• “​​ေြဗာညွန့​်​ / တ​​ေယာကိုတင်ရီ”

    ဒီ​​ေြဗာညွန့​်​က​​ေလး​​ဟာ ြမန်မာ့​​ဆိုင်း​​​ေလာကမှာ ဘုရား​​တစ်ဆူလို့​​​ေတာင်​​ေြပာြကတဲ့​​ ရွာစား​​​ေကျာ် စိန်​​ေဗဒါ ရဲ့​​လက်ရာပါ။ ဒီအ​​ေခွမှာ​​ေတာ့​​ တ​​ေယာဦး​​တင်ရီက တီး​​ထား​​တာမို့​​ တ​​ေယာလက်စွမ်း​​ြပ​​ေလး​​လို နား​​ဆင်ရပါမယ်။ ြမန်မာမှန်ရင် ​​ေြဗာသံမြကား​​ဖူး​​တဲ့​​သူ မရှိတာမို့​​ အထူး​​​ေြပာစရာလိုမယ်မထင်ပါဘူး​​။ တကယ်လို့​​များ​​ ကိုယ့​်​ရဲ့​​ သား​​သား​​မီး​​မီး​​​ေလး​​​ေတွက မြကား​​ဖူး​​ပါဘူး​​လို့​​ဆိုလာရင်လည်း​​ ြမန်မာြပည်ြပန်ြပီး​​ အလှူ​​ေလး​​အတန်း​​​ေလး​​လုပ်တဲ့​​အခါ အ​​ေခွ​​ေလး​​နဲ့​​ ဖွင့​်​ြပလိုက်ပါ​​ေနာ်။

    ​​ေြဗာသံဆိုတာ ဇမ္ဗူ့​​သ​​ေြပသီး​​ ​​ေရထဲကို ​​ေြကွတဲ့​​အသံ၊​ ​​ေရထဲကြပန်​​ေပါ်တဲ့​​အသံ၊​ ငါး​​ြကီး​​ဧရာနန္ဒာက လှမ်း​​ဟပ်လိုက်တဲ့​​ အသံကိုတီး​​ထား​​တာလို့​​ ြကား​​ဖူး​​ပါတယ်။ ပလံုစွပ် လို့​​မြမည်ပဲ ပလုတ်တုတ်ြဗုန်း​​လို့​​ ြမည်ပါတယ်။ ဗုဒ္ဒဘာသာ ြမန်မာလူမျိုး​​များ​​ အလှူဒါနြပုြကတဲ့​​အခါ ​​ေြဗာသံစည်သံ​​ေလး​​မှ မပါရင် မြပည့​်​စံုဘူး​​လို့​​ ထင်ြကတာ​​ေပါ့​​။ ြမတ်စွာဘုရား​​ရှိစဉ်အခါက ​​ေသာတာပန်ြဖစ်​​ေနတဲ့​​ ဝိသာခါ​​ေကျာင်း​​အမြကီး​​​ေတာင် ပုဗ္ဗာရံု​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ြကီး​​ ​​ေရစက်ချတဲ့​​အခါ သူ့​​ဗိုက်သူ ​​ေြဗာအမှတ်နဲ့​​တီး​​ြပီး​​ ​​ေကွး​​​ေန​​ေအာင် က ပါသတဲ့​​။ ​​ေြဗာသံရှိတဲ့​​ အရပ်ဟာ ​​ေသချာ​​ေပါက် အလှူရှိတဲ့​​အရပ်ပါပဲ။

    ြမန်မာတို့​​ရဲ့​​ ဓ​​ေလ့​​အရ သား​​ရှင်ြပုတဲ့​​အခါ တီး​​​ေလ့​​ရှိတာမို့​​ မိစံုဖစံု မရှိရှာတဲ့​​ ​​ေမာင်ရင်​​ေလာင်း​​ အ​​ေဖအ​​ေမများ​​ ခမျာ​​ေတာ့​​ ​​ေြဗာသံဟာ ရင်ထဲကို ဆို့​​ဆို့​​တက်လာ​​ေစပါတယ်။ ပန်တျာြကည်လင်ကတဲ့​​ မြမစိမ်း​​နဲ့​​ ကိုဘုန်း​​ြကွယ်တို့​​ သား​​ရှင်ြပုမှာ ဥစ္စာ​​ေစာင့​်​ ြမစိမ်း​​က သား​​​ေလး​​ ရှင်ြဖစ်ရင် သူ့​​ အမျှ​​ေဝလိုက်ပါ လို့​​ မှာထား​​​ေတာ့​​ အလှူပွဲလယ်​​ေကာင်မှာ ​​ေြဗာသံ​​ေလး​​နဲ့​​ တ တ ငိုလိုက်တယ်ဆိုရင်ပဲ ပရိသတ်က မျက်ရည် ​​ေပါက်​​ေပါက် ကျပါသတဲ့​​။ ကိုစိန်ြမင့​်​ြကီး​​ အ​​ေဖတစ်ခု သား​​တစ်ခု မှာ အကယ်ဒမီယူသွား​​တဲ့​​ ဇာတ်သိမ်း​​ခန်း​​ က​​ေလး​​ကလည်း​​ ဒီ​​ေြဗာသံနဲ့​​ပါပဲ။ အသံက ဒီအသံပဲ​​ေပမယ့​်​ ဓါတ်ခံကိုလိုက်လို့​​ ခံစား​​မှုမျိုး​​စံု​​ေပး​​နိုင်ပါတယ်။

    မူရင်း​​အဆို စိန်​​ေဗဒါြကီး​​ဆိုတာ သီ​​ေပါဘုရင် လက်ထက်​​ေတာ်ကတည်း​​က စိန်ဆိုင်း​​တီး​​လာတဲ့​​ မျိုး​​ရိုး​​အြပင် ဆိုင်း​​ပညာမှာလည်း​​ သူမတူ​​ေအာင် ​​ေကာင်း​​တယ်လို့​​ ြကား​​ဖူး​​ရံုသာရှိြပီး​​ သူ့​​လက်ရာကို မခံစား​​ဖူး​​​ေလ​​ေတာ့​​ သူ​​ေရး​​တဲ့​​ ​​ေတး​​သွား​​​ေလး​​နဲ့​​ပဲ ခံစား​​ြကည့​်​လိုက်ပါ့​​မယ်။ ဒီသီချင်း​​ထဲက စာသား​​တချို့​​ဟာ ​​ေနှာင်း​​လူ​​ေတွအဖို့​​ ​​ေပါရာဏဘဝ​​ေရာက်​​ေနလို့​​ တတ်သ​​ေလာက် မှတ်သ​​ေလာက် ရှင်း​​ြပ​​ေပး​​ရ​​ေသး​​တာပ။ ရွှဲ … ဆိုတဲ့​​ အသံဟာ အလှူ​​ေတွမှာ ​​ေမာင်ရင်​​ေလာင်း​​ကို ချီရတဲ့​​ ကာလသား​​များ​​က လိုက် ​​ေအာ်ရတဲ့​​ ရတုလိုက်သံပါ။ သံချပ်လိုမျိုး​​ ဆို​​ေလ့​​ရှိပါသတဲ့​​။​​ေမာင်ရင်​​ေလာင်း​​က​​ေလး​​က ရှင်ြဖစ်​​ေနာက်ကျ​​ေတာ့​​ လူပျို​​ေပါက်က​​ေလး​​ မြဖစ်တြဖစ်၊​ ​​ေကျာင်း​​ြကီး​​က​​ေတာ့​​ ရှင်လူပျိုမှ တက်မယ်မြကံ​​ေသး​​ဘူး​​။ လက်ရန်း​​တိုင်​​ေတွ​​ေတာင် ြပိုကုန်​​ေပါ့​​။ အ​​ေရှ့​​ကို​​ေလျှာက်ပါလို့​​ ဆိုတာ​​ေတာ့​​ မသိစရာမရှိပါဘူး​​။ မမ​​ေလး​​တို့​​ ပျို့​​ဦး​​ရင် ကျ​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်လူ​​ေတွက ပျို့​​ဥယျာဉ် ဆိုြပီး​​ ပိန္နဲ၊​ဩဇာ၊​ မာလကာ​​ေတွ နဲ့​​ ြဖန်း​​​ေလ​​ေတာ့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​တဲ့​​။ လံုမ​​ေလး​​များ​​က လုလင်ပျိုကို ကိုယ့​်​ထက်ြကီး​​ရင် ဦး​​ရင်၊​ ရွယ်တူဆို ကိုရင်၊​ ငယ်​​ေတာ့​​ ​​ေမာင်ရင်လို့​​ ​​ေခါ်တာပါလို့​​ ဆရာ ​​ေနဝင်း​​ြမင့​်​ ရဲ့​​ ​​ေဟာ​​ေြပာချက်မှာ နား​​​ေထာင်ရပါတယ်။ ပျို့​​ဦး​​ရင် အြပန်ခက်ပါလိမ့​်​ ဆိုတဲ့​​ ကဗျာ​​ေတွလည်း​​ ြကား​​ဖူး​​ပါတယ်။ စာပ​​ေလွ ဆိုတာလည်း​​ ​​ေကျာင်း​​​ေပါ်မှာ ပ ပု​​ေလွမှုတ် ကိုဖိုး​​တုတ်လုပ်မလို့​​ အိမ်ကသယ်လာတာမဟုတ်ပါဘုး​​တဲ့​​။ ​​ေပစာရွက်က​​ေလး​​ လိပ်ထည့​်​စရာပါတဲ့​​။ ​​ေမာင်း​​မှာပိုက်ပါလို့​​ ကို ​​ေမာင်မှာပိုက်လို့​​ဆိုလိုဆို။ ရင်မှာပိုက်လို့​​ ြပင်လိုြပင်တာလည်း​​ မှား​​ပါသတဲ့​​။ လက်​​ေမာင်း​​မှာ ပိုက်တာပါတဲ့​​။ ခု​​ေတာင် ဒီ​​ေလာက် ြပင်​​ေပး​​ရရင် ​​ေနာင် အနှစ်နှစ်ဆယ်​​ေလာက်များ​​ဆို သီချင်း​​​ေတာင် ​​ေပျာက်​​ေလာက်​​ေရာ့​​မယ်။ ဇွတ်ဘဲြကီး​​ကလည်း​​ အကျွတ်အကျဲ​​ေတွကို အမုန်း​​ဆွဲ​​ေနလိုက်တာ လို့​​ အား​​​ေပး​​​ေနြကမယ်ထင်ရဲ့​​။ ခင်ဗျား​​တို့​​​ေခတ်လည်း​​ လာပါလိမ့​်​မယ်ဗျာ။ ​​ေရစီး​​ဆိုတာ တား​​ထား​​လို့​​မှ မရတာ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​လည်း​​ အဲလိုဘဝမျိုး​​က လာခဲ့​​တာပ။ ဒါ​​ေပသိ ဗမာပီပီ ဗမာနား​​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေြဗာသံက​​ေလး​​​ေတာ့​​ တဆိတ်နာလိုက်ပါဦး​​ဗျာ။

    ​​ေြဗာညွန့​်​အ​​ေြကာင်း​​​ေရး​​ရင်း​​ စကား​​စပ်မိလို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်​​ေအာင် ရှင်း​​ြပချင်​​ေသး​​တာက​​ေတာ့​​ ​​ေရှး​​ြမန်မာ​​ေတွရဲ့​​ လူ​​ေနမှုဘဝမှာ သာသနာ့​​ဝန်ထမ်း​​ ြမတ်ရဟန်း​​တို့​​က ဘယ်လို ပတ်သက်​​ေနသလဲဆိုတာ ​​ေနာက်လူ​​ေတွ မသိြကမှာစိုး​​လို့​​ပါ။ `ကြကီး​​ကညစ် ​​ေပမှာချစ်´ လို့​​ ​​ေပရွက်​​ေပါ်မှာ ကန့​်​ကူဆံက​​ေလး​​ကို လက်နဲ့​​ လှည့​်​​ေရး​​ချိန်ကစလို့​​ ဘုန်း​​ဘုန်း​​​ေကျာင်း​​ကို ​​ေရာက်ြကရပါတယ်။ အခုသင်​​ေနတဲ့​​ အထက်တန်း​​​ေကျာင်း​​ဆိုတာ​​ေတွက အဂင်္လိပ်လက်​​ေအာက်ကို ​​ေရာက်ြပီး​​မှ ​​ေပါ်လာတာကိုး​​။ အဲဒီ​​ေနာက် သင်ပုန်း​​ြကီး​​ကျွတ်​​ေတာ့​​မှ အတွင်း​​​ေအာင်ြခင်း​​ အြပင်​​ေအာင်ြခင်း​​ ရတနာ​​ေရွှချိုင့​်​ စသည်ြဖင့​်​ ဘုရား​​ရှိခိုး​​ အမျိုး​​မျိုး​​ကို နှုတ်တိုက် အာဂံု​​ေဆာင်ြကရပါတယ်။ မပုြကွယ်က​​ေလး​​ ကျက်လို့​​ မရနိုင်ြဖစ်​​ေနတယ်ဆိုတာ မဂင်္လသုတ်​​ေလ။ ြပိး​​တာနဲ့​​ ပရိတ်ြကီး​​ကုန်​​ေအာင်ဆက်တက်။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ သဒ္ဒါ နဲ့​​ သြဂင်္ိုလ်ဆက်သင်ပါသတဲ့​​။ အဲသ​​ေလာက် သင်ရိုး​​​ေတွ ကျွတ်ကုန်ရင် ဆယ်နှစ်ဝန်း​​ကျင်​​ေလာက် ​​ေရာက်က​​ေရာပဲ။

    မိန်း​​က​​ေလး​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ အုပ်လံုး​​သိမ်း​​ြပီး​​ အပျိုသာဆက်လုပ်​​ေတာ့​​။ ​​ေသစာရှင်စာတတ်ရင် ​​ေတာ်​​ေလာက်ြပီ ဆိုြပိး​​ အိမ်မှာ ရင်အုပ်မကွာထား​​လို့​​ မိန်း​​မတို့​​ တတ်အပ်​​ေသာ အိမ်တွင်း​​မှု​​ေတွ ဆက်သင်ြကတာ​​ေပါ့​​။ ​​ေရှး​​လူြကီး​​များ​​ ​​ေချွး​​မ​​ေတာ်ဖို့​​ လာအကဲခတ်ရင် အဲဒီမိန်း​​က​​ေလး​​အိမ်က ​​ေကျာက်ပျဉ်နဲ့​​ ငရုပ်ဆံုကို ြကည့​်​ပါသတဲ့​​။ သနပ်ခါး​​​ေသွး​​တာ မ​​ေသသပ်လို့​​ ​​ေကျာက်ပျဉ်မှာ ​​ေချး​​အထပ်ထပ် သနပ်ခါး​​​ေရခွက်မှာ အနည်​​ေတွ ​​ေလာက်လန်း​​​ေတွနဲ့​​ဆို `ဒီမိန်း​​က​​ေလး​​ လ​​ေဘာ်သ​​ေရနဲ့​​´ လို့​​ ဆိုပါသတဲ့​​။ ငရုပ်သီး​​​ေထာင်း​​တာ ဟိုစင်ဒီစင် အြပင်ထွက်လိုက် မညက်တညက်ြဖစ်လိုက်နဲ့​​ဆိုလည်း​​ `မီး​​ဖို​​ေချာင်မနိုင်ဘူး​​။ ဒါမျိုး​​နဲ့​​ဆို ဥစ္စာြဖို စား​​ဖိုကြဖစ်မယ်´ လို့​​ ဆိုြကပါတယ်။ စာဖတ်သူမမတို့​​က​​ေတာ့​​ `​​ေနပါ​​ေစ။ အပျိုြကီး​​ပဲ လုပ်​​ေတာ့​​မယ်​​ေအ´ လို့​​ နှုတ်ခမ်း​​ြကီး​​​ေတွ စူ​​ေနြကမှာ​​ေနာ်။ သူ့​​​ေခတ် နဲ့​​ သူ့​​အခါဗျ။

    ​​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ အဲသ​​ေလာက် အရွယ်​​ေရာက်လာရင် ရှင်သာမ​​ေဏြဖစ်ဖို့​​ အား​​ခဲြကတာချည့​်​ပါပဲ။ ​​ေငွ​​ေြကး​​တတ်နိုင်တဲ့​​သူများ​​က တတ်နိုင်သလို မတတ်နိုင်ြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ တတ်နိုင်သ​​ေလာက်နဲ့​​ ြကိုး​​စား​​ြကပါတယ်။ အဲဒီအချိန်မှာ မိဘများ​​ နာ​​ေရး​​ဖျား​​​ေရး​​​ေပါ်လာရင်​​ေတာင် `သား​​​ေလး​​ကို ရှင်မြပုရ​​ေသး​​ဘူး​​။´ ရယ်လို့​​ ​​ေသရင်​​ေတာင် အ​​ေသမ​​ေြဖာင့​်​​ေလာက်​​ေအာင် စိတ်စွဲြကပါတယ်။ `သား​​ရှင်ြပုတဲ့​​အခါ အမျှ​​ေဝလိုက်ပါ´ လို့​​ မှာတမ်း​​​ေချွြကတာကို ​​ေနာက်လူ​​ေတွ နား​​လည်​​ေအာင် ရှင်း​​ြပတာပါ။ ရှင်ြပုတာကို အဲဒီအချိန်က ဘာလို့​​ ဒီ​​ေလာက်​​ေတာင် အ​​ေရး​​ထား​​သလဲဆိုရင် အခု​​ေခတ် ​​ေနွရာသီက​​ေလး​​​ေတွကို ရှင်ြပု​​ေပး​​သလိုမျိုး​​ တစ်ပတ်​​ေနရင် အိမ်ကြပန်လာ​​ေခါ်မယ့​်​ သကင်္န်း​​အ​​ေပျာ်စည်း​​တာမျိုး​​ မဟုတ်လို့​​ပါ။ ​​ေမာင်ရင်​​ေလာင်း​​က​​ေလး​​ ရှင်ြဖစ်ြပီး​​တာနဲ့​​ ဘာသာ သာသနာဆိုင်ရာ စာ​​ေပတို့​​ကို တစ်ဆင့​်​ထက်ဆစ်ဆင့​်​ သင်အံ​​ေလ့​​ကျက်လို့​​ လူလား​​​ေြမာက်ရပါ​​ေတာ့​​မယ်။ သာသနာ့​​​ေဘာင်မှာ မ​​ေပျာ်ပိုက်ဘူး​​ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ြကိး​​​ေကာင်ဝင်စက​​ေန ပဥ္စင်း​​မတက်ခင်အတွင်း​​မှာ လူြပန်ထွက်လို့​​ရပါတယ်။ အဲဒါကို ရှင်လိင်ြပန်တယ်လို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်။ ပဥ္စင်း​​ဘဝကို ဆက်ကူး​​မယ့​်​သူများ​​ဟာလည်း​​ ဥပသမ္ပဒကံမ​​ေဆာင်မီမှာ လူ​​ေရး​​လူရာ လူ့​​ကိစ္စတို့​​ကို နား​​လည်​​ေစဖို့​​၊​ တကယ်ပဲ သာသနာ့​​​ေဘာင်မှာ အရိုး​​ထုတ်မှာ ​​ေသချာမ​​ေသချာ သိရ​​ေအာင်လို့​​ ရှင်လိင်ြပန်​​ေလ့​​ရှိြကပါတယ်။ `ပျို​​ေလး​​တို့​​ အိမ်ဦး​​က ဆပ်သွား​​ဖူး​​တဲ့​​ တစ်ရံုနှစ်ရံုဟာ ပျိုတို့​​​ေမာင် ရှင်လိင်ြပန်​​ေတာ့​​ နား​​ပန်ဖို့​​ပါ´ လို့​​ဆိုတာဟာ ​​ေရှး​​ကြမန်မာ့​​ဓ​​ေလ့​​​ေတွကို မသိရင် လံုမ​​ေတွက ဘုန်း​​ြကီး​​လည်း​​ အီစီကလီလုပ်ြက​​ေပတယ်လို့​​ အ​​ေတွး​​​ေတွ ​​ေချာ်ကုန်တတ်ပါတယ်။ `နှမလက်​​ေလျှာ့​​​ေန​​ေလ​​ေတာ့​​´ ဆိုတာလည်း​​ ဒီအတိုင်း​​ပါပဲ။ အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ ​​ေမာင်ရင်​​ေလာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ကွမ်း​​​ေတာင်ကိုင်က​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ သဘာဝက​​ေလး​​​ေတွဟာ ​​ေရှး​​​ေရှး​​က ဆယ်​​ေကျာ်သက်ရွယ် လူငယ်က​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ ရင်ခုန်သံပါ။ သီချင်း​​ထဲက လံုမပျိုက​​ေလး​​ဟာ တိတ်တခိုး​​ ချစ်မိသူ ​​ေမာင်ရင်​​ေလာင်း​​က​​ေလး​​က သာသနာ့​​​ေဘာင်မှာ ​​ေပျာ်ပိုက်ြပီး​​ ြပန်မလာမှာလည်း​​ စိုး​​​ေသး​​​ေတာ့​​ `ဘယ်စာကို ဘယ်နှစ်ဝါများ​​ သင်မှာပါလိမ့​်​​ေမာင်ရယ်´ လို့​​ မာယာ​​ေလး​​​ေနှာြပီး​​ ြပန်မလာပဲ မ​​ေနနိုင်​​ေအာင် ​​ေနာ့​​လိုက်​​ေသး​​တာ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ဘုရား​​​ေကျာင်း​​ကန်ဆိုတာ ြမန်မာ​​ေတွရဲ့​​ လူ​​ေနမှုဘဝမှာ ဘက်စံု​​ေထာင့​်​စံုက အ​​ေရး​​ပါပါတယ်။

    အဲဒီဓ​​ေလ့​​ထံုး​​စံ​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ ​​ေရှး​​ကြမန်မာလူငယ်​​ေတွဟာ ဘာသာတရား​​အဆံုး​​အမနဲ့​​ လူလား​​​ေြမာက်ြကရတာ များ​​ပါတယ်။ ဘီယာ၊​ ကလပ်၊​ ကာရာအို​​ေက၊​​ေတွြကား​​က ဒိက​​ေန့​​လူငယ်​​ေတွထဲမှာ ညအိပ်ယာဝင်ရင် ဦး​​သံုး​​ြကိမ်ချအိပ်တာ ဘယ်နှစ်​​ေယာက်များ​​ ရှိမှာပါလိမ့​်​။ ဘုရား​​ရှိခိုး​​ အကျယ်ြကီး​​​ေအာ်ဆို​​ေနမှ၊​ ​​ေယာဂီ​​ေရာင်လံုချည်က​​ေလး​​ ဝတ်ထား​​မှ ဘာသာတရား​​ကိုင်း​​ရှိုင်း​​တာလို့​​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာပါဘူး​​။ ကိုယ်ကျင့​်​တရား​​ပိုင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ ဆယ်​​ေကျာ်သက်လူငယ်​​ေတွထက် ​​ေတာ်​​ေတာ် ြကီး​​​ေတာင့​်​ြကီး​​မား​​ြကီး​​​ေတွက ပိုဆိုး​​တယ်​​ေလ။ သူတို့​​ကမှ ဘာမထီ ဇာနည် ​​ေသာက်ကျိုး​​နည်း​​မိုက်လံုး​​ြကီး​​​ေနသူများ​​ ငရဲမ​​ေြကာက် ဝဋ်မ​​ေြကာက် သရဏဂံု​​ေပျာက်​​ေနသူများ​​ အနတဂ္ဂမပါ။ အား​​လံုး​​ပဲ ြကား​​ြကား​​သမျှ အမျှ အမျှ အမျှပါခင်ဗျာ။။ မြကည်​​ေအာင်က​​ေတာင် ပဥ္ဇင်း​​အမ ထဲမှာ ဆိုတား​​တယ်။ `​​ေြဗာသံြကား​​ရင် တရား​​နာြကွလှည့​်​ပါ ​​ေမာင်​​ေတာ်´ တဲ့​​။



    ြမို့​​လည်ကမဏ္ဍပ်၊​ ြမို့​​လည်က မဏ္ဍပ်၊​ အရပ်မှာတဲ့​​ ကုသိုလ်​​ေကျာင်း​​ြကီး​​ငယ်အို၊​ လက်ရန်း​​ငယ်ြပို၊​ လက်ရန်း​​ငယ်ြပို၊​ ရှင်လူပျို တက်ကတည်း​​က ​​ေကျာင်း​​အိုလို့​​ ရွှဲ….​​ေတာ့​​။

    (အ​​ေရှ့​​ကို​​ေလျှာက်ပါလို့​​ အ​​ေနာက်ကိုတဲ့​​ ​​ေမျှာ်လိုက်ရင်)၂ တံခွန်တိုင် ​​ေရွှကုက္ကား​​နဲ့​​ ဘုရား​​​ေလး​​​ေလး​​ ဘုရား​​​ေလး​​​ေလး​​ ဘုရား​​ကိုြမင်။

    (စာပ​​ေလွ ​​ေမာင်း​​မှာပိုက်ပါလို့​​)၃ (​​ေကျာင်း​​​ေတာ်ကိုတဲ့​​ လိုက်မယ့​်​ြပင်)၃ (ဘယ်စာ ဘယ်နှစ်ဝါ ​​ေမာင်သင်မတုန်း​​ရယ်လို့​​)၃ ​​ေမ​​ေလး​​ကို သံချို​​ေနှာ ​​ေြပာခဲ့​​ပါဦး​​။

    (မမ​​ေလး​​တို့​​ ပျို့​​ဦး​​ရင်)၃ (အဝင်မှာ သာ​​ေပ​​ေတာင်း​​)၃ (​​ေဗာဓိ​​ေရွှ​​ေကျာင်း​​……)၃။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.