• “ညီညွတ်​ေရး​နဲ့​ အသက်ရှည်ရှည် ခင်ခင်မင်မင်”

    က​ေလး​ဘဝကတည်း​က ​ေပါင်း​သင်း​ခဲ့​သမျှ သူငယ်ချင်း​ေတွထဲမှာ ချစ်စရာအ​ေကာင်း​ဆံုး​နဲ့​ ကိုယ့်​အ​ေပါ်မှာ အနွံတာခံနိုင်ဆံုး​ ငယ်သူငယ်ချင်း​တစ်​ေယာက် ရှိပါတယ်။ ကိုယ်ကလွဲရင် ကိုယ့်​အတွင်း​စိတ်ကို အသိနိုင်ဆံုး​သူတစ်​ေယာက်လို့​လည်း​ ​ေြပာလို့​ရတယ်။ အထက်တန်း​ေကျာင်း​မှာကတည်း​က လည်ပင်း​ဖက်ရင်း​ နပန်း​သတ်ရင်း​ ​ေပါင်း​သင်း​လာခဲ့​တဲ့​ အဲဒီသူငယ်ချင်း​ဟာ ​ေဆး​ေကျာင်း​တက်တဲ့​အခါမှာလည်း​ ဘယ်သွား​သွား​ မခွဲအတူပါပဲ။

    အ​ေရး​အခင်း​ြဖစ် ​ေကျာင်း​ေတွပိတ်သွား​လို့​ မတည်ြငိမ်တဲ့​နိုင်ငံ​ေရး​ေအာက်က မ​ေရရာတဲ့​ ပညာ​ေရး​ကိုစွန့်​ခွာြပီး​ အ​ေမရိကမှာ သူ့​ဘဝသူ ရုန်း​ကန်တဲ့​အခါမှသာ အဆက်အသွယ်ြပတ်ြပီး​ တစ်​ေယာက်နဲ့​တစ်​ေယာက် မ​ေတွ့​ေတာ့​တာ အခုထိပါပဲ။ ကိုယ့်​ရဲ့​ငယ်ဘဝအ​ေြကာင်း​ကို ြပန်စဉ်း​စား​တဲ့​အခါတိုင်း​ သူမပါပဲ ဘယ်ြဖစ်နိုင်ပါ့​မလဲ။ ဒီတစ်သက် ဒီဘဝမှာြဖင့်​ သူ့​လို​ေကာင်း​တဲ့​ သူငယ်ချင်း​မျိုး​ရဖို့​ဆိုတာ သိပ်မလွယ်လှဘူး​လို့​ေတာ့​ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ် သိပါတယ်။ မဂင်္လာ​ေဆာင်တဲ့​အခါတုန်း​က​ေတာ့​ ဒီမှာကျန်​ေန​ေသး​တဲ့​ သူ့​မိဘများ​ကို တကူး​တက ရှာ​ေဖွြပီး​ တ​ေလး​တစား​ဖိတ်တဲ့​အခါ သူ့​ဆီကလည်း​ မာ​ေြကာင်း​သာ​ေြကာင်း​ ဝမ်း​သာစကား​ တဆင့်​ြကား​လိုက်ရပါ​ေသး​တယ်။ အခု သူလည်း​ အဆင်​ေြပလို့​ မိသား​စုအား​လံုး​ ဟိုကို​ေခါ်သွား​နိုင်ြပီဆိုတဲ့​အခါ ကိုယ်လည်း​ပဲ ဝမ်း​သာရတာ​ေပါ့​။ ​ေတွ့​ြကံုဆံုကွဲ ြဖစ်ြမဲဓမ္မတာ မထူး​ဆန်း​လှတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေလး​ကို အခုမှ ြပန်အစ​ေဖာ်ရတာက​ေတာ့​ အဲသည်သူငယ်ချင်း​က​ေလး​ဟာ မွတ်စလင်ဘာသာဝင်ြဖစ်ပါတယ်။ ကိုယ်နဲ့​သူနဲ့​အြကား​မှာ လူမျိုး​ေရး​ကိစ္စ၊​ ဘာသာ​ေရး​ကိစ္စဆိုတာ စတာ​ေနာက်တာ ကျီစား​တာကလွဲလို့​ ဘယ်တုန်း​ကမှ အြငင်း​ပွား​စရာ မြဖစ်ခဲ့​တဲ့​အ​ေြကာင်း​ကို ​ေကျ​ေကျနပ်နပ်ြကီး​ ြပန်​ေတွး​မိတယ်ဗျ။

    ဆယ်တန်း​ေအာင်ြပီး​ကတည်း​က ​ေရွှတိဂံုဘုရား​၊​ ဗိုလ်တစ်​ေထာင်ဘုရား​ေတွ သွား​တဲ့​အခါတိုင်း​ သူလည်း​ လိုက်လာတတ်ြပီး​ ဘုရား​မရှိခိုး​တာကလွဲလို့​ ဘာတစ်ခုမှ ဘာသာြခား​မှန်း​သတိထား​မိ​ေအာင် မ​ေနပါဘူး​။ သူငယ်ချင်း​ေတွဆံုလို့​ တရုတ်ဆိုင်​ေတွမှာ အတံုး​လိုက် အတစ်လိုက် မှာစား​၊​ အရက်​ေသာက်တဲ့​အခါမှာလည်း​ သူကိုယ်တိုင် ဝင်မ​ေသာက်မစား​တာကလွဲလို့​ ရယ်ရယ်​ေမာ​ေမာ ​ေရာ​ေရာ​ေနှာ​ေနှာ ​ေန​ေလ့​ရှိပါတယ်။ ​ေသာြကာ​ေန့​ေတွ သူဘုရား​ဝတ်ြပုတဲ့​အခါမှာလည်း​ ကိုယ်က​ေစာင့်​ရတဲ့​အခါ ​ေစာင့်​တာ​ေပါ့​။ သူနဲ့​ကိုယ်နဲ့​အြကား​မှာ မတူကွဲြပား​ ြခား​နား​တဲ့​အတွက် ဘာြပဿနာမှ မရှိခဲ့​ပါဘူး​။

    သူ့​ဖခင်ဟာ ြမန််မာနိုင်ငံသား​ြဖစ်​ေပမယ့်​ အ​ေမွှး​ထူထူ၊​ မျက်တွင်း​နက်နက် မျက်​ေတာင်​ေကာ့​ေကာ့​ အစား​ထဲကပါ။ သို့​ေသာ်လည်း​ လက်ဘက်ရည်ဆိုင်မှာ ပလာတာရိုက်ရင်း​က​ေန သား​သမီး​ေတွအား​လံုး​ လူလံုး​လှရံုတင်မဟုတ်ဘူး​။ ပညာထူး​ချွန် လူ​ေနမှုအဆင့်​ြမင့်​ြမင့်​ ြဖစ်လာ​ေအာင် ကိုယ့်​ဒူး​ကိုယ်ချွန် ြကိုး​စား​ခဲ့​ရတယ်လို့​ ဂုဏ်ယူစွာ​ေြပာြပီး​ ဆံုး​မ​ေလ့​ရှိပါတယ်။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ကလည်း​ အဲဒါ ဂုဏ်ယူစရာလို့​ ြမင်ပါတယ်။ သူတို့​အိမ်မှာ လက်ဘက်ရည်ဆိုင် ဖွင့်​ထား​ကတည်း​က ​ေရာက်ခဲ့​ဖူး​တယ်။ ၄၈ လိုင်း​ကား​ေတွ ​ေထာင်​ေတာ့​လည်း​ စီး​ခဲ့​ဖူး​တယ်။ မနက်ဘယ်ချိန်ထလို့​ ညဘယ်ချိန်မှ အိပ်ရသလဲဆိုတာ မျက်ြမင်ပါ။ သား​သမီး​ေတွ​ေရှ့​ေရး​အတွက် တကယ်ကို ကိုယ်စွမ်း​ဉာဏ်စွမ်း​ရှိသမျှ အား​ကုန်သွန်ြပီး​ ြကိုး​စား​ေနမှန်း​ သတိထား​မိပါရဲ့​။

    ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ ကိုယ်​ေတွက အ​ေရး​အခင်း​ေြကာင့်​ ​ေကျာင်း​သံုး​နှစ်ပိတ်​ေနတဲ့​အခါ လတ်လျား​လတ်လျား​ အချိန်ကုန်သွား​ေပမယ့်​ သူတို့​အတွက်ကျ​ေတာ့​ အဲဒါ ဘယ်လိုမှ သည်း​ညည်း​ခံ​ေစာင့်​ဆိုင်း​လို့​ မရတဲ့​ကာလြဖစ်​ေနတယ်။ အနာဂတ်နဲ့​ ဘဝ​ေရှ့​ေရး​ဆိုတာ​ေတွကလည်း​ အတိုး​တက်သလို တက်တယ် ထင်ပါရဲ့​။ သား​ြကီး​ သမီး​ြကီး​ေတွ စကင်္ာပူလွှတ်၊​ အ​ေမရိကလွှတ်လို့​ အသီး​သီး​ ရုန်း​ကန်​ေစတယ်။ ဒီအချိန်မှာ အသီး​ေတွ အပွင့်​ေတွ စား​သံုး​နိုင်ြပီဆိုရင်လည်း​ အဲဒါ သူကိုယ်တိုင် စိတ်ရှည်လက်ရှည် အရိပ်တြကည့်​ြကည့်​ ပျိုး​ေထာင်လာခဲ့​တဲ့​ အသီး​အပွင့်​ေတွပါ။ သတိထား​မိတာက​ေတာ့​ သူတို့​ေတွဟာ ကိုယ်​ေတွထက် ြကီး​ထွား​ရှင်သန်နှုန်း​ ြမန်တဲ့​သန်တဲ့​ မျိုး​ဗီဇလို့​ မြငင်း​နိုင်သလိုရှိတယ်ဗျ။

    အသက်အရွယ်က​ေလး​ ရလာတဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ သူ့​လိုပဲ မတူကွဲြပား​ ဘာသာြခား​များ​နဲ့​ အတူတကွ ​ေရာ​ေနှာဆက်ဆံရတဲ့​ကိစ္စဟာ အဆန်း​မဟုတ်​ေတာ့​ပဲ ​ေတာ်​ေတာ် ယဉ်ပါး​လို့​လာပါတယ်။ ​ေခါင်း​ရင်း​အိမ်က မိသား​စုဆို ​ေမာင်နှမကိုး​ေယာက်ရှိတဲ့​ မွတ်စလင်​ေတွပါ။ ကိုယ့်​ေအာက်က ညီ​ေတွ ညီမ​ေတွနဲ့​ အြပိုင်း​အရိုင်း​ အရွယ်​ေရာက်လာြကြပီး​ နှစ်အိမ့်​တစ်အိမ် မိသား​စုလိုပဲ ဘာအ​ေရး​ရှိရှိ ဆိုး​တိုင်ပင်​ေကာင်း​တိုင်ပင် ​ေစာင့်​ေရှာက်​ေနထိုင်ခဲ့​ြကတာ အခုထက်ထိပဲဗျ။ ဘုရား​ရှိခိုး​တဲ့​အခါသာ ကိုယ့်​ဘုရား​ကိုယ် ရှိခိုး​ြကတာ ကျန်တာအား​လံုး​ အတူတူပဲ လို့​ စိတ်ထဲမှာ သ​ေဘာထား​ြကပါတယ်။ ကိုယ့်​အိမ်ကလူ​ေတွ မဂင်္လာ​ေဆာင်ြက​ေတာ့​ ြမန်မာဝတ်စံု​ေတွကို သူတို့​တ​ေတွက ြကည့်​ြကည့်​ြပီး​ သ​ေဘာကျ​ေနြကသလို သူတို့​အိမ်က မဂင်္လာ​ေဆာင်​ေတာ့​လည်း​ ြခံုလွှာပုဝါလှလှ​ေလး​ေတွနဲ့​ ဦး​ထုပ် ​ေဘာင်း​ဘီဆန်း​ဆန်း​က​ေလး​ေတွကို ကိုယ်​ေတွက ကိုင်ြကည့်​ြက သ​ေဘာကျြကနဲ့​။

    ဘုစုခရု​ေလး​ေတွ ​ေခတ်​ေရာက်လာ​ေတာ့​ က​ေလး​ငိုရင် သူတို့​အိမ် ​ေြပး​ေြပး​ေချာ့​ရတယ်။ မုန့်​ပဲသွား​ရည်စာ၊​ ကစား​စရာ​ေလး​ေတွ ​ေရာင်း​တာကိုး​။ သူတို့​အ​ေဖြကီး​ ​ေနမ​ေကာင်း​လို့​ ​ေဆး​ရံုတက်ရရင် ကိုယ်​ေတွ​ေစာင့်​ေရှာက်တဲ့​အလှည့်​ေပါ့​။ အခုဆို သူတို့​အိမ်က သား​က​ေလး​ေတာင် ဆရာဝန်ြဖစ်လို့​ မ​ေလး​ေရာက်သွား​ြပီ။ အင်တာနက်​ေပါ် တခါတခါ​ေတွ့​ရင် မာ​ေြကာင်း​သာ​ေြကာင်း​ သတိရ​ေြကာင်း​ စကား​ပါး​တုန်း​။ မိတ်​ေဆွ​ေတွ၊​ သူငယ်ချင်း​ေတွ၊​ အိမ်နီး​နား​ချင်း​ေတွ အြကား​မှာ ဘာသာ​ေရး​လူမျိုး​ေရး​ဆိုတာ ဘယ်တုန်း​ကမှ ြပဿနာ မြဖစ်ခဲ့​ဖူး​ဘူး​ဆိုတာ ကိုယ်​ေရာ သူတို့​ေရာ အသိပါဗျာ။

    လုပ်ငန်း​ခွင်ဝင်လာတဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ ရင့်​ကျက်တဲ့​လူြကီး​တစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​မို့​ အဲသည်ကိစ္စ​ေတွ ပိုကင်း​ရပါလိမ့်​မယ်။ လူနာတိုင်း​ကို လူနာအြဖစ်နဲ့​ပဲ ြမင်ဖို့​ ြကိုး​စား​ပါတယ်။ အယုတ် အလတ် အြမတ် အတူတူပဲ ဆက်ဆံနိုင်မယ်။ လူမျိုး​ ဘာသာဆိုတာ ကိုယ်​ေပး​မယ့်​ကုထံုး​ သူလက်ခံလို့​ ြဖစ်မြဖစ် အတွက်သာ စဉ်း​စား​တယ်။ ပါး​စပ်ြကီး​ရှိလို့​ ​ေလျှာက်​ေြပာ​ေနတာမဟုတ်ဘူး​။ ကိုယ့်​လူနာ​ေတွသာ အသိဆံုး​။ လူနာအြဖစ်က​ေန အရမ်း​ခင်မင်ရင်း​နှီး​သွား​တဲ့​ မွတ်စလင်မိတ်​ေဆွ​ေတွ အများ​ြကီး​ ရှိပါသဗျ။ လုပ်​ေဖာ်ကိုင်ဖက်ချင်း​က​ေတာ့​ ဘာ​ေြပာစရာလိုမှာလဲ။ အလုပ်ထဲမှာရှိ​ေနတဲ့​ ပညာတတ်၊​ လူလတ်တန်း​စား​ (အဲဒါသူတို့​အတွက် အနိမ့်​ဆံုး​ေနရာ)၊​ ဆရာဝန်​ေလာက်ြဖစ်​ေနတဲ့​ မွတ်စလင်လူမျိုး​ေတွရဲ့​ လူမှုဆက်ဆံ​ေရး​ကို ​ေတွး​ြကည့်​လိုက်​ေပါ့​။

    အနည်း​ဆံုး​ေတာ့​ သ​ေဘာ​ေကာင်း​ပါတယ်လို့​ နံမယ်ထွက်တဲ့​သူ​ေတွချည့်​ပဲ။ (ခပ်တံုး​တံုး​ ခပ်အအ​ေတာ့​ တစ်​ေယာက်မှ ပါလိမ့်​မည် မဟုတ်)။ ြမန်မာြပည်ရဲ့​ ထိပ်ထိပ်ကျဲဆရာဝန်​ေလာကထဲမှာလည်း​ သူတို့​နဲ့​ မကင်း​ပါဘူး​ဗျာ။ ဆရာြကီး​ဦး​ကိုဝင်း​တို့​၊​ ဦး​ခင်ထွန်း​တို့​၊​ ဦး​သိန်း​ေအာင်တို့​၊​ တကယ့်​ြပိုင်စံရှား​ြကီး​ေတွပါ။ သည်​ေလာကထဲမှာလည်း​ ဘယ်လိုအ​ေြကာင်း​နဲ့​မှ ြပဿနာြဖစ်စရာ မရှိရိုး​အမှန်။ ဆလတ်ကွက် စမာကလာကွက်​ေတွနဲ့​ ကျုပ်တို့​ြကား​ထဲ လာ​ေညှာ်ဖို့​ရှို့​ဖို့​ ြကိုး​စား​ရင်​ေတာ့​ ​ေအာင်​ေဖ ​ေညာင်​ေရွှ၊​ အကိုင်း​ြကီး​ြကီး​မှာ နား​ေချပါ​ေတာ့​ေလ။

    သို့​ေသာ်လည်း​ပဲ ရခိုင်ြပည်နယ်မှာ​ေတာ့​ ြပဿနာက အြကီး​ြကီး​မှ အြကီး​ြကီး​။ ြငိမ်း​မနိုင်​ေအာင် ​ေလာင်တဲ့​မီး​မို့​လို့​ သူတို့​ရခိုင်​ေတွက အလကား​ေန သူစိမ်း​လက်သင့်​မခံတဲ့​အမျိုး​ (Intolerance) လို့​ စွပ်စွဲြကသဗျ။ ဒီ့​ထက်ပိုဆိုး​လာ​ေတာ့​ Racist ​ေတွ၊​ Xenophobic ​ေတွက​ေန အခုဆို Genocide ပါ လို့​ေတာင် အတိအလင်း​ စွပ်စွဲကုန်ြပီ။ ဟုတ်သည် မဟုတ်သည် နှုတ်ဝဇီ ထုတ်ြမည် စဉ်း​စား​ကာ ​ေဝဖန်ြကည့်​ပါ​ေတာ့​လို့​ စာ​ေရး​တဲ့​ဆရာတင် စံုလင်​ေသာအ​ေထာက်အထား​နဲ့​ တင်ြပခဲ့​ရတာလည်း​ ​ေဟာရင်း​မတ်တပ်က ပျံလွန်​ေတာ်မူရ​ေတာ့​မယ် ထင်ပါရဲ့​ ​ေကျာင်း​အမရယ်။ တစ်မိသား​နဲ့​တစ်မိသား​ ခိုက်ရန်ြဖစ်ပွား​ အချင်း​များ​ြကရင် ကိုယ့်​လူကိုယ်ဆွဲြကရတာ ဓမ္မတာမို့​။ ကိုယ့်​အ​ေနနဲ့​လည်း​ လူြကီး​ပီပီ ​ေတာ်၊​ တန်၊​ တိတ် စကား​ပဲ ​ေြပာရဦး​ေတာ့​မှာ​ေပါ့​။

    က​ေလး​ေတွနဲ့​လိုက်ြပီး​ ချကွ သတ်ကွ ​ေြပာစရာလား​။ တကယ်လို့​များ​ လူအများ​က သတ်မလိုြဖတ်မလို အ​ေရဆုတ်မယ် အရိုး​ထုတ်မယ်လုပ်​ေနတဲ့​ ကုလား​က​ေလး​ေတွ ရခိုင်က​ေလး​ေတွဟာ ကိုယ်နဲ့​သိကျွမ်း​ခင်မင်ရတဲ့​သူ​ေတွ၊​ အိမ်နီး​နား​ချင်း​ေတွ ြဖစ်​ေနမယ်ဆို ဘယ်လိုစဉ်း​စား​ြကမလဲ။ အြပင်မှာ ြကား​လာခဲ့​တဲ့​ ​ေကာလာဟလသတင်း​တစ်ခုကို ကိုယ်နဲ့​အကျွမ်း​တဝင်ရှိ​ေနတဲ့​ သူတို့​ေတွနဲ့​ စကား​ေြပာတဲ့​အခါ ဘယ်လို ​ေလသံမျိုး​နဲ့​ ​ေြပာြကဆိုြကမလဲ။ ဟိတ်​ေယာင် မင်း​တို့​ကုလား​ေတွက ငါတို့​ဗမာ​ေတွကို သတ်ကုန်ြပီကွဆိုြပီး​ အချင်း​ချင်း​ထ နပန်း​လံုး​ရမှာလား​။ သူနဲ့​ကိုယ်နဲ့​ တိုက်ရိုက်ြဖစ်တဲ့​ ပဋိပက္ခဆိုရင်​ေတာင်မှ ရုတ်တရက် ြဖစ်​ေပါ်လာတဲ့​ တင်း​မာမှုတစ်ခုမှာ အတိတ်က ခင်မင်မှု သံ​ေယာဇဉ်​ေတွကို ​ေထာက်ထား​ြပီး​ ​ေလျှာ့​လိုက်ြကရမှာ မဟုတ်ဘူး​လား​ဗျာ။ တြခား​ေနရာမှာ ငါတို့​လူမျိုး​ကိုသတ်သွား​လို့​ ငါ့​အိမ်​ေဘး​က သူတို့​လူမျိုး​ကို ြပန်သတ်မယ်ဆိုတာ အခု​ေခတ်မှာ အင်မတန်ရိုင်း​စိုင်း​သွား​ြပီြဖစ်တဲ့​ ဟာမူရာဘီကိုဒ ဥပ​ေဒနဲ့​ေတာင် ​ေဘာင်မဝင်ပါဘူး​။ သူတို့​နဲ့​ ဘာဆိုင်လို့​လဲ။ သတ်ချင်ရင် ဟိုလူကို ရ​ေအာင်ဖမ်း​ေပါ့​။

    ဒီဘက်အိမ်က ​ေညှာ်လုပ်ရင်​ေတာင် ဟိုဘက်အိမ်ကို ​ေညှာ်မယ်​ေနာ် လို့​ ခွင့်​ေတာင်း​ရတဲ့​ဟာ ငါ့​အိမ်တစ်လံုး​ရင်း​ြပီး​ သူတို့​တစ်ရပ်ကွက်လံုး​ ြပာချပစ်မယ်ဆိုတာက​ေရာ ဘယ်လိုဘုရား​သခင်ရဲ့​ အဆံုး​အမမျိုး​ပါလိမ့်​။ နဂိုက အဆင်​ေြပ​ေြပ အကျွမ်း​တဝင်​ေနနိုင်ပါလျက်ကနဲ့​ အခုချိန်မှာ ြကား​ေလ​ေသွး​လို့​ မချစ်နိုင် မခင်နိုင်ရင်လည်း​ ရှိပါ​ေစ။ နင်​ေသမှ ​ေအး​မယ်။ နင့်​မသတ်ရ ငါမ​ေကျဘူး​ ဆိုတာမျိုး​အထိ​ေတာ့​ မြဖစ်သင့်​ပါဘူး​။ ​ေသွး​အလိမ်း​လိမ်း​နဲ့​ အိုး​မဲ့​အိမ်မဲ့​ မိသား​စု​ေတွ ​ေသ​ေကျပျက်စီး​ြပီး​ အတိဒုက္ခ​ေရာက်​ေနတဲ့​သူ​ေတွကို တရား​နဲ့​ေြဖပါ။ ခွင့်​လွှတ်လိုက်ပါ ​ေြပာလို့​ မရနိုင်မှန်း​ သိပါတယ်။ သို့​ေသာ်လည်း​ သူတို့​တ​ေတွမှာ ထိခိုက်သွား​တဲ့​နစ်နာမှု​ေတွကို အရင်ကယ်တင်နှစ်သိမ့်​ေပး​ြပီး​ တရား​ဥပ​ေဒနဲ့​အညီ ြဖစ်ရ​ေစ့​မယ်ဆိုတဲ့​ အာမခံချက်တစ်ခုက​ေတာ့​ မြဖစ်မ​ေနလိုတာ​ေပါ့​။ ​ေနာက်ထပ် နှစ်ဘက်စလံုး​မှာ ထိခိုက်ဆံုး​ရှံုး​နစ်နာမှု မရှိ​ေစဖို့​ အာမခံချက်နဲ့​ အကာအကွယ်​ေပး​မှုတစ်ခုလည်း​ လိုတာပဲ။

    ဒီအ​ေရး​အခင်း​ကို ရပ်တန့်​ေစချင်ရင် နိုင်ငံ​ေတာ်က အဲဒီအချက်​ေတွကို တာဝန်ယူရပါလိမ့်​မယ်။ သတင်း​ေြကြငာရင်း​ ပါး​စပ်​ေြပာ အာမခံချက် မဟုတ်ပါဘူး​။ လက်​ေတွ့​ ထိထိ​ေရာက်​ေရာက် အချိန်မလွန်ခင် ကုစား​နိုင်မှ ​ေပျာက်ရမယ့်​ ​ေရာဂါပါ။ ဒီကိစ္စမြပီး​ေသး​သ​ေရွ့​ တကယ် မကုစား​ေသး​လို့​ လို့​ပဲ ယူဆရမှာပဲ။ နာဂစ်မှာ ဂီရိမှာလို ​ေဘထုပ်​ေတွ​ေဝြပီး​ရံုနဲ့​ ြငိမ်သွား​မှာ​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။ အ​ေရး​အခင်း​တုန်း​က ဦး​ေမာင်​ေမာင်ြကီး​လုပ်သလို ြပည်သူြပည်သား​အ​ေပါင်း​တို့​ခင်ဗျား​ နဲ့​လည်း​ မြငိမ်း​ဘူး​။

    လက်​ေတွ့​သ​ေဘာမှာ ​ေြပာသ​ေလာက် မလွယ်ကူတာက​ေတာ့​ ြပည်တွင်း​ြပည်ပ အ​ေမှာင့်​ပ​ေယာဂ​ေတွကလည်း​ မုန်လာဥလုပ်လို့​ မရ​ေအာင် လက်ဆုပ်လက်ကိုင်နဲ့​ မိထား​ေသး​တာကိုး​။ ​ေကာင်း​ပါြပီ။ ဒါဟာ အကွက်ကျကျ ြကိုတင်စီမံထား​တဲ့​ နိုင်ငံ​ေရး​ မသမာမှုတစ်ခု၊​ နယ်စပ်ကျူး​ေကျာ်ဝင်​ေရာက်မှု၊​ ရခိုင်လူမျိုး​များ​ကို ရခိုင်​ေြမ​ေပါ်က ​ေမာင်း​ထုတ်ြပီး​ သူတို့​ကိုယ်ပိုင်အုပ်ချုပ်​ေရး​နဲ့​ သီး​ြခား​ြပည်နယ်ထူ​ေထာင်ဖို့​ ြကိုး​စား​တဲ့​အမှုတစ်ခု လို့​ ဟုတ် ဟုတ် မဟုတ်ဟုတ်၊​ လက်ခံစဉ်း​စား​ြကည့်​မယ်ဗျာ။ အဲဒါဆိုရင်လည်း​ ကျူး​ေကျာ်သူ​ေတွကို ​ေချမှုန်း​ဖို့​ တပ်မ​ေတာ်ရဲ့​အကူအညီမပါပဲ ဘယ်လိုမှ မြဖစ်နိုင်ဘူး​ေလ။ အခုသူတို့​မှာ အန်ဂျီအိုအမည်ခံ​ေတွဆီက တရား​မဝင် လက်နက်​ေတွရှိ​ေနတယ်ဆိုရင် ကိုယ့်​ဆီမှာ ြကက်သွန်လှီး​တဲ့​ဓါး​ေတာင် ​ေသွး​ထား​ြပီး​သား​ ရှိရဲ့​လား​။ ဘာမှ ​ေြကာက်စရာမလိုဘူး​။ အသက်ချင်း​ လဲပလိုက်မှာ​ေပါ့​ ဆိုရင်​ေတာင် သတ္တိကို​ေတာ့​ ​ေလး​စား​ပါတယ်။ အြကံ​ေပး​ချင်တာက သတိ၊​ ဝီရိယနဲ့​ ခံစစ်ကိုပဲ လံု​ေအာင်ြပင်ပါ။ ကိုယ့်​ဘက်က တိုက်စစ် သွား​မစပါနဲ့​။ ကုလား​ရွာလည်း​ မီး​မရှို့​နဲ့​။ ကုလား​ြမင်တိုင်း​လည်း​ ဖမ်း​မသတ်နဲ့​။

    ကိုယ့်​ြပည်နယ်ကိုယ် ကာကွယ်ဖို့​ဆိုတာ​ေတာ့​ အနှစ်​ေလး​ငါး​ဆယ်လံုး​လံုး​ လက်နက်အြပည့်​အစံုနဲ့​ ​ေမွး​ထား​အုထား​တဲ့​ ြမန်မာ့​တပ်မ​ေတာ်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ ဒီ​ေနရာမှာမှ မသံုး​ရင် ဘယ်နား​သွား​သံုး​ဖို့​တုန်း​။ အား​ကိုး​လိုက်စမ်း​ပါ။ အခုထက်ထိ ဘာမှ မလုပ်​ေသး​လည်း​ လိုအပ်လာရင် မလုပ်ပဲ မ​ေနဘူး​။ လုပ်ကိုလုပ်ရမှာ။ တပ်မ​ေတာ်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ရှိလျက်နဲ့​ ရခိုင်ြပည်နယ်ြကီး​ ကုလား​လက်ပါသွား​တယ်ဆိုရင် ဦး​စီး​ချုပ်ြကီး​ သူ့​ဘာသူ ဟလ္လာလုပ်သွား​လိမ့်​မယ်။ ရာဇဝင်​ေတာ့​ အရိုင်း​မခံဘူး​။ ကျွန်​ေတာ်တို့​ဆီက လူြကီး​မင်း​များ​ဟာ ြမန်မာအစစ်မို့​ ြမန်မာ့​ေသွး​အစစ်နဲ့​ ြပဿနာကို ​ေခါင်း​ေအး​ေအး​ ကိုင်တွယ်​ေြဖရှင်း​ေနတာသာြဖစ်တယ်။ ဟိုဘက်က ကုလား​မြကီး​လို ဘဂင်္ါလီအချင်း​ချင်း​ ​ေရ​ေမျာကမ်း​တင်တာ​ေတာင် မဆယ်ဝံ့​ပဲ မျက်နှာလွှဲခဲပစ်လုပ်တဲ့​အစိုး​ရ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။ ကိုယ်တိုင်ခံစား​ေနရ​ေတာ့​လည်း​ သူများ​ေတွလုပ်တာ ြကန့်​ြကာရန်​ေကာလို့​ ဆန္ဒ​ေတွ ​ေစာမိတာ​ေပါ့​ဗျာ။

    ဒါ​ေပမယ့်​ ပိတ်သတ်ြကီး​ေရ။ အား​မ​ေလျာ့​ပါနဲ့​။ ​ေနာက်ဆံုး​ကျ ​ေရွှဘပဲ နိုင်မှာပါ။ တ​ေအာင့်​ေန လာကယ်​ေတာ့​မှာ။ ​ေတာင့်​ခံထား​ေနာ်။ တို့​အဘလက်သီး​ ဘယ်​ေလာက်စွမ်း​တယ်ဆိုတာ ဒီ​ေကာင်​ေတွ မသိ​ေသး​လို့​ပါ။ တို့​ကိုသမတုန်း​ကများ​ လက်သံကို​ေြပာင်လို့​။ လာ လာ တစ်​ေယာက်တစ်လှည့်​စီ ကျပ်ထုပ်ထိုး​ေပး​ြကတာ​ေပါ့​။ ​ေတာ်​ေတာ်ြကာ ​ေရွှဘလာရင် လက်ခုပ်မတီး​နိုင်ပဲ​ေနဦး​မယ်။ ြကည့်​ြက​ေသး​တာ​ေပါ့​ကွာ။ ဗိုလ်​ေအာင်ဒင်နဲ့​မှ မနိုင်ရင် ကျား​ခင်စိန် လွှတ်လိုက်မယ်။
    “သတ္တိ​ေသွး​၊​ ဗျတ္တိ​ေသွး​။ စပ်မိရင် ​ေမး​ြကည့်​ြက ကျား​ေသွး​ေရာင်ရှိန်။ ဘယ်သူ့​ကိုများ​ ဂရုကိုမထား​။ အသံြကား​ရင်ဖျား​ြကတာ ကျား​မ ခင်စိန်။ လူ့​ေြပကို သ​ေဘာ​ေသး​နဲ့​ အမှု​ေတွကို ​ေရာ​ေထွး​လို့​ ဥပ​ေဒကို ​ေကျာ​ေပး​တဲ့​ ခင်စိန် ခင်စိန်။ ကျား​ခင်စိန်။ ကျား​ခင်စိန်။ ရန်သူဆို ဗိုလ်မထား​တဲ့​ ကျား​ … ကျား​ခင်စိန်။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.