• “စကား​နား​ေယာင် မိုး​မီး​ေလာင် (၂)”

    လူကဲခတ်မညံ့​တဲ့​ မာမီ​ေဂျာင်ဟာ လီဆီဘိုး​ဘိုး​ ဘာြကိုက်သလဲဆိုတာလည်း​ ​ေကာင်း​ေကာင်း​သိတာပါပဲ။ ​ေလာကမှာ အာဏာနဲ့​ေငွ မမက်တဲ့​လူရယ်လို့​ ရှိလို့​လား​။ ရှိရင်ြပစမ်း​ပါ။ များ​လည်း​ြကည့်​ချင်တယ်။ တစ်ခုပဲ။

    သူက ​ေလာ​ေလာဆယ် နန်း​ေတာ်ထဲမှာ ရာထူး​လည်း​အြကီး​ဆံုး​၊​ လစာဝင်​ေငွလည်း​ အြမင့်​ဆံုး​။ သည်လိုလူကို တစ်ချီတည်း​နဲ့​ ပိုင်​ေအာင် မချုပ်နိုင်ရင် ငုတ်တုတ်​ေမ့​သွား​မယ်။ ​ေခါင်း​ေတာင်ြပုတ်သွား​ဦး​မှာ။ ဒါ​ေပမယ့်​ မပူပါနဲ့​။ မာမီ့​တာဝန်ထား​။

     “ဘိုး​ဘိုး​ေရ။ ​ေခတ်ကာလြကီး​ကလည်း​ မ​ေရမရာ ရှိလိုက်ပါဘိသနဲ့​။ ဘိုး​ဘိုး​ကို ခင်လို့​ ​ေြပာရဦး​မယ် သိလား​။ ဗိုလ်ချုပ်မုန်း​ရှန်နဲ့​ ဖူဆူမင်း​သား​နဲ့​က ပုလဲနာမ သိပ်သင့်​ြကတာ။ အခုသူက သား​ေတာ်ြကီး​ဆို​ေတာ့​ ထီး​နန်း​က ​ေသချာသ​ေလာက်ပဲ။ ​ေနာက်နှစ်​ေနာက်နှစ်များ​ဆိုရင်ြဖင့်​ တနန်း​ေတာ်လံုး​မှာ မုန်အိမ်က ဘုန်း​ေတာက်လာရင် များ​တို့​ ​ေနစရာ​ေတာင် ရှိမယ်မထင်ဘူး​။ စိတ်မဆိုး​ရင် တစ်ခု​ေလာက်​ေတာ့​ ​ေမး​ချင်တယ် ဘိုး​ဘိုး​ရယ်။ ဘိုး​ဘိုး​အ​ေနနဲ့​ ြကံရည်ဖန်ရည်ချင်း​မှာ မုန်း​ရှန်နဲ့​ ဘယ်လိုလုပ်ယှဉ်မလဲ။ ​ေနာက်လိုက်ဗိုလ်ပါအင်အား​ နဲ့​ စစ်​ေရး​ဗျူဟာမှာ​ေရာ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ ချီး​ြမှင့်​ေြမှာက်စား​ဖွယ်ရာ နိုင်ငံဂုဏ်​ေဆာင်တဲ့​ေနရာမှာ​ေကာ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ စစ်သူရဲ​ေကာင်း​အြဖစ် အမည်သတင်း​ ​ေကျာ်​ေဇာြခင်း​မှာ​ေရာ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ ​ေနာက်ဆံုး​ ကုန်ကုန်​ေြပာမယ် ဘိုး​ဘိုး​ရယ်။ ဖူဆူမင်း​သား​က အ​ေလး​ေပး​တဲ့​ေနရာ၊​ အသိအမှတ်ြပုတဲ့​ေနရာမှာ​ေရာ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ စိတ်မရှိနဲ့​ေနာ်။ ကန်​ေတာ့​ ကန်​ေတာ့​။” 

    “​ေတာ်ပါ​ေပတယ်။ ကုန်း​ကုန်း​။ အဲသည်ငါး​ချက်စလံုး​ ကျုပ်အ​ေနနဲ့​ မုန်း​ရှန်ကို ဘယ်​ေနရာမှ ယှဉ်မရတာ အမှန်ပါပဲ။ ဒါထက်စကား​မစပ် ဘာကိုသိချင်လို့​ ကျုပ်လာ​ေမး​တာတုန်း​။ တည့်​တည့်​ ​ေြပာစမ်း​ပါ။” 

    “ဘိုး​ဘိုး​ကလည်း​ ြကံြကံဖန်ဖန်။ များ​က ဘာမှမဟုတ်တဲ့​ ကုန်း​ကုန်း​ အစုတ်ပလုပ်က​ေလး​သက်သက်ပါ။ မင်း​တရား​ြကီး​ ​ေြမှာက်စား​လို့​ အမိန့်​ေတာ်က​ေလး​ ြပန်ခွင့်​ရရံုရှိတာ။ နန်း​ေတာ်ထဲ​ေရာက်တာ အခုမှ အနှစ်နှစ်ဆယ်​ေတာင် မြပည့်​ေသး​ဘူး​။ ဒါ​ေပမဲ့​လည်း​ ဘိုး​ဘိုး​ရယ် လူဆိုတာဟာ ခက်တယ်။ မင်း​ခ​ေယာကင်္ျား​ ကမ်း​နား​သစ်ပင်တဲ့​။ ဝန်​ေတွ ဝန်​ေတွဆိုတာ မျက်စိ​ေအာက်တင် ြပုတ်ြပုတ်သွား​လိုက်ြကတာ နည်း​နည်း​ေနာ​ေနာ မဟုတ်ဘူး​။ ြပုတ်ြပီ​ေဟ့​ဆိုရင်လည်း​ ဘယ်ဝန် ဘယ်အမတ်ကများ​ အိုစာမင်း​စာ သား​ေထာက်သမီး​ခံ အ​ေမွရယ်လို့​ ​ေပး​စရာကျန်တာ​ေတွ့​ဖူး​လို့​လဲ။ အမှန်အတိုင်း​ေြပာရရင် ​ေခါင်း​နဲ့​ကိုယ် အိုး​စား​ကွဲကုန်တာချည့်​ပဲ။” 
    မာမီတို့​ဝုန်း​ချက်က​ေတာ့​ ဟိုကဘိုး​ေတာ်ြကီး​ ​ေြပာ်ရကာသွား​လိုက်သမှ နား​ကား​ြပီး​ လက်​ေတွဘာ​ေတွ တုန်သွား​တဲ့​အထိပါပဲ။ ​ေတာ်​ေသး​တာ​ေပါ့​။ သူမတုန်ရင် ကိုယ်တုန်ရမှာ မဟုတ်လား​။ လျက်ဆား​က​ေလး​ တစ်တို့​နှစ်တို့​ နဲ့​ လည်​ေချာင်း​ေလး​ ရှင်း​လိုက်ြပီး​မှ ဆက်​ေလှာ်ရြပန်ပါတယ်။

     “ဂယ်​ေတာ့​ ဘိုး​ဘိုး​လည်း​ သိပါတယ်။ သား​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​က ြပတ်သား​တယ်၊​ တည်ြကည်တယ်။ ရဲရင့်​တယ်။ အား​ကိုး​ထိုက်တယ်။ သူ​ေရွှ​ေတာင်တက်တဲ့​အခါ မုန်း​ရှန်ကလည်း​ နန်း​ရင်း​ဝန်ြဖစ်မှာပဲ။ ခု​ေတာင် အတူတူ အလုပ်လုပ်​ေနြကတဲ့​ဥစ္စာ။ ဒီပံုအတိုင်း​သာဆို ဘိုး​ဘိုး​လည်း​ များ​တို့​လိုပဲ ရွာြပန်ဖို့​ အထုပ်ြပင်ရ​ေတာ့​မှာ။” 

    “အလို။ မယ်မင်း​ြကီး​မ အဲ​ေလ။ ​ေမာင်မင်း​ြကီး​သား​။ နား​ရာဇဝတ်သင့်​လိုက်​ေလ။ အခု​ေြပာ​ေနတဲ့​ စကား​ေတွက မိုး​မီး​ေလာင်​ေစမယ့်​စကား​ဆိုတာ သိရဲ့​လား​။ (Wang guo zhi yan.) (Words that would cause our nation to perish.) ကျုပ် နတ်ရွာစံမင်း​တရား​ြကီး​ရဲ့​ မှာတမ်း​ေတာ် ဖတ်ြပီး​ြပီဗျ။ သတိတမံ ဆင်ြခင်ဉာဏ်နဲ့​ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​ရဲ့​အလိုကို နာခံဖို့​သာရှိ​ေပတယ်။ မှာတမ်း​ေတာ်အ​ေပါ် ​ေစာဒက သံသယဝင်ရ​ေအာင် ကျုပ်က ဘာ​ေကာင်မို့​များ​ပါလိမ့်​ဗျာ။” 

    “အဲ​ေလာက်လဲ သိပ်​ေသချာမ​ေနပါနဲ့​ ဘိုး​ဘိုး​ရယ်။ တခါတ​ေလကျ ကိုယ်က ​ေဘး​ကင်း​ေလာက်တယ် ထင်တာ​ေတွက အသက်အန္တရာယ်များ​တတ်ြပီး​ ကိုယ်က အန္တရာယ်များ​လွန်း​တယ် ထင်တာ​ေတွက ရန်​ေဘး​မသန်း​ရှိတတ်ပါတယ်။ ကိုယ်​ေတာ်ရှင်ြမတ် နှုက္ခပတ်​ေတာ်​ေတွ အသာထား​ြပီး​ ကိုယ့်​ေဘး​ကိုယ် အရင် ြကည့်​ပါဦး​ ဘိုး​ဘိုး​ရဲ့​။” 

    “ကျုပ်အဖို့​ သည်က​ေန့​ရှိ​ေနတဲ့​ အ​ေသွး​အသား​များ​ဟာ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​ ​ေကျွး​ေမွး​ထား​ခဲ့​တာ​ေတွသာ ြဖစ်တယ်။ စည်း​စိမ်ဥစ္စာ ချမ်း​သာများ​လည်း​ အတူပ။ သာမာန်ဆင်း​ရဲသား​ ​ေကျး​စွန်ရွာဖျား​ လမ်း​ြကိုလမ်း​ြကား​ေမွး​ဘဝက​ေန ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​ ​ေကျး​ဇူး​ေတာ် အနန္တ​ေြကာင့်​သာ ဝန်ြကီး​ချုပ်အြဖစ်နဲ့​ တိုင်း​ြပည်ြကီး​အကျိုး​ကို ရွက်​ေဆာင်ခွင့်​ ရခဲ့​တယ်။ အခုမျက်နှာ​ေတာ်လွှဲြပီး​ေနာက်မှာလည်း​ အုပ်စည်း​မပျက် တိုင်း​ြပည်အတွက်သာလျှင် ​ေစာင့်​ေရှာက်ထိန်း​သိမ်း​ရန် တာဝန်ရှိ​ေပတယ်။ မဆွယ်လာပါနဲ့​ ကုန်း​ကုန်း​။ ကိုယ့်​အရှင်သခင်အ​ေပါ် သစ္စာရှိတဲ့​ငယ်ကျွန်များ​ဟာ ဤလိုအ​ေရး​အရာများ​မှာ အသက်သာ အ​ေသခံြကပါတယ်။ ​ေရှ့​ဆက် မ​ေြပာပါနဲ့​ေတာ့​။ သည်စကား​ သည်တင်ရပ်ပါ။”

     ဒါ​ေပမယ့်​ ဘိုး​ဘိုး​ရဲ့​ ​ေပျာ့​ကွက်ြကီး​ကို မာမီက နှိုက်မိ​ေနမှ​ေတာ့​ အလွယ်တကူနဲ့​ လွှတ်မယ့်​အစား​ မဟုတ်ပါဘူး​။ လွှတ်လိုက်ရင် ကိုယ့်​ြပန်ပတ်လာမှာ​ေပါ့​။ ဒါမျိုး​ဆိုတာ ကိုယ်နဲ့​အတူ အမှုတွဲဆွဲထည့်​မထား​နိုင်ရင် ရန်သူပဲ။ ခုမှ​ေတာ့​ ​ေနမ​ေကာင်း​ဘူး​ လာမ​ေြပာနဲ့​။ ရ​ေတာ့​ဘူး​။

     “ပညာရှိများ​ သတိြဖစ်ခဲရင် အား​ြကီး​အ​ေတွး​ေချာ်တာပဲ။ ​ေလာကြကီး​မှာ ဘယ်အရာမှ တသမတ်တည်း​ မရှိဘူး​ ဘိုး​ဘိုး​ရဲ့​။ အရာရာဟာ ​ေြပာင်း​လဲတတ်​ေသာ သ​ေဘာရှိတယ် ဆိုတာသာလျှင် မ​ေြပာင်း​မလဲ အြမဲတည်ရှိ​ေနတဲ့​ နိယာမတရား​ပဲ။ အဲဒီအ​ေြပာင်း​အလဲ​ေတွြကား​မျာ တစ်ခုတည်း​ေသာ အမှန်တရား​ကို ​ေလှနံဓါး​ထစ် မှတ်​ေနလို့​ မရပါဘူး​။ စိတ်ကူး​မလွဲနဲ့​။ များ​ေြပာတာ ဆံုး​ေအာင်နား​ေထာင်။ အဲဒီအခါကျ​ေတာ့​ ကိုယ့်​အသက်အိုး​အိမ် စည်း​စိမ်က​ေလး​ြမဲဖို့​ ဘယ်လိုမျိုး​ အသက်ကို ဉာဏ်​ေစာင့်​ရမလဲဆိုတာ ဘိုး​ဘိုး​ကိုယ်တိုင် သ​ေဘာ​ေပါက်လာလိမ့်​မယ်။ လိုက်လုပ်တာ မလုပ်တာက​ေတာ့​ ဘိုး​ဘိုး​သ​ေဘာ​ေပါ့​။ မလုပ်​ေတာ့​လည်း​ ဘိုး​ဘိုး​သား​ေြမး​ေတွပဲ ဒုက္ခ​ေရာက်ရမှာ။ စဉ်း​စား​ေလ။ ဘိုး​ဘိုး​လိမ္မာရင် ဘိုး​ဘိုး​ဖို့​ချည့်​ပဲ။” 

    ဝန်အိုြကီး​ခမျာ ​ေကာင်း​ကင်ကို​ေမာ့​ြကည့်​ရင်း​ သက်ြပင်း​ေတွ အခါခါချလို့​ မျက်ရည်​ေတွ ​ေပါက်ကနဲ​ေပါက်ကနဲ ကျလာရှာသတဲ့​။ ​ေနာက်​ေတာ့​ ချံုး​ပွဲချလို့​ ငိုပါ​ေလ​ေရာ။ ခု​ေတာ့​ ချင်တိုင်း​ြပည်ြကီး​ရဲ့​အနာဂတ်ဟာ သူ့​အ​ေပါ်မှာချည့်​ပဲ လံုး​လံုး​လျား​လျား​ ကျ​ေရာက်​ေနပါ​ေပါ့​လား​။ အိုြကီး​အိုမ သည်အရွယ်ကျခါမှ မိသား​စုဝန်ထုပ်ဝန်ပိုး​ြကီး​က ဘာလို့​များ​ သူ့​တစ်​ေယာက်တည်း​အ​ေပါ်သာ စုြပံုကျလာပါလိမ့်​။ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် အစ​ေတး​မခံနိုင်ပဲနဲ့​ ကံြကမ္မာကို ဘယ်ပံုဘယ်နည်း​ အား​ကိုး​ရပါ့​မလဲ လို့​ ရွတ်ကာဆိုတာ ငိုရှာသတဲ့​။

     “ဘာမှ အား​မငယ်ပါနဲ့​ ဘိုး​ဘိုး​ရယ်။ ကံြကမ္မာက ကိုယ့်​ဘက်မှာပါ။ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ရဲ့​ ​ေကျာက်စိမ်း​တံဆိပ်​ေတာ်​ေရာ၊​ ​ေနာက်ဆံုး​ေရး​သွား​တဲ့​ စာသဝဏ်​ေတာ်​ေရာ ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ဘုရား​ဆီမှာ ရှိပါတယ်။ အဲဒီစာကိုမီး​ရှို့​ြပီး​ အသစ်ြပန်​ေရး​လိုက် ဘာခက်တာမှတ်လို့​။ သံုး​မိနစ်ပဲ​ေစာင့်​။ များ​ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ဆီ သံ​ေတာ်ဦး​တင်လိုက်ဦး​မယ်။” 

    ကုန်း​ကုန်း​တို့​ေလှာ်ချက်က​ေတာ့​ နှစ်ဘက်ကမ်း​ခတ်တယ်လို့​ ​ေြပာရမယ်။ မင်း​သား​ေလး​ဆီြပန်​ေြပး​ြပီး​

     “​ေဟာသည်မှာ စာချွန်​ေတာ်နှင့်​ တံဆိပ်​ေတာ်ပါဘုရား​။ လီဆီဘိုး​ဘိုး​ြကီး​အား​ လိုအပ်သလို ြပုြပင်ြပင်ဆင်ခွင့်​ ​ေပး​သနား​ေတာ်မူပါ။ ယ​ေန့​မှစ၍ ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ဘုရား​အ​ေပါ် သစ္စာ​ေစာင့်​သိမည့်​ ကျွန်ယံုအစစ်ြဖစ်​ေသာ​ေြကာင့်​ စိုး​ရိမ်​ေတာ်မူပါနဲ့​ ဖျား​။” 

    လို့​ ​ေအာင်စည်တီး​ေလတယ်။ သည်လိုနဲ့​ ​ေသတမ်း​အမိန့်​ေတာ်ကို လွှတ်​ေတာ်သံုး​ရပ် အတည်ြပုချက်မယူပဲ သူတို့​သံုး​ေယာက်သား​ ြပင်ဆင်​ေရး​သား​လိုက်တာက​ေတာ့​ သည်လိုပါတဲ့​ကွယ်။

    “ငါတို့​ကား​ တိုင်း​နိုင်ငံ​ေတာ် စည်ပင်ဝ​ေြပာ​ေရး​၊​ ဘုန်း​တန်ခိုး​ေတဇာြဖင့်​ ရှည်ြကာစွာ စိုး​မိုး​နိုင်​ေရး​အတွက် တိုင်း​ခန်း​လှည့်​လည်လျက်ရှိပါ၏။ ထိုအ​ေတာအတွင်း​၍ မင်း​သား​ဖူဆူသည် ဗိုလ်ချုပ်မုန်း​ရှန်နှင့်​အတူ ရှိ​ေန​ေပသည်။ မုန်း​ရှန်သည် ပစ္ဆန္တရာဇ်အရပ်၌ ဆယ်နှစ်တာမက ရှိ​ေချြပီ။ မင်း​သား​ဖူဆူသည် စစ်သား​အများ​အြပား​ ကျဆံုး​ေစလျက်ရှိ​ေသာ်ြငား​ နိုင်ငံအတွက် တစ်လက်မမျှပင် တိုး​ပွား​သိမ်း​ပိုက်နိုင်စွမ်း​မရှိ။ ထို့​ြပင်တဝ ခမည်း​ေတာ်ဘုရား​မှ ချမှတ်ထား​ေသာ အမိန့်​ေတာ် မူဝါဒလမ်း​စဉ်တို့​ကိုပင် သ​ေရာ်​ေမာ်ကား​ ထိပါး​ပုတ်ခတ်​ေြပာဆိုလျှက်ရှိြခင်း​ေြကာင့်​ ထီး​ေမွနန်း​ေမွခံ မင်း​သား​အြဖစ်မှ စွန့်​လွှတ်လိုက်သည်။ ဤအမိန့်​ေတာ်နှင့်​ တကွဆက်အပ်​ေသာ ရတနာဓါး​ြမတ်ြဖင့်​ ယခုပင် စီရင်​ေစရမည်။ ဖူဆူအား​ လိမ္မာ​ေအာင် သွန်သင်ြခင်း​မရှိ​ေသာ မုန်း​ရှန်အား​ အသက်ချမ်း​သာ​ေပး​ေတာ်မူသည်။ ရာထူး​အလုပ်အကိုင်များ​ကို လက်​ေထာက်ဗိုလ်ချုပ် ဝမ်လီသို့​ ယခုပင် လွှဲ​ေြပာင်း​ေပး​အပ်​ေစ။ အမိန့်​ေတာ်။” 

    တဲ့​ဗျ။

    “ပွဲသိမ်း​ြပီ ဘိုး​ဘိုး​ေရ။ ပွဲသိမ်း​ြပီ။ ဖူဆူကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ မရှိတာနဲ့​ ဘိုး​ဘိုး​ရဲ့​ ရာထူး​စည်း​စိမ်​ေတွ ဘယ်သူမှ လက်ဖျား​နဲ့​တို့​လို့​ မရ​ေတာ့​ဘူး​။ ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ဘုရား​ကလည်း​ အခုမှ သက်​ေတာ်က​ေလး​က နှစ်ဆယ်၊​ သင်လွယ်တတ်လွယ်တုန်း​။ ဘိုး​ဘိုး​အကူအညီမပါပဲ ဘယ်လိုမှ အုပ်ချုပ်လို့​ ရမှာ မဟုတ်ဘူး​။ တချိန်ကျ ဘိုး​ဘိုး​ မျက်စိမှိတ်သွား​ဦး​ေတာ့​။ ဘိုး​ဘိုး​သား​ေြမး​ တစ်​ေယာက်မဟုတ်တစ်​ေယာက် အပါး​ေတာ်​ေခါ်ထား​ဦး​မှာပဲ။ အဟစ် အဟစ် အဟစ် အဟစ်။” (အလွန်အြမင်ကပ်ဖွယ်​ေကာင်း​ေအာင် ကုန်း​ကုန်း​အသံြဖင့်​ ရယ်ပါသည်)။ 

    အဲသည်သံုး​ေယာက်​ေပါင်း​ ​ေလာင်း​ေကျာ်ပံုြပင်ကို ​ေကျာင်း​မှာသင်ရတုန်း​က ယင်း​မာ​ေြခာက်တန်း​ပဲ ရှိပါ​ေသး​တယ်။ အိမ်​ေရာက်လို့​ ​ေဒါ်​ေလး​ငယ်ြပန်​ေြပာြပ​ေတာ့​ ပိုစိတ်ဝင်စား​စရာ​ေကာင်း​တယ်။

    “ညည်း​ေခါင်း​ထဲမှာ ြမဲြမဲမှတ်ထား​ရမှာက ​ေဂျာင်​ေကာြကီး​ အဲဒီစကား​မစခင်အချိန်အထိ လီဆီဟာ တည်ြကည်တဲ့​ သစ္စာရှိတဲ့​ အမှုထမ်း​ေကာင်း​ ပညာရှိတစ်​ေယာက်ပဲ။ သူများ​စကား​လည်း​ နား​ေယာင်လိုက်​ေရာ တစ်သက်လံုး​ထိမ်း​လာသမျှ စာရိတ္တ​ေတွက ဘာမှ မကျန်​ေတာ့​ဘူး​။ လူတစ်​ေယာက်ရဲ့​ အကျင့်​စာရိတ္တဆိုတာ သူ့​ရဲ့​ စိတ်​ေစတနာအ​ေပါ်မူတည်ြပီး​ အ​ေကာင်း​အဆိုး​ နှစ်မျိုး​စလံုး​ြဖစ်နိုင်တယ်။ မ​ေကာင်း​တဲ့​သူရဲ့​ အဖျက်စကား​ကို နား​ေယာင်လိုက်တဲ့​အခါ သူ့​ကိုယ်သူ​ေတာ့​ ငါစိတ်ပါမှြဖစ်တာပါလို့​ ထင်​ေန​ေပမယ့်​ တကယ်တမ်း​မှာ သမာဓိက ပျက်သွား​တယ်။ နား​ယဉ်သွား​တယ် ​ေခါ်ရမှာ​ေပါ့​။ တ​ေြဖး​ေြဖး​နဲ့​ သူ့​မသိစိတ်ထဲက​ေန မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်ထား​တဲ့​ အ​ေတွး​ေတွကို လူပံုအလယ်မှာ အမှတ်တမဲ့​ ထုတ်​ေဖာ်​ေြပာဆိုလာမိ​ေရာ။ အာရံုမှာ အမည်း​စက်ထင်သွား​ြပီး​တဲ့​အခါ ​ေနာင်ကျ​ေတာ့​ သူလည်း​ပဲ ​ေဂျာင်​ေကာလို မဟုတ်ကဟုတ်က​ေတွ ကိုယ်တိုင်လုပ်မိလာ​ေရာ မဟုတ်လား​။ စိတ်ဆိုတာ နဂိုကတည်း​က မ​ေကာင်း​မှုမှာ ​ေမွ့​ေလျာ်တတ်ြပီး​သား​။ မ​ေနာကံကလွယ်လာရင် ဝဇီကံ၊​ ကာယကံ​ေတွက သိပ်မခက်​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ အကျင့်​ပျက်ြခစား​တယ်ဆိုတာ လာဘ်လာဘ အကျိုး​အြမတ်တစ်ခုတည်း​ကို ြကည့်​ြပီး​ ဘယ်​ေတာ့​မှ ​ေပါ့​ေပါ့​ေလး​ မ​ေတွး​ေလနဲ့​။ အကျင့်​ဆိုတာ ပါတတ်တယ်​ေလ။ (ဟုတ်တာ​ေပါ့​။ ဘယ်သူက​ေကာ ကင်း​လို့​လဲဆိုတဲ့​ အ​ေတွး​က​ေလး​ဝင်မိတာကိုက မကင်း​ရာမကင်း​ေြကာင်း​ထဲမှာ ကိုယ်ပါပါဖို့​အစြပုတာပဲ) တို့​တရုတ်​ေတွမှာ ချီ လို့​ေခါ်တဲ့​ အယူအဆတစ်ခု ရှိတယ်။ သတ္တိရယ် ဆန္ဒရယ် ​ေစတနာရယ် သံုး​ခုကို အ​ေြခခံတယ်။ (စိတ်ဓါတ်စွမ်း​အား​ လို့​ ​ေြပာချင်တာ ထင်ပါရဲ့​) သို့​ေသာ် ကိုယ်ကျင့်​တရား​မပါရင် အလကား​ပဲ။ လီဆီက ​ေဂျာင်​ေကာစကား​ကို နား​ေထာင်စဉ်က ဒီအ​ေကာင် လူယုတ်မာမှန်း​သိ​ေပမယ့်​ ခွင့်​လွှတ်ထား​ခဲ့​တယ်။ သူ့​စိတ်ကို သူနိုင်တယ်။ ဒီကုန်း​ကုန်း​ေလာက်က​ေတာ့​ သူ့​ကို လှည့်​စား​လို့​ မရဘူး​လို့​ ထင်ခဲ့​တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​သူ​ေမ့​ေနတာက အဲသည်လို စိတ်ယုတ်မာမျိုး​က သူ့​ဆီမှာလည်း​ နဂိုကတည်း​က အနည်း​နဲ့​အများ​ ရှိ​ေနနိုင်တယ်ဆိုတာကိုပဲ။ တ​ေြဖး​ေြဖး​နဲ့​ သူ့​အကျင့်​ေတွပျက်လာတာကို သူ့​မျက်စိနဲ့​တပ်အပ်ြမင်လာတဲ့​အခါ သူကိုယ်သူ မသတီစရာ မနှစ်ြမို့​စရာ ြဖစ်လာ​ေတာ့​မယ်။ လူတစ်​ေယာက်မှာ ဂုဏ်သိက္ခာ​ေလာက် အ​ေရး​ြကီး​တာ မရှိဘူး​။ လူဆိုတာ သိက္ခာရှိမှ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် တန်ဖိုး​ရှိတယ် လို့​ ခံစား​ရမှာ။ လူတစ်​ေယာက်အဖို့​ သူ့​နှလံုး​သား​ထဲက မှန်တယ်လို့​ ယံုြကည်ချက်ရှိရင် စစ်သည်အ​ေပါင်း​ ​ေထာင်​ေသာင်း​မကလည်း​ ရင်ဆိုင်ရဲတဲ့​သတ္တိရှိတယ်။ အဲလိုမဟုတ်ရင်​ေတာ့​ မ​ေလာက်​ေလး​မ​ေလာက်စား​ ရန်သူကိုလည်း​ ​ေြကာက်​ေြကာက်ရွံ့​ရွံ့​ ရင်ဆိုင်ယူရတတ်တယ်။ ​ေဂျာင်​ေကာစကား​ကို လီဆီ နား​ေထာင်လိုက်တဲ့​အခိုက်မှာ သူ့​သိက္ခာ သမာဓိ က ပျက်သွား​ြပီ။ ပါး​စပ်က​ေတာ့​ စကား​နား​ေယာင် မိုး​မီး​ေလာင်နိုး​နိုး​ ​ေြပာခဲ့​ေပမယ့်​ အဲသည်မီး​ဟာ သူ့​ကိုအရင် ​ေလာင်ြမိုက်လိုက်ြပီး​တဲ့​ေနာက်​ေတာ့​ သူ့​အဖို့​ ​ေခါင်း​ေတာင် ခိုင်ခိုင်မတ်မတ် မ​ေထာင်နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ ကျိုး​ပဲ့​သွား​ြပီ။ အယုတ်တမာ​ေကာင်ြဖား​ေယာင်း​မှု​ေနာက်ကို ပါသွား​ြပီး​တဲ့​ေနာက်မှာ သူ့​ကိုယ်သူ အထင်​ေသး​ စက်ဆုပ်ဖို့​ကလွဲလို့​ ဘာမှ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ အ​ေပါ်ယံြကည့်​ရင်​ေတာ့​ လီဆီဆိုတာ အလံုး​လည်း​ မ​ေလျာ့​ဘူး​။ အရပ်လည်း​ မ​ေလျာ့​ဘူး​။ ရာထူး​လည်း​ ကျမသွား​ဘူး​။ အတွင်း​ထဲမှာ​ေတာ့​ သူဘယ်​ေလာက် ပုပ်ပွပျက်စီး​သွား​ြပီဆိုတာ သူ့​ကိုယ်သူ အသိဆံုး​ပဲ။” 

    အဲဒါ​ေြကာင့်​ ဒီပံုြပင်က​ေလး​ကို ဘယ်​ေတာ့​မှ ​ေမ့​မသွား​ပါ​ေစနဲ့​ လို့​ ​ေဒါ်​ေလး​ငယ်က​ေတာ့​ အတန်တန် ဆံုး​မပါတယ်။ တရုတ်သတင်း​စာ​ေတွက​ေတာ့​ ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​ကို ဧကရာဇ်မင်း​နဲ့​နှိုင်း​သလို လင်​ေြဗာင်ကိုလည်း​ ​ေဂျာင်​ေကာနဲ့​နှိုင်း​တာပဲ။ လီဆီ​ေနရာမှာ​ေတာ့​ မျက်စိထဲြမင်​ေယာင်စရာ နည်း​နည်း​ရှား​လိမ့်​မယ်။ သူက ​ေကာင်း​တာလုပ်ခဲ့​တာလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ရှိခဲ့​တာကိုး​။ သံတမန်ကျကျ ​ေြပရာ​ေြပ​ေြကာင်း​ ညှိညှိနှိုင်း​နှိုင်း​ ြကား​ဝင်​ေစ့​စပ်​ေပး​တတ်တာဆို​ေတာ့​ ချူအင်လိုင်း​ြကီး​ပဲ လက်ညှိုး​ထိုး​ြပစရာ ရှိတယ်။

    အရည်အချင်း​လည်း​ ရှိတယ်။ လူမှုဆက်ဆံ​ေရး​လည်း​ ကျွမ်း​ကျင်တယ်။ သူ့​အတွင်း​စိတ်ကိုလည်း​ ဘယ်သူမှ မခန့်​မှန်း​နိုင်ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ လူဆိုတာ အခါခပ်သိမ်း​ ဗိုလ်လူခပ်သိမ်း​ ​ေြကနပ်​ေစ​ေအာင်​ေတာ့​ ဘယ်တတ်နိုင်ပါ့​မလဲ။ ရက်စက်ြကမ်း​ြကုတ်ြပီး​ လှည့်​ဖျား​ေကာက်ကျစ်တတ်သူ​ေတွကို အလိုက်သင့်​အလျား​သင့်​ ဆက်ဆံ​ေနမယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေရရှည်မှာ ကိုယ်ကျိုး​စီး​ပွား​ေရာ နိုင်ငံအနာဂတ်ပါ စုန်း​စုန်း​ြမုပ်သွား​မှာ အမှန်ပါပဲ။ ကိုယ်တို့​ ဗမာမှာလည်း​ အလား​တူြဖစ်ရပ်မျိုး​ရှိခဲ့​တာ​ေပါ့​။

    အ​ေလာင်း​မင်း​တရား​နတ်ရွာစံတဲ့​အခါ အယုဒ္ဓယက ြပန်သယ်လာခိုက် သား​ေတာ်ငယ် ဆင်ြဖူရှင် ​ေခါ် ​ေြမဒူး​မင်း​သား​က မူး​မတ်စစ်သူြကီး​ေတွကို သစ္စာ​ေရတိုက်တဲ့​အခါ မင်း​တရား​ြကီး​ရဲ့​ ​ေသွး​ေသာက်ရင်း​ ြမင်း​ရည်တက်ထဲက စစ်သူြကီး​တစ်ဦး​က မလိုက်​ေတာ့​ပဲ ​ေနာက်ချန်​ေနရစ်သတဲ့​။ ​ေြမဒူး​မင်း​သား​က သူ့​အရင်ဦး​ေအာင် နန်း​ေတာ်ကို အ​ေရာက်ြပန်ြပီး​ အမိန့်​မနာခံပါဘူး​လို့​ ​ေနာင်​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​ကို ကုန်း​ေချာနှင့်​တယ်။

    သူတို့​ညီအကိုချင်း​ ​ေြက​ေြကလည်လည် ြဖစ်ြပန်​ေတာ့​လည်း​ ြကား​ကဝင်ဖီဆန််မိတဲ့​ ကိုယ်ပဲ အြပစ်​ေရာက်မှာမို့​ စစ်သူြကီး​ငတွန်ခမျာ သူပုန်ဘဝနဲ့​ ကွပ်မျက်ခံရတယ်။ အ​ေလာင်း​မင်း​တရား​က နန်း​လျာမစီမံခဲ့​တာ​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူစီမံပံုက ထီး​ဓ​ေလ့​နန်း​ဓ​ေလ့​နဲ့​ မညီဘူး​။ သား​ေြခာက်​ေယာက်ကို အစဉ်လိုက် နန်း​တက်ရစ်ြကပါတဲ့​။ မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး​လို ရာ​ေကျာ်​ေအာင်​ေမွး​ထား​မိရင် ဘယ့်​နှယ်လုပ်မတုန်း​။ အရပ်သား​ညီအကို​ေတွ အိမ်​ေထာင်ကွဲြဖစ်သွား​ရင်​ေတာင် ကိုယ့်​မိန်း​မ သား​သမီး​ဘက် ပင်း​ြကတာမို့​ ထီး​နန်း​စည်း​စိမ်နဲ့​ ပတ်သက်လာရင် ညီအကိုဆိုတာ ​ေတာ်​ေတာ် ​ေသွး​ေဝး​ပါတယ်။

    ဒီသ​ေဘာမျိုး​ရှိတဲ့​အတွက် ဆင်ြဖူရှင်ဟာ သူ့​သား​ေတာ် စဉ့်​ကူး​မင်း​ကို ထီး​နန်း​လွှဲ​ေပး​တာ အြပစ်​ေတာ့​ မဆိုသာပါဘူး​။ သူ့​သား​ကို နန်း​လုမှာစိုး​လို့​ ညီ​ေတာ်​ေတွကို အရာချြပီး​ အိမ်နိမ့်​မှာထား​တာ​ေတာ့​ မ​ေကာင်း​ဘူး​ေပါ့​။ ဆင်ြဖူရှင့်​သား​ကမှ နန်း​တက်နိုင်ရင် ​ေနာင်​ေတာ်ြကီး​သား​ ​ေမာင်​ေမာင်က​ေရာ ဘာလို့​နန်း​မတက်နိုင်ရမှာလဲဆို ထီး​နန်း​လုပ်ြကံလို့​ ​ေဖာင်း​ကား​စား​ေမာင်​ေမာင် ဘုရင်ြဖစ်လာြပန်​ေရာ။ သင်ခန်း​စာယူသင့်​တာက ရှင်ဘုရင်လုပ်ချင်ရင် လက်ရှိရှင်ဘုရင်ကို သတ်လိုက်ရံုနဲ့​ မြပီး​ေသး​ဘူး​။ ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ကလည်း​ ရှင်ဘုရင်လုပ်တတ်ဦး​မှ ြဖစ်တာ ဆိုတာကိုပါ။ (တို့​ေဆး​ရံုမှာ​ေတာ့​ လူနာကို ခွဲခန်း​ထဲမသွင်း​ခင် အလုပ်သမား​ေခါ်ြပီး​ ရှင်ဘုရင်လုပ်​ေပး​လိုက်လို့​ခိုင်း​ရင် ငါး​ရာ​ေလာက်ပဲ ​ေပး​ရမယ်။)

    ရှင်ဘုရင် မလုပ်တတ်တဲ့​ေမာင်​ေမာင်ဟာ ၇ ရက်ပဲ နန်း​စံနိုင်ပါတယ်။ ဆက်​ေြပာရင် ကုန်း​ေဘာင်ဆက်တစ်ခုလံုး​ ကုန်​ေတာ့​မယ်။ ဘာကို သိ​ေစချင်တာတုန်း​ဆို​ေတာ့​ နိုင်ငံ့​ေခါင်း​ေဆာင်ဆိုတာ ကိုယ့်​သက်တမ်း​ရှည်​ေစ​ေရး​ကိုပဲ အ​ေလး​ထား​ြပီး​ ကိုယ့်​ေနရာအတွက် အလား​အလာရှိသူ​ေတွကို ြဖုတ်ထုတ်သတ် မလုပ်ရဘူး​။ ​ေနာက်တက်မယ့်​မျိုး​ဆက်ကို ​ေမွး​ရတယ်။

    အဲလိုမဟုတ်လို့​ မသမာတဲ့​သူ​ေတွက ​ေကာက်ကျစ်စဉ်း​လဲစွာ အာဏာသိမ်း​လာရင် တိုင်း​ြပည်အတွက် နှစ်ရှည်လများ​ ဆင်း​ရဲဒုက္ခြကံုရတတ်တယ်။ ဒီလိုမသမာတဲ့​ နန်း​တွင်း​အ​ေရး​ေတာ်ပံုမျိုး​ဆိုတာလည်း​ မသိတာ မြကား​တာ နား​မ​ေထာင်တာ အ​ေကာင်း​ဆံုး​ပဲ။ ြကား​မိရံုက​ေလး​နဲ့​ နား​ရာဇဝတ်သင့်​တယ်။

    ဘာြဖစ်လို့​ဆို​ေတာ့​ ကဲ အခုြကား​မိသွား​ြပီ။ ဘာဆက်လုပ်မလဲ။ တဘက်ဘက်ကို ဆံုး​ြဖတ်မှ ရ​ေတာ့​မယ်။ ကိုယ်တိုင်ဝင်မပါဘူး​။ ြကား​ေနဆို​ေပမယ့်​လည်း​ ထိန်ချန်မှုဆိုတာက ရှိ​ေသး​တယ်။ အမှား​အမှန်ဆိုတာ ပလ္လင်​ေပါ်တက်ထိုင်တဲ့​သူကသာ ဆံုး​ြဖတ်မှာ။ လီဆီဘိုး​ဘိုး​ြကီး​ေနရာမှာ ဝင်ြကည့်​လိုက်ရင် သူ့​အတွက် ​ေရွး​ချယ်စရာလမ်း​ ​ေပး​မထား​ဘူး​ဆိုတာ နား​လည်သ​ေဘာ​ေပါက်လာပါလိမ့်​မယ်။

     ဒါမျိုး​ကိစ္စမှာ ဆရာြကင့်​ဆီသွား​ြပီး​ အိမ်​ေရှ့​ကိုယ်​ေတာ် အ​ေခါ်​ေတာ်ရှိတယ် ​ေြပာြပီး​တာနဲ့​ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် သတ်​ေသသွား​သူ ချန်ပညာရှိြကီး​ရဲ့​ သစ္စာရှိပံုကို ချီး​ကျူး​အံ့​ဩမိပါတယ်။ သား​သား​ကို ရှင်ဘုရင်လုပ်ချင်တယ် လာတိုင်ပင်ရင်​ေတာ့​ ငါး​ရာပဲ ကျပါမယ်။ ဘလိတ်ဓါး​အသစ်နဲ့​မို့​ စိတ်ချလက်ချ ဓါး​ရှခံလိုက်ပါ။ အထဲ​ေရာက်​ေတာ့​ အရက်ပျံ​ေလာင်း​မှာ ဘာမှ မပူနဲ့​။ ဟုတ်ပလား​။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.