
အေရးအခင်းြဖစ် ေကျာင်းေတွပိတ်သွားလို့ မတည်ြငိမ်တဲ့နိုင်ငံေရးေအာက်က မေရရာတဲ့ ပညာေရးကိုစွန့်ခွာြပီး အေမရိကမှာ သူ့ဘဝသူ ရုန်းကန်တဲ့အခါမှသာ အဆက်အသွယ်ြပတ်ြပီး တစ်ေယာက်နဲ့တစ်ေယာက် မေတွ့ေတာ့တာ အခုထိပါပဲ။ ကိုယ့်ရဲ့ငယ်ဘဝအေြကာင်းကို ြပန်စဉ်းစားတဲ့အခါတိုင်း သူမပါပဲ ဘယ်ြဖစ်နိုင်ပါ့မလဲ။ ဒီတစ်သက် ဒီဘဝမှာြဖင့် သူ့လိုေကာင်းတဲ့ သူငယ်ချင်းမျိုးရဖို့ဆိုတာ သိပ်မလွယ်လှဘူးလို့ေတာ့ ကိုယ့်ဘာသာကိုယ် သိပါတယ်။ မဂင်္လာေဆာင်တဲ့အခါတုန်းကေတာ့ ဒီမှာကျန်ေနေသးတဲ့ သူ့မိဘများကို တကူးတက ရှာေဖွြပီး တေလးတစားဖိတ်တဲ့အခါ သူ့ဆီကလည်း မာေြကာင်းသာေြကာင်း ဝမ်းသာစကား တဆင့်ြကားလိုက်ရပါေသးတယ်။ အခု သူလည်း အဆင်ေြပလို့ မိသားစုအားလံုး ဟိုကိုေခါ်သွားနိုင်ြပီဆိုတဲ့အခါ ကိုယ်လည်းပဲ ဝမ်းသာရတာေပါ့။ ေတွ့ြကံုဆံုကွဲ ြဖစ်ြမဲဓမ္မတာ မထူးဆန်းလှတဲ့အေြကာင်းကေလးကို အခုမှ ြပန်အစေဖာ်ရတာကေတာ့ အဲသည်သူငယ်ချင်းကေလးဟာ မွတ်စလင်ဘာသာဝင်ြဖစ်ပါတယ်။ ကိုယ်နဲ့သူနဲ့အြကားမှာ လူမျိုးေရးကိစ္စ၊ ဘာသာေရးကိစ္စဆိုတာ စတာေနာက်တာ ကျီစားတာကလွဲလို့ ဘယ်တုန်းကမှ အြငင်းပွားစရာ မြဖစ်ခဲ့တဲ့အေြကာင်းကို ေကျေကျနပ်နပ်ြကီး ြပန်ေတွးမိတယ်ဗျ။
ဆယ်တန်းေအာင်ြပီးကတည်းက ေရွှတိဂံုဘုရား၊ ဗိုလ်တစ်ေထာင်ဘုရားေတွ သွားတဲ့အခါတိုင်း သူလည်း လိုက်လာတတ်ြပီး ဘုရားမရှိခိုးတာကလွဲလို့ ဘာတစ်ခုမှ ဘာသာြခားမှန်းသတိထားမိေအာင် မေနပါဘူး။ သူငယ်ချင်းေတွဆံုလို့ တရုတ်ဆိုင်ေတွမှာ အတံုးလိုက် အတစ်လိုက် မှာစား၊ အရက်ေသာက်တဲ့အခါမှာလည်း သူကိုယ်တိုင် ဝင်မေသာက်မစားတာကလွဲလို့ ရယ်ရယ်ေမာေမာ ေရာေရာေနှာေနှာ ေနေလ့ရှိပါတယ်။ ေသာြကာေန့ေတွ သူဘုရားဝတ်ြပုတဲ့အခါမှာလည်း ကိုယ်ကေစာင့်ရတဲ့အခါ ေစာင့်တာေပါ့။ သူနဲ့ကိုယ်နဲ့အြကားမှာ မတူကွဲြပား ြခားနားတဲ့အတွက် ဘာြပဿနာမှ မရှိခဲ့ပါဘူး။
သူ့ဖခင်ဟာ ြမန််မာနိုင်ငံသားြဖစ်ေပမယ့် အေမွှးထူထူ၊ မျက်တွင်းနက်နက် မျက်ေတာင်ေကာ့ေကာ့ အစားထဲကပါ။ သို့ေသာ်လည်း လက်ဘက်ရည်ဆိုင်မှာ ပလာတာရိုက်ရင်းကေန သားသမီးေတွအားလံုး လူလံုးလှရံုတင်မဟုတ်ဘူး။ ပညာထူးချွန် လူေနမှုအဆင့်ြမင့်ြမင့် ြဖစ်လာေအာင် ကိုယ့်ဒူးကိုယ်ချွန် ြကိုးစားခဲ့ရတယ်လို့ ဂုဏ်ယူစွာေြပာြပီး ဆံုးမေလ့ရှိပါတယ်။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ကလည်း အဲဒါ ဂုဏ်ယူစရာလို့ ြမင်ပါတယ်။ သူတို့အိမ်မှာ လက်ဘက်ရည်ဆိုင် ဖွင့်ထားကတည်းက ေရာက်ခဲ့ဖူးတယ်။ ၄၈ လိုင်းကားေတွ ေထာင်ေတာ့လည်း စီးခဲ့ဖူးတယ်။ မနက်ဘယ်ချိန်ထလို့ ညဘယ်ချိန်မှ အိပ်ရသလဲဆိုတာ မျက်ြမင်ပါ။ သားသမီးေတွေရှ့ေရးအတွက် တကယ်ကို ကိုယ်စွမ်းဉာဏ်စွမ်းရှိသမျှ အားကုန်သွန်ြပီး ြကိုးစားေနမှန်း သတိထားမိပါရဲ့။
ဒါေြကာင့်လည်း ကိုယ်ေတွက အေရးအခင်းေြကာင့် ေကျာင်းသံုးနှစ်ပိတ်ေနတဲ့အခါ လတ်လျားလတ်လျား အချိန်ကုန်သွားေပမယ့် သူတို့အတွက်ကျေတာ့ အဲဒါ ဘယ်လိုမှ သည်းညည်းခံေစာင့်ဆိုင်းလို့ မရတဲ့ကာလြဖစ်ေနတယ်။ အနာဂတ်နဲ့ ဘဝေရှ့ေရးဆိုတာေတွကလည်း အတိုးတက်သလို တက်တယ် ထင်ပါရဲ့။ သားြကီး သမီးြကီးေတွ စကင်္ာပူလွှတ်၊ အေမရိကလွှတ်လို့ အသီးသီး ရုန်းကန်ေစတယ်။ ဒီအချိန်မှာ အသီးေတွ အပွင့်ေတွ စားသံုးနိုင်ြပီဆိုရင်လည်း အဲဒါ သူကိုယ်တိုင် စိတ်ရှည်လက်ရှည် အရိပ်တြကည့်ြကည့် ပျိုးေထာင်လာခဲ့တဲ့ အသီးအပွင့်ေတွပါ။ သတိထားမိတာကေတာ့ သူတို့ေတွဟာ ကိုယ်ေတွထက် ြကီးထွားရှင်သန်နှုန်း ြမန်တဲ့သန်တဲ့ မျိုးဗီဇလို့ မြငင်းနိုင်သလိုရှိတယ်ဗျ။
အသက်အရွယ်ကေလး ရလာတဲ့အခါမှာေတာ့ သူ့လိုပဲ မတူကွဲြပား ဘာသာြခားများနဲ့ အတူတကွ ေရာေနှာဆက်ဆံရတဲ့ကိစ္စဟာ အဆန်းမဟုတ်ေတာ့ပဲ ေတာ်ေတာ် ယဉ်ပါးလို့လာပါတယ်။ ေခါင်းရင်းအိမ်က မိသားစုဆို ေမာင်နှမကိုးေယာက်ရှိတဲ့ မွတ်စလင်ေတွပါ။ ကိုယ့်ေအာက်က ညီေတွ ညီမေတွနဲ့ အြပိုင်းအရိုင်း အရွယ်ေရာက်လာြကြပီး နှစ်အိမ့်တစ်အိမ် မိသားစုလိုပဲ ဘာအေရးရှိရှိ ဆိုးတိုင်ပင်ေကာင်းတိုင်ပင် ေစာင့်ေရှာက်ေနထိုင်ခဲ့ြကတာ အခုထက်ထိပဲဗျ။ ဘုရားရှိခိုးတဲ့အခါသာ ကိုယ့်ဘုရားကိုယ် ရှိခိုးြကတာ ကျန်တာအားလံုး အတူတူပဲ လို့ စိတ်ထဲမှာ သေဘာထားြကပါတယ်။ ကိုယ့်အိမ်ကလူေတွ မဂင်္လာေဆာင်ြကေတာ့ ြမန်မာဝတ်စံုေတွကို သူတို့တေတွက ြကည့်ြကည့်ြပီး သေဘာကျေနြကသလို သူတို့အိမ်က မဂင်္လာေဆာင်ေတာ့လည်း ြခံုလွှာပုဝါလှလှေလးေတွနဲ့ ဦးထုပ် ေဘာင်းဘီဆန်းဆန်းကေလးေတွကို ကိုယ်ေတွက ကိုင်ြကည့်ြက သေဘာကျြကနဲ့။
ဘုစုခရုေလးေတွ ေခတ်ေရာက်လာေတာ့ ကေလးငိုရင် သူတို့အိမ် ေြပးေြပးေချာ့ရတယ်။ မုန့်ပဲသွားရည်စာ၊ ကစားစရာေလးေတွ ေရာင်းတာကိုး။ သူတို့အေဖြကီး ေနမေကာင်းလို့ ေဆးရံုတက်ရရင် ကိုယ်ေတွေစာင့်ေရှာက်တဲ့အလှည့်ေပါ့။ အခုဆို သူတို့အိမ်က သားကေလးေတာင် ဆရာဝန်ြဖစ်လို့ မေလးေရာက်သွားြပီ။ အင်တာနက်ေပါ် တခါတခါေတွ့ရင် မာေြကာင်းသာေြကာင်း သတိရေြကာင်း စကားပါးတုန်း။ မိတ်ေဆွေတွ၊ သူငယ်ချင်းေတွ၊ အိမ်နီးနားချင်းေတွ အြကားမှာ ဘာသာေရးလူမျိုးေရးဆိုတာ ဘယ်တုန်းကမှ ြပဿနာ မြဖစ်ခဲ့ဖူးဘူးဆိုတာ ကိုယ်ေရာ သူတို့ေရာ အသိပါဗျာ။
လုပ်ငန်းခွင်ဝင်လာတဲ့အခါမှာေတာ့ ရင့်ကျက်တဲ့လူြကီးတစ်ေယာက်အေနနဲ့မို့ အဲသည်ကိစ္စေတွ ပိုကင်းရပါလိမ့်မယ်။ လူနာတိုင်းကို လူနာအြဖစ်နဲ့ပဲ ြမင်ဖို့ ြကိုးစားပါတယ်။ အယုတ် အလတ် အြမတ် အတူတူပဲ ဆက်ဆံနိုင်မယ်။ လူမျိုး ဘာသာဆိုတာ ကိုယ်ေပးမယ့်ကုထံုး သူလက်ခံလို့ ြဖစ်မြဖစ် အတွက်သာ စဉ်းစားတယ်။ ပါးစပ်ြကီးရှိလို့ ေလျှာက်ေြပာေနတာမဟုတ်ဘူး။ ကိုယ့်လူနာေတွသာ အသိဆံုး။ လူနာအြဖစ်ကေန အရမ်းခင်မင်ရင်းနှီးသွားတဲ့ မွတ်စလင်မိတ်ေဆွေတွ အများြကီး ရှိပါသဗျ။ လုပ်ေဖာ်ကိုင်ဖက်ချင်းကေတာ့ ဘာေြပာစရာလိုမှာလဲ။ အလုပ်ထဲမှာရှိေနတဲ့ ပညာတတ်၊ လူလတ်တန်းစား (အဲဒါသူတို့အတွက် အနိမ့်ဆံုးေနရာ)၊ ဆရာဝန်ေလာက်ြဖစ်ေနတဲ့ မွတ်စလင်လူမျိုးေတွရဲ့ လူမှုဆက်ဆံေရးကို ေတွးြကည့်လိုက်ေပါ့။
အနည်းဆံုးေတာ့ သေဘာေကာင်းပါတယ်လို့ နံမယ်ထွက်တဲ့သူေတွချည့်ပဲ။ (ခပ်တံုးတံုး ခပ်အအေတာ့ တစ်ေယာက်မှ ပါလိမ့်မည် မဟုတ်)။ ြမန်မာြပည်ရဲ့ ထိပ်ထိပ်ကျဲဆရာဝန်ေလာကထဲမှာလည်း သူတို့နဲ့ မကင်းပါဘူးဗျာ။ ဆရာြကီးဦးကိုဝင်းတို့၊ ဦးခင်ထွန်းတို့၊ ဦးသိန်းေအာင်တို့၊ တကယ့်ြပိုင်စံရှားြကီးေတွပါ။ သည်ေလာကထဲမှာလည်း ဘယ်လိုအေြကာင်းနဲ့မှ ြပဿနာြဖစ်စရာ မရှိရိုးအမှန်။ ဆလတ်ကွက် စမာကလာကွက်ေတွနဲ့ ကျုပ်တို့ြကားထဲ လာေညှာ်ဖို့ရှို့ဖို့ ြကိုးစားရင်ေတာ့ ေအာင်ေဖ ေညာင်ေရွှ၊ အကိုင်းြကီးြကီးမှာ နားေချပါေတာ့ေလ။
သို့ေသာ်လည်းပဲ ရခိုင်ြပည်နယ်မှာေတာ့ ြပဿနာက အြကီးြကီးမှ အြကီးြကီး။ ြငိမ်းမနိုင်ေအာင် ေလာင်တဲ့မီးမို့လို့ သူတို့ရခိုင်ေတွက အလကားေန သူစိမ်းလက်သင့်မခံတဲ့အမျိုး (Intolerance) လို့ စွပ်စွဲြကသဗျ။ ဒီ့ထက်ပိုဆိုးလာေတာ့ Racist ေတွ၊ Xenophobic ေတွကေန အခုဆို Genocide ပါ လို့ေတာင် အတိအလင်း စွပ်စွဲကုန်ြပီ။ ဟုတ်သည် မဟုတ်သည် နှုတ်ဝဇီ ထုတ်ြမည် စဉ်းစားကာ ေဝဖန်ြကည့်ပါေတာ့လို့ စာေရးတဲ့ဆရာတင် စံုလင်ေသာအေထာက်အထားနဲ့ တင်ြပခဲ့ရတာလည်း ေဟာရင်းမတ်တပ်က ပျံလွန်ေတာ်မူရေတာ့မယ် ထင်ပါရဲ့ ေကျာင်းအမရယ်။ တစ်မိသားနဲ့တစ်မိသား ခိုက်ရန်ြဖစ်ပွား အချင်းများြကရင် ကိုယ့်လူကိုယ်ဆွဲြကရတာ ဓမ္မတာမို့။ ကိုယ့်အေနနဲ့လည်း လူြကီးပီပီ ေတာ်၊ တန်၊ တိတ် စကားပဲ ေြပာရဦးေတာ့မှာေပါ့။
ကေလးေတွနဲ့လိုက်ြပီး ချကွ သတ်ကွ ေြပာစရာလား။ တကယ်လို့များ လူအများက သတ်မလိုြဖတ်မလို အေရဆုတ်မယ် အရိုးထုတ်မယ်လုပ်ေနတဲ့ ကုလားကေလးေတွ ရခိုင်ကေလးေတွဟာ ကိုယ်နဲ့သိကျွမ်းခင်မင်ရတဲ့သူေတွ၊ အိမ်နီးနားချင်းေတွ ြဖစ်ေနမယ်ဆို ဘယ်လိုစဉ်းစားြကမလဲ။ အြပင်မှာ ြကားလာခဲ့တဲ့ ေကာလာဟလသတင်းတစ်ခုကို ကိုယ်နဲ့အကျွမ်းတဝင်ရှိေနတဲ့ သူတို့ေတွနဲ့ စကားေြပာတဲ့အခါ ဘယ်လို ေလသံမျိုးနဲ့ ေြပာြကဆိုြကမလဲ။ ဟိတ်ေယာင် မင်းတို့ကုလားေတွက ငါတို့ဗမာေတွကို သတ်ကုန်ြပီကွဆိုြပီး အချင်းချင်းထ နပန်းလံုးရမှာလား။ သူနဲ့ကိုယ်နဲ့ တိုက်ရိုက်ြဖစ်တဲ့ ပဋိပက္ခဆိုရင်ေတာင်မှ ရုတ်တရက် ြဖစ်ေပါ်လာတဲ့ တင်းမာမှုတစ်ခုမှာ အတိတ်က ခင်မင်မှု သံေယာဇဉ်ေတွကို ေထာက်ထားြပီး ေလျှာ့လိုက်ြကရမှာ မဟုတ်ဘူးလားဗျာ။ တြခားေနရာမှာ ငါတို့လူမျိုးကိုသတ်သွားလို့ ငါ့အိမ်ေဘးက သူတို့လူမျိုးကို ြပန်သတ်မယ်ဆိုတာ အခုေခတ်မှာ အင်မတန်ရိုင်းစိုင်းသွားြပီြဖစ်တဲ့ ဟာမူရာဘီကိုဒ ဥပေဒနဲ့ေတာင် ေဘာင်မဝင်ပါဘူး။ သူတို့နဲ့ ဘာဆိုင်လို့လဲ။ သတ်ချင်ရင် ဟိုလူကို ရေအာင်ဖမ်းေပါ့။
ဒီဘက်အိမ်က ေညှာ်လုပ်ရင်ေတာင် ဟိုဘက်အိမ်ကို ေညှာ်မယ်ေနာ် လို့ ခွင့်ေတာင်းရတဲ့ဟာ ငါ့အိမ်တစ်လံုးရင်းြပီး သူတို့တစ်ရပ်ကွက်လံုး ြပာချပစ်မယ်ဆိုတာကေရာ ဘယ်လိုဘုရားသခင်ရဲ့ အဆံုးအမမျိုးပါလိမ့်။ နဂိုက အဆင်ေြပေြပ အကျွမ်းတဝင်ေနနိုင်ပါလျက်ကနဲ့ အခုချိန်မှာ ြကားေလေသွးလို့ မချစ်နိုင် မခင်နိုင်ရင်လည်း ရှိပါေစ။ နင်ေသမှ ေအးမယ်။ နင့်မသတ်ရ ငါမေကျဘူး ဆိုတာမျိုးအထိေတာ့ မြဖစ်သင့်ပါဘူး။ ေသွးအလိမ်းလိမ်းနဲ့ အိုးမဲ့အိမ်မဲ့ မိသားစုေတွ ေသေကျပျက်စီးြပီး အတိဒုက္ခေရာက်ေနတဲ့သူေတွကို တရားနဲ့ေြဖပါ။ ခွင့်လွှတ်လိုက်ပါ ေြပာလို့ မရနိုင်မှန်း သိပါတယ်။ သို့ေသာ်လည်း သူတို့တေတွမှာ ထိခိုက်သွားတဲ့နစ်နာမှုေတွကို အရင်ကယ်တင်နှစ်သိမ့်ေပးြပီး တရားဥပေဒနဲ့အညီ ြဖစ်ရေစ့မယ်ဆိုတဲ့ အာမခံချက်တစ်ခုကေတာ့ မြဖစ်မေနလိုတာေပါ့။ ေနာက်ထပ် နှစ်ဘက်စလံုးမှာ ထိခိုက်ဆံုးရှံုးနစ်နာမှု မရှိေစဖို့ အာမခံချက်နဲ့ အကာအကွယ်ေပးမှုတစ်ခုလည်း လိုတာပဲ။
ဒီအေရးအခင်းကို ရပ်တန့်ေစချင်ရင် နိုင်ငံေတာ်က အဲဒီအချက်ေတွကို တာဝန်ယူရပါလိမ့်မယ်။ သတင်းေြကြငာရင်း ပါးစပ်ေြပာ အာမခံချက် မဟုတ်ပါဘူး။ လက်ေတွ့ ထိထိေရာက်ေရာက် အချိန်မလွန်ခင် ကုစားနိုင်မှ ေပျာက်ရမယ့် ေရာဂါပါ။ ဒီကိစ္စမြပီးေသးသေရွ့ တကယ် မကုစားေသးလို့ လို့ပဲ ယူဆရမှာပဲ။ နာဂစ်မှာ ဂီရိမှာလို ေဘထုပ်ေတွေဝြပီးရံုနဲ့ ြငိမ်သွားမှာေတာ့ မဟုတ်ဘူးဗျ။ အေရးအခင်းတုန်းက ဦးေမာင်ေမာင်ြကီးလုပ်သလို ြပည်သူြပည်သားအေပါင်းတို့ခင်ဗျား နဲ့လည်း မြငိမ်းဘူး။
လက်ေတွ့သေဘာမှာ ေြပာသေလာက် မလွယ်ကူတာကေတာ့ ြပည်တွင်းြပည်ပ အေမှာင့်ပေယာဂေတွကလည်း မုန်လာဥလုပ်လို့ မရေအာင် လက်ဆုပ်လက်ကိုင်နဲ့ မိထားေသးတာကိုး။ ေကာင်းပါြပီ။ ဒါဟာ အကွက်ကျကျ ြကိုတင်စီမံထားတဲ့ နိုင်ငံေရး မသမာမှုတစ်ခု၊ နယ်စပ်ကျူးေကျာ်ဝင်ေရာက်မှု၊ ရခိုင်လူမျိုးများကို ရခိုင်ေြမေပါ်က ေမာင်းထုတ်ြပီး သူတို့ကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်ေရးနဲ့ သီးြခားြပည်နယ်ထူေထာင်ဖို့ ြကိုးစားတဲ့အမှုတစ်ခု လို့ ဟုတ် ဟုတ် မဟုတ်ဟုတ်၊ လက်ခံစဉ်းစားြကည့်မယ်ဗျာ။ အဲဒါဆိုရင်လည်း ကျူးေကျာ်သူေတွကို ေချမှုန်းဖို့ တပ်မေတာ်ရဲ့အကူအညီမပါပဲ ဘယ်လိုမှ မြဖစ်နိုင်ဘူးေလ။ အခုသူတို့မှာ အန်ဂျီအိုအမည်ခံေတွဆီက တရားမဝင် လက်နက်ေတွရှိေနတယ်ဆိုရင် ကိုယ့်ဆီမှာ ြကက်သွန်လှီးတဲ့ဓါးေတာင် ေသွးထားြပီးသား ရှိရဲ့လား။ ဘာမှ ေြကာက်စရာမလိုဘူး။ အသက်ချင်း လဲပလိုက်မှာေပါ့ ဆိုရင်ေတာင် သတ္တိကိုေတာ့ ေလးစားပါတယ်။ အြကံေပးချင်တာက သတိ၊ ဝီရိယနဲ့ ခံစစ်ကိုပဲ လံုေအာင်ြပင်ပါ။ ကိုယ့်ဘက်က တိုက်စစ် သွားမစပါနဲ့။ ကုလားရွာလည်း မီးမရှို့နဲ့။ ကုလားြမင်တိုင်းလည်း ဖမ်းမသတ်နဲ့။
ကိုယ့်ြပည်နယ်ကိုယ် ကာကွယ်ဖို့ဆိုတာေတာ့ အနှစ်ေလးငါးဆယ်လံုးလံုး လက်နက်အြပည့်အစံုနဲ့ ေမွးထားအုထားတဲ့ ြမန်မာ့တပ်မေတာ်ြကီးတစ်ခုလံုး ဒီေနရာမှာမှ မသံုးရင် ဘယ်နားသွားသံုးဖို့တုန်း။ အားကိုးလိုက်စမ်းပါ။ အခုထက်ထိ ဘာမှ မလုပ်ေသးလည်း လိုအပ်လာရင် မလုပ်ပဲ မေနဘူး။ လုပ်ကိုလုပ်ရမှာ။ တပ်မေတာ်ြကီးတစ်ခုလံုးရှိလျက်နဲ့ ရခိုင်ြပည်နယ်ြကီး ကုလားလက်ပါသွားတယ်ဆိုရင် ဦးစီးချုပ်ြကီး သူ့ဘာသူ ဟလ္လာလုပ်သွားလိမ့်မယ်။ ရာဇဝင်ေတာ့ အရိုင်းမခံဘူး။ ကျွန်ေတာ်တို့ဆီက လူြကီးမင်းများဟာ ြမန်မာအစစ်မို့ ြမန်မာ့ေသွးအစစ်နဲ့ ြပဿနာကို ေခါင်းေအးေအး ကိုင်တွယ်ေြဖရှင်းေနတာသာြဖစ်တယ်။ ဟိုဘက်က ကုလားမြကီးလို ဘဂင်္ါလီအချင်းချင်း ေရေမျာကမ်းတင်တာေတာင် မဆယ်ဝံ့ပဲ မျက်နှာလွှဲခဲပစ်လုပ်တဲ့အစိုးရ မဟုတ်ဘူးဗျ။ ကိုယ်တိုင်ခံစားေနရေတာ့လည်း သူများေတွလုပ်တာ ြကန့်ြကာရန်ေကာလို့ ဆန္ဒေတွ ေစာမိတာေပါ့ဗျာ။
ဒါေပမယ့် ပိတ်သတ်ြကီးေရ။ အားမေလျာ့ပါနဲ့။ ေနာက်ဆံုးကျ ေရွှဘပဲ နိုင်မှာပါ။ တေအာင့်ေန လာကယ်ေတာ့မှာ။ ေတာင့်ခံထားေနာ်။ တို့အဘလက်သီး ဘယ်ေလာက်စွမ်းတယ်ဆိုတာ ဒီေကာင်ေတွ မသိေသးလို့ပါ။ တို့ကိုသမတုန်းကများ လက်သံကိုေြပာင်လို့။ လာ လာ တစ်ေယာက်တစ်လှည့်စီ ကျပ်ထုပ်ထိုးေပးြကတာေပါ့။ ေတာ်ေတာ်ြကာ ေရွှဘလာရင် လက်ခုပ်မတီးနိုင်ပဲေနဦးမယ်။ ြကည့်ြကေသးတာေပါ့ကွာ။ ဗိုလ်ေအာင်ဒင်နဲ့မှ မနိုင်ရင် ကျားခင်စိန် လွှတ်လိုက်မယ်။
“သတ္တိေသွး၊ ဗျတ္တိေသွး။ စပ်မိရင် ေမးြကည့်ြက ကျားေသွးေရာင်ရှိန်။ ဘယ်သူ့ကိုများ ဂရုကိုမထား။ အသံြကားရင်ဖျားြကတာ ကျားမ ခင်စိန်။ လူ့ေြပကို သေဘာေသးနဲ့ အမှုေတွကို ေရာေထွးလို့ ဥပေဒကို ေကျာေပးတဲ့ ခင်စိန် ခင်စိန်။ ကျားခင်စိန်။ ကျားခင်စိန်။ ရန်သူဆို ဗိုလ်မထားတဲ့ ကျား … ကျားခင်စိန်။”
0 comments:
Post a Comment