ဒီသီချင်းကေလးကို ရွာစားေကျာ် စိန်ေဝလျှံ က ေရးစပ်ခဲ့တယ်လို့ ဗီစီဒီအေခွထဲမှာ ပါပါတယ်။ အဲဒီအေခွယံုမိလို့ ငါးပါးေမှာက်တာလည်း ရှိသဗျ။ သီချင်းေခါင်းစဉ်ကို မေလးလက်ခတ်သံ လို့ အတိအကျေရးထားေတာ့ ကျွန်ေတာ်လည်း ဇေဝဇဝါနဲ့ ယံုလိုက်မိတယ်။ အမှန်က လက်ခတ်သံ ပါ။ အဲဒီမှာ ရှုတ်ကုန်တာက မေလးလက်ခတ်သံ ဆိုတဲ့ ြမို့မကိုဘိုခင်ရဲ့ ဇနီး ရီရီခင် ဆိုထားတဲ့သီချင်းနဲ့ ဗူးလံုးနားမထွင်း ြဖစ်သွားတယ်။ ဒီသီချင်းက သန်းသန်းဆင့် ဆိုခဲ့တာပါ။ သန်းသန်းဆင့် ရဲ့ မဂင်္လာေတးသံ ဆိုြပီး ေရဒီယိုက ခနခန လာတဲ့ အဆိုေတာ် ေပါ့။
သီချင်းနှစ်ပုဒ်စလံုးေရာ အဆိုေတာ် နှစ်ေယာက်စလံုးေရာ ေတာ်ြက ေကာင်းြကလွန်းလို့ နံမယ်ြကီးခဲ့ပါတယ်။ အံတီ ရီရီခင် ရဲ့ သီချင်းကိုလည်း မြကာခင် တင်ေပးပါ့မယ်။ ကျွန်ေတာ့်အမှားကို ေထာက်ြပြပုြပင်ေပးြကတဲ့ မမိုးမခလှိုင် ကိုေကျးဇူးတင်ပါရဲ့။ မူရင်းအဆိုေလးပါ ထပ်ြပီး တွဲတင်ေပးလိုက်တယ်ေနာ်။ အခု စိုးစန္ဒာထွန်း အဆိုနဲ့ ယှဉ်ြပီးနားေထာင်ြကည့်လို့ရေအာင်ေပါ့။
ဒီသီချင်းကို အသံလည်းမေကာင်းပဲနဲ့ ပရိသတ်နားထဲက မထွက်ေအာင် ဆိုနိုင်တာကေတာ့ ေဒါ်ေမနွဲ့ြကီးပါပဲ။ သီချင်းသံြကားလိုက်ရင် မူရင်းအဆိုထက်ကို သူ့ကိုေြပးေြပးြမင်ရတာကေတာ့ ဆရာြကီးဦးသုခ ရဲ့ ေရွှြခည်ေငွြခည်တန်းပါလို့ ဇာတ်ကားထဲမှာ ဒီသီချင်းနဲ့ သူ အကယ်ဒမီ ယူခဲ့တာကိုး။ ကိုယ်နဲ့ေသွးသားမစပ်ေပမယ့် သံေယာဇဉ်တွယ်ေနရှာတဲ့ ေြမးမကေလး ပလူေမွှးပလူေတာင်က တစာစာငိုေနတဲ့အခါ ဘုရားရှိခိုးရင်းကေန အစိေန္တယျ ဆံုးေအာင် ဦးမချနိုင်ပဲ ကေလးေသးစိုေြပးလဲြပီး ေချာ့ဆိုဆိုတဲ့အခန်းဟာ အသက်ဝင်လွန်းလို့ ြကည့်ဖူးသူတိုင်း သူတို့ေြမးအဘွားြကား ဆက်နွယ်ထားတဲ့ သံေယာဇဉ်ြကိုး ဘယ်ေလာက်ခိုင်သလဲဆိုတာ စကားတစ်ခွန်းမှ မဟရပဲ သိသာပါတယ်။ အမယ်ြကီးအိုဆိုတဲ့ သားေချာ့ေတးဆိုေတာ့ ဆိုင်းနဲ့ ဝိုင်းနဲ့ အားရပါးရဆိုြကတဲ့ အဆိုေတာ်များလိုေတာ့ ဘယ်ေကာင်းပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့် ငယ်ငယ်က ကိုယ့်အေမဆိုတဲ့ သီချင်းေလာက် သာယာနာေပျာ်ဖွယ်ေကာင်းတာ ဘာမှမရှိဘူးေလ။ သီချင်းထဲမှာ ေမတ္တာေတွ ပါတာကိုး။
တကယ်ေတာ့ ေဒါ်ေမနွဲ့ကလည်း ေခတဲ့သူေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေအဝမ်းထွက် မင်းသမီးတစ်လက်ပါပဲ။ အြပင်ဇာတ်ပွဲေတွထဲမှာလည်း တွံေတးသိန်းတန် ရဲ့ သီချင်းေတွကို သူ့ကိုမှချစ်မိေနပါတယ် ဆိုြပီး ပွဲြကေအာင်ဆိုနိုင်တဲ့သူ တစ်ေယာက်ပါ။ ေြပာချင်တာကေတာ့ တခါတခါ သီချင်းေကာင်းတယ်ဆိုတာ အသံေကာင်းတာ၊ အဆိုပိုင်တာ၊ အတီးြမိုင်တာအြပင် ရင်ထဲကလာတဲ့ ခံစားချက်နဲ့ဆိုရင် နားေထာင်ရတဲ့လူရင်ထဲကို ပါးစပ်ဖျားေလးနဲ့ ဆိုဆိုေနတဲ့သူေတွထက် ထိထိမိမိခံစားရေအာင် စွမ်းေဆာင်နိုင်ပါတယ်။ ဥပမာတစ်ခုေပးရရင် အံတီထားြကီးဟာ “နက်ဖန် သို့မဟုတ် ဘယ်ေသာအခါ ” ကို အခါခါ ဆိုဖူးသလို ကျွန်ေတာ်တို့လည်း အခါခါ ြကားဖူးပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ဦးြကည်ခင် ဆံုးြပီးကာစမှာ ဒီသီချင်းကို သူကိုယ်တိုင် မျက်ရည်ေပါက်ေပါက်ကျြပီး ဆိုတဲ့အခါ ြကားရတဲ့သူေတွ အားလံုးလည်း ြကက်သီးတြဖန်းြဖန်းထလို့ မျက်ရည်မဆည်နိုင် ြဖစ်ြကရပါတယ်။ “ေမာင်ေရးလာမယ့် စာချွန်လွှာ မနက်ဖန် သို့မဟုတ် ဘယ်ေသာအခါ..” တဲ့။ သီချင်းစာသားေတွကို လံုးေစ့ပတ်ေစ့ နားေထာင်ေလ ခံစားရေလပါပဲ။ ေနာက်ေတာ့ သူလည်း ဒီသီချင်းမဆိုရက်ေတာ့သလို ကျွန်ေတာ်တို့လည်း ဒီသီချင်းမေတာင်းရက်ေတာ့ဘူး။ အနုပညာဆိုတာ ဖန်တီးသူကေန ခံစားသူဆီကို ဓါတ်ကူးေပးရတာမျိုးဆိုေတာ့ ဆိုတဲ့သူကိုယ်တိုင်က မခံစားပဲဆိုရင် နားေထာင်တဲ့သူကေရာ ဘယ်ခံစားရပါ့မလဲ။
ဒီသီချင်းရဲ့အေြကာင်းအရာကေလးကလည်း စိတ်ဝင်စားစရာေကာင်းပါတယ်။ လက်ခတ်သံ ဆိုတာ ခုေခတ်မှာမြကားရေတာ့ေပမယ့် ဟိုးေရှးေရှးကေတာ့ ရွာေတွမှာ တညံညံ ြကားရတဲ့အသံပါ။ တန်ေဆာင်မုန်းလြပည့်ည မသိုးသကင်္န်းယက်တဲ့အခါ သွားနားေထာင်ြကည့်ြကေပါ့။ ယက္ကန်းယက်တဲ့အသံကို ေခါ်တာေလ။ အရင်ကေတာ့ ေယာကင်္ျားများ စာမတတ်ရင် အကန်းနဲ့တူြပီး မိန်းမများ ယက္ကန်းမတတ်ရင် အကျိုးနဲ့တူတယ်လို့ ဆိုြကသတဲ့။
ခုေခတ်လို စက်ရက်ထည်များ မေပါ်ခင်အခါက လံုမေလးတစ်ေယာက်ဟာ သူ့ချစ်သူ ရွာဘုရားပွဲကျရင် ဝတ်ဖို့ ပံုေတာ်ဆင်ပုဆိုးေလး ရက်ေပးချင်တာနဲ့ ေအာက်ေြပ ေအာက်ရွာစုန်မယ့် ေလှေတာ်သားများထံ ပိုးချည်ကေလးများ ဝယ်ခဲ့ပါလို့ မှာလိုက်သတဲ့။ သူ့စိတ်ထဲမှာေတာ့ အနားစိမ်းေလးကွပ်ြပီး အလယ်ေကာင်မှာ သံေချးေရာင်ကေလးများ နဲ့ အကွက်ဆန်းဆန်းေလး ယက်လိုက်လို့ရှိရင် ေယာင်ထံုးခပ်ပွပွထံုးတဲ့ ပျို့ေမာင်ြကီးနဲ့ဆို အေတာ်ကို ပနံရမှာလို့လည်း ေတွးေနပါသတဲ့။ ေမာင်ြကီးဝတ်ဖို့ မေလး ယက်ေနရတဲ့ ယက္ကန်းစင်က လက်ခတ်သံ ကေလးများကလည်း ေသာင်းတိုက်ကြကားရေလာက်ေအာင်ကို ညံေနေတာ့သတဲ့။ တခါတခါမေတာ့ သူ့ကိုယ်သူ ေရွှသားပကတိ ယက္ကန်းစင်ြကီးမှာ ေရွှြခည်ေငွြခည်များတန်းလို့ ယက်ေနတဲ့ နတ်သမီးေလးများလို အထင်ေရာက်မိပါသတဲ့။ ယက်ေနရင်းနဲ့ ချည်ခင်ကေလးများ ေထွးရှုတ်သွားတဲ့အခါမေတာ့ ဘယ်သူများ လာကူပါ့မလဲလို့ လာကူချင်ေအာင် ေခါ်လိုက်ပါေသးတယ်။ ဒီသီချင်းကိုေရးတဲ့ ရွာစားေကျာ်စိန်ေဝလျှံဟာ အမည်မသိ ေရှးစာဆိုတစ်ဦးေရးခဲ့တဲ့ “မန်ကျည်းငုတ်တို ရွက်နုေပါက်မှ ချည်ရည်ေသာက်စို့ ခင်ေလးရယ်။ ဘုရားငုတ်တို ေရာင်ေတာ်လွှတ်မှ ပံုေတာ်ဝတ်စို့ ေမာင်ြကီးရယ်” ဆိုတဲ့ ကဗျာကေလးကို အေြခခံြပီး ြမန်မာဆန်ဆန်အသံများနဲ့ ေရးဖွဲ့သွားလိုက်တာ ေသာတာလကင်္ာရေကာ ဝစနာလကင်္ာရပါေြမာက်လို့ အခါခါနားေထာင်လို့ မညီးနိုင်ေအာင်ပါပဲဗျား။
ခုေခတ်အခါမှာ လက်ခတ်သံကေလးေတွ ေပျာက်ဆံုးသွားေပမယ့် အစားထိုးလာတဲ့ စက်ယက္ကန်းေတွ တိမ်ေကာမသွားေသးပါဘူး။ ဘယ်ေလာက်ပဲ တိုင်းတပါး ယဉ်ေကျးမှုေတွ လွှမ်းမိုးလာပါေစ ြမန်မာပီပီ ပုဆိုး ထမီဝတ်တဲ့ ဓေလ့ကေလးကေတာ့ ေပျာက်ကွယ်မသွားပါဘူး။ ကိုယ့်ေရေြမသဘာဝ ရာသီဥတုနဲ့ကိုက်သကိုး။ ေနာက်ြပီးတာ့ ဝတ်ရတာလည်း ကရိကထမများ၊ သက်ေတာင့်သက်သာလည်းရှိ၊ အကုန်အကျလည်းသက်သာတယ်။ နိုင်ငံြခားေရာက်ေနလို့ ဂျင်းေဘာင်းဘီ စတိုင်ေဘာင်းဘီ အမျိုးမျိုးကို မြဖစ်မေနဝတ်ြကရသူေတွေတာင် အိမ်ြပန်ေရာက် ေရမိုးချိုး အိပ်ယာဝင်တဲ့အခါ ပုဆိုးေလး ြပန်လဲေနတတ်ြကတယ်။ ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ လွတ်လွတ်လပ်လပ် ရှိတာချင်းတူရင်ေတာင် ေဘာင်းဘီအတိုေတွ သရီးကွာတားေတွ ေဘာက်ဆာေတွက အြကည့်ရဆိုးတယ်။ မင်းသားမင်းသမီးေတွလို ြပစ်မျိုးမှည့်မတင်တဲ့ ေြခသလံုးလှလှ ေပါင်တံလှလှ ရှိတဲ့သူက ရှားပါဘိသနဲ့။ ရိုးြကီးေဂါင်ဂင်နဲ့ ြဖစ်ြဖစ် ဝက်ေြခေထာက်လို တုတ်တုတ်ခဲခဲြကီးနဲ့ြဖစ်ြဖစ် အနာရွတ်ေတွ ယားနာေတွနဲ့ြဖစ်ြဖစ် ြမင်ရတဲ့အခါ အင်မတန် ေအာ်ဂလီဆန်စရာေကာင်းဗျာ။
မဟုတ်ကဟုတ်က မေြပာပါနဲ့။ ေဘာင်းဘီနဲ့က သွားရလာရ ပိုလွတ်လပ်တာလို့ ေြပာရင်လည်း ဟုတ်ေတာ့ ဟုတ်ပါတယ်။ အဲဒါက သွားရင်းလာရင်းသာပါ။ တေနကုန် ဂျင်းေဘာင်းဘီနဲ့ လမ်းေလျှာက်ြကည့်ပါလား။ ေချွးကထွက် ေပါင်ကပွန်း၊ ဗိုက်ကစည်းထားသလိုြဖစ်ြပီး ခွကျပ်ရင်ကျပ် မကျပ်ရင် ေလျှာေလျှာကျေနလို့ ဆွဲဆွဲတင်ေနရေရာ။ ပိုဆိုးတာကေတာ့ အသက်ကေလးများရလာလို့ အေရှ့အလယ်ပိုင်းမှာ စူပူမှုေတွ တားဆီးမရေတာ့တဲ့အခါမှာ ေဘာင်းဘီေတွက မေတာ်ေတာ့ဘူးဗျား။ နံပါတ်ေတွတက်တက်လာရင်း ခါးပတ်ေခါင်းက ဆီးစပ်နားေရာက်လာတဲ့အခါမေတာ့ နငယ်ြကီးနဲ့တူလာပါေရာ။ ဒါေြကာင့် ေဘာင်းဘီအဝတ်များတဲ့သူများဟာ ေပါင်ချိန်တိုးရင် အမှတ်တမဲ့ြဖစ်ေလ့မရှိတာေြကာင့် စားေကာင်းြခင်း မစားရသူေတွထဲမှာ ပါပါတယ်။ ပုဆိုးသာဆိုရင်ေတာ့ အနံမှန် အနံြကီး နှစ်မျိုးတည်းရှိတာ။ တဝမ်းပူြကီးေတွလည်း ပုဆိုးစည်းထားလို့ အြကည့်ရမဆိုးဘူး။ ခန့်ေတာင် ခန့်လာေသး။ ေလာက်ကိုင်ေရာက်တဲ့အခါ ထမီဘာမှန်းမသိတဲ့ ဗိုက်ြကီးသည်ေတွကို စြမင်ဖူးလာတာေပါ့။ ေဘာင်းဘီြကီးနဲ့မို့ အြကည့်ရဆိုးတာထက် ဂါဝန်ရှည်ြကီးဝတ်လာရင် ြပဿနာတက်ေတာ့တာပဲ။ လူနာတရံုးရံုးနဲ့ ြပင်ပလူနာဌာနမှာ သူတို့ဗိုက်ြကီးကို စမ်းသပ်ဖို့ ဒုက္ခေရာက်ပါေလေရာ။ ေယာင်ြပီးသွားမလှန်ခိုင်းေလနဲ့။ သူတို့ကေတာ့ အချစ်ကမနည်း တဆစ်မှမလွဲ အြမစ်ကလှဲ လှစ်ြပလိုက်မှာပဲ။ ကိုယ်သာ မျက်နှာအထားရခက်ခက်နဲ့ ချစ်မိုးြကီးသွန်းြဖိုးလို့သာ သည်းကနဲ မည်းကနဲ သည်းကနဲ မည်းကနဲရွာ လို့ ဆက်ဆိုလိုက်ရမယ်။ ဒါေြကာင့် တသက်လံုးထမီမကပ်တဲ့ ြပည်ြကီးတရုတ်မေတွေတာင် ေဆးရံုမှာ ကေလးလာေမွးရင် ထမီသံုးေလးထည်ေတာ့ မြဖစ်မေန ဝယ်ေပေရာ့ပဲ။
ပုဆိုးထမီဆိုတာ အမှတ်မထင် ေပလို့ကျံလို့ စုတ်လို့ြပဲလို့ရှိရင်လည်း ဣေြန္ဒမပျက် အသာလှည့် ဝတ်လိုက်လို့ရတယ်။ ရန်ကုန်လို တမနက်ခင်းေလာက် မိုးရွာရံုနဲ့ ေြမာင်းေတွပိတ် ေရေတွလျှံလာတဲ့ ေနရာမျိုးမှာဆိုလည်း အသာေလး မလို့ တိုတိုဝတ်လို့ ခရီးဆက်နိုင်တယ်။ ေဟာင်းေလ ဝတ်လို့ေကာင်းေလပဲ။ အစုတ်အြပဲေတာင် ကေလးအနှီး လက်နှီးစုတ် ေရပတ်ဝတ် အသံုးတည့်ေသးတာ။ နာဖျားမကျန်းနဲ့ အိပ်ယာထဲလဲေနတဲ့လူမမာေတာင် ပုဆိုးေလးနဲ့ ထမီေလးနဲ့ဆို အဝတ်လဲေပးရတာ ဘယ်ေလာက်လွယ်သလဲ။ ဒါေပမယ့်လည်း ဦးရယ်။
လူဆိုတာဟာ ခက်တယ်။ မီးတို့က ပဲေပးချင်တဲ့အခါ ထမီြကီးနဲ့ ဘယ်နိပ်ပါ့မလဲလို့ ဆင်ေြခတက်စရာရှိပါတယ်။ ပုဆိုးထမီေတွဟာ ပွဲမဝင်ဘူးလို့ ထင်ရင်ေတာ့ မှားမှာေပါ့။ ေရွှကံေကာ်တို့ ကနုတ်ဆစ်ခ်တို့ နန်းထိုက်ေတာ်ဝင်တို့မှာ ေဈးေတွ သွားြကည့်လိုက်။ မျက်ြဖူဆိုက်သွားမယ်။ ချည်ချိတ်၊ ပိုးချိတ်၊ စီလွန်ချိတ်ကေန လွန်းရာေကျာ်ချိတ်ေတွအထိ သူ့ေဈးနဲ့သူ။ ေယာပုဆိုး၊ ရခိုင်ပုဆိုး၊ ပေလကပ်၊ ပိုးတွဲ ချည်ေချာ၊ ဆိပ်ခွန်၊ ြကိုက်တာေရွး။ ေဈးြကီးြကီး မြကီးြကီး။ သပ်သပ်ရပ်ရပ်ကေလး ကိုယ်နဲ့လိုက်ေအာင် ဆင်တတ်ရင် ရုပ်ထွက်သန့်လွန်လွန်းလို့။ သူ့ေနရာနဲ့သူ ဝတ်ဖို့ပဲလိုတာ။ ကိုယ့်ဗမာေတွကသာ ေယာပုဆိုး တိုက်ပံု အထင်မြကီးတာ။ ဘိုေတွထိုင်တဲ့ ေဟာ်တယ်နဲ့ စားေသာက်ဆိုင်က စားပွဲထိုးေလးေတွဆို လည်ကတံုး တိုက်ပံုေတွ ဝတ်လွန်လွန်းလို့။ ညီေလးေရ ဘီလ်ယူခဲ့ပါ ေြပာရမှာေတာင် အားနာဖို့ေကာင်းတယ်။
ပုဆိုးေတွ ထမီေတွ ေခတ်မတိမ်ေကာနိုင်ေြကာင်းေြပာရင်း ဖက်ရှင်ေရစီးေြကာင်း တစ်ခုကိုလည်း သတိထားမိပါေသးတယ်။ သူ့ကျွန်မခံြပီထဲမှာ ကင်းဝန်မင်းြကီးဦးေကာင်းက စစ်မတိုက်ဖို့ ေြပာေတာ့ စုဖိရားလတ်က အပျိုေတာ်တစ်ေယာက်ကို ေကျာက်ပျဉ်တစ်ချပ်နဲ့ ချိတ်လံုချည်တစ်ထည်ရွက်လို့ အိမ်ကို သွားပို့ခိုင်းပါသတဲ့။ အဲဒီလံုချည်ကို ဦးေကာင်း ဝတ်မဝတ်ေတာ့ မသိဘူးဗျ။ ခုေတာ့ ဝန်ကေတာ်ေတွ ဘီဒိုေသာ့ခတ်ေနရမယ် ထင်တယ်။ နို့မို့ သူတို့ချိတ်ေတွ အထက်ဆင့်ြပုတ်ကုန်မှာ စိုးရသေလ။ စကားအေကာင်းေြပာရင်း ေဖာက်ေဖာက်လာြပီ။ ပုဆိုးအြဖူကေလး ဆင်ေနရဦးမယ်။ ေတာ် တန် တိတ်။ ငါးေြကာ်ပန်းကန်ဖိတ်။ (အယ်ဒီတာြကီးေရ) ေကာ်လံပိတ်။
(ဘုရားငုတ်တို ေရာင်ေတာ်လွှတ်မှ ပံုေတာ်ဆင် ဝတ်ြကပါစို့ ေမာင်ြကီးေရ ေတာ့။ ေအာက်ြပည်ဆို ေလှေတာ်ထိုး ပိုးမှာလိုက်တယ် ေလေလ့) ၂။ အနားတဘက်တချက်ရယ်က စိမ်းနုြခယ် စိမ်းနုြခယ် အလယ်ေကာင် သံေရာင်ကွက်ကယ် ချစ်တဲ့သူယက်ခဲ့တယ်။ (လက်ခတ်သံ လက်ခတ်သံ မေလးလက်ခတ်သံ) ၂။ (လက်ခတ်သံ ကျွန်းဖိုသား ေသာင်းတိုက်က ြကားသေလေလ့) ၂။
(ေရွှြခည်ေငွြခည်တန်းပါလို့ ယက္ကန်းေရွှစင် တန်းေရွှစင်) ၂။
(ဘယ်သူဘယ်သူဝင်ကာမှ ချည်ခင်ေတွး) ၂။ (ရှင်းနိုင်ပါ့မေလ) ၂။
(ယက္ကန်းစင် အကွက်ဆန်းထွင် ပျို့ေမာင်ေတာ် ကိုေယာင်ပွနဲ့ ေတာ်လိုက်မယ့်အဆင် ယဉ်သေလ့ ) ၂။
ေပျာ်လိုက်မယ့်အြကင် ခင်ေရ အေတာ်လိုက်မယ့်အဆင် ယဉ်သေလ့
(လက်ခတ်သံ လက်ခတ်သံ မေလးလက်ခတ်သံ) ၂။ (လက်ခတ်သံ ကျွန်းဖိုသား ေသာင်းတိုက်က ြကားသေလေလ့ ) ၂။
သီချင်းနှစ်ပုဒ်စလံုးေရာ အဆိုေတာ် နှစ်ေယာက်စလံုးေရာ ေတာ်ြက ေကာင်းြကလွန်းလို့ နံမယ်ြကီးခဲ့ပါတယ်။ အံတီ ရီရီခင် ရဲ့ သီချင်းကိုလည်း မြကာခင် တင်ေပးပါ့မယ်။ ကျွန်ေတာ့်အမှားကို ေထာက်ြပြပုြပင်ေပးြကတဲ့ မမိုးမခလှိုင် ကိုေကျးဇူးတင်ပါရဲ့။ မူရင်းအဆိုေလးပါ ထပ်ြပီး တွဲတင်ေပးလိုက်တယ်ေနာ်။ အခု စိုးစန္ဒာထွန်း အဆိုနဲ့ ယှဉ်ြပီးနားေထာင်ြကည့်လို့ရေအာင်ေပါ့။
ဒီသီချင်းကို အသံလည်းမေကာင်းပဲနဲ့ ပရိသတ်နားထဲက မထွက်ေအာင် ဆိုနိုင်တာကေတာ့ ေဒါ်ေမနွဲ့ြကီးပါပဲ။ သီချင်းသံြကားလိုက်ရင် မူရင်းအဆိုထက်ကို သူ့ကိုေြပးေြပးြမင်ရတာကေတာ့ ဆရာြကီးဦးသုခ ရဲ့ ေရွှြခည်ေငွြခည်တန်းပါလို့ ဇာတ်ကားထဲမှာ ဒီသီချင်းနဲ့ သူ အကယ်ဒမီ ယူခဲ့တာကိုး။ ကိုယ်နဲ့ေသွးသားမစပ်ေပမယ့် သံေယာဇဉ်တွယ်ေနရှာတဲ့ ေြမးမကေလး ပလူေမွှးပလူေတာင်က တစာစာငိုေနတဲ့အခါ ဘုရားရှိခိုးရင်းကေန အစိေန္တယျ ဆံုးေအာင် ဦးမချနိုင်ပဲ ကေလးေသးစိုေြပးလဲြပီး ေချာ့ဆိုဆိုတဲ့အခန်းဟာ အသက်ဝင်လွန်းလို့ ြကည့်ဖူးသူတိုင်း သူတို့ေြမးအဘွားြကား ဆက်နွယ်ထားတဲ့ သံေယာဇဉ်ြကိုး ဘယ်ေလာက်ခိုင်သလဲဆိုတာ စကားတစ်ခွန်းမှ မဟရပဲ သိသာပါတယ်။ အမယ်ြကီးအိုဆိုတဲ့ သားေချာ့ေတးဆိုေတာ့ ဆိုင်းနဲ့ ဝိုင်းနဲ့ အားရပါးရဆိုြကတဲ့ အဆိုေတာ်များလိုေတာ့ ဘယ်ေကာင်းပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့် ငယ်ငယ်က ကိုယ့်အေမဆိုတဲ့ သီချင်းေလာက် သာယာနာေပျာ်ဖွယ်ေကာင်းတာ ဘာမှမရှိဘူးေလ။ သီချင်းထဲမှာ ေမတ္တာေတွ ပါတာကိုး။
တကယ်ေတာ့ ေဒါ်ေမနွဲ့ကလည်း ေခတဲ့သူေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ ေအဝမ်းထွက် မင်းသမီးတစ်လက်ပါပဲ။ အြပင်ဇာတ်ပွဲေတွထဲမှာလည်း တွံေတးသိန်းတန် ရဲ့ သီချင်းေတွကို သူ့ကိုမှချစ်မိေနပါတယ် ဆိုြပီး ပွဲြကေအာင်ဆိုနိုင်တဲ့သူ တစ်ေယာက်ပါ။ ေြပာချင်တာကေတာ့ တခါတခါ သီချင်းေကာင်းတယ်ဆိုတာ အသံေကာင်းတာ၊ အဆိုပိုင်တာ၊ အတီးြမိုင်တာအြပင် ရင်ထဲကလာတဲ့ ခံစားချက်နဲ့ဆိုရင် နားေထာင်ရတဲ့လူရင်ထဲကို ပါးစပ်ဖျားေလးနဲ့ ဆိုဆိုေနတဲ့သူေတွထက် ထိထိမိမိခံစားရေအာင် စွမ်းေဆာင်နိုင်ပါတယ်။ ဥပမာတစ်ခုေပးရရင် အံတီထားြကီးဟာ “နက်ဖန် သို့မဟုတ် ဘယ်ေသာအခါ ” ကို အခါခါ ဆိုဖူးသလို ကျွန်ေတာ်တို့လည်း အခါခါ ြကားဖူးပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ဦးြကည်ခင် ဆံုးြပီးကာစမှာ ဒီသီချင်းကို သူကိုယ်တိုင် မျက်ရည်ေပါက်ေပါက်ကျြပီး ဆိုတဲ့အခါ ြကားရတဲ့သူေတွ အားလံုးလည်း ြကက်သီးတြဖန်းြဖန်းထလို့ မျက်ရည်မဆည်နိုင် ြဖစ်ြကရပါတယ်။ “ေမာင်ေရးလာမယ့် စာချွန်လွှာ မနက်ဖန် သို့မဟုတ် ဘယ်ေသာအခါ..” တဲ့။ သီချင်းစာသားေတွကို လံုးေစ့ပတ်ေစ့ နားေထာင်ေလ ခံစားရေလပါပဲ။ ေနာက်ေတာ့ သူလည်း ဒီသီချင်းမဆိုရက်ေတာ့သလို ကျွန်ေတာ်တို့လည်း ဒီသီချင်းမေတာင်းရက်ေတာ့ဘူး။ အနုပညာဆိုတာ ဖန်တီးသူကေန ခံစားသူဆီကို ဓါတ်ကူးေပးရတာမျိုးဆိုေတာ့ ဆိုတဲ့သူကိုယ်တိုင်က မခံစားပဲဆိုရင် နားေထာင်တဲ့သူကေရာ ဘယ်ခံစားရပါ့မလဲ။
ဒီသီချင်းရဲ့အေြကာင်းအရာကေလးကလည်း စိတ်ဝင်စားစရာေကာင်းပါတယ်။ လက်ခတ်သံ ဆိုတာ ခုေခတ်မှာမြကားရေတာ့ေပမယ့် ဟိုးေရှးေရှးကေတာ့ ရွာေတွမှာ တညံညံ ြကားရတဲ့အသံပါ။ တန်ေဆာင်မုန်းလြပည့်ည မသိုးသကင်္န်းယက်တဲ့အခါ သွားနားေထာင်ြကည့်ြကေပါ့။ ယက္ကန်းယက်တဲ့အသံကို ေခါ်တာေလ။ အရင်ကေတာ့ ေယာကင်္ျားများ စာမတတ်ရင် အကန်းနဲ့တူြပီး မိန်းမများ ယက္ကန်းမတတ်ရင် အကျိုးနဲ့တူတယ်လို့ ဆိုြကသတဲ့။
ခုေခတ်လို စက်ရက်ထည်များ မေပါ်ခင်အခါက လံုမေလးတစ်ေယာက်ဟာ သူ့ချစ်သူ ရွာဘုရားပွဲကျရင် ဝတ်ဖို့ ပံုေတာ်ဆင်ပုဆိုးေလး ရက်ေပးချင်တာနဲ့ ေအာက်ေြပ ေအာက်ရွာစုန်မယ့် ေလှေတာ်သားများထံ ပိုးချည်ကေလးများ ဝယ်ခဲ့ပါလို့ မှာလိုက်သတဲ့။ သူ့စိတ်ထဲမှာေတာ့ အနားစိမ်းေလးကွပ်ြပီး အလယ်ေကာင်မှာ သံေချးေရာင်ကေလးများ နဲ့ အကွက်ဆန်းဆန်းေလး ယက်လိုက်လို့ရှိရင် ေယာင်ထံုးခပ်ပွပွထံုးတဲ့ ပျို့ေမာင်ြကီးနဲ့ဆို အေတာ်ကို ပနံရမှာလို့လည်း ေတွးေနပါသတဲ့။ ေမာင်ြကီးဝတ်ဖို့ မေလး ယက်ေနရတဲ့ ယက္ကန်းစင်က လက်ခတ်သံ ကေလးများကလည်း ေသာင်းတိုက်ကြကားရေလာက်ေအာင်ကို ညံေနေတာ့သတဲ့။ တခါတခါမေတာ့ သူ့ကိုယ်သူ ေရွှသားပကတိ ယက္ကန်းစင်ြကီးမှာ ေရွှြခည်ေငွြခည်များတန်းလို့ ယက်ေနတဲ့ နတ်သမီးေလးများလို အထင်ေရာက်မိပါသတဲ့။ ယက်ေနရင်းနဲ့ ချည်ခင်ကေလးများ ေထွးရှုတ်သွားတဲ့အခါမေတာ့ ဘယ်သူများ လာကူပါ့မလဲလို့ လာကူချင်ေအာင် ေခါ်လိုက်ပါေသးတယ်။ ဒီသီချင်းကိုေရးတဲ့ ရွာစားေကျာ်စိန်ေဝလျှံဟာ အမည်မသိ ေရှးစာဆိုတစ်ဦးေရးခဲ့တဲ့ “မန်ကျည်းငုတ်တို ရွက်နုေပါက်မှ ချည်ရည်ေသာက်စို့ ခင်ေလးရယ်။ ဘုရားငုတ်တို ေရာင်ေတာ်လွှတ်မှ ပံုေတာ်ဝတ်စို့ ေမာင်ြကီးရယ်” ဆိုတဲ့ ကဗျာကေလးကို အေြခခံြပီး ြမန်မာဆန်ဆန်အသံများနဲ့ ေရးဖွဲ့သွားလိုက်တာ ေသာတာလကင်္ာရေကာ ဝစနာလကင်္ာရပါေြမာက်လို့ အခါခါနားေထာင်လို့ မညီးနိုင်ေအာင်ပါပဲဗျား။
ခုေခတ်အခါမှာ လက်ခတ်သံကေလးေတွ ေပျာက်ဆံုးသွားေပမယ့် အစားထိုးလာတဲ့ စက်ယက္ကန်းေတွ တိမ်ေကာမသွားေသးပါဘူး။ ဘယ်ေလာက်ပဲ တိုင်းတပါး ယဉ်ေကျးမှုေတွ လွှမ်းမိုးလာပါေစ ြမန်မာပီပီ ပုဆိုး ထမီဝတ်တဲ့ ဓေလ့ကေလးကေတာ့ ေပျာက်ကွယ်မသွားပါဘူး။ ကိုယ့်ေရေြမသဘာဝ ရာသီဥတုနဲ့ကိုက်သကိုး။ ေနာက်ြပီးတာ့ ဝတ်ရတာလည်း ကရိကထမများ၊ သက်ေတာင့်သက်သာလည်းရှိ၊ အကုန်အကျလည်းသက်သာတယ်။ နိုင်ငံြခားေရာက်ေနလို့ ဂျင်းေဘာင်းဘီ စတိုင်ေဘာင်းဘီ အမျိုးမျိုးကို မြဖစ်မေနဝတ်ြကရသူေတွေတာင် အိမ်ြပန်ေရာက် ေရမိုးချိုး အိပ်ယာဝင်တဲ့အခါ ပုဆိုးေလး ြပန်လဲေနတတ်ြကတယ်။ ဘာြဖစ်လို့ဆိုေတာ့ လွတ်လွတ်လပ်လပ် ရှိတာချင်းတူရင်ေတာင် ေဘာင်းဘီအတိုေတွ သရီးကွာတားေတွ ေဘာက်ဆာေတွက အြကည့်ရဆိုးတယ်။ မင်းသားမင်းသမီးေတွလို ြပစ်မျိုးမှည့်မတင်တဲ့ ေြခသလံုးလှလှ ေပါင်တံလှလှ ရှိတဲ့သူက ရှားပါဘိသနဲ့။ ရိုးြကီးေဂါင်ဂင်နဲ့ ြဖစ်ြဖစ် ဝက်ေြခေထာက်လို တုတ်တုတ်ခဲခဲြကီးနဲ့ြဖစ်ြဖစ် အနာရွတ်ေတွ ယားနာေတွနဲ့ြဖစ်ြဖစ် ြမင်ရတဲ့အခါ အင်မတန် ေအာ်ဂလီဆန်စရာေကာင်းဗျာ။
မဟုတ်ကဟုတ်က မေြပာပါနဲ့။ ေဘာင်းဘီနဲ့က သွားရလာရ ပိုလွတ်လပ်တာလို့ ေြပာရင်လည်း ဟုတ်ေတာ့ ဟုတ်ပါတယ်။ အဲဒါက သွားရင်းလာရင်းသာပါ။ တေနကုန် ဂျင်းေဘာင်းဘီနဲ့ လမ်းေလျှာက်ြကည့်ပါလား။ ေချွးကထွက် ေပါင်ကပွန်း၊ ဗိုက်ကစည်းထားသလိုြဖစ်ြပီး ခွကျပ်ရင်ကျပ် မကျပ်ရင် ေလျှာေလျှာကျေနလို့ ဆွဲဆွဲတင်ေနရေရာ။ ပိုဆိုးတာကေတာ့ အသက်ကေလးများရလာလို့ အေရှ့အလယ်ပိုင်းမှာ စူပူမှုေတွ တားဆီးမရေတာ့တဲ့အခါမှာ ေဘာင်းဘီေတွက မေတာ်ေတာ့ဘူးဗျား။ နံပါတ်ေတွတက်တက်လာရင်း ခါးပတ်ေခါင်းက ဆီးစပ်နားေရာက်လာတဲ့အခါမေတာ့ နငယ်ြကီးနဲ့တူလာပါေရာ။ ဒါေြကာင့် ေဘာင်းဘီအဝတ်များတဲ့သူများဟာ ေပါင်ချိန်တိုးရင် အမှတ်တမဲ့ြဖစ်ေလ့မရှိတာေြကာင့် စားေကာင်းြခင်း မစားရသူေတွထဲမှာ ပါပါတယ်။ ပုဆိုးသာဆိုရင်ေတာ့ အနံမှန် အနံြကီး နှစ်မျိုးတည်းရှိတာ။ တဝမ်းပူြကီးေတွလည်း ပုဆိုးစည်းထားလို့ အြကည့်ရမဆိုးဘူး။ ခန့်ေတာင် ခန့်လာေသး။ ေလာက်ကိုင်ေရာက်တဲ့အခါ ထမီဘာမှန်းမသိတဲ့ ဗိုက်ြကီးသည်ေတွကို စြမင်ဖူးလာတာေပါ့။ ေဘာင်းဘီြကီးနဲ့မို့ အြကည့်ရဆိုးတာထက် ဂါဝန်ရှည်ြကီးဝတ်လာရင် ြပဿနာတက်ေတာ့တာပဲ။ လူနာတရံုးရံုးနဲ့ ြပင်ပလူနာဌာနမှာ သူတို့ဗိုက်ြကီးကို စမ်းသပ်ဖို့ ဒုက္ခေရာက်ပါေလေရာ။ ေယာင်ြပီးသွားမလှန်ခိုင်းေလနဲ့။ သူတို့ကေတာ့ အချစ်ကမနည်း တဆစ်မှမလွဲ အြမစ်ကလှဲ လှစ်ြပလိုက်မှာပဲ။ ကိုယ်သာ မျက်နှာအထားရခက်ခက်နဲ့ ချစ်မိုးြကီးသွန်းြဖိုးလို့သာ သည်းကနဲ မည်းကနဲ သည်းကနဲ မည်းကနဲရွာ လို့ ဆက်ဆိုလိုက်ရမယ်။ ဒါေြကာင့် တသက်လံုးထမီမကပ်တဲ့ ြပည်ြကီးတရုတ်မေတွေတာင် ေဆးရံုမှာ ကေလးလာေမွးရင် ထမီသံုးေလးထည်ေတာ့ မြဖစ်မေန ဝယ်ေပေရာ့ပဲ။
ပုဆိုးထမီဆိုတာ အမှတ်မထင် ေပလို့ကျံလို့ စုတ်လို့ြပဲလို့ရှိရင်လည်း ဣေြန္ဒမပျက် အသာလှည့် ဝတ်လိုက်လို့ရတယ်။ ရန်ကုန်လို တမနက်ခင်းေလာက် မိုးရွာရံုနဲ့ ေြမာင်းေတွပိတ် ေရေတွလျှံလာတဲ့ ေနရာမျိုးမှာဆိုလည်း အသာေလး မလို့ တိုတိုဝတ်လို့ ခရီးဆက်နိုင်တယ်။ ေဟာင်းေလ ဝတ်လို့ေကာင်းေလပဲ။ အစုတ်အြပဲေတာင် ကေလးအနှီး လက်နှီးစုတ် ေရပတ်ဝတ် အသံုးတည့်ေသးတာ။ နာဖျားမကျန်းနဲ့ အိပ်ယာထဲလဲေနတဲ့လူမမာေတာင် ပုဆိုးေလးနဲ့ ထမီေလးနဲ့ဆို အဝတ်လဲေပးရတာ ဘယ်ေလာက်လွယ်သလဲ။ ဒါေပမယ့်လည်း ဦးရယ်။
လူဆိုတာဟာ ခက်တယ်။ မီးတို့က ပဲေပးချင်တဲ့အခါ ထမီြကီးနဲ့ ဘယ်နိပ်ပါ့မလဲလို့ ဆင်ေြခတက်စရာရှိပါတယ်။ ပုဆိုးထမီေတွဟာ ပွဲမဝင်ဘူးလို့ ထင်ရင်ေတာ့ မှားမှာေပါ့။ ေရွှကံေကာ်တို့ ကနုတ်ဆစ်ခ်တို့ နန်းထိုက်ေတာ်ဝင်တို့မှာ ေဈးေတွ သွားြကည့်လိုက်။ မျက်ြဖူဆိုက်သွားမယ်။ ချည်ချိတ်၊ ပိုးချိတ်၊ စီလွန်ချိတ်ကေန လွန်းရာေကျာ်ချိတ်ေတွအထိ သူ့ေဈးနဲ့သူ။ ေယာပုဆိုး၊ ရခိုင်ပုဆိုး၊ ပေလကပ်၊ ပိုးတွဲ ချည်ေချာ၊ ဆိပ်ခွန်၊ ြကိုက်တာေရွး။ ေဈးြကီးြကီး မြကီးြကီး။ သပ်သပ်ရပ်ရပ်ကေလး ကိုယ်နဲ့လိုက်ေအာင် ဆင်တတ်ရင် ရုပ်ထွက်သန့်လွန်လွန်းလို့။ သူ့ေနရာနဲ့သူ ဝတ်ဖို့ပဲလိုတာ။ ကိုယ့်ဗမာေတွကသာ ေယာပုဆိုး တိုက်ပံု အထင်မြကီးတာ။ ဘိုေတွထိုင်တဲ့ ေဟာ်တယ်နဲ့ စားေသာက်ဆိုင်က စားပွဲထိုးေလးေတွဆို လည်ကတံုး တိုက်ပံုေတွ ဝတ်လွန်လွန်းလို့။ ညီေလးေရ ဘီလ်ယူခဲ့ပါ ေြပာရမှာေတာင် အားနာဖို့ေကာင်းတယ်။
ပုဆိုးေတွ ထမီေတွ ေခတ်မတိမ်ေကာနိုင်ေြကာင်းေြပာရင်း ဖက်ရှင်ေရစီးေြကာင်း တစ်ခုကိုလည်း သတိထားမိပါေသးတယ်။ သူ့ကျွန်မခံြပီထဲမှာ ကင်းဝန်မင်းြကီးဦးေကာင်းက စစ်မတိုက်ဖို့ ေြပာေတာ့ စုဖိရားလတ်က အပျိုေတာ်တစ်ေယာက်ကို ေကျာက်ပျဉ်တစ်ချပ်နဲ့ ချိတ်လံုချည်တစ်ထည်ရွက်လို့ အိမ်ကို သွားပို့ခိုင်းပါသတဲ့။ အဲဒီလံုချည်ကို ဦးေကာင်း ဝတ်မဝတ်ေတာ့ မသိဘူးဗျ။ ခုေတာ့ ဝန်ကေတာ်ေတွ ဘီဒိုေသာ့ခတ်ေနရမယ် ထင်တယ်။ နို့မို့ သူတို့ချိတ်ေတွ အထက်ဆင့်ြပုတ်ကုန်မှာ စိုးရသေလ။ စကားအေကာင်းေြပာရင်း ေဖာက်ေဖာက်လာြပီ။ ပုဆိုးအြဖူကေလး ဆင်ေနရဦးမယ်။ ေတာ် တန် တိတ်။ ငါးေြကာ်ပန်းကန်ဖိတ်။ (အယ်ဒီတာြကီးေရ) ေကာ်လံပိတ်။
(ဘုရားငုတ်တို ေရာင်ေတာ်လွှတ်မှ ပံုေတာ်ဆင် ဝတ်ြကပါစို့ ေမာင်ြကီးေရ ေတာ့။ ေအာက်ြပည်ဆို ေလှေတာ်ထိုး ပိုးမှာလိုက်တယ် ေလေလ့) ၂။ အနားတဘက်တချက်ရယ်က စိမ်းနုြခယ် စိမ်းနုြခယ် အလယ်ေကာင် သံေရာင်ကွက်ကယ် ချစ်တဲ့သူယက်ခဲ့တယ်။ (လက်ခတ်သံ လက်ခတ်သံ မေလးလက်ခတ်သံ) ၂။ (လက်ခတ်သံ ကျွန်းဖိုသား ေသာင်းတိုက်က ြကားသေလေလ့) ၂။
(ေရွှြခည်ေငွြခည်တန်းပါလို့ ယက္ကန်းေရွှစင် တန်းေရွှစင်) ၂။
(ဘယ်သူဘယ်သူဝင်ကာမှ ချည်ခင်ေတွး) ၂။ (ရှင်းနိုင်ပါ့မေလ) ၂။
(ယက္ကန်းစင် အကွက်ဆန်းထွင် ပျို့ေမာင်ေတာ် ကိုေယာင်ပွနဲ့ ေတာ်လိုက်မယ့်အဆင် ယဉ်သေလ့ ) ၂။
ေပျာ်လိုက်မယ့်အြကင် ခင်ေရ အေတာ်လိုက်မယ့်အဆင် ယဉ်သေလ့
(လက်ခတ်သံ လက်ခတ်သံ မေလးလက်ခတ်သံ) ၂။ (လက်ခတ်သံ ကျွန်းဖိုသား ေသာင်းတိုက်က ြကားသေလေလ့ ) ၂။
0 comments:
Post a Comment