
ကိုယ့်ရဲ့ ဝဇီကံဟာ တဘက်သား ေသာတနားကေန ေယာနိေသာမနသီကာယ မြဖစ်တဲ့အခါ ကာယကံေြမာက်လာေစဖို့က သိပ်မခက်ေတာ့ဘူး။ စိတ်လိုက်ရင် မာန်ပါလာတယ် လို့ ဆိုြကတာကိုး။ စကားစကား ေြပာပါများလို့ စကားထဲက ဇာတိြပလာတဲ့အခါကျေတာ့လည်း ကိုယ့်ေအာက်ဖဲြကီး လူသိကုန်လို့ “မှိုချဉ်လိုဟိတ်ြကီး နဲ့ ဇီးြဖူသီးသနပ်ပါလားကွယ်ရို့။” ဆိုြပီး ကိုယ်အဖိုးမတန်တာ အထုပ်ေြဖြပသလို ရှိပါလိမ့်မယ်။ ဘယ်သူ့များ ေစာင်းေြပာေနပါလိမ့်လို့ သံသယေတွ မဝင်နဲ့ေနာ်။ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ဆံုးမေနတာပါဗျ။
ေတာေြပာေတာင်ေြပာ စကားေရာေဖာေရာနဲ့ ြမို့ေမတ္တာခံယူေနလိုက်တာ။ သိေဟာင်းကျွမ်းေဟာင်းများကေတာင် မေနနိုင်လို့ “အသက်လည်း ြကီးပါြပီ။ အေနှာင့်အသွားမလွတ်တဲ့ အေြပာေတွ ေလျှာ့ပါဦး။” လို့ သတိေပးရ။ အင်တာနက်နဲ့ မပတ်သက်တဲ့ ေမွးသမိခင်ကလည်း လူေြပာသူေြပာများေတာ့ စိတ်ေတွပူြပီး “အဲဒါေတွ မေရးပါနဲ့ေတာ့။” လို့ လှမ်းြပီး တားရဆီးရ။ ေဈးလယ်ေခါင်ကအရူး ပါးစပ်ဆိုင်းကေလးနဲ့ကေနသလို ကေလးေတွြပံု၊ ေခွးေတွအံုဆို ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ်ေတာ့ ေရွှမန်းတင်ေမာင်ေလာက် စိတ်ြကီးဝင်ေနမိတာပ။ ေသေသချာချာ စဉ်းစားြကည့်ေတာ့ ခုေလာက်ရှိ ဘယ်ေလာက်ေတာင် လူမုန်းများေနြပီလဲဆိုတာ မခန့်မှန်းတတ်ေတာ့ဘူး။ ပေဝသဏီကတည်းက ြပည့်ေနတဲ့ မိတ် ၅၀၀၀ ဟာ ေတာ်ြကာရင်း ေလျာ့သွားလို့ ထပ်ေဆာင်းလိုက်ရရင်းဆိုေတာ့ ငယ်စာရင်း ဖျက်သွားတဲ့သူေတွလည်း နည်းေတာ့ မနည်းေလာက်ဘူး လို့ ရိပ်မိပါတယ်။
အဲဒီေဖ့စ်ဘုတ်ြကီးကလည်း တိုေရရှားေရ ရှိလိုက်ပံုများနှယ်။ သူငယ်ချင်းေတာင် ကန့်သတ်ထားရတယ်လို့။ တကယ်ဆို မိတ် ၅၀၀၀ ခွင့်ြပုရင် ရန် ၅၀၀၀ လည်း ခွင့်ြပုသင့်တာေပါ့။ လူဆိုတာ ဘယ်ေသာအခါမှ မိတ်ေဆွချည့်ပဲ မရှိနိုင်ဘူးဆိုတာ မသိဘူးလား။ ကိုယ့်အတွက်ကေတာ့ မိတ် ၅၀၀၀၊ ရန် ၅၀၀၀ ထက် မေလာက်မငှြဖစ်စရာ ပရိသတ်လူထုြကီး ရှိေသးသဗျ။ ေသာက်ညင်ကပ်သူများဆိုြပီး စာရင်းြပုစု ဆန္ဒမဲေကာက်ခံရင် အိုဘားမားြကီးကိုေတာင် အနိုင်ရဦးမလား မသိ။ သူများအြမင်ကပ်ချင်စဖွယ် ေြပာတတ်ဆိုတတ်တာဟာ ငယ်ငယ်ကတည်းက ဝါသနာဘာဂီ ဆက်တိုင်းမီလာတာေလ။ သည်ကေန့ဖဲနိုင်ထားရင် ေနာက်တေန့ အဝတ်သစ်အစားသစ်ေတွနဲ့ ရှံုးတဲ့သူငယ်ချင်းေတွေရှ့ မြမင်ြမင်ေအာင်ြပြပီး “အဲဒါ ဖဲနိုင်တဲ့ ပိုက်ဆံနဲ့ ဝယ်ထားတာ။” လို့ ေခါင်းကေလးတေမာ့ေမာ့ ေြပာတတ်တယ်။
“ဒီပလက်တီနမ်ဆွဲြကိုးက ဒယ်ဒီေပးထားတာ။” လို့ ြကွားစရာ မရှိေပမယ့် ဘာေလးလုပ်လုပ် လူေြပာစရာြဖစ်ေအာင်လုပ်ြပီး ကိုယ်ကပဲဦးေအာင် “အတင်းေြပာတဲ့ သူေတွကလည်း မနည်းဘူး။ ကဲ..။” လို့ ြပံုးြဖဲြဖဲနဲ့ မေကျနပ်ချင်ေယာင်ေဆာင်တတ်ေသးတယ်။ နည်းနည်းပါးပါးများ ေြမှာက်ပင့်မေပးလိုက်နဲ့။ “ဟုတ်တယ်။ ဟုတ်တယ်။ ကိုယ့်ဘာကိုယ်လည်းသိတယ်။ သူများေတွလည်း ေြပာတယ်ေလ။” လို့ ေမတ္တာပျက်ေအာင်လည်း ေြပာတတ်ပ။
ခုေတာ့ ဟိုလူေြပာ သည်လူေြပာနဲ့မို့ စိတ်ေတွေလျှာ့ြပီး ေြပာမှားဆိုမှားရှိသမျှ လွန်တာရှိရင် ဝန္တာမိပါ လို့ ေတာင်းပန်ရန်အလို့ငှာ နှုတ်ကျွံသမှု အစုစုတို့ကို အနုလံု ပဋိလံု ြခံုငံုြကည့်တယ်ဗျ။ ငါေြပာသမျှ အမှန်ေတွချည့်ပဲ လို့လည်း ငါတေကာေကာ မေကာလိုပါဘူး။ ဟုတ်ေတာ့ဟုတ်တယ်ေလ။ ဒါေပမယ့် မေြပာသင့်ဘူးေပါ့ ဆိုတာလည်း လက်ခံပါတယ်။ ဒါေပသိ တစ်စံုတစ်ေယာက်ေသာသူ၊ တစ်သင်းတစ်ဖွဲ့ေသာ အစုအေဝးတို့ကို တိုက်ခိုက်ချိုးဖဲ့ ထိခိုက်ပုတ်ခတ်ြပီးေြပာဖို့ရာေတာ့ ဘယ်တုန်းကမှ မရည်ရွယ်ပါဘူးခင်ဗျ။ အမှတ်မထင် အေနှာင့်အသွားမလွတ်တာ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါေြကာင့်မို့လို့ ကေလးစကား အရူးစကား၊ မှန်ချင်လည်းမှန်၊ မှားချင်လည်းမှားပါလိမ့်မယ်။ ေဘွယူလို့ ရမှာေတာ့ ဟုတ်ေလာက်ဘူးရယ်ေနာ့။ ရူးသလို ေပါသလိုနဲ့ ေလျှာချေလတယ်ေတာ့ မထင်ပါနဲ့။ ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ သည်လိုလူ သည်လိုစကားမျိုးဆိုတာ ဘယ်ေခတ်မှာမဆို ရှိခဲ့တယ်။ ရှိဖို့လည်း လိုတယ် လို့ ေြပာြပချင်ပါတယ်။
ရှိတ်စပီးယားရဲ့ ြပဇာတ်ေတွထဲမှာြဖစ်ြဖစ်၊ လီယိုေတာ်စတွိုင်းရဲ့ ဝတ္ထုေတွမှာပဲြဖစ်ြဖစ် မင်းပါးခစား မူးမတ်များအလယ်မှာ အရူးေတာ်ြကီးလို့ေခါ်တဲ့ အဆီအေငါ်မတည့်မှုေတွကို ရယ်ကာေမာကာ ေသာကာေထ့ကာနဲ့ ေရွှနားေတာ်သွင်းေပးရတဲ့သူေတွ ရှိတယ်လို့ ဖတ်ခဲ့ဖူးပါတယ်။ အဂင်္လိပ်လိုဆိုရင်ေတာ့ Clown လို့ေခါ်မလားမသိဘူး။ ေပါေြကာင်ေြကာင် ကျပ်မြပည့်တြပည့်မို့ ထင်ရာေြပာပါေပတယ် လို့ ေြပာသမျှဆိုသမျှတို့ကို ခွင့်လွှတ်ရယ်ေမာြပီး အြပစ်ေတာ်ယူေလ့မရှိပါဘူး။ သို့ေသာ်လည်း အရူးေတာ်ြကီးများဟာ ငါ့ဖမ်းလို့ မရဘူးကွဆိုြပီး အလကားေန သူများလိုက်ရှို့ေန၊ ေညှာ်ေနတဲ့သူေတွေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ သူတို့ကမှ အေြပာအဆို ပိုြပီးသတိထား ဂရုတစိုက်ရှိြကပါတယ်။ ေြပာချင်တဲ့စကားမျိုးကိုလည်း ဘယ်ေသာအခါမှ လူသာမာန်ေတွလို တိုက်ရိုက် ဒဲ့မေြပာဘူး။
ကိုယ့်ဘာသာကိုယ်သာ ေတွးယူေစပါသတဲ့။ “အဂင်္ါနံနဲ့စတဲ့ နံမယ်ေလးလံုးအဆိုေတာ်ကေလးဟာ ဗုဒ္ဓဟူးနံနဲ့စတဲ့ မင်းသမီးကေလးရဲ့ စေနနံနှစ်ဘက် (နားထင်) ကို ေမွှးေမွှးေပးပါသတဲ့” ဆိုတာမျိုး ေစာင်းေြပာေြမာင်းေြပာ အတင်းအဖျင်းေတာ့ ဘယ်ဟုတ်မလဲ။ ကိုယ့်ဆဲသွားလို့ေတာင် ဆဲမှန်းမသိပဲ ြပံုးတံုးတံုးြဖစ်ကျန်ေစတဲ့ အေြပာမျိုးကို ေနာက်ေတာ့မှ “ေအာင်မယ် ဒင်းကများ ငါ့ကို..။” ဆိုတာမျိုးြဖစ်ေအာင် ေြပာတတ်ပါတယ်။ အများအားြဖင့်ေတာ့ သဘင်သည်ေတွ ြဖစ်တတ်ြပီး ြပင်သစ်မှာဆိုရင်ေတာ့ Molière လို ြပဇာတ်ဆရာမျိုးပါ။
ြမန်မာရာဇဝင်ထဲမှာလည်း အဲလိုအားကျေလာက်စရာ ပုဂ္ဂိုလ်ေတွ မရှိခဲ့ဘူးလားဆိုရင် အမတ်ြကီး ဦးေပါ်ဦးကို နမူနာြပပါမယ်။ “ဟဲ့ ေပါ်ဦး။ သူ့ချည့်သာေလာ။” လို့ ေမးရင်လည်း “ဆားနှင့်ပါဘုရား။” လို့ သတိမချွတ် မှတ်မှတ်သားသားရှိတယ်။ ရှင်ဘုရင် စိတ်ဆိုးသွားရင်လည်း ေနာက်တေန့မနက် အိမ်ေတာ်တံခါးဝကေန ကိုယ်ေတာ်ေတာထွက်ရင် အဆင်သင့်လိုက်မလို့ ဆိုြပီး ရယ်ေအာင်ေမာေအာင် ြပန်ေချာ့တတ်တယ်။ ရှင်ဘုရင်လုပ်သူက ေဆွေတာ်မျိုးေတာ်ေတွဆီက လယ်ယာေြမေတွ မတရားသိမ်းယူမိတဲ့အခါ သူကိုယ်တိုင် ခံုဖွဲ့လို့ “အမရပူရ နန်းညိုြမဝယ် များလှေြခွေရွ စံပါယ်ေနသူ လူေမွှြကီးထိပ်တင်ဝိုင်း သိေစရန်” လို့ေခါင်းစဉ်တပ်ြပီး တရားရံုးဆင့်ဆိုစာပို့ေပးေလတယ်။ ဘိုးေတာ်မင်းတရားြကီး ကိုယ်တိုင်က “ေပါ်ဦးစကားများ ေဘွယူလို့ဟယ်..။” ဆို ေဘးမဲ့ေပးေတာ်မူထားရပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ဦးေပါ်ဦး တွန်းလိုက် ချွန်လိုက်လို့ ဘယ်အမတ်ေတာ့ြဖင့် ဒုက္ခေရာက်သွားရေလတယ် လို့ တစ်ေယာက်ေတာင် မြကားဖူးခဲ့ပါဘူး။ (သူများေတွကသာ သူ့ကို ချွန်ြကတွန်းြကတာ)။
ေအာင်မယ် သူ့ကိုယ်သူများ အမတ်ြကီး ဦးေပါ်ဦးနဲ့နှိုင်းလို့ မတန်မရာ လို့ဆိုရင် မဟုတ်ရေပါင်ဗျာ။ ကျုပ်က အရူးေနရာကပဲ ေနပါ့မယ်။ ခင်ဗျားတို့သာ ရှင်ဘုရင် လုပ်ေတာ်မူြကပါ။ ေြပာသမျှဆိုသမျှ သည်းခံခွင့်လွှတ်ေပးတယ်ဆိုရင် ြပီးတာပဲ။ အရူးစကား အနှမ်းစကားဆိုတာ ဟုတ်တာေတွလည်း ပါချင်ပါေပလိမ့်မယ်။ မဟုတ်တာေတွလည်း ရှိတဲ့အခါရှိမယ်။ မဟုတ်ေသာ်ရှိ ဟုတ်ေသာ်ရှိ၊ သိဖို့ြကားဖို့ေတာ့ ေကာင်းပါတယ်။ ေပါ်ကုန်တယ်ထင်ရင်လည်း လံုေအာင်ြပင်ထိုင်လိုက်ဖို့သာ ရှိတာပဲ။ အရူးနဲ့ဘက် ရန်ြဖစ်၊ အရူးစကား ေဘွယူေနရင်ေတာ့ လူြကီးသိက္ခာကျရံုပဲ ရှိေတာ့မေပါ့။
ဒီကလည်း အရူး အရူးနဲ့ အိမ်ဦးချီးပါ မြပုတတ်ပါဘူး။ ကိုယ့်ေနရာကိုယ် သိပါတယ်။ အလုပ်ထဲမှာလည်း အခုလို ကျပ်မြပည့်တဲ့စကားေတွေြပာဆိုြပီး ေပါက်ပန်းေဈး ထင်ရာစိုင်းေနလို့ ဘယ်ြဖစ်ပါ့မလဲ။ အတည်အတံ့ ေြပာရတဲ့ေနရာကျေတာ့လည်း ရုပ်တည်ြကီးနဲ့ မုန့်တီစားရတာေပါ့။ ကိုယ့်အရာ မဟုတ်တဲ့ ေနရာများကျေတာ့လည်း ဘာသိဘာသာေနရတာေပါ့။ ဘူတန်က ြပန်လာကာစတုန်းက အဲဒီမှာ အလုပ်လုပ်တဲ့ ြမန်မာဆရာဝန်ေတွအေြကာင်းကို ေဆွးေနွးချင်လို့ ဘီဘီစီက ဖုန်းနဲ့ အင်တာဗျူးခွင့် ေတာင်းဖူးတယ်ခင်ဗျ။ ဒါမျိုးကျ ဒီက အရူးပါးက ေရှာင်ရတာေပါ့ဗျာ။ ကျွန်ေတာ့်ကို အဲဒီေနရာကေန မီဒီယာေတွ အလယ်မှာ ေြပာေရးဆိုခွင့် ဘယ်သူက ေပးထားလို့တုန်း။ ေဖ့စ်ဘုတ်စာမျက်နှာေပါ်မှာ ေရးချင်တာေတွ ေရးတာက ပုဂ္ဂလိက အေတွးအြမင်ေလ။ ကိုယ်ကလွဲရင် ဘယ်သူ့ကိုမှ ကိုယ်စားမြပုဘူး။ ကိုယ့်အြပင် ကိုယ့်မိသားစုရဲ့သေဘာထားကို တင်ြပချင်တယ်ဆိုရင်ေတာင် အနည်းဆံုးေတာ့ မိန်းမခွင့်ြပုချက် လိုလာြပီဗျ။ မိသားစုဝင်တစ်ဦးချင်းစီမှာ သူ့ကိုယ်ပိုင်သေဘာထားနဲ့သူ ရှိရမှာေပါ့။
“ဟင့်အင်း ဟင့်အင်း။ ဒါမျိုးေတာ့ လုပ်ရဲဘူး။ ေြကာက်တယ်။ အိမ်ေရာက်ရင် မိန်းမအရိုက်ခံရမှာ။” ဆိုတာမျိုး တြခားလူရဲ့စိတ်ကို ကိုယ်က အသိဆံုးြဖစ်ေပမယ့် သူ့ကိုယ်စားကိုယ်က ေြပာချင်တယ်ဆိုရင် သူ့သေဘာတူခွင့်ြပုချက်အရသာ ြဖစ်သင့်တယ်။ (မိန်းမေြကာက်တယ်ဆိုတဲ့သူေတွထက်ကို ပိုေြကာက်ေနရပံုပဲ)။ ဒါေြကာင့်မို့လို့ ကိုယ်က အရူးအနှမ်းပီပီ အရူးစကားကိုပဲ ေြပာပါတယ်။ အရူးပါးစပ်က နတ်စကားထွက်ရေအာင် ကိုယ်ေတာ်ေလး ေကာက်ထားတဲ့သူမှ မဟုတ်တာ။
အရူးက အရူးေနရာမှာ ေနေပမယ့် အေကာင်းေတွက အေကာင်းေနရာမှာ မေနပဲ အရူးေနရာ လာလာလုြကတဲ့အခါမှာ အရူးလည်း စိတ်ညစ်မိပါတယ်။ အရူးစကားထဲမှာ ပုဂ္ဂိုလ်ေရး ပါခဲပါတယ်။ အဆီအေငါ်မတည့်တဲ့ ြဖစ်ေြကာင်းကုန်စင်က အဓိကပါ။ အေကာင်းြကီးေတွကေတာ့ ပုဂ္ဂိုလ်ေရးတိုက်ခိုက်လိုမှုနဲ့ သတင်းစာေတွမှာ အရူးပါးစပ်ကေတာင် မထွက်ရဲတဲ့စကားမျိုးေတွကို ြမိန်ေရရှက်ေရ ေြပာေနတာ အံ့ဩဘနန်းြကားလိုက်မိပါတယ်။ ဒါမျိုးကျေတာ့ အဲဒီလူေတွကို “မုန်းလွန်းလို့ ချီးနဲ့ငံုေထွးဖို့ ြကိုးစားေနပါလား” လို့ ြမင်မိပါတယ်။ သူများကို မေထွးခင် အဲသဟာြကီးေတွကို ကိုယ်က အရင် ငံုလိုက်ရတယ် လို့ ဘာလို့များ မေတွးမိြကပါလိမ့်။ ဒီစကားမျိုးကို အရူးပါးစပ်ကေြပာရင်ေတာ့ “သည်အေကာင် ရူးေနလို့ပဲ” လို့ လူတိုင်း နားလည်မှာြဖစ်ေပမယ့် နိုင်ငံေတာ်ကို၊ ဝန်ြကီးဌာနကို ကိုယ်စားြပုတဲ့ အြကီးအကဲြကီးများက ဂျာနယ်သတင်းေထာက်ေတွကို ကွမ်းစကား၊ လက်ဘက်စကား မဟုတ်ပဲ တရားဝင်ေြဖြကားေြပာဆိုေနတာ အံ့ဩလို့ မဆံုးပါဘူး။
ဥပမာအားြဖင့် ေြပာရရင်ေတာ့ တခါတုန်းက ြပည်ပသံတမန်ြကီးတစ်ဦးဟာ သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲတစ်ခုမှာ “ညြကီးမင်းြကီး ြခံထဲေရကူးဝင်တာဟာ သူချိန်းထားတဲ့ ရည်းစားမို့လို့ ြဖစ်မှာေပါ့။” လို့ လက်လွတ်စပယ် ေြဖသွားဖူးပါတယ်။ (ခပ်ေဝးေဝးက ဥပမာပဲ ြပန်ေကာက်တာေပါ့ေနာ်။ သားသားေြကာက်ေြကာက်)။
သံတမန်ဆိုတာ တိုင်းြပည်ကို ကိုယ်စားြပုပါတယ်။ တိုင်းြပည်က သူ့ကို ကိုယ်စားမြပုပါဘူး။ အြဖစ်အပျက်တစ်ခု အြခင်းအရာတစ်ခုကို တိုင်းြပည်ရဲ့ သေဘာထားရပ်တည်ချက် မပါပဲ သူ့ရဲ့ပုဂ္ဂလိက အြမင်ကို တင်ြပခွင့် မရှိပါဘူး။ ဒီ့ထက်ဆိုးတဲ့အြဖစ်ကေတာ့ သူနစ်နာေစလိုလို့ ေြပာလိုက်တဲ့စကားဟာ ဘယ်သူ့သိက္ခာကို ထိခိုက်နစ်နာေစတယ် ဆိုတာကို နည်းနည်းေလးမှ ေတွးမိပံုမေပါ်ပါဘူး။ နင်တို့နိုင်ငံမှာ ဒီလိုလူမျိုးေတွ ဒီေနရာမျိုးထားသကိုးလို့ အထင်ခံရရင် သူ့အစား အရူးေတာင် ရှက်လွန်းလို့ လဲေသချင်ပါတယ်။ ကိုယ်နှစ်ြပားမတန် မဲ့ကာရွဲ့ကာေြပာေနသူက နိုင်ငံတကာအသိုင်းအဝိုင်းမှာ ေဆွးေနွးနှီးေနှာေနသူေတွနဲ့ သူ့လိုမျိုး ဓါတ်ပံုတွဲရိုက်ချင်ပါတယ်ဆိုရင်ေတာင် မဒမ်တူးေဆာ့မှာပဲ ရမယ် မဟုတ်ဘူးလား။ ဘာမှ မေြပာပဲေနတာကမှ “သူ မေြပာချင်လို့ေနမှာေပါ့” လို့ ထင်ရံုအြပင် သိက္ခာမကျဘူးေလ။
တချို့တေလကျေတာ့ အရူးက ဉာဏ်မမီတာလား။ သူတို့က ဉာဏ်မမီတာလားေတာင် မသိေတာ့ဘူး။ ဘာေြပာေနမှန်းမသိပဲ သူတို့ထင်တာ ေြပာချင်တာေတွကို အထအနေကာက်ြပီး စွတ်ရွတ်ေြပာသွားြကပါတယ်။ ြပန်ရှင်းြပလည်း မရ။ “အို ဘာမှ လာေြပာမေနနဲ့။ ဒါဟာ ဒါပဲ။ ဒီလိုပဲ။ ဒီအတိုင်းပဲ။” လို့ ဆွဲချေရာ၊ သက်ေသေရာ၊ တရားသူြကီးေရာ၊ ဂျူရီပါ သူတစ်ေယာက်တည်းလုပ်ြပီး ကိုယ့်ကိုေတာ့ စီရင်ချက်ပါချြပီးသား တရားခံေနရာမှာထားပါတယ်။ (ကွက်စိပ်များ ေဟာသလားမှတ်ရတယ်)။ ငယ်ငယ်တုန်းက သမိုင်းဆရာမတစ်ေယာက်ဟာ အတန်းထဲမှာ သူက သမိန်ေပါသွပ်ကာတွန်းေတွကို အားြကီးမုန်းတာပဲ လို့ ေြပာပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့လဲဆိုေတာ့ သမိန်ဆိုတာ မွန်သူရဲေကာင်းေတွကို ေပးတဲ့နံမယ်။ အဲဒါကို ေပါသွပ် လို့တပ်ြပီး ကာတွန်းဆွဲေတာ့ မွန်ရာဇဝင်ထဲက သူရဲေကာင်းေတွကို ေသးသိမ်ေစတယ်။ တိုင်းရင်းသား စည်းလံုးညီညွတ်မှုကို ြပိုကွဲေစတယ် တဲ့။ ြမတ်စွာဘုရား ပုဒ်မြကီးေတွက ြကီးချက်နှယ်။
“တီချယ် ဘယ်နှစ်အုပ် ဖတ်ဖူးသတုန်း” လို့ေမးေတာ့ “အြမင်ကပ်လို့ ဖတ်ကို မဖတ်တာ” လို့ဆိုတယ်။ ေအာင်မယ်ေလး ရယ်ချင်လိုက်တာ ဖတ်ဖတ်ေမာ၊ ရင်ဘတ်ေနာက်ကေကျာပဲ။ ကိုယ်ေတွြဖင့် “ဘူးတွားဟားဟား” တို့၊ “ရယ်ရတယ်ေတာ့ ြဗဲ” တို့၊ “ေသြပီဆရာ တိန်” တို့၊ “ေမွးေမေလ့” တို့ကို စွဲလန်းလွန်းလို့။ သမိန်ေပါသွပ်တင်မကပါဘူး။ ရှင်ဂွမ်းဂွိ၊ ဒယ်ဒီဦးအာလူး၊ အာတာလွတ်ြမို့စားြကီး ကိုကိုထင်ရာစိုင်း၊ ေဆးဆရာဦးတုတ်ြကီး၊ အလကားေကျာ်စွာ၊ ကိုေပတရာ၊ ေညာင်ရမ်းဂွတိုပါမကျန်၊ ေဆွမျိုးရင်းချာေတွလိုကို မှတ်မိေနတာ။ သူကေတာ့ သမိန်ေပါသွပ် ေလးလံုးဖတ်ြပီး မုန်းတယ် မုန်းတယ် မုန်းတယ် အေြမှာက်တစ်သိန်းနဲ့ ရပ်သွားေတာ့ ဦးဝဏ္ဏေပးတဲ့အရသာေတွကို ဘယ်မှာ ခံစားတတ်ပါ့မလဲ။
အရပ်ထဲမှာ ေြပာေလ့ရှိြကတာကေတာ့ အရူးဆယ်ခွန်းေြပာ တစ်ခွန်းမှန်တတ်သတဲ့။ ဒီကအရူးစကားေတွကေတာ့ မှားတယ် မှန်တယ်ကိုယ့်ဘာသာကိုယ်ပဲ သံုးသပ်ရပါလိမ့်မယ်။ ကိုယ်ေြပာတိုင်း အမှန်ချည့်လို့လည်း မဆိုလိုဘူး။ ဘယ်သူေြပာသမျှကိုမှ သစ္စာစကားပါလို့ မယံုေစချင်ဘူး။ ကိ်ုယ့်ဦးေနှာက်နဲ့ကိုယ် စဉ်းစားရမယ့် အရာသာ ြဖစ်ပါတယ်။ တခါထခါမှာ (တကယ်ေတာ့ မြကာခန ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်) အရူးစကားေြကာင့် ေအာင့်သီးေအာင့်သက် အခံရခက်ေစတယ်ဆိုလို့ရှိရင် ေသွးပုချိ၊ ေသွးပုချိပါ။ “ငါ့ကိုကလည်း အရူးေြပာမယ်ဆို ေြပာစရာြဖစ်ေပသကိုးကွယ်။” လို့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရယ်ေမာြပုြပင်နိုင်မယ်ဆိုရင်ေတာ့ ဒီကမ္ဘာေလာကြကီးမှာ အရူးေလာက် စာေရးရြကိုးနပ်တာ ရှိမယ် မထင်ပါဘူး။ ကဲ .. သားသား ကမယ်ဗျ။ သားသား ကေတာ့မယ်။
“ဒီတခါေတာ့ေလ ဒီေကာင်ကေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ် လို့ ထင်ပါမည်။ ဒီလိုေတာ့လည်း ဒီေကာင်ေလးကို အရွဲ့တိုက်တယ်လို့ ဆိုပါမည်။ စာစီသမား ရယ်၊ လာ ဒီအနား ကွယ်။ ပါရမီကားနဲ့ တံတားေလးကိုြပန်မယ်…။”
(ရွာသာြကီးေတာ့ မြပန်ချင်ေပါင်။ ေဝးကလည်း ေဝးလွန်း၊ လိုင်းကားလည်း မရှိ၊ မီးကမလာ၊ ြခင်ကကိုက်၊ ေရကလည်း ြကီးေသးတာ။ အရူးစိတ်ညစ်ေအာင် မလုပ်နဲ့။ ငိုလိုက်မှာေနာ် .. ြဗဲ..)။
0 comments:
Post a Comment