• “ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​ / ြမတ်ဝတ်ရည်”

    မန္တ​​ေလး​​ကို ဟုတ္တိပတ္တိလည်း​​ မ​​ေရာက်ဖူး​​ပဲနဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​အ​​ေြကာင်း​​​ေတွ ​​ေရး​​​ေရး​​​ေနရတာ လိပ်ြပာမဝင်မှာစိုး​​​ေပမယ့​်​ ခုသီချင်း​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ နား​​စွဲသ​​ေလာက် ​​ေရာက်ဖူး​​သူများ​​ကို ြပန်​​ေြပာင်း​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​​ေစတာမို့​​ လက်တို့​​လိုက်ပါရ​​ေစ။ ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​လို့​​ ​​ေြပာလိုက်ရင် အား​​လံုး​​က ​​ေရွှစာရံဘုရား​​ပွဲကို ​​ေြပး​​ြမင်ြကမှာ​​ေပါ့​​။ ဘိသိက်ြပိုင်​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ရွာစား​​​ေကျာ် စိန်တင်ဟန်ြကီး​​ရဲ့​​ လက်ရာကို အရင်က ညိုညိုဆန်း​​က ဆိုထား​​ြပီး​​ အခု ြမတ်ဝတ်ရည် အဆိုနဲ့​​ တင်​​ေပး​​ထား​​ပါတယ်။

    မန္တ​​ေလး​​ြမို့​​အ​​ေရှ့​​ဖက် ြပင်ဦး​​လွင်တက်တဲ့​​လမ်း​​မှာ ​​ေရွှစာရံဘုရား​​ကို ဝင်ဖူး​​နိုင်ပါတယ်။ ​​ေရှး​​က မိဘုရား​​​ေစာမွန်လှဟာ စွယ်​​ေတာ်နား​​​ေဋာင်း​​ ဆင်ထား​​တဲ့​​အတွက် ကျက်သ​​ေရတိုး​​ြပီး​​ ကိုယ်​​ေရာင်ကိုယ်ဝါများ​​ ထွက်ပါသတဲ့​​။ ဒါကို မလိုသူ​​ေတွက ​​ေသွး​​ထိုး​​ြကတဲ့​​အခါ စုန်း​​ယိုး​​ခံရလို့​​ ရှမ်း​​ြပည်အြပန်မှာ နား​​​ေဋာင်း​​ကျွတ်ကျခဲ့​​တဲ့​​ စမ်း​​​ေချာင်း​​က​​ေလး​​နံ​​ေဘး​​ ​​ေစတီက​​ေလး​​တည်ထား​​ရာက ​​ေရွှစာရံ​​ေစတီ လို့​​ ြဖစ်လာပါသတဲ့​​။ ြမို့​​နဲ့​​မ​​ေဝး​​လှ​​ေပမယ့​်​ ​​ေတာအ​​ေငွ့​​အသက်လည်း​​ မ​​ေပျာက်တဲ့​​ ​​ေနရာက​​ေလး​​ပါ။ ခု​​ေတာ့​​ တဆက်တည်း​​ြဖစ်သွား​​ြပီ​​ေပါ့​​။ နို့​​ မင်း​​က​​ေရာက်ဖူး​​လို့​​လား​​ လို့​​​ေမး​​ရင်​​ေတာ့​​ ဟင့​်​အင်း​​ လို့​​ လူြပက်​​ေတွ ြပက်လံုး​​ထုတ်သလို တဖတ်ဖတ် အရိုက်ခံြပီး​​ ရယ်ကျဲကျဲ ဝန်ခံရပါလိမ့​်​မယ်။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ သီချင်း​​နား​​​ေထာင်လိုက်ရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ​​ေရာက်သွား​​သည့​်​အလား​​ ခံစား​​ရတာကိုး​​။ အဓိက က​​ေတာ့​​ အညာဘုရား​​ပွဲက​​ေလး​​​ေတွကို လွမ်း​​သွား​​တာ​​ေပါ့​​ဗျာ။ ဗမာလူမျိုး​​ဆိုတာ က​​ေလး​​ဘဝကတည်း​​က အ​​ေရှ့​​ရွာမှာ ဘာရှိသလဲဆိုရင် ဘုရား​​ပွဲ​​ေတာ်ရှိပါသည် လို့​​ ​​ေအာ်လိုက်ရမှ အား​​ရပါး​​ရရှိသ​​ေလ။ သူများ​​ရွာက ဘုန်း​​ြကီး​​ပျံရှိလို့​​ သွား​​ြပီး​​ ြပန်လာရင်​​ေတာင် အလိုက်ကမ်း​​ဆိုး​​မသိ ကိုယ့​်​ရွာဘုန်း​​ြကီး​​ မျက်​​ေစာင်း​​ထိုး​​မိ​​ေသး​​တာ။ ​​ေပျာ်တာ​​ေပါ့​​ အ​​ေမရယ်ပဲ။ ငိုတဲ့​​သူဆိုလို့​​ ဧယျာဉ်ကျူး​​တဲ့​​ ငိုချင်း​​သည်​​ေတွပဲရှိမယ်။ ပွဲမြကိုက်တဲ့​​သူ​​ေတာ့​​ ရှိမထင်​​ေပါင်။

    ​​ေနာက်တစ်ခုက အညာမှာ ဘုရား​​ပွဲရှိလို့​​ သွား​​ြကပဟဲ့​​ဆို တစ်​​ေယာက်တစ်​​ေပါက် မသိမသာမဟုတ်ဘူး​​ဗျ။ လှည်း​​တန်း​​ြကီး​​​ေတွနဲ့​​ အသွား​​ကတည်း​​ကကို ​​ေပျာ်စရာ​​ေကာင်း​​တာ။ ဘုရား​​​ေြခရင်း​​မှာလည်း​​ ဇရပ်​​ေတွအား​​ြကီး​​​ေလ။ အဆင်​​ေြပသလို ​​ေနြကနား​​ြက ချက်ြပုတ် စား​​​ေသာက် ြက​​ေပါ့​​။ မှတ်ပံုတင်ြပစရာ၊​ ဧည့​်​စာရင်း​​တိုင်စရာ မလို​​ေပါင်။ ကတဲ့​​ပွဲ​​ေတွကလည်း​​ ရံုပွဲမဟုတ်ဘူး​​။ ပလာပွဲ။ ဟိုး​​​ေနာက်နား​​ဆီ လှည်း​​ဝိုင်း​​ြကီး​​​ေတွ​​ေပါ်က ြကည့​်​လို့​​ပို​​ေတာင်​​ေကာင်း​​​ေသး​​။ ကိုယ်က က​​ေလး​​ဆို​​ေတာ့​​ ရပ်ြကည့​်​လို့​​ မြမင်ရဘူး​​မဟုတ်လား​​။ အိပ်ချင်လာရင် လှည်း​​​ေပါ်မှာ ​​ေခွ​​ေခွက​​ေလး​​အိပ်လိုက်၊​ အတူြကည့​်​​ေနတဲ့​​ အရီး​​​ေတာ် ​​ေဒွး​​​ေတာ်များ​​ကို ခမည်း​​​ေတာ်ဘုရား​​ လာကယ်တဲ့​​ အခန်း​​​ေရာက်ရင် နှိုး​​​ေနာ် လို့​​ မှာြပီး​​ အိပ်တာပဲ။ ဇာတ်တစ်ခါြကည့​်​ြပီး​​ရင် ​​ေနာက်​​ေလး​​ငါး​​ရက် စား​​ြမံု့​​ြပန်လို့​​ မဆံုး​​ဘူး​​။ ခု​​ေခတ်မှာလို ရုပ်ရှင်ဗီဒီယို​​ေတွက ရွာအထိမှ မ​​ေရာက်တာ​​ေလ။ ဦး​​ညွန့​်​ဝင်း​​ြကီး​​ ရွာသွား​​တုန်း​​က အမယ်ြကီး​​အိုတစ်​​ေယာက် ​​ေမာြကီး​​ပန်း​​ြကီး​​ အနား​​လာြကည့​်​ြပီး​​ ကိုတင်​​ေမာင့​်​သား​​ဆိုလို့​​ လာြကည့​်​တာပါကွယ်ဆိုလို့​​ နင်သွား​​တယ်ဆိုတာ ြကား​​ဖူး​​တယ် ဟုတ်။

    အညာဘုရား​​ပွဲရဲ့​​ အ​​ေရး​​ပါပံုက ​​ေဖျာ်​​ေြဖ​​ေရး​​တစ်ခုတည်း​​တင် ဘယ်ကမလဲ။ ခု​​ေခတ် မင်း​​သား​​ မင်း​​သမီး​​​ေတွ ဘန်​​ေကာက်၊​ စကင်္ာပူ ကို ​​ေဈး​​ဝယ်ထွက်သလိုပါပဲ။ ​​ေတာသူ​​ေတာင်သား​​များ​​အဖို့​​ ကိုယ့​်​အိမ်လိုအပ်တဲ့​​ ထွန်တံုး​​ ​​ေပါက်ြပား​​ကအစ၊​ ကပ်​​ေကျး​​ ​​ေယာင်း​​မအဆံုး​​ ဝယ်ရြခမ်း​​ရ​​ေသး​​ြပန်တာ။ က​​ေလး​​​ေတွအတွက်က​​ေတာ့​​ မုန့​်​ပဲသွား​​ရည်စာဆိုတာ စံုသလား​​မ​​ေမး​​ပါနဲ့​​။ ကစား​​စရာ အရုပ်က​​ေလး​​များ​​လည်း​​ ြမင်ြမင်သမျှ လိုချင်စရာချည့​်​ပဲ။ ဒီသီချင်း​​နဲ့​​ ခပ်ဆင်ဆင် အိမ်​​ေတာ်ရာဘုရား​​​ေဈး​​ ဆိုတာလည်း​​ ရှိပါ​​ေသး​​တယ်။ “ြပံုး​​မ​​ေယာင် မျက်နှာက​​ေလး​​က မရဲတရဲ၊​ ဘာဝယ်မလဲရှင့​်​ ​​ေဈး​​သည်ပီပီ ​​ေမး​​တတ်ရှာသည်။ စား​​ဖွယ်​​ေသာက်ဖွယ် ငါး​​​ေြခာက်ရယ် ငါး​​ပိရယ် ရှိတယ်၊​ ဘာကိုမဆို အလိုြပည့​်​ရမည်။ ယုတ်စွအဆံုး​​တိုင် မလိုင်​​ေပါက်ဆီ သံုး​​​ေဆာင်နိုင်ပါသည်။ အပါး​​နံ​​ေဘး​​ ဘုရား​​​ေဈး​​ အိမ်​​ေတာ်ရာ​​ေစတီ…” တဲ့​​။

    အခု ​​ေရွှစာရံဘုရား​​ပွဲရဲ့​​ ထူး​​ြခား​​ချက်က​​ေတာ့​​ ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​​ေလး​​​ေတွပါပဲ။ ​​ေဆး​​​ေရာင်စံု ​​ေလး​​​ေတွြခယ်လို့​​ လှလည်း​​လှ၊​ ချစ်စရာလည်း​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ အညာသူ လံု​​ေမ​​ေချာ​​ေလး​​ ​​ေတွကလည်း​​ သနပ်ခါး​​အ​​ေဖွး​​သား​​နဲ့​​ ပန်း​​​ေတွကို ​​ေဝ​​ေန​​ေအာင်ပန်ထား​​ရင် ြမို့​​ြကီး​​သား​​​ေတွ ခလုတ်တိုက် လဲ​​ေလာက်​​ေအာင်ကို လှပါတယ်။ စိန်​​ေရွှမဆင်ပဲ အိ​​ေြန္ဒဆင်လို့​​ ယဉ်ြကတဲ့​​ အမျိုး​​ပါ။ သူတို့​​လည်က တန်း​​ရွက်ပုတီး​​က​​ေလး​​​ေတွဟာ ကာတီး​​ယား​​စိန်တိုက်က ​​ေကျာက်မျက်ရွဲ​​ေတွနဲ့​​ တန်ဖိုး​​ချင်း​​မနှိုင်း​​သာ​​ေပမယ့​်​ လှတာ ယဉ်တာ ဆန်း​​တာ ချင်း​​က​​ေတာ့​​ သိပ်မကွာပါဘူး​​။ ြပန်​​ေရာင်း​​စား​​ဖို့​​မှ မဟုတ်တာ။ ရန်သူမျိုး​​ငါး​​ပါး​​လည်း​​ မပူရဘူး​​​ေလ။ အဲဒီ​​ေတာ့​​ ​​ေရွှစာရံ လို့​​ ​​ေြပာလိုက်ရင် ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​သွား​​ဝယ်ရ​​ေအာင် လို့​​ ဆိုြကတာပါပဲ။ ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​ရှိတဲ့​​အရပ်ဟာ ပင်ကျရည် မပူရတာမို့​​ ကာလသား​​များ​​ကလည်း​​ လိုက်မပို့​​ချင်မရှိ​​ေပါင်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ အ​​ေဖာ်​​ေတွ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပါး​​ပါး​​ ​​ေမာ်​​ေတာ်ကား​​နဲ့​​​ေတာင် သွား​​ြကပါသတဲ့​​။

    ကမ္ဘာ​​ေပါ်မှာ ထန်း​​ပင်တစ်ပင်လံုး​​ကို ပဥ္စငါး​​ပါး​​မကျန် အသံုး​​ြပုတတ်သူဆိုလို့​​ ကိုယ့​်​ြမန်မာလူမျိုး​​​ေတွပဲ ရှိမလား​​ မ​​ေြပာတတ်ပါဘူး​​။ အိန္ဒိယမှာ ထန်း​​ပင်​​ေတွ​​ေတွ့​​ခဲ့​​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​ လူမျိုး​​​ေတွမှာ ထန်း​​လျက်ဖို ထန်း​​ရည်တဲ ထန်း​​​ေခါက်ဖာ​​ေတွ မ​​ေတွ့​​ခဲ့​​ရပါဘူး​​။ ြမန်မာ​​ေတွဆီမှာ​​ေတာ့​​ ထန်း​​ဆိုတာ အညာရဲ့​​ သ​​ေကင်္တ၊​ ​​ေရှး​​​ေရှး​​ကတည်း​​က ယဉ်ပါး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ဘိုး​​​ေမွဘွား​​​ေမွ။ ထန်း​​ပင်ြမစ် ဖုတ်စား​​တာကစလို့​​ မိုး​​ြကိုး​​ပစ်ရာ ထန်း​​လက်နဲ့​​ကာတာအဆံုး​​ အသံုး​​တည့​်​လိုက်​​ေလြခင်း​​။ ဝန်ြကီး​​ပ​​ေဒသရာဇာတို့​​​ေခတ်ကတည်း​​က ´​​ေနွဦး​​ကာလ ြမူထ​​ေသာခါ ယင်း​​​ေထာင် ယင်း​​ဆွဲ ​​ေဆာင်ြမဲအိုး​​လွယ်ကာ ဓါး​​နှီး​​ထက်စွာ ခါး​​မှာချပ်လျက် ထန်း​​ပွင့​်​ထန်း​​ခိုင် ရွှန်း​​ြမိုင်ြမိုင် ကလိုင်သာလွယ်၍ တက်သည်နှင့​်​​ေလး​​´ လို့​​ ထန်း​​တက်သမား​​ဖွဲ့​​ တျာချင်း​​ထဲမှာ ​​ေရး​​ခဲ့​​တယ်။ အ​​ေလာင်း​​မင်း​​တရား​​ြကိး​​ ဦး​​​ေအာင်​​ေဇယျ​​ေတာင် မုဆိုး​​ဘိုကို ထန်း​​လံုး​​တပ်ကာြပီး​​ ကုန်း​​​ေဘာင်ဆက်ကို ပန္နက်ချခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။ ြမရင်တို့​​ရွာ ရိုး​​ရာဇာတိနွယ်ဆိုတဲ့​​ ​​ေရွှဖလား​​ကန်ရွာမှာလည်း​​ ထန်း​​ပင် ထန်း​​လက် ထန်း​​ရွက်​​ေတွက အသွယ်သွယ်ပါ​​ေမာင်ရယ်တဲ့​​။ ​

    ​ေရွှမန်း​​တင်​​ေမာင်ြကီး​​ တံခါး​​မှူး​​ဒတ္ထလုပ်​​ေတာ့​​လည်း​​ ထန်း​​ပင်ကျရည် ထန်း​​ပင်ကျရည် ချိုတြမြမ​​ေမွှး​​သ​​ေလ​​ေလ့​​ လို့​​ ဆိုခဲ့​​သမို့​​လား​​။ ပုဇွန်ဆိတ်ခုန်လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ အြမုပ်မ​​ေသ့​​တ​​ေသ ထန်း​​ရည်ချို ထန်း​​ရည်ခါး​​များ​​က ဒီက​​ေန့​​​ေပါ်တဲ့​​ စည်ဘီယာများ​​ထက်ကို သာပါသတဲ့​​။ အဲဒါကိုချက်တဲ့​​ ´ချိုချိုချို ဗမာလက်ဖက်ရည်ြကမ်း​​ ထန်း​​လျက်က​​ေလး​​နဲ့​​ ချိုမှတကယ်ချို၊​ ကို ကိုကို ြမို့​​သား​​လူ​​ေချာ သ​​ေဘာကျစား​​ဖို့​​ ြပင်ထား​​ပါသကို´ ဆိုတဲ့​​ ထန်း​​ချက်ခဲက​​ေလး​​​ေတွကလည်း​​ ဝယ်သူအြကိုက် အစား​​စား​​ရှိသ​​ေလ။ မုန့​်​လုပ်စရာကတမျိုး​​၊​ အ​​ေရာင်ချွတ်ထား​​ြပီး​​သား​​ ထန်း​​လျက်အ​​ေချာစား​​ ​​ေဖွး​​​ေဖွး​​က​​ေလး​​​ေတွကသွယ်။ ဇီး​​ထန်း​​လျက် အုန်း​​ထန်း​​လျက် မလိုင်ထန်း​​လျက်ရယ်လို့​​အဖံုဖံု စံု​​ေနတာပါပဲ။ အိုး​​မှာကပ်တဲ့​​ ထန်း​​ရည်ချိုး​​ကို​​ေတာင် ဟင်း​​ချက်တဲ့​​အခါမှာ ထည့​်​သံုး​​ြကရင် တယ်​​ေကာင်း​​ဆိုပဲ။ ထန်း​​​ေလျှာ် ထမ်း​​နှီး​​ ထန်း​​ယပ်​​ေတာင် ထန်း​​​ေခါက်ဖာက​​ေန ထန်း​​ပလပ်​​ေြခာက်နဲ့​​လုပ်တဲ့​​ ပက်လက်ကုလား​​ထိုင်အဆံုး​​ အသံုး​​ကျလိုက်တာ။ ထန်း​​သီး​​နုနုချိုချိုက​​ေလး​​​ေတွ​​ေရာ စား​​ဖူး​​ြကရဲ့​​လား​​။ စား​​မရတဲ့​​ထန်း​​သီး​​အြပင်က အခွံဝါဝါက​​ေလး​​​ေတွဆိုလည်း​​ ထန်း​​သီး​​မုန့​်​လုပ်တဲ့​​အခါ အ​​ေရာင်​​ေရာ အနံ့​​​ေရာ အဲဒါပါမှ ​​ေကာင်း​​တာ။ ဆိုး​​​ေဆး​​နဲ့​​ဆို ထန်း​​သီး​​မုန့​်​အရသာ မရဘူး​​။ ထန်း​​​ေစ့​​​ေြခာက်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေတာင် ငံြပာရည်တို့​​ ဆီတို့​​ ခပ်ဖို့​​ ထန်း​​​ေစ့​​မုတ်က​​ေလး​​​ေတွ အြဖစ်သံုး​​လို့​​ရတယ်။

    နိပါတ်​​ေတာ်ထဲက ကုဏ္ဍလ​​ေကသီ​​ေထရီမဆိုရင် ဆံပင်ကို ထန်း​​​ေစ့​​မုတ်နဲ့​​ လိမ်ြပီး​​နှုတ်လို့​​ ြပန်ထွက်လာတဲ့​​အခါ တိုကပ်ကပ် လိန်ကျစ်ကျစ် ဆံပင်က​​ေလး​​​ေတွ ထွက်လာတာပါတဲ့​​။ ဇမ်နူး​​တို့​​ ြကား​​ရင် လိုက်လုပ်​​ေနဦး​​မယ်။ အဲသ​​ေလာက် ဘိုး​​စဉ်​​ေဘာင်ဆက် အကျွမ်း​​တဝင် လုပ်ကိုင်လာခဲ့​​တဲ့​​ ထန်း​​သမား​​များ​​ဟာ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ သက်စွံ့​​ဆံဖျား​​ အလုပ်ြကိုး​​စား​​​ေစကာမူ ြကွယ်ပိုး​​ြကွယ်ဝ တစ်​​ေယာက်မှ မရှိြကပါဘူး​​။ ထန်း​​​ေလျာလို့​​မ​​ေသလည်း​​ အိုနာကျိုး​​ကန်း​​နဲ့​​ ဒုက္ခ​​ေရာက်ြကလွန်း​​လို့​​ ​​ေဘး​​ဆီး​​ရန်ကာ ခါး​​ပတ်များ​​လုပ်ြပီး​​ အလကား​​မတ်တင်း​​ ​​ေရာင်း​​​ေပး​​ရတယ်လို့​​ ဆရာ​​ေမာင်​​ေမာင်ြမင့​်​စာထဲမှာ ဖတ်ဖူး​​ပါတယ်။

    အခု​​ေခတ်လူငယ်​​ေတွကို​​ေတာ့​​ ထန်း​​ပင်ဆိုတာ ြမင်ဖူး​​တယ်ရှိ​​ေအာင် အရုပ်​​ေရး​​ြပရမလား​​ မသိပါဘူး​​။ ​​ေနထန်း​​တဖျား​​ခန့​်​ဆိုလည်း​​ သူတို့​​သိမှာမဟုတ်။ အရိပ်လည်း​​မရ၊​ တစ်ပင်လံုး​​လည်း​​ ဘယ်​​ေနရာမှ သံုး​​စား​​လို့​​မရတဲ့​​ နိုင်ငံြခား​​ကလာတဲ့​​ အုန်း​​ပင်လိုလို ထန်း​​ပင်လိုလို အလှစိုက်အပင်ြကီး​​​ေတွကိုပဲ တစ်ပင် တစ်သိန်း​​နှစ်သိန်း​​​ေပး​​ြပီး​​ ဝယ်စိုက်​​ေနြကတယ်။ သစ်ပင်နဲ့​​လည်း​​မတူဘူး​​။ အရုပ်ြကီး​​နဲ့​​ပဲတူပါတယ်။

    ​​ေဝဖာအိမ်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေဆာက်ြပီး​​ရင် အလှသစ်ပင်ရုပ်က​​ေလး​​ တပ်သလိုပဲ တပ်ထား​​ြကတယ်။ လွင်တီး​​​ေခါင် ​​ေနပူကျဲတဲမှာ ပ​​ေဒသာထင်း​​ရူး​​ပင်ြကီး​​ မရှင်မချင်း​​စိုက်ချင်​​ေနြကတဲ့​​ ကွက်သစ်အဆင့​်​ြမင့​်​အိမ်ယာရှင်များ​​ကိုလည်း​​ ​​ေလး​​စား​​မိပါတယ်။ တကယ်လို့​​များ​​ လူတစ်​​ေယာက်ကို သစ်ပင်တစ်ပင် မြဖစ်မ​​ေနစိုက်ရမယ်ဆိုရင် ဘာပင်စိုက်ြကမလဲ။ ကိုယ့​်​စိတ်ကူး​​အတိုင်း​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ထန်း​​ပင်က​​ေလး​​စိုက်ချင်သား​​။ ဒါပမယ့​်​ တကယ်စိုက်ဖူး​​တာက​​ေတာ့​​ ဘာပင်ြဖစ်မလဲ သိတယ်မဟုတ်လား​​။ (အုန်း​​ပင်မစိုက်ပါ။ အုန်း​​သီး​​မခူး​​ရ) အနှစ်မရှိတဲ့​​​ေတာမှာ ြကက်ဆူပင်မင်း​​မူသတဲ့​​။ ြကက်ဆူ​​ေတာမှာဆိုရင်​​ေတာ့​​…။ ​​ေဟာ ​​ေြပာရင်း​​ဆိုရင်း​​ မီး​​လာြပီ။ တီဗီြကည့​်​လိုက်ဦး​​မယ်။ ဒီမှာက ရန်ကုန်လို `မီး​​လာြပီ။ ​​ေဝး​​…´လို့​​ ​​ေအာ်စရာမလိုဘူး​​။ မီး​​မှ မြပတ်ပဲနဲ့​​။ မ​​ေပး​​​ေသး​​တာပဲရှိတာ။ လူ​​ေတွကလည်း​​ ခက်ကိုခက်တယ်။ မီး​​မလာ​​ေတာ့​​​ေကာ ဘာြဖစ်​​ေသး​​တုန်း​​။ တို့​​များ​​ြဖင့​်​ မီး​​လာရင်​​ေတာင် လင်း​​​ေြကာင်​​ေြကာင်ြကီး​​မို့​​ မ​​ေနတတ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဆီမီး​​ခွက်အကဆိုတာ ရခိုင်ရိုး​​ရာအကထဲက စခဲ့​​ပါသတဲ့​​။ သျှင်ဒိုင်အကြကိုက်သလား​​။ ပိုး​​ဝါနတ်သမီး​​အကြကိုက်သလား​​။ အဇိန်ဇိတ်​​ေကအကြကိုက်သလား​​​ေြပာ။ ရန်ကုန်ြပန်လာတဲ့​​အခါ ဆိုြပကြပမယ်။ ခု​​ေတာ့​​ ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​ပဲ နား​​​ေထာင်ထား​​နှင့​်​ဦး​​။

    ဒီသီချင်း​​ြပန်ဆိုထား​​တဲ့​​ ြမတ်ဝတ်ရည် ဆိုတာ ြမို့​​မအဖွဲ့​​ြကီး​​ရဲ့​​ ပင်တိုင်အဆို​​ေတာ် ထင်ပါရဲ့​​။ သြကင်္န်မိုး​​ကား​​ထဲမှာ ညချမ်း​​သဘင် ဆိုထား​​ကတည်း​​က သူ့​​အသံ​​ေလး​​ကို ​​ေတာ်​​ေတာ် ြကိုက်ပါတယ်။ မန္တ​​ေလး​​မှာ အဲဒီလို အ​​ေပျာ်တမ်း​​ဂီတအသင်း​​ြကီး​​ သက်တမ်း​​ရာြပည့​်​လုတိုင်​​ေအာင် ထိမ်း​​သိမ်း​​ထား​​ြကတာ အား​​ကျ​​ေလး​​စား​​မိပါရဲ့​​။ အခါအခွင့​်​ြကံုရင်​​ေတာ့​​ ဆံုချင်ပါ​​ေသး​​။ အသက်မြကီး​​​ေသး​​ပါ​​ေမာင်ရယ်။ ​​ေနာ့​​..။


    (​​ေဟဝန်စံုြမိုင် ​​ေတာဂနိုင်ဆန်း​​ြကယ် မ​​ေမာနိုင် လှမ်း​​မယ်၊​ ​​ေမာင်ရယ် လိုက်ခဲ့​​ပါလား​​ကွယ်)၂ လို့​​ ညိုညိုဆန်း​​က ​​ေခါ် ​​ေခါ်ပါမယ််။ မန္တ​​ေလး​​​ေရွှြမို့​​ရဲ့​​ အ​​ေရှ့​​ဆီ ​​ေမျှာ်မှန်း​​ရွယ်။

    (နွား​​ြကန်စံု ​​ေြခကုန်​​ေမာင်း​​​ေတာ့​​ ​​ေြမတုန်​​ေစာင်း​​​ေအာင် လှည်း​​ဘီး​​က​​ေလး​​က ချာချာလည်)၂။ ​​ေမာင့​်​သူငယ်ချင်း​​​ေတွ အလွန်ပင် စတဲ့​​ ရှင်မွန်လှရဲ့​​ နား​​​ေဋာင်း​​ကျ​​ေချာင်း​​ အတက်ဝယ် (ခရီး​​သွား​​ြက​​ေတာ့​​ သမီး​​ရည်း​​စား​​ဘဝ ဘာလိုလိုရယ် ရင်ထဲဖိုလှိုက်​​ေနမိတယ်)၂ ။ ကျွန်မတို့​​အရွယ် ကဖို့​​ရယ် အသက်မြကီး​​​ေသး​​ပါ​​ေမာင်ရယ် ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​​ေလး​​ဆွဲဖို့​​ ​​ေရွှစာရံကို အ​​ေရာက်သွား​​လို့​​ဝယ်။

    (အ​​ေဖာ်​​ေတွ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပါး​​ပါး​​ ​​ေမာ်​​ေတာ်ကား​​နဲ့​​ရယ် လိုက်ခဲ့​​သူ အကုန်လံုး​​ ​​ေခါ်မယ် ​​ေမာင်ရယ် ကွယ် လက်ကိုင်ပုဝါ ​​ေခါင်း​​စည်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​ တမျိုး​​လှလို့​​ ခန့​်​ညား​​တယ်) ၂ ။ အသက်မြကီး​​​ေသး​​ပါ​​ေမာင်ရယ် ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​​ေလး​​ဆွဲဖို့​​ ​​ေရွှစာရံကို အ​​ေရာက်သွား​​လို့​​ဝယ်။

    (လံုမငယ်ပျိုတသင်း​​ ​​ေရချိုး​​​ေရခပ် ဆင်း​​ြကတယ်။ ကျွဲနဖား​​​ေတာင်​​ေအာက် ဒုဋ္ဌဝတီ ပတ်လည်ရစ်တယ် ြမစ်ကမ်း​​သာဝယ် ရွှင်လန်း​​ြဖာတယ်။ အဲဒီအထက်​​ေဈး​​တန်း​​ဝယ် ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​​ေလး​​ ​​ေဆး​​အလှ​​ေရာင်စံုြခယ်) ၂ ။ (အိမ်အြပန်လက်​​ေဆာင် ​​ေပး​​ပါရ​​ေစ က​​ေလး​​မ​​ေရ တဲ့​​ )၂ ။ အြမတ်တနိုး​​ဆင်မယ် ​​ေမာင်ရယ် ကျွန်မ အသက်ငယ်​​ေသး​​တယ်။

    အ​​ေဖာ်​​ေတွ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပါး​​ပါး​​ ​​ေမာ်​​ေတာ်ကား​​နဲ့​​ရယ် လိုက်ခဲ့​​သူ အကုန်လံုး​​ ​​ေခါ်မယ် ​​ေမာင်ရယ် ကွယ် လက်ကိုင်ပုဝါ ​​ေခါင်း​​စည်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​ တမျိုး​​လှလို့​​ ခန့​်​ညား​​တယ်။ အသက်မြကီး​​​ေသး​​ပါ​​ေမာင်ရယ် ထန်း​​ရွက်ပုတီး​​​ေလး​​ဆွဲဖို့​​ ​​ေရွှစာရံကို အ​​ေရာက်သွား​​လို့​​ဝယ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.