• “မှန်ြကိုက်သူ / ြမင့​်​ြမင့​်​စိန်”

    ရုပ်ြမင်သံြကား​​မ​​ေပါ်​​ေသး​​ခင်က​​ေတာ့​​ ြမန်မာ့​​အသံ ဟာ တြပည်လံုး​​အတွက် တစ်ခုတည်း​​​ေသာ ​​ေဖျာ်​​ေြဖ​​ေရး​​ဌာနြကီး​​ ြဖစ်ခဲ့​​ပါတယ်။ ြပန်ြကား​​​ေပး​​ရန််၊​ ပညာ​​ေပး​​ရန် နဲ့​​ ​​ေဖျာ်​​ေြဖမှု​​ေပး​​ရန် လို့​​လည်း​​ ​​ေြကွး​​​ေြကာ်ခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။ အဲဒီ​​ေခတ်တုန်း​​က အိမ်တိုင်း​​မှာ ​​ေရဒီယိုမရှိ​​ေသး​​​ေတာ့​​ လည်ပင်း​​မှာ ​​ေရဒီယိုဆွဲြပီး​​ လျက်ဆား​​လိုက်​​ေရာင်း​​တဲ့​​ သူများ​​​ေတာင် ရှိခဲ့​​ပါ​​ေသး​​တယ်။

    ဒီလို ​​ေရဒီယို​​ေခတ်ဦး​​မှာ သီချင်း​​​ေကာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေပါ်လာတာ ဆန်း​​​ေတာ့​​ မဆန်း​​ဘူး​​​ေနာ်။ စတီရီယို​​ေတး​​​ေတွ မ​​ေပါ်​​ေသး​​​ေတာ့​​ အဆို​​ေတာ်မှန်ရင် ​​ေရဒီယိုဓါတ်ြပား​​​ေလာကကပဲ တက်ခဲ့​​ြကရတာ​​ေပါ့​​။ ဟိုး​​အရင် ဓါတ်စက်ြကီး​​​ေတွကလည်း​​ ​​ေနာက်ထပ်တင်သွင်း​​ခွင့​်​ မ​​ေပး​​​ေတာ့​​လို့​​လား​​ မသိပါဘူး​​။ ကိုလံဘီယာတို့​​ ​​ေခွး​​တံဆိပ်တို့​​လို ဓါတ်ြပား​​ကုမ္ပဏီြကီး​​​ေတွလည်း​​ မ​​ေတွ့​​ရ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အဲဒီတုန်း​​က​​ေပါ်ခဲ့​​တဲ့​​ “မှန်ြကိုက်သူ” သီချင်း​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ြမန်မာအမျိုး​​သမီး​​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ ချစ်စဖွယ် အမူအယာ စရိုက်က​​ေလး​​ကို သရုပ်​​ေဖာ်ထား​​လို့​​ ​​ေတာ်​​ေတာ် လူြကိုက်များ​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ခုထက်ထိလည်း​​ ​​ေခတ်မီ​​ေနတုန်း​​မို့​​ ​​ေခတ်မ​​ေရွး​​​ေသာ​​ေတး​​များ​​ ဆို ြပန်လည်စုစည်း​​ထုတ်​​ေဝ​​ေနြကဆဲ​​ေပါ့​​။

    ဒီသီချင်း​​ဆိုတဲ့​​ အံတီ ြမင့​်​ြမင့​်​စိန် က ဘဘ ​​ေစာင်း​​ဦး​​ဘသန်း​​ ရဲ့​​ တပည့​်​ရင်း​​ပါ။ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​က သူ့​​ကို ​​ေရဒီယိုအဆို​​ေတာ် အ​​ေနနဲ့​​ပဲ သိြကြပီး​​ မဟာဂီတ သီချင်း​​ြကီး​​ သီချင်း​​ခန့​်​​ေတွကို ​​ေသတ္တာ​​ေမှာက် ဆိုနိုင်တီး​​နိုင်မှန်း​​ အြပင်လူ​​ေတွက သိပ်မသိြကပါဘူး​​။ ဆိုက​​ေရး​​တီး​​ ြပိုင်ပွဲ​​ေတွမှာ ပံု့​​ပံု့​​ြကီး​​ထိုင်ြပီး​​ ပံ့​​ပိုး​​ဆို​​ေတွ ဆို​​ေပး​​​ေနတဲ့​​ အံတီြကီး​​ကို အဲဒီ ​​ေဒါ်ြမင့​်​ြမင့​်​စိန် မှန်း​​လည်း​​ အစက မသိခဲ့​​ပါဘူး​​။ ဒီသီချင်း​​ဆိုတုန်း​​က သီချင်း​​စာအုပ်​​ေတွထဲမှာ ပါတဲ့​​ ဓါတ်ပံုက​​ေလး​​က ပိန်ပိန်သွယ်သွယ်က​​ေလး​​​ေလ။ ​​ေနာက် လူချင်း​​ရင်း​​နှီး​​လာတဲ့​​အခါကျမှ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ဟာ တကယ်ပဲ သူ့​​ကို ြကည့​်​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ြဖစ်​​ေနတာကိုး​​။ အသက်​​ေြခာက်ဆယ်ဝန်း​​ကျင် ဖိုင့​်​ဖိုင့​်​ြကီး​​ ြဖစ်လာ​​ေပမယ့​်​လည်း​​ အံတီဟာ ငယ်ငယ်တုန်း​​ကလို မှန်ြကိုက်ဆဲ၊​ ​​ေြကာ့​​​ေြကာ့​​​ေမာ့​​​ေမာ့​​နဲ့​​ ပုဝါြခံုဆဲ နံသာမှုန်ဆဲပါပဲ။ ပန်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ြကိုက်တတ်တာများ​​လည်း​​ အလွန်၊​ ​​ေမွး​​ထား​​တဲ့​​သမီး​​များ​​​ေတာင် ရှံုး​​​ေအာင် မှန်ြကိုက်တဲ့​​အံတီဟာ သီချင်း​​​ေတွကိုလည်း​​ ငယ်ငယ်တုန်း​​ကလို နင်လား​​ငါလား​​ ဆိုနိုင်တုန်း​​ပါ။ ဒီသီချင်း​​နဲ့​​ အံတီ့​​ကိုြကည့​်​ြပီး​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​တာက​​ေတာ့​​ အလှအပြကိုက်တယ် ဆိုတာ အသက်အရွယ်နဲ့​​မဆိုင်ဘူး​​။ စိတ်ထဲမှာ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို နု​​ေအာင်ပျို​​ေအာင်​​ေနရင် ဇရာဆိုတာ မိတ်ကပ်ဖို့​​ ကျား​​ကန်စရာ မလိုဘူး​​။ စိတ်ပျို​​ေတာ့​​ ကိုယ်နုတယ် ဆိုတာကို ယံုသွား​​ပါတယ်။

    အံတီ့​​ဆီမှာ ​​ေနာက်ထပ်အတုယူစရာ ​​ေကာင်း​​တာက​​ေတာ့​​ ဂီတ​​ေလာက မှာ ​​ေနနည်း​​ ထိုင်နည်း​​ပါပဲ။ အနုပညာ​​ေလာကဆိုတာ အြပင်က ြကည့​်​ရတဲ့​​သူ​​ေတွအတွက် သာယာလှပသ​​ေလာက် တကယ် ​​ေလျှာက်​​ေနရတဲ့​​သူ​​ေတွအတွက်​​ေတာ့​​ ခ​​ေယာင်း​​လမ်း​​ပါ။ သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွဟာ ဆိုလို့​​လည်း​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ နား​​​ေထာင်လို့​​လည်း​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ သူတို့​​နဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​ရမယ် ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ထင်သ​​ေလာက် ​​ေပျာ်စရာမ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​။ စိတ်ညစ်စရာ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရှိတယ် ဆိုတာ ဂီတ​​ေလာကသား​​တိုင်း​​ သိပါတယ်။ လူသား​​​ေတွနဲ့​​ ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေလာကြဖစ်လို့​​ လူ့​​စရိုက်စံု​​ေတွလည်း​​ ြကံု​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ ဒါ​​ေတွအား​​လံုး​​ကို သူြဖတ်သန်း​​လာတဲ့​​အခါ နံမည်၊​ ​​ေငွ​​ေြကး​​၊​ အခွင့​်​အ​​ေရး​​ စတာ​​ေတွကို လံုး​​ဝ ​​ေခါင်း​​ထဲမထည့​်​ပဲ သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွကို ြမတ်နိုး​​တဲ့​​စိတ် တခုတည်း​​နဲ့​​ အား​​တင်း​​ြဖတ်သန်း​​ခဲ့​​တာကို သူနဲ့​​ ရင်း​​နှီး​​တဲ့​​သူတိုင်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ြကပါတယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ အနုပညာသမား​​ဆိုတာ ဈန်အ​​ေငွ့​​နဲ့​​​ေပျာ်ြကရတဲ့​​ ရ​​ေသ့​​များ​​လိုပါပဲ။ ဆိုတီး​​စား​​ြပန်လုပ်ရင်း​​ ရတဲ့​​ ပီတိက​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေြကနပ်​​ေနြကရတာ​​ေလ။ အဲဒီအထဲမှာ အာရံုမထား​​ပဲ တြခား​​ဟာ​​ေတွ​​ေနာက် ​​ေကာက်​​ေကာက်ပါ​​ေအာင် လိုက်သွား​​မိရင်​​ေတာ့​​ ဈန်​​ေလျှာတဲ့​​ရ​​ေသ့​​များ​​နည်း​​တူ ပူ​​ေလာင်ရတာ​​ေပါ့​​။ ဒီသီချင်း​​​ေလး​​ြပန်နား​​​ေထာင်ရင်း​​ အံတီ့​​ကို သတိရမိသွား​​လို့​​ ​​ေလရှည်​​ေနမိတာ ကိုယ့​်​ဆရာရင်း​​မို့​​ ကိုယ့​်​ငါး​​ချဉ် ကိုယ်ချဉ်ရန်​​ေကာ လို့​​​ေြပာရင်လည်း​​ ခံရ​​ေတာ့​​မှာပါပဲ။

    သီချင်း​​​ေရး​​သူကို​​ေတာ့​​ ြပန်စံုစမ်း​​ြပီး​​ ြဖည့​်​​ေရး​​​ေပး​​ပါ့​​မယ်​​ေနာ်။ ​​ေခါင်း​​ထဲရှိတဲ့​​ စာသား​​​ေတွ အသံ​​ေတွကလွဲရင် ဘာစာအုပ် တစ်အုပ်မှမရှိတဲ့​​ အရပ်က​​ေန ​​ေရး​​​ေနရလို့​​ပါ။ အင်တာနက်​​ေပါ်မှာ ရှာလို့​​​ေဖွလို့​​ ရသမျှက​​ေလး​​​ေတွကို ြပန်လည်ခံစား​​ြပီး​​ မသိ​​ေသး​​သူများ​​ နား​​​ေထာင်ချင်လာ​​ေအာင်၊​ သိြပီး​​သူများ​​ ြပန်အမှတ်ရလာ​​ေအာင် ​​ေနွှး​​​ေပး​​လိုက်ပါ့​​မယ်။ သီချင်း​​စာသား​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ရိုး​​ရိုး​​ရှင်း​​ရှင်း​​ ကွက်ကွက်ကွင်း​​ကွင်း​​ ပါပဲ။ ရုပ်ရှင်သွား​​ကာနီး​​ မှန်​​ေရှ့​​ကမခွာနိုင်တဲ့​​ မိန်း​​မပျိုက​​ေလး​​နဲ့​​ ရုပ်ရှင်ြပချိန်နီး​​လို့​​ စိတ်မရှည်နိုင်တဲ့​​ ​​ေမာင်​​ေတာ် နဲ့​​ ​​ေတွ့​​ရာမှာ စိတ်တို​​ေနမှန်း​​သိ​​ေပမယ့​်​ ခန​​ေလး​​​ေနာ်။ လာပါဦး​​။ ြပီး​​လုပါြပီ။ အြပာ​​ေရာင်ဆွယ်တာ​​ေလး​​ တချက်ရှာ​​ေပး​​လှည့​်​ပါဦး​​ လို့​​ စစ်ကူ​​ေတာင်း​​တဲ့​​ သ​​ေဘာ​​ေလး​​ပါ။ ဒီဘက်​​ေခတ်မှာ ​​ေအာင်ရင် နဲ့​​ ​​ေမဆွိတို့​​ “ြကာတယ် ြကာတယ် ြမန်ြမန်လာကွာ။ လာြပီ လာြပီ လာြပီ လာြပီ ။ အူး​​..ဟူး​​..ဟူး​​..။” လို့​​ြပန်ဆိုြကတဲ့​​ အတိုင်း​​​ေပါ့​​။ မရိုး​​နိုင်တဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​အရာက​​ေလး​​ ကို နား​​ဝင်ချိုချို​​ေလး​​ ဆိုထား​​တာ နား​​ဆင်ြကည့​်​ပါဦး​​။

    အံတီ့​​ဆီမှာ ​​ေနာက်ထပ်အတုယူစရာ ​​ေကာင်း​​တာက​​ေတာ့​​ ဂီတ​​ေလာက မှာ ​​ေနနည်း​​ ထိုင်နည်း​​ပါပဲ။ အနုပညာ​​ေလာကဆိုတာ အြပင်က ြကည့​်​ရတဲ့​​သူ​​ေတွအတွက် သာယာလှပသ​​ေလာက် တကယ် ​​ေလျှာက်​​ေနရတဲ့​​သူ​​ေတွအတွက်​​ေတာ့​​ ခ​​ေရာင်း​​လမ်း​​ပါ။ သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွဟာ ဆိုလို့​​လည်း​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ နား​​​ေထာင်လို့​​လည်း​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ သူတို့​​နဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​ရမယ် ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ထင်သ​​ေလာက် ​​ေပျာ်စရာမ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​။ စိတ်ညစ်စရာ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရှိတယ် ဆိုတာ ဂီတ​​ေလာကသား​​တိုင်း​​ သိပါတယ်။

    လူသား​​​ေတွနဲ့​​ ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေလာကြဖစ်လို့​​ လူ့​​စရိုက်စံု​​ေတွလည်း​​ ြကံု​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ ဒါ​​ေတွအား​​လံုး​​ကို သူြဖတ်သန်း​​လာတဲ့​​အခါ နံမည်၊​ ​​ေငွ​​ေြကး​​၊​ အခွင့​်​အ​​ေရး​​ စတာ​​ေတွကို လံုး​​ဝ ​​ေခါင်း​​ထဲမထည့​်​ပဲ သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွကို ြမတ်နိုး​​တဲ့​​စိတ် တခုတည်း​​နဲ့​​ အား​​တင်း​​ြဖတ်သန်း​​ခဲ့​​တာကို သူနဲ့​​ ရင်း​​နှီး​​တဲ့​​သူတိုင်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ြကပါတယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ အနုပညာသမား​​ဆိုတာ ဈာန်အ​​ေငွ့​​နဲ့​​​ေပျာ်ြကရတဲ့​​ ရ​​ေသ့​​များ​​လိုပါပဲ။ ဆိုတီး​​စား​​ြပန်လုပ်ရင်း​​ ရတဲ့​​ ပီတိက​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေြကနပ်​​ေနြကရတာ​​ေလ။ အဲဒီအထဲမှာ အာရံုမထား​​ပဲ တြခား​​ဟာ​​ေတွ​​ေနာက် ​​ေကာက်​​ေကာက်ပါ​​ေအာင် လိုက်သွား​​မိရင်​​ေတာ့​​ ဈာန်​​ေလျှာတဲ့​​ရ​​ေသ့​​များ​​နည်း​​တူ ပူ​​ေလာင်ရတာ​​ေပါ့​​။ ဒီသီချင်း​​​ေလး​​ြပန်နား​​​ေထာင်ရင်း​​ အံတီ့​​ကို သတိရမိသွား​​လို့​​ ​​ေလရှည်​​ေနမိတာ ကိုယ့​်​ဆရာရင်း​​မို့​​ ကိုယ့​်​ငါး​​ချဉ် ကိုယ်ချဉ်ရန်​​ေကာ လို့​​​ေြပာရင်လည်း​​ ခံရ​​ေတာ့​​မှာပါပဲ။

    သီချင်း​​​ေရး​​သူကို​​ေတာ့​​ ြပန်စံုစမ်း​​ြပီး​​ ြဖည့​်​​ေရး​​​ေပး​​ပါ့​​မယ်​​ေနာ်။ ​​ေခါင်း​​ထဲရှိတဲ့​​ စာသား​​​ေတွ အသံ​​ေတွကလွဲရင် ဘာစာအုပ် တစ်အုပ်မှမရှိတဲ့​​ အရပ်က​​ေန ​​ေရး​​​ေနရလို့​​ပါ။ အင်တာနက်​​ေပါ်မှာ ရှာလို့​​​ေဖွလို့​​ ရသမျှက​​ေလး​​​ေတွကို ြပန်လည်ခံစား​​ြပီး​​ မသိ​​ေသး​​သူများ​​ နား​​​ေထာင်ချင်လာ​​ေအာင်၊​ သိြပီး​​သူများ​​ ြပန်အမှတ်ရလာ​​ေအာင် ​​ေနွှး​​​ေပး​​လိုက်ပါ့​​မယ်။ သီချင်း​​စာသား​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ရိုး​​ရိုး​​ရှင်း​​ရှင်း​​ ကွက်ကွက်ကွင်း​​ကွင်း​​ ပါပဲ။ ရုပ်ရှင်သွား​​ကာနီး​​ မှန်​​ေရှ့​​ကမခွာနိုင်တဲ့​​ မိန်း​​မပျိုက​​ေလး​​နဲ့​​ ရုပ်ရှင်ြပချိန်နီး​​လို့​​ စိတ်မရှည်နိုင်တဲ့​​ ​​ေမာင်​​ေတာ် နဲ့​​ ​​ေတွ့​​ရာမှာ စိတ်တို​​ေနမှန်း​​သိ​​ေပမယ့​်​ ခန​​ေလး​​​ေနာ်။ လာပါဦး​​။ ြပီး​​လုပါြပီ။ အြပာ​​ေရာင်ဆွယ်တာ​​ေလး​​ တချက်ရှာ​​ေပး​​လှည့​်​ပါဦး​​ လို့​​ စစ်ကူ​​ေတာင်း​​တဲ့​​ သ​​ေဘာ​​ေလး​​ပါ။ ဒီဘက်​​ေခတ်မှာ ​​ေအာင်ရင် နဲ့​​ ​​ေမဆွိတို့​​ “ြကာတယ် ြကာတယ် ြမန်ြမန်လာကွာ။ လာြပီ လာြပီ လာြပီ လာြပီ ။ အူး​​..ဟူး​​..ဟူး​​..။” လို့​​ြပန်ဆိုြကတဲ့​​ အတိုင်း​​​ေပါ့​​။ မရိုး​​နိုင်တဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​အရာက​​ေလး​​ ကို နား​​ဝင်ချိုချို​​ေလး​​ ဆိုထား​​တာ နား​​ဆင်ြကည့​်​ပါဦး​​။

    အံတီစိန်အဖို့​​ မှန်ထက်ပိုြကိုက်လို့​​ တသက်လံုး​​ဖက်တွယ်ထား​​တဲ့​​အရာတစ်ခု ရှိပါ​​ေသး​​တယ်။ အဲဒါက​​ေတာ့​​ ​​ေစာင်း​​​ေကာက်က​​ေလး​​ပါ။ ဘဘဦး​​ဘသန်း​​တို့​​ ဆရာဦး​​ြမင့​်​​ေမာင်တို့​​ ​​ေနာက်ပိုင်း​​မှာ သူတို့​​ ပညာအ​​ေမွ​​ေတွရလိုက်တဲ့​​ ​​ေလာက်​​ေလာက်လား​​လား​​ ​​ေစာင်း​​သမား​​တပည့​်​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ် ရှား​​သွား​​ပါြပီ။ ထား​​ဝယ်က ဦး​​​ေအး​​ြကူ၊​ ကွမ်း​​ြခံကုန်း​​က ဦး​​ြမင့​်​လှိုင် နဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​က မ​​ေအး​​​ေအး​​ြမင့​်​တို့​​​ေလာက်သာ နင်လား​​ငါလား​​ တီး​​နိုင်ြကြပီး​​ ခု​​ေတာ့​​ သူတို့​​​ေတာင် အသက်​​ေတာ်​​ေတာ် ြကီး​​လာပါြပီ။ လူငယ်ထဲကဆိုလို့​​ ကိုလှိုင်ဝင်း​​​ေမာင်တစ်​​ေယာက်ပဲ ရှိမလား​​မသိပါဘူး​​။ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​က ြပိုင်ပွဲဝင်ရံု နံမည်ရရံု​​ေလာက်သာ လက်ပူတိုက်​​ေလ့​​ကျင့​်​ြပီး​​ ြပိုင်ပွဲြပီး​​တာနဲ့​​ ကိုယ့​်​ဘဝနဲ့​​ကိုယ် ရုန်း​​ကန်လည်ပတ်ြကရြပန်ပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ ဒီ​​ေခတ်ြကီး​​မှာ ​​ေစာင်း​​ပညာသက်သက်နဲ့​​ ဘယ်လိုမှ အသက်​​ေမွး​​လို့​​ မရနိုင်​​ေတာ့​​ပဲကိုး​​။ နံမယ်ရြပီး​​ အသက်​​ေမွး​​​ေနသူ​​ေတွကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ အခါ​​ေတာ်​​ေပး​​ နဲ့​​ ​​ေကာင်း​​ြကိး​​သခင်္ါ​​ေလး​​တစ်ပိုဒ်စ နှစ်ပိုဒ်စ၊​ ​​ေအာင်​​ေစပိုင်​​ေစ​​ေလာက်ရရင် ပွဲတကာလှည့​်​တီး​​စား​​​ေရာ။ တကယ့​်​​ေစာင်း​​ဆရာအစစ်လို့​​ သူတို့​​ကိုယ်တိုင်​​ေတာင် မ​​ေြပာရဲြကပါဘူး​​။

    တကယ်​​ေတာ့​​ ​​ေစာင်း​​အတတ်ဆိုတာမျိုး​​က တစ်​​ေန့​​တစ်ရက်​​ေတာင် ပစ်ထား​​လို့​​မရပါဘူး​​တဲ့​​။ ဆရာြကီး​​စိန်​​ေဗဒါဟာ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ ပွဲတီး​​ရာက ​​ေနာက်ကျသည်ြဖစ်​​ေစ၊​ အိမ်ြပန်​​ေရာက်တာနဲ့​​ သူ့​​လက်က​​ေလး​​ ​​ေရစင်စင်​​ေဆး​​၊​ အာခံတွင်း​​ထဲမှာ ​​ေနွး​​​ေလာက်​​ေအာင်ငံုထား​​ြပီး​​မှ ​​ေစာင်း​​ကို စိမ်​​ေြပန​​ေြပတီး​​ပါသတဲ့​​။ တစ်ရက်​​ေတာင် အပျက်မခံပါဘူး​​တဲ့​​။ ဆိုင်း​​​ေလာကမှာ ြပိုင်ဘက်မရှိတဲ့​​ ရွာစား​​ြကီး​​ရဲ့​​ အနှစ်သက်ဆံုး​​တူရိယာက​​ေတာ့​​ ​​ေစာင်း​​​ေကာက်သာြဖစ်ပါသတဲ့​​။ ​​ေစာင်း​​ဆရာမှန်ရင် ​​ေစာင်း​​တီး​​တာဟာ တာဝန်တစ်ခု အသက်​​ေမွး​​မှုတစ်ခု ​​ေဖျာ်​​ေြဖမှုတစ်ခုအမှတ်နဲ့​​ တီး​​​ေနတာမဟုတ်ပဲ ​​ေစာင်း​​သံက​​ေလး​​ရဲ့​​ ညှို့​​ငင်ရာကို ​​ေမျာပါသွား​​တဲ့​​သူများ​​ပမာ အာရံုဝင်စား​​လို့​​ တီး​​ြကပါတယ်။

    ဒါ​​ေြကာင့​်​ ဆရာ​​ေစာင်း​​သိန်း​​​ေဖ ​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေငွညှို့​​ပင် သီချင်း​​ထဲမှာ သူ​​ေစာင်း​​တီး​​လိုက်တဲ့​​အခါ `ထက်မိုး​​ဖျား​​က တစ်သက်ရိုး​​မှား​​စရာ မာလာ သူဇာ သုနန္ဒာ၊​ နတ်သမီး​​က​​ေလး​​​ေတွ တစ်ဘက်​​ေလး​​ငါး​​ရာ ပျံကာ ပျံကာ ကျလာတာ´ လို့​​ ဆိုခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။ သူ့​​လိုပဲ ​​ေစာင်း​​ကို ထမင်း​​​ေမ့​​ဟင်း​​​ေမ့​​တီး​​​ေလ့​​ရှိတဲ့​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှုဌာနက ဆရာဦး​​ြမသန်း​​တို့​​ ဆရာြဖူး​​​ေမာင်ရဲနိုင်တို့​​ကိုလည်း​​ သတိရမိပါတယ်။ ​​ေစာင်း​​တူရိယာဆိုတာ ြမန်မာမှာပဲြဖစ်ြဖစ် ဘာသာြခား​​တဲ့​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​မှာပဲြဖစ်ြဖစ် အင်မတန်​​ေရှး​​ကျြပီး​​ နတ်​​ေဒဝတာ​​ေတွ တီး​​​ေလ့​​ရှိြကတဲ့​​ တူရိယာမဟုတ်ပါလား​​။ အခု​​ေတာ့​​ လူ့​​ြပည်မှာ ​​ေစာင်း​​အတတ်​​ေတွ ကွယ်​​ေပျာက်လုလုြဖစ်​​ေနြပီ။ နတ်ြပည်မှာ​​ေရာ အဲသလိုပဲလား​​။ ဦး​​ရှင်ြကီး​​​ေရာ ဒီ​​ေဂျ​​ေတွဘာ​​ေတွ ပွတ်​​ေနြပီလား​​။ မင်း​​တရား​​ြကီး​​ နတ်ရွာစံတဲ့​​အခါ ဓါတ်ပံုနဲ့​​တကွ ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ်တင်လိုက်ပါ​​ေနာ်။ အမုန်း​​ရှဲပလိုက်မယ်။ စိတ်ချ။


    (ရုပ်ရှင်သွား​​ဖို့​​ အလှြပင်ရန်ပင် မှန်တင်ခံုနဲ့​​ ကျွန်မမျက်နှာချင်း​​ဆိုင်၊​ ကိုယ်ဟန်​​ေကျာ့​​​ေကျာ့​​ ​​ေမာ့​​​ေမာ့​​​ေလး​​ထိုင် တို့​​ပတ်က​​ေလး​​နဲ့​​ ဘီး​​က​​ေလး​​တကိုင်ကိုင် ထံုမွှန်း​​နံသာ ပျံ့​​​ေမွှး​​ တြကိုင်ြကိုင်) ၂။

    (လံုချည် အကင်္ျီ အ​​ေရာင်အ​​ေသွး​​ ​​ေရွး​​ခက်လို့​​ ရတက်ြဖာလှိုင် အကွက်ဆန်း​​က​​ေလး​​​ေတွက သူ့​​ထင်ငါ အလှချင်း​​ြပိုင် အယဉ်ဆံုး​​ အဆင်က​​ေလး​​ ​​ေရွး​​လိုက်မယ် ပိုင်ပိုင်) ၂ ၊​ ​​ေဟာဒီမှန်​​ေရှ့​​ ​​ေရာက်​​ေလသမျှ ကျွန်မတကယ်မခွာနိုင် သူ့​​မှာြဖင့​်​ ဧည့​်​ခန်း​​ထဲ တမှိုင်မှိုင်၊​ ကျွန်မအလှြပင်လွန်း​​သတဲ့​​ရှင့​်​ တဗျစ်​​ေတာက်​​ေတာက် ​​ေြပာရင်း​​သူငိုင်၊​ ရုပ်ရှင်ချိန် နီး​​သည့​်​တိုင်တိုင် ကျွန်မကလည်း​​ မြပီး​​​ေသး​​ပါနိုင် လာစမ်း​​ပါဦး​​​ေမာင်ရဲ့​​ ​​ေမ့​​ချစ်တဲ့​​ သက်ပိုင် သက်ပိုင် အြပာ​​ေရာင် ဆွယ်တာက​​ေလး​​ ရှာ​​ေပး​​စမ်း​​ပါ့​​ ပျို့​​ချစ်သူ​​ေကခိုင်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.