“ေရွှြကာြပဒံု ေနအာရုဏ်ခသည့်နှယ် မရွှင်လန်းလိုက်ပါတဲ့ ေမ့ဟဒယအိမ်ဝယ်။ အပါးရပ်လို့ နှစ်နားကပ်ကာ တိုင်ပင်ချင်တယ်။ ေလပါတီရဲ့ ငယ်ချစ်ကေလးရယ်..။ မြမရင်ရဲ့ ငယ်ချစ်ကေလးရယ်…။ ညစဉ်မကွာပါတယ် မြကာမီလည်း ေနာင်အြမဲ နှစ်လရှည်၊ ြမရင်မှာေမာင်ရယ် တစ်နာရီတည်း ေမာင်နဲ့ချစ်ပါရစီ..။”
အဲသလို ေြခဆင်းကေလးကို ေကျာခိုင်းလျက် စ လိုက်ရင်ကိုပဲ ပရိသတ်အလံုးစံုက ြငိမ်တိတ်ြပီး အြငိမ့်မင်းသမီးေလးရဲ့ သဒ္ဒါ့အသံကေလးကို အရသာခံလို့ သာသာကေလး လှည့်လာမယ့် မျက်နှာဝင်းဝင်းကေလးကို ေမျှာ်ြကည့်ေနြကတာ မျက်ေတာင်ခတ်ဖို့ အသက်ရှူဖို့ေတာင် ေမ့ေနသလား ေအာင့်ေမ့ရပါသတဲ့။ အဲဒါ ဆိုင်းက မပါေသးဘူး။ ပတ္တလားသံေလးနဲ့တင် ခင်းထားပျိုးထားတာ။ လက်ကေလးတစ်ချက် မချိုးရေသးဘူး။ ကြကိုးေလးတစ်ကွက် မဆင်ရေသးဘူး။ ဒါေပမယ့် သည်မင်းသမီး ပညာအတိမ်အနက် ဘယ်ေလာက်ရှိသလဲ အဲသည်ေြခဆင်းနဲ့တင် ပွဲခင်းတစ်ခုလံုး သိြပီးြပီ။ မေကာင်းဘူးထင်ရင် သည်ေနရာမှာကတည်းက လှည့်ြပန်တဲ့သူြပန်တယ်။
မေကာင်းမကန်းများ ဘယ်သူကမှ အိပ်ပျက်ခံ ေြခေညာင်းခံ မြကည့်ဘူး။ တကယ့်အြငိမ့်ေကာင်းေကာင်းများ လာလို့ကေတာ့ မိုးအလင်း မတ်တပ်ငုတ်တုတ်လည်း ေညာင်းဖို့ငိုက်ဖို့ ဘယ်သတိရလိမ့်မလဲ။ ေြပာမယ့်သာ ေြပာေနရတာပါ။ အခုေခတ်မှာ ဒါမျိုး ဘယ်သူမှ မြကည့်ဖူးြကေတာ့တာမို့ မျက်မြမင်ကို ဗျိုင်းဆိုတာ အြဖူေရာင်ကေလးလို့ ရှင်းြပရသလိုပဲ ေနလိမ့်မယ်။ အြငိမ့်များ မြကည့်ဖူးစရာလား။ အခုြကည့်ချင် အခုအေခွထိုးြပမယ်။ အင်တာနက်ေပါ်ေတာင် ြကည့်လို့ရသပ။ ေရတွင်းပျက်ြကီးေတာင် ကားရိုက်မစားေတာ့ပဲ အြငိမ့်ေထာင်စားေတာ့မေလာက် ဘာညာသာရကာနှင်းဆီေတွ ဆီးရီးလိုက်ရိုက်ေနတာ ကမ္ဘာလှည့် ကလို့ေတာင် ရေနြပီ၊ ေြပာမယ်ဆိုလည်း ေြပာစရာပါပဲ။ ဒါေပသိ အဲသဟာေတွက အြငိမ့်မှ မဟုတ်ပဲဗျာ။ ေြပာရရင် ရင်နာလွန်းလို့ ရင်ဘတ်ြကီး ထုထုြပီးေတာင် ငိုချင်ေသး။ အြငိမ့်ေတွ ဘယ်ေရာက်ကုန်ပတုန်းလို့ ကိုယ့်လာေမးရင်ေတာ့ စိတ်နာနာနဲ့ ေသကုန်တာ ြကာလှေပါ့ လို့ ေြဖမိမယ်ထင်ပါတယ်။ ယပက်လက် ယမင်းခင်ကေလးေတွ ကြကိုးဆင်လိုက်ရင် ချစ်စရာ ဓါတ်ပံုကေလးေတွ ေြကာ်ြငာပိုစတာကေလးေတွေတာ့ ထွက်လာြကသားေပါ့။ မိုးယုစံကေလးနဲ့ ြကည့်မလား။ ေချာရတနာကေလးနဲ့ ြကည့်မလား။
တည်တည်ြငိမ်ြငိမ် ရင့်ရင့်ကျက်ကျက် အလှနဲ့ြကည့်ချင် ေမသန်းနုြကီးနဲ့လည်း ြကည့်လို့ရတယ်။ ဓါတ်ပံုကိုသာြကည့်။ ကတာေတာ့ မြကည့်ပါနဲ့။ မေတာ်မတည့်ေတွ မျက်စိထဲအဟုတ်မှတ်ြပီး စွဲကုန်မစိုးလို့။ စည်းချက်ကျကျ ေြခချိုးလက်ချိုးရံုနဲ့ အကမြဖစ်ဘူးဆိုတာ စံရှားတင်၊ နွဲ့နွဲ့စန်း၊ အမာစိန်တို့ ကတာကို ေတွ့ဖူးထားမှ သေဘာေပါက်မယ်။ သူတို့အရွယ်ြကီးေတွကျေတာ့လည်း ပညာပဲကျန်ေတာ့တာ ရူပါက ချူချာကုန်ေတာ့ နတ်ကေတာ်အိုြကီး မနှဲေလးဝင်ေနတာ ြကည့်ရသလိုပဲ။ စကတည်းက ယဉ်သကိုတဲ့။ နိဒါန်းချီကတည်းက ခုနှစ်ရက်သားသမီး သတ်ချင်ေလာက်ေအာင် အေမွှဇယားခင်းေနမိတယ်။ လွန်တာရှိရင် ဝန္တာမိေနာ်။ တကယ့်အြငိမ့်အစစ်ဆိုတာ ဘယ်လိုဟာမျိုးလဲ သိေအာင် လွမ်းဇာတ်ကေလး ခင်းြပမယ်။ ဟုတ်ြပီလား။
ြမန်မာရှင်ဘုရင်ေတွေခတ်တုန်းက ေြမဝိုင်းသဘင်ဆိုတာ ရှိေပမယ့် မင်းသမီးတစ်ေယာက်တည်း တပင်တိုင် ဆိုလိုက်ကလိုက် လုပ်ရတဲ့ အြငိမ့်မျိုးကေတာ့ မေပါ်ေသးဘူးတဲ့။ အီေနာင်ဇာတ်တို့၊ ရာမဇာတ်တို့၊ ဝိဇယကုမ္မာြပဇာတ်တို့လို ဇာတ်ေတာ်ေတွ ခင်းရင်း ဆိုြကကြကတာေတာ့ ရှိတာေပါ့။ ယင်းေတာ်မေလးတို့ ဆင်ခိုးမေလးတို့ဆိုတဲ့ မင်းသမီးများဟာ ဇာတ်မင်းသမီးများသာ ြဖစ်ေပလိမ့်မယ်။ သီချင်းြကီးသီချင်းခန့်နဲ့ ဇာတ်ဝင်ေတးသွားသီချင်းများကို ဆိုင်းနဲ့ဝိုင်းနဲ့ ကျကျနန ထိုင်ဆိုတဲ့ ထိုင်ဆိုအြငိမ့်ေတွေတာ့ ရှိသတဲ့။ ပထမအြငိမ့်သဘင်ေခတ်ဆိုတာကို စခဲ့တာကေတာ့ ဦးချစ်ဖွယ်နဲ့ ေဒါ်စိန်သံုတို့က အရင်ဆံုး လို့ မှတ်သားထားမိတယ်။ ြမန်မာသီချင်းေကာင်းေကာင်းေတွဟာ နားေထာင်ရင်းေထာင်ရင်း မေနနိုင်မထိုင်နိုင် ထကချင်လာေလာက်ေအာင် ြမူးတယ် ြကွတယ်။
နားဝင်ြငိမ့်ေြငာင်းတယ်ဆိုတာ ေသေသချာချာ နားေထာင်ဖူးတဲ့သူတိုင်းသိြကပါတယ်။ သူတို့လည်း ဆိုရင်းဆိုရင်း လမိုင်းေတွကပ်ြပီး ထထကြကတယ်ထင်ပါရဲ့။ အဲလိုနဲ့ အြငိမ့်ေပါ်လာေရာ။ ကိုသုေမာင်ြကီး ြပန်ဆိုတဲ့ “အလွန်တကယ် သေရာ်ေလှာင် အလွန်တကယ်သေရာ်ေလှာင် ရွံတယ်ကျွန််ေတာ်ေရှာင်။ ခုနှစ်ဆယ်ေကျာ်ေတာင် ကိုြမို့မနဲ့ကွဲမယ် မထင်ေပါင်။ သားေတွကေလှာင် သမီးေတွကေလှာင်၊ ပွဲတီးတဲ့အခါ မိန်းမကေလှာင်။ ေန့တိုင်းမင်းတို့ ကျုပ်ကိုေလှာင် ေလှာင် ေလှာင် ေလှာင်။ ေလှာင်ရက်ေပမယ့်ကွယ် ချစ်ဖွယ်ြကီး တရားမချို့ေပါင် သနားဖို့အေကာင်။” ဆိုတာ အဲဒီဦးချစ်ဖွယ်ြကီး ဆိုခဲ့တဲ့ ေလှာင်သီချင်းပါ။ ကိုသိန်းတန်ဆိုခဲ့တဲ့ လူပျက်ကေလးေမာင်ေရွှရိုး ဇာတ်လမ်းကေလးကလည်း ဦးချစ်ဖွယ် ေဒါ်စိန်သံုတို့ကတည်းက ခင်းခဲ့ကခဲ့ြကပါသတဲ့။ ေပျာက်ပျက်ကုန်လို့သာ သူတို့သီချင်းေတွမရှိေတာ့ေပမယ့် မန်းေလး နှစ်တစ်ရာ့ငါးဆယ်ပွဲမှာေတာ့ အကင်္ျီပါး သီချင်းေလးတစ်ပိုဒ် ြပန်ြကားလိုက်ရပါတယ်။
“မယ်သံုရယ် အထည်စံုဝယ်ခဲ့မယ်။ ခင်သံုရယ် အဆင်စံုဝယ်ခဲ့မယ်။ ဪ သားကငယ် သမီးကငယ် အကင်္ျီပါး မဝတ်ေစချင်တယ်။ ဘာေရာညာေရာ အဝှာေရာ အြမင်မတင့်တယ်။ မဖံုးတယ် အလံုးအထည်။ ပိုးြဖူရင်ဖံုး ဆင်ဦးမယ်။” တဲ့။ သူတို့ အြငိမ့်စကတဲ့အရွယ်ဟာ သားတွဲေလာင်း သမီးတွဲေလာင်း သိပ်မငယ်လှတဲ့ လူလတ်ပိုင်းခပ်ြကီးြကီးေရာက်ေနေပမယ့် အြငိမ့်ရယ်လို့ သဘင်စာမျက်နှာသစ်ဖွင့်နိုင်တာကို ြကည့်ရင် သူတို့အဆိုအက ဘယ်ေလာက်ေကာင်းလိမ့်မလဲ မှန်းလို့ရပါတယ်။
သူတို့ေနာက် အြငိမ့်အေြကာင်းေြပာရင် မပါမြဖစ်တာက အေမေထွးနဲ့ ြမေြခကျင်းေငွြမိုင်ပါ။ အေမြကီးလူထုေဒါ်အမာ ေရးထားခဲ့တာေတွကို ဟိုကိုးသည်ကားလုပ်ြပီး စာမဆန့်ချင်ပါဘူး။ မဖတ်ဖူးေသးရင်ေတာ့ ဖတ်ြဖစ်ေအာင် ဖတ်ြကည့်ေစချင်ပါတယ်။ ြပည်သူချစ်ေသာ အနုပညာသည်များတဲ့။ အသက်ေြခာက်ဆယ်ေကျာ်မှ သူြကီးမင်းတစ်ေယာက် ေခါင်းေခါက်လို့ယူနိုင်ေသးတဲ့ စင်ေပါ်မှာ ဆယ့်ေြခာက်နှစ်သမီးကေလးရှံုးတဲ့ ြကာဗျာပါေတွ စံုေအာင်တတ်တယ်လို့ နံမယ်ေကျာ်တဲ့ သတင်းြကီးသည့် မင်းသမီးမေထွးေလးအေြကာင်းကေတာ့ ြမန်မာစာဖတ်စာထဲမှာ ပါလို့ သိဖူးြကားဖူးြကပါလိမ့်မယ်။ မဆိုမကပဲ မတ်တပ်ကေလး ရပ်ေနတာေတာင် ယဉ်ပံုတစ်မူထူးတယ် လို့ ဖတ်ခဲ့ဖူးပါသဗျ။ ြမေချကျင်းမေငွြမိုင်ရဲ့သီချင်းေတွကေတာ့ ေဒါ်ေမလှြမိုင် ြပန်ဆိုထားတဲ့ ြမိုင် သီချင်းကို ေတာ်ေတာ်များများ ြကာဖူးပါလိမ့်မယ်။ “ေအာင်ပင်လယ် ေတာထဲက ေရွှကျီးညို၊ ေငွြမိုင်လာရင် ဆီးလို့ြကို” ဆိုတာလည်း ြကားဖူးတယ်။
“ေမာင်မလိုက်ချင်ရင် ေနပါလားရှင့် သတင်းစာဖတ်လို့ အိမ်မှာသာပင် ေငွြမိုင်လာရင် ြကိုေရးြပင် အိုးပုတ်ကေလးနဲ့ ချိုးရုပ်ဝယ်ခဲ့မရှင်” ဆိုတာကေတာ့ လှည်းြပင် တဲ့။ “ေနာက်များကျေတာ့ေလ ေနာက်များကျေတာ့ေလ။ ေမ့မှာလားေမာင်ေရ ေမ့မှာလားေမာင်ေရ။ ေငွြမိုင်ကို အေပါ်ယံသေဘာနဲ့ မေြကာနဲ့ေလ။ ချစ်သူအကိုေရ ေြကာက်လွန်းလို့ေလ။ ေရွှသွားနဲ့ အိုး ေမာင်ေမာင်ေရ။ ြကိုက်ြကိုက်သေလ” ဆိုတာက ေရွှသွား တဲ့။ “လွမ်းေတာ်မူလို့ စာကိုစီတယ်။ တိမ်နီတိမ်ဝါ တိမ်ြပာေတွသန်းြပန်ေတာ့ ဘယ်ဆီသို့ ဘယ်ရွာသို့ လွမ်းရမယ်။ ညွှန်းပါ့ကွယ်။ ြကာပင်အိုင်ြကီးအလယ်” ဆိုတာလည်း သူဆိုတာပဲတဲ့။ ညွှန်းလွန်းတယ်လို့ ဆိုချင်ဆိုပါဗျာ။ အဲဒီသီချင်းကေလးေတွမှ အရသာခံနားမေထာင်တတ်ေသးရင် ြမန်မာြဖစ်ရကျိုး မနပ်ေသးဘူးလို့ကို ေြပာချင်ေတာ့တယ်။
သူ့ေနာက်ေခတ်က အြငိမ့်မင်းသမီးေတွကေတာ့ ေခတ်ေကာင်းတုန်းအခါမို့ လျှမ်းလျှမ်းေတာက် ေကျာ်ြကားြကပါေပတယ်။ ဂီတမယ်လှေလးစိန်တဲ့။ သူ့သီချင်းထဲမှာ သိြကတာ ေမာင်ေမာင်ဆိုေလ ထီးရိုးရှည်တဲ့။ ေဒါ်ဩဘာေသာင်းကေတာ့ ေလှြကီးထိုး ရိုးရိုး၊ ဘလူးဘလက်နက်ြပာေမှာင် တို့၊ ကာတစ် တို့နဲ့ နံမယ်ေကျာ်ပါတယ်။ သူ့ကို အြငိမ့်သဘင်မိခင်ြကီးလို့ ေြပာြကတာက မန္တေလး ပန်တျာေကျာင်းမှာ အကနည်းြပတဲ့အခါ ကဗျာလွတ်အက ကြကိုးေတွကို တီထွင်သွားတဲ့အတွက်ပါတဲ့။ မဟာဂီတအဆိုသင်တဲ့အခါ စည်းနဲ့ဝါး အေြခခံ ြကိုးသီချင်းဆယ့်သံုးပုဒ်ကို သင်ရိုးအြဖစ် ထားသလိုပဲ အကသင်တဲ့အခါမှာေတာ့ ေခါင်းခါးေြခလက် ဤေလးချက် မပျက်ေစရ သုခုမဆိုတာကို အသားေသေအာင် ကျင့်ေပးတာ ကဗျာလွတ်သင်ရိုးအကေတွနဲ့ြဖစ်ပါတယ်။
အခုေခတ် မင်းသမီးကေလးေတွ ကြကိုးေပျာက်ြပီး ေလ့ကျင့်ခန်းဆန်ေနတာ၊ ခါးမကျိုး လက်မကျိုး ေြခခွင်မကျြဖစ်ေနရတာ အဲဒါေတွကျကျနန မသင်ခဲ့ရလို့ပါ။ “စည်း ဖေနာင့် ေဗျာက် ဖဝါး” ဆိုတာေတာင် မသိပဲ “အားေပးြကပါဦးရှင် အကိုြကီးများရဲ့ မိေမာ်လွင်” ဆို ပလာထမီအနားြကီး ချာကနဲလည်ေအာင်ကလည်း ရမ်းပလိုက်ချင်ေသးတာ။ မြကားဘူးတဲ့သူေတွ အတွက်ေြပာြပရရင်ေတာ့ “တပ် ေဗတိုးေဗ တပ် ေဗတိုးေဗ ေဗ ေဗ တပ်ေဗး တပ်ေဗး ဂျိ။” ဆိုတဲ့အကမျိုးေတွကို ေြပာတာေလ။ သူတို့က ဝမ်း တူး ချားချားချားေလာက်ပဲ တတ်ြကတယ် ထင်ပ။ ေဒါ်အမာစိန်တို့ ေဒါ်နွဲ့နွဲ့စန်းတို့ အကညက်ေနတာ ေဒါ်ဩဘာေသာင်းရဲ့ လက်ထွက်ေတွမို့ပါတဲ့။
သူတို့နဲ့ေခတ်ြပိုင် အဆိုေရာအကေရာ စပယ်ရှယ်ကလပ်စ်ဆိုတဲ့ မင်းသမီးကေတာ့ ေလပါတီ မြမရင်ပါ။ ဘယ်ဘုရားသခင်လက်ထက်ကတည်းက အြငိမ့်မင်းသမီးဆုပန်လာသလဲမသိဘူး။ အသံကေလးချည့် ြကားဖူးတာေတာင် လက်ဖျားခါပါတယ်။ သီချင်းထပ်သွားရင် ရိုးသွားရင် မဆိုချင်ဘူးဆိုလို့ သူ့အတွက် သီချင်းေရးဆရာချည့်ပဲ ေလးငါးဆယ်ေယာက်ထားလို့ သင်ယူတက်ယူပါသတဲ့။ သူ့သီချင်းေတွအေြကာင်း သူ့အေြကာင်းကေတာ့ စာအုပ်ေတာင် တစ်အုပ်သပ်သပ် ထုတ်ယူရေလာက်တယ်။ ေြပာမဆံုးေပါင် ေတာသံုးေတာင်။ အင်မတန်ကုသိုလ်ကံေကာင်းလို့ သူဆိုတာကတာ မီလိုက်ြကည့်လိုက်ရတဲ့သူေတွကို အားကျမိပါရဲ့။ အဲသည်ေနာက် ကိုလံဘီယာဓါတ်ြပားကုမ္ပဏီမှာ ပင်တိုင်အဆိုေတာ်ြကီးြဖစ်လာတဲ့ မြကည်ေအာင်တို့၊ စိန်ပါတီတို့ေတာင်မှပဲ အြငိမ့်မင်းသမီးကေန ဓါတ်ြပားအဆိုေတာ်ေတွ ြဖစ်ကုန်တာ လို့ သိရတယ်။ ဒါေြကာင့်လည်း သူတို့သီချင်းေတွ သည်ေလာက်ေကာင်းတာကိုး။ ေကာလိပ်စိန်၊ ေကာလိပ်ြမိုင်၊ စိန်ပိုးတီ၊ ေရွှလိပ်ြပာမေအးြကည်၊ စိန်လှြကည်၊ အြငိမ့်မင်းသမီးေတွ အြပိုင်အဆိုင် ေပါ်ထွက်လာခဲ့တဲ့ ေခတ်တစ်ေခတ်လည်း ရှိခဲ့ပါတယ်။ မန်းေလးမှာေတာ့ လမင်းတစ်ရာ မေဌးေဌးြမင့်လည်း တစ်ေခတ်ြဖစ်ခဲ့တယ်။ ရုပ်ရှင်မင်းသမီးထဲက စန်းစန်းေအးတို့ နှင်းဆီတို့ေတာင် အေမခန်းမရိုက်ခင်က အြငိမ့်သဘင်ထဲ ေရာက်သွားခဲ့ပါေသးတယ်။
အမာစိန်တို့ နွဲ့နွဲ့စန်းတို့ကေတာ့ အြငိမ့်ကေန ရုပ်ရှင်ထဲေရာက်သွားတာေပါ့။
ရုပ်ြမင်သံြကားေပါ်လာတဲ့ေနာက်မှာ အြငိမ့်သဘင်က ပံုစံတစ်မျိုးနဲ့ ဆန်းသစ်လာြပန်ပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ကိုယ့်ဘာသာကိုယ်ေတာ့ အဲဒါ အြငိမ့်အစစ်လို့ ခံစားလို့ မရေတာ့ပါဘူး။ မင်းသမီးေတွက သူတို့ဘာသာ သီချင်းမဆိုနိုင်ြကပဲ နှုတ်ခမ်းေလးတရွရွနဲ့ ဆီမန်းမန်းသလို မန်းြပီး ကတာကိုး။ ကေနတာကိုလည်း တစ်ကိုယ်လံုး မြမင်ရေတာ့ပဲ မျက်နှာလှလှေလး ကပ်ကပ်ြပြပီး ဘာေတွဝတ်ထား ဘာေတွဆင်ထား ဘာပန်းပန်ထားတာေလာက်ပဲ အာရံုထားကုန်ြကပါတယ်။ ဒါေတာင် သီတာဝင်းေရာ ေအးေအးြမင့်ေရာ ေသေသချာချာ ကတတ်တဲ့သူေတွပါ။ အြပင်မှာ လိုက်ကရင်ေတာင် အကပိုဒ်ေရာက်ရင် အေခွဖွင့်ြပီးကေတာ့ အဆို့အပိတ်၊ အေပးအယူ၊ အဆစ်အပိုင်းေတွ ေပျာက်ကုန်ပါတယ်။ လမိုင်းေတွ ဈာန်ေတွ မရှိပဲ ခွင်နဲ့ အဝင်အထွက်သေဘာပဲ ရှိလာတဲ့အခါ အနုပညာက အရှင်မဟုတ်ေတာ့ပဲ အေသသေဘာမျိုး ေဆာင်လာတာေပါ့။ တကယ် ကတတ်တဲ့သူ ဆိုတတ်တဲ့သူ မရှိဘူးလားဆိုရင် ရှားေတာင့်ရှားပါး ရှိေတာ့ ရှိသားပါေလ။
ယဉ်ေကျးမှုကထွက်တဲ့ မင်းသမီးေတွသာ နင်လားငါလား ဆိုနိုင်ကနိုင်ြကတယ်။ ြမင့်ြမင့်ြကည်၊ ခိုင်သဇင်သင်း၊ ဝါဝါခိုင်၊ သန္တာလင်းတို့က ငယ်လည်းငယ် လှလည်းလှ ကလည်းကနိုင် ဆိုလည်းဆိုနိုင်ြကပါတယ်။ အြငိမ့်ေခတ်မဟုတ်ေတာ့လို့ ေမာ်ဒယ်ေလျှာက်တဲ့ ကေလးမကေလးေတွေလာက်ေတာ့ စန်းမေကာင်းရှာဘူး။ ကိုယ်ပိုင်သီချင်းေကာင်းေကာင်း ေရးေပးနိုင်တဲ့သူလည်း မရှိေတာ့လို့ အသက်သာြကီးသွားတယ်။ ဘာမှ မှတ်တမ်းမှတ်ရာ တင်မကျန်ရစ်ခဲ့ဘူး။ ေတာ်ပါေသးရဲ့ေလ။ ဘင်ခရာေတွ ေအာ်ဂင်ေတွနဲ့ ဂျိန်းတုတ်တုတ် မကပဲ ဆိုင်းနဲ့ဝိုင်းနဲ့ ဆိုေနကေနြကေပေသးလို့။ ေနာင်ဆို သီချင်းေတွလည်း ဘယ်သူမှ ဆိုနိုင်တီးနိုင်ြကေတာ့မှာ မဟုတ်ဘူး။ ယဉ်ေကျးမှုအေမွအနှစ်ဆိုတာ ေခတ်ေရစီးေြကာင်းက တိုက်စားသွားရင် ကမ်းပါးများ ြပိုသလို ြပိုရရှာတယ်။
သူများနိုင်ငံမှာ အဲဒါေတွ မေပျာက်မပျက်ေအာင် ဘယ်လိုများ ထိန်းသိမ်းထားပါလိမ့် သိချင်မိတယ်။ တရုတ်ြပည်မှာေတာ့ ေမာ်စီတံုးြကီးတက်လာတဲ့အခါ ပီကင်းေအာ်ပရာ ဇာတ်အဖွဲ့ေတွကို ပေဒသရာဇ်စံနစ် ြပန်အသက်သွင်းချင်တဲ့ ေနာက်ေြကာင်းြပန်လှည့်လိုသူေတွ၊ ေတာ်လှန်ေရးသစ္စာေဖာက်ေတွဆိုြပီးေတာ့ ဇာတ်ပစ္စည်းေတွ မီးရှို့၊ သဘင်သည်ေတွကို ရင်ဘတ်စာဆွဲြပီး လူလည်ေခါင် ခဲနဲ့ေပါက်ခိုင်းခဲ့ပါတယ်။ အဲဒီပညာေတွကလည်း ကေလးဘဝအရွယ် နုနုနယ်နယ်ကတည်းက ေရှာင်လင်ေကျာင်းေတာ်ြကီးလို ပန်တျာေကျာင်းေတာ်ြကီးေတွမှာ ေြခချိုးလက်ချိုး၊ စာအံစာရွတ်၊ ကိုယ့်ဇာတ်ေကာင်နဲ့ကိုယ် အသားေသေနေအာင် တဘဝလံုးရင်းြပီး သင်ယူလာရတာေတွပါ။ ယဉ်ေကျးမှု အနုပညာရဲ့ တန်ဖိုး ေရှးေဟာင်းပစ္စည်းအေမွအနှစ်တန်ဖိုးကို နားမလည်တဲ့ ကွန်ြမူနစ်ေခတ်ဦး အုပ်ချုပ်သူေတွေြကာင့် တိဘက်ကထွက်ေြပးရတဲ့ ဒလိုင်းလားမားြကီးလိုပဲ အဲဒါေတွလည်း ေပျာက်ကွယ်ကုန်တယ်။
အခုကျေတာ့မှ ေြကွပန်းအိုးအကွဲေတွကို တစ်စစီလိုက်ေကာက်ြပီး ြပန်ဆက်သလို တယုတယ ြပန်အသက်သွင်းယူြကရပါတယ်။ အိန္ဒိယမှာေတာ့ သူတို့သဘင်မှုအနုပညာေတွကို ထိန်းသိမ်းထားပံုက တရုတ်ထက် အများြကီးသာပါတယ်။ လူမျိုးစုေပါင်းစံုရဲ့ မတူြခားနားတဲ့ ယဉ်ေကျးမှု အနုပညာေတွကို သူ့လူမျိုးနဲ့သူ သပ်သပ်ခပ်ခပ် ထိန်းသိမ်းထားြကတယ်ဗျ။ ဘယ်ေလာက်ထိေတာင်လဲဆို ကေနတဲ့ဇာတ်ေကာင်ေတွက နတ်ဘုရား ေဒဝတာေတွြဖစ်ကုန်တဲ့အထိပဲ။ နဖူးမှာြခယ်တဲ့ေဆးနီ၊ လက်မှာဆိုးတဲ့ ဒါန်းကွက်ပန်းချီ၊ ပုတီးလက်ေကာက် အဆင်တန်ဆာ၊ ဆာရီပုဝါြခံုထည် အားလံုးကို ေရှးမူမပျက် ဆက်ခံထိန်းသိမ်း ထားြကပါတယ်။ ေခတ်ကို အမှီလိုက်ြပီး အေနာက်တိုင်းဆန်ချင်တဲ့အခါ ဆန်မယ်။ ရိုးရာေတွကိုေတာ့ ေဖျာက်မပစ်ြကပါဘူး။
ဥေရာပနိုင်ငံေတွမှာေတာ့ အဲသည်လို ဝါဂီနစ် အနုပညာေတွက အီတလီ ြပင်သစ်ဘက်မှာ ပိုြပိးထွန်းကားပါတယ်။ ဂျာမဏီြပည်မှာ မိုးဇက်ြကီး နတ်ေစာင်းညှင်းတုန်းကေတာင် အီတလီြပည်ဖွား စန္ဒယားဆရာများ၊ ဂီတသမားများက ေနရာဖယ်မေပးြကလို့ သူ့ခမျာ ေတာ်သာေတာ် မေကျာ်ခဲ့ရဘူး။ ေသလွန်ြပီးေနာက်မှာမှ သူမတူတဲ့လက်ရာေတွမို့ သူများဟာေတွ ကွယ်ေပျာက်ကုန်တာေတာင် သူ့ဟာေတွက သည်ကေန့ထိ အတုယူတီးမှုတ်ေနြကတုန်း။ သူတို့ဆီမှာ အဲသည် ဂန္တဝင်ဂီတေတွနဲ့ ေအာ်ပရာြပဇာတ်ေတွကို သည်ကေန့အထိ ေရှးမူမပျက် ထိန်းသိမ်းဆိုတီးေနြကြမဲြဖစ်သလို ပရိသတ်ကလည်း ေတာ်ပါေတာ့ ဆင်းပါေတာ့ မေြပာပဲ နှစ်နှစ်ြခိုက်ြခိုက် လက်ခံအားေပးဆဲပါပဲ။ သည်လိုဟာမျိုးကို ြကည့်ချင်လို့ သည်လိုပွဲမျိုးလာတာေလ။ ငယ်ငယ်နန့်နန့်ေတွြကည့်ချင် အဲဒါေတွ ရှိတဲ့ပွဲကို သွားရံုေပါ့။ အသစ်ကို အသစ်လိုပဲ အားေပးြကတယ်။
ေရှးမူကို ေရှးမူအတိုင်း ခံစားတယ်။ ေရှးသီချင်းေတွကို ေပါ်ပင်ေနာက်ေပါက်ကေလးေတွနဲ့ ပျက်စီးေအာင် မလုပ်ဘူး။ New version ဆိုတာ လက်ခံေပမယ့် Original ကိုလည်း အေပျာက်ေတာ့ မခံဘူး။ ဘယ်စာြကည့်တိုက်မှာပဲ ြဖစ်ြဖစ် သူတို့လူမျိုးရဲ့ ေရှးေဟာင်း အနုပညာအေမွအနှစ်ေတွကို ခံစားလို့ရတယ်။ မယံုရင် ြပင်သစ်သံရံုး ယဉ်ေကျးမှုဌာနက မင်းသားေလး စာြကည့်တိုက်ကို သွားလိုက်။ မိုးဇက်ေရာ၊ ရှိုပင်ေရာ၊ ဘီသိုဗင်ေရာ ဆီးရီးလိုက်ရှိတယ်။ ြကိုက်မှနားေထာင်၊ မြကိုက်လည်း ကိစ္စမရှိဘူး။ မသိသူေကျာ်သွား သိသူေဖာ်စားလိမ့်မယ်။ ဒါြကီးေတွ ြပန်ေခတ်စားလာဖို့ ေနာ်ရာဂျံုးကို ြပန်တီးခိုင်းြပီး ရှာကီရာကို ေခါ်ဆိုခိုင်းစရာ မလိုဘူး။ ေခတ်မစားချင်ေန။ ဒါ သူတို့ဆီမှာ တေခတ်တခါက အလွန်ေခတ်စားခဲ့ဖူးလို့ ထိန်းသိမ်းထားတာ။ အေပျာက်အပျက် အေရာအေနှာေတာ့ မခံနိုင်ဘူး။
ယဉ်ေကျးမှု အနုပညာကို ထိန်းသိမ်းဖို့ဆိုတာ အစိုးရမှာချည့် တာဝန်ရှိတာေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ ြပည်သူေတွရဲ့ အသိဉာဏ်လည်း လိုေသးတယ်။ ကိုယ်က လူငယ်မို့ ေခတ်မီလို့ ေခတ်ဆန်လို့ အဲဒါြကီးေတွ မခံစားတတ်ဖူးဆိုရင်ေတာင် သူ့ဘာသူြကိုက်လို့နားေထာင်ေနတဲ့သူေတွကို ေတာ်ပါေတာ့၊ ရပ်ပါေတာ့၊ ဂွမ်းလိုက်တာ၊ ဖူလိုက်တာ။ လိုက်ြပီး သေရာ်ေမာ်ကား မေြပာသင့်ဘူး။ အရာရာမှာ အသစ်အဆန်းကသာ ေကာင်းတာမဟုတ်ဘူး။ အေဟာင်းေတွေကာင်းမှန်း ကိုယ်က မသိေသးတာ မခံစားတတ်ေသးတာသာြဖစ်တယ်။ ကိုယ့်အရင် လူြဖစ်ခဲ့တဲ့သူေတွက အေကာင်းမှန်း အဆိုးမှန်းမသိတဲ့ အရူးြကီးေတွမှ မဟုတ်ပဲ။ ေခတ်ချင်း မတူတာပဲ ရှိတယ်။ ကိုယ်လည်းတစ်ချိန်ကျ အဲသည်ေနရာ ေရာက်သွားမှာ။ ကိုယ်နဲ့ ကီးမကိုက်ရင် နားမေထာင်ရံုပဲရှိတယ်။ အမှန်ကေတာ့ သိပ်ြပီးေခတ်ဆန်ချင်ေနတဲ့ ကိုယ့်ရဲ့နားကေလးကို Tuning နည်းနည်း ြပန်ချိန်လိုက်ရံုပါပဲ။ အလယ်ဆိုင်းဇီကေလးဆိုတဲ့ ေရဒီယိုသီချင်းေတွကျေတာ့ နားမေထာင်ပဲေနတာလည်း မဟုတ်ပဲနဲ့။ ဒါေတွက ေခတ်ေဆွးသီချင်းြကီးေတွ၊ ဒိတ်ေအာက်ေနတာြကီးေတွဆိုတာ ေမ့ပစ်လိုက်ြပီး ဂီတကို ဂီတလိုပဲ ခံစားရင် အရသာေတွ့လာမှာ မလွဲပါဘူး။
လူငယ်လူရွယ်ေတွ ေခတ်ေဟာင်းဂီတနဲ့ မစိမ်းဖို့အတွက် သူတို့ဆီမှာေတာ့ စာသင်ေကျာင်းေတွမှာ ြပဇာတ်ကတာ၊ သီချင်းဆိုတာ၊ ေကျာင်းကပွဲေလးေတွ လုပ်ေလ့ရှိြပီး နှစ်စကတည်းက အားလပ်ချိန်ကေလးေတွမှာ အေြခခံကေလးေတွ ေလ့ကျင့်သင်ြကားေပးြပီး ဝါသနာပါရင် ပါသလို ဆက်ေလ့လာလိုက်စားနိုင်ေအာင် ေြမေတာင်ေြမှာက်ေပးသတဲ့။ အနည်းဆံုးအဆင့်ကေတာ့ တေထာင့်တေနရာက ပါဝင်ကြပနိုင်ေအာင် ေလ့ကျင့်ေပးထားသတဲ့။ တချိန်မှာ သဘင်သည်ြဖစ်ဖို့ မဟုတ်ေပမယ့် သဘင်အမှု သုခုမကိစ္စများနဲ့ နားမျက်စိ မစိမ်းေအာင် ခံစားတတ်ေအာင် မျိုးေစ့ချတဲ့သေဘာြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။ ဘာမှ မကျန်ေတာ့ဘူးဆိုရင်ေတာင် ရှိတ်စပီးယားတို့ ေမာ်လျဲတို့ဆိုတာ ဘယ်သူမှန်းေတာ့ မှတ်မိသွားတာေပါ့။ ရုရှားနိုင်ငံမှာေတာ့ ဘဲေလးအကသင်တန်းေတွ ရှိပါသတဲ့။
ခုေခတ်ြကီးမှာ ဘယ်သူကမှ ေြခဖျားတေထာက်ေထာက် ခါးေမှာက်ခါးလှန် ြကံြကံဖန်ဖန်ေတွ ကမေနြကေပမယ့် ဝါသနာပါသူေတွ ကျန်းမာေရးအတွက် ကိုယ်ခန္ဓာထိန်းသိမ်းဖို့အတွက် မတတ်တတ်ေအာင် ေလ့ကျင့်သင်ြကားေနြကတာကလည်း ကေချသည်လုပ်စားဖို့သက်သက်ေတာ့ မဟုတ်ေပဘူး။ သင်ခန်းစာယူမိတာကေတာ့ အနုပညာအေမွအနှစ်ဆိုတာ ပိုက်ဆံရှာစားလို့မရေတာ့ရင် မသင်ြကား မေလ့ကျင့်ေကာင်းတဲ့ အတတ်ေတွလို့ မယူဆသင့်ဘူးဆိုတာပါ။ ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ သူသူကိုယ်ကိုယ် ြမန်မာမိဘများဟာ သားသမီးများက ပန်တျာေကျာင်းတက်ချင်တယ်။ ပန်းချီေကျာင်းတက်ချင်တယ်။ အခုဆိုရင်ေတာ့ ယဉ်ေကျးမှုတက္ကသိုလ်တက်ချင်တယ်။ လို့ ဆိုလာတဲ့အခါ ယူြကံုးမရနဲ့ “မွဲချင်တဲ့ေခွးမို့ ြပာပံုတိုးပေလတယ်။” လို့ တချက်လွှတ်အမိန့်နဲ့ စကင်္ာပူမှာ ေပါ်လီသွားတက်ေချ။ ေဆးေကျာင်းသွားတက်ေချ။ ြမန်ြမန် ေငွေပါ်မယ့် အတတ်ပညာတစ်ခုခုသွားသင်ေချ လို့ ဩဝါဒေချွေလ့ရှိြကပါတယ်။ ဝါသနာပါလို့ သည်ေကျာင်းတက် သည်ဘွဲ့ယူလာတာဟာ အဲဒါနဲ့ကလွဲြပီး ကျန်တာလုပ်မစားတတ်လို့မှ မဟုတ်ပဲ။ အနုပညာကို ေသေသချာချာ ခံစားတတ်သူဟာ သူရှင်သန်ရာ အသက်ေမွးမှုနယ်ပယ်မှာလည်း ေအာင်ြမင်ေအာင် ြကိုးစားတတ်မှာ မလွဲပါဘူး။
အခုေခတ်မှာ အြငိမ့်သဘင်ဆိုတာ ေပျာက်ကွယ်စြပုေနြပီ။ အရက်ြပတ်လို့ ခွက်ကပ်နဲ့မူးတဲ့သူလို အနံကေလးရှူြပီး အတင်းမူးယူေနရတယ်။ အဲဒါ အြငိမ့်မင်းသမီးေလးေတွ မဆိုတတ် မကတတ်ြကလို့ သက်သက်ေြကာင့်ေတာ့ မဟုတ်ဘူး။ တိုင်းတပါးယဉ်ေကျးမှုေတွက အတင်းထိုးေဖာက်လာလို့ သက်သက်ေြကာင့်လည်း မဟုတ်ဘူး။ အကပိုဒ်ေတွေရာက်ရင် ရစ်ြကည့် ေကျာ်ြကည့်ြကည့်ြကတဲ့ ပရိသတ်ခပ်ပိန်းပိန်းေတွေြကာင့်လည်း မဟုတ်ဘူး။ (မရစ်လည်း ေကာင်းမှ မေကာင်းတာ၊ အလကား အချိန်ကုန်ခံလို့) ကိုယ်ပိုင်ယဉ်ေကျးမှုရဲ့တန်ဖိုးကို နားလည်နိုင်တဲ့၊ ေလးစားထိန်းသိမ်းလိုတဲ့ အသိဉာဏ်ချို့တဲ့လို့ ြဖစ်ရေလတယ် လို့ ေြပာရင် ပိုမှန်ပါလိမ့်မယ်။ အားလံုးမှာ တာဝန်ရှိပါတယ်။ တကယ်တတ်တဲ့သူေတွ ေသခါနီးေနပါြပီ။ ယူမထားလိုက်နိုင်ရင် သူတို့နဲ့အတူ ပါသွားတဲ့အခါ ေမွခံထိုက်ေစ ြဖစ်နိုင်ပါဦးမလား။ တစ်ပွဲထိုး တစ်ေခွထွက် ကကွက်ေတွကိုချည့် လက်ပူတိုက်သင်မယ့်အစား ကျကျနန ဆိုတတ်ကတတ်ေအာင် သင်ြကည့်ချင်တဲ့ဝါသနာ မပါြကေတာ့ဘူးလား။ စူပါေမာ်ဒယ် မင်းသမီးေလးေတွမို့ အြငိမ့်သမလုပ်ကရမှာ ဂုဏ်ငယ်တယ်ထင်ေရာ့သလား မမေလးတို့ရယ်။
“သဘင်သည်၊ ေမာင့်စိတ်က အြငိမ့်သမ ဂုဏ်ငယ်မယ်။ ခွဲြခားသလား အတန်းအစားေရွးကာ။ ရာဇဝင် နိပါတ်ေတာ်များ၌ အသွယ်သွယ်၊ ရှင်ဘုရင်မင်းများေတာင် အနိမ့်အြမင့် မေရွးပါတယ်။ အချစ်စိတ်နဲ့ သံုးသပ်ြပီးေဝဖန်၊ ချစ်ေသာသူ ေမာင့်အေြဖမှန်ေစာင့်မယ်။”
0 comments:
Post a Comment