• “စကား​နား​ေယာင် မိုး​မီး​ေလာင်”

    ယင်း​မာတို့​ တရုတ်ြပည်ကို အလည်ြပန်ြဖစ်​ေတာ့​ ရှန်တံုနယ်က ချူဖူြမို့​က​ေလး​ကို ဝင်ြဖစ်ပါတယ်။ ကွန်ြဖူး​ရှပ်စ်ရဲ့​ ​ေမွး​ဇာတိြဖစ်ြပီး​ သခင်္ျိုင်း​ဂူလည်း​ရှိတယ်။

    Confucious Temple တဲ့​။ အဲဒီထဲမှာ ကွန်ြဖူး​ရှပ်စ်ကစလို့​ သူ့​မျိုး​ရိုး​စဉ်ဆက်ကို ဖွား​ရက် ​ေသရက် အတိအကျနဲ့​ မှတ်တမ်း​တင်ထား​ခဲ့​တာ လွန်ခဲ့​တဲ့​ နှစ်​ေပါင်း​ ၂၅၀၀ ​ေကျာ်ကဆို​ေတာ့​ မျိုး​ဆက်​ေပါင်း​ ၇၇ ဆက်​ေတာင်ရှိသတဲ့​။ ၁၉၄၀ မှာ ဂျပန်​ေတွ ကျူး​ေကျာ်ဝင်​ေရာက်လာလို့​ မျိုး​ဆက်​ေနာက်ဆံုး​ေယာကင်္ျား​ေလး​က ထိုင်ဝမ်ကို ထွက်​ေြပး​သွား​ေတာ့​မှ အစအန​ေပျာက်သွား​ေတာ့​တယ်။

    ဟန်မင်း​ဆက်လက်ထက်တုန်း​က ​ေကျာင်း​ေတာ်ကို ြပုြပင်ဖို့​ အုတ်နံရံတစ်ခုကို ြဖိုချလိုက်တဲ့​အခါ အထဲက စာအုပ်​ေတွ ထွက်လာလို့​ စာအုပ်မီး​ရှို့​သူြကီး​လက်က​ေဝး​ေအာင် သိုဝှက်သိမ်း​ဆည်း​ထား​မှန်း​ အ​ေထာက်အထား​ြဖစ်ခဲ့​ပါတယ်။ အဲသည်​ေနာက်ပိုင်း​ မင်း​ဆက်များ​က ​ေကျာင်း​ေတာ်ကို အလည်​ေရာက်တဲ့​အခါ အမှတ်တရ​ေကျာက်စာတိုင်များ​ ​ေရး​ထိုး​သွား​လို့​ သမိုင်း​မှတ်တမ်း​ ကျန်ရစ်တာ​ေပါ့​။ တပ်နီ​ေတွလက်ထက်​ေရာက်မှပဲ တန်ဖိုး​ထား​ရ​ေကာင်း​မှန်း​မသိပဲ အ​ေပါ်က​ေန ​ေတာင်ြခစ်​ေြမာက်ြခစ် ဖျက်ဆီး​ခံရတာ နှ​ေြမာစရာပဲ။

    အဲဒီကြပန်​ေတာ့​ ရှန်ရှီနယ်က ရှိအန်း​ြမို့​ကို ခရီး​ဆက်တယ်။ အရင်တုန်း​က ချင်ြပည်နယ်ရဲ့​ ရှန်း​ယန်ြမို့​ေဟာင်း​ကို သွား​ဖို့​ေလ။ ​ေဝြမစ်ကမ်း​ပါး​မှာ ခုနှစ်ြပည်​ေထာင်အလံုး​ကို စုရံုး​ဝါး​ြမိုြပီး​ တည်ထား​ခဲ့​တဲ့​ နန်း​ေတာ်ရာအ​ေဟာင်း​က အခု​ေတာ့​ အုတ်ပံုကမူကုန်း​ေတွ ြဖစ်ကုန်ြပီ​ေပါ့​။ နန်း​ေဆာင်​ေတာ်ကူး​ဖို့​ ​ေစာင်း​တန်း​က​ေလး​ေတွ တစ်ဆစ်ချိုး​ တစ်ဆစ်ချိုး​ေတွ့​ခဲ့​တယ်။ အုတ်ချပ်၊​ ​ေြကွြပား​၊​ ​ေရကန်၊​ ​ေရဆင်း​ပိုက်က​ေလး​ေတွလည်း​ စံနစ်တကျရှိတယ်။ တချို့​နံရံ​ေတွ​ေပါ်မှာ တန်ဆာဆင်ထား​တဲ့​ ရုပ်ပံုပန်း​ချီ အနုပညာလက်ရာ​ေတွလည်း​ ကျန်​ေသး​တယ်။

    အနီ​ေရာင်မြပယ်​ေသး​တဲ့​ နန်း​မတိုင်လံုး​ြကီး​ေတွကို ​ေတွ့​တဲ့​အခါ အသံနက်ြကီး​နဲ့​ တဟား​ဟား​ရယ်​ေနတဲ့​ ဆရာြကင်ြကီး​ကို​ေတာင် မျက်လံုး​ထဲမှာ ြမင်​ေယာင်လာတယ်။ ဘယ်နား​က တိုင်က​ေလး​မှာ မှီ​ေနခဲ့​သလဲ မဆိုနိုင်။ ဧကရာဇ်မင်း​ရဲ့​ သခင်္ျိုင်း​ေတာ်ဟာ ​ေတာင်ပူစာငယ်က​ေလး​သဏ္ဍန် ​ေမာက်တက်သွား​ြပီး​ နှစ်ပရိ​ေစ္ဆဒြကာ​ေအာင် ရာသီဥတုဒဏ်ကို ခံရတာမို့​ ​ေြမ​ေအာက်ကို ​ေတာ်​ေတာ် နိမ့်​ဝင်သွား​ခဲ့​လိမ့်​မယ် လို့​ ယူဆြကပါတယ်။ ခုထက်ထိ​ေတာ့​ ဘယ်သူမှ တူး​ဆွ​ေဖာ်ထုတ်တဲ့​သူ မရှိ​ေသး​ဘူး​။ သည်အတိုင်း​ ထိမ်း​သိမ်း​ထား​တယ်။

    ဧကရာဇ်ြကီး​က သူစနန်း​တက်တဲ့​ ၁၃ နှစ်သား​အရွယ်ကတည်း​က သူ​ေသရင်ြမှုတ်ဖို့​ သခင်္ျိူင်း​ေတာ်ကို စတင်​ေဆာက်လုပ်ခဲ့​တယ် လို့​ဆိုတယ်။ ၂၆ နှစ်အြကာမှာ တိုင်း​ြပည်အလံုး​ စည်း​ရံုး​ြပီး​ခဲ့​တဲ့​ေနာက် နိုင်ငံတဝှမ်း​လံုး​က အလုပ်သမား​ ပညာရှင်​ေပါင်း​ ၇ သိန်း​ကို ဆင့်​ေခါ်​ေစခိုင်း​ခဲ့​ပါသတဲ့​။ (သူ​ေသရင် သူ့​ေနာက်ပါသွား​မယ့်​ဟာလို့​ အယူရှိ​ေတာ့​ ဂ​ေလာက်​ေတာ့​ ​ေလာ​ေဆာ်​ေပမ​ေပါ့​)။ အုတ်စီနံရံအတွင်း​က ​ေြကး​သား​ကွပ်ထား​တဲ့​ ​ေခါင်း​တလား​ြကီး​ထဲမှာ ​ေလျာင်း​စက်​ေတာ်မူတဲ့​ မင်း​တရား​ြကီး​နဲ့​အတူ ပါသွား​ေစဖို့​ တရုတ်ြပည်​ေြမပံုြကီး​ကို ယန်စီြမစ် ြမစ်ဝါြမစ် ြမစ်ငယ်ငါး​ရာပါမကျန် ပံုတူက​ေလး​ေတွကို ြပဒါး​နဲ့​ စီး​ဆင်း​ေန​ေစသတဲ့​။ ​ေရွှ​ေငွ ​ေကျာက်သံပတ္တြမား​၊​ အဖိုး​မြဖတ်နိုင်တဲ့​ ရတနာများ​ဆိုတာက​ေတာ့​ ကု​ေဋကုဋာပါတဲ့​။ လက်နက် ​ေငွ​ေြကး​ အသံုး​အ​ေဆာင်များ​အြပင် စာအုပ်များ​လည်း​ အများ​အြပား​ပါသတဲ့​။

     အုတ်ဂူအမိုး​ခံုး​ြကီး​ကို ​ေြကး​နီနဲ့​မိုး​ထား​ြပီး​ ြကယ်အစံု လအစံု နက္ခတ်တာရာများ​ကို ရတနာပုလဲများ​နဲ့​ စီဆွဲထား​သတဲ့​။ သူ့​ပစ္စည်း​ေတွ သူများ​လာယူမှာလည်း​ ​ေြကာက်လို့​ ဓါး​စက်လှံစက် ​ေလး​ြမား​စြကာများ​လည်း​ တပ်ဆင်ထား​သတဲ့​။ ကိုယ့်​ဆီက ​ေရွှတိဂံု​ေစတီဓါတ်​ေတာ်တိုက်ထဲမှာ စီရင်ထား​တာ​ေတွနဲ့​ အတူတူလိုပဲ လို့​ ​ေအာင့်​ေမ့​ရင်း​ စဉ်း​စား​မိတာက ြဖစ်နိုင်ပါတယ်။ ​ေခတ်ချင်း​က သိပ်မှ မကွာပဲ။ ရှိရှိ မရှိရှိ၊​ အဲသည်အချိန်က အဲသလိုပဲ ခပ်ြကွား​ြကွား​ေလး​ မှတ်တမ်း​တင်ထား​တာလည်း​ ြဖစ်ရင်ြဖစ်မှာ​ေပါ့​။

    သူ့​မလှမ်း​မကမ်း​မှာ လယ်သမား​တစ်​ေယာက် ​ေရတွင်း​တူး​ရင်း​ အမှတ်မထင် တူး​ေဖာ်မိသွား​တာ​ေတွက​ေတာ့​ စဉ့်​ရည်သုတ် ရဲမက်စစ်သည်များ​၊​ ​ေလး​သည်​ေတာ်များ​၊​ ြမင်း​ရည်တက်များ​ နဲ့​ စစ်ြမင်း​ စစ်ရထား​ေပါင်း​များ​စွာပါပဲ။ (ဂျက်ကီချန်း​ရုပ်ရှင်ထဲကဟာ​ေတွက တကယ် ရှိခဲ့​သကိုး​) ဓါး​လှံလက်နက်​ေလး​ြမား​ အစစ်ြကီး​ေတွ တပ်ဆင်ထား​ြပီး​ ချပ်ဝတ်တန်ဆာ အစံုအလင်နဲ့​ တကယ့်​လူအရွယ်အစား​ရှိြပီး​ တစ်ရုပ်နဲ့​တစ်ရုပ် မျက်နှာ​ေပါက် မျက်နှာထား​ချင်း​ေတာင် ဆင်တူမရှိတဲ့​ အဲသည်စစ်သည်​ေတာ်များ​ဟာ ကမ္ဘာ့​အံ့​ဖွယ်ထဲမှာ​ေတာင် ပါသွား​ပါ​ေလ​ေရာ။ အဲသလို အခန်း​ကျယ်ြကီး​ သံုး​ခု တူး​ေဖာ်ထား​ြပီး​ အခန်း​ (၂) မှာ အထူး​တပ်သား​နဲ့​ အရာရှိ​ေတွ၊​ ြမင်း​ေလး​ေကာင်ကတဲ့​ ​ေြကး​သား​စစ်ရထား​ြကီး​ေတွပါြပီး​ အခန်း​(၃) မှာ​ေတာ့​ စစ်ဗိုလ်ချုပ်​ေတွ ဗျူဟာ​ေဆွး​ေနွး​တိုင်ပင်​ေနပံုပါတဲ့​။ ဆင်ရိုး​၊​ ြမင်း​ရိုး​များ​ပါ​ေတွ့​တဲ့​အတွက် တိရစ္ဆာန်အရှင်များ​ကို​ေတာင် ဂူသွင်း​စ​ေတး​ခဲ့​တယ် လို့​ ယူဆနိုင်ပါတယ်။ ယာဇ်ပူ​ေဇာ်တာမျိုး​လည်း​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မှာ​ေပါ့​။

     ​ေသရမှာကို အလွန်​ေြကာက်သ​ေလာက် ​ေသဖို့​အ​ေရး​ကိုလည်း​ အဲသ​ေလာက်​ေတာင် ြပင်ဆင်သွား​တဲ့​ ဧကရာဇ်ြကီး​ ဘယ်လိုများ​ ​ေသသွား​ရှာသလဲ သိချင်မလာဘူး​လား​။ ဘီစီ ၂၁၁ ခုမှာ တဲ့​ … ။ ပဥ္စမြမာက်တိုင်း​ခန်း​လှည့်​လည်ဖို့​ ြပင်ဆင်တဲ့​အချိန်မှာ ဘုရင်မင်း​ြမတ်က ယံုမှား​သံသယ​ေတွနဲ့​ သိပ်ကို လျှို့​ဝှက်​ေနပါြပီ။ ဝန်ြကီး​ချုပ်ြဖစ်တဲ့​ အသက် ရဝ​ေကျာ် အဖိုး​ြကီး​ လီဆီရယ်၊​ ​ေသနာပတိချုပ် မုန်း​ရှန်ရဲ့​ညီ မုန်ယိရယ်၊​ သူ့​အနား​မှာ အပါး​ေတာ်ြမဲြဖစ်​ေနတဲ့​ ကုန်း​ကုန်း​ြကီး​ ​ေဂျာင်​ေကာရယ်ပဲ တိတ်တိတ်က​ေလး​သွား​ဖို့​ ြပင်ပါသတဲ့​။ သွား​ခါနီး​ကျမှ အငယ်ဆံုး​သား​ေတာ်​ေလး​ ဝှူဟဲက လိုက်ပါရ​ေစ အတင်း​ပူဆာတာနဲ့​ ​ေခါ်သွား​တယ်။ အကုန်လံုး​က​ေတာ့​ လူရင်း​ေတွချည့်​ပါပဲ။

    လက်တိုလက်​ေတာင်း​ခိုင်း​ဖို့​ေခါ်သွား​တဲ့​ ကုန်း​ကုန်း​ြကီး​ ​ေဂျာင်​ေကာတစ်​ေယာက်ပဲ လူစိမ်း​ပါတယ်။ သူကအစတုန်း​က​ေတာ့​ ​ေချာင်ြပည်နယ်က။ သူ့​အ​ေဖကရာဇဝတ်မှု ကျူး​လွန်တဲ့​အတွက် အ​ေမပါ ​ေထာင်သွင်း​အကျဉ်း​ချခံရတဲ့​အခါ ​ေထာင်ထဲမှာ ဘုရား​သခင်​ေပး​ေသာသား​ေတာ်အြဖစ်နဲ့​ ​ေမွး​လာလို့​ သူတို့​ေခတ်ထံုး​စံအတိုင်း​ ဥထုဇဉ်လူသား​အြဖစ် နန်း​ေတာ်ထဲက မာမီများ​ထံပို့​လိုက်တယ်။ ​ေကာင်​ေလး​က ငယ်သာငယ် ​ေတာ်တယ်​ေလဆိုြပီး​ မာမီတို့​က​ေမွး​စား​လိုက်​ေတာ့​ အရှင်​ေမွး​ ​ေန့​ချင်း​ြကီး​ြပီး​ အပါး​ေတာ်ြမဲြဖစ်သွား​သတဲ့​။ ဘုရင်မင်း​ြမတ် အမိန့်​ေတာ်ြပန်တဲ့​အခါတိုင်း​ သူကထွက်ထွက် ဖတ်ြပရတာ​ေလ။ တရုတ်ကား​ေတွ ခဏခဏြကည့်​ေပး​ရင်​ေတာ့​ အဲဒါမျိုး​ေတွ ​ေတွ့​ဖူး​သွား​လိမ့်​မယ်။

    တို့​ဆီမ​ေတာ့​ သံ​ေတာ်ဆင့်​မင်း​ ​ေခါ်မလား​မသိ။ ​ေဂျာင်ကုန်း​ကုန်း​တို့​ အခရာကျချက်က​ေတာ့​ မင်း​သား​ေလး​ ဝှူဟဲရဲ့​ အြကီး​ေတာ် ကျူရှင်ဆရာ ဂုရုြကီး​လည်း​ ြဖစ်လိုက်​ေသး​တာ။ ဆယ်​ေကျာ်သက်အရွယ် မနူး​မနပ်မင်း​သား​ေလး​ကို ​ေထာင်ထဲမှာ​ေမွး​ြပီး​ မာမီ​ေတွအိမ်ကထွက်တဲ့​ သူ့​ဆရာက ဘယ်ပံုဘယ်နည်း​ မီး​ေသ​ေအာင်ထိန်း​ထား​မလဲဆိုတာ ​ေတွး​ြကည့်​ရင် ​ေြကာက်စရာြကီး​ေနာ်။ ရှစ်စပ်ကဂျင်ဂျင်လည်တဲ့​ ​ေဂျာင်ကုန်း​ကုန်း​ လူပါး​ပုလင်း​ထိတဲ့​အခါလည်း​ ရှိခဲ့​ဖူး​သတဲ့​။ ရာဇဝတ်မှုတစ်ခုမှာဝင်ပါရင်း​ ြပစ်မှုထင်ရှား​တဲ့​အတွက် ​ေသဒဏ်စီရင်ခံလိုက်ရတာ လူြကီး​အိမ်က ကျူရှင်ဆရာမို့​သာ သီသီက​ေလး​လွတ်သွား​သတဲ့​။ တရား​သူြကီး​က အခုပါလာတဲ့​ စစ်သူြကီး​မုန်ယိဆို​ေတာ့​ သူ့​ဘက်က​ေတာ့​ “​ေတွ့​ြက​ေသး​တာ​ေပါ့​ ​ေအ” ဆိုြပီး​ မျက်​ေစာင်း​တထိုး​ထိုး​ ရှိ​ေနပါလိမ့်​မယ်။

    ဘုရင်မင်း​ြမတ်ဟာ ယန်စီြမစ်ကိုစုန်ဆင်း​သွား​ြပီး​ အ​ေရှ့​ဘက်ပင်လယ်ကို​ေရာက်​ေတာ့​ တစ်ညမှာ သူနဲ့​ ပင်လယ်နတ်ဘီလူး​နဲ့​ စီး​ချင်း​ထိုး​ရတယ် လို့​ အိပ်မက်မက်သတဲ့​။ အဲဒီငါး​ဘီလူး​ြကီး​က ​ေရထဲမှာကင်း​လှည့်​ေနရင်း​ သူလွှတ်လိုက်တဲ့​သူ​ေတွ မ​ေသ​ေဆး​ရှာမ​ေတွ့​ေအာင် ​ေနှာက်ယှက်​ေနတာ လို့​ ​ေြပာသွား​ေတာ့​ ​ေနာက်​ေန့​မနက်မှာ စိတ်တိုတိုနဲ့​ ပင်လယ်ထဲထွက်ြပီး​ ​ေဝလငါး​ြကီး​တစ်​ေကာင်ကို​ေတာင် ရ​ေအာင်သတ်ခဲ့​ေသး​သတဲ့​။ အဲဒီက ြပန်လာတဲ့​ေနာက်​ေတာ့​ ရုတ်တရက် ​ေနထိုင်မ​ေကာင်း​ြဖစ်ရာက ​ေသခမူနာသ​ေရာ၌တည်း​ ဆိုတဲ့​ဘူတာဆိုက်လာတယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​သူ့​ေရှ့​ ဘယ်သူမှ ​ေသစကား​ မ​ေြပာရ ​ေသစကား​ေြပာရင် ​ေသဒဏ်လို့​ အမိန့်​ထုတ်​ေသး​တာ။ မ​ေြပာနဲ့​ဆိုလည်း​ မ​ေြပာရံု​ေပါ့​။ ဒါ​ေပမယ့်​ မ​ေသနဲ့​ဆိုတိုင်း​ မ​ေသမှာမှ မဟုတ်တာ။ သူကိုယ်တိုင်​ေသစကား​ထုတ်​ေြပာရမယ့်​အချိန်​ေရာက်လာ​ေတာ့​ ကုန်း​ကုန်း​ြကီး​ကို လက်ယပ်​ေခါ်ြပီး​ ​ေသတမ်း​အမိန့်​ေတာ်ကို ြပန်ပါတယ်။ သူ့​ကန့်​လန့်​တိုက်လို့​ ဂရိတ်​ေဝါ​ေဆာက်တဲ့​ဆီလွှတ်ထား​တဲ့​ သား​ေတာ်ြကီး​ ဖူဆူကို “စာရရချင်း​ ရှန်း​ယန်ြမို့​ေတာ်ကိုြပန်ပါ။

    မသာ​ေတာ်ကိစ္စ ထံုး​စံနဲ့​အညီလုပ်ပါ။” လို့​မှာသွား​ြပီး​ ကံ​ေတာ်ကုန်သွား​လို့​ စာပို့​ဆက်သား​လက်​ေတာင် စာကို မအပ်လိုက်ရ​ေသး​ဘူး​တဲ့​။ ဒီလိုနဲ့​ အင်မတန်ဘုန်း​ြကီး​တဲ့​ တရုတ်ဧကရာဇ်ြကီး​ခမျာ သက်​ေတာ် ၄၉ နှစ် နန်း​စံသက် ၃၆ နှစ်မှာ ​ေရွှနန်း​ေတာ်နဲ့​ မိုင်​ေပါင်း​တစ်​ေထာင်​ေလာက် ​ေဝး​တဲ့​အရပ်မှာ ဝန်အိုြကီး​တစ်​ေယာက်၊​ သား​ငယ်မင်း​သား​တစ်ပါး​၊​ ကုန်း​ကုန်း​ြကီး​တစ်ြခမ်း​နဲ့​ အ​ေြခွအရံအနည်း​ငယ် ​ေရှ့​ေမှာက်မှာ နတ်ရွာစံသွား​ပါတယ်။ မုန်ယိက​ေတာ့​ ​ေနမ​ေကာင်း​စမှာ နန်း​ေတာ်ြပန် ယြတာ​ေချခိုင်း​ထား​လို့​ မရှိဘူး​။ နဂိုကတည်း​က အိမ်​ေရှ့​အရာအပ်ထား​တဲ့​သူမရှိတာရယ်။ ​

    ေသတာ​ေတာင် ဘယ်သူ့​ကို နန်း​တက်ခိုင်း​ရမယ် လို့​ မှာမသွား​တာရယ်​ေြကာင့်​ အ​ေမျှာ်အြမင်ရှိတဲ့​ လီဆီက နာ​ေရး​သတင်း​ကို အထူး​လျှို့​ဝှက်ထား​ရှိြပီး​ ​ေနြပည်​ေတာ်အ​ေရာက် မသာ​ေတာ်ကို ရထား​နဲ့​ သယ်​ေစပါတယ်။ လမ်း​ခရီး​မှာရှိတဲ့​ နယ်စား​ပယ်စား​များ​က ​ေလျှာက်ထား​ချက်​ေတွ တင်ြပလာရင်လည်း​ ကုန်း​ကုန်း​ြကီး​ကပဲ ရထား​အတွင်း​သို့​တင်ြပသ​ေယာင်နဲ့​ တံဆိပ်​ေတာ်ခပ်နှိပ်ြပီး​ အမိန့်​ြပန်​ေပး​ပါတယ်။ အချိန်မှန်မှန် စား​ေတာ်ဆက်ြခင်း​ ​ေရွှနား​ေတာ်သွင်း​ြခင်း​များ​ကိုလည်း​ ဟန်မပျက် ဆက်လုပ်​ေစသတဲ့​။ တို့​ဆီမှာလည်း​ အ​ေလာင်း​မင်း​တရား​ြကီး​ နတ်ရွာစံတဲ့​အခါ အဲသလိုပဲ ​ေရွှဘိုအ​ေရာက် ြပန်သယ်ခဲ့​ြကတယ် မဟုတ်လား​။ တရုတ်ြပည်မှာလည်း​ ဒီလိုလုပ်တာ ဘာဆန်း​သလဲ။ ခုထက်ထိ​ေတာင် လုပ်လို့​မဝ​ေသး​ဘူး​တဲ့​။ ​

    ေမာ်စီတံုး​ြကီး​က ဗိုလ်ချုပ်လင်​ေြဗာင်ကို ​ေလယာဉ်အစီး​လိုက် ပစ်ချလိုက်ြပီး​ အဲသည်သတင်း​ကို အ​ေမှာင်ချထား​တာ ဘယ်​ေလာက်​ေတာင် ြကာတယ်မှတ်လဲ။ ​ေသတာက ၁၉၇၁ စက်တင်ဘာ ၁၂ ရက်က။ ​ေအာက်တိုဘာလထုတ် တရုတ်ြပည်သူ့​ေန့​စဉ်မှာ ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​နဲ့​ လင်​ေြဗာင်ြကီး​နဲ့​ ဓါတ်ပံုအြကီး​ြကီး​ေတွ မျက်နှာဖံုး​မှာတင်ြပီး​ မိန့်​ခွန်း​စကား​ေတွ ​ေြခွ​ေနလိုက်ြကတာ။ ​ေနာက်တစ်လ​ေလာက်ြကာ​ေတာ့​လည်း​ ရှန်နန်မန်ပန်း​ြခံမှာ ​ေခါင်း​ေဆာင်ြကီး​နှစ်​ေယာက် အတူတကွ အပူ​ေဇာ်ခံ​ေနလိုက်ြကတာ ​ေဆာင်ပုဒ်​ေတွ၊​ မှာတမ်း​ေတွ ​ေဝလို့​။ ​ေနာက်​ေန့​ လူကိုယ်တိုင် မိန့်​ခွန်း​ထွက်​ေြပာရမယ်ဆို​ေတာ့​မှ အခမ်း​အနား​စခါနီး​ လံုြခံု​ေရး​ အ​ေြကာင်း​ြပြပီး​ ကပ်ြဖုတ်လိုက်တယ်။

    နိုဝင်ဘာ၂၇ ရက်ထုတ် ဝါရှင်တန်ပို့​စ်က “လင်​ေြဗာင် ​ေသြပီ ဟု ယူဆရ” လို့​ မျက်နှာဖံုး​သတင်း​ပါလာတာ​ေတာင် သူတို့​ြပည်တွင်း​မှာ​ေတာ့​ မုန်လာဥလုပ်ထား​တုန်း​။ ၁၉၇၂ ဇန္နဝါရီလမှာ ​ေဒါ်​ေလး​ငယ်တို့​ ရှန်ဟိုင်း​မှာ ပါတီအစည်း​အ​ေဝး​တက်​ေတာ့​ လင်​ေြဗာင်ရဲ့​မိန့်​ခွန်း​ပါတဲ့​ ပထမစာမျက်နှာနှစ်ရွက်ကို ဆုတ်ခိုင်း​တာ ဘယ်သူမှ မဆုတ်ရဲြကဘူး​တဲ့​။

     “ဟဲ့​။ စဉ်း​စဉ်း​စား​စား​လဲ ​ေြပာမှ​ေပါ့​။ လင်​ေြဗာင်ဆိုတာ ဥက္ကဋ္ဌြကီး​ေမာ်ြပီး​ရင် အြကီး​ဆံုး​ေခါင်း​ေဆာင်​ေနာ်။ ကာကွယ်​ေရး​ဦး​စီး​ချုပ်လည်း​ ြဖစ်တယ်။ ဒီလိုလူမျိုး​ကို အခုပဲ နှစ်ဖက်ချွန်၊​ သစ္စာ​ေဖာက်၊​ လုပ်ြကံပုန်ကန်သူ လို့​ စွပ်စွဲခိုင်း​တာ ငါ​ေတာ့​ မ​ေြပာရဲ​ေပါင်။ ​ေတာ်ြကာ စကား​နား​ေယာင် မိုး​မီး​ေလာင် ​ေနမှြဖင့်​။” (Words that would cause our nation to perish.) 

    လို့​ ​ေဒါ်​ေလး​ငယ်က​ေတာ့​ ​ေြပာခဲ့​သတဲ့​။ အဲသလို သတင်း​အ​ေမှာင်ချြပီး​ ဖံုး​ဖိထား​တာဟာ ​ေဂျာင်ကုန်း​ကုန်း​တို့​လို အြကံသမား​ေတွ အတွက်​ေတာ့​ ​ေအး​ေအး​ေဆး​ေဆး​ ကုလား​ဖန်ထိုး​ဖို့​ အခွင့်​ေကာင်း​ရတာပါပဲ။ သူ့​လက်ထဲမှာ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ရဲ့​ မှာတမ်း​စာလွှာြကီး​လည်း​ ရှိတယ်။ ရာဇတံဆိပ်တံုး​ေတာ်ြကီး​လည်း​ ရှိတယ်။ ဝှူဟဲမင်း​သား​ေလး​ကို အပိုင်ကိုင်လိုက်ရင် ဒီထက်ခိုင်တာ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။

    “ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​။ ခမည်း​ေတာ်ဘုရား​က နန်း​လျာကို ဘယ်သူ့​ကိုမှ လွှဲအပ်​ေတာ်မူမသွား​ဘူး​။ ​ေနာင်ဘုရား​အတွက် စာသဝဏ်သာ ​ေစသွား​တယ်။ ရှန်း​ယန်​ေရာက်လို့​ ​ေနာင်ဘုရား​နန်း​သိမ်း​လိုက်ရင် ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​မှာ သိမ်း​ပိုက်စရာ ​ေြမတစ်လက်မ​ေတာင် ကျန်မှာ မဟုတ်​ေတာ့​ဘူး​။ ဘယ့်​နှယ်လုပ်ြကမတုန်း​ဖျာ့​။” 

    “ခမည်း​ေတာ်ဘုရား​က ​ေရွှဉာဏ့်​ရှင်ပီပီ စီစဉ်ညွှန်ြကား​ထား​ြပီး​ ရှိပါလိမ့်​မယ်။ သူကမှ ကိုယ့်​လွှဲအပ်​ေတာ်မူမသွား​မှြဖင့်​ ရှိပါ​ေစ​ေတာ့​။” 

    “ဟင့်​..။ ဒီလို​ေတာ့​လည်း​ ဘယ်ဟုတ်ပါ့​မလဲ။ ​ေလာ​ေလာဆယ် တိုင်း​ြပည်ကံြကမ္မာဟာြဖင့်​ ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​၊​ အဘိုး​လီဆီ နဲ့​ ကျွန်​ေတာ်မျိုး​ြကီး​ သံုး​ေယာက်လက်ထဲမှာပဲ ရှိတယ်။ သွန်လိုသွန် ​ေမှာက်လို​ေမှာက်။ သ​ေဘာ​ေပါက်​ေတာ်မူစမ်း​ပါဖျာ့​။ သူများ​လုပ်သမျှခံရတဲ့​ဘဝနဲ့​ ကိုယ်လုပ်သမျှ သူများ​ခံရတဲ့​ဘဝ၊​ သူများ​အအုပ်ချုပ်ခံဘဝနဲ့​ အုပ်စိုး​သူဘုရင်ဘဝနဲ့​ဟာ အတူတူ မှတ်​ေနလို့​လား​။ ဆင်ြခင်​ေတာ်မူပါ။” 

    “ကိုယ်ကအငယ်ြဖစ်လျက် ​ေနာင်ဘုရား​အ​ေပါ် နွား​ေရှ့​ထွန်ကျူး​ မြပုချင်ပါဘူး​။ ခမည်း​ေတာ်ရဲ့​အလို​ေတာ်ကိုဆန့်​ကျင်တဲ့​ သား​မိုက်လည်း​ မြဖစ်ပါရ​ေစနဲ့​။ ထိုက်တန်တဲ့​အစွမ်း​အစ မရှိပဲနဲ့​ မတရား​သြဖင့်​ ရာထူး​ယူတာဟာ အများ​သူငါ ကဲ့​ရဲ့​ြပစ်တင်စရာြကီး​ပါ။ ဒီသံုး​ချက်စလံုး​ဟာ ပညာနဲ့​အုပ်ချုပ်တဲ့​သူတစ်​ေယာက်ြဖစ်ဖို့​ ဘယ်လိုမှ မအပ်စပ်တဲ့​အမူအကျင့်​ေတွပါ။ ​ေသရင် အပါယ်ကျမှာ​ေတာ့​ ​ေြပာစရာ​ေတာင် မလိုဘူး​။” ​

    ေတာ်​ေတာ်တတ်တဲ့​ ကိုတတ်ပက​ေလး​ဟာ မာမီ​ေဂျာင့်​အတွက်​ေတာ့​ နှစ်ခါလှည့်​စာ မရှိပါဘူး​။ သမိုင်း​ထဲမှာ ကိုယ့်​ဆရာကို ြပန်သတ်လို့​ လူထုအ​ေပါင်း​က ​ေသာင်း​ေသာင်း​ဖျဖျ အား​ေပး​ြကတဲ့​ ဝန်ြကီး​တစ်ပါး​အ​ေြကာင်း​ကို အစြပု၊​ သား​သမီး​အြဖစ် အသိအမှတ်မြပုလို့​ ကိုယ့်​အ​ေဖကိုယ်ြပန်သတ်တဲ့​ သား​တစ်​ေယာက်ကို ကွန်ြဖူး​ရှပ်စ်ြကီး​က​ေတာင် လက်ခုပ်ဩဘာ​ေပး​ေြကာင်း​ ပံုြပင်​ေလး​ေတွ အရင် ပစ်သွင်း​လိုက်ပါတယ်။ ြပီး​မှ ​ေယာကင်္ျား​ေကာင်း​အာဇာနည်တို့​မည်သည် အလုပ်ြကီး​အကိုင်ြကီး​လုပ်တဲ့​အခါ မဆင်မြခင် ြပုမူ​ေလ့​မရှိသလို ဆိုင်း​တွြငင်း​ဆိုြခင်း​ြဖင့်​လည်း​ အံဖွယ်သရဲ ထူး​ကဲ​ေသာ​ေအာင်ပွဲတို့​ ရရှိနိုင်မှာ မဟုတ်​ေြကာင်း​။

    သား​ေကာင်း​ဇာနည် ဘာမထီမှန်ရင် နတ်ဆိုး​မိစ္ဆာများ​ေတာင် တား​ဆီး​လို့​မရနိုင်​ေြကာင်း​၊​ ​ေသ​ေသြခာြခာ စဉ်း​စား​ချင့်​ချိန်ြပီး​ သတ္တိြပဖို့​ အချိန်တန်ြပီ ြဖစ်တဲ့​အ​ေြကာင်း​။ အ​ေြကာက်တရား​ နဲ့​ စိုး​ရွံ့​မှုဆိုတာ အရှံုး​မှတပါး​ ဘာကိုမှ မ​ေဆာင်ကျဉ်း​နိုင်​ေြကာင်း​ အမျိုး​မျိုး​ေညှာ်ပါ​ေလ​ေတာ့​တယ်။ ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​က မီး​စိမ်း​ြပ​ေတာ့​မှ
     “ဘိုး​ေတာ်ြကီး​ လီဆီကို ဆွဲစိဖို့​ကျန်​ေသး​တယ်။ ကျွန်​ေတာ်မျိုး​ြကီး​ကို ဂျင်နရယ်ပါဝါ စပါယ်ရှယ်ပါဝါ​ေတွ ​ေပး​ေတာ်မူပါ” 
    လို့​ ချုပ်လိုက်သတဲ့​။ လူကဲခတ်မညံ့​တဲ့​ မာမီ​ေဂျာင်ဟာ လီဆီဘိုး​ဘိုး​ ဘာြကိုက်သလဲဆိုတာလည်း​ ​ေကာင်း​ေကာင်း​သိတာပါပဲ။ ​ေလာကမှာ အာဏာနဲ့​ေငွ မမက်တဲ့​လူရယ်လို့​ ရှိလို့​လား​။ ရှိရင်ြပစမ်း​ပါ။ များ​လည်း​ြကည့်​ချင်တယ်။ တစ်ခုပဲ။

    သူက ​ေလာ​ေလာဆယ် နန်း​ေတာ်ထဲမှာ ရာထူး​လည်း​အြကီး​ဆံုး​၊​ လစာဝင်​ေငွလည်း​ အြမင့်​ဆံုး​။ သည်လိုလူကို တစ်ချီတည်း​နဲ့​ ပိုင်​ေအာင် မချုပ်နိုင်ရင် ငုတ်တုတ်​ေမ့​သွား​မယ်။ ​ေခါင်း​ေတာင်ြပုတ်သွား​ဦး​မှာ။ ဒါ​ေပမယ့်​ မပူပါနဲ့​။ မာမီ့​တာဝန်ထား​။

     “ဘိုး​ဘိုး​ေရ။ ​ေခတ်ကာလြကီး​ကလည်း​ မ​ေရမရာ ရှိလိုက်ပါဘိသနဲ့​။ ဘိုး​ဘိုး​ကို ခင်လို့​ ​ေြပာရဦး​မယ် သိလား​။ ဗိုလ်ချုပ်မုန်း​ရှန်နဲ့​ ဖူဆူမင်း​သား​နဲ့​က ပုလဲနာမ သိပ်သင့်​ြကတာ။ အခုသူက သား​ေတာ်ြကီး​ဆို​ေတာ့​ ထီး​နန်း​က ​ေသချာသ​ေလာက်ပဲ။ ေနာက်နှစ်​ေနာက်နှစ်များ​ဆိုရင်ြဖင့်​ တနန်း​ေတာ်လံုး​မှာ မုန်အိမ်က ဘုန်း​ေတာက်လာရင် များ​တို့​ ​ေနစရာ​ေတာင် ရှိမယ်မထင်ဘူး​။ စိတ်မဆိုး​ရင် တစ်ခု​ေလာက်​ေတာ့​ ​ေမး​ချင်တယ် ဘိုး​ဘိုး​ရယ်။ ဘိုး​ဘိုး​အ​ေနနဲ့​ ြကံရည်ဖန်ရည်ချင်း​မှာ မုန်း​ရှန်နဲ့​ ဘယ်လိုလုပ်ယှဉ်မလဲ။ ​ေနာက်လိုက်ဗိုလ်ပါအင်အား​ နဲ့​ စစ်​ေရး​ဗျူဟာမှာ​ေရာ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ ချီး​ြမှင့်​ေြမှာက်စား​ဖွယ်ရာ နိုင်ငံဂုဏ်​ေဆာင်တဲ့​ေနရာမှာ​ေကာ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ စစ်သူရဲ​ေကာင်း​အြဖစ် အမည်သတင်း​ ​ေကျာ်​ေဇာြခင်း​မှာ​ေရာ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ ​ေနာက်ဆံုး​ ကုန်ကုန်​ေြပာမယ် ဘိုး​ဘိုး​ရယ်။ ဖူဆူမင်း​သား​က အ​ေလး​ေပး​တဲ့​ေနရာ၊​ အသိအမှတ်ြပုတဲ့​ေနရာမှာ​ေရာ ဘယ်လိုယှဉ်မလဲ။ စိတ်မရှိနဲ့​ေနာ်။ ကန်​ေတာ့​ ကန်​ေတာ့​။”

     “​ေတာ်ပါ​ေပတယ်။ ကုန်း​ကုန်း​။ အဲသည်ငါး​ချက်စလံုး​ ကျုပ်အ​ေနနဲ့​ မုန်း​ရှန်ကို ဘယ်​ေနရာမှ ယှဉ်မရတာ အမှန်ပါပဲ။ ဒါထက်စကား​မစပ် ဘာကိုသိချင်လို့​ ကျုပ်လာ​ေမး​တာတုန်း​။ တည့်​တည့်​ ​ေြပာစမ်း​ပါ။” 

    “ဘိုး​ဘိုး​ကလည်း​ ြကံြကံဖန်ဖန်။ များ​က ဘာမှမဟုတ်တဲ့​ ကုန်း​ကုန်း​ အစုတ်ပလုပ်က​ေလး​သက်သက်ပါ။ မင်း​တရား​ြကီး​ ​ေြမှာက်စား​လို့​ အမိန့်​ေတာ်က​ေလး​ ြပန်ခွင့်​ရရံုရှိတာ။ နန်း​ေတာ်ထဲ​ေရာက်တာ အခုမှ အနှစ်နှစ်ဆယ်​ေတာင် မြပည့်​ေသး​ဘူး​။ ဒါ​ေပမဲ့​လည်း​ ဘိုး​ဘိုး​ရယ် လူဆိုတာဟာ ခက်တယ်။ မင်း​ခ​ေယာကင်္ျား​ ကမ်း​နား​သစ်ပင်တဲ့​။ ဝန်​ေတွ ဝန်​ေတွဆိုတာ မျက်စိ​ေအာက်တင် ြပုတ်ြပုတ်သွား​လိုက်ြကတာ နည်း​နည်း​ေနာ​ေနာ မဟုတ်ဘူး​။ ြပုတ်ြပီ​ေဟ့​ဆိုရင်လည်း​ ဘယ်ဝန် ဘယ်အမတ်ကများ​ အိုစာမင်း​စာ သား​ေထာက်သမီး​ခံ အ​ေမွရယ်လို့​ ​ေပး​စရာကျန်တာ​ေတွ့​ဖူး​လို့​လဲ။ အမှန်အတိုင်း​ေြပာရရင် ​ေခါင်း​နဲ့​ကိုယ် အိုး​စား​ကွဲကုန်တာချည့်​ပဲ။” မာမီတို့​ဝုန်း​ချက်က​ေတာ့​ ဟိုကဘိုး​ေတာ်ြကီး​ ​ေြပာ်ရကာသွား​လိုက်သမှ နား​ကား​ြပီး​ လက်​ေတွဘာ​ေတွ တုန်သွား​တဲ့​အထိပါပဲ။ ​ေတာ်​ေသး​တာ​ေပါ့​။ သူမတုန်ရင် ကိုယ်တုန်ရမှာ မဟုတ်လား​။ လျက်ဆား​က​ေလး​ တစ်တို့​နှစ်တို့​ နဲ့​ လည်​ေချာင်း​ေလး​ ရှင်း​လိုက်ြပီး​မှ ဆက်​ေလှာ်ရြပန်ပါတယ်။ “ဂယ်​ေတာ့​ ဘိုး​ဘိုး​လည်း​ သိပါတယ်။ သား​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​က ြပတ်သား​တယ်၊​ တည်ြကည်တယ်။ ရဲရင့်​တယ်။ အား​ကိုး​ထိုက်တယ်။ သူ​ေရွှ​ေတာင်တက်တဲ့​အခါ မုန်း​ရှန်ကလည်း​ နန်း​ရင်း​ဝန်ြဖစ်မှာပဲ။ ခု​ေတာင် အတူတူ အလုပ်လုပ်​ေနြကတဲ့​ဥစ္စာ။ ဒီပံုအတိုင်း​သာဆို ဘိုး​ဘိုး​လည်း​ များ​တို့​လိုပဲ ရွာြပန်ဖို့​ အထုပ်ြပင်ရ​ေတာ့​မှာ။” 

    “အလို။ မယ်မင်း​ြကီး​မ အဲ​ေလ။ ​ေမာင်မင်း​ြကီး​သား​။ နား​ရာဇဝတ်သင့်​လိုက်​ေလ။ အခု​ေြပာ​ေနတဲ့​ စကား​ေတွက မိုး​မီး​ေလာင်​ေစမယ့်​စကား​ဆိုတာ သိရဲ့​လား​။ (Wang guo zhi yan.) (Words that would cause our nation to perish.) ကျုပ် နတ်ရွာစံမင်း​တရား​ြကီး​ရဲ့​ မှာတမ်း​ေတာ် ဖတ်ြပီး​ြပီဗျ။ သတိတမံ ဆင်ြခင်ဉာဏ်နဲ့​ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​ရဲ့​အလိုကို နာခံဖို့​သာရှိ​ေပတယ်။ မှာတမ်း​ေတာ်အ​ေပါ် ​ေစာဒက သံသယဝင်ရ​ေအာင် ကျုပ်က ဘာ​ေကာင်မို့​များ​ပါလိမ့်​ဗျာ။” “အဲ​ေလာက်လဲ သိပ်​ေသချာမ​ေနပါနဲ့​ ဘိုး​ဘိုး​ရယ်။ တခါတ​ေလကျ ကိုယ်က ​ေဘး​ကင်း​ေလာက်တယ် ထင်တာ​ေတွက အသက်အန္တရာယ်များ​တတ်ြပီး​ ကိုယ်က အန္တရာယ်များ​လွန်း​တယ် ထင်တာ​ေတွက ရန်​ေဘး​မသန်း​ရှိတတ်ပါတယ်။ ကိုယ်​ေတာ်ရှင်ြမတ် နှုက္ခပတ်​ေတာ်​ေတွ အသာထား​ြပီး​ ကိုယ့်​ေဘး​ကိုယ် အရင် ြကည့်​ပါဦး​ ဘိုး​ဘိုး​ရဲ့​။” 

    “ကျုပ်အဖို့​ သည်က​ေန့​ရှိ​ေနတဲ့​ အ​ေသွး​အသား​များ​ဟာ ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​ ​ေကျွး​ေမွး​ထား​ခဲ့​တာ​ေတွသာ ြဖစ်တယ်။ စည်း​စိမ်ဥစ္စာ ချမ်း​သာများ​လည်း​ အတူပ။ သာမာန်ဆင်း​ရဲသား​ ​ေကျး​စွန်ရွာဖျား​ လမ်း​ြကိုလမ်း​ြကား​ေမွး​ဘဝက​ေန ဘုန်း​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​ ​ေကျး​ဇူး​ေတာ် အနန္တ​ေြကာင့်​သာ ဝန်ြကီး​ချုပ်အြဖစ်နဲ့​ တိုင်း​ြပည်ြကီး​အကျိုး​ကို ရွက်​ေဆာင်ခွင့်​ ရခဲ့​တယ်။ အခုမျက်နှာ​ေတာ်လွှဲြပီး​ေနာက်မှာလည်း​ အုပ်စည်း​မပျက် တိုင်း​ြပည်အတွက်သာလျှင် ​ေစာင့်​ေရှာက်ထိန်း​သိမ်း​ရန် တာဝန်ရှိ​ေပတယ်။ မဆွယ်လာပါနဲ့​ ကုန်း​ကုန်း​။ ကိုယ့်​အရှင်သခင်အ​ေပါ် သစ္စာရှိတဲ့​ငယ်ကျွန်များ​ဟာ ဤလိုအ​ေရး​အရာများ​မှာ အသက်သာ အ​ေသခံြကပါတယ်။ ​ေရှ့​ဆက် မ​ေြပာပါနဲ့​ေတာ့​။ သည်စကား​ သည်တင်ရပ်ပါ။” 

     ဒါ​ေပမယ့်​ ဘိုး​ဘိုး​ရဲ့​ ​ေပျာ့​ကွက်ြကီး​ကို မာမီက နှိုက်မိ​ေနမှ​ေတာ့​ အလွယ်တကူနဲ့​ လွှတ်မယ့်​အစား​ မဟုတ်ပါဘူး​။ လွှတ်လိုက်ရင် ကိုယ့်​ြပန်ပတ်လာမှာ​ေပါ့​။ ဒါမျိုး​ဆိုတာ ကိုယ်နဲ့​အတူ အမှုတွဲဆွဲထည့်​မထား​နိုင်ရင် ရန်သူပဲ။ ခုမှ​ေတာ့​ ​ေနမ​ေကာင်း​ဘူး​ လာမ​ေြပာနဲ့​။ ရ​ေတာ့​ဘူး​။

    “ပညာရှိများ​ သတိြဖစ်ခဲရင် အား​ြကီး​အ​ေတွး​ေချာ်တာပဲ။ ​ေလာကြကီး​မှာ ဘယ်အရာမှ တသမတ်တည်း​ မရှိဘူး​ ဘိုး​ဘိုး​ရဲ့​။ အရာရာဟာ ​ေြပာင်း​လဲတတ်​ေသာ သ​ေဘာရှိတယ် ဆိုတာသာလျှင် မ​ေြပာင်း​မလဲ အြမဲတည်ရှိ​ေနတဲ့​ နိယာမတရား​ပဲ။ အဲဒီအ​ေြပာင်း​အလဲ​ေတွြကား​မျာ တစ်ခုတည်း​ေသာ အမှန်တရား​ကို ​ေလှနံဓါး​ထစ် မှတ်​ေနလို့​ မရပါဘူး​။ စိတ်ကူး​မလွဲနဲ့​။ များ​ေြပာတာ ဆံုး​ေအာင်နား​ေထာင်။ အဲဒီအခါကျ​ေတာ့​ ကိုယ့်​အသက်အိုး​အိမ် စည်း​စိမ်က​ေလး​ြမဲဖို့​ ဘယ်လိုမျိုး​ အသက်ကို ဉာဏ်​ေစာင့်​ရမလဲဆိုတာ ဘိုး​ဘိုး​ကိုယ်တိုင် သ​ေဘာ​ေပါက်လာလိမ့်​မယ်။ လိုက်လုပ်တာ မလုပ်တာက​ေတာ့​ ဘိုး​ဘိုး​သ​ေဘာ​ေပါ့​။ မလုပ်​ေတာ့​လည်း​ ဘိုး​ဘိုး​သား​ေြမး​ေတွပဲ ဒုက္ခ​ေရာက်ရမှာ။ စဉ်း​စား​ေလ။ ဘိုး​ဘိုး​လိမ္မာရင် ဘိုး​ဘိုး​ဖို့​ချည့်​ပဲ။” 

     ဝန်အိုြကီး​ခမျာ ​ေကာင်း​ကင်ကို​ေမာ့​ြကည့်​ရင်း​ သက်ြပင်း​ေတွ အခါခါချလို့​ မျက်ရည်​ေတွ ​ေပါက်ကနဲ​ေပါက်ကနဲ ကျလာရှာသတဲ့​။ ​ေနာက်​ေတာ့​ ချံုး​ပွဲချလို့​ ငိုပါ​ေလ​ေရာ။ ခု​ေတာ့​ ချင်တိုင်း​ြပည်ြကီး​ရဲ့​အနာဂတ်ဟာ သူ့​အ​ေပါ်မှာချည့်​ပဲ လံုး​လံုး​လျား​လျား​ ကျ​ေရာက်​ေနပါ​ေပါ့​လား​။ အိုြကီး​အိုမ သည်အရွယ်ကျခါမှ မိသား​စုဝန်ထုပ်ဝန်ပိုး​ြကီး​က ဘာလို့​များ​ သူ့​တစ်​ေယာက်တည်း​အ​ေပါ်သာ စုြပံုကျလာပါလိမ့်​။ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် အစ​ေတး​မခံနိုင်ပဲနဲ့​ ကံြကမ္မာကို ဘယ်ပံုဘယ်နည်း​ အား​ကိုး​ရပါ့​မလဲ လို့​ ရွတ်ကာဆိုတာ ငိုရှာသတဲ့​။

     “ဘာမှ အား​မငယ်ပါနဲ့​ ဘိုး​ဘိုး​ရယ်။ ကံြကမ္မာက ကိုယ့်​ဘက်မှာပါ။ ဘုရင်မင်း​ြမတ်ရဲ့​ ​ေကျာက်စိမ်း​တံဆိပ်​ေတာ်​ေရာ၊​ ​ေနာက်ဆံုး​ေရး​သွား​တဲ့​ စာသဝဏ်​ေတာ်​ေရာ ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ဘုရား​ဆီမှာ ရှိပါတယ်။ အဲဒီစာကိုမီး​ရှို့​ြပီး​ အသစ်ြပန်​ေရး​လိုက် ဘာခက်တာမှတ်လို့​။ သံုး​မိနစ်ပဲ​ေစာင့်​။ များ​ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ဆီ သံ​ေတာ်ဦး​တင်လိုက်ဦး​မယ်။” 

    ကုန်း​ကုန်း​တို့​ေလှာ်ချက်က​ေတာ့​ နှစ်ဘက်ကမ်း​ခတ်တယ်လို့​ ​ေြပာရမယ်။ မင်း​သား​ေလး​ဆီြပန်​ေြပး​ြပီး​

    “​ေဟာသည်မှာ စာချွန်​ေတာ်နှင့်​ တံဆိပ်​ေတာ်ပါဘုရား​။ လီဆီဘိုး​ဘိုး​ြကီး​အား​ လိုအပ်သလို ြပုြပင်ြပင်ဆင်ခွင့်​ ​ေပး​သနား​ေတာ်မူပါ။ ယ​ေန့​မှစ၍ ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ဘုရား​အ​ေပါ် သစ္စာ​ေစာင့်​သိမည့်​ ကျွန်ယံုအစစ်ြဖစ်​ေသာ​ေြကာင့်​ စိုး​ရိမ်​ေတာ်မူပါနဲ့​ ဖျား​။” 

    လို့​ ​ေအာင်စည်တီး​ေလတယ်။ သည်လိုနဲ့​ ​ေသတမ်း​အမိန့်​ေတာ်ကို လွှတ်​ေတာ်သံုး​ရပ် အတည်ြပုချက်မယူပဲ သူတို့​သံုး​ေယာက်သား​ ြပင်ဆင်​ေရး​သား​လိုက်တာက​ေတာ့​ သည်လိုပါတဲ့​ကွယ်။

    “ငါတို့​ကား​ တိုင်း​နိုင်ငံ​ေတာ် စည်ပင်ဝ​ေြပာ​ေရး​၊​ ဘုန်း​တန်ခိုး​ေတဇာြဖင့်​ ရှည်ြကာစွာ စိုး​မိုး​နိုင်​ေရး​အတွက် တိုင်း​ခန်း​လှည့်​လည်လျက်ရှိပါ၏။ ထိုအ​ေတာအတွင်း​၍ မင်း​သား​ဖူဆူသည် ဗိုလ်ချုပ်မုန်း​ရှန်နှင့်​အတူ ရှိ​ေန​ေပသည်။ မုန်း​ရှန်သည် ပစ္ဆန္တရာဇ်အရပ်၌ ဆယ်နှစ်တာမက ရှိ​ေချြပီ။ မင်း​သား​ဖူဆူသည် စစ်သား​အများ​အြပား​ ကျဆံုး​ေစလျက်ရှိ​ေသာ်ြငား​ နိုင်ငံအတွက် တစ်လက်မမျှပင် တိုး​ပွား​သိမ်း​ပိုက်နိုင်စွမ်း​မရှိ။ ထို့​ြပင်တဝ ခမည်း​ေတာ်ဘုရား​မှ ချမှတ်ထား​ေသာ အမိန့်​ေတာ် မူဝါဒလမ်း​စဉ်တို့​ကိုပင် သ​ေရာ်​ေမာ်ကား​ ထိပါး​ပုတ်ခတ်​ေြပာဆိုလျှက်ရှိြခင်း​ေြကာင့်​ ထီး​ေမွနန်း​ေမွခံ မင်း​သား​အြဖစ်မှ စွန့်​လွှတ်လိုက်သည်။ ဤအမိန့်​ေတာ်နှင့်​ တကွဆက်အပ်​ေသာ ရတနာဓါး​ြမတ်ြဖင့်​ ယခုပင် စီရင်​ေစရမည်။ ဖူဆူအား​ လိမ္မာ​ေအာင် သွန်သင်ြခင်း​မရှိ​ေသာ မုန်း​ရှန်အား​ အသက်ချမ်း​သာ​ေပး​ေတာ်မူသည်။ ရာထူး​အလုပ်အကိုင်များ​ကို လက်​ေထာက်ဗိုလ်ချုပ် ဝမ်လီသို့​ ယခုပင် လွှဲ​ေြပာင်း​ေပး​အပ်​ေစ။ အမိန့်​ေတာ်။” တဲ့​ဗျ။

     “ပွဲသိမ်း​ြပီ ဘိုး​ဘိုး​ေရ။ ပွဲသိမ်း​ြပီ။ ဖူဆူကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ မရှိတာနဲ့​ ဘိုး​ဘိုး​ရဲ့​ ရာထူး​စည်း​စိမ်​ေတွ ဘယ်သူမှ လက်ဖျား​နဲ့​တို့​လို့​ မရ​ေတာ့​ဘူး​။ ကိုယ်​ေတာ်​ေလး​ဘုရား​ကလည်း​ အခုမှ သက်​ေတာ်က​ေလး​က နှစ်ဆယ်၊​ သင်လွယ်တတ်လွယ်တုန်း​။ ဘိုး​ဘိုး​အကူအညီမပါပဲ ဘယ်လိုမှ အုပ်ချုပ်လို့​ ရမှာ မဟုတ်ဘူး​။ တချိန်ကျ ဘိုး​ဘိုး​ မျက်စိမှိတ်သွား​ဦး​ေတာ့​။ ဘိုး​ဘိုး​သား​ေြမး​ တစ်​ေယာက်မဟုတ်တစ်​ေယာက် အပါး​ေတာ်​ေခါ်ထား​ဦး​မှာပဲ။ အဟစ် အဟစ် အဟစ် အဟစ်။” (အလွန်အြမင်ကပ်ဖွယ်​ေကာင်း​ေအာင် ကုန်း​ကုန်း​အသံြဖင့်​ ရယ်ပါသည်)။ 

    အဲသည်သံုး​ေယာက်​ေပါင်း​ ​ေလာင်း​ေကျာ်ပံုြပင်ကို ​ေကျာင်း​မှာသင်ရတုန်း​က ယင်း​မာ​ေြခာက်တန်း​ပဲ ရှိပါ​ေသး​တယ်။ အိမ်​ေရာက်လို့​ ​ေဒါ်​ေလး​ငယ်ြပန်​ေြပာြပ​ေတာ့​ ပိုစိတ်ဝင်စား​စရာ​ေကာင်း​တယ်။ “ညည်း​ေခါင်း​ထဲမှာ ြမဲြမဲမှတ်ထား​ရမှာက ​ေဂျာင်​ေကာြကီး​ အဲဒီစကား​မစခင်အချိန်အထိ လီဆီဟာ တည်ြကည်တဲ့​ သစ္စာရှိတဲ့​ အမှုထမ်း​ေကာင်း​ ပညာရှိတစ်​ေယာက်ပဲ။

    သူများ​စကား​လည်း​ နား​ေယာင်လိုက်​ေရာ တစ်သက်လံုး​ထိမ်း​လာသမျှ စာရိတ္တ​ေတွက ဘာမှ မကျန်​ေတာ့​ဘူး​။ လူတစ်​ေယာက်ရဲ့​ အကျင့်​စာရိတ္တဆိုတာ သူ့​ရဲ့​ စိတ်​ေစတနာအ​ေပါ်မူတည်ြပီး​ အ​ေကာင်း​အဆိုး​ နှစ်မျိုး​စလံုး​ြဖစ်နိုင်တယ်။ မ​ေကာင်း​တဲ့​သူရဲ့​ အဖျက်စကား​ကို နား​ေယာင်လိုက်တဲ့​အခါ သူ့​ကိုယ်သူ​ေတာ့​ ငါစိတ်ပါမှြဖစ်တာပါလို့​ ထင်​ေန​ေပမယ့်​ တကယ်တမ်း​မှာ သမာဓိက ပျက်သွား​တယ်။ နား​ယဉ်သွား​တယ် ​ေခါ်ရမှာ​ေပါ့​။ တ​ေြဖး​ေြဖး​နဲ့​ သူ့​မသိစိတ်ထဲက​ေန မသိချင်​ေယာင်​ေဆာင်ထား​တဲ့​ အ​ေတွး​ေတွကို လူပံုအလယ်မှာ အမှတ်တမဲ့​ ထုတ်​ေဖာ်​ေြပာဆိုလာမိ​ေရာ။

    အာရံုမှာ အမည်း​စက်ထင်သွား​ြပီး​တဲ့​အခါ ​ေနာင်ကျ​ေတာ့​ သူလည်း​ပဲ ​ေဂျာင်​ေကာလို မဟုတ်ကဟုတ်က​ေတွ ကိုယ်တိုင်လုပ်မိလာ​ေရာ မဟုတ်လား​။ စိတ်ဆိုတာ နဂိုကတည်း​က မ​ေကာင်း​မှုမှာ ​ေမွ့​ေလျာ်တတ်ြပီး​သား​။ မ​ေနာကံကလွယ်လာရင် ဝဇီကံ၊​ ကာယကံ​ေတွက သိပ်မခက်​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါ​ေြကာင့်​မို့​ အကျင့်​ပျက်ြခစား​တယ်ဆိုတာ လာဘ်လာဘ အကျိုး​အြမတ်တစ်ခုတည်း​ကို ြကည့်​ြပီး​ ဘယ်​ေတာ့​မှ ​ေပါ့​ေပါ့​ေလး​ မ​ေတွး​ေလနဲ့​။ အကျင့်​ဆိုတာ ပါတတ်တယ်​ေလ။ (ဟုတ်တာ​ေပါ့​။ ဘယ်သူက​ေကာ ကင်း​လို့​လဲဆိုတဲ့​ အ​ေတွး​က​ေလး​ဝင်မိတာကိုက မကင်း​ရာမကင်း​ေြကာင်း​ထဲမှာ ကိုယ်ပါပါဖို့​အစြပုတာပဲ) တို့​တရုတ်​ေတွမှာ ချီ လို့​ေခါ်တဲ့​ အယူအဆတစ်ခု ရှိတယ်။

    သတ္တိရယ် ဆန္ဒရယ် ​ေစတနာရယ် သံုး​ခုကို အ​ေြခခံတယ်။ (စိတ်ဓါတ်စွမ်း​အား​ လို့​ ​ေြပာချင်တာ ထင်ပါရဲ့​) သို့​ေသာ် ကိုယ်ကျင့်​တရား​မပါရင် အလကား​ပဲ။ လီဆီက ​ေဂျာင်​ေကာစကား​ကို နား​ေထာင်စဉ်က ဒီအ​ေကာင် လူယုတ်မာမှန်း​သိ​ေပမယ့်​ ခွင့်​လွှတ်ထား​ခဲ့​တယ်။ သူ့​စိတ်ကို သူနိုင်တယ်။ ဒီကုန်း​ကုန်း​ေလာက်က​ေတာ့​ သူ့​ကို လှည့်​စား​လို့​ မရဘူး​လို့​ ထင်ခဲ့​တယ်။ ဒါ​ေပမယ့်​သူ​ေမ့​ေနတာက အဲသည်လို စိတ်ယုတ်မာမျိုး​က သူ့​ဆီမှာလည်း​ နဂိုကတည်း​က အနည်း​နဲ့​အများ​ ရှိ​ေနနိုင်တယ်ဆိုတာကိုပဲ။

    တ​ေြဖး​ေြဖး​နဲ့​ သူ့​အကျင့်​ေတွပျက်လာတာကို သူ့​မျက်စိနဲ့​တပ်အပ်ြမင်လာတဲ့​အခါ သူကိုယ်သူ မသတီစရာ မနှစ်ြမို့​စရာ ြဖစ်လာ​ေတာ့​မယ်။ လူတစ်​ေယာက်မှာ ဂုဏ်သိက္ခာ​ေလာက် အ​ေရး​ြကီး​တာ မရှိဘူး​။ လူဆိုတာ သိက္ခာရှိမှ ကိုယ့်​ကိုယ်ကိုယ် တန်ဖိုး​ရှိတယ် လို့​ ခံစား​ရမှာ။ လူတစ်​ေယာက်အဖို့​ သူ့​နှလံုး​သား​ထဲက မှန်တယ်လို့​ ယံုြကည်ချက်ရှိရင် စစ်သည်အ​ေပါင်း​ ​ေထာင်​ေသာင်း​မကလည်း​ ရင်ဆိုင်ရဲတဲ့​သတ္တိရှိတယ်။ အဲလိုမဟုတ်ရင်​ေတာ့​ မ​ေလာက်​ေလး​မ​ေလာက်စား​ ရန်သူကိုလည်း​ ​ေြကာက်​ေြကာက်ရွံ့​ရွံ့​ ရင်ဆိုင်ယူရတတ်တယ်။ ​

    ေဂျာင်​ေကာစကား​ကို လီဆီ နား​ေထာင်လိုက်တဲ့​အခိုက်မှာ သူ့​သိက္ခာ သမာဓိ က ပျက်သွား​ြပီ။ ပါး​စပ်က​ေတာ့​ စကား​နား​ေယာင် မိုး​မီး​ေလာင်နိုး​နိုး​ ​ေြပာခဲ့​ေပမယ့်​ အဲသည်မီး​ဟာ သူ့​ကိုအရင် ​ေလာင်ြမိုက်လိုက်ြပီး​တဲ့​ေနာက်​ေတာ့​ သူ့​အဖို့​ ​ေခါင်း​ေတာင် ခိုင်ခိုင်မတ်မတ် မ​ေထာင်နိုင်​ေတာ့​ဘူး​။ ကျိုး​ပဲ့​သွား​ြပီ။ အယုတ်တမာ​ေကာင်ြဖား​ေယာင်း​မှု​ေနာက်ကို ပါသွား​ြပီး​တဲ့​ေနာက်မှာ သူ့​ကိုယ်သူ အထင်​ေသး​ စက်ဆုပ်ဖို့​ကလွဲလို့​ ဘာမှ မရှိ​ေတာ့​ဘူး​။ အ​ေပါ်ယံြကည့်​ရင်​ေတာ့​ လီဆီဆိုတာ အလံုး​လည်း​ မ​ေလျာ့​ဘူး​။ အရပ်လည်း​ မ​ေလျာ့​ဘူး​။ ရာထူး​လည်း​ ကျမသွား​ဘူး​။ အတွင်း​ထဲမှာ​ေတာ့​ သူဘယ်​ေလာက် ပုပ်ပွပျက်စီး​သွား​ြပီဆိုတာ သူ့​ကိုယ်သူ အသိဆံုး​ပဲ။”

    အဲဒါ​ေြကာင့်​ ဒီပံုြပင်က​ေလး​ကို ဘယ်​ေတာ့​မှ ​ေမ့​မသွား​ပါ​ေစနဲ့​ လို့​ ​ေဒါ်​ေလး​ငယ်က​ေတာ့​ အတန်တန် ဆံုး​မပါတယ်။ တရုတ်သတင်း​စာ​ေတွက​ေတာ့​ ​ေမာ်စီတံုး​ြကီး​ကို ဧကရာဇ်မင်း​နဲ့​နှိုင်း​သလို လင်​ေြဗာင်ကိုလည်း​ ​ေဂျာင်​ေကာနဲ့​နှိုင်း​တာပဲ။ လီဆီ​ေနရာမှာ​ေတာ့​ မျက်စိထဲြမင်​ေယာင်စရာ နည်း​နည်း​ရှား​လိမ့်​မယ်။ သူက ​ေကာင်း​တာလုပ်ခဲ့​တာလည်း​ ​ေတာ်​ေတာ်များ​များ​ ရှိခဲ့​တာကိုး​။ သံတမန်ကျကျ ​ေြပရာ​ေြပ​ေြကာင်း​ ညှိညှိနှိုင်း​နှိုင်း​ ြကား​ဝင်​ေစ့​စပ်​ေပး​တတ်တာဆို​ေတာ့​ ချူအင်လိုင်း​ြကီး​ပဲ လက်ညှိုး​ထိုး​ြပစရာ ရှိတယ်။ အရည်အချင်း​လည်း​ ရှိတယ်။

    လူမှုဆက်ဆံ​ေရး​လည်း​ ကျွမ်း​ကျင်တယ်။ သူ့​အတွင်း​စိတ်ကိုလည်း​ ဘယ်သူမှ မခန့်​မှန်း​နိုင်ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ လူဆိုတာ အခါခပ်သိမ်း​ ဗိုလ်လူခပ်သိမ်း​ ​ေြကနပ်​ေစ​ေအာင်​ေတာ့​ ဘယ်တတ်နိုင်ပါ့​မလဲ။ ရက်စက်ြကမ်း​ြကုတ်ြပီး​ လှည့်​ဖျား​ေကာက်ကျစ်တတ်သူ​ေတွကို အလိုက်သင့်​အလျား​သင့်​ ဆက်ဆံ​ေနမယ်ဆိုရင်​ေတာ့​ ​ေရရှည်မှာ ကိုယ်ကျိုး​စီး​ပွား​ေရာ နိုင်ငံအနာဂတ်ပါ စုန်း​စုန်း​ြမုပ်သွား​မှာ အမှန်ပါပဲ။ ကိုယ်တို့​ ဗမာမှာလည်း​ အလား​တူြဖစ်ရပ်မျိုး​ရှိခဲ့​တာ​ေပါ့​။ အ​ေလာင်း​မင်း​တရား​နတ်ရွာစံတဲ့​အခါ အယုဒ္ဓယက ြပန်သယ်လာခိုက် သား​ေတာ်ငယ် ဆင်ြဖူရှင် ​ေခါ် ​ေြမဒူး​မင်း​သား​က မူး​မတ်စစ်သူြကီး​ေတွကို သစ္စာ​ေရတိုက်တဲ့​အခါ မင်း​တရား​ြကီး​ရဲ့​ ​ေသွး​ေသာက်ရင်း​ ြမင်း​ရည်တက်ထဲက စစ်သူြကီး​တစ်ဦး​က မလိုက်​ေတာ့​ပဲ ​ေနာက်ချန်​ေနရစ်သတဲ့​။ ​

    ေြမဒူး​မင်း​သား​က သူ့​အရင်ဦး​ေအာင် နန်း​ေတာ်ကို အ​ေရာက်ြပန်ြပီး​ အမိန့်​မနာခံပါဘူး​လို့​ ​ေနာင်​ေတာ်ြကီး​ဘုရား​ကို ကုန်း​ေချာနှင့်​တယ်။ သူတို့​ညီအကိုချင်း​ ​ေြက​ေြကလည်လည် ြဖစ်ြပန်​ေတာ့​လည်း​ ြကား​ကဝင်ဖီဆန််မိတဲ့​ ကိုယ်ပဲ အြပစ်​ေရာက်မှာမို့​ စစ်သူြကီး​ငတွန်ခမျာ သူပုန်ဘဝနဲ့​ ကွပ်မျက်ခံရတယ်။ အ​ေလာင်း​မင်း​တရား​က နန်း​လျာမစီမံခဲ့​တာ​ေတာ့​ မဟုတ်ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့်​ သူစီမံပံုက ထီး​ဓ​ေလ့​နန်း​ဓ​ေလ့​နဲ့​ မညီဘူး​။ သား​ေြခာက်​ေယာက်ကို အစဉ်လိုက် နန်း​တက်ရစ်ြကပါတဲ့​။ မင်း​တုန်း​မင်း​ြကီး​လို ရာ​ေကျာ်​ေအာင်​ေမွး​ထား​မိရင် ဘယ့်​နှယ်လုပ်မတုန်း​။

    အရပ်သား​ညီအကို​ေတွ အိမ်​ေထာင်ကွဲြဖစ်သွား​ရင်​ေတာင် ကိုယ့်​မိန်း​မ သား​သမီး​ဘက် ပင်း​ြကတာမို့​ ထီး​နန်း​စည်း​စိမ်နဲ့​ ပတ်သက်လာရင် ညီအကိုဆိုတာ ​ေတာ်​ေတာ် ​ေသွး​ေဝး​ပါတယ်။ ဒီသ​ေဘာမျိုး​ရှိတဲ့​အတွက် ဆင်ြဖူရှင်ဟာ သူ့​သား​ေတာ် စဉ့်​ကူး​မင်း​ကို ထီး​နန်း​လွှဲ​ေပး​တာ အြပစ်​ေတာ့​ မဆိုသာပါဘူး​။ သူ့​သား​ကို နန်း​လုမှာစိုး​လို့​ ညီ​ေတာ်​ေတွကို အရာချြပီး​ အိမ်နိမ့်​မှာထား​တာ​ေတာ့​ မ​ေကာင်း​ဘူး​ေပါ့​။ ဆင်ြဖူရှင့်​သား​ကမှ နန်း​တက်နိုင်ရင် ​ေနာင်​ေတာ်ြကီး​သား​ ​ေမာင်​ေမာင်က​ေရာ ဘာလို့​နန်း​မတက်နိုင်ရမှာလဲဆို ထီး​နန်း​လုပ်ြကံလို့​ ​ေဖာင်း​ကား​စား​ေမာင်​ေမာင် ဘုရင်ြဖစ်လာြပန်​ေရာ။ သင်ခန်း​စာယူသင့်​တာက ရှင်ဘုရင်လုပ်ချင်ရင် လက်ရှိရှင်ဘုရင်ကို သတ်လိုက်ရံုနဲ့​ မြပီး​ေသး​ဘူး​။

    ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ကလည်း​ ရှင်ဘုရင်လုပ်တတ်ဦး​မှ ြဖစ်တာ ဆိုတာကိုပါ။ (တို့​ေဆး​ရံုမှာ​ေတာ့​ လူနာကို ခွဲခန်း​ထဲမသွင်း​ခင် အလုပ်သမား​ေခါ်ြပီး​ ရှင်ဘုရင်လုပ်​ေပး​လိုက်လို့​ခိုင်း​ရင် ငါး​ရာ​ေလာက်ပဲ ​ေပး​ရမယ်။) ရှင်ဘုရင် မလုပ်တတ်တဲ့​ေမာင်​ေမာင်ဟာ လ

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.