• “အပျို​​ေတာ်နတ်ချင်း​​ / ​​ေကျာက်ပန်း​​​ေတာင်း​​ခင်စိုး​​ဦး​​”

    ြမန်မာ့​​မဟာဂီတ သီချင်း​​ြကီး​​များ​​ဟာ မင်း​​ြကိုက်စိုး​​ြကိုက် ​​ေတာ်ဝင်နန်း​​သံုး​​တင် မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဓါတ်ခိုက်နတ်ြကိုက်လည်း​​ ြဖစ်ခဲ့​​ပါတယ်။ မိရိုး​​ဖလာ ဗုဒ္ဓဘာသာ ကိုး​​ကွယ်တဲ့​​ ြမန်မာ​​ေတွမှာ နတ်ကိုး​​ကွယ်တဲ့​​ အယူလည်း​​ တွဲပါခဲ့​​ပါတယ်။ နတ်ကိုး​​ကွယ်တယ်ဆိုတာ ဘာသာအယူဝါဒထဲမှာ ​​ေရှး​​အကျဆံုး​​ အယူဝါဒလို့​​ ​​ေြပာရမှာပါပဲ။ ဗုဒ္ဓဘာသာ၊​ ခရစ်ယာန်ဘာသာ၊​ အစ္စလာမ်ဘာသာ၊​ ဟိန္ဒူဘာသာ​​ေတွ မ​​ေပါ်ခင်ကတည်း​​က ရှိခဲ့​​ပါတယ်။ ဂရိ​​ေတွမှာ အမည်ဂုဏ်ပုဒ်အထူး​​ထူး​​​ေသာ နတ်​​ေဒဝတာ​​ေတွရှိခဲ့​​သလို၊​ ဟိန္ဒူ​​ေတွမှာလည်း​​ သူရဿတ၊​ီ စန္ဒီ၊​ ပရမီသွာ၊​ မဟာပိန္နဲ၊​ ကာလီမယ်​​ေတာ်တို့​​ ကိုး​​ကွယ်ြကပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ြမန်မာ၃ရမင်း​​နတ်​​ေတွက အြခား​​အြခား​​​ေသာ တိုင်း​​တပါး​​ကနတ်​​ေတွနဲ့​​ ကွာြခား​​တာက​​ေတာ့​​ သူတို့​​အား​​လံုး​​ လူ့​​ဘဝက​​ေန နတ်ြဖစ်သွား​​ြကတာပါ။ ကမ္ဘာြကီး​​ကိုလည်း​​ မဖန်ဆင်း​​ဘူး​​။ ​​ေတာ​​ေတာင်​​ေရ​​ေြမ​​ေတွကိုလည်း​​ မြပုြပင်ဘူး​​။ လူသား​​​ေတွကို တန်ခိုး​​ြပာဋိဟာ​​ေတွနဲ့​​လည်း​​ မ​​ေြခာက်ြခား​​​ေစဘူး​​။ သို့​​​ေသာ် ​​ေစာင့​်​​ေရှာက်ြကည့​်​ရှု ​​ေစာင်မ​​ေန​​ေလရဲ့​​လို့​​​ေတာ့​​ ယံုြကည်ြကပါတယ်။ ြမန်မာြပည်မှာ နတ်ကိုး​​ကွယ်မှု တွင်ကျယ်လာရြခင်း​​အြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ သူတို့​​​ေခတ်အခါက နိုင်ငံ​​ေရး​​ စာ​​ေပ အနုပညာ ယဉ်​​ေကျး​​မှုများ​​နဲ့​​ ဆက်နွယ်​​ေနလို့​​ ြဖစ်မယ်ထင်ပါတယ်။ နတ်တိုင်း​​နတ်တိုင်း​​မှာ စိတ်ဝင်စား​​ဖွယ် ဇာတ်လမ်း​​က​​ေလး​​​ေတွ၊​ ထူး​​ြခား​​တဲ့​​ ဇာတ်​​ေကာင်စရိုက်က​​ေလး​​​ေတွ၊​ အမှတ်ရစရာ ​​ေနရာ​​ေဒသ ဆိုရိုး​​စကား​​​ေလး​​​ေတွ ရှိြကတာကိုး​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ လက်ထက်မှာ ကွယ်​​ေပျာက်သွား​​​ေပမယ့​်​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​မိဘများ​​လက်ထက်ထိ ရိုး​​ရာလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ အမိနဲ့​​ဆိုင်တဲ့​​နတ်၊​ အဘနဲ့​​ဆိုင်တဲ့​​နတ်​​ေတွ ရှိခဲ့​​ပါတယ်။ ြမို့​​​ေတာ်ရင် ရွာ​​ေတာ်ရင်​​ေတွကစလို့​​ နယ်ပယ်ပိုင်စိုး​​ ဘိုး​​ဘိုး​​ြကီး​​များ​​လည်း​​ ​​ေကျာ်ခဲ့​​ပါတယ်။

    ​​ေအာက်ြပည်​​ေအာက်ရွာမှာဆို ​​ေရငံပိုင်ဦး​​ရှင်ြကီး​​ ရှိသလို၊​ ပဲခူး​​ဖက်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ​​ေြပလည်ြပင်​​ေမာင်​​ေတာ် နှမ​​ေတာ်၊​ နံကရိုင်း​​မယ်​​ေတာ်၊​ အညာ​​ေြမလတ် တလွှား​​မှာလည်း​​ အ​​ေနာက်မယ်​​ေတာ်၊​ ြမင်း​​ြဖူရှင်၊​ အ​​ေမပုပ္ပား​​၊​ အထက်တက်လိုက်ရင် ​​ေရွှြပုန်း​​မင်း​​ညီ​​ေနာင် နဲ့​​ ကိုြကီး​​​ေကျာ်တို့​​ ရှိပါတယ်။ ရှမ်း​​ြပည်မှာ​​ေတာင် ကိုး​​ြမို့​​ရှင် နဲ့​​ ပုလဲယဉ် တဲ့​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ကသာ မကိုး​​ကွယ်​​ေတာ့​​လို့​​ မ​​ေြကာက်တာ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ အဖွား​​များ​​ကျ​​ေတာ့​​ တုန်​​ေန​​ေအာင် ​​ေြကာက်ြကပါတယ်။ က​​ေလး​​ငယ်​​ေလး​​များ​​ ​​ေနဝင်ရီတ​​ေရာ ငို​​ေနြပီဆို စ​​ေကာတစ်ချပ်နဲ့​​ မြတာနတ်အတွက် ​​ေခါစာပစ်​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ဝါဝင်ဝါထွက် ရိုး​​ရာမတင်ရ​​ေသး​​ဘူး​​ဆိုရင် ကိုယ်တိုင်​​ေတာင် ​​ေနမ​​ေကာင်း​​ချင်သလို၊​ အလုပ်အကိုင်အဆင်မ​​ေြပသလို ြဖစ်ြကပါတယ်။ ဒါ​​ေတွကို အမှန်လို့​​ မ​​ေြပာပါဘူး​​။ သူတို့​​​ေခတ်က သူတို့​​အစွဲကို ​​ေြပာြပတာပါ။

    ဒီက​​ေန့​​ထိလည်း​​ စွဲတဲ့​​သူက စွဲတုန်း​​ပါပဲ။ နတ်က​​ေတာ် နဲ့​​ ​​ေဗဒင်ဆရာ ဆိုတာ ကွန်ြပူတာ​​ေခတ်မှာ​​ေတာင်မှ မျိုး​​မတုန်း​​​ေသး​​ပဲ လုပ်စား​​ကိုင်စား​​လို့​​ ​​ေကာင်း​​ဆဲပါ။ စက်ခလုတ်ြကီး​​နဲ့​​ ဖွင့​်​တဲ့​​ ပွဲအတွက် မဂင်္လာအချိန်အခါ ​​ေစာင့​်​ြကတုန်း​​ပါ။ ဒီနတ်​​ေတွ​​ေပျာ်ြကြမူး​​ြကဖို့​​ ပူ​​ေဇာ်သဘင် ဆင်ယင်တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ အဆို​​ေတွ အက​​ေတွမပါပဲ မြဖစ်ပါဘူး​​။ ဒီက​​ေန့​​ အဆို​​ေတာ်​​ေတွ ကိုယ်ပိုင်သီချင်း​​​ေတွ ရှိြကသလို နတ်​​ေတွမှာလည်း​​ ကိုယ်ပိုင် နတ်​​ေချာ့​​​ေတး​​​ေတွနဲ့​​ပါ။ ကမ္ဘာရွာြကီး​​ြဖစ်တဲ့​​ဘဝမှာ​​ေတာ့​​ နတ်မင်း​​များ​​လည်း​​ ​​ေခတ်နဲ့​​အညီ အိုး​​​ေလး​​လှုပ်လိုလှုပ်ြက၊​ ဝကဝက နဲ့​​ ရင်ပလို့​​ တင်ပလို့​​ြကနဲ့​​ အမီလိုက်ြကရရှာပါတယ်။ ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွ စပ်ယှက်လာ​​ေတာ့​​ ကွမ်ရင်မယ်​​ေတာ်လည်း​​ ကန္နား​​ထဲမှာ မျက်နှာ​​ေချအ​​ေဖွး​​သား​​နဲ့​​ လဝန်း​​​ေလး​​နဲ့​​ တူတယ် ​​ေမ့​​ကိုလား​​ကွယ် တဲ့​​။ ​​ေပါင်ချိန်ြကီး​​က​​ေတာ့​​ သူ့​​မူပိုင် ခိုင်ဖုန်း​​ဝူး​​လျူ ​​ေပါင်ကျင်း​​ထန် ဆို မျက်နှာမည်း​​ြကီး​​နဲ့​​ ဝတ်ရံုြကီး​​ရမ်း​​ရရှာပါတယ်။ ဒါမှလည်း​​ မန္တ​​ေလး​​သား​​အသစ်​​ေတွဆီက အံ​​ေပါင်း​​​ေတွ လျှံ​​ေန​​ေအာင်ရမှာကိုး​​။

    အခုသီချင်း​​တင်ထား​​တဲ့​​ နတ်ချင်း​​က​​ေတာ့​​ အပျို​​ေတာ်နတ်ချင်း​​လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ြမန်မာဇာတ်သဘင် မှာ ဘယ်အရပ်မှာပဲ ကသည်ြဖစ်​​ေစ၊​ ပွဲဦး​​ကတဲ့​​ ညမှာ အဲဒီအရပ်က ြမို့​​​ေတာ်ရင် ရွာ​​ေတာ်ရင်​​ေတွကို ပသြပီး​​မှ လမိုင်း​​နတ်ကို ပင့​်​ရပါတယ်။ သူတို့​​ ဆိုြက ကြက တီး​​ြကတာ​​ေတွဟာ လမိုင်း​​နတ်က ဝင်ပူး​​မှ ပိုအသက်ဝင်တယ် လို့​​ ယံုြကည်ပါတယ်။ လမိုင်း​​ကပ်တယ် လို့​​ ဆိုြကပါတယ်။ ဦး​​ညွန့​်​ဝင်း​​ြကီး​​ သူ့​​ကျွန်မခံြပီမှာ အကယ်ဒမီရ​​ေတာ့​​ သူသရုပ်​​ေဆာင်​​ေနတုန်း​​က ​​ေလှသင်း​​အတွင်း​​ဝန်များ​​ ဝင်ပူး​​သလို အသိစိတ်​​ေပျာက်ြပီး​​ ​​ေြမာပါသွား​​တယ်လို့​​ အင်တာဗျူး​​တစ်ခုမှာ ​​ေြပာဖူး​​ပါတယ်။ နတ်က​​ေတာ်များ​​လို “ဝါး​​.. ဘာ​​ေြပာသွား​​​ေသး​​သလဲ” လို့​​ ​​ေမး​​ခဲ့​​ ပံုရပါရဲ့​​။

    ပရိသတ်က​​ေတာ့​​ အဲသလို ပွဲဦး​​မှာ နတ်သံပစ်တဲ့​​ အပျို​​ေတာ်ကို ြကည့​်​လိုက်ရင်ပဲ ဒီဇာတ်ရဲ့​​ ဝမ်း​​စာအ​​ေနအထား​​ကို အကဲခတ်လို့​​ ရပါြပီ။ အပျို​​ေတာ်အကကို ကြကတဲ့​​ မင်း​​သမီး​​မှာလည်း​​ အငယ်​​ေတွ ဝင်ြကဲလို့​​ မရပါဘူး​​။ ဝါရင့​်​ သမ္ဘာရင့​်​ ပညာြပည့​်​မှရပါသတဲ့​​။ အခု ဒီသီချင်း​​ထဲမှာပါတာ​​ေတာင် စတိ လို့​​ပဲ ​​ေြပာရပါမယ်။ ယိမ်း​​သမ​​ေလး​​​ေတွ ကလို့​​ ရယံု၊​ အဆို​​ေတာ် ဆိုလို့​​​ေကာင်း​​ယံု​​ေလး​​ တည်း​​ြဖတ်ထား​​တာပါ။ သမား​​စဉ်အတိုင်း​​ ပထမနတ်သံ၊​ ဒုတိယနတ်သံ စသည်ြဖင့​်​ မဂင်္လာရယ်မှ မဏ္ဍိုင်​​ေလ နဲ့​​ မပစ်ပဲ။ သိြကား​​နတ်သံ နဲ့​​ စြပီး​​ ဘုန်း​​တန်း​​​ေတဇာြကိုး​​ကို ကူး​​ပါတယ်။ ြပီး​​တာနဲ့​​ ကိုြကီး​​​ေကျာ် နတ်ချင်း​​ကို တန်း​​ဆက်ပါတယ်။ ​​ေရှး​​ကအပျို​​ေတာ်​​ေတွ ရင်လှုပ်တင်လှုပ်ခါး​​လှုပ် ကတဲ့​​အခါ အခု​​ေခတ် ​​ေမာ်ဒယ်​​ေတွထွန့​်​ထွန့​်​လူး​​သလို မကလက်ပဲ အလွန်ြကည့​်​လို့​​​ေကာင်း​​ပါသတဲ့​​။

    အခု​​ေတာ့​​ ကတတ်တဲ့​​သူမှ သဘင်​​ေလာက ကျန်ပါစလို့​​ ​​ေတွး​​မိပါတယ်။ ြကည့​်​တဲ့​​သူကလည်း​​ မသိ​​ေတာ့​​သလို၊​ သိတဲ့​​သူကလည်း​​ မရှိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ဒီအက ကလည်း​​ နိုင်ငံြခား​​သား​​ထမင်း​​​ေကျွး​​ရင်း​​ ဧည့​်​ခံတဲ့​​ အက ဘဝ ကို ​​ေရာက်​​ေနပါြပီ။ ဘုရား​​​ေစာင်း​​တန်း​​က ရုပ်​​ေသး​​​ေတွနဲ့​​ အတူ​​ေပါ့​​။ ကွယ်​​ေပျာက်သွား​​တဲ့​​ အနုပညာအ​​ေမွ​​ေတွကို တတ်စွမ်း​​သ​​ေလာက် ြပန်လည်တမ်း​​တ တဲ့​​ သ​​ေဘာနဲ့​​ ဒီသီချင်း​​ကို မျှ​​ေဝပါတယ်။ ​​ေခတ်​​ေနာက်ြပန်ဆွဲလိုတဲ့​​ သ​​ေဘာမပါပါဘူး​​။

    သီချင်း​​အ​​ေြကာင်း​​ ြဗုပ္ပတ် အရှည်ြကီး​​ချီြပီး​​ အဆို​​ေတာ် အ​​ေြကာင်း​​ချန်ထား​​ြပန်ရင် မတရား​​ရာ ကျမစိုး​​လို့​​ မိတ်ဆက်​​ေပး​​ပါရ​​ေစ။ ​​ေကျာက်ပန်း​​​ေတာင်း​​ခင်စိုး​​ဦး​​ ဟာ ြမန်မာ့​​အသံမှာ ြမန်မာသံ​​ေတွကို ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင်ဆိုနိုင်လို့​​ နံမည်​​ေကျာ်လာသူတစ်​​ေယာက်ပါ။ ဇာတိကိုြကည့​်​လိုက်ရင်ကို မ​​ေခ​​ေြကာင်း​​သိရပါလိမ့​်​မယ်။ ​​ေကျာက်ပန်း​​​ေတာင်း​​ဆိုတာ အညာ​​ေြမလတ်တလွှား​​မှာ သဘင်ပညာရှင်အများ​​အြပား​​ ​​ေပါ်ထွက်ရာ​​ေဒသ၊​ ပုဂံ၊​ ပုပ္ပား​​တဝိုက်မှာ ပွဲငှား​​ချင် သူ့​​ဆီတက်ရတဲ့​​ြမို့​​ ဆို​​ေတာ့​​ ဆရာ​​ေကာင်း​​တပည့​်​ ြဖစ်ပံုရပါတယ်။ အသံအား​​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ကို အဆိုပိုင်ပိုင် နဲ့​​ ကျကျနန ဆိုသွား​​လိုက်တာ သူများ​​တကာ မည်ကာမတ္တဆိုထား​​တဲ့​​ နတ်ချင်း​​များ​​နဲ့​​ အပံုြကီး​​ကွာပါတယ်။


    ခုနစ်​​ေခွ သီတာရယ်မှ ပတ်ကာဆင်း​​ သာ​​ေတာင့​်​သာတယ်​​ေလ့​​ နတ်ြပည်သနင်း​​။

    ဘုန်း​​ ဘုန်း​​တန်း​​ ဘုန်း​​တန်း​​ ​​ေတဇာ ြဖာြဖာ​​ေရာင်လင်း​​ပါလို့​​ မင်း​​မင်း​​ြမတ် ထွဋ်​​ေခါင်​​ေဘွ။

    (အတူ​​ေလး​​ရယ်တဲ့​​ ယှဉ်ကာြပိုင်)၂ ပန်း​​​ေမွ့​​ယာ ​​ေရွှ​​ေကာ်​​ေဇာ ​​ေရာ​​ေနှာလို့​​ထိုင်။

    (ပျိုတိုင်း​​ြကိုက်ပါတဲ့​​ နှင်း​​ဆီခိုင်)၂ ခွင်လံုး​​ပိုင်ပါတဲ့​​ အဖွဲ့​​​ေတာ်သား​​ ​​ေဝး​​ရာကရှား​​။

    (သန်း​​​ေကာင်ကို ​​ေန့​​မှတ်ပါလို့​​)၂ အရပ်က​​ေလး​​ကိုတဲ့​​ အား​​မနာ၊​ မ​​ေသာက်ရရင် သီလ​​ေစာင့​်​တယ် ကိုး​​​ေကျာင်း​​တကာ။

    (​​ေသာက်​​ေတာ်ဗူး​​ရယ်တဲ့​​ အိုမကွာ)၂ မင်း​​​ေကျာ်စွာလို့​​ မ​​ေကျာ်လား​​ ​​ေဝး​​ရာကရှား​​။

    (ချစ်လို့​​ရယ်တဲ့​​ ခင်မင် ယဉ်ရှာ​​ေရာ့​​သလား​​။)၂ (ကိုြကီး​​​ေကျာ်​​ေရ)၂ ဒီဇမ္ဗူမှာ ြပိုင်ဖက်ရှား​​ မိုး​​ကျနတ်သား​​။

    (ည​​ေနည​​ေန ဆီမှာ​​ေလ ဂူနီ​​ေကျာ့​​စံကွန်း​​) ၂ ကိုြကီး​​​ေကျာ်ပလီလွန်း​​တယ် ​​ေဆး​​ရှိုက်တဲ့​​ ကျွန်း​​။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.