မန္တေလးကို ဟုတ္တိပတ္တိလည်း မေရာက်ဖူးပဲနဲ့ မန္တေလးအေြကာင်းေတွ ေရးေရးေနရတာ လိပ်ြပာမဝင်မှာစိုးေပမယ့် ခုသီချင်းကေလးကေတာ့ နားစွဲသေလာက် ေရာက်ဖူးသူများကို ြပန်ေြပာင်း ေအာင့်ေမ့ေစတာမို့ လက်တို့လိုက်ပါရေစ။ ထန်းရွက်ပုတီးလို့ ေြပာလိုက်ရင် အားလံုးက ေရွှစာရံဘုရားပွဲကို ေြပးြမင်ြကမှာေပါ့။ ဘိသိက်ြပိုင်ေရးခဲ့တဲ့ ရွာစားေကျာ် စိန်တင်ဟန်ြကီးရဲ့ လက်ရာကို အရင်က ညိုညိုဆန်းက ဆိုထားြပီး အခု ြမတ်ဝတ်ရည် အဆိုနဲ့ တင်ေပးထားပါတယ်။
မန္တေလးြမို့အေရှ့ဖက် ြပင်ဦးလွင်တက်တဲ့လမ်းမှာ ေရွှစာရံဘုရားကို ဝင်ဖူးနိုင်ပါတယ်။ ေရှးက မိဘုရားေစာမွန်လှဟာ စွယ်ေတာ်နားေဋာင်း ဆင်ထားတဲ့အတွက် ကျက်သေရတိုးြပီး ကိုယ်ေရာင်ကိုယ်ဝါများ ထွက်ပါသတဲ့။ ဒါကို မလိုသူေတွက ေသွးထိုးြကတဲ့အခါ စုန်းယိုးခံရလို့ ရှမ်းြပည်အြပန်မှာ နားေဋာင်းကျွတ်ကျခဲ့တဲ့ စမ်းေချာင်းကေလးနံေဘး ေစတီကေလးတည်ထားရာက ေရွှစာရံေစတီ လို့ ြဖစ်လာပါသတဲ့။ ြမို့နဲ့မေဝးလှေပမယ့် ေတာအေငွ့အသက်လည်း မေပျာက်တဲ့ ေနရာကေလးပါ။ ခုေတာ့ တဆက်တည်းြဖစ်သွားြပီေပါ့။ နို့ မင်းကေရာက်ဖူးလို့လား လို့ေမးရင်ေတာ့ ဟင့်အင်း လို့ လူြပက်ေတွ ြပက်လံုးထုတ်သလို တဖတ်ဖတ် အရိုက်ခံြပီး ရယ်ကျဲကျဲ ဝန်ခံရပါလိမ့်မယ်။ သို့ေသာ်ြငားလည်း သီချင်းနားေထာင်လိုက်ရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ေရာက်သွားသည့်အလား ခံစားရတာကိုး။ အဓိက ကေတာ့ အညာဘုရားပွဲကေလးေတွကို လွမ်းသွားတာေပါ့ဗျာ။ ဗမာလူမျိုးဆိုတာ ကေလးဘဝကတည်းက အေရှ့ရွာမှာ ဘာရှိသလဲဆိုရင် ဘုရားပွဲေတာ်ရှိပါသည် လို့ ေအာ်လိုက်ရမှ အားရပါးရရှိသေလ။ သူများရွာက ဘုန်းြကီးပျံရှိလို့ သွားြပီး ြပန်လာရင်ေတာင် အလိုက်ကမ်းဆိုးမသိ ကိုယ့်ရွာဘုန်းြကီး မျက်ေစာင်းထိုးမိေသးတာ။ ေပျာ်တာေပါ့ အေမရယ်ပဲ။ ငိုတဲ့သူဆိုလို့ ဧယျာဉ်ကျူးတဲ့ ငိုချင်းသည်ေတွပဲရှိမယ်။ ပွဲမြကိုက်တဲ့သူေတာ့ ရှိမထင်ေပါင်။
ေနာက်တစ်ခုက အညာမှာ ဘုရားပွဲရှိလို့ သွားြကပဟဲ့ဆို တစ်ေယာက်တစ်ေပါက် မသိမသာမဟုတ်ဘူးဗျ။ လှည်းတန်းြကီးေတွနဲ့ အသွားကတည်းကကို ေပျာ်စရာေကာင်းတာ။ ဘုရားေြခရင်းမှာလည်း ဇရပ်ေတွအားြကီးေလ။ အဆင်ေြပသလို ေနြကနားြက ချက်ြပုတ် စားေသာက် ြကေပါ့။ မှတ်ပံုတင်ြပစရာ၊ ဧည့်စာရင်းတိုင်စရာ မလိုေပါင်။ ကတဲ့ပွဲေတွကလည်း ရံုပွဲမဟုတ်ဘူး။ ပလာပွဲ။ ဟိုးေနာက်နားဆီ လှည်းဝိုင်းြကီးေတွေပါ်က ြကည့်လို့ပိုေတာင်ေကာင်းေသး။ ကိုယ်က ကေလးဆိုေတာ့ ရပ်ြကည့်လို့ မြမင်ရဘူးမဟုတ်လား။ အိပ်ချင်လာရင် လှည်းေပါ်မှာ ေခွေခွကေလးအိပ်လိုက်၊ အတူြကည့်ေနတဲ့ အရီးေတာ် ေဒွးေတာ်များကို ခမည်းေတာ်ဘုရား လာကယ်တဲ့ အခန်းေရာက်ရင် နှိုးေနာ် လို့ မှာြပီး အိပ်တာပဲ။ ဇာတ်တစ်ခါြကည့်ြပီးရင် ေနာက်ေလးငါးရက် စားြမံု့ြပန်လို့ မဆံုးဘူး။ ခုေခတ်မှာလို ရုပ်ရှင်ဗီဒီယိုေတွက ရွာအထိမှ မေရာက်တာေလ။ ဦးညွန့်ဝင်းြကီး ရွာသွားတုန်းက အမယ်ြကီးအိုတစ်ေယာက် ေမာြကီးပန်းြကီး အနားလာြကည့်ြပီး ကိုတင်ေမာင့်သားဆိုလို့ လာြကည့်တာပါကွယ်ဆိုလို့ နင်သွားတယ်ဆိုတာ ြကားဖူးတယ် ဟုတ်။
အညာဘုရားပွဲရဲ့ အေရးပါပံုက ေဖျာ်ေြဖေရးတစ်ခုတည်းတင် ဘယ်ကမလဲ။ ခုေခတ် မင်းသား မင်းသမီးေတွ ဘန်ေကာက်၊ စကင်္ာပူ ကို ေဈးဝယ်ထွက်သလိုပါပဲ။ ေတာသူေတာင်သားများအဖို့ ကိုယ့်အိမ်လိုအပ်တဲ့ ထွန်တံုး ေပါက်ြပားကအစ၊ ကပ်ေကျး ေယာင်းမအဆံုး ဝယ်ရြခမ်းရေသးြပန်တာ။ ကေလးေတွအတွက်ကေတာ့ မုန့်ပဲသွားရည်စာဆိုတာ စံုသလားမေမးပါနဲ့။ ကစားစရာ အရုပ်ကေလးများလည်း ြမင်ြမင်သမျှ လိုချင်စရာချည့်ပဲ။ ဒီသီချင်းနဲ့ ခပ်ဆင်ဆင် အိမ်ေတာ်ရာဘုရားေဈး ဆိုတာလည်း ရှိပါေသးတယ်။ “ြပံုးမေယာင် မျက်နှာကေလးက မရဲတရဲ၊ ဘာဝယ်မလဲရှင့် ေဈးသည်ပီပီ ေမးတတ်ရှာသည်။ စားဖွယ်ေသာက်ဖွယ် ငါးေြခာက်ရယ် ငါးပိရယ် ရှိတယ်၊ ဘာကိုမဆို အလိုြပည့်ရမည်။ ယုတ်စွအဆံုးတိုင် မလိုင်ေပါက်ဆီ သံုးေဆာင်နိုင်ပါသည်။ အပါးနံေဘး ဘုရားေဈး အိမ်ေတာ်ရာေစတီ…” တဲ့။
အခု ေရွှစာရံဘုရားပွဲရဲ့ ထူးြခားချက်ကေတာ့ ထန်းရွက်ပုတီးေလးေတွပါပဲ။ ေဆးေရာင်စံု ေလးေတွြခယ်လို့ လှလည်းလှ၊ ချစ်စရာလည်း ေကာင်းပါတယ်။ အညာသူ လံုေမေချာေလး ေတွကလည်း သနပ်ခါးအေဖွးသားနဲ့ ပန်းေတွကို ေဝေနေအာင်ပန်ထားရင် ြမို့ြကီးသားေတွ ခလုတ်တိုက် လဲေလာက်ေအာင်ကို လှပါတယ်။ စိန်ေရွှမဆင်ပဲ အိေြန္ဒဆင်လို့ ယဉ်ြကတဲ့ အမျိုးပါ။ သူတို့လည်က တန်းရွက်ပုတီးကေလးေတွဟာ ကာတီးယားစိန်တိုက်က ေကျာက်မျက်ရွဲေတွနဲ့ တန်ဖိုးချင်းမနှိုင်းသာေပမယ့် လှတာ ယဉ်တာ ဆန်းတာ ချင်းကေတာ့ သိပ်မကွာပါဘူး။ ြပန်ေရာင်းစားဖို့မှ မဟုတ်တာ။ ရန်သူမျိုးငါးပါးလည်း မပူရဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ေရွှစာရံ လို့ ေြပာလိုက်ရင် ထန်းရွက်ပုတီးသွားဝယ်ရေအာင် လို့ ဆိုြကတာပါပဲ။ ထန်းရွက်ပုတီးရှိတဲ့အရပ်ဟာ ပင်ကျရည် မပူရတာမို့ ကာလသားများကလည်း လိုက်မပို့ချင်မရှိေပါင်။ ဒါေြကာင့်မို့လို့ အေဖာ်ေတွ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ေမာ်ေတာ်ကားနဲ့ေတာင် သွားြကပါသတဲ့။
ကမ္ဘာေပါ်မှာ ထန်းပင်တစ်ပင်လံုးကို ပဥ္စငါးပါးမကျန် အသံုးြပုတတ်သူဆိုလို့ ကိုယ့်ြမန်မာလူမျိုးေတွပဲ ရှိမလား မေြပာတတ်ပါဘူး။ အိန္ဒိယမှာ ထန်းပင်ေတွေတွ့ခဲ့ေပမယ့် သူတို့ လူမျိုးေတွမှာ ထန်းလျက်ဖို ထန်းရည်တဲ ထန်းေခါက်ဖာေတွ မေတွ့ခဲ့ရပါဘူး။ ြမန်မာေတွဆီမှာေတာ့ ထန်းဆိုတာ အညာရဲ့ သေကင်္တ၊ ေရှးေရှးကတည်းက ယဉ်ပါးခဲ့တဲ့ ဘိုးေမွဘွားေမွ။ ထန်းပင်ြမစ် ဖုတ်စားတာကစလို့ မိုးြကိုးပစ်ရာ ထန်းလက်နဲ့ကာတာအဆံုး အသံုးတည့်လိုက်ေလြခင်း။ ဝန်ြကီးပေဒသရာဇာတို့ေခတ်ကတည်းက ´ေနွဦးကာလ ြမူထေသာခါ ယင်းေထာင် ယင်းဆွဲ ေဆာင်ြမဲအိုးလွယ်ကာ ဓါးနှီးထက်စွာ ခါးမှာချပ်လျက် ထန်းပွင့်ထန်းခိုင် ရွှန်းြမိုင်ြမိုင် ကလိုင်သာလွယ်၍ တက်သည်နှင့်ေလး´ လို့ ထန်းတက်သမားဖွဲ့ တျာချင်းထဲမှာ ေရးခဲ့တယ်။ အေလာင်းမင်းတရားြကိး ဦးေအာင်ေဇယျေတာင် မုဆိုးဘိုကို ထန်းလံုးတပ်ကာြပီး ကုန်းေဘာင်ဆက်ကို ပန္နက်ချခဲ့တာေပါ့။ ြမရင်တို့ရွာ ရိုးရာဇာတိနွယ်ဆိုတဲ့ ေရွှဖလားကန်ရွာမှာလည်း ထန်းပင် ထန်းလက် ထန်းရွက်ေတွက အသွယ်သွယ်ပါေမာင်ရယ်တဲ့။
ေရွှမန်းတင်ေမာင်ြကီး တံခါးမှူးဒတ္ထလုပ်ေတာ့လည်း ထန်းပင်ကျရည် ထန်းပင်ကျရည် ချိုတြမြမေမွှးသေလေလ့ လို့ ဆိုခဲ့သမို့လား။ ပုဇွန်ဆိတ်ခုန်လို့ေခါ်တဲ့ အြမုပ်မေသ့တေသ ထန်းရည်ချို ထန်းရည်ခါးများက ဒီကေန့ေပါ်တဲ့ စည်ဘီယာများထက်ကို သာပါသတဲ့။ အဲဒါကိုချက်တဲ့ ´ချိုချိုချို ဗမာလက်ဖက်ရည်ြကမ်း ထန်းလျက်ကေလးနဲ့ ချိုမှတကယ်ချို၊ ကို ကိုကို ြမို့သားလူေချာ သေဘာကျစားဖို့ ြပင်ထားပါသကို´ ဆိုတဲ့ ထန်းချက်ခဲကေလးေတွကလည်း ဝယ်သူအြကိုက် အစားစားရှိသေလ။ မုန့်လုပ်စရာကတမျိုး၊ အေရာင်ချွတ်ထားြပီးသား ထန်းလျက်အေချာစား ေဖွးေဖွးကေလးေတွကသွယ်။ ဇီးထန်းလျက် အုန်းထန်းလျက် မလိုင်ထန်းလျက်ရယ်လို့အဖံုဖံု စံုေနတာပါပဲ။ အိုးမှာကပ်တဲ့ ထန်းရည်ချိုးကိုေတာင် ဟင်းချက်တဲ့အခါမှာ ထည့်သံုးြကရင် တယ်ေကာင်းဆိုပဲ။ ထန်းေလျှာ် ထမ်းနှီး ထန်းယပ်ေတာင် ထန်းေခါက်ဖာကေန ထန်းပလပ်ေြခာက်နဲ့လုပ်တဲ့ ပက်လက်ကုလားထိုင်အဆံုး အသံုးကျလိုက်တာ။ ထန်းသီးနုနုချိုချိုကေလးေတွေရာ စားဖူးြကရဲ့လား။ စားမရတဲ့ထန်းသီးအြပင်က အခွံဝါဝါကေလးေတွဆိုလည်း ထန်းသီးမုန့်လုပ်တဲ့အခါ အေရာင်ေရာ အနံ့ေရာ အဲဒါပါမှ ေကာင်းတာ။ ဆိုးေဆးနဲ့ဆို ထန်းသီးမုန့်အရသာ မရဘူး။ ထန်းေစ့ေြခာက်ကေလးေတွေတာင် ငံြပာရည်တို့ ဆီတို့ ခပ်ဖို့ ထန်းေစ့မုတ်ကေလးေတွ အြဖစ်သံုးလို့ရတယ်။
နိပါတ်ေတာ်ထဲက ကုဏ္ဍလေကသီေထရီမဆိုရင် ဆံပင်ကို ထန်းေစ့မုတ်နဲ့ လိမ်ြပီးနှုတ်လို့ ြပန်ထွက်လာတဲ့အခါ တိုကပ်ကပ် လိန်ကျစ်ကျစ် ဆံပင်ကေလးေတွ ထွက်လာတာပါတဲ့။ ဇမ်နူးတို့ ြကားရင် လိုက်လုပ်ေနဦးမယ်။ အဲသေလာက် ဘိုးစဉ်ေဘာင်ဆက် အကျွမ်းတဝင် လုပ်ကိုင်လာခဲ့တဲ့ ထန်းသမားများဟာ ဘယ်ေလာက်ပဲ သက်စွံ့ဆံဖျား အလုပ်ြကိုးစားေစကာမူ ြကွယ်ပိုးြကွယ်ဝ တစ်ေယာက်မှ မရှိြကပါဘူး။ ထန်းေလျာလို့မေသလည်း အိုနာကျိုးကန်းနဲ့ ဒုက္ခေရာက်ြကလွန်းလို့ ေဘးဆီးရန်ကာ ခါးပတ်များလုပ်ြပီး အလကားမတ်တင်း ေရာင်းေပးရတယ်လို့ ဆရာေမာင်ေမာင်ြမင့်စာထဲမှာ ဖတ်ဖူးပါတယ်။
အခုေခတ်လူငယ်ေတွကိုေတာ့ ထန်းပင်ဆိုတာ ြမင်ဖူးတယ်ရှိေအာင် အရုပ်ေရးြပရမလား မသိပါဘူး။ ေနထန်းတဖျားခန့်ဆိုလည်း သူတို့သိမှာမဟုတ်။ အရိပ်လည်းမရ၊ တစ်ပင်လံုးလည်း ဘယ်ေနရာမှ သံုးစားလို့မရတဲ့ နိုင်ငံြခားကလာတဲ့ အုန်းပင်လိုလို ထန်းပင်လိုလို အလှစိုက်အပင်ြကီးေတွကိုပဲ တစ်ပင် တစ်သိန်းနှစ်သိန်းေပးြပီး ဝယ်စိုက်ေနြကတယ်။ သစ်ပင်နဲ့လည်းမတူဘူး။ အရုပ်ြကီးနဲ့ပဲတူပါတယ်။
ေဝဖာအိမ်ကေလးေတွေဆာက်ြပီးရင် အလှသစ်ပင်ရုပ်ကေလး တပ်သလိုပဲ တပ်ထားြကတယ်။ လွင်တီးေခါင် ေနပူကျဲတဲမှာ ပေဒသာထင်းရူးပင်ြကီး မရှင်မချင်းစိုက်ချင်ေနြကတဲ့ ကွက်သစ်အဆင့်ြမင့်အိမ်ယာရှင်များကိုလည်း ေလးစားမိပါတယ်။ တကယ်လို့များ လူတစ်ေယာက်ကို သစ်ပင်တစ်ပင် မြဖစ်မေနစိုက်ရမယ်ဆိုရင် ဘာပင်စိုက်ြကမလဲ။ ကိုယ့်စိတ်ကူးအတိုင်းဆိုရင်ေတာ့ ထန်းပင်ကေလးစိုက်ချင်သား။ ဒါပမယ့် တကယ်စိုက်ဖူးတာကေတာ့ ဘာပင်ြဖစ်မလဲ သိတယ်မဟုတ်လား။ (အုန်းပင်မစိုက်ပါ။ အုန်းသီးမခူးရ) အနှစ်မရှိတဲ့ေတာမှာ ြကက်ဆူပင်မင်းမူသတဲ့။ ြကက်ဆူေတာမှာဆိုရင်ေတာ့…။ ေဟာ ေြပာရင်းဆိုရင်း မီးလာြပီ။ တီဗီြကည့်လိုက်ဦးမယ်။ ဒီမှာက ရန်ကုန်လို `မီးလာြပီ။ ေဝး…´လို့ ေအာ်စရာမလိုဘူး။ မီးမှ မြပတ်ပဲနဲ့။ မေပးေသးတာပဲရှိတာ။ လူေတွကလည်း ခက်ကိုခက်တယ်။ မီးမလာေတာ့ေကာ ဘာြဖစ်ေသးတုန်း။ တို့များြဖင့် မီးလာရင်ေတာင် လင်းေြကာင်ေြကာင်ြကီးမို့ မေနတတ်ေတာ့ဘူး။ ဆီမီးခွက်အကဆိုတာ ရခိုင်ရိုးရာအကထဲက စခဲ့ပါသတဲ့။ သျှင်ဒိုင်အကြကိုက်သလား။ ပိုးဝါနတ်သမီးအကြကိုက်သလား။ အဇိန်ဇိတ်ေကအကြကိုက်သလားေြပာ။ ရန်ကုန်ြပန်လာတဲ့အခါ ဆိုြပကြပမယ်။ ခုေတာ့ ထန်းရွက်ပုတီးပဲ နားေထာင်ထားနှင့်ဦး။
ဒီသီချင်းြပန်ဆိုထားတဲ့ ြမတ်ဝတ်ရည် ဆိုတာ ြမို့မအဖွဲ့ြကီးရဲ့ ပင်တိုင်အဆိုေတာ် ထင်ပါရဲ့။ သြကင်္န်မိုးကားထဲမှာ ညချမ်းသဘင် ဆိုထားကတည်းက သူ့အသံေလးကို ေတာ်ေတာ် ြကိုက်ပါတယ်။ မန္တေလးမှာ အဲဒီလို အေပျာ်တမ်းဂီတအသင်းြကီး သက်တမ်းရာြပည့်လုတိုင်ေအာင် ထိမ်းသိမ်းထားြကတာ အားကျေလးစားမိပါရဲ့။ အခါအခွင့်ြကံုရင်ေတာ့ ဆံုချင်ပါေသး။ အသက်မြကီးေသးပါေမာင်ရယ်။ ေနာ့..။
(ေဟဝန်စံုြမိုင် ေတာဂနိုင်ဆန်းြကယ် မေမာနိုင် လှမ်းမယ်၊ ေမာင်ရယ် လိုက်ခဲ့ပါလားကွယ်)၂ လို့ ညိုညိုဆန်းက ေခါ် ေခါ်ပါမယ််။ မန္တေလးေရွှြမို့ရဲ့ အေရှ့ဆီ ေမျှာ်မှန်းရွယ်။
(နွားြကန်စံု ေြခကုန်ေမာင်းေတာ့ ေြမတုန်ေစာင်းေအာင် လှည်းဘီးကေလးက ချာချာလည်)၂။ ေမာင့်သူငယ်ချင်းေတွ အလွန်ပင် စတဲ့ ရှင်မွန်လှရဲ့ နားေဋာင်းကျေချာင်း အတက်ဝယ် (ခရီးသွားြကေတာ့ သမီးရည်းစားဘဝ ဘာလိုလိုရယ် ရင်ထဲဖိုလှိုက်ေနမိတယ်)၂ ။ ကျွန်မတို့အရွယ် ကဖို့ရယ် အသက်မြကီးေသးပါေမာင်ရယ် ထန်းရွက်ပုတီးေလးဆွဲဖို့ ေရွှစာရံကို အေရာက်သွားလို့ဝယ်။
(အေဖာ်ေတွ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ေမာ်ေတာ်ကားနဲ့ရယ် လိုက်ခဲ့သူ အကုန်လံုး ေခါ်မယ် ေမာင်ရယ် ကွယ် လက်ကိုင်ပုဝါ ေခါင်းစည်းကေလးနဲ့ တမျိုးလှလို့ ခန့်ညားတယ်) ၂ ။ အသက်မြကီးေသးပါေမာင်ရယ် ထန်းရွက်ပုတီးေလးဆွဲဖို့ ေရွှစာရံကို အေရာက်သွားလို့ဝယ်။
(လံုမငယ်ပျိုတသင်း ေရချိုးေရခပ် ဆင်းြကတယ်။ ကျွဲနဖားေတာင်ေအာက် ဒုဋ္ဌဝတီ ပတ်လည်ရစ်တယ် ြမစ်ကမ်းသာဝယ် ရွှင်လန်းြဖာတယ်။ အဲဒီအထက်ေဈးတန်းဝယ် ထန်းရွက်ပုတီးေလး ေဆးအလှေရာင်စံုြခယ်) ၂ ။ (အိမ်အြပန်လက်ေဆာင် ေပးပါရေစ ကေလးမေရ တဲ့ )၂ ။ အြမတ်တနိုးဆင်မယ် ေမာင်ရယ် ကျွန်မ အသက်ငယ်ေသးတယ်။
အေဖာ်ေတွ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ေမာ်ေတာ်ကားနဲ့ရယ် လိုက်ခဲ့သူ အကုန်လံုး ေခါ်မယ် ေမာင်ရယ် ကွယ် လက်ကိုင်ပုဝါ ေခါင်းစည်းကေလးနဲ့ တမျိုးလှလို့ ခန့်ညားတယ်။ အသက်မြကီးေသးပါေမာင်ရယ် ထန်းရွက်ပုတီးေလးဆွဲဖို့ ေရွှစာရံကို အေရာက်သွားလို့ဝယ်။
မန္တေလးြမို့အေရှ့ဖက် ြပင်ဦးလွင်တက်တဲ့လမ်းမှာ ေရွှစာရံဘုရားကို ဝင်ဖူးနိုင်ပါတယ်။ ေရှးက မိဘုရားေစာမွန်လှဟာ စွယ်ေတာ်နားေဋာင်း ဆင်ထားတဲ့အတွက် ကျက်သေရတိုးြပီး ကိုယ်ေရာင်ကိုယ်ဝါများ ထွက်ပါသတဲ့။ ဒါကို မလိုသူေတွက ေသွးထိုးြကတဲ့အခါ စုန်းယိုးခံရလို့ ရှမ်းြပည်အြပန်မှာ နားေဋာင်းကျွတ်ကျခဲ့တဲ့ စမ်းေချာင်းကေလးနံေဘး ေစတီကေလးတည်ထားရာက ေရွှစာရံေစတီ လို့ ြဖစ်လာပါသတဲ့။ ြမို့နဲ့မေဝးလှေပမယ့် ေတာအေငွ့အသက်လည်း မေပျာက်တဲ့ ေနရာကေလးပါ။ ခုေတာ့ တဆက်တည်းြဖစ်သွားြပီေပါ့။ နို့ မင်းကေရာက်ဖူးလို့လား လို့ေမးရင်ေတာ့ ဟင့်အင်း လို့ လူြပက်ေတွ ြပက်လံုးထုတ်သလို တဖတ်ဖတ် အရိုက်ခံြပီး ရယ်ကျဲကျဲ ဝန်ခံရပါလိမ့်မယ်။ သို့ေသာ်ြငားလည်း သီချင်းနားေထာင်လိုက်ရင် ကိုယ်ကိုယ်တိုင် ေရာက်သွားသည့်အလား ခံစားရတာကိုး။ အဓိက ကေတာ့ အညာဘုရားပွဲကေလးေတွကို လွမ်းသွားတာေပါ့ဗျာ။ ဗမာလူမျိုးဆိုတာ ကေလးဘဝကတည်းက အေရှ့ရွာမှာ ဘာရှိသလဲဆိုရင် ဘုရားပွဲေတာ်ရှိပါသည် လို့ ေအာ်လိုက်ရမှ အားရပါးရရှိသေလ။ သူများရွာက ဘုန်းြကီးပျံရှိလို့ သွားြပီး ြပန်လာရင်ေတာင် အလိုက်ကမ်းဆိုးမသိ ကိုယ့်ရွာဘုန်းြကီး မျက်ေစာင်းထိုးမိေသးတာ။ ေပျာ်တာေပါ့ အေမရယ်ပဲ။ ငိုတဲ့သူဆိုလို့ ဧယျာဉ်ကျူးတဲ့ ငိုချင်းသည်ေတွပဲရှိမယ်။ ပွဲမြကိုက်တဲ့သူေတာ့ ရှိမထင်ေပါင်။
ေနာက်တစ်ခုက အညာမှာ ဘုရားပွဲရှိလို့ သွားြကပဟဲ့ဆို တစ်ေယာက်တစ်ေပါက် မသိမသာမဟုတ်ဘူးဗျ။ လှည်းတန်းြကီးေတွနဲ့ အသွားကတည်းကကို ေပျာ်စရာေကာင်းတာ။ ဘုရားေြခရင်းမှာလည်း ဇရပ်ေတွအားြကီးေလ။ အဆင်ေြပသလို ေနြကနားြက ချက်ြပုတ် စားေသာက် ြကေပါ့။ မှတ်ပံုတင်ြပစရာ၊ ဧည့်စာရင်းတိုင်စရာ မလိုေပါင်။ ကတဲ့ပွဲေတွကလည်း ရံုပွဲမဟုတ်ဘူး။ ပလာပွဲ။ ဟိုးေနာက်နားဆီ လှည်းဝိုင်းြကီးေတွေပါ်က ြကည့်လို့ပိုေတာင်ေကာင်းေသး။ ကိုယ်က ကေလးဆိုေတာ့ ရပ်ြကည့်လို့ မြမင်ရဘူးမဟုတ်လား။ အိပ်ချင်လာရင် လှည်းေပါ်မှာ ေခွေခွကေလးအိပ်လိုက်၊ အတူြကည့်ေနတဲ့ အရီးေတာ် ေဒွးေတာ်များကို ခမည်းေတာ်ဘုရား လာကယ်တဲ့ အခန်းေရာက်ရင် နှိုးေနာ် လို့ မှာြပီး အိပ်တာပဲ။ ဇာတ်တစ်ခါြကည့်ြပီးရင် ေနာက်ေလးငါးရက် စားြမံု့ြပန်လို့ မဆံုးဘူး။ ခုေခတ်မှာလို ရုပ်ရှင်ဗီဒီယိုေတွက ရွာအထိမှ မေရာက်တာေလ။ ဦးညွန့်ဝင်းြကီး ရွာသွားတုန်းက အမယ်ြကီးအိုတစ်ေယာက် ေမာြကီးပန်းြကီး အနားလာြကည့်ြပီး ကိုတင်ေမာင့်သားဆိုလို့ လာြကည့်တာပါကွယ်ဆိုလို့ နင်သွားတယ်ဆိုတာ ြကားဖူးတယ် ဟုတ်။
အညာဘုရားပွဲရဲ့ အေရးပါပံုက ေဖျာ်ေြဖေရးတစ်ခုတည်းတင် ဘယ်ကမလဲ။ ခုေခတ် မင်းသား မင်းသမီးေတွ ဘန်ေကာက်၊ စကင်္ာပူ ကို ေဈးဝယ်ထွက်သလိုပါပဲ။ ေတာသူေတာင်သားများအဖို့ ကိုယ့်အိမ်လိုအပ်တဲ့ ထွန်တံုး ေပါက်ြပားကအစ၊ ကပ်ေကျး ေယာင်းမအဆံုး ဝယ်ရြခမ်းရေသးြပန်တာ။ ကေလးေတွအတွက်ကေတာ့ မုန့်ပဲသွားရည်စာဆိုတာ စံုသလားမေမးပါနဲ့။ ကစားစရာ အရုပ်ကေလးများလည်း ြမင်ြမင်သမျှ လိုချင်စရာချည့်ပဲ။ ဒီသီချင်းနဲ့ ခပ်ဆင်ဆင် အိမ်ေတာ်ရာဘုရားေဈး ဆိုတာလည်း ရှိပါေသးတယ်။ “ြပံုးမေယာင် မျက်နှာကေလးက မရဲတရဲ၊ ဘာဝယ်မလဲရှင့် ေဈးသည်ပီပီ ေမးတတ်ရှာသည်။ စားဖွယ်ေသာက်ဖွယ် ငါးေြခာက်ရယ် ငါးပိရယ် ရှိတယ်၊ ဘာကိုမဆို အလိုြပည့်ရမည်။ ယုတ်စွအဆံုးတိုင် မလိုင်ေပါက်ဆီ သံုးေဆာင်နိုင်ပါသည်။ အပါးနံေဘး ဘုရားေဈး အိမ်ေတာ်ရာေစတီ…” တဲ့။
အခု ေရွှစာရံဘုရားပွဲရဲ့ ထူးြခားချက်ကေတာ့ ထန်းရွက်ပုတီးေလးေတွပါပဲ။ ေဆးေရာင်စံု ေလးေတွြခယ်လို့ လှလည်းလှ၊ ချစ်စရာလည်း ေကာင်းပါတယ်။ အညာသူ လံုေမေချာေလး ေတွကလည်း သနပ်ခါးအေဖွးသားနဲ့ ပန်းေတွကို ေဝေနေအာင်ပန်ထားရင် ြမို့ြကီးသားေတွ ခလုတ်တိုက် လဲေလာက်ေအာင်ကို လှပါတယ်။ စိန်ေရွှမဆင်ပဲ အိေြန္ဒဆင်လို့ ယဉ်ြကတဲ့ အမျိုးပါ။ သူတို့လည်က တန်းရွက်ပုတီးကေလးေတွဟာ ကာတီးယားစိန်တိုက်က ေကျာက်မျက်ရွဲေတွနဲ့ တန်ဖိုးချင်းမနှိုင်းသာေပမယ့် လှတာ ယဉ်တာ ဆန်းတာ ချင်းကေတာ့ သိပ်မကွာပါဘူး။ ြပန်ေရာင်းစားဖို့မှ မဟုတ်တာ။ ရန်သူမျိုးငါးပါးလည်း မပူရဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ေရွှစာရံ လို့ ေြပာလိုက်ရင် ထန်းရွက်ပုတီးသွားဝယ်ရေအာင် လို့ ဆိုြကတာပါပဲ။ ထန်းရွက်ပုတီးရှိတဲ့အရပ်ဟာ ပင်ကျရည် မပူရတာမို့ ကာလသားများကလည်း လိုက်မပို့ချင်မရှိေပါင်။ ဒါေြကာင့်မို့လို့ အေဖာ်ေတွ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ေမာ်ေတာ်ကားနဲ့ေတာင် သွားြကပါသတဲ့။
ကမ္ဘာေပါ်မှာ ထန်းပင်တစ်ပင်လံုးကို ပဥ္စငါးပါးမကျန် အသံုးြပုတတ်သူဆိုလို့ ကိုယ့်ြမန်မာလူမျိုးေတွပဲ ရှိမလား မေြပာတတ်ပါဘူး။ အိန္ဒိယမှာ ထန်းပင်ေတွေတွ့ခဲ့ေပမယ့် သူတို့ လူမျိုးေတွမှာ ထန်းလျက်ဖို ထန်းရည်တဲ ထန်းေခါက်ဖာေတွ မေတွ့ခဲ့ရပါဘူး။ ြမန်မာေတွဆီမှာေတာ့ ထန်းဆိုတာ အညာရဲ့ သေကင်္တ၊ ေရှးေရှးကတည်းက ယဉ်ပါးခဲ့တဲ့ ဘိုးေမွဘွားေမွ။ ထန်းပင်ြမစ် ဖုတ်စားတာကစလို့ မိုးြကိုးပစ်ရာ ထန်းလက်နဲ့ကာတာအဆံုး အသံုးတည့်လိုက်ေလြခင်း။ ဝန်ြကီးပေဒသရာဇာတို့ေခတ်ကတည်းက ´ေနွဦးကာလ ြမူထေသာခါ ယင်းေထာင် ယင်းဆွဲ ေဆာင်ြမဲအိုးလွယ်ကာ ဓါးနှီးထက်စွာ ခါးမှာချပ်လျက် ထန်းပွင့်ထန်းခိုင် ရွှန်းြမိုင်ြမိုင် ကလိုင်သာလွယ်၍ တက်သည်နှင့်ေလး´ လို့ ထန်းတက်သမားဖွဲ့ တျာချင်းထဲမှာ ေရးခဲ့တယ်။ အေလာင်းမင်းတရားြကိး ဦးေအာင်ေဇယျေတာင် မုဆိုးဘိုကို ထန်းလံုးတပ်ကာြပီး ကုန်းေဘာင်ဆက်ကို ပန္နက်ချခဲ့တာေပါ့။ ြမရင်တို့ရွာ ရိုးရာဇာတိနွယ်ဆိုတဲ့ ေရွှဖလားကန်ရွာမှာလည်း ထန်းပင် ထန်းလက် ထန်းရွက်ေတွက အသွယ်သွယ်ပါေမာင်ရယ်တဲ့။
ေရွှမန်းတင်ေမာင်ြကီး တံခါးမှူးဒတ္ထလုပ်ေတာ့လည်း ထန်းပင်ကျရည် ထန်းပင်ကျရည် ချိုတြမြမေမွှးသေလေလ့ လို့ ဆိုခဲ့သမို့လား။ ပုဇွန်ဆိတ်ခုန်လို့ေခါ်တဲ့ အြမုပ်မေသ့တေသ ထန်းရည်ချို ထန်းရည်ခါးများက ဒီကေန့ေပါ်တဲ့ စည်ဘီယာများထက်ကို သာပါသတဲ့။ အဲဒါကိုချက်တဲ့ ´ချိုချိုချို ဗမာလက်ဖက်ရည်ြကမ်း ထန်းလျက်ကေလးနဲ့ ချိုမှတကယ်ချို၊ ကို ကိုကို ြမို့သားလူေချာ သေဘာကျစားဖို့ ြပင်ထားပါသကို´ ဆိုတဲ့ ထန်းချက်ခဲကေလးေတွကလည်း ဝယ်သူအြကိုက် အစားစားရှိသေလ။ မုန့်လုပ်စရာကတမျိုး၊ အေရာင်ချွတ်ထားြပီးသား ထန်းလျက်အေချာစား ေဖွးေဖွးကေလးေတွကသွယ်။ ဇီးထန်းလျက် အုန်းထန်းလျက် မလိုင်ထန်းလျက်ရယ်လို့အဖံုဖံု စံုေနတာပါပဲ။ အိုးမှာကပ်တဲ့ ထန်းရည်ချိုးကိုေတာင် ဟင်းချက်တဲ့အခါမှာ ထည့်သံုးြကရင် တယ်ေကာင်းဆိုပဲ။ ထန်းေလျှာ် ထမ်းနှီး ထန်းယပ်ေတာင် ထန်းေခါက်ဖာကေန ထန်းပလပ်ေြခာက်နဲ့လုပ်တဲ့ ပက်လက်ကုလားထိုင်အဆံုး အသံုးကျလိုက်တာ။ ထန်းသီးနုနုချိုချိုကေလးေတွေရာ စားဖူးြကရဲ့လား။ စားမရတဲ့ထန်းသီးအြပင်က အခွံဝါဝါကေလးေတွဆိုလည်း ထန်းသီးမုန့်လုပ်တဲ့အခါ အေရာင်ေရာ အနံ့ေရာ အဲဒါပါမှ ေကာင်းတာ။ ဆိုးေဆးနဲ့ဆို ထန်းသီးမုန့်အရသာ မရဘူး။ ထန်းေစ့ေြခာက်ကေလးေတွေတာင် ငံြပာရည်တို့ ဆီတို့ ခပ်ဖို့ ထန်းေစ့မုတ်ကေလးေတွ အြဖစ်သံုးလို့ရတယ်။
နိပါတ်ေတာ်ထဲက ကုဏ္ဍလေကသီေထရီမဆိုရင် ဆံပင်ကို ထန်းေစ့မုတ်နဲ့ လိမ်ြပီးနှုတ်လို့ ြပန်ထွက်လာတဲ့အခါ တိုကပ်ကပ် လိန်ကျစ်ကျစ် ဆံပင်ကေလးေတွ ထွက်လာတာပါတဲ့။ ဇမ်နူးတို့ ြကားရင် လိုက်လုပ်ေနဦးမယ်။ အဲသေလာက် ဘိုးစဉ်ေဘာင်ဆက် အကျွမ်းတဝင် လုပ်ကိုင်လာခဲ့တဲ့ ထန်းသမားများဟာ ဘယ်ေလာက်ပဲ သက်စွံ့ဆံဖျား အလုပ်ြကိုးစားေစကာမူ ြကွယ်ပိုးြကွယ်ဝ တစ်ေယာက်မှ မရှိြကပါဘူး။ ထန်းေလျာလို့မေသလည်း အိုနာကျိုးကန်းနဲ့ ဒုက္ခေရာက်ြကလွန်းလို့ ေဘးဆီးရန်ကာ ခါးပတ်များလုပ်ြပီး အလကားမတ်တင်း ေရာင်းေပးရတယ်လို့ ဆရာေမာင်ေမာင်ြမင့်စာထဲမှာ ဖတ်ဖူးပါတယ်။
အခုေခတ်လူငယ်ေတွကိုေတာ့ ထန်းပင်ဆိုတာ ြမင်ဖူးတယ်ရှိေအာင် အရုပ်ေရးြပရမလား မသိပါဘူး။ ေနထန်းတဖျားခန့်ဆိုလည်း သူတို့သိမှာမဟုတ်။ အရိပ်လည်းမရ၊ တစ်ပင်လံုးလည်း ဘယ်ေနရာမှ သံုးစားလို့မရတဲ့ နိုင်ငံြခားကလာတဲ့ အုန်းပင်လိုလို ထန်းပင်လိုလို အလှစိုက်အပင်ြကီးေတွကိုပဲ တစ်ပင် တစ်သိန်းနှစ်သိန်းေပးြပီး ဝယ်စိုက်ေနြကတယ်။ သစ်ပင်နဲ့လည်းမတူဘူး။ အရုပ်ြကီးနဲ့ပဲတူပါတယ်။
ေဝဖာအိမ်ကေလးေတွေဆာက်ြပီးရင် အလှသစ်ပင်ရုပ်ကေလး တပ်သလိုပဲ တပ်ထားြကတယ်။ လွင်တီးေခါင် ေနပူကျဲတဲမှာ ပေဒသာထင်းရူးပင်ြကီး မရှင်မချင်းစိုက်ချင်ေနြကတဲ့ ကွက်သစ်အဆင့်ြမင့်အိမ်ယာရှင်များကိုလည်း ေလးစားမိပါတယ်။ တကယ်လို့များ လူတစ်ေယာက်ကို သစ်ပင်တစ်ပင် မြဖစ်မေနစိုက်ရမယ်ဆိုရင် ဘာပင်စိုက်ြကမလဲ။ ကိုယ့်စိတ်ကူးအတိုင်းဆိုရင်ေတာ့ ထန်းပင်ကေလးစိုက်ချင်သား။ ဒါပမယ့် တကယ်စိုက်ဖူးတာကေတာ့ ဘာပင်ြဖစ်မလဲ သိတယ်မဟုတ်လား။ (အုန်းပင်မစိုက်ပါ။ အုန်းသီးမခူးရ) အနှစ်မရှိတဲ့ေတာမှာ ြကက်ဆူပင်မင်းမူသတဲ့။ ြကက်ဆူေတာမှာဆိုရင်ေတာ့…။ ေဟာ ေြပာရင်းဆိုရင်း မီးလာြပီ။ တီဗီြကည့်လိုက်ဦးမယ်။ ဒီမှာက ရန်ကုန်လို `မီးလာြပီ။ ေဝး…´လို့ ေအာ်စရာမလိုဘူး။ မီးမှ မြပတ်ပဲနဲ့။ မေပးေသးတာပဲရှိတာ။ လူေတွကလည်း ခက်ကိုခက်တယ်။ မီးမလာေတာ့ေကာ ဘာြဖစ်ေသးတုန်း။ တို့များြဖင့် မီးလာရင်ေတာင် လင်းေြကာင်ေြကာင်ြကီးမို့ မေနတတ်ေတာ့ဘူး။ ဆီမီးခွက်အကဆိုတာ ရခိုင်ရိုးရာအကထဲက စခဲ့ပါသတဲ့။ သျှင်ဒိုင်အကြကိုက်သလား။ ပိုးဝါနတ်သမီးအကြကိုက်သလား။ အဇိန်ဇိတ်ေကအကြကိုက်သလားေြပာ။ ရန်ကုန်ြပန်လာတဲ့အခါ ဆိုြပကြပမယ်။ ခုေတာ့ ထန်းရွက်ပုတီးပဲ နားေထာင်ထားနှင့်ဦး။
ဒီသီချင်းြပန်ဆိုထားတဲ့ ြမတ်ဝတ်ရည် ဆိုတာ ြမို့မအဖွဲ့ြကီးရဲ့ ပင်တိုင်အဆိုေတာ် ထင်ပါရဲ့။ သြကင်္န်မိုးကားထဲမှာ ညချမ်းသဘင် ဆိုထားကတည်းက သူ့အသံေလးကို ေတာ်ေတာ် ြကိုက်ပါတယ်။ မန္တေလးမှာ အဲဒီလို အေပျာ်တမ်းဂီတအသင်းြကီး သက်တမ်းရာြပည့်လုတိုင်ေအာင် ထိမ်းသိမ်းထားြကတာ အားကျေလးစားမိပါရဲ့။ အခါအခွင့်ြကံုရင်ေတာ့ ဆံုချင်ပါေသး။ အသက်မြကီးေသးပါေမာင်ရယ်။ ေနာ့..။
(ေဟဝန်စံုြမိုင် ေတာဂနိုင်ဆန်းြကယ် မေမာနိုင် လှမ်းမယ်၊ ေမာင်ရယ် လိုက်ခဲ့ပါလားကွယ်)၂ လို့ ညိုညိုဆန်းက ေခါ် ေခါ်ပါမယ််။ မန္တေလးေရွှြမို့ရဲ့ အေရှ့ဆီ ေမျှာ်မှန်းရွယ်။
(နွားြကန်စံု ေြခကုန်ေမာင်းေတာ့ ေြမတုန်ေစာင်းေအာင် လှည်းဘီးကေလးက ချာချာလည်)၂။ ေမာင့်သူငယ်ချင်းေတွ အလွန်ပင် စတဲ့ ရှင်မွန်လှရဲ့ နားေဋာင်းကျေချာင်း အတက်ဝယ် (ခရီးသွားြကေတာ့ သမီးရည်းစားဘဝ ဘာလိုလိုရယ် ရင်ထဲဖိုလှိုက်ေနမိတယ်)၂ ။ ကျွန်မတို့အရွယ် ကဖို့ရယ် အသက်မြကီးေသးပါေမာင်ရယ် ထန်းရွက်ပုတီးေလးဆွဲဖို့ ေရွှစာရံကို အေရာက်သွားလို့ဝယ်။
(အေဖာ်ေတွ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ေမာ်ေတာ်ကားနဲ့ရယ် လိုက်ခဲ့သူ အကုန်လံုး ေခါ်မယ် ေမာင်ရယ် ကွယ် လက်ကိုင်ပုဝါ ေခါင်းစည်းကေလးနဲ့ တမျိုးလှလို့ ခန့်ညားတယ်) ၂ ။ အသက်မြကီးေသးပါေမာင်ရယ် ထန်းရွက်ပုတီးေလးဆွဲဖို့ ေရွှစာရံကို အေရာက်သွားလို့ဝယ်။
(လံုမငယ်ပျိုတသင်း ေရချိုးေရခပ် ဆင်းြကတယ်။ ကျွဲနဖားေတာင်ေအာက် ဒုဋ္ဌဝတီ ပတ်လည်ရစ်တယ် ြမစ်ကမ်းသာဝယ် ရွှင်လန်းြဖာတယ်။ အဲဒီအထက်ေဈးတန်းဝယ် ထန်းရွက်ပုတီးေလး ေဆးအလှေရာင်စံုြခယ်) ၂ ။ (အိမ်အြပန်လက်ေဆာင် ေပးပါရေစ ကေလးမေရ တဲ့ )၂ ။ အြမတ်တနိုးဆင်မယ် ေမာင်ရယ် ကျွန်မ အသက်ငယ်ေသးတယ်။
အေဖာ်ေတွ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ေမာ်ေတာ်ကားနဲ့ရယ် လိုက်ခဲ့သူ အကုန်လံုး ေခါ်မယ် ေမာင်ရယ် ကွယ် လက်ကိုင်ပုဝါ ေခါင်းစည်းကေလးနဲ့ တမျိုးလှလို့ ခန့်ညားတယ်။ အသက်မြကီးေသးပါေမာင်ရယ် ထန်းရွက်ပုတီးေလးဆွဲဖို့ ေရွှစာရံကို အေရာက်သွားလို့ဝယ်။
0 comments:
Post a Comment