ရုပ်ြမင်သံြကားမေပါ်ေသးခင်ကေတာ့ ြမန်မာ့အသံ ဟာ တြပည်လံုးအတွက် တစ်ခုတည်းေသာ ေဖျာ်ေြဖေရးဌာနြကီး ြဖစ်ခဲ့ပါတယ်။ ြပန်ြကားေပးရန််၊ ပညာေပးရန် နဲ့ ေဖျာ်ေြဖမှုေပးရန် လို့လည်း ေြကွးေြကာ်ခဲ့တာေပါ့။ အဲဒီေခတ်တုန်းက အိမ်တိုင်းမှာ ေရဒီယိုမရှိေသးေတာ့ လည်ပင်းမှာ ေရဒီယိုဆွဲြပီး လျက်ဆားလိုက်ေရာင်းတဲ့ သူများေတာင် ရှိခဲ့ပါေသးတယ်။
ဒီလို ေရဒီယိုေခတ်ဦးမှာ သီချင်းေကာင်းကေလးေတွ ေပါ်လာတာ ဆန်းေတာ့ မဆန်းဘူးေနာ်။ စတီရီယိုေတးေတွ မေပါ်ေသးေတာ့ အဆိုေတာ်မှန်ရင် ေရဒီယိုဓါတ်ြပားေလာကကပဲ တက်ခဲ့ြကရတာေပါ့။ ဟိုးအရင် ဓါတ်စက်ြကီးေတွကလည်း ေနာက်ထပ်တင်သွင်းခွင့် မေပးေတာ့လို့လား မသိပါဘူး။ ကိုလံဘီယာတို့ ေခွးတံဆိပ်တို့လို ဓါတ်ြပားကုမ္ပဏီြကီးေတွလည်း မေတွ့ရေတာ့ဘူး။ အဲဒီတုန်းကေပါ်ခဲ့တဲ့ “မှန်ြကိုက်သူ” သီချင်းကေလးကေတာ့ ြမန်မာအမျိုးသမီးေလးေတွရဲ့ ချစ်စဖွယ် အမူအယာ စရိုက်ကေလးကို သရုပ်ေဖာ်ထားလို့ ေတာ်ေတာ် လူြကိုက်များခဲ့ပါတယ်။ ခုထက်ထိလည်း ေခတ်မီေနတုန်းမို့ ေခတ်မေရွးေသာေတးများ ဆို ြပန်လည်စုစည်းထုတ်ေဝေနြကဆဲေပါ့။
ဒီသီချင်းဆိုတဲ့ အံတီ ြမင့်ြမင့်စိန် က ဘဘ ေစာင်းဦးဘသန်း ရဲ့ တပည့်ရင်းပါ။ ေတာ်ေတာ်များများက သူ့ကို ေရဒီယိုအဆိုေတာ် အေနနဲ့ပဲ သိြကြပီး မဟာဂီတ သီချင်းြကီး သီချင်းခန့်ေတွကို ေသတ္တာေမှာက် ဆိုနိုင်တီးနိုင်မှန်း အြပင်လူေတွက သိပ်မသိြကပါဘူး။ ဆိုကေရးတီး ြပိုင်ပွဲေတွမှာ ပံု့ပံု့ြကီးထိုင်ြပီး ပံ့ပိုးဆိုေတွ ဆိုေပးေနတဲ့ အံတီြကီးကို အဲဒီ ေဒါ်ြမင့်ြမင့်စိန် မှန်းလည်း အစက မသိခဲ့ပါဘူး။ ဒီသီချင်းဆိုတုန်းက သီချင်းစာအုပ်ေတွထဲမှာ ပါတဲ့ ဓါတ်ပံုကေလးက ပိန်ပိန်သွယ်သွယ်ကေလးေလ။ ေနာက် လူချင်းရင်းနှီးလာတဲ့အခါကျမှ ဒီသီချင်းကေလးဟာ တကယ်ပဲ သူ့ကို ြကည့်ေရးထားတဲ့ သီချင်းကေလးြဖစ်ေနတာကိုး။ အသက်ေြခာက်ဆယ်ဝန်းကျင် ဖိုင့်ဖိုင့်ြကီး ြဖစ်လာေပမယ့်လည်း အံတီဟာ ငယ်ငယ်တုန်းကလို မှန်ြကိုက်ဆဲ၊ ေြကာ့ေြကာ့ေမာ့ေမာ့နဲ့ ပုဝါြခံုဆဲ နံသာမှုန်ဆဲပါပဲ။ ပန်းကေလးေတွ ြကိုက်တတ်တာများလည်း အလွန်၊ ေမွးထားတဲ့သမီးများေတာင် ရှံုးေအာင် မှန်ြကိုက်တဲ့အံတီဟာ သီချင်းေတွကိုလည်း ငယ်ငယ်တုန်းကလို နင်လားငါလား ဆိုနိုင်တုန်းပါ။ ဒီသီချင်းနဲ့ အံတီ့ကိုြကည့်ြပီး သေဘာေပါက်သွားတာကေတာ့ အလှအပြကိုက်တယ် ဆိုတာ အသက်အရွယ်နဲ့မဆိုင်ဘူး။ စိတ်ထဲမှာ ကိုယ့်ကိုယ်ကို နုေအာင်ပျိုေအာင်ေနရင် ဇရာဆိုတာ မိတ်ကပ်ဖို့ ကျားကန်စရာ မလိုဘူး။ စိတ်ပျိုေတာ့ ကိုယ်နုတယ် ဆိုတာကို ယံုသွားပါတယ်။
အံတီ့ဆီမှာ ေနာက်ထပ်အတုယူစရာ ေကာင်းတာကေတာ့ ဂီတေလာက မှာ ေနနည်း ထိုင်နည်းပါပဲ။ အနုပညာေလာကဆိုတာ အြပင်က ြကည့်ရတဲ့သူေတွအတွက် သာယာလှပသေလာက် တကယ် ေလျှာက်ေနရတဲ့သူေတွအတွက်ေတာ့ ခေယာင်းလမ်းပါ။ သီချင်းေလးေတွဟာ ဆိုလို့လည်း ေကာင်းပါတယ်။ နားေထာင်လို့လည်း ေကာင်းပါတယ်။ သူတို့နဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းရမယ် ဆိုရင်ေတာ့ ထင်သေလာက် ေပျာ်စရာမေကာင်းပါဘူး။ စိတ်ညစ်စရာေတွ အများြကီးရှိတယ် ဆိုတာ ဂီတေလာကသားတိုင်း သိပါတယ်။ လူသားေတွနဲ့ ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ ေလာကြဖစ်လို့ လူ့စရိုက်စံုေတွလည်း ြကံုေတွ့ရပါတယ်။ ဒါေတွအားလံုးကို သူြဖတ်သန်းလာတဲ့အခါ နံမည်၊ ေငွေြကး၊ အခွင့်အေရး စတာေတွကို လံုးဝ ေခါင်းထဲမထည့်ပဲ သီချင်းေလးေတွကို ြမတ်နိုးတဲ့စိတ် တခုတည်းနဲ့ အားတင်းြဖတ်သန်းခဲ့တာကို သူနဲ့ ရင်းနှီးတဲ့သူတိုင်း သေဘာေပါက်ြကပါတယ်။ တကယ်ေတာ့ အနုပညာသမားဆိုတာ ဈန်အေငွ့နဲ့ေပျာ်ြကရတဲ့ ရေသ့များလိုပါပဲ။ ဆိုတီးစားြပန်လုပ်ရင်း ရတဲ့ ပီတိကေလးနဲ့ ေြကနပ်ေနြကရတာေလ။ အဲဒီအထဲမှာ အာရံုမထားပဲ တြခားဟာေတွေနာက် ေကာက်ေကာက်ပါေအာင် လိုက်သွားမိရင်ေတာ့ ဈန်ေလျှာတဲ့ရေသ့များနည်းတူ ပူေလာင်ရတာေပါ့။ ဒီသီချင်းေလးြပန်နားေထာင်ရင်း အံတီ့ကို သတိရမိသွားလို့ ေလရှည်ေနမိတာ ကိုယ့်ဆရာရင်းမို့ ကိုယ့်ငါးချဉ် ကိုယ်ချဉ်ရန်ေကာ လို့ေြပာရင်လည်း ခံရေတာ့မှာပါပဲ။
သီချင်းေရးသူကိုေတာ့ ြပန်စံုစမ်းြပီး ြဖည့်ေရးေပးပါ့မယ်ေနာ်။ ေခါင်းထဲရှိတဲ့ စာသားေတွ အသံေတွကလွဲရင် ဘာစာအုပ် တစ်အုပ်မှမရှိတဲ့ အရပ်ကေန ေရးေနရလို့ပါ။ အင်တာနက်ေပါ်မှာ ရှာလို့ေဖွလို့ ရသမျှကေလးေတွကို ြပန်လည်ခံစားြပီး မသိေသးသူများ နားေထာင်ချင်လာေအာင်၊ သိြပီးသူများ ြပန်အမှတ်ရလာေအာင် ေနွှးေပးလိုက်ပါ့မယ်။ သီချင်းစာသားကေလးကေတာ့ ရိုးရိုးရှင်းရှင်း ကွက်ကွက်ကွင်းကွင်း ပါပဲ။ ရုပ်ရှင်သွားကာနီး မှန်ေရှ့ကမခွာနိုင်တဲ့ မိန်းမပျိုကေလးနဲ့ ရုပ်ရှင်ြပချိန်နီးလို့ စိတ်မရှည်နိုင်တဲ့ ေမာင်ေတာ် နဲ့ ေတွ့ရာမှာ စိတ်တိုေနမှန်းသိေပမယ့် ခနေလးေနာ်။ လာပါဦး။ ြပီးလုပါြပီ။ အြပာေရာင်ဆွယ်တာေလး တချက်ရှာေပးလှည့်ပါဦး လို့ စစ်ကူေတာင်းတဲ့ သေဘာေလးပါ။ ဒီဘက်ေခတ်မှာ ေအာင်ရင် နဲ့ ေမဆွိတို့ “ြကာတယ် ြကာတယ် ြမန်ြမန်လာကွာ။ လာြပီ လာြပီ လာြပီ လာြပီ ။ အူး..ဟူး..ဟူး..။” လို့ြပန်ဆိုြကတဲ့ အတိုင်းေပါ့။ မရိုးနိုင်တဲ့ အေြကာင်းအရာကေလး ကို နားဝင်ချိုချိုေလး ဆိုထားတာ နားဆင်ြကည့်ပါဦး။
အံတီ့ဆီမှာ ေနာက်ထပ်အတုယူစရာ ေကာင်းတာကေတာ့ ဂီတေလာက မှာ ေနနည်း ထိုင်နည်းပါပဲ။ အနုပညာေလာကဆိုတာ အြပင်က ြကည့်ရတဲ့သူေတွအတွက် သာယာလှပသေလာက် တကယ် ေလျှာက်ေနရတဲ့သူေတွအတွက်ေတာ့ ခေရာင်းလမ်းပါ။ သီချင်းေလးေတွဟာ ဆိုလို့လည်း ေကာင်းပါတယ်။ နားေထာင်လို့လည်း ေကာင်းပါတယ်။ သူတို့နဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းရမယ် ဆိုရင်ေတာ့ ထင်သေလာက် ေပျာ်စရာမေကာင်းပါဘူး။ စိတ်ညစ်စရာေတွ အများြကီးရှိတယ် ဆိုတာ ဂီတေလာကသားတိုင်း သိပါတယ်။
လူသားေတွနဲ့ ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ ေလာကြဖစ်လို့ လူ့စရိုက်စံုေတွလည်း ြကံုေတွ့ရပါတယ်။ ဒါေတွအားလံုးကို သူြဖတ်သန်းလာတဲ့အခါ နံမည်၊ ေငွေြကး၊ အခွင့်အေရး စတာေတွကို လံုးဝ ေခါင်းထဲမထည့်ပဲ သီချင်းေလးေတွကို ြမတ်နိုးတဲ့စိတ် တခုတည်းနဲ့ အားတင်းြဖတ်သန်းခဲ့တာကို သူနဲ့ ရင်းနှီးတဲ့သူတိုင်း သေဘာေပါက်ြကပါတယ်။ တကယ်ေတာ့ အနုပညာသမားဆိုတာ ဈာန်အေငွ့နဲ့ေပျာ်ြကရတဲ့ ရေသ့များလိုပါပဲ။ ဆိုတီးစားြပန်လုပ်ရင်း ရတဲ့ ပီတိကေလးနဲ့ ေြကနပ်ေနြကရတာေလ။ အဲဒီအထဲမှာ အာရံုမထားပဲ တြခားဟာေတွေနာက် ေကာက်ေကာက်ပါေအာင် လိုက်သွားမိရင်ေတာ့ ဈာန်ေလျှာတဲ့ရေသ့များနည်းတူ ပူေလာင်ရတာေပါ့။ ဒီသီချင်းေလးြပန်နားေထာင်ရင်း အံတီ့ကို သတိရမိသွားလို့ ေလရှည်ေနမိတာ ကိုယ့်ဆရာရင်းမို့ ကိုယ့်ငါးချဉ် ကိုယ်ချဉ်ရန်ေကာ လို့ေြပာရင်လည်း ခံရေတာ့မှာပါပဲ။
သီချင်းေရးသူကိုေတာ့ ြပန်စံုစမ်းြပီး ြဖည့်ေရးေပးပါ့မယ်ေနာ်။ ေခါင်းထဲရှိတဲ့ စာသားေတွ အသံေတွကလွဲရင် ဘာစာအုပ် တစ်အုပ်မှမရှိတဲ့ အရပ်ကေန ေရးေနရလို့ပါ။ အင်တာနက်ေပါ်မှာ ရှာလို့ေဖွလို့ ရသမျှကေလးေတွကို ြပန်လည်ခံစားြပီး မသိေသးသူများ နားေထာင်ချင်လာေအာင်၊ သိြပီးသူများ ြပန်အမှတ်ရလာေအာင် ေနွှးေပးလိုက်ပါ့မယ်။ သီချင်းစာသားကေလးကေတာ့ ရိုးရိုးရှင်းရှင်း ကွက်ကွက်ကွင်းကွင်း ပါပဲ။ ရုပ်ရှင်သွားကာနီး မှန်ေရှ့ကမခွာနိုင်တဲ့ မိန်းမပျိုကေလးနဲ့ ရုပ်ရှင်ြပချိန်နီးလို့ စိတ်မရှည်နိုင်တဲ့ ေမာင်ေတာ် နဲ့ ေတွ့ရာမှာ စိတ်တိုေနမှန်းသိေပမယ့် ခနေလးေနာ်။ လာပါဦး။ ြပီးလုပါြပီ။ အြပာေရာင်ဆွယ်တာေလး တချက်ရှာေပးလှည့်ပါဦး လို့ စစ်ကူေတာင်းတဲ့ သေဘာေလးပါ။ ဒီဘက်ေခတ်မှာ ေအာင်ရင် နဲ့ ေမဆွိတို့ “ြကာတယ် ြကာတယ် ြမန်ြမန်လာကွာ။ လာြပီ လာြပီ လာြပီ လာြပီ ။ အူး..ဟူး..ဟူး..။” လို့ြပန်ဆိုြကတဲ့ အတိုင်းေပါ့။ မရိုးနိုင်တဲ့ အေြကာင်းအရာကေလး ကို နားဝင်ချိုချိုေလး ဆိုထားတာ နားဆင်ြကည့်ပါဦး။
အံတီစိန်အဖို့ မှန်ထက်ပိုြကိုက်လို့ တသက်လံုးဖက်တွယ်ထားတဲ့အရာတစ်ခု ရှိပါေသးတယ်။ အဲဒါကေတာ့ ေစာင်းေကာက်ကေလးပါ။ ဘဘဦးဘသန်းတို့ ဆရာဦးြမင့်ေမာင်တို့ ေနာက်ပိုင်းမှာ သူတို့ ပညာအေမွေတွရလိုက်တဲ့ ေလာက်ေလာက်လားလား ေစာင်းသမားတပည့်ေတွ ေတာ်ေတာ် ရှားသွားပါြပီ။ ထားဝယ်က ဦးေအးြကူ၊ ကွမ်းြခံကုန်းက ဦးြမင့်လှိုင် နဲ့ မန္တေလးက မေအးေအးြမင့်တို့ေလာက်သာ နင်လားငါလား တီးနိုင်ြကြပီး ခုေတာ့ သူတို့ေတာင် အသက်ေတာ်ေတာ် ြကီးလာပါြပီ။ လူငယ်ထဲကဆိုလို့ ကိုလှိုင်ဝင်းေမာင်တစ်ေယာက်ပဲ ရှိမလားမသိပါဘူး။ ေတာ်ေတာ်များများက ြပိုင်ပွဲဝင်ရံု နံမည်ရရံုေလာက်သာ လက်ပူတိုက်ေလ့ကျင့်ြပီး ြပိုင်ပွဲြပီးတာနဲ့ ကိုယ့်ဘဝနဲ့ကိုယ် ရုန်းကန်လည်ပတ်ြကရြပန်ပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ ဒီေခတ်ြကီးမှာ ေစာင်းပညာသက်သက်နဲ့ ဘယ်လိုမှ အသက်ေမွးလို့ မရနိုင်ေတာ့ပဲကိုး။ နံမယ်ရြပီး အသက်ေမွးေနသူေတွကျေတာ့လည်း အခါေတာ်ေပး နဲ့ ေကာင်းြကိးသခင်္ါေလးတစ်ပိုဒ်စ နှစ်ပိုဒ်စ၊ ေအာင်ေစပိုင်ေစေလာက်ရရင် ပွဲတကာလှည့်တီးစားေရာ။ တကယ့်ေစာင်းဆရာအစစ်လို့ သူတို့ကိုယ်တိုင်ေတာင် မေြပာရဲြကပါဘူး။
တကယ်ေတာ့ ေစာင်းအတတ်ဆိုတာမျိုးက တစ်ေန့တစ်ရက်ေတာင် ပစ်ထားလို့မရပါဘူးတဲ့။ ဆရာြကီးစိန်ေဗဒါဟာ ဘယ်ေလာက်ပဲ ပွဲတီးရာက ေနာက်ကျသည်ြဖစ်ေစ၊ အိမ်ြပန်ေရာက်တာနဲ့ သူ့လက်ကေလး ေရစင်စင်ေဆး၊ အာခံတွင်းထဲမှာ ေနွးေလာက်ေအာင်ငံုထားြပီးမှ ေစာင်းကို စိမ်ေြပနေြပတီးပါသတဲ့။ တစ်ရက်ေတာင် အပျက်မခံပါဘူးတဲ့။ ဆိုင်းေလာကမှာ ြပိုင်ဘက်မရှိတဲ့ ရွာစားြကီးရဲ့ အနှစ်သက်ဆံုးတူရိယာကေတာ့ ေစာင်းေကာက်သာြဖစ်ပါသတဲ့။ ေစာင်းဆရာမှန်ရင် ေစာင်းတီးတာဟာ တာဝန်တစ်ခု အသက်ေမွးမှုတစ်ခု ေဖျာ်ေြဖမှုတစ်ခုအမှတ်နဲ့ တီးေနတာမဟုတ်ပဲ ေစာင်းသံကေလးရဲ့ ညှို့ငင်ရာကို ေမျာပါသွားတဲ့သူများပမာ အာရံုဝင်စားလို့ တီးြကပါတယ်။
ဒါေြကာင့် ဆရာေစာင်းသိန်းေဖ ေရးခဲ့တဲ့ ေငွညှို့ပင် သီချင်းထဲမှာ သူေစာင်းတီးလိုက်တဲ့အခါ `ထက်မိုးဖျားက တစ်သက်ရိုးမှားစရာ မာလာ သူဇာ သုနန္ဒာ၊ နတ်သမီးကေလးေတွ တစ်ဘက်ေလးငါးရာ ပျံကာ ပျံကာ ကျလာတာ´ လို့ ဆိုခဲ့တာေပါ့။ သူ့လိုပဲ ေစာင်းကို ထမင်းေမ့ဟင်းေမ့တီးေလ့ရှိတဲ့ ယဉ်ေကျးမှုဌာနက ဆရာဦးြမသန်းတို့ ဆရာြဖူးေမာင်ရဲနိုင်တို့ကိုလည်း သတိရမိပါတယ်။ ေစာင်းတူရိယာဆိုတာ ြမန်မာမှာပဲြဖစ်ြဖစ် ဘာသာြခားတဲ့ အေနာက်တိုင်းမှာပဲြဖစ်ြဖစ် အင်မတန်ေရှးကျြပီး နတ်ေဒဝတာေတွ တီးေလ့ရှိြကတဲ့ တူရိယာမဟုတ်ပါလား။ အခုေတာ့ လူ့ြပည်မှာ ေစာင်းအတတ်ေတွ ကွယ်ေပျာက်လုလုြဖစ်ေနြပီ။ နတ်ြပည်မှာေရာ အဲသလိုပဲလား။ ဦးရှင်ြကီးေရာ ဒီေဂျေတွဘာေတွ ပွတ်ေနြပီလား။ မင်းတရားြကီး နတ်ရွာစံတဲ့အခါ ဓါတ်ပံုနဲ့တကွ ေဖ့စ်ဘုတ်ေပါ်တင်လိုက်ပါေနာ်။ အမုန်းရှဲပလိုက်မယ်။ စိတ်ချ။
(ရုပ်ရှင်သွားဖို့ အလှြပင်ရန်ပင် မှန်တင်ခံုနဲ့ ကျွန်မမျက်နှာချင်းဆိုင်၊ ကိုယ်ဟန်ေကျာ့ေကျာ့ ေမာ့ေမာ့ေလးထိုင် တို့ပတ်ကေလးနဲ့ ဘီးကေလးတကိုင်ကိုင် ထံုမွှန်းနံသာ ပျံ့ေမွှး တြကိုင်ြကိုင်) ၂။
(လံုချည် အကင်္ျီ အေရာင်အေသွး ေရွးခက်လို့ ရတက်ြဖာလှိုင် အကွက်ဆန်းကေလးေတွက သူ့ထင်ငါ အလှချင်းြပိုင် အယဉ်ဆံုး အဆင်ကေလး ေရွးလိုက်မယ် ပိုင်ပိုင်) ၂ ၊ ေဟာဒီမှန်ေရှ့ ေရာက်ေလသမျှ ကျွန်မတကယ်မခွာနိုင် သူ့မှာြဖင့် ဧည့်ခန်းထဲ တမှိုင်မှိုင်၊ ကျွန်မအလှြပင်လွန်းသတဲ့ရှင့် တဗျစ်ေတာက်ေတာက် ေြပာရင်းသူငိုင်၊ ရုပ်ရှင်ချိန် နီးသည့်တိုင်တိုင် ကျွန်မကလည်း မြပီးေသးပါနိုင် လာစမ်းပါဦးေမာင်ရဲ့ ေမ့ချစ်တဲ့ သက်ပိုင် သက်ပိုင် အြပာေရာင် ဆွယ်တာကေလး ရှာေပးစမ်းပါ့ ပျို့ချစ်သူေကခိုင်။
ဒီလို ေရဒီယိုေခတ်ဦးမှာ သီချင်းေကာင်းကေလးေတွ ေပါ်လာတာ ဆန်းေတာ့ မဆန်းဘူးေနာ်။ စတီရီယိုေတးေတွ မေပါ်ေသးေတာ့ အဆိုေတာ်မှန်ရင် ေရဒီယိုဓါတ်ြပားေလာကကပဲ တက်ခဲ့ြကရတာေပါ့။ ဟိုးအရင် ဓါတ်စက်ြကီးေတွကလည်း ေနာက်ထပ်တင်သွင်းခွင့် မေပးေတာ့လို့လား မသိပါဘူး။ ကိုလံဘီယာတို့ ေခွးတံဆိပ်တို့လို ဓါတ်ြပားကုမ္ပဏီြကီးေတွလည်း မေတွ့ရေတာ့ဘူး။ အဲဒီတုန်းကေပါ်ခဲ့တဲ့ “မှန်ြကိုက်သူ” သီချင်းကေလးကေတာ့ ြမန်မာအမျိုးသမီးေလးေတွရဲ့ ချစ်စဖွယ် အမူအယာ စရိုက်ကေလးကို သရုပ်ေဖာ်ထားလို့ ေတာ်ေတာ် လူြကိုက်များခဲ့ပါတယ်။ ခုထက်ထိလည်း ေခတ်မီေနတုန်းမို့ ေခတ်မေရွးေသာေတးများ ဆို ြပန်လည်စုစည်းထုတ်ေဝေနြကဆဲေပါ့။
ဒီသီချင်းဆိုတဲ့ အံတီ ြမင့်ြမင့်စိန် က ဘဘ ေစာင်းဦးဘသန်း ရဲ့ တပည့်ရင်းပါ။ ေတာ်ေတာ်များများက သူ့ကို ေရဒီယိုအဆိုေတာ် အေနနဲ့ပဲ သိြကြပီး မဟာဂီတ သီချင်းြကီး သီချင်းခန့်ေတွကို ေသတ္တာေမှာက် ဆိုနိုင်တီးနိုင်မှန်း အြပင်လူေတွက သိပ်မသိြကပါဘူး။ ဆိုကေရးတီး ြပိုင်ပွဲေတွမှာ ပံု့ပံု့ြကီးထိုင်ြပီး ပံ့ပိုးဆိုေတွ ဆိုေပးေနတဲ့ အံတီြကီးကို အဲဒီ ေဒါ်ြမင့်ြမင့်စိန် မှန်းလည်း အစက မသိခဲ့ပါဘူး။ ဒီသီချင်းဆိုတုန်းက သီချင်းစာအုပ်ေတွထဲမှာ ပါတဲ့ ဓါတ်ပံုကေလးက ပိန်ပိန်သွယ်သွယ်ကေလးေလ။ ေနာက် လူချင်းရင်းနှီးလာတဲ့အခါကျမှ ဒီသီချင်းကေလးဟာ တကယ်ပဲ သူ့ကို ြကည့်ေရးထားတဲ့ သီချင်းကေလးြဖစ်ေနတာကိုး။ အသက်ေြခာက်ဆယ်ဝန်းကျင် ဖိုင့်ဖိုင့်ြကီး ြဖစ်လာေပမယ့်လည်း အံတီဟာ ငယ်ငယ်တုန်းကလို မှန်ြကိုက်ဆဲ၊ ေြကာ့ေြကာ့ေမာ့ေမာ့နဲ့ ပုဝါြခံုဆဲ နံသာမှုန်ဆဲပါပဲ။ ပန်းကေလးေတွ ြကိုက်တတ်တာများလည်း အလွန်၊ ေမွးထားတဲ့သမီးများေတာင် ရှံုးေအာင် မှန်ြကိုက်တဲ့အံတီဟာ သီချင်းေတွကိုလည်း ငယ်ငယ်တုန်းကလို နင်လားငါလား ဆိုနိုင်တုန်းပါ။ ဒီသီချင်းနဲ့ အံတီ့ကိုြကည့်ြပီး သေဘာေပါက်သွားတာကေတာ့ အလှအပြကိုက်တယ် ဆိုတာ အသက်အရွယ်နဲ့မဆိုင်ဘူး။ စိတ်ထဲမှာ ကိုယ့်ကိုယ်ကို နုေအာင်ပျိုေအာင်ေနရင် ဇရာဆိုတာ မိတ်ကပ်ဖို့ ကျားကန်စရာ မလိုဘူး။ စိတ်ပျိုေတာ့ ကိုယ်နုတယ် ဆိုတာကို ယံုသွားပါတယ်။
အံတီ့ဆီမှာ ေနာက်ထပ်အတုယူစရာ ေကာင်းတာကေတာ့ ဂီတေလာက မှာ ေနနည်း ထိုင်နည်းပါပဲ။ အနုပညာေလာကဆိုတာ အြပင်က ြကည့်ရတဲ့သူေတွအတွက် သာယာလှပသေလာက် တကယ် ေလျှာက်ေနရတဲ့သူေတွအတွက်ေတာ့ ခေယာင်းလမ်းပါ။ သီချင်းေလးေတွဟာ ဆိုလို့လည်း ေကာင်းပါတယ်။ နားေထာင်လို့လည်း ေကာင်းပါတယ်။ သူတို့နဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းရမယ် ဆိုရင်ေတာ့ ထင်သေလာက် ေပျာ်စရာမေကာင်းပါဘူး။ စိတ်ညစ်စရာေတွ အများြကီးရှိတယ် ဆိုတာ ဂီတေလာကသားတိုင်း သိပါတယ်။ လူသားေတွနဲ့ ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ ေလာကြဖစ်လို့ လူ့စရိုက်စံုေတွလည်း ြကံုေတွ့ရပါတယ်။ ဒါေတွအားလံုးကို သူြဖတ်သန်းလာတဲ့အခါ နံမည်၊ ေငွေြကး၊ အခွင့်အေရး စတာေတွကို လံုးဝ ေခါင်းထဲမထည့်ပဲ သီချင်းေလးေတွကို ြမတ်နိုးတဲ့စိတ် တခုတည်းနဲ့ အားတင်းြဖတ်သန်းခဲ့တာကို သူနဲ့ ရင်းနှီးတဲ့သူတိုင်း သေဘာေပါက်ြကပါတယ်။ တကယ်ေတာ့ အနုပညာသမားဆိုတာ ဈန်အေငွ့နဲ့ေပျာ်ြကရတဲ့ ရေသ့များလိုပါပဲ။ ဆိုတီးစားြပန်လုပ်ရင်း ရတဲ့ ပီတိကေလးနဲ့ ေြကနပ်ေနြကရတာေလ။ အဲဒီအထဲမှာ အာရံုမထားပဲ တြခားဟာေတွေနာက် ေကာက်ေကာက်ပါေအာင် လိုက်သွားမိရင်ေတာ့ ဈန်ေလျှာတဲ့ရေသ့များနည်းတူ ပူေလာင်ရတာေပါ့။ ဒီသီချင်းေလးြပန်နားေထာင်ရင်း အံတီ့ကို သတိရမိသွားလို့ ေလရှည်ေနမိတာ ကိုယ့်ဆရာရင်းမို့ ကိုယ့်ငါးချဉ် ကိုယ်ချဉ်ရန်ေကာ လို့ေြပာရင်လည်း ခံရေတာ့မှာပါပဲ။
သီချင်းေရးသူကိုေတာ့ ြပန်စံုစမ်းြပီး ြဖည့်ေရးေပးပါ့မယ်ေနာ်။ ေခါင်းထဲရှိတဲ့ စာသားေတွ အသံေတွကလွဲရင် ဘာစာအုပ် တစ်အုပ်မှမရှိတဲ့ အရပ်ကေန ေရးေနရလို့ပါ။ အင်တာနက်ေပါ်မှာ ရှာလို့ေဖွလို့ ရသမျှကေလးေတွကို ြပန်လည်ခံစားြပီး မသိေသးသူများ နားေထာင်ချင်လာေအာင်၊ သိြပီးသူများ ြပန်အမှတ်ရလာေအာင် ေနွှးေပးလိုက်ပါ့မယ်။ သီချင်းစာသားကေလးကေတာ့ ရိုးရိုးရှင်းရှင်း ကွက်ကွက်ကွင်းကွင်း ပါပဲ။ ရုပ်ရှင်သွားကာနီး မှန်ေရှ့ကမခွာနိုင်တဲ့ မိန်းမပျိုကေလးနဲ့ ရုပ်ရှင်ြပချိန်နီးလို့ စိတ်မရှည်နိုင်တဲ့ ေမာင်ေတာ် နဲ့ ေတွ့ရာမှာ စိတ်တိုေနမှန်းသိေပမယ့် ခနေလးေနာ်။ လာပါဦး။ ြပီးလုပါြပီ။ အြပာေရာင်ဆွယ်တာေလး တချက်ရှာေပးလှည့်ပါဦး လို့ စစ်ကူေတာင်းတဲ့ သေဘာေလးပါ။ ဒီဘက်ေခတ်မှာ ေအာင်ရင် နဲ့ ေမဆွိတို့ “ြကာတယ် ြကာတယ် ြမန်ြမန်လာကွာ။ လာြပီ လာြပီ လာြပီ လာြပီ ။ အူး..ဟူး..ဟူး..။” လို့ြပန်ဆိုြကတဲ့ အတိုင်းေပါ့။ မရိုးနိုင်တဲ့ အေြကာင်းအရာကေလး ကို နားဝင်ချိုချိုေလး ဆိုထားတာ နားဆင်ြကည့်ပါဦး။
အံတီ့ဆီမှာ ေနာက်ထပ်အတုယူစရာ ေကာင်းတာကေတာ့ ဂီတေလာက မှာ ေနနည်း ထိုင်နည်းပါပဲ။ အနုပညာေလာကဆိုတာ အြပင်က ြကည့်ရတဲ့သူေတွအတွက် သာယာလှပသေလာက် တကယ် ေလျှာက်ေနရတဲ့သူေတွအတွက်ေတာ့ ခေရာင်းလမ်းပါ။ သီချင်းေလးေတွဟာ ဆိုလို့လည်း ေကာင်းပါတယ်။ နားေထာင်လို့လည်း ေကာင်းပါတယ်။ သူတို့နဲ့ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်းရမယ် ဆိုရင်ေတာ့ ထင်သေလာက် ေပျာ်စရာမေကာင်းပါဘူး။ စိတ်ညစ်စရာေတွ အများြကီးရှိတယ် ဆိုတာ ဂီတေလာကသားတိုင်း သိပါတယ်။
လူသားေတွနဲ့ ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ ေလာကြဖစ်လို့ လူ့စရိုက်စံုေတွလည်း ြကံုေတွ့ရပါတယ်။ ဒါေတွအားလံုးကို သူြဖတ်သန်းလာတဲ့အခါ နံမည်၊ ေငွေြကး၊ အခွင့်အေရး စတာေတွကို လံုးဝ ေခါင်းထဲမထည့်ပဲ သီချင်းေလးေတွကို ြမတ်နိုးတဲ့စိတ် တခုတည်းနဲ့ အားတင်းြဖတ်သန်းခဲ့တာကို သူနဲ့ ရင်းနှီးတဲ့သူတိုင်း သေဘာေပါက်ြကပါတယ်။ တကယ်ေတာ့ အနုပညာသမားဆိုတာ ဈာန်အေငွ့နဲ့ေပျာ်ြကရတဲ့ ရေသ့များလိုပါပဲ။ ဆိုတီးစားြပန်လုပ်ရင်း ရတဲ့ ပီတိကေလးနဲ့ ေြကနပ်ေနြကရတာေလ။ အဲဒီအထဲမှာ အာရံုမထားပဲ တြခားဟာေတွေနာက် ေကာက်ေကာက်ပါေအာင် လိုက်သွားမိရင်ေတာ့ ဈာန်ေလျှာတဲ့ရေသ့များနည်းတူ ပူေလာင်ရတာေပါ့။ ဒီသီချင်းေလးြပန်နားေထာင်ရင်း အံတီ့ကို သတိရမိသွားလို့ ေလရှည်ေနမိတာ ကိုယ့်ဆရာရင်းမို့ ကိုယ့်ငါးချဉ် ကိုယ်ချဉ်ရန်ေကာ လို့ေြပာရင်လည်း ခံရေတာ့မှာပါပဲ။
သီချင်းေရးသူကိုေတာ့ ြပန်စံုစမ်းြပီး ြဖည့်ေရးေပးပါ့မယ်ေနာ်။ ေခါင်းထဲရှိတဲ့ စာသားေတွ အသံေတွကလွဲရင် ဘာစာအုပ် တစ်အုပ်မှမရှိတဲ့ အရပ်ကေန ေရးေနရလို့ပါ။ အင်တာနက်ေပါ်မှာ ရှာလို့ေဖွလို့ ရသမျှကေလးေတွကို ြပန်လည်ခံစားြပီး မသိေသးသူများ နားေထာင်ချင်လာေအာင်၊ သိြပီးသူများ ြပန်အမှတ်ရလာေအာင် ေနွှးေပးလိုက်ပါ့မယ်။ သီချင်းစာသားကေလးကေတာ့ ရိုးရိုးရှင်းရှင်း ကွက်ကွက်ကွင်းကွင်း ပါပဲ။ ရုပ်ရှင်သွားကာနီး မှန်ေရှ့ကမခွာနိုင်တဲ့ မိန်းမပျိုကေလးနဲ့ ရုပ်ရှင်ြပချိန်နီးလို့ စိတ်မရှည်နိုင်တဲ့ ေမာင်ေတာ် နဲ့ ေတွ့ရာမှာ စိတ်တိုေနမှန်းသိေပမယ့် ခနေလးေနာ်။ လာပါဦး။ ြပီးလုပါြပီ။ အြပာေရာင်ဆွယ်တာေလး တချက်ရှာေပးလှည့်ပါဦး လို့ စစ်ကူေတာင်းတဲ့ သေဘာေလးပါ။ ဒီဘက်ေခတ်မှာ ေအာင်ရင် နဲ့ ေမဆွိတို့ “ြကာတယ် ြကာတယ် ြမန်ြမန်လာကွာ။ လာြပီ လာြပီ လာြပီ လာြပီ ။ အူး..ဟူး..ဟူး..။” လို့ြပန်ဆိုြကတဲ့ အတိုင်းေပါ့။ မရိုးနိုင်တဲ့ အေြကာင်းအရာကေလး ကို နားဝင်ချိုချိုေလး ဆိုထားတာ နားဆင်ြကည့်ပါဦး။
အံတီစိန်အဖို့ မှန်ထက်ပိုြကိုက်လို့ တသက်လံုးဖက်တွယ်ထားတဲ့အရာတစ်ခု ရှိပါေသးတယ်။ အဲဒါကေတာ့ ေစာင်းေကာက်ကေလးပါ။ ဘဘဦးဘသန်းတို့ ဆရာဦးြမင့်ေမာင်တို့ ေနာက်ပိုင်းမှာ သူတို့ ပညာအေမွေတွရလိုက်တဲ့ ေလာက်ေလာက်လားလား ေစာင်းသမားတပည့်ေတွ ေတာ်ေတာ် ရှားသွားပါြပီ။ ထားဝယ်က ဦးေအးြကူ၊ ကွမ်းြခံကုန်းက ဦးြမင့်လှိုင် နဲ့ မန္တေလးက မေအးေအးြမင့်တို့ေလာက်သာ နင်လားငါလား တီးနိုင်ြကြပီး ခုေတာ့ သူတို့ေတာင် အသက်ေတာ်ေတာ် ြကီးလာပါြပီ။ လူငယ်ထဲကဆိုလို့ ကိုလှိုင်ဝင်းေမာင်တစ်ေယာက်ပဲ ရှိမလားမသိပါဘူး။ ေတာ်ေတာ်များများက ြပိုင်ပွဲဝင်ရံု နံမည်ရရံုေလာက်သာ လက်ပူတိုက်ေလ့ကျင့်ြပီး ြပိုင်ပွဲြပီးတာနဲ့ ကိုယ့်ဘဝနဲ့ကိုယ် ရုန်းကန်လည်ပတ်ြကရြပန်ပါတယ်။ ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ ဒီေခတ်ြကီးမှာ ေစာင်းပညာသက်သက်နဲ့ ဘယ်လိုမှ အသက်ေမွးလို့ မရနိုင်ေတာ့ပဲကိုး။ နံမယ်ရြပီး အသက်ေမွးေနသူေတွကျေတာ့လည်း အခါေတာ်ေပး နဲ့ ေကာင်းြကိးသခင်္ါေလးတစ်ပိုဒ်စ နှစ်ပိုဒ်စ၊ ေအာင်ေစပိုင်ေစေလာက်ရရင် ပွဲတကာလှည့်တီးစားေရာ။ တကယ့်ေစာင်းဆရာအစစ်လို့ သူတို့ကိုယ်တိုင်ေတာင် မေြပာရဲြကပါဘူး။
တကယ်ေတာ့ ေစာင်းအတတ်ဆိုတာမျိုးက တစ်ေန့တစ်ရက်ေတာင် ပစ်ထားလို့မရပါဘူးတဲ့။ ဆရာြကီးစိန်ေဗဒါဟာ ဘယ်ေလာက်ပဲ ပွဲတီးရာက ေနာက်ကျသည်ြဖစ်ေစ၊ အိမ်ြပန်ေရာက်တာနဲ့ သူ့လက်ကေလး ေရစင်စင်ေဆး၊ အာခံတွင်းထဲမှာ ေနွးေလာက်ေအာင်ငံုထားြပီးမှ ေစာင်းကို စိမ်ေြပနေြပတီးပါသတဲ့။ တစ်ရက်ေတာင် အပျက်မခံပါဘူးတဲ့။ ဆိုင်းေလာကမှာ ြပိုင်ဘက်မရှိတဲ့ ရွာစားြကီးရဲ့ အနှစ်သက်ဆံုးတူရိယာကေတာ့ ေစာင်းေကာက်သာြဖစ်ပါသတဲ့။ ေစာင်းဆရာမှန်ရင် ေစာင်းတီးတာဟာ တာဝန်တစ်ခု အသက်ေမွးမှုတစ်ခု ေဖျာ်ေြဖမှုတစ်ခုအမှတ်နဲ့ တီးေနတာမဟုတ်ပဲ ေစာင်းသံကေလးရဲ့ ညှို့ငင်ရာကို ေမျာပါသွားတဲ့သူများပမာ အာရံုဝင်စားလို့ တီးြကပါတယ်။
ဒါေြကာင့် ဆရာေစာင်းသိန်းေဖ ေရးခဲ့တဲ့ ေငွညှို့ပင် သီချင်းထဲမှာ သူေစာင်းတီးလိုက်တဲ့အခါ `ထက်မိုးဖျားက တစ်သက်ရိုးမှားစရာ မာလာ သူဇာ သုနန္ဒာ၊ နတ်သမီးကေလးေတွ တစ်ဘက်ေလးငါးရာ ပျံကာ ပျံကာ ကျလာတာ´ လို့ ဆိုခဲ့တာေပါ့။ သူ့လိုပဲ ေစာင်းကို ထမင်းေမ့ဟင်းေမ့တီးေလ့ရှိတဲ့ ယဉ်ေကျးမှုဌာနက ဆရာဦးြမသန်းတို့ ဆရာြဖူးေမာင်ရဲနိုင်တို့ကိုလည်း သတိရမိပါတယ်။ ေစာင်းတူရိယာဆိုတာ ြမန်မာမှာပဲြဖစ်ြဖစ် ဘာသာြခားတဲ့ အေနာက်တိုင်းမှာပဲြဖစ်ြဖစ် အင်မတန်ေရှးကျြပီး နတ်ေဒဝတာေတွ တီးေလ့ရှိြကတဲ့ တူရိယာမဟုတ်ပါလား။ အခုေတာ့ လူ့ြပည်မှာ ေစာင်းအတတ်ေတွ ကွယ်ေပျာက်လုလုြဖစ်ေနြပီ။ နတ်ြပည်မှာေရာ အဲသလိုပဲလား။ ဦးရှင်ြကီးေရာ ဒီေဂျေတွဘာေတွ ပွတ်ေနြပီလား။ မင်းတရားြကီး နတ်ရွာစံတဲ့အခါ ဓါတ်ပံုနဲ့တကွ ေဖ့စ်ဘုတ်ေပါ်တင်လိုက်ပါေနာ်။ အမုန်းရှဲပလိုက်မယ်။ စိတ်ချ။
(ရုပ်ရှင်သွားဖို့ အလှြပင်ရန်ပင် မှန်တင်ခံုနဲ့ ကျွန်မမျက်နှာချင်းဆိုင်၊ ကိုယ်ဟန်ေကျာ့ေကျာ့ ေမာ့ေမာ့ေလးထိုင် တို့ပတ်ကေလးနဲ့ ဘီးကေလးတကိုင်ကိုင် ထံုမွှန်းနံသာ ပျံ့ေမွှး တြကိုင်ြကိုင်) ၂။
(လံုချည် အကင်္ျီ အေရာင်အေသွး ေရွးခက်လို့ ရတက်ြဖာလှိုင် အကွက်ဆန်းကေလးေတွက သူ့ထင်ငါ အလှချင်းြပိုင် အယဉ်ဆံုး အဆင်ကေလး ေရွးလိုက်မယ် ပိုင်ပိုင်) ၂ ၊ ေဟာဒီမှန်ေရှ့ ေရာက်ေလသမျှ ကျွန်မတကယ်မခွာနိုင် သူ့မှာြဖင့် ဧည့်ခန်းထဲ တမှိုင်မှိုင်၊ ကျွန်မအလှြပင်လွန်းသတဲ့ရှင့် တဗျစ်ေတာက်ေတာက် ေြပာရင်းသူငိုင်၊ ရုပ်ရှင်ချိန် နီးသည့်တိုင်တိုင် ကျွန်မကလည်း မြပီးေသးပါနိုင် လာစမ်းပါဦးေမာင်ရဲ့ ေမ့ချစ်တဲ့ သက်ပိုင် သက်ပိုင် အြပာေရာင် ဆွယ်တာကေလး ရှာေပးစမ်းပါ့ ပျို့ချစ်သူေကခိုင်။
0 comments:
Post a Comment