ကိုဝင်းဦးြကီးရဲ့ မာစတာပိစ် ဂန္တဝင်လက်ရာ ေဆာင်းအိပ်မက် ကို ြကည့်ရတဲ့အခါ ဇာတ်ကားရဲ့ အထွဋ်အထိပ် Climax က တင်တင်ေအး ေကျာက်ေသတ္တာြကီးကို ဖွင့်လိုက်တဲ့ြပကွက်ပါ။
အထဲမှာ ေအးေအးသင်းြကီးရဲ့ အေလာင်းရှိတယ်ေလ။ တစ်ကားလံုး ေဆာင်းအိပ်မက်ြကီးပါလို့ အခိုင်အမာဆိုလာသူြကီးက လိုက်ကာခန်းဆီးေတွလဲမလို့ ေသတ္တာဖွင့်မယ့် ဇနီးသည်ကေလးကို ြမင်ေတာ့ မျက်နှာထားတည်တည်နဲ့ ဟိန်းေနေအာင်မာန်ြပီး “ြမင့်ြမင့်နွယ် ေကျာက်ေသတ္တာကို မဖွင့်နဲ့။” လို့ တားလိုက်တဲ့အသံဟာ အခုထက်ထိ နားထဲမှာြကားေယာင်သလို မျက်စိထဲမှာလည်း သူ့မျက်နှာ အမူအရာြကီး ြမင်ေယာင်လို့ ရပါေသးတယ်။ သူကိုယ်တိုင် တကယ်လား အိပ်မက်လား မကွဲြပားသလိုပဲ ြကည့်ေနရတဲ့သူအဖို့လည်း ရုပ်ရှင်မှ ဟုတ်ရဲ့လား။ တကယ်များ ြဖစ်ေနတာလား လို့ ဇေဝဇဝါ ြဖစ်သွားေလာက်ေအာင် ေြပာင်ေြမာက်ပါေပတယ်။ မေန့ညကေတာ့ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် အဲသလို ေဆာင်းအိပ်မက်ြကီးတစ်ခု မက်မိတယ်ခင်ဗျ။
အိပ်မက်သာဆိုတယ် တကယ်ြကီးလိုပါပဲ။ လန့်နိုးလာေတာ့ ေရေတွဘာေတွ ေသာက်ယူရတယ်။ အသည်းတုန်အူတုန် ရှိလိုက်ပါဘိ။ အိပ်မက်ထဲမှာေလ ရန်ကုန်ကို ြပန်ေရာက်သွားေရာ။ ေရာက်တာမှ ရန်ကုန်ေဆးရံုြကီးကိုကို ြပန်ေရာက်သွားတာ။ ဘာေတွလုပ်ေနရသလဲဆိုေတာ့ အမယ် စာေမးပွဲစစ်ေနရတယ်ဗျ။ ကျုပ်က စာစစ်သူြကီးေပါ့ေလ။ ပတ်တူးေကျာင်းသားေလးေတွကို ဆာဂျရီစာေမးပွဲစစ်ေနတဲ့ အိတ်ဇမ်မနာြကီး ပါလားဟဲ့။ ဘယ်သူ့ကိုစစ်ရမှာပါလိမ့်။ အလိုေလးေလး အလန်းဇယားကေလးခင်ဗျာ။ လန်ထွက်ေနတဲ့ နံမယ်ြကီးေဆးေကျာင်းသူ ေမာ်ဒယ်ဂဲလ်ကေလး။ (အြပင်မှာ တကယ်မရှိဘူးေနာ်။ အိပ်မက်လို့ေြပာြပီးသား) ကေလးမကေလးက အဆင်းတင်လှတာမဟုတ်ဘူး။ စာလည်းေတာ်သတဲ့ေလ။ (အိပ်မက်ပါဆို) ကဲ ဘယ်ေလာက်ေကာင်းတဲ့ အိပ်မက်ကေလးပါလိမ့်။ လာ ဆက်မက်ြကည့်ရေအာင်။ အိပ်မက်ေကာင်းတုန်း မိုးမလင်းနဲ့ဦး။
ေအာ်စကီပံုစံနဲ့စာေမးပွဲဆိုေတာ့ အရင်တုန်းကလို ေတာင်စဉ်ေရမရ ေလျှာက်ေမးဖို့ မစဉ်းစားနဲ့ သူ့ေဖာမက်နဲ့သူဗျ။ ေကျာင်းသားတစ်ေယာက်ရဲ့ အမှတ်ေပးစာရွက်မှာကိုက စံနစ်တကျြဖည့်စွက်ရမယ့် ဇယားေလးေတွနဲ့ မို့ အဲဒါ အရင်ြဖည့်ြကတာေပါ့။ “သမီး နံမယ်ေြပာ” “……”။ “အသက်” “……..” (တံုးတိတိြဖင့်ေြဖ)။ “ဘယ်မှာေနသလဲကွယ်” “အဲဒါေတွက အေရးြကီးလို့လားရှင်။ သူက ေပးထားတဲ့ အချိန်အေတာအတွင်းမှာ အမှတ်ေတွ အများြကီးရေအာင် ေြဖရဦးမှာ။ ဆရာသိချင် ေနာက်ေတာ့ အင်တာဗျူးေပးမယ်။” ဒါကေတာ့ သူ့ေနာက်ကပါလာတဲ့ အေဖာ်သူငယ်ချင်းမကေလးရဲ့ စကားသံ ြဖစ်ပါတယ်။ ေအာက်ဆွဲေတွကလည်း ပါေသးသကိုး။ အိပ်မက်ဆိုေတာ့ ယုတ္တိရှိတာ မရှိတာ အပထား။ ေဒါသကေတာ့ ေထာင်းကနဲ ထွက်ြပီးသွားြပီ။ “ပံုစံထဲမှာ ပါတဲ့အတိုင်း ေမးတာကွ။ မင်းကသာ သည်စာေမးပွဲခန်းထဲမှာ ဝင်ေြဖခွင့်မရှိတဲ့သူ။ အခုချက်ချင်း ထွက်သွားပါ။”
ဘာရမလဲ။ များစိတ်ကို သိတယ်မဟုတ်လား။ ေအာ်ထည့်လိုက်မိတာ အနားက တြခားစာစစ်သူေတွက မျက်လံုးြပူးြကီးနဲ့ ဝိုင်းြကည့်ကုန်လို့ ပါးစပ်ကေလး အသာပိတ်ြပီး ြပန်ထိုင်လိုက်ရတယ်။ ဟုတ်သားပဲေလ။ ြဖစ်ေသးပါဘူး။ ေတာ်ေတာ်ြကာ ဒီဆရာေလး သိပ်ဆိုးတာပဲ လို့ နံမယ်ထွက်သွားမှြဖင့်။ စိတ်ကိုေလျှာ့လိုက်ြပီးမှ “ကဲ သမီးေရ။ ေဟာသည် လည်ပင်းက သိုင်းရွိုက်ဂလင်းကေလးအေြကာင်း ေြပာြကည့်ရေအာင်ေနာ်။” ကေလးမေလးက ေမာ်ဒယ်ဂဲလ်ဆိုေတာ့ ဂျာနယ်ထဲမှာ အင်တာဗျူးတဲ့အတိုင်းပဲ ေြဖပါတယ်။ “ဟုတ်။ အဲဒါ ဘာေခါ်မလဲဆိုေတာ့။ ဟိုေလ။ ဘယ်လိုေြပာရမလဲ။ အဲဒီအတိုင်းပဲ ရှင့်။ ဟုတ်။” ဗုေဒ္ဓာ။ ဟဲ့။ လုပ်ြကပါဦး။ အဲဒါ မှန်တာလား မှားတာလား။ အမှတ်ဘယ်လိုေပးရမှန်းေတာင် မသိေတာ့ဘူး။ မေပးလို့ေတာ့ မြဖစ်ဘူးေနာ်။ သူက စာေတာ်တယ်တဲ့။ နံမယ်ြကီး။ “သူကေဟာ်မုန်းထုတ်တယ်ေလ သမီးရယ်။ အဲဒါ ဘာေဟာ်မုန်းေတွလဲ။ များရင် ဘာြဖစ်မလဲ။ နည်းရင်ဘာြဖစ်မလဲ။” ဝဋ်ေတာ့လည်ပါြပီဗျာ။ အြကီးအကျယ်ကို လည်တာ။ သူများတကာကို ရွဲ့လာေလသမျှ ကိုယ့်ကို ြပန်ရွဲ့တဲ့တပည့်မျိုးနဲ့မှ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက်ြမိုက် ေတွ့တတ်ပေလ။ တမင်ကို ရွဲ့ြပီး အမှားေတွချည့် ေြဖေနတာ ထင်ပါရဲ့။ ေမးရင်းေမးရင်း ေချွးေတွြပန်ြပီး ေြခဖျားလက်ဖျားေတွ ေအးလာတာက ေကျာင်းသားမဟုတ်ပါဘူး။ စာေမးေနတဲ့ ဆရာပါ။ ဘုရား ဘုရား။ အမှတ်ကလည်း ဘယ်လိုမှ ေပးလို့ မရပါကလား။
သည်အတိုင်းသာဆိုရင် စာေမးပွဲကျလို့ကေတာ့ ငါ ဒုက္ခေရာက်ရေချရဲ့။ သူ့လိုစာေတာ်တယ်လို့ နံမယ်ြကီးတဲ့ေကျာင်းသားကိုမှ ေအာင်ေအာင် မေမးနိုင်လို့ရှိရင် သူများဆရာေတွအလယ်မှာ မျက်နှာဘယ်နားသွားထားရပါ့။ ဆရာြကီးေတွများ သိလို့ကေတာ့ ငါ့ကိုသတ်မှာ။ ေနာက်ဘယ်ေတာ့မှ စာေမးပွဲေခါ်စစ်ခိုင်းေတာ့မှာ မဟုတ်ဘူး။ အြကံအိုက်အိုက်နဲ့ “သမီးရယ် အစာအိမ်ေရာဂါဆိုတာ သိတယ် မဟုတ်လား။ အဲဒါ ကူးစက်တတ်သလား ဟင်။ ဘာေကာင်ကေလးေတွေြကာင့် ကူးတတ်သလဲ ေြပာြပပါဦး။” လို့ “ဘာရာဏသီြပည်လို့ ေခါ်ပါသလဲကွယ်” ေမးခွန်းမျိုး ပျိုးြကည့်လိုက်ေတာ့ စိတ်မရှည်ေတာ့တဲ့ ကေလးမကေလးက ခပ်လှမ်းလှမ်းမှာ စစ်ေနတဲ့ ဆရာြကီးတစ်ေယာက်ကို ြဗဲကနဲ “ြဆာ့… သာမီးကို သူ ဘာေတွ လာေမးေနမှန်း မသိဘူး။ အစမ်းစာေမးပွဲတုန်းက ကျင့်ထားတဲ့ဟာေတွ မေမးပဲ သူ့သေဘာနဲ့သူ ေလျှာက်ေမးေနတယ်။ စာေမးပွဲလည်း စစ်တတ်ပဲနဲ့။” လို့ Voice Message လှမ်းပို့လိုက်တာ ေခါင်းနားပန်းကိုြကီးသွားတာပဲ။ ငါ့ေတာ့ ေြမွေပါက်ပါြပီ။ ဟိုမှာ ဆရာြကီးကလည်း မျက်ေစာင်းြကီးထိုးလို့ကို ဘုြကည့်ြကည့်ေနတာ။ စာစစ်မှူးလုပ်ေနတဲ့ အကိုဆရာေလးတစ်ေယာက်က အသာလက်တို့ေခါ်သွားြပီး “ေဟ့ေကာင်။ မင်းစာေမးပွဲမှာ စာစစ်သူလုပ်ချင်ရင် ဒီအေရေတွမှ မထူလို့ ြဖစ်မလား။ ေခတ်ေတွ စံနစ်ေတွက ေြပာင်းသွားြပီ။ …။”
စသည်စသည်ြဖင့် ရှည်လျားစွာ ဩဝါဒေတွ ေချွေတာ်မူပါေလတယ်။ ဟုတ်ပါရဲ့။ စာေမးပွဲစစ်ရတာ ေြကာက်စရာေကာင်းလိုက်တာ တကယ်ပါပဲ။ တသက်လံုးစာေမးပွဲေတွ ေြဖလာတာေတာင် သည်ေလာက် မေြကာက်ရဘူး။ လန့်နိုးလာတာေတာင် အေြကာက်မေြပေသးဘူး။ တကယ်လို့များ ရန်ကုန်က စာစစ်သူေခါ်ချင်တယ်ဆို ြငင်းကိုြငင်းပလိုက်ေတာ့မယ်။ အိပ်မက်သာဆိုတယ် အြပင်မှာ တကယ်ြဖစ်ေနသလိုပဲ ေြကာက်လိုက်တာများ ေဇာေချွးေလးများေတာင် ြပန်ချင်တယ်။
အိပ်မက်ထဲကအတိုင်း အြပင်မှာ ြဖစ်ေနတာ ဘယ်နှစ်ခါေတွ့ဖူးလို့တုန်း။ ေပါက်ေပါက်ရှာရှာေတွ ေလျှာက်မက်ြပီး အလကား ေတွးေြကာက်ေနရတယ်လို့။ တို့ဆီမှာ အဲလိုေကျာင်းသားမျိုး ရှိမှ မရှိပဲနဲ့။ ရှိပဲနဲ့။ ရှိပဲနဲ့။ အဲ အဲ။ အြပတ်ေတာ့ ေြပာလို့မရဘူး။ ရှိတယ်။ ရှိတယ်။ ေသေသချာချာကို ြကံုဖူးတယ်။ အဲဒီတုန်းကေတာ့ စာစစ်သူအေနနဲ့မဟုတ်ဘူး။ စာစစ်ခန်းအကူလို့ ေခါ်မှာေပါ့။ လက်တိုလက်ေတာင်းေလ။ ဝါဝါဝင်းေရွှြဖစ်ေနတဲ့ ဘုန်းြကီးလူနာတစ်ေယာက်ကို ေရာဂါရာဇဝင်ေမးေနတဲ့ ေမာင်ေကျာင်းသားက ကိုယ့်ကို လက်တို့ေမးတယ်။ “ဒါြကီး ဘာြကီးလဲ။” တဲ့။ “ဘာြကီးလဲေတာ့ မသိဘူး။ အထာြကီးနဲ့ေတာ့ အထာြကီးနဲ့။ ဒီဇိုင်းကေတာ့ တူတာပဲ အဝါြကီးနဲ့ (Obstructive Jaundice)” လို့ မေနနိုင်မထိုင်နိုင် ေဖာ်ေကာင်လုပ်လိုက်မိေသးတယ်။ ေမျှာ်လင့်ထားသလိုပါပဲ။ စာစစ်သူလာေတာ့ ေမာင်မင်းြကီးသား အိုးနင်းခွက်နင်းြဖစ်ေသာ်ြငား မျက်နှာေတာ့ တစ်စက်ကေလးမှ အြပံုးမပျက်ဘူး။ ဘာေရာဂါမှန်းမသိေတာ့ ဘယ်လိုကုရလဲလည်း မေြပာနိုင်ဘူး။ လွယ်ပါတယ်။ ဆာဂျရီပါဆိုမှ ခွဲကုလို့မရရင် ေစာင့်ကုမှာေပါ့။ Conservative Treatment တဲ့။ တစ်လံုးထွက်လာတယ်။ တိုးရှဲ့ တိုးရှဲ့ ကုန်းစွန်းချဲ့ေရ။ ဆရာခမျာ အားတက်သေရာ “ေအး။ ဟုတ်တာေပါ့။ ဒါဆိုရင် ဘာေတွလုပ်ရမလဲ။” ဆိုေတာ့ ကွန်နက်ရှင်ကျသွားလို့ထင်ပါရဲ့။ မျက်လံုးကေလးက ြမှားကေလးလည်သလို လည်ေနြပီး တစ်ခွန်းမှ ထွက်မလာေတာ့ဘူး။
“ဒီမှာြကည့်ေလကွာ။ လူနာမှာ ပိုက်ေတွနဲ့။ အဲဒါဘာလုပ်ထားတာလဲ။” လို့ေြပာရင်း နားေခါင်းကပိုက် လက်ကပိုက်ေတွကို ြပေနေပမယ့်လည်း access denied ပဲ ြဖစ်ေနေသးတယ်။ “ဒီနာေခါင်းက ပိုက်ကို ဘယ်လိုေခါ်သလဲ။” Retry ြပန်လုပ်တယ်ခင်ဗျ။ Still loading နဲ့ တစ်ေနေသးတယ်။ ဆရာက မေလျာ့ေသးဘူးခင်ဗျာ။ ခင်းေပးြပန်ပါတယ်။ “အဲဒါ ဘာအတွက်ထည့်ထားတာလို့ ထင်သလဲ” တဲ့။ ေတာ်ပါေသးရဲ့။ ဒီတခါေတာ့ ပွင့်သွားတယ်။ “Drip သွင်းဖို့” တဲ့။ မဝင်ပါဘူးခင်ဗျာ။ တိုင်ထိြပီး ြပန်ကန်ထွက်လာပါတယ်။ ေရာ်နယ်ဒို ေခါင်းနဲ့ြပန်တိုက်တယ်ခင်ဗျ။ “ေသချာြကည့်ပါဦးကွာ။ Drip သွင်းတဲ့ပိုက်က လက်မှာပါ။ ဒီပိုက်က နှာေခါင်းထဲကို ထည့်ထားတာေလ။ အဲဒါ ဘာလုပ်ဖို့ြဖစ်မလဲ။” တဲ့။ ဟုတ်ကဲ့ ပွဲသိမ်းသွားပါတယ် ခင်ဗျာ။ ေကျာင်းသားက အစာသွင်းပိုက် Ryles”s tube ဆိုတာကို မြကားဖူးပါဘူး။ Common Sense ကေလးသံုးြပီး ေြဖသွားပါတယ်။ “အသက်ရှူဖို့” တဲ့။ လူချင်းတူေသာ်လည်း အသက်ရှူချင်းကွဲတယ်ဆိုတာ အဲဒါေပါ့။ သို့ေသာ်လည်း အဲသည်ေမာင်ေကျာင်းသားနဲ့ တစ်ပတ်အြကာမှာ ေငွမိုးဟိုတယ်ေရှ့မှာ ြပန်ေတွ့ြကတယ်ခင်ဗျ။ သူကလာနှုတ်ဆက်ေတာ့ ကိုယ်ကလည်း မှတ်မိသွားြပီး “ေကျာင်းေတွ ဘယ်ေတာ့ ြပန်တက်ရမလဲ။ ေမာ်လြမိုင်မှာ ေနတာလား။” လို့ ေဖာေရှာလုပ်တဲ့အခါ ကေလးက ငါးသေလာက်ြပံုးကေလးနဲ့ “တက်ရေတာ့ဘူးေလ ဆရာ။
ေအာင်သွားြပီ။ ဒီမှာမေနပါဘူး။ အခုဟာက တိုင်းမှူးကို ေဂါက်ပွဲလုပ်ေပးစရာရှိလို့ ခနလာတာ။” တဲ့။ ကဲ သေဘာေပါက်။ အဘ လို့ ေခါ်ရတဲ့အစားေတာင် မဟုတ်ဘူး။ တခါတခါမှာ အိပ်မက်ကလည်း တကယ်လိုပဲ။ တကယ်ကလည်း အိပ်မက်လိုပဲ။ လူ့ကို ဝင်းဦးြကီးလိုြဖစ်လို့။ ဇာတ်သိမ်းခန်းထဲကအတိုင်း သံတိုင်ြကီးကိုင်ြပီး “ေဆာင်းတွင်းအိပ်မက် ဂေယာက်ဂယက်။ ေဆာင်းတွင်းအိပ်မက် ဂေယာက်ဂယက်။” လို့သာ မျက်လံုးြကီးအဝိုင်းသားနဲ့ ေအာ်ပလိုက်ချင်ေတာ့တယ်။
စာစစ်သူတစ်ေယာက် ဆရာတစ်ေယာက်အေနနဲ့ စာေမးပွဲခန်းထဲမှာ ေကျာင်းသားကေလးတစ်ေယာက် ဒုက္ခေရာက်ေနတာကို အတင်းတုပ်တယ်ဆိုတာ Ethic နဲ့ မညီပါဘူးခင်ဗျာ။ ဒါေြကာင့်မေြပာလိုပါဘူး။ ဆရာသက်နုစဉ်တုန်းကေတာ့ စာေမးပွဲမှာ ေကျာင်းသားက ေပါက်တတ်ကရေြဖရင် အူေတွတက်ေနေအာင် ရယ်လို့ ကေလးေတွက သူတို့ဆရာက တို့မှားရင် သိပ်ေပျာ်တာလို့ ထင်ြကတယ်။ တကယ်ေတာ့ စာေမးပွဲမှာ ေကျာင်းသား စာေမးမရတဲ့အြပစ်က တပည့်ဆီမှာချည့်ပဲ ရှိတာ မဟုတ်ဘူးေလ။ ဆရာလည်း အမှုတွဲထဲပါတယ်။ သူစာသင်ညံ့လို့ဆိုတာ ဘယ်လိုမှ ြငင်းမရဘူး။ စဉ်းစားြကည့်။ ဘယ်သူက ေမွးကတည်းက တတ်လာတာမို့လဲ။ သည်လိုပဲ သင်ေပးရင်းသင်ေပးရင်းနဲ့မှ တေြဖးေြဖးတတ်လာြကတာချည့်ပဲ။ ဒါေြကာင့် ေကျာင်းသား စာမရတာကို ေလှာင်စရာ မလိုဘူး။ မတတ်ေသးတာကို တတ်ေအာင်သင်ေပးရမှာသာ ြဖစ်တယ် လို့ ေတွးမိတယ်။ သို့ေသာ်လည်း မူလတန်းပညာေရးကို ေဝဖန်တုန်းက ေြပာခဲ့သလိုပဲ တက္ကသိုလ်ပညာေရးက ဆရာေတွမှာလည်း သင်ြကားေရးသက်သက်ြဖစ်ေနြပီး ပဲ့ြပင်ေရးဘက်က လစ်ဟင်းေနတာကေတာ့ ေကျာင်းသားေတွထက် ဆရာေတွမှာ တာဝန်ပိုရှိသလို ြမင်မိြပန်ပါတယ်။ အထူးသြဖင့် ေဆးေကျာင်းသက်တမ်းတေလျှာက်မှာ ဆရာဝန်ေလာင်းကေလးေတွအတွက် ကျင့်ဝတ် နဲ့ သိက္ခာပိုင်း (Ethics and Attitude) ကို သင်ြကားပဲ့ြပင်ေပးတဲ့သူ မရှိသေလာက် ရှားပါးေနသလားလို့ပါ။
ဒီအခါမှာ မီဒီယာေတွ၊ လူနာ နဲ့ လူနာရှင်ေတွ ဘက်က အထင်အြမင်လွဲမှားတာေလးေတွ ရှိလာတဲ့အခါ ဆရာဝန်ေတွဘက်က ေရှ့ေနလိုက်ခဲ့သလိုပါပဲ။ ကိုယ့်ဆရာဝန်ေတွဘက်မှာ လွဲမှားတာကေလးေတွ ရှိခဲ့ရင်လည်း ေနာင်လာေနာက်သား ညီငယ်ညီမငယ်ကေလးေတွ အတုယူမမှားေအာင် ကိုယ်ချင်းကိုယ်ချင်း ကျိတ်ြပီးေတာ့ သွန်သင်ချင်ပါေသးတယ်။ မသိေသး မတတ်ေသးတာက တချိန်ချိန်မှာ လုပ်ရင်းကိုင်ရင်း သိလာတတ်လာြကမှာ မလွဲပါဘူး။ သို့ေသာ်လည်း အသွန်အသင်မရှိခဲ့လို့ မယဉ်ေကျးတာ၊ အကျင့်ဆိုးပါေနတာေတွကျေတာ့ အသက်ြကီးလာေလေလ ဆိုဆံုးမရခက်ေလေလ ြဖစ်တတ်ပါတယ်။ အတုခိုးမှားသွားတဲ့အခါ၊ အမှားေတွနဲ့ အသားေသလာတဲ့အခါ ကိုယ့်အသက်ေမွးမှုေလာကြကီးတစ်ခုလံုး ငါးခံုးမ တစ်ေကာင်ေြကာင့် တစ်ေလှလံုးပုပ်ကုန်မှာ စိုးမိပါတယ်။ ကိုယ်တိုင်က ေဆးပညာမိသားစုထဲက ဆရာဝန်ဘဝနဲ့မို့ “ဟိုမှာ ငါးခံုးမြကီးတစ်ေကာင်၊ သည်မှာ ငါးခံုးမြကီးတစ်ေကာင်” နဲ့ လက်ညှိုးတထိုးထိုး သစ္စာေဖာက်ေလာက်ေကာင် မလုပ်ချင်ပါဘူး။ လုပ်လည်း မလုပ်ရဲပါဘူး။ ဒီအခါမှာ ဘယ်သူဘယ်ဝါဆိုတဲ့ ပုဂ္ဂလဒိဋ္ဌာန်ေတွထက် ဘာလုပ်ရင် ဘာြဖစ်တယ်ဆိုတဲ့ ဓမ္မဒိဋ္ဌာန်ပိုင်းကိုသာ ေစာင်းေပးြပီး ေရးပါ့မယ်။ ဖတ်တဲ့သူအဖို့ သင်ခန်းစာယူနိုင်ဖို့ကိုသာ အေလးေပးေစချင်ပါတယ်။ ေပါက်တဲ့သူ မှန်မှန်ေြပာ။ အီးဘွတ်တရားေဟာ လို့ေတာ့ တရားခံမေဖာ်ခိုင်းပါနဲ့။ မေြပာြပဘူး။ သတ်ရင်သတ်။
ကဲ အခုကစြပီး ေရှ့ဆက်လို့ ဆရာစိုးကေလးရဲ့ ေဆာင်းတွင်းအိပ်မက် ဂေယာက်ဂယက်ေတွကို တင်ဆက်ပါေတာ့မယ်။ ကိုယ့်ဟာကိုယ်ေတာင် တကယ်လား အိပ်မက်လား ဝိုးတဝါးပါပဲ။ တခါတခါေတာ့လည်း တိမ်လွှာမို့မို့လွင်ထဲကလို “အိပ်မက်ထဲက ေမာင့်ချစ်သူ ဝိုးတဝါး မြပတ်သား ထပ်မနား မှတ်သားမရတဲ့သူ” လို့ ေြပာစရာ ချာလီ၏ နတ်မိမယ်ကေလးများအေြကာင်းေပါ့။ တခါတခါေတာ့လည်း ေဆာင်းအိပ်မက်ထဲကအတိုင်း “ေချာင်းလိုလို ြမစ်လိုလို တစ်ခုေသာ ကမ်းစပ်မှာ ေရာက်လာသည်တွင် ချစ်သူဟာလည်း မလှမ်းမကမ်းမှာ ေရာက်နှင့်ခဲ့တာြမင်” သေပါ့။ အလှည့်မသင့်တဲ့အခါကျေတာ့လည်း မျိုးြကီးရဲ့ “အိပ်မက်ဆိုး နဲ့ လမိုက်ည” ဆိုပါေတာ့။ ဟုတ်ကဲ့။ ဆရာ့ဆွဲသီးကေလးကို ေသေသချာချာ စိုက်ြကည့်ေနပါတယ်။ ြကည့်ေနပါတယ်။ မျက်စိေတွ ေလးလာပါြပီ။ မျက်ခွံေတွေလးလာပါြပီ။ အိပ်ချင်လာြပီဗျ။ အိပ်ေပျာ်ေတာ့မယ်။ အိပ်ေတာ့မယ်။ ကျွန်ေတာ် အိပ်ေတာ့မယ်။ ကျွန်ေတာ်.. ကျွန်ေတာ်….။
အထဲမှာ ေအးေအးသင်းြကီးရဲ့ အေလာင်းရှိတယ်ေလ။ တစ်ကားလံုး ေဆာင်းအိပ်မက်ြကီးပါလို့ အခိုင်အမာဆိုလာသူြကီးက လိုက်ကာခန်းဆီးေတွလဲမလို့ ေသတ္တာဖွင့်မယ့် ဇနီးသည်ကေလးကို ြမင်ေတာ့ မျက်နှာထားတည်တည်နဲ့ ဟိန်းေနေအာင်မာန်ြပီး “ြမင့်ြမင့်နွယ် ေကျာက်ေသတ္တာကို မဖွင့်နဲ့။” လို့ တားလိုက်တဲ့အသံဟာ အခုထက်ထိ နားထဲမှာြကားေယာင်သလို မျက်စိထဲမှာလည်း သူ့မျက်နှာ အမူအရာြကီး ြမင်ေယာင်လို့ ရပါေသးတယ်။ သူကိုယ်တိုင် တကယ်လား အိပ်မက်လား မကွဲြပားသလိုပဲ ြကည့်ေနရတဲ့သူအဖို့လည်း ရုပ်ရှင်မှ ဟုတ်ရဲ့လား။ တကယ်များ ြဖစ်ေနတာလား လို့ ဇေဝဇဝါ ြဖစ်သွားေလာက်ေအာင် ေြပာင်ေြမာက်ပါေပတယ်။ မေန့ညကေတာ့ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် အဲသလို ေဆာင်းအိပ်မက်ြကီးတစ်ခု မက်မိတယ်ခင်ဗျ။
အိပ်မက်သာဆိုတယ် တကယ်ြကီးလိုပါပဲ။ လန့်နိုးလာေတာ့ ေရေတွဘာေတွ ေသာက်ယူရတယ်။ အသည်းတုန်အူတုန် ရှိလိုက်ပါဘိ။ အိပ်မက်ထဲမှာေလ ရန်ကုန်ကို ြပန်ေရာက်သွားေရာ။ ေရာက်တာမှ ရန်ကုန်ေဆးရံုြကီးကိုကို ြပန်ေရာက်သွားတာ။ ဘာေတွလုပ်ေနရသလဲဆိုေတာ့ အမယ် စာေမးပွဲစစ်ေနရတယ်ဗျ။ ကျုပ်က စာစစ်သူြကီးေပါ့ေလ။ ပတ်တူးေကျာင်းသားေလးေတွကို ဆာဂျရီစာေမးပွဲစစ်ေနတဲ့ အိတ်ဇမ်မနာြကီး ပါလားဟဲ့။ ဘယ်သူ့ကိုစစ်ရမှာပါလိမ့်။ အလိုေလးေလး အလန်းဇယားကေလးခင်ဗျာ။ လန်ထွက်ေနတဲ့ နံမယ်ြကီးေဆးေကျာင်းသူ ေမာ်ဒယ်ဂဲလ်ကေလး။ (အြပင်မှာ တကယ်မရှိဘူးေနာ်။ အိပ်မက်လို့ေြပာြပီးသား) ကေလးမကေလးက အဆင်းတင်လှတာမဟုတ်ဘူး။ စာလည်းေတာ်သတဲ့ေလ။ (အိပ်မက်ပါဆို) ကဲ ဘယ်ေလာက်ေကာင်းတဲ့ အိပ်မက်ကေလးပါလိမ့်။ လာ ဆက်မက်ြကည့်ရေအာင်။ အိပ်မက်ေကာင်းတုန်း မိုးမလင်းနဲ့ဦး။
ေအာ်စကီပံုစံနဲ့စာေမးပွဲဆိုေတာ့ အရင်တုန်းကလို ေတာင်စဉ်ေရမရ ေလျှာက်ေမးဖို့ မစဉ်းစားနဲ့ သူ့ေဖာမက်နဲ့သူဗျ။ ေကျာင်းသားတစ်ေယာက်ရဲ့ အမှတ်ေပးစာရွက်မှာကိုက စံနစ်တကျြဖည့်စွက်ရမယ့် ဇယားေလးေတွနဲ့ မို့ အဲဒါ အရင်ြဖည့်ြကတာေပါ့။ “သမီး နံမယ်ေြပာ” “……”။ “အသက်” “……..” (တံုးတိတိြဖင့်ေြဖ)။ “ဘယ်မှာေနသလဲကွယ်” “အဲဒါေတွက အေရးြကီးလို့လားရှင်။ သူက ေပးထားတဲ့ အချိန်အေတာအတွင်းမှာ အမှတ်ေတွ အများြကီးရေအာင် ေြဖရဦးမှာ။ ဆရာသိချင် ေနာက်ေတာ့ အင်တာဗျူးေပးမယ်။” ဒါကေတာ့ သူ့ေနာက်ကပါလာတဲ့ အေဖာ်သူငယ်ချင်းမကေလးရဲ့ စကားသံ ြဖစ်ပါတယ်။ ေအာက်ဆွဲေတွကလည်း ပါေသးသကိုး။ အိပ်မက်ဆိုေတာ့ ယုတ္တိရှိတာ မရှိတာ အပထား။ ေဒါသကေတာ့ ေထာင်းကနဲ ထွက်ြပီးသွားြပီ။ “ပံုစံထဲမှာ ပါတဲ့အတိုင်း ေမးတာကွ။ မင်းကသာ သည်စာေမးပွဲခန်းထဲမှာ ဝင်ေြဖခွင့်မရှိတဲ့သူ။ အခုချက်ချင်း ထွက်သွားပါ။”
ဘာရမလဲ။ များစိတ်ကို သိတယ်မဟုတ်လား။ ေအာ်ထည့်လိုက်မိတာ အနားက တြခားစာစစ်သူေတွက မျက်လံုးြပူးြကီးနဲ့ ဝိုင်းြကည့်ကုန်လို့ ပါးစပ်ကေလး အသာပိတ်ြပီး ြပန်ထိုင်လိုက်ရတယ်။ ဟုတ်သားပဲေလ။ ြဖစ်ေသးပါဘူး။ ေတာ်ေတာ်ြကာ ဒီဆရာေလး သိပ်ဆိုးတာပဲ လို့ နံမယ်ထွက်သွားမှြဖင့်။ စိတ်ကိုေလျှာ့လိုက်ြပီးမှ “ကဲ သမီးေရ။ ေဟာသည် လည်ပင်းက သိုင်းရွိုက်ဂလင်းကေလးအေြကာင်း ေြပာြကည့်ရေအာင်ေနာ်။” ကေလးမေလးက ေမာ်ဒယ်ဂဲလ်ဆိုေတာ့ ဂျာနယ်ထဲမှာ အင်တာဗျူးတဲ့အတိုင်းပဲ ေြဖပါတယ်။ “ဟုတ်။ အဲဒါ ဘာေခါ်မလဲဆိုေတာ့။ ဟိုေလ။ ဘယ်လိုေြပာရမလဲ။ အဲဒီအတိုင်းပဲ ရှင့်။ ဟုတ်။” ဗုေဒ္ဓာ။ ဟဲ့။ လုပ်ြကပါဦး။ အဲဒါ မှန်တာလား မှားတာလား။ အမှတ်ဘယ်လိုေပးရမှန်းေတာင် မသိေတာ့ဘူး။ မေပးလို့ေတာ့ မြဖစ်ဘူးေနာ်။ သူက စာေတာ်တယ်တဲ့။ နံမယ်ြကီး။ “သူကေဟာ်မုန်းထုတ်တယ်ေလ သမီးရယ်။ အဲဒါ ဘာေဟာ်မုန်းေတွလဲ။ များရင် ဘာြဖစ်မလဲ။ နည်းရင်ဘာြဖစ်မလဲ။” ဝဋ်ေတာ့လည်ပါြပီဗျာ။ အြကီးအကျယ်ကို လည်တာ။ သူများတကာကို ရွဲ့လာေလသမျှ ကိုယ့်ကို ြပန်ရွဲ့တဲ့တပည့်မျိုးနဲ့မှ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက်ြမိုက် ေတွ့တတ်ပေလ။ တမင်ကို ရွဲ့ြပီး အမှားေတွချည့် ေြဖေနတာ ထင်ပါရဲ့။ ေမးရင်းေမးရင်း ေချွးေတွြပန်ြပီး ေြခဖျားလက်ဖျားေတွ ေအးလာတာက ေကျာင်းသားမဟုတ်ပါဘူး။ စာေမးေနတဲ့ ဆရာပါ။ ဘုရား ဘုရား။ အမှတ်ကလည်း ဘယ်လိုမှ ေပးလို့ မရပါကလား။
သည်အတိုင်းသာဆိုရင် စာေမးပွဲကျလို့ကေတာ့ ငါ ဒုက္ခေရာက်ရေချရဲ့။ သူ့လိုစာေတာ်တယ်လို့ နံမယ်ြကီးတဲ့ေကျာင်းသားကိုမှ ေအာင်ေအာင် မေမးနိုင်လို့ရှိရင် သူများဆရာေတွအလယ်မှာ မျက်နှာဘယ်နားသွားထားရပါ့။ ဆရာြကီးေတွများ သိလို့ကေတာ့ ငါ့ကိုသတ်မှာ။ ေနာက်ဘယ်ေတာ့မှ စာေမးပွဲေခါ်စစ်ခိုင်းေတာ့မှာ မဟုတ်ဘူး။ အြကံအိုက်အိုက်နဲ့ “သမီးရယ် အစာအိမ်ေရာဂါဆိုတာ သိတယ် မဟုတ်လား။ အဲဒါ ကူးစက်တတ်သလား ဟင်။ ဘာေကာင်ကေလးေတွေြကာင့် ကူးတတ်သလဲ ေြပာြပပါဦး။” လို့ “ဘာရာဏသီြပည်လို့ ေခါ်ပါသလဲကွယ်” ေမးခွန်းမျိုး ပျိုးြကည့်လိုက်ေတာ့ စိတ်မရှည်ေတာ့တဲ့ ကေလးမကေလးက ခပ်လှမ်းလှမ်းမှာ စစ်ေနတဲ့ ဆရာြကီးတစ်ေယာက်ကို ြဗဲကနဲ “ြဆာ့… သာမီးကို သူ ဘာေတွ လာေမးေနမှန်း မသိဘူး။ အစမ်းစာေမးပွဲတုန်းက ကျင့်ထားတဲ့ဟာေတွ မေမးပဲ သူ့သေဘာနဲ့သူ ေလျှာက်ေမးေနတယ်။ စာေမးပွဲလည်း စစ်တတ်ပဲနဲ့။” လို့ Voice Message လှမ်းပို့လိုက်တာ ေခါင်းနားပန်းကိုြကီးသွားတာပဲ။ ငါ့ေတာ့ ေြမွေပါက်ပါြပီ။ ဟိုမှာ ဆရာြကီးကလည်း မျက်ေစာင်းြကီးထိုးလို့ကို ဘုြကည့်ြကည့်ေနတာ။ စာစစ်မှူးလုပ်ေနတဲ့ အကိုဆရာေလးတစ်ေယာက်က အသာလက်တို့ေခါ်သွားြပီး “ေဟ့ေကာင်။ မင်းစာေမးပွဲမှာ စာစစ်သူလုပ်ချင်ရင် ဒီအေရေတွမှ မထူလို့ ြဖစ်မလား။ ေခတ်ေတွ စံနစ်ေတွက ေြပာင်းသွားြပီ။ …။”
စသည်စသည်ြဖင့် ရှည်လျားစွာ ဩဝါဒေတွ ေချွေတာ်မူပါေလတယ်။ ဟုတ်ပါရဲ့။ စာေမးပွဲစစ်ရတာ ေြကာက်စရာေကာင်းလိုက်တာ တကယ်ပါပဲ။ တသက်လံုးစာေမးပွဲေတွ ေြဖလာတာေတာင် သည်ေလာက် မေြကာက်ရဘူး။ လန့်နိုးလာတာေတာင် အေြကာက်မေြပေသးဘူး။ တကယ်လို့များ ရန်ကုန်က စာစစ်သူေခါ်ချင်တယ်ဆို ြငင်းကိုြငင်းပလိုက်ေတာ့မယ်။ အိပ်မက်သာဆိုတယ် အြပင်မှာ တကယ်ြဖစ်ေနသလိုပဲ ေြကာက်လိုက်တာများ ေဇာေချွးေလးများေတာင် ြပန်ချင်တယ်။
အိပ်မက်ထဲကအတိုင်း အြပင်မှာ ြဖစ်ေနတာ ဘယ်နှစ်ခါေတွ့ဖူးလို့တုန်း။ ေပါက်ေပါက်ရှာရှာေတွ ေလျှာက်မက်ြပီး အလကား ေတွးေြကာက်ေနရတယ်လို့။ တို့ဆီမှာ အဲလိုေကျာင်းသားမျိုး ရှိမှ မရှိပဲနဲ့။ ရှိပဲနဲ့။ ရှိပဲနဲ့။ အဲ အဲ။ အြပတ်ေတာ့ ေြပာလို့မရဘူး။ ရှိတယ်။ ရှိတယ်။ ေသေသချာချာကို ြကံုဖူးတယ်။ အဲဒီတုန်းကေတာ့ စာစစ်သူအေနနဲ့မဟုတ်ဘူး။ စာစစ်ခန်းအကူလို့ ေခါ်မှာေပါ့။ လက်တိုလက်ေတာင်းေလ။ ဝါဝါဝင်းေရွှြဖစ်ေနတဲ့ ဘုန်းြကီးလူနာတစ်ေယာက်ကို ေရာဂါရာဇဝင်ေမးေနတဲ့ ေမာင်ေကျာင်းသားက ကိုယ့်ကို လက်တို့ေမးတယ်။ “ဒါြကီး ဘာြကီးလဲ။” တဲ့။ “ဘာြကီးလဲေတာ့ မသိဘူး။ အထာြကီးနဲ့ေတာ့ အထာြကီးနဲ့။ ဒီဇိုင်းကေတာ့ တူတာပဲ အဝါြကီးနဲ့ (Obstructive Jaundice)” လို့ မေနနိုင်မထိုင်နိုင် ေဖာ်ေကာင်လုပ်လိုက်မိေသးတယ်။ ေမျှာ်လင့်ထားသလိုပါပဲ။ စာစစ်သူလာေတာ့ ေမာင်မင်းြကီးသား အိုးနင်းခွက်နင်းြဖစ်ေသာ်ြငား မျက်နှာေတာ့ တစ်စက်ကေလးမှ အြပံုးမပျက်ဘူး။ ဘာေရာဂါမှန်းမသိေတာ့ ဘယ်လိုကုရလဲလည်း မေြပာနိုင်ဘူး။ လွယ်ပါတယ်။ ဆာဂျရီပါဆိုမှ ခွဲကုလို့မရရင် ေစာင့်ကုမှာေပါ့။ Conservative Treatment တဲ့။ တစ်လံုးထွက်လာတယ်။ တိုးရှဲ့ တိုးရှဲ့ ကုန်းစွန်းချဲ့ေရ။ ဆရာခမျာ အားတက်သေရာ “ေအး။ ဟုတ်တာေပါ့။ ဒါဆိုရင် ဘာေတွလုပ်ရမလဲ။” ဆိုေတာ့ ကွန်နက်ရှင်ကျသွားလို့ထင်ပါရဲ့။ မျက်လံုးကေလးက ြမှားကေလးလည်သလို လည်ေနြပီး တစ်ခွန်းမှ ထွက်မလာေတာ့ဘူး။
“ဒီမှာြကည့်ေလကွာ။ လူနာမှာ ပိုက်ေတွနဲ့။ အဲဒါဘာလုပ်ထားတာလဲ။” လို့ေြပာရင်း နားေခါင်းကပိုက် လက်ကပိုက်ေတွကို ြပေနေပမယ့်လည်း access denied ပဲ ြဖစ်ေနေသးတယ်။ “ဒီနာေခါင်းက ပိုက်ကို ဘယ်လိုေခါ်သလဲ။” Retry ြပန်လုပ်တယ်ခင်ဗျ။ Still loading နဲ့ တစ်ေနေသးတယ်။ ဆရာက မေလျာ့ေသးဘူးခင်ဗျာ။ ခင်းေပးြပန်ပါတယ်။ “အဲဒါ ဘာအတွက်ထည့်ထားတာလို့ ထင်သလဲ” တဲ့။ ေတာ်ပါေသးရဲ့။ ဒီတခါေတာ့ ပွင့်သွားတယ်။ “Drip သွင်းဖို့” တဲ့။ မဝင်ပါဘူးခင်ဗျာ။ တိုင်ထိြပီး ြပန်ကန်ထွက်လာပါတယ်။ ေရာ်နယ်ဒို ေခါင်းနဲ့ြပန်တိုက်တယ်ခင်ဗျ။ “ေသချာြကည့်ပါဦးကွာ။ Drip သွင်းတဲ့ပိုက်က လက်မှာပါ။ ဒီပိုက်က နှာေခါင်းထဲကို ထည့်ထားတာေလ။ အဲဒါ ဘာလုပ်ဖို့ြဖစ်မလဲ။” တဲ့။ ဟုတ်ကဲ့ ပွဲသိမ်းသွားပါတယ် ခင်ဗျာ။ ေကျာင်းသားက အစာသွင်းပိုက် Ryles”s tube ဆိုတာကို မြကားဖူးပါဘူး။ Common Sense ကေလးသံုးြပီး ေြဖသွားပါတယ်။ “အသက်ရှူဖို့” တဲ့။ လူချင်းတူေသာ်လည်း အသက်ရှူချင်းကွဲတယ်ဆိုတာ အဲဒါေပါ့။ သို့ေသာ်လည်း အဲသည်ေမာင်ေကျာင်းသားနဲ့ တစ်ပတ်အြကာမှာ ေငွမိုးဟိုတယ်ေရှ့မှာ ြပန်ေတွ့ြကတယ်ခင်ဗျ။ သူကလာနှုတ်ဆက်ေတာ့ ကိုယ်ကလည်း မှတ်မိသွားြပီး “ေကျာင်းေတွ ဘယ်ေတာ့ ြပန်တက်ရမလဲ။ ေမာ်လြမိုင်မှာ ေနတာလား။” လို့ ေဖာေရှာလုပ်တဲ့အခါ ကေလးက ငါးသေလာက်ြပံုးကေလးနဲ့ “တက်ရေတာ့ဘူးေလ ဆရာ။
ေအာင်သွားြပီ။ ဒီမှာမေနပါဘူး။ အခုဟာက တိုင်းမှူးကို ေဂါက်ပွဲလုပ်ေပးစရာရှိလို့ ခနလာတာ။” တဲ့။ ကဲ သေဘာေပါက်။ အဘ လို့ ေခါ်ရတဲ့အစားေတာင် မဟုတ်ဘူး။ တခါတခါမှာ အိပ်မက်ကလည်း တကယ်လိုပဲ။ တကယ်ကလည်း အိပ်မက်လိုပဲ။ လူ့ကို ဝင်းဦးြကီးလိုြဖစ်လို့။ ဇာတ်သိမ်းခန်းထဲကအတိုင်း သံတိုင်ြကီးကိုင်ြပီး “ေဆာင်းတွင်းအိပ်မက် ဂေယာက်ဂယက်။ ေဆာင်းတွင်းအိပ်မက် ဂေယာက်ဂယက်။” လို့သာ မျက်လံုးြကီးအဝိုင်းသားနဲ့ ေအာ်ပလိုက်ချင်ေတာ့တယ်။
စာစစ်သူတစ်ေယာက် ဆရာတစ်ေယာက်အေနနဲ့ စာေမးပွဲခန်းထဲမှာ ေကျာင်းသားကေလးတစ်ေယာက် ဒုက္ခေရာက်ေနတာကို အတင်းတုပ်တယ်ဆိုတာ Ethic နဲ့ မညီပါဘူးခင်ဗျာ။ ဒါေြကာင့်မေြပာလိုပါဘူး။ ဆရာသက်နုစဉ်တုန်းကေတာ့ စာေမးပွဲမှာ ေကျာင်းသားက ေပါက်တတ်ကရေြဖရင် အူေတွတက်ေနေအာင် ရယ်လို့ ကေလးေတွက သူတို့ဆရာက တို့မှားရင် သိပ်ေပျာ်တာလို့ ထင်ြကတယ်။ တကယ်ေတာ့ စာေမးပွဲမှာ ေကျာင်းသား စာေမးမရတဲ့အြပစ်က တပည့်ဆီမှာချည့်ပဲ ရှိတာ မဟုတ်ဘူးေလ။ ဆရာလည်း အမှုတွဲထဲပါတယ်။ သူစာသင်ညံ့လို့ဆိုတာ ဘယ်လိုမှ ြငင်းမရဘူး။ စဉ်းစားြကည့်။ ဘယ်သူက ေမွးကတည်းက တတ်လာတာမို့လဲ။ သည်လိုပဲ သင်ေပးရင်းသင်ေပးရင်းနဲ့မှ တေြဖးေြဖးတတ်လာြကတာချည့်ပဲ။ ဒါေြကာင့် ေကျာင်းသား စာမရတာကို ေလှာင်စရာ မလိုဘူး။ မတတ်ေသးတာကို တတ်ေအာင်သင်ေပးရမှာသာ ြဖစ်တယ် လို့ ေတွးမိတယ်။ သို့ေသာ်လည်း မူလတန်းပညာေရးကို ေဝဖန်တုန်းက ေြပာခဲ့သလိုပဲ တက္ကသိုလ်ပညာေရးက ဆရာေတွမှာလည်း သင်ြကားေရးသက်သက်ြဖစ်ေနြပီး ပဲ့ြပင်ေရးဘက်က လစ်ဟင်းေနတာကေတာ့ ေကျာင်းသားေတွထက် ဆရာေတွမှာ တာဝန်ပိုရှိသလို ြမင်မိြပန်ပါတယ်။ အထူးသြဖင့် ေဆးေကျာင်းသက်တမ်းတေလျှာက်မှာ ဆရာဝန်ေလာင်းကေလးေတွအတွက် ကျင့်ဝတ် နဲ့ သိက္ခာပိုင်း (Ethics and Attitude) ကို သင်ြကားပဲ့ြပင်ေပးတဲ့သူ မရှိသေလာက် ရှားပါးေနသလားလို့ပါ။
ဒီအခါမှာ မီဒီယာေတွ၊ လူနာ နဲ့ လူနာရှင်ေတွ ဘက်က အထင်အြမင်လွဲမှားတာေလးေတွ ရှိလာတဲ့အခါ ဆရာဝန်ေတွဘက်က ေရှ့ေနလိုက်ခဲ့သလိုပါပဲ။ ကိုယ့်ဆရာဝန်ေတွဘက်မှာ လွဲမှားတာကေလးေတွ ရှိခဲ့ရင်လည်း ေနာင်လာေနာက်သား ညီငယ်ညီမငယ်ကေလးေတွ အတုယူမမှားေအာင် ကိုယ်ချင်းကိုယ်ချင်း ကျိတ်ြပီးေတာ့ သွန်သင်ချင်ပါေသးတယ်။ မသိေသး မတတ်ေသးတာက တချိန်ချိန်မှာ လုပ်ရင်းကိုင်ရင်း သိလာတတ်လာြကမှာ မလွဲပါဘူး။ သို့ေသာ်လည်း အသွန်အသင်မရှိခဲ့လို့ မယဉ်ေကျးတာ၊ အကျင့်ဆိုးပါေနတာေတွကျေတာ့ အသက်ြကီးလာေလေလ ဆိုဆံုးမရခက်ေလေလ ြဖစ်တတ်ပါတယ်။ အတုခိုးမှားသွားတဲ့အခါ၊ အမှားေတွနဲ့ အသားေသလာတဲ့အခါ ကိုယ့်အသက်ေမွးမှုေလာကြကီးတစ်ခုလံုး ငါးခံုးမ တစ်ေကာင်ေြကာင့် တစ်ေလှလံုးပုပ်ကုန်မှာ စိုးမိပါတယ်။ ကိုယ်တိုင်က ေဆးပညာမိသားစုထဲက ဆရာဝန်ဘဝနဲ့မို့ “ဟိုမှာ ငါးခံုးမြကီးတစ်ေကာင်၊ သည်မှာ ငါးခံုးမြကီးတစ်ေကာင်” နဲ့ လက်ညှိုးတထိုးထိုး သစ္စာေဖာက်ေလာက်ေကာင် မလုပ်ချင်ပါဘူး။ လုပ်လည်း မလုပ်ရဲပါဘူး။ ဒီအခါမှာ ဘယ်သူဘယ်ဝါဆိုတဲ့ ပုဂ္ဂလဒိဋ္ဌာန်ေတွထက် ဘာလုပ်ရင် ဘာြဖစ်တယ်ဆိုတဲ့ ဓမ္မဒိဋ္ဌာန်ပိုင်းကိုသာ ေစာင်းေပးြပီး ေရးပါ့မယ်။ ဖတ်တဲ့သူအဖို့ သင်ခန်းစာယူနိုင်ဖို့ကိုသာ အေလးေပးေစချင်ပါတယ်။ ေပါက်တဲ့သူ မှန်မှန်ေြပာ။ အီးဘွတ်တရားေဟာ လို့ေတာ့ တရားခံမေဖာ်ခိုင်းပါနဲ့။ မေြပာြပဘူး။ သတ်ရင်သတ်။
ကဲ အခုကစြပီး ေရှ့ဆက်လို့ ဆရာစိုးကေလးရဲ့ ေဆာင်းတွင်းအိပ်မက် ဂေယာက်ဂယက်ေတွကို တင်ဆက်ပါေတာ့မယ်။ ကိုယ့်ဟာကိုယ်ေတာင် တကယ်လား အိပ်မက်လား ဝိုးတဝါးပါပဲ။ တခါတခါေတာ့လည်း တိမ်လွှာမို့မို့လွင်ထဲကလို “အိပ်မက်ထဲက ေမာင့်ချစ်သူ ဝိုးတဝါး မြပတ်သား ထပ်မနား မှတ်သားမရတဲ့သူ” လို့ ေြပာစရာ ချာလီ၏ နတ်မိမယ်ကေလးများအေြကာင်းေပါ့။ တခါတခါေတာ့လည်း ေဆာင်းအိပ်မက်ထဲကအတိုင်း “ေချာင်းလိုလို ြမစ်လိုလို တစ်ခုေသာ ကမ်းစပ်မှာ ေရာက်လာသည်တွင် ချစ်သူဟာလည်း မလှမ်းမကမ်းမှာ ေရာက်နှင့်ခဲ့တာြမင်” သေပါ့။ အလှည့်မသင့်တဲ့အခါကျေတာ့လည်း မျိုးြကီးရဲ့ “အိပ်မက်ဆိုး နဲ့ လမိုက်ည” ဆိုပါေတာ့။ ဟုတ်ကဲ့။ ဆရာ့ဆွဲသီးကေလးကို ေသေသချာချာ စိုက်ြကည့်ေနပါတယ်။ ြကည့်ေနပါတယ်။ မျက်စိေတွ ေလးလာပါြပီ။ မျက်ခွံေတွေလးလာပါြပီ။ အိပ်ချင်လာြပီဗျ။ အိပ်ေပျာ်ေတာ့မယ်။ အိပ်ေတာ့မယ်။ ကျွန်ေတာ် အိပ်ေတာ့မယ်။ ကျွန်ေတာ်.. ကျွန်ေတာ်….။
“ေလေြပေလညှင်း ေဆာ်ေသွးရိုက်ခတ်၊ တေရွ့ေရွ့ မိုးေငွ့ေဆာင်ခဲ့ြပီ။ ေသာ်တာယုန်ေပါ် ေကျာ်ကာေြပးေတာ့၊ ေရးေရး ရုပ်သွင် မှုန်လို့ရီ။ သည်အိပ်မက်မှန်လျှင် ေမာင်မင်းြကီးသားနဲ့ ဧကန္တ ေတွ့ပါရစီ။ သည်အိပ်မက်မှန်လျှင် ေမာင်မင်းြကီးသားနဲ့ ဧကန္တ ေတွ့ပါရစီ။” (ခင့်အိပ်မက် / ြမို့မြငိမ်း)
0 comments:
Post a Comment