• “ြမိုင်​​ေဟမဝန် / ကိုအံ့​​ြကီး​​”

    အဆို​​ေတာ် ဦး​​အံ့​​ြကီး​​ နဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​ က ဦး​​ဘသိန်း​​ြကီး​​ တို့​​ရဲ့​​ အရပ်သား​​ြမိုင်ထသီချင်း​​​ေတွမှာ စိမ့​်​ြကီး​​ြမိုင်ြကီး​​ အြပင် ဒီ ြမိုင်​​ေဟမဝန် ကို ထပ်တင်ရတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​က​​ေတာ့​​ ရွာစား​​​ေကျာ် စိန်​​ေမာင်ကိုြကီး​​ နဲ့​​ ဆိုင်း​​​ေနာက်ထများ​​ အ​​ေပး​​အယူ အဆို့​​အပိတ် ကို နား​​​ေထာင်​​ေစချင်လို့​​ပါ။ ဆိုင်း​​​ေနာက်ထဆိုတာ ဘာလဲလို့​​ မသိ​​ေတာ့​​တဲ့​​သူ​​ေတွအတွက် ရှင်း​​​ေအာင်​​ေြပာြပရရင် ဆိုင်း​​ဝိုင်း​​​ေနာက်က​​ေန ထ ထ ြပီး​​​ေအာ်တဲ့​​လူ​​ေတွ လို့​​ ညွှန်း​​ရမယ် ထင်ပါတယ်။ ဒီ​​ေခတ်မှာ ဆိုင်း​​​ေနာက်ထ ကို လူြပက် နဲ့​​ မကွဲြက​​ေတာ့​​လို့​​ ရှင်း​​ြပရပါဦး​​မယ်။

    ဆိုင်း​​​ေနာက်ထများ​​ဟာ တခါတခါ ပရိသတ်မပျင်း​​ရ​​ေအာင် ြပက်လံုး​​က​​ေလး​​များ​​လည်း​​ ထုတ်​​ေကာင်း​​ထုတ်ပါလိမ့​်​မယ်။ သူတို့​​ရဲ့​​ အဓိကတာဝန်က ဆိုင်း​​ကို ပံ့​​ပိုး​​​ေပး​​ဖို့​​သာ ြဖစ်ပါတယ်။ အြငိမ့​်​​ေလး​​ အက​​ေလး​​ မပါတဲ့​​ ဆိုင်း​​သက်သက် ကို တချို့​​လူ​​ေတွက ပျင်း​​စရာြကီး​​ဆို မြကိုက်ြက​​ေပမယ့​်​ တကယ့​်​ ဂီတ အနှစ်အသား​​ကို ပလာဆိုင်း​​မှာမှ ​​ေသချာ နား​​​ေထာင်ရပါတယ်။ ြမန်မာ့​​သုခုမသဘင်မှာ မင်း​​သား​​ မင်း​​သမီး​​​ေတွ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ ​​ေကျာ်​​ေကျာ် ပညာြပည့​်​တဲ့​​ ဆိုင်း​​ဆရာ များ​​က မပံ့​​ပိုး​​​ေပး​​ရင် ​​ေရ​​ေပါ်အရုပ်​​ေရး​​ရသလို ဘာမှ အရာမထင်ပါဘူး​​။ တကယ်​​ေတာ့​​ ဆိုင်း​​ဆရာများ​​ဟာ ဆိုင်း​​ဝိုင်း​​ြကီး​​ တစ်ခုလံုး​​ကို သူ့​​​ေနရာနဲ့​​သူ အံဝင်ခွင်ကျြဖစ်​​ေနဖို့​​ ဦး​​​ေဆာင်ရတဲ့​​ ဂီတမှူး​​ြကီး​​များ​​ြဖစ်ပါတယ်။

    ဆိုင်း​​ဝိုင်း​​တစ်ဝိုင်း​​မှာ ပါဝင်တီး​​မှုတ်​​ေနြကတဲ့​​သူ​​ေတွအား​​လံုး​​ ဘယ်တစ်​​ေယာက်ကိုမှ ​​ေလျှာ့​​ထား​​လို့​​မရ​​ေအာင် အ​​ေရး​​ပါြကပါတယ်။ စည်း​​ဝါး​​လိုက်တဲ့​​သူ​​ေတာင်မှ မှန်​​ေအာင်မလိုက်နိုင်ရင် အိုး​​နင်း​​ခွက်နင်း​​ြဖစ်တယ်ဗျ။ တူရိယာကို အသံြမည်​​ေအာင်တီး​​တတ်ယံု နဲ့​​ ဂီတ မှ မြဖစ်တာကိုး​​။ ချွင် ​​ေဖျာက် ချွင် ​​ေဖျာက် နဲ့​​ လမ်း​​​ေဘး​​မှာ က​​ေလး​​​ေတွတီး​​လို့​​ ​​ေတာင်း​​ရမ်း​​စား​​တဲ့​​ စည်း​​ဝါး​​က​​ေလး​​​ေတာင်မှ ဆိုင်း​​ဝိုင်း​​ြကီး​​တစ်ခုလံုး​​ရဲ့​​ အ​​ေနှး​​အြမန်ကို ထိမ်း​​​ေပး​​တဲ့​​​ေနရာမှာ အ​​ေရး​​ပါပါတယ်။ သီချင်း​​ အမျိုး​​အစား​​ကို လိုက်လို့​​ ဒါ​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ြဖင့​်​ နရည်စည်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​ ချွင် ချွင်​​ေဖျာက် ဆို လိုက်ရမှာ၊​ ဒါကျ​​ေတာ့​​ ဝါး​​လတ် လို့​​​ေခါ်တယ် ချွင် ​​ေဖျာက် ချွင်​​ေဖျာက် တလှည့​်​စီ၊​ ​​ေဟာဒါက စံုစည်း​​​ေလး​​၊​ ဒီလိုကျြပန်​​ေတာ့​​ စည်း​​သုတ်က​​ေလး​​။ ဒီသီချင်း​​အစက နရည်အကျဲြကီး​​ စသည်ြဖင့​်​ စည်း​​ကမ်း​​ကလနား​​​ေတွ ရှိ​​ေလ​​ေတာ့​​ မတတ်ပဲနဲ့​​ “​​ေပး​​စမ်း​​ပါကွယ်။ ဘာခက်တာလိုက်လို့​​ ငါတီး​​ြကည့​်​စမ်း​​မယ်” ဆိုလို့​​ မြဖစ်တာ အမှန်ပါ။

    ပညာြပည့​်​တဲ့​​ အဆိုများ​​ကျ​​ေတာ့​​ ဆိုင်း​​က သုတ်လွန်း​​လို့​​ ​​ေြပး​​လွန်း​​​ေနရင် လက်ထဲက စည်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​ ဆွဲတား​​ထား​​လို့​​ ရပါတယ်။ ကိုယ်က ဆိုင်း​​​ေရှ့​​က​​ေန ​​ေြပး​​ချင်လို့​​ ြကွလာရင်လည်း​​ ဆိုင်း​​ဝိုင်း​​တစ်ခုလံုး​​ ကိုယ့​်​​ေနာက်ပါလာ​​ေအာင် ဒီစည်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​ပဲ ဆွဲ​​ေခါ်သွား​​လို့​​ ရပါတယ်။ စည်း​​ဝါး​​မှ ကိုက်​​ေအာင် မတီး​​တတ်တဲ့​​သူများ​​ဆို အဆိုကလည်း​​ ထိုး​​ရပ်ပလိုက်တာ။ ဆက်မဆိုဘူး​​။ “ဆိုင်း​​ဆရာ ဒါဘယ်လိုလုပ်လိုက်တာလဲ။” ဒီလို။ အတီး​​ကလည်း​​ သူသာမှန်​​ေနရင် “ကျုပ်အကွက်နဲ့​​ကျုပ် ခင်ဗျား​​သာ စည်း​​တဝက်တန်း​​လန်း​​တင်လို့​​ စင်​​ေပါ် ဟပ်​​ေကာ့​​ြကီး​​ကျန်ရစ်​​ေပ​​ေတာ့​​” ပဲ။ အြမင်လွယ်သ​​ေလာက် တကယ်လုပ်​​ေတာ့​​ အဟုတ်ခက်တယ် ဆိုတာ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ရဲ့​​ ြမန်မာ့​​သုခုမ သဘင်ပညာပါဗျား​​။

    ဆိုင်း​​​ေနာက်ထများ​​ရဲ့​​ ပညာကိုလည်း​​ ဒီသီချင်း​​က​​ေန အကဲခတ်​​ေစချင်လို့​​ ​​ေသချာ နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ပါခင်ဗျာ။ ဆိုင်း​​က ရပ်သွား​​တဲ့​​အချိန်၊​ အဆိုက ရပ်သွား​​တဲ့​​အချိန်​​ေတွမှာ၊​ လိုအပ်​​ေနတဲ့​​ အသံကို ြဖည့​်​​ေအာ်ြကရတာမို့​​ ရပ်ကွက်ထဲက အလှူခံမဏ္ဍပ်မှာလို လက်ထဲမိုက်ကိုင်ြပီး​​ သံ​​ေသး​​သံ​​ေြကာင်နဲ့​​ ဝါး​​လား​​လား​​ လုပ်လို့​​မရပါဘူး​​။ ဆိုတဲ့​​တီး​​တဲ့​​အသံ​​ေတွက ရပ်သာသွား​​တယ် ပရိသတ်ရဲ့​​နား​​ထဲမှာ အသံ​​ေတွက မကုန်​​ေသး​​ဘူး​​ဗျ။ ဒါကို သံရှိန်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒီကျန်ရစ်​​ေန​​ေသး​​တဲ့​​ အသံထဲမှာ ကိုယ်​​ေအာ်မည့​်​အသံကို စွဲ​​ေအာင် တည်မှရတာ။ မကိုက်ခဲ့​​ရင် ကိုယ့​်​အသံြကီး​​က ​​ေြကာင်​​ေနြပီး​​ အသံမစွဲဘူး​​လို့​​တဲ့​​ဗျ။ အင်မတန် နား​​​ေထာင်ရဆိုး​​ပါတယ်။ သီချင်း​​ဆိုတဲ့​​သူ​​ေတွမှာ ကီး​​ရှိသလို ဆိုင်း​​​ေနာက်ထများ​​ ​​ေအာ်တဲ့​​အခါမှာလည်း​​ ကီး​​ကိုက်​​ေအာင် ​​ေအာ်တတ်မှရတာ။ ဒီသီချင်း​​ထဲမှာ ဦး​​အံ့​​ြကီး​​က “​​ေမာင်မင်း​​တို့​​​ေရး​​..” လို့​​ ​​ေခါ်လိုက်လို့​​ “ဘုရား​​..” လို့​​ ထူး​​ြကတာကို နား​​​ေထာင်မိရင် သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​မှာပါ။ ​​ေရာင်း​​သူ ဝယ်သူ အသံတူရတယ် ဆိုတာ ဒါမျိုး​​​ေပါ့​​။

    “ပါရမီ့​​ရှင်နှစ်ဦး​​ အခုမှ ​​ေတွ့​​ရ..” ဆိုတာမျိုး​​လည်း​​ ပို့​​​ေပး​​ရ​​ေသး​​တာ။ ဒီသီချင်း​​ထဲက ဆိုင်း​​​ေနာက်ထများ​​ရဲ့​​ ပညာဟာ “​​ေမာင်​​ေမာင်ဘုရား​​..” လို့​​ ဝတ်​​ေကျတမ်း​​​ေကျ ဝင်ထူး​​​ေပး​​တဲ့​​ အမျိုး​​သမီး​​ အသံရှင်ထက် သာပါတယ်။ ​​ေနာက်ကလိုက်လာတဲ့​​ “သနား​​စရာပဲ ကိုး​​…” ဆိုတဲ့​​အသံနဲ့​​ ယှဉ်နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ပါ။ ကိုဝင်း​​ဦး​​ ရဲ့​​ ဂံုညင်း​​ထိုး​​မယ် သီချင်း​​ထဲမှာလည်း​​ “ဖား​​ဂံုညင်း​​ကွဲ့​​ ဂံုညင်း​​ယူခဲ့​​..” လို့​​ ​​ေအာ်​​ေပး​​ြကတာလည်း​​ ဆိုင်း​​​ေနာက်ထများ​​ပါပဲ။ ြဖတ်ကနဲဝင်လာြပီး​​ ဆတ်ကနဲ အသံကိုက်​​ေအာင် ပစ်ဆိုြပီး​​ ချက်ချင်း​​ြပန်ထွက်ရပါတယ်။ အဲသလို လိုက်​​ေအာ်နိုင်ဖို့​​အတွက် တီး​​​ေနတဲ့​​ ဆို​​ေနတဲ့​​အသံ​​ေတွကို နား​​လည်မှ ရပါတယ်။ နား​​​ေစာင့​်​ရှိတယ် လို့​​​ေခါ်ပါသတဲ့​​။

    အခု​​ေခတ်အခါမှာ​​ေတာ့​​ ဒီသဘင်ပညာနဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​ြပု​​ေနြကသူများ​​​ေတာင်မှ စည်း​​ဝါး​​နား​​မလည်၊​ နား​​​ေစာင့​်​မရှိ၊​ အသံမှ စွဲ​​ေအာင်မဆိုတတ်တာ ​​ေတွ့​​ရ​​ေတာ့​​ ​​ေရှး​​က တတ်ကျွမ်း​​သူများ​​ မြမင်ရ မြကား​​ရ​​ေတာ့​​တာ ကံထူး​​လှပါ​​ေပတယ် လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​မိပါရဲ့​​။ ဒါ​​ေတာင်မှ သူ့​​ဟာနဲ့​​သူ​​ေတာ့​​ နိုင်ငံကို ​​ေကျာ်လို့​​။ မ​​ေမ့​​​ေသာအညာ ကိုြပန်ဆိုထား​​တာ ​​ေကာင်း​​လွန်း​​လို့​​ဆို ဝက်ဝက်ကွဲ​​ေအာင်ြမင်ပါတယ် ဆိုမှ “အို.. ငါး​​ြကင်း​​​ေတွဆန်..ငါး​​တန်​​ေတွ ​​ေသာင်​​ေရစီး​​မှာလ ကိုတံငါ ​​ေလှယာဉ်စီး​​ပါလို့​​ ပိုက်ြကီး​​နဲ့​​ ​​ေရချလာ..” ဆိုတဲ့​​ ယမုန်နာ ပတ်ပျိုး​​ထဲက အပိုဒ်ကို စည်း​​ကျိုး​​ဝါး​​ကျိုး​​ အဝင်အထွက်မမှန်ပဲ ဆိုသွား​​လိုက်တာ ဘယ်သူမှ မသိ​​ေတာ့​​ ​​ေအး​​​ေရာ။

    သူ့​​အရပ်နဲ့​​ သူ့​​ဇာတ်က​​ေတာ့​​ အကိုက်ဗျ။ “ဒါ​​ေတွ သိ​​ေတာ့​​တတ်​​ေတာ့​​​ေရာ ခင်ဗျား​​ြကီး​​က ဘာလုပ်စား​​ဦး​​မလို့​​လဲ။ ​​ေခတ်မရှိတာြကီး​​။ အလကား​​ထမင်း​​ငတ်​​ေအာင်” ဆိုရင်​​ေတာ့​​ မဟုတ်​​ေသး​​ဘူး​​ဗျ။ နား​​​ေထာင်တဲ့​​အခါ နား​​ဝင်ပီယံရှိတာချင်း​​ မတူဘူး​​​ေလ။ ​​ေရရဲ့​​ အတိမ်အနက်ကိုသိြပီး​​ ြဖတ်ကူး​​တဲ့​​လူများ​​လို ကိုယ်နား​​​ေထာင်​​ေနတဲ့​​ အနုပညာရှင်ရဲ့​​ ပညာအတိမ်အနက်ကို သိ​​ေတာ့​​ အရသာချင်း​​ကွာတာ​​ေပါ့​​ဗျာ။ ဆို​​ေန တီး​​​ေနတဲ့​​လူများ​​မှာလည်း​​ အ​​ေပး​​အယူ အ​​ေခါ်အ​​ေြပာ အထား​​အသို သ​​ေဘာ​​ေတွပါလို့​​ လမိုင်း​​ကပ်တယ် ဆိုတာ ဒါကို​​ေခါ်တာခင်ဗျ။ ကိုယ်​​ေတာ်ြကီး​​ကိုယ်​​ေတာ်​​ေလး​​တို့​​ ဝင်ပူး​​ြပီး​​ ဆိုသွား​​တာကို ​​ေြပာတာမဟုတ်ဘူး​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​များ​​ဟာ အ​​ေနာက်တိုင်း​​​ေတး​​များ​​လို ဒီ​​ေနရာ ဒီတီး​​လံုး​​ ဒီစာသား​​နဲ့​​ဆို ​​ေတး​​ဖွဲ့​​ြပီး​​တာနဲ့​​ အ​​ေသ မဟုတ်ပါဘူး​​။ အဆိုက ​​ေရှ့​​က​​ေန ြကိုြပီး​​ အတီး​​ကို ​​ေခါ်သွား​​လို့​​လည်း​​ရတယ်။ အတီး​​​ေနာက်က​​ေန ယီး​​​ေလး​​ခိုြပိး​​ လိုက်လာလို့​​လည်း​​ရတယ်။ သီချင်း​​တစ်ပုဒ်ထဲ​​ေပမယ့​်​ အဆိုြပိုင်မယ့​်​သူကို ပံ့​​ပိုး​​ြပီး​​တီး​​တဲ့​​အသွား​​၊​ အတီး​​ြပိုင်မယ့​်​သူကို ပံ့​​ပိုး​​ြပီး​​ဆိုတဲ့​​အဆို ဘာမှမဆိုင်ပါဘူး​​။ ခု​​ေတာ့​​ တကယ် တတ်တဲ့​​ကျွမ်း​​တဲ့​​ ပုဂ္ဂိုလ်များ​​လည်း​​ လွန်ကုန်ပါြပီ။ ​​ေနာက်လူ​​ေတွကလည်း​​ ဘယ်သူမှ စိတ်မဝင်စား​​​ေတာ့​​ဘူး​​။

    သီချင်း​​အ​​ေဆွး​​ြကီး​​​ေတွကိုမှ ြကိုက်တတ်ရန်​​ေကာ လို့​​ ဆိုြက​​ေတာ့​​ ​​ေရွှမန်း​​တင်​​ေမာင် ရွဲကုန်သည်ဇာတ်ထဲမှာ ​​ေရွှခွက်အ​​ေဟာင်း​​ြကီး​​ကို ရွဲနဲ့​​လဲစား​​တဲ့​​ အထည်ြကီး​​ပျက် ​​ေြမး​​အဘွား​​ကို သတိရမိပါတယ်။ ဒီပညာ​​ေတွဟာ တကယ်​​ေတာ့​​ အညှိတက်​​ေနတဲ့​​ ​​ေရွှခွက်ြကီး​​​ေတွပါခင်ဗျာ။ ခုအသစ်​​ေပါ်တဲ့​​ ရွဲလံုး​​ြကီး​​​ေတွ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ မလှဘူး​​​ေပါ့​​။ ကိုယ့​်​အိမ်မှာရှိ​​ေနတဲ့​​ ဖလား​​အစုတ်ြကီး​​ကို ​​ေရွှခွက်ြကီး​​မှန်း​​သိ​​ေစချင်လို့​​ တိုး​​တိုး​​တိတ်တိတ် လက်တို့​​လိုက်ရပါတယ်ဗျာ။ ဘယ်သူမြကိုက်ြကိုက် ြကိုက်ြကိုက် ကိုယ့​်​ဘာသာ​​ေတာ့​​ တြကိုက်တည်း​​ြကိုက်ပါ။ အြကိုက်ချင်း​​တူရင်​​ေတာ့​​ မျှလိုက်ပါရဲ့​​​ေလ။


    ြမိုင်​​ေဟမဝန် ြမိုင်​​ေဟမဝန် ြမိုင်​​ေဟမဝန် ​​ေရတံခွန် စိမ့​်​စမ်း​​ လမ်း​​သွယ်ြဖာ (​​ေမွှး​​ရနံ့​​) ၂ ထံုလှပါ ဆင်ရန် ဆန်း​​တယ်​​ေနာ်​​ေမ ပန်း​​မင်း​​မျာ့​​ ​​ေရွှအာသာ။

    (ရနံ့​​ချိုစွာ တသန့​်​ဟိုမှာ တခွင်လံုး​​​ေတာ ​​ေတာင်ဝနာ့​​​ေဘွတခွင်မှာ ​​ေမာင်အလှ​​ေဖလင် ြမင်ယံုနဲ့​​​ေမာ)၂ ​​ေကျး​​သံငှက်သံ​​ေနှာ ​​ေြပာြက​​ေြပာြကရှာ ​​ေအာင်း​​အုန်း​​သံ​​ေတွြပင်း​​ ဂျီမင်း​​​ေဖဝိဇ္ဇာ ဂူ​​ေကျာင်း​​သခင်္န်း​​​ေနာ်ဗျ သူ​​ေယာင်ပင်လှမ်း​​ ြမန်း​​ြကရှာ။

    (လွမ်း​​စရာ့​​ ြမိုင်ဂံု​​ေဘွ တခိုင်လံုး​​​ေရွှ) ၂။ (သင်း​​၍​​ေကျာ်ကျူး​​​ေဝ ညှင်း​​​ေလ​​ေဆာ်ဦး​​​ေနွ) ၂။ ​​ေနွဦး​​ဆန်း​​သမို့​​ ြမင်ရာြမင်ရာဆန်း​​ လျှမ်း​​တင့​်​ပန်း​​ြမင့​်​လှိုင် ရနံ့​​ချိုစွာ​​ေပါ ​​ေဒါန​​ေသာကခိုင် ဟိုတသန့​်​မှာ ​​ေနာ်​​ေမ ချိုြပန့​်​ြပန့​်​​ေတွက လှိုင်။

    (အို ဂနိုင်တွင်း​​မှာလ ဗျာ) ၂ ။ (သင်း​​ြကည်ြကည်ြကူ) ၂ (နှင်း​​ဆီြဖူ ပင်ဇလပ်​​ေတွနဲ့​​) ၃။ ရင်ကပ်ကယ် (ရင်ကပ်ကယ် ​​ေသလာက) ၂ ​​ေဝဆာဆာ (​​ေဝဆာဆာြကိုင်ရနံ့​​ငယ်) ၃။ ​​ေမာင်မင်း​​တို့​​​ေရ့​​ .. (သင်း​​လှတယ်​​ေလး​​) ၂ ။

    (သင်း​​ပျံ့​​ပျံ့​​ နှင်း​​နံ့​​ နဲ့​​ ြကိုင်စွာလှိုင်စွာ) ၂ ။ (​​ေဂါ်ဇင်ပင်မင်း​​ အင်ြကင်း​​​ေရွှဝါ) ၂ ။ (ယင်း​​မာ) ၂ ။ ြကိုင်လှိုင်ြကိုင်လံုး​​ရယ် ြမိုင်ြမိုင်ြမိုင်လံုး​​ရယ် ြကိုင်လံုး​​ရယ် ြမိုင်လံုး​​ရယ် (ြကိုင်လံုး​​ရယ် ​​ေမွှး​​) ၂ ။

    (လာလာ​​ေလ လှမ်း​​ခဲ့​​ပါ့​​ ြမနန်း​​ငယ် ဒါရူ) ၂ ။ (​​ေမာင့​်​သည်း​​အူငယ်) ၂။ (ြမိုင်ငူကိုယ်မှာ ပန်း​​တာြဖင့​်​) ၃။ အို ခင်ရဲ့​​ … ​​ေမာင်ထမ်း​​မယ် ​​ေမာင်ထမ်း​​ ထမ်း​​မယ် (​​ေမာင်ထမ်း​​မယ်​​ေလး​​) ၂ ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.