• “လက်ခတ်သံ / သန်း​​သန်း​​ဆင့​်​”

    ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို ရွာစား​​​ေကျာ် စိန်​​ေဝလျှံ က ​​ေရး​​စပ်ခဲ့​​တယ်လို့​​ ဗီစီဒီအ​​ေခွထဲမှာ ပါပါတယ်။ အဲဒီအ​​ေခွယံုမိလို့​​ ငါး​​ပါး​​​ေမှာက်တာလည်း​​ ရှိသဗျ။ သီချင်း​​​ေခါင်း​​စဉ်ကို မ​​ေလး​​လက်ခတ်သံ လို့​​ အတိအကျ​​ေရး​​ထား​​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ်လည်း​​ ဇ​​ေဝဇဝါနဲ့​​ ယံုလိုက်မိတယ်။ အမှန်က လက်ခတ်သံ ပါ။ အဲဒီမှာ ရှုတ်ကုန်တာက မ​​ေလး​​လက်ခတ်သံ ဆိုတဲ့​​ ြမို့​​မကိုဘိုခင်ရဲ့​​ ဇနီး​​ ရီရီခင် ဆိုထား​​တဲ့​​သီချင်း​​နဲ့​​ ဗူး​​လံုး​​နား​​မထွင်း​​ ြဖစ်သွား​​တယ်။ ဒီသီချင်း​​က သန်း​​သန်း​​ဆင့​်​ ဆိုခဲ့​​တာပါ။ သန်း​​သန်း​​ဆင့​်​ ရဲ့​​ မဂင်္လာ​​ေတး​​သံ ဆိုြပီး​​ ​​ေရဒီယိုက ခနခန လာတဲ့​​ အဆို​​ေတာ် ​​ေပါ့​​။

    သီချင်း​​နှစ်ပုဒ်စလံုး​​​ေရာ အဆို​​ေတာ် နှစ်​​ေယာက်စလံုး​​​ေရာ ​​ေတာ်ြက ​​ေကာင်း​​ြကလွန်း​​လို့​​ နံမယ်ြကီး​​ခဲ့​​ပါတယ်။ အံတီ ရီရီခင် ရဲ့​​ သီချင်း​​ကိုလည်း​​ မြကာခင် တင်​​ေပး​​ပါ့​​မယ်။ ကျွန်​​ေတာ့​်​အမှား​​ကို ​​ေထာက်ြပြပုြပင်​​ေပး​​ြကတဲ့​​ မမိုး​​မခလှိုင် ကို​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ပါရဲ့​​။ မူရင်း​​အဆို​​ေလး​​ပါ ထပ်ြပီး​​ တွဲတင်​​ေပး​​လိုက်တယ်​​ေနာ်။ အခု စိုး​​စန္ဒာထွန်း​​ အဆိုနဲ့​​ ယှဉ်ြပီး​​နား​​​ေထာင်ြကည့​်​လို့​​ရ​​ေအာင်​​ေပါ့​​။

    ဒီသီချင်း​​ကို အသံလည်း​​မ​​ေကာင်း​​ပဲနဲ့​​ ပရိသတ်နား​​ထဲက မထွက်​​ေအာင် ဆိုနိုင်တာက​​ေတာ့​​ ​​ေဒါ်​​ေမနွဲ့​​ြကီး​​ပါပဲ။ သီချင်း​​သံြကား​​လိုက်ရင် မူရင်း​​အဆိုထက်ကို သူ့​​ကို​​ေြပး​​​ေြပး​​ြမင်ရတာက​​ေတာ့​​ ဆရာြကီး​​ဦး​​သုခ ရဲ့​​ ​​ေရွှြခည်​​ေငွြခည်တန်း​​ပါလို့​​ ဇာတ်ကား​​ထဲမှာ ဒီသီချင်း​​နဲ့​​ သူ အကယ်ဒမီ ယူခဲ့​​တာကိုး​​။ ကိုယ်နဲ့​​​ေသွး​​သား​​မစပ်​​ေပမယ့​်​ သံ​​ေယာဇဉ်တွယ်​​ေနရှာတဲ့​​ ​​ေြမး​​မက​​ေလး​​ ပလူ​​ေမွှး​​ပလူ​​ေတာင်က တစာစာငို​​ေနတဲ့​​အခါ ဘုရား​​ရှိခိုး​​ရင်း​​က​​ေန အစိ​​ေန္တယျ ဆံုး​​​ေအာင် ဦး​​မချနိုင်ပဲ က​​ေလး​​​ေသး​​စို​​ေြပး​​လဲြပီး​​ ​​ေချာ့​​ဆိုဆိုတဲ့​​အခန်း​​ဟာ အသက်ဝင်လွန်း​​လို့​​ ြကည့​်​ဖူး​​သူတိုင်း​​ သူတို့​​​ေြမး​​အဘွား​​ြကား​​ ဆက်နွယ်ထား​​တဲ့​​ သံ​​ေယာဇဉ်ြကိုး​​ ဘယ်​​ေလာက်ခိုင်သလဲဆိုတာ စကား​​တစ်ခွန်း​​မှ မဟရပဲ သိသာပါတယ်။ အမယ်ြကီး​​အိုဆိုတဲ့​​ သား​​​ေချာ့​​​ေတး​​ဆို​​ေတာ့​​ ဆိုင်း​​နဲ့​​ ဝိုင်း​​နဲ့​​ အား​​ရပါး​​ရဆိုြကတဲ့​​ အဆို​​ေတာ်များ​​လို​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေကာင်း​​ပါ့​​မလဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ငယ်ငယ်က ကိုယ့​်​အ​​ေမဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​​ေလာက် သာယာနာ​​ေပျာ်ဖွယ်​​ေကာင်း​​တာ ဘာမှမရှိဘူး​​​ေလ။ သီချင်း​​ထဲမှာ ​​ေမတ္တာ​​ေတွ ပါတာကိုး​​။

    တကယ်​​ေတာ့​​ ​​ေဒါ်​​ေမနွဲ့​​ကလည်း​​ ​​ေခတဲ့​​သူ​​ေတာ့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ​​ေအဝမ်း​​ထွက် မင်း​​သမီး​​တစ်လက်ပါပဲ။ အြပင်ဇာတ်ပွဲ​​ေတွထဲမှာလည်း​​ တွံ​​ေတး​​သိန်း​​တန် ရဲ့​​ သီချင်း​​​ေတွကို သူ့​​ကိုမှချစ်မိ​​ေနပါတယ် ဆိုြပီး​​ ပွဲြက​​ေအာင်ဆိုနိုင်တဲ့​​သူ တစ်​​ေယာက်ပါ။ ​​ေြပာချင်တာက​​ေတာ့​​ တခါတခါ သီချင်း​​​ေကာင်း​​တယ်ဆိုတာ အသံ​​ေကာင်း​​တာ၊​ အဆိုပိုင်တာ၊​ အတီး​​ြမိုင်တာအြပင် ရင်ထဲကလာတဲ့​​ ခံစား​​ချက်နဲ့​​ဆိုရင် နား​​​ေထာင်ရတဲ့​​လူရင်ထဲကို ပါး​​စပ်ဖျား​​​ေလး​​နဲ့​​ ဆိုဆို​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွထက် ထိထိမိမိခံစား​​ရ​​ေအာင် စွမ်း​​​ေဆာင်နိုင်ပါတယ်။ ဥပမာတစ်ခု​​ေပး​​ရရင် အံတီထား​​ြကီး​​ဟာ “နက်ဖန် သို့​​မဟုတ် ဘယ်​​ေသာအခါ ” ကို အခါခါ ဆိုဖူး​​သလို ကျွန်​​ေတာ်တို့​​လည်း​​ အခါခါ ြကား​​ဖူး​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဦး​​ြကည်ခင် ဆံုး​​ြပီး​​ကာစမှာ ဒီသီချင်း​​ကို သူကိုယ်တိုင် မျက်ရည်​​ေပါက်​​ေပါက်ကျြပီး​​ ဆိုတဲ့​​အခါ ြကား​​ရတဲ့​​သူ​​ေတွ အား​​လံုး​​လည်း​​ ြကက်သီး​​တြဖန်း​​ြဖန်း​​ထလို့​​ မျက်ရည်မဆည်နိုင် ြဖစ်ြကရပါတယ်။ “​​ေမာင်​​ေရး​​လာမယ့​်​ စာချွန်လွှာ မနက်ဖန် သို့​​မဟုတ် ဘယ်​​ေသာအခါ..” တဲ့​​။ သီချင်း​​စာသား​​​ေတွကို လံုး​​​ေစ့​​ပတ်​​ေစ့​​ နား​​​ေထာင်​​ေလ ခံစား​​ရ​​ေလပါပဲ။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​ သူလည်း​​ ဒီသီချင်း​​မဆိုရက်​​ေတာ့​​သလို ကျွန်​​ေတာ်တို့​​လည်း​​ ဒီသီချင်း​​မ​​ေတာင်း​​ရက်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အနုပညာဆိုတာ ဖန်တီး​​သူက​​ေန ခံစား​​သူဆီကို ဓါတ်ကူး​​​ေပး​​ရတာမျိုး​​ဆို​​ေတာ့​​ ဆိုတဲ့​​သူကိုယ်တိုင်က မခံစား​​ပဲဆိုရင် နား​​​ေထာင်တဲ့​​သူက​​ေရာ ဘယ်ခံစား​​ရပါ့​​မလဲ။

    ဒီသီချင်း​​ရဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​အရာက​​ေလး​​ကလည်း​​ စိတ်ဝင်စား​​စရာ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ လက်ခတ်သံ ဆိုတာ ခု​​ေခတ်မှာမြကား​​ရ​​ေတာ့​​​ေပမယ့​်​ ဟိုး​​​ေရှး​​​ေရှး​​က​​ေတာ့​​ ရွာ​​ေတွမှာ တညံညံ ြကား​​ရတဲ့​​အသံပါ။ တန်​​ေဆာင်မုန်း​​လြပည့​်​ည မသိုး​​သကင်္န်း​​ယက်တဲ့​​အခါ သွား​​နား​​​ေထာင်ြကည့​်​ြက​​ေပါ့​​။ ယက္ကန်း​​ယက်တဲ့​​အသံကို ​​ေခါ်တာ​​ေလ။ အရင်က​​ေတာ့​​ ​​ေယာကင်္ျား​​များ​​ စာမတတ်ရင် အကန်း​​နဲ့​​တူြပီး​​ မိန်း​​မများ​​ ယက္ကန်း​​မတတ်ရင် အကျိုး​​နဲ့​​တူတယ်လို့​​ ဆိုြကသတဲ့​​။

    ခု​​ေခတ်လို စက်ရက်ထည်များ​​ မ​​ေပါ်ခင်အခါက လံုမ​​ေလး​​တစ်​​ေယာက်ဟာ သူ့​​ချစ်သူ ရွာဘုရား​​ပွဲကျရင် ဝတ်ဖို့​​ ပံု​​ေတာ်ဆင်ပုဆိုး​​​ေလး​​ ရက်​​ေပး​​ချင်တာနဲ့​​ ​​ေအာက်​​ေြပ ​​ေအာက်ရွာစုန်မယ့​်​ ​​ေလှ​​ေတာ်သား​​များ​​ထံ ပိုး​​ချည်က​​ေလး​​များ​​ ဝယ်ခဲ့​​ပါလို့​​ မှာလိုက်သတဲ့​​။ သူ့​​စိတ်ထဲမှာ​​ေတာ့​​ အနား​​စိမ်း​​​ေလး​​ကွပ်ြပီး​​ အလယ်​​ေကာင်မှာ သံ​​ေချး​​​ေရာင်က​​ေလး​​များ​​ နဲ့​​ အကွက်ဆန်း​​ဆန်း​​​ေလး​​ ယက်လိုက်လို့​​ရှိရင် ​​ေယာင်ထံုး​​ခပ်ပွပွထံုး​​တဲ့​​ ပျို့​​​ေမာင်ြကီး​​နဲ့​​ဆို အ​​ေတာ်ကို ပနံရမှာလို့​​လည်း​​ ​​ေတွး​​​ေနပါသတဲ့​​။ ​​ေမာင်ြကီး​​ဝတ်ဖို့​​ မ​​ေလး​​ ယက်​​ေနရတဲ့​​ ယက္ကန်း​​စင်က လက်ခတ်သံ က​​ေလး​​များ​​ကလည်း​​ ​​ေသာင်း​​တိုက်ကြကား​​ရ​​ေလာက်​​ေအာင်ကို ညံ​​ေန​​ေတာ့​​သတဲ့​​။ တခါတခါမ​​ေတာ့​​ သူ့​​ကိုယ်သူ ​​ေရွှသား​​ပကတိ ယက္ကန်း​​စင်ြကီး​​မှာ ​​ေရွှြခည်​​ေငွြခည်များ​​တန်း​​လို့​​ ယက်​​ေနတဲ့​​ နတ်သမီး​​​ေလး​​များ​​လို အထင်​​ေရာက်မိပါသတဲ့​​။ ယက်​​ေနရင်း​​နဲ့​​ ချည်ခင်က​​ေလး​​များ​​ ​​ေထွး​​ရှုတ်သွား​​တဲ့​​အခါမ​​ေတာ့​​ ဘယ်သူများ​​ လာကူပါ့​​မလဲလို့​​ လာကူချင်​​ေအာင် ​​ေခါ်လိုက်ပါ​​ေသး​​တယ်။ ဒီသီချင်း​​ကို​​ေရး​​တဲ့​​ ရွာစား​​​ေကျာ်စိန်​​ေဝလျှံဟာ အမည်မသိ ​​ေရှး​​စာဆိုတစ်ဦး​​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ “မန်ကျည်း​​ငုတ်တို ရွက်နု​​ေပါက်မှ ချည်ရည်​​ေသာက်စို့​​ ခင်​​ေလး​​ရယ်။ ဘုရား​​ငုတ်တို ​​ေရာင်​​ေတာ်လွှတ်မှ ပံု​​ေတာ်ဝတ်စို့​​ ​​ေမာင်ြကီး​​ရယ်” ဆိုတဲ့​​ ကဗျာက​​ေလး​​ကို အ​​ေြခခံြပီး​​ ြမန်မာဆန်ဆန်အသံများ​​နဲ့​​ ​​ေရး​​ဖွဲ့​​သွား​​လိုက်တာ ​​ေသာတာလကင်္ာရ​​ေကာ ဝစနာလကင်္ာရပါ​​ေြမာက်လို့​​ အခါခါနား​​​ေထာင်လို့​​ မညီး​​နိုင်​​ေအာင်ပါပဲဗျား​​။

    ခု​​ေခတ်အခါမှာ လက်ခတ်သံက​​ေလး​​​ေတွ ​​ေပျာက်ဆံုး​​သွား​​​ေပမယ့​်​ အစား​​ထိုး​​လာတဲ့​​ စက်ယက္ကန်း​​​ေတွ တိမ်​​ေကာမသွား​​​ေသး​​ပါဘူး​​။ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ တိုင်း​​တပါး​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှု​​ေတွ လွှမ်း​​မိုး​​လာပါ​​ေစ ြမန်မာပီပီ ပုဆိုး​​ ထမီဝတ်တဲ့​​ ဓ​​ေလ့​​က​​ေလး​​က​​ေတာ့​​ ​​ေပျာက်ကွယ်မသွား​​ပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​​ေရ​​ေြမသဘာဝ ရာသီဥတုနဲ့​​ကိုက်သကိုး​​။ ​​ေနာက်ြပီး​​တာ့​​ ဝတ်ရတာလည်း​​ ကရိကထမများ​​၊​ သက်​​ေတာင့​်​သက်သာလည်း​​ရှိ၊​ အကုန်အကျလည်း​​သက်သာတယ်။ နိုင်ငံြခား​​​ေရာက်​​ေနလို့​​ ဂျင်း​​​ေဘာင်း​​ဘီ စတိုင်​​ေဘာင်း​​ဘီ အမျိုး​​မျိုး​​ကို မြဖစ်မ​​ေနဝတ်ြကရသူ​​ေတွ​​ေတာင် အိမ်ြပန်​​ေရာက် ​​ေရမိုး​​ချိုး​​ အိပ်ယာဝင်တဲ့​​အခါ ပုဆိုး​​​ေလး​​ ြပန်လဲ​​ေနတတ်ြကတယ်။ ဘာြဖစ်လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ လွတ်လွတ်လပ်လပ် ရှိတာချင်း​​တူရင်​​ေတာင် ​​ေဘာင်း​​ဘီအတို​​ေတွ သရီး​​ကွာတား​​​ေတွ ​​ေဘာက်ဆာ​​ေတွက အြကည့​်​ရဆိုး​​တယ်။ မင်း​​သား​​မင်း​​သမီး​​​ေတွလို ြပစ်မျိုး​​မှည့​်​မတင်တဲ့​​ ​​ေြခသလံုး​​လှလှ ​​ေပါင်တံလှလှ ရှိတဲ့​​သူက ရှား​​ပါဘိသနဲ့​​။ ရိုး​​ြကီး​​​ေဂါင်ဂင်နဲ့​​ ြဖစ်ြဖစ် ဝက်​​ေြခ​​ေထာက်လို တုတ်တုတ်ခဲခဲြကီး​​နဲ့​​ြဖစ်ြဖစ် အနာရွတ်​​ေတွ ယား​​နာ​​ေတွနဲ့​​ြဖစ်ြဖစ် ြမင်ရတဲ့​​အခါ အင်မတန် ​​ေအာ်ဂလီဆန်စရာ​​ေကာင်း​​ဗျာ။

    မဟုတ်ကဟုတ်က မ​​ေြပာပါနဲ့​​။ ​​ေဘာင်း​​ဘီနဲ့​​က သွား​​ရလာရ ပိုလွတ်လပ်တာလို့​​ ​​ေြပာရင်လည်း​​ ဟုတ်​​ေတာ့​​ ဟုတ်ပါတယ်။ အဲဒါက သွား​​ရင်း​​လာရင်း​​သာပါ။ တ​​ေနကုန် ဂျင်း​​​ေဘာင်း​​ဘီနဲ့​​ လမ်း​​​ေလျှာက်ြကည့​်​ပါလား​​။ ​​ေချွး​​ကထွက် ​​ေပါင်ကပွန်း​​၊​ ဗိုက်ကစည်း​​ထား​​သလိုြဖစ်ြပီး​​ ခွကျပ်ရင်ကျပ် မကျပ်ရင် ​​ေလျှာ​​ေလျှာကျ​​ေနလို့​​ ဆွဲဆွဲတင်​​ေနရ​​ေရာ။ ပိုဆိုး​​တာက​​ေတာ့​​ အသက်က​​ေလး​​များ​​ရလာလို့​​ အ​​ေရှ့​​အလယ်ပိုင်း​​မှာ စူပူမှု​​ေတွ တား​​ဆီး​​မရ​​ေတာ့​​တဲ့​​အခါမှာ ​​ေဘာင်း​​ဘီ​​ေတွက မ​​ေတာ်​​ေတာ့​​ဘူး​​ဗျား​​။ နံပါတ်​​ေတွတက်တက်လာရင်း​​ ခါး​​ပတ်​​ေခါင်း​​က ဆီး​​စပ်နား​​​ေရာက်လာတဲ့​​အခါမ​​ေတာ့​​ နငယ်ြကီး​​နဲ့​​တူလာပါ​​ေရာ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ​​ေဘာင်း​​ဘီအဝတ်များ​​တဲ့​​သူများ​​ဟာ ​​ေပါင်ချိန်တိုး​​ရင် အမှတ်တမဲ့​​ြဖစ်​​ေလ့​​မရှိတာ​​ေြကာင့​်​ စား​​​ေကာင်း​​ြခင်း​​ မစား​​ရသူ​​ေတွထဲမှာ ပါပါတယ်။ ပုဆိုး​​သာဆိုရင်​​ေတာ့​​ အနံမှန် အနံြကီး​​ နှစ်မျိုး​​တည်း​​ရှိတာ။ တဝမ်း​​ပူြကီး​​​ေတွလည်း​​ ပုဆိုး​​စည်း​​ထား​​လို့​​ အြကည့​်​ရမဆိုး​​ဘူး​​။ ခန့​်​​ေတာင် ခန့​်​လာ​​ေသး​​။ ​​ေလာက်ကိုင်​​ေရာက်တဲ့​​အခါ ထမီဘာမှန်း​​မသိတဲ့​​ ဗိုက်ြကီး​​သည်​​ေတွကို စြမင်ဖူး​​လာတာ​​ေပါ့​​။ ​​ေဘာင်း​​ဘီြကီး​​နဲ့​​မို့​​ အြကည့​်​ရဆိုး​​တာထက် ဂါဝန်ရှည်ြကီး​​ဝတ်လာရင် ြပဿနာတက်​​ေတာ့​​တာပဲ။ လူနာတရံုး​​ရံုး​​နဲ့​​ ြပင်ပလူနာဌာနမှာ သူတို့​​ဗိုက်ြကီး​​ကို စမ်း​​သပ်ဖို့​​ ဒုက္ခ​​ေရာက်ပါ​​ေလ​​ေရာ။ ​​ေယာင်ြပီး​​သွား​​မလှန်ခိုင်း​​​ေလနဲ့​​။ သူတို့​​က​​ေတာ့​​ အချစ်ကမနည်း​​ တဆစ်မှမလွဲ အြမစ်ကလှဲ လှစ်ြပလိုက်မှာပဲ။ ကိုယ်သာ မျက်နှာအထား​​ရခက်ခက်နဲ့​​ ချစ်မိုး​​ြကီး​​သွန်း​​ြဖိုး​​လို့​​သာ သည်း​​ကနဲ မည်း​​ကနဲ သည်း​​ကနဲ မည်း​​ကနဲရွာ လို့​​ ဆက်ဆိုလိုက်ရမယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ တသက်လံုး​​ထမီမကပ်တဲ့​​ ြပည်ြကီး​​တရုတ်မ​​ေတွ​​ေတာင် ​​ေဆး​​ရံုမှာ က​​ေလး​​လာ​​ေမွး​​ရင် ထမီသံုး​​​ေလး​​ထည်​​ေတာ့​​ မြဖစ်မ​​ေန ဝယ်​​ေပ​​ေရာ့​​ပဲ။

    ပုဆိုး​​ထမီဆိုတာ အမှတ်မထင် ​​ေပလို့​​ကျံလို့​​ စုတ်လို့​​ြပဲလို့​​ရှိရင်လည်း​​ ဣ​​ေြန္ဒမပျက် အသာလှည့​်​ ဝတ်လိုက်လို့​​ရတယ်။ ရန်ကုန်လို တမနက်ခင်း​​​ေလာက် မိုး​​ရွာရံုနဲ့​​ ​​ေြမာင်း​​​ေတွပိတ် ​​ေရ​​ေတွလျှံလာတဲ့​​ ​​ေနရာမျိုး​​မှာဆိုလည်း​​ အသာ​​ေလး​​ မလို့​​ တိုတိုဝတ်လို့​​ ခရီး​​ဆက်နိုင်တယ်။ ​​ေဟာင်း​​​ေလ ဝတ်လို့​​​ေကာင်း​​​ေလပဲ။ အစုတ်အြပဲ​​ေတာင် က​​ေလး​​အနှီး​​ လက်နှီး​​စုတ် ​​ေရပတ်ဝတ် အသံုး​​တည့​်​​ေသး​​တာ။ နာဖျား​​မကျန်း​​နဲ့​​ အိပ်ယာထဲလဲ​​ေနတဲ့​​လူမမာ​​ေတာင် ပုဆိုး​​​ေလး​​နဲ့​​ ထမီ​​ေလး​​နဲ့​​ဆို အဝတ်လဲ​​ေပး​​ရတာ ဘယ်​​ေလာက်လွယ်သလဲ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​လည်း​​ ဦး​​ရယ်။

    လူဆိုတာဟာ ခက်တယ်။ မီး​​တို့​​က ပဲ​​ေပး​​ချင်တဲ့​​အခါ ထမီြကီး​​နဲ့​​ ဘယ်နိပ်ပါ့​​မလဲလို့​​ ဆင်​​ေြခတက်စရာရှိပါတယ်။ ပုဆိုး​​ထမီ​​ေတွဟာ ပွဲမဝင်ဘူး​​လို့​​ ထင်ရင်​​ေတာ့​​ မှား​​မှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေရွှကံ​​ေကာ်တို့​​ ကနုတ်ဆစ်ခ်တို့​​ နန်း​​ထိုက်​​ေတာ်ဝင်တို့​​မှာ ​​ေဈး​​​ေတွ သွား​​ြကည့​်​လိုက်။ မျက်ြဖူဆိုက်သွား​​မယ်။ ချည်ချိတ်၊​ ပိုး​​ချိတ်၊​ စီလွန်ချိတ်က​​ေန လွန်း​​ရာ​​ေကျာ်ချိတ်​​ေတွအထိ သူ့​​​ေဈး​​နဲ့​​သူ။ ​​ေယာပုဆိုး​​၊​ ရခိုင်ပုဆိုး​​၊​ ပ​​ေလကပ်၊​ ပိုး​​တွဲ ချည်​​ေချာ၊​ ဆိပ်ခွန်၊​ ြကိုက်တာ​​ေရွး​​။ ​​ေဈး​​ြကီး​​ြကီး​​ မြကီး​​ြကီး​​။ သပ်သပ်ရပ်ရပ်က​​ေလး​​ ကိုယ်နဲ့​​လိုက်​​ေအာင် ဆင်တတ်ရင် ရုပ်ထွက်သန့​်​လွန်လွန်း​​လို့​​။ သူ့​​​ေနရာနဲ့​​သူ ဝတ်ဖို့​​ပဲလိုတာ။ ကိုယ့​်​ဗမာ​​ေတွကသာ ​​ေယာပုဆိုး​​ တိုက်ပံု အထင်မြကီး​​တာ။ ဘို​​ေတွထိုင်တဲ့​​ ​​ေဟာ်တယ်နဲ့​​ စား​​​ေသာက်ဆိုင်က စား​​ပွဲထိုး​​​ေလး​​​ေတွဆို လည်ကတံုး​​ တိုက်ပံု​​ေတွ ဝတ်လွန်လွန်း​​လို့​​။ ညီ​​ေလး​​​ေရ ဘီလ်ယူခဲ့​​ပါ ​​ေြပာရမှာ​​ေတာင် အား​​နာဖို့​​​ေကာင်း​​တယ်။

    ပုဆိုး​​​ေတွ ထမီ​​ေတွ ​​ေခတ်မတိမ်​​ေကာနိုင်​​ေြကာင်း​​​ေြပာရင်း​​ ဖက်ရှင်​​ေရစီး​​​ေြကာင်း​​ တစ်ခုကိုလည်း​​ သတိထား​​မိပါ​​ေသး​​တယ်။ သူ့​​ကျွန်မခံြပီထဲမှာ ကင်း​​ဝန်မင်း​​ြကီး​​ဦး​​​ေကာင်း​​က စစ်မတိုက်ဖို့​​ ​​ေြပာ​​ေတာ့​​ စုဖိရား​​လတ်က အပျို​​ေတာ်တစ်​​ေယာက်ကို ​​ေကျာက်ပျဉ်တစ်ချပ်နဲ့​​ ချိတ်လံုချည်တစ်ထည်ရွက်လို့​​ အိမ်ကို သွား​​ပို့​​ခိုင်း​​ပါသတဲ့​​။ အဲဒီလံုချည်ကို ဦး​​​ေကာင်း​​ ဝတ်မဝတ်​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​ဗျ။ ခု​​ေတာ့​​ ဝန်က​​ေတာ်​​ေတွ ဘီဒို​​ေသာ့​​ခတ်​​ေနရမယ် ထင်တယ်။ နို့​​မို့​​ သူတို့​​ချိတ်​​ေတွ အထက်ဆင့​်​ြပုတ်ကုန်မှာ စိုး​​ရသ​​ေလ။ စကား​​အ​​ေကာင်း​​​ေြပာရင်း​​ ​​ေဖာက်​​ေဖာက်လာြပီ။ ပုဆိုး​​အြဖူက​​ေလး​​ ဆင်​​ေနရဦး​​မယ်။ ​​ေတာ် တန် တိတ်။ ငါး​​​ေြကာ်ပန်း​​ကန်ဖိတ်။ (အယ်ဒီတာြကီး​​​ေရ) ​​ေကာ်လံပိတ်။


    (ဘုရား​​ငုတ်တို ​​ေရာင်​​ေတာ်လွှတ်မှ ပံု​​ေတာ်ဆင် ဝတ်ြကပါစို့​​ ​​ေမာင်ြကီး​​​ေရ ​​ေတာ့​​။ ​​ေအာက်ြပည်ဆို ​​ေလှ​​ေတာ်ထိုး​​ ပိုး​​မှာလိုက်တယ် ​​ေလ​​ေလ့​​) ၂။ အနား​​တဘက်တချက်ရယ်က စိမ်း​​နုြခယ် စိမ်း​​နုြခယ် အလယ်​​ေကာင် သံ​​ေရာင်ကွက်ကယ် ချစ်တဲ့​​သူယက်ခဲ့​​တယ်။ (လက်ခတ်သံ လက်ခတ်သံ မ​​ေလး​​လက်ခတ်သံ) ၂။ (လက်ခတ်သံ ကျွန်း​​ဖိုသား​​ ​​ေသာင်း​​တိုက်က ြကား​​သ​​ေလ​​ေလ့​​) ၂။

    (​​ေရွှြခည်​​ေငွြခည်တန်း​​ပါလို့​​ ယက္ကန်း​​​ေရွှစင် တန်း​​​ေရွှစင်) ၂။
    (ဘယ်သူဘယ်သူဝင်ကာမှ ချည်ခင်​​ေတွး​​) ၂။ (ရှင်း​​နိုင်ပါ့​​မ​​ေလ) ၂။
    (ယက္ကန်း​​စင် အကွက်ဆန်း​​ထွင် ပျို့​​​ေမာင်​​ေတာ် ကို​​ေယာင်ပွနဲ့​​ ​​ေတာ်လိုက်မယ့​်​အဆင် ယဉ်သ​​ေလ့​​ ) ၂။
    ​​ေပျာ်လိုက်မယ့​်​အြကင် ခင်​​ေရ အ​​ေတာ်လိုက်မယ့​်​အဆင် ယဉ်သ​​ေလ့​​
    (လက်ခတ်သံ လက်ခတ်သံ မ​​ေလး​​လက်ခတ်သံ) ၂။ (လက်ခတ်သံ ကျွန်း​​ဖိုသား​​ ​​ေသာင်း​​တိုက်က ြကား​​သ​​ေလ​​ေလ့​​ ) ၂။




  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.