• “​ေချာင်း​ကိုပစ်၍ ြမစ်ကိုရှာ”

    ရခိုင်ြပည်နယ်မှာ ြမစ်​ေချာင်း​အင်း​အိုင်​ေတွ ​ေပါများ​တယ်ဆို​ေပမယ့်​လည်း​ ရိုး​မ​ေတာင်​ေြကာြကီး​က ဘဂင်္လား​ပင်လယ်​ေအာ်ြကီး​နဲ့​ကပ်လျက် အြပိုင်တည်​ေနတာဆို​ေတာ့​ ​ေြမာက်ဘက်ပိုင်း​မှာသာ ကုလား​တန်ြမစ် (သူတို့​ေခါ် ကစ္စပနဒီ)၊​ ​ေလး​ြမို့​ြမစ်၊​ ​ေမယုြမစ်၊​ နတ်ြမစ်ရယ်လို့​ ြမစ်တပ်​ေခါ်စရာရှိြပီး​ ကျန်တာက​ေတာ့​ ​ေချာင်း​ငယ်​ေြမာင်း​ငယ်က​ေလး​ေတွ များ​ပါတယ်။

    ြပည်မကြမစ်ြကီး​ေလး​သွယ်လို ြမန်မာြပည်တနံတလျား​ ​ေဝး​လံ​ေခါင်ဖျား​ စီး​ဆင်း​ေနစရာမလိုပဲ ရခိုင်ရိုး​မက စီး​ကျလာရင် ရွှတ်ကနဲ ပင်လယ်ဝ ​ေရာက်သွား​ပါ​ေလ​ေရာ။ ဒါ​ေပမယ့်​လည်း​ ကုန်း​တွင်း​ပိုင်း​ကို ဝင်​ေလသမျှ မုတ်သုန်မိုး​ေတွက သူ့​အ​ေပါ်မှာ အရင် ချစ်မိုး​ေစွခဲ့​တာဆို​ေတာ့​ အင်မတန်စိမ်း​လန်း​တဲ့​ ​ေရ​ေဝ​ေရလဲ ​ေတာ​ေတာင်သျှို​ေြမာင်က​ေလး​ေတွ ​ေပါပါတယ်။ ​

    ေချာင်း​ဆို​ေပမယ့်​လည်း​ အညာ​ေဒသက ​ေဒါင်း​ေသတို့​ ဆင်​ေသတို့​လို ​ေနွမှာ ​ေရစပ်စပ်ပဲကျန်တဲ့​ သဲ​ေချာင်း​၊​ ​ေတာင်ကျ​ေချာင်း​မျိုး​ မဟုတ်ပဲ ​ေရအား​ေကာင်း​ေကာင်း​ ​ေချာင်း​ဝကျယ်ကျယ်နဲ့​ပါ။ ​ေရစီး​တန့်​သွား​လို့​ သဲ​ေငွ​ေသာင်ကျွန်း​ ထွန်း​စရာ​ေတာင် သိပ်မရှိလှပါဘူး​။ ​ေရစီး​ရှိန်မကုန်ခင် ပင်လယ်ဝကြပန်တက်လာတဲ့​ ဒီ​ေရအတက်အကျနဲ့​ေတွ့​ေတာ့​ ြမစ်ဝကျွန်း​ေပါ်အရပ်လိုပဲ ​ေလှက​ေလး​ ​ေလာင်း​က​ေလး​ေတွနဲ့​ သွား​ရလာရ လွယ်ကူြကတာ​ေပါ့​။ သို့​ေသာ်လည်း​ ဟိုဘက်မှာလို ​ေဗဒါ​ေတွ ဒိုက်ပံု​ေတွ​ေတာ့​ မ​ေတွ့​မိပါဘူး​။ အုန်း​ပင် ဓနိ​ေတာ၊​ ကိုင်း​ေတာြကီး​ေတွပဲ ​ေပါပါတယ်။

    ရန်ကုန်-စစ်​ေတွ ကား​လမ်း​မြကီး​ဆိုတာ​ေတာင် ​ေပါ်လာတာ ဘာမှ မြကာ​ေသး​ပဲ ခုထက်ထိ ​ေဖာက်လို့​ေကာင်း​တုန်း​၊​ ြပင်လို့​မဆံုး​ရှိတုန်း​ဆို​ေတာ့​ ရခိုင်မှာစည်ကား​တဲ့​ ြမို့​ြကီး​ ရွာြကီး​များ​ဟာ ​ေရဆိပ်ရှိတဲ့​ေနရာ​ေတွြဖစ်​ေန​ေတာ့​တာ မဆန်း​ပါဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ ​ေတာင်ကုတ်​ေလာက်က က​ေလး​ထိန်း​လာလုပ်တဲ့​ သူငယ်မ​ေလး​ေတွက စစ်တိုင်း​ြကီး​ ရံုး​စိုက်ရာ အမ်း​ေရွှြမို့​ြကီး​ကို ဂနိုင်စာရင်း​သွင်း​ထား​ြပီး​ ​ေရွှထွက်ရင်​ေတာင် မ​ေနနိုင်​ေပါင်​ေတာ် လို့​ ​ေအာ့​ေြကာလန်ြကတာ​ေနမှာပ။ ရံုး​ေတာ်​ေပါ်က ​ေစလိုရာ​ေစ ဘိုး​ဘိုး​ြကီး​များ​က​ေတာင် “ရခိုင်ြပည်နယ်တစ်ခုလံုး​ ဘယ်​ေနရာသွား​သွား​၊​ သွား​ချင်တဲ့​ေနရာသွား​ ဆရာဝန်တစ်​ေယာက်အတွက် ထမင်း​ငတ်စရာမရှိဘူး​။ အကုန်ဂျီပီ​ေကာင်း​တယ်။ အမ်း​ကလွဲလို့​။” လို့​ ​ေြပာစမှတ်ရှိြကတာ ြကား​နာဖူး​ပါရဲ့​။

    ကိုယ်က​ေတာ့​ အမ်း​မှာ ​ေပျာ်​ေပျာ်ြကီး​ေနလာခဲ့​တာ ြကာြပီဆို​ေတာ့​ တယ်ဟုတ်တဲ့​ငါပါလား​လို့​ စိတ်ြကီး​ေတွ ဝင်ြပီး​ ဒီတစ်ခါ​ေတာ့​ ရခိုင်မှာ အ​ေခါင်ဆံုး​လို့​ ဆိုတဲ့​ အမ်း​ြမို့​နယ်ထဲက အ​ေခါင်တကာ့​ အ​ေခါင်ဆံုး​ဆိုတဲ့​ ​ေနရာ​ေလး​ေတွကို သွား​လည်ချင်စိတ်​ေတွ ​ေပါက်လာပါတယ်။ ဒါနဲ့​ပဲ အမ်း​ြမို့​နယ် ​ေြမပံုြကီး​ကို ြကည့်​လိုက်တဲ့​အခါ ဘာြမို့​ ဘာရွာ၊​ ဘာအမှတ်တံဆိပ်စာသား​က​ေလး​ေတွမှ တပ်ထား​လို့​မရပဲ ပလာဟင်း​လင်း​ြကီး​ြဖစ်​ေနတဲ့​ ​ေြမာက်ဘက်စူး​စူး​က ဒလက်​ေချာင်း​ဖျား​ရှိရာကို သွား​လည်ြဖစ်ခဲ့​ြပန်ပါတယ်။

    အဲသည်အရပ်က ဘယ်​ေလာက်​ေခါင်သလဲဆိုရင် ​ေြမပံု​ေပါ်မှာ ​ေကျး​ရွာအုပ်စုနံမယ်​ေတာင် ထိုး​ထား​စရာ တစ်ခုနှစ်ခုပဲရှိြပီး​ အစိုး​ရအုပ်ချုပ်​ေရး​ ရံုး​အ​ေဆာက်အဦ ဘာဆိုဘာမှ မရှိ။ ​ေကျး​လက်ကျန်း​မာ​ေရး​ေဆး​ေပး​ခန်း​ေတာင် အခုမှ ​ေဆာက်မလို့​ ​ေနရာရှာထား​တုန်း​၊​ ကား​လမ်း​က ​ေနွအခါမှာ တဝက်​ေလာက် ဝင်လို့​ရြပီး​ မိုး​တွင်း​မှာ​ေတာ့​ ​ေလှနဲ့​ဆန်ရံုကလွဲလို့​ ဘာမှ မရှိ။ ​ေချာင်း​စပ်မဟုတ်တဲ့​ေနရာ​ေတွမှာ ချင်း​ရွာက​ေလး​ေတွရှိြပီး​ နံမယ်ဘယ်လို​ေခါ်သလဲဆို ဘယ်သူမှ ​ေရ​ေရရာရာ မ​ေြပာနိုင်ပဲ ​ေတာင်​ေပါ်သား​ေတွ ​ေနတဲ့​ရွာ​ေလး​ေတွ လို့​ပဲ ​ေြပာြကပါတယ်။ လူ​ေတွ​ေနတာက​ေတာ့​ အမှန်ပါ။ ဘာလို့​ဆို​ေတာ့​ ​ေဆး​ရံုကို အဲသည်ဘက် လူနာ​ေတွ ​ေရာက်​ေရာက်လာြကသား​ပဲ။ များ​ေသာအား​ြဖင့်​ ​ေစာင်ြကား​ြကီး​ကို ဝါး​ဘိုး​ဝါး​နဲ့​လျှိုြပီး​ လူနာကို ​ေရှ့​တစ်​ေယာက် ​ေနာက်တစ်​ေယာက်ထမ်း​လာြကတာ လမ်း​မှာတင် နှစ်ရက်ြကာခဲ့​သတဲ့​။ ဗန္ဓုလစစ်ချီတဲ့​နည်း​ကို သည်​ေန့​အထိသံုး​ေနြကတုန်း​ပါပဲ။ ​ေဆး​ရံုမှာ​ေတာ့​ အဲလိုလူနာ​ေတွလာရင် “ဆရာ​ေရ။ ဟတ်စကီး​တစ်စီး​ ​ေရာက်​ေနတယ်။” လို့​ အ​ေြကာင်း​ြကား​ြကပါတယ်။

    အဲလိုခါဆိုရင် ခါတိုင်း​လို “ဟိုဟာလုပ်ထား​နှင့်​ ဒီဟာလုပ်ထား​နှင့်​” ဖုန်း​နဲ့​ မှာတမ်း​ေချွလို့​ မရပဲ ကိုယ်တိုင်ချက်ချင်း​တက်ြကည့်​မှ ြဖစ်ပါတယ်။ ဘာလို့​ဆို​ေတာ့​ သူတို့​ေတွက ကိုယ့်​ဆီမလာခင် ရမ်း​ကု​ေရာ၊​ ဓါတ်ကု​ေရာ၊​ နတ်ကု​ေရာ၊​ လုပ်ချင်တာ​ေတွ အကုန် ​ေပါက်ကရလုပ်ထား​ြပီး​ ဘာနဲ့​မှ မရလို့​ ကိုယ့်​ဆီ​ေရာက်လာတာပါ။ ြမန်ြမန်သွား​ြကည့်​ြပီး​ “​ေအာင်မယ်မင်း​ မ​ေသလို့​ေတွ့​ရ ​ေမ့​နိုင်ပါရိုး​လား​။” လို့​ သ​ေဘာထား​ြပီး​သာကု၊​ ​ေသမယ့်​ကံမပါ​ေသး​လို့​ ကိုယ့်​ဆီ​ေရာက်လာတာဆို​ေတာ့​ ကိ်ုယ်ကလည်း​ လုပ်ချင်တာ​ေတွ ​ေလျှာက်လုပ်လိုက်လို့​ ရ​ေသး​တယ်။ ​ေသမှာ မဟုတ်ဘူး​။

    ​ေဆး​ရံုအ​ေနနဲ့​ ဒလက်​ေကျး​ရွာအုပ်စုကို သိ​ေနရတဲ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ ကာကွယ်​ေဆး​ထိုး​ထွက်ရင် အ​ေဝး​ဆံုး​ေနရာ (ညအိပ်ည​ေန သွား​မှရတယ်) တီဘီလူနာ​ေတွ ​ေဆး​ြပတ်သွား​ရင် အလိုက်ရခက်ဆံုး​ေနရာ (တစ်လတစ်ခါ ​ေဆး​လာထုတ်ဖို့​ ချိန်း​တာ​ေတာင် ြပန်လာနိုင်ဖို့​ မလွယ်)။ ​ေကျး​လက်ကျန်း​မာ​ေရး​ေဆး​ေပး​ခန်း​ အသစ်က​ေလး​တစ်ခု တိုး​ချဲ့​ဖွင့်​ထား​ေပး​မယ့်​ေနရာ လို့​ ရင်း​နှီး​ြပီး​သား​ပါ။ အမ်း​ကမ​ေြပာင်း​ခင် တစ်​ေခါက်​ေလာက်​ေတာ့​ သွား​အြကည့်​ချင်သား​ လို့​ စိတ်ကူး​မိ​ေနတုန်း​ ရန်ကုန် ​ေဆး​သု​ေတသနက ငှက်ဖျား​ေရာဂါ ကွင်း​ဆင်း​ေလ့​လာကုသ​ေရး​အဖွဲ့​ေရာက်လာ​ေတာ့​ အ​ေတာ်ပဲ ြဖစ်သွား​တာ​ေပါ့​။ ကိုယ်မ​ေရာက်ဖူး​ေသး​တဲ့​ေနရာ​ေတွကို ခပ်တည်တည်နဲ့​ လူတတ်ြကီး​လုပ်ြပီး​ လိုက်လိုက်ပို့​ရတာ ဘယ်နှစ်ခါရှိပလဲ​ေတာင် မမှတ်မိ​ေတာ့​ဘူး​။ မသွား​ခင်မှာ ပထဝီ​ေလး​ သမိုင်း​ေလး​ ကိုယ့်​ဘာသာ ရှာြကံ​ေမး​ြမန်း​ဖတ်ြဖစ်​ေတာ့​ စိတ်ဝင်စား​စရာ​ေကာင်း​တာ​ေတွ သွား​ေတွ့​ပါတယ်။

    ​ေြမပံု​ေပါ်မှာြကည့်​ရင် အမ်း​ြမို့​နယ်ဆိုတာ ရခိုင်ရိုး​မကို အမ်း​ေချာင်း​က​ေလး​က ြဖတ်စီး​သွား​လို့​ ြဖစ်လာတဲ့​ ​ေတာင်ြကား​လမ်း​က​ေလး​ေပါ့​။ သူ့​ထဲကို သယု​ေချာင်း​တို့​၊​ ဟင်း​ရွက်​ေချာင်း​တို့​ ​ေချာင်း​ငယ်က​ေလး​ေတွ ဟိုနား​ကစီး​ဝင် သည်နား​ကစီး​ဝင် ဝင်တယ်။ တြခား​ ကိုယ်မသိတဲ့​ေချာင်း​ေတွလည်း​ ရှိလိမ့်​ဦး​မယ်။ အဲသည်​ေတာင်ြကား​လမ်း​က​ေလး​ရဲ့​ ​ေြမာက်ဘက်မှာ​ေတာ့​ မန်း​ေရွှစက်​ေတာ် ဘုရား​ပွဲက ြကည့်​ရင် ဖုန်တလံုး​လံုး​နဲ့​ အ​ေနာက်ဘက် ​ေတာင်​ေပါ်တက်သွား​တဲ့​ ငဖဲဆိုတဲ့​ ချင်း​ရွာက​ေလး​ကို ​ေရာက်တယ်။ အဲသည်ရိုး​မ​ေတာင်တန်း​ြကီး​ရဲ့​ အ​ေရှ့​ဘက်ကဟာ ​ေစတုတ္တရာြမို့​နယ်။ အ​ေနာက်ဘက်ဆင်း​သွား​ရင် မင်း​ြပား​ြမို့​နယ်။ အလယ်က ​ေတာင်​ေပါ်အရပ်ဟာ ​ေြမပံု​ေပါ်မှာ ပလာြကီး​ြဖစ်​ေနတဲ့​ ​ေတာင်​ေပါ်သား​တို့​ေနထိုင်ရာ အရပ်ပဲ။

    ​ေမာရစ်​ေကာလစ်​ေရး​တဲ့​ ဧကရီဖွား​ေစာဝတ္ထုထဲမှာ အဲဒါ သက်တိုင်း​ြပည် လို့​ေခါ်တယ်။ နရသီဟပ​ေတ့​ရဲ့​ စစ်​ေသနာပတိ သ​ေရပစ္စယပ​ေတ့​ရဲ့​ စစ်တပ်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ကို ​ေလး​ြမှား​တစ်ချက်​ေတာင် မပစ်ရပဲ တပ်ပျက်သွား​ေစတဲ့​ ဝိဉာဉ်များ​နဲ့​ စစ်တိုက်နိုင်သူ​ေတာင်​ေပါ်သား​ေတွ ​ေနထိုင်ရာ အရပ်ပါတဲ့​။ အမတ်ြကီး​ရာဇသြကင်္န်ကိုယ်တိုင် စစ်အင်အား​အလံုး​အရင်း​နဲ့​ ​ေြခာက်လတစ်နှစ် ပိတ်ဆို့​တိုက်ခိုက်​ေတာ့​မှ သက်မင်း​က အညံ့​ခံလို့​ ပုဂံသား​ေတွ အနိုင်ရသွား​ေပမယ့်​ ရာဇသြကင်္န်​ေတာင် အဲသည်ကအြပန် ကံကုန်ရှာတယ် လို့​ဆိုတယ်။ သက်တိုင်း​ြပည်ရှိတဲ့​ အ​ေထာက်အထား​အ​ေနနဲ့​ သက်ြမို့​ေဟာင်း​ဆိုတာရယ်၊​ ​ေြမာက်ဦး​မှာ ​ေတွ့​ခဲ့​သလို ​ေကျာက်ဆစ်​ေကျာက်တိုင် ​ေရှး​ေဟာင်း​လက်ရာ အစုအပံု​ေတွရယ် ​ေတွ့​ခဲ့​ရြပီး​ သက်မင်း​သမီး​ညီအမ​ေတွ တည်ထား​တဲ့​ ဘုရား​ေစတီ​ေတွ ဖူး​ခဲ့​ရပါတယ်။ ထူး​ြခား​တာက​ေတာ့​ သက်မင်း​သမီး​ဘုရား​အမ​ေလး​ေတွဟာ ရခိုင်မင်း​သမီး​ေတွလို ​ေမှာက်​ေတာ်ြကီး​၊​ ​ေမှာက်​ေတာ်လတ်၊​ နတ်သျှင်မယ်၊​ စသည်ြဖင့်​ နံမယ် စိမ်း​စိမ်း​ြကီး​ေတွ ​ေပး​မထား​ပဲ ြမဇီဝါ၊​ ြမသီတာ၊​ ြမမာလာ လို့​ အင်မတန် ြမန်မာဆန်သ​ေလာက် ​ေရှး​မကျတဲ့​ အမည်​ေလး​ေတွ မှည့်​ထား​ြကပါတယ်။ ဘုရား​သမိုင်း​ ပါး​စပ်ရာဇဝင်​ေတွက​ေတာ့​ တစ်​ေကျာင်း​တစ်ဂါထာ ​ေြပာဆို​ေနြကြပီး​ သူတို့​ဆီက ဘုရား​တိုင်း​ဟာ မြကာခန ဓါတ်​ေတာ်​ေတွ ကွန့်​ြမူး​ြကတယ်။ ဆင်လာဖူး​တယ်။

    ကျား​လာဖူး​တယ်။ နဂါး​လာဖူး​တယ်လို့​ ဒဏ္ဍာရီပံု​ေတွလည်း​ ရက်စွဲအတိအကျနဲ့​ အခိုင်အမာဆိုြက​ေလ​ေတာ့​ စာအုပ်အငှား​ဆိုင်​ေတွမှာ အ​ေတွ့​ရများ​တဲ့​ ဂမ္ဘီရတို့​ လျှို့​ဝှက်ဆန်း​ကျယ်တို့​ထဲ ပါြပီး​ေလာက်​ေရာ​ေပါ့​ လို့​ ​ေအာင့်​ေမ့​မိပါတယ်။

    ဒလက်​ေချာင်း​ဖျား​ရဲ့​ ​ေနာက်ထပ် စိတ်ဝင်စား​စရာတစ်ခုက​ေတာ့​ ဘိုး​ေတာ်ဘုရား​လက်ထက်က သား​ေတာ် အိမ်​ေရှ့​ဥပရာဇာ ရခိုင်ကို စစ်ချီတဲ့​အခါ သူက ပန်း​ေတာင်း​ကတဆင့်​ ​ေတာင်ကုတ်လမ်း​အတိုင်း​ ချီပါသတဲ့​။ လက်ဝဲ​ေြကာင်း​ချီတဲ့​ သတိုး​မင်း​ေစာက ဘား​အိုင်က​ေနချီြပီး​ ဒလက်ြမစ်ဆိပ်က​ေစာင့်​ပါသတဲ့​။ လက်ယာ​ေြကာင်း​ချီတဲ့​ သီရိဓမ္မရာဇာက လင်း​ပ​ေတ့​ကချီြပီး​ တန်လွှဲ​ေချာင်း​ဆိပ်က​ေစာင့်​ပါသတဲ့​။ ​ေရ​ေြကာင်း​ချီသူ ​ေနမျိုး​ေကျာ်ထင်က ​ေမာ်တင်စွန်း​ဘက်က ပတ်လာြပီး​ သား​ေတာ် ဥပရာဇာနဲ့​အတူ ရမ်း​ြဗဲက ရခိုင်အိမ်​ေရှ့​စံကို အရင် သိမ်း​ပါသတဲ့​။ ​ေနာက်မှ ဒလက်​ေချာင်း​ဝမှာ လာဆံုြပိး​ ဓညဝတီကို ဆက်ချီတယ် လို့​ ဆိုပါတယ်။ ဦး​ေမာင်​ေမာင်လတ်​ေရး​တဲ့​ ကုန်း​ေဘာင်​ေခတ် ြမန်မာရာဇဝင်​ေတာ်ြကီး​အရဆိုရင်​ေတာ့​ အဲသည် ဒလက်​ေချာင်း​ဖျား​အရပ်ဆိုတာ ြမန်မာ စစ်သည်ဗိုလ်မင်း​ေတွ စစ်စခန်း​ချခဲ့​တဲ့​ေနရာ၊​ စစ်ြပင်စစ်ခင်း​ခဲ့​တဲ့​ေနရာ၊​ ဗျူဟာအချက်အချာကျတဲ့​ေနရာလို့​ ဆိုရမလို​ေပါ့​။ သူတို့​ေခတ်မှာ​ေတာ့​ သက်တိုင်း​ြပည်ရှိ​ေသး​တယ်ဆိုတဲ့​ အ​ေထာက်အထား​ မ​ေတွ့​ရ​ေတာ့​ပါဘူး​။

    သို့​ေသာ်ြငား​လည်း​ ရခိုင်ြပည်နယ်မှာ မှီတင်း​ေနထိုင်ြခ့​ြကတဲ့​ တိုင်း​ရင်း​သား​မျိုး​နွယ်စု လူနည်း​စု (Minority Ethnics) ဆိုတာ​ေတွထဲမှာ သက်၊​ ကမ်း​ယံ၊​ ပျူ၊​ ြမို၊​ ခမီ။ ဒိုင်း​နက် လို့​ေခါ်တဲ့​ ​ေတာင်​ေပါ်သား​တိုင်း​ရင်း​သား​ေတွ ရှိခဲ့​တယ်ဆိုတာ ြမန်မာ့​စွယ်စံုကျမ်း​ေတွ ထဲမှာ​ေရာ၊​ စစ်​ေတွနဲ့​ ​ေြမာက်ဦး​က ယဉ်​ေကျး​မှုြပတိုက်​ေတွထဲမှာ​ေရာ အ​ေထာက်အထား​ ခိုင်ခိုင်မာမာ ရုပ်လံုး​ရုပ်ြကွ​ေတွနဲ့​ ြပသထား​ပါတယ်။ အဲသည်တိုင်း​ရင်း​သား​မျိုး​နွယ်စုက​ေလး​ေတွအဖို့​ မျိုး​တုန်း​ေပျာက်ကွယ်သွား​ေတာ့​မယ့်​ အန္တရာယ်ရှိ​ေနြပီလို့​ေတာင် ဘယ်သူကမှ မ​ေြပာနိုင်​ေတာ့​ပါဘူး​။ သူတို့​ကိုယ်သူတို့​ မျိုး​တုန်း​ေပျာက်ကွယ်ရပါ​ေတာ့​မယ်ဆိုြပီး​ နိုင်ငံတကာမှာ ကလိန်​ေစ့​ြငမ်း​စင် အသံ​ေကာင်း​ဟစ်​ေနတဲ့​ သိန်း​ေပါင်း​များ​စွာ​ေသာ ဘဂင်္ါလီကျူး​ေကျာ်သူ​ေတွရဲ့​ အနိုင်ကျင့်​နှိပ်စက်မှု​ေြကာင့်​ အမှန်တကယ် မျိုး​တုန်း​ေပျာက်ကွယ်သွား​တာ ြကာ​ေတာင်ြကာလှမှပဲကိုး​။ လူကိုလူချင်း​ြမိုတဲ့​ဘဝမှာ​ေတာ့​ သူတို့​ ကုလား​ကုလား​ချင်း​ေတာင် မချန်တာမို့​ အခုဆိုရင် ကမာန်လူမျိုး​ေတွ၊​ မရမာြကီး​လို့​ေခါ်တဲ့​သူ​ေတွ​ေတာင် အမျိုး​ေပျာက်လုလု ြဖစ်လာပါြပီ။ (မယံုရင် ကိုြမ​ေအး​ဆိုတဲ့​လူြကီး​ကို ​ေမး​ြကည့်​) ​ေတာ်ြပီကွယ်။ ဒီဘူတာ မဆိုက်ချင်လို့​ ဆက်​ေမာင်း​လိုက်​ေတာ့​မယ်။ အခု​ေလာ​ေလာဆယ် ဒလက်​ေချာင်း​ဖျား​မှာ ဘယ်သူ​ေတွ ​ေနြပိး​ ဘာ​ေတွ လုပ်ကိုင်စား​ေသာက်ြကသလဲ။

    ဒလက်​ေချာင်း​ဆိုတာ ရန်ကုန်စစ်​ေတွ ကား​လမ်း​ေပါ်မှာ ​ေဆာက်ထား​တဲ့​ တံတား​အြကီး​ြကီး​ေတွထဲက ကဇုကိုင်း​တံတား​ြဖတ်ထိုး​ထား​တဲ့​ေချာင်း​ြကီး​ပါ။ အမ်း​ြမို့​နယ်နဲ့​ ​ေြမပံုြမို့​နယ် အစပ်နား​မှာ ရှိပါတယ်။ မနှစ်တုန်း​က အဲသည်တံတား​ြကီး​ကျိုး​ေနလို့​ ကား​ေတွ ညအိပ်ြပီး​ ဖက်ကူး​ဖို့​ေစာင့်​ရတဲ့​ေနရာပါ။ အခု​ေတာ့​ ​ေကာင်း​သွား​ပါြပီ။ ဒလက်​ေချာင်း​အထက်ကိုတက်ချင်ရင် ကဇုကိုင်း​က​ေန စက်တပ်​ေလှက​ေလး​နဲ့​ နှစ်နာရီ သံုး​နာရီ​ေလာက် ဆန်တက်ရပါတယ်။ ​ေရတက်​ေရကျက ကဇုကိုင်း​အထိပဲ ရှိတာမို့​ သူ့​အညာဘက်မှာ ရပ်ြကီး​ရွာြကီး​ မရှိ​ေတာ့​သ​ေလာက်ပါပဲ။ အခုသွား​တဲ့​ ဒလက်​ေကျး​ရွာအုပ်စုဆိုတာ ​ေရာက်မှပဲ အိမ်​ေြခက​ေလး​ နည်း​နည်း​ပါး​ပါး​ ြမင်ရပါတယ်။ ဒီ​ေရမ​ေရာက်​ေတာ့​လို့​ အ​ေြကဘက်က ကမ်း​ေထာင်း​ြကီး​တို့​ သရက်​ေတာင်တို့​လို ​ေရလုပ်ငန်း​မဖွံ့​ြဖိုး​ပါဘူး​။

    ​ေရချိုရတာ​ေလး​တစ်ခုပဲ ရှိတယ်။ စိုက်​ေလာက်ပျိုး​ေလာက်တဲ့​ ​ေြမြပန့်​ကျြပန်​ေတာ့​လည်း​ များ​များ​စား​စား​ မရှိြပန်လို့​ ဝမ်း​စာ​ေတာင် မင်း​ြပား​က ဝယ်ရတယ် လို့​ ​ေြပာပါတယ်။ မစိုက်ပဲနဲ့​ အလိုလို ​ေပါ​ေပါများ​များ​ေပါက်​ေနတာက​ေတာ့​ ​ေတာင်​ေပါ်က ဝါး​ေတာြကီး​ေတွပါပဲ။ ပျိုတို့​လူ ယာမလုပ်တယ်။ ဝါး​ခုတ်တဲ့​ေတာင်ဆိုတာ သည်အရပ်​ေပါ့​။ ြကိမ်​ေတွ​ေပါလို့​ ြကိမ်ခုတ်တဲ့​သူ​ေတွကလည်း​ ခုတ်ြကပါတယ်။ သစ်ြကီး​ဝါး​ြကီး​ဆိုတာက​ေတာ့​ သိတယ် မဟုတ်လား​။ သူတို့​လို ဘာမှမဟုတ်တဲ့​ ​ေတာင်​ေပါ်သား​ေတွအဖို့​ သစ်ပင်ခုတ်ဖို့​ မ​ေြပာနဲ့​ သစ်ကိုင်း​ချိုင်ရင်​ေတာင် မိုး​ြကိုး​ပစ်သွား​မှာ​ေပါ့​။ သူများ​ခုတ်ခိုင်း​မှ လက်ခယူခုတ်စား​ရတဲ့​အစား​မျိုး​ေပါ့​။ (သစ်လုပ်ငန်း​မှာ အလုပ်လုပ်တာကို​ေြပာတာပါ) ခု​ေတာ့​ ခုတ်စရာမကျန်တာနဲ့​ စကား​ထဲ​ေတာင် ထည့်​မ​ေြပာြက​ေတာ့​ပါဘူး​။

    နဂိုကမှ လူ​ေနကျဲတဲ့​ဒလက်ရွာဟာ ​ေချာင်း​ကို ဟိုဘက်သည်ဘက်ခွြပီး​ ​ေတာင်ရွာ ​ေြမာက်ရွာ။ အလယ်ရွာ နဲ့​ အ​ေနာက်ရွာဆိုြပီး​ ခပ်ခွာခွာတင်​ေနတာမဟုတ်ဘူး​။ မ​ေခါ်မ​ေြပာ၊​ မဆက်ဆံပဲ ရန်သူြကီး​ေတွ လုပ်​ေနြကသတဲ့​။ တယ်ခက်တဲ့​ေတာင်​ေပါ်သား​ေတွကွယ်။ ဘာသာတရား​အဆံုး​အမမှ မရှိပဲကိုး​ လို့​ မထင်လိုက်နဲ့​ေနာ်။ အဲသည်ဘာသာတရား​ ြကည်ညိုလွန်း​လို့​ မ​ေခါ်နိုင် မ​ေြပာနိုင်ြဖစ်ကုန်ြကတာ။ သက်မင်း​သမီး​က​ေလး​ေတွ ဘုရား​တည်ြက​ေတာ့​ ရွာသား​အချင်း​ချင်း​ ဘုရား​ချင်း​ တန်ခိုး​ြကီး​ြပိုင်ြကသတဲ့​။ ြဖစ်ရပံုများ​။ အဲသည်ထဲမှာမှ ဓါတ်​ေတာ်​ေတွ ကိန်း​ဝပ်တဲ့​ ြမသိန်း​တန်​ေစတီဆိုတာ နှစ်ဆူြဖစ်​ေနြပန်ပါ​ေရာ။ ​

    ေတာင်ရွာမှာတစ်ဆူ၊​ အ​ေနာက်ရွာမှာတစ်ဆူ။ ထူး​ြခား​လိုက်ပံုက ဘုရား​ကိုယ်​ေတာ်ြမတ် ဆင်း​တုနှစ်ဆူကလည်း​ ဆင်တူက​ေလး​မှ ဆင်တူက​ေလး​။ ရွာသား​ေတွ ဝိုင်း​ေြမှာက်​ေပး​ြကလို့​ထင်ပါရဲ့​။ ​ေရွှကိုယ်​ေတာ်တို့​ ဓါတ်​ေတာ်ကွန့်​ြမူး​ြကတာကလည်း​ အြပိုင်အဆိုင်။ တို့​ဘုရား​ကမှ အစစ်၊​ နင်တို့​ဟာ အတုဆိုြပီး​ တုတ်တပျက် ဓါး​တပျက်​ေတွ ြဖစ်ကုန်လို့​ ​ေရှး​ေဟာင်း​သု​ေတသနက လာရှင်း​တာ​ေတာင် မရဘူး​တဲ့​။ ဘုရား​က ​ေလး​ဆူဆို​ေတာ့​ ကိုယ့်​ရွာ ကိုယ့်​ဘုရား​နဲ့​ကိုယ်​ေနြပီး​ ဘုရား​ပွဲချင်း​လည်း​ ြပိုင်ြကပါသတဲ့​။ ဘဘဘိုက​ေလး​တင့်​ေအာင်ရဲ့​ ဂုဏ်တုဂုဏ်ြပိုင် ြပဇာတ် သည်မှာလာကရင် ​ေကာင်း​မှာ​ေနာ်။ ဦး​စံမတူနဲ့​ ခင်​ေလး​ေဆွြကီး​တို့​ရဲ့​ “သည်လိုတင်စီး​လို့​ေတာ့​ ဘယ်ရမလဲ ဦး​စံမတူ” ဆိုတဲ့​ သီချင်း​ေတာင် ြကား​ေယာင်မိ​ေသး​။ အခု​ေဆး​ေပး​ခန်း​က​ေလး​ ​ေဆာက်မယ့်​အ​ေရး​မှာ​ေတာင်ပဲ “အဲသည်ရွာဘက်မှာ​ေဆာက်ရင် ငါတို့​ရွာက ပိုက်ဆံမထည့်​ဘူး​။” တို့​၊​ “ပိုက်ဆံမထည့်​ရင် ငါတို့​ဘက်မှာ ​ေဆး​လာမကုနဲ့​။” တို့​ ြဖစ်ကုန်ြကတယ်။ သား​သား​လည်း​ သီချင်း​ဆိုချင်စိတ်​ေတွ မ​ေနနိုင်မထိုင်နိုင်ြဖစ်လာြပီး​ “အဲဒါ တို့​ဗမာ။” လို့​ အသံြပဲြကီး​နဲ့​ ထ​ေအာ်ရင် ​ေကာင်း​မလား​ မသိပါဘူး​။

    ဒလက်ကအြပန် အိမ်​ေရာက်​ေတာ့​ ပါလာတဲ့​ အ​ေတွး​မျှင်​ေတွ စာ​ေရး​ရင်း​နဲ့​ ရိုက်လာခဲ့​တဲ့​ ဓါတ်ပံုက​ေလး​ေတွကလည်း​ စိမ်း​စိမ်း​စိုစိုနဲ့​ ​ေတာ်​ေတာ် သာယာသား​ပဲ လို့​ သတိထား​မိပါတယ်။ ဘူတန်မှာတုန်း​ကလို အယ်လဘမ်လိုက် ြပန်ရှဲလို့​ မရတာ စိတ်​ေတာင် မ​ေကာင်း​ဘူး​။ တစ်ပံုတစ်ပံုတင်ရင် တစ်လကိုး​သီတင်း​ြကာတယ်။ တင်လို့​ရသွား​တဲ့​ေန့​ ထီထိုး​ရမ​ေလာက်ပဲ။ ဘုန်း​ြကီး​ေကျာင်း​ဝင်း​ထဲမှာ ခူး​မယ့်​သူမရှိပဲ ပင်လံုး​ညွှတ် ဝင်း​မှည့်​ေနတဲ့​ သရက်ပင်ြကီး​ေတွ ပိန္နဲပင်ြကီး​ေတွလည်း​ ​ေတွ့​ခဲ့​တယ်။ ​ေရာင်း​စား​လို့​ မရလည်း​ ခူး​စား​လို့​ရတာ မသိြကလို့​များ​လား​။ အနံ့​က​ေတာ့​ စား​ေကာင်း​မယ့်​ပံုပါ။ ြပိုလုလု စာသင်​ေကျာင်း​ြကီး​လည်း​ ​ေတွ့​ခဲ့​တယ်။ ​ေကျာင်း​သား​ေတွ ြကည့်​ရတာက​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ် ​ေပျာ်ြကပံုပဲ။ မှန်ဘီဒိုအကွဲ​ေလး​နဲ့​ ကက်ဆက်တိတ်​ေခွက​ေလး​ေတွ ​ေရာင်း​ေန​ေသး​တာလည်း​ ြမင်ခဲ့​တယ်။ အိမ်​ေရှ့​ကြပင်မှာ မိုး​ေဟကိုတို့​ ဟိန်း​ေဝယံတို့​ ​ေတွ့​ခဲ့​တယ်။

    ဘယ်ဆိုး​လို့​လဲ။ သူတို့​လည်း​ သည်အ​ေရာက်လာနိုင်ြကသား​ပဲ။ ြခ​ေသင့်္​ရုပ်ပါတဲ့​ ဆိုင်း​ဘုတ်က​ေလး​ေတွလည်း​ ​ေတွ့​ခဲ့​မိတယ်။ သူတို့​လည်း​ သည်အ​ေရာက်လာနိုင်သား​ပဲ။ ဟုတ်​ေပါင် ​ေယာင်လို့​။ ဘဘြကီး​လှူထား​တဲ့​ ​ေကျာင်း​ေဆာင်သစ်က​ေလး​ေတွလည်း​ ြမင်ခဲ့​မိတယ်။ အကျိုး​လိုလို့​ပဲ ​ေညာင်​ေရ​ေလာင်း​ေလာင်း​ သည်အထိ​ေအာင် လာ​ေလာင်း​လို့​ သာဓုပါ အဘရယ်။ ကမ္ဘာ​ေလာကြကီး​ဟာ ဘယ်လိုပဲ ​ေြပာင်း​လဲ​ေြပာင်း​လဲ၊​ ဒလက်ရွာက​ေလး​ေတွက​ေတာ့​ ဘယ်​ေတာ့​မှ ​ေြပာင်း​လဲသွား​မှာ မဟုတ်ဘူး​ဆိုတာ စိတ်ထဲမှာ ​ေသချာသလို ခံစား​မိပါတယ်။

    “အား​လံုး​သိတဲ့​ အလှူ့​ရှင်ြကီး​ေတာင် အဖိုး​ြကီး​ြဖစ်​ေတာ့​ မယ်ရင်မှာ အပျိုစစ်ကညာ…။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.