တရုတ်လူမျိုးေတွရဲ့ ထံုးတမ်းစဉ်လာအရ ပညာေရးဆိုတာ ေယာကင်္ျားေလးေတွနဲ့သာ သက်ဆိုင်ြပီး မိန်းကေလးေတွနဲ့ မထိုက်တန်သလိုလို အေတွးအြမင်ေတွ ရှိခဲ့တယ်ဆိုတာ ြငင်းလို့မရပါဘူး။ သည်ကေန့ထိေအာင်ေတာင်မှပဲ အစွန်းေရာက် မွတ်စလင်နိုင်ငံေတွမှာ မိန်းကေလးေတွ ပညာသင်ြကားခွင့်ရဖို့ ေတာင်းဆိုေနြကရတုန်းရယ်။
ကိုယ်တို့ ြမန်မာေတွေတာင် ဟိုးအရင်က “မိန်းကေလးဆိုတာ ေသစာရှင်စာတတ် ေတာ်ေရာေပါ့။ အချိန်တန်ေတာ့ သူ့ေယာကင်္ျားက လုပ်ေကျွးလိမ့်မယ်” ဆိုတဲ့ သေဘာမျိုး ေြပာခဲ့ဆိုခဲ့ြကတာ ြကားဖူးသိမီလိုက်ပါေသးတယ်။ ေတာ်လှန်တဲ့၊ ေခတ်မီတဲ့၊ ထက်ြမက်တဲ့ မိန်းမပျိုကေလးများကေတာ့ သူတို့လည်း အမျိုးသားများနဲ့ တန်းတူအခွင့်ေရး ရရှိသင့်တယ် လို့ အေရးဆိုေနြကတာ၊ ြကိုးစားပန်းစား ေနရာယူလာခဲ့ြကတာ မနည်းပါဘူး။
အဂင်္လိပ်ေခတ်မှာကတည်းက ကုမ္မာရီအသင်းေတွေထာင်ြပီး ဘီေအမ အိုင်ေအမြကီးေတွ ထွက်လာေအာင် ေလ့ကျင့်သင်ြကားခဲ့ြကတယ်။ ေဒါ်ခင်မျိုးချစ်၊ လူထုေဒါ်အမာ၊ ေဒါ်ခင်နှင်းယုတို့လို အမျိုးသမီးများဘဝကို ထင်ဟပ် ဆံုးမ လမ်းညွှန်ေပးနိုင်တဲ့ စာေရးဆရာမြကီးေတွလည်း အားကျဖွယ်ရာ ထွက်ေပါ်ခဲ့တာပဲ။ တို့ေမြကီးရဲ့ အတူေန ေမွးစားအန်တီ ေဒါ်ေဒါ်မသန်းေအးဆိုရင် ြမန်မာအမျိုးသမီးထဲက ပထမဦးဆံုး ကုလသမဂ္ဂမှာ တာဝန်ထမ်းေဆာင်နိုင်သူ၊ ပညာတတ် ဘိလပ်ြပန်မြကီးြဖစ်ခဲ့ြပီး အဂင်္လိပ်ဘုရင်ခံ ရုပ်ရှင်ြကည့်တဲ့အခါ ဘာသာြပန်ေပးရတဲ့သူတဲ့။
လူေတွကေတာ့ ဘိလပ်ြပန်သန်း လို့ ေြပာလိုက်ရင် သူ့အသံ မြကားဖူးတဲ့သူေတာင် မရှိဘူး။ ြမန်မာမကေလးေတွအေနနဲ့ အဲသလို ကမ္ဘာ့အလယ်မှာ ဝင့်ထည်နိုင်ဖို့ဆိုရင် သင့်တင့်ေလျှာက်ပတ်တဲ့ ပညာအရည်အချင်း၊ အသိအလိမ္မာ နဲ့ ဆင်ြခင်တံုတရား၊ အမျိုးအနွယ်ကို ေစာင့်ေရှာက်ထိန်းသိမ်းလိုတဲ့ ဇာတိမာန်ကေလးေတွ ြပည့်စံုေနဖို့ လိုအပ်မယ် ထင်ပါတယ်။
အသက်အရွယ်ကေလးရလို့ စဉ်းစားဆင်ြခင်နိုင်တဲ့အခါမှာ လူတစ်ေယာက်ရဲ့ အရည်အချင်း၊ လူတစ်ေယာက်ရဲ့ တန်ဖိုးဆိုတာ မျိုးရိုးအင်အား၊ ဓနအင်အား၊ ရုပ်ဆင်းရူပကာေတွထက် ဉာဏ်ပညာ၊ အသိအလိမ္မာကသာလျှင် သူ့ရဲ့ကိုယ်ပိုင်ဥစ္စာ၊ မကွဲမကွာလိုက်ပါလာမယ့် ကိုယ်ပိုင် အရည်အချင်းြဖစ်တယ် လို့ နားလည်လာပါတယ်။ ပိုက်ဆံရှိရင် ပညာတတ်ေတွ အနားေခါ် ရှိခိုးခိုင်းထားလို့ ရချင်ရမေပါ့။ တစ်ခွန်းဘယ်ေလာက်ေပးမလဲ။ ဘုရားထူးခိုင်းချင်ေသးလား ရတယ်။ ပိုက်ဆံကုန်ရင်ေတာ့ တာ့တာ။ ပုခံုးေပါ်ကအခက်ြကီးေတွ အေခွြကီးေတွ ရှိေနသေရွ့ သွားေလရာ လာေလရာ
ေအာ်ေပးမယ့်လူ မရှားပါဘူး။ ေခါင်းြဖူေဆးမဆိုး မာန်စွယ်ေတွကျိုးကာမှေတာ့ အိမ်လာတဲ့ ေမာင်ရင်ေလးေတွကေတာင် မခိုးမခန့် ဆက်ဆံြကတာ ေတွ့ဖူးဘူးလား။ ဇီးထုပ်ေတွထိုင်ထိုင်စားြပီး ေခါင်းခဏခဏေလျှာ်ြပတဲ့ တစ်နိုင်ငံလံုး သည်းသည်းလှုပ် မင်းသမီးေချာေလးဆို အခု ဝဝဝတီြဖစ်လာေတာ့ လက်ဘက်သုပ် ဂျင်းသုပ် စပ်ြပလို့ေတာင် စိတ်မလည်လာြကေတာ့ဘူး။ သူများတကာ ချိုးချိုးဖဲ့ဖဲ့ နှိပ်ကွပ်တဲ့သေဘာ မဟုတ်ပါဘူး။
အဲဒီလူေတွအားလံုးထက်အရင် ဟိုးေရှးေရှးကတည်းက ပညာနဲ့ ရပ်တည်ခဲ့တဲ့ ဘိလပ်ြပန်သန်းရဲ့ နံမယ် ဂုဏ်သတင်းဟာ သူတို့ေတွေခတ်ကုန်သွားြပီးတဲ့ ေနာက်မှာေတာင် ငုပ်မသွားဘူး။ သိမ်ငယ်မသွားဘူး လို့ ေြပာချင်တာပါ။ မိန်းကေလးရယ်လို့ ြဖစ်လာရင် သူသူကိုယ်ကိုယ် လှချင်ြကတယ်။ ပိုက်ဆံများ ရှိလို့ကေတာ့ေလ။ ကာတီးယားစိန်တိုက်က စိန်ေတွ အကုန်ဝယ်ြပီး တစ်ကိုယ်လံုးကို စိန်စီပစ်လိုက်ချင်ြကတယ်။
ကိုယ့်အေဖ ဘာေကာင်မှ မဟုတ်တာ သူအသံုးမကျတဲ့ကိစ္စ၊ ကိုယ့်ေယာက္ခမ ဘာေကာင်မှ မဟုတ်တာ ကိုယ်အသံုးမကျတဲ့ကိစ္စ လို့ ြမင်ြကတယ် မဟုတ်လား။ ပညာတတ်ြကီးြဖစ်ေအာင် ြကိုးစားြပီး ဘယ်သူ့ကိုမှ အားမကိုးပဲ ကိုယ်ပိုင်အရည်အချင်းနဲ့ ရပ်တည်ပလိုက်မယ်ဆိုတဲ့ စိတ်ကူးစိတ်သန်းကေလးေတွက သည်ကေန့ေခတ်အခါမှာ အိုင်ဒီယာေကွးတယ် လို့ အထင်ခံရမှာစိုးလို့ ဒီတခါေတာ့ စာေရးဆရာမြကီး ယင်းမာ ဘာမှ မေြပာရေသးခင် ပညာေရးဆိုတာ အမျိုးသမီးများအတွက်လည်း ထပ်တူထပ်မျှ အေရးြကီးလှပါေြကာင်း သတိေပးလိုက်ပါရေစ။
ရှန်ဟိုင်းမှာ ေနြကတုန်းက ေယာကင်္ျားေလးေတွဟာ မိန်းကေလးေတွထက် အလိုလိုေနရင်းကို ပိုေတာ်ေနြပီးသားဆိုတဲ့ အစွဲဟာ သူများေတွ အားလံုးဆီမှာတင် မကပါဘူး။ ယင်းမာကိုယ်တိုင်ေတာင်မှ အဲသလိုပဲ ယံုြကည်ထားခဲ့တာ။ သည်တစ်သက်မှာေတာ့ ကိုကိုြကီး ကိုကိုလတ် ကိုကိုေလးတို့ကို ဘယ်ေတာ့မှ ပညာချင်းယှဉ်နိုင်မှာ မဟုတ်ဘူးလို့ ထင်ခဲ့တယ်။ အိမ်မှာ တရုတ်နှစ်ကူးလုပ်ေတာ့ ထမင်းလည်းစားြပီးေရာ ေမေမေလးက ေမာင်နှမေတွအားလံုးကို ပလုပ်တုပ်ချိုချဉ် တစ်ေယာက်တစ်ေချာင်း ေကျွးတယ်။ ထံုးစံအတိုင်း ဘယ်သူရှိရမလဲ။ ကိုကိုလတ် အဂ္ဂါရယ်ေပါ့။
သူ့ဥစ္စာကုန်သွားတာနဲ့ ယင်းမာလက်ထဲကမုန့်ကို လာ မျက်ေစာင်းထိုးေရာ။ သူလိုက်လုလို့ ထွက်ေြပးတာနဲ့တင် ယင်းမာလည်း မစားလိုက်ရဘူး။ ေအာက်ြပုတ်ကျသွားလို့ အသံြပဲြကီးနဲ့ ေအာ်ငိုေရာ။ ဧည့်သည်ေတွနဲ့ စကားေကာင်းေနတဲ့ ေဖေဖက စိတ်ဆိုးသွားြပီး နှစ်ေယာက်လံုးကို ဒဏ်ေပးတယ်။ ကဗျာစာအုပ်တစ်အုပ် ယူလာြပီး ေရှ့ဆံုးစာမျက်နှာက ကဗျာကို ကူးေရးရမယ်။ မှတ်မိေအာင် ကျက်ရမယ်။ ြပီးရင် အလွတ်ြပန်ေရးြပရမယ် တဲ့။ မြပီးမချင်း ဘယ်သူမှ မကစားရဘူး။ ဘယ်သူအရင်ရမလဲ ြကည့်ြကေသးတာေပါ့ လို့ဆိုတယ်။
ကဗျာေလးက စာေြကာင်းေရ ေလးေြကာင်းပဲ ရှိတာပါ။ ဘာေတွဆိုလိုမှန်းေတာင် နားမလည်ဘူး။ မလည်ေနေပါ့။ အလွတ်ကျက်လိုက်မယ်ေလ။ ကိုကိုလတ်က ယင်းမာထက် ေလးနှစ်ေတာင်ြကီးတာဆိုေတာ့ ေတာ်ေနြကာဆို သူကရသွားေတာ့မှာ။ ြပီးေတာ့ သူက ေယာကင်္ျားေလးေလ။ ကျက်ရင်းကျက်ရင်း ေရှ့ေရာက် ေနာက်ေမ့နဲ့ ယင်းမာလည်း အြကံအိုက်ြပီး မျက်ရည်ေတွ ဝိုင်းလာတယ်။ ဖိုးဖိုးက
လို့ ေြပာတယ်။ ခုနှစ်နှစ်သမီးက ကျက်ခဲ့တဲ့ အဲသည်ကဗျာဟာ သည်ကေန့ထိတိုင်ေအာင် ယင်းမာ နှလံုးသားထဲမှာ စွဲေနေအာင် အလွတ်ရတုန်းပဲ။ အြမဲတေစ အနိုင်ကျင့်ခံေနရတဲ့ ညီငယ်ေလးတစ်ေယာက်က သူ့အကိုဆီမှာ အသနားခံတဲ့ အေြကာင်းပါ။ ေြခလှမ်းခုနှစ်လှမ်းအတွင်း သူ့ခံစားချက်ကို သိသာေအာင် မတင်ြပနိုင်ရင် အြပစ်ေပးခံရဦးမှာတဲ့။ သူေရးတဲ့ ကဗျာပုဒ်ကေလးကေတာ့
တဲ့။ အစပိုင်းမှာ ဘာေတွဆိုလိုချင်မှန်းနားမလည်ေပမယ့် ေကျာင်းကဆရာမ သင်ေပးတဲ့နည်းအတိုင်း မသိတဲ့စကားလံုးကို အဘိဓါန်မှာရှာြကည့်၊ ြပန််ချေရး၊ တစ်ခါကနှစ်ခါဆို သိပ်မခက်ေတာ့ပါဘူး။ စာလံုးေလးေတွထဲမှာ အသံကို ကာရံဖမ်းထားတာေလးေတွပါ သေဘာေပါက်လာတယ်။ ဝမ်းသာအားရ ဖိုးဖိုးဆီေြပးသွားြပီး တစ်ေြကာင်းချင်း ချေရးပစ်လိုက်တယ်။
တေအာင့်ေန ေဖေဖအိမ်ေပါ်ထပ်တက်လာေတာ့ သူတို့သားအဖနှစ်ေယာက် ဖတ်ြကည့်ြပီး မဲ့ြပံုးြပံုးတယ်။ သူ့သားက ရှံုးသွားတာကိုး။ မခံချင်ဘူး မဟုတ်လား လို့ ကိုယ့်ဘာသာကိုယ် ေတွးမိသား။ အခန်းထဲက ထွက်သွားတဲ့ေဖေဖဟာ မေကျမချမ်းနဲ့ အဂ္ဂါ့ကို တြပီး
လို့ ေရရွတ်သွားတာ ြကားလိုက်မိတယ်။ ယင်းမာကေတာ့ အဲသည်အချိန်က စ လို့ ေယာကင်္ျားေလး နဲ့ မိန်းကေလးဆိုတာ ပညာသင်ဖို့ ဉာဏ်ရည် အေြခခံချင်း အတူတူပါပဲ။ ြကိုးစားမှုနဲ့ပဲ ကွာသွားမှာ လို့ သေဘာေပါက်လိုက်ပါတယ်။
တရုတ်လူမျိုးေတွရဲ့ စိတ်ထဲမှာ ပညာေရးဆိုတာ အေရးြကီးတဲ့ အခန်းကဏ္ဍက ပါတယ် လို့ သေဘာေပါက်ေအာင် ေခါင်းထဲကို ရိုက်သွင်းေပးခဲ့တာကေတာ့ လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ေပါင်း နှစ်ေထာင်ေကျာ်ကတည်းကပါပဲ။ သမိုင်းဆရာြကီး စီမာချန်ရဲ့ ရှီဂျီရာဇဝင်ကျမ်းထဲမှာေပါ့။ စစ်သူြကီးလျူဘန်ရဲ့ အေြမှာ်အြမင်ြကီးလှေသာ အြကံေပးအရာရှိြကီးနှစ်ဆူ ကို ဥပမာေပးြပီး အလွန်စိတ်ဝင်စားစရာေကာင်းတဲ့ ဇာတ်လမ်းကေလးနဲ့ ပျိုးသွားတယ်။ ေပါသွပ် နဲ့ ချန်းလျန် တဲ့။
ေပါသွပ်ဆိုတာက တို့ ြမန်မာကာတွန်းထဲက သမိန်ေပါသွပ်လို ထင်သလိုေန ထင်သလိုေြပာလို့ ေပါေတာေတာနဲ့ရယ်လို့ အများက သတ်မှတ်ထားတဲ့ ဆရာြကီးဦးလူေပါ (Mad Master) ကို ေြပာတာပါတဲ့။ နံမယ်ရင်းကေတာ့ လီရှီဆီ လို့ေခါ်တယ်။ အခု ဟီနန်ြပည်နယ် ခိုင်ဖုန်းြမို့ကလာတယ် ဆိုပဲ။ စာတတ်ေပတတ် ပညာရှိပဲ။
အချိန်ရှိသေရွ့ ေရးကာဖတ်ကာ ကုန်လွန်တယ်။ ဒါေပမယ့် ဘယ်သူကမှ ေြမှာက်စားလို့ မရဘူး။ ထင်ရာစိုင်းတတ်၊ ဘုေဘာက်ကျတတ်၊ ခွကျတတ်လွန်းလို့။ တကယ်ေတာ့ ရူးတာ နဲ့ ထူးတာဆိုတာ ခပ်ပါးပါးကေလးပဲ ကွာတာ မဟုတ်လား။ သူကေတာ့ ထူးလည်းထူးတယ် ရူးလည်းရူးတယ် တို့ကိုြကီးေကျာ် လို့ဆိုရမယ်။ မူးမူးရူးရူးနဲ့ ေပါက်ပန်းေဈးေတွ ေလျှာက်ေလျှာက်ေြပာတာနဲ့တင် ခဏခဏ ကွာတားချခံရြပီး သူ့ခမျာ တံခါးေစာင့်ရာထူးက မတက်ေတာ့ဘူး။
စစ်သူြကီးလျူဘန်က သူတို့ြမို့တံခါးဝကို ေရာက်လာတဲ့အခါ ေြခခင်းလက်ခင်းနဲ့ စစ်ေရးဗျူဟာ အချက်အချာကျကျ တည်ေနပံုကို သတိထားမိြပိး ြမို့ြပင် မလှမ်းမကမ်းကေန တပ်စွဲလို့ အကဲခတ်ေနသတဲ့။ လျူဘန်တို့တပ်ထဲက အရာရှိတစ်ေယာက်ဟာ ြမို့ထဲက ေဆွမျိုးသားချင်းများရှိရာ သွားလည်တဲ့အခါ ဆရာေပါသွပ် နဲ့ သိကျွမ်းသွားေတာ့ ဟိုက “ငါ့တံခါးဝမှာ အရာရှိ၊ မင်းမှုထမ်းေပါင်းများစွာကို ြမင်ခဲ့ဖူးေပါင်း မနည်းေတာ့ဘူး။ လျူဘန့်ေလာက် ခန့်ခန့်ညားညား ဩဇာထည်ထည်ဝါဝါ မေတွ့ဖူးဘူး။ ငါ့ကို သူနဲ့ မိတ်ဆက်ေပးစမ်းပါ။” လို့ ပူဆာသတဲ့။
သူများသာ မှာလို့ရမယ်။ ေပါသွပ်ကို ဒါမျိုးလာမှာလို့ေတာ့ ရစရာလား။ ေသေသချာချာကိုပဲ ကွန်ြဖူးရှပ်စ်ေကျာင်းဝတ်စံုကို အြပည့်အစံု ဝတ်ဆင်ြပီး တဲနန်းမှာ တံခါးသွားေခါက်တာေပါ့။ ဘူေလးလဲ လို့ ေမးတဲ့အခါ အေပါက်ေစာင့်ကလည်း စာသမားေပသမားတစ်ေယာက်ပါ လို့ပဲ ေြပာရတာေပါ့။ “မအားဘူးလို့ ေြပာလိုက်” ဆိုတာ လျူဘန့်အလွန်ေတာ့ မရှိပါဘူး။ သူ့ခမျာ အားေမာ့ အားေမာ့ လုပ်မလို့ ထိုင်းမာဆပ်သမကေလးနှစ်ေယာက်နဲ့ ေြခေထာက်ကေလးကစ လို့ ေရေနွးစိမ်ေနတုန်းရှိေသးတာ။ အထဲကလူက မတင်းရေသးခင် အြပင်က ဆရာေပါသွပ်က တင်းသွားြပီး ဓါးရှည်ကိုဆွဲထုတ်ေတာ့မလိုဟန်နဲ့
လို့ ေအာ်လိုက်ပါတယ်။ လျူဘန်က ေြခေထာက်ေြပာင်ေအာင်သုတ်၊ လှံရှည်ကို လက်ထဲမှာကိုင်ထားရင်း “ဝင်ခဲ့” လို့ ြပန်ေအာ်လိုက်တဲ့အခါ ပုဏ္ဏားများလို လက်ကေလးနှစ်ဘက် ပင့်ကာပင့်ကာ နဲ့ ခါးမညွှတ်ပဲ ဝင်လာသူ သုခမိန်ြကီးကို ေတွ့ရပါသတဲ့။
ဒီစကားကို ြကားလိုက်တဲ့အခါ လျူဘန်က ေကာင်မေလးနှစ်ေယာက်ကို ြပန်ပို့ခိုင်းလိုက်ြပီး ကိုယ်လက်သုတ်သင်လို့ ဆရာြကီးေပါသွပ်ကို ကုန်းရှိ ကုန်းရှိလုပ်ြပီး အေကာင်းဆံုးအရက် စားေသာက်ဖွယ်ရာေတွနဲ့ ညဉ့်နက်သန်းေခါင်တိုင်ေအာင် ေထွရာေလးပါး ေဆွးေနွးနာြကားပါတယ်။
ဆရာေပါသွပ်ဟာ အေြပာသမား သက်သက်ေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ သူ့အြကံဉာဏ် အကူအညီနဲ့ စစ်သူြကီးလျူဘန်ဟာ ြမားတစ်စင်းမကုန်၊ စစ်သည်တစ်ေယာက် အထိအခိုက်မရှိပဲ ချင်လျူြမို့ကို အလွယ်တကူ သိမ်းပိုက်နိုင်ခဲ့ပါတယ်။ အဲဒီကစလို့ ဆရာေပါသွပ်ကို စစ်ဗျူဟာ အြကံေပးခန့်လိုက်ြပီး ဆရာေပါသွပ်ညီကေလးကိုလည်း ချင်လျူတပ်မှူးခန့်လိုက်သတဲ့။
စစ်အင်အားေတွ ြဖည့်တင်းေလ့ကျင့်ရင်း လျူဘန်ဟာ အေနာက်ဘက်က ဆင်ေြခဖံုး ြမို့ကေလးေတွကို တစတစ သိမ်းသွင်းသွားပါတယ်။ ချင်စစ်တပ်နဲ့ ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်ရြခင်းမရှိေအာင် သတိြကီးစွာထားလို့ ေကွ့ကာေရှာင်ကာ ချီလာတဲ့ လျူဘန်တို့တပ်ြကီးဟာ ရှန်းယန်ြမို့ေတာ် ေရာက်လုလု လမ်းခုလတ်မှာ မိတ်ေဟာင်းေဆွေဟာင်း စစ်ဗျူဟာကျွမ်းကျင်သူ ဆန်းလျန် နဲ့ ြပန်ဆံုမိပါတယ်။
အဲဒီေခတ်တုန်းက အုပ်ချုပ်သူ ရှင်ဘုရင်ေတွမှာ စစ်မက်ေရးရာနဲ့ ပတ်သက်လို့ အြကံေပးေဆွးေနွးစရာ ကျွမ်းကျင်သူ ပညာရှင်ေတွ ခန့်ထားလို့ တိုင်ပင်ေဆွးေနွးေလ့ရှိသတဲ့။ သူတို့က ကိုယ်တိုင်ေတာ့ စစ်တိုက်နိုင်တဲ့သူေတွ မဟုတ်ပါဘူး။ ဒါေပမယ့် စာေပကျမ်းဂန် အေထာက်အထားေတွကေန၊ စစ်ပွဲမှတ်တမ်းမှတ်ရာေတွကေန၊ ပံုြပင်ဒဏ္ဍာရီ သမိုင်းေြကာင်းေတွကေန သင်ြကားမှတ်ယူလို့ အြကံေကာင်းဉာဏ်ေကာင်းများ ေပးေလ့ရှိသတဲ့။ ဆန်းလျန်ဆိုတာ ဟန်နိုင်ငံက အဲသည်လို စစ်ေရးဗျူဟာအြကံေပးတစ်ေယာက်ပါ။
တကယ်ေတာ့ ဆန်းလျန်ဟာ လူသစ်တစ်ေယာက်မဟုတ်ပါဘူး။ ပထမေြမာက်ဧကရာဇ်ကို ခဲေလာင်ချာနဲ့ပစ်ြပီးလုပ်ြကံတာ ရထားချင်းမှားသွားလို့ အေရးမေအာင်ပဲ စေတးေရှာင်ေနရတဲ့ ဟန်လူငယ်ကေလး ဆိုရင် မှတ်မိြကဦးမယ် ထင်ပါရဲ့။ သူတို့မျိုးရိုး ငါးဆက်ေလာက်ကတည်းက ဟန်ဘုရင်မင်းြမတ်အပါးမှာ ခစားခဲ့ရတဲ့ မူးြကီးမတ်ရာြဖစ်ခဲ့တာ ချင်နိုင်ငံရဲ့လက်ေအာက်ကို ကျေရာက်သွားတဲ့အထိတိုင်ေအာင် ပါပဲတဲ့။
သူ့ေခါင်းကို ဆုေငွထုတ်ထားလို့ စာအုပ်အသစ်လုပ်ြပီး ချူနိုင်ငံထဲမှာ လှည့်ပတ် တိမ်းေရှာင်ေနရတဲ့ ဆန်းလျန်ဟာ တေန့ေတာ့ တံတားကေလးတစ်ခုေပါ်မှာ ငိုင်ေနတုန်း စုတ်စုတ်ြပတ်ြပတ် အဖိုးြကီးတစ်ေယာက်က စီးလာတဲ့ဖိနပ်ကို တမင်ပစ်ချလိုက်ြပီး
လို့ ခိုင်းသတဲ့။ လူြကီးသားဗီဇက ေထာင်းကနဲ ြပန်ေပါ်လာြပီး
လို့ ေတွးမိေပမယ့် ပိန်ေညာ်ချိနဲ့ေနတဲ့ အဖိုးြကီးကို ြမင်တဲ့အခါ သနားသွားြပီး ကိုယ်တိုင် ဆင်းေကာက်ေပးလိုက်ပါတယ်။ အဖိုးအိုပိန်ေညာင်က ကမ်းေပးတဲ့ဘိနပ်ကို မယူပဲ ေြခေထာက်ကေလးဆင်းလို့
လို့ ဆိုြပန်ပါတယ်။ ကဲ ခုမှေတာ့ မထူးေတာ့ပါဘူးေလ။ သည်းခံလက်စနဲ့ ကိုယ်တိုင်ပဲ ဒူးေထာက်လို့ ဘိနပ်ကေလး စီးေပးတဲ့အခါ
လို့ ြပံုးြပံုးြကီး ဆိုသတဲ့။
လို့ လည်း အနက်ြပန်လို့ ရပါတယ်။
လို့ မှာသွားပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ေနာက်ငါးရက်ြကာလို့ တံတားကို ြပန်လာတဲ့အခါ သူ့ထက်အရင်ေရာက်ေနတဲ့ အဘိုးအိုက ေနာက်ကျတဲ့အတွက် ြမည်တွန်ေတာက်တီးြပီး ေနာက်ငါးရက်ေနမှ ြပန််လာဖို့ ချိန်းြပန်ပါတယ်။ သည်တခါေတာ့ မနက်မိုးလင်း ြကက်တွန်သံြကားကတည်းက အေြပးသွားလည်း အြမဲေနာက်ကျတဲ့ မျိုးေကျာ့ြမိုင်ြကီးလို ရထားထွက်သွားတာနဲ့ချည့် ြကံုရြပန်တယ်။ ေနာက်ဆံုး ညကတည်းက မအိပ်ပဲထိုင်ေစာင့်မယ်ဆိုေတာ့မှ လက်မတင်ကေလးပဲ ဦးသွားတာတဲ့။
လို့ ေြပာြပီးမှ စာအုပ်ကေလးတစ်အုပ်ထုတ်ေပးြပီး “ဒီစာအုပ်ကို ေသေသချာချာ ေလ့လာထားရင် တေန့မှာ မင်းဆရာ ြဖစ်လာလိမ့်မယ်။ ငါထင်တာ မမှားဘူးဆိုရင်ေတာ့ မြကာခင်ေြပာင်းလဲမှုေတွ အြကီးအကျယ်ြဖစ်လာြပီးရင် ဒီစာအုပ်ထဲက ပညာေတွဟာ မင်းအတွက် အဖိုးမြဖတ်နိုင်ေအာင် အသံုးဝင်လာလိမ့်မယ်။” လို့ေြပာသွားပါတယ်။
ေနာက်တေန့မနက် ကျမှ ေသေသချာချာ ြကည့်လိုက်ေတာ့ အဲဒါ နှစ်ေပါင်းများစွာ ေပျာက်ကွယ်ေနတဲ့ တိုင်ေကာင်း ရဲ့ ေသနဂင်္ဗျူဟာ စစ်ပညာကျမ်းြကီး ြဖစ်ေနသတဲ့။ ေချာက်ထဲကျသွားြပီးရင် သိုင်းကျမ်းြကီးေတွ့ေလ့ရှိတဲ့ တရုတ်ဝတ္ထုေတွထဲကလိုပဲ ဆန်းလျန်လည်း အဲသည်စာအုပ်တစ်အုပ်တည်း အြမီးြပန်ေခါင်းြပန် ေလ့လာြပီး ဆရာြကီးတစ်ဆူ ြဖစ်လာသတဲ့။
ဘယ်ရှင်ဘုရင်ကို ဆရာလုပ်ရပါ့မလဲ ဆိုတဲ့လူနဲ့ ဘယ်သူ့ကို ဆရာတင်ြပီး ရှင်ဘုရင်လုပ်ရပါ့မလဲဆိုတဲ့လူနှစ်ေယာက် ေတွ့ြကတဲ့အခါ ေဘာ်ဒါေဘာ်ချက်ေတွ ြဖစ်သွားြပီးမှ သူ့ဟန်နိုင်ငံ လွတ်ေြမာက်ေရးအတွက် ဟန်ြမို့ေတာ်ကို တက်သိမ်းပါတယ်။ ချက်ချင်းဆိုသလို ချင်တပ်ေတွက ြပန်ထိုးစစ်ဆင်လာတဲ့အခါ လျူဘန့်တပ်ေတွနဲ့ ပူးေပါင်း လိုက်ပါတယ်။
အဲသည်တိုက်ပွဲမှာ ချင်စစ်သူြကီး ယန်ေကျာင်းကိုေတာင် လက်လွတ်ထွက်ေြပးေအာင် တိုက်ထုတ်လိုက်တဲ့အခါ ချင်ဧကရာဇ်တို့ဘက်က အထူးဆက်သားတမန်လွှတ်ြပီး လိုက်လံကွပ်မျက်ေစတဲ့အတွက် ချင်စစ်သူြကီးေတွဘက်မှာ ဘုရင်ကို အြကည်ညိုပျက်လာတာေပါ့။ အဲလို စည်းလံုးမှု ြပိုကွဲလာတာ အခွင့်ေကာင်းယူလို့ တစ်ြမို့ြပီးတစ်ြမို့သိမ်းကာ ဟန်နိုင်ငံကို ဆန်းလျန်လက်ထဲ ြပန်ထည့်ေပးနိုင်လိုက်ပါတယ်။ တစ်အေပါင်းတစ်ထက်သာတဲ့ သူတို့နှစ်ေယာက်ပူးေပါင်းမှုဟာ အေနာက်ဘက် ရှန်းယန်ြမို့ဆီကို ဆက်ချီြကြပန်ပါတယ်။
ကိုယ်တို့ ြမန်မာေတွေတာင် ဟိုးအရင်က “မိန်းကေလးဆိုတာ ေသစာရှင်စာတတ် ေတာ်ေရာေပါ့။ အချိန်တန်ေတာ့ သူ့ေယာကင်္ျားက လုပ်ေကျွးလိမ့်မယ်” ဆိုတဲ့ သေဘာမျိုး ေြပာခဲ့ဆိုခဲ့ြကတာ ြကားဖူးသိမီလိုက်ပါေသးတယ်။ ေတာ်လှန်တဲ့၊ ေခတ်မီတဲ့၊ ထက်ြမက်တဲ့ မိန်းမပျိုကေလးများကေတာ့ သူတို့လည်း အမျိုးသားများနဲ့ တန်းတူအခွင့်ေရး ရရှိသင့်တယ် လို့ အေရးဆိုေနြကတာ၊ ြကိုးစားပန်းစား ေနရာယူလာခဲ့ြကတာ မနည်းပါဘူး။
အဂင်္လိပ်ေခတ်မှာကတည်းက ကုမ္မာရီအသင်းေတွေထာင်ြပီး ဘီေအမ အိုင်ေအမြကီးေတွ ထွက်လာေအာင် ေလ့ကျင့်သင်ြကားခဲ့ြကတယ်။ ေဒါ်ခင်မျိုးချစ်၊ လူထုေဒါ်အမာ၊ ေဒါ်ခင်နှင်းယုတို့လို အမျိုးသမီးများဘဝကို ထင်ဟပ် ဆံုးမ လမ်းညွှန်ေပးနိုင်တဲ့ စာေရးဆရာမြကီးေတွလည်း အားကျဖွယ်ရာ ထွက်ေပါ်ခဲ့တာပဲ။ တို့ေမြကီးရဲ့ အတူေန ေမွးစားအန်တီ ေဒါ်ေဒါ်မသန်းေအးဆိုရင် ြမန်မာအမျိုးသမီးထဲက ပထမဦးဆံုး ကုလသမဂ္ဂမှာ တာဝန်ထမ်းေဆာင်နိုင်သူ၊ ပညာတတ် ဘိလပ်ြပန်မြကီးြဖစ်ခဲ့ြပီး အဂင်္လိပ်ဘုရင်ခံ ရုပ်ရှင်ြကည့်တဲ့အခါ ဘာသာြပန်ေပးရတဲ့သူတဲ့။
လူေတွကေတာ့ ဘိလပ်ြပန်သန်း လို့ ေြပာလိုက်ရင် သူ့အသံ မြကားဖူးတဲ့သူေတာင် မရှိဘူး။ ြမန်မာမကေလးေတွအေနနဲ့ အဲသလို ကမ္ဘာ့အလယ်မှာ ဝင့်ထည်နိုင်ဖို့ဆိုရင် သင့်တင့်ေလျှာက်ပတ်တဲ့ ပညာအရည်အချင်း၊ အသိအလိမ္မာ နဲ့ ဆင်ြခင်တံုတရား၊ အမျိုးအနွယ်ကို ေစာင့်ေရှာက်ထိန်းသိမ်းလိုတဲ့ ဇာတိမာန်ကေလးေတွ ြပည့်စံုေနဖို့ လိုအပ်မယ် ထင်ပါတယ်။
အသက်အရွယ်ကေလးရလို့ စဉ်းစားဆင်ြခင်နိုင်တဲ့အခါမှာ လူတစ်ေယာက်ရဲ့ အရည်အချင်း၊ လူတစ်ေယာက်ရဲ့ တန်ဖိုးဆိုတာ မျိုးရိုးအင်အား၊ ဓနအင်အား၊ ရုပ်ဆင်းရူပကာေတွထက် ဉာဏ်ပညာ၊ အသိအလိမ္မာကသာလျှင် သူ့ရဲ့ကိုယ်ပိုင်ဥစ္စာ၊ မကွဲမကွာလိုက်ပါလာမယ့် ကိုယ်ပိုင် အရည်အချင်းြဖစ်တယ် လို့ နားလည်လာပါတယ်။ ပိုက်ဆံရှိရင် ပညာတတ်ေတွ အနားေခါ် ရှိခိုးခိုင်းထားလို့ ရချင်ရမေပါ့။ တစ်ခွန်းဘယ်ေလာက်ေပးမလဲ။ ဘုရားထူးခိုင်းချင်ေသးလား ရတယ်။ ပိုက်ဆံကုန်ရင်ေတာ့ တာ့တာ။ ပုခံုးေပါ်ကအခက်ြကီးေတွ အေခွြကီးေတွ ရှိေနသေရွ့ သွားေလရာ လာေလရာ
“ဘဘဗိုလ်ချုပ်ြကီး ကျန်းမာပါေစ။”
ေအာ်ေပးမယ့်လူ မရှားပါဘူး။ ေခါင်းြဖူေဆးမဆိုး မာန်စွယ်ေတွကျိုးကာမှေတာ့ အိမ်လာတဲ့ ေမာင်ရင်ေလးေတွကေတာင် မခိုးမခန့် ဆက်ဆံြကတာ ေတွ့ဖူးဘူးလား။ ဇီးထုပ်ေတွထိုင်ထိုင်စားြပီး ေခါင်းခဏခဏေလျှာ်ြပတဲ့ တစ်နိုင်ငံလံုး သည်းသည်းလှုပ် မင်းသမီးေချာေလးဆို အခု ဝဝဝတီြဖစ်လာေတာ့ လက်ဘက်သုပ် ဂျင်းသုပ် စပ်ြပလို့ေတာင် စိတ်မလည်လာြကေတာ့ဘူး။ သူများတကာ ချိုးချိုးဖဲ့ဖဲ့ နှိပ်ကွပ်တဲ့သေဘာ မဟုတ်ပါဘူး။
အဲဒီလူေတွအားလံုးထက်အရင် ဟိုးေရှးေရှးကတည်းက ပညာနဲ့ ရပ်တည်ခဲ့တဲ့ ဘိလပ်ြပန်သန်းရဲ့ နံမယ် ဂုဏ်သတင်းဟာ သူတို့ေတွေခတ်ကုန်သွားြပီးတဲ့ ေနာက်မှာေတာင် ငုပ်မသွားဘူး။ သိမ်ငယ်မသွားဘူး လို့ ေြပာချင်တာပါ။ မိန်းကေလးရယ်လို့ ြဖစ်လာရင် သူသူကိုယ်ကိုယ် လှချင်ြကတယ်။ ပိုက်ဆံများ ရှိလို့ကေတာ့ေလ။ ကာတီးယားစိန်တိုက်က စိန်ေတွ အကုန်ဝယ်ြပီး တစ်ကိုယ်လံုးကို စိန်စီပစ်လိုက်ချင်ြကတယ်။
ကိုယ့်အေဖ ဘာေကာင်မှ မဟုတ်တာ သူအသံုးမကျတဲ့ကိစ္စ၊ ကိုယ့်ေယာက္ခမ ဘာေကာင်မှ မဟုတ်တာ ကိုယ်အသံုးမကျတဲ့ကိစ္စ လို့ ြမင်ြကတယ် မဟုတ်လား။ ပညာတတ်ြကီးြဖစ်ေအာင် ြကိုးစားြပီး ဘယ်သူ့ကိုမှ အားမကိုးပဲ ကိုယ်ပိုင်အရည်အချင်းနဲ့ ရပ်တည်ပလိုက်မယ်ဆိုတဲ့ စိတ်ကူးစိတ်သန်းကေလးေတွက သည်ကေန့ေခတ်အခါမှာ အိုင်ဒီယာေကွးတယ် လို့ အထင်ခံရမှာစိုးလို့ ဒီတခါေတာ့ စာေရးဆရာမြကီး ယင်းမာ ဘာမှ မေြပာရေသးခင် ပညာေရးဆိုတာ အမျိုးသမီးများအတွက်လည်း ထပ်တူထပ်မျှ အေရးြကီးလှပါေြကာင်း သတိေပးလိုက်ပါရေစ။
ရှန်ဟိုင်းမှာ ေနြကတုန်းက ေယာကင်္ျားေလးေတွဟာ မိန်းကေလးေတွထက် အလိုလိုေနရင်းကို ပိုေတာ်ေနြပီးသားဆိုတဲ့ အစွဲဟာ သူများေတွ အားလံုးဆီမှာတင် မကပါဘူး။ ယင်းမာကိုယ်တိုင်ေတာင်မှ အဲသလိုပဲ ယံုြကည်ထားခဲ့တာ။ သည်တစ်သက်မှာေတာ့ ကိုကိုြကီး ကိုကိုလတ် ကိုကိုေလးတို့ကို ဘယ်ေတာ့မှ ပညာချင်းယှဉ်နိုင်မှာ မဟုတ်ဘူးလို့ ထင်ခဲ့တယ်။ အိမ်မှာ တရုတ်နှစ်ကူးလုပ်ေတာ့ ထမင်းလည်းစားြပီးေရာ ေမေမေလးက ေမာင်နှမေတွအားလံုးကို ပလုပ်တုပ်ချိုချဉ် တစ်ေယာက်တစ်ေချာင်း ေကျွးတယ်။ ထံုးစံအတိုင်း ဘယ်သူရှိရမလဲ။ ကိုကိုလတ် အဂ္ဂါရယ်ေပါ့။
သူ့ဥစ္စာကုန်သွားတာနဲ့ ယင်းမာလက်ထဲကမုန့်ကို လာ မျက်ေစာင်းထိုးေရာ။ သူလိုက်လုလို့ ထွက်ေြပးတာနဲ့တင် ယင်းမာလည်း မစားလိုက်ရဘူး။ ေအာက်ြပုတ်ကျသွားလို့ အသံြပဲြကီးနဲ့ ေအာ်ငိုေရာ။ ဧည့်သည်ေတွနဲ့ စကားေကာင်းေနတဲ့ ေဖေဖက စိတ်ဆိုးသွားြပီး နှစ်ေယာက်လံုးကို ဒဏ်ေပးတယ်။ ကဗျာစာအုပ်တစ်အုပ် ယူလာြပီး ေရှ့ဆံုးစာမျက်နှာက ကဗျာကို ကူးေရးရမယ်။ မှတ်မိေအာင် ကျက်ရမယ်။ ြပီးရင် အလွတ်ြပန်ေရးြပရမယ် တဲ့။ မြပီးမချင်း ဘယ်သူမှ မကစားရဘူး။ ဘယ်သူအရင်ရမလဲ ြကည့်ြကေသးတာေပါ့ လို့ဆိုတယ်။
ကဗျာေလးက စာေြကာင်းေရ ေလးေြကာင်းပဲ ရှိတာပါ။ ဘာေတွဆိုလိုမှန်းေတာင် နားမလည်ဘူး။ မလည်ေနေပါ့။ အလွတ်ကျက်လိုက်မယ်ေလ။ ကိုကိုလတ်က ယင်းမာထက် ေလးနှစ်ေတာင်ြကီးတာဆိုေတာ့ ေတာ်ေနြကာဆို သူကရသွားေတာ့မှာ။ ြပီးေတာ့ သူက ေယာကင်္ျားေလးေလ။ ကျက်ရင်းကျက်ရင်း ေရှ့ေရာက် ေနာက်ေမ့နဲ့ ယင်းမာလည်း အြကံအိုက်ြပီး မျက်ရည်ေတွ ဝိုင်းလာတယ်။ ဖိုးဖိုးက
“ယင်းမာ။ အဓိပ္ပါယ်ကို နားလည်ေအာင် အရင်လုပ်၊ အသံထွက်ကို မှန်ေအာင်ထွက်၊ မသိရင် အဘိဓါန်စာအုပ်ထဲမှာ ရှာ”
လို့ ေြပာတယ်။ ခုနှစ်နှစ်သမီးက ကျက်ခဲ့တဲ့ အဲသည်ကဗျာဟာ သည်ကေန့ထိတိုင်ေအာင် ယင်းမာ နှလံုးသားထဲမှာ စွဲေနေအာင် အလွတ်ရတုန်းပဲ။ အြမဲတေစ အနိုင်ကျင့်ခံေနရတဲ့ ညီငယ်ေလးတစ်ေယာက်က သူ့အကိုဆီမှာ အသနားခံတဲ့ အေြကာင်းပါ။ ေြခလှမ်းခုနှစ်လှမ်းအတွင်း သူ့ခံစားချက်ကို သိသာေအာင် မတင်ြပနိုင်ရင် အြပစ်ေပးခံရဦးမှာတဲ့။ သူေရးတဲ့ ကဗျာပုဒ်ကေလးကေတာ့
“ပဲြပုတ်ေစ့ကေလး နူးနပ်သွားဖို့ ပဲေစ့ညှာကေလးက ေြကွေပးရရှာတယ်။ မိုးြပဲဒယ်ထဲက ထမင်းနပ်ဖို့ ဖိုခေနာက်တိုင်ေတွက အပူခံေပးရတယ်။ တကယ်ေတာ့ တစ်ခိုင်တည်းပွင့်၊ တစ်ညှာတည်းသီးြကတဲ့သူေတွအချင်းချင်း ဘာေြကာင့်များ နှိပ်စက်ကလူ အနိုင်ယူချင်ရသလဲ။”
တဲ့။ အစပိုင်းမှာ ဘာေတွဆိုလိုချင်မှန်းနားမလည်ေပမယ့် ေကျာင်းကဆရာမ သင်ေပးတဲ့နည်းအတိုင်း မသိတဲ့စကားလံုးကို အဘိဓါန်မှာရှာြကည့်၊ ြပန််ချေရး၊ တစ်ခါကနှစ်ခါဆို သိပ်မခက်ေတာ့ပါဘူး။ စာလံုးေလးေတွထဲမှာ အသံကို ကာရံဖမ်းထားတာေလးေတွပါ သေဘာေပါက်လာတယ်။ ဝမ်းသာအားရ ဖိုးဖိုးဆီေြပးသွားြပီး တစ်ေြကာင်းချင်း ချေရးပစ်လိုက်တယ်။
တေအာင့်ေန ေဖေဖအိမ်ေပါ်ထပ်တက်လာေတာ့ သူတို့သားအဖနှစ်ေယာက် ဖတ်ြကည့်ြပီး မဲ့ြပံုးြပံုးတယ်။ သူ့သားက ရှံုးသွားတာကိုး။ မခံချင်ဘူး မဟုတ်လား လို့ ကိုယ့်ဘာသာကိုယ် ေတွးမိသား။ အခန်းထဲက ထွက်သွားတဲ့ေဖေဖဟာ မေကျမချမ်းနဲ့ အဂ္ဂါ့ကို တြပီး
“အင်း … သည်ေကာင်ေလးေတာ့ ပညာတတ်ြကီး ြဖစ်ဦးမယ် မထင်ပါဘူး။”
လို့ ေရရွတ်သွားတာ ြကားလိုက်မိတယ်။ ယင်းမာကေတာ့ အဲသည်အချိန်က စ လို့ ေယာကင်္ျားေလး နဲ့ မိန်းကေလးဆိုတာ ပညာသင်ဖို့ ဉာဏ်ရည် အေြခခံချင်း အတူတူပါပဲ။ ြကိုးစားမှုနဲ့ပဲ ကွာသွားမှာ လို့ သေဘာေပါက်လိုက်ပါတယ်။
တရုတ်လူမျိုးေတွရဲ့ စိတ်ထဲမှာ ပညာေရးဆိုတာ အေရးြကီးတဲ့ အခန်းကဏ္ဍက ပါတယ် လို့ သေဘာေပါက်ေအာင် ေခါင်းထဲကို ရိုက်သွင်းေပးခဲ့တာကေတာ့ လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ေပါင်း နှစ်ေထာင်ေကျာ်ကတည်းကပါပဲ။ သမိုင်းဆရာြကီး စီမာချန်ရဲ့ ရှီဂျီရာဇဝင်ကျမ်းထဲမှာေပါ့။ စစ်သူြကီးလျူဘန်ရဲ့ အေြမှာ်အြမင်ြကီးလှေသာ အြကံေပးအရာရှိြကီးနှစ်ဆူ ကို ဥပမာေပးြပီး အလွန်စိတ်ဝင်စားစရာေကာင်းတဲ့ ဇာတ်လမ်းကေလးနဲ့ ပျိုးသွားတယ်။ ေပါသွပ် နဲ့ ချန်းလျန် တဲ့။
ေပါသွပ်ဆိုတာက တို့ ြမန်မာကာတွန်းထဲက သမိန်ေပါသွပ်လို ထင်သလိုေန ထင်သလိုေြပာလို့ ေပါေတာေတာနဲ့ရယ်လို့ အများက သတ်မှတ်ထားတဲ့ ဆရာြကီးဦးလူေပါ (Mad Master) ကို ေြပာတာပါတဲ့။ နံမယ်ရင်းကေတာ့ လီရှီဆီ လို့ေခါ်တယ်။ အခု ဟီနန်ြပည်နယ် ခိုင်ဖုန်းြမို့ကလာတယ် ဆိုပဲ။ စာတတ်ေပတတ် ပညာရှိပဲ။
အချိန်ရှိသေရွ့ ေရးကာဖတ်ကာ ကုန်လွန်တယ်။ ဒါေပမယ့် ဘယ်သူကမှ ေြမှာက်စားလို့ မရဘူး။ ထင်ရာစိုင်းတတ်၊ ဘုေဘာက်ကျတတ်၊ ခွကျတတ်လွန်းလို့။ တကယ်ေတာ့ ရူးတာ နဲ့ ထူးတာဆိုတာ ခပ်ပါးပါးကေလးပဲ ကွာတာ မဟုတ်လား။ သူကေတာ့ ထူးလည်းထူးတယ် ရူးလည်းရူးတယ် တို့ကိုြကီးေကျာ် လို့ဆိုရမယ်။ မူးမူးရူးရူးနဲ့ ေပါက်ပန်းေဈးေတွ ေလျှာက်ေလျှာက်ေြပာတာနဲ့တင် ခဏခဏ ကွာတားချခံရြပီး သူ့ခမျာ တံခါးေစာင့်ရာထူးက မတက်ေတာ့ဘူး။
စစ်သူြကီးလျူဘန်က သူတို့ြမို့တံခါးဝကို ေရာက်လာတဲ့အခါ ေြခခင်းလက်ခင်းနဲ့ စစ်ေရးဗျူဟာ အချက်အချာကျကျ တည်ေနပံုကို သတိထားမိြပိး ြမို့ြပင် မလှမ်းမကမ်းကေန တပ်စွဲလို့ အကဲခတ်ေနသတဲ့။ လျူဘန်တို့တပ်ထဲက အရာရှိတစ်ေယာက်ဟာ ြမို့ထဲက ေဆွမျိုးသားချင်းများရှိရာ သွားလည်တဲ့အခါ ဆရာေပါသွပ် နဲ့ သိကျွမ်းသွားေတာ့ ဟိုက “ငါ့တံခါးဝမှာ အရာရှိ၊ မင်းမှုထမ်းေပါင်းများစွာကို ြမင်ခဲ့ဖူးေပါင်း မနည်းေတာ့ဘူး။ လျူဘန့်ေလာက် ခန့်ခန့်ညားညား ဩဇာထည်ထည်ဝါဝါ မေတွ့ဖူးဘူး။ ငါ့ကို သူနဲ့ မိတ်ဆက်ေပးစမ်းပါ။” လို့ ပူဆာသတဲ့။
“ေကာင်းြပီေလ။ ဒါေပမယ့် သူ့ေရှ့ေရာက်ရင် ကွန်ြဖူးရှပ်စ် တပည့်လို့ေတာ့ မေြပာမိေစနဲ့။ သူက အဲဒီလူေတွ ြမင်ရင် ြကည့်မရဘူး။ ေခါင်းေပါ်က ဦးေပါင်းြပားကေလးေတာင် ဆွဲဆွဲြဖုတ်တာ ြမင်ဖူးတယ်။”လို့ ေသေသချာချာ မှာသတဲ့။
သူများသာ မှာလို့ရမယ်။ ေပါသွပ်ကို ဒါမျိုးလာမှာလို့ေတာ့ ရစရာလား။ ေသေသချာချာကိုပဲ ကွန်ြဖူးရှပ်စ်ေကျာင်းဝတ်စံုကို အြပည့်အစံု ဝတ်ဆင်ြပီး တဲနန်းမှာ တံခါးသွားေခါက်တာေပါ့။ ဘူေလးလဲ လို့ ေမးတဲ့အခါ အေပါက်ေစာင့်ကလည်း စာသမားေပသမားတစ်ေယာက်ပါ လို့ပဲ ေြပာရတာေပါ့။ “မအားဘူးလို့ ေြပာလိုက်” ဆိုတာ လျူဘန့်အလွန်ေတာ့ မရှိပါဘူး။ သူ့ခမျာ အားေမာ့ အားေမာ့ လုပ်မလို့ ထိုင်းမာဆပ်သမကေလးနှစ်ေယာက်နဲ့ ေြခေထာက်ကေလးကစ လို့ ေရေနွးစိမ်ေနတုန်းရှိေသးတာ။ အထဲကလူက မတင်းရေသးခင် အြပင်က ဆရာေပါသွပ်က တင်းသွားြပီး ဓါးရှည်ကိုဆွဲထုတ်ေတာ့မလိုဟန်နဲ့
“အထဲကေကာင်ကို ေြပာလိုက်စမ်း၊ ငါ စာေပသမား မဟုတ်ဘူး။ အရက်သမားကွ။ သိက္ခာလာမချနဲ့။”
လို့ ေအာ်လိုက်ပါတယ်။ လျူဘန်က ေြခေထာက်ေြပာင်ေအာင်သုတ်၊ လှံရှည်ကို လက်ထဲမှာကိုင်ထားရင်း “ဝင်ခဲ့” လို့ ြပန်ေအာ်လိုက်တဲ့အခါ ပုဏ္ဏားများလို လက်ကေလးနှစ်ဘက် ပင့်ကာပင့်ကာ နဲ့ ခါးမညွှတ်ပဲ ဝင်လာသူ သုခမိန်ြကီးကို ေတွ့ရပါသတဲ့။
“စစ်သူြကီးမင်းဟာ ချင်အင်ပါယာဘက်ကေန ခုခံေတာ်လှန်သူေတွကို ေချမှုန်းမလို့လား။ ခုခံေတာ်လှန်သူေတွဘက်ကေန ချင်အင်ပါယာြကီးကို ေချမှုန်းမလို့ ြကိုးစားမှာလား။”
“ရူးများရူးေနသလား။ မိုးေအာက်ေြမြပင်တခွင်လံုး စစ်သူြကီးလျူဘန်ဟာ ချင်အင်ပါယာကို နှိမ်နှင်းဖို့ ြပည်ေထာင်နယ်စားအားလံုးကို ဦးေဆာင်ေနတယ်ဆိုတာ လူတိုင်းသိတယ်။”
“’ဒါဆိုလဲ ဘာြဖစ်လို့ ချင်မူးမတ်ေတွ လုပ်ေလ့ရှိသလို လူတစ်ေယာက်ကို အြပင်ပန်းအြမင်နဲ့ အကဲခတ်ေနတာလဲ။ ခင်ဗျားကမှ ကျုပ်ထက်ေတာင် ပိုရူးေသးတာေပါ့။ ဒီလိုနည်းနဲ့ စစ်မှန်တဲ့ အရည်အချင်းရှိသူေတွကို ရှာလို့ ရရိုးလား။ ဒီကေန့ ခင်ဗျား ကျုပ်ကို လက်ခံစကားမေြပာခဲ့မိရင် အမှားြကီး မှားလိမ့်မယ်ေနာ်။ ရုပ်ြကည့်ရတာ ကိုယ့်ထက် သက်ြကီးဝါြကီးေတွ့လို့မှ အရိုအေသ ေပးတတ်ပံုမေပါ်ဘူး။”
ဒီစကားကို ြကားလိုက်တဲ့အခါ လျူဘန်က ေကာင်မေလးနှစ်ေယာက်ကို ြပန်ပို့ခိုင်းလိုက်ြပီး ကိုယ်လက်သုတ်သင်လို့ ဆရာြကီးေပါသွပ်ကို ကုန်းရှိ ကုန်းရှိလုပ်ြပီး အေကာင်းဆံုးအရက် စားေသာက်ဖွယ်ရာေတွနဲ့ ညဉ့်နက်သန်းေခါင်တိုင်ေအာင် ေထွရာေလးပါး ေဆွးေနွးနာြကားပါတယ်။
“ေလာေလာဆယ်မှာ ဗိုလ်မင်းတို့တပ်က စစ်သည်တစ်ေသာင်းေတာင် မြပည့်ချင်ဘူးဗျ။ ြပီးေတာ့ စစ်တပ်ဆိုတဲ့ နံမယ်သာရှိတာ။ စစ်ပညာ စစ်စည်းကမ်း ကျကျနန သင်ထားဖူးတဲ့သူ တစ်ေယာက်ေတာင် မပါဘူး။ ေဂျာင်ကုန်းကုန်းြကီး နန်းေတာ်ကတပ်က လက်နက်အြပည့်အစံု၊ ကျင့်သားရြပီးသား၊ အေတွ့အြကံုရှိြပီးသား အစကတည်းက စစ်သားအြဖစ် အသက်ေမွးေနြကတဲ့သူေတွ။ ရှန်းယန်ြမို့ေတာ်ကို ခုချိန် ခင်ဗျားသွားတိုက်လို့ကေတာ့ ကျားခံတွင်းထဲ လည်စင်းေပးသလို ေနလိမ့်မယ်။
အေရးြကီးတာက ခိုင်မာတဲ့ အေြခချ စစ်စခန်းတစ်ခုကေန ေလကျင့်သင်ြကားစရာေတွ အများြကီးရှိေသးတယ်။ ေဟာဒီချင်လျူြမို့ကေတာ့ အသင့်ေတာ်ဆံုး၊ အကွက်အကွင်းလည်း အကျဆံုး။ သွားေရးလာေရးလည်း လွယ်ကူတဲ့ လမ်းဆံုမှာရှိတယ်။ စားေရရိက္ခာလည်း ဖူလံုတယ်။
ကံေကာင်းချင်ေတာ့ ချင်လျူြမို့ဝန်နဲ့ ကျုပ်နဲ့ သိတာ မြကာေသးဘူး။ ဗိုလ်မင်းဆီမှာ လက်နက်ချ ခိုလှံုဖို့ တိုက်တွန်းေပးမယ်။ သူက သေဘာမတူဘူး ဆိုေတာ့လည်း ဗိုလ်မင်းက အြပင်ကတိုက်၊ ကျုပ်ကအတွင်းက ြမို့တံခါးေတွ ဖွင့်ေပးမယ်။ ြကက်ကေလး ငှက်ကေလး ဖမ်းသေလာက်ကို လွယ်မှာ။”
ဆရာေပါသွပ်ဟာ အေြပာသမား သက်သက်ေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ သူ့အြကံဉာဏ် အကူအညီနဲ့ စစ်သူြကီးလျူဘန်ဟာ ြမားတစ်စင်းမကုန်၊ စစ်သည်တစ်ေယာက် အထိအခိုက်မရှိပဲ ချင်လျူြမို့ကို အလွယ်တကူ သိမ်းပိုက်နိုင်ခဲ့ပါတယ်။ အဲဒီကစလို့ ဆရာေပါသွပ်ကို စစ်ဗျူဟာ အြကံေပးခန့်လိုက်ြပီး ဆရာေပါသွပ်ညီကေလးကိုလည်း ချင်လျူတပ်မှူးခန့်လိုက်သတဲ့။
စစ်အင်အားေတွ ြဖည့်တင်းေလ့ကျင့်ရင်း လျူဘန်ဟာ အေနာက်ဘက်က ဆင်ေြခဖံုး ြမို့ကေလးေတွကို တစတစ သိမ်းသွင်းသွားပါတယ်။ ချင်စစ်တပ်နဲ့ ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်ရြခင်းမရှိေအာင် သတိြကီးစွာထားလို့ ေကွ့ကာေရှာင်ကာ ချီလာတဲ့ လျူဘန်တို့တပ်ြကီးဟာ ရှန်းယန်ြမို့ေတာ် ေရာက်လုလု လမ်းခုလတ်မှာ မိတ်ေဟာင်းေဆွေဟာင်း စစ်ဗျူဟာကျွမ်းကျင်သူ ဆန်းလျန် နဲ့ ြပန်ဆံုမိပါတယ်။
အဲဒီေခတ်တုန်းက အုပ်ချုပ်သူ ရှင်ဘုရင်ေတွမှာ စစ်မက်ေရးရာနဲ့ ပတ်သက်လို့ အြကံေပးေဆွးေနွးစရာ ကျွမ်းကျင်သူ ပညာရှင်ေတွ ခန့်ထားလို့ တိုင်ပင်ေဆွးေနွးေလ့ရှိသတဲ့။ သူတို့က ကိုယ်တိုင်ေတာ့ စစ်တိုက်နိုင်တဲ့သူေတွ မဟုတ်ပါဘူး။ ဒါေပမယ့် စာေပကျမ်းဂန် အေထာက်အထားေတွကေန၊ စစ်ပွဲမှတ်တမ်းမှတ်ရာေတွကေန၊ ပံုြပင်ဒဏ္ဍာရီ သမိုင်းေြကာင်းေတွကေန သင်ြကားမှတ်ယူလို့ အြကံေကာင်းဉာဏ်ေကာင်းများ ေပးေလ့ရှိသတဲ့။ ဆန်းလျန်ဆိုတာ ဟန်နိုင်ငံက အဲသည်လို စစ်ေရးဗျူဟာအြကံေပးတစ်ေယာက်ပါ။
တကယ်ေတာ့ ဆန်းလျန်ဟာ လူသစ်တစ်ေယာက်မဟုတ်ပါဘူး။ ပထမေြမာက်ဧကရာဇ်ကို ခဲေလာင်ချာနဲ့ပစ်ြပီးလုပ်ြကံတာ ရထားချင်းမှားသွားလို့ အေရးမေအာင်ပဲ စေတးေရှာင်ေနရတဲ့ ဟန်လူငယ်ကေလး ဆိုရင် မှတ်မိြကဦးမယ် ထင်ပါရဲ့။ သူတို့မျိုးရိုး ငါးဆက်ေလာက်ကတည်းက ဟန်ဘုရင်မင်းြမတ်အပါးမှာ ခစားခဲ့ရတဲ့ မူးြကီးမတ်ရာြဖစ်ခဲ့တာ ချင်နိုင်ငံရဲ့လက်ေအာက်ကို ကျေရာက်သွားတဲ့အထိတိုင်ေအာင် ပါပဲတဲ့။
သူ့ေခါင်းကို ဆုေငွထုတ်ထားလို့ စာအုပ်အသစ်လုပ်ြပီး ချူနိုင်ငံထဲမှာ လှည့်ပတ် တိမ်းေရှာင်ေနရတဲ့ ဆန်းလျန်ဟာ တေန့ေတာ့ တံတားကေလးတစ်ခုေပါ်မှာ ငိုင်ေနတုန်း စုတ်စုတ်ြပတ်ြပတ် အဖိုးြကီးတစ်ေယာက်က စီးလာတဲ့ဖိနပ်ကို တမင်ပစ်ချလိုက်ြပီး
“ေဟ့ေကာင် ငါ့ဘိနပ် သွားေကာက်ေပးစမ်း။”
လို့ ခိုင်းသတဲ့။ လူြကီးသားဗီဇက ေထာင်းကနဲ ြပန်ေပါ်လာြပီး
“ငါ တယ် … ကားနဲ့တိုက်သတ်ပလိုက်ရ။”
လို့ ေတွးမိေပမယ့် ပိန်ေညာ်ချိနဲ့ေနတဲ့ အဖိုးြကီးကို ြမင်တဲ့အခါ သနားသွားြပီး ကိုယ်တိုင် ဆင်းေကာက်ေပးလိုက်ပါတယ်။ အဖိုးအိုပိန်ေညာင်က ကမ်းေပးတဲ့ဘိနပ်ကို မယူပဲ ေြခေထာက်ကေလးဆင်းလို့
“စီးေပးဦးမှေပါ့။”
လို့ ဆိုြပန်ပါတယ်။ ကဲ ခုမှေတာ့ မထူးေတာ့ပါဘူးေလ။ သည်းခံလက်စနဲ့ ကိုယ်တိုင်ပဲ ဒူးေထာက်လို့ ဘိနပ်ကေလး စီးေပးတဲ့အခါ
“ဒီသူငယ်ေတာ့ ပညာတတ်ြကီး ြဖစ်ဦးမှာ။”
လို့ ြပံုးြပံုးြကီး ဆိုသတဲ့။
“Ru zi ke jiao.” (This boy is worth educating.)
“ဒါမှ သင်ရကျိုးနပ်တဲ့တပည့်”
လို့ လည်း အနက်ြပန်လို့ ရပါတယ်။
“ေနာက်ငါးရက်ြကာရင် ဒီေနရာကို မနက်ေစာေစာ ေရာက်ေအာင် လာခဲ့။”
လို့ မှာသွားပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ေနာက်ငါးရက်ြကာလို့ တံတားကို ြပန်လာတဲ့အခါ သူ့ထက်အရင်ေရာက်ေနတဲ့ အဘိုးအိုက ေနာက်ကျတဲ့အတွက် ြမည်တွန်ေတာက်တီးြပီး ေနာက်ငါးရက်ေနမှ ြပန််လာဖို့ ချိန်းြပန်ပါတယ်။ သည်တခါေတာ့ မနက်မိုးလင်း ြကက်တွန်သံြကားကတည်းက အေြပးသွားလည်း အြမဲေနာက်ကျတဲ့ မျိုးေကျာ့ြမိုင်ြကီးလို ရထားထွက်သွားတာနဲ့ချည့် ြကံုရြပန်တယ်။ ေနာက်ဆံုး ညကတည်းက မအိပ်ပဲထိုင်ေစာင့်မယ်ဆိုေတာ့မှ လက်မတင်ကေလးပဲ ဦးသွားတာတဲ့။
“ပညာတတ်ချင်တဲ့သူဆိုတာ အဲသလိုပဲ ြဖစ်ေနရမေပါ့။”
လို့ ေြပာြပီးမှ စာအုပ်ကေလးတစ်အုပ်ထုတ်ေပးြပီး “ဒီစာအုပ်ကို ေသေသချာချာ ေလ့လာထားရင် တေန့မှာ မင်းဆရာ ြဖစ်လာလိမ့်မယ်။ ငါထင်တာ မမှားဘူးဆိုရင်ေတာ့ မြကာခင်ေြပာင်းလဲမှုေတွ အြကီးအကျယ်ြဖစ်လာြပီးရင် ဒီစာအုပ်ထဲက ပညာေတွဟာ မင်းအတွက် အဖိုးမြဖတ်နိုင်ေအာင် အသံုးဝင်လာလိမ့်မယ်။” လို့ေြပာသွားပါတယ်။
ေနာက်တေန့မနက် ကျမှ ေသေသချာချာ ြကည့်လိုက်ေတာ့ အဲဒါ နှစ်ေပါင်းများစွာ ေပျာက်ကွယ်ေနတဲ့ တိုင်ေကာင်း ရဲ့ ေသနဂင်္ဗျူဟာ စစ်ပညာကျမ်းြကီး ြဖစ်ေနသတဲ့။ ေချာက်ထဲကျသွားြပီးရင် သိုင်းကျမ်းြကီးေတွ့ေလ့ရှိတဲ့ တရုတ်ဝတ္ထုေတွထဲကလိုပဲ ဆန်းလျန်လည်း အဲသည်စာအုပ်တစ်အုပ်တည်း အြမီးြပန်ေခါင်းြပန် ေလ့လာြပီး ဆရာြကီးတစ်ဆူ ြဖစ်လာသတဲ့။
ဘယ်ရှင်ဘုရင်ကို ဆရာလုပ်ရပါ့မလဲ ဆိုတဲ့လူနဲ့ ဘယ်သူ့ကို ဆရာတင်ြပီး ရှင်ဘုရင်လုပ်ရပါ့မလဲဆိုတဲ့လူနှစ်ေယာက် ေတွ့ြကတဲ့အခါ ေဘာ်ဒါေဘာ်ချက်ေတွ ြဖစ်သွားြပီးမှ သူ့ဟန်နိုင်ငံ လွတ်ေြမာက်ေရးအတွက် ဟန်ြမို့ေတာ်ကို တက်သိမ်းပါတယ်။ ချက်ချင်းဆိုသလို ချင်တပ်ေတွက ြပန်ထိုးစစ်ဆင်လာတဲ့အခါ လျူဘန့်တပ်ေတွနဲ့ ပူးေပါင်း လိုက်ပါတယ်။
အဲသည်တိုက်ပွဲမှာ ချင်စစ်သူြကီး ယန်ေကျာင်းကိုေတာင် လက်လွတ်ထွက်ေြပးေအာင် တိုက်ထုတ်လိုက်တဲ့အခါ ချင်ဧကရာဇ်တို့ဘက်က အထူးဆက်သားတမန်လွှတ်ြပီး လိုက်လံကွပ်မျက်ေစတဲ့အတွက် ချင်စစ်သူြကီးေတွဘက်မှာ ဘုရင်ကို အြကည်ညိုပျက်လာတာေပါ့။ အဲလို စည်းလံုးမှု ြပိုကွဲလာတာ အခွင့်ေကာင်းယူလို့ တစ်ြမို့ြပီးတစ်ြမို့သိမ်းကာ ဟန်နိုင်ငံကို ဆန်းလျန်လက်ထဲ ြပန်ထည့်ေပးနိုင်လိုက်ပါတယ်။ တစ်အေပါင်းတစ်ထက်သာတဲ့ သူတို့နှစ်ေယာက်ပူးေပါင်းမှုဟာ အေနာက်ဘက် ရှန်းယန်ြမို့ဆီကို ဆက်ချီြကြပန်ပါတယ်။
0 comments:
Post a Comment