ြမန်မာ့မဟာဂီတ သီချင်းြကီးများဟာ မင်းြကိုက်စိုးြကိုက် ေတာ်ဝင်နန်းသံုးတင် မဟုတ်ပါဘူး။ ဓါတ်ခိုက်နတ်ြကိုက်လည်း ြဖစ်ခဲ့ပါတယ်။ မိရိုးဖလာ ဗုဒ္ဓဘာသာ ကိုးကွယ်တဲ့ ြမန်မာေတွမှာ နတ်ကိုးကွယ်တဲ့ အယူလည်း တွဲပါခဲ့ပါတယ်။ နတ်ကိုးကွယ်တယ်ဆိုတာ ဘာသာအယူဝါဒထဲမှာ ေရှးအကျဆံုး အယူဝါဒလို့ ေြပာရမှာပါပဲ။ ဗုဒ္ဓဘာသာ၊ ခရစ်ယာန်ဘာသာ၊ အစ္စလာမ်ဘာသာ၊ ဟိန္ဒူဘာသာေတွ မေပါ်ခင်ကတည်းက ရှိခဲ့ပါတယ်။ ဂရိေတွမှာ အမည်ဂုဏ်ပုဒ်အထူးထူးေသာ နတ်ေဒဝတာေတွရှိခဲ့သလို၊ ဟိန္ဒူေတွမှာလည်း သူရဿတ၊ီ စန္ဒီ၊ ပရမီသွာ၊ မဟာပိန္နဲ၊ ကာလီမယ်ေတာ်တို့ ကိုးကွယ်ြကပါတယ်။ ကျွန်ေတာ်တို့ ြမန်မာ၃ရမင်းနတ်ေတွက အြခားအြခားေသာ တိုင်းတပါးကနတ်ေတွနဲ့ ကွာြခားတာကေတာ့ သူတို့အားလံုး လူ့ဘဝကေန နတ်ြဖစ်သွားြကတာပါ။ ကမ္ဘာြကီးကိုလည်း မဖန်ဆင်းဘူး။ ေတာေတာင်ေရေြမေတွကိုလည်း မြပုြပင်ဘူး။ လူသားေတွကို တန်ခိုးြပာဋိဟာေတွနဲ့လည်း မေြခာက်ြခားေစဘူး။ သို့ေသာ် ေစာင့်ေရှာက်ြကည့်ရှု ေစာင်မေနေလရဲ့လို့ေတာ့ ယံုြကည်ြကပါတယ်။ ြမန်မာြပည်မှာ နတ်ကိုးကွယ်မှု တွင်ကျယ်လာရြခင်းအြကာင်းကေတာ့ သူတို့ေခတ်အခါက နိုင်ငံေရး စာေပ အနုပညာ ယဉ်ေကျးမှုများနဲ့ ဆက်နွယ်ေနလို့ ြဖစ်မယ်ထင်ပါတယ်။ နတ်တိုင်းနတ်တိုင်းမှာ စိတ်ဝင်စားဖွယ် ဇာတ်လမ်းကေလးေတွ၊ ထူးြခားတဲ့ ဇာတ်ေကာင်စရိုက်ကေလးေတွ၊ အမှတ်ရစရာ ေနရာေဒသ ဆိုရိုးစကားေလးေတွ ရှိြကတာကိုး။ ကျွန်ေတာ်တို့ လက်ထက်မှာ ကွယ်ေပျာက်သွားေပမယ့် ကျွန်ေတာ်တို့မိဘများလက်ထက်ထိ ရိုးရာလို့ေခါ်တဲ့ အမိနဲ့ဆိုင်တဲ့နတ်၊ အဘနဲ့ဆိုင်တဲ့နတ်ေတွ ရှိခဲ့ပါတယ်။ ြမို့ေတာ်ရင် ရွာေတာ်ရင်ေတွကစလို့ နယ်ပယ်ပိုင်စိုး ဘိုးဘိုးြကီးများလည်း ေကျာ်ခဲ့ပါတယ်။
ေအာက်ြပည်ေအာက်ရွာမှာဆို ေရငံပိုင်ဦးရှင်ြကီး ရှိသလို၊ ပဲခူးဖက်ေရာက်ေတာ့ ေြပလည်ြပင်ေမာင်ေတာ် နှမေတာ်၊ နံကရိုင်းမယ်ေတာ်၊ အညာေြမလတ် တလွှားမှာလည်း အေနာက်မယ်ေတာ်၊ ြမင်းြဖူရှင်၊ အေမပုပ္ပား၊ အထက်တက်လိုက်ရင် ေရွှြပုန်းမင်းညီေနာင် နဲ့ ကိုြကီးေကျာ်တို့ ရှိပါတယ်။ ရှမ်းြပည်မှာေတာင် ကိုးြမို့ရှင် နဲ့ ပုလဲယဉ် တဲ့။ ကျွန်ေတာ်တို့ကသာ မကိုးကွယ်ေတာ့လို့ မေြကာက်တာ။ ကျွန်ေတာ်တို့ အဖွားများကျေတာ့ တုန်ေနေအာင် ေြကာက်ြကပါတယ်။ ကေလးငယ်ေလးများ ေနဝင်ရီတေရာ ငိုေနြပီဆို စေကာတစ်ချပ်နဲ့ မြတာနတ်အတွက် ေခါစာပစ်ေလ့ရှိပါတယ်။ ဝါဝင်ဝါထွက် ရိုးရာမတင်ရေသးဘူးဆိုရင် ကိုယ်တိုင်ေတာင် ေနမေကာင်းချင်သလို၊ အလုပ်အကိုင်အဆင်မေြပသလို ြဖစ်ြကပါတယ်။ ဒါေတွကို အမှန်လို့ မေြပာပါဘူး။ သူတို့ေခတ်က သူတို့အစွဲကို ေြပာြပတာပါ။
ဒီကေန့ထိလည်း စွဲတဲ့သူက စွဲတုန်းပါပဲ။ နတ်ကေတာ် နဲ့ ေဗဒင်ဆရာ ဆိုတာ ကွန်ြပူတာေခတ်မှာေတာင်မှ မျိုးမတုန်းေသးပဲ လုပ်စားကိုင်စားလို့ ေကာင်းဆဲပါ။ စက်ခလုတ်ြကီးနဲ့ ဖွင့်တဲ့ ပွဲအတွက် မဂင်္လာအချိန်အခါ ေစာင့်ြကတုန်းပါ။ ဒီနတ်ေတွေပျာ်ြကြမူးြကဖို့ ပူေဇာ်သဘင် ဆင်ယင်တဲ့အခါမှာေတာ့ အဆိုေတွ အကေတွမပါပဲ မြဖစ်ပါဘူး။ ဒီကေန့ အဆိုေတာ်ေတွ ကိုယ်ပိုင်သီချင်းေတွ ရှိြကသလို နတ်ေတွမှာလည်း ကိုယ်ပိုင် နတ်ေချာ့ေတးေတွနဲ့ပါ။ ကမ္ဘာရွာြကီးြဖစ်တဲ့ဘဝမှာေတာ့ နတ်မင်းများလည်း ေခတ်နဲ့အညီ အိုးေလးလှုပ်လိုလှုပ်ြက၊ ဝကဝက နဲ့ ရင်ပလို့ တင်ပလို့ြကနဲ့ အမီလိုက်ြကရရှာပါတယ်။ ယဉ်ေကျးမှုေတွ စပ်ယှက်လာေတာ့ ကွမ်ရင်မယ်ေတာ်လည်း ကန္နားထဲမှာ မျက်နှာေချအေဖွးသားနဲ့ လဝန်းေလးနဲ့ တူတယ် ေမ့ကိုလားကွယ် တဲ့။ ေပါင်ချိန်ြကီးကေတာ့ သူ့မူပိုင် ခိုင်ဖုန်းဝူးလျူ ေပါင်ကျင်းထန် ဆို မျက်နှာမည်းြကီးနဲ့ ဝတ်ရံုြကီးရမ်းရရှာပါတယ်။ ဒါမှလည်း မန္တေလးသားအသစ်ေတွဆီက အံေပါင်းေတွ လျှံေနေအာင်ရမှာကိုး။
အခုသီချင်းတင်ထားတဲ့ နတ်ချင်းကေတာ့ အပျိုေတာ်နတ်ချင်းလို့ေခါ်ပါတယ်။ ြမန်မာဇာတ်သဘင် မှာ ဘယ်အရပ်မှာပဲ ကသည်ြဖစ်ေစ၊ ပွဲဦးကတဲ့ ညမှာ အဲဒီအရပ်က ြမို့ေတာ်ရင် ရွာေတာ်ရင်ေတွကို ပသြပီးမှ လမိုင်းနတ်ကို ပင့်ရပါတယ်။ သူတို့ ဆိုြက ကြက တီးြကတာေတွဟာ လမိုင်းနတ်က ဝင်ပူးမှ ပိုအသက်ဝင်တယ် လို့ ယံုြကည်ပါတယ်။ လမိုင်းကပ်တယ် လို့ ဆိုြကပါတယ်။ ဦးညွန့်ဝင်းြကီး သူ့ကျွန်မခံြပီမှာ အကယ်ဒမီရေတာ့ သူသရုပ်ေဆာင်ေနတုန်းက ေလှသင်းအတွင်းဝန်များ ဝင်ပူးသလို အသိစိတ်ေပျာက်ြပီး ေြမာပါသွားတယ်လို့ အင်တာဗျူးတစ်ခုမှာ ေြပာဖူးပါတယ်။ နတ်ကေတာ်များလို “ဝါး.. ဘာေြပာသွားေသးသလဲ” လို့ ေမးခဲ့ ပံုရပါရဲ့။
ပရိသတ်ကေတာ့ အဲသလို ပွဲဦးမှာ နတ်သံပစ်တဲ့ အပျိုေတာ်ကို ြကည့်လိုက်ရင်ပဲ ဒီဇာတ်ရဲ့ ဝမ်းစာအေနအထားကို အကဲခတ်လို့ ရပါြပီ။ အပျိုေတာ်အကကို ကြကတဲ့ မင်းသမီးမှာလည်း အငယ်ေတွ ဝင်ြကဲလို့ မရပါဘူး။ ဝါရင့် သမ္ဘာရင့် ပညာြပည့်မှရပါသတဲ့။ အခု ဒီသီချင်းထဲမှာပါတာေတာင် စတိ လို့ပဲ ေြပာရပါမယ်။ ယိမ်းသမေလးေတွ ကလို့ ရယံု၊ အဆိုေတာ် ဆိုလို့ေကာင်းယံုေလး တည်းြဖတ်ထားတာပါ။ သမားစဉ်အတိုင်း ပထမနတ်သံ၊ ဒုတိယနတ်သံ စသည်ြဖင့် မဂင်္လာရယ်မှ မဏ္ဍိုင်ေလ နဲ့ မပစ်ပဲ။ သိြကားနတ်သံ နဲ့ စြပီး ဘုန်းတန်းေတဇာြကိုးကို ကူးပါတယ်။ ြပီးတာနဲ့ ကိုြကီးေကျာ် နတ်ချင်းကို တန်းဆက်ပါတယ်။ ေရှးကအပျိုေတာ်ေတွ ရင်လှုပ်တင်လှုပ်ခါးလှုပ် ကတဲ့အခါ အခုေခတ် ေမာ်ဒယ်ေတွထွန့်ထွန့်လူးသလို မကလက်ပဲ အလွန်ြကည့်လို့ေကာင်းပါသတဲ့။
အခုေတာ့ ကတတ်တဲ့သူမှ သဘင်ေလာက ကျန်ပါစလို့ ေတွးမိပါတယ်။ ြကည့်တဲ့သူကလည်း မသိေတာ့သလို၊ သိတဲ့သူကလည်း မရှိေတာ့ပါဘူး။ ဒီအက ကလည်း နိုင်ငံြခားသားထမင်းေကျွးရင်း ဧည့်ခံတဲ့ အက ဘဝ ကို ေရာက်ေနပါြပီ။ ဘုရားေစာင်းတန်းက ရုပ်ေသးေတွနဲ့ အတူေပါ့။ ကွယ်ေပျာက်သွားတဲ့ အနုပညာအေမွေတွကို တတ်စွမ်းသေလာက် ြပန်လည်တမ်းတ တဲ့ သေဘာနဲ့ ဒီသီချင်းကို မျှေဝပါတယ်။ ေခတ်ေနာက်ြပန်ဆွဲလိုတဲ့ သေဘာမပါပါဘူး။
သီချင်းအေြကာင်း ြဗုပ္ပတ် အရှည်ြကီးချီြပီး အဆိုေတာ် အေြကာင်းချန်ထားြပန်ရင် မတရားရာ ကျမစိုးလို့ မိတ်ဆက်ေပးပါရေစ။ ေကျာက်ပန်းေတာင်းခင်စိုးဦး ဟာ ြမန်မာ့အသံမှာ ြမန်မာသံေတွကို ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင်ဆိုနိုင်လို့ နံမည်ေကျာ်လာသူတစ်ေယာက်ပါ။ ဇာတိကိုြကည့်လိုက်ရင်ကို မေခေြကာင်းသိရပါလိမ့်မယ်။ ေကျာက်ပန်းေတာင်းဆိုတာ အညာေြမလတ်တလွှားမှာ သဘင်ပညာရှင်အများအြပား ေပါ်ထွက်ရာေဒသ၊ ပုဂံ၊ ပုပ္ပားတဝိုက်မှာ ပွဲငှားချင် သူ့ဆီတက်ရတဲ့ြမို့ ဆိုေတာ့ ဆရာေကာင်းတပည့် ြဖစ်ပံုရပါတယ်။ အသံအားေကာင်းေကာင်းကို အဆိုပိုင်ပိုင် နဲ့ ကျကျနန ဆိုသွားလိုက်တာ သူများတကာ မည်ကာမတ္တဆိုထားတဲ့ နတ်ချင်းများနဲ့ အပံုြကီးကွာပါတယ်။
ခုနစ်ေခွ သီတာရယ်မှ ပတ်ကာဆင်း သာေတာင့်သာတယ်ေလ့ နတ်ြပည်သနင်း။
ဘုန်း ဘုန်းတန်း ဘုန်းတန်း ေတဇာ ြဖာြဖာေရာင်လင်းပါလို့ မင်းမင်းြမတ် ထွဋ်ေခါင်ေဘွ။
(အတူေလးရယ်တဲ့ ယှဉ်ကာြပိုင်)၂ ပန်းေမွ့ယာ ေရွှေကာ်ေဇာ ေရာေနှာလို့ထိုင်။
(ပျိုတိုင်းြကိုက်ပါတဲ့ နှင်းဆီခိုင်)၂ ခွင်လံုးပိုင်ပါတဲ့ အဖွဲ့ေတာ်သား ေဝးရာကရှား။
(သန်းေကာင်ကို ေန့မှတ်ပါလို့)၂ အရပ်ကေလးကိုတဲ့ အားမနာ၊ မေသာက်ရရင် သီလေစာင့်တယ် ကိုးေကျာင်းတကာ။
(ေသာက်ေတာ်ဗူးရယ်တဲ့ အိုမကွာ)၂ မင်းေကျာ်စွာလို့ မေကျာ်လား ေဝးရာကရှား။
(ချစ်လို့ရယ်တဲ့ ခင်မင် ယဉ်ရှာေရာ့သလား။)၂ (ကိုြကီးေကျာ်ေရ)၂ ဒီဇမ္ဗူမှာ ြပိုင်ဖက်ရှား မိုးကျနတ်သား။
(ညေနညေန ဆီမှာေလ ဂူနီေကျာ့စံကွန်း) ၂ ကိုြကီးေကျာ်ပလီလွန်းတယ် ေဆးရှိုက်တဲ့ ကျွန်း။
ေအာက်ြပည်ေအာက်ရွာမှာဆို ေရငံပိုင်ဦးရှင်ြကီး ရှိသလို၊ ပဲခူးဖက်ေရာက်ေတာ့ ေြပလည်ြပင်ေမာင်ေတာ် နှမေတာ်၊ နံကရိုင်းမယ်ေတာ်၊ အညာေြမလတ် တလွှားမှာလည်း အေနာက်မယ်ေတာ်၊ ြမင်းြဖူရှင်၊ အေမပုပ္ပား၊ အထက်တက်လိုက်ရင် ေရွှြပုန်းမင်းညီေနာင် နဲ့ ကိုြကီးေကျာ်တို့ ရှိပါတယ်။ ရှမ်းြပည်မှာေတာင် ကိုးြမို့ရှင် နဲ့ ပုလဲယဉ် တဲ့။ ကျွန်ေတာ်တို့ကသာ မကိုးကွယ်ေတာ့လို့ မေြကာက်တာ။ ကျွန်ေတာ်တို့ အဖွားများကျေတာ့ တုန်ေနေအာင် ေြကာက်ြကပါတယ်။ ကေလးငယ်ေလးများ ေနဝင်ရီတေရာ ငိုေနြပီဆို စေကာတစ်ချပ်နဲ့ မြတာနတ်အတွက် ေခါစာပစ်ေလ့ရှိပါတယ်။ ဝါဝင်ဝါထွက် ရိုးရာမတင်ရေသးဘူးဆိုရင် ကိုယ်တိုင်ေတာင် ေနမေကာင်းချင်သလို၊ အလုပ်အကိုင်အဆင်မေြပသလို ြဖစ်ြကပါတယ်။ ဒါေတွကို အမှန်လို့ မေြပာပါဘူး။ သူတို့ေခတ်က သူတို့အစွဲကို ေြပာြပတာပါ။
ဒီကေန့ထိလည်း စွဲတဲ့သူက စွဲတုန်းပါပဲ။ နတ်ကေတာ် နဲ့ ေဗဒင်ဆရာ ဆိုတာ ကွန်ြပူတာေခတ်မှာေတာင်မှ မျိုးမတုန်းေသးပဲ လုပ်စားကိုင်စားလို့ ေကာင်းဆဲပါ။ စက်ခလုတ်ြကီးနဲ့ ဖွင့်တဲ့ ပွဲအတွက် မဂင်္လာအချိန်အခါ ေစာင့်ြကတုန်းပါ။ ဒီနတ်ေတွေပျာ်ြကြမူးြကဖို့ ပူေဇာ်သဘင် ဆင်ယင်တဲ့အခါမှာေတာ့ အဆိုေတွ အကေတွမပါပဲ မြဖစ်ပါဘူး။ ဒီကေန့ အဆိုေတာ်ေတွ ကိုယ်ပိုင်သီချင်းေတွ ရှိြကသလို နတ်ေတွမှာလည်း ကိုယ်ပိုင် နတ်ေချာ့ေတးေတွနဲ့ပါ။ ကမ္ဘာရွာြကီးြဖစ်တဲ့ဘဝမှာေတာ့ နတ်မင်းများလည်း ေခတ်နဲ့အညီ အိုးေလးလှုပ်လိုလှုပ်ြက၊ ဝကဝက နဲ့ ရင်ပလို့ တင်ပလို့ြကနဲ့ အမီလိုက်ြကရရှာပါတယ်။ ယဉ်ေကျးမှုေတွ စပ်ယှက်လာေတာ့ ကွမ်ရင်မယ်ေတာ်လည်း ကန္နားထဲမှာ မျက်နှာေချအေဖွးသားနဲ့ လဝန်းေလးနဲ့ တူတယ် ေမ့ကိုလားကွယ် တဲ့။ ေပါင်ချိန်ြကီးကေတာ့ သူ့မူပိုင် ခိုင်ဖုန်းဝူးလျူ ေပါင်ကျင်းထန် ဆို မျက်နှာမည်းြကီးနဲ့ ဝတ်ရံုြကီးရမ်းရရှာပါတယ်။ ဒါမှလည်း မန္တေလးသားအသစ်ေတွဆီက အံေပါင်းေတွ လျှံေနေအာင်ရမှာကိုး။
အခုသီချင်းတင်ထားတဲ့ နတ်ချင်းကေတာ့ အပျိုေတာ်နတ်ချင်းလို့ေခါ်ပါတယ်။ ြမန်မာဇာတ်သဘင် မှာ ဘယ်အရပ်မှာပဲ ကသည်ြဖစ်ေစ၊ ပွဲဦးကတဲ့ ညမှာ အဲဒီအရပ်က ြမို့ေတာ်ရင် ရွာေတာ်ရင်ေတွကို ပသြပီးမှ လမိုင်းနတ်ကို ပင့်ရပါတယ်။ သူတို့ ဆိုြက ကြက တီးြကတာေတွဟာ လမိုင်းနတ်က ဝင်ပူးမှ ပိုအသက်ဝင်တယ် လို့ ယံုြကည်ပါတယ်။ လမိုင်းကပ်တယ် လို့ ဆိုြကပါတယ်။ ဦးညွန့်ဝင်းြကီး သူ့ကျွန်မခံြပီမှာ အကယ်ဒမီရေတာ့ သူသရုပ်ေဆာင်ေနတုန်းက ေလှသင်းအတွင်းဝန်များ ဝင်ပူးသလို အသိစိတ်ေပျာက်ြပီး ေြမာပါသွားတယ်လို့ အင်တာဗျူးတစ်ခုမှာ ေြပာဖူးပါတယ်။ နတ်ကေတာ်များလို “ဝါး.. ဘာေြပာသွားေသးသလဲ” လို့ ေမးခဲ့ ပံုရပါရဲ့။
ပရိသတ်ကေတာ့ အဲသလို ပွဲဦးမှာ နတ်သံပစ်တဲ့ အပျိုေတာ်ကို ြကည့်လိုက်ရင်ပဲ ဒီဇာတ်ရဲ့ ဝမ်းစာအေနအထားကို အကဲခတ်လို့ ရပါြပီ။ အပျိုေတာ်အကကို ကြကတဲ့ မင်းသမီးမှာလည်း အငယ်ေတွ ဝင်ြကဲလို့ မရပါဘူး။ ဝါရင့် သမ္ဘာရင့် ပညာြပည့်မှရပါသတဲ့။ အခု ဒီသီချင်းထဲမှာပါတာေတာင် စတိ လို့ပဲ ေြပာရပါမယ်။ ယိမ်းသမေလးေတွ ကလို့ ရယံု၊ အဆိုေတာ် ဆိုလို့ေကာင်းယံုေလး တည်းြဖတ်ထားတာပါ။ သမားစဉ်အတိုင်း ပထမနတ်သံ၊ ဒုတိယနတ်သံ စသည်ြဖင့် မဂင်္လာရယ်မှ မဏ္ဍိုင်ေလ နဲ့ မပစ်ပဲ။ သိြကားနတ်သံ နဲ့ စြပီး ဘုန်းတန်းေတဇာြကိုးကို ကူးပါတယ်။ ြပီးတာနဲ့ ကိုြကီးေကျာ် နတ်ချင်းကို တန်းဆက်ပါတယ်။ ေရှးကအပျိုေတာ်ေတွ ရင်လှုပ်တင်လှုပ်ခါးလှုပ် ကတဲ့အခါ အခုေခတ် ေမာ်ဒယ်ေတွထွန့်ထွန့်လူးသလို မကလက်ပဲ အလွန်ြကည့်လို့ေကာင်းပါသတဲ့။
အခုေတာ့ ကတတ်တဲ့သူမှ သဘင်ေလာက ကျန်ပါစလို့ ေတွးမိပါတယ်။ ြကည့်တဲ့သူကလည်း မသိေတာ့သလို၊ သိတဲ့သူကလည်း မရှိေတာ့ပါဘူး။ ဒီအက ကလည်း နိုင်ငံြခားသားထမင်းေကျွးရင်း ဧည့်ခံတဲ့ အက ဘဝ ကို ေရာက်ေနပါြပီ။ ဘုရားေစာင်းတန်းက ရုပ်ေသးေတွနဲ့ အတူေပါ့။ ကွယ်ေပျာက်သွားတဲ့ အနုပညာအေမွေတွကို တတ်စွမ်းသေလာက် ြပန်လည်တမ်းတ တဲ့ သေဘာနဲ့ ဒီသီချင်းကို မျှေဝပါတယ်။ ေခတ်ေနာက်ြပန်ဆွဲလိုတဲ့ သေဘာမပါပါဘူး။
သီချင်းအေြကာင်း ြဗုပ္ပတ် အရှည်ြကီးချီြပီး အဆိုေတာ် အေြကာင်းချန်ထားြပန်ရင် မတရားရာ ကျမစိုးလို့ မိတ်ဆက်ေပးပါရေစ။ ေကျာက်ပန်းေတာင်းခင်စိုးဦး ဟာ ြမန်မာ့အသံမှာ ြမန်မာသံေတွကို ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင်ဆိုနိုင်လို့ နံမည်ေကျာ်လာသူတစ်ေယာက်ပါ။ ဇာတိကိုြကည့်လိုက်ရင်ကို မေခေြကာင်းသိရပါလိမ့်မယ်။ ေကျာက်ပန်းေတာင်းဆိုတာ အညာေြမလတ်တလွှားမှာ သဘင်ပညာရှင်အများအြပား ေပါ်ထွက်ရာေဒသ၊ ပုဂံ၊ ပုပ္ပားတဝိုက်မှာ ပွဲငှားချင် သူ့ဆီတက်ရတဲ့ြမို့ ဆိုေတာ့ ဆရာေကာင်းတပည့် ြဖစ်ပံုရပါတယ်။ အသံအားေကာင်းေကာင်းကို အဆိုပိုင်ပိုင် နဲ့ ကျကျနန ဆိုသွားလိုက်တာ သူများတကာ မည်ကာမတ္တဆိုထားတဲ့ နတ်ချင်းများနဲ့ အပံုြကီးကွာပါတယ်။
ခုနစ်ေခွ သီတာရယ်မှ ပတ်ကာဆင်း သာေတာင့်သာတယ်ေလ့ နတ်ြပည်သနင်း။
ဘုန်း ဘုန်းတန်း ဘုန်းတန်း ေတဇာ ြဖာြဖာေရာင်လင်းပါလို့ မင်းမင်းြမတ် ထွဋ်ေခါင်ေဘွ။
(အတူေလးရယ်တဲ့ ယှဉ်ကာြပိုင်)၂ ပန်းေမွ့ယာ ေရွှေကာ်ေဇာ ေရာေနှာလို့ထိုင်။
(ပျိုတိုင်းြကိုက်ပါတဲ့ နှင်းဆီခိုင်)၂ ခွင်လံုးပိုင်ပါတဲ့ အဖွဲ့ေတာ်သား ေဝးရာကရှား။
(သန်းေကာင်ကို ေန့မှတ်ပါလို့)၂ အရပ်ကေလးကိုတဲ့ အားမနာ၊ မေသာက်ရရင် သီလေစာင့်တယ် ကိုးေကျာင်းတကာ။
(ေသာက်ေတာ်ဗူးရယ်တဲ့ အိုမကွာ)၂ မင်းေကျာ်စွာလို့ မေကျာ်လား ေဝးရာကရှား။
(ချစ်လို့ရယ်တဲ့ ခင်မင် ယဉ်ရှာေရာ့သလား။)၂ (ကိုြကီးေကျာ်ေရ)၂ ဒီဇမ္ဗူမှာ ြပိုင်ဖက်ရှား မိုးကျနတ်သား။
(ညေနညေန ဆီမှာေလ ဂူနီေကျာ့စံကွန်း) ၂ ကိုြကီးေကျာ်ပလီလွန်းတယ် ေဆးရှိုက်တဲ့ ကျွန်း။
0 comments:
Post a Comment