• “ပန်း​ြမိုင်လယ် စပယ်ရှယ်တီး​လို့​ ရိုး​တိုး​ရွတ ခနခန​ေပျာ်တဲ့​ြမိုင်”

    “​ေရွှြကာြပဒံု ​ေနအာရုဏ်ခသည့်​နှယ် မရွှင်လန်း​လိုက်ပါတဲ့​ ​ေမ့​ဟဒယအိမ်ဝယ်။ အပါး​ရပ်လို့​ နှစ်နား​ကပ်ကာ တိုင်ပင်ချင်တယ်။ ​ေလပါတီရဲ့​ ငယ်ချစ်က​ေလး​ရယ်..။ မြမရင်ရဲ့​ ငယ်ချစ်က​ေလး​ရယ်…။ ညစဉ်မကွာပါတယ် မြကာမီလည်း​ ​ေနာင်အြမဲ နှစ်လရှည်၊​ ြမရင်မှာ​ေမာင်ရယ် တစ်နာရီတည်း​ ​ေမာင်နဲ့​ချစ်ပါရစီ..။”

    အဲသလို ​ေြခဆင်း​က​ေလး​ကို ​ေကျာခိုင်း​လျက် စ လိုက်ရင်ကိုပဲ ပရိသတ်အလံုး​စံုက ြငိမ်တိတ်ြပီး​ အြငိမ့်​မင်း​သမီး​ေလး​ရဲ့​ သဒ္ဒါ့​အသံက​ေလး​ကို အရသာခံလို့​ သာသာက​ေလး​ လှည့်​လာမယ့်​ မျက်နှာဝင်း​ဝင်း​က​ေလး​ကို ​ေမျှာ်ြကည့်​ေနြကတာ မျက်​ေတာင်ခတ်ဖို့​ အသက်ရှူဖို့​ေတာင် ​ေမ့​ေနသလား​ ​ေအာင့်​ေမ့​ရပါသတဲ့​။ အဲဒါ ဆိုင်း​က မပါ​ေသး​ဘူး​။ ပတ္တလား​သံ​ေလး​နဲ့​တင် ခင်း​ထား​ပျိုး​ထား​တာ။ လက်က​ေလး​တစ်ချက် မချိုး​ရ​ေသး​ဘူး​။ ကြကိုး​ေလး​တစ်ကွက် မဆင်ရ​ေသး​ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ သည်မင်း​သမီး​ ပညာအတိမ်အနက် ဘယ်​ေလာက်ရှိသလဲ အဲသည်​ေြခဆင်း​နဲ့​တင် ပွဲခင်း​တစ်ခုလံုး​ သိြပီး​ြပီ။ မ​ေကာင်း​ဘူး​ထင်ရင် သည်​ေနရာမှာကတည်း​က လှည့်​ြပန်တဲ့​သူြပန်တယ်။

    မ​ေကာင်း​မကန်း​များ​ ဘယ်သူကမှ အိပ်ပျက်ခံ ​ေြခ​ေညာင်း​ခံ မြကည့်​ဘူး​။ တကယ့်​အြငိမ့်​ေကာင်း​ေကာင်း​များ​ လာလို့​က​ေတာ့​ မိုး​အလင်း​ မတ်တပ်ငုတ်တုတ်လည်း​ ​ေညာင်း​ဖို့​ငိုက်ဖို့​ ဘယ်သတိရလိမ့်​မလဲ။ ​ေြပာမယ့်​သာ ​ေြပာ​ေနရတာပါ။ အခု​ေခတ်မှာ ဒါမျိုး​ ဘယ်သူမှ မြကည့်​ဖူး​ြက​ေတာ့​တာမို့​ မျက်မြမင်ကို ဗျိုင်း​ဆိုတာ အြဖူ​ေရာင်က​ေလး​လို့​ ရှင်း​ြပရသလိုပဲ ​ေနလိမ့်​မယ်။ အြငိမ့်​များ​ မြကည့်​ဖူး​စရာလား​။ အခုြကည့်​ချင် အခုအ​ေခွထိုး​ြပမယ်။ အင်တာနက်​ေပါ်​ေတာင် ြကည့်​လို့​ရသပ။ ​ေရတွင်း​ပျက်ြကီး​ေတာင် ကား​ရိုက်မစား​ေတာ့​ပဲ အြငိမ့်​ေထာင်စား​ေတာ့​မ​ေလာက် ဘာညာသာရကာနှင်း​ဆီ​ေတွ ဆီး​ရီး​လိုက်ရိုက်​ေနတာ ကမ္ဘာလှည့်​ ကလို့​ေတာင် ရ​ေနြပီ၊​ ​ေြပာမယ်ဆိုလည်း​ ​ေြပာစရာပါပဲ။ ဒါ​ေပသိ အဲသဟာ​ေတွက အြငိမ့်​မှ မဟုတ်ပဲဗျာ။ ​ေြပာရရင် ရင်နာလွန်း​လို့​ ရင်ဘတ်ြကီး​ ထုထုြပီး​ေတာင် ငိုချင်​ေသး​။ အြငိမ့်​ေတွ ဘယ်​ေရာက်ကုန်ပတုန်း​လို့​ ကိုယ့်​လာ​ေမး​ရင်​ေတာ့​ စိတ်နာနာနဲ့​ ​ေသကုန်တာ ြကာလှ​ေပါ့​ လို့​ ​ေြဖမိမယ်ထင်ပါတယ်။ ယပက်လက် ယမင်း​ခင်က​ေလး​ေတွ ကြကိုး​ဆင်လိုက်ရင် ချစ်စရာ ဓါတ်ပံုက​ေလး​ေတွ ​ေြကာ်ြငာပိုစတာက​ေလး​ေတွ​ေတာ့​ ထွက်လာြကသား​ေပါ့​။ မိုး​ယုစံက​ေလး​နဲ့​ ြကည့်​မလား​။ ​ေချာရတနာက​ေလး​နဲ့​ ြကည့်​မလား​။

    တည်တည်ြငိမ်ြငိမ် ရင့်​ရင့်​ကျက်ကျက် အလှနဲ့​ြကည့်​ချင် ​ေမသန်း​နုြကီး​နဲ့​လည်း​ ြကည့်​လို့​ရတယ်။ ဓါတ်ပံုကိုသာြကည့်​။ ကတာ​ေတာ့​ မြကည့်​ပါနဲ့​။ မ​ေတာ်မတည့်​ေတွ မျက်စိထဲအဟုတ်မှတ်ြပီး​ စွဲကုန်မစိုး​လို့​။ စည်း​ချက်ကျကျ ​ေြခချိုး​လက်ချိုး​ရံုနဲ့​ အကမြဖစ်ဘူး​ဆိုတာ စံရှား​တင်၊​ နွဲ့​နွဲ့​စန်း​၊​ အမာစိန်တို့​ ကတာကို ​ေတွ့​ဖူး​ထား​မှ သ​ေဘာ​ေပါက်မယ်။ သူတို့​အရွယ်ြကီး​ေတွကျ​ေတာ့​လည်း​ ပညာပဲကျန်​ေတာ့​တာ ရူပါက ချူချာကုန်​ေတာ့​ နတ်က​ေတာ်အိုြကီး​ မနှဲ​ေလး​ဝင်​ေနတာ ြကည့်​ရသလိုပဲ။ စကတည်း​က ယဉ်သကိုတဲ့​။ နိဒါန်း​ချီကတည်း​က ခုနှစ်ရက်သား​သမီး​ သတ်ချင်​ေလာက်​ေအာင် အ​ေမွှဇယား​ခင်း​ေနမိတယ်။ လွန်တာရှိရင် ဝန္တာမိ​ေနာ်။ တကယ့်​အြငိမ့်​အစစ်ဆိုတာ ဘယ်လိုဟာမျိုး​လဲ သိ​ေအာင် လွမ်း​ဇာတ်က​ေလး​ ခင်း​ြပမယ်။ ဟုတ်ြပီလား​။

    ြမန်မာရှင်ဘုရင်​ေတွ​ေခတ်တုန်း​က ​ေြမဝိုင်း​သဘင်ဆိုတာ ရှိ​ေပမယ့်​ မင်း​သမီး​တစ်​ေယာက်တည်း​ တပင်တိုင် ဆိုလိုက်ကလိုက် လုပ်ရတဲ့​ အြငိမ့်​မျိုး​က​ေတာ့​ မ​ေပါ်​ေသး​ဘူး​တဲ့​။ အီ​ေနာင်ဇာတ်တို့​၊​ ရာမဇာတ်တို့​၊​ ဝိဇယကုမ္မာြပဇာတ်တို့​လို ဇာတ်​ေတာ်​ေတွ ခင်း​ရင်း​ ဆိုြကကြကတာ​ေတာ့​ ရှိတာ​ေပါ့​။ ယင်း​ေတာ်မ​ေလး​တို့​ ဆင်ခိုး​မ​ေလး​တို့​ဆိုတဲ့​ မင်း​သမီး​များ​ဟာ ဇာတ်မင်း​သမီး​များ​သာ ြဖစ်​ေပလိမ့်​မယ်။ သီချင်း​ြကီး​သီချင်း​ခန့်​နဲ့​ ဇာတ်ဝင်​ေတး​သွား​သီချင်း​များ​ကို ဆိုင်း​နဲ့​ဝိုင်း​နဲ့​ ကျကျနန ထိုင်ဆိုတဲ့​ ထိုင်ဆိုအြငိမ့်​ေတွ​ေတာ့​ ရှိသတဲ့​။ ပထမအြငိမ့်​သဘင်​ေခတ်ဆိုတာကို စခဲ့​တာက​ေတာ့​ ဦး​ချစ်ဖွယ်နဲ့​ ​ေဒါ်စိန်သံုတို့​က အရင်ဆံုး​ လို့​ မှတ်သား​ထား​မိတယ်။ ြမန်မာသီချင်း​ေကာင်း​ေကာင်း​ေတွဟာ နား​ေထာင်ရင်း​ေထာင်ရင်း​ မ​ေနနိုင်မထိုင်နိုင် ထကချင်လာ​ေလာက်​ေအာင် ြမူး​တယ် ြကွတယ်။

    နား​ဝင်ြငိမ့်​ေြငာင်း​တယ်ဆိုတာ ​ေသ​ေသချာချာ နား​ေထာင်ဖူး​တဲ့​သူတိုင်း​သိြကပါတယ်။ သူတို့​လည်း​ ဆိုရင်း​ဆိုရင်း​ လမိုင်း​ေတွကပ်ြပီး​ ထထကြကတယ်ထင်ပါရဲ့​။ အဲလိုနဲ့​ အြငိမ့်​ေပါ်လာ​ေရာ။ ကိုသု​ေမာင်ြကီး​ ြပန်ဆိုတဲ့​ “အလွန်တကယ် သ​ေရာ်​ေလှာင် အလွန်တကယ်သ​ေရာ်​ေလှာင် ရွံတယ်ကျွန််​ေတာ်​ေရှာင်။ ခုနှစ်ဆယ်​ေကျာ်​ေတာင် ကိုြမို့​မနဲ့​ကွဲမယ် မထင်​ေပါင်။ သား​ေတွက​ေလှာင် သမီး​ေတွက​ေလှာင်၊​ ပွဲတီး​တဲ့​အခါ မိန်း​မက​ေလှာင်။ ​ေန့​တိုင်း​မင်း​တို့​ ကျုပ်ကို​ေလှာင် ​ေလှာင် ​ေလှာင် ​ေလှာင်။ ​ေလှာင်ရက်​ေပမယ့်​ကွယ် ချစ်ဖွယ်ြကီး​ တရား​မချို့​ေပါင် သနား​ဖို့​အ​ေကာင်။” ဆိုတာ အဲဒီဦး​ချစ်ဖွယ်ြကီး​ ဆိုခဲ့​တဲ့​ ​ေလှာင်သီချင်း​ပါ။ ကိုသိန်း​တန်ဆိုခဲ့​တဲ့​ လူပျက်က​ေလး​ေမာင်​ေရွှရိုး​ ဇာတ်လမ်း​က​ေလး​ကလည်း​ ဦး​ချစ်ဖွယ် ​ေဒါ်စိန်သံုတို့​ကတည်း​က ခင်း​ခဲ့​ကခဲ့​ြကပါသတဲ့​။ ​ေပျာက်ပျက်ကုန်လို့​သာ သူတို့​သီချင်း​ေတွမရှိ​ေတာ့​ေပမယ့်​ မန်း​ေလး​ နှစ်တစ်ရာ့​ငါး​ဆယ်ပွဲမှာ​ေတာ့​ အကင်္ျီပါး​ သီချင်း​ေလး​တစ်ပိုဒ် ြပန်ြကား​လိုက်ရပါတယ်။

    “မယ်သံုရယ် အထည်စံုဝယ်ခဲ့​မယ်။ ခင်သံုရယ် အဆင်စံုဝယ်ခဲ့​မယ်။ ဪ သား​ကငယ် သမီး​ကငယ် အကင်္ျီပါး​ မဝတ်​ေစချင်တယ်။ ဘာ​ေရာညာ​ေရာ အဝှာ​ေရာ အြမင်မတင့်​တယ်။ မဖံုး​တယ် အလံုး​အထည်။ ပိုး​ြဖူရင်ဖံုး​ ဆင်ဦး​မယ်။” တဲ့​။ သူတို့​ အြငိမ့်​စကတဲ့​အရွယ်ဟာ သား​တွဲ​ေလာင်း​ သမီး​တွဲ​ေလာင်း​ သိပ်မငယ်လှတဲ့​ လူလတ်ပိုင်း​ခပ်ြကီး​ြကီး​ေရာက်​ေန​ေပမယ့်​ အြငိမ့်​ရယ်လို့​ သဘင်စာမျက်နှာသစ်ဖွင့်​နိုင်တာကို ြကည့်​ရင် သူတို့​အဆိုအက ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​လိမ့်​မလဲ မှန်း​လို့​ရပါတယ်။

    သူတို့​ေနာက် အြငိမ့်​အ​ေြကာင်း​ေြပာရင် မပါမြဖစ်တာက အ​ေမ​ေထွး​နဲ့​ ြမ​ေြခကျင်း​ေငွြမိုင်ပါ။ အ​ေမြကီး​လူထု​ေဒါ်အမာ ​ေရး​ထား​ခဲ့​တာ​ေတွကို ဟိုကိုး​သည်ကား​လုပ်ြပီး​ စာမဆန့်​ချင်ပါဘူး​။ မဖတ်ဖူး​ေသး​ရင်​ေတာ့​ ဖတ်ြဖစ်​ေအာင် ဖတ်ြကည့်​ေစချင်ပါတယ်။ ြပည်သူချစ်​ေသာ အနုပညာသည်များ​တဲ့​။ အသက်​ေြခာက်ဆယ်​ေကျာ်မှ သူြကီး​မင်း​တစ်​ေယာက် ​ေခါင်း​ေခါက်လို့​ယူနိုင်​ေသး​တဲ့​ စင်​ေပါ်မှာ ဆယ့်​ေြခာက်နှစ်သမီး​က​ေလး​ရှံုး​တဲ့​ ြကာဗျာပါ​ေတွ စံု​ေအာင်တတ်တယ်လို့​ နံမယ်​ေကျာ်တဲ့​ သတင်း​ြကီး​သည့်​ မင်း​သမီး​မ​ေထွး​ေလး​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ ြမန်မာစာဖတ်စာထဲမှာ ပါလို့​ သိဖူး​ြကား​ဖူး​ြကပါလိမ့်​မယ်။ မဆိုမကပဲ မတ်တပ်က​ေလး​ ရပ်​ေနတာ​ေတာင် ယဉ်ပံုတစ်မူထူး​တယ် လို့​ ဖတ်ခဲ့​ဖူး​ပါသဗျ။ ြမ​ေချကျင်း​မ​ေငွြမိုင်ရဲ့​သီချင်း​ေတွက​ေတာ့​ ​ေဒါ်​ေမလှြမိုင် ြပန်ဆိုထား​တဲ့​ ြမိုင် သီချင်း​ကို ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ြကာဖူး​ပါလိမ့်​မယ်။ “​ေအာင်ပင်လယ် ​ေတာထဲက ​ေရွှကျီး​ညို၊​ ​ေငွြမိုင်လာရင် ဆီး​လို့​ြကို” ဆိုတာလည်း​ ြကား​ဖူး​တယ်။

    “​ေမာင်မလိုက်ချင်ရင် ​ေနပါလား​ရှင့်​ သတင်း​စာဖတ်လို့​ အိမ်မှာသာပင် ​ေငွြမိုင်လာရင် ြကို​ေရး​ြပင် အိုး​ပုတ်က​ေလး​နဲ့​ ချိုး​ရုပ်ဝယ်ခဲ့​မရှင်” ဆိုတာက​ေတာ့​ လှည်း​ြပင် တဲ့​။ “​ေနာက်များ​ကျ​ေတာ့​ေလ ​ေနာက်များ​ကျ​ေတာ့​ေလ။ ​ေမ့​မှာလား​ေမာင်​ေရ ​ေမ့​မှာလား​ေမာင်​ေရ။ ​ေငွြမိုင်ကို အ​ေပါ်ယံသ​ေဘာနဲ့​ မ​ေြကာနဲ့​ေလ။ ချစ်သူအကို​ေရ ​ေြကာက်လွန်း​လို့​ေလ။ ​ေရွှသွား​နဲ့​ အိုး​ ​ေမာင်​ေမာင်​ေရ။ ြကိုက်ြကိုက်သ​ေလ” ဆိုတာက ​ေရွှသွား​ တဲ့​။ “လွမ်း​ေတာ်မူလို့​ စာကိုစီတယ်။ တိမ်နီတိမ်ဝါ တိမ်ြပာ​ေတွသန်း​ြပန်​ေတာ့​ ဘယ်ဆီသို့​ ဘယ်ရွာသို့​ လွမ်း​ရမယ်။ ညွှန်း​ပါ့​ကွယ်။ ြကာပင်အိုင်ြကီး​အလယ်” ဆိုတာလည်း​ သူဆိုတာပဲတဲ့​။ ညွှန်း​လွန်း​တယ်လို့​ ဆိုချင်ဆိုပါဗျာ။ အဲဒီသီချင်း​က​ေလး​ေတွမှ အရသာခံနား​မ​ေထာင်တတ်​ေသး​ရင် ြမန်မာြဖစ်ရကျိုး​ မနပ်​ေသး​ဘူး​လို့​ကို ​ေြပာချင်​ေတာ့​တယ်။

    သူ့​ေနာက်​ေခတ်က အြငိမ့်​မင်း​သမီး​ေတွက​ေတာ့​ ​ေခတ်​ေကာင်း​တုန်း​အခါမို့​ လျှမ်း​လျှမ်း​ေတာက် ​ေကျာ်ြကား​ြကပါ​ေပတယ်။ ဂီတမယ်လှ​ေလး​စိန်တဲ့​။ သူ့​သီချင်း​ထဲမှာ သိြကတာ ​ေမာင်​ေမာင်ဆို​ေလ ထီး​ရိုး​ရှည်တဲ့​။ ​ေဒါ်ဩဘာ​ေသာင်း​က​ေတာ့​ ​ေလှြကီး​ထိုး​ ရိုး​ရိုး​၊​ ဘလူး​ဘလက်နက်ြပာ​ေမှာင် တို့​၊​ ကာတစ် တို့​နဲ့​ နံမယ်​ေကျာ်ပါတယ်။ သူ့​ကို အြငိမ့်​သဘင်မိခင်ြကီး​လို့​ ​ေြပာြကတာက မန္တ​ေလး​ ပန်တျာ​ေကျာင်း​မှာ အကနည်း​ြပတဲ့​အခါ ကဗျာလွတ်အက ကြကိုး​ေတွကို တီထွင်သွား​တဲ့​အတွက်ပါတဲ့​။ မဟာဂီတအဆိုသင်တဲ့​အခါ စည်း​နဲ့​ဝါး​ အ​ေြခခံ ြကိုး​သီချင်း​ဆယ့်​သံုး​ပုဒ်ကို သင်ရိုး​အြဖစ် ထား​သလိုပဲ အကသင်တဲ့​အခါမှာ​ေတာ့​ ​ေခါင်း​ခါး​ေြခလက် ဤ​ေလး​ချက် မပျက်​ေစရ သုခုမဆိုတာကို အသား​ေသ​ေအာင် ကျင့်​ေပး​တာ ကဗျာလွတ်သင်ရိုး​အက​ေတွနဲ့​ြဖစ်ပါတယ်။

    အခု​ေခတ် မင်း​သမီး​က​ေလး​ေတွ ကြကိုး​ေပျာက်ြပီး​ ​ေလ့​ကျင့်​ခန်း​ဆန်​ေနတာ၊​ ခါး​မကျိုး​ လက်မကျိုး​ ​ေြခခွင်မကျြဖစ်​ေနရတာ အဲဒါ​ေတွကျကျနန မသင်ခဲ့​ရလို့​ပါ။ “စည်း​ ဖ​ေနာင့်​ ​ေဗျာက် ဖဝါး​” ဆိုတာ​ေတာင် မသိပဲ “အား​ေပး​ြကပါဦး​ရှင် အကိုြကီး​များ​ရဲ့​ မိ​ေမာ်လွင်” ဆို ပလာထမီအနား​ြကီး​ ချာကနဲလည်​ေအာင်ကလည်း​ ရမ်း​ပလိုက်ချင်​ေသး​တာ။ မြကား​ဘူး​တဲ့​သူ​ေတွ အတွက်​ေြပာြပရရင်​ေတာ့​ “တပ် ​ေဗတိုး​ေဗ တပ် ​ေဗတိုး​ေဗ ​ေဗ ​ေဗ တပ်​ေဗး​ တပ်​ေဗး​ ဂျိ။” ဆိုတဲ့​အကမျိုး​ေတွကို ​ေြပာတာ​ေလ။ သူတို့​က ဝမ်း​ တူး​ ချား​ချား​ချား​ေလာက်ပဲ တတ်ြကတယ် ထင်ပ။ ​ေဒါ်အမာစိန်တို့​ ​ေဒါ်နွဲ့​နွဲ့​စန်း​တို့​ အကညက်​ေနတာ ​ေဒါ်ဩဘာ​ေသာင်း​ရဲ့​ လက်ထွက်​ေတွမို့​ပါတဲ့​။

    သူတို့​နဲ့​ေခတ်ြပိုင် အဆို​ေရာအက​ေရာ စပယ်ရှယ်ကလပ်စ်ဆိုတဲ့​ မင်း​သမီး​က​ေတာ့​ ​ေလပါတီ မြမရင်ပါ။ ဘယ်ဘုရား​သခင်လက်ထက်ကတည်း​က အြငိမ့်​မင်း​သမီး​ဆုပန်လာသလဲမသိဘူး​။ အသံက​ေလး​ချည့်​ ြကား​ဖူး​တာ​ေတာင် လက်ဖျား​ခါပါတယ်။ သီချင်း​ထပ်သွား​ရင် ရိုး​သွား​ရင် မဆိုချင်ဘူး​ဆိုလို့​ သူ့​အတွက် သီချင်း​ေရး​ဆရာချည့်​ပဲ ​ေလး​ငါး​ဆယ်​ေယာက်ထား​လို့​ သင်ယူတက်ယူပါသတဲ့​။ သူ့​သီချင်း​ေတွအ​ေြကာင်း​ သူ့​အ​ေြကာင်း​က​ေတာ့​ စာအုပ်​ေတာင် တစ်အုပ်သပ်သပ် ထုတ်ယူရ​ေလာက်တယ်။ ​ေြပာမဆံုး​ေပါင် ​ေတာသံုး​ေတာင်။ အင်မတန်ကုသိုလ်ကံ​ေကာင်း​လို့​ သူဆိုတာကတာ မီလိုက်ြကည့်​လိုက်ရတဲ့​သူ​ေတွကို အား​ကျမိပါရဲ့​။ အဲသည်​ေနာက် ကိုလံဘီယာဓါတ်ြပား​ကုမ္ပဏီမှာ ပင်တိုင်အဆို​ေတာ်ြကီး​ြဖစ်လာတဲ့​ မြကည်​ေအာင်တို့​၊​ စိန်ပါတီတို့​ေတာင်မှပဲ အြငိမ့်​မင်း​သမီး​က​ေန ဓါတ်ြပား​အဆို​ေတာ်​ေတွ ြဖစ်ကုန်တာ လို့​ သိရတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ သူတို့​သီချင်း​ေတွ သည်​ေလာက်​ေကာင်း​တာကိုး​။ ​ေကာလိပ်စိန်၊​ ​ေကာလိပ်ြမိုင်၊​ စိန်ပိုး​တီ၊​ ​ေရွှလိပ်ြပာမ​ေအး​ြကည်၊​ စိန်လှြကည်၊​ အြငိမ့်​မင်း​သမီး​ေတွ အြပိုင်အဆိုင် ​ေပါ်ထွက်လာခဲ့​တဲ့​ ​ေခတ်တစ်​ေခတ်လည်း​ ရှိခဲ့​ပါတယ်။ မန်း​ေလး​မှာ​ေတာ့​ လမင်း​တစ်ရာ မ​ေဌး​ေဌး​ြမင့်​လည်း​ တစ်​ေခတ်ြဖစ်ခဲ့​တယ်။ ရုပ်ရှင်မင်း​သမီး​ထဲက စန်း​စန်း​ေအး​တို့​ နှင်း​ဆီတို့​ေတာင် အ​ေမခန်း​မရိုက်ခင်က အြငိမ့်​သဘင်ထဲ ​ေရာက်သွား​ခဲ့​ပါ​ေသး​တယ်။

    အမာစိန်တို့​ နွဲ့​နွဲ့​စန်း​တို့​က​ေတာ့​ အြငိမ့်​က​ေန ရုပ်ရှင်ထဲ​ေရာက်သွား​တာ​ေပါ့​။

    ရုပ်ြမင်သံြကား​ေပါ်လာတဲ့​ေနာက်မှာ အြငိမ့်​သဘင်က ပံုစံတစ်မျိုး​နဲ့​ ဆန်း​သစ်လာြပန်ပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ ကိုယ့်​ဘာသာကိုယ်​ေတာ့​ အဲဒါ အြငိမ့်​အစစ်လို့​ ခံစား​လို့​ မရ​ေတာ့​ပါဘူး​။ မင်း​သမီး​ေတွက သူတို့​ဘာသာ သီချင်း​မဆိုနိုင်ြကပဲ နှုတ်ခမ်း​ေလး​တရွရွနဲ့​ ဆီမန်း​မန်း​သလို မန်း​ြပီး​ ကတာကိုး​။ က​ေနတာကိုလည်း​ တစ်ကိုယ်လံုး​ မြမင်ရ​ေတာ့​ပဲ မျက်နှာလှလှ​ေလး​ ကပ်ကပ်ြပြပီး​ ဘာ​ေတွဝတ်ထား​ ဘာ​ေတွဆင်ထား​ ဘာပန်း​ပန်ထား​တာ​ေလာက်ပဲ အာရံုထား​ကုန်ြကပါတယ်။ ဒါ​ေတာင် သီတာဝင်း​ေရာ ​ေအး​ေအး​ြမင့်​ေရာ ​ေသ​ေသချာချာ ကတတ်တဲ့​သူ​ေတွပါ။ အြပင်မှာ လိုက်ကရင်​ေတာင် အကပိုဒ်​ေရာက်ရင် အ​ေခွဖွင့်​ြပီး​က​ေတာ့​ အဆို့​အပိတ်၊​ အ​ေပး​အယူ၊​ အဆစ်အပိုင်း​ေတွ ​ေပျာက်ကုန်ပါတယ်။ လမိုင်း​ေတွ ဈာန်​ေတွ မရှိပဲ ခွင်နဲ့​ အဝင်အထွက်သ​ေဘာပဲ ရှိလာတဲ့​အခါ အနုပညာက အရှင်မဟုတ်​ေတာ့​ပဲ အ​ေသသ​ေဘာမျိုး​ ​ေဆာင်လာတာ​ေပါ့​။ တကယ် ကတတ်တဲ့​သူ ဆိုတတ်တဲ့​သူ မရှိဘူး​လား​ဆိုရင် ရှား​ေတာင့်​ရှား​ပါး​ ရှိ​ေတာ့​ ရှိသား​ပါ​ေလ။

    ယဉ်​ေကျး​မှုကထွက်တဲ့​ မင်း​သမီး​ေတွသာ နင်လား​ငါလား​ ဆိုနိုင်ကနိုင်ြကတယ်။ ြမင့်​ြမင့်​ြကည်၊​ ခိုင်သဇင်သင်း​၊​ ဝါဝါခိုင်၊​ သန္တာလင်း​တို့​က ငယ်လည်း​ငယ် လှလည်း​လှ ကလည်း​ကနိုင် ဆိုလည်း​ဆိုနိုင်ြကပါတယ်။ အြငိမ့်​ေခတ်မဟုတ်​ေတာ့​လို့​ ​ေမာ်ဒယ်​ေလျှာက်တဲ့​ က​ေလး​မက​ေလး​ေတွ​ေလာက်​ေတာ့​ စန်း​မ​ေကာင်း​ရှာဘူး​။ ကိုယ်ပိုင်သီချင်း​ေကာင်း​ေကာင်း​ ​ေရး​ေပး​နိုင်တဲ့​သူလည်း​ မရှိ​ေတာ့​လို့​ အသက်သာြကီး​သွား​တယ်။ ဘာမှ မှတ်တမ်း​မှတ်ရာ တင်မကျန်ရစ်ခဲ့​ဘူး​။ ​ေတာ်ပါ​ေသး​ရဲ့​ေလ။ ဘင်ခရာ​ေတွ ​ေအာ်ဂင်​ေတွနဲ့​ ဂျိန်း​တုတ်တုတ် မကပဲ ဆိုင်း​နဲ့​ဝိုင်း​နဲ့​ ဆို​ေနက​ေနြက​ေပ​ေသး​လို့​။ ​ေနာင်ဆို သီချင်း​ေတွလည်း​ ဘယ်သူမှ ဆိုနိုင်တီး​နိုင်ြက​ေတာ့​မှာ မဟုတ်ဘူး​။ ယဉ်​ေကျး​မှုအ​ေမွအနှစ်ဆိုတာ ​ေခတ်​ေရစီး​ေြကာင်း​က တိုက်စား​သွား​ရင် ကမ်း​ပါး​များ​ ြပိုသလို ြပိုရရှာတယ်။

    သူများ​နိုင်ငံမှာ အဲဒါ​ေတွ မ​ေပျာက်မပျက်​ေအာင် ဘယ်လိုများ​ ထိန်း​သိမ်း​ထား​ပါလိမ့်​ သိချင်မိတယ်။ တရုတ်ြပည်မှာ​ေတာ့​ ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​တက်လာတဲ့​အခါ ပီကင်း​ေအာ်ပရာ ဇာတ်အဖွဲ့​ေတွကို ပ​ေဒသရာဇ်စံနစ် ြပန်အသက်သွင်း​ချင်တဲ့​ ​ေနာက်​ေြကာင်း​ြပန်လှည့်​လိုသူ​ေတွ၊​ ​ေတာ်လှန်​ေရး​သစ္စာ​ေဖာက်​ေတွဆိုြပီး​ေတာ့​ ဇာတ်ပစ္စည်း​ေတွ မီး​ရှို့​၊​ သဘင်သည်​ေတွကို ရင်ဘတ်စာဆွဲြပီး​ လူလည်​ေခါင် ခဲနဲ့​ေပါက်ခိုင်း​ခဲ့​ပါတယ်။ အဲဒီပညာ​ေတွကလည်း​ က​ေလး​ဘဝအရွယ် နုနုနယ်နယ်ကတည်း​က ​ေရှာင်လင်​ေကျာင်း​ေတာ်ြကီး​လို ပန်တျာ​ေကျာင်း​ေတာ်ြကီး​ေတွမှာ ​ေြခချိုး​လက်ချိုး​၊​ စာအံစာရွတ်၊​ ကိုယ့်​ဇာတ်​ေကာင်နဲ့​ကိုယ် အသား​ေသ​ေန​ေအာင် တဘဝလံုး​ရင်း​ြပီး​ သင်ယူလာရတာ​ေတွပါ။ ယဉ်​ေကျး​မှု အနုပညာရဲ့​ တန်ဖိုး​ ​ေရှး​ေဟာင်း​ပစ္စည်း​အ​ေမွအနှစ်တန်ဖိုး​ကို နား​မလည်တဲ့​ ကွန်ြမူနစ်​ေခတ်ဦး​ အုပ်ချုပ်သူ​ေတွ​ေြကာင့်​ တိဘက်ကထွက်​ေြပး​ရတဲ့​ ဒလိုင်း​လား​မား​ြကီး​လိုပဲ အဲဒါ​ေတွလည်း​ ​ေပျာက်ကွယ်ကုန်တယ်။

    အခုကျ​ေတာ့​မှ ​ေြကွပန်း​အိုး​အကွဲ​ေတွကို တစ်စစီလိုက်​ေကာက်ြပီး​ ြပန်ဆက်သလို တယုတယ ြပန်အသက်သွင်း​ယူြကရပါတယ်။ အိန္ဒိယမှာ​ေတာ့​ သူတို့​သဘင်မှုအနုပညာ​ေတွကို ထိန်း​သိမ်း​ထား​ပံုက တရုတ်ထက် အများ​ြကီး​သာပါတယ်။ လူမျိုး​စု​ေပါင်း​စံုရဲ့​ မတူြခား​နား​တဲ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု အနုပညာ​ေတွကို သူ့​လူမျိုး​နဲ့​သူ သပ်သပ်ခပ်ခပ် ထိန်း​သိမ်း​ထား​ြကတယ်ဗျ။ ဘယ်​ေလာက်ထိ​ေတာင်လဲဆို က​ေနတဲ့​ဇာတ်​ေကာင်​ေတွက နတ်ဘုရား​ ​ေဒဝတာ​ေတွြဖစ်ကုန်တဲ့​အထိပဲ။ နဖူး​မှာြခယ်တဲ့​ေဆး​နီ၊​ လက်မှာဆိုး​တဲ့​ ဒါန်း​ကွက်ပန်း​ချီ၊​ ပုတီး​လက်​ေကာက် အဆင်တန်ဆာ၊​ ဆာရီပုဝါြခံုထည် အား​လံုး​ကို ​ေရှး​မူမပျက် ဆက်ခံထိန်း​သိမ်း​ ထား​ြကပါတယ်။ ​ေခတ်ကို အမှီလိုက်ြပီး​ အ​ေနာက်တိုင်း​ဆန်ချင်တဲ့​အခါ ဆန်မယ်။ ရိုး​ရာ​ေတွကို​ေတာ့​ ​ေဖျာက်မပစ်ြကပါဘူး​။

    ဥ​ေရာပနိုင်ငံ​ေတွမှာ​ေတာ့​ အဲသည်လို ဝါဂီနစ် အနုပညာ​ေတွက အီတလီ ြပင်သစ်ဘက်မှာ ပိုြပိး​ထွန်း​ကား​ပါတယ်။ ဂျာမဏီြပည်မှာ မိုး​ဇက်ြကီး​ နတ်​ေစာင်း​ညှင်း​တုန်း​က​ေတာင် အီတလီြပည်ဖွား​ စန္ဒယား​ဆရာများ​၊​ ဂီတသမား​များ​က ​ေနရာဖယ်မ​ေပး​ြကလို့​ သူ့​ခမျာ ​ေတာ်သာ​ေတာ် မ​ေကျာ်ခဲ့​ရဘူး​။ ​ေသလွန်ြပီး​ေနာက်မှာမှ သူမတူတဲ့​လက်ရာ​ေတွမို့​ သူများ​ဟာ​ေတွ ကွယ်​ေပျာက်ကုန်တာ​ေတာင် သူ့​ဟာ​ေတွက သည်က​ေန့​ထိ အတုယူတီး​မှုတ်​ေနြကတုန်း​။ သူတို့​ဆီမှာ အဲသည် ဂန္တဝင်ဂီတ​ေတွနဲ့​ ​ေအာ်ပရာြပဇာတ်​ေတွကို သည်က​ေန့​အထိ ​ေရှး​မူမပျက် ထိန်း​သိမ်း​ဆိုတီး​ေနြကြမဲြဖစ်သလို ပရိသတ်ကလည်း​ ​ေတာ်ပါ​ေတာ့​ ဆင်း​ပါ​ေတာ့​ မ​ေြပာပဲ နှစ်နှစ်ြခိုက်ြခိုက် လက်ခံအား​ေပး​ဆဲပါပဲ။ သည်လိုဟာမျိုး​ကို ြကည့်​ချင်လို့​ သည်လိုပွဲမျိုး​လာတာ​ေလ။ ငယ်ငယ်နန့်​နန့်​ေတွြကည့်​ချင် အဲဒါ​ေတွ ရှိတဲ့​ပွဲကို သွား​ရံု​ေပါ့​။ အသစ်ကို အသစ်လိုပဲ အား​ေပး​ြကတယ်။ ​

    ေရှး​မူကို ​ေရှး​မူအတိုင်း​ ခံစား​တယ်။ ​ေရှး​သီချင်း​ေတွကို ​ေပါ်ပင်​ေနာက်​ေပါက်က​ေလး​ေတွနဲ့​ ပျက်စီး​ေအာင် မလုပ်ဘူး​။ New version ဆိုတာ လက်ခံ​ေပမယ့်​ Original ကိုလည်း​ အ​ေပျာက်​ေတာ့​ မခံဘူး​။ ဘယ်စာြကည့်​တိုက်မှာပဲ ြဖစ်ြဖစ် သူတို့​လူမျိုး​ရဲ့​ ​ေရှး​ေဟာင်း​ အနုပညာအ​ေမွအနှစ်​ေတွကို ခံစား​လို့​ရတယ်။ မယံုရင် ြပင်သစ်သံရံုး​ ယဉ်​ေကျး​မှုဌာနက မင်း​သား​ေလး​ စာြကည့်​တိုက်ကို သွား​လိုက်။ မိုး​ဇက်​ေရာ၊​ ရှိုပင်​ေရာ၊​ ဘီသိုဗင်​ေရာ ဆီး​ရီး​လိုက်ရှိတယ်။ ြကိုက်မှနား​ေထာင်၊​ မြကိုက်လည်း​ ကိစ္စမရှိဘူး​။ မသိသူ​ေကျာ်သွား​ သိသူ​ေဖာ်စား​လိမ့်​မယ်။ ဒါြကီး​ေတွ ြပန်​ေခတ်စား​လာဖို့​ ​ေနာ်ရာဂျံုး​ကို ြပန်တီး​ခိုင်း​ြပီး​ ရှာကီရာကို ​ေခါ်ဆိုခိုင်း​စရာ မလိုဘူး​။ ​ေခတ်မစား​ချင်​ေန။ ဒါ သူတို့​ဆီမှာ တ​ေခတ်တခါက အလွန်​ေခတ်စား​ခဲ့​ဖူး​လို့​ ထိန်း​သိမ်း​ထား​တာ။ အ​ေပျာက်အပျက် အ​ေရာအ​ေနှာ​ေတာ့​ မခံနိုင်ဘူး​။

    ယဉ်​ေကျး​မှု အနုပညာကို ထိန်း​သိမ်း​ဖို့​ဆိုတာ အစိုး​ရမှာချည့်​ တာဝန်ရှိတာ​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ြပည်သူ​ေတွရဲ့​ အသိဉာဏ်လည်း​ လို​ေသး​တယ်။ ကိုယ်က လူငယ်မို့​ ​ေခတ်မီလို့​ ​ေခတ်ဆန်လို့​ အဲဒါြကီး​ေတွ မခံစား​တတ်ဖူး​ဆိုရင်​ေတာင် သူ့​ဘာသူြကိုက်လို့​နား​ေထာင်​ေနတဲ့​သူ​ေတွကို ​ေတာ်ပါ​ေတာ့​၊​ ရပ်ပါ​ေတာ့​၊​ ဂွမ်း​လိုက်တာ၊​ ဖူလိုက်တာ။ လိုက်ြပီး​ သ​ေရာ်​ေမာ်ကား​ မ​ေြပာသင့်​ဘူး​။ အရာရာမှာ အသစ်အဆန်း​ကသာ ​ေကာင်း​တာမဟုတ်ဘူး​။ အ​ေဟာင်း​ေတွ​ေကာင်း​မှန်း​ ကိုယ်က မသိ​ေသး​တာ မခံစား​တတ်​ေသး​တာသာြဖစ်တယ်။ ကိုယ့်​အရင် လူြဖစ်ခဲ့​တဲ့​သူ​ေတွက အ​ေကာင်း​မှန်း​ အဆိုး​မှန်း​မသိတဲ့​ အရူး​ြကီး​ေတွမှ မဟုတ်ပဲ။ ​ေခတ်ချင်း​ မတူတာပဲ ရှိတယ်။ ကိုယ်လည်း​တစ်ချိန်ကျ အဲသည်​ေနရာ ​ေရာက်သွား​မှာ။ ကိုယ်နဲ့​ ကီး​မကိုက်ရင် နား​မ​ေထာင်ရံုပဲရှိတယ်။ အမှန်က​ေတာ့​ သိပ်ြပီး​ေခတ်ဆန်ချင်​ေနတဲ့​ ကိုယ့်​ရဲ့​နား​က​ေလး​ကို Tuning နည်း​နည်း​ ြပန်ချိန်လိုက်ရံုပါပဲ။ အလယ်ဆိုင်း​ဇီက​ေလး​ဆိုတဲ့​ ​ေရဒီယိုသီချင်း​ေတွကျ​ေတာ့​ နား​မ​ေထာင်ပဲ​ေနတာလည်း​ မဟုတ်ပဲနဲ့​။ ဒါ​ေတွက ​ေခတ်​ေဆွး​သီချင်း​ြကီး​ေတွ၊​ ဒိတ်​ေအာက်​ေနတာြကီး​ေတွဆိုတာ ​ေမ့​ပစ်လိုက်ြပီး​ ဂီတကို ဂီတလိုပဲ ခံစား​ရင် အရသာ​ေတွ့​လာမှာ မလွဲပါဘူး​။

    လူငယ်လူရွယ်​ေတွ ​ေခတ်​ေဟာင်း​ဂီတနဲ့​ မစိမ်း​ဖို့​အတွက် သူတို့​ဆီမှာ​ေတာ့​ စာသင်​ေကျာင်း​ေတွမှာ ြပဇာတ်ကတာ၊​ သီချင်း​ဆိုတာ၊​ ​ေကျာင်း​ကပွဲ​ေလး​ေတွ လုပ်​ေလ့​ရှိြပီး​ နှစ်စကတည်း​က အား​လပ်ချိန်က​ေလး​ေတွမှာ အ​ေြခခံက​ေလး​ေတွ ​ေလ့​ကျင့်​သင်ြကား​ေပး​ြပီး​ ဝါသနာပါရင် ပါသလို ဆက်​ေလ့​လာလိုက်စား​နိုင်​ေအာင် ​ေြမ​ေတာင်​ေြမှာက်​ေပး​သတဲ့​။ အနည်း​ဆံုး​အဆင့်​က​ေတာ့​ တ​ေထာင့်​တ​ေနရာက ပါဝင်ကြပနိုင်​ေအာင် ​ေလ့​ကျင့်​ေပး​ထား​သတဲ့​။ တချိန်မှာ သဘင်သည်ြဖစ်ဖို့​ မဟုတ်​ေပမယ့်​ သဘင်အမှု သုခုမကိစ္စများ​နဲ့​ နား​မျက်စိ မစိမ်း​ေအာင် ခံစား​တတ်​ေအာင် မျိုး​ေစ့​ချတဲ့​သ​ေဘာြဖစ်ပါလိမ့်​မယ်။ ဘာမှ မကျန်​ေတာ့​ဘူး​ဆိုရင်​ေတာင် ရှိတ်စပီး​ယား​တို့​ ​ေမာ်လျဲတို့​ဆိုတာ ဘယ်သူမှန်း​ေတာ့​ မှတ်မိသွား​တာ​ေပါ့​။ ရုရှား​နိုင်ငံမှာ​ေတာ့​ ဘဲ​ေလး​အကသင်တန်း​ေတွ ရှိပါသတဲ့​။

    ခု​ေခတ်ြကီး​မှာ ဘယ်သူကမှ ​ေြခဖျား​တ​ေထာက်​ေထာက် ခါး​ေမှာက်ခါး​လှန် ြကံြကံဖန်ဖန်​ေတွ ကမ​ေနြက​ေပမယ့်​ ဝါသနာပါသူ​ေတွ ကျန်း​မာ​ေရး​အတွက် ကိုယ်ခန္ဓာထိန်း​သိမ်း​ဖို့​အတွက် မတတ်တတ်​ေအာင် ​ေလ့​ကျင့်​သင်ြကား​ေနြကတာကလည်း​ က​ေချသည်လုပ်စား​ဖို့​သက်သက်​ေတာ့​ မဟုတ်​ေပဘူး​။ သင်ခန်း​စာယူမိတာက​ေတာ့​ အနုပညာအ​ေမွအနှစ်ဆိုတာ ပိုက်ဆံရှာစား​လို့​မရ​ေတာ့​ရင် မသင်ြကား​ မ​ေလ့​ကျင့်​ေကာင်း​တဲ့​ အတတ်​ေတွလို့​ မယူဆသင့်​ဘူး​ဆိုတာပါ။ ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ သူသူကိုယ်ကိုယ် ြမန်မာမိဘများ​ဟာ သား​သမီး​များ​က ပန်တျာ​ေကျာင်း​တက်ချင်တယ်။ ပန်း​ချီ​ေကျာင်း​တက်ချင်တယ်။ အခုဆိုရင်​ေတာ့​ ယဉ်​ေကျး​မှုတက္ကသိုလ်တက်ချင်တယ်။ လို့​ ဆိုလာတဲ့​အခါ ယူြကံုး​မရနဲ့​ “မွဲချင်တဲ့​ေခွး​မို့​ ြပာပံုတိုး​ပ​ေလတယ်။” လို့​ တချက်လွှတ်အမိန့်​နဲ့​ စကင်္ာပူမှာ ​ေပါ်လီသွား​တက်​ေချ။ ​ေဆး​ေကျာင်း​သွား​တက်​ေချ။ ြမန်ြမန် ​ေငွ​ေပါ်မယ့်​ အတတ်ပညာတစ်ခုခုသွား​သင်​ေချ လို့​ ဩဝါဒ​ေချွ​ေလ့​ရှိြကပါတယ်။ ဝါသနာပါလို့​ သည်​ေကျာင်း​တက် သည်ဘွဲ့​ယူလာတာဟာ အဲဒါနဲ့​ကလွဲြပီး​ ကျန်တာလုပ်မစား​တတ်လို့​မှ မဟုတ်ပဲ။ အနုပညာကို ​ေသ​ေသချာချာ ခံစား​တတ်သူဟာ သူရှင်သန်ရာ အသက်​ေမွး​မှုနယ်ပယ်မှာလည်း​ ​ေအာင်ြမင်​ေအာင် ြကိုး​စား​တတ်မှာ မလွဲပါဘူး​။

    အခု​ေခတ်မှာ အြငိမ့်​သဘင်ဆိုတာ ​ေပျာက်ကွယ်စြပု​ေနြပီ။ အရက်ြပတ်လို့​ ခွက်ကပ်နဲ့​မူး​တဲ့​သူလို အနံက​ေလး​ရှူြပီး​ အတင်း​မူး​ယူ​ေနရတယ်။ အဲဒါ အြငိမ့်​မင်း​သမီး​ေလး​ေတွ မဆိုတတ် မကတတ်ြကလို့​ သက်သက်​ေြကာင့်​ေတာ့​ မဟုတ်ဘူး​။ တိုင်း​တပါး​ယဉ်​ေကျး​မှု​ေတွက အတင်း​ထိုး​ေဖာက်လာလို့​ သက်သက်​ေြကာင့်​လည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ အကပိုဒ်​ေတွ​ေရာက်ရင် ရစ်ြကည့်​ ​ေကျာ်ြကည့်​ြကည့်​ြကတဲ့​ ပရိသတ်ခပ်ပိန်း​ပိန်း​ေတွ​ေြကာင့်​လည်း​ မဟုတ်ဘူး​။ (မရစ်လည်း​ ​ေကာင်း​မှ မ​ေကာင်း​တာ၊​ အလကား​ အချိန်ကုန်ခံလို့​) ကိုယ်ပိုင်ယဉ်​ေကျး​မှုရဲ့​တန်ဖိုး​ကို နား​လည်နိုင်တဲ့​၊​ ​ေလး​စား​ထိန်း​သိမ်း​လိုတဲ့​ အသိဉာဏ်ချို့​တဲ့​လို့​ ြဖစ်ရ​ေလတယ် လို့​ ​ေြပာရင် ပိုမှန်ပါလိမ့်​မယ်။ အား​လံုး​မှာ တာဝန်ရှိပါတယ်။ တကယ်တတ်တဲ့​သူ​ေတွ ​ေသခါနီး​ေနပါြပီ။ ယူမထား​လိုက်နိုင်ရင် သူတို့​နဲ့​အတူ ပါသွား​တဲ့​အခါ ​ေမွခံထိုက်​ေစ ြဖစ်နိုင်ပါဦး​မလား​။ တစ်ပွဲထိုး​ တစ်​ေခွထွက် ကကွက်​ေတွကိုချည့်​ လက်ပူတိုက်သင်မယ့်​အစား​ ကျကျနန ဆိုတတ်ကတတ်​ေအာင် သင်ြကည့်​ချင်တဲ့​ဝါသနာ မပါြက​ေတာ့​ဘူး​လား​။ စူပါ​ေမာ်ဒယ် မင်း​သမီး​ေလး​ေတွမို့​ အြငိမ့်​သမလုပ်ကရမှာ ဂုဏ်ငယ်တယ်ထင်​ေရာ့​သလား​ မမ​ေလး​တို့​ရယ်။
    “သဘင်သည်၊​ ​ေမာင့်​စိတ်က အြငိမ့်​သမ ဂုဏ်ငယ်မယ်။ ခွဲြခား​သလား​ အတန်း​အစား​ေရွး​ကာ။ ရာဇဝင် နိပါတ်​ေတာ်များ​၌ အသွယ်သွယ်၊​ ရှင်ဘုရင်မင်း​များ​ေတာင် အနိမ့်​အြမင့်​ မ​ေရွး​ပါတယ်။ အချစ်စိတ်နဲ့​ သံုး​သပ်ြပီး​ေဝဖန်၊​ ချစ်​ေသာသူ ​ေမာင့်​အ​ေြဖမှန်​ေစာင့်​မယ်။”

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.