• “ပညာတတ်ြကီး​ ြဖစ်ဦး​မှာ (၂)”

    ဝမ်ြပည်နယ်ရဲ့​ ြမို့​ေတာ်ကို ​ေရာက်တဲ့​အခါ လျူဘန်က ြမို့​ေတာ် တံတိုင်း​အထပ်ထပ်မှာ ဝိုင်း​ကာပတ်ကာ ကင်း​ချထား​တဲ့​ ​ေလး​သည်​ေတာ်​ေတွ ကို ြမင်ပါတယ်။ စံနစ်တကျ ကာကွယ်ထား​တဲ့​ ြမို့​မို့​လို့​ အလွယ်တကူနဲ့​ ကျမှာ မဟုတ်ဘူး​ လို့​ လည်း​ ရိပ်မိသတဲ့​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ​ေဘး​က​ေရှာင်ြပီး​ ရှန်း​ယန်ကိုပဲ ခရီး​ဆက်ဖို့​ ြပင်ပါတယ်။

    ဆန်း​လျန်က အြကံ​ေပး​တာက​ေတာ့​ ​ေနာက်က​ေန ဝူတပ်​ေတွ လိုက်လာရင် ရှန်း​ယန်မှာ စစ်နှစ်ဘက်ညပ်နိုင်တယ်။ အန္တရာယ်များ​လွန်း​တယ်။ ​ေနာက်​ေြကာင်း​ေအး​ေအာင် အရင် လုပ်သွား​ပါတဲ့​။ ညသန်း​ေခါင်​ေကျာ်​ေတာ့​မှ ကွန်မန်ဒိုလက်​ေရွး​စင်​ေတွနဲ့​ အလံ​ေတွ တံခွန်​ေတွလိပ်၊​ ြမင်း​ေတွကို အသံမထွက်​ေအာင် ဇက်ခွံ့​ြပီး​ ြမို့​ရိုး​အစပ်ထိ တက်​ေစပါတယ်။ မိုး​လင်း​တာနဲ့​ ရုတ်တရက်ြကီး​ ဟန်တပ်​ေတွ ြမို့​ရိုး​အြပင်​ေရာက်​ေနတာ ြမင်တဲ့​ ဝမ်ြမို့​စား​ဟာ ြမို့​ရိုး​ေပါ်တက်ြပီး​ သူ့​လည်ပင်း​သူလှီး​မယ် လုပ်​ေတာ့​ သူ့​သက်​ေတာ်​ေစာင့်​ ရဲမက်က သံုး​မိနစ်ပဲ​ေစာင့်​ သူ လျူဘန်နဲ့​ ညှိ​ေပး​မယ် လို့​ေြပာြပိး​ တား​ပါသတဲ့​။

    ရဲရင့်​စွာနဲ့​ လျူဘန်ရဲ့​ တဲနန်း​ထဲဝင်သွား​ြပီး​

    “ကျွန်​ေတာ်မျိုး​တို့​ ြကား​သိထား​သလို စစ်သူြကီး​မင်း​ဟာ ဗိုလ်ချုပ်ရှန်း​ယုနဲ့​ အ​ေလာင်း​အစား​လုပ်ထား​တာ ရှန်း​ယန်ကို အရင်သိမ်း​နိုင်တဲ့​သူက လမ်း​ခုလပ်မှာရှိတဲ့​နယ်ပယ်​ေတွနဲ့​ ဝူ​ေဆာင်း​ြမို့​ကို စား​ရစတမ်း​ လို့​ ဆိုတာ မှန်ပါသလား​။ အဲဒါအမှန်ဆိုရင် ကျွန်​ေတာ်မျိုး​တို့​ ဝမ်ြပည်မှာ အချိန်မြဖုန်း​ပါနဲ့​။ ဝမ်ြပည်နယ်သား​ေတွအား​လံုး​က ြမို့​ကျဆံုး​ရင် အသတ်ခံရမှာသိလို့​ အသက်စွန့်​ြပီး​ ခုခံမယ့်​သူချည့်​ပါပဲ။
    စစ်သူြကီး​မင်း​ရဲ့​ အ​ေရး​ေတာ် ​ေနှာင့်​ေနှး​ဖို့​သာ ရှိပါလိမ့်​မယ်။ စစ်ြဖစ်လာတဲ့​အခါမှာလည်း​ နှစ်ဘက်စလံုး​မှာ အ​ေသအ​ေပျာက်​ေတွနဲ့​ အင်အား​ချည့်​နဲ့​လာမှာ အမှန်ပဲ။ ​ေသချာတာက​ေတာ့​ ဝမ်ြမို့​ကို နိုင်​ေကာင်း​နိုင်မယ်။ ရှန်း​ယုကို​ေတာ့​ ရှံုး​ေတာ့​မှာ။ ြမို့​ကိုကွင်း​ြပီး​ ရှန်း​ယန်ချီြပန်ရင်လည်း​ ဝမ်စစ်တပ်က ​ေနာက်ကလိုက်လာရင် စစ်မျက်နှာနှစ်ခု တြပိုက်နက်ဖွင့်​ဖို့​ခက်မယ်။
     အ​ေကာင်း​ဆံုး​က​ေတာ့​ ဝမ်အြကီး​အကဲဘက်က လက်နက်ချနိုင်​ေအာင် အ​ေြခအ​ေန​ေကာင်း​တစ်ခု ညှိနှိုင်း​ယူသင့်​ပါတယ်။ အစိုး​ရသစ်ဖွဲ့​တဲ့​အခါ အုပ်ချုပ်သူ အြကီး​အကဲများ​ကို ရှိရင်း​စည်း​စိမ်မပျက် ရာထူး​များ​ ြပန်ခန့်​ထား​ေပး​ပါ။ (အစိတ်သား​ေပး​ပါထက်​ေတာင် များ​ေနြပီ)။ အရှင့်​လက်​ေအာက်ခံ ဝမ်ြမို့​ေတာ်ကို ဆက်လက်ကာကွယ်ဖို့​ အမိန့်​ေပး​ပါ။ ​ေရှ့​ဆက်ဖို့​ လိုအပ်တဲ့​ စစ်သည်အင်အား​ကိုလည်း​ ယူ​ေဆာင်သွား​ပါ။ ဤနည်း​အား​ြဖင့်​ စစ်သူြကီး​မင်း​၏ စိတ်ထား​သ​ေဘာထား​ ြပည့်​ဝမှုကို သက်​ေသြပနိုင်လျှင် စစ်​ေြကာင်း​တ​ေလျှာက် ဘယ်ြမို့​ရွာကို မဆို လွယ်လင့်​တကူ သိမ်း​ယူနိုင်ပါလိမ့်​မည်။”

    လို့​ ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ စကား​ဆိုပါသတဲ့​။ ဉာဏ်ပညာနှုတ်မှုနှုတ်​ေရး​နဲ့​ ​ေဆွး​ေနွး​တာဟာ စစ်သည်ဗိုလ်ပါ လက်နက်အလံုး​အရင်း​နဲ့​ စစ်ခင်း​ကစား​တာထက် အများ​ြကီး​သာပါတယ်။ အပျက်အစီး​အဆံုး​အရှံုး​လည်း​ မရှိဘူး​။ နှစ်ဦး​နှစ်ဘက် အကျိုး​ရှိမယ့်​ အ​ေြဖကိုလည်း​ ရှာနိုင်တယ်။ ြကား​ထဲက အကျိုး​ေဆာင်​ေပး​တဲ့​ ​ေမာင်မင်း​ြကီး​သား​က​ေလး​လည်း​ အိမ်​ေြခတစ်ရာ အခွန်ထွက်တဲ့​ ရွာစား​က​ေလး​ ြဖစ်သွား​တယ်။ သူ့​သခင်ရဲ့​ အသက်ကိုလည်း​ ကယ်လိုက်နိုင်တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ အဲဒီတန်ဖိုး​ေတွကို ပညာတတ်တဲ့​ အသိဉာဏ်ရှိတဲ့​သူ​ေတွမှသာ သ​ေဘာ​ေပါက်နိုင်ပါလိမ့်​မယ်။ (သ​ေဘာမ​ေပါက်ရင် သ​ေဘာ​ေပါက်လိုက်​ေတာ့​ေနာ်။ ဟိဟိ)

    စစ်သူြကီး​လျူဘန်ဟာ သူကိုယ်တိုင် အ​ေပျာ်အပါး​မက်တယ် လို့​ ဆိုခဲ့​ေပမယ့်​ အြကီး​အကဲြဖစ်လာတဲ့​အခါမှာ သူ့​စစ်တပ်ကို စည်း​ကမ်း​ေသဝပ်စွာ အုပ်ချုပ်ပါတယ်။ အမိန့်​နာခံရမယ်။ ယဉ်​ေကျး​ပျူငှာရမယ်။ လက်နက်အား​ကိုး​နဲ့​ ြပည်သူ​ေတွဆီက လုယက်ယူငင်တာမျိုး​ လံုး​ဝ ခွင့်​မလွှတ်ဘူး​။ အကျိုး​အြမတ်က​ေတာ့​ သူ့​တပ်မ​ေတာ်သား​ေတွကို လူချစ်တာ​ေပါ့​။ သူ့​တပ်ြကီး​ အနား​ေရာက်လာလို့​ ဘယ်သူပုန်သူကန်မျိုး​ကမှ ​ေတာင့်​မခံနိုင်ဘူး​။ အား​လံုး​ ​ေနာက်ကပါလာြကတာ။ ဒီလိုနဲ့​ ချူဘုရင်က စစ်သည် ၃၀၀၀ နဲ့​ လွှတ်လိုက်တဲ့​တပ်ဟာ ရှန်း​ယန်နယ်စပ်က ​ေတာင်​ေပါ်​ေရာက်​ေတာ့​ စစ်သည်တစ်သိန်း​ြဖစ်​ေနြပီ။

    အရင်ကလို အရပ်သား​ေတွ ရရာလက်နက် ကိုင်စွဲထား​တာလည်း​ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ စည်း​နဲ့​ စံနစ်နဲ့​ အြကံ​ေကာင်း​ဉာဏ်​ေကာင်း​ေပး​နိုင်မယ့်​သူ​ေတွ ​ေခါင်း​ေဆာင်ထား​တယ်။ ြပည်သူချစ်တဲ့​ တပ်မ​ေတာ်မှသာလျှင် တိုင်း​ြပည်အတွက် စစ်မှန်တဲ့​အင်အား​ဆိုတာက​ေလး​ သင်ခန်း​စာယူလိုက်ြကဦး​စို့​ တရား​နာ ပရိသတ်​ေရ။

    အ​ေစာင့်​အြကပ်​ေတွ ထူထပ်တဲ့​ ဟန်ကူတံခါး​က​ေန ဝင်မယ့်​အစား​ ​ေတာင်ဘက်က ဝူတံခါး​ကလှည့်​ဝင်ရင်​ေကာင်း​မလား​ စဉ်း​စား​တဲ့​အခါ စိတ်ကလည်း​ေတာ်​ေတာ်​ေလာ​ေနြပီ။ အလျင်အြမန်ကို ဝင်စီး​ပလိုက်ချင်​ေနြပီ။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဆန်း​လျန်က တား​ပါတယ်။ ရန်သူ့​အင်အား​ကို ဘယ်​ေတာ့​မှ ​ေလျှာ့​မတွက်ရဘူး​တဲ့​။

    “​ေလာ​ေလာဆယ် ချင်စစ်တပ်ကို ဦး​ေဆာင်​ေနတဲ့​ ​ေဂျာင်ကုန်း​ကုန်း​သား​မက်ဟာ အမဲဖျက်သမား​ရဲ့​သား​ လို့​ သိရတယ်။ သည်လို အတန်း​အစား​ကလာတဲ့​သူဆိုတာ ပိုက်ဆံ မြမင်ဖူး​ဘူး​။ ​ေငွနဲ့​ေပါက်ဝယ်လိုက်။ သည်နား​ပတ်ပတ်လည် ​ေတာင်ကုန်း​ြမင့်​ြမင့်​ရှိသမျှမှာ လျူဘန် နံမယ် အြကီး​ြကီး​ေရး​ထား​တဲ့​ အလံ​ေတွ တံခွန်​ေတွ ပွစိတက်​ေန​ေအာင် ြဖန့်​ထား​၊​ ဟိုကလှမ်း​ြကည့်​ရင် အင်အား​သံုး​ဆ​ေလာက် ြမင်​ေနရပ​ေစ။ ဆရာ​ေပါသွပ်လျှာကို ​ေရွှချြပီး​ နန်း​ေတာ်ထဲ သံတမန်​ေစလိုက်။ ချင်စစ်ဗိုလ်​ေတွ လက်နက်မချ​ေတာ့​ ​ေြပာချင်တိုင်း​ေြပာ။”

    လို့​ အြကံ​ေပး​ပါတယ်။

    ဟုတ်ပါရဲ့​။ ဆရာ​ေပါသွပ်ရဲ့​လျှာကလည်း​ ​ေရွှချထား​ေလာက်တယ်။ တပ်မှူး​တပ်သား​ေတွအား​လံုး​ စိတ်ယိုင်လာြကသတဲ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဆန်း​လျန်က

    “အဲဒါစိတ်မချရ​ေသး​ဘူး​။ ​ေခါင်း​ေဆာင်ပိုင်း​ရဲ့​သ​ေဘာထား​ပဲ ရှိ​ေသး​တာ။ ​ေအာက်က စစ်သည်ရဲမက်​ေတွစိတ်ထဲက ပါချင်မှ ပါတာ။ ဘာပဲ​ေြပာ​ေြပာ အခု​ေလာက်ဆို သူတို့​ဘက်က ခုခံဖို့​ အင်အား​ချနဲ့​သွား​ြပီ။ မဆိုင်း​နဲ့​။ ချက်ချင်း​ သိမ်း​လိုက်​ေတာ့​။”

    လို့​ အခါ​ေပး​ပါတယ်။ လျူဘန့်​တပ်ြကီး​တက်လာတာ ြမင်​ေတာ့​ ​ေဂျာင်​ေကာ​ေကာလည်း​ ​ေနစရာ​ေတာင် မရှိ​ေအာင်​ေြကာက်ြပီး​ ချင်ဧကရာဇ်ကို သတ်လို့​ လျူဘန် နဲ့​ ညှိပါတယ်။ တစ်​ေယာက်တစ််ဝက်စီ ယူြကရ​ေအာင်​ေလ။ မ​ေကာင်း​ဘူး​လား​တဲ့​။ အဲဒီအ​ေြခာက်ြကီး​ရဲ့​ မာယာကို သိြပီး​သား​ လျူဘန်က တြခား​သွား​ေြပာ​ေချ။ တို့​မယံုဘူး​ လို့​လုပ်တဲ့​အခါ ဟိုကလည်း​ ရှင်ဘုရင်သတ်ြပီး​တာ​ေတာင် နန်း​ေတာ်ထဲ အာဏာသိမ်း​မရတဲ့​အတူတူ ဇီယင်း​မင်း​သား​ကို ဟန်ြပနန်း​တင်ြပီး​ ​ေနာက်မှ ြပန်ရှင်း​ပစ်မယ် လို့​ ​ေတး​ထား​ပါတယ်။

    ဒီဟာမြကီး​ ပလီချက်​ေတွက များ​လှြပီဆို​ေတာ့​ ဇီယင်း​မင်း​သား​ကလည်း​ မယံုပါဘူး​။ ​ေဂျာင်​ေကာကို လက်ဦး​ေအာင် သုတ်သင်ြပီး​ သူကိုယ်တိုင် လျူဘန့်​ဆီမှာ လက်နက်ချလိုက်ပါတယ်။ ​ေနာက်လိုက်​ေနာက်ပါ​ေတွက ဇီယင်း​မင်း​သား​ကို ကျူပင်ခုတ် ကျူငုတ်မကျန်​ေအာင် ရှင်း​ခိုင်း​ေပမယ့်​ လျူဘန်က သူများ​ေြမှာက်​ေပး​တိုင်း​ နား​မ​ေယာင်​ေတာ့​တာ ချီး​ကျူး​စရာပါ။

    “ချူဘုရင်မင်း​ြမတ်က ငါ့​ကို ရှန်ယန်း​တက်သိမ်း​ခိုင်း​ဖို့​ ​ေရွး​ရတဲ့​ အ​ေြကာင်း​က တစ်ချက်ပဲ ရှိတယ်။ သ​ေဘာထား​ြပည့်​တယ်။ ညှာညှာတာတာရှိတယ် ဆိုတဲ့​ ဂုဏ်ပုဒ်​ေြကာင့်​ပဲ။ သည်လိုဂုဏ်ပုဒ်နဲ့​လူက ကိုယ့်​ဆီမှာ အြကွင်း​မဲ့​လက်နက်ချတဲ့​သူကို ​ေဆွမျိုး​သား​ချင်း​ပါမကျန် ရက်ရက်စက်စက် သုတ်သင်စရာလား​။”

    လို့​ေြပာြပီး​ အား​လံုး​ကို လွတ်ြငိမ်း​ချမ်း​သာခွင့်​ေပး​လိုက်ပါတယ်။

    သာမန်လယ်သမား​ေလး​ဘဝက​ေန ​ေတာသူြကီး​အြဖစ်နဲ့​ အမှုထမ်း​ခဲ့​တဲ့​ လျူဘန်ဟာ အခု​ေတာ့​ တရုတ်ြပည်မှာ အကျယ်ြပန့်​ဆံုး​အင်ပါယာြကီး​ရဲ့​ အရှင်သခင် ပထမ​ေြမာက်ဧကရာဇ်မင်း​ရဲ့​ နန်း​ေတာ်ြကီး​တစ်ခုလံုး​ကို သိမ်း​ပိုက်နိုင်လာနိုင်တာ

    “ဘယ်လိုခံစား​ရပါသလဲရှင့်​”

    လို့​ ဂျာနယ်လစ်​ေတွသာရှိရင် ​ေမး​ြကဦး​မှာ မလွဲဘူး​။ ၂၇၀ ​ေသာ နန်း​ေဆာင်၊​ မိုင်​ေပါင်း​များ​စွာကျယ်တဲ့​ ဥယျာဉ်၊​ ဥဒဟိုသွား​လာနိုင်တဲ့​ လမ်း​မကျယ်ြကီး​ေတွ၊​ အကုန်် ​ေစလိုရာ​ေစလို့​ ရနိုင်ြပီ။ ခန်း​ေဆာင်​ေတွ ခန်း​ေဆာင်​ေတွထဲက အဖိုး​ထိုက်အဖိုး​တန်ရတနာ​ေတွဆိုတာ​ေတာ့​ သူ့​မျက်စိ​ေတာင် သူမယံုနိုင်​ေအာင်ပဲတဲ့​။ ဖူး​ေြမှာ်ကန်​ေတာ့​ခံတဲ့​ နန်း​မ​ေဆာင်ြကီး​မှာတင် တစ်​ေသာင်း​ဗိုလ်​ေြခ ခစား​ေစလို့​ရတယ်။

    သံလိုက်​ေကျာက်တံခါး​ြကီး​ေတွ အြပင်ဘက်မှာ သူ့​နံမယ်နဲ့​ တံခွန်​ေတွက အြမင့်​ေပ ၅၀ အထက်မှာ တလူလူလွင့်​တယ်။ နန်း​ရင်ြပင်က ဧရာမ​ေြကး​သွန်း​ သူရဲ​ေကာင်း​ရုပ်ထုြကီး​ေတွကလည်း​ ဟိတ်ဟန်ြကီး​ပါ​ေပတယ်။ ​ေရွှ​ေငွရတနာ၊​ သန္တာ ပုလဲ၊​ ပန်း​ဆွဲ ​ေကျာက်စိမ်း​ စီချယ်တဲ့​ ​ေတာ်ဝင်နန်း​သံုး​ အဆင်တန်ဆာ​ေတွကလည်း​ အလျှံပယ်။ သူအြကိုက်ဆံုး​က​ေတာ့​ ြမြခူး​နွယ်အိမ် နဂါး​လိမ် မီး​တိုင်က​ေလး​ြဖစ်ပါသတဲ့​။

    အြမင့်​ေြခာက်​ေပ​ေလာက်ရှိြပီး​ အ​ေြကး​ခွံတလက်လက်နဲ့​ နဂါး​ငါး​ေကာင်ဟာ ခံတွင်း​ကထွန်း​ညှိထား​တဲ့​ မီး​ေတာက်အ​ေရာင်​ေြကာင့်​ အသက်ဝင်​ေနသလား​ ထင်ရ​ေလာက်​ေအာင် လက်ရာ​ေြမာက်တယ် ဆိုပဲ။ အြမင့်​၂ ​ေပ​ေလာက်ရှိတဲ့​ ​ေြကး​ဝါပန်တျာသည်ရုပ်ထုက​ေလး​ ၁၂ ရုပ်လည်း​ ရှိသတဲ့​။ လူနှစ်​ေယာက်က ြကိုး​ဆွဲကြပလိုက်ရင် ဆိုင်း​ဝိုင်း​ြကီး​တစ်ဝိုင်း​ တီး​မှုတ်​ေနသလား​ မှတ်ရတယ် တဲ့​။ ပါး​စပ်အ​ေဟာင်း​သား​နဲ့​ အံဩမဆံုး​ရှိ​ေနတဲ့​ လျူဘန်ဟာ အ​ေနာက်​ေဆာင်​ေတာ်​ေရာက်လို့​ ​ေယာကင်္ျား​ေကာင်း​ ​ေမာင်း​မတစ်​ေထာင်နဲ့​လည်း​ေတွ့​ေရာ သည်​ေသာင်ယံက မခွာရက်နိုင်တယ် ြဖစ်ပါ​ေလ​ေရာ။

    သူ့​ကိုယ်ရံ​ေတာ်လုပ်​ေနတဲ့​ ​ေယာက်ဖ​ေတာ် ဖန်​ေကွ့​က “အာစိ။ ဒီရှန်း​ယန်ြမို့​ေလာက်နဲ့​ ​ေကျနပ်​ေတာ့​မှာလား​။ ကျန်တဲ့​ ြမို့​ေတွ ရွာ​ေတွနဲ့​ တစ်နိုင်ငံလံုး​ ဆက်သိမ်း​ဖို့​ အစီအစဉ် မရှိ​ေတာ့​ဘူး​လား​။” လို့​ ​ေမး​ပါတယ်။

    “​ေမး​စရာလား​ ​ေယာက်ဖရယ်။ မင်း​လည်း​သိပါတယ်။ တ​ေအာင့်​ေလး​ေတာ့​ ​ေနပါရ​ေစဦး​။’

    လို့​ေတာင်း​ပန်တဲ့​အခါ

    “အာစိ သွား​ရည်ကျ​ေနတာ​ေတွ အား​လံုး​က ချင်ဘုရင်မင်း​ြမတ် သယ်မသွား​နိုင်လို့​ ကျန်ခဲ့​တာသာ ြဖစ်ပါတယ်။ အဲဒီစည်း​စိမ်​ေတွအလယ်မှာ သူ ဘယ်နှစ်လ စံစား​သွား​ရလို့​လဲ။ စည်း​စိမ်ြမဲြမံချင်ရင် ကုလား​ထိုင်ခိုင်​ေအာင် အရင်လုပ်ပါဦး​။”

    ဆို​ေတာ့​

    “ဪ သည်​ေကာင့်​နှယ်။ သူ့​အမကများ​ ငါ့​ကိုထိန်း​ဖို့​ စပိုင်လွှတ်ထား​သလား​ မှတ်ရတယ်။”

    လို့​ ရယ်သွမ်း​ေသွး​ပါတယ်။ အြကံ​ေပး​အရာရှိ ဆန်း​လျန်က​ေတာ့​

    “အရှင် စစ်သူြကီး​ ဒီက​ေန့​ အဲဒီစည်း​စိမ်ကို ခံစား​နိုင်ြခင်း​ဟာ ချင်ဧကရာဇ်က အာဏာယစ်မူး​ေနတဲ့​အတွက်​ေြကာင့်​ အလွယ်တကူ သိမ်း​ပိုက်နိုင်တာပါ။ အခု ကိုယ်တိုင် ဘုရင်ြဖစ်တဲ့​အခါ ချင်ဧကရာဇ်နဲ့​ မတူကွဲြပား​ ြခား​နား​ေြကာင်း​ကို အများ​ သိသာထင်ရှား​ပါ​ေစ။ ကုန်လွန်ခဲ့​ြပီး​ေသာ မသမာ အကျင့်​ပျက် ြခစား​မှုများ​ကို အလံုး​စံု သန့်​စင်​ေစလျက် ​ေသဝပ်နှိမ့်​ချစွာ ကျင့်​ြကံ​ေနထိုင်သင့်​ပါတယ်။ ​ေစတနာနဲ့​ ​ေပး​တဲ့​ အြကံ​ေကာင်း​ ဉာဏ်​ေကာင်း​များ​ဟာ တခါတရံ နား​ဝင်မချိုပါဘူး​။ အနာ​ေရာဂါ ကင်း​စင်​ေစလိုပါလျှင် ခါး​သက်​ေသာ ​ေဆး​ဝါး​များ​ကိုပင် ြမိုချရ​ေြကာင်း​ပါ။ ဖန်​ေကွ့​၏ အြကံ​ေပး​ချက်များ​မှာ ထိုနည်း​အတူြဖစ်၍ လိုက်နာသင့်​ပါသည်။” 

    တဲ့​။

    ဒီလို​ေတာ့​လည်း​ လျူဘန်က လိမ္မာရှာပါတယ်။ ရတနာ​ေတွ အား​လံုး​ကို မှတ်တမ်း​မှတ်ရာနဲ့​ စံနစ်တကျ ချိပ်ပိတ် သိမ်း​ဆည်း​ေစြပီး​ စစ်စခန်း​တဲနန်း​ကို ြပန်လို့​ ြမို့​ေတာ် အုပ်ချုပ်​ေရး​မှူး​နဲ့​ စာရွက်စာတမ်း​၊​ ​ေြမပံု၊​ အ​ေထာက်အထား​၊​ စာရင်း​ဇယား​များ​ကို ​ေလ့​လာပါတယ်။ အဲဒီ​ေတာ့​မှ သူလည်း​ပဲ ချင်ြပည်နယ်မှာ မျိုး​ရိက္ခာ စပါး​ဆန်​ေရ ဘယ်ကရတယ်။

    အခွန်အတုပ် ဘယ်ကအများ​ဆံုး​ထွက်တယ်။ ကုန်သွယ်​ေရး​လမ်း​ ဘယ်ဘက်က ပွင့်​တယ် ဆိုတာ​ေတွကို သိြမင်လာတဲ့​အြပင် ြပည်သူလူထုရဲ့​ တိုင်စာ မ​ေြကနပ်ချက် အသံပလံ​ေတွကိုလည်း​ စနည်း​နာခွင့်​ ရပါတယ်။ သိပ်မြကာပါဘူး​။ ြမို့​မိြမို့​ဘ​ေတွကို အစည်း​အ​ေဝး​ေခါ်ြပီး​

    “အဖိုး​တို့​ အ​ေဖတို့​ အဘတို့​ခင်ဗျား​။ တင်း​ြကပ်တဲ့​ ချင်ဥပ​ေဒ အမိန့်​ေတာ်​ေတွ​ေြကာင့်​ နှစ်ရှည်လများ​ စိတ်ဆင်း​ရဲခဲ့​ြကရတယ် လို့​ သိရပါတယ်။ အရင်ကဆို ချင်အစိုး​ရနဲ့​ပတ်သက်လို့​ မ​ေကာင်း​တဲ့​စကား​များ​ ​ေြပာမိဆိုမိရင်​ေတာင် မိသား​စု ​ေဆွမျိုး​ပါမကျန် ​ေဈး​လည်​ေခါင်မှာ စီရင်ခံရတယ် လို့​လည်း​ သိရပါတယ်။ အခု ကျွန်​ေတာ်စီမံအုပ်ချုပ်တဲ့​ကာလမှာ​ေတာ့​ အဓိကအား​ြဖင့်​ ဥပ​ေဒသံုး​ရပ်နဲ့​သာ စီရင် အုပ်ချုပ်မယ့်​အ​ေြကာင်း​ အသိ​ေပး​ချင်ပါတယ်။ ပထမက​ေတာ့​ သူများ​အသက်ကို သတ်တဲ့​သူအတွက် ​ေသဒဏ် စီရင်ပါမယ်။
    ဒုတိယအချက် ရိုက်နှက်နှိပ်စက် လုယက်ခိုး​ယူသူအတွက်လည်း​ ထိုက်သင့်​တဲ့​ ြပစ်ဒဏ်နဲ့​ စီရင်ပါမယ်။ တတိယအချက်က​ေတာ့​ ဆိုခဲ့​ြပီး​ေသာ ြပစ်မှုမျိုး​မှတပါး​ အား​လံုး​ေသာ ချင် ဥပ​ေဒတို့​ကို ရုပ်သိမ်း​ပါတယ်။ အဲဒီဥပ​ေဒ သံုး​ရပ်နဲ့​ မြငိစွန်း​သ​ေရွ့​ ​ေအး​ချမ်း​သာယာစွာ လုပ်ကိုင်မပျက် ြငိမ်း​ြငိမ်း​ချမ်း​ချမ်း​ ရှိ​ေစချင်ပါတယ်။ အဖိုး​တို့​ အ​ေဖတို့​ အဘတို့​ ခင်ဗျား​။ ကျွန်​ေတာ်တို့​ကို ​ေြကာက်စရာ မလိုပါဘူး​။ ​ေြကာက်စရာ​ေဘး​အန္တရာယ်​ေတွက ကာကွယ်​ေပး​ဖို့​အတွက် ကျွန်​ေတာ်တို့​ လာပါတယ်။
    ခုအချိန်ကစလို့​ ချင်မင်း​ဆက်ဆိုတာ မရှိ​ေတာ့​ပါဘူး​။ မြကာခင် ကျွန်​ေတာ်တို့​ရဲမက်​ေတွနဲ့​ စစ်သူြကီး​ ရှန်း​ယု ​ေရာက်လာတဲ့​အထိ ​ေစာင့်​ဆိုင်း​ြပီး​ ချင်တိုင်း​ြပည်ရဲ့​ ကံြကမ္မာ ကို အတူတကွ ဖန်တီး​ြကပါစို့​။”

    မိန့်​ခွန်း​အြပီး​မှာ လျူဘန်ဟာ ချင် အုပ်ချုပ်​ေရး​ အရာရှိ​ေတွကတဆင့်​ သူ့​သ​ေဘာထား​ကို တစ်နိုင်ငံလံုး​ သိ​ေအာင် ​ေြကာ်ြငာ​ေစပါတယ်။ လူ​ေတွခမျာ ဝမ်း​သာလွန်း​လို့​ အိမ်ရှိတဲ့​ ဆန်စပါး​ မျိုး​ရိက္ခာ ကျွဲနွား​များ​ပါမကျန် တပ်ရိက္ခာအြဖစ် လာ​ေထာက်ပံ့​ြကပါတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​ လျူဘန်က သူတို့​မှာ ြပည့်​စံုတယ်ဆိုြပီး​ ဘယ်သူ့​ဆီကမှ လက်မခံပါဘူး​။

     ဒီလိုနဲ့​ သူ့​ရဲ့​ဂုဏ်သတင်း​ေတွက တဟုန်ထိုး​ ​ေကျာ်ြကား​သွား​ြပီး​ ြပည်သူ​ေတွ အစိုး​ရိမ်ဆံုး​ ကိစ္စရပ်ဟာ လျူဘန် ရှင်ဘုရင် ြဖစ်မလာပဲ တြခား​လူတစ်​ေယာက်​ေယာက် နန်း​တက်လာမှာကိုသာ ြဖစ်ပါတယ်။ လျူဘန်အတွက်ဆို အသက်​ေပး​ကာကွယ်မယ့်​သူ​ေတွကလည်း​ မနည်း​မ​ေနာြကီး​ကို တိုး​ပွား​လာပါတယ်။ (တကယ်လား​ ပါး​စပ်​ေြပာလား​ ဆိုတဲ့​ကိစ္စက​ေတာ့​ ြပည်သူလူထုအ​ေပါ် လျူဘန်ထား​တဲ့​ေစတနာဟာ တကယ်လား​ ဟန်​ေဆာင်​ေနတာလား​ ဆိုတဲ့​အ​ေပါ် မူတည်ပါလိမ့်​မယ်။ ဗူး​ပင်စိုက်ရင်​ေတာ့​ ဗူး​သီး​ပဲ သီး​စရာ ရှိတာ​ေပါ့​။ ဟုတ်ဘူး​လား​)။

    အံ့​ဩစရာ​ေကာင်း​တာ တစ်ခုက​ေတာ့​ အဲ​ေလာက် အချိန်တိုတို အတွင်း​မှာ လျူဘန်လို ​ေအာက်​ေြခလူတန်း​စား​ လယ်သမား​တစ်​ေယာက်က ငယ်ငယ်ကတည်း​က အသား​ကျလာခဲ့​တဲ့​ အကျင့်​စရိုက်​ေတွကို နှိမ်ချိုး​ြပုြပင်ြပီး​ ြပည်သူတရပ်လံုး​ သူ့​ေနာက်ပါလာ​ေအာင် နိုင်ငံ​ေရး​အရ စည်း​ရံုး​သိမ်း​သွင်း​နိုင်တာပါ။ အစတုန်း​က​ေတာ့​ အပျင်း​လည်း​ြကီး​၊​ တာဝန်လည်း​မယူတတ်တဲ့​ လူငယ်တစ်​ေယာက်ပါပဲ။

    သူြကီး​ြဖစ်လာတဲ့​အခါမှာ တြခား​ေသာ အုပ်ချုပ်​ေရး​အရာရှိများ​နဲ့​မတူတာက ​ေတာသား​၊​ လယ်သမား​များ​နဲ့​အတူ ဖျာ​ေပါ်မှာတ​ေြပး​တည်း​ထိုင်ြပီး​ လက်ရည်တြပင်တည်း​ တိုင်ပင်​ေဆွး​ေနွး​နိုင်ပါတယ်။ စကား​ေြပာတဲ့​ဆိုတဲ့​အခါမှာလည်း​ သူတို့​ေပနယ်သား​ေတွနဲ့​ တတန်း​တည်း​ေြပာနိုင်လို့​ ြမို့​ြကီး​သား​များ​က နှုတ်ြကမ်း​တယ်။ ရိုင်း​တယ်လို့​ မှတ်ချက်​ေပး​ြကြပီး​ သူ့​ကို အထင်ြကီး​တဲ့​သူ​ေတွဟာ ဆန်း​လျန်ကလွဲရင် အကုန်လံုး​ သာမာန်အရပ်သား​များ​သာ ြဖစ်ပါတယ်။

    ဒီအချက်ဟာ သူကိုယ်တိုင် စစ်ဘုရင် ြဖစ်လာတဲ့​အခါမှာ အများ​ြကီး​ တာသွား​ပါတယ်။ ြပည်သူ​ေတွစိတ်ထဲမှာ ဘယ်လိုရှိမယ်၊​ ဘာ​ေတွ ခံစား​ေနရတယ်ဆိုတာ သူ့​ေလာက်သိတဲ့​သူ ဘယ်ရှိမလဲ။ ဒါ​ေြကာင့်​သူ့​ကို ​ေထာက်ခံမယ့်​သူ​ေတွ ဝိုင်း​ဝိုင်း​လည်ကုန်တာ။ (ဘဝမ​ေမ့​တတ်တာလည်း​ အရည်အချင်း​ေကာင်း​တစ်ခုပဲ လို့​ သတိြပုစရာပါဗျား​)။

    တစ်ဦး​ေကာင်း​ တစ်​ေယာက်​ေကာင်း​ေတာ်​ေနတာ​ေတာ့​လည်း​ မဟုတ်ြပန်ဘူး​ဗျ။ ဘယ်သူ​ေတွ ဘယ်​ေနရာမှာ​ေတာ်တယ်ဆိုတာ သိတဲ့​အြပင် ဘယ်လိုအသံုး​ချရမယ်ဆိုတာလည်း​ သိတယ်။ အြကံ​ေကာင်း​ဉာဏ်​ေကာင်း​မှန်ရင် ဘယ်လိုလူမျိုး​ဆီကြဖစ်ြဖစ် လက်ခံဖို့​ အသင့်​ရှိတယ်။ ဆံုး​ြဖတ်ချက်ချတဲ့​အခါ မတုန့်​ဆိုင်း​ဘူး​။ အဲဒီအရည်အချင်း​အား​လံုး​အြပင် လူဆိုတာ ဘယ်​ေလာက်ပဲ​ေတာ်​ေတာ် ​ေြကာ်ြငာ​ေလး​လည်း​ဝင်ဦး​မှ ြဖစ်တာဆိုတာလည်း​ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေလတယ်။

    နို့​မို့​ ထမင်း​မှနပ်မမှန်တဲ့​ လူြပိန်း​ေတွက အလကား​ေနရင်း​ သူ့​လိုက် စိတ်ဝင်စား​ေနပါ့​မလား​။ စစ်ချီတဲ့​အခါ အခု​ေခတ် စိတ်ဓါတ်စစ်ဆင်​ေရး​ ြပည်သူ့​ဆက်ဆံ​ေရး​တပ်​ေတွ လွှတ်သလို ဝါဒြဖန့်​တပ်ဦး​ကို အရင်လွှတ်ြပီး​ သူ့​အ​ေြကာင်း​၊​ သူ့​လမ်း​စဉ်အ​ေြကာင်း​ ​ေကာင်း​ေကာင်း​သတင်း​လွှင့်​ထား​တယ်။ လူ​ေတွရဲ့​စိတ်ထဲမှာ သူဟာတကယ့်​ကို ကိုယ်ကျိုး​မဘက်တဲ့​ ​ေခါင်း​ေဆာင်​ေကာင်း​တစ်​ေယာက်၊​ အာဏာ နဲ့​ အခွင့်​အ​ေရး​ကို ြပည်သူလူထုအတွက်သာလျှင် အသံုး​ချမည့်​သူတစ်​ေယာက်အြဖစ် စွဲစွဲြမဲြမဲ ယံုြကည်​ေစတယ်။ (နိုင်ငံ​ေရး​နဲ့​ စစ်တိုက်တာနဲ့​ လက်နက်နဲ့​စစ်တိုက်တာ ဘယ်လိုကွာသလဲဆိုတာ ​ေစ့​ေစ့​ေတွး​ေလ ​ေရး​ေရး​ေပါ်​ေလပဲ။ မ​ေပါ်​ေသး​ရင်​ေတာ့​ ​ေတာ်​ေတာ်ကို ပိန်း​ေနြပီ။ မွှန်​ေနြပီ လို့​သာမှတ်)

    ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​ဟာလည်း​ သူ့​ကိုယ်သူ ပထမ​ေြမာက်ဧကရာဇ်နဲ့​ တုတုြပီး​ ဥပမာ​ေတွ​ေဆာင်ခဲ့​ေသာ်ြငား​ တကယ်​ေတာ့​ စစ်သူြကီး​လျူဘန်နဲ့​ ပိုတူပါတယ်။ သူ့​အ​ေဖက ဟူနန်နယ်မှာ ​ေြမက​ေလး​သံုး​ဧကနဲ့​ ထွန််ယက်စား​ေသာက်ရတဲ့​ စာမတတ်​ေပမတတ် လယ်သမား​တစ်​ေယာက်ပဲ။ က​ေလး​ဘဝက ပညာ​ေတာ်​ေပမယ့်​ ၁၃ နှစ်သား​မှာ သူ့​အ​ေဖက ​ေကျာင်း​ထုတ်ြပီး​ အလုပ်ြကမ်း​လုပ်​ေစခဲ့​တယ်။ အိမ်ကထွက်​ေြပး​တဲ့​က​ေလး​ေတွလည်း​ သမ္မတြကီး​ြဖစ်ဖို့​ စိတ်ကူး​ယဉ်နိုင်တယ်ဆိုတာ ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​နဲ့​ သက်​ေသြပလို့​ရတယ်။

     နှစ်နှစ်​ေလာက်ြကာ​ေတာ့​ အိမ်ကထွက်​ေြပး​ြပီး​ သူ့​ဘာသူ​ေကျာင်း​အပ်လို့​ စာဆက်သင်တာ ​ေကျာင်း​ဆရာက​ေလး​ ြဖစ်လာတယ်။ အသက်အစိတ်မှာ ဘွဲ့​ရ​ေတာ့​ ကဗျာ​ေတွ စာ​ေတွ ​ေဂျာင်း​ေဂျာင်း​ေြပး​ ရွတ်နိုင်ဖတ်နိုင်တာမှ တရုတ်ရိုး​ရာတင်မကဘူး​။ အ​ေနာက်တိုင်း​ဂန္တဝင်​ေတွပါ နှံ့​စပ်သတဲ့​။ ​ေဘကျင်း​တက်ြပီး​ အဲဒီကတက္ကသိုလ်မှာ စာြကည့်​တိုက်လက်​ေထာက်အြဖစ်နဲ့​ စာအုပ်စာ​ေပ ညက်ညက်​ေြကြပီး​မှ ဟူနန်မှာြပန်ြပီး​ မူလတန်း​ြပဆရာလုပ်တာ။ သတင်း​စာဂျာနယ်​ေတွထဲက​ေန မာ့​ခ်စ်ဝါဒနဲ့​ပတ်သက်တဲ့​ ​ေဆာင်း​ပါး​ေတွ ကဗျာ​ေတွ​ေရး​ရင်း​နဲ့​မှ သူ့​နံ့​မယ်ကို လူ​ေတွသိလာတာပါတဲ့​။

     နိုင်ငံ​ေရး​သမား​အြဖစ် ဝက်ဝက်ကွဲ​ေအာင်ြမင်လာ​ေစတာက​ေတာ့​ ဆင်း​ရဲသား​ လယ်သမား​ေကျာမွဲ​ေတွဟာ (ြမို့​ေန ပစ္စည်း​မဲ့​လူတန်း​စား​ေတွနဲ့​စာရင်) ကွန်ြမူနစ်​ေတာ်လှန်​ေရး​ြကီး​အတွက် ​ေကျာ​ေထာက်​ေနာက်ခံြဖစ်တယ် ဆိုတဲ့​ စည်း​ရံုး​ေရး​ေြကွး​ေကျာ်ချက်ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ လျူဘန့်​နည်း​တူ လယ်သမား​ေတွကို ဦး​ေဆာင်ြပီး​ ဂျပန်​ေတွကို​ေရာ၊​ ချန်​ေကရှိတ်ရဲ့​ အမျိုး​သား​ပါတီကို​ေရာ တိုက်ထုတ်နိုင်ခဲ့​တယ်။

    သူ့​လက်​ေအာက်က စစ်သား​ေတွကို လုယက်ခိုး​ယူဖို့​မဆိုထား​နဲ့​ ြပည်သူ​ေတွဆီက အပ်တိုတစ်​ေချာင်း​ေတာင် တံစိုး​လက်​ေဆာင် မယူရဘူး​လို့​ တင်း​တင်း​ကျပ်ကျပ် အမိန့်​ထုတ်ထား​တယ်။ ​ေန့​ဘက်မှာစိုက်ပျိုး​ထွန်ယက်ြပီး​ ညဘက်မှာ စာ​ေရး​စာဖတ်မယ်ဆိုတဲ့​ ​ေပျာက်ကျား​တပ်သား​ စစ်သည်စာဆိုတစ်​ေယာက်ပါ လို့​ သူ့​ကိုယ်သူဆိုတယ်။

    အတက်လမ်း​ကိုချည့်​ပဲ ြကည့်​ရင်​ေတာ့​ အဟုတ်ြကီး​ပါပဲ။ ​ေမာ်ဟာ တစ်နိုင်ငံလံုး​အတိုင်း​အတာနဲ့​ နတ်ဘုရား​တစ်ပါး​လို ​ေထာက်ခံယံုြကည်မှုကို ရခဲ့​တာဟာ သူ့​ပါရမီ၊​ သူ့​အရည်အချင်း​၊​ သူ့​ြကိုး​စား​အား​ထုတ်မှု စစ်စစ်​ေတွနဲ့​ပါ။ လန်ဒန်မှာတုန်း​က ​ေမာ့်​ကို ထိုင်ရှိခိုး​မတတ် ြကည်ညိုကိုး​ကွယ်တဲ့​ ဘွဲ့​လွန်​ေကျာင်း​သား​ သခင်္ျာဆရာတစ်ဦး​နဲ့​ ​ေတွ့​ခဲ့​ဖူး​ပါတယ်။ ​

    ေကျာင်း​ြပီး​ြပီး​ချင်း​ ​ေမျှာ်လင့်​အား​ကိုး​စွာ ​ေမာ့်​အပါး​မှာ အလုပ်အ​ေကျွး​ြပုဖို့​ တရုတ်ြပည်ြပန်သွား​တဲ့​ အဲသည်ဆရာ​ေလး​ဟာ ​ေနာက်နှစ်ကျ​ေတာ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု​ေတာ်လှန်​ေရး​အတွင်း​မှာ ​ေထာင်ကျသွား​တယ် လို့​ ြကား​လိုက်ရတယ်။ ​ေမာ်ဟာ ဘယ်​ေတာ့​မှ ကတိဖျက်တဲ့​သူ မဟုတ်ဘူး​လို့​ လူတိုင်း​ကို ြကား​ကဝင်ကတိခံရဲတဲ့​ သူဟာ ​ေြပာင်း​လဲသွား​တဲ့​ေမာ့်​ကို မခံစား​နိုင်လို့​ထင်ပါရဲ့​။ ​ေထာင်ထဲမှာ သူ့​ကိုယ်သူ သတ်​ေသသွား​ရှာတယ်။

    လျူဘန်၊​ ရှန်း​ယု၊​ ​ေမာ်၊​ အစရှိတဲ့​ တရုတ်ြပည်ရဲ့​ နိုင်ငံ​ေရး​သူရဲ​ေကာင်း​ြကီး​ေတွအ​ေြကာင်း​ဖတ်ရတာ ကိုယ့်​ဆီက ဘဘြကီး​ေတွကိုချည့်​ ​ေြပး​ေြပး​ြမင်မိပါတယ်။ ြပည်သူကိုစည်း​ရံုး​တယ်ဆိုတာ လမ်း​ခင်း​ေပး​မယ်၊​ ပိုက်ဆံ​ေချး​မယ်၊​ ထမင်း​လည်း​ေကျွး​မယ်၊​ နင်း​လည်း​ေပး​မယ်​ေတွနဲ့​ စည်း​ရံုး​လို့​ မ​ေအာင်ြမင်ပါဘူး​။ ဦး​နု​ေခတ်ကို မီလိုက်တဲ့​သူ​ေတွ ​ေကာင်း​ေကာင်း​သိပါလိမ့်​မယ်။ ရှန်း​ယုလို လက်နက်အင်အား​ ​ေနာက်လိုက်ဗိုလ်ပါအား​ကိုး​နဲ့​ ြပန်မချစ်ရင် သတ်ပစ်မယ် နည်း​လမ်း​ကလည်း​ ​ေထာက်ခံမှု အစစ်အမှန်ကို မရနိုင်ပါဘူး​။

     မှန်ချင်မှန် မမှန်ချင်​ေန။ မဲနိုင်ရင်​ေတာ်ြပီ။ ငါတက်လာ​ေတာ့​ ငါ့​အာဏာဆိုတာမျိုး​ဟာ ြကာ​ေလ ြပည်သူနဲ့​ အဟပ်ကွာ​ေလ ြဖစ်ရဦး​မှာ​ေပါ့​။ ပထမ​ေြမာက်ဧကရာဇ်ြကီး​ေလာက် လူ​ေတွကို သတ်ပစ်နိုင်လို့​လား​။ သတ်ပစ်လို့​ရသလား​။ သူ​ေတာင် ဂုတ်​ေပါ်ဓါး​တင်ြပီး​ အုပ်ချုပ်တာ ဘယ်လိုဆင်း​ေပး​လိုက်ရသလဲ။ ကိုယ့်​ေရှ့​မှာ မြကာ​ေသး​ခင်ကမှ လွန်​ေလြပီး​သွား​ ​ေခါင်း​ေဆာင်များ​ရဲ့​ လမ်း​စဉ်အတိုင်း​လိုက်ရင် ဘယ်ဘူတာဆိုက်သလဲ အတွင်း​လူ​ေတွက ပိုသိြကပါလိမ့်​မယ်။

    သူတို့​နိုင်ငံက ​ေအာင်ြမင်တဲ့​ စစ်​ေရး​ေခါင်း​ေဆာင်များ​ဟာ စစ်ဦး​စီး​တက္ကသိုလ်ကဆင်း​တာနဲ့​ တစ်နိုင်ငံလံုး​ ဘယ်ဌာနမှာြဖစ်ြဖစ် စီမံအုပ်ချုပ်လို့​တတ်တယ်ဆိုြပီး​ ကိုယ့်​သ​ေဘာနဲ့​ကိုယ် ထင်ရာမစိုင်း​တာလည်း​ အတုယူစရာပါ။ ကိုယ့်​ထက် အ​ေတွ့​အြကံုများ​တဲ့​၊​ ပညာရပ်ကျွမ်း​ကျင်သူများ​နဲ့​ တိုင်ပင်​ေဆွး​ေနွး​ြပီး​ ပညာတတ်ကို ​ေနရာ​ေပး​ အ​ေလး​ေပး​ ဆက်ဆံရ​ေကာင်း​မှန်း​ သိတယ်ဗျ။ အုပ်ချုပ်​ေရး​ပညာဟာ ပညာရပ်တစ်ခုြဖစ်သလို၊​ စီမံခန့်​ခွဲမှု အတတ်ပညာဟာလည်း​ ပညာရပ်တစ်ခုြဖစ်သလို အြခား​သူ​ေတွ အသက်​ေမွး​ဝမ်း​ေကျာင်း​ြပု​ေနတဲ့​ ပညာရပ်နယ်ပယ်မှာလည်း​ သူ့​အတတ်ပညာနဲ့​သူ ကျွမ်း​ကျင်ရာ လိမ္မာြကပါတယ်။

     ဆရာဝန်​ေတွကို စီမံအုပ်ချုပ်ဖို့​အတွက် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ဆရာဝန်ြဖစ်ဖို့​ လိုအပ်တယ် လို့​ မဆိုလိုပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ဆရာဝန်​ေတွရဲ့​ လုပ်ငန်း​သဘာဝကို နား​လည်ြပီး​ သူတို့​နဲ့​ အတူတကွ လက်တွဲအလုပ်လုပ်ဖူး​ရင်၊​ သူတို့​ဘဝကို စာနာနား​လည်နိုင်ရင်​ေတာ့​ ဆရာဝန်​ေတွကို အုပ်ချုပ်ရတာ ပိုြပီး​ လွယ်ကူအဆင်​ေြပမှာ အမှန်ပဲ။ ကျန်တဲ့​ပညာရပ်နယ်ပယ်​ေတွမှာလည်း​ အဲဒီသ​ေဘာပဲ ရှိပါလိမ့်​မယ်။ ကိုယ်တိုင်က ပညာရပ်နယ်ပယ်မှာ အသက်​ေမွး​ေနတဲ့​သူ ြဖစ်တာမို့​ လျှို့​ဝှက်ချက်က​ေလး​ လက်​ေထာက်ချရရင် ပညာတတ်​ေတွကို ​ေစလိုရာ​ေစချင်တယ်ဆို ဓါး​မိုး​ခိုင်း​လို့​ ဦး​မကျိုး​ပါဘူး​။

    ထိုက်တန်တဲ့​ေနရာက​ေလး​ေပး​လို့​ ​ေလး​စား​မှုက​ေလး​ အြပန်အလှန်ရှိ​ေနရင် ​ေပါသွပ်တို့​ ဆန်း​လျန်တို့​လိုပဲ တန်ဖိုး​မြဖတ်နိုင်တဲ့​ အြကံ​ေကာင်း​ဉာဏ်​ေကာင်း​များ​ ရရှိနိုင်လိမ့်​မယ် မဟုတ်ဘူး​လား​ဗျာ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.