ရှာေနတဲ့ သီချင်းေတွ မရေသးခင် မရှာပဲနဲ့ အခန့်သင့်ေတွ့လိုက်တဲ့ သီချင်းေကာင်းကေလးတစ်ပုဒ်ကို ကမန်းကတန်း တင်ေပးလိုက်ပါတယ်။ ငယ်ငယ်က ြကားဖူးတာ ြကာြပီဆိုေပမယ့် သီချင်းေခါင်းစဉ် နဲ့ မူရင်းအဆိုေတာ် ကို အခုမှပဲ သိရပါေတာ့တယ်။ ေမသစ် ရဲ့ ေမာင်ြကီးလူေချာ တဲ့။ ဆရာေရွှြပည်ေအးလက်ရာ လို့ထင်ပါတယ်။
ေဒါ်ေမသစ်ြကီး ကို စမ်းေရအိုင် ပဲ ေကာင်းေကာင်းသိတာ၊ ဒီသီချင်းလည်း ေတာ်ေတာ်ေကာင်းမှန်း အသိေနာက်ကျမိပါတယ်။ ေဟမာေနဝင်းလည်း ြပန်ဆိုထားေသးတယ်ေလ။ သူ့ကျ ဆိုတာေတာ့ ပိုေကာင်းသား။ ေတာဟန် မပါဘူးဗျ။
ေရဒီယိုမှာ ြကားတုန်းက အန်တီေဘဘီြကီး (ေဒါ်ြမင့်ြမင့်ခင်) ဆိုထားတယ် ထင်တာ။ ေတာသူသဘာဝ သီချင်းေလးဆိုေတာ့ ေတာသံ ေတာဟန်ေလးနဲ့ မှ ပို နားေထာင်ေကာင်းတာေပါ့။ ဗမာစကားအတူတူ ေြပာြကတာချင်းတူေပမယ့် ေလသံကို နားေထာင်မိရင် ဇာတိမှန်းလို့ရတာ အမှန်ပါ။ ဂလိုတို့ ဂေလာက်တို့ သံုးရင် ေတာင်ငူနားက၊ လွင် နဲ့ လွန် နဲ့ မကွဲရင် သံေတာ ဝမ်းတွင်း၊ အေရှ့ နဲ့ အေဆ့ နဲ့ မပီရင် ြမစ်အေနာက်ဖက်ကမ်းသား၊ ချ နဲ့ ရှ နဲ့ မကွဲတာ၊ သ နဲ့ တနဲ့ မကွဲတာ၊ စသြဖင့် အရပ်အေနကိုလိုက်ြပီး စကားေြပာပံု ေလသူေလသိမ်း ေြပာင်းသွားတာ ဗမာအချင်းချင်းမှာေတာင် မတူေတာ့ တိုင်းရင်းသားများ ဗမာလို ေြပာရင် ြပီးပါေလေရာ။
ေဒါ်ေမသစ်ြကီးကေတာ့ နားေထာင်ရင်းကို ဆံေထာက်ဖားကေလးနဲ့ ေတာသူလံုေမေလးကို ြမင်ေယာင်လာေအာင် သရုပ်ပါပါ ဆိုထားပါတယ်။ အရင်တုန်းကေတာ့ ြမင်း အုန်းခွံ၊ ကျွန် ကုလား၊ မယား ေတာသူ လို့ ဆိုရိုးရှိခဲ့သဗျ။ နဂိုစိတ်ရင်း အရိုးခံမှာ ပွင့်ပွင့်လင်းလင်း ဟန်မေဆာင်တတ်လို့ရယ်၊ ေယာင်ေနာက်ဆံထံုးပါတဲ့အြပင် အိမ်ေထာင်ထိမ်းသိမ်းေတာ်လို့၊ စသည်စသည် ေကာင်းကွက်ေတွ အများြကီး ရှိလို့ပါတဲ့။ သူတို့ေခတ်တုန်းက သမီးမိန်းကေလး အပျိုအရွယ်ကေလးများြဖစ်လာရင် အိမ်တွင်းပုန်းြကရတာလည်း ထံုးစံပါ။ ချစ်ေရစင် ထဲက ေဒါ်ေမရှင်ြကီး သရုပ်ေဆာင်သွားတဲ့ ညိုညိုဟာ အဲဒီေခတ်က တကယ့် ဗမာမိန်းမပျိုကေလးေတွရဲ့ သရုပ်အမှန်ပါပဲ။ ြမန်မာ့ယဉ်ေကျးမှုနယ်ပယ်မှာ အမျိုးသမီးများကို အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံများြဖစ်တဲ့ တရုတ်ကုလားများထက်စာရင် ညှာတာေထာက်ထားြပီး ြမတ်ြမတ်နိုးနိုး ေနရာေပးပါတယ်။ ေရှးတုန်းက ြမန်မာမေလးေတွ အိမ်တွင်းပုန်းလုပ်ြကတာ လူမှုအသိုင်းအဝိုင်းက နှိမ်ထားလို့ မဟုတ်ပါဘူး။ အရှက်ေြကာက်ြကီးြကလို့ပါ။ အိမ်ေထာင်ရက်သားများ ကျတဲ့အခါမေတာ့ လင်ေယာကင်္ျားနဲ့ တန်းတူ ေရြမင့်ြကာတင့်ဆိုသလို ေနရာရြကပါတယ်။
ရွာမှာဆိုရင်ေတာ့ လံုမပျိုေလးေတွက ညေနဆို ေရခပ်ထွက်ြကရတာေပါ့။ ေရတွင်းက ငင်ချင်ငင်၊ လက်ရက်တွင်း၊ ေရကန်များက သယ်လိုသယ်၊ တေန့စာချိုးသံုးစရာကို ကိုယ်တိုင် ခပ်ြကသယ်ြကရတယ်။ ြမို့သားလူပျိုများ ကလည်း အဲဒီတုန်းကေလးမှာ အချိန်ရှိခိုက် လံု့လစိုက်ြကရတာ။ ရွာက ကာလသားများ ဟန်ေရးြပြကတာလည်း အဲဒီအခါပဲ။ အမယ် အဲဒီ ေတာသူလံုေမများက မျက်လံုးကေလးေတာင် တချက်ေမာ့မြကည့်ေပမယ့် တစိမ်း ေယာကင်္ျားပျိုေလးများ ရှိေနရင် တန်းသိတာဗျ။ သီချင်းထဲက အပျိုေလးကေတာ့ ြမို့သားလူေချာေလးကို ြမင်မိေတာ့ ရင်ထဲက လှိုက်ကနဲဖိုသွားသတဲ့။ အဲဒီကမှတဆင့် သူ့စိတ်ကူးထဲမှာ ြကိုက်များြကိုက်မိသွားပလား လို့ ေစာေြကာရင်း ြမို့ြကီးသူေတွလို မမူတတ် မနွဲ့တတ်ေတာ့ ရှင်းရှင်းဘွင်းဘွင်းပဲ ေြပာလိုက်ရင် ေကာင်းနိုး၊ နည်းနည်းေလးြဖစ်ြဖစ် ချစ်လိုက်ပါလို့ ဆိုလိုက်ရေကာင်းနိုး စိတ်ကူးေတွဆင်ေနတဲ့ သီချင်းပါ။ တကယ်တန်းကျေတာ့ အဲဒီေခတ်က မိန်းကေလးများဟာ ေယာကင်္ျားပျိုများကို မျက်လံုးချင်းေတာင် ဆိုင် မြကည့်ဝံ့ပါဘူး။ ငံုးဆူ လူမသိဆိုသလို ကိုယ့်စိတ်ထဲမှာရှိတာေလးေတွကို ဘယ်သူမှ မရှိတဲ့အချိန်ကျမှ ေဒါ်ေမရှင်ြကီး ဦးတင်ေမာင် ဓါတ်ပံုြကည့်ြပီး ရန်ေထာင်သလို တေယာက်တည်း ဖွင့်ထုတ်တဲ့ သီချင်းေလးပါ။ မသိရင် ေရှးေခတ်က အပျိုေတွကလည်း တယ်ရဲတင်းရန်ေကာ လို့ ထင်မစိုးလို့ပါ။ အဲသလိုဆို သီချင်းအရသာကလည်း ပျက်သွားေရာ။
လူပျို အပျိုဆိုတာကေတာ့ ဘယ်ေခတ်မှာမဆို ချစ်ေရးခင်ေရး ြကင်ေရးလွမ်းေရးေတွ ရှိြကတာပါပဲ။ သဘာဝကိုး။ အဲဒီသဘာဝကိုမှ သီချင်းေရးဆရာက ပီပီြပင်ြပင် ကာရံ စကားလံုးလှလှေလးေတွနဲ့ သီကံုးြပီး ေခတ်လည်းဆန် ဗမာဟန်လည်း မေပျာက်ေအာင် ဖွဲ့နွဲ့ထားတာေတွ့ရပါမယ်။ ဆရာေရွှြပည်ေအးဟာ ေအဝမ်းမှာ ပင်တိုင်ဂီတမှူးလုပ်ေနစဉ်တုန်းက ဒီသီချင်းနဲ့ ခပ်ဆင်ဆင် ြမို့သားလူပျိုတို့၊ ပျို့ေကျးရွာတို့၊ ပျို့ေမာင်ဖုန်းတို့ အစရှိတဲ့ ေကျးလက် သီချင်းေလးေတွ ေတာ်ေတာ် ေရးခဲ့ပါတယ်။ ေရးခဲ့သမျှလည်း မရိုးနိုင်ေအာင် ေခတ်စားခဲ့တာပဲ။ ဒါေြကာင့်လည်း နိုင်ငံေတာ်ကချီးြမှင့်တဲ့ အလကင်္ာေကျာ်စွာ ဘွဲ့ရခဲ့တာေပါ့။ ြမန်မာ့ယဉ်ေကျးမှုနယ်ပယ်မှာ ဒီလိုဆရာြကီးများရှိခဲ့လို့ သူတို့လက်ရာအနုပညာများကို ခုထက်ထိ ဂုဏ်ယူေလာက်ေအာင် ခံစားလို့ရေနေသးတာမို့ ေကျးဇူးတင်မိပါတယ်ဗျာ။ ။
ေမာင်ြကီးလူေချာ နဲ့ ေတာကလံုေမ ဇာတ်လမ်းေလးေတွက ေရှးကတည်းက ရှိခဲ့ြပီးမို့ ဆန်းေတာ့ မဆန်းပါဘူး။ လူဆိုတာ တိုးတက်ချင်စိတ်ရှိြကစြမဲမို့ ဘယ်သူကမှ ေတာမှာပဲ အရိုးထုတ်ချင်စိတ်မရှိြကပါဘူး။ ဘာမဆို လိုတိုင်းရနိုင်တဲ့ အိမ်မက်ေတွတကယ်ြဖစ်လာနိုင်တဲ့ ြမို့ြကီးြပြကီးမှာသာ ေနချင် အေြခချချင်ြကတာေပါ့။ အလုပ်ဝင်ကာစကများဆို နယ်ေြပာင်းရရင်ြဖင့် အလုပ်ထွက်ြဖစ်လိမ့်မလားေတာင် ထင်ခဲ့မိပါတယ်။ အသက်အရွယ် အေတွ့အြကံုကေလး ရလာတဲ့အခါမှာေတာ့ နယ်မှာေနရတဲ့ အရသာကို သေဘာကျလာမိြပန်ပါတယ်။ အလုပ်သက်သာလို့ ပိုက်ဆံရှာလို့ေကာင်းလို့ ဩဇာပိုရှိလို့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေအးချမ်းလို့။ စိတ်ဖိစီးမှုနည်းလို့၊ ကိုယ်ပိုင်အချိန် ေလာက်ေလာက်ငှငှရလို့ပါ။ ငယ်ေသးတဲ့သူေတွေတာ့ သေဘာေပါက်နိုင်ဦးမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ ေတာကလူနဲ့ ြမို့ကလူ ေနရတဲ့ သက်တမ်းချင်း တူရင်ေတာင် လုပ်ချင်တာလုပ်လို့ရတဲ့ အချိန်ချင်း မတူပါဘူး။ ြမို့ြပလူေနမှုဘဝက တေန့တာရဲ့ အစိတ်အပိုင်း ေတာ်ေတာ်များများကို အာေဝနိက ကရိကထေတွနဲ့ ကုန်ဆံုးေစပါတယ်။ ဇိမ်ခံပစ္စည်းေတွက ြမို့မှာ ပိုများေပမယ့် ြမို့ကလူေတွထက် ေတာကလူေတွက ပိုဇိမ်ကျပါတယ်။ စားေကာင်းေသာက်ဖွယ်ေတွက ြမို့မှာရှိြပီး အိပ်ေကာင်းြခင်း စားေကာင်းြခင်းေတွကေတာ့ ေတာမှာသာရှိပါတယ်။ ြမို့သားေတွမှာ မြပည့်စံုတဲ့ေတာသားေတွထက် လိုအပ်ချက်ေတွ ပိုများပါတယ်။
ေတာမှာ မေပျာ်နိုင်ြကတဲ့ အဓိကအေြကာင်းရင်းကိုေမးရင် ပျင်းစရာေကာင်းလို့လို့ ေြဖရမှာေပါ့။ ပျင်းစရာေကာင်းတယ်ဆိုကတည်းက အချိန်အား ဘယ်ေလာက်ရေနသလဲ သိသာပါတယ်။ ြမို့မှာ ပျင်းဖို့မှ အချိန်မရတာ။ ဘာပဲေြပာေြပာ ဘဝတက်လမ်းက ြမို့မှာပဲ ရှိတာေလ လို့ ဆိုလာရင်လည်း ြငင်းစရာမရှိပါဘူး။ ဒါေပမယ့် ဘဝဆိုတာ မေသမချင်းတက်ေနရမယ့် ေလှကားြကီးလား။ တေနရာရာမှာ အေြခချလို့ နားမေနသင့်ဘူးလား။ (ခနပဲြဖစ်ြဖစ်ေလ) ကျွန်ေတာ့်အဘွားေတွ ြမို့မှာ မေပျာ်ရတဲ့ အေြကာင်းကို ကိုယ်ချင်းစာလို့ ရသွားပါြပီ။ ကိုယ့်သားသမီးေတွရဲ့ ေနာင်ေရးကိုလည်း စဉ်းစားဦးမှေပါ့လို့ ေြပာစရာရှိပါတယ်။ အဲဒီေနာင်ေရးကိုပဲ ေြပာေနတာပါ။ ရန်ကုန်မှာ ေကာင်းေပ့ဆိုတဲ့ ေကျာင်းေတွရှိတယ်။ ကျူရှင် ကစားကွင်း ေဈးဝယ်စရာ အပန်းေြဖစရာေတွလည်း ရန်ကုန်ေလာက် ဘယ်မှာမှ မများဘူး။ အမ်းမှာေတာ့ အဲဒါေတွ ဘာတစ်ခုမှ မရှိပါဘူး။ ဒါေပမယ့် သမီးအတွက်ေပးနိုင်တဲ့ ကိုယ်ပိုင်အချိန်ေတွကေတာ့ တြခားဘယ်ေနရာမှာမှ ဒီေလာက်ရဖို့ မလွယ်ပါဘူး။ မွန်းကျပ်တဲ့ြမို့ြပလူေနမှုစရိုက်မှာ စီးေမျာရင်း မြပီးေသးတဲ့ ခရီးတစ်ခု အဆံုးထိေရာက်ဖို့ ြကိုးစားေနတဲ့ ကိုထူးအိမ်သင်တစ်ေယာက်ေတာ့ သူ့အေမအိမ်ကို ြပန်ေရာက်ြဖစ် မေရာက်ြဖစ် မသိပါဘူး။ သမီးကေလးကေရာ ေတာက အေဖ့အိမ်မှာ ေပျာ်နိုင်ပါ့မလား ေစာင့်ြကည့်ရဦးမှာပဲ။
ကိုလူပျို ေချာ ေချာ လှ ေတာ ေတာ က ကျုပ်တို့ ကို ညှို့ေနသလား၊ တို့တေတွများ လူြမင်ြမင်ချင်းချင်းပဲ အတွင်းအသည်းက လှိုက်လှိုက်ဖို ြကိုက်သလိုတအား၊ ငိုက်ကိုသွား၊ ေမာင်ေခါ်ရာ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက် လိုက်ခဲ့မည့်ေတာကပျို၊ အထုပ်ကေလးပိုက်လို့ ဘယ်ဆီကိုဆိုက် လိုက်မယ် အကို။
(ေတာ့.. ကိုလူပျို၊ ြမို့သားြကီးကိုး။ တို့လိုများ တဘက်သတ်နဲ့ ချစ်ပါလား။ တသက်အပ်မည့် ေမတ္တာထား။ သွားအတူတူ လာအတူတူ စားအတူတူ ထိုင်အတူတူ အိပ်အတူတူ ေနအတူတူ တွဲ တူနှစ်ကိုယ် မခွဲြမှူချိုချို၊ အသည်းယူေတာ့ ဆို) ၂ ။
ကိုလူပျို ေချာ ေချာလှ ေတာ ေတာ က ကျုပ်တို့ကို ညှို့ေနသလား၊ တို့တေတွများ လူြမင်ြမင်ချင်းချင်းပဲ အတွင်းအသည်းက လှိုက်လှိုက်ဖို ြကိုက်သလိုတအား၊ ငိုက်ကိုသွား၊ ေမာင်ေခါ်ရာ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက် လိုက်ခဲ့မည့်ေတာကပျို၊ အထုပ်ကေလးပိုက်လို့ ဘယ်ဆီကိုဆိုက် လိုက်မယ် အကို။
(သေဘာရိုး မေနာရိုး ေတာသူဓေလ့မျိုး) ၂ ။ (ြမို့သူလိုလည်း မချွဲဘူးအကို ရှင့် ရှင့်။ ချစ်လာရင် အရှင်း ဘွင်းဘွင်းဆို အဟင့် အဟင့်၊ စိတ်မှာြမိုသိပ် ြကိတ်စရာမလို။ အို နည်းနည်းြဖစ်ြဖစ် ချစ် ချစ် ချစ်ပါ အကို) ၂ ။
(ြမို့သားရာ ပျို့အနားလာ ေတာ့ ေြမကန်သင်းမှာ ေြခဆင်းကာေချာ့) ၂ ။ နံုးသူမှာ ဖံုး ဖံုးကာဖိ ဖိလို့ ြမို ဘာဂလိုလို အံု့ပံုးပူမို့။
ကိုလူပျို ေချာ ေချာလှ ေတာ ေတာ က ကျုပ်တို့ကို ညှို့ေနသလား၊ တို့တေတွများ လူြမင်ြမင်ချင်းချင်းပဲ အတွင်းအသည်းက လှိုက်လှိုက်ဖို ြကိုက်သလိုတအား၊ ငိုက်ကိုသွား၊ ေမာင်ေခါ်ရာ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက် လိုက်ခဲ့မည့်ေတာကပျို၊ အထုပ်ကေလးပိုက်လို့ ဘယ်ဆီကိုဆိုက် လိုက်မယ် အကို။
ေဒါ်ေမသစ်ြကီး ကို စမ်းေရအိုင် ပဲ ေကာင်းေကာင်းသိတာ၊ ဒီသီချင်းလည်း ေတာ်ေတာ်ေကာင်းမှန်း အသိေနာက်ကျမိပါတယ်။ ေဟမာေနဝင်းလည်း ြပန်ဆိုထားေသးတယ်ေလ။ သူ့ကျ ဆိုတာေတာ့ ပိုေကာင်းသား။ ေတာဟန် မပါဘူးဗျ။
ေရဒီယိုမှာ ြကားတုန်းက အန်တီေဘဘီြကီး (ေဒါ်ြမင့်ြမင့်ခင်) ဆိုထားတယ် ထင်တာ။ ေတာသူသဘာဝ သီချင်းေလးဆိုေတာ့ ေတာသံ ေတာဟန်ေလးနဲ့ မှ ပို နားေထာင်ေကာင်းတာေပါ့။ ဗမာစကားအတူတူ ေြပာြကတာချင်းတူေပမယ့် ေလသံကို နားေထာင်မိရင် ဇာတိမှန်းလို့ရတာ အမှန်ပါ။ ဂလိုတို့ ဂေလာက်တို့ သံုးရင် ေတာင်ငူနားက၊ လွင် နဲ့ လွန် နဲ့ မကွဲရင် သံေတာ ဝမ်းတွင်း၊ အေရှ့ နဲ့ အေဆ့ နဲ့ မပီရင် ြမစ်အေနာက်ဖက်ကမ်းသား၊ ချ နဲ့ ရှ နဲ့ မကွဲတာ၊ သ နဲ့ တနဲ့ မကွဲတာ၊ စသြဖင့် အရပ်အေနကိုလိုက်ြပီး စကားေြပာပံု ေလသူေလသိမ်း ေြပာင်းသွားတာ ဗမာအချင်းချင်းမှာေတာင် မတူေတာ့ တိုင်းရင်းသားများ ဗမာလို ေြပာရင် ြပီးပါေလေရာ။
ေဒါ်ေမသစ်ြကီးကေတာ့ နားေထာင်ရင်းကို ဆံေထာက်ဖားကေလးနဲ့ ေတာသူလံုေမေလးကို ြမင်ေယာင်လာေအာင် သရုပ်ပါပါ ဆိုထားပါတယ်။ အရင်တုန်းကေတာ့ ြမင်း အုန်းခွံ၊ ကျွန် ကုလား၊ မယား ေတာသူ လို့ ဆိုရိုးရှိခဲ့သဗျ။ နဂိုစိတ်ရင်း အရိုးခံမှာ ပွင့်ပွင့်လင်းလင်း ဟန်မေဆာင်တတ်လို့ရယ်၊ ေယာင်ေနာက်ဆံထံုးပါတဲ့အြပင် အိမ်ေထာင်ထိမ်းသိမ်းေတာ်လို့၊ စသည်စသည် ေကာင်းကွက်ေတွ အများြကီး ရှိလို့ပါတဲ့။ သူတို့ေခတ်တုန်းက သမီးမိန်းကေလး အပျိုအရွယ်ကေလးများြဖစ်လာရင် အိမ်တွင်းပုန်းြကရတာလည်း ထံုးစံပါ။ ချစ်ေရစင် ထဲက ေဒါ်ေမရှင်ြကီး သရုပ်ေဆာင်သွားတဲ့ ညိုညိုဟာ အဲဒီေခတ်က တကယ့် ဗမာမိန်းမပျိုကေလးေတွရဲ့ သရုပ်အမှန်ပါပဲ။ ြမန်မာ့ယဉ်ေကျးမှုနယ်ပယ်မှာ အမျိုးသမီးများကို အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံများြဖစ်တဲ့ တရုတ်ကုလားများထက်စာရင် ညှာတာေထာက်ထားြပီး ြမတ်ြမတ်နိုးနိုး ေနရာေပးပါတယ်။ ေရှးတုန်းက ြမန်မာမေလးေတွ အိမ်တွင်းပုန်းလုပ်ြကတာ လူမှုအသိုင်းအဝိုင်းက နှိမ်ထားလို့ မဟုတ်ပါဘူး။ အရှက်ေြကာက်ြကီးြကလို့ပါ။ အိမ်ေထာင်ရက်သားများ ကျတဲ့အခါမေတာ့ လင်ေယာကင်္ျားနဲ့ တန်းတူ ေရြမင့်ြကာတင့်ဆိုသလို ေနရာရြကပါတယ်။
ရွာမှာဆိုရင်ေတာ့ လံုမပျိုေလးေတွက ညေနဆို ေရခပ်ထွက်ြကရတာေပါ့။ ေရတွင်းက ငင်ချင်ငင်၊ လက်ရက်တွင်း၊ ေရကန်များက သယ်လိုသယ်၊ တေန့စာချိုးသံုးစရာကို ကိုယ်တိုင် ခပ်ြကသယ်ြကရတယ်။ ြမို့သားလူပျိုများ ကလည်း အဲဒီတုန်းကေလးမှာ အချိန်ရှိခိုက် လံု့လစိုက်ြကရတာ။ ရွာက ကာလသားများ ဟန်ေရးြပြကတာလည်း အဲဒီအခါပဲ။ အမယ် အဲဒီ ေတာသူလံုေမများက မျက်လံုးကေလးေတာင် တချက်ေမာ့မြကည့်ေပမယ့် တစိမ်း ေယာကင်္ျားပျိုေလးများ ရှိေနရင် တန်းသိတာဗျ။ သီချင်းထဲက အပျိုေလးကေတာ့ ြမို့သားလူေချာေလးကို ြမင်မိေတာ့ ရင်ထဲက လှိုက်ကနဲဖိုသွားသတဲ့။ အဲဒီကမှတဆင့် သူ့စိတ်ကူးထဲမှာ ြကိုက်များြကိုက်မိသွားပလား လို့ ေစာေြကာရင်း ြမို့ြကီးသူေတွလို မမူတတ် မနွဲ့တတ်ေတာ့ ရှင်းရှင်းဘွင်းဘွင်းပဲ ေြပာလိုက်ရင် ေကာင်းနိုး၊ နည်းနည်းေလးြဖစ်ြဖစ် ချစ်လိုက်ပါလို့ ဆိုလိုက်ရေကာင်းနိုး စိတ်ကူးေတွဆင်ေနတဲ့ သီချင်းပါ။ တကယ်တန်းကျေတာ့ အဲဒီေခတ်က မိန်းကေလးများဟာ ေယာကင်္ျားပျိုများကို မျက်လံုးချင်းေတာင် ဆိုင် မြကည့်ဝံ့ပါဘူး။ ငံုးဆူ လူမသိဆိုသလို ကိုယ့်စိတ်ထဲမှာရှိတာေလးေတွကို ဘယ်သူမှ မရှိတဲ့အချိန်ကျမှ ေဒါ်ေမရှင်ြကီး ဦးတင်ေမာင် ဓါတ်ပံုြကည့်ြပီး ရန်ေထာင်သလို တေယာက်တည်း ဖွင့်ထုတ်တဲ့ သီချင်းေလးပါ။ မသိရင် ေရှးေခတ်က အပျိုေတွကလည်း တယ်ရဲတင်းရန်ေကာ လို့ ထင်မစိုးလို့ပါ။ အဲသလိုဆို သီချင်းအရသာကလည်း ပျက်သွားေရာ။
လူပျို အပျိုဆိုတာကေတာ့ ဘယ်ေခတ်မှာမဆို ချစ်ေရးခင်ေရး ြကင်ေရးလွမ်းေရးေတွ ရှိြကတာပါပဲ။ သဘာဝကိုး။ အဲဒီသဘာဝကိုမှ သီချင်းေရးဆရာက ပီပီြပင်ြပင် ကာရံ စကားလံုးလှလှေလးေတွနဲ့ သီကံုးြပီး ေခတ်လည်းဆန် ဗမာဟန်လည်း မေပျာက်ေအာင် ဖွဲ့နွဲ့ထားတာေတွ့ရပါမယ်။ ဆရာေရွှြပည်ေအးဟာ ေအဝမ်းမှာ ပင်တိုင်ဂီတမှူးလုပ်ေနစဉ်တုန်းက ဒီသီချင်းနဲ့ ခပ်ဆင်ဆင် ြမို့သားလူပျိုတို့၊ ပျို့ေကျးရွာတို့၊ ပျို့ေမာင်ဖုန်းတို့ အစရှိတဲ့ ေကျးလက် သီချင်းေလးေတွ ေတာ်ေတာ် ေရးခဲ့ပါတယ်။ ေရးခဲ့သမျှလည်း မရိုးနိုင်ေအာင် ေခတ်စားခဲ့တာပဲ။ ဒါေြကာင့်လည်း နိုင်ငံေတာ်ကချီးြမှင့်တဲ့ အလကင်္ာေကျာ်စွာ ဘွဲ့ရခဲ့တာေပါ့။ ြမန်မာ့ယဉ်ေကျးမှုနယ်ပယ်မှာ ဒီလိုဆရာြကီးများရှိခဲ့လို့ သူတို့လက်ရာအနုပညာများကို ခုထက်ထိ ဂုဏ်ယူေလာက်ေအာင် ခံစားလို့ရေနေသးတာမို့ ေကျးဇူးတင်မိပါတယ်ဗျာ။ ။
ေမာင်ြကီးလူေချာ နဲ့ ေတာကလံုေမ ဇာတ်လမ်းေလးေတွက ေရှးကတည်းက ရှိခဲ့ြပီးမို့ ဆန်းေတာ့ မဆန်းပါဘူး။ လူဆိုတာ တိုးတက်ချင်စိတ်ရှိြကစြမဲမို့ ဘယ်သူကမှ ေတာမှာပဲ အရိုးထုတ်ချင်စိတ်မရှိြကပါဘူး။ ဘာမဆို လိုတိုင်းရနိုင်တဲ့ အိမ်မက်ေတွတကယ်ြဖစ်လာနိုင်တဲ့ ြမို့ြကီးြပြကီးမှာသာ ေနချင် အေြခချချင်ြကတာေပါ့။ အလုပ်ဝင်ကာစကများဆို နယ်ေြပာင်းရရင်ြဖင့် အလုပ်ထွက်ြဖစ်လိမ့်မလားေတာင် ထင်ခဲ့မိပါတယ်။ အသက်အရွယ် အေတွ့အြကံုကေလး ရလာတဲ့အခါမှာေတာ့ နယ်မှာေနရတဲ့ အရသာကို သေဘာကျလာမိြပန်ပါတယ်။ အလုပ်သက်သာလို့ ပိုက်ဆံရှာလို့ေကာင်းလို့ ဩဇာပိုရှိလို့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေအးချမ်းလို့။ စိတ်ဖိစီးမှုနည်းလို့၊ ကိုယ်ပိုင်အချိန် ေလာက်ေလာက်ငှငှရလို့ပါ။ ငယ်ေသးတဲ့သူေတွေတာ့ သေဘာေပါက်နိုင်ဦးမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ ေတာကလူနဲ့ ြမို့ကလူ ေနရတဲ့ သက်တမ်းချင်း တူရင်ေတာင် လုပ်ချင်တာလုပ်လို့ရတဲ့ အချိန်ချင်း မတူပါဘူး။ ြမို့ြပလူေနမှုဘဝက တေန့တာရဲ့ အစိတ်အပိုင်း ေတာ်ေတာ်များများကို အာေဝနိက ကရိကထေတွနဲ့ ကုန်ဆံုးေစပါတယ်။ ဇိမ်ခံပစ္စည်းေတွက ြမို့မှာ ပိုများေပမယ့် ြမို့ကလူေတွထက် ေတာကလူေတွက ပိုဇိမ်ကျပါတယ်။ စားေကာင်းေသာက်ဖွယ်ေတွက ြမို့မှာရှိြပီး အိပ်ေကာင်းြခင်း စားေကာင်းြခင်းေတွကေတာ့ ေတာမှာသာရှိပါတယ်။ ြမို့သားေတွမှာ မြပည့်စံုတဲ့ေတာသားေတွထက် လိုအပ်ချက်ေတွ ပိုများပါတယ်။
ေတာမှာ မေပျာ်နိုင်ြကတဲ့ အဓိကအေြကာင်းရင်းကိုေမးရင် ပျင်းစရာေကာင်းလို့လို့ ေြဖရမှာေပါ့။ ပျင်းစရာေကာင်းတယ်ဆိုကတည်းက အချိန်အား ဘယ်ေလာက်ရေနသလဲ သိသာပါတယ်။ ြမို့မှာ ပျင်းဖို့မှ အချိန်မရတာ။ ဘာပဲေြပာေြပာ ဘဝတက်လမ်းက ြမို့မှာပဲ ရှိတာေလ လို့ ဆိုလာရင်လည်း ြငင်းစရာမရှိပါဘူး။ ဒါေပမယ့် ဘဝဆိုတာ မေသမချင်းတက်ေနရမယ့် ေလှကားြကီးလား။ တေနရာရာမှာ အေြခချလို့ နားမေနသင့်ဘူးလား။ (ခနပဲြဖစ်ြဖစ်ေလ) ကျွန်ေတာ့်အဘွားေတွ ြမို့မှာ မေပျာ်ရတဲ့ အေြကာင်းကို ကိုယ်ချင်းစာလို့ ရသွားပါြပီ။ ကိုယ့်သားသမီးေတွရဲ့ ေနာင်ေရးကိုလည်း စဉ်းစားဦးမှေပါ့လို့ ေြပာစရာရှိပါတယ်။ အဲဒီေနာင်ေရးကိုပဲ ေြပာေနတာပါ။ ရန်ကုန်မှာ ေကာင်းေပ့ဆိုတဲ့ ေကျာင်းေတွရှိတယ်။ ကျူရှင် ကစားကွင်း ေဈးဝယ်စရာ အပန်းေြဖစရာေတွလည်း ရန်ကုန်ေလာက် ဘယ်မှာမှ မများဘူး။ အမ်းမှာေတာ့ အဲဒါေတွ ဘာတစ်ခုမှ မရှိပါဘူး။ ဒါေပမယ့် သမီးအတွက်ေပးနိုင်တဲ့ ကိုယ်ပိုင်အချိန်ေတွကေတာ့ တြခားဘယ်ေနရာမှာမှ ဒီေလာက်ရဖို့ မလွယ်ပါဘူး။ မွန်းကျပ်တဲ့ြမို့ြပလူေနမှုစရိုက်မှာ စီးေမျာရင်း မြပီးေသးတဲ့ ခရီးတစ်ခု အဆံုးထိေရာက်ဖို့ ြကိုးစားေနတဲ့ ကိုထူးအိမ်သင်တစ်ေယာက်ေတာ့ သူ့အေမအိမ်ကို ြပန်ေရာက်ြဖစ် မေရာက်ြဖစ် မသိပါဘူး။ သမီးကေလးကေရာ ေတာက အေဖ့အိမ်မှာ ေပျာ်နိုင်ပါ့မလား ေစာင့်ြကည့်ရဦးမှာပဲ။
ကိုလူပျို ေချာ ေချာ လှ ေတာ ေတာ က ကျုပ်တို့ ကို ညှို့ေနသလား၊ တို့တေတွများ လူြမင်ြမင်ချင်းချင်းပဲ အတွင်းအသည်းက လှိုက်လှိုက်ဖို ြကိုက်သလိုတအား၊ ငိုက်ကိုသွား၊ ေမာင်ေခါ်ရာ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက် လိုက်ခဲ့မည့်ေတာကပျို၊ အထုပ်ကေလးပိုက်လို့ ဘယ်ဆီကိုဆိုက် လိုက်မယ် အကို။
(ေတာ့.. ကိုလူပျို၊ ြမို့သားြကီးကိုး။ တို့လိုများ တဘက်သတ်နဲ့ ချစ်ပါလား။ တသက်အပ်မည့် ေမတ္တာထား။ သွားအတူတူ လာအတူတူ စားအတူတူ ထိုင်အတူတူ အိပ်အတူတူ ေနအတူတူ တွဲ တူနှစ်ကိုယ် မခွဲြမှူချိုချို၊ အသည်းယူေတာ့ ဆို) ၂ ။
ကိုလူပျို ေချာ ေချာလှ ေတာ ေတာ က ကျုပ်တို့ကို ညှို့ေနသလား၊ တို့တေတွများ လူြမင်ြမင်ချင်းချင်းပဲ အတွင်းအသည်းက လှိုက်လှိုက်ဖို ြကိုက်သလိုတအား၊ ငိုက်ကိုသွား၊ ေမာင်ေခါ်ရာ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက် လိုက်ခဲ့မည့်ေတာကပျို၊ အထုပ်ကေလးပိုက်လို့ ဘယ်ဆီကိုဆိုက် လိုက်မယ် အကို။
(သေဘာရိုး မေနာရိုး ေတာသူဓေလ့မျိုး) ၂ ။ (ြမို့သူလိုလည်း မချွဲဘူးအကို ရှင့် ရှင့်။ ချစ်လာရင် အရှင်း ဘွင်းဘွင်းဆို အဟင့် အဟင့်၊ စိတ်မှာြမိုသိပ် ြကိတ်စရာမလို။ အို နည်းနည်းြဖစ်ြဖစ် ချစ် ချစ် ချစ်ပါ အကို) ၂ ။
(ြမို့သားရာ ပျို့အနားလာ ေတာ့ ေြမကန်သင်းမှာ ေြခဆင်းကာေချာ့) ၂ ။ နံုးသူမှာ ဖံုး ဖံုးကာဖိ ဖိလို့ ြမို ဘာဂလိုလို အံု့ပံုးပူမို့။
ကိုလူပျို ေချာ ေချာလှ ေတာ ေတာ က ကျုပ်တို့ကို ညှို့ေနသလား၊ တို့တေတွများ လူြမင်ြမင်ချင်းချင်းပဲ အတွင်းအသည်းက လှိုက်လှိုက်ဖို ြကိုက်သလိုတအား၊ ငိုက်ကိုသွား၊ ေမာင်ေခါ်ရာ ဆိုက်ဆိုက်ြမိုက် လိုက်ခဲ့မည့်ေတာကပျို၊ အထုပ်ကေလးပိုက်လို့ ဘယ်ဆီကိုဆိုက် လိုက်မယ် အကို။
0 comments:
Post a Comment