• “စာအုပ်စာ​ေပ မီး​ရှို့​ေစ”


    ၁၉၇၉တုန်း​က ရှန်ဟိုင်း​ကို ြပန်​ေရာက်တဲ့​အခါ အနှစ်သံုး​ဆယ်​ေကျာ် ကွဲ​ေနတဲ့​ အန်တီ​ေလး​ နဲ့​ တူဝရီး​နှစ်​ေယာက်သား​ ြပန်​ေတွ့​ြကပါတယ်။

    ပရိ​ေဘာဂမရှိ ဘာမရှိနဲ့​ သူ​ေနတဲ့​ အိမ်ခန်း​ကျဉ်း​ကျဉ်း​စုတ်စုတ်က​ေလး​ကို ြမင်​ေတာ့​ ရင်ထဲကို ဆို့​တက်လာတာပဲ။ သူ့​အိမ်က ြပည်သူပိုင် အသိမ်း​ခံလိုက်ရလို့​ ၁၉၆၆ ကတည်း​က သူများ​အိမ်မှာ ကပ်​ေနရရှာတယ်။ သူ့​ခမျာ သနား​ပါတယ်။

    စကား​ေတာင် ကျယ်ကျယ် မ​ေြပာရဲဘူး​။ ဟိုဟိုသည်သည် ကျီး​ကန်း​ေတာင်း​ေမှာက်ြကည့်​ြပီး​မှ လက်က​ေလး​ကာ ​ေလသံက​ေလး​နဲ့​ ကပ်​ေြပာတယ်။ ​ေြပာမှား​ဆိုမှား​ရှိလို့​ ​ေထာက်လှမ်း​ေရး​ေတွက တို့​ လိုက်ရင် မလွယ်ဘူး​ေလ။ “​ေအာင်မယ်​ေလး​။ ငါ့​တူမ​ေလး​ရယ်။ မ​ေသလို့​သာ ​ေတွ့​ရ​ေတာ့​တယ်။ ဒီ့​အရင် သံုး​နှစ်​ေလာက်က ပံုမျိုး​သာဆိုရင် တို့​ေတွ စကား​ေတာင် ဟဟ​ေြပာရဲမှာ မဟုတ်ဘူး​။” တဲ့​။

    မာ​ေြကာင်း​သာ​ေြကာင်း​က​ေန ဟိုအ​ေြကာင်း​ သည်အ​ေြကာင်း​ေတွ ​ေရာက်ကုန်​ေတာ့​ ဥက္ကဋ္ဌြကီး​မာရဲ့​ေနာ ဘူတာဆိုက်လာတယ်။ အန်တီ​ေလး​က​ေတာ့​ သူ့​ဥက္ကဋ္ဌြကီး​ကို ပထမ​ေြမာက်ဧကရာဇ်ြကီး​နဲ့​ နှိုင်း​ပါတယ်။ နှိုင်း​တာ​ေတာင် မဟုတ်ဘူး​။ အတိအကျကို စွပ်စွဲတာ။ သူပဲ ြပန်ဝင်စား​တာ​ေနမှာပါ တဲ့​။ အ​ေြကာင်း​ြပချက်က​ေတာ့​ သူက စာအုပ်​ေတွကိုလည်း​ မီး​ရှို့​တယ်။ ​

    ေကျာင်း​သား​ေတွကိုလည်း​ ​ေြမြမှုတ်တယ်​ေလ တဲ့​။ ဒီလိုဆို​ေတာ့​ စာဖတ်​ေနတဲ့​ ကိုယ်လည်း​ပဲ က​ေလး​ဘဝက သမိုင်း​သင်ရင်း​ ြကား​မိမှတ်မိတဲ့​ နံမည်က​ေလး​တစ်ခု ြပန် သတိရသွား​ပါတယ်။ ရှီ​ေဝါင်တီ ဆိုတဲ့​ ဘုရင်ကလည်း​ စာအုပ်စာ​ေပ​ေတွ မီး​တိုက် ဖျက်ဆီး​ခဲ့​လို့​ တရုတ်ြပည်မှာ အ​ေမှာင်​ေခတ်ြကီး​ စသွား​တယ် ဆိုတာ​ေလ။ သူ့​စာဆက်ဖတ်​ေတာ့​မှ ပဲ လိပ်ပတ်လည်သွား​ေတာ့​တယ်။ လျူဖု​ေဝြကီး​ေထာင့်​ကန်​ေဘာ ကစ်ထည့်​လိုက်တဲ့​ ဇန်ဘုရင်မင်း​ြမတ်ဟာ တရုတ်အင်ပါယာြကီး​ရဲ့​ ပထမ​ေြမာက်ဧကရာဇ်။ ဘိသိက်ခံတဲ့​ ဘွဲ့​က​ေတာ့​ ချင်ရှီဝှမ်တီ အဓိပ္ပါယ်က​ေတာ့​ ပထမဦး​ဆံုး​ ချင်မင်း​ဆက်ကို ထူ​ေထာင်သူ ြဖစ်ပါသတဲ့​။ လက်စသတ်​ေတာ့​ ကိုယ်သိ​ေနတဲ့​ ကမ္ဘာ​ေကျာ်ဗီလိန်ြကီး​ဟာ တစ်​ေယာက်တည်း​ပဲကိုး​။

     တရုတ်နိုင်ငံတဝှမ်း​လံုး​ကို သိမ်း​ြမန်း​ပိုင်စိုး​ြပီး​လို့​ တစ်ဦး​တည်း​ေသာ ဧကရာဇ်မင်း​အြဖစ် နန်း​သိမ်း​ပွဲဆင်ယင်ြပီး​တဲ့​အခါမှာ ​ေရှး​မင်း​တို့​ထံုး​နှလံုး​မူလို့​ သူ့​တူသူ့​သား​ အမှူး​ထား​လျက် အမျိုး​ထဲရှိရှိသမျှ​ေသာ ​ေယာကင်္ျား​ဘသား​အ​ေပါင်း​တို့​ကို နယ်စား​ပယ်စား​ ရာထူး​ရာခံများ​ ​ေပး​သနား​ေလ​ေတာ့​သတဲ့​။ ရှင်ဘုရင်ပဲ ဘာလုပ်လုပ် တင့်​တယ်တာ​ေပါ့​။။ ဘယ်သူက​ေြပာရဲတဲ့​သူ ရှိမှာလဲ မထင်နဲ့​။ သိပ်ရှိတာ​ေပါ့​ဗျာ။ တရား​ေရး​ဝန်ြကီး​လုပ်​ေနတဲ့​ ပညာရှိြကီး​ လီဆီက ဒါမျိုး​ကို လုပ်ချင်ရင် အ​ေြခခံဥပ​ေဒကို အရင်ြပင်ရတာမို့​ ကန့်​ကွက်စာတင်​ေလသတည်း​။

    သူ့​ကို​ေတာ့​ ဘယ်သူကမှ ရာထူး​မှ နှုတ်ထွက်စာတင်ပါလို့​ မ​ေြပာြကဘူး​ဗျ။ မ​ေြပာတဲ့​အြပင် ရှင်ဘုရင်က​ေတာင် အစပိုင်း​မှာ ​ေထာင်း​ကနဲ ​ေဒါသထွက်သွား​ေသာ်ြငား​လည်း​ ​ေသ​ေသချာချာ ြပန်စဉ်း​စား​ြပီး​ အဆိုကို လက်ခံလိုက်တယ်ဗျို့​။ (အံဖွယ်သုတပါတကား​)။ လီဆီက ​ေထာက်ြပတာက​ေတာ့​ အရင်က ဇန်ဘုရင်မင်း​ြမတ်မတိုင်ခင် ဘီစီ ၁၀၂၇ က​ေန ၇၇၁ အတွင်း​မှာ ဇူမင်း​ဆက်ဆိုတာ ရှိခဲ့​သတဲ့​။ အဲဒီတုန်း​ကလည်း​ ဘုရင်က သူ့​ေဆွမျိုး​ေတွကို နယ်​ေတွပယ်​ေတွ ခွဲ​ေဝအုပ်ချုပ်​ေစလိုက်တာ အစပိုင်း​သာ ဩဇာ​ေညာင်း​သ​ေလာက် ဘာမှ မြကာဘူး​ သူတလူငါတမင်း​နဲ့​ အချင်း​ချင်း​ ထသတ်ကုန်ြကလို့​ တိုင်း​ြပည်ပျက်သွား​ရတယ်လို့​ ရှီဂျီစာအုပ်ြကီး​ထုတ်ြပီး​ အ​ေထာက်အထား​နဲ့​ ရှင်း​ြပတာကိုး​။

     ြပည်မက ဗဟိုအုပ်ချုပ်မှု စံနစ်ကသာ ​ေကာင်း​ေြကာင်း​ အဆိုတင်သွင်း​တယ်။ (ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ ​ေနာက်ပိုင်း​ကျ​ေတာ့​ ရှင်ဘုရင့်​ေဆွမျိုး​ေတွက ဝိုင်း​ချွန်ြကလို့​ နယ်နှင်ဒဏ်​ေပး​ခံရတာ)။ ဘုရင်မင်း​ြမတ်က အ​ေြမှာ်အြမင်ြကီး​တာလား​။ ဒါမှမဟုတ် သူ့​ဩဇာအာဏာကို ​ေဆွမျိုး​သား​ချင်း​ေတွထက် ပိုချစ်လို့​လား​ေတာ့​ မ​ေြပာတတ်ပါဘူး​။ လီဆီရဲ့​အဆိုကို အတည်ြပုလိုက်တယ်။ (ြပည်​ေထာင်စုြကီး​ မြပိုကွဲ​ေရး​အတွက်လို့​ အ​ေြကာင်း​ြပ​ေကာင်း​ ြပ​ေပလိမ့်​မယ်)။

    အဲဒီ​ေနာက်​ေတာ့​ သူ့​နယ်​ေြမ​ေတွကို တိုင်း​ေဒသြကီး​ ၃၆ တိုင်း​ခွဲြပီး​ ​ေဆွမျိုး​ေတာ်​ေတာ် မ​ေတာ်​ေတာ် အမှန်တကယ် အရည်အချင်း​ရှိတဲ့​ မူး​မတ်​ေတွကို ​ေရွး​ချယ်ြပီး​ ဝန်ြကီး​ ၃ ပါး​စီနဲ့​ အုပ်ချုပ်​ေစတယ်။ (ငါဆိုရင်​ေတာ့​ ငါ့​ဆီ လိုင်း​ဝင်ထား​တဲ့​သူ​ေတွကိုပဲ ​ေရွး​ခန့်​ပလိုက်မယ် ဘာမှတ်လဲ။ ဟွင်း​ဟွင်း​) ထူး​ြခား​တာက​ေတာ့​ အဲသည်ဝန်ြကီး​ ၃ ပါး​က စစ်ဘက်ကတစ်​ေယာက်၊​ နယ်ဘက်ကတစ်​ေယာက်နဲ့​၊​ ​ေရွှနား​ေတာ် သတင်း​ြပန်ပို့​ဖို့​ ​ေထာက်လှမ်း​ေရး​က တစ်​ေယာက် ြဖစ်ရမတဲ့​ဗျား​။ လက်ဖျား​ခါ​ေလာက်ပါ​ေပတယ်။ ဒါ​ေြကာင့်​လည်း​ ရှီ​ေဝါင်တီ ဘုရင်မင်း​ြမတ်လက်ထက်ကစြပီး​ ​ေြမရှင်ပ​ေဒသရာဇ်စံနစ် အြမစ်ြပတ်သွား​တာ။ သက်ဦး​ဆံပိုင်ဘုရင်စံနစ်စစ်စစ်ကို ​ေရာက်သွား​တာမို့​ ​ေခတ်​ေြပာင်း​ေတာ်လှန်​ေရး​လို့​ေတာင် ​ေြပာရဦး​မလိုပဲ။ အစိုး​ရအဖွဲ့​အတွင်း​မှာ အဓိကကျတဲ့​ ​ေြပာင်း​လဲမှု​ေတွ လုပ်ခဲ့​တယ် လို့​ ဆိုနိုင်တယ်။

     တိုင်း​ြပည်အတွင်း​မှာ ပုန်ကန်ထြကွမှု​ေတွ ​ေနာက်ထပ် မြဖစ်နိုင်​ေအာင် ြပည်သူ​ေတွဆီမှာ ရှိရှိသမျှ ဓါး​လှံလက်နက်​ေတွကို သိမ်း​ယူ၊​ အကုန်သံရည်ကျိုပစ်ြပီး​ ရှန်း​ယန်ြမို့​ရဲ့​ အဝင်ဝမှာ ဧရာမသတ္ထုရုပ်ြကီး​ ၁၂ ရုပ် သွန်း​လုပ်​ေစသတဲ့​။ (​ေမြမို့​စစ်တက္ကသိုလ်အဝက ဟာြကီး​ေတွလို ​ေနလိမ့်​မယ်)။ ​ေြမရှင်​ေတွ နယ်စား​ပယ်စား​ေတွကို​ေတာ့​ သူတို့​ပိုင်တဲ့​ပစ္စည်း​ဥစ္စာအား​လံုး​နဲ့​အတူ ရှန်း​ယန်ြမို့​မှာ ​ေြပာင်း​ေရွှ့​အ​ေြခချ​ေစတယ်။ ​

    ေနရပ်က စံအိမ်နန်း​ေတာ်နဲ့​ ပံုစံတူ​ေဆာက်၊​ ယဉ်​ေကျး​မှုဓ​ေလ့​ထံုး​စံ​ေတွကိုလည်း​ တ​ေလး​တစား​ လိုက်နာထိန်း​သိမ်း​ေစြပီး​ ရှန်း​ယန်က ​ေြမကွက်ကျယ်ြကီး​ေတွမှာ တထီး​တနန်း​ေန​ေစတယ်။ အဲဒီခဲတလံုး​က​ေတာ့​ ငှက်ဘယ်နှစ်​ေကာင်​ေတာင် ထိသွား​သလဲ မသိပါဘူး​။ ရန်သူအား​လံုး​ကို ကိုယ့်​မျက်စိ​ေအာက်မှာ ​ေစာင့်​ြကည့်​ြပီး​သား​ ြဖစ်သွား​တယ်။ သူတို့​မျိုး​ဆက်တစ်ခုလံုး​ စု​ေဆာင်း​ထား​တဲ့​အ​ေမွအနှစ်​ေတွနဲ့​ ကိုယ့်​ြမို့​ေတာ်ြကီး​ကိုလည်း​ ကျက်သ​ေရတိုး​ေစတယ်။

    ရှန်း​ယန်ြမို့​ဟာလည်း​ အနယ်နယ်အရပ်ရပ်က ယဉ်​ေကျး​မှုအနုပညာ​ေတွ လာစုတဲ့​အရပ်ြဖစ်သွား​တယ်။ သူတို့​ထဲက အ​ေကာင်း​တကာ့​အ​ေကာင်း​ဆံုး​ အဆီအနှစ်​ေတွကမှ ​ေရွှနန်း​ေတာ်ထဲမှာ ​ေရပန်း​စား​ရာ နန်း​ထိုက်​ေတာ်ဝင်ြဖစ်သွား​တယ်။ (ဒါ​ေတာင် လယ်​ေြမ​ေတွအလကား​သိမ်း​ြပီး​ ဝင်ဒါမီယာ​ေဈး​နဲ့​ ြပန်​ေရာင်း​စား​တဲ့​ အသား​တင် အြမတ်​ေတွ မပါ​ေသး​ဘူး​)။

     လယ်ရှင်ယာရှင်ြကီး​ေတွလက်ထဲက ဧက​ေပါင်း​များ​စွာ​ေသာ လယ်ယာ​ေြမ​ေတွကို အမိန့်​ြပန်တမ်း​နဲ့​ ဖျက်သိမ်း​ြပီး​ ဆင်း​ရဲသား​ လယ်သမား​ေတွကို ပိုင်ဆိုင်​ေစခဲ့​တယ်။ စိုက်ပျိုး​ေရး​နဲ့​ ​ေမွး​ြမူ​ေရး​ကို အ​ေြခခံအကျဆံုး​ စီး​ပွား​ေရး​အြဖစ်နဲ့​ အား​ေပး​ပျိုး​ေထာင်ခဲ့​တယ်။ သို့​ေသာ် အဲဒီထွက်ကုန်​ေတွအ​ေပါ်က​ေန ကုန်သွယ်​ေရး​ကို​ေတာ့​ ဘုရင်ကိုယ်တိုင်က ချုပ်ကိုင်ထား​ြပန်တယ်။ (ြကည့်​ပါဦး​ကွယ်။ အ လိုက်တဲ့​ ဘုရင်က​ေလး​)။ အခွန်အတုပ်​ေတွကိုလည်း​ မညှာမတာ ​ေကာက်ခံတယ်။ သီး​နှံခွန်ကို ဆတိုး​ေကာက်ခံြပီး​ ဆား​ခွန် သံခွန်ကို အဆသံုး​ဆယ်​ေတာင် ​ေကာက်ခံသတဲ့​။ (တိုင်း​သူြပည်သား​ေတွ ​ေသွး​တိုး​သံထ မြဖစ်​ေစချင်တဲ့​ ​ေစတနာ​ေတွပါ)။

    လူသိန်း​ေပါင်း​များ​စွာကို စစ်တပ်ထဲဝင်​ေစြပီး​ စစ်တိုက်ဖို့​ေတာ့​ မဟုတ်ပဲ သူ့​နိုင်ငံလံုြခံု​ေရး​အတွက် အြကီး​မား​ဆံုး​ ပ​ေရာဂျက်ြကီး​ထဲမှာ ဝင်​ေရာက် လုပ်အား​ေပး​ေစတယ်။ တြခား​ဟုတ်ပါရိုး​လား​။ ကမ္ဘာ့​အံ့​ဖွယ်ထဲမှာပါတဲ့​ မဟာတံတိုင်း​ြကီး​ကို သူ​ေဆာက်သွား​တာပါ။ အာကာသထဲက​ေန​ေတာင် လှမ်း​ြပီး​ ြမင်ရသတဲ့​ဗျား​။ အဖိုး​မြဖတ်နိုင်တဲ့​ ပရိ​ေဘာဂ​ေတွနဲ့​တန်း​ဆာဆင်ထား​ြပီး​ မိုင် ၇၀ အရှည်ရှိတဲ့​ နန်း​ြမို့​တစ်ြမို့​ တည်ြပီး​ သူနဲ့​သူ့​မိဖုရား​ေတွ​ေနတဲ့​နန်း​ေဆာင်ကတင် ၂၇၀ ရှိပါသတဲ့​။ (အိမ်လခ​ေပး​စရာမှ မလိုပဲကိုး​) နန်း​ရင်ြပင်မှာတင် ဗိုလ်​ေြခတစ်​ေသာင်း​ ခစား​လို့​ရသတဲ့​။

     လူဆိုတာ အဲသည်​ေလာက် ဩဇာအာဏာြကီး​လာြပီဆိုရင် ​ေသရမှာကို အ​ေသအလဲ ​ေြကာက်​ေတာ့​တာ ဓမ္မတာဗျ။ အဲသည်မှာတင် ​ေဗဒင်​ေတွ ယြတာ​ေတွဆီ ​ေရာက်​ေတာ့​တာပဲ။ နှစ်သစ်ကူး​ပွဲကို နှစ်သစ်မှာ မကူး​ပဲ ဆယ်လပိုင်း​ေရာက်မှ ကူး​ရမတဲ့​။ ရံုး​တက်​ေတာ့​ အနက်ဝတ်ရြပီး​ အချုပ်သား​ေထာင်သား​က အနီဆင်ရမတဲ့​။ အတိုင်း​အထွာမှန်သမျှ ​ေြခာက်လက်မနဲ့​ စံကိုက်ထား​ရမတဲ့​။ (​ေခါင်း​ေပါ်က ​ေပါင်း​ေတာ် အြမင့်​တို့​ ဘာတို့​ ​ေြပာတာပါ)။

    ဇူဖူဆိုတဲ့​ တရုတ်ရ​ေသ့​ြကီး​ ဆရာတင်ြပီး​ အ​ေရှ့​ပင်လယ််ဘက်မှာ မ​ေသ​ေဆး​အရှာခိုင်း​ရတာလည်း​ ခဏခဏတဲ့​။ ဘယ်သူမှ​ေတာ့​ ြပန်မလာဘူး​တဲ့​။ ဟိုဘက်က ဂျပန်ပံုြပင်​ေတွနဲ့​ဆက်လိုက်ရင် မ​ေသ​ေဆး​ရှာတဲ့​ တရုတ်​ေတွက ဖူဂျီယာမ​ေတာင်​ေတာ်ကို မ​ေသတဲ့​ေတာင် လို့​ ​ေခါ်ြပီး​ အဲသည်မှာ အ​ေြခချရာက ဂျပန်လူမျိုး​ေတွ ြဖစ်လာသလိုလို။ အဲသည်ထဲကမှ တ​ေယာက်​ေသာသူက နတ်​ေဒဝတာများ​ရဲ့​ သဝဏ်လွှာနဲ့​အတူ (အင်ထုတာ​ေနမှာပါ) ြပန်လာခဲ့​ြပီး​ ​ေဟာကိန်း​ထုတ်တာက ချင်နိုင်ငံရဲ့​ ကံြကမ္မာဟာ အ​ေနာက်​ေြမာက်အရပ်မှာရှိတဲ့​ ဟန်လူမျိုး​ေတွ​ေြကာင့်​သာ ကျဆံုး​ရမတဲ့​။

    မှန်ချင်မှန် မမှန်ချင်​ေန။ သူက​ေတာ့​ သူ့​ရဲ့​အ​ေတာ်ဆံုး​စစ်သူြကီး​ မုန်း​ရှန်ကိုလွှတ်ြပီး​ ဟန်လူမျိုး​ေတွကို ြပည်မြကီး​က​ေန သဲကန္တာရထဲကို​ေရာက်တဲ့​အထိ တိုက်ခိုက်​ေမာင်း​ထုတ်​ေလ​ေတာ့​တယ်။ စစ်သည်သံုး​သိန်း​ပါတဲ့​ ​ေအာင်ပွဲရတပ်မ​ေတာ်သား​ေတွကို ြပန်မလာခိုင်း​ပဲ အဲသည်မှာတင် တံတိုင်း​ြကီး​ေဆာက်လုပ်​ေစရမယ်လို့​ အမိန့်​ထုတ်တာ​ေြကာင့်​ မဟာတံတိုင်း​ြကီး​ရဲ့​အစဟာ ြပည်​ေတာ်မြပန်နိုင်တဲ့​ မင်း​ခ​ေယာကင်္ျား​ေတွနဲ့​ အုတ်ြမစ်ချခဲ့​တယ် လို့​ ဆိုရမယ်။ အဲဒါြကီး​ေဆာက်ဖို့​ လူဘယ်​ေလာက်ကုန်မလဲ မမှန်း​ပါနဲ့​ဦး​။ ​

    ေဆာက်ရင်း​မတ်တတ် ​ေသသွား​လို့​ တံတိုင်း​ြကီး​နံ​ေဘး​မှာ တန်း​စီြမှုတ်ခဲ့​ရတဲ့​ အ​ေလာင်း​ေပါင်း​တင် ခန့်​မှန်း​ေြခ ​ေလး​သိန်း​ေကျာ်​ေလာက်ရှိပါသတဲ့​။ ဒါ​ေြကာင့်​ ကမ္ဘာ့​အရှည်ဆံုး​ သခင်္ျိုင်း​ြကီး​ လို့​လည်း​ တချို့​က အမနာပ ​ေြပာြကတယ်။ စစ်သား​ေတွ ကုန်​ေတာ့​ ​ေပါ်တာ​ေတွဆွဲတာ​ေပါ့​။ ​ေပါ်တာ​ေတွကုန်​ေတာ့​ ​ေထာင်သား​အချုပ်သား​ေတွ​ေပါ့​။ ​ေနာက်ဆံုး​ ​ေထာင်ကျရင် အဲဒီပို့​လိုက်မှာ​ေနာ် ဆိုတာသိ​ေတာ့​ တရား​ဥပ​ေဒ အလွန်အမင်း​ စိုး​မိုး​သွား​လိုက်တာ ဖမ်း​စရာရှာမရရင် တရား​သူြကီး​ေခါင်း​ကျိန််း​လွန်း​လို့​ ကပ်သီး​ကပ်သပ်ဥပ​ေဒ​ေတွ​ေတာင် ထွက်လာသတဲ့​။ (တို့​ဆီမှာ အရင်ကရှိခဲ့​တဲ့​ ​ေဒါ်လာမိရင် ​ေထာင်ထဲဝင်ဆိုတာမျိုး​ေနမယ်)။

    ဒါလည်း​ လူလိုလာြပန်​ေရာ။ ကဲ ရှုပ်ပါတယ်။ ရွာကိုထက်ြခမ်း​ြခမ်း​လိုက်၊​ ဘယ်ဘက်ြခမ်း​က ​ေယာကင်္ျား​ရှိသမျှ အကုန်အဲဒီလွှတ် ဆိုြဖစ်လာ​ေရာ။ ​ေနာက်ဆံုး​ေတာ့​ တိုင်း​ြပည်က ချွတ်ြခံုကျ၊​ ဘုရင်ကိုလုပ်ြကံဖို့​ြကိုး​စား​၊​ မ​ေအာင်ြမင်။ ဘုရင်နဲ့​ြပည်သူြကား​မှာ အြကီး​ြကီး​ မုန်း​တီး​လာြကသတဲ့​။

     ဟန်နိုင်ငံက တန်မင်း​သား​နဲ့​အ​ေပါင်း​အပါ​ေတွ အြပီး​မှာ သူ့​ကိုထပ်လုပ်ြကံတဲ့​သူက​ေတာ့​ ဟန်မူး​မတ်မျိုး​နွယ်ထဲက ချန်း​လျန် လို့​ေခါ်တဲ့​ ပန်း​ပဲ​ေမာင်တင့်​တယ်က​ေလး​ပါပဲ။ ဟန်နိုင်ငံကိုနှိမ်နှင်း​တဲ့​အခါ ဟန်မူး​မတ်​ေတွကို အကုန်တန်း​စီသတ်ြပီး​ အ​ေလာင်း​ေပး​မ​ေကာက်လို့​ စိတ်နာ​ေနတဲ့​ အဲဒီ​ေကာင်​ေလး​ဟာ ကိုယ်ခန္ဓာသန်စွမ်း​လာ​ေအာင် အ​ေလး​မ၊​ ​ေလး​လံတဲ့​ ခဲသား​လက်နက်​ေတွနဲ့​ သိုင်း​ေလ့​ကျင့်​ြပီး​ ရှီ​ေဝါင်တီလာမယ့်​လမ်း​မှာ အသင့်​ေစာင့်​ေနသတဲ့​။ ထိထိမိမိြကီး​ ဂိသွား​တာ​ေတာင်မှ အ​ေရး​ေတာ်ပံု မ​ေအာင်ြမင်ရတာ ရှင်ဘုရင်ဘက်က ဉာဏ်ရည်သာသွား​လို့​ပါ။

    ​ေဝါယာဉ်ဆင်တူနှစ်ခုလုပ်ထား​တဲ့​အနက်က အင်ြကီး​ကို သွား​ထုမိတာကိုး​။ (ဒါကိုသင်ခန်း​စာယူလို့​ တို့​ဘဘ​ေတွက တခါတခါ ဘက်စ်မန်း​နဲ့​ ​ေနရာချင်း​လဲထိုင်ပါသတဲ့​)။ လူ​ေတွကို မဆိုထား​နဲ့​ သူ့​အသက်ကိုရန်ရှာလာတယ်ထင်ရင် နတ်​ေဒဝတာများ​ကို​ေတာင် ချမ်း​သာမ​ေပး​တဲ့​ သာဓက​ေတွလည်း​ ရှိခဲ့​ပါ​ေသး​တယ်။ တခါက မ​ေသ​ေဆး​ရှာတဲ့​အဖွဲ့​ကို လိုက်ပို့​ြပီး​အြပန် ယန်စီြမစ်ထဲမှာ ရုတ်တရက် ​ေလြကီး​မိုး​ြကီး​ကျ၊​ ရာသီဥတု​ေဖာက်ြပန်ြပီး​ မိုး​ြကိုး​ေတွပစ် လှိုင်း​ေတွထန်​ေတာ့​ ြမစ်ကမ်း​နဖူး​ ​ေတာင်ကုန်း​ေပါ်မှာ ကိုး​ကွယ်ထား​တဲ့​ ြမစ်ဝါရှင်မ နတ်ကွန်း​ကို မီး​နဲ့​တိုက်၊​ ​ေတာင်​ေပါ်ရှိသမျှ သစ်ပင်​ေတွ ​ေြပာင်​ေန​ေအာင်ခုတ်ြပီး​ ​ေဆး​နီရဲရဲြဖန်း​ေစသတဲ့​။ ဒါမှ ​ေထာင်သား​နဲ့​တူ​ေတာ့​မ​ေပါ့​။ (တို့​ဆီမှာ သခင်မြမနန်း​နွယ် လက်ထိပ်နဲ့​ကျိန်း​စက်ရတာလည်း​ အဲဒီသ​ေဘာမျိုး​ထင်ပါရဲ့​)။

     ဒါနဲ့​ ဘယ်လိုကဘယ်လို စာအုပ်​ေတွ မီး​ရှို့​တဲ့​ဆီ​ေရာက်သွား​သလဲဆို​ေတာ့​ ဂလိုဗျ။ မုန်း​ရှန်စစ်သူြကီး​က ​ေအာင်ပွဲ​ေတွရ​ေတာ့​ ​ေနြပည်​ေတာ်မှာ ရာထူး​တိုး​ေပး​တဲ့​အခမ်း​အနား​လုပ်သတဲ့​။ တရုတ်ထံုး​စံ ကမ်း​ေပ့​ ကမ်း​ေပ့​လုပ်ရင်း​ စာတတ်​ေပတတ်တစ်​ေယာက်က မဆင်မြခင် ဘာသွား​ေြပာသလဲဆို​ေတာ့​ “​ေခတ်ကာလ ဘုရင်မင်း​ညီမင်း​သား​များ​ တယ်လည်း​အရပ်သား​ဆန်သကိုး​။ ထီး​ဓ​ေလ့​နန်း​ဓ​ေလ့​ဘာမှ နား​မလည်ြကဘူး​။ ​ေရှး​ထံုး​ပယ်တဲ့​ မင်း​များ​ဟာ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​လည်း​ သက်​ေတာ်ရှည်ဖို့​ ခက်တယ်ဆိုတာ နား​မလည်ြကဘူး​။” လို့​ ဘလိုင်း​ြကီး​ ကစ်လိုက်ပါသတဲ့​။ အဲသလိုမျိုး​ အတိတ်ကိုလှန်ြပီး​ လက်ရှိအာဏာပိုင်​ေတွကို နှက်တဲ့​စကား​မျိုး​ဆို ဆတ်ဆတ်ထိ မခံနိုင်တဲ့​ ဝန်ြကီး​ချုပ်လီဆီနဲ့​ ပွဲြကီး​ပွဲ​ေကာင်း​နွှဲြကပါတယ်။ ကဲကွယ်။

     ဂ​ေလာက်​ေတာင်ရှိမှြဖင့်​ ​ေနာက်ကို ဂလိုမျိုး​ အတိတ်ြပန်ြပန် မလှန်နိုင်​ေအာင် အတိတ်ဟူသမျှ ​ေဖျာက်ြဖက်ြက။ သမိုင်း​ကို သည်က​ေန့​ကပဲ စလိုက်တာ​ေပါ့​ လို့​ အမိန့်​ေတာ်မှတ်လိုက်ြပီး​ သူအုပ်ချုပ်တဲ့​ ချင်မင်း​ဆက်ရဲ့​ အ​ေရှ့​က ရှိရှိသမျှ သမိုင်း​အ​ေထာက်အထား​ ​ေပစာ​ေပရွက်​ေတွကို မီး​ရှို့​ဖျက်ဆီး​လိုက်သတဲ့​။ ​ေဆး​ကျမ်း​ရယ် နတ်ချင်း​ရယ် စိုက်ပျိုး​ေရး​စာအုပ်​ေတွရယ်ကလွဲလို့​ ဘာစာအုပ်မှ မြမင်ချင်ဘူး​။ အမိန့်​ထွက်ြပီး​ တစ်လအတွင်း​ ကုန်​ေအာင်မီး​ရှို့​ရမတဲ့​။ ပညာတတ်​ေတွအဖို့​ စာ​ေပကို အသက်​ေလာက်ြမတ်နိုး​ြကတာမို့​ အ​ေသခံသွား​တဲ့​သူ​ေတွလည်း​ ဘယ်နည်း​မလဲ။ ဖွက်ထား​တာ မိလို့​ေတာ့​ ဂရိတ်​ေဝါလိမ်း​ဖို့​သာြပင်။ သို့​ေသာ်လည်း​ ​ေရှး​ကစာ​ေတွကိုသာဖျက်တာ။ တရုတ်စာ​ေပ​ေတွကို သူ့​လက်ထက်ကစလို့​ တညီတညွတ်တည်း​ တသမတ်တည်း​၊​ အသစ်ကြပန်စသတဲ့​။

    ဒီက​ေန့​ ​ေြပာ​ေြပာ​ေနြကတဲ့​ သမိုင်း​စာမျက်နှာအသစ် ဖွင့်​လှစ်လိုက်သည်ဆိုတာ အဲဒါမျိုး​ထင်ပါရဲ့​။ လူ​ေတွဟာ ပညာနည်း​နည်း​တတ်လာရင် အစိုး​ရကို ​ေဝဖန်ပုတ်ခတ်ြပီး​ မ​ေကာင်း​ြမင်ဖို့​ပဲတတ်တယ်။ သူတို့​ေြကာင့်​ ြပည်သူလူထုက အစိုး​ရအ​ေပါ် အြကည်ညိုပျက်​ေစတယ် လို့​ စွဲချက်တင်ြပီး​ ၄၆၀ ​ေသာ ​ေကျာင်း​သား​များ​ကို အရှင်လတ်လတ် ​ေြမြမှုတ်ပစ်ပါသတဲ့​။ ဝင်ြပီး​ကန့်​ကွက်တဲ့​ သူ့​သား​ေတာ်ကို​ေတာင် ဂရိတ်​ေဝါမှာ ြကည့်​ြကပ်​ေရး​မှူး​သွား​လုပ်​ေစဆို နှင်လိုက်ပါသတဲ့​။

     တကယ်တမ်း​စဉ်း​စား​ြကည့်​ေတာ့​ သူ့​အ​ေနနဲ့​ အတိတ်ကသမိုင်း​ကို ဘယ်လိုလား​နိုင်ပါ့​မလဲ။ သူနဲ့​ယှဉ်ယှဉ်ြပီး​ အ​ေြပာခံရတဲ့​ ဘိုး​ေလာင်း​ေတာ် ​ေဘး​ေလာင်း​ေတာ်ဆိုတာ​ေတွကလည်း​ တကယ်​ေတာ့​ သူနဲ့​ဘာမှ မပတ်သက်ဘူး​။ သူကလျူဖု​ေဝရဲ့​ ကိုယ်လုပ်​ေတာ်ကို ဆွဲစား​တဲ့​ဆီကလာတဲ့​ ​ေဝပါ​ေလ။ သူ့​ဘိုး​သူ့​ေဘး​ေတွမှ မဟုတ်ပဲနဲ့​။ သူ့​မင်း​ဆက်ဟာ သူကသာလျှင် စတယ်။ မင်း​မျိုး​မင်း​ေသွး​ မဟုတ်တဲ့​အတွက် ရာဇအဂင်္ါရုပ်မထွက်တာလည်း​ သဘာဝကျတယ်။ သူကိုယ်တိုင်က​ေတာ့​ အနယ်နယ်အရပ်ရပ်က ပညာတတ်​ေပါင်း​စံုထံမှာ ပညာယူခဲ့​လို့​ ​ေနရာ​ေဒသတစ်ခုတည်း​ကလာတဲ့​ အစွဲ​ေတွအယူ​ေတွကို ထွင်း​ေဖာက်ြပီး​ ​ေတွး​ေတာနိုင်စွမ်း​ရှိတယ်။

    လီဆီသင်တဲ့​ ​ေဒသစွဲ ဝါဒစွဲ မထား​ရတာကို သ​ေဘာ​ေပါက်သလို ဟန်​ေဖး​ဆီ ​ေရး​သွား​တဲ့​ ဘယ်ြပည်နယ်မှာြဖစ်ြဖစ် ဥပ​ေဒဆိုတာ တသမတ်တည်း​ ရှိရမယ်ဆိုတာလည်း​ သူဆက်ကျင့်​သံုး​တယ်။ (သူ့​အတွက် အြကီး​ြကီး​တစ်ကွက်​ေတာ့​ ချန်တာ​ေပါ့​)။ တို့​ဆီမှာ​ေတာ့​ သမိုင်း​ကို သူနဲ့​မစ​ေသာ်ြငား​ သူနဲ့​အဆံုး​သတ်ြပီး​ ​ေနာက်ထပ်ဆက်မ​ေရး​ခိုင်း​တဲ့​ ဘုရင်ြကီး​တစ်ပါး​ေတာ့​ ရှိခဲ့​ေလရဲ့​။ ဇာတ်ပွဲများ​ ြပည်ဖံုး​ကား​ချသလို တိုင်း​ြပည်ကို သူကယ်တင်လိုက်ကတည်း​က The end လို့​ စာတမ်း​ြကီး​ထိုး​ြပီး​ ​ေနာက်ကိစ္စ​ေတွမှန်သမျှ ​ေမာ်ကွန်း​မတင်ပဲ ​ေခတ်နဲ့​မျက်​ေြခြဖတ်ပစ်ခဲ့​သလို ခံစား​ရပါတယ်။

     ​ေကျာင်း​သား​ဆိုရင် စိတ်နာလွန်း​လို့​ အ​ေဆာင်စံနစ်ကို​ေတာင် မရရ​ေအာင် ဖျက်သိမ်း​ခဲ့​တာလည်း​ သူတက်ခဲ့​ဖူး​တဲ့​ တက္ကသိုလ်နယ်​ေြမကို ​ေြမလှန်သင်း​သပ် လုပ်ချင်လို့​လား​မသိ။ သူတို့​တရုတ်ြပည်မှာ​ေတာ့​ ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​ကို ပထမ​ေြမာက်ဧကရာဇ်နဲ့​နှိုင်း​တာ ယင်း​မာရဲ့​ အန်တီ​ေလး​တစ်​ေယာက်တည်း​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ​ေန့​စဉ်ထုတ် သတင်း​စာ​ေတွလည်း​ ပါခဲ့​တယ်။ အဓိကက​ေတာ့​ ယဉ်​ေကျး​မှု​ေတာ်လှန်​ေရး​နဲ့​ပတ်သက်ြပီး​ေတာ့​ ြပန်ထင်ဟပ်ြကတာ​ေပါ့​။ ​

    ေသွး​ထွက်သံယိုလုပ်ြကံမှု​ေတွလည်း​ ပါတာပဲ။ ​ေမာ့်​ကိုဆက်ခံမယ့်​ ကာကွယ်​ေရး​ဦး​စီး​ချုပ် ဗိုလ်ချုပ်လင်​ေြဗာင်က ​ေမာ့်​ခရီး​စဉ်မှာ ​ေလာင်ချာနဲ့​ထုလို့​ အာဏာသိမ်း​မယ့်​အြကံကို လင်​ေြဗာင့်​ကို စိတ်နာ​ေနတဲ့​သမီး​ြဖစ်သူက ဝန်ြကီး​ချုပ် ချူအင်လိုင်း​ြကီး​ကို သွား​ဖွင့်​ေြပာလိုက်တာနဲ့​ တို့​ဆီက အုန်း​ေကျာ်ြမင့်​ြကီး​လို ြဖစ်သွား​တယ်။ သူတို့​က​ေတာ့​ ပိုအြဖစ်ဆိုး​တာ​ေပါ့​ေလ။ ​ေလယာဉ်နဲ့​ထွက်​ေြပး​တဲ့​တစ်မိသား​စုလံုး​ကို မွန်ဂိုး​လီး​ယား​နယ်စပ်​ေရာက်မှ ​ေလယာဉ်ပစ်အ​ေြမာက်နဲ့​ ပစ်ချလိုက်သတဲ့​။ တကယ်​ေတာ့​ သမိုင်း​စက်ဝန်း​ဆိုတာ တပတ်လည်တတ်တဲ့​သ​ေဘာရှိပါတယ်။ အရင်တုန်း​က အြဖစ်​ေတွကလည်း​ အခုြပန်ြဖစ်​ေနတုန်း​ပဲ။

    အခုြဖစ်​ေနတာမျိုး​ေတွကလည်း​ ​ေနာင်ကို ထပ်မြဖစ်​ေတာ့​ဘူး​ ဘယ်သူ​ေြပာနိုင်လို့​လဲ။ သမိုင်း​က​ေန သင်ခန်း​စာယူတတ်တဲ့​သူက​ေတာ့​ အဲသည်သံသရာစက်ဝန်း​ကိုလှည့်​ရင်း​ သူလိုချင်တဲ့​ဆီကို ​ေရာက်​ေအာင် ​ေစလိမ့်​မယ် ထင်တယ်​ေနာ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.