"ဖွင့်ချလိုက်ြကစို့ရဲ့ ကိုကိုရယ်..။ ေမာင့်ေဖေဖ ငယ်ငယ်တုန်းက အရင်တုန်းက ဟိုတုန်းက အမျိုးမျိုးလံုးြပီးေတာ့ တိတ်တိတ်ပုန်း ပိုးခဲ့တာ။ ကျွန်မနဲ့ နဖူးစာ ေရစက်မပါ။ ေမာင့်ေဖေဖနဲ့ေမေမ မဂင်္လာေဆာင်ရာ ြမရင်ေတာင်ကေသးတာ။ ေမာင့်ကိုရှင်ြပုတာ အလှူ့ရှင်သီချင်းကေပါ်လာရာ။ ရှင်လူထွက်ေြကာင့် ခက်ေတာ့တာ။ မယ်ရင်ကို ြကိုက်လို့တဲ့ ြကိုက်လို့တဲ့ လိုက်လိုက် ပိုးေန ရှာ…။”
မြမရင်ကေလး ဝိသာခါ သီချင်းနဲ့ အလှူ့ရှင်သားအဖအေြကာင်းကို ဖွင့်ချလိုက်ေတာ့ ခမျာများ ဘယ်လိုေနသလဲ မေြပာတတ်ပါဘူး။ ေမာင်စံဖားကေလး အလုပ်ထဲကအေြကာင်းေတွ ဟိုတစွန်းသည်တစ ေဖာက်သည်ချမိေတာ့ ပတ်သက်ဖူးသမျှ ခုနှစ်ရက်သားသမီးအေပါင်းလည်း တို့အတင်းေတွတုပ်ေနတာလို့ သူများကထင်ရင် ခက်ရချည်ရဲ့ လို့ ေနရထိုင်ရ ြကပ်ကုန်ြကမလား မသိဘူးေနာ်။ ဘယ်သူဘယ်ဝါရယ်လို့ ယိုးစွပ် တပ်အပ် ေြပာတာမျိုး မဟုတ်ေတာ့လည်း အခက်သားပဲ။ ငါးခံုးမဝှက်ထားြပီး တေလှလံုးက အနံ့ရှူခိုင်းသလိုများ ြဖစ်ေနမလား။ သနားပါတယ်။ ဟုတ်လည်းမဟုတ်ပဲနဲ့ အုတ်အေရာေရာ ေကျာက်အေရာေရာ အထင်ခံရတာ။ ခက်တာက ကိုယ့်မလည်း “ေဟာဒီအေကာင်ြကီးကို ေြပာတာပါ ခင်ဗျ” လို့ အချစ်ကမနည်း တစ်ဆစ်မှမလွဲ အြမစ်ကလှဲ လှစ်ြပလိုက်မှာပဲ လုပ်ဖို့ရာကျေတာ့ အခု ကိုယ်ေရးေနတဲ့ ကျင့်ဝတ်ပိုင်းဆိုင်ရာမှာ လာြငိေနတယ်ဗျို့။
ဆရာဝန်မှာ ဆရာဝန်ကျင့်ဝတ်ရှိသလိုပဲ၊ စာေရးသူမှာလည်း စာေရးသူကျင့်ဝတ် ရှိတာပ။ လူတစ်ေယာက်ကို ချစ်ရင်ချစ်သလို မုန်းရင်မုန်းသလို ကိုယ့်ခံစားချက်သက်သက်ကို အရင်းခံြပီး အတွင်းေရးေတွ အကုန် ဖွင့်ထုတ်ချင်ရင် စိတ်ထဲရှိသမျှ အကုန်သာ ချေရးလိုက်ဗျာ။ ြပီးရင် ဘယ်သူ့မှ မြပနဲ့ မီးရှို့ပလိုက်။ ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ လူသားတစ်ေယာက်အေနနဲ့ ကိုယ့်ရဲ့လုပ်ပိုင်ခွင့် အခွင့်အေရးက အဲဒီေနရာမှာတင် ဆံုးေနြပီဗျ။ အဲဒီကတဆင့် သူ့အတွင်းေရးေတွကို ကူးတို့ဆိပ်က မှို့အိပ်ဖွင့်ေတာ့မယ်ဆိုရင် တဘက်သား ကာယကံရှင်ရဲ့ လွတ်လပ်မှုကို ကိုယ်က ကျူးေကျာ်ေစာ်ကားရာ ေရာက်တာေပါ့။ ဗီဒီယိုဖိုင် အတွဲလိုက်ထွက်ရံုမက ဒါြကီး ဘယ်သူ့သားပါ လို့ အတိအလင်း ေရးသားြဖန့်ေဝချင်တဲ့သူေတွလည်း ြဖန့်ပါေစ။ ဘွဲ့အတုေတွနဲ့ လူလိမ်ြကီးပါဗျ လို့ သံေခါင်းစွပ်မင်းသားလုပ်ြပီး အမှန်တရားကို ရှာတဲ့သူေတွလည်း ရှာပါေစ။ ကိုယ့်အေနနဲ့ကေတာ့ သူများကျင့်ဝတ်ေတွ ကျိုးပျက်ေနတဲ့အေြကာင်း ကိုယ့်ကျင့်ဝတ်ြကီး ချိုးေဖာက်ြပီးေတာ့ မေရးလိုတာ အမှန်ပါပဲ။
ဒါေြကာင့် သည်တခါ ေဆွးေနွးမယ့် အေြကာင်းအရာကေတာ့ Professional Secrecy လို့ ေခါ်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ေရးလျှို့ဝှက်ချက်များနှင့် ပတ်သက်၍ ေစာင့်ထိန်းအပ်ေသာ လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ ကျင့်ဝတ်အေြကာင်းကို ေြပာပါမယ်။
“ကျွနင်္ုပ်တို့သည် လူနာများအား ြပုစုကုသစဉ် ြကားြမင်သိရှိလာသည့် အတွင်းေရးကိစ္စ ဟူသမျှတို့ကို ဖွင့်ဆိုအပ်သည်တို့မှလွဲ၍ ဖွင့်ဟြခင်းမှ အြမဲတေစ ေရှာင်ကျဉ်ပါအံ့။” တဲ့။ စကားလံုး ချွတ်ေချာ်ေနလည်း ြပင်ေပးြကပါဦး။ စာအုပ်စာတမ်း အေထာက်အထား လှန်စရာမရှိပဲ ေခါင်းထဲမှတ်မိသမျှနဲ့ ဖလာကျိတ်ေနရလို့။ ြဖီးတဲ့ြဖန်းတဲ့သေဘာေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ ဆိုလိုရင်းကေတာ့ “အလုပ်လုပ်ရင်း သိလာရတဲ့ လူနာရဲ့ လျှို့ဝှက်ချက်ေတွကို ေလျှာက်ေလျှာက်ြပီး မေြပာေကာင်းဘူး။ နှုတ်လံုပါေစ။” လို့ ဆိုလိုတာပါ။ အရင်တခါ “ေအဘီစီဒီ မတပ်ပဲနဲ့” တုန်းက တစ်ခါ ေရးခဲ့ေသးပါပေကာ။ အခုေတာ့ နှစ်ထပ်ရှိမှ မှတ်မိမယ့်သူေတွ အတွက် ေနာက်တစ်ခါ လာြပန်ချည်ေသးေပါ့။ လူနာကို ကုတဲ့အခါ လူနာရဲ့ အတွင်းေရးလျှို့ဝှက်ချက်ေတွကို ေစာင့်ထိန်းအပ်သလိုပဲ အလုပ်လုပ်တဲ့အခါမှာလည်း လုပ်ငန်းခွင်ရဲ့ လျှို့ဝှက်အပ်ေသာ သေဘာေတွကို မလိုအပ်ပဲ အြပင်လူေတွ မသိေစသင့်ဘူး။
ဘယ်ေလာက်ပဲ ပွင့်လင်းတဲ့သူပဲ ြဖစ်ြဖစ် အိမ်သာေတာ့ မှန်နဲ့မကာြကဘူး မဟုတ်လား။ (ေရွှသားကမုတ်ြကီးေတာ့ မေန့က ေတွ့လိုက်မိတယ်။ ေရွှေချးေတွ ယိုမယ့်သူေတွ သံုးြကထင်ပါ့)။ ဒါေပမယ့်လည်း ဦးရယ်။ လူဆိုတာဟာ ခက်တယ်။ ဝီစကီလိခ်ြကီး မရှိခင်ကတည်းက ခုနှစ်ရက်သားသမီးများရဲ့ လျှို့ဝှက်အပ်သည်များဟာ သားသားလည်း မေြပာရပဲ အင်တာနက်ထဲမှာ ေပါေလာြကီးေပါ်ေနတာ ြကာလှမှပဲ ဥစ္စာ။ နန္ဒာလှိုင် နဲ့ မျိုးမျိုးခိုင် ေြပာတာကိုပဲ အြပစ်တင်ေနတယ်။ ကိုယ်ေတွက ဒါမျိုးဆို စိတ်ဝင်စားစွာ ေပးစမ်းပါဦး ရှဲစမ်းပါဦး လုပ်တုန်းကေတာ့ မပါတာြကလို့။
ေစာင်ြခံုေအာက်က လက်မည်းြကီးအေြကာင်းကို မေနနိုင်မထိုင်နိုင် ေဖာ်ေကာင်လုပ်မိေတာ့ ဆဲဆိုအားေပးြကသူေတွထဲမှာ သူတို့အချင်းချင်း ကျီစယ်ေနာက်ေြပာင်ရင်း ေြပာြကတဲ့ စကားတစ်ခွန်းက ေတွးစရာေတွ ပါလာပါတယ်။ “အသံေကာင်း သိပ်ဟစ်မေနနဲ့။ အားလံုးဟာ လူသားေတွချည့်ပဲဆိုတာလည်း သတိရဦး။” ဆို တဲ့ အဓိပ္ပါယ်မျိုးပါ။ ဟုတ်သားပဲ။ ကိုယ်ေရးတဲ့စာကို ေကာင်းပါေပတယ်။ ြကိုက်ပါေပတယ် ထက်စာရင် အဲသလိုမျိုး ကိုယ့်ဦးေနှာက်နဲ့ကိုယ် ဆက်ေတွးြပီး ကိုယ်ပိုင် အေတွးအြမင်ရလာတဲ့အတိုင်း ဝင်ေဆွးေနွးတာကမှ စကားဝိုင်းကို အသက်ဝင်ေစတာေပါ့။ ဒီတခါေတာ့ သူကြပန်ြပီး ကိုယ့်ကို ေတွးစရာေတွ ေပးသွားပါတယ်။ လူဆိုတာ အမှားမကင်းဘူး။
လူသားပီသစွာ ဇီဝကမ္မသေဘာတရားအရ ဆန္ဒေတွလည်း ြဖစ်ေပါ်လာတာ မဆန်းဘူး။ အာဒံ နဲ့ ဧဝ ကို ဆတ်ဆတ်ေဆာ့ေဆာ့ တားြမစ်ပန်းသီးစားရေကာင်းလား လို့ ဘယ်လူသားကမှ အြပစ်မတင်ခဲ့ဘူး။ (ဘုရားသခင်ကသာ နှင်ထုတ်တာ။ ကိုယ်ချင်းမစာကွယ်)။ လူတိုင်းပန်းသီးစားြကတာချင်းအတူတူ ကိုယ်စားသလို မစားတာနဲ့ပဲ နင်တို့စားတဲ့ပံုစံ မမှန်ေသးဘူး ေြပာလို့ ရမလား။ သူ့ပါးစပ်ြကီးနဲ့စားတာ သူစားချင်သလို စားမှာေပါ့။ ငါ တယ် နင့်ပါ အစိမ်းလိုက် ဝါးစားလိုက်ရ ဆိုရင် ေြပးေပါက်မှားေနပါဦးမယ်။ အဲဒီြဖစ်စဉ်က လူသားတစ်ေယာက်အတွက်နဲ့ဆိုရင်ေတာ့ အဆိုးမဆိုသာဘူး လို့ ေတွးချင်တယ်ဆိုပါေတာ့။ (ဟုတ်သပ။ အေတွးဆိုတာ သည်လိုပဲ သူ့ဘက်ကိုယ့်ဘက် လှည့်ေတွးေပးရတယ်)။
လူတစ်ေယာက်နဲ့တစ်ေယာက် နှာဒီဂရီ မတူြကဘူး။ သူ့မှာ သူ့နှာချိန်နှာေသွးအတိုင်း သူ့ဇီဝကမ္မြဖစ်စဉ်ြကီး လည်ပတ်ေနတာ လို့ ကိုယ်ချင်းစာတဲ့သူများ နားလည်ေပးလို့ ရချင်ရပါမယ်။ ဒါေပမယ့် သူ့လုပ်ရပ်ကို ဆရာဝန်တစ်ေယာက်ရဲ့ လုပ်ငန်းခွင်ထဲမှာေတာ့ ဘယ်လိုမှ ခွင့်လွှတ်ေပးစရာ အေြကာင်း မရှိပါဘူး။ ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ ဘယ်မိန်းမပျိုကေလးကမှ လူသားအချင်းချင်းပဲေလဆိုြပီး တစိမ်းေယာကင်္ျားတစ်ေယာက်ကို လျှို့ဝှက်အပ်ေသာ ကိုယ်အဂင်္ါအစိတ်အပိုင်းေတွကို စစ်ေဆးခွင့် ေပးမှာ မဟုတ်လို့ပါ။ ဒီအခါမှာ ဆရာဝန်မို့လို့ ဖွင့်ထားေပးတဲ့ တံခါးေပါက်ကေန သူက အခွင့်ေကာင်းယူတာ ြဖစ်ေနပါတယ်။
ခရစ်ေတာ် မေပါ်မီ ၄၂၅ နှစ်ကတည်းက ဆရာဝန်ေတွ ကျိန်ဆိုရတဲ့ မူလကျမ်းသစ္စာထဲမှာ ပါတာကေတာ့ “မည်သည့်အိမ်ယာအတွင်းသို့ ဝင်သည်ြဖစ်ေစ လူနာ၏အကျိုးတရားအတွက်သာလျှင် ဝင်ေရာက်ပါမည်။ မသမာမှု၊ မရိုးေြဖာင့်မှု၊ ေယာကင်္ျား၊ မိန်းမများအား ြဖားေယာင်းေသွးေဆာင်မှုတို့ကို အိမ်ရှင်၌ြဖစ်ေစ၊ အေစအပါးတို့၌ြဖစ်ေစ ေရှာင်ကျဉ်ပါအံ့။” တဲ့။ မရှင်းေသးရင်ေတာ့ တစ်မှုမြပီးခင် ေနာက်တစ်မှု ေဖာ်ေကာင်လုပ်လိုက်ပါဦးမယ်။ (ဒီသူငယ်မှ လူမုန်းမများရင်ေတာ့ကွယ်)။
အလုပ်သင်ဆရာဝန်ဘဝတုန်းက ဘွဲ့လွန်ေအာင်ြပီးသား ဆရာတစ်ေယာက်ဟာ အေရးေပါ်မှာတာဝန်ကျတဲ့အခါ လာလာသမျှေသာ အမျိုးသမီးလူနာအေပါင်းတို့ကို လည်ေချာင်းနာတာပဲြဖစ်ြဖစ် အစာအိမ်ေယာင်တာပဲြဖစ်ြဖစ် အမျိုးသမီးြဖစ်ေနတဲ့အတွက် မီးယပ်ေရာဂါကိုေတာ့ exclude လုပ်ရမယ်ဆိုြပီးေတာ့ အကုန်စမ်းပါတယ်။ မစမ်းခင်မှာ ေသေသချာချာ ေဆွးေနွးြပီးကို စမ်းတာ။ သေဘာတူညီမှု မယူပဲနဲ့ ဘာမှ မလုပ်ဘူး။ “ညီမေလးေရ။ ငါ့ညီမကလည်း ေရာဂါရလာတယ်။ အကိုကလည်း ဆရာဝန်ြဖစ်ေနတယ်။ ညီမေလးအသက်အရွယ်နဲ့ဆို အိမ်ေထာင်ကျြပီးသား ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။
အကိုကလည်း အိမ်ေထာင်သည်တစ်ေယာက်ပါကွယ်။ အခုအချိန်မှာ ညီမေလးက လူနာ၊ အကိုက ဆရာဝန်ြဖစ်ေနေတာ့ ဘယ့်နှယ်မှ သေဘာမထားပါနဲ့ ငါ့ညီမရယ်။ အမျိုးသမီးတို့ဘာဝ မီးယပ်ေရာဂါဆိုတာေတွ ရှိတယ်။ အကိုတို့ဘက်က မစမ်းသပ်မိလို့ လွတ်သွားတာမျိုးရှိရင် ငါ့ညီမဘက်က နစ်နာလိမ့်မယ်။ အကိုတို့ဘက်မှာလည်း အနာတြခားေဆးတြခားြဖစ်တယ်။ တို့တေတွ ေမာင်လိုနှမလိုပဲ သေဘာထားြကပါစို့ကွယ်။ အကို့ကိုလည်း မရှက်နဲ့။ အကိုလည်း ဘယ်လိုမှ သေဘာမထားဘူးေနာ်..။” သူေြပာတာေတွ အကုန်ေတာင် မမှတ်မိေတာ့ဘူး။ အဲလိုမျိုး နာရီဝက်ေလာက် တရားေဟာြပီးမှ စမ်းပါတယ်။ ေတာ်ပါေသးရဲ့။ သူ့တစ်ေယာက်တည်း စမ်းတာေတာ့ မဟုတ်ဘူး။
ေဟာက်ဆာဂျင်ကို အနားေခါ်ြပီး “ညီေလးေရ။ Antibiotic cover ရေအာင် အကို့ကို Genta ေလးတစ်လံုးေလာက် ထိုးေပးပါဦး။” လို့ ခိုင်းြပီး စမ်းတာဗျ။ ဘာလို့ အိုဂျီမလုပ်သလဲ မသိပါဘူး။ အသက်နည်းနည်းြကီးသွားတဲ့ မိန်းမေတွကျေတာ့ ေသွးဆံုးြပီထင်လို့လားမသိ ေမးလည်းမေမး စမ်းလည်းမစမ်း။ ေယာကင်္ျားလူနာကျေတာ့ အူကျတယ်ဆိုရင်ေတာင် ဘယ်လားညာလားပဲ ေမးတယ်။ လှန်ေတာင် မြကည့်ဘူး။ မုတ္တြဖစ်ေနရင် ဘယ်လိုလုပ်မလဲ။ သူများအေြကာင်းလည်း မေြပာတတ်ပါ။ စပ်မိစပ်ရာ ကွိစိကွစနဲ့ ကုန်ပါြပီ။ ေြပာချင်တာက ဆရာဝန််တစ်ေယာက်မို့လို့ လူနာက ယံုြကည်စွာ ေပးအပ်ထားတဲ့အခွင့်အေရးကို အလွဲသံုးစား မလုပ်ရဘူးဆိုတာပါ။
လူနာဟာ ဆရာဝန်ဆီမှာ ကုသတဲ့အခါ သူများကို မသိေစချင်တဲ့ သူ့ရဲ့ လျှို့ဝှက်ချက်ေတွကို ကုသမှုမှာ အေထာက်အကူြဖစ်ေစရန်အလို့ငှာ ဖွင့်ဟဝန်ခံရတာေတွ ရှိပါတယ်။ တခါတေလ သူ့မိန်းမကိုေတာင် မသိေစချင်တဲ့ဟာေတွကို ဆရာဝန်နဲ့ တိုးတိုးတိတ်တိတ် ေဆွးေနွးရတာေတွလည်း ရှိတာပဲ။ အဲဒါမျိုးကို ေမာင်စံဖားလို အေကာင်မျိုး လာေြပာလို့ကေတာ့ ေနာက်ဆယ်မိနစ်ေလာက်ဆို လူတစ်ရာေလာက် ဖတ်ြပီးြဖစ်ကုန်မှာေပါ့။ အဲဒါေြကာင့် မေြပာသင့်ဘူးလို့ ေြပာတာ ရှင်းပလား။ ခုဟာက နံမည်မေဖာ်တာပဲ ရှိတယ်။ ဘာကျန်ေသးလို့တုန်း။ ဒါက ဒီလိုရှိတယ်ခင်ဗျ။ “ဖွင့်ဆိုအပ်သည်တို့မှလွဲ၍” တဲ့။ လက်တစ်လံုးြခား လုပ်ြပန်ြပီ မထင်နဲ့ေနာ်။ ကျားြမီးဆွဲထားလို့ လွှတ်မရြဖစ်ေနတာ။ ေရးေနတာက Ethical Issue ြဖစ်ေနေတာ့ နားလည်မှုလွဲသွားလို့ မြဖစ်ဘူး။ ကျင့်ဝတ်စည်းကမ်းေတွအေြကာင်းကို ေသေသချာချာ သေဘာေပါက်ေအာင် ဥပမာ ဥပေမယျေတွနဲ့ ရှင်းြပတဲ့အခါ တရားကိုယ်သေဘာကို ေကျာ်ြပီး ဘူေလးလဲ ဟဲ့။ ဘယ်တုန်းကလဲဟဲ့။ ဂယ်ြကီးလား။ ဂယ်ြကီးေပါ့။ ဘယ်သူေြပာတုန်း။ အဲလို အဲလို ေချာ်ေတာေငါ့ကုန်မှာစိုးလို့။
“ဟိတ်ေကာင်ေတွ။ ဒါမလုပ်ရဘူး။ လုပ်ရင်သတ်မယ်။ ဒါပဲ။” လို့ အာဏာစက်နဲ့ ထုတ်ြပန်ထားတာမျိုး မဟုတ်ေလေတာ့ ကိုယ်ချင်းစာစိတ်နဲ့ ဆင်ြခင်တံုတရားနဲ့ ေစာင့်ထိန်းလိုက်နာနိုင်ပါေစေြကာင်း ရည်မှန်းလို့ ေရးသားပါတယ်။ ေဆာ်လိုက်မဟဲ့ ေညှာ်လိုက်မဟဲ့ ဘယ်တုန်းကမှ မရည်ရွယ်ပါဘူး။ ကိုယ်ေရးတဲ့စာကို လူစိတ်ဝင်စားမယ့် အပုပ်အစပ်ေလးေတွထည့်ြပီး ေကျာ်တာေလှာ်တာလည်း မဟုတ်ပါဘူး။ တကယ်ဆို စိတ်ေတာင် ပူပါေသးတယ်။ အြပင်လူေတွစိတ်ထဲမှာ ဆရာဝန်သွားြပရင် ဒါမျိုးေတွ ြကံုတတ်သတဲ့ဆိုြပီး အလကားေနရင်း စိုးရိမ်ကုန်မှ ဒုက္ခ။ ဒါေပမယ့် တစ်ခုေတာ့ စဉ်းစားြကည့်ပါေနာ်။ ဒီအြဖစ်အပျက်မျိုးဟာ ေနရာတိုင်းမှာ ရှိတတ်ြပီးသားေပမယ့် ေဆးေလာကမှာ မေတာ်တဆြကံုလာခဲ့တယ်ဆိုရင် ဘယ့်ေလာက် အရုပ်ဆိုး အကျည့်တန်သလဲ ဆိုတာကို သေဘာေပါက်ြပီ မဟုတ်လား။
မေဟာ်သဓာဇာတ်ေတာ်ထဲက ေသနက၊ ေဒဝိန္ဒ၊ ကာမိန္ဒ၊ ပဂုတ္တ အမတ်တို့လို ပဥ္စမေြမာက်အမတ်ြကီးအြဖစ်နဲ့ “လျှို့ဝှက်ချက်တို့ကို မိမိကုသေနေသာ ဆရာဝန်အား ဖွင့်ဟတိုင်ပင်ရာ၏။” လို့ မဆိုချင်ပါဘူး။ ေကျးသားငယ်ကေလးလို “ငါမှတဆင့် ငါ့သခင် သိေစအံ့။ ငါ့သခင်မှတဆင့် ငါ့နန်းေတာ် သိေစအံ့။ ငါ့နန်းေတာ်မှသည် ငါ့တိုင်းြပည်သိေစအံ့။ ငါ့တိုင်းြပည်မှသည် ၁၀၁ ပါးေသာ ထီးေဆာင်းမင်းအေပါင်း သိေစအံ့။” လို့လည်း ေကးဝဋ်ေခါင်းေပါ် ေကျးေချး မယိုဝံ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့် ပညာရှိ ဘုရားအေလာင်းြကီး ေြပာတဲ့ “မည်သူ့ကိုမျှ မေြပာအပ်။” ဆိုတဲ့စကားမှာေတာင်မှ Key Words ကေလး ရှိပါတယ်။
“ကိစ္စမြပီးမီ” တဲ့။ “ဒါဆို လူနာြပန်သွားတဲ့အခါ သူ့အတင်းတုပ်လို့ ရြပီေပါ့ေနာ်။” လို့ မထင်နဲ့ဦး။ ဆရာဝန်ေတွထိန်းသိမ်းထားတဲ့ လျှို့ဝှက်ချက်ေတွကို လိုအပ်လို့ရှိရင် တရားရံုးေတာ်က ထွက်ဆိုေစတဲ့အခါမှ တရားသူြကီးနဲ့ နှစ်ကိုယ်ြကားထွက်ဆိုရပါသတဲ့။ (ဒါကလည်း အမှုနဲ့ သက်ဆိုင်ဦးမှ) ဒါေြကာင့် ရဲေဆးစာေပးတဲ့အခါမှာ ဆရာဝန်ေတွက ရဲကိုလည်း မေပးဘူး။ အမှုသည်ကိုလည်း မေပးဘူး။ ချိတ်ပိတ်ြပီးမှ တရားရံုးေတာ်ကို သက်ေသအြဖစ်တင်ရပါတယ်။ ဒါတင်မကပါဘူး။ ဆရာဝန်ဆီက ထွက်လာတဲ့ လျှို့ဝှက်ချက်ဆိုတာ တရားရံုးမှာ ကျမ်းကျိန်တဲ့ “ All of the truth, the whole truth, nothing but the truth.” ဆိုတာမျိုး မချွင်းမချန်သံေတာ်ဦးတင်ရတာမျိုး မဟုတ်ပဲ ေနရာဌာနအလိုက် သက်ဆိုင်သေလာက် လိုအပ်သေလာက် ဖွင့်ဆိုအပ်သေလာက်ကိုသာ သိေစအပ်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့် ဖွင့်ဆိုအပ်သည်တို့မှ လွဲ၍ လို့ ဆိုထားတာ။ ထိန်ချန်ထားရတယ်လို့ဆိုလိုတာ မဟုတ်ဘူးေနာ်။ မသက်ဆိုင်ပဲ သင်သိသမျှ ေြဖဆိုပါ မလုပ်နဲ့လို့ ေြပာတာ။ စိတ်မပူပါနဲ့။ ဟိုကလည်း မဆိုင်တာေတွ ေမးမှာမှ မဟုတ်တာ။
ဗူးတစ်ရာအေပါက် လံုေအာင် မပိတ်နိုင်တဲ့အြဖစ်မှာ ေရွှသမင် ဘယ်ကပဲထွက်ထွက် သမားေတာ်ြကီးတာက မထွက်ဖို့ပဲ လိုပါတယ်။ ခုဟာက တချို့လူေတွများ တမင်ေြကာ်ြငာဝင်ေနသလား မသိပါဘူး။ ဟိုမင်းသမီးေလး သူ့ေယာကင်္ျားနှိပ်စက်လို့ ထိပ်သီးကေလး ြပတ်သွားတာလည်း တိုင်းသိြပည်သိ။ ဒါမျိုးေတွ ဆရာဝန်ဆီက ေပါက်ြကားတာ မဟုတ်ရင် ေတာ်ေသးတာေပါ့ လို့သာ ေအာင့်ေမ့မိတယ်။
ေမာင်သာရေရးြပီး ဦးဝဏ္ဏ အကယ်ဒမီရခဲ့တဲ့ “ကတ္တီပါဖိနပ်စီး ေရွှတီးေဆာင်း” ကို မှတ်မိြကဦးမယ် ထင်ပါတယ်။ ဝတ္ထုတစ်ခုလံုးရဲ့ အဓိကအေြကာင်းအရာ ေသာ့ချက်ကေတာ့ အဲသည် “ဆရာဝန်ေတွ ေစာင့်ထိန်းအပ်ေသာ ကျင့်ဝတ်” ဆိုတာကို ဇာတ်အိမ်တည်ထားပါတယ်။ စိတ်ေဝဒနာသည်မေလးတစ်ေယာက် နဲ့ သူ့ကို ေဆးကုတဲ့ဆရာဝန်ကေလးတစ်ေယာက် တေြဖးေြဖး သံေယာဇဉ်တွယ်ြပီး ချစ်သွားြကတယ်။ နှစ်ဦးစလံုး အိမ်ေထာင်မရှိ လွတ်လပ်တဲ့ အပျို လူပျိုချင်းေပမယ့် ြပဿနာက ဆရာဝန် နဲ့ လူနာ ြဖစ်ေနတယ်။ ခုေခတ်လိုဆိုရင်ေတာ့ “အေြခအေနမတူရင် မချစ်ရဘူးလို့ ပညတ်ချက်ေတွ ရှိထားလား။ အချစ်ဆိုတာ ေြပာရခက်တာမို့ တို့ချစ်မိတာ အြပစ်ရှိလား။” ဆိုရင် သီချင်းတစ်ပိုဒ်တည်းနဲ့တင် အေြကာကြပတ်ေနြပီ။ ငယ်ငယ်ဆိုတဲ့ အလှည့်ေတာင် မေရာက်လိုက်ဘူး။ အဲဒီေခတ်တုန်းက ဝတ္ထုထွက်လာတဲ့အချိန်မှာ ေတာ်ေတာ်ကေလး ဂယက်ရိုက်သွားပါတယ်။ ဆရာဝန်ကျင့်ဝတ်အရ ဒီလိုအြဖစ်အပျက်မျိုး မရှိသင့်ပါဘူး။ ထားက ဆရာ့ကို ချစ်တာ သံေယာဇဉ်တွယ်လာတာဟာ သူ့အတွက် ယံုြကည်စိတ်ချရတဲ့၊ သူ့အေပါ်ဘယ်ေတာ့မှ မညာတဲ့သူမို့လို့ ချစ်ေနတာ။ တကယ်လို့ သူ့ဆရာဝန်သာ မဟုတ်ရင် ထားက ဘယ် အနားကပ်ခံမှာလဲ။
ဘယ်သူ့ကိုမှ ထုတ်မေြပာတဲ့ သူ့ခံစားချက်ေတွကို ဘယ်ဖွင့်ေြပာမလဲ။ ဒါဆို ဆရာက ထားက ဆရာဝန်မို့ လက်ပွန်းတတီးေနတာကို အခွင့်ေကာင်းယူရာ ေရာက်သွားြပီ။ ေနာက်တစ်ချက်က ထားကအခု စိတ်မမှန်လို့ ဆရာ့ကို ချစ်တယ်လို့ သူ့ဘာသာထင်ေနတာေလ။ နဂိုအတိုင်း စိတ်ြပန်မှန်သွားတဲ့အခါ ဆရာ့ကို ချစ်ချင်မှ ချစ်မှာေပါ့။ သူ့မှာ ချစ်သူရှိခဲ့သားပဲ။ အဲသည်ချစ်သူကိုပဲ ြပန်ချစ်ချင် ဆက်ချစ်ချင် ချစ်မှာေပါ့။ ဒီလိုဆိုရင်လည်း ဆရာက ထားရဲ့စိတ်ေဝဒနာအေပါ်မှာ အခွင့်ေကာင်းယူရာေရာက်ြပန်ေရာ။ တစ်ဘက်ကေတွးရင် စိတ်ေဝဒနာသည်မို့လို့ ပံုမှန်စိတ်အေြခအေန မရှိတဲ့၊ သူ့ရဲ့သေဘာတူြကည်ြဖူမှုကို သူ့ကိုေဆးကုေနတဲ့ ဆရာဝန်တစ်ေယာက်အေနနဲ့ အတည်ယူြပီး ဆံုးြဖတ်လို့ မရဘူး။ ဒီအေြကာင်းအရာေတွကို ေခါင်းစားရင်း ထားကို သစ်စိမ်းချိုးချိုးမိြပန်ေတာ့ ေရနစ်သူ ဝါးကူထိုးသလို နဂိုစိတ်ဖိစီးမှုအေပါ်မှာ ချစ်သူနဲ့ေကွကွင်းရြခင်းေသာက၊ ယံုြကည်ေနသူကလည်း ယံုြကည်လို့ မရပါလားဆိုတဲ့ ေနာင်တေတွ သံသယေတွေြကာင့် စိတ်ေဝဒနာြပန်ေဖာက်သွားပါတယ်။ ဆရာဝန်ေတွရဲ့ ကျင့်ဝတ်နဲ့ပတ်သက်လာရင် အချစ်ေတွ ဘဝေတွကေတာင် လွှမ်းမိုးလို့မရဘူးဆိုတဲ့ အေတွးအြမင် အြငင်းအခံုေတွဟာ ေခတ်နဲ့ မေလျာ်ညီေတာ့လို့များ ေပျာက်ကွယ်ကုန်ရသလား မဆိုနိုင်ပါဘူး။
တကယ်လို့များ လူသားပီသစွာ လူသားချင်းစာနာေထာက်ထားတတ်တယ်ဆိုရင် အချစ်နဲ့ပဲ စာနာေတာ်မူြကပါခင်ဗျာ။ ေသွးသားဆန္ဒနဲ့ စာနာနားလည်ေပးြခင်းကိုေတာ့ သည်းခံေတာ်မူြကပါ။ ရုပ်ရှင် မြကည့်ရေသးရင် ဝတ္ထုမဖတ်ရေသးရင် ခံစားြကည့်လိုက်ြကပါဦး။ ရုပ်ဝတ္ထုဆန်တဲ့ အေနာက်တိုင်း အေတွးအေခါ်ေတွက ေခတ်မီေပမယ့် သိမ်ေမွ့နူးညံ့တဲ့ အေရှ့တိုင်းက အယူအဆကေလးေတွကလည်း မပစ်ပယ်ေကာင်းေသးပါဘူး။ အသားချင်းထိတဲ့ အရသာထက် နှလံုးသားချင်းနီးစပ်တဲ့ သိဂင်္ါရရသဆိုတာကို ခံစားဖူးတယ်ရှိေအာင် ြမည်းစမ်းြကည့်ြကပါဦး။ အနည်းဆံုးေတာ့ သည်စာေတွကို ဖတ်ရင် စကားလံုးကေလးေတွ၊ သူများအတင်းအဖျင်းေတွ ဆိုတာထက်ေကျာ်လွန်ြပီး စာေရးတဲ့သူရဲ့ နှလံုးသားထဲက ေစတနာကို ထိေတွ့ ခံစားနိုင်ြကပါေစ လို့ ဆုမွန်ေကာင်း ေတာင်းလိုက်ပါတယ်။
“ဖူးစာနှစ်ခိုင် သေဘာတူပွင့်ြကမယ် ြကံရွယ်။ ချစ်ကဲ့လားကွယ် ြကိုက်ကဲ့လားကွယ်၊ ေမးစမ်းပါရစီ တိုးတိုးတိတ်တိတ်ရယ်။ ေမာင်မလာရင် ေလသာေဆာင် မှန်ြပူတင်းက ြပူြပူေတ့တယ်၊ ြဖူြဖူကေလးရယ်၊ ေတွ့ချင်တာေတွ များြပားလွန်းလို့ ဖိုးလမင်းကို ေအာင်သွယ်ခိုင်းမယ်။ ေြပာလိုက်စမ်းပါေမာင်ရယ်၊ အချစ်တွက် ကိုယ်စားလှယ်။ ခရာတာတာ ေမာင့်မျက်နှာချိုလှတယ်။ ညစဉ်မကွာေပါင်ကွယ် မြကာမီလည်း ေနာင်အြမဲနှစ်လရှည်။ ြမရင်မှာေမာင်ရယ် တစ်နာရီတည်း ေမာင်နဲ့ချစ်ပါရစီ။”
0 comments:
Post a Comment