• “ဝိဋဋူဘ နဲ့​ ဖုတ်သွင်း​ရထား​”

    ငယ်ငယ်တုန်း​က ြကည့်​ခဲ့​တဲ့​ ြပက်လံုး​ခွင်ထဲမှာ လူြပက်​ေတွ ဇာတ်ထုပ်အြပိုင်ခင်း​ြက​ေတာ့​ ​ေခါင်း​ေပါင်း​စအနီြကီး​ ပတ်ြပီး​ ဓါး​တဝင့်​တင့်​နဲ့​ “ကဝိမူလ ညှိယူဆလိုက်​ေတာ့​ ဝိဋဋူဘတဲ့​ေဟ့​..။” ဆို သတ်မယ်ြဖတ်မယ် တကဲကဲ လုပ်ြပတာ ​ေတာ်​ေတာ်ရယ်ရပါတယ်။ ဘယ်သူဘယ်ဝါမှန်း​မသိ​ေပမယ့်​ အဂင်္ုလိမာလတို့​လို လူဆိုး​လူသွမ်း​ြကီး​လို့​ပဲ မှတ်ထား​လိုက်တာ​ေပါ့​။

    ​ေနာင်ကို ဘုရား​ေဟာကျမ်း​ဂန်​ေတွ ဖတ်မိတဲ့​အခါမှသာ အခု​ေခတ်မှာ အရမ်း​လူ​ေြပာများ​လာတဲ့​ Genocide လို့​ေခါ်တဲ့​ လူမျိုး​ြပုတ်​ေအာင် သတ်ြဖတ်တတ်သူ အြကမ်း​ဖက်သမား​ြကီး​မှန်း​ သိလာရပါတယ်။ လူမျိုး​ေရး​ပဋိပက္ခ အဓိကရုဏ်း​ဆိုတာမျိုး​ဟာ ဘုရား​ရှင်လက်ထက်​ေတာ်ကတည်း​က ရှိခဲ့​ြပီး​ ကိုယ်​ေတာ်တိုင်ကယ်ချွတ်တာ​ေတာင် မလွတ်တဲ့​သူ​ေတွ ရှိခဲ့​တယ် လို့​ သိလိုက်ရပါတယ်။ အခုလည်း​ပဲ ရှိခဲ့​၊​ ရှိဆဲ၊​ ရှိလတ္တံ​ေသာ အြခင်း​အရာများ​ကို ြမင်လာလို့​ မှန်ကန်​ေကာင်း​မွန်စွာ ဆင်ြခင်နှလံုး​သွင်း​နိုင်ြကစိမ့်​ေသာငှာ ပုလိပ်ကိုြပန်​ေခါ်မယ့်​အစား​ အတိတ်ကိုလှန်​ေသာ် လုပ်ြကည့်​ြကတာ​ေပါ့​ေနာ်။ အဲသည်ကိစ္စနဲ့​ ပတ်သက်လို့​ စာ​ေရး​သူရဲ့​သ​ေဘာထား​ကို တိတိကျကျ သိချင်သပဆိုရင်​ေတာ့​ ကုလသမဂ္ဂက ဘန်ကီမွန်း​ြကီး​တို့​ကို အတုခိုး​ြပီး​ “မိမိအ​ေနနဲ့​ လွန်စွာမှပင် စိုး​ရိမ်မကင်း​ြဖစ်မိပါ​ေြကာင်း​။” လို့​ မီဒီယာ​ေတွမှာ ဓါတ်ပံုသတင်း​ေလး​ပါလာ​ေအာင် လုပ်ရ​ေကာင်း​မလား​ မသိဘူး​ဗျ။ ဒါလည်း​ ဘယ်ဘက်ကိုမှ မလိုက်ပဲ ြကား​ေနတဲ့​သ​ေဘာထား​ပဲ မဟုတ်လား​။ လူြကား​လည်း​ ​ေကာင်း​တယ်။ တာဝန်လည်း​ ကင်း​တယ်​ေလ။

    ြပဿနာရဲ့​အစက​ေတာ့​ သာဝတ္ထိြပည့်​ရှင် ပ​ေဿနဒီ​ေကာသလ္လမင်း​ြကီး​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ဟိုတခါ​ေြပာတဲ့​ ဗန္ဓုလကို ​ေသနာပတိခန့်​တဲ့​ တက္ကသိုလ်​ေကျာင်း​ထွက်၊​ ဘုရား​တကာ​ေရ​ေြမ့​ရှင်ြကီး​ေပါ့​။ သူ့​တိုင်း​ြပည်က ဝိသာခါတို့​၊​ အနာတပိဏ်တို့​၊​ သုပ္ပဝါသာတို့​က ​ေန့​စဉ် ရဟုန်း​သံဃာ ငါး​ရာ၊​တစ်​ေထာင် ဆွမ်း​လုပ်​ေကျွး​ေနတဲ့​ ဥပဿကာ၊​ ဥပဿကီြကီး​ေတွ လို့​ သိလိုက်ရ​ေတာ့​ ကိုယ်က ရှင်ဘုရင်ြဖစ်​ေနလျက်နဲ့​ အဲသ​ေလာက်မှ မလိုက်နိုင်ရင် သိက္ခာကျ​ေတာ့​မ​ေပါ့​ လို့​ေတွး​ြပီး​ သူလည်း​ပဲ ​ေန့​စဉ် သံဃာတစ်​ေထာင် ဆွမ်း​လုပ်​ေကျွး​ပါအံ့​ လို့​ ​ေဇတဝန်​ေကျာင်း​ေတာ်မှာ ​ေလျှာက်ထား​သတဲ့​။ ဘုရား​ရှင်နဲ့​ သံဃာ​ေတာ်​ေတွကို ခုနစ်ရက်တိုင်တိုင် ကိုယ်ထိလက်​ေရာက် ဆွမ်း​လုပ်​ေကျွး​ေသာ်လည်း​ပဲ ရှစ်ရက်​ေြမာက်​ေသာ​ေန့​မှာ ​ေမ့​ေမ့​ေလျာ့​ေလျာ့​ရှိ​ေနတာနဲ့​ ဆွမ်း​များ​ချက်ထား​ေသာ်လည်း​ပဲ သံဃာများ​ြကွလာ​ေသာ်လည်း​ပဲ ြပုစုလုပ်​ေကျွး​မယ့်​သူမရှိ ဆွမ်း​ချိန်လွန်လို့​ ​ေကျာင်း​ြပန်ြကွရပါသတဲ့​။

    ​ေနာက်ရက် ​ေနာက်ရက်​ေတွလည်း​ ထိုနည်း​လည်း​ေကာင်း​ဆို​ေတာ့​ သံဃာများ​က မြကွ​ေတာ့​ပဲ အရှင်အာနန္ဒာ မ​ေထရ်တစ်ပါး​တည်း​သာ မပျက်မကွက် ဆက်လက်ဆွမ်း​စား​ြကွပါသတဲ့​။ သတိရလာတဲ့​တ​ေန့​ကျမှ ဆွမ်း​စား​ေဆာင် မင်း​ြကီး​ေရာက်တဲ့​အခါ အလဟဿြဖစ်ကုန်တဲ့​ စား​ဖွယ်​ေသာက်ဖွယ်​ေတွဟာ မင်း​ဘဏ္ဍာထဲကမို့​ ဘုရား​ရှင်ထံ ကွန်ပလိန်း​တက်ပါသတဲ့​။ အစကတည်း​က သဒ္ဒါတရား​နဲ့​လှူတာမဟုတ်ပဲ သူများ​နဲ့​စာ သာချင်စိတ်နဲ့​လှူတာမို့​ အယူ​ေတွ အ​ေတွး​ေတွကလည်း​ လွဲ​ေချာ်ြပန်တာ​ေပါ့​။ “ငါသာ ဘုရား​ရှင်နဲ့​ ​ေယာက်ဖ။ ဝရီး​၊​ ဦး​ြကီး​၊​ ​ေဆွမျိုး​ေတာ်စပ်လိုက်ရင် သူ့​ေနာက်လိုက်​ေနာက်ပါ ရဟန်း​များ​က ငါ့​ကို ဗီအိုင်ပီအမျိုး​ေနရာက ဆက်ဆံမှာပဲ။” ​ေတွး​သတဲ့​။ ဒါနဲ့​ပဲ ကပ္ပိလဝတ်က သာကီဝင်​ေတွဆီမှာ သမီး​ကညာ​ေလး​များ​ရှိရင် ဆက်စမ်း​ပါဦး​ ဆိုြပီး​ မစဉ်း​မစား​ အ​ေတာင်း​လွှတ်လိုက်သတဲ့​။

    သာကီဝင်ဆိုတဲ့​အမျိုး​က သူများ​ေသွး​အ​ေနှာမခံနိုင်လို့​ ကိုယ့်​ေသွး​သား​အချင်း​ချင်း​ လှည့်​ပတ် ​ေပး​စား​ေနြကတာ မဟုတ်လား​။ ဘယ်ထံုး​စံရှိမလဲ။ သို့​ေသာ်လည်း​ သာဝတ္ထိရဲ့​ အင်အား​ကရှိ​ေသး​ေလ​ေတာ့​ သာကီဝင်မင်း​သား​တစ်ပါး​ ကျွန်မနဲ့​ညား​ြပီး​ေမွး​တဲ့​ ဝါသဘခတ္တိယာဆိုတဲ့​ က​ေလး​မ​ေလး​ကို ထီး​ဓ​ေလ့​နန်း​ဓ​ေလ့​ေတွ သင်​ေပး​ြပီး​ ဂျင်း​ထည့်​လွှတ်လိုက်သတဲ့​။ သူငယ်မက​ေလး​က ငယ်လည်း​ငယ် ​ေချာလည်း​ေချာ​ေတာ့​ ဟိုက ငါ​ေတာ့​ ဘုရား​အမျိုး​ြဖစ်ပဟဲ့​ဆိုြပီး​ ဖူး​ဖူး​မှုတ်လို့​ထား​တာ သား​က​ေလး​ ဝိဋဋူဘ​ေမွး​လာပါ​ေလ​ေရာတဲ့​။

    အဲသည်မင်း​သား​ အရွယ်​ေရာက်လာတဲ့​အခါ ဘား​မား​ကမ်ပိန်း​က​ေန တိုင်း​ရင်း​သား​အခွင့်​အ​ေရး​​ေတာင်း​ခိုင်း​လို့​ရမှန်း​မသိ​ေသး​ေတာ့​ ​ေဆွမျိုး​ေတွဆီ သွား​လည်ချင်တယ်ချည့်​ပဲ ပူဆာသတဲ့​။ မယ်မယ်ဘုရား​က ကိုယ့်​ဝမ်း​နာကိုယ်သာသိတာမို့​ အတန်တန်တား​ေသာ်ြငား​ သား​ေတာ်​ေလး​ကလဲ သူ့​အမျိုး​မှ သူ့​အမျိုး​ ချစ်လွန်း​လို့​ မရရ​ေအာင် သွား​ေလတယ်တဲ့​။ သည်အခါမှာ​ေတာ့​ သူ့​အိမ်သူ့​ဘာသာ​ေန​ေနတဲ့​ သာကီဝင်မင်း​မျိုး​ေတွကို Racist ြဖစ်တယ်။ Xenophobic ြဖစ်တယ်။ လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ချိုး​ေဖာက်တယ် လို့​ ဝိုင်း​စွပ်စွဲြက​ေတာ့​မှာပဲ။ သူတို့​ဘက်က စဉ်း​စား​ြကည့်​ေတာ့​လည်း​ အမျိုး​အရင်း​ြကီး​စစ်စစ်ြဖစ်တဲ့​ ဘုရား​ရှင်ြကွချီလာတုန်း​က​ေတာင် ရှိခိုး​ရမှာစိုး​လို့​ ပတ်​ေြပး​ေနြကတာ မဟုတ်လား​။ အခုဟာက ကျွန်က​ေပါက်တဲ့​ သ​ေဘာက်မသား​ကို မင်း​ရိုး​စိုး​နွယ်​ေတွက ဘာအ​ေြကာင်း​နဲ့​မှ လက်အုပ်ချီမိုး​ ရှိခိုး​စရာ အ​ေြကာင်း​မရှိဘူး​ဆိုြပီး​ အသက်ြကီး​တဲ့​သူ​ေတွကသာ အ​ေတွ့​ခံ အရှိခိုး​ခံြပီး​ ငယ်တဲ့​သူ​ေတွကို ​ေတာ်ရာထွက်​ေရှာင်ခိုင်း​ထား​သတဲ့​။

    ဝိဋဋူဘခမျာမလည်း​ ​ေနပူ​ေတာ်​ေရာက်သွား​တဲ့​ ဝန်ထမ်း​ေပါက်စက​ေလး​လို သူကချည့်​ လှည့်​ပတ်ကန်​ေတာ့​ေနရလို့​ ြကာ​ေတာ့​ တင်း​လာတာ​ေပါ့​။ ​ေတာ်ြပီ။ မ​ေနဘူး​။ ြပန်မယ်ဆို ​ေလဆိပ်​ေရာက်ကာမှ ဟန်း​ဖုန်း​ကျန်ခဲ့​လို့​ ပီ​ေအ​ေလး​တစ်​ေယာက်ကို သွား​အယူခိုင်း​လိုက်တဲ့​အခါ သူထိုင်တဲ့​ေနရာ​ေတွကို ြကက်တုတ်​ေကွး​မိမှာစိုး​လို့​ နွား​နို့​နဲ့​ေဆး​ချ​ေနတာကို ​ေတွ့​သွား​တယ်ဆိုပဲ။ ဗူး​တစ်ရာအ​ေပါက် မဟုတ်လား​။ ဟိုြပန်​ေရာက်ြပိး​ မြကာဘူး​။ ခမည်း​ေတာ်က မယ်​ေတာ်ကို “သူ့​ကိုသူ အမှန်​ေလး​ပါတဲ့​” လို့​ ​ေဂျာက်ဂျက်သီချင်း​ဆိုြပီး​ ​ေပါက်ကွဲ​ေတာ့​တာပဲ။ သူ့​ကိုလည်း​ မင်း​သား​အ​ေဆာင်အ​ေယာင်တို့​ နှုတ်သိမ်း​လို့​ ကျွန်​ေယာကင်္ျား​အ​ေဆာင်အ​ေယာင်နဲ့​သာ ထား​ေတာ့​သတဲ့​။ ကိုယ့်​ဘာသာ အမျိုး​မစစ်လို့​ အား​ငယ်​ေနရတဲ့​ြကား​ထဲ မတူသလိုမတန်သလိုလည်း​ ဆက်ဆံခံရဆို​ေတာ့​ ​ေအာက်ကိုး​ြကီး​နဲ့​ ကင်း​တက်ချင်တဲ့​ ဝိဋဋူဘဟာ “တ​ေန့​ ငါ ရှင်ဘုရင်ြဖစ်လို့​က​ေတာ့​ ဒင်း​တို့​သာကီဝင်​ေတွ လည်​ေချာင်း​ေသွး​နဲ့​ ​ေြခ​ေဆး​ပစ်လိုက်ဦး​မယ်။” ဆိုြပီး​ အြကီး​ြကီး​ ြငိုး​မာန်ဖွဲ့​သွား​သတဲ့​။

    လူတစ်ဦး​ချင်း​ တစ်​ေယာက်ချင်း​ြဖစ်တဲ့​ မတရား​အနိုင်ကျင့်​မှုြပဿနာကို လူတစ်ဦး​ချင်း​ တစ်​ေယာက်ချင်း​အ​ေနနဲ့​ မ​ေြဖရှင်း​ပဲ တစ်​ေဆွလံုး​တစ်မျိုး​လံုး​ မပါပါ​ေအာင် ဆွဲထည့်​ချင်ြကတဲ့​သ​ေဘာဟာ မီး​ေလာင်ရာ ​ေလပင့်​ေပး​တဲ့​သ​ေဘာရှိပါတယ်။ အစကတည်း​က သူ့​ဘာသူ မ​ေကျနပ်ရင် ဘြကီး​၊​ ြကီး​ေတာ်၊​ မ​ေကျနပ်ဘူး​။ မိုက်ရင်ထွက်ခဲ့​။ စိန်​ေခါ်​ေြဖရှင်း​ရဲတဲ့​ စိတ်ဓါတ်မရှိပဲ။ သတ္တိရှိရင် ခင်ဗျား​အမျိုး​ေတွနဲ့​ ကျုပ်အမျိုး​ေတွနဲ့​ချမလား​ ဆိုတာလိုပဲ။ ​ေနာက်ပါအင်အား​ လက်နက်​ေလး​ြမား​ အား​ကိုး​ရှိမှ သတ္တိစွမ်း​ြပချင်တာကလည်း​ တစ်​ေြကာင်း​ေပါ့​။ လက်ညှိုး​မ​ေကာင်း​ လက်ညှိုး​၊​ လက်မ မ​ေကာင်း​ လက်မ၊​ ကွဲကွဲြပား​ြပား​ မြမင်တတ်ပဲ နင်မဟုတ် နင့်​အ​ေဖ ရိုး​မယ်ဖွဲ့​အြပစ်ရှာတဲ့​ ဉာဉ်လည်း​ ပါမှာ​ေပါ့​။ ကျွန်မသား​က စတဲ့​ြပဿနာဟာ သာကီဝင်​ေတွ တစ်မျိုး​လံုး​ြပုတ်ြကဖို့​ ဖန်လာပါတယ်။

    ​ေနာက်တစ်ခုက​ေတာ့​ လူမျိုး​ေရး​အဓိကရုဏ်း​တို့​မည်သည် နိုင်ငံ​ေရး​အရှုပ်အ​ေထွး​တို့​ကိုလည်း​ မှီြပီး​မှ ြဖစ်တတ်​ေသး​တာကိုလည်း​ သင်ခန်း​စာယူစရာ ဆက်​ေဟာြပရပါဦး​မယ်။ အစတုန်း​က တစ်​ေကျာင်း​တည်း​ထွက်လို့​ ​ေဘာဒါ​ေဘာ်ချက်ချင်း​ ​ေခါ်ယူ​ေစာင့်​ေရှာက်ကာ စစ်​ေသနာပတိချုပ်ခန့်​ထား​တဲ့​ ဗန္ဓုလစစ်သူြကီး​ဟာ တိုင်း​ြပည်မှာ ပါဝါ​ေတွသိပ်စွမ်း​လာ​ေတာ့​ ငါ့​အာဏာသိမ်း​ရင် ခက်ရ​ေချရဲ့​လို့​ ​ေအာင့်​ေမ့​ေနတုန်း​ မလိုသူ​ေတွ ​ေသွး​ထိုး​စကား​ေြကာင့်​ သား​သံုး​ဆယ်နှစ်​ေယာက်ပါ ချန်မထား​ေတာ့​ပဲ သတ်လိုက်သတဲ့​။ (​ေတာ်​ေသး​ရဲ့​။ တို့​ဆီကဆို အကျယ်ချုပ်​ေလာက်ပဲထား​တာ) သား​ေတွကို ချန်မထား​ေသာ်လည်း​ တူ​ေတာ်​ေမာင်ကို ချန်ထား​မိတဲ့​အတွက် ​ေကာသလ္လမင်း​ြကီး​လည်း​ ဂိမ်း​အိုဗာသွား​ပါတယ်။

    ကိုယ်ရံ​ေတာ်အြဖစ် ခန့်​ထား​တဲ့​ ဗန္ဓုလရဲ့​တူ ဒီဃကာရာယနက မင်း​တရား​ြကီး​ မင်း​ေြမှာက်တန်း​ဆာငါး​ပါး​ခနအပ်လို့​ ြမတ်စွာဘုရား​ထံဝင်သခိုက် သူ့​ထက် ​ေမွှနိုင်စွမ်း​သူ ဝိဋဋူဘကို ဘိသိက်သွန်း​ြပီး​ နန်း​တင်​ေပး​လိုက်ပါတယ်။ အဲသည်​ေနာက်​ေတာ့​ သာကီဝင်မင်း​မျိုး​ေတွ ​ေသွး​ေချာင်း​စီး​ကုန်တယ်ဆိုတာ ဂျာမနီက ဂျူး​ေတွလိုပဲ ​ေနမှာ​ေပါ့​။ သိပ်​ေတာ့​ အံ့​ဩစရာ မ​ေကာင်း​ေတာ့​ပါဘူး​။ မီး​ေတာက်မီး​လျှံ​ေတွ တဟုန်း​ဟုန်း​ေတာက်ကုန်​ေတာ့​မှ ဘုရား​ရှင်ကိုယ်​ေတာ်တိုင် ​ေရွှြပည်​ေအး​ တရား​ေဟာလို့​လည်း​ မရ​ေတာ့​ဘူး​။ ဝိဘက်ြကမ္မာ မ​ေြပး​သာ လို့​ပဲ တရား​နဲ့​ေြဖြကရ​ေတာ့​တယ်။

    အခုလက်ရှိအချိန်မှာ​ေတာ့​ မျက်စိ​ေအာက်တင် တစတစ ြကီး​ထွား​လာတဲ့​ မီး​ေတာက်ြကီး​သံုး​ခုကို ြမင်မိသား​။ ​ေကအိုင်​ေအ အ​ေရး​၊​ ရိုဟင်ဂျာအ​ေရး​နဲ့​ လျှပ်စစ်မီး​ကိစ္စ​ေတွ​ေလ။ အသာအယာ တို့​ကာပင့်​ကာ ရယ်ကာ​ေမာကာ ​ေရး​သား​လာ​ေပမယ့်​ ​ေပါ့​ေသး​ေသး​ မဟုတ်​ေတာ့​ပဲ ​ေလး​ြကီး​ြကီး​ြဖစ်လာတာ ြမင်ရတဲ့​အခါ အစက ​ေြပာခဲ့​သလိုပဲ စိုး​ရိမ်မကင်း​ြဖစ်မိပါတယ်။ ​ေကအိုင်​ေအဆိုတာ ကချင်လက်နက်ကိုင် အဖွဲ့​အစည်း​ ြဖစ်တယ်ဆို​ေပမယ့်​ ကိုယ်သိမိသ​ေလာက်က​ေတာ့​ ​ေလာက်ကိုင်က ကိုး​ကန့်​တိုင်း​ရင်း​သား​ေခါင်း​ေဆာင်များ​လိုပဲ တရုတ်ြပည်ရဲ့​ ​ေကျာ​ေထာက်​ေနာက်ခံနဲ့​လို့​ ြမင်မိတယ်ဗျ။ သူတို့​ေတွအကုန် တရုတ်ြပည်ဘက်ကူး​ရင် တံခါး​မရှိ ဓါး​မရှိ ကူး​လို့​ရြကတယ်။ ​ေရ၊​ မီး​။ ဖုန်း​၊​ အင်တာနက်၊​ ဘာသာစကား​၊​ ​ေငွ​ေြကး​၊​ စံ​ေတာ်ချိန်၊​ အား​လံုး​ ပီကင်း​ေရွှြမို့​ေတာ်ြကီး​နဲ့​ စံကိုက်ထား​တာ။ ​ေလာက်ကိုင် အန်န်ဂျီအိုက ဆရာဝန်မက​ေလး​ လိုက်ဇာမှာ အလုပ်သွား​လုပ်တဲ့​အခါ ယူနန်ြပည်နယ်မှာ ထရိန်နင်ဆင်း​ြပီး​မှ အလုပ်ဝင်ရပါသတဲ့​။ ​ေဒသခံ​ေတွကလည်း​ ကိုယ်ဘက်ကဝန်ထမ်း​ေတွကို ​ေလာင်ြမန် လို့​ေြပာချင်​ေြပာ၊​ ြမင်တင်း​ လို့​ေြပာချင်​ေြပာမယ်။ သူတို့​လို ကျံုး​ေကာ်ရန် (တရုတ်လူမျိုး​) မဟုတ်ဘူး​လို့​ အခိုင်အမာဆိုတယ်။ ရှမ်း​ရှိတယ်။

    ကချင်ရှိတယ် ဆို​ေပမယ့်​လည်း​ အဲသည် ဒီဘက်​ေရာက် တရုတ်​ေတွနဲ့​ အဆင်​ေြပစွာ ယှဉ်တွဲ​ေနထိုင်ြကတယ်။ လိုင်ဇာနဲ့​ေလာက်ကိုင် မတူတာက​ေတာ့​ ကိုး​ကန့်​ေဒသဟာ အပစ်အခတ်ရပ်စဲြပီး​ကတည်း​က ြမန်မာစစ်တပ်၊​ အုပ်ချုပ်​ေရး​အဖွဲ့​အစည်း​၊​ ဌာနဆိုင်ရာ အဖွဲ့​အစည်း​ေတွအား​လံုး​။ သူတို့​နယ်ထဲကို အဝင်ခံတယ်။ တ​ေလး​တစား​ ဆက်ဆံတယ်။ ​ေခါင်း​ေဆာင်​ေတွ ကိုယ်တိုင်လည်း​ ြပည်သူ့​လွှတ်​ေတာ်တို့​၊​ ညီလာခံတို့​ တက်တယ်။ အ​ေရွး​ခံတယ်။

    ဟိုက​ေတာ့​ နဂိုကတည်း​က ြမန်မာအဝင်မခံတဲ့​ြမို့​။ အရင်ကနဲ့​ကွာသွား​တာ တစ်ခုပဲ ရှိတယ်။ ရပ်စဲထား​တဲ့​ အပစ်အခတ်က အရင်လိုြပန်ြဖစ်သွား​တာ။ ြပဿနာ​ေတွက​ေတာ့​ ဟိုး​ေရှး​ေရှး​ ြပည်တွင်း​ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ မတည်​ေဆာက်နိုင်ခင်ကတည်း​က စ ခဲ့​တာဆို​ေတာ့​ အခု ​ေနာက်မျိုး​ဆက်သစ်​ေတွ လက်ထဲ​ေတာင် ​ေရာက်လာြပီ​ေလ။ အဲဒီ​ေတာ့​ ဟိုး​အရင် ြပဿနာြဖစ်တဲ့​ မူလဘူတကို ြပန်မသွား​ပဲနဲ့​ အ​ေြဖထွက်နိုင်လိမ့်​မယ် မထင်ပါဘူး​။ ရိုဟင်ဂျာကိစ္စလည်း​ အတူတူပဲ။ အခု မီး​ေတွပျက်​ေနတာ​ေတာင် ​ေကအိုင်​ေအ လက်ချက်ဆို​ေတာ့​ ဆံုမှတ်တစ်ခု​ေတာ့​ ရှိ​ေနသလိုပဲ။ ြပည်တွင်း​သံုး​မီတာယူနစ်ရဲ့​ ဆယ်ပံုတစ်ပံုပဲသံုး​ြပီး​ မီတာခဆယ်ဆ ​ေပး​ေဆာင်​ေနရတဲ့​အတွက် ရခိုင်သား​ေတွ ဆင်း​ရဲနွမ်း​ပါး​မှု​ေလျှာ့​ချချင်ရင် ​ေငွမ​ေချး​ပဲ မီး​ကို သူများ​နည်း​တူ​ေပး​ရင် ​ေကျနပ်ပါြပီ ဆိုတဲ့​ အလုပ်ရံု​ေဆွး​ေနွး​ပွဲက​ေလး​ကလည်း​ ရခိုင်မှာ လာဆံု​ေနြပန်​ေရာ။ (​ေတာ်ဦး​မှ။ ​ေတာ်ြကာ ငါတရား​ခံြဖစ်​ေနမယ်)

    ဘဂင်္လား​နယ်စပ်မှာ ရှိ​ေနခဲ့​တဲ့​ စစ်တ​ေကာင်း​သား​ေတွဟာ ပထမအဂင်္လိပ်ြမန်မာစစ်ပွဲ အြပီး​မှာကတည်း​က ရှိခဲ့​တယ်တဲ့​။ ရှင်မြဖူကျွန်း​အ​ေရး​အခင်း​နဲ့​ စလိုက်တာ၊​ စစ်သူြကီး​ မဟာဗန္ဓုလ အနိုင်ရခဲ့​ရာက ဓနုြဖူမှာ ကျဆံုး​လို့​ စစ်ြပီး​တဲ့​ေနာက် အဂင်္လိပ်​ေတွက ရခိုင်နဲ့​တနသင်္ာရီကို သိမ်း​ယူြပီး​ နတ်ြမစ်ဝကို​ေတာ့​ သူတို့​ဘက်က ကူတိုက်​ေပး​တဲ့​ ​ေသာ်တလီ​ေမာင်ညိုဆိုတာကို အုပ်ချုပ်ခွင့်​ေပး​ခဲ့​သတဲ့​။ အဲသည်မှာ နတ်ြမစ်အ​ေရှ့​ြခမ်း​ကို လယ်ယာ​ေြမ​ေတွ ချဲ့​ထွင်ဖို့​ စစ်တ​ေကာင်း​သား​ေတွ ​ေခါ်ယူလုပ်ကိုင်ခဲ့​တယ် လို့​ဆိုတယ်။ စီး​ပွား​ေရး​ေတွ​ေကာင်း​လာလို့​ အလံုး​အရင်း​နဲ့​ ဝင်​ေရာက်လုပ်ကိုင်လာခဲ့​ြပီး​တဲ့​ေနာက် ၁၉၃၅ ​ေရာက်​ေတာ့​ တွဲ​ေရး​ခွဲ​ေရး​ြပဿနာမှာ ခွဲ​ေရး​အနိုင်ရြပီး​ ဂဠုန်ဦး​ေစာနဲ့​ ဆာကား​ချုပ်တဲ့​စာချုပ်အရ သံုး​နှစ်တိတိဝင်ခွင့်​ေပး​လိုက်ရတာ သည်ဘက်မှာရှိတဲ့​ ကုလား​ရွာ​ေတွရဲ့​အစပါပဲတဲ့​။ ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ြကီး​ြဖစ်လို့​ အဂင်္လိပ်​ေတွ ဆုတ်ခွာတဲ့​အခါမှာ ြဗိတိသျှစစ်တပ်က သူတို့​ယူမသွား​နိုင်တဲ့​လက်နက်​ေတွကို အဲဒီနယ်စပ်မှာရှိတဲ့​ ြမန်မာမဟုတ်သူ​ေတွကို ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် ကာကွယ်ရစ်ြကဖို့​ဆိုြပီး​ ဘုရား​တကာရန်တိုက် ​ေပး​ပစ်ခဲ့​ရာက သူတို့​ဟာ လက်နက်ကိုင် အဖွဲ့​အစည်း​ြဖစ်လာ​ေလတယ်။

    လွတ်လပ်​ေရး​ရလို့​ ြပည်တွင်း​ေသာင်း​ကျန်း​မှု​ေတွ ြဖစ်လာတဲ့​အချိန်မှာ အဲဒီဘဂင်္ါလီမူဆလင်​ေတွက သူတို့​ဖို့​လည်း​ သီး​ြခား​ြပည်နယ်တစ်ခု​ေပး​ပါလို့​ ​ေတာင်း​ဆိုလာြကသတဲ့​။ အဲသည်တုန်း​က​ေတာ့​ သူတို့​ကိုယ်သူတို့​ မူဂျာဟစ်​ေတွလို့​ပဲ ​ေခါ်​ေခါ်​ေနြကသား​။ သူတို့​တ​ေတွက ယာရှင်ကို ​ေမျာက်​ေမာင်း​သလို ရခိုင်တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ အ​ေပါ် လက်နက်အား​ကိုး​ အနိုင်ကျင့်​မှု​ေတွ ြပုလာတဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ ြမန်မာ့​တပ်မ​ေတာ်က​ေချမှုန်း​လိုက်တာ ဘဂင်္လား​ြပန်​ေရာက်သွား​သတဲ့​။ အခု​ေတာ့​ တဖံုနွဲလို့​ တနှဲဆင်ြပီး​ ရိုဟင်ဂျာနံမယ်သစ်​ေပး​လို့​ ​ေြမာက်ဦး​ေရွှြပည်ြကီး​ေတာင် အလ္လာအရှင်ြမတ်က သူတို့​ကို အပိုင်စား​ေပး​ထား​သလို စာတမ်း​ေတွ တင်တင်​ေနြက၊​ တိုင်း​ရင်း​သား​အခွင့်​အ​ေရး​ေတွ ​ေတာင်း​ေနြကဆို​ေတာ့​ တ​ေကာင်း​အဘိရာဇာကတည်း​က အ​ေြခချ​ေနထိုင်သူ ကိုယ်​ေတွက သမိုင်း​မရှိ၊​ ရာဇဝင်မရှိ၊​ အုတ်ြကား​ြမက်​ေပါက်​ေတွမို့​လား​။ အဲလိုစာတမ်း​မျိုး​ေတွကို ထုတ်​ေဝြဖန့်​ြဖူး​ြပီး​ အဲသည်လူ​ေတွအတွက် လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​ေအာ်​ေနတဲ့​သူ​ေတွမှာ အိမ်​ေတွယာ​ေတွ၊​ မျိုး​ရိုး​ဇစ်ြမစ်၊​ ဇာတိရပ်ရွာ​ေတွ ရှိြကတယ်ဆိုရင် ကိုယ့်​ဘာသာပဲ ​ေခါ်ထား​လိုက်ြကပါလား​။

    တကယ်​ေတာ့​ ြပဿနာအား​လံုး​ရဲ့​ဇစ်ြဖစ်ဟာ တစ်​ေနရာတည်း​မှာပဲ လာ​ေပါင်း​ဆံုပါတယ်။ ကိုယ့်​အကျိုး​စီး​ပွား​အတွက်၊​ ကိုယ့်​ပါတီအာဏာရ​ေရး​အတွက် နိုင်ငံနဲ့​လူမျိုး​ကို ​ေရာင်း​စား​ခဲ့​မယ်ဆိုရင် အဲသလိုပဲ ြဖစ်တတ်တာ​ေပါ့​။ ကိုး​ကန့်​ေရာ၊​ ဘဂင်္ါလီ​ေရာ ဘယ်သူ​ေတွ မဲဆွယ်တုန်း​က လက်ခံလိုက်တာလဲ ြပန်​ေမး​ြကည့်​ပါလား​။ ကိုယ်လုပ်တဲ့​အန်န်ဂျီအိုက အဲသည်လူ​ေတွကို အား​ေပး​ေထာက်ခံရမှာမို့​ အဲသည်စာမျိုး​ေရး​တယ်။ အဲသည်သတင်း​မျိုး​လွှင့်​တယ်ဆိုရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် အဲသည်လူ​ေတွလိုပဲ ကိုယ်ပိုင်နိုင်ငံမရှိ၊​ သမိုင်း​မရှိ၊​ ယဉ်​ေကျး​မှုမရှိတဲ့​ဘဝမျိုး​ေရာက်ဖို့​ သိပ်မလို​ေတာ့​ပါဘူး​။

    သည်လိုအြဖစ်အပျက် အဓိကရုဏ်း​မျိုး​ဆိုတာ ကိုယ့်​ထက်အင်အား​ အဆမတန်ြကီး​တဲ့​ အိန္ဒိယမှာ​ေတာင် ဟိန္နူဘက်​ေရာ မူဆလင်ဘက်က​ေရာ လူသန်း​နဲ့​ချီ ​ေသ​ေြကပျက်စီး​ခဲ့​ြပီး​မှ နှစ်ဘက်စလံုး​က​ေလျှာ့​ြပီး​ ြငိမ်း​ချမ်း​သွား​တာပါ။ ကိုယ်​ေတွဆီမှာ အဲသည်​ေလာက်ရင်း​စရာမရှိ​ေသး​ပါဘူး​။ သင်ခန်း​စာယူနိုင်ကာမှ တန်ကာကျပါမယ်။ ​ေရှး​ေရှး​က ဇနက္ကဇာတ်​ေတာ်မှာ မင်း​ေလာင်း​ရှာတဲ့​အခါ မင်း​ေြမှာက်တန်ဆာငါး​ပါး​ကို ဖုတ်သွင်း​ရထား​ေပါ်တင်ြပီး​ အဓိဋ္ဌာန်နဲ့​ အရှာထွက်ပါသတဲ့​။

    အခု​ေခတ်​ေရာက်​ေတာ့​မှ ကိုယ်ကမင်း​ေလာင်း​ြဖစ်ချင်တိုင်း​ ဖုတ်ြပိတ်တ​ေစ္ဆ၊​ က​ေဝမှင်စာ မာြတာ ယက္ခိုက်​ေတွ ကိုယ့်​ြပည်တွင်း​သွင်း​လို့​ ပလ္လင်​ေပါ်တက်မထိုင်ြဖစ်​ေအာင် ​ေနာင်လာ​ေနာက်သား​ညီငယ်ညီမငယ်များ​အတွက် မဆိုစ​ေကာင်း​ဆိုစ​ေကာင်း​ ​ေတာက်တဲ့​ေခါင်း​ေပါင်း​ေပါင်း​ြကသည်ရှိ​ေသာ် အမှာစကား​ေလး​ ပါး​ခဲ့​ချင်တာပါပဲ။ သတ္တဝါအား​လံုး​ ြငိမ်း​ချမ်း​ြကပါ​ေစ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.