• “ထိပ်တံုး​ေြခဆင် ခရီး​မတွင်သည့်​နှယ်”

    ၁၉၄၉ တုန်း​က ရှန်ဟိုင်း​မှာရှိတဲ့​ စီး​ပွား​ေရး​လုပ်ငန်း​ရှင် ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ဟာ ကွန်ြမူနစ်​ေတွ လက်ကလွတ်ဖို့​ ​ေဟာင်​ေကာင်ကျွန်း​ကို ထွက်​ေြပး​ခဲ့​ြကရပါတယ်။

    ယင်း​မာတို့​ေဖ​ေဖလည်း​ အိမ်က​ေန မြကာခဏ ​ေပျာက်​ေပျာက်သွား​တတ်တာဟာ ဘယ်​ေနရာမှာ အ​ေြခချြပီး​ ဘဝသစ်စရ​ေကာင်း​မလဲ လိုက်စနည်း​နာဖို့​အတွက်ပါတဲ့​။ က​ေလး​ေတွမို့​ သူတို့​ေမာင်နှမ​ေတွက သ​ေဘာမ​ေပါက်ခဲ့​ေပမယ့်​ ​ေနာင်​ေတာ့​ သူတို့​လည်း​ ငါး​သန်း​ခွဲ​ေသာ ြပည်ြကီး​ေပါက်​ေဖာ်များ​လိုပဲ ထွက်​ေတာ်မူနန်း​ကခွာြကရပါတယ်။ ၁၄ နှစ်အရွယ်မှာ နိုင်ငံတကာ စာ​ေရး​ြပိုင်ပွဲမှာ ပထမစွဲတဲ့​ ယင်း​မာကို ​ေဖ​ေဖက လန်ဒန်ပို့​ြပီး​ အထက်တန်း​ပညာသင်​ေစရာက ​ေနာက် ၃ နှစ်အြကာမှာ ​ေဆး​ေကျာင်း​တက်ဖို့​ ​ေစာင့်​ေနရတဲ့​အထဲ ပါလာပါ​ေလ​ေရာ။

     စာရင်း​ကိုင်လက်မှတ်က​ေလး​လည်း​ ရထား​ေတာ့​ ​ေကျာင်း​ပိတ်ရက် အချိန်အား​ရတိုင်း​ သတင်း​စာထဲပါသမျှ အချိန်ပိုင်း​အလုပ်​ေတွကို ဝင်ဝင်လုပ်ဖို့​ ြကိုး​စား​တဲ့​အခါမှာ လူ​ေတွရဲ့​စိတ်ကို ​ေတာ်​ေတာ် သ​ေဘာ​ေပါက်လာပါတယ်။ တယ်လီဖုန်း​နဲ့​ အင်တာဗျူး​လုပ်တုန်း​က​ေတာ့​ ​ေကာင်း​ြပီ ​ေကာင်း​ရဲ့​ နဲ့​ ရွှန်း​ရွှန်း​ကို​ေဝ​ေနသ​ေလာက် လူချင်း​ေတွ့​လို့​ တရုတ်မဆံယဉ်က​ေလး​ မျက်ဝန်း​ရှည်ရှည်က​ေလး​ေတွ ြမင်လိုက်တာနဲ့​ တီ ဆား​နဲ့​တို့​လိုက်သလိုပဲ။ ​ေနာက်​ေတာ့​ ​ေဆး​ေကျာင်း​တက်​ေနရင်း​နဲ့​ ြကာ​ေလြကာ​ေလ ပိုသ​ေဘာ​ေပါက်​ေလြဖစ်လာတာက ငါ​ေတာ့​ ​ေကျာင်း​ြပီး​လို့​ သည်မှာပဲ ဆက်အလုပ်လုပ်မယ်ဆိုရင်ြဖင့်​ ဘယ်​ေသာအခါမှ သူတို့​လူမျိုး​များ​နဲ့​ တန်း​တူအခွင့်​အ​ေရး​ေတွ ရနိုင်မှာ မဟုတ်ဘူး​ ဆိုတာပါ။

    ပညာရဲရင့်​ ပွဲလယ်တင့်​ဖို့​အတွက် တစ်ရွာမ​ေြပာင်း​ သူ​ေကာင်း​မြဖစ်ကို အရင် နား​လည်ထား​ရမှာ​ေပါ့​ေလ။ က​ေလး​သာသာကတည်း​က သူများ​နိုင်ငံလှည့်​ေနလာတာဆို​ေတာ့​ မျက်နှာရိပ်မျက်နှာကဲြကည့်​ရံုနဲ့​ ကိုယ့်​ကို ဘယ်လိုအတန်း​အစား​မှာ သ​ေဘာထား​ဆက်ဆံသလဲ ခံစား​လို့​ရလာတာဟာ ဘဝ​ေပး​အသိလို့​ပဲ ​ေြပာရမလား​။ ​ေကျာင်း​ြပီး​လို့​ ​ေဟာင်​ေကာင်မှာြပန် အလုပ်လုပ်​ေတာ့​လည်း​ ပိုသာဆိုး​ေတာ့​တယ်။ အဂင်္လန်​ေကျာင်း​ဆင်း​မို့​ဆိုြပီး​ ကန်တုန်​ေပါက်​ေဖာ်​ေတွက ခွဲြခား​ခွဲြခား​လုပ်ြကြပန်တယ်။ “နိုင်ငံြခား​ြဖစ်ြကီး​” လို့​ ကွယ်ရာမှာ မြကား​တြကား​ ​ေခါ်ြကတယ်။

    ကိုယ်က​ေဒါင်း​ေယာင်မ​ေဆာင်ခဲ့​ေပမယ့်​ ကျီး​ေတွထဲမှာလည်း​ ​ေအာက်ကလိအာ​ေနရာမှာပဲထား​တာ အံ့​ဩစရာမ​ေကာင်း​ဘူး​လား​။ ရုပ်ချင်း​လည်း​ မကွဲမြပား​ စကား​ချင်း​လည်း​ အတူတူ ​ေြပာ​ေနလျက်နဲ့​ မျက်နှာ​ေစ့​ေစ့​ြကည့်​ြပီး​ “နိုင်ငံြခား​သား​” လို့​ အဆက်ဆံခံရတာဟာ အသည်း​နာလွန်း​လွန်း​လို့​။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ အ​ေမရိကမှာ အ​ေြခချြဖစ်ပါတယ်။ လူမျိုး​မတူ၊​ ဘာသာမတူ၊​ သူစိမ်း​ြပင်ြပင်ြကီး​တစ်​ေယာက်ရဲ့​ အကူအညီက ​ေမွး​သဖခင်နဲ့​ မိ​ေထွး​ေတာ်​ေမ​ေမ​ေလး​တို့​က လမ်း​စား​ရိတ်ထုတ်​ေချး​ဖို့​ တွန့်​ဆုတ်​ေတွ​ေဝ​ေနချိန်မှာ ​ေလယာဉ်လက်မှတ်ပါ ပို့​ေပး​လိုက်လို့​ စိုင်​ေကာ်၍ ြခံု​ေပါ်​ေရာက်သွား​ေလသတည်း​။ အစကတည်း​က ​ေြပာင်း​ေရွှ့​အ​ေြခချလာသူ​ေတွ တည်ထား​တဲ့​နိုင်ငံမို့​ထင်ပါရဲ့​။ လူမျိုး​ခွဲြခား​တာ ကျား​မတန်း​တူ အခွင့်​အ​ေရး​မရတာ ​ေြပာပ​ေလာက်​ေအာင် မရှိဘူး​။

     ​ေဟာင်​ေကာင်ထက်စာရင် ကျယ်ကျယ်ဝန်း​ဝန်း​ လွတ်လွတ်လပ်လပ် လူတန်း​ေစ့​ေစ့​ ​ေနနိုင်တယ်။ ဒီလို​ေနရာမျိုး​မှာ​ေတာင် အိပ်မက်ဆိုး​က မိုး​မလင်း​ချင်​ေသး​ဘူး​။ ၁၉၇၀ မှာ Los Angeles က သာသနာြပု​ေဆး​ရံုတစ်ရံုမှာ အလုပ်​ေလျှာက်တဲ့​အခါ ြကံုရြပန်တယ်။ တကယ်​ေတာ့​ အဲသည်အလုပ်ကို လိုချင်လှချည့်​လည်း​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ကက်သလစ်ဘာသာဝင် မိတ်​ေဆွတစ်​ေယာက်က အတင်း​တိုက်တွန်း​တာနဲ့​ ​ေလျှာက်ြဖစ်သွား​တာပါ။ အဲဒီ​ေခတ်က နိုင်ငံတကာအသိအမှတ်ြပု၊​ ဘွဲ့​ရ၊​ လုပ်ငန်း​အ​ေတွ့​အြကံုရှိြပီး​သား​ ​ေမ့​ေဆး​ဆရာဝန်တစ်​ေယာက်ဆိုတာ ​ေရွှထက်ရှား​တဲ့​ေခတ်မို့​ ဘယ်​ေနရာမှာပဲ အလုပ်ဝင်​ေလျှာက်​ေလျှာက် သိပ်​ေတာ့​ခက်ခဲစရာ မရှိပါဘူး​။

    ဒါ​ေပမယ့်​ အင်တာဗျူး​ထိုင်တဲ့​ ဌာနမှူး​အမျိုး​သား​နဲ့​ မျက်နှာချင်း​ဆိုင်လိုက်တဲ့​အခါ က​ေလး​ဘဝကတည်း​က ရင်း​နှီး​ြပီး​သား​ ​ေအး​စက်စက်အြကည့်​ကို ​ေတွ့​လိုက်ရ​ေတာ့​ “ဒီတီ​ေကာင်ြကီး​ေတာ့​ ငါဆား​နဲ့​ တို့​ပလိုက်ရ မ​ေကာင်း​ရှိ​ေတာ့​မယ်” လို့​ စိတ်​ေပါက်လာမိတယ်။ “မင်း​ကို ​ေဆး​ရံုပိုင်တဲ့​ သီလရှင်​ေတွက ဘာ​ေတွ​ေြပာလွှတ်လိုက်သလဲ​ေတာ့​ မသိပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ ငါတို့​ဌာနမှာ ထပ်ခန့်​စရာ လစ်လပ်ဆရာဝန် တစ်​ေနရာမှ မရှိပါဘူး​။ တို့​ေဆး​ရံုမှာ ​ေမ့​ေဆး​ဆရာဝန်​ေတွကို ပံုလို့​။” ဆို​ေတာ့​ သည်ကလည်း​ အရွဲ့​တိုက်ချင်ချင်နဲ့​ အ​ေတာ်ပဲ။ “ဟုတ်လား​။ ခွင့်​ယူချင်​ေနတဲ့​သူ၊​ ​ေနထိုင်မ​ေကာင်း​ြဖစ်တဲ့​သူ တစ်​ေယာက်တ​ေလများ​ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​လား​။

    ခဏတြဖုတ် လူစား​ဝင်ရင်း​ြဖစ်ြဖစ် လုပ်ပါရ​ေစလား​။” လို့​ အထွန့်​တက်လိုက်​ေတာ့​ ဝုန်း​ကနဲထလာြပီး​.. “ဒီမယ်။ ငါတို့​အထဲမှာ ခွင့်​ယူမယ့်​သူလည်း​ တစ်​ေယာက်မှ မရှိဘူး​။ ​ေနမ​ေကာင်း​တဲ့​သူလည်း​ တစ်​ေယာက်မှ မရှိဘူး​။ နား​လည်ြပီလား​။” လို့​ ကင်း​ကိုက်သလို ထ​ေအာ်ပါတယ်။ ယင်း​မာက ဘာမှြပန်မ​ေြပာ​ေတာ့​ သူ့​စကား​ကို နား​မလည်ဘူး​ထင်သလား​ မသိပါဘူး​။ “ငါဆိုလိုတဲ့​အဓိပ္ပါယ် မင်း​သ​ေဘာ​ေပါက်ရဲ့​လား​။” လို့​ ထပ်​ေမး​ပါတယ်။ ​ေခါင်း​ညိတ်ြပီး​ ထထွက်လာခဲ့​ေပမယ့်​ ​ေမာင်မင်း​ြကီး​သား​ရဲ့​ ​ေဒါသဟာ ကိုယ့်​အ​ေပါ်​ေတာ့​ ရယ်စရာ ဟာသတစ်ခုမျှသာပါပဲ။ သူ့​ဆီမှာအလုပ်မရရင် ​ေသသွား​မယ်များ​ ထင်​ေနလား​မသိ။

    တကယ်​ေတာ့​ ကိုယ့်​မှာ အလုပ်​ေတွ ​ေပါလွန်း​လို့​။ ဆက်သွယ်​ေပး​တဲ့​ မိတ်​ေဆွကို အား​နာလို့​သာ အဲသည်မှာ ​ေလျှာက်ြဖစ်တာ။ သူ့​အခန်း​တံခါး​ဝ​ေရာက်​ေတာ့​မှ “ဒါထက်စကား​မစပ် ကိုယ့်​ေြခကိုယ်တုပ် ​ေြခချုပ်ဆင် ခရီး​မတွင် ရှိရံုပ ဆိုတဲ့​ တရုတ်စကား​ပံုက​ေလး​များ​ ြကား​ဖူး​နား​ဝ ရှိ​ေလမလား​ ရှင်။” (Binding your feet to prevent your own progress.) လို့​ နှုတ်ဆက်ခဲ့​ပါတယ်။ “Guo zu bu qian.” ဆိုတဲ့​ အဲသည်စကား​ပံုကို ​ေြပာစမှတ်တွင်ရစ်သူက​ေတာ့​ ချင်တိုင်း​ြပည်က ပညာရှိအမတ်ြကီး​ လီဆီ ပါတဲ့​။ အဲသည်ပညာရှိြကီး​လီဆီဆိုတာ လျူဖု​ေဝအိမ်​ေတာ်မှာ ဇီချူမင်း​သား​ေလး​ကို ပညာသင်​ေပး​ခဲ့​တဲ့​ ၃၀၀၀ ​ေသာ ပညာရှင်​ေတွထဲက အ​ေကျာ်ြကား​ဆံုး​တစ်​ေယာက်ပါပဲ။ ဇီချူမင်း​သား​ အထွဋ်အထိပ်ကို​ေရာက်တဲ့​အခါမှာ​ေရာ၊​ သား​ေတာ်ဇန်မင်း​သား​ေလး​ နန်း​တက်လာြပီး​တဲ့​ေနာက်မှာ​ေရာ မင်း​တိုင်ပင်အမတ်အြဖစ် အြကံဉာဏ်များ​ေပး​ခဲ့​သူပါ။

    ဘီစီ ၃ ရာစု​ေလာက်တုန်း​က ချင်နိုင်ငံဟာလည်း​ အခု အ​ေမရိကန်ြပည်​ေထာင်စုလိုပဲ ြကွယ်ဝတဲ့​တိုင်း​ြပည်၊​ ပညာတတ်​ေတွအတွက် အခွင့်​အလမ်း​ေတွ ​ေပါတဲ့​တိုင်း​ြပည်မို့​ အနယ်နယ်အရပ်ရပ်က စာတတ်​ေပတတ်​ေတွ ဝင်လာမစဲ တသည်း​သည်း​ ရှိခဲ့​ပါသတဲ့​။ ဒီအခါမှာ ချင်နန်း​ေတာ်ထဲမှာ တိုင်း​တပါး​ကဝင်လာသူ ပညာတတ်များ​ကို တန်း​တူအခွင့်​အ​ေရး​မ​ေပး​ပဲ ခွဲြခား​ဆက်ဆံလာြကပါတယ်။ နန်း​တွင်း​ေရး​ အရှုပ်အ​ေထွး​ေတွ​ေြကာင့်​ လျူဘိုး​ဘိုး​တို့​ ​ေလာင်အဲတို့​ကိစ္စ​ေတွ​ေပါ်လာတဲ့​အခါမှာ ကိုယ့်​တိုင်း​ြပည်ကမဟုတ်တဲ့​အရာရှိ​ေတွဟာ မပိုင်ဝက်​ေမွး​ သ​ေဘာရှိြပီး​ အ​ေရး​ဆိုရင် သူတို့​တိုင်း​ြပည်သာ သူတို့​သစ္စာ​ေစာင့်​သိြကလိမ့်​မယ် လို့​ ရှင်ဘုရင်က​ေလး​ကို တွန်း​တွန်း​တိုက်တိုက် အြကံ​ေပး​ြကတာ​ေြကာင့်​ အဲသည်လူ​ေတွကို ဗီဇာသက်တမ်း​တိုး​မ​ေပး​ေတာ့​ပဲ ​ေနရပ်ကိုြပန်​ေစဖို့​ အမိန့်​ေတာ်ထုတ်ြပန်ပါတယ်။

     အဲသည်အထဲမှာ ပညာရှိြကီး​ လီဆီကိုယ်တိုင်လည်း​ ပါတာ​ေပါ့​။ လီဆီက မင်း​တရား​ြကီး​ထံ အသနား​ခံစာပို့​တဲ့​ ​ေရွှ​ေပလွှာထဲမှာ “​ေရွှနန်း​ရှင် မင်း​တရား​ြကီး​ အမိန့်​ေတာ်ြမတ်ဟာြဖင့်​ ဖဝါး​စြကာ​ေတာ် ြဖန့်​ဖို့​အ​ေရး​ ထိပ်တံုး​ေြခဆင် ခရီး​မတွင်​ေအာင် ြပုသည့်​နှယ်သာ ြဖစ်ြခိမ့်​မည်။” လို့​ ဆိုထား​ပါသတဲ့​။ လီဆီဟာ ချင်နိုင်ငံ​ေတာင်ပိုင်း​ မိုင်​ေပါင်း​များ​စွာ ကွာ​ေဝး​တဲ့​အရပ်ကလာတဲ့​ သာမာန်ဆင်း​ရဲသား​ မိသား​စုက ​ေပါက်ဖွား​လာသူြဖစ်ပါတယ်။ ြပည်နယ်အသီး​သီး​က အ​ေတွး​အ​ေခါ်ပညာရှင်များ​ စာ​ေပပညာရှင်များ​ထံမှာ လှည့်​လည်ဆည်း​ပူး​လို့​ နယ်ြမို့​က​ေလး​တစ်ြမို့​မှာ ရံုး​စာ​ေရး​အြဖစ်အလုပ်လုပ်ရင်း​ အသိအတတ် အ​ေတွး​အ​ေခါ် အရိပ်အကဲ အလား​အလာ​ေတွကို ​ေလ့​လာခဲ့​ပါသတဲ့​။ ကွန််ြဖူး​ရှပ်စ်ရဲ့​ တပည့်​တစ်ဦး​ြဖစ်တဲ့​ ဇွန်ဆီထံမှာလည်း​ ပညာသင်ခဲ့​ဖူး​သတဲ့​။

    လူတစ်​ေယာက် တိုး​တက်ြကီး​ပွား​ေစမယ့်​ အခွင့်​အခါ ​ေနရာ​ေဒသကို သိတဲ့​ေနရာမှာ သူ့​အြပင် မရှိ​ေအာင် လှစ်လှစ်က​ေလး​ေနပါသတဲ့​။ ချင်နိုင်ငံကိုသွား​ဖို့​ သူ့​ဆရာ ဇွန််ဆီကို နှုတ်ဆက်တဲ့​အခါ … “ဆရာသခင်။ အြကင်သူသည် သင့်​တင့်​ေလျှာက်ပတ်​ေသာ အခါကို​ေရွး​အံ့​။ ယခုလက်ရှိအချိန်ထက် ​ေကာင်း​သည် မရှိ။ ​ေနရာကို ​ေရွး​အံ့​။ ချင်နိုင်ငံထက် သာသည် မ​ေတွ့​မိ။ ယခုပင် သွား​ခွင့်​ြပုပါ​ေလာ့​။ ခွင့်​သာခိုက်တွင် မလိုက်ချင်၍ ကံစီမံရာ ပစ်ချကာ​ေနြငား​အံ့​။ ​ေလာက၌ ရာထူး​ဂုဏ်သိမ် ြငှိုး​ငယ်ြခင်း​ထက် အရှက်တကွဲ အကျိုး​နည်း​ ြဖစ်ရပ်သည် မရှိ။ ဆင်း​ရဲမွဲြပာကျြခင်း​ထက် နာလိုခံခက် ြဖစ်ရပ်သည်မရှိ။ သို့​ြဖစ်၍ ယခုပင် ချင်နိုင်ငံသို့​သွား​လျက် ဘုရင်မင်း​ြမတ်ထံတွင် ခစား​ေတာ့​အံ့​။” “ချစ်တပည့်​။ ဤအ​ေရး​၌ သင်နှင့်​ငါသည် စိတ်ဝမ်း​မတူ ကွဲြပား​သည်လျှင် ြဖစ်၏။ သင်ကား​ အခွင့်​သာသည်ကို ြမင်၏။ ငါကား​ ြကမ္မာငင်သည်ကို ြမင်​ေချသည်။ စစ်မှန်​ေသာ အခွင့်​အလမ်း​ဟူသည်ကား​ မင်း​ကျင့်​တရား​နှင့်​အညီ အုပ်စိုး​သူမင်း​ဧကရာဇ်၏ ြပည့်​ဝ​ေသာသဒ္ဓါတရား​ေအာက်၌သာလျှင် တည်၏။

    ထိုတရား​နှစ်ပါး​နှင့်​ ြပည့်​စံုြငား​အံ့​။ တိုင်း​သား​ြပည်သူအ​ေပါင်း​တို့​ အလိုလိုသာလျှင် ဦး​ညွှတ်ခစား​ရာ၏။ လူသူလက်နက် စစ်အင်အား​ အဘယ်မှာ လိုအံ့​နည်း​။ ချင်နိုင်ငံသည် လက်ရံုး​အင်အား​ေပါ်တွင် အ​ေြကာက်တရား​ြဖင့်​ အုပ်ချုပ်သည်ြဖစ်​ေသာ​ေြကာင့်​ တ​ေန့​ေသာအခါ အြခား​ြပည်​ေထာင်များ​ စည်း​လံုး​စွာ ပူး​ေပါင်း​မိလျှင် ကျရှံုး​ရမည် ဧကန်ပင်။ သင်သည် အတက်ကိုသာ ြမင်၏။ အဆင်း​ကိုမြမင်။ အြဖစ်ကိုသာ ရှု၏။ အပျက်ကို မရှုမိ။ အဆံုး​သတ်တ​ေန့​တွင် သင်၏မျိုး​ဆက်သာ အ​ေရာအ​ေနှာမစင် ရှိြခိမ့်​မည်။” တဲ့​။ သည်လိုနဲ့​ လီဆီဟာ လျူဖု​ေဝ အိမ်​ေတာ်ကတဆင့်​ ဇန်ဧကရာဇ်​ေလး​အပါး​မှာ မင်း​တိုင်ပင်အြဖစ် အြကံ​ေပး​ရတဲ့​အခါ … “အသင်မင်း​ြကီး​။ ယခုအခါ ချင်နိုင်ငံ၏ စစ်အင်အား​နှင့်​ သင်မင်း​ြကီး​၏ ဘုန်း​လက်ရံုး​ေြကာင့်​ အြခား​တပါး​ေသာ ခုနှစ်ြပည်​ေထာင်မင်း​တို့​သည် သစ္စာ​ေတာ်ခံ ပဏ္ဏာ​ေတာ်ဆက် အြဖစ် ​ေသဝပ်စွာရှိပါ၏။

    အကယ်၍ သင်မင်း​ြကီး​၌ မိမိမှတပါး​ေသာ ခုနှစ်ြပည်​ေထာင်မင်း​အ​ေပါင်း​တို့​ကို အြပီး​တိုင် နှိမ်နင်း​နိုင်​ေသာ အစွမ်း​သတ္တိရှိြငား​အံ့​။ ဧကရာဇာ တစ်ဦး​တည်း​ေသာ မင်း​ဧကရာဇ်အြဖစ် ရန်ြကွင်း​မထား​ တသား​တည်း​သိမ်း​ပိုက်လျက် စြကာမင်း​စည်း​စိမ်ကို စံစား​ရံုသာ ရှိ​ေတာ့​မည်။ သို့​တည်း​မဟုတ်မူြငား​ ထိုအြခား​ေသာ ြပည်​ေထာင်စိုး​မင်း​တို့​ အချင်း​ချင်း​ စည်း​ရံုး​မိလျှင်မူ သင်လျှင်ဆိုမထား​ဘိ သိြကား​မင်း​ကိုယ်​ေတာ်တိုင်ပင် နှိမ်နှင်း​ရန် ခက်ြခိမ့်​မည်။” လို့​ ​ေဘး​တီး​ မီး​ထိုး​ေပး​ေလသတဲ့​။ ဇန်ဘုရင်က​ေလး​ကလည်း​ နဂိုကတည်း​က စိတ်တူကိုယ်တူဆို​ေတာ့​ အရိပ်ြပအ​ေကာင်ြမင်ပါ​ေပတယ်။

    သူလျှိုဆက်သား​ အများ​အြပား​ ​ေလ့​ကျင့်​သင်ြကား​ေပး​ြပီး​ ​ေရွှ​ေငွရိက္ခာ အ​ေြမာက်အများ​ေပး​ကာ သူများ​နိုင်ငံ​ေတွလွှတ် လူြကီး​ပိုင်း​နီး​စပ်သမျှကို ​ေချာ့​တန်​ေချာ့​၊​ ​ေြခာက်တန်​ေြခာက်၊​ ​ေြမှာက်တန်​ေြမှာက်၊​ တံစိုး​လက်​ေဆာင်၊​ အရက်​ေသစာ ကညာ​ေမခင် လိုချင်ရာနဲ့​ ဖျက်ဆီး​ဖို့​ ​ေစလွှတ်လိုက်သတဲ့​။ (ခု​ေနများ​ အမ်း​ကို တစ်​ေယာက်​ေလာက် လွှတ်လိုက်ရင် ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​မလဲ။ တို့​လည်း​ အဖျက်ဆီး​ခံချင်လွန်း​လွန်း​လို့​ ဘယ်သူလာ ဖျက်ဆီး​ပါ့​မလဲ ​ေမျှာ်​ေနတာ) တချိန်တည်း​မှာပဲ သူတို့​ြပည်​ေထာင်အချင်း​ချင်း​ စိတ်ဝမ်း​ကွဲ​ေစမယ့်​ အမျက်မီး​ပွား​ေတွလည်း​ ​ေလပင့်​ဆီ​ေလာင်း​ တုတ်​ေရာင်း​ဓါး​ေရာင်း​ လုပ်​ေစသတဲ့​။ ဟန်နိုင်ငံက ဘုရင်မင်း​ြမတ်က​ေတာ့​ ချင်နိုင်ငံရဲ့​ေြခလှမ်း​ကို ရိပ်စား​မိတာနဲ့​ သူလည်း​သူ့​ပညာရှိ​ေတွနဲ့​ တိုင်ပင်ြပီး​ တစ်နည်း​တစ်ဖံု ြကံရတာ​ေပါ့​။ ချင်နိုင်ငံရဲ့​စစ်အင်အား​ တစထက်တစ တိုး​ပွား​မလာခင် အရှိန်က​ေလး​တန့်​သွား​ေအာင် အာရံုက​ေလး​လည်း​ တြခား​ဘက်​ေရာက်သွား​ေအာင် သူ့​တိုင်း​ြပည်က ဆည်​ေြမာင်း​အင်ဂျင်နီယာတစ်​ေယာက်ကို သူလျှိုအြဖစ် ​ေစလွှတ်လိုက်သတဲ့​။

    ကျင်ြမစ်ဝှမ်း​နဲ့​ လိုြမစ်ဝှမ်း​ေဒသနှစ်ခုကို အင်မတန်ြကီး​မား​တဲ့​ တူး​ေြမာင်း​ြကီး​တစ်ခု​ေဖာက်လုပ်ြပီး​ ​ေရ​ေပး​ေဝလိုက်ရင် ချင်နိုင်ငံအဝှမ်း​ စိုက်ပျိုး​ေြမ​ေတွ ကျယ်ြပန့်​လာတဲ့​အြပင် လမ်း​ပန်း​ဆက်သွယ်​ေရး​ပါ အဆင်​ေြပသွား​ေစမယ်ဆိုတဲ့​ မီဂါပ​ေရာဂျက်ြကီး​ကို ​ေရွှနား​ေတာ်​ေပါက်​ေအာင် တင်ြပရသတဲ့​။ (အဲဒီအချိန်တုန်း​က ​ေရအား​လျှပ်စစ် မထုတ်တတ်​ေသး​ပဲကိုး​)။ ထိတယ်။ ပိတ်သတ်ြကီး​ေရ။ အခုမှပဲ ဟတ်ထိသွား​ေတာ့​တယ်။ စီမံကိန်း​အြကီး​စား​ြကီး​ဆို​ေတာ့​ လယ်စိုက်၊​ ဆည်​ေြမာင်း​၊​ စီး​ပွား​/ကူး​သန်း​၊​ ​ေဆာက်လုပ်​ေရး​၊​ ပို့​ေဆာင်​ေရး​၊​ ဆက်သွယ်​ေရး​၊​ ဘယ်ဝန်ြကီး​ဌာနမှ မ​ေနရပဲ အလုပ်​ေတွ ရှုပ်သွား​လိုက်တာ၊​ အလုပ်သမား​ေပါင်း​ ​ေထာင်​ေသာင်း​များ​စွာ၊​ ​ေဒသခံ ​ေတာင်သူလယ်သမား​များ​၊​ စတုတ္ထမဏ္ဍိုင်သမား​များ​ ဝက်ဝက်ကွဲ ဝင်သမလိုက်ြကတာ နျူကလီယာလက်နက်ဝယ်ဖို့​ေတာင် ​ေမ့​သွား​သတဲ့​။ (Facebooker ​ေတွ​ေတာ့​ ပါမှာ မဟုတ်ဘူး​ဗျ။ တရုတ်ြပည်က Facebook မသံုး​ဘူး​။ QQ ပဲ သံုး​တာ)။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ ​ေထာက်လှမ်း​ေရး​အား​ကိုး​တဲ့​ ရှင်ဘုရင်ြကီး​ တန်ြပန်​ေထာက်လှမ်း​ေရး​နဲ့​ မိသွား​တာ​ေပါ့​။ (ဝဋ်လည်တာ ဝဋ်လည်တာ)။

    အဲဒီ​ေခါင်း​ြဖတ် အဲဒီ​ေခါင်း​ြဖတ်ဆိုြပီး​ အင်ဂျင်နီယာသူလျှိုကို အမိဖမ်း​ြပီး​ စစ်ခံုရံုး​တင်​ေတာ့​တာ​ေပါ့​။ ဒီ​ေနရာမှာ အင်ဂျင်နီယာြကီး​ရဲ့​ ​ေလျှာက်လဲချက်ကိုလည်း​ သ​ေဘာကျမိပါတယ်။ “မှန်လှပါ။ ကျွန်​ေတာ်မျိုး​ြကီး​ ​ေသသင့်​ပါသည်။ သို့​ေသာ်လည်း​ အရှင်မင်း​ြကီး​အဖို့​ ဤတူး​ေြမာင်း​ကို အြပီး​တိုင်​ေဖာက်လုပ်နိုင်ပါမူ အမှန်တကယ်ပင် အကျိုး​ေကျး​ဇူး​များ​စွာ ြဖစ်ထွန်း​ေစမည်ကိုလည်း​ ဖဝါး​ေြခ​ေမှာက် ​ေလျှာက်တင်ဝံ့​ပါသည်။ ဤလုပ်ငန်း​ေြကာင့်​ ကျွန်​ေတာ်မျိုး​ြကီး​တို့​ ဟန်နိုင်ငံကို သင်မင်း​ြကီး​လက်​ေအာက်မှ လွတ်​ေြမာက်​ေစလျှက် ချမ်း​သာစွာ​ေနခွင့်​ရြငား​အံ့​။ နှစ်အနည်း​ငယ်ထက်ပို၍ ဆိုင်း​ထား​နိုင်မည် မဟုတ်​ေချ။

    ဤလုပ်ငန်း​ေြကာင့်​ သင်မင်း​ြကီး​၏ ချင်တိုင်း​ြပည်အား​ အကျိုး​စီး​ပွား​ ြဖစ်ြငား​အံ့​။ ​ေနာင်မျိုး​ဆက်​ေပါင်း​ တစ်​ေသာင်း​တိုင်​ေအာင်လည်း​ သီး​ပွင့်​ေဝြဖိုး​ တိုး​တက်​ေစမည် ဧကန်တည်း​။” တဲ့​။ အင်ဂျင်နီယာက အ​ေလျှာက်​ေကာင်း​လို့​လား​။ ဘုရင်မင်း​ြမတ်က အ​ေမျှာ်အြမင်ြကီး​သလား​ေတာ့​ မသိပါဘူး​။ အဲဒီတူး​ေြမာင်း​ြကီး​ ြပီး​သွား​တဲ့​အခါ လယ်ဧက​ေပါင်း​ ငါး​သိန်း​ေကျာ် ​ေရ​ေပး​နိုင်ခဲ့​ြပီး​ ချင်ဧကရာဇ်ရဲ့​အင်အား​ကို ဘယ်သူမှ ယှဉ်နိုင်တဲ့​သူမရှိလို့​ ကျန်ြပည်နယ်အား​လံုး​ကို အလွယ်တကူ သိမ်း​ပိုက်နိုင်လိုက်သတဲ့​။ (သည်လိုကိစ္စမျိုး​ေတွမှာ စိတ်ခံစား​ချက်ထက် နိုင်ငံ​ေတာ်ရဲ့​ ​ေရရှည်အကျိုး​စီး​ပွား​အတွက် ြကည့်​ရမယ် လို့​ ​ေြပာချင်ပါတယ်)။ ကိုယ်နဲ့​ လူမျိုး​မတူ၊​ ရန်သူဆီက အြကံဉာဏ်ကို​ေတာင် အမှား​အမှန် ကိုယ်တိုင်​ေဝဖန်ြပီး​ ရဲရဲဝံ့​ဝံ့​ လက်ခံ အ​ေကာင်အထည်​ေဖာ်ရဲတဲ့​ ဇန်ဘုရင်မင်း​ြမတ်က​ေလး​ရဲ့​ သတ္တိ နဲ့​ ဆင်ြခင်ဉာဏ်ကို​ေတာ့​ မချီး​ကျူး​ပဲ မ​ေနနိုင်ပါဘူး​။

    အဲသည်တူး​ေြမာင်း​ြကီး​ကို​ေတာင် အင်ဂျင်နီယာြကီး​ရဲ့​ နံမည်အတိုင်း​ ဆန်ချိုတူး​ေြမာင်း​ လို့​ ​ေခါ်တွင်​ေစသတဲ့​။ (သူတို့​တရုတ်ြပည်မှာ ​ေဗဒင်ဆရာ ရှိပံုမရဘူး​ေနာ်) ဘာပဲ​ေြပာ​ေြပာ ဆန်ချိုရဲ့​ သူလျှိုမျက်နှာဖံုး​ ကွာကျတဲ့​အချိန်နဲ့​ ​ေလာင်အဲတို့​ နန်း​လုဖို့​ ြကိုး​စား​တဲ့​အချိန်က တစ်ထပ်တည်း​ေလာက်ကျ​ေနတာမို့​ ြပည်တွင်း​က မူး​မတ်​ေတွအဖို့​ တစ်ြပည်သူ တစ်ြပည်သား​ေတွကို ချင့်​ယံုဖို့​ ​ေရွှနား​ေတာ်​ေလျှာက်ထား​ြကတာ၊​ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ကလည်း​ စိတ်လိုက်မာန်ပါ အမိန့်​ေတာ် ြပန််လိုက်တာလည်း​ သိပ်​ေတာ့​ အဆိုး​မဆိုသာပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ နန်း​ေတာ်ထဲမှာ လီဆီလို မှန်မှန်ကန်ကန် အြကံ​ေပး​နိုင်တဲ့​ မူး​မတ်​ေတွရှိ​ေနတာဟာလည်း​ ချင်နိုင်ငံရဲ့​ ကံဇာတာကို တက်သည်ထက်တက်​ေစတဲ့​ အ​ေြကာင်း​များ​ပါပဲ။ သည်တစ်ခါ​ေတာ့​ လီဆီရဲ့​ ​ေလျှာက်လဲချက်က​ေလး​ေတွ နား​ေထာင်ြကည့်​ရ​ေအာင်။

     “အရှင်မင်း​ြမတ်။ ကိုယ်​ေတာ်သည် ကွမ်လံု​ေတာင်​ေတာ်မှလာ​ေသာ ​ေကျာက်စိမ်း​ြမတ်တို့​ကိုလည်း​ သံုး​ေဆာင်ဘိ၏။ ရွှီနိုင်ငံမှလာ​ေသာ ​ေကျာက်ြမက်ရွဲတို့​ကိုလည်း​ ဆင်ယင်ဘိ၏။ ဖူး​သစ်စလမင်း​ပမာ လင်း​စွာ​ေသာ ဟိုပင်လယ်ထွက် ပုလဲရတနာတို့​ကိုလည်း​ ြမတ်နိုး​ဘိ၏။ ခါး​ပါတ်​ေတာ်၌ ဆင်ြမန်း​ထား​သည်ကား​ တိုင်အိုြပည်ြဖစ် လက်သံုး​ေတာ်ဓါး​ြဖစ်​ေပ၏။ ရှမ်း​လီြပည်ြဖစ် ြမင်း​ေကာင်း​ြမင်း​ေချာတို့​ကိုလည်း​ စီး​နင်း​ေလ့​ရှိ၏။ ​ေအာင်လံတံခွန်​ေတာ်ထက်တွင် ဇာမနည်ငှက်ြမတ်ကို ဆင်ဘိ၏။ ​ေအာင်စည်​ေတာ်ကို မိ​ေကျာင်း​သား​ေရြဖင့်​ ကျက်ဘိ၏။ အလံုး​စံု​ေသာ ရတနာတို့​သည်ကား​ ချင်ြပည်ထွက် တစ်စံုတရာ ပါသည်မရှိ​ေချ။ သို့​စဉ်လျက် သင်မင်း​ြကီး​ မနှစ်သက်တံု​ေလာ။ အဘယ်အ​ေြကာင်း​ရှိသည် ြမွက်​ေတာ်မူဦး​ေလာ့​။”

     “ချင်ြပည်သူများ​အား​ ချင်ြပည်တွင်း​ြဖစ်ကိုသာ သံုး​စွဲရာ၏ ဟု မိန့်​ေတာ်မူပါလျှင် နန်း​ေတာ်၏ ညဉ့်​အ​ေမှာင်ကို ​ေကျာက်စိမ်း​ြမတ်တို့​မှတပါး​ အြခား​ေသာအရာြဖင့်​ လင်း​ေစနိုင်မည်​ေလာ။ ဆင်မင်း​၏စွယ်​ေတာ်၊​ ြကံ့​မင်း​၏ဦး​ချိုတို့​ြဖင့်​ ြပုအပ်​ေသာ အနုလက်ရာမွန်တို့​ကို အဘယ်အရပ်မှ ရရှိ​ေစအံ့​နည်း​။ နန်း​ေဆာင်၏ကျက်သ​ေရကိုလင်း​ေစ​ေသာ ဆန်ပျိုြဖူ၊​ ​ေဝပျိုြဖူတို့​ကို အလိုမရှိ​ေတာ့​ြပီ​ေလာ။”

     “သင်မင်း​ြကီး​ စက်​ေတာ်​ေဆာင်တွင် ​ေရွှနား​ေတာ်သွင်း​ြကသည့်​ ပဥ္စင်တံြမွှာ တူရိယာ​ေစာင်း​ညင်း​တို့​ကား​ ဆန်ြပည်မှလာ​ေသာပိုး​ြကိုး​ြဖင့်​ ဝူ ဝူ ဟု ြမည်သံသာသည် မဟုတ်တံု​ေလာ။ ယ​ေန့​အခါတွင် ချင်နန်း​တွင်း​သူတို့​သည် ဆန်တိုင်း​ြပည် ဝူတိုင်း​ြပည်တို့​မှလာ​ေသာ ​ေတး​သံသာတို့​ကို ခံုမင်စွာတီး​မှုတ်​ေနြကပါ၏။ သို့​စဉ်လျက် သင်မင်း​ြကီး​ မနှစ်သက်တံု​ေလာ။ အဘယ်အ​ေြကာင်း​ရှိသည် ြမွက်​ေတာ်မူဦး​ေလာ့​။”

     “အ​ေြကာင်း​မူကား​ အကျွန်တို့​သည် ဤ​ေလာက၌ အ​ေကာင်း​တကာ့​အ​ေကာင်း​ဆံုး​ေသာ မိမိ၏စိတ်ဘဝင်ကို ​ေကျနပ်မှုအ​ေပး​နိုင်ဆံုး​ေသာအရာတို့​ကိုသာ နှစ်သက်ခံုမင်​ေလ့​ရှိသည် မဟုတ်တံု​ေလာ။ သို့​စဉ်လျက် သင်မင်း​ြကီး​အမှု​ေတာ်ကို အ​ေရး​ကုန်​ေအာင် ရွက်​ေဆာင်နိုင်သူ ​ေရွး​ချယ်​ေသာအခါ အာရံု​ေထွြပား​ အ​ေတွး​မှား​မတတ်ရှိ​ေချပါ၏။ လက်ရံုး​ရည် နှလံုး​ရည်၊​ သစ္စာ​ေစာင့်​သိမှု၊​ ရိုး​သား​မှုတို့​ကို ချင်ြပည်ဖွား​မဟုတ်သည့်​ တစ်ခုတည်း​ေသာအ​ေြကာင်း​ြဖင့်​ မျက်ကွယ်ြပုလျက် အ​ေဝး​သို့​ နှင်အံ့​ေလာ။” 

     “လှစွာ​ေသာ ပျိုယမင်း​များ​၊​ သာယာ​ေသာ​ေတး​ဂီတများ​နှင့်​တကွ ရတနာခပ်သိမ်း​၊​ ​ေကျာက်စိမ်း​ပုလဲတို့​ကိုပင် အတိုင်း​တိုင်း​ အြပည်ြပည်မှ ​ေဆာင်ယူသိမ်း​ပိုက် သံုး​ေဆာင်​ေတာ်မူနိုင်ပါလျှင် ​ေကျး​ေတာ်မျိုး​ ကျွန်​ေတာ်မျိုး​ လူ့​အဖိုး​တန်အ​ေပါင်း​တို့​အား​ ဆက်လက် မသိမ်း​ပိုက်နိုင်ရာသ​ေလာ။ သမုဒ္ဒရာ​ေလး​စင်း​ ​ေရ​ေြမ့​သနင်း​အရှင်သည် ဤသို့​ ​ေကျာသား​ရင်သား​ ခွဲြခား​လျက် နယ်စား​ပယ်စား​ ဘုရင်ခံများ​အ​ေပါ် သစ္စာ​ေပး​၍ ဩဇာတည်နိုင်လိမ့်​မည် မဟုတ်ပါ။ …” 

    “သင်မင်း​ြကီး​တိုင်း​ြပည်မှ ကျွန်ယံုမူး​မတ်တို့​ကို သစ္စာ​ေစာင့်​သိပါလျက် တိုင်း​ြခား​ြပည်ရွာထွက်ခွာ​ေစရန် နှင်ြငား​အံ့​။ အရပ်တပါး​မှ ထီး​ေဆာင်း​မင်း​တို့​၏အကျိုး​အား​ သွား​ေရာက်သယ်ပိုး​ြကရံုသာတည်း​။ သင်မင်း​ြကီး​၏ အလို​ေတာ်ကား​ ထိပ်တံုး​ေြခဆင် ခရီး​မတွင်သည့်​နှယ်သာ ရှိြခိမ့်​မည်။ ​ေနာင်အနာဂတ်တွင်လည်း​ ပညာရှိအ​ေပါင်း​တို့​သည် ချင်ြပည်နယ်အား​ အ​ေဝး​မှပင် ​ေရှာင်ကျဉ်ရာ၏။ ထိုအခါ သင်မင်း​ြကီး​ကား​ သူခိုး​ကို ဓါး​ရိုး​ကမ်း​ေသာအြဖစ်၊​ ဓါး​ြပကို ပဏ္ဏာသ​ေသာအြဖစ် နှင့်​ ရာဇဝင်တွင်ရစ်​ေပ​ေရာ့​မည်။” 

    “ချင်ြပည်နယ်ြဖစ် မဟုတ်​ေသာ သက်မဲ့​အရာဝတ္ထုအများ​အြပား​ပင်လျှင် ရတနာအစစ်အမှန်အြဖစ် ြမတ်နိုး​တန်ဖိုး​ထား​ သံုး​ေဆာင်ရာြဖစ်​ေပ၏။ ချင်ြပည်​ေပါက် မဟုတ်​ေသာ ပညာရှိမူး​မတ်တို့​တွင်လည်း​ အများ​အြပား​မှာ အရှင်၏အမှု​ေတာ်ကို ဦး​ေဆွး​ဆံြမည့်​ထမ်း​ရွက်​ေနသူ သစ္စာရှိကျွန်ယံုများ​ ြဖစ်ပါ​ေပ၏။ မှန်လှပါ။ ထား​လျှင်​ေန၍ သတ်လျှင်​ေသပါမည်။ အမိန့်​ေတာ်ြမတ်ကား​ ကိုယ့်​တပ်ကိုယ်ြပန်နင်း​လျက် ရန်သူအား​ အား​ေပး​ရာ​ေရာက်​ေစပါသြဖင့်​ ြပည်ရွာ​ေအး​ချမ်း​ေစ​ေရး​ေရှ့​ရှုလျက် ​ေရွှဉာဏ့်​ရှင် ဆင်ြခင်နိုင်​ေစ​ေြကာင်း​ ဖဝါး​ေြခမိုး​ ရှိခိုး​လျက် သံ​ေတာ်ဦး​တင်​ေြကာင်း​ပါ။” (​ေအာင်မယ်မင်း​။ ဘာသာြပန်ရတာ လျှာကိုထွက်​ေရာ။ ဘာရမလဲ။ ဗကဘိုး​ဘိုး​ြကီး​ နား​ေထာင်ထား​တာ)  

    လီဆီဘိုး​ဘိုး​ြကီး​ေတာ်ကီက ဇန်မင်း​တရား​ြကီး​ မ​ေြကွပဲ ဘယ်​ေနပါ့​မလဲ​ေနာ်။ လမ်း​က​ေတာင် ြပန်လိုက်​ေခါ်ြပီး​ တရား​သူြကီး​ချုပ် ရာထူး​တိုး​ေပး​လိုက်သတဲ့​။ ​ေနာက်​ေတာ့​ ဝန်ြကီး​ချုပ်ရာထူး​အထိ​ေတာင် ရခဲ့​ပါသတဲ့​။ တရုတ်ြပည်ရဲ့​ရာဇဝင်မှာ ​ေခါင်း​မာတယ်၊​ အာဏာြပင်း​တယ်။ စိတ်ြမန်တယ်။

    အယူသည်း​တယ် လို့​ နံမယ်ဆိုး​နဲ့​ေကျာ်ြကား​တဲ့​ ဖန်ဘုရင်မင်း​ြမတ်ကို ဆင်ြခင်တံုတရား​အြပည့်​နဲ့​ စံနစ်တကျ အ​ေမျှာ်အြမင်ြကီး​ြကီး​ တွက်ချက်​ေတွး​ေတာတတ်တဲ့​ လီဆီဝန်ြကီး​ချုပ်က တည့်​မတ်ထိန်း​ေကျာင်း​ေပး​ခဲ့​တဲ့​အတွက် လျူဖု​ေဝကွယ်လွန်ြပီး​တဲ့​ေနာက်မှာ တရုတ်အင်ပါယာြကီး​ ​ေဖာက်ထိုး​ဆင်း​မသွား​တာ ြဖစ်တယ် လို့​ သမိုင်း​ဆရာြကီး​ စီမာချန်က သံုး​သပ်ထား​ပါတယ်။ (ပညာရှိအြကံဉာဏ်ကို တ​ေလး​တစား​ အတည့်​မတ်ခံတဲ့​ ဘုရင့်​အရည်အချင်း​ြက​ေတာ့​ ထည့်​မ​ေြပာဘူး​) တကယ်​ေတာ့​ ချင်နိုင်ငံက ဇန်မင်း​တရား​ြကီး​မှ မဟုတ်ပါဘူး​။ သည်က​ေန့​ေခတ်ထိ​ေအာင်လည်း​ အီဂျစ်နဲ့​အဂင်္လန် နိုင်ငံြခား​မှာ ​ေမာင်သွား​လို့​ထား​ခဲ့​ရင် ကိုယ့်​လူမျိုး​ဘက်ကိုယ်ပင်း​ြကတဲ့​ ​ေကျာသား​ရင်သား​ ခွဲြခား​ခွဲြခား​စိတ်ကို မျိုး​ချစ်စိတ်​ေခါင်း​စဉ်တပ်ြပီး​ ကမ္ဘာ့​နိယာမတရား​ထဲ ထည့်​ထား​ေလ့​ရှိြကတုန်း​ပါပဲ။

    ၁၉၆ဝတုန်း​က အ​ေမရိကား​မှာ exchange visa ကျင့်​သံုး​ေတာ့​ ြပည်ပက အလုပ်လာလုပ်တဲ့​သူ​ေတွဟာ စာချုပ်သက်တမ်း​ေစ့​တာနဲ့​ ၂ နှစ်အထွက်ြပြပီး​မှ ​ေနာက်တစ်ခါ ဗီဇာထပ်​ေလျှာက်ခွင့်​ရှိတယ်။ အဲဒါ သူ့​လူ​ေတွသူ အလုပ်ရ​ေစချင်တာ မဟုတ်လို့​ ဘာလဲ။ ​ေဟာင်​ေကာင်မှာ အိမ်​ေဖာ်အလုပ် က​ေလး​ထိန်း​အလုပ်​ေတွ​ေပါသ​ေလာက် ကား​ဒရိုင်ဘာ အလုပ်​ေတွအတွက်ကျ​ေတာ့​ ဝင်ခွင့်​မလွယ်တာ ဘာ​ေြကာင့်​လဲ။ (ပိုက်ဆံပိုအရလွယ်လို့​ သူတို့​လူမျိုး​ေတွအတွက်ထား​တာတဲ့​) အပရိက​ေလာက်သာ ကွဲြပား​ချင်ကွဲြပား​မယ် သမိုင်း​စဉ်တ​ေလျှာက် သည်လိုအြဖစ်မျိုး​ေတွက​ေတာ့​ အပ်​ေြကာင်း​ထပ်​ေနတာပဲ။ လီဆီလို အနှစ်နှစ်​ေထာင်​ေကျာ်က လူသား​ြကီး​တစ်​ေယာက်​ေလာက်မှ အ​ေမျှာ်အြမင် မရှိလိုက်​ေလြခင်း​ လို့​ ​ေဒါ်ယင်း​မာက သံုး​သပ်ထား​ပါတယ်။

     ဟိုတ​ေလာတုန်း​က စကင်္ာပူမှာ လီကွမ်ယုြကီး​က လင်ြမန်ြမန်ယူလိုက်လို့​ အြကံ​ေပး​ခံရတဲ့​ ပါရဂူဘွဲ့​ရ က​ေလး​မ​ေလး​ေတာင် Adeline Yen Mah ရဲ့​ A Thousand Pieces of Gold ဆိုတဲ့​ ဒီစာအုပ်ကို ဖတ်ဖူး​ပံုမရဘူး​ဗျ။ သိပ္ပံအတတ်​ေတွ အဆန်း​တကျယ် တွင်ကျယ်​ေနတဲ့​ သည်က​ေန့​ေခတ်ြကီး​မှာ နှစ်​ေပါင်း​နှစ်​ေထာင်​ေကျာ်က ဝိဇ္ဇာပညာရပ်​ေတွဟာ ဘာြဖစ်လို့​ ​ေမှး​မှိန်ကုန်ရပါလိမ့်​။ ယင်ဓါတ်​ေတွ ယန်ဓါတ်​ေတွနဲ့​ ဟန်ချက်ညီ​ေအာင် ဖွဲ့​စည်း​ထား​တယ်လို့​ သူတို့​ဘိုး​ေဘး​ေတွ ယံုြကည်တဲ့​ သဘာဝနိယာမတရား​ြကီး​အလယ်မှာ လူသား​ေတွရဲ့​ စိတ်ဓါတ်နဲ့​ အ​ေတွး​အ​ေခါ်​ေတွကိုလည်း​ ဟန်ချက်ညီညီ မျှမျှတတ ချိန်ဆ​ေပး​နိုင်မယ်ဆိုရင် ဘယ်​ေလာက်​ေကာင်း​မလဲ။

    ဇန်မင်း​ြကီး​နဲ့​ လီဆီဝန်ြကီး​ချုပ်လို​ေပါ့​။ ဒီမိုက​ေရစီဆိုတာလည်း​ သည်သ​ေဘာပဲ​ေပါ့​ တရား​နာ ပရိသတ်ရယ်။ အာဏာရ နဲ့​ အတိုက်အခံဆိုတာ ဟန်ချက်ညီမှသာ တဘက်​ေစာင်း​နင်း​ မြဖစ်ပဲ တိုင်း​ြပည်ကို ​ေဇာက်ထိုး​ဆင်း​မသွား​ေအာင် ကယ်တင်နိုင်မှာ​ေပါ့​။ ​ေနာက်တစ်ခါကျရင် အတင်း​အနိုင်မယူ​ေြကး​ေနာ်။ ဟုတ်ြပီလား​။ (သား​သား​ကို ြပည်နှင်ဒဏ်​ေပး​ရင်​ေတာ့​ ဗီအို​ေအအြငိမ့်​ကို လူြပက်ငှား​ေပး​လိုက်သလို ြဖစ်​ေတာ့​မှာပဲ ဘ​ေြပာင်ရယ်။ သွား​ဘူး​။ သွား​ဘူး​။ သတ်ရင်သတ်)။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.