
ေနာင်ကို ဘုရားေဟာကျမ်းဂန်ေတွ ဖတ်မိတဲ့အခါမှသာ အခုေခတ်မှာ အရမ်းလူေြပာများလာတဲ့ Genocide လို့ေခါ်တဲ့ လူမျိုးြပုတ်ေအာင် သတ်ြဖတ်တတ်သူ အြကမ်းဖက်သမားြကီးမှန်း သိလာရပါတယ်။ လူမျိုးေရးပဋိပက္ခ အဓိကရုဏ်းဆိုတာမျိုးဟာ ဘုရားရှင်လက်ထက်ေတာ်ကတည်းက ရှိခဲ့ြပီး ကိုယ်ေတာ်တိုင်ကယ်ချွတ်တာေတာင် မလွတ်တဲ့သူေတွ ရှိခဲ့တယ် လို့ သိလိုက်ရပါတယ်။ အခုလည်းပဲ ရှိခဲ့၊ ရှိဆဲ၊ ရှိလတ္တံေသာ အြခင်းအရာများကို ြမင်လာလို့ မှန်ကန်ေကာင်းမွန်စွာ ဆင်ြခင်နှလံုးသွင်းနိုင်ြကစိမ့်ေသာငှာ ပုလိပ်ကိုြပန်ေခါ်မယ့်အစား အတိတ်ကိုလှန်ေသာ် လုပ်ြကည့်ြကတာေပါ့ေနာ်။ အဲသည်ကိစ္စနဲ့ ပတ်သက်လို့ စာေရးသူရဲ့သေဘာထားကို တိတိကျကျ သိချင်သပဆိုရင်ေတာ့ ကုလသမဂ္ဂက ဘန်ကီမွန်းြကီးတို့ကို အတုခိုးြပီး “မိမိအေနနဲ့ လွန်စွာမှပင် စိုးရိမ်မကင်းြဖစ်မိပါေြကာင်း။” လို့ မီဒီယာေတွမှာ ဓါတ်ပံုသတင်းေလးပါလာေအာင် လုပ်ရေကာင်းမလား မသိဘူးဗျ။ ဒါလည်း ဘယ်ဘက်ကိုမှ မလိုက်ပဲ ြကားေနတဲ့သေဘာထားပဲ မဟုတ်လား။ လူြကားလည်း ေကာင်းတယ်။ တာဝန်လည်း ကင်းတယ်ေလ။
ြပဿနာရဲ့အစကေတာ့ သာဝတ္ထိြပည့်ရှင် ပေဿနဒီေကာသလ္လမင်းြကီးပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ဟိုတခါေြပာတဲ့ ဗန္ဓုလကို ေသနာပတိခန့်တဲ့ တက္ကသိုလ်ေကျာင်းထွက်၊ ဘုရားတကာေရေြမ့ရှင်ြကီးေပါ့။ သူ့တိုင်းြပည်က ဝိသာခါတို့၊ အနာတပိဏ်တို့၊ သုပ္ပဝါသာတို့က ေန့စဉ် ရဟုန်းသံဃာ ငါးရာ၊တစ်ေထာင် ဆွမ်းလုပ်ေကျွးေနတဲ့ ဥပဿကာ၊ ဥပဿကီြကီးေတွ လို့ သိလိုက်ရေတာ့ ကိုယ်က ရှင်ဘုရင်ြဖစ်ေနလျက်နဲ့ အဲသေလာက်မှ မလိုက်နိုင်ရင် သိက္ခာကျေတာ့မေပါ့ လို့ေတွးြပီး သူလည်းပဲ ေန့စဉ် သံဃာတစ်ေထာင် ဆွမ်းလုပ်ေကျွးပါအံ့ လို့ ေဇတဝန်ေကျာင်းေတာ်မှာ ေလျှာက်ထားသတဲ့။ ဘုရားရှင်နဲ့ သံဃာေတာ်ေတွကို ခုနစ်ရက်တိုင်တိုင် ကိုယ်ထိလက်ေရာက် ဆွမ်းလုပ်ေကျွးေသာ်လည်းပဲ ရှစ်ရက်ေြမာက်ေသာေန့မှာ ေမ့ေမ့ေလျာ့ေလျာ့ရှိေနတာနဲ့ ဆွမ်းများချက်ထားေသာ်လည်းပဲ သံဃာများြကွလာေသာ်လည်းပဲ ြပုစုလုပ်ေကျွးမယ့်သူမရှိ ဆွမ်းချိန်လွန်လို့ ေကျာင်းြပန်ြကွရပါသတဲ့။
ေနာက်ရက် ေနာက်ရက်ေတွလည်း ထိုနည်းလည်းေကာင်းဆိုေတာ့ သံဃာများက မြကွေတာ့ပဲ အရှင်အာနန္ဒာ မေထရ်တစ်ပါးတည်းသာ မပျက်မကွက် ဆက်လက်ဆွမ်းစားြကွပါသတဲ့။ သတိရလာတဲ့တေန့ကျမှ ဆွမ်းစားေဆာင် မင်းြကီးေရာက်တဲ့အခါ အလဟဿြဖစ်ကုန်တဲ့ စားဖွယ်ေသာက်ဖွယ်ေတွဟာ မင်းဘဏ္ဍာထဲကမို့ ဘုရားရှင်ထံ ကွန်ပလိန်းတက်ပါသတဲ့။ အစကတည်းက သဒ္ဒါတရားနဲ့လှူတာမဟုတ်ပဲ သူများနဲ့စာ သာချင်စိတ်နဲ့လှူတာမို့ အယူေတွ အေတွးေတွကလည်း လွဲေချာ်ြပန်တာေပါ့။ “ငါသာ ဘုရားရှင်နဲ့ ေယာက်ဖ။ ဝရီး၊ ဦးြကီး၊ ေဆွမျိုးေတာ်စပ်လိုက်ရင် သူ့ေနာက်လိုက်ေနာက်ပါ ရဟန်းများက ငါ့ကို ဗီအိုင်ပီအမျိုးေနရာက ဆက်ဆံမှာပဲ။” ေတွးသတဲ့။ ဒါနဲ့ပဲ ကပ္ပိလဝတ်က သာကီဝင်ေတွဆီမှာ သမီးကညာေလးများရှိရင် ဆက်စမ်းပါဦး ဆိုြပီး မစဉ်းမစား အေတာင်းလွှတ်လိုက်သတဲ့။
သာကီဝင်ဆိုတဲ့အမျိုးက သူများေသွးအေနှာမခံနိုင်လို့ ကိုယ့်ေသွးသားအချင်းချင်း လှည့်ပတ် ေပးစားေနြကတာ မဟုတ်လား။ ဘယ်ထံုးစံရှိမလဲ။ သို့ေသာ်လည်း သာဝတ္ထိရဲ့ အင်အားကရှိေသးေလေတာ့ သာကီဝင်မင်းသားတစ်ပါး ကျွန်မနဲ့ညားြပီးေမွးတဲ့ ဝါသဘခတ္တိယာဆိုတဲ့ ကေလးမေလးကို ထီးဓေလ့နန်းဓေလ့ေတွ သင်ေပးြပီး ဂျင်းထည့်လွှတ်လိုက်သတဲ့။ သူငယ်မကေလးက ငယ်လည်းငယ် ေချာလည်းေချာေတာ့ ဟိုက ငါေတာ့ ဘုရားအမျိုးြဖစ်ပဟဲ့ဆိုြပီး ဖူးဖူးမှုတ်လို့ထားတာ သားကေလး ဝိဋဋူဘေမွးလာပါေလေရာတဲ့။
အဲသည်မင်းသား အရွယ်ေရာက်လာတဲ့အခါ ဘားမားကမ်ပိန်းကေန တိုင်းရင်းသားအခွင့်အေရးေတာင်းခိုင်းလို့ရမှန်းမသိေသးေတာ့ ေဆွမျိုးေတွဆီ သွားလည်ချင်တယ်ချည့်ပဲ ပူဆာသတဲ့။ မယ်မယ်ဘုရားက ကိုယ့်ဝမ်းနာကိုယ်သာသိတာမို့ အတန်တန်တားေသာ်ြငား သားေတာ်ေလးကလဲ သူ့အမျိုးမှ သူ့အမျိုး ချစ်လွန်းလို့ မရရေအာင် သွားေလတယ်တဲ့။ သည်အခါမှာေတာ့ သူ့အိမ်သူ့ဘာသာေနေနတဲ့ သာကီဝင်မင်းမျိုးေတွကို Racist ြဖစ်တယ်။ Xenophobic ြဖစ်တယ်။ လူ့အခွင့်အေရးချိုးေဖာက်တယ် လို့ ဝိုင်းစွပ်စွဲြကေတာ့မှာပဲ။ သူတို့ဘက်က စဉ်းစားြကည့်ေတာ့လည်း အမျိုးအရင်းြကီးစစ်စစ်ြဖစ်တဲ့ ဘုရားရှင်ြကွချီလာတုန်းကေတာင် ရှိခိုးရမှာစိုးလို့ ပတ်ေြပးေနြကတာ မဟုတ်လား။ အခုဟာက ကျွန်ကေပါက်တဲ့ သေဘာက်မသားကို မင်းရိုးစိုးနွယ်ေတွက ဘာအေြကာင်းနဲ့မှ လက်အုပ်ချီမိုး ရှိခိုးစရာ အေြကာင်းမရှိဘူးဆိုြပီး အသက်ြကီးတဲ့သူေတွကသာ အေတွ့ခံ အရှိခိုးခံြပီး ငယ်တဲ့သူေတွကို ေတာ်ရာထွက်ေရှာင်ခိုင်းထားသတဲ့။
ဝိဋဋူဘခမျာမလည်း ေနပူေတာ်ေရာက်သွားတဲ့ ဝန်ထမ်းေပါက်စကေလးလို သူကချည့် လှည့်ပတ်ကန်ေတာ့ေနရလို့ ြကာေတာ့ တင်းလာတာေပါ့။ ေတာ်ြပီ။ မေနဘူး။ ြပန်မယ်ဆို ေလဆိပ်ေရာက်ကာမှ ဟန်းဖုန်းကျန်ခဲ့လို့ ပီေအေလးတစ်ေယာက်ကို သွားအယူခိုင်းလိုက်တဲ့အခါ သူထိုင်တဲ့ေနရာေတွကို ြကက်တုတ်ေကွးမိမှာစိုးလို့ နွားနို့နဲ့ေဆးချေနတာကို ေတွ့သွားတယ်ဆိုပဲ။ ဗူးတစ်ရာအေပါက် မဟုတ်လား။ ဟိုြပန်ေရာက်ြပိး မြကာဘူး။ ခမည်းေတာ်က မယ်ေတာ်ကို “သူ့ကိုသူ အမှန်ေလးပါတဲ့” လို့ ေဂျာက်ဂျက်သီချင်းဆိုြပီး ေပါက်ကွဲေတာ့တာပဲ။ သူ့ကိုလည်း မင်းသားအေဆာင်အေယာင်တို့ နှုတ်သိမ်းလို့ ကျွန်ေယာကင်္ျားအေဆာင်အေယာင်နဲ့သာ ထားေတာ့သတဲ့။ ကိုယ့်ဘာသာ အမျိုးမစစ်လို့ အားငယ်ေနရတဲ့ြကားထဲ မတူသလိုမတန်သလိုလည်း ဆက်ဆံခံရဆိုေတာ့ ေအာက်ကိုးြကီးနဲ့ ကင်းတက်ချင်တဲ့ ဝိဋဋူဘဟာ “တေန့ ငါ ရှင်ဘုရင်ြဖစ်လို့ကေတာ့ ဒင်းတို့သာကီဝင်ေတွ လည်ေချာင်းေသွးနဲ့ ေြခေဆးပစ်လိုက်ဦးမယ်။” ဆိုြပီး အြကီးြကီး ြငိုးမာန်ဖွဲ့သွားသတဲ့။
လူတစ်ဦးချင်း တစ်ေယာက်ချင်းြဖစ်တဲ့ မတရားအနိုင်ကျင့်မှုြပဿနာကို လူတစ်ဦးချင်း တစ်ေယာက်ချင်းအေနနဲ့ မေြဖရှင်းပဲ တစ်ေဆွလံုးတစ်မျိုးလံုး မပါပါေအာင် ဆွဲထည့်ချင်ြကတဲ့သေဘာဟာ မီးေလာင်ရာ ေလပင့်ေပးတဲ့သေဘာရှိပါတယ်။ အစကတည်းက သူ့ဘာသူ မေကျနပ်ရင် ဘြကီး၊ ြကီးေတာ်၊ မေကျနပ်ဘူး။ မိုက်ရင်ထွက်ခဲ့။ စိန်ေခါ်ေြဖရှင်းရဲတဲ့ စိတ်ဓါတ်မရှိပဲ။ သတ္တိရှိရင် ခင်ဗျားအမျိုးေတွနဲ့ ကျုပ်အမျိုးေတွနဲ့ချမလား ဆိုတာလိုပဲ။ ေနာက်ပါအင်အား လက်နက်ေလးြမား အားကိုးရှိမှ သတ္တိစွမ်းြပချင်တာကလည်း တစ်ေြကာင်းေပါ့။ လက်ညှိုးမေကာင်း လက်ညှိုး၊ လက်မ မေကာင်း လက်မ၊ ကွဲကွဲြပားြပား မြမင်တတ်ပဲ နင်မဟုတ် နင့်အေဖ ရိုးမယ်ဖွဲ့အြပစ်ရှာတဲ့ ဉာဉ်လည်း ပါမှာေပါ့။ ကျွန်မသားက စတဲ့ြပဿနာဟာ သာကီဝင်ေတွ တစ်မျိုးလံုးြပုတ်ြကဖို့ ဖန်လာပါတယ်။
ေနာက်တစ်ခုကေတာ့ လူမျိုးေရးအဓိကရုဏ်းတို့မည်သည် နိုင်ငံေရးအရှုပ်အေထွးတို့ကိုလည်း မှီြပီးမှ ြဖစ်တတ်ေသးတာကိုလည်း သင်ခန်းစာယူစရာ ဆက်ေဟာြပရပါဦးမယ်။ အစတုန်းက တစ်ေကျာင်းတည်းထွက်လို့ ေဘာဒါေဘာ်ချက်ချင်း ေခါ်ယူေစာင့်ေရှာက်ကာ စစ်ေသနာပတိချုပ်ခန့်ထားတဲ့ ဗန္ဓုလစစ်သူြကီးဟာ တိုင်းြပည်မှာ ပါဝါေတွသိပ်စွမ်းလာေတာ့ ငါ့အာဏာသိမ်းရင် ခက်ရေချရဲ့လို့ ေအာင့်ေမ့ေနတုန်း မလိုသူေတွ ေသွးထိုးစကားေြကာင့် သားသံုးဆယ်နှစ်ေယာက်ပါ ချန်မထားေတာ့ပဲ သတ်လိုက်သတဲ့။ (ေတာ်ေသးရဲ့။ တို့ဆီကဆို အကျယ်ချုပ်ေလာက်ပဲထားတာ) သားေတွကို ချန်မထားေသာ်လည်း တူေတာ်ေမာင်ကို ချန်ထားမိတဲ့အတွက် ေကာသလ္လမင်းြကီးလည်း ဂိမ်းအိုဗာသွားပါတယ်။
ကိုယ်ရံေတာ်အြဖစ် ခန့်ထားတဲ့ ဗန္ဓုလရဲ့တူ ဒီဃကာရာယနက မင်းတရားြကီး မင်းေြမှာက်တန်းဆာငါးပါးခနအပ်လို့ ြမတ်စွာဘုရားထံဝင်သခိုက် သူ့ထက် ေမွှနိုင်စွမ်းသူ ဝိဋဋူဘကို ဘိသိက်သွန်းြပီး နန်းတင်ေပးလိုက်ပါတယ်။ အဲသည်ေနာက်ေတာ့ သာကီဝင်မင်းမျိုးေတွ ေသွးေချာင်းစီးကုန်တယ်ဆိုတာ ဂျာမနီက ဂျူးေတွလိုပဲ ေနမှာေပါ့။ သိပ်ေတာ့ အံ့ဩစရာ မေကာင်းေတာ့ပါဘူး။ မီးေတာက်မီးလျှံေတွ တဟုန်းဟုန်းေတာက်ကုန်ေတာ့မှ ဘုရားရှင်ကိုယ်ေတာ်တိုင် ေရွှြပည်ေအး တရားေဟာလို့လည်း မရေတာ့ဘူး။ ဝိဘက်ြကမ္မာ မေြပးသာ လို့ပဲ တရားနဲ့ေြဖြကရေတာ့တယ်။
အခုလက်ရှိအချိန်မှာေတာ့ မျက်စိေအာက်တင် တစတစ ြကီးထွားလာတဲ့ မီးေတာက်ြကီးသံုးခုကို ြမင်မိသား။ ေကအိုင်ေအ အေရး၊ ရိုဟင်ဂျာအေရးနဲ့ လျှပ်စစ်မီးကိစ္စေတွေလ။ အသာအယာ တို့ကာပင့်ကာ ရယ်ကာေမာကာ ေရးသားလာေပမယ့် ေပါ့ေသးေသး မဟုတ်ေတာ့ပဲ ေလးြကီးြကီးြဖစ်လာတာ ြမင်ရတဲ့အခါ အစက ေြပာခဲ့သလိုပဲ စိုးရိမ်မကင်းြဖစ်မိပါတယ်။ ေကအိုင်ေအဆိုတာ ကချင်လက်နက်ကိုင် အဖွဲ့အစည်း ြဖစ်တယ်ဆိုေပမယ့် ကိုယ်သိမိသေလာက်ကေတာ့ ေလာက်ကိုင်က ကိုးကန့်တိုင်းရင်းသားေခါင်းေဆာင်များလိုပဲ တရုတ်ြပည်ရဲ့ ေကျာေထာက်ေနာက်ခံနဲ့လို့ ြမင်မိတယ်ဗျ။ သူတို့ေတွအကုန် တရုတ်ြပည်ဘက်ကူးရင် တံခါးမရှိ ဓါးမရှိ ကူးလို့ရြကတယ်။ ေရ၊ မီး။ ဖုန်း၊ အင်တာနက်၊ ဘာသာစကား၊ ေငွေြကး၊ စံေတာ်ချိန်၊ အားလံုး ပီကင်းေရွှြမို့ေတာ်ြကီးနဲ့ စံကိုက်ထားတာ။ ေလာက်ကိုင် အန်န်ဂျီအိုက ဆရာဝန်မကေလး လိုက်ဇာမှာ အလုပ်သွားလုပ်တဲ့အခါ ယူနန်ြပည်နယ်မှာ ထရိန်နင်ဆင်းြပီးမှ အလုပ်ဝင်ရပါသတဲ့။ ေဒသခံေတွကလည်း ကိုယ်ဘက်ကဝန်ထမ်းေတွကို ေလာင်ြမန် လို့ေြပာချင်ေြပာ၊ ြမင်တင်း လို့ေြပာချင်ေြပာမယ်။ သူတို့လို ကျံုးေကာ်ရန် (တရုတ်လူမျိုး) မဟုတ်ဘူးလို့ အခိုင်အမာဆိုတယ်။ ရှမ်းရှိတယ်။
ကချင်ရှိတယ် ဆိုေပမယ့်လည်း အဲသည် ဒီဘက်ေရာက် တရုတ်ေတွနဲ့ အဆင်ေြပစွာ ယှဉ်တွဲေနထိုင်ြကတယ်။ လိုင်ဇာနဲ့ေလာက်ကိုင် မတူတာကေတာ့ ကိုးကန့်ေဒသဟာ အပစ်အခတ်ရပ်စဲြပီးကတည်းက ြမန်မာစစ်တပ်၊ အုပ်ချုပ်ေရးအဖွဲ့အစည်း၊ ဌာနဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းေတွအားလံုး။ သူတို့နယ်ထဲကို အဝင်ခံတယ်။ တေလးတစား ဆက်ဆံတယ်။ ေခါင်းေဆာင်ေတွ ကိုယ်တိုင်လည်း ြပည်သူ့လွှတ်ေတာ်တို့၊ ညီလာခံတို့ တက်တယ်။ အေရွးခံတယ်။
ဟိုကေတာ့ နဂိုကတည်းက ြမန်မာအဝင်မခံတဲ့ြမို့။ အရင်ကနဲ့ကွာသွားတာ တစ်ခုပဲ ရှိတယ်။ ရပ်စဲထားတဲ့ အပစ်အခတ်က အရင်လိုြပန်ြဖစ်သွားတာ။ ြပဿနာေတွကေတာ့ ဟိုးေရှးေရှး ြပည်တွင်းြငိမ်းချမ်းေရး မတည်ေဆာက်နိုင်ခင်ကတည်းက စ ခဲ့တာဆိုေတာ့ အခု ေနာက်မျိုးဆက်သစ်ေတွ လက်ထဲေတာင် ေရာက်လာြပီေလ။ အဲဒီေတာ့ ဟိုးအရင် ြပဿနာြဖစ်တဲ့ မူလဘူတကို ြပန်မသွားပဲနဲ့ အေြဖထွက်နိုင်လိမ့်မယ် မထင်ပါဘူး။ ရိုဟင်ဂျာကိစ္စလည်း အတူတူပဲ။ အခု မီးေတွပျက်ေနတာေတာင် ေကအိုင်ေအ လက်ချက်ဆိုေတာ့ ဆံုမှတ်တစ်ခုေတာ့ ရှိေနသလိုပဲ။ ြပည်တွင်းသံုးမီတာယူနစ်ရဲ့ ဆယ်ပံုတစ်ပံုပဲသံုးြပီး မီတာခဆယ်ဆ ေပးေဆာင်ေနရတဲ့အတွက် ရခိုင်သားေတွ ဆင်းရဲနွမ်းပါးမှုေလျှာ့ချချင်ရင် ေငွမေချးပဲ မီးကို သူများနည်းတူေပးရင် ေကျနပ်ပါြပီ ဆိုတဲ့ အလုပ်ရံုေဆွးေနွးပွဲကေလးကလည်း ရခိုင်မှာ လာဆံုေနြပန်ေရာ။ (ေတာ်ဦးမှ။ ေတာ်ြကာ ငါတရားခံြဖစ်ေနမယ်)
ဘဂင်္လားနယ်စပ်မှာ ရှိေနခဲ့တဲ့ စစ်တေကာင်းသားေတွဟာ ပထမအဂင်္လိပ်ြမန်မာစစ်ပွဲ အြပီးမှာကတည်းက ရှိခဲ့တယ်တဲ့။ ရှင်မြဖူကျွန်းအေရးအခင်းနဲ့ စလိုက်တာ၊ စစ်သူြကီး မဟာဗန္ဓုလ အနိုင်ရခဲ့ရာက ဓနုြဖူမှာ ကျဆံုးလို့ စစ်ြပီးတဲ့ေနာက် အဂင်္လိပ်ေတွက ရခိုင်နဲ့တနသင်္ာရီကို သိမ်းယူြပီး နတ်ြမစ်ဝကိုေတာ့ သူတို့ဘက်က ကူတိုက်ေပးတဲ့ ေသာ်တလီေမာင်ညိုဆိုတာကို အုပ်ချုပ်ခွင့်ေပးခဲ့သတဲ့။ အဲသည်မှာ နတ်ြမစ်အေရှ့ြခမ်းကို လယ်ယာေြမေတွ ချဲ့ထွင်ဖို့ စစ်တေကာင်းသားေတွ ေခါ်ယူလုပ်ကိုင်ခဲ့တယ် လို့ဆိုတယ်။ စီးပွားေရးေတွေကာင်းလာလို့ အလံုးအရင်းနဲ့ ဝင်ေရာက်လုပ်ကိုင်လာခဲ့ြပီးတဲ့ေနာက် ၁၉၃၅ ေရာက်ေတာ့ တွဲေရးခွဲေရးြပဿနာမှာ ခွဲေရးအနိုင်ရြပီး ဂဠုန်ဦးေစာနဲ့ ဆာကားချုပ်တဲ့စာချုပ်အရ သံုးနှစ်တိတိဝင်ခွင့်ေပးလိုက်ရတာ သည်ဘက်မှာရှိတဲ့ ကုလားရွာေတွရဲ့အစပါပဲတဲ့။ ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ြကီးြဖစ်လို့ အဂင်္လိပ်ေတွ ဆုတ်ခွာတဲ့အခါမှာ ြဗိတိသျှစစ်တပ်က သူတို့ယူမသွားနိုင်တဲ့လက်နက်ေတွကို အဲဒီနယ်စပ်မှာရှိတဲ့ ြမန်မာမဟုတ်သူေတွကို ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ကာကွယ်ရစ်ြကဖို့ဆိုြပီး ဘုရားတကာရန်တိုက် ေပးပစ်ခဲ့ရာက သူတို့ဟာ လက်နက်ကိုင် အဖွဲ့အစည်းြဖစ်လာေလတယ်။
လွတ်လပ်ေရးရလို့ ြပည်တွင်းေသာင်းကျန်းမှုေတွ ြဖစ်လာတဲ့အချိန်မှာ အဲဒီဘဂင်္ါလီမူဆလင်ေတွက သူတို့ဖို့လည်း သီးြခားြပည်နယ်တစ်ခုေပးပါလို့ ေတာင်းဆိုလာြကသတဲ့။ အဲသည်တုန်းကေတာ့ သူတို့ကိုယ်သူတို့ မူဂျာဟစ်ေတွလို့ပဲ ေခါ်ေခါ်ေနြကသား။ သူတို့တေတွက ယာရှင်ကို ေမျာက်ေမာင်းသလို ရခိုင်တိုင်းရင်းသားေတွ အေပါ် လက်နက်အားကိုး အနိုင်ကျင့်မှုေတွ ြပုလာတဲ့အခါမှာေတာ့ ြမန်မာ့တပ်မေတာ်ကေချမှုန်းလိုက်တာ ဘဂင်္လားြပန်ေရာက်သွားသတဲ့။ အခုေတာ့ တဖံုနွဲလို့ တနှဲဆင်ြပီး ရိုဟင်ဂျာနံမယ်သစ်ေပးလို့ ေြမာက်ဦးေရွှြပည်ြကီးေတာင် အလ္လာအရှင်ြမတ်က သူတို့ကို အပိုင်စားေပးထားသလို စာတမ်းေတွ တင်တင်ေနြက၊ တိုင်းရင်းသားအခွင့်အေရးေတွ ေတာင်းေနြကဆိုေတာ့ တေကာင်းအဘိရာဇာကတည်းက အေြခချေနထိုင်သူ ကိုယ်ေတွက သမိုင်းမရှိ၊ ရာဇဝင်မရှိ၊ အုတ်ြကားြမက်ေပါက်ေတွမို့လား။ အဲလိုစာတမ်းမျိုးေတွကို ထုတ်ေဝြဖန့်ြဖူးြပီး အဲသည်လူေတွအတွက် လူ့အခွင့်အေရးေအာ်ေနတဲ့သူေတွမှာ အိမ်ေတွယာေတွ၊ မျိုးရိုးဇစ်ြမစ်၊ ဇာတိရပ်ရွာေတွ ရှိြကတယ်ဆိုရင် ကိုယ့်ဘာသာပဲ ေခါ်ထားလိုက်ြကပါလား။
တကယ်ေတာ့ ြပဿနာအားလံုးရဲ့ဇစ်ြဖစ်ဟာ တစ်ေနရာတည်းမှာပဲ လာေပါင်းဆံုပါတယ်။ ကိုယ့်အကျိုးစီးပွားအတွက်၊ ကိုယ့်ပါတီအာဏာရေရးအတွက် နိုင်ငံနဲ့လူမျိုးကို ေရာင်းစားခဲ့မယ်ဆိုရင် အဲသလိုပဲ ြဖစ်တတ်တာေပါ့။ ကိုးကန့်ေရာ၊ ဘဂင်္ါလီေရာ ဘယ်သူေတွ မဲဆွယ်တုန်းက လက်ခံလိုက်တာလဲ ြပန်ေမးြကည့်ပါလား။ ကိုယ်လုပ်တဲ့အန်န်ဂျီအိုက အဲသည်လူေတွကို အားေပးေထာက်ခံရမှာမို့ အဲသည်စာမျိုးေရးတယ်။ အဲသည်သတင်းမျိုးလွှင့်တယ်ဆိုရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် အဲသည်လူေတွလိုပဲ ကိုယ်ပိုင်နိုင်ငံမရှိ၊ သမိုင်းမရှိ၊ ယဉ်ေကျးမှုမရှိတဲ့ဘဝမျိုးေရာက်ဖို့ သိပ်မလိုေတာ့ပါဘူး။
သည်လိုအြဖစ်အပျက် အဓိကရုဏ်းမျိုးဆိုတာ ကိုယ့်ထက်အင်အား အဆမတန်ြကီးတဲ့ အိန္ဒိယမှာေတာင် ဟိန္နူဘက်ေရာ မူဆလင်ဘက်ကေရာ လူသန်းနဲ့ချီ ေသေြကပျက်စီးခဲ့ြပီးမှ နှစ်ဘက်စလံုးကေလျှာ့ြပီး ြငိမ်းချမ်းသွားတာပါ။ ကိုယ်ေတွဆီမှာ အဲသည်ေလာက်ရင်းစရာမရှိေသးပါဘူး။ သင်ခန်းစာယူနိုင်ကာမှ တန်ကာကျပါမယ်။ ေရှးေရှးက ဇနက္ကဇာတ်ေတာ်မှာ မင်းေလာင်းရှာတဲ့အခါ မင်းေြမှာက်တန်ဆာငါးပါးကို ဖုတ်သွင်းရထားေပါ်တင်ြပီး အဓိဋ္ဌာန်နဲ့ အရှာထွက်ပါသတဲ့။
အခုေခတ်ေရာက်ေတာ့မှ ကိုယ်ကမင်းေလာင်းြဖစ်ချင်တိုင်း ဖုတ်ြပိတ်တေစ္ဆ၊ ကေဝမှင်စာ မာြတာ ယက္ခိုက်ေတွ ကိုယ့်ြပည်တွင်းသွင်းလို့ ပလ္လင်ေပါ်တက်မထိုင်ြဖစ်ေအာင် ေနာင်လာေနာက်သားညီငယ်ညီမငယ်များအတွက် မဆိုစေကာင်းဆိုစေကာင်း ေတာက်တဲ့ေခါင်းေပါင်းေပါင်းြကသည်ရှိေသာ် အမှာစကားေလး ပါးခဲ့ချင်တာပါပဲ။ သတ္တဝါအားလံုး ြငိမ်းချမ်းြကပါေစ။
0 comments:
Post a Comment