• “ကံ​​ေကာင်း​​ြခင်း​​လက်​​ေဆာင်”

    ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်​​ေတွဟာ ဘာကို သက်ဝင်ယံုြကည်ပါသလဲ လို့​​ ​​ေမး​​လာရင် ကံ နဲ့​​ ကံ၏အကျိုး​​ကို ယံုြကည်ြကပါတယ် လို့​​ ြခံုငံု​​ေြပာနိုင်ပါတယ်။ ကံဆိုတာအလုပ်၊​ အ​​ေြခခံအား​​ြဖင့​်​ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အလုပ် ကုလိုလ်အမှုရယ်၊​ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အလုပ် အကုသိုလ်အမှုရယ်ဆို နှစ်မျိုး​​ရှိပါတယ်။ ဒီအထိလူတိုင်း​​ ​​ေနာ​​ေကျ​​ေန​​ေအာင် သိြကပါတယ်။ အသိက​​ေန အလုပ်၊​ လုပ်ပါများ​​​ေတာ့​​ အကျင့​်​အထိကျ​​ေတာ့​​ ခုနအသိ​​ေတွ ြကက်​​ေပျာက် ငှက်​​ေပျာက်​​ေပျာက်ကုန်​​ေရာ။ သတိနဲ့​​မှ မယှဉ်ပဲကိုး​​။ ဒီ​​ေတာ့​​ သတိလက်လွတ် အမှတ်တမဲ့​​ ြဖစ်​​ေနမိတဲ့​​ ကျွန်​​ေတာ် အပါအဝင် သူငယ်ချင်း​​များ​​အား​​လံုး​​အတွက် သတိြပု ဆင်ြခင်စရာ​​ေလး​​​ေတွ ​​ေဝမျှပါရ​​ေစ။ တရား​​​ေဟာတယ် မထင်ပါနဲ့​​။ ကျွန်​​ေတာ်လည်း​​ပဲ တခါတရံ တရား​​လက်လွတ် ငှက်​​ေတာင်ကျွတ်ပါတယ်။

     ​​ေကာင်း​​မှုလို့​​ဆိုလိုက်ရင် သ​​ေဘာ​​ေပါက်ြကတာက ထမင်း​​ရည်​​ေချာင်း​​စီး​​ အလှူြကီး​​​ေပး​​မှ၊​ ဥပုသ်​​ေစာင့​်​ ပုတီး​​စိတ် အကျယ်ြကီး​​ ဘုရား​​ရှိခိုး​​မှ၊​ ရိပ်သာမှာ တရား​​စခန်း​​​ေတွ မြကာခနဝင်ြပီး​​ ဉာဏ်စဉ်​​ေတွ တရား​​​ေတွ ရခဲ့​​မှ၊​ ဘုရား​​ဘုရား​​နဲ့​​ ပါး​​စပ်ကမချ​​ေအာင် တ ​​ေနမှ မဟုတ်ပါဘူး​​။ အဲဒီ ဒါန၊​ သီလ၊​ ဘာဝနာအလုပ်​​ေတွဟာ ​​ေကာင်း​​မှု​​ေတွ အမှန်ပါ။ လူသာမာန်​​ေတွ ​​ေန့​​စဉ်နဲ့​​ အမျှ ကျင့​်​နိုင်ခဲပါတယ်။ ဒီက​​ေန့​​ ​​ေခတ်အခါဟာ ​​ေရှး​​ကလို ဘုရား​​သွား​​။ ​​ေကျာင်း​​တက်၊​ ဥပုသ်​​ေန့​​ သီလယူ၊​ မနက်ြပန်ညြပန် ဩကာသ ဆိုတာ ပင်စင်ယူြပီး​​ အဖိုး​​အဖွား​​များ​​​ေတာင် မလုပ်နိုင်ြက​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ သား​​​ေြမး​​ဝတ္တရား​​​ေတွမှ မကုန်ြက​​ေသး​​တာ။ ကျွန်​​ေတာ် တို့​​လို လူလတ်၊​ လူငယ်​​ေတွ ပိုဆိုး​​ပါတယ်။

    အိပ်ချိန် စား​​ချိန်၊​ လူမှု​​ေရး​​ အ​​ေပါင်း​​အသင်း​​အတွက် အချိန်​​ေတွ​​ေတာင် မနည်း​​ချန်ရတာပါ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ တ​​ေန့​​တာရဲ့​​ သံုး​​ချိုး​​တချိုး​​ကို အလုပ် ဒါမှမဟုတ် ​​ေကျာင်း​​မှာ ကုန်လွန်ြကရ​​ေလ​​ေတာ့​​ အဲဒီအချိန်ထဲက​​ေနပဲ အလုပ်အကိုင်မပျက် ကုသိုလ်ပွား​​နိုင်​​ေအာင် တိုက်တွန်း​​ပါရ​​ေစ။
     ပထမအချက်က​​ေတာ့​​ ကိုယ်လုပ်​​ေနတဲ့​​အလုပ်ကို ​​ေစတနာပါပါ လုပ်ဖို့​​ပါ။ ဝတ်​​ေကျတန်း​​​ေကျြပီး​​ြပီး​​​ေရာ၊​ အချိန်တန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ဒီလခပဲ ဆိုတဲ့​​စိတ်၊​ ဒီ​​ေလာက် ပိုက်ဆံ​​ေလး​​နဲ့​​​ေတာ့​​ ဒါ​​ေလာက်ပဲလုပ်နိုင်မယ် ဆိုတဲ့​​စိတ်ကို လံုး​​ဝမထား​​​ေစချင်ပါဘူး​​။ ကိုယ်ဟာ အခစား​​ဝန်ထမ်း​​တစ်ဦး​​ မှန်ချင်မှန်ပါမယ်။ ကိုယ်ြကိုး​​စား​​လည်း​​ သူများ​​အတွက် ြဖစ်​​ေကာင်း​​ြဖစ်ပါမယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အလုပ်ကို ​​ေသသချာချာ ​​ေစတနာပါပါ လုပ်တတ်တဲ့​​ အကျင့​်​က​​ေတာ့​​ ကိုယ်ပိုင်ပါ။ အဲဒိအကျိုး​​ကို ကိုယ်ပဲ ရမှာပါ။ မရို​​ေသ့​​စကား​​ ဥပမာ ြမင်လွယ်​​ေအာင်​​ေပး​​ရရင် မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အလုပ် လုပ်စား​​တဲ့​​ အမျိုး​​သမီး​​များ​​​ေတာင် သူလုပ်​​ေနတဲ့​​ အကုသိုလ် အလုပ်ကို စိတ်ပါလက်ပါ လုပ်​​ေနရင် ​​ေရရှည်မိတ်ရတာချင်း​​မတူဘူး​​​ေလ။ ယုတ်စွအဆံုး​​ မိလ္လာကျံုး​​ အမှိုက်သိမ်း​​ပဲ ြဖစ်ဦး​​ ​​ေစတနာ​​ေလး​​ ထား​​တာ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ ​​ေလထိုး​​ရင် ​​ေလပဲ​​ေလျှာ်နိုင်မယ်။ ​​ေရမပါရင် ြပန်ခပ်လိုက်ဦး​​။ ငါတို့​​က ဒါရမှ စား​​ရတာဆိုတဲ့​​ စိတ်ထား​​​ေတွ ​​ေြကာက်ခမန်း​​လိလိ ​​ေတွ့​​​ေနရလို့​​ ဒီစာကို​​ေရး​​တာပါ။ ဒီ​​ေနရာမှာ ငါဘာ​​ေကာင်လဲ မင်း​​မသိဘူး​​လား​​။ သိ​​ေအာင်ြပလိုက်မယ် ဆိုတာလည်း​​ မထား​​သင့​်​တဲ့​​ မာနစိတ်ပါပဲ။ အဲဒီအြပုအမူ​​ေတွကို ကိုယ်တိုင်ခံရမှ သိတာပါ။ ြပု​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွကိုယ်တိုင်​​ေတာ့​​ နည်း​​နည်း​​မှ သတိမထား​​မိပါဘူး​​။ ငါလုပ်သမျှ အြမဲမှန်တယ် လို့​​ ထင်​​ေနြကတာကိုး​​။ ​​ေမာဟက​​ေန မာန၊​ အဲဒီကမှ ဘဝင်ကို​​ေလဟပ်တဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ လူြမင်သူြမင် မ​​ေကာင်း​​​ေလာက်​​ေအာင်ကို သွက်သွက်လည်​​ေတာ့​​တာပဲ။ ကဲပါ​​ေလ။ သူများ​​မျက်​​ေချး​​ကို ​​ေြပာချင်တာမဟုတ်ပါဘူး​​။ အဲလိုမျက်​​ေချး​​​ေတွများ​​ ကပ်​​ေနမှြဖင့​်​ကွယ် ဆိုြပီး​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို မှန်ထဲြပန်ြကည့​်​တာပါ။ ဘယ်မှာ ရှိလို့​​တုန်း​​။ ဒီ​​ေလာက်​​ေချာတာ ​​ေနာ် လို့​​ပဲ ြမင်တာ​​ေပါ့​​။ အခု မရှိ​​ေပမယ့​်​ ​​ေနာင် တချိန်ချိန်မှာ ရှိမလာ​​ေအာင် သတိ​​ေပး​​ပါရ​​ေစ။ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုလည်း​​ သတိ​​ေပး​​တဲ့​​ အထဲပါပါတယ်။ ​​ေဆး​​ကု၍မရပါ အဆင့​်​မ​​ေရာက်​​ေအာင် ကာကွယ်​​ေဆး​​ထိုး​​ထား​​တဲ့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါ့​​။

     ဒုတိယအချက် က​​ေတာ့​​ ဆက်ဆံ​​ေရး​​ပါ။ ငါက ​​ေစတနာနဲ့​​လုပ်​​ေပး​​​ေနတာ။ ရှင်း​​ရှင်း​​ပဲ ​​ေြပာတတ်တယ်။ မြကိုက်လည်း​​ မတတ်နိုင်ဘူး​​။ တ​​ေန့​​တ​​ေန့​​ လူ​​ေပါင်း​​​ေသာင်း​​​ေြခာက်​​ေထာင် ဆက်ဆံ​​ေနရတာ ဒီ​​ေလာက်ပဲ စိတ်ရှည်နိုင်မယ် ဆိုရင်လည်း​​ မှန်ပါတယ်။ သို့​​​ေသာ် အဲဒီ​​ေစတနာ​​ေတွကို တဖက်လူက မချိုသာတဲ့​​ ဆက်ဆံ​​ေရး​​ထဲမှာ ြမင်လွယ်ပါ့​​မလား​​။ အဲဒိလူ​​ေပါင်း​​ ​​ေသာင်း​​​ေြခာက်​​ေထာင်ကလည်း​​ ကိုယ့​်​တစ်​​ေယာက်ထဲကိုပဲ မြဖစ်လို့​​ တန်း​​စီ​​ေစာင့​်​​ေတွ့​​ ​​ေနရတာ​​ေပါ့​​။ သူတို့​​လည်း​​ ဘယ်စိတ်ရှည်ပါ့​​မလဲ။ ကိုယ်ပံုမှန်လုပ်​​ေနရတဲ့​​ အလုပ်ထဲမှာ အြပံုး​​​ေလး​​တစ်ချက် စကား​​ချိုချို​​ေလး​​ တစ်ခွန်း​​ဟာ ကိုယ့​်​အတွက် တစ်ြပား​​တစ်ချပ်မှ မကုန်ပါဘူး​​။ တဘက်လူမှာ စိတ်ချမ်း​​သာသွား​​​ေစပါတယ်။ လူတိုင်း​​ ​​ေသွး​​နဲ့​​ကိုယ် သား​​နဲ့​​ကိုယ် စိတ်တိုတတ်ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ကိုယ့​်​စိတ်ထဲဘာရှိရှိ ြပံုး​​ြပံုရွှင်ရွှင်​​ေနလိုက်ရင် ကိုယ်လည်း​​ စိတ်​​ေြပာင်း​​သွား​​၊​ သူများ​​လည်း​​ စိတ်ြကည်သွား​​တာ​​ေပါ့​​။ အခု ကိုယ့​်​​ေရှ့​​မှာ ရှိ​​ေနတဲ့​​လူဟာ ခုန စိတ်တိုမိတဲ့​​လူနဲ့​​ တ​​ေယာက်စီဆိုတာလည်း​​ တခါတခါ ​​ေမ့​​​ေနတတ်ပါတယ်။ ​​ေအာ်တာ​​ေငါက်တာ နင်ပဲငဆ ​​ေြပာတာမ​​ေကာင်း​​မှန်း​​ ငါး​​စိမ်း​​တန်း​​​ေရာက်ဖူး​​သူ၊​ ဘတ်စကား​​စီး​​ဖူး​​တဲ့​​သူတိုင်း​​ သိပါတယ်။ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြကာ သူတို့​​နဲ့​​ တူ​​ေနဦး​​မယ်။ ြပင်လိုက်ြကပါစို့​​။

     တတိယအချက်က​​ေတာ့​​ ကိုယ်ချင်း​​စာတရား​​ထား​​ဖို့​​ပါ။ ကိုယ်နဲ့​​ အလုပ်ခွင်မှာ ပတ်သက်ဆက်ဆံလာရတဲ့​​သူ ၊​ လုပ်​​ေဖာ်ကိုင်ဖက်အချင်း​​ချင်း​​ စာနာစိတ်က​​ေလး​​ထား​​မှ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ မင်း​​ဘာ​​ေကာင်လဲ၊​ ငါဘာ​​ေကာင်လဲ။ ဒီ​​ေကာင်ဘာ​​ေကာင်လဲ ဆိုတာ လူြပက်​​ေတွြပက်​​ေတာ့​​သာ ရယ်ရတာ။ အချင်း​​ချင်း​​မှာ မ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​စိတ်ထဲမှာ ကိုယ့​်​အ​​ေတွး​​ရှိသလို တဘက်လူမှာလည်း​​ တဘက်အ​​ေတွး​​ရှိပါတယ်။ အဲဒါကို သူ့​​​ေနရာက ဝင်ြကည့​်​မှ ြမင်နိုင်မှာပါ။ ဒါ​​ေတာင် အထင်မှား​​ အြမင်မှား​​ဆိုတာ ရှိတတ်ပါတယ်။ အထူး​​သြဖင့​်​ လူတ​​ေယာက်ရဲ့​​ နာဖျား​​မကျန်း​​က​​ေန ​​ေသ​​ေရး​​ရှင်​​ေရး​​ထိ ဆက်နွယ်​​ေနတဲ့​​ ဆရာဝန်လို အသက်​​ေမွး​​မှုနယ်ပယ်မှာပါ။ လူနာအတွက်က အခုမှ တခါပဲ​​ေသရမှာမို့​​ ဆရာဝန်​​ေတွ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ​​ေသြခင်း​​တရား​​ကို မရင်း​​နှီး​​ပါဘူး​​။ ြပိး​​​ေတာ့​​ သူတို့​​က ကိုယ်တိုင် ​​ေသရမှာ​​ေလ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဆရာဝန်ဘက်က ြကည့​်​​ေတာ့​​ ဒါမျိုး​​​ေတွ ထံု​​ေနြပီခင်ဗျ။ ကိုယ်တိုင်သာ မ​​ေသ​​ေသး​​တာ၊​ ​​ေသတယ်ဆိုတာ အဆန်း​​မှ မဟုတ်တာ။ တရား​​မရနိုင်လို့​​ ဒီအလုပ်ထဲ ငုတ်တုတ်ြကီး​​ ရှိ​​ေန​​ေသး​​တာ​​ေပါ့​​။ အဲဒီ​​ေတာ့​​ ​​ေသြခင်း​​တရား​​နဲ့​​ ရင်ဆိုင်လာရတဲ့​​အချိန်မှာ ဆရာဝန် နဲ့​​လူနာ ​​ေသွး​​ဆူတာ ​​ေသွး​​​ေအး​​တာချင်း​​ မတူပါဘူး​​။ တူစရာလည်း​​ မလိုပါဘူး​​။ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ တဘက်ကို တဘက် နား​​လည်​​ေပး​​ဖို့​​​ေတာ့​​ လိုပါတယ်။ ဒီထက်ပိုြပီး​​ ရှုတ်​​ေထွး​​တာက​​ေတာ့​​ ဆရာဝန်ဘက်မှာပါ။ လူနာရဲ့​​ အသက်ဟာ သူ့​​လက်ထဲမှာ ရှိပါတယ်။ မလုပ်သင့​်​တာကို လုပ်လိုက်လို့​​ ဒါမှမဟုတ် လုပ်သင့​်​တာကို မလုပ်လိုက်လို့​​ လူနာအသက်ဆံုး​​ခဲ့​​ရင် ဆရာဝန်​​ေပး​​နိုင်တာ ဆင်​​ေြခပါပဲ။ လူနာ​​ေပး​​ရတာ အသက်ပါ။ ဒီအခါမှာ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ သံုး​​သပ်ရမှာက အဲဒီဆရာဝန်ရဲ့​​ ​​ေစတနာပါ။ လူ​​ေသမှု၊​ လူသတ်မှုမှာ​​ေတာင် အဓိက​​ေမး​​ြကတာ ​​ေသ​​ေစလို​​ေသာ ဆန္ဒ မဟုတ်လား​​။ ဒါက​​ေတာ့​​ ​​ေမး​​စရာ​​ေတာင် မလိုပါဘူး​​။ ဆရာဝန်ပဲ ဘယ်​​ေသ​​ေစလို​​ေသာဆန္ဒ ရှိပါ့​​မလဲ။ ဒါြဖင့​်​ ရှင်​​ေစလို​​ေသာ ဆန္ဒ​​ေကာ။ ဒီလူနာရဲ့​​ ​​ေသ​​ေရး​​ရှင်​​ေရး​​အတွက် ဒီဆရာဝန် ဘယ်​​ေလာက် အား​​ထုတ်ခဲ့​​သလဲ ဆိုရင်​​ေကာ။ ဆရာဝန်​​ေတွအြမင်မှာ လူနာသံုး​​မျိုး​​ပဲ ရှိပါတယ်။ ကုကု မကုကု ​​ေပျာက်မယ့​်​လူနာ၊​ ကုကု မကုကု ​​ေသမယ့​်​လူနာ၊​ ကိုယ်ကုလိုက်ရင် ရှင်မယ့​်​လူနာ။

    (ကိုယ်ကုလိုက်မှ ​​ေသမယ့​်​လူနာက​​ေတာ့​​ သူတို့​​ြကိုြမင်​​ေလ့​​မရှိပါဘူး​​။) ဒီအထဲမှာ သူတို့​​အဓိကထား​​တာ တတိယအမျိုး​​အစား​​ပါ။ ထမင်း​​စား​​တာ ပထမလူနာ နဲ့​​ပါ။ မလွှဲမ​​ေရှာင်သာတာက​​ေတာ့​​ ဒုတိယလူနာပါ။ ဆရာဝန်သက်ရင့​်​လာ​​ေလ​​ေလ ဒီလူနာအတွက် ဘာလုပ်​​ေပး​​လို့​​ရတယ် ဆိုတာ သိလာ​​ေလ​​ေလပါ။ လုပ်နိုင်တာ မလုပ်နိုင်တာက​​ေတာ့​​ ပတ်ဝန်း​​ကျင်​​ေြခအ​​ေန နဲ့​​ဆိုင်သွား​​ပါတယ်။ အဲဒီအခါမှာ ဆရာဝန်အ​​ေနနဲ့​​ စွန့​်​စား​​ရတာ​​ေတွရှိပါတယ်။ လူနာက ဆရာဝန်ဆီမှာ အသက်ပံုြပီး​​ ယံုရပါတယ်။ ဆရာဝန်က လူနာအတွက် ​​ေသမင်း​​ကို ရင်ဆိုင်​​ေပး​​ပါတယ်။ ဒီလို ​​ေသ​​ေရး​​ရှင်​​ေရး​​မှာ ဆရာဝန်က.. အို.. ရှင်လို့​​လည်း​​ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ချင်မှတင်တာ၊​ ငါ့​​လခက ဒီလခပဲ၊​ ​​ေသရင် အလကား​​​ေနရင်း​​ ​​ေြဖရှင်း​​​ေနရဦး​​မယ် ဆိုတဲ့​​ အ​​ေတွး​​မျိုး​​ ​​ေတွး​​သင့​်​ပါသလား​​။ ဒါက ဆရာဝန်ဘက်ကအပိုင်း​​။ လူနာဘက်က​​ေရာ၊​ ငါတို့​​ နင့​်​ကို ယံုလို့​​အပ်ထား​​တာ​​ေနာ်။ ြကည့​်​ြကက်လုပ်။ ​​ေသရင်​​ေလျာ်​​ေပး​​ရမှာ ဆိုတဲ့​​သ​​ေဘာမျိုး​​ ထား​​သင့​်​ပါသလား​​။ အို လူနာရှင်တို့​​ မ​​ေြကနပ်ဘူး​​လား​​။ အမှုသာ မှန်ပ​​ေစကွယ် ​​ေရှ့​​​ေနခ ရာခိုင်နှုန်း​​နဲ့​​ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ ညှိတာ​​ေပါ့​​ ဆို ​​ေခွး​​​ေသ​​ေကာင်ြကား​​ ဠင်း​​တဝဲသလို ​​ေဈး​​​ေခါ်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွ​​ေကာ ရှိသင့​်​ပါသလား​​။ အဲသ​​ေလာက် ရွံစရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အြဖစ်​​ေတွဟာ လက်​​ေတွ့​​မှာ တ​​ေန့​​ထက်တ​​ေန့​​ တိုး​​တိုး​​လာလို့​​ အံ့​​ဩစရာ​​ေတာင် မ​​ေကာင်း​​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ဒီသံသရာကို ြဖတ်လိုက်ြကပါစို့​​။ ဘာနဲ့​​ြဖတ်ရမလဲဆိုရင် ခုနက ​​ေြပာတဲ့​​ အြပန်အလှန် ကိုယ်ချင်း​​စာတရား​​နဲ့​​ ြဖတ်ရမှာ​​ေပါ့​​။ ဒါက ဥပမာ​​ေပး​​တာပါ။ အလား​​တူ ဘယ်အလုပ်မျိုး​​မှာမဆို တ​​ေယာက်နဲ့​​တ​​ေယာက် ကိုယ်ချင်း​​စာတရား​​​ေလး​​ ထား​​နိုင်မယ်ဆိုရင် ကရိကထ ​​ေငွကုန်​​ေြကး​​ကျ မများ​​ပဲနဲ့​​ အလုပ်လုပ်ရင်း​​ ကုသိုလ်စိတ်​​ေတွ ြဖစ်လာမှာပါ။ အြမင်က​​ေလး​​ ​​ေြပာင်း​​လိုက်ဖို့​​ပါပဲ။

     အလကား​​​ေန ဆကာြကီး​​ လာလာလုပ်​​ေနတယ်။ ြပီး​​ ဟုတ်တာလည်း​​မဟုတ်ဘူး​​။ သူကျဘယ်​​ေလာက် ​​ေကာင်း​​​ေနလို့​​လဲ လို့​​​ေမး​​ရင် ဟုတ်ကဲ့​​ ကျွန်​​ေတာ်ြကိုး​​စား​​​ေနဆဲပါ လို့​​​ေြပာပါရ​​ေစ။ ဒီစာ​​ေတွကို ​​ေရး​​တဲ့​​အခိုက်မှာ ကျွန်​​ေတာ်က အ​​ေြကာင်း​​အရာတစ်ခုခု ကို အရင်ြမင်ပါတယ်။ အဲဒီ အ​​ေြကာင်း​​အရာကို ဆက်​​ေတွး​​ြကည့​်​တဲ့​​အခါကျ​​ေတာ့​​ အသက်အရွယ်အရ အရင်ကနဲ့​​ မတူတဲ့​​ အ​​ေတွး​​အြမင်သစ်​​ေတွရလာပါတယ်။ မှန်ချင်လည်း​​မှန်မယ်။ မှား​​ချင်လည်း​​မှား​​မယ်။ သူများ​​​ေတွနဲ့​​လည်း​​ တူချင်မှတူမယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်က သူများ​​​ေတွကို ဆရာလုပ်​​ေနတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို သင်ယူ​​ေနတာ။ ဆံုး​​မ​​ေနတာသာ ြဖစ်ပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ့​်​ကို သင်ြကား​​ဆံုး​​မလိုရင်လည်း​​ အဆင်သင့​်​ပါ။ တ​​ေန့​​ထက်တ​​ေန့​​ ကျဉ်း​​​ေြမာင်း​​လာတဲ့​​ ကမ္ဘာရွာြကီး​​ထဲမှာ ကျွန်​​ေတာ့​်​လိုပဲ စီး​​​ေမျာလာတဲ့​​ အစိမ်း​​အကျက်​​ေသာ မိတ်​​ေဆွများ​​ကို ကျွန်​​ေတာ်​​ေပး​​နိုင်တဲ့​​ လက်​​ေဆာင်က​​ေတာ့​​ ဒီအ​​ေတွး​​အြမင်​​ေတွပါပဲ။ ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်​​ေပါ်မှာဆို​​ေတာ့​​ ဝိုင်ခွက်က​​ေလး​​​ေတွ ပန်း​​စည်း​​က​​ေလး​​​ေတွ၊​ ဝက်ဝံရုပ်က​​ေလး​​​ေတွလိုပါပဲ။ ယူလိုကလည်း​​ ယူပါ။ ြငင်း​​လိုကလည်း​​ ြငင်း​​နိုင်ပါတယ်။ အား​​လံုး​​ အလုပ်​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ လုပ်ြပီး​​ ကံ​​ေကာင်း​​နိုင်ြကပါ​​ေစ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.