• “သံသာ​ေလကမ်း​တိုင်”

    “စြကာဝဠာတွင်း​မှာလင်း​သည်။ လ​ေရာင် ြကယ်​ေရာင်များ​လည်း​ ရှံုး​ေပလိမ့်​မည်။ မိုး​ေြမဒီပါလံုး​ကို ဖံုး​သည်။ ထိန်ဝင်း​ြပီး​သစ်တဲ့​ ချစ်​ေရာင်ြခည်။ ​ေမတ္တာစိတ်သ​ေဘာကို ​ေြပာမည်။ ​ေန့​စဉ်သာ အြမဲပဲ စွဲ​ေန​ေတာ့​သည်။ ချစ်သူလာမယ့်​လမ်း​ကို မှန်း​ရည်။ ​ေယာ်ရမ်း​ြပီး​ တမ်း​တမိ​ေတာ့​သည်။ တကယ်​ေသချာယံုြကည် မယ်​ေဟမာပံုညီ ခင်မင်တာလည်း​ စွဲ​ေနသည်။ သမုဒ္ဒရာဆီး​တဲ့​ သူ့​ရည်း​စား​ရှိရာဆီ ကူး​သန်း​ရ​ေပမည်။ ​ေရယဉ်​ေဘွနဒီ ​ေသချင်​ေသပစီ၊​ တကယ်သာစွန့်​စား​ရရှာသည်။ နတ်ြဗဟ္မာများ​နဲ့​ သိြကား​မင်း​ ဆင်း​ကာ​ေတာင် တား​ဆီး​မရ​ေတာ့​သည်။”

    ဘိလပ်ြပန်သန်း​ဆိုခဲ့​တုန်း​က​ေတာ့​ သီချင်း​ထဲက မယ်​ေဟမာဆိုတာ ဘယ်သူ့​ကို​ေြပာမှန်း​ သိြကမယ် မထင်ပါဘူး​။ ​ေဟမာ​ေနဝင်း​ ြပန်ဆို​ေတာ့​လည်း​ မြကည်​ေအာင်တို့​လို သူ့​နံမယ် သူထည့်​ဆိုတာ ​ေနလိမ့်​မယ် လို့​ မဟာပညာ​ေကျာ်လုပ်ြကမှာ မလွဲဘူး​။ ကိုယ်​ေတာင်မှ ​ေဒါ်ခင်နှင်း​ယု ဝတ္ထုဖတ်မိမှ ဘာ​ေြပာမှန်း​ သိတဲ့​ဥစ္စာ။ မသိ​ေသး​ရင်လည်း​ မှတ်ြကဗျာ။ အဲဒါ သီဟိုဠ်သူက​ေလး​တဲ့​။ အနုရာဓြမို့​ကလို့​ဆိုတယ်။ ​ေဟမာဆိုတဲ့​ ပါဠိအနက်က​ေရွှအဆင်း​တဲ့​။ ​ေရွှ​ေရွှလို့​ ​ေခါ်တယ်ဆိုပါ​ေတာ့​။ သူက ဓမ္မစြကာဝတ်အသင်း​ထဲကလာြပီး​ အရွတ်အဖတ် သံ​ေနသံထား​ တယ်​ေကာင်း​ဆိုပဲ။ က​ေလး​မ​ေလး​ အိမ်​ေထာင်ကျကာစမှာ လင်​ေတာ်​ေမာင်က​ေလး​က သ​ေဘင်္ာတက်သွား​ြပီး​ သုဝဏ္ဏဘူမိကို​ေရာက်​ေန​ေတာ့​ သူ့​ခြမာ လွမ်း​လိုက်တာ လိမ့်​ေနတာပဲတဲ့​။

    ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ မ​ေနနိုင်တာနဲ့​ ​ေသချင်လည်း​ေသပ​ေစ​ေတာ့​ဆိုြပီး​ ပင်လယ်ထဲကိုဆင်း​ လက်ပစ်ကူး​ေတာ့​သတဲ့​။ သီရိလကင်္ာက သထံုကို ကူး​ရတာ စဉ်း​စား​သာြကည့်​ေပ​ေတာ့​။ ကိုယ်​ေတွသိတာ မဟာဇနက္က​ေလာက်သာ သိတာ။ ဟိုက ဘုရား​အ​ေလာင်း​၊​ မဟာပုရိသ။ သည်က​ေလး​မက သာမာန် မိန်း​မပျိုက​ေလး​ရယ်။ ထံုး​စံအတိုင်း​ ဘဂင်္လား​ပင်လယ်​ေအာ်အ​ေရး​နဲ့​ ပတ်သက်လာရင် ကုလသမဂ္ဂြကီး​က အြမဲ စိုး​ရိမ်မကင်း​ြဖစ်​ေလ့​ရှိသလိုပဲ။ တာဝတိန်သာက ကျုပ်တို့​သိြကား​မင်း​ြကီး​လည်း​ ပန္တုကဗ္ဗလာ ကုလား​ထိုင််ြကီး​ တင်း​လှုပ်လှုပ်ြဖစ်လာလို့​ သမုဒ္ဒရာ​ေစာင့်​နတ်ကို ဘန်ကီမွန်း​အသွင်ဖန်ဆင်း​လို့​ လွှတ်လိုက်သတဲ့​။

    “က​ေလး​မရယ် သည်​ေလာက် ကမ်း​မြမင် လမ်း​မြမင် ပင်လယ်သမုဒ္ဒရာြကီး​ထဲမှာ ညည်း​ကအ​ေဖာ်မပါ ဘာမပါ။ ဘာအား​ကိုး​ရှိလို့​ သည်​ေလာက်သတ္တိ​ေကာင်း​ရတာလဲ။ မသွား​ပါနဲ့​ ြပန်​ေချပါ။” ဆို​ေတာ့​ ​ေရွှ​ေရွှက “အဘနတ်မင်း​ရယ်၊​ ဘာလို့​အ​ေဖာ်မပါရမှာလဲ။ ကျုပ်မှာ အင်မတန်အား​ကိုး​ရတဲ့​ အ​ေဖာ်ပါတာ​ေပါ့​။ အဲဒါဓမ္မစြကာတရား​ေတာ်​ေလ။” လို့​ ​ေြဖသတဲ့​။ အမှန်ကိုဆိုတဲ့​အခါ ဘဘနတ်လည်း​ြဖံုသွား​ြပီး​ “အဲသည်တရား​ေလး​ နာပါရ​ေစ မယ်မင်း​ြကီး​မရယ်။” ဆို ြမင့်​ြမတ်တဲ့​သလွန်​ေပါ်မှာ ထား​လို့​ ရိုရို​ေသ​ေသ နာယူပါသတဲ့​။ သည်​ေနရာမှာ​ေတာ့​ အ​ေရွှတို့​က ရွတ်ရံုသာ ရွတ်တတ်တာ။ ဟိုက နတ်အိုင်ကျူနဲ့​ အနယ်လိုက်စစ်လိုက်​ေတာ့​ တရား​ထူး​ေတွရသွား​သတဲ့​။ ဒီ​ေတာ့​မှ ​ေကျး​ဇူး​ရှင်မ​ေလး​ကို ​ေရွှ​ေငွ​ေဒါ်လာ ရတနာများ​ေပး​ြပီး​ သူ့​ေယာကင်္ျား​ရှိရာအရပ်ကို ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက်ြမိုက် လိုက်ပို့​လျက် ဗီဇာပါ​ေလျှာက်​ေပး​လိုက်သတဲ့​။ (သူ့​အား​ကျလို့​ အမည်း​အသည်း​ေတွ က​ေန့​ထိ ​ေလှနဲ့​ကူး​ေနြကတုန်း​ မှတ်တာပဲ)

    ပံုြပင်က​ေလး​က​ေတာ့​ သည်မှာြပီး​သွား​ပါရဲ့​။ ဒါ​ေပသိ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်​ေရာက်သွား​တဲ့​အခါ ဟိုလူဆက်ဖွ သည်လူဆက်ဖွနဲ့​မို့​ ြပီး​မြပီး​ေတာ့​ဘူး​တဲ့​။ အပျိုြကီး​မမ​ေတွက​ေတာ့​ “​ေအာင်မယ်​ေလး​။ လင်​ေလး​တစ်​ေယာက်ရဖို့​များ​ အဲ​ေလာက် အပင်ပန်း​ခံလို့​။ ငါတို့​ြဖင့်​ မလိုချင်လွန်း​လို့​ ခါခါချ​ေနရတယ်။ ​ေအး​ေလ။ တို့​လို ဥစ္စာ​ေပါ ရုပ်​ေချာ ပညာတတ် အရွယ်တင် (ဟိုင်း​တယ်​ေြပာရဲ​ေြပာြကည့်​ သတ်မယ်) သဲလဲစင်က​ေလး​ မဟုတ်လို့​ ​ေနမှာ​ေပါ့​။” လို့​ မဲ့​ကာရွဲ့​ကာ စကား​တင်း​ဆိုြကတယ်။ ​ေမာင်​ေစတန်တို့​ အဖွဲ့​ေတွကလည်း​ ​ေရကူး​ဝတ်စံုက​ေလး​နဲ့​ ပံုရရင် ရှယ်လိုက်စမ်း​ပါ လို့​ စ​ေတး​တပ်စ်ြဖန့်​လိုက်သတဲ့​။ ဖယ်ခံုက မယ်သုန်တို့​ကလည်း​ သထံုြပည်​ေရာက်တဲ့​အခါ သူ့​ေယာကင်္ျား​နဲ့​ေပါင်း​လို့​ က​ေလး​ရလာခဲ့​ရင် သထံုက မပုတင်မ​ေပး​လို့​က​ေတာ့​ ခက်ရချည်ရဲ့​ဆိုြပီး​ လူ့​အခွင့်​အ​ေရး​အရ ရွက်ကျပင်​ေပါက်နိုင်ငံသား​ဥပ​ေဒသစ် အဆိုတင်သွင်း​ဖို့​ မီဒီယာ​ေတွက​ေန တွင်တွင်​ေညှာ်​ေတာ့​တာတဲ့​။ (သူ့​ြဖင့်​ အခု​ေရာက်​ေနတဲ့​အရပ်မှာ​ေတာင် အဲလိုလူရာအသွင်း​မခံရပဲနဲ့​)။ ဦး​မာဃ​ေနရာကို မျက်​ေစာင်း​ထိုး​ြပီး​ ဆုတစ်ြခမ်း​ပန်နှင့်​သူ ၁၃ချက်ချုပ် ဘဘြကီး​ကလည်း​ အား​ကျမခံ “ဝဲလက်ကမ်း​ပါ က​ေလး​မ။ ဥမ္မာ့​တကဘူမိ အရူး​တိုင်း​ြပည်ြကီး​မှ ြကိုဆိုပါတယ်။

    မယ်မင်း​လည်း​ လင်တရူး​မို့​လို့​သာ သည်​ေလာက် မိုက်ရူး​ရဲပါ​ေပတယ်။” လို့​ ထမီစိမ်း​ဆီး​ဆင်ဖို့​ လံုး​ပန်း​ေတာ့​သတဲ့​။ ဘယ်သူ​ေတွ ဘာပဲ​ေြပာပ​ေစ​ေပါ့​ေနာ်။ ​ေဖ့​စ်ဘုတ်​ေပါ်​ေရာက်မှ​ေတာ့​ ဝါဒတစ်​ေထာင် အလွတ်​ေဆာင်နိုင်တဲ့​ သစ္စကပရိဗိုဇ်ြကီး​လို Comment ​ေတွ၊​ Like ​ေတွ တပံုတပင်နဲ့​ မိုး​မြမင်​ေလမြမင် ထင်ရာစိုင်း​ေနသူ လိ​ေမ္မာ်​ေရာင်တီရှပ်နဲ့​ နတ်သူငယ်က​ေလး​တစ်ပါး​ရဲ့​ ထင်ြမင်ချက်က​ေလး​ကိုလည်း​ သိချင်​ေသး​တာမို့​ သူ့​စာမျက်နှာ​ေပါ်မှာ ဘာ​ေတွများ​ေပါထား​ပါလိမ့်​လို့​ လာဖတ်တဲ့​သူ​ေတွကလည်း​ မနည်း​ဘူး​ဆိုပဲ။ ကဲ ကိုယ့်​အလှည့်​ေတာ့​ေရာက်​ေချြပီ။ ဘာမှမ​ေပါရင် ​ေဘာမှမပါရာ​ေရာက်​ေတာ့​မယ်။ ဆို​ေရး​ရှိက ဆိုအပ်လှတဲ့​။ ​ေအာင်မယ်မင်း​ ​ေြပာရ​ေတာ့​မယ်တဲ့​မှ ​ေြပာရ​ေတာ့​မယ်။

    မိန်း​မတို့​သဘာဝ ချစ်မိြပီဆိုရင် သတ္တိ​ေတွ အလိုလိုရလာတာ ဓမ္မတာဗျ။ က​ေလး​ေမွး​တဲ့​ အာ​ေဝနိက​ေလာက်​ေတာင် ြဖံုတာ မဟုတ်ဘူး​။ ​ေနပူထဲလည်း​ ​ေလျှာက်ရဲပါတယ်။ ခ​ေယာင်း​လမ်း​ကိုလည်း​ ြဖတ်ရဲပါတယ်။ ဆူး​ေမွ့​ယာလည်း​ အိပ်ရဲပါတယ်။ သတ္တိ​ေတွ ဘယ်ကရသလဲမသိဘူး​ လို့​ေတာင် ​ေြပာြက​ေလရဲ့​။ မယ်​ေဟမာက​ေလး​ခမျာလည်း​ ချစ်သူကို လွမ်း​လွန်လွန်း​လို့​ သမုဒ္ဒရာဆီး​ကာတာ​ေလာက်​ေတာ့​ ​ေသကာမှ ​ေသ​ေရာ စွန့်​စွန့်​စား​စား​နဲ့​ကို ကူး​ပလိုက်တာ မိန်း​မ​ေတွရဲ့​ စိတ်သ​ေဘာကို နား​လည်နိုင်ရင် သိပ်​ေတာ့​ အံ့​ဩထူး​ဆန်း​ေနမှာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကူး​တဲ့​သူကကူး​လို့​ ကယ်တဲ့​သူကလည်း​ ကယ်ြပီး​ြပီ။ ​ေရာက်သွား​ေလသတည်း​ သုဝဏ္ဏဘူမိကို။ ပံုြပင်တို့​ ရုပ်ရှင်တို့​ဆိုရင်​ေတာ့​ ဇာတ်သိမ်း​လို့​ရြပီ​ေလ။ Happy ending က​ေလး​။ တကယ့်​လက်​ေတွ့​ဘဝမှာ အဲလို ဇာတ်သိမ်း​ြပီး​ ရပ်လို့​ မရဘူး​ဗျ။ တကယ့်​ဇာတ်လမ်း​က အခုမှ စရမှာ။ ​ေဖျာ်​ေြဖ​ေရး​ေတွနဲ့​ အသား​ေသ​ေနတဲ့​ ကိုယ်​ေတွစိတ်ထဲမှာ မင်း​သား​နဲ့​မင်း​သမီး​ညား​သွား​ရင် အတင်း​ကား​လိပ်ချလိုက်တာ အကျင့်​ပါ​ေနတာကိုး​။

    တကယ့်​အနှစ်သာရက​ေတာ့​ အဲသည်ညား​ထား​တဲ့​ မင်း​သား​မင်း​သမီး​ေတွ ရာသက်ပန် ရိုး​ေြမကျ ဘယ်လို​ေပါင်း​ဖက်ြကမလဲဆိုတာက ပညာခန်း​ြဖစ်ပါတယ်။ ဘယ်မင်း​သား​မဆို နှစ်ပါး​သွား​တုန်း​က​ေတာ့​ “သံသာ​ေလ ကမ်း​တိုင်” ဆိုခဲ့​ြကတာချည့်​ပဲ။ ငါး​နှစ်​ေလာက်ြကာရင် လိုက်​ေမး​ြကည့်​။ “အစက အဲလိုမှန်း​ မသိလို့​ ယူခဲ့​မိတာ​ေပါ့​။” လို့​ ြပန်​ေြဖြကလိမ့်​မယ်။

    လက်​ေတွ့​ဘဝမှာ အခါခပ်သိမ်း​ မှန်း​ချက်နဲ့​ နှမ်း​ထွက်ကိုက်နိုင်လိမ့်​မယ်လို့​ ဘယ်သူကမှ အာမခံမ​ေပး​နိုင်ပါဘူး​။ ပစ္စည်း​မမှန်။ ​ေရာင်း​မှား​ဝယ်မှား​ြဖစ်လို့​ ြပန်လဲရ​ေကာင်း​တဲ့​ အရာလည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ သည်တစ်နည်း​မဟန် ​ေနာက်တစ်နည်း​ြကံတာပဆိုတဲ့​ Plan B ​ေတွကလည်း​ အသံုး​မဝင်ဘူး​။ အိမ်​ေထာင်တစ်ခုတည်ြမဲ​ေရး​မှာ ဦး​ေနှာက်ကလည်း​ အဓိကမကျဘူး​။ နှလံုး​သား​ကလည်း​ အ​ေရး​မပါဘူး​။ အြပန်အလှန် အ​ေလျှာ့​ေပး​သည်း​ခံနိုင်တဲ့​ စိတ်၊​ ကိုယ့်​အတ္တကို တစ်ဝက်တိတိ​ေလျှာ့​ြပီး​ သူ့​ကို​ေပး​ထား​နိုင်တဲ့​စိတ် နှစ်ဘက်စလံုး​မှာ ရှိ​ေနဖို့​က အ​ေရး​ြကီး​တယ်လို့​ ထင်ပါတယ်။ ဆိုြကပါစို့​ ​ေရွှ​ေရွှက ကိုကို့​ကို မခွဲနိုင်တာနဲ့​ ဘဂင်္လား​ပင်လယ်​ေအာ်ြကီး​ကို လက်ပစ်ကူး​လိုက်လာ​ေရာ။ သည်​ေရာက်​ေတာ့​ ကိုကို့​မှာ အ​ေမွှဇယား​ဇာတ်လမ်း​ေတွနဲ့​ အိမ်ကဟာမြကီး​ လိုက်မလာ​ေလာက်ဘူး​ထင်ြပီး​ အပင်​ေတွ လိမ်ထား​ရင် ဘယ့်​နှယ်လုပ်မတုန်း​။

    ​ေရအဆံုး​ ကုန်း​တဝက်ြဖတ်ထံုး​နဲ့​ဆို သူ့​ဘက်က အဆံုး​ချည့်​ပဲ။ အဲလိုအ​ေြခအ​ေနမျိုး​ေရာက်လာရင် အစက အသက်စွန့်​ြပီး​ လိုက်လာခဲ့​တဲ့​သတ္တိ​ေတွက အသက်ချင်း​လဲပလိုက်မယ်ဆိုတဲ့​ ​ေဒါသ​ေတွြဖစ်သွား​ဖို့​ ဘာမှ မခဲယဉ်း​ဘူး​။ ဒီကိစ္စမျိုး​မှာ တဘက်က အရမ်း​ကာ​ေရာ အ​ေလျှာ့​ေပး​အလိုလိုက်​ေနလို့​လည်း​ နှစ်ဦး​နှစ်ဘက် ဂုဏ်သိက္ခာကို ြပန်အဖတ်ဆည်လို့​ မရဘူး​။ အ​ေခွ​ေတွထွက်လာတာ​ေတာင် ဟိုတုန်း​ကကိစ္စမို့​ အိမ်ဦး​နတ်က ခွင့်​လွှတ်ရှာတယ်ဆို​ေပမယ့်​ သူ့​ခြမာ ဘယ်မျက်နှာနဲ့​ လူ​ေတာတိုး​မလဲ။ အိမ်​ေထာင်ကျြပီး​တဲ့​ေနာက်မှာ ကိုယ့်​ဘက်က အမည်း​စက်ဟာ တဘက်လူအ​ေပါ်မှာလည်း​ ​ေဖျာက်လို့​မရဘူး​ ဆိုတာ သိထား​သင့်​ပါတယ်။ ငါက​ေယာကင်္ျား​ပဲ ြဖစ်ချင်သ​ေလာက်ြဖစ်မယ်။ အ​ေရး​ြကီး​တာ မိန်း​မ​ေတွက ငါ့​ကွယ်ရာ မရှုပ်ရင် ြပီး​တာပဲ လို့​ တစ်ကိုယ်​ေကာင်း​ဆန်ဆန် ​ေတွး​ထား​တဲ့​ ​ေယာကင်္ျား​ေတွ မ​ေရမတွက်နိုင်​ေအာင် ရှိပါလိမ့်​မယ်။ ကာ​ေမသုသိက္ခာပုဒ်ကို ​ေတာ်​ေတာ်​ေပါ့​ေပါ့​ေတွး​ထား​ြကတာကိုး​။ ငရဲဆိုတာ ​ေြကွး​ပူမဟုတ်ဘူး​ဆို​ေပမယ့်​ လက်ရှိဘဝမှာ အိမ်​ေထာင်ဘက်ရဲ့​ ယံုြကည်မှုကို​ေတာ့​ သူ့​အဖို့​ တစ်သက်လံုး​ဆံုး​ရှံုး​သွား​ပါြပီ။ သူ့​ဘာသူ သွား​ချင်တဲ့​ အိမ်သွား​။ ငါ့​ဆီလာမှ တဝြကီး​ချစ်ပစ်လိုက်မယ်ဆိုတဲ့​ မိန်း​မမျိုး​ သည်​ေခတ်ြကီး​မှာ ရှိ​ေသး​လို့​လား​။ ြမန်မာရှင်ဘုရင်​ေတွ ကိုယ့်​သား​က ကိုယ့်​ြပန်အသတ်ခံြကရတာဟာ မိန်း​မ​ေတွ တစ်​ေလှြကီး​ ယူြကတဲ့​အကျိုး​ေပါ့​။

    နန်း​ေသွး​နန်း​ဆက်သာရှိတာ။ မိသား​စု မရှိ​ေတာ့​ဘူး​ေလ။ ငါ့​အ​ေမလည်း​ ဒီလူြကီး​နဲ့​ရတာ ဟုတ်ချင်မှ ဟုတ်မှာ​ေပါ့​ ဆိုတဲ့​ အ​ေတွး​မဝင်ပဲ ဘယ်​ေနမလဲ။ ​ေြကွပန်း​ကန်​ေတွ အက်သွား​ရင် အသစ်ြပန်မြဖစ်​ေတာ့​သလိုပဲ အ​ေြကာင်း​ေြကာင်း​ေထာက်ထား​လို့​ ဆက်​ေပါင်း​ေနတဲ့​ အိမ်​ေထာင်​ေရး​မှာလည်း​ အက်ရာပါလာရင် အ​ေကာင်း​တိုင်း​ ြပန်ြဖစ်ဖို့​ ​ေမျှာ်လင့်​လို့​ မရ​ေတာ့​ပါဘူး​။ ​ေမ​ေမ​ေလး​ ​ေဖ​ေဖ​ေလး​ေတွနဲ့​ အိမ်​ေထာင်က​ေနြကီး​ြပင်း​လာတဲ့​ က​ေလး​ငယ်များ​ခမျာလည်း​ အရွယ်​ေရာက်လို့​ သူတို့​အိမ်​ေထာင် သူတို့​ထူ​ေထာင်ြကတဲ့​အခါ မထူး​ဆန်း​တဲ့​ ယဉ်ပါး​ေနတဲ့​ သဘာဝအတိုင်း​ အတုြမင် အတတ်သင်မဟုတ်တာ​ေတာင် “ဒါ ဘာများ​ဆန်း​လို့​လဲ။ ဘယ်သူက​ေရာ ကင်း​လို့​လဲ” ဆိုတာမျိုး​ ြဖစ်သွား​တာ ​ေြပာမယံု ြကံုဖူး​ေတာ့​ သိြကပါလိမ့်​မယ်။

    “အချစ်မပါတဲ့​ အိမ်​ေထာင်​ေရး​ဟာ ဆား​မပါတဲ့​ဟင်း​လိုပဲ။” ဆိုတဲ့​ ပညာရှိအဆိုအမိန့်​ကို လက်ခံတယ် ဆိုလို့​ရှိရင် ဆား​ချည့်​သက်သက်နဲ့​ေတာ့​ ဟင်း​တစ်ခွက်ြဖစ်​ေအာင် ချက်လို့​မရဘူး​ဆိုတာကိုလည်း​ ဆက်ြပီး​ သတိြပုလိုက်ပါဦး​။ “သိြကား​မင်း​ဖျက်​ေတာင် ပျက်နိုင်ပါဘူး​ရှင်” ဆို ဆယ်နှစ်ဆယ်မိုး​ချစ်ကျွမ်း​ဝင်ြပီး​မှ အိမ်​ေထာင်ကျ က​ေလး​ေတွရလာကျြပီး​ အခု​ေတာ့​ “ငါ မင်း​ကို သတ်ချင်တယ်” ဆိုြပီး​ ငယ်စာရင်း​ေရာ ြကီး​စာရင်း​ပါ ဖျက်လို့​ ​ေတွ့​ရာသခင်္ျိုင်း​ ဓါး​မဆိုင်း​ ြဖစ်ကုန်ြကတဲ့​သူ​ေတွဟာ အချစ်ြကီး​လို့​ အမျက်ြကီး​တာလား​။ သူတို့​နှစ်​ေယာက်ြကား​ထဲကအချစ်​ေတွဟာ အ​ေငွ့​ပျံကုန်လို့​လား​။ အ​ေရ​ေပျာ်သွား​သလား​။ တစိုး​တစိ​ေတာင် ရှာလို့​ မရ​ေတာ့​ဘူး​။ ​ေသချာတာက​ေတာ့​ အချစ်ဆိုတာ ကုန်တတ်ခမ်း​တတ်တဲ့​အရာတစ်မျိုး​ လို့​ေတာ့​ ​ေြပာလို့​ရမယ်ထင်ပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ရာသက်ပန် ရိုး​ေြမကျ ​ေပါင်း​ဖက်ချစ်ခင်​ေနတဲ့​အိမ်​ေထာင်​ေတွလည်း​ နည်း​မှ မနည်း​တာ။ ဘာလျှို့​ဝှက်ချက်ရှိသလဲ လို့​ ​ေလ့​လာြကည့်​လိုက်​ေတာ့​ အချစ်​ေတွ အိုမင်း​လာတဲ့​အခါမှာ ​ေဘး​က​ေန သံ​ေယာဇဉ်​ေတွ၊​ နား​လည်ခွင့်​လွှတ်မှု​ေတွ၊​ သား​သမီး​ မိဘ ​ေယာက္ခမ ​ေထာက်ထား​စရာ မျက်နှာ​ေတွနဲ့​ ကျား​ကန်ထား​ရတာ ​ေတွ့​မိပါတယ်။ ချစ်လျက်နဲ့​ ကွဲကွာသွား​တဲ့​သူ​ေတွ ရှိြကသလို အချစ်ထက် အိမ်​ေထာင်တည်ြမဲ​ေရး​ကို ဦး​စား​ေပး​တဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ရှိပါတယ်။

    အိမ်​ေထာင်ရှင်တစ်​ေယာက်အ​ေနနဲ့​ေတာ့​ အိမ်​ေထာင်တည်ြမဲ​ေရး​ကို အရာအား​လံုး​ထက် ဦး​စား​ေပး​နိုင်မှ ခနခန အိမ်​ေထာင်ြပုရတဲ့​ ဒုက္ခြငိမ်း​ပါလိမ့်​မယ်။ အထူး​သြဖင့်​ လင်မရှား​ မယား​မရှား​ပါဘူး​ဆိုတဲ့​သူ​ေတွမှာ အဲသည်စိတ်အား​နည်း​ေနလို့​ အသက်တစ်ရာ လင်တစ်ရာ ြဖစ်ကုန်ြကတာပါ။ မှတ်သား​ဖူး​တဲ့​ ဆရာသမား​များ​စကား​က​ေတာ့​ “တစ်က​ေန နှစ်ကို ကူး​ရင်သာ နည်း​နည်း​ ခက်တာ။ ​ေနာက်​ေတာ့​ နှစ် က သံုး​။ သံုး​ က ​ေလး​ အလိုလို ​ေအာ်တိုမက်တစ်ြဖစ်လာလိမ့်​မယ်။” တဲ့​။

    တချို့​အိမ်​ေထာင်​ေတွ မသာယာရြခင်း​ရဲ့​ အ​ေြကာင်း​တရား​ထဲမှာ ​ေယာက္ခမ နဲ့​ တစ်​ေထာင့်​တစ်ည​ေတွလည်း​ ပါတာ​ေပါ့​။ ဘယ်မိဘကမှ ကိုယ့်​သား​သမီး​က​ေလး​ တစ်ခုလပ် တစ်လင်ကွာ ြဖစ်တာ ြမင်ချင်ပါ့​မလဲ။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူတို့​စိတ်ထဲမှာ ကိုယ့်​ဘက်က အသာရမှြဖစ်မယ်ဆိုတဲ့​ အစွဲြကီး​က ​ေဖျာက်မရပါဘူး​။ သမီး​ေမွး​ထား​ရင် “လင်​ေနစ ဆင်​ေသမှ” ဩဝါဒ​ေပး​မယ်။ သား​ေမွး​ထား​ေတာ့​ “မယား​ေနစ ​ေြကာင်​ေသမှ” တဲ့​။ မိဘကအ​ေြပာအဆိုလွတ်ြပီး​ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ကိုင်တွယ်နိုင်တဲ့​သား​သမီး​များ​ကျ​ေတာ့​ လူြကီး​ေတွ ဝင်ဝင်ြပီး​ အမုန်း​ခံစရာ မလို​ေတာ့​ဘူး​ေလ။ ကိုယ့်​ဇာတ်ကိုယ် နိုင်​ေအာင် က​ေတာ့​တာ။ ဒါ​ေပမယ့်​ အိမ်​ေထာင်​ေရး​ဆိုတာ ကစား​ပွဲများ​လို တစ်ဘက်လူကို အနိုင်ယူစရာ၊​ မျက်​ေြမမြပတ် ​ေစာင့်​ြကည့်​ ထိန်း​ေကျာင်း​စရာ၊​ အရှံုး​အြမတ် တွက်စရာ ​ေနရာ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကိုယ့်​အိမ်​ေထာင်ဘက်ကို​ေတာင် တဘက်လူအ​ေနနဲ့​ ြမင်​ေနရင် ဘယ်သူ့​ကို အတွင်း​လူအြဖစ်နဲ့​ ယံုြကည်မှာလဲ။ အဲဒါ ကိ်ုယ့်​လူြကီး​စစ်စစ်၊​ တစ်သက်လံုး​ေပါင်း​ရမယ့်​ ကိုယ့်​လူြကီး​။ ဘယ်ကိုမှ ထရန်စဖာမထွက်ဘူး​။ ပရိုမိုး​ရှင်း​လည်း​ မတက်ဘူး​။

    ကိုယ်သာတက်ချင်တက်​ေနဦး​မယ်။ နှစ်ဘက်တစ်ရံ မှ ြပည့်​စံုရမယ့်​ဘဝမှ ကိုယ်ကသူ့​အ​ေပါ် အနိုင်ယူြပလိုက်တိုင်း​ အမှတ်တက်မသွား​ဘူး​။ သူရှံုး​ရင် ကိုယ်ပါ အမှတ်​ေလျာ့​တယ်။ အခု​ေရာက်​ေနတဲ့​ အရပ်မှာလည်း​ ​ေြပာစမှတ်ပံုြပင်​ေတွရှိသဗျ။ တခါတုန်း​က သည်မှာ အြကီး​တကာ့​အြကီး​ဆံုး​ဆိုတဲ့​ ဘဘြကီး​တစ်​ေယာက်ဟာ စိတ်ကထစ်ဆို ဖင်ကဗျစ်ကနဲဆိုတဲ့​အစား​မျိုး​ဗျ။ အရာရှိ မင်း​ပရိသတ် ဗိုလ်ပံုအလယ်မှာ ဆရာဝန်မရင့်​မြကီး​ြဖစ်တဲ့​ သူ့​က​ေတာ်ြကီး​ကို ဓါတ်ဗူး​နဲ့​ ​ေကာက်​ေပါက်ဖူး​ပါသတဲ့​။ မမြကီး​မျက်နှာမှာ သ​ေြပသီး​မှည့်​ေတွ ​ေနကာမျက်မှန်တပ်၊​ ​ေပါင်ဒါဖို့​လို့​ေတာင် မရလို့​ အစည်း​အ​ေဝး​ေတွ ဖျက်ဖျက်ပစ်ရတာလည်း​ ခနခနတဲ့​။ အတွင်း​စကား​ လျှို့​ဝှက်သတင်း​ေတွ အလိုအရ​ေတာ့​ အဲဒါ ဘိုး​ေတာ်ြကီး​က Psy War ​ေတွသံုး​ေနတာတဲ့​။ တကယ်​ေတာ့​ သူ့​ေလာက် မိန်း​မ​ေြကာက်ရတာ မရှိဘူး​ဆိုပဲ။ ြကီး​ေတာ်ြကီး​လက်ဝါး​များ​ ပါး​မ​ေရွး​ဘူး​ လို့​ အတွင်း​လူ​ေတွ အကုန်သိြကသတဲ့​။ ြဖုတ်ဦး​ေနှာက်ြကီး​ေတွနဲ့​ လာ​ေတွ့​ပ​ေလတယ်။ တကယ်​ေတာ့​ ဘယ်သူကပဲ ဘယ်သူ့​ကိုနိုင်နိုင် နှစ်​ေယာက်စလံုး​ သိက္ခာကျမှန်း​မသိြကပဲကိုး​။ ကိုယ့်​အဆင့်​က ဆိုက်ကား​သမား​ နဲ့​ ငါး​စိမ်း​သည် ညား​ေနတာမှ မဟုတ်ပဲ။ ပညာတတ်၊​ မင်း​စိုး​ရာဇာ​ေနရာမှာ မ​ေလျာ်ညီစွာ ခပ်မိုက်မိုက်ချစ်ြကစို့​ လုပ်​ေနြကတယ်။ လင်နဲ့​မယား​ လျှာနဲ့​သွား​မှာ လင်ကပဲ မယား​ကို အနိုင်ကျင့်​ကျင့်​၊​ မယား​က လင်အ​ေပါ်ပဲ အနိုင်ယူယူ၊​ ​ေတာ်ရံုသင့်​ရံုသာ ​ေကာင်း​တယ် လို့​ သတိရြက​ေနာ်။

    ဟုတ်တိပတ်တိ သူများ​တကာကို ဩဝါဒ​ေတွ ​ေချွ​ေနလိုက်တာ သူက​ေရာ အိမ်​ေထာင်​ေရး​ အချစ်​ေရး​အ​ေြကာင်း​ကို ဘယ်​ေလာက်များ​သိလို့​ပါလိမ့်​ ဆရာဂုရုရယ် လို့​ မ​ေအာင့်​ေမ့​ပါနဲ့​။ ဘာဆိုဘာမှ မသိပါဘူး​။ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ်​ေတာင် စမ်း​တဝါး​ဝါး​၊​ ြကိုး​စား​ပန်း​စား​ ကူး​တုန်း​ခတ်တုန်း​။ အခုဟာက ပုဇွန်ဆိတ်က​ေလး​ ဘယ်လိုငယ် ပင်လယ်ကူး​တတ်တယ် ဆိုတဲ့​ မယ်​ေဟမာ ​ေရွှ​ေရွှ့​ေြကာင့်​ အ​ေတွး​နယ်ကျယ်သွား​တုန်း​ အစဆွဲထုတ်ြပီး​ ​ေဆွး​ေနွး​ြကည့်​တာပါ။ မိတ်​ေဆွသူငယ်ချင်း​ေတွထဲမှာ ​ေစ့​စပ်ြဖန်​ေြဖလို့​မရပဲ ​ေရစက်ကုန်သွား​တဲ့​ အိမ်​ေထာင်က​ေလး​ေတွ အ​ေတွ့​ရများ​လာ​ေတာ့​ ကိုယ်လည်း​ပဲ ​ေြကာက်လန့်​တြကား​ သတိ​ေလး​ထား​ဖို့​ သံပတ်တင်း​လိုက်တာသာ ြဖစ်ပါတယ်။ ကိုယ့်​အသက်အရွယ်နဲ့​ မိန်း​မ​ေတွ ဒါဇင်ဝက်​ေလာက် ​ေဟာတစ်​ေယာက် ​ေဟာတစ်​ေယာက် စွံတဲ့​သူ​ေတွကိုလည်း​ မနာလိုမရှိပါဘူး​။

    မုဒုလက္ခဏလို မိဖုရား​ြကီး​သလံုး​ေပါ်တာြမင်ြပီး​ မအိပ်နိုင်မစား​နိုင်ြဖစ်​ေနတဲ့​ အမတ်မင်း​ကို မိဖုရား​ြကီး​ကိုယ်တိုင် lesson ​ေပး​တဲ့​ ပံုြပင်က​ေလး​ေတာ့​ သတိရမိပါတယ်။ ပအုန်း​ရည်အိုး​က​ေလး​ကို ​ေရွှခွက်နဲ့​ထည့်​တိုက်ြပီး​ “ဘယ့်​နှယ်ရှိစ အမတ်ြကီး​” လို့​ ​ေမး​ေတာ့​ “ဖန်တွတွ နဲ့​ပါဘုရား​။” လို့​ တင်သတဲ့​။ “ဒါဆိုလည်း​ ​ေငွခွက်နဲ့​ သံုး​ေဆာင်ြကည့်​ပါဦး​ေလ။” ဆို​ေတာ့​လည်း​ “ဖန်တွတွ နဲ့​ပါဘုရား​” လို့​ တင်ြပန်သတဲ့​။ အုန်း​မှုတ်ခွက်နဲ့​တိုက်​ေတာ့​လည်း​ ထိုနည်း​လည်း​ေကာင်း​ ဖန်တွတွလို့​ဆို​ေတာ့​ “အမတ်မင်း​။ ပအုန်း​ရည်တို့​မည်သည် ​ေရွှခွက်နဲ့​ေသာက်​ေသာက်၊​ ​ေငွခွက်နဲ့​ေသာက်​ေသာက်၊​ အုန်း​မှုတ်ခွက်နဲ့​ပဲ ​ေသာက်​ေသာက် ဖန်တွတွချင်း​ေတာ့​ အတူတူပ။” လို့​ဆိုြပီး​ အတွင်း​ေတာ် ဝင်သွား​သတဲ့​။ အဆံုး​သတ်တ​ေန့​ကျ​ေတာ့​ အဲသည်ဖန်တွတွ​ေတွ ​ေလျှာက်ြမည်း​ေနတာနဲ့​ပဲ အသုဘသပိတ်သွပ် ဘယ်အိမ်က သာဓု​ေခါ်ရမှန်း​မသိတဲ့​ ဘဝ​ေရာက်လိမ့်​မယ်။ ဘဝမှာ မိန်း​မ​ေတွ အများ​ြကီး​ရဲ့​ အိပ်ယာထဲ​ေရာက်ဖူး​ဖို့​ မလိုပါဘူး​။

    မိန်း​မတစ်​ေယာက်တည်း​ရဲ့​ နှလံုး​သား​ထဲ​ေရာက်​ေအာင် ဝင်နိုင်ရင် သူလည်း​ မယ်​ေဟမာလို သမုဒ္ဒရာြကီး​ဆီး​ေတာင် ကိုယ့်​ေနာက် လိုက်လာမှာ မလွဲဘူး​။ အကိုရဲ့​ ညိုနွဲ့​ ြကိုလှည့်​ ဆံ​ေကရှင်​ေပါ့​။ ဓမ္မစြကာ​ေတွ​ေတာ့​ တစ်စစီ လိုက်​ေကာက်ယူရ​ေတာ့​မှာပဲ။ အိုး​ ဘုရား​သခင်။ အာမင်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.