• “​ေလာကဇာတ်ခံု အဖံုဖံုအလီလီ“​

    “ကတဲ့​အချစ်နဲ့​ ကျွန်​ေတာ့်​ရဲ့​ ဇာတ်လမ်း​၊​ ြကမ်း​ခန်း​ရမ်း​ခန်း​ လွမ်း​ခန်း​မှာလွမ်း​။ ြကမ်း​ခန်း​ေလး​များ​ေရာက်ရင် အား​လံုး​လက်ခုပ်တီး​ြကမယ်။ အြကမ်း​အရမ်း​ဆံုး​ေတာ့​ လွမ်း​ခန်း​ြပန်ြဖစ်။ အလှည့်​ကျ နွဲ့​လို့​မရဘူး​ကွာ။ လူြကမ်း​ေတွ လဲရင် ြကိုက်လား​။ လွမ်း​ခန်း​ေတွ​ေရာက်ရင်။ လူသား​ေတွ မျက်ရည်ဝဲမယ်။”

    ြပင်သစ်သံရံုး​မှာ ​ေကျာင်း​တက်​ေနတုန်း​က Victor Hugo အမှတ်တရပွဲ​ေန့​မှာ “Notre Damme de Paris” ြပဇာတ်ကို ကခဲ့​ဖူး​တယ်ဗျ။ စစချင်း​ ဇာတ်ပန္နက်ပျိုး​ေတာ့​ Les Sans-papiers လို့​ေခါ်တဲ့​ ​ေတာင်ပိုင်း​ကဝင်လာတဲ့​ အ​ေြခအ​ေနမဲ့​ေတွဟာ ပါရီက​ေကျာင်း​အမြကီး​ လို့​ အမည်ရှိတဲ့​ ခရစ်ယာန်​ေကျာင်း​ေတာ်ြကီး​ေရှ့​မှာ “Asile! Asile!” လို့​ေအာ်ြပီး​ ခိုလှံုခွင့်​ေတာင်း​ပါတယ်။ အဝတ်အစား​ နွမ်း​နွမ်း​စုပ်စုပ် လူပံုစံ ​ေြကာင်​ေချး​ရုပ်နဲ့​ အဲဒီလူ​ေတွကို Sans-papiers လို့​ ​ေခါ်ရတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ ြပင်သစ်နိုင်ငံသား​ြဖစ်​ေြကာင်း​ အ​ေထာက်အထား​ တစံုတရာ မရှိလို့​ပါတဲ့​။ တိုက်ရိုက် အဓိပ္ပါယ်ြပန်လိုက်ရင် “Without papers” လို့​ ဆိုသကိုး​။ အများ​အား​ြဖင့်​ေတာ့​ ​ေြမထဲပင်လယ်ဘက်က တက်လာြကတဲ့​ အယ်လ်ဂျီး​ရီး​ယား​ေတွ၊​ အာရပ်နွယ်ဖွား​ေတွ၊​ ​ေသမှာမ​ေြကာက်လို့​ ​ေပတစ်ရာ​ေလျှာက်​ေနတာပါဆိုတဲ့​ ​ေြခသလံုး​အိမ်တိုင် ဂျစ်ပစီလူမျိုး​ေတွ ပါပါတယ်။

    ဇာတ်စင်​ေပါ် သံတိုင်ကီြကီး​ေတွတင်ြပီး​ မီး​ေတာက်​ေတွ တဝုန်း​ဝုန်း​နဲ့​ ကခဲ့​ြကတုန်း​က​ေတာ့​ ခိုး​ဆိုး​လုယက် ပဥ္စလက်အတတ်​ေတွပါ စီရင်တတ်သူ​ေတွလည်း​ ပါသတဲ့​။ စည်း​မရှိ ကမ်း​မရှိ ြဖစ်သလို ​ေနထိုင်ကျက်စား​ြကသူ​ေတွကို လက်မခံလိုတဲ့​ ​ေကျာင်း​ြကီး​ရှင် ဆရာ​ေတာ် Frollo က စစ်ဗိုလ်က​ေလး​ Phoebus (အဲဒါ သား​သား​ ကရတဲ့​ေနရာ​ေလ) ကို လူရမ်း​ကား​ေတွကို သုတ်သင်ရှင်း​လင်း​ေပး​ဖို့​ အမိန့်​ေတာ်ြပန်ပါတယ်။ ဒီလိုလူမျိုး​ေတွဟာ စစ်တပ်လာရင် အြမီး​ကုပ်ြပီး​ ထွက်​ေြပး​သွား​ြကတာ ဟိုး​ေရှး​ေရှး​ ပ​ေဝသဏီ ဗစ်တာဟူး​ဂိုး​ြကီး​တို့​ လက်ထက်ကတည်း​က ပါလား​ဗျ။ ြကမ်း​ခန်း​ြပီး​ရင် လွမ်း​ခန်း​ေတာင် မလာရ​ေသး​ေပါင်ဗျာ။ ဂျစ်ပစီမ​ေလး​ Esmeralda နဲ့​ မင်း​သား​နဲ့​ေတွ့​တဲ့​ ​ေကာင်း​ခန်း​ေလး​ေတွဆက်၊​ Fleur de Lys လို့​ေခါ်တဲ့​ ​ေရွှနန်း​သူ မူယာ​ေြကာ့​ မာလာ​ေငွ​ေဖာ့​က​ေလး​နဲ့​ ချစ်ခန်း​ြကိုက်ခန်း​ေတွဆက်၊​ Sainte Denise လမ်း​ေပါ် Val d’amour အချစ်​ေတာင်ြကား​ကပွဲရံုက က​ေချသည်က​ေလး​ေတွနဲ့​ေတွ့​ဆို​ေတာ့​ အဲဒီအ​ေကာင်​ေတွကို ​ေမ့​သွား​ေရာ။ အခုဆယ်နှစ်​ေလာက်ြကာလို့​ ရခိုင်ြပည်နယ်မှာ Les Sans-papiers ​ေတွ ​ေသာင်း​ကျန်း​လာ​ေတာ့​မှပဲ ​ေရာ် သည်အ​ေကာင်​ေတွ ​ေပါ်လာြပန်ြပီလို့​ သတိရမိ​ေတာ့​တယ်။

    လူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်၊​ ဒါမှမဟုတ် မိသား​စု၊​ လူ့​အစုအ​ေဝး​တစ်ခုရဲ့​ အသက်ရှင်သန်ရပ်တည်မှုမှာ ဘာမဟုတ်တဲ့​ စက္ကူစာရွက်က​ေလး​ေတွက ဘာြဖစ်လို့​များ​ အဲသ​ေလာက်​ေတာင် အ​ေရး​ပါ​ေနရတာလဲ လို့​ စဉ်း​စား​စရာ ြဖစ်လာတာ​ေပါ့​။ တခါတုန်း​က အိန္ဒိယနိုင်ငံသား​ သန်း​ေပါင်း​များ​စွာမှာ ​ေမွး​စာရင်း​မရှိ၊​ လူမှုဖူလံု​ေရး​နံပါတ်မရှိ၊​ မှတ်ပံုတင်မရှိြဖစ်​ေနလို့​ လူသား​တစ်​ေယာက် ဘဝတစ်ခုြဖစ်တည်​ေနတယ်လို့​ သက်​ေသြပစရာ ဘာတစ်ခုမှမရှိသလို ဘဏ်စာရင်း​လည်း​ဖွင့်​လို့​မရ၊​ ​ေငွလည်း​ေချး​လို့​မရြဖစ်​ေနတာ​ေြကာင့်​ နန်ဒန်နိုင်လ်ကန်နီ လို့​ေခါ်တဲ့​ ဘီလျံနာြကီး​က စပွန်ဆာလုပ်ြပီး​ နိုင်ငံသား​ေပါင်း​ ၁.၂ ဘီလီယံအတွက် မှတ်ပံုတင်လုပ်​ေပး​ခဲ့​ပါသတဲ့​။ အ​ေမရိကန်စပိုင်ရုပ်ရှင်​ေတွ ြကည့်​မိတဲ့​အခါမှာလည်း​ အဲဒီစာရွက်စာတမ်း​ အ​ေထာက်အထား​ေတွကို တုပ​ေဖျာက်ဖျက်လိုက်ရံုနဲ့​ လူတစ်​ေယာက်ရဲ့​ ြဖစ်တည်မှုဟာ ဘာနဲ့​မှ သက်​ေသြပလို့​မရ​ေတာ့​ပဲ ခရုဆံကျွတ်ြဖစ်သွား​ရသတဲ့​။

    ကိုယ်​ေတွ က​ေလး​ရုပ်က​ေလး​နဲ့​ရိုက်ထား​တဲ့​ ​ေငါင်း​စင်း​စင်း​ဓါတ်ပံုပါ ပန်း​ေရာင်ကဒ်ြပား​ေသး​ေသး​ေလး​ေတွက အဲသ​ေလာက်​ေတာင် အ​ေရး​ပါသကိုး​လို့​ ဘယ်သူမှ ​ေတွး​မိလိမ့်​မယ် မထင်ပါဘူး​။ အလကား​ရလို့​ တန်ဖိုး​မရှိတဲ့​အထဲမှာ မှတ်ပံုတင်က ​ေရှ့​ဆံုး​ကပါမယ်ထင်တယ်။ ပိုက်ဆံ​ေပး​လုပ်ရတဲ့​သူ​ေတွသာ အဲဒါ ဘယ်​ေလာက် တန်ဖိုး​ြကီး​သလဲ သိရတာ။

    သည်က​ေန့​ေခတ်မှာမှ မှတ်ပံုတင်​ေတွ မရှိမြဖစ် လိုအပ်လာရတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ လူ​ေတွက ဇာတိရပ်ရွာမှ ရိုး​ေြမကျ​ေနထိုင်တဲ့​အ​ေလ့​က​ေန တစ်ရွာမ​ေြပာင်း​ သူ​ေကာင်း​မြဖစ် ​ေရွ့​လျား​သွား​လာ ကုန်ြက​ေတာ့​ ဘယ်ရပ်ဘယ်ရွာက ဘယ်သူဘယ်ဝါဆိုတာ အဲသည်ကဒ်ြပား​က​ေလး​ကပဲ ​ေဖာ်ြပ​ေပး​နိုင်​ေတာ့​တာကိုး​။ သူကမှတဆင့်​ အိမ်မှာလံုြခံုစွာ သိမ်း​ဆည်း​ထား​အပ်​ေသာ အိမ်​ေထာင်စုစာရင်း​ဆိုတာကို ​ေြခရာခံနိုင်ြပီး​ အဲဒါ​ေတွအား​လံုး​ကို လူဝင်မှုြကီး​ြကပ်​ေရး​နှင့်​ ြပည်သူ့​အင်အား​ဦး​စီး​ဌာနဆိုတာြကီး​က စီမံကွပ်ကဲ ထိန်း​သိမ်း​ထား​ပါတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​လို့​ လူတစ်​ေယာက်မှာ မှတ်ပံုတင်တစ်ခုရှိ​ေနတယ် ဆိုလို့​ရှိရင် သူဟာ ြမန်မာနိုင်ငံသား​တစ်​ေယာက်ြဖစ်တယ်ဆိုတာအြပင် သူနဲ့​ပတ်သက်တဲ့​ ဘိုင်အို​ေဒတာ အဘအမည်၊​ ​ေမွး​သက္ကရာဇ်၊​ ​ေနရပ်လိပ်စာ​ေတွကိုပါ သက်​ေသသက္ကာယ ြပနိုင်ပါတယ်။

    အဲဒီအချက်အလက် စာရွက်စာတမ်း​အ​ေထာက်အထား​ တစံုတရာမရှိတဲ့​ Les Sans-papiers ​ေတွ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ြမန်မာြပည်မှာရှိ​ေနတာဟာ လဝကြကီး​ေတွ လက်လှမ်း​မမီလို့​၊​ အလုပ်​ေကာင်း​ေကာင်း​ မလုပ်လို့​ လံုး​ဝ (လံုး​ဝ) မဟုတ်ရ​ေပါင်ဗျာ။ ၁၀၅မိုင်ဂိတ်မှာ ဘာပစ္စည်း​လှန်ြကည့်​ြကည့်​ Made in China ​ေတွ့​ရသလိုပဲ အလံုး​စံု​ေသာ စာရွက်မဲ့​အထီး​ေလး​ေတွကို လှန်ြကည့်​ရင်လည်း​ Made in Bengale ​ေတွ့​ရမှာ မလွဲဘူး​။ အဲဒီလူ​ေတွရဲ့​ ြဖစ်တည်မှုသက်​ေသကို ဘဂင်္လား​က မ​ေပး​နိုင်ဘူး​ ြငင်း​ေနသလို ြမန်မာနိုင်ငံကလည်း​ ​ေပး​လို့​မရပါဘူး​။ ြမန်မာနိုင်ငံသား​ြဖစ်ဖို့​အတွက် ြမန်မာနိုင်ငံသား​မိဘနှစ်ပါး​က ​ေမွး​ဖွား​လာသူြဖစ်ရပါမယ်။ ဘဂင်္လား​နိုင်ငံသား​မိဘများ​က ြမန်မာြပည်မှာ​ေမွး​ဖွား​လာတိုင်း​ ြမန်မာနိုင်ငံသား​အြဖစ် အလိုအ​ေလျာက် တရား​ဝင်သွား​တဲ့​ ဥပ​ေဒမျိုး​ ြမန်မာြပည်မှာ မရှိပါဘူး​။ လူမှန်ရင် ဥက​ေပါက်တာ မဟုတ်တဲ့​အတွက် မိဘဘိုး​ဘွား​မျိုး​ရိုး​ဆိုတာ ရှိပါတယ်။ သူတို့​ဆင်း​သက်လာတဲ့​ ​ေဆွခုနစ်ဆက် မျိုး​ခုနစ်ဆက်လံုး​ဟာ ဘဂင်္လား​ကစစ်စစ်ြဖစ်ြပီး​ ​ေရတစ်စက်မှ မ​ေရာပါဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​ သူတို့​တ​ေတွရဲ့​ ြဖစ်တည်မှုသက်​ေသကို ဘဂင်္လား​ကပဲ ြပန်​ေတာင်း​စရာရှိပါတယ်။

    သို့​ေသာ်လည်း​ပဲ သူတို့​တ​ေတွဟာ ကာလြကာြမင့်​စွာ ြမန်မာြပည်တွင်း​မှာ ဝင်​ေရာက်​ေနထိုင်ခဲ့​ြကတဲ့​အတွက် မ​ေလး​ရှား​အစိုး​ရက အိုဗာစ​ေတး​ေတွ ဖမ်း​ြပီး​ ြပန်ပို့​သလို အတင်း​ေမာင်း​ချလို့​ မရခဲ့​ပါဘူး​။ နယ်စပ်​ေဒသတို့​မည်သည် အဲသလိုပဲ လူမျိုး​စု​ေတွ ကူး​လူး​ဝင်​ေရာက် ​ေြပာင်း​ေရွှ့​အ​ေြခချတာ ရှိြကစြမဲပဲ ဆို​ေပမယ့်​ သူတို့​အတွက်​ေတာ့​ နဂိုရှိရင်း​စွဲ ​ေဒသခံ​ေတွကို ​ေမာင်း​မထုတ်ပဲ အ​ေြခကျသွား​ေလ့​မရှိပါဘူး​။ အ​ေနြကာလို့​ ​ေသွး​ေနှာသွား​တဲ့​အခါမှာ​ေတာင် သူတို့​လူမျိုး​ထံုး​စံက ​ေတာင်​ေပါ်သား​များ​ ​ေခါင်ရည်တည်သလို တစ်အိုး​တည်ထား​မိရင် ဂဂင်္ါြမစ်​ေရ ကုန်​ေအာင်​ေရာဦး​ေတာ့​ ချဉ်ချဉ်တူး​တူး​ မူး​ကိုမူး​ရမှာ၊​ ဘယ်သူ​ေရာထား​ ငါကများ​ေဟ့​ လုပ်ြကပါတယ်။ တြခား​ဘယ်လူမျိုး​နဲ့​ ယှဉ်ယှဉ် အဲဒါက​ေတာ့​ မြငင်း​နိုင်တဲ့​အချက်ပါ။ မတူကွဲြပား​ ြခား​နား​သူ​ေတွ ြငိမ်း​ချမ်း​စွာ အတူယှဉ်တွဲ​ေနထိုင်ဖို့​ လိုအပ်တဲ့​ သည်း​ခံစိတ် (Tolerance) ဆိုတာ တစ်ဘက်တည်း​မှာ အ​ေြခတည်လို့​ မြဖစ်နိုင်ပါဘူး​။ ဝင်​ေရာက်​ေရာ​ေနှာသူ​ေရာ လက်ခံ​ေနထိုင်သူပါ တစ်ဘက်ကိုတစ်ဘက် နား​လည်မ​ေပး​လို့​ ရပါ့​မလား​။

    ြပည်တွင်း​ေန တရုတ်လူမျိုး​များ​ဆိုတဲ့​သူ​ေတွအား​လံုး​ဟာ ​ေရာက်ရာအရပ်က ြမန်မာ တိုင်း​ရင်း​သား​များ​ကို ဖယ်ထုတ်စရာမလိုပဲ အ​ေစ့​ကျရာ အပင်​ေပါက် ရှင်သန်​ေလ့​ရှိြကပါတယ်။ ထိုင်း​နယ်စပ်မှာ ကျွံဝင်​ေနတဲ့​ ြမန်မာ​ေတွအား​လံုး​ဟာလည်း​ ​ေရာက်ရာအရပ်က​ေဒသခံ​ေတွနဲ့​ အဆင်​ေြပစွာ ဆက်ဆံ​ေနထိုင် လုပ်ကိုင်​ေနြကပါတယ်။ ကျွန်​ေတာ်တို့​ဘက်ကို ကျွံဝင်​ေနတဲ့​ စာရွက်မဲ့​ေတွကို​ေတာ့​ ချိုး​ချိုး​ဖဲ့​ဖဲ့​ မ​ေြပာချင်ပါဘူး​။ အမ်း​ေဆး​ရံု ဝန်ထမ်း​အိမ်ယာမှာ တစ်နှစ်ခွဲလံုး​လံုး​ ​ေနလာသခိုက် အိမ်​ေရှ့​တံခါး​က​ေလး​ေစ့​ထား​ရံုကလွဲလို့​ ဘာတံခါး​မှ ချက်ထိုး​ ​ေသာ့​ခတ်ပိတ်​ေနစရာ မလိုပါဘူး​။ တခါတ​ေလမျှ​ေလာက်​ေတာင် အ​ေပျာက်အရှ မရှိဖူး​တာ ခနခန​ေြပာလွန်း​လို့​ အြမင်ကပ်ြပီး​ ပစ္စည်း​တခုခု လာဖွက်ထား​ချင်သူ​ေတွ​ေတာင် မနည်း​လှပါဘူး​။

    စစ်​ေတွက ဆရာဝန်အမျိုး​သား​ေဆာင်မှာ​ေတာ့​ လစဉ်လစဉ် သံုး​ခါထက်မနည်း​ ဝင်ဝင် အလစ်သုတ်သွား​တတ်တာ ဘယ်လိုပဲ ​ေသာ့​ခတ် ​ေသာ့​ခတ် မရပါဘူး​။ ​ေရလဲပုဆိုး​ေတာင် အြပင်မှာ လှန်း​လို့​ မရတဲ့​အရပ်ပါ။ ကွာြခား​ချက်က​ေတာ့​ သူတို့​ရှိြခင်း​ မရှိြခင်း​ တစ်ခုတည်း​ပါပဲ။ ြမန်မာနိုင်ငံတစ်နိုင်ငံလံုး​က ရဲမှုခင်း​စာရင်း​နဲ့​ ရခိုင်ြပည်နယ် တစ်ခုတည်း​မှာရှိတဲ့​ ရဲမှုခင်း​စာရင်း​ ယှဉ်ြကည့်​ပါ။ လူသတ်မုဒိန်း​ကျင့်​တဲ့​အမှု​ေတွ ဘယ်မှာ အများ​ဆံုး​လဲ ​ေတွ့​ရပါလိမ့်​မယ်။ အဲသည်လူ​ေတွအ​ေပါ်ဆက်ဆံတဲ့​ ြမန်မာလူမျိုး​ေတွရဲ့​ ဂုဏ်သိက္ခာကို ​ေစာင့်​ြကည့်​ေနမယ်ဆိုတဲ့​ မ​ေလး​ကုလား​ြကီး​ကို ရခိုင်မှာ တစ်လ​ေလာက် လာ​ေနခိုင်း​ြပီး​ သည်ကလည်း​ သူ့​သတ္တိနဲ့​ ဂုဏ်သိက္ခာကို ​ေစာင့်​ြကည့်​ချင်ပါတယ်။

    လက်ရှိ ရခိုင်ြပည်နယ်မှာ ြဖစ်​ေပါ်​ေနတဲ့​ အြကမ်း​ဖက်ဆူပူလှံု​ေဆာ်မှု​ေတွကို လူမျိုး​ေရး​အဓိကရုဏ်း​အသွင် ဖန်တီး​ေနတာဟာလည်း​ အဲဒီစာရွက်မဲ့​ေတွ လက်ချက်ဆိုတာ မုန်လာဥလုပ်လို့​မရ​ေအာင် ဘူး​ေပါ်သလို ​ေပါ်​ေနပါြပီ။ အခု လူတိုင်း​ေစာင့်​ြကည့်​ေနြကတာက ဘယ်လို​ေြဖရှင်း​ြကမလဲ ဆိုတာကိုပါ။ လူဝင်မှုြကီး​ြကပ်​ေရး​စည်း​မျဉ်း​စည်း​ကမ်း​ လုပ်ထံုး​လုပ်နည်း​ ဥပ​ေဒ​ေတွကို တင်း​ြကပ်ြကမလား​။ တင်း​ြကပ်စရာမလိုပါဘူး​။ လက်ရှိဥပ​ေဒကိုက တင်း​ြကပ်ြပီး​သား​။ ဥပ​ေဒက​ေလျာ့​ရဲ​ေနတာမဟုတ်ဘူး​။ သူတို့​ကိုက အြပင်​ေရာက်​ေနတာ။ လက်ရှိြဖစ်​ေနတဲ့​ ြပဿနာဟာ ဥပ​ေဒမရှိလို့​ ြဖစ်တာ မဟုတ်ဘူး​။ ဥပ​ေဒကို မ​ေလး​စား​လို့​၊​ မလိုက်နာလို့​ြဖစ်တာ။ ဘယ်သူ​ေတွက မလိုက်နာတာလဲ။ လဝက ဦး​စီး​မှူး​ေတွလား​။ စစ်ြကည့်​လိုက်​ေလ။

    တကယ်မှား​လို့​က​ေတာ့​ ြဖုတ်ထုတ်သတ် အလုပ်ခံဝံ့​တဲ့​သူချည့်​ပဲ။ သည်​ေခတ်ြကီး​ထဲမှာ အဘယ်မည်​ေသာဦး​စီး​မှူး​ကမှ မခိုင်လံု​ေသာသူကို ​ေထာင်နှုတ်ခမ်း​နင်း​ြပီး​ မှတ်ပံုတင် ထုတ်မ​ေပး​ရဲဘူး​။ ခရိုင်မှူး​ြကီး​ေတွလည်း​ ထုတ်​ေပး​ခွင့်​မရှိဘူး​။ ဘယ်သူမရှိရှိ ရှိရှိ သူတို့​ဆီမှာ ရှိ​ေနတာ​ေတာ့​ အစစ်ြကီး​မှ အစစ်ြကီး​ေတွ။ ဘာ​ေြပာမလဲ။ သို့​ေသာ်လည်း​ သို့​ေသာ်လည်း​ေပါ့​ေလ။ လူသား​ချင်း​ စာနာ​ေထာက်ထား​ေသာအား​ြဖင့်​ ခရီး​သွား​လာခွင့်​ကဒ်က​ေလး​ေတွ၊​ ရဲစခန်း​ေထာက်ခံစာက​ေလး​ေတွ၊​ ရဝတ​ေထာက်ခံစာက​ေလး​ေတွနဲ့​ ဟိုဟိုသည်သည် ယာယီအား​ြဖင့်​ သွား​လို့​လာလို့​ရ​ေနတယ်။ ဘာပဲလိုလို ရန်ကုန်လမ်း​ညွှန်ထဲမှာ အကုန်ရှိ​ေနတာဆို​ေတာ့​ ရန်ကုန်သာ​ေရာက်လို့​က​ေတာ့​ “ဘာြဖစ်ချင်လည်း​ေဟ ြဖစ်လာ​ေစမယ်​ေနာ်။ ​ေအာ်ရဲ..။” ဆိုြပီး​ နိုင်ငံကူး​လက်မှတ်ပါ အကုန်ရနိုင်​ေလတယ်။

    အတုလို့​ မ​ေြပာနဲ့​။ အစစ်နဲ့​ ခွဲလို့​ကို မရလို့​ အစစ်လို့​သာ ​ေြပာလိုက်ြကပါစို့​။ မက္ကဆီကိုတို့​ အာဂျင်တီး​နား​တို့​မှာလည်း​ အဲလိုညိုး​ေြမ​ေအာက်ကမ္ဘာ​ေတွမှာ လိုချင်တာ အကုန်ရသတဲ့​။ ကိုယ့်​ဆီက​ေရွှ​ေတွ အြပင်မှာ အိုချင်သ​ေလာက်အို၊​ ြပန်ခါနီး​ေတာ့​ စာအုပ်အသစ်လုပ်လိုက်ရင် လွယ်လွယ်​ေလး​ဆိုတာ​ေတွက​ေရာ ယံုတမ်း​စကား​ေတွမို့​လား​။ ​ေြပာချင်တဲ့​ဆိုလိုရင်း​က​ေတာ့​ အဲဒါ​ေတွအား​လံုး​ ​ေအာက်လမ်း​နည်း​ေတွနဲ့​သာ ြဖစ်နိုင်တာမို့​ ဝန်ထမ်း​ေတွ လာဘ်စား​လို့​ ြဖစ်ရ​ေလတယ် လို့​ မစွပ်စွဲပဲ ဝန်ထမ်း​ေတာင် ဟုတ်ချင်မှဟုတ်မှာြဖစ်တဲ့​ မသမာသူ ဝိသမ​ေလာဘသမား​များ​ကသာ လုပ်​ေနတာ လို့​ ​ေတွး​မိ​ေစချင်တာပါ။

    ကိုယ့်​ဘက်ကအား​နည်း​ချက်ကို သူတို့​တ​ေတွ အခွင့်​အ​ေရး​ယူ​ေလ့​ရှိတဲ့​အချိန်က​ေတာ့​ ​ေရွး​ေကာက်ပွဲလုပ်ဖို့​ မဲဆွယ်ြကတဲ့​အခါမှာ ြဖစ်ပါတယ်။ ကိုယ်စား​လှယ်​ေတွက မဲကို မှတ်ပံုတင်နဲ့​ လဲတာ​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကိုယ့်​ရဲ့​ မဲဆန္ဒနယ်ထဲက မှတ်ပံုတင်မရှိတဲ့​သူ​ေတွကို ဤရပ်ကွက်၌ အမှန်တကယ်​ေနထိုင်ပါ​ေြကာင်း​ ​ေထာက်ခံစာ အြဖူ​ေရာင်ကဒ်က​ေလး​ေတွနဲ့​ ဆန္ဒမဲ​ေပး​ခွင့်​ြပုလိုက်တဲ့​အခါ အခုအချိန်မှာ အဲသည်ကဒ်က​ေလး​ေတွက သူတို့​အတွက် အမှန်တကယ် ြပည်တွင်း​ေန မူဆလင်ဘာသာဝင်များ​ြဖစ်​ေြကာင်း​ အ​ေထာက်အထား​ြဖစ်လာြပီး​ ဘိုး​ဘိုး​ေအာင် ရှံုး​ေလာက်​ေအာင် ပွား​လာတဲ့​ အြဖူကဒ်က​ေလး​ေတွက ရပ်ကွက်နဲ့​ေတာင် မဆန့်​ေလာက်​ေအာင် ​ေမွး​ဌာ​ေနလုပ်ကုန်ြကပါတယ်။ ဒုက္ခသည်စခန်း​ေတွ ဖွင့်​လိုက်တဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ နဂိုက ​ေြကာက်လန့်​တြကား​ ထွက်​ေြပး​သွား​တယ်ဆိုတဲ့​ အဲသည်အရပ်သား​ တစ်​ေသာင်း​ဟာ တစ်သိန်း​လည်း​ြဖစ်နိုင်တယ်။

    တစ်သန်း​လည်း​ ြဖစ်နိုင်တယ်။ ဘယ်​ေလာက်ရနိုင်သလဲ။ ရရင်ရသ​ေလာက် ပွား​ေအာင်လုပ်ြကပါ​ေလ​ေရာ။ အဲဒါ အခု​ေလး​တင် အ​ေရး​ေပါ်အ​ေြခအ​ေန ​ေြကြငာအြပီး​ကို ​ေြပာတာပါ။ ဦး​နု​ေခတ်ကဟာ​ေတွကို ထည့်​မ​ေြပာပါဘူး​။ စာရွက်စာတမ်း​အ​ေထာက်အထား​မဲ့​ ကျူး​ေကျာ်ဝင်​ေရာက်သူ​ေတွ ြပဿနာတစ်ခုခုြဖစ်လို့​ သူတို့​ဆီြပန်ပို့​ေလတိုင်း​ ဟိုဘက်ကဟာ​ေတွ ဝိုင်း​ဝိုင်း​အာြကတာနဲ့​ ြပန်လက်ခံလိုက်ရတဲ့​ လူဦး​ေရဟာ အြမဲ နှစ်ဆ အထက်မှာ ရှိပါတယ်။

    အဲသည်လူ​ေတွဟာလည်း​ လူသား​စင်စစ်​ေတွြဖစ်လို့​ လူသား​ချင်း​စာနာ​ေထာက်ထား​ေသာအား​ြဖင့်​ ​ေနထိုင်ခွင့်​ြပုသင့်​တယ်လို့​ သူတို့​ဘက်က ပါး​စပ်က​ေလး​တင်စိုက်ြပီး​ နံမယ်​ေကာင်း​ယူသူ​ေတွ (in the expense of us) အများ​အြပား​ရှိပါတယ်။ လူသား​ချင်း​ မညှာမတာ ​ေရနစ်သူဝါး​ကူထိုး​ြပီး​ ငါ့​ဘက်ကိုတက်မလာနဲ့​လို့​ အခါခပ်သိမ်း​ြငင်း​ဆို​ေနတာ ဘဂင်္လား​နိုင်ငံသာြဖစ်ပါတယ်။ ြမန်မာ​ေတွဘက်က အြမဲြပန်လက်ခံခဲ့​ရတာချည့်​ပါပဲ။ အခုြပဿနာက ြမန်မာ​ေတွက ဘဂင်္ါလီ​ေတွကို လက်မခံတဲ့​ ြပဿနာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဘဂင်္ါလီ​ေတွက အင်အား​ေတာင့်​လာ​ေတာ့​ ရခိုင်​ေတွကို လက်မခံနိုင်​ေတာ့​ပဲ သူတို့​ကိုယ်ပိုင်နိုင်ငံတစ်ခု ထူ​ေထာင်ချင်တဲ့​ ြပဿနာသာြဖစ်ပါတယ်။ သည်ြပဿနာကို ​ေြပလည်​ေအာင် လွှတ်​ေတာ်အရပ်ရပ်က​ေန ြပည်သူ့​ဆန္ဒသ​ေဘာထား​ ​ေကာက်ခံြပီး​ဆံုး​ြဖတ်လည်း​ သူတို့​ဘက်က လက်ခံမှာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကုလသမဂ္ဂကဝင်​ေတာင်း​ပန်လည်း​ သူတို့​ဘက်က​ေတာ့​ ​ေလျှာ့​စရာ မရှိပါဘူး​။

    ြမန်မာ​ေတွဘက်က​ေတာ့​ ဖွဲ့​စည်း​ပံု အ​ေြခခံဥပ​ေဒနဲ့​ အချုပ်အချာ အာဏာပိုင်ဆိုင်သူ နိုင်ငံတစ်ခုြဖစ်တာမို့​ တရား​ဥပ​ေဒနဲ့​အညီသာလျှင် သူတို့​ကို လက်ခံနိုင်ပါလိမ့်​မယ်။ ဂုဏ်သိက္ခာရှိတဲ့​ နိုင်ငံတစ်ခုအ​ေနနဲ့​ တရား​ဥပ​ေဒကိုသာ အ​ေလး​ထား​ လိုက်နာစရာရှိပါတယ်။

    မှတ်ပံုတင်ရှိသူတိုင်း​ဟာ ြမန်မာနိုင်ငံသား​ြဖစ်လို့​ စစ်မှန်တယ်ဆိုရင် မုတ်ဆိတ်ဖား​ချင်သ​ေလာက်ဖား​ လက်မခံနိုင်စရာ အ​ေြကာင်း​ မရှိပါဘူး​။ ဘာစာရွက်စာတမ်း​အ​ေထာက်အထား​မှ မရှိတဲ့​သူ​ေတွကို​ေတာ့​ လွန်စွာမှပင် ြကင်နာသနား​တတ်ြပီး​၊​ လူသား​ချင်း​ စာနာ​ေထာက်ထား​တတ်သူ​ေတွ ​ေနထိုင်ရာ မ​ေလး​ရှား​တို့​၊​ အဂင်္လန်တို့​ကို မျှြပီး​ လွှတ်လိုက်ရ ​ေကာင်း​မလား​မသိပါဘူး​။ ဓါတ်ပံု​ေတွြကည့်​ြပီး​ ရှင်ဒလာလစ်စ်ကို တမ်း​တြမင်​ေယာင်​ေနသူများ​ထံလည်း​ အလည်အပတ် ပို့​လိုက်ချင်ပါတယ်။ တကယ်​ေတာ့​ လူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ အခွင့်​အ​ေရး​ဆိုတာဟာ အြခား​သူတစ်ဦး​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ အခွင့်​အ​ေရး​ကို မထိခိုက်သ​ေရွ့​အထိသာ တရား​ဥပ​ေဒနဲ့​ညီပါတယ်။ သူ့​အခွင့်​အ​ေရး​အတွက် တစ်စံုတစ်​ေယာက်ကို ထိခိုက်နစ်နာ​ေစမယ်ဆိုရင် မျှတတဲ့​ဆံုး​ြဖတ်မှုတစ်ခု လိုအပ်ပါတယ်။

    ရိုဟင်ဂျာ အမည်ခံ ဘဂင်္ါလီသား​ေတွရဲ့​ အခွင့်​အ​ေရး​ဟာ ြမန်မာ​ေတွ ရခိုင်​ေတွကိုသာ နစ်နာ​ေစတာမို့​ ​ေပး​သင့်​တယ် လို့​ြမင်ရင် ခင်ဗျား​ကိုယ်ထဲက ြမန်မာ​ေသွး​ေတွကို အရင် ​ေဖာက်ထုတ်ပစ်လိုက်ပါဦး​။ လူရယ်လို့​ြဖစ်လာတဲ့​အခါ အ​ေရး​ြကီး​ရင် ​ေသွး​နီး​ြကတာ ဓမ္မတာပါ။ ​ေသွး​နည်း​ေနတယ်၊​ ​ေသွး​ေြကာင်​ေနတယ် လို့​ သမိုင်း​တင်ခံရရင် ရာဇဝင်ရိုင်း​တယ် လို့​ ​ေခါ်ပါတယ်။ ဘယ်အြငင်း​ပွား​မှု ပဋိပက္ခမျိုး​မှာမဆို အချိန်တရား​သူြကီး​ဟာ အ​ေြဖတစ်ခုခု​ေတာ့​ ထုတ်​ေပး​စြမဲပါပဲ။ အခိုက်အတန့်​ေလး​ မကွဲြပား​တာနဲ့​ ဖား​နဲ့​ငါး​ကို ဗူး​လံုး​နား​မထွင်း​ ြဖစ်​ေန​ေသး​တယ်ဆိုရင် ဆက်လက်ရှုစား​ြကပါကုန်။ သား​သား​က​ေတာ့​ ဗန္ဓုလ​ေသွး​အစစ်ြဖစ်ပါတယ်။

    “အာဇာနည်ဗုဒ္ဓဘာသာ အမျိုး​သား​တိုင်း​ြပည်။
    ရာဇဝင်ထံုး​တမ်း​စဉ်လာ ထွန်း​ေတာက်ခဲ့​ေပ။
    ပိုင်ဆိုင်သူ ဘိုး​ဘွား​ဘီဘင် တို့​အ​ေမွ တို့​ြပည် တို့​ေြမ။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.