အဆိုေတာ် ဦးအံ့ြကီး နဲ့ မန္တေလး က ဦးဘသိန်းြကီး တို့ရဲ့ အရပ်သားြမိုင်ထသီချင်းေတွမှာ စိမ့်ြကီးြမိုင်ြကီး အြပင် ဒီ ြမိုင်ေဟမဝန် ကို ထပ်တင်ရတဲ့ အေြကာင်းကေတာ့ ရွာစားေကျာ် စိန်ေမာင်ကိုြကီး နဲ့ ဆိုင်းေနာက်ထများ အေပးအယူ အဆို့အပိတ် ကို နားေထာင်ေစချင်လို့ပါ။ ဆိုင်းေနာက်ထဆိုတာ ဘာလဲလို့ မသိေတာ့တဲ့သူေတွအတွက် ရှင်းေအာင်ေြပာြပရရင် ဆိုင်းဝိုင်းေနာက်ကေန ထ ထ ြပီးေအာ်တဲ့လူေတွ လို့ ညွှန်းရမယ် ထင်ပါတယ်။ ဒီေခတ်မှာ ဆိုင်းေနာက်ထ ကို လူြပက် နဲ့ မကွဲြကေတာ့လို့ ရှင်းြပရပါဦးမယ်။
ဆိုင်းေနာက်ထများဟာ တခါတခါ ပရိသတ်မပျင်းရေအာင် ြပက်လံုးကေလးများလည်း ထုတ်ေကာင်းထုတ်ပါလိမ့်မယ်။ သူတို့ရဲ့ အဓိကတာဝန်က ဆိုင်းကို ပံ့ပိုးေပးဖို့သာ ြဖစ်ပါတယ်။ အြငိမ့်ေလး အကေလး မပါတဲ့ ဆိုင်းသက်သက် ကို တချို့လူေတွက ပျင်းစရာြကီးဆို မြကိုက်ြကေပမယ့် တကယ့် ဂီတ အနှစ်အသားကို ပလာဆိုင်းမှာမှ ေသချာ နားေထာင်ရပါတယ်။ ြမန်မာ့သုခုမသဘင်မှာ မင်းသား မင်းသမီးေတွ ဘယ်ေလာက်ပဲ ေကျာ်ေကျာ် ပညာြပည့်တဲ့ ဆိုင်းဆရာ များက မပံ့ပိုးေပးရင် ေရေပါ်အရုပ်ေရးရသလို ဘာမှ အရာမထင်ပါဘူး။ တကယ်ေတာ့ ဆိုင်းဆရာများဟာ ဆိုင်းဝိုင်းြကီး တစ်ခုလံုးကို သူ့ေနရာနဲ့သူ အံဝင်ခွင်ကျြဖစ်ေနဖို့ ဦးေဆာင်ရတဲ့ ဂီတမှူးြကီးများြဖစ်ပါတယ်။
ဆိုင်းဝိုင်းတစ်ဝိုင်းမှာ ပါဝင်တီးမှုတ်ေနြကတဲ့သူေတွအားလံုး ဘယ်တစ်ေယာက်ကိုမှ ေလျှာ့ထားလို့မရေအာင် အေရးပါြကပါတယ်။ စည်းဝါးလိုက်တဲ့သူေတာင်မှ မှန်ေအာင်မလိုက်နိုင်ရင် အိုးနင်းခွက်နင်းြဖစ်တယ်ဗျ။ တူရိယာကို အသံြမည်ေအာင်တီးတတ်ယံု နဲ့ ဂီတ မှ မြဖစ်တာကိုး။ ချွင် ေဖျာက် ချွင် ေဖျာက် နဲ့ လမ်းေဘးမှာ ကေလးေတွတီးလို့ ေတာင်းရမ်းစားတဲ့ စည်းဝါးကေလးေတာင်မှ ဆိုင်းဝိုင်းြကီးတစ်ခုလံုးရဲ့ အေနှးအြမန်ကို ထိမ်းေပးတဲ့ေနရာမှာ အေရးပါပါတယ်။ သီချင်း အမျိုးအစားကို လိုက်လို့ ဒါေလးကေတာ့ြဖင့် နရည်စည်းကေလးနဲ့ ချွင် ချွင်ေဖျာက် ဆို လိုက်ရမှာ၊ ဒါကျေတာ့ ဝါးလတ် လို့ေခါ်တယ် ချွင် ေဖျာက် ချွင်ေဖျာက် တလှည့်စီ၊ ေဟာဒါက စံုစည်းေလး၊ ဒီလိုကျြပန်ေတာ့ စည်းသုတ်ကေလး။ ဒီသီချင်းအစက နရည်အကျဲြကီး စသည်ြဖင့် စည်းကမ်းကလနားေတွ ရှိေလေတာ့ မတတ်ပဲနဲ့ “ေပးစမ်းပါကွယ်။ ဘာခက်တာလိုက်လို့ ငါတီးြကည့်စမ်းမယ်” ဆိုလို့ မြဖစ်တာ အမှန်ပါ။
ပညာြပည့်တဲ့ အဆိုများကျေတာ့ ဆိုင်းက သုတ်လွန်းလို့ ေြပးလွန်းေနရင် လက်ထဲက စည်းကေလးနဲ့ ဆွဲတားထားလို့ ရပါတယ်။ ကိုယ်က ဆိုင်းေရှ့ကေန ေြပးချင်လို့ ြကွလာရင်လည်း ဆိုင်းဝိုင်းတစ်ခုလံုး ကိုယ့်ေနာက်ပါလာေအာင် ဒီစည်းကေလးနဲ့ပဲ ဆွဲေခါ်သွားလို့ ရပါတယ်။ စည်းဝါးမှ ကိုက်ေအာင် မတီးတတ်တဲ့သူများဆို အဆိုကလည်း ထိုးရပ်ပလိုက်တာ။ ဆက်မဆိုဘူး။ “ဆိုင်းဆရာ ဒါဘယ်လိုလုပ်လိုက်တာလဲ။” ဒီလို။ အတီးကလည်း သူသာမှန်ေနရင် “ကျုပ်အကွက်နဲ့ကျုပ် ခင်ဗျားသာ စည်းတဝက်တန်းလန်းတင်လို့ စင်ေပါ် ဟပ်ေကာ့ြကီးကျန်ရစ်ေပေတာ့” ပဲ။ အြမင်လွယ်သေလာက် တကယ်လုပ်ေတာ့ အဟုတ်ခက်တယ် ဆိုတာ ကျွန်ေတာ်တို့ရဲ့ ြမန်မာ့သုခုမ သဘင်ပညာပါဗျား။
ဆိုင်းေနာက်ထများရဲ့ ပညာကိုလည်း ဒီသီချင်းကေန အကဲခတ်ေစချင်လို့ ေသချာ နားေထာင်ြကည့်ပါခင်ဗျာ။ ဆိုင်းက ရပ်သွားတဲ့အချိန်၊ အဆိုက ရပ်သွားတဲ့အချိန်ေတွမှာ၊ လိုအပ်ေနတဲ့ အသံကို ြဖည့်ေအာ်ြကရတာမို့ ရပ်ကွက်ထဲက အလှူခံမဏ္ဍပ်မှာလို လက်ထဲမိုက်ကိုင်ြပီး သံေသးသံေြကာင်နဲ့ ဝါးလားလား လုပ်လို့မရပါဘူး။ ဆိုတဲ့တီးတဲ့အသံေတွက ရပ်သာသွားတယ် ပရိသတ်ရဲ့နားထဲမှာ အသံေတွက မကုန်ေသးဘူးဗျ။ ဒါကို သံရှိန်လို့ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒီကျန်ရစ်ေနေသးတဲ့ အသံထဲမှာ ကိုယ်ေအာ်မည့်အသံကို စွဲေအာင် တည်မှရတာ။ မကိုက်ခဲ့ရင် ကိုယ့်အသံြကီးက ေြကာင်ေနြပီး အသံမစွဲဘူးလို့တဲ့ဗျ။ အင်မတန် နားေထာင်ရဆိုးပါတယ်။ သီချင်းဆိုတဲ့သူေတွမှာ ကီးရှိသလို ဆိုင်းေနာက်ထများ ေအာ်တဲ့အခါမှာလည်း ကီးကိုက်ေအာင် ေအာ်တတ်မှရတာ။ ဒီသီချင်းထဲမှာ ဦးအံ့ြကီးက “ေမာင်မင်းတို့ေရး..” လို့ ေခါ်လိုက်လို့ “ဘုရား..” လို့ ထူးြကတာကို နားေထာင်မိရင် သေဘာေပါက်သွားမှာပါ။ ေရာင်းသူ ဝယ်သူ အသံတူရတယ် ဆိုတာ ဒါမျိုးေပါ့။
“ပါရမီ့ရှင်နှစ်ဦး အခုမှ ေတွ့ရ..” ဆိုတာမျိုးလည်း ပို့ေပးရေသးတာ။ ဒီသီချင်းထဲက ဆိုင်းေနာက်ထများရဲ့ ပညာဟာ “ေမာင်ေမာင်ဘုရား..” လို့ ဝတ်ေကျတမ်းေကျ ဝင်ထူးေပးတဲ့ အမျိုးသမီး အသံရှင်ထက် သာပါတယ်။ ေနာက်ကလိုက်လာတဲ့ “သနားစရာပဲ ကိုး…” ဆိုတဲ့အသံနဲ့ ယှဉ်နားေထာင်ြကည့်ပါ။ ကိုဝင်းဦး ရဲ့ ဂံုညင်းထိုးမယ် သီချင်းထဲမှာလည်း “ဖားဂံုညင်းကွဲ့ ဂံုညင်းယူခဲ့..” လို့ ေအာ်ေပးြကတာလည်း ဆိုင်းေနာက်ထများပါပဲ။ ြဖတ်ကနဲဝင်လာြပီး ဆတ်ကနဲ အသံကိုက်ေအာင် ပစ်ဆိုြပီး ချက်ချင်းြပန်ထွက်ရပါတယ်။ အဲသလို လိုက်ေအာ်နိုင်ဖို့အတွက် တီးေနတဲ့ ဆိုေနတဲ့အသံေတွကို နားလည်မှ ရပါတယ်။ နားေစာင့်ရှိတယ် လို့ေခါ်ပါသတဲ့။
အခုေခတ်အခါမှာေတာ့ ဒီသဘင်ပညာနဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းြပုေနြကသူများေတာင်မှ စည်းဝါးနားမလည်၊ နားေစာင့်မရှိ၊ အသံမှ စွဲေအာင်မဆိုတတ်တာ ေတွ့ရေတာ့ ေရှးက တတ်ကျွမ်းသူများ မြမင်ရ မြကားရေတာ့တာ ကံထူးလှပါေပတယ် လို့ ေအာင့်ေမ့မိပါရဲ့။ ဒါေတာင်မှ သူ့ဟာနဲ့သူေတာ့ နိုင်ငံကို ေကျာ်လို့။ မေမ့ေသာအညာ ကိုြပန်ဆိုထားတာ ေကာင်းလွန်းလို့ဆို ဝက်ဝက်ကွဲေအာင်ြမင်ပါတယ် ဆိုမှ “အို.. ငါးြကင်းေတွဆန်..ငါးတန်ေတွ ေသာင်ေရစီးမှာလ ကိုတံငါ ေလှယာဉ်စီးပါလို့ ပိုက်ြကီးနဲ့ ေရချလာ..” ဆိုတဲ့ ယမုန်နာ ပတ်ပျိုးထဲက အပိုဒ်ကို စည်းကျိုးဝါးကျိုး အဝင်အထွက်မမှန်ပဲ ဆိုသွားလိုက်တာ ဘယ်သူမှ မသိေတာ့ ေအးေရာ။
သူ့အရပ်နဲ့ သူ့ဇာတ်ကေတာ့ အကိုက်ဗျ။ “ဒါေတွ သိေတာ့တတ်ေတာ့ေရာ ခင်ဗျားြကီးက ဘာလုပ်စားဦးမလို့လဲ။ ေခတ်မရှိတာြကီး။ အလကားထမင်းငတ်ေအာင်” ဆိုရင်ေတာ့ မဟုတ်ေသးဘူးဗျ။ နားေထာင်တဲ့အခါ နားဝင်ပီယံရှိတာချင်း မတူဘူးေလ။ ေရရဲ့ အတိမ်အနက်ကိုသိြပီး ြဖတ်ကူးတဲ့လူများလို ကိုယ်နားေထာင်ေနတဲ့ အနုပညာရှင်ရဲ့ ပညာအတိမ်အနက်ကို သိေတာ့ အရသာချင်းကွာတာေပါ့ဗျာ။ ဆိုေန တီးေနတဲ့လူများမှာလည်း အေပးအယူ အေခါ်အေြပာ အထားအသို သေဘာေတွပါလို့ လမိုင်းကပ်တယ် ဆိုတာ ဒါကိုေခါ်တာခင်ဗျ။ ကိုယ်ေတာ်ြကီးကိုယ်ေတာ်ေလးတို့ ဝင်ပူးြပီး ဆိုသွားတာကို ေြပာတာမဟုတ်ဘူး။ ကျွန်ေတာ်တို့ ြမန်မာသီချင်းြကီးများဟာ အေနာက်တိုင်းေတးများလို ဒီေနရာ ဒီတီးလံုး ဒီစာသားနဲ့ဆို ေတးဖွဲ့ြပီးတာနဲ့ အေသ မဟုတ်ပါဘူး။ အဆိုက ေရှ့ကေန ြကိုြပီး အတီးကို ေခါ်သွားလို့လည်းရတယ်။ အတီးေနာက်ကေန ယီးေလးခိုြပိး လိုက်လာလို့လည်းရတယ်။ သီချင်းတစ်ပုဒ်ထဲေပမယ့် အဆိုြပိုင်မယ့်သူကို ပံ့ပိုးြပီးတီးတဲ့အသွား၊ အတီးြပိုင်မယ့်သူကို ပံ့ပိုးြပီးဆိုတဲ့အဆို ဘာမှမဆိုင်ပါဘူး။ ခုေတာ့ တကယ် တတ်တဲ့ကျွမ်းတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်များလည်း လွန်ကုန်ပါြပီ။ ေနာက်လူေတွကလည်း ဘယ်သူမှ စိတ်မဝင်စားေတာ့ဘူး။
သီချင်းအေဆွးြကီးေတွကိုမှ ြကိုက်တတ်ရန်ေကာ လို့ ဆိုြကေတာ့ ေရွှမန်းတင်ေမာင် ရွဲကုန်သည်ဇာတ်ထဲမှာ ေရွှခွက်အေဟာင်းြကီးကို ရွဲနဲ့လဲစားတဲ့ အထည်ြကီးပျက် ေြမးအဘွားကို သတိရမိပါတယ်။ ဒီပညာေတွဟာ တကယ်ေတာ့ အညှိတက်ေနတဲ့ ေရွှခွက်ြကီးေတွပါခင်ဗျာ။ ခုအသစ်ေပါ်တဲ့ ရွဲလံုးြကီးေတွေလာက်ေတာ့ မလှဘူးေပါ့။ ကိုယ့်အိမ်မှာရှိေနတဲ့ ဖလားအစုတ်ြကီးကို ေရွှခွက်ြကီးမှန်းသိေစချင်လို့ တိုးတိုးတိတ်တိတ် လက်တို့လိုက်ရပါတယ်ဗျာ။ ဘယ်သူမြကိုက်ြကိုက် ြကိုက်ြကိုက် ကိုယ့်ဘာသာေတာ့ တြကိုက်တည်းြကိုက်ပါ။ အြကိုက်ချင်းတူရင်ေတာ့ မျှလိုက်ပါရဲ့ေလ။
ြမိုင်ေဟမဝန် ြမိုင်ေဟမဝန် ြမိုင်ေဟမဝန် ေရတံခွန် စိမ့်စမ်း လမ်းသွယ်ြဖာ (ေမွှးရနံ့) ၂ ထံုလှပါ ဆင်ရန် ဆန်းတယ်ေနာ်ေမ ပန်းမင်းမျာ့ ေရွှအာသာ။
(ရနံ့ချိုစွာ တသန့်ဟိုမှာ တခွင်လံုးေတာ ေတာင်ဝနာ့ေဘွတခွင်မှာ ေမာင်အလှေဖလင် ြမင်ယံုနဲ့ေမာ)၂ ေကျးသံငှက်သံေနှာ ေြပာြကေြပာြကရှာ ေအာင်းအုန်းသံေတွြပင်း ဂျီမင်းေဖဝိဇ္ဇာ ဂူေကျာင်းသခင်္န်းေနာ်ဗျ သူေယာင်ပင်လှမ်း ြမန်းြကရှာ။
(လွမ်းစရာ့ ြမိုင်ဂံုေဘွ တခိုင်လံုးေရွှ) ၂။ (သင်း၍ေကျာ်ကျူးေဝ ညှင်းေလေဆာ်ဦးေနွ) ၂။ ေနွဦးဆန်းသမို့ ြမင်ရာြမင်ရာဆန်း လျှမ်းတင့်ပန်းြမင့်လှိုင် ရနံ့ချိုစွာေပါ ေဒါနေသာကခိုင် ဟိုတသန့်မှာ ေနာ်ေမ ချိုြပန့်ြပန့်ေတွက လှိုင်။
(အို ဂနိုင်တွင်းမှာလ ဗျာ) ၂ ။ (သင်းြကည်ြကည်ြကူ) ၂ (နှင်းဆီြဖူ ပင်ဇလပ်ေတွနဲ့) ၃။ ရင်ကပ်ကယ် (ရင်ကပ်ကယ် ေသလာက) ၂ ေဝဆာဆာ (ေဝဆာဆာြကိုင်ရနံ့ငယ်) ၃။ ေမာင်မင်းတို့ေရ့ .. (သင်းလှတယ်ေလး) ၂ ။
(သင်းပျံ့ပျံ့ နှင်းနံ့ နဲ့ ြကိုင်စွာလှိုင်စွာ) ၂ ။ (ေဂါ်ဇင်ပင်မင်း အင်ြကင်းေရွှဝါ) ၂ ။ (ယင်းမာ) ၂ ။ ြကိုင်လှိုင်ြကိုင်လံုးရယ် ြမိုင်ြမိုင်ြမိုင်လံုးရယ် ြကိုင်လံုးရယ် ြမိုင်လံုးရယ် (ြကိုင်လံုးရယ် ေမွှး) ၂ ။
(လာလာေလ လှမ်းခဲ့ပါ့ ြမနန်းငယ် ဒါရူ) ၂ ။ (ေမာင့်သည်းအူငယ်) ၂။ (ြမိုင်ငူကိုယ်မှာ ပန်းတာြဖင့်) ၃။ အို ခင်ရဲ့ … ေမာင်ထမ်းမယ် ေမာင်ထမ်း ထမ်းမယ် (ေမာင်ထမ်းမယ်ေလး) ၂ ။
ဆိုင်းေနာက်ထများဟာ တခါတခါ ပရိသတ်မပျင်းရေအာင် ြပက်လံုးကေလးများလည်း ထုတ်ေကာင်းထုတ်ပါလိမ့်မယ်။ သူတို့ရဲ့ အဓိကတာဝန်က ဆိုင်းကို ပံ့ပိုးေပးဖို့သာ ြဖစ်ပါတယ်။ အြငိမ့်ေလး အကေလး မပါတဲ့ ဆိုင်းသက်သက် ကို တချို့လူေတွက ပျင်းစရာြကီးဆို မြကိုက်ြကေပမယ့် တကယ့် ဂီတ အနှစ်အသားကို ပလာဆိုင်းမှာမှ ေသချာ နားေထာင်ရပါတယ်။ ြမန်မာ့သုခုမသဘင်မှာ မင်းသား မင်းသမီးေတွ ဘယ်ေလာက်ပဲ ေကျာ်ေကျာ် ပညာြပည့်တဲ့ ဆိုင်းဆရာ များက မပံ့ပိုးေပးရင် ေရေပါ်အရုပ်ေရးရသလို ဘာမှ အရာမထင်ပါဘူး။ တကယ်ေတာ့ ဆိုင်းဆရာများဟာ ဆိုင်းဝိုင်းြကီး တစ်ခုလံုးကို သူ့ေနရာနဲ့သူ အံဝင်ခွင်ကျြဖစ်ေနဖို့ ဦးေဆာင်ရတဲ့ ဂီတမှူးြကီးများြဖစ်ပါတယ်။
ဆိုင်းဝိုင်းတစ်ဝိုင်းမှာ ပါဝင်တီးမှုတ်ေနြကတဲ့သူေတွအားလံုး ဘယ်တစ်ေယာက်ကိုမှ ေလျှာ့ထားလို့မရေအာင် အေရးပါြကပါတယ်။ စည်းဝါးလိုက်တဲ့သူေတာင်မှ မှန်ေအာင်မလိုက်နိုင်ရင် အိုးနင်းခွက်နင်းြဖစ်တယ်ဗျ။ တူရိယာကို အသံြမည်ေအာင်တီးတတ်ယံု နဲ့ ဂီတ မှ မြဖစ်တာကိုး။ ချွင် ေဖျာက် ချွင် ေဖျာက် နဲ့ လမ်းေဘးမှာ ကေလးေတွတီးလို့ ေတာင်းရမ်းစားတဲ့ စည်းဝါးကေလးေတာင်မှ ဆိုင်းဝိုင်းြကီးတစ်ခုလံုးရဲ့ အေနှးအြမန်ကို ထိမ်းေပးတဲ့ေနရာမှာ အေရးပါပါတယ်။ သီချင်း အမျိုးအစားကို လိုက်လို့ ဒါေလးကေတာ့ြဖင့် နရည်စည်းကေလးနဲ့ ချွင် ချွင်ေဖျာက် ဆို လိုက်ရမှာ၊ ဒါကျေတာ့ ဝါးလတ် လို့ေခါ်တယ် ချွင် ေဖျာက် ချွင်ေဖျာက် တလှည့်စီ၊ ေဟာဒါက စံုစည်းေလး၊ ဒီလိုကျြပန်ေတာ့ စည်းသုတ်ကေလး။ ဒီသီချင်းအစက နရည်အကျဲြကီး စသည်ြဖင့် စည်းကမ်းကလနားေတွ ရှိေလေတာ့ မတတ်ပဲနဲ့ “ေပးစမ်းပါကွယ်။ ဘာခက်တာလိုက်လို့ ငါတီးြကည့်စမ်းမယ်” ဆိုလို့ မြဖစ်တာ အမှန်ပါ။
ပညာြပည့်တဲ့ အဆိုများကျေတာ့ ဆိုင်းက သုတ်လွန်းလို့ ေြပးလွန်းေနရင် လက်ထဲက စည်းကေလးနဲ့ ဆွဲတားထားလို့ ရပါတယ်။ ကိုယ်က ဆိုင်းေရှ့ကေန ေြပးချင်လို့ ြကွလာရင်လည်း ဆိုင်းဝိုင်းတစ်ခုလံုး ကိုယ့်ေနာက်ပါလာေအာင် ဒီစည်းကေလးနဲ့ပဲ ဆွဲေခါ်သွားလို့ ရပါတယ်။ စည်းဝါးမှ ကိုက်ေအာင် မတီးတတ်တဲ့သူများဆို အဆိုကလည်း ထိုးရပ်ပလိုက်တာ။ ဆက်မဆိုဘူး။ “ဆိုင်းဆရာ ဒါဘယ်လိုလုပ်လိုက်တာလဲ။” ဒီလို။ အတီးကလည်း သူသာမှန်ေနရင် “ကျုပ်အကွက်နဲ့ကျုပ် ခင်ဗျားသာ စည်းတဝက်တန်းလန်းတင်လို့ စင်ေပါ် ဟပ်ေကာ့ြကီးကျန်ရစ်ေပေတာ့” ပဲ။ အြမင်လွယ်သေလာက် တကယ်လုပ်ေတာ့ အဟုတ်ခက်တယ် ဆိုတာ ကျွန်ေတာ်တို့ရဲ့ ြမန်မာ့သုခုမ သဘင်ပညာပါဗျား။
ဆိုင်းေနာက်ထများရဲ့ ပညာကိုလည်း ဒီသီချင်းကေန အကဲခတ်ေစချင်လို့ ေသချာ နားေထာင်ြကည့်ပါခင်ဗျာ။ ဆိုင်းက ရပ်သွားတဲ့အချိန်၊ အဆိုက ရပ်သွားတဲ့အချိန်ေတွမှာ၊ လိုအပ်ေနတဲ့ အသံကို ြဖည့်ေအာ်ြကရတာမို့ ရပ်ကွက်ထဲက အလှူခံမဏ္ဍပ်မှာလို လက်ထဲမိုက်ကိုင်ြပီး သံေသးသံေြကာင်နဲ့ ဝါးလားလား လုပ်လို့မရပါဘူး။ ဆိုတဲ့တီးတဲ့အသံေတွက ရပ်သာသွားတယ် ပရိသတ်ရဲ့နားထဲမှာ အသံေတွက မကုန်ေသးဘူးဗျ။ ဒါကို သံရှိန်လို့ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒီကျန်ရစ်ေနေသးတဲ့ အသံထဲမှာ ကိုယ်ေအာ်မည့်အသံကို စွဲေအာင် တည်မှရတာ။ မကိုက်ခဲ့ရင် ကိုယ့်အသံြကီးက ေြကာင်ေနြပီး အသံမစွဲဘူးလို့တဲ့ဗျ။ အင်မတန် နားေထာင်ရဆိုးပါတယ်။ သီချင်းဆိုတဲ့သူေတွမှာ ကီးရှိသလို ဆိုင်းေနာက်ထများ ေအာ်တဲ့အခါမှာလည်း ကီးကိုက်ေအာင် ေအာ်တတ်မှရတာ။ ဒီသီချင်းထဲမှာ ဦးအံ့ြကီးက “ေမာင်မင်းတို့ေရး..” လို့ ေခါ်လိုက်လို့ “ဘုရား..” လို့ ထူးြကတာကို နားေထာင်မိရင် သေဘာေပါက်သွားမှာပါ။ ေရာင်းသူ ဝယ်သူ အသံတူရတယ် ဆိုတာ ဒါမျိုးေပါ့။
“ပါရမီ့ရှင်နှစ်ဦး အခုမှ ေတွ့ရ..” ဆိုတာမျိုးလည်း ပို့ေပးရေသးတာ။ ဒီသီချင်းထဲက ဆိုင်းေနာက်ထများရဲ့ ပညာဟာ “ေမာင်ေမာင်ဘုရား..” လို့ ဝတ်ေကျတမ်းေကျ ဝင်ထူးေပးတဲ့ အမျိုးသမီး အသံရှင်ထက် သာပါတယ်။ ေနာက်ကလိုက်လာတဲ့ “သနားစရာပဲ ကိုး…” ဆိုတဲ့အသံနဲ့ ယှဉ်နားေထာင်ြကည့်ပါ။ ကိုဝင်းဦး ရဲ့ ဂံုညင်းထိုးမယ် သီချင်းထဲမှာလည်း “ဖားဂံုညင်းကွဲ့ ဂံုညင်းယူခဲ့..” လို့ ေအာ်ေပးြကတာလည်း ဆိုင်းေနာက်ထများပါပဲ။ ြဖတ်ကနဲဝင်လာြပီး ဆတ်ကနဲ အသံကိုက်ေအာင် ပစ်ဆိုြပီး ချက်ချင်းြပန်ထွက်ရပါတယ်။ အဲသလို လိုက်ေအာ်နိုင်ဖို့အတွက် တီးေနတဲ့ ဆိုေနတဲ့အသံေတွကို နားလည်မှ ရပါတယ်။ နားေစာင့်ရှိတယ် လို့ေခါ်ပါသတဲ့။
အခုေခတ်အခါမှာေတာ့ ဒီသဘင်ပညာနဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းြပုေနြကသူများေတာင်မှ စည်းဝါးနားမလည်၊ နားေစာင့်မရှိ၊ အသံမှ စွဲေအာင်မဆိုတတ်တာ ေတွ့ရေတာ့ ေရှးက တတ်ကျွမ်းသူများ မြမင်ရ မြကားရေတာ့တာ ကံထူးလှပါေပတယ် လို့ ေအာင့်ေမ့မိပါရဲ့။ ဒါေတာင်မှ သူ့ဟာနဲ့သူေတာ့ နိုင်ငံကို ေကျာ်လို့။ မေမ့ေသာအညာ ကိုြပန်ဆိုထားတာ ေကာင်းလွန်းလို့ဆို ဝက်ဝက်ကွဲေအာင်ြမင်ပါတယ် ဆိုမှ “အို.. ငါးြကင်းေတွဆန်..ငါးတန်ေတွ ေသာင်ေရစီးမှာလ ကိုတံငါ ေလှယာဉ်စီးပါလို့ ပိုက်ြကီးနဲ့ ေရချလာ..” ဆိုတဲ့ ယမုန်နာ ပတ်ပျိုးထဲက အပိုဒ်ကို စည်းကျိုးဝါးကျိုး အဝင်အထွက်မမှန်ပဲ ဆိုသွားလိုက်တာ ဘယ်သူမှ မသိေတာ့ ေအးေရာ။
သူ့အရပ်နဲ့ သူ့ဇာတ်ကေတာ့ အကိုက်ဗျ။ “ဒါေတွ သိေတာ့တတ်ေတာ့ေရာ ခင်ဗျားြကီးက ဘာလုပ်စားဦးမလို့လဲ။ ေခတ်မရှိတာြကီး။ အလကားထမင်းငတ်ေအာင်” ဆိုရင်ေတာ့ မဟုတ်ေသးဘူးဗျ။ နားေထာင်တဲ့အခါ နားဝင်ပီယံရှိတာချင်း မတူဘူးေလ။ ေရရဲ့ အတိမ်အနက်ကိုသိြပီး ြဖတ်ကူးတဲ့လူများလို ကိုယ်နားေထာင်ေနတဲ့ အနုပညာရှင်ရဲ့ ပညာအတိမ်အနက်ကို သိေတာ့ အရသာချင်းကွာတာေပါ့ဗျာ။ ဆိုေန တီးေနတဲ့လူများမှာလည်း အေပးအယူ အေခါ်အေြပာ အထားအသို သေဘာေတွပါလို့ လမိုင်းကပ်တယ် ဆိုတာ ဒါကိုေခါ်တာခင်ဗျ။ ကိုယ်ေတာ်ြကီးကိုယ်ေတာ်ေလးတို့ ဝင်ပူးြပီး ဆိုသွားတာကို ေြပာတာမဟုတ်ဘူး။ ကျွန်ေတာ်တို့ ြမန်မာသီချင်းြကီးများဟာ အေနာက်တိုင်းေတးများလို ဒီေနရာ ဒီတီးလံုး ဒီစာသားနဲ့ဆို ေတးဖွဲ့ြပီးတာနဲ့ အေသ မဟုတ်ပါဘူး။ အဆိုက ေရှ့ကေန ြကိုြပီး အတီးကို ေခါ်သွားလို့လည်းရတယ်။ အတီးေနာက်ကေန ယီးေလးခိုြပိး လိုက်လာလို့လည်းရတယ်။ သီချင်းတစ်ပုဒ်ထဲေပမယ့် အဆိုြပိုင်မယ့်သူကို ပံ့ပိုးြပီးတီးတဲ့အသွား၊ အတီးြပိုင်မယ့်သူကို ပံ့ပိုးြပီးဆိုတဲ့အဆို ဘာမှမဆိုင်ပါဘူး။ ခုေတာ့ တကယ် တတ်တဲ့ကျွမ်းတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်များလည်း လွန်ကုန်ပါြပီ။ ေနာက်လူေတွကလည်း ဘယ်သူမှ စိတ်မဝင်စားေတာ့ဘူး။
သီချင်းအေဆွးြကီးေတွကိုမှ ြကိုက်တတ်ရန်ေကာ လို့ ဆိုြကေတာ့ ေရွှမန်းတင်ေမာင် ရွဲကုန်သည်ဇာတ်ထဲမှာ ေရွှခွက်အေဟာင်းြကီးကို ရွဲနဲ့လဲစားတဲ့ အထည်ြကီးပျက် ေြမးအဘွားကို သတိရမိပါတယ်။ ဒီပညာေတွဟာ တကယ်ေတာ့ အညှိတက်ေနတဲ့ ေရွှခွက်ြကီးေတွပါခင်ဗျာ။ ခုအသစ်ေပါ်တဲ့ ရွဲလံုးြကီးေတွေလာက်ေတာ့ မလှဘူးေပါ့။ ကိုယ့်အိမ်မှာရှိေနတဲ့ ဖလားအစုတ်ြကီးကို ေရွှခွက်ြကီးမှန်းသိေစချင်လို့ တိုးတိုးတိတ်တိတ် လက်တို့လိုက်ရပါတယ်ဗျာ။ ဘယ်သူမြကိုက်ြကိုက် ြကိုက်ြကိုက် ကိုယ့်ဘာသာေတာ့ တြကိုက်တည်းြကိုက်ပါ။ အြကိုက်ချင်းတူရင်ေတာ့ မျှလိုက်ပါရဲ့ေလ။
ြမိုင်ေဟမဝန် ြမိုင်ေဟမဝန် ြမိုင်ေဟမဝန် ေရတံခွန် စိမ့်စမ်း လမ်းသွယ်ြဖာ (ေမွှးရနံ့) ၂ ထံုလှပါ ဆင်ရန် ဆန်းတယ်ေနာ်ေမ ပန်းမင်းမျာ့ ေရွှအာသာ။
(ရနံ့ချိုစွာ တသန့်ဟိုမှာ တခွင်လံုးေတာ ေတာင်ဝနာ့ေဘွတခွင်မှာ ေမာင်အလှေဖလင် ြမင်ယံုနဲ့ေမာ)၂ ေကျးသံငှက်သံေနှာ ေြပာြကေြပာြကရှာ ေအာင်းအုန်းသံေတွြပင်း ဂျီမင်းေဖဝိဇ္ဇာ ဂူေကျာင်းသခင်္န်းေနာ်ဗျ သူေယာင်ပင်လှမ်း ြမန်းြကရှာ။
(လွမ်းစရာ့ ြမိုင်ဂံုေဘွ တခိုင်လံုးေရွှ) ၂။ (သင်း၍ေကျာ်ကျူးေဝ ညှင်းေလေဆာ်ဦးေနွ) ၂။ ေနွဦးဆန်းသမို့ ြမင်ရာြမင်ရာဆန်း လျှမ်းတင့်ပန်းြမင့်လှိုင် ရနံ့ချိုစွာေပါ ေဒါနေသာကခိုင် ဟိုတသန့်မှာ ေနာ်ေမ ချိုြပန့်ြပန့်ေတွက လှိုင်။
(အို ဂနိုင်တွင်းမှာလ ဗျာ) ၂ ။ (သင်းြကည်ြကည်ြကူ) ၂ (နှင်းဆီြဖူ ပင်ဇလပ်ေတွနဲ့) ၃။ ရင်ကပ်ကယ် (ရင်ကပ်ကယ် ေသလာက) ၂ ေဝဆာဆာ (ေဝဆာဆာြကိုင်ရနံ့ငယ်) ၃။ ေမာင်မင်းတို့ေရ့ .. (သင်းလှတယ်ေလး) ၂ ။
(သင်းပျံ့ပျံ့ နှင်းနံ့ နဲ့ ြကိုင်စွာလှိုင်စွာ) ၂ ။ (ေဂါ်ဇင်ပင်မင်း အင်ြကင်းေရွှဝါ) ၂ ။ (ယင်းမာ) ၂ ။ ြကိုင်လှိုင်ြကိုင်လံုးရယ် ြမိုင်ြမိုင်ြမိုင်လံုးရယ် ြကိုင်လံုးရယ် ြမိုင်လံုးရယ် (ြကိုင်လံုးရယ် ေမွှး) ၂ ။
(လာလာေလ လှမ်းခဲ့ပါ့ ြမနန်းငယ် ဒါရူ) ၂ ။ (ေမာင့်သည်းအူငယ်) ၂။ (ြမိုင်ငူကိုယ်မှာ ပန်းတာြဖင့်) ၃။ အို ခင်ရဲ့ … ေမာင်ထမ်းမယ် ေမာင်ထမ်း ထမ်းမယ် (ေမာင်ထမ်းမယ်ေလး) ၂ ။
0 comments:
Post a Comment