• “​​ေရွှမန်း​​​ေမ / ခင်ယု​​ေမ”

    ဒီတခါ​​ေတာ့​​ သီချင်း​​ြမူး​​ြမူး​​​ေလး​​ ​​ေရွး​​ထား​​ပါတယ်။ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ တဲ့​​။ ဆရာ​​ေရွှြပည်​​ေအး​​ရဲ့​​ လက်ရာ အံတီ​​ေမ ရဲ့​​ ငယ်မူငယ်​​ေသွး​​ အသံ​​ေလး​​ြကား​​ရပါမယ်။ ချိုြပံုး​​ တို့​​ ခင်ယု​​ေမ တို့​​ ဆိုတာ ​​ေရဒီယိုမှာ ​​ေတာ်​​ေတာ် နံမည်​​ေကျာ်ြပီး​​မှ ရုပ်ရှင်မင်း​​သမီး​​ ြဖစ်လာြကတာပါ။

    ​​ေချာလိုက်ြကတာလည်း​​ မှုန်လို့​​။ အဲဒီ​​ေခတ်က ဖက်ရှင် တပတ်လျှိုထံုး​​​ေလး​​မှာ ပန်း​​ပွင့​်​ ြကီး​​ြကီး​​​ေတွပန်လို့​​။ အင်မတန် ယဉ်ပါ​​ေပတယ်။ မင်း​​သမီး​​မြဖစ်ခင် အဆို​​ေတာ်ဘဝက ဓါတ်ပံု​​ေတွက ပိုလှ​​ေနသ​​ေယာင် ရှိပါတယ်။ ငယ်ငယ်နုနု​​ေလး​​​ေတွကိုး​​။ ဆယ်​​ေကျာ်သက်အရွယ်နဲ့​​ နိုင်ငံ​​ေကျာ်အဆို​​ေတာ် ြဖစ်ခဲ့​​သူ​​ေတွပါ။

    ​​ေရွှမန်း​​​ေမသီချင်း​​က​​ေတာ့​​ ြမန်မာ့​​မီး​​ရထား​​က ရထား​​အသစ်ြကီး​​​ေတွ ဝယ်ြပီး​​ ဒဂံု​​ေမ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ အမည်​​ေတွနဲ့​​ ရန်ကုန် မန္တ​​ေလး​​ အြမန်ရထား​​ စဆွဲတုန်း​​က ရထား​​​ေပါ်မှာ ​​ေဖျာ်​​ေြဖဖို့​​ စပ်​​ေပး​​ခဲ့​​တာလို့​​ သိရပါတယ်။ မန်း​​ရာြပည့​်​ပွဲအမီလား​​ ​​ေသချာ​​ေတာ့​​ မမှတ်မိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ​​ေနာက်ခံတီး​​လံုး​​ ​​ေတွနား​​​ေထာင် ြကည့​်​ရင် အဲဒီ​​ေခတ်က ​​ေအဝမ်း​​ထွက်ရုပ်ရှင် ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​မှာ ပါတဲ့​​ ကာလ​​ေပါ် တီး​​ကွက်ဆန်း​​​ေတွကို သတိြပုမိမှာပါ။ ဆရာ​​ေရွှြပည်​​ေအး​​ ​​ေအဝမ်း​​ခင်​​ေမာင် တို့​​ဟာ ​​ေအဝမ်း​​ကုမ္ပဏီရဲ့​​ ပင်တိုင် ဂီတမှူး​​များ​​ကိုး​​။ သူ့​​လက်ရာ ဟာ ဘယ်​​ေလာက်ထိ အစပ်အဟပ်တည့​်​သလဲဆို ဒီသီချင်း​​ြကား​​တိုင်း​​ ရထား​​ြကီး​​ကို​​ေြပး​​​ေြပး​​ြမင်တဲ့​​ အထိပါပဲ။ ရထား​​ဥဩသံ​​ေလး​​လည်း​​ တခါတခါ ြကား​​ရပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​သီချင်း​​ထဲမှာ ရထား​​ဆိုတဲ့​​စကား​​လံုး​​ တစ်လံုး​​​ေတာင် မပါပါဘူး​​။ ​​ေရွှမန်း​​သူက​​ေလး​​ တစ်​​ေယာက်က သူ့​​ြမို့​​ကို အလည်လာဖို့​​ ​​ေဖာ်​​ေဖာ်​​ေရွ​​ေရွ ဖိတ်​​ေခါ်​​ေနတာပဲ ပါ ပါတယ်။ ဒီက​​ေန့​​​ေခတ် သီချင်း​​​ေတွလို တိုင်း​​တပါး​​က ဧည့​်​သည်​​ေတွကို ဘယ်လိုသာယာပါတယ် ြကွခဲ့​​ပါဆိုတာမျိုး​​မဟုတ်ပဲ တရပ်တရွာက လာမယ့​်​ မိတ်​​ေဆွ​​ေတွကို ဧည့​်​ဝတ်​​ေကျရပါ​​ေစမယ် လို့​​ ကတိ​​ေပး​​ရင်း​​ မန်း​​ြမို့​​တခွင်မှာ ​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​ပံု​​ေတွ၊​ ဘုရား​​ဖူး​​လိုက်ပို့​​စရာ​​ေတွ၊​ ပွဲလမ်း​​သဘင်​​ေတွ စည်ကား​​ပံု​​ေတွနဲ့​​ လာချင်​​ေအာင် ဖိတ်​​ေခါ်ထား​​တဲ့​​သီချင်း​​​ေလး​​ပါ။

    အဲဒီတုန်း​​က ရထား​​စီး​​ရတဲ့​​ အရသာကလည်း​​ ခု​​ေတာ့​​ ရာဇဝင်ထဲမှာ ကျန်ရစ်ခဲ့​​ပါြပီ။ ရထား​​အသစ်ြကီး​​ဆို​​ေတာ့​​ ခုလိုနံ​​ေစာ် ​​ေမှာင်မဲြကီး​​ ဘယ်ဟုတ်ပါ့​​မလဲ​​ေနာ်။ ရန်ကုန် နဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​ ြကား​​ဘူတာ​​ေတွမှာ အစား​​အ​​ေသာက်​​ေတွကလည်း​​ ​​ေကာင်း​​မှ​​ေကာင်း​​။ ဘယ်ဘူတာမှာ ဘယ်ဟာက ​​ေကာင်း​​တယ်ဆိုြပီး​​ကို နံမယ်ြကီး​​ြကတာပါ။ ​​ေဒသထွက်ကုန်​​ေတွမို့​​ အိမ်ြပန်လက်​​ေဆာင် ဝယ်ချင်စရာ​​ေတွကလည်း​​ ​​ေပါမှ​​ေပါ။

    အဲဒါ​​ေတာင်မှ ခရိး​​သည်တိုင်း​​လို ချိုင့​်​ြကီး​​ချိုင့​်​ငယ်​​ေတွနဲ့​​ စား​​​ေကာင်း​​​ေသာက်ဖွယ်​​ေတွကို ​​ေပျာ်ပွဲစား​​ထွက်သလို သယ်လာြပီး​​ တလမ်း​​လံုး​​ စား​​​ေသာက် ရယ်​​ေမာြပီး​​ ခရီး​​သွား​​ြကတာပါ။ ​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​လွန်း​​လို့​​ ရထား​​သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွ​​ေတာင် ​​ေခတ်စား​​ခဲ့​​ပါ​​ေသး​​တယ်။ “က​​ေလာအလွန် တစ်ဘူတာ” တို့​​။ “သူဇာခင် နဲ့​​ ဘူတာစဉ်” တို့​​။ ဘူတာရပ်လိုက်တိုင်း​​ ​​ေရာက်လာြကတဲ့​​ ​​ေဈး​​သည်​​ေလး​​များ​​က​​ေတာ့​​ ဒီက​​ေန့​​​ေခတ်နဲ့​​ အတူတူပါပဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ပို​​ေတာ့​​ ရိုး​​သား​​ြကပါတယ်။ ​​ေရသန့​်​ဘူး​​မ​​ေပါ်​​ေသး​​တဲ့​​ ​​ေခတ်မို့​​ ​​ေရအိုး​​​ေလး​​​ေတွ ​​ေခါင်း​​​ေပါ်ရွက်ြပီး​​ “​​ေရ ရမယ် ​​ေရ” ဆိုတဲ့​​ က​​ေလး​​သံ​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ြကား​​​ေယာင်မိပါတယ်။ ခု​​ေခတ် ​​ေရသန့​်​ဘူး​​ခွံ​​ေလး​​​ေတွ ပစ်ချခဲ့​​ပါဆိုတဲ့​​ အရွယ်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေပါ့​​။ အချိန်​​ေတွ ပို​​ေပါတဲ့​​ ​​ေခတ်မို့​​ ဘယ်သူမှလည်း​​ အ​​ေလာသံုး​​ဆယ် ြပာယာြပာယာ မရှိပါဘူး​​။ ​​ေအး​​​ေအး​​​ေဆး​​​ေဆး​​ပဲ။ ဂိတ်ဆံုး​​ရင် သူ့​​ဘာသာ​​ေရာက်သွား​​မယ့​်​ ခရီး​​ကို သက်​​ေတာင့​်​သက်သာပဲ ြဖတ်သန်း​​ြကပါတယ်။ ညြကီး​​သန်း​​​ေကာင် လမ်း​​ခုလတ်မှာ အိပ်ချင်မူး​​တူး​​နဲ့​​ လမ်း​​ဆင်း​​​ေလျှာက်ြပီး​​ မှတ်ပံုတင်ြပစရာလည်း​​ မလိုဘူး​​​ေလ။ အဲလိုခရီး​​သွား​​​ေနတဲ့​​ အချိန်မျိုး​​မှာ ဒီလို သီချင်း​​သံ သာသာယာယာ​​ေလး​​နဲ့​​ဆို ဘယ်​​ေလာက် ​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​လဲလို့​​။ လွမ်း​​လိုက်​​ေလြခင်း​​။

    မီး​​ရထား​​အ​​ေြကာင်း​​​ေြပာလိုက်တာ ဟို​​ေရှး​​​ေရှး​​က မီး​​ရထား​​များ​​နဲ့​​ ဒီက​​ေန့​​ ​​ေခတ်မီဖွံ့​​ြဖိုး​​ တိုး​​တက်​​ေသာနိုင်ငံ​​ေတာ်ြကီး​​ က မီး​​ရထား​​များ​​ ဘယ်လိုကွာပါလိမ့​်​လို့​​ စီး​​ြကည့​်​လိုက်ရ​​ေအာင်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​စီး​​ခဲ့​​တာက​​ေတာ့​​ ​​ေနြပည်​​ေတာ်အထူး​​အြမန်ရထား​​ြကီး​​​ေတွ​​ေပါ့​​။ ဘာကွာသလဲဆိုရင် ဘာမှ မကွာပါဘူး​​ဗျာ။ မကွာဆို အတူတူပဲ​​ေလ။ တူမှာ​​ေပါ့​​ တစ်စီး​​တည်း​​ဟာ။ ​​ေဟာင်း​​သွား​​လို့​​ ​​ေဆး​​ြပန်သုတ်ထား​​တာတစ်ခုပဲ။ အထဲက မီး​​ကျိုး​​​ေမာင်း​​ပျက်​​ေတွအကုန် အရင်အတိုင်း​​ ​​ေရှး​​မူမပျက် ထိမ်း​​သိမ်း​​ထား​​ြမဲ။ အန်တီ​​ေမသာ အဖွား​​ြကီး​​ြဖစ်သွား​​တာ။ ​​ေရွှမန်း​​​ေမက​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ခုချိန်ထိ မ​​ေရာက်​​ေရာက်​​ေအာင် ပို့​​မယ့​်​​ေမပဲ။ ဘယ်အချိန်​​ေရာက်​​ေရာက် ​​ေရာက်မှာ​​ေတာ့​​ ​​ေသချာတယ်။ ဒီံလမ်း​​ြကီး​​​ေပါ်က ဘယ်မှလွဲစရာမရှိ။ ဘယ်​​ေလာက် ​​ေရှး​​မူမပျက် ထိမ်း​​သိမ်း​​ထား​​သလဲဆို ရန်ကုန်ဘူတာြကီး​​ကိုြကည့​်​။ ညွန့​်​ဝင်း​​က ​​ေဒစီ​​ေကျာ်ဝင်း​​​ေခတ်က​​ေန ဒီက​​ေန့​​အထိ တ​​ေသွမတိမ်း​​။ မီး​​ရထား​​ဝန်ထမ်း​​​ေတွလည်း​​ ဘယ်​​ေလာက်ြမန်မာဆန် ​​ေရှး​​ဆန်ြကသလဲဆို သူ့​​ကျွန်မခံြပီထဲက ပါ​​ေတာ်မူခန်း​​မှာြကည့​်​ ြမစ်ငယ်နဲ့​​ ရွာ​​ေထာင် က လူ​​ေတွချည့​်​ပဲ။ ဝန်ြကီး​​ကိုယ်တိုင် ဦး​​ဘိုး​​လှိုင် ဝင်မလုပ်တာကံ​​ေကာင်း​​။ (နာနာ​​ေလး​​က မလုပ်ပါနဲ့​​ အန်ကယ်ရယ် လို့​​များ​​ တား​​ထား​​​ေရာ့​​သလား​​)

    အိန္ဒိယကို​​ေရာက်တဲ့​​အခါ သူတို့​​ဆီက မီး​​ရထား​​စံနစ်က ကမ္ဘာမှာ ဒုတိယလိုက်တယ်လို့​​ ြကွား​​တာနဲ့​​ ဘယ်လို​​ေနသလဲ စပ်စုြကည့​်​မိပါတယ်။ မီး​​ရထား​​​ေပါ်က စား​​​ေသာက်တွဲ စား​​ပွဲ​​ေပါ်မှာ ဖန်ခွက်ထဲ​​ေရြဖည့​်​ြပိး​​ တင်စီး​​လို့​​ ရပါသတဲ့​​။ အဲသ​​ေလာက်ြငိမ်ဆိုပဲ။
    ဘူတာတစ်ခုတစ်ခုမှာ ရထား​​စီး​​ချင်ရင် လမ်း​​ညွှန်​​ေသချာမဖတ်လို့​​က​​ေတာ့​​ ရွာလည်ြပီသာမှတ်။ အိန္ဒိယမှာ ​​ေလဆိပ်​​ေတွ​​ေတာင် တို့​​ဆီက ဘူတာရံုလို လူစည်စည် ရုတ်ရုတ်သည်း​​သည်း​​ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေဈး​​သက်သာြပီး​​ လူအများ​​စီး​​တဲ့​​ မီး​​ရထား​​ဘူတာရံုဆို စဉ်း​​စား​​သာြကည့​်​​ေပ​​ေတာ့​​။

    ပလက်​​ေဖာင်း​​တိုင်း​​ စြကင်္န်တိုင်း​​မှာ တစ်​​ေနရာစီကိုသွား​​မယ့​်​ရထား​​​ေတွ အဆက်မြပတ်ထွက်​​ေနတာ။ ရထား​​လမ်း​​​ေချာ်တာ ​​ေမှာက်တာြဖစ်လာရင် ရထား​​ဝန်ြကီး​​ ကုလား​​မြကီး​​ကိုယ်တိုင် ​​ေရာက်ချလာ​​ေရာ။ ကာလကတ္တား​​မှာ ဘန်​​ေကာက်လို မိုး​​ပျံရထား​​စံနစ်မရှိ​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​​ေြမ​​ေအာက်ြမို့​​ပတ်ရထား​​က ြမန်လည်း​​ြမန် မှန်လည်း​​မှန် ​​ေဈး​​လည်း​​သက်သာတယ်။ ​​ေနမပူ လမ်း​​မပိတ်ဘူး​​။ ဝန်ထမ်း​​​ေတွ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွအား​​လံုး​​ ​​ေြမ​​ေအာက်ရထား​​ပဲ စီး​​ြကတာ။ ခါး​​ပိုက်နှိုက်​​ေတာ့​​ ​​ေြကာက်ရသတဲ့​​။ ဘူတန်ကလူ​​ေတွက ကိုယ်​​ေတွ ကာလကတ္တား​​မှာ စာ​​ေမး​​ပွဲသွား​​​ေြဖမယ်ဆိုရင် ခါး​​ပိုက်နှိုက်သတိထား​​ဖို့​​ အတန်တန်မှာတယ်။ သူတို့​​ဆီမှာ ရှိမှ မရှိပဲကိုး​​။ တို့​​ဆီကနဲ့​​တူတာက​​ေတာ့​​ ရထား​​​ေပါ်မှာ သူများ​​က အ​​ေအး​​တိုက်ရင် သွား​​မ​​ေသာက်လိုက်​​ေလနဲ့​​။ ​​ေမ့​​ပင်​​ေအာက်ကို​​ေရာက်သွား​​လို့​​ ဘူတန်အထိ ဆယ်ရက်ြကာလမ်း​​​ေလျှာက်ြပန်လာရတဲ့​​ ညီအကိုအ​​ေြကာင်း​​ သတင်း​​စာ​​ေတွထဲမှာ ဖတ်ခဲ့​​ရတယ်။

    ဘန်​​ေကာက်က မိုး​​ပျံရထား​​ြကီး​​​ေတွ ​​ေလဆိပ်ြကိုပို့​​ ရထား​​ြကီး​​​ေတွဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​မလဲ။ လူဆိုတာ သည်လိုသွား​​ရလာရပါလား​​လို့​​ အဲဒီ​​ေတာ့​​မှ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​တယ်။ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်​​ေတွ မာစီဒီး​​ ဆိုက်ဂနပ်စီး​​တာချင်း​​ သိပ်မကွာ​​ေပမယ့​်​ ြပည်သူ​​ေတွ စီး​​​ေနရတဲ့​​ ဘတ်စကား​​ မီး​​ရထား​​ချင်း​​ မယှဉ်သာတာ ကျုပ်တို့​​ကိုက လူမဟုတ်လို့​​ ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​​ေလ။ ​​ေနနှင့​်​ဦး​​။ ​​ေနာက်တခါ အ​​ေလာင်း​​ဘုရား​​ ဘုရင့​်​​ေနာင် ဇာတ်ကား​​​ေတွ ရိုက်မှ ဒင်း​​တို့​​ ယိုး​​ဒယား​​၊​ အာသံ​​ေတွကို ဖ​​ေနာင့​်​နဲ့​​ ​​ေပါက်ပစ်လိုက်မယ်။ ကိုယ့​်​ဘာကိုယ် ​​ေရွှမန်း​​​ေမ​​ေလး​​ လှုပ်တုပ်လှုပ်တုပ် စီး​​​ေနတာအဟုတ်။

    ​​ေရွှမန်း​​​ေမ..။ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ၊​ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။ နန်း​​ထိုက်တဲ့​​ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။ ​​ေရွှမန်း​​.. ​​ေရွှမန်း​​…..​​ေမ။

    (​​ေရွှမန်း​​​ေမ … ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။ ဟန်မူယာ တကယ့​်​နွဲ့​​နွဲ့​​​ေနှာင်း​​​ေနှာင်း​​ ​​ေပျာ့​​​ေပျာ့​​​ေြပာင်း​​​ေြပာင်း​​ ချစ်ဖို့​​​ေကာင်း​​လှ​​ေပ။
    ​​ေရွှမန်း​​​ေမ … ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။ ယဉ်တင်တင် စကား​​​ေလး​​နဲ့​​ ထိ​​ေအာင် မိ​​ေအာင် ြငိ​​ေအာင် ​​ေြပာတာ သ​​ေဘာကျသ​​ေလ။)၂

    မန်း​​ြမို့​​​ေြပ လှမ်း​​လို့​​​ေန အ​​ေဝး​​ကအ​​ေဆွ အ​​ေြပး​​ြကွ​​ေလ။ စိတ်မပျက်နဲ့​​​ေလ မိတ်ဆက်မည့​်​​ေမ။ သ​​ေဘာရှိကွဲ့​​ လည်ဦး​​ပတ်ဦး​​ ြမို့​​လံုး​​ ြကည့​်​ရှုစရာ မဆံုး​​ဘူး​​​ေလ။ တ​​ေခါက် နှစ်​​ေခါက်​​ေတာင် မချို့​​ငဲ့​​​ေစ။ မ​​ေရာက်​​ေရာက်​​ေအာင် ပို့​​မယ့​်​​ေမ။ ဧည့​်​ဝတ်​​ေတွ ြပုစုကာ တာဝန်​​ေကျ​​ေစမယ်​​ေလ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။

    (​​ေပျာ်ပွဲ​​ေတွ ရွှင်ပွဲ​​ေတွ ဝင်နွှဲြပီး​​ြကဲမယ်​​ေလ။ ဘုရား​​​ေတွ မနား​​မ​​ေန ​​ေမသွား​​ရင်း​​ အပျင်း​​ကို​​ေြဖ။)၂ ထူး​​လှတဲ့​​ မန်း​​ြမို့​​အ​​ေြခ ြမူး​​ြကွဝင့​်​ဆန်း​​လို့​​​ေထွ၊​ ဘာဘာညာညာစံု​​ေန သာယာသာယာပံု​​ေတွ ​​ေြပာစမှတ်​​ေတာင် တွင်ပါသ​​ေလ။ အ​​ေတာမသတ်​​ေအာင် ရွှင်ကာ​​ေန။

    ​​ေရွှမန်း​​​ေမ..။ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ၊​ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။ နန်း​​ထိုက်တဲ့​​ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။ ​​ေရွှမန်း​​​ေမ။ ​​ေရွှမန်း​​.. ​​ေရွှမန်း​​…..​​ေမ။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.