ပါဘူး​။ အဲသည်လူ​ေတွက သူတို့​ကိုယ်သူတို့​ အယ်လ်ကိုင်ဒါများ​လို မွတ်စလင်အြကမ်း​ဖက်​ေတွအ​ေရြခံုြပီး​ ​ေဟာက်စား​လုပ်ချင်​ေသာ်လည်း​ပဲ စစ်တပ်မရှိတဲ့​အခါများ​မှသာ အုပ်စုအင်အား​နဲ့​ ​ေခွး​အများ​လို အမဲဖျက်တတ်သူများ​ြဖစ်ပါတယ်။ သူတို့​ကို နည်း​နည်း​က​ေလး​ ထိလာြပီဆိုရင်​ေတာ့​ ကမ္ဘာအရပ်ရပ်က မွတ်စလင်ဘာသာဝင်များ​ကို ြကည့်​မ​ေနြကပါနဲ့​။ ကယ်ြကပါဦး​။ သူတို့​ေလာက် ဘာသာတရား​ကိုင်း​ရှိုင်း​ြပီး​ သာသနာ​ေတာ်ြကီး​ြပန့်​ပွား​ဖို့​ အသက်စွန့်​ကျိုး​ပန်း​ေနရတဲ့​သူ မရှိပါဘူး​ဆိုြပီး​ ဘဂင်္လား​ဗီဇ ပီသစွာ အဘား​အဘား​ေအာ်ပါတယ်။

    အဲသည်လို ဂျာ​ေအး​သူ့​အ​ေမရိုက်​ေနတဲ့​ြပဿနာဟာ ြပည်ပကအစိုး​ရဆန့်​ကျင်​ေရး​ လုပ်​ေနသူ​ေတွအတွက် စပွန်ဆာရှာလို့​ လုပ်ကိုင်စား​ေသာက်စရာ စား​ကျက်တစ်ခုြဖစ်လာတဲ့​အခါ မဆီမဆိုင် လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ေခါင်း​စဉ်​ေအာက်ကို အတင်း​ဆွဲထည့်​လာြကပါတယ်။ ကိုယ့်​အိပ်ထဲကတစ်ြပား​မှ စိုက်စရာမလိုပဲ ဦး​စိတ်​ေကာင်း​ြကီး​အြဖစ် အမှတ်ဝင်ယူချင်တဲ့​သူ​ေတွကလည်း​ သနား​ပါတယ်။ ​ေပး​လိုက်ပါလား​နဲ့​ လူလံုး​ဝင်ြပ အသံ​ေကာင်း​ဟစ်ြကပါတယ်။ ဦး​ေနဝင်း​ြကီး​လက်ထက်ကတည်း​က သတင်း​အမှန်​ေတွကိုသာ မထိန်မချန် လွှင့်​ေလ့​ရှိတယ်လို့​ နံမည်​ေကျာ်ခဲ့​တဲ့​ ဘီဘီစီသတင်း​ဌာနြကီး​ေတာင် ခုချိန်မှာ​ေတာ့​ ရွာထိပ်အလှူခံမဏ္ဍပ်က ​ေလာ်စပီကာနဲ့​ ဘာမှ မြခား​ေတာ့​ဘူး​။ အလှူ​ေငွထည့်​ရင် တစ်ရွာလံုး​ြကား​ေအာင် ​ေအာ်ချင်တာ​ေအာ်လို့​ရ​ေနြပီ။

    သူ့​ဘာသာသူ သူြကီး​တူမလင် အီစမန်အင် အလှူ​ေငွသံုး​ကျပ် ​ေကျး​ဇူး​တင် မဟုတ်တမ်း​တရား​ေတွ ​ေအာ်​ေနတဲ့​အတွက် ကိုယ့်​ဘက်က ြပန်​ေြဖရှင်း​တဲ့​အခါကျ​ေတာ့​ မိုး​မီး​ေလာင်​ေအာင် ​ေလပင့်​ေပး​ပါတယ်။ ရိုဟင်ဂျာ​ေတွဟာ တိုင်း​ရင်း​သား​ မဟုတ်​ေြကာင်း​ မီဒီယာ​ေတွက အတိအလင်း​ ြငင်း​ဆိုတဲ့​အတွက် ကျီမီး​ရှို့​မယ့်​သူလိုက်ရှာတဲ့​အခါ ​ေကျာက်နီ​ေမာ်က အ​ေြခအ​ေနမဲ့​ သူခိုး​ြကမ်း​ပိုး​ေတွက လူမဆန်တဲ့​အြပုအမူကို လူသိရှင်ြကား​ြဖစ်​ေအာင် စိန်​ေခါ်တဲ့​စကား​ေတွနဲ့​ အစဆွဲထုတ်လိုက်ပါတယ်။ ကမ္ဘာအနှံ့​အြပား​ ြဖစ်​ေလ့​ရှိတဲ့​ ရာဇဝတ်မှုမျိုး​ေပမယ့်​ ထူး​ြခား​တာက​ေတာ့​ ြဖစ်စဉ်ကို ဖုန်း​နဲ့​ MP4 ရိုက်ထား​ြပီး​ စပွန်ဆာများ​ထံြဖန့်​ေဝတယ် ဆိုတာရယ်။ အ​ေခွြကည့်​ရသူ စပွန်ဆာများ​က သာဓုအနု​ေမာဒနာ​ေခါ်ြပီး​ အဖမ်း​ခံရ​ေလသူ လူစွမ်း​ေကာင်း​များ​အတွက် ဆု​ေြကး​ေငွများ​ချီး​ြမှုင့်​ရန် ​ေဘာလံုး​ပွဲနိုင်တဲ့​သူ​ေတွလို ြကွချီလာြကတယ်ဆိုတာ မခိုင်လံု​ေသာ်ြငား​ လူတိုင်း​ပါး​စပ်ဖျား​ေရာက်​ေနတဲ့​ ​ေကာလာဟလ စကား​တစ်ရပ်ြဖစ်ခဲ့​ပါတယ်။ ယံုချင်ယံု မယံုချင်​ေန အဲသည်​ေကာလာဟလသတင်း​ရဲ့​ အကျိုး​ဆက်ကို​ေတာ့​ ​ေတာင်ကုတ်ကိုြဖတ်သန်း​သွား​လာသူ​ေတွ လက်​ေတွ့​ခံစား​လိုက်ရပါတယ်။ သည်အြဖစ်အပျက်မှာ မမှန်သတင်း​လွှင့်​သူ​ေတွ သင်ခန်း​စာယူရမယ့်​အစား​ ပို၍ပို၍ မမှန်​ေသာသတင်း​များ​ကိုသာ နား​နဲ့​မဆံ​ေအာင် ြကား​လာရပါတယ်။ လူအုပ်စုနဲ့​ ဝိုင်း​ဝန်း​နှိပ်စက်သတ်ြဖတ်တာဟာ ဘယ်သူလုပ်လုပ် ​ေကာင်း​တဲ့​ကိစ္စမဟုတ်တာ အမှန်ပါ။

    ရခိုင်ကလုပ်လို့​ သည်ကိစ္စကိုတရား​တယ် မ​ေြပာလိုပါ။ သို့​ေသာ်လည်း​ လူ​ေတွကို အဲသလို တား​ဆီး​မရ​ေအာင် သတ်ချင်ြဖတ်ချင်တဲ့​ စိတ်မြဖစ်မချင်း​ ​ေသွး​ထိုး​လှံု့​ေဆာ်သူ​ေတွကို ဘယ်သူကမှ သတိမထား​မိပါဘူး​။ ြဖစ်လာတဲ့​ အ​ေြခအ​ေနတစ်ခုအ​ေပါ်မှာ အြမတ်ထုတ်တာ မဟုတ်ပဲ ကိုယ့်​အတွက် အြမတ်ရဖို့​ အ​ေြခအ​ေနတစ်ရပ် မြဖစ်ြဖစ်​ေအာင် ဖန်တီး​ယူတာကမှ လူမဆန်တဲ့​လုပ်ရပ် လို့​ ြမင်ပါတယ်။ သည်ြဖစ်စဉ်ကို ကမ္ဘာသိ​ေအာင် ထ​ေအာ်ြပီး​ေတာ့​မှ တရား​မဝင်ဝင်​ေရာက်​ေနထိုင်တဲ့​ ကိုယ့်​ေြမ​ေပါ်က​ေန လူနည်း​စု​ေဒသခံ​ေတွကို အနိုင်ကျင့်​ေမာင်း​ထုတ်ြပီး​ လူမျိုး​ေရး​အဓိကရုဏ်း​ ​ေခါင်း​စဉ်တပ်ပါတယ်။ တကယ့်​တကယ်​ေတာ့​ နိုင်ငံ​ေရး​ ဘာသာ​ေရး​ေခါင်း​စဉ်​ေအာက်က​ေန တရား​ဥပ​ေဒမဲ့​ြပုကျင့်​ချင်လို့​ အကွက်ဆင်ဖန်တီး​ထား​တာ မဟုတ်ဘူး​လို့​ ဘယ်သူြငင်း​နိုင်မှာလဲ။

    နယ်စပ်ကျူး​ေကျာ်ဝင်​ေရာက်မှုဆိုတာ အုတ်တံတိုင်း​ခတ်ထား​နိုင်တာ မဟုတ်လို့​ နိုင်ငံတိုင်း​မှာ ​ေတွ့​ေလ့​ရှိတဲ့​ သ​ေဘာတရား​တစ်ခုပဲ လို့​ ​ေြပာမယ်ဆိုရင် ​ေြပာလို့​ရ​ေသာ်ြငား​ ကိုယ့်​ဘက်က သင်ခန်း​စာယူ​ေစချင်တာက​ေတာ့​ လူဝင်မှုြကီး​ြကပ်​ေရး​ စည်း​မျဉ်း​စည်း​ကမ်း​ ဥပ​ေဒ​ေတွကို လက်တစ်လံုး​ြခား​လုပ်ရင် ဘာြဖစ်တတ်သလဲဆိုတာ မျက်ဝါး​ထင်ထင် သိ​ေစချင်တာပါပဲ။ ြပည်တွင်း​ြပည်ပမီဒီယာ​ေတွအ​ေနနဲ့​ အဲသည်လူ​ေတွကို နာမ်စား​အြဖစ်နဲ့​သံုး​မယ်ဆိုရင် အသင့်​ေတာ်ဆံုး​စကား​လံုး​ကို ​ေရွး​ေပး​ရမယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ အြကမ်း​ဖက်​ေသာင်း​ကျန်း​သူဆိုတာထက်​ေကာင်း​တာ ရှာမ​ေတွ့​ေသး​ပါဘူး​။ သူတို့​ဟာ အစ္စလာမ်ဘာသာဝင်​ေတွကိုလည်း​ ကိုယ်စား​မြပုဘူး​။ ဘဂင်္လား​ေဒ့​ရှ်နိုင်ငံသား​ေတွကိုလည်း​ ကိုယ်စား​မြပုပါဘူး​။ အမှား​အမှန် ​ေရ​ေရရာရာ ခွဲြခား​မသိပဲ ​ေရဒီယိုထဲက လျှာတစ်​ေချာင်း​နဲ့​ေမွှ​ေနလို့​ လူအများ​အြပား​ ​ေသ​ေြကပျက်စီး​ြကရမယ့်​အ​ေရး​ကို ​ေတွး​ေတွး​ဆဆ သတိြပု​ေစချင်ပါတယ်။

    လက်ရှိအ​ေြခအ​ေနက အဲဒီအြကမ်း​ဖက်​ေသာင်း​ကျန်း​သူ​ေတွကို မြဖစ်မ​ေန ​ေချမှုန်း​ြကရ​ေတာ့​မယ့်​ အ​ေနအထား​ြဖစ်လာခဲ့​ရင် မဆီမဆိုင် ဘာသာ​ေရး​ လူမျိုး​ေရး​ေတွ​ေခါင်း​စဉ်တပ်ထား​လို့​ ချစ်ခင်ရင်း​စွဲ မိတ်​ေဆွသဂင်္ဟအ​ေပါင်း​တို့​က အထင်အြမင်လွဲသွား​မှာကို မခံနိုင်ပါဘူး​။ မွတ်စလင်ကိုလည်း​ မမုန်း​ပါဘူး​။ ကုလား​ကိုလည်း​ မမုန်း​ပါဘူး​။ အြကမ်း​ဖက်​ေသာင်း​ကျန်း​သူ​ေတွကို​ေတာ့​ ​ေချမှုန်း​ရပါလိမ့်​မယ်။ နယ်စပ်ကမီး​ ြပည်တွင်း​ထဲလာလာရှို့​တာကို သတိနဲ့​ေရှာင်ရှား​ြက​ေစချင်ပါတယ်။ ြမန်မာပဲြဖစ်ြဖစ် တြခား​ဘာလူမျိုး​ပဲြဖစ်ြဖစ် အလကား​ေနရင်း​ အဲသည်လူမျိုး​ြဖစ်​ေနလို့​ဆိုြပီး​ မုန်း​တီး​ရိုက်နှက် နှိပ်စက်သတ်ြဖတ်တဲ့​အမှု​ေတွကို လံုး​ဝမြဖစ်​ေစချင်တဲ့​အတွက် ​ေနာက်ကွယ်က ​ေသွး​ထိုး​လှံု့​ေဆာ်သူ​ေတွရဲ့​ ရန်ကို ြမင်သာ​ေအာင် ​ေရး​ရပါတယ်။ မုန်း​စကိုလည်း​ တို​ေစချင်ပါတယ်။ ချစ်စကိုလည်း​ ရှည်​ေစချင်ပါတယ်။

    နိဂံုး​မချုပ်ခင်မှာ သည်ြပဿနာမျိုး​ဟာ ကမ္ဘာအရပ်ရပ်မှာလည်း​ ပံုစံတူြဖစ်ပွား​ဖူး​တာကို “Current History” April 2009 မှာပါတဲ့​ Khalid Koser ရဲ့​ “Why Migration Matters” ဆိုတဲ့​ေဆာင်း​ပါး​က​ေန ​ေမာင်ခိုင်​ေအာင်(စစ်​ေတွ) က ​ေကာက်နုတ်ထား​တာကို ​ေဝမျှချင်ပါတယ်။ ၉/၁၁ ​ေနာက်ပိုင်း​မှာ လူသား​ေရွှ့​ေြပာင်း​မှုြကီး​ေတွဟာ လံုြခံု​ေရး​နဲ့​ဆက်နွယ်တဲ့​ြပဿနာ​ေတွ၊​ အြကမ်း​ဖက်မှု၊​ ရာဇဝတ်မှု၊​ ကူး​စက်​ေရာဂါြပဿနာ စတာ​ေတွနဲ့​ ဆက်နွယ်လာပါသတဲ့​။ တရား​မဝင်​ေရွှ့​ေြပာင်း​မှု​ေတွမှာ ြခစား​မှု​ေတွ၊​ စံနစ်တကျစီစဉ်တဲ့​ ရာဇဝတ်မှု​ေတွ အကျံုး​ဝင်လာတဲ့​အခါ အများ​ြပည်သူလံုြခံုမှုကို အန္တရာယ်ြဖစ်​ေစပါသတဲ့​။

    ဒီအခါမှာ မူလရှိြပီး​သား​ လူ​ေမှာင်ခိုများ​၊​ လူကုန်ကူး​သူများ​နဲ့​ ဥပ​ေဒမဲ့​ဝင်​ေရာက်မှု​ေတွကို ပိုမို​ေချာ​ေမွ့​အဆင်​ေြပ​ေစပါသတဲ့​။ အလုပ်အကိုင် ရှား​ပါး​လာတဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ တရား​မဝင် ဝင်​ေရာက် ​ေနထိုင်သူ​ေတွနဲ့​ အိမ်ရှင်လူထုအြကား​မှာ တိုင်း​တပါး​မုန်း​တီး​ေရး​စိတ်ကို ဆွ​ေပး​နိုင်ြပန်​ေရာတဲ့​။ ဒီအတွက် တရား​မဝင်​ေတွကိုသာမက အ​ေြခကျြပီး​သား​ ဒုက္ခသည်​ေတွ၊​ တိုင်း​ရင်း​လူနည်း​စု​ေတွကိုပါ အန္တရာယ်က ဦး​တည်သွား​နိုင်တာမို့​ ​ေလျှာ့​မတွက်သင့်​ပါဘူး​။ အမှန်တကယ် အန္တရာယ်များ​ပါတယ် လို့​ ​ေြပာထား​ပါတယ်။ ဟုတ်သည် မဟုတ်သည်ကို​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ်ပဲ ​ေဝဖန်သံုး​သပ်ြကည့်​ြကပါ​ေတာ့​ဗျာ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.