စစ်ကိုင်းတံတား ဆိုတာ ပထမဦးဆံုး ဧရာဝတီြမစ်ကူးတံတားြကီးပါ။ အခုဆို သက်တမ်းေစ့လို့ ဆက်လက်သံုးစွဲရန် အန္တရာယ်ရှိေနြပီ လို့ ြကားရပါတယ်။ စစ်ကိုင်းတိုင်းြကီး တစ်ခုလံုးကို အထက်ြမန်မာြပည်ရဲ့ မန္တေလးေရွှြမို့ေတာ်ြကီးနဲ့ ဆက်သွယ်ေပးလို့ အလွန်အေရးပါတဲ့ တံတားြကီးေပါ့။ ထုနဲ့ထည်နဲ့ လှပ ခန့်ညားခိုင်ခံ့သလို သက်တမ်းတေလျှာက်လံုး တာဝန်ေကျေကျနဲ့ ဘာဒုက္ခမှ မေပးခဲ့ဖူးပါဘူး။
ဒီကေန့ေခတ်မှာ ေဟာတစင်း ေဟာတစင်းေပါ်လာတဲ့ တံတားေတွနဲ့ ဘာေတွကွာသလဲ သိရေအာင် ဆရာ နန်းေတာ်ေရှ့ ေရးခဲ့တဲ့ သီချင်းေဟာင်းေလး ြပန်တင်ေပးလိုက်ပါတယ်။ တံတားအညွှန်း သီချင်းေတွကေတာ့ ခုေခတ်မှာ ဗွက်ေပါက် ေနေသာ်ြငားလည်း ေကာင်မေလးေတွ အဝတ်လဲြပီး ဟိုရမ်းဒီရမ်းလုပ်၊ နိုင်ငံေတာ်ရဲ့ ေစတနာေတွ အပ်ေြကာင်းေတွထပ်လို့ တခုမှ ေခါင်းထဲ မှတ်မှတ်ရရ မကျန်ပါဘူး။ ကိုယ်တိုင်ေဆာက််ခဲ့တဲ့ အင်ဂျင်နီယာများေတာင် မှတ်မိမယ်မထင်။ စစ်ကိုင်းတံတားြကီးကေတာ့ အိုမင်းလှလို့ သက်တမ်းေစ့ေနတာေတာင် နွားပျိုသန်လှ နွားအိုေပါင်ကျိုးသေလာက်လို့ ေြကွးေြကာ်ေနဆဲပါ။ ေရှးတံတားကိုေရးတဲ့ ေရှးဆရာရဲ့ ေရှးသီချင်းေလးကို မြကားဖူးြကသူများအတွက် မိတ်ဆက်ေပးလိုက်ပါ့မယ်။
သီချင်းအထွက်မှာ ပတ်လံုးစမ်းတဲ့ အသံကေလးကိုက သာယာနာေပျာ်ပါေပတယ်။ ကိုသုေမာင်ရဲ့ အသံဝါကေလးနဲ့ ေတးထပ်အဆိုကေလးကလည်း မဂင်္လာရှိပါရဲ့ဗျာ။ ဒီေလာက် အေသးစိတ် အတိုင်းအထွာေတွကို သီချင်းြဖစ်ေအာင် အသံထည့်တတ်ေလတဲ့ ဆရာတင်ြကီးရဲ့ ပညာကလည်း အံ့မခန်းပါ။ သတင်းစာထဲထည့်တဲ့ ေဆာင်းပါးေတာင် ဒီေလာက်နှံ့နှံ့စပ်စပ် အချက်အလက်ေတွ ပါမယ်မထင်ပါဘူး။
ေတးထပ်ကေန ဆက်လိုက်တဲ့ အသံကိုေတာ့ ဘွဲ့ခံ လို့ေခါ်ပါတယ်။ မဟာဂီတ ဘွဲ့ြကိုးများတီးတဲ့အခါ အဲဒီတီးကွက်နဲ့ စ ရပါတယ်။ ဇာတ်ထဲမှာေတာ့ “ဗုဒ္ဓံ ြမတ်စွာဘုရားကို ပူေဇးမိ ပူေဇာ်ပါ၏ ဘုရား..” ဆို ပွဲဦး ကန်ေတာ့ြကိုး လုပ်ြကပါတယ်။ ေြကးစည်သံ ေနာင်ေဝေဝ ဆိုတာလည်း ြကားရပါလိမ့်မယ်။ စာသားထဲက “ထပါေနာ် မရာေကျာ်” ဆိုတာ မန္တေလးကို ညွှန်းတဲ့ တေဘာင်စကားပါ။ ေရွှြကက်ယက် နဲ့ ေရွှြကက်ကျ ဆိုတာကေတာ့ ဧရာဝတီကမ်းစပ်က ဘုရားနှစ်ဆူပါ။ ေရှးက သစ္စာတိုင်တဲ့အခါ ြကက်ညီေနာင် ေရဝယ်ေြမာေစေတာ့လို့ တိုင်တယ်ြကပါတယ်။
မန္တေလးသူကေလးကလည်း ဘုရားဖူးြပီး စစ်ကိုင်းဘက်ကူးမယ့်ြပင်၊ ရန်ကုန်သူ ကေလးကလည်း ပုသိမ်ထီးကေလးေဆာင်းလို့၊ ေဇယျာသူလို့ေခါ်တဲ့ စစ်ကိုင်းသူေလး ကလည်း အလားတူပါပဲတဲ့။ ေရွှဘိုသူများကျြပန်ေတာ့ တံတားထိပ်ကေန ချက်ြပုတ်စရာ ဟင်းရွက်ကေလးများေတာင် သွားခူးလိုက်ေသးတယ် ဆိုပဲ။ အဲလို အေရးေကာင်းလို့ သီချင်းလည်းထွက်ေရာ ေရွှဘိုသူေတွက ဆရာတင်ကို စိတ်ေကာက်ြကသတဲ့။ ဟုတ်ပါရဲ့။ သူများကို ချိုးချိုးဖဲ့ဖဲ့ ထမင်းချက်သေလး ဟင်းရွက်ခူးသေလးနဲ့။ ဟုတ်ေတာ့ ဟုတ်တယ်ေလ။ ဒါေပမယ့် မေရးသင့်ဘူးေပါ့။ ခုေခတ်လို ရန်ကုန်သားေတွ တံတားေထာင့် အဝှာြပုတာမြမင်လို့ ေတာ်ေပေတာ့တယ်။ ဘာြဖစ်ြဖစ် အဆန်းေပါ်ရင်ေတာ့ နန်းေတာ်ေရှ့က ေရးဦးမှာတဲ့။ အဲဒီတုန်းက ရန်ကုန်မှာ သတင်းြကားခဲ့တာ အင်းဝတံတားေတာင် လာဦးမယ် ေြပာေနြကတယ်တဲ့။
တံတားအေြကာင်း အေကာင်းချည့်ေရးထားတာဆိုေတာ့ ခုကာလ ေပါ်လစီသီချင်းများနဲ့ ဘာထူးလို့လဲ လို့ ထင်စရာေပါ့။
ထူးတာကေတာ့ ေရှ့ဆက်ေရးထားတာပါ။ ဒီတံတားြကီး မေပါ်ခင်ကဆို မန္တေလး နဲ့ စစ်ကိုင်း ကူးဖို့ ငှက်သမ္ဗာန်ေလှကေလးေတွကို အားကိုးရတာေပါ့။ အခုေတာ့ သူတို့ခမျာ ကုးတို့ဆိပ်မှာ အိပ်ေနြကရရှာလို့ အလုပ်လက်မဲ့ ြဖစ်သွားတဲ့ သမ္ဗာန်သမားကေလးေတွက တံတားြကီးကို ြကည့်ြကည့်ြပီး ငိုြကတယ်ဆိုပဲ။ သနားစရာေလးပါ။ ဖွံြဖိုးေရးလုပ်တဲ့အခါ နစ်နာရရှာတဲ့ ဆင်းရဲသားကေလးေတွရဲ့ ဘဝကိုလည်း စာနာစဉ်းစားေပးသင့်တယ် လို့ ေြပာချင်ဟန်တူပါရဲ့။ ေရှ့မှာေရးထားတဲ့ ပုသိမ်ထီးနဲ့ စိန်ဘီးနဲ့ မမေတွနဲ့ ယှဉ်ြပီး ဆင်းရဲသားကေလးကို ဂရုဏာသက်လာေအာင် သရုပ်ေဖာ်ထားေပးပါတယ်။
ဒီအြဖစ်မျိုးေတွဟာ ခုေတာ့ရိုးေနေပါ့။ ဖွံ့ြဖိုးလာတဲ့ြမို့ြပတိုင်းမှာ ဘံုေပျာက်ရှာတဲ့ ဆင်းရဲသားမိသားစုေတွ သိန်းသန်းမကြဖစ်ခဲ့ြပီပဲ။ အထူးသြဖင့် မန္တေလးေရွှြမို့ေတာ်ြကီးမှာဆို ဗမာေတွဘယ်မှာရှိတယ်ဆိုတာ ေြပာစရာေတာင် မလိုေတာ့ပါဘူး။ ြမို့ထဲက ဆိုင်းဘုတ်တစ်ရာဖတ်၊ ဗမာနံမယ်နဲ့ တစ်ခုေတွ့ရင် ကံေကာင်း။ ဒီေတာ့ ဘယ်သူေတွအတွက် တိုးတက်တာလဲ။ ကိုယ့်ဗမာ တိုင်းရင်းသားေတွအတွက် ဘယ်သူက စဉ်းစားေပးမှာလဲ။ စသည်ြဖင့် အေတွးစေတွကို သီချင်းထဲကေန စ ေပးခဲ့ေပမယ့် ခုဆို အနှစ်တစ်ရာသာေကျာ်ေရာ တစ်ေယာက်မှ မေတွးမိြကေလေရာ့သလား။ တေကာင်းအဘိရာဇာ တို့ဗမာသာကီမျိုး လူအိုလူမင်းလူမမယ်များ ဆင်ေြခဖံုးဇနပုဒ် မီးကေလးမှိတ်တုတ်နဲ့ ရုန်းြကလဟဲ့၊ အရွယ်ေကာင်း အားေကာင်းေမာင်းသန်တို့က မိဘအိုစာမင်းစာေလးများထုခွဲလို့ တိုင်းတပါးရပ်ထံ ကျွန်ခံေချေရာ့လဟဲ့လို့ ဆိုတဲ့ဘဝကို မြမင်နိုင်ေရာ့သလားလို့ တဖန် တံတားြကီးကို ြကည့်ကာ ငိုမိြပန်ပါတယ်။
ဒီကေန့အခါမှာေတာ့ စစ်ကိုင်းတံတားချည့်ပဲ အြပိုင် နှစ်စင်းေပါ်လာခဲ့ြပီေလ။ ဧရာဝတီကို ဥဒဟိုြဖတ်စရာ တံတားေတွ အလျှိုလျှိုနဲ့။ ြမစ်ြကီးနားမှာ ဗလမင်းထင်၊ စစ်ကိုင်းမှာနှစ်စင်း၊ မေကွးမှာတစ်စင်း၊ ြပည်မှာတစ်စင်း။ ေတာ်ပါေသးရဲ့။ ဆယ်တန်းေအာင်တာေစာသွားလို့ နို့မို့ ပထဝီေတွအများြကီး ပိုကျက်ေနရမယ်။ ရန်ကုန် မန္တေလးကိုသွားမယ့် ေနြပည်ေတာ် အြမန်လမ်းမြကီးေတွကလည်း လူတရစ်နတ်တရစ်တည်တဲ့ ဘုရားများလို ကံထရိုက်တပိုင်း အစိုးရတပိုင်းနဲ့ ြမန်သလားမေမးနဲ့။ အလုပ်အကိုင် ေကာင်းတယ်မေကာင်းတယ်။
ဂျီအီးတပ်က ဘဘြကီး မင်းသမီးေတွထည်လဲနဲ့ ဆီးရီးတစ်ေခွြပီးတစ်ေခွ ထွက်ေနတာသာြကည့်။ လမ်းပန်းဆက်သွယ်ေရးေတွ ေကာင်းချက်ကေတာ့ အမ်းအစပ် တပ်ေတာင်က ဂဏန်းေတွေတာင် အရှင်လတ်လတ် မူဆယ်ကို ေန့တိုင်းေရာက်တယ်။ ေနာက်ဆို သဘာဝဓါတ်ေငွ့ေတွေတာင် ပိုက်လိုင်းြကီးနဲ့ ပို့ဦးမတဲ့။ ဒီလို လွယ်ကူလျင်ြမန်ေနေတာ့ ကုန်သွယ်မှုေတွကလည်း တဟုန်ထိုး တိုးတက်လာလိုက်တာ ပုဇွန်ထုပ်ြကီးေတွ ဂဏန်းလက်မြကီးေတွဆိုတာ ပင်လယ်စာမဟုတ်ေတာ့ပဲ ေတာင်ေပါ်ကတရုတ်ြကီးေတွရဲ့ ေဟာ်တယ်စာေတွြဖစ်လာတာ အထင်အရှားပါ။ ချဉ်သီးပင်ေအာက်မှာေတာ့ ချဉ်သီးရှားေတာ့မှာေပါ့။ ချဉ်သီးေဈးေကာင်းတာကိုး။ ဒီလိုစီးပွားေကာင်းပံုနဲ့ဆို ေနာက်နှစ်တစ်ရာေလာက်ြကာရင် ြမန်မာေတွ သူေဌးြဖစ်ရချည်ေသးလို့ ထင်ရင်ေတာ့ မှားမယ်။ ဒိုင်လုပ်တဲ့ တရုတ်ြကီးေတွသာ ဆယ်ဘီးကား တစ်စီးြပီးတစ်စီး ပိုင်သွားမယ်။ ကိုယ်ေတွကေတာ့ ရှိတာေလးေတွ ကုန်သွားတာပဲ အဖတ်တင်မယ်။ ဒံုရင်းက ဒံုရင်းေနမှာ။
သဘာဝသယံဇာတ အရင်းအြမစ်ဆိုတာ တေန့ေရွှဥတစ်လံုး ဥေပးတဲ့ငန်းလိုပဲ။ ြပန်ြပည့်လာေအာင် ေစာင့်ြပီး ဆင်ဆင်ြခင်ြခင် သံုးရတယ်။ မကုန်ခန်းနိုင်တဲ့ သမုဒ္ဒရာေရမဟုတ်ဘူး။ ငန်းကိုသတ်စားတဲ့လူေတွကိုလည်း အြပစ်တင်လို့ေတာ့ မရပါဘူး။ သူတို့က ကိုယ့်ထက် တရားသေဘာကို နားလည်ြကလို့ေပါ့။ ေကွးေသာလက်မဆန့်ခင် ဆန့်ေသာလက်မေကွးခင် မြမဲတဲ့ အနိစ္စတရားြကီးကို ကိုယ့်ေရှ့က အရာကျသွားတဲ့လူတိုင်းနဲ့ သံေဝဂရေနေလေတာ့ ယခုပင်လျှင် မဂိန်ခင်က ြကိုတင်ေထာင်းထု ရသေလာက်စုေနရရှာသေလ။ ေနာင်ခါလာ ေနာင်ခါေဈးေပါ့ကွယ်။ ေနာက်လူနဲ့ကျမှ ဆက်ညှိ။ ေလာေလာဆယ်ေတာ့ ပစ္စုပ္ပန်တည့်တည့်ပဲ ရှုေနတယ်။ လာထား။
စစ်ကိုင်းတံတားကို ဆံုးေအာင်ဆင်းြပန်ေတာ့ သံုးေထာင်နဲ့ ရှစ်ရာငါးဆယ်ေပ၊
မီးရထားလမ်း အကျယ်အဝန်းသည်မှာ နှစ်ဆယ်နဲ့ေလးေပ မပိုမေစာင်း၊
(ေမာ်ေတာ်ကားလမ်းက အေြမှာင်ဆွယ်ကာရယ်)၂၊
အေတာင်နှစ်ဆယ်သာသာ လူသွားလမ်း ခုနစ်ေပထား။
(အုတ်တိုင်းြကီးေတွက အကွက်အသွားြမိုင်သည်)၂၊
တဆယ့်ငါးတိုင် တန်းဆင့်ထား ကုန်းေဘာင်တစ်ဆယ် လမ်းဖွင့်ြခားပါလို့ အခန်းတစ်ဒါဇင် အားရှိေပသည်။
ကုန်ကျေငွေတွ ယခုေနသင့်ြပန်ေတာ့ တစ်ကုေဋနှင့်ငါးသန်းေကျာ်ေပသည်။
(ေရမှတဆင့် ေတွးေမျှာ်ြပန်ေသာ်)၂၊ ေလးဆယ်ေကျာ် ငါးေပစွန်းပါလို့ တံတားအညွှန်းေရးခဲ့ပါသည်။ ေတးဖွဲ့စာစီ။ (နန်းေတာ်ေရှ့ တစ်နာမည်မှာ) ၂၊ ကမ္ဘာအရှည် တည်ေြကာင်းသာပ ေလး။
ထပါေနာ် မရာေကျာ် ဂေဟစက်လို့ ေရွှြကက်ယက် ဘုရားဖူးြပီးေတာ့ စစ်ကိုင်းတံတားကူးေတာ့မည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်သူေတွ ပုသိမ်ထီးနဲ့ စိန်ဘီးနဲ့ သနပ်ခါးလူးြပီးေတာ့ စစ်ကိုင်းတံတားကူးေတာ့မည်။
ေမကညာ ေဇယျာသူေတွ ပုသိမ်ထီးနဲ့ စိန်ဘီးနဲ့ သနပ်ခါးလူးြပီးေတာ့ စစ်ကိုင်းတံတားကူးေတာ့မည်။
(ေနညိုညိုငယ်ရီ ေရွှဘိုသူေတွ လာြပန်သည်။ တံတားထိပ်မှာ ထမင်းချက်လို့ ဟင်းရွက်ကေလးလည်း သွားခူးသည်။ ဗမာြပည် အဆန်းေပါ်သေရွ့ နန်းေတာ်ေရှ့ စီေရးသည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်ြမို့က ြကည့်ရန်လာြပန်သည်။ သတင်းြပန့်စကား အင်းဝတံတားလို့ နှုတ်ြဖားေအာင်လံချီ) ၂။
(တံတားဆက်ြပီးြပီ။ သွားမည့်ခရီးသည် ငှက်သမ္ဗာန် ကူးတို့ဆိပ်က အိပ်ရရှာြပီ။ ယခုများတလီ ဗမာလူမျိုးေတွ အလုပ်မရှိေတာ့ တံတားြကီးကို ြကည့်ကာငိုမိသည်၊ ငိုမိပါသည်။ ဗမာြပည် အဆန်းေပါ်သေရွ့ နန်းေတာ်ေရှ့ စီေရးသည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်ြမို့က ြကည့်ရန်လာြပန်သည်။ သတင်းြပန့်စကား အင်းဝတံတားလို့ နှုတ်ဖျားေအာင်လံချီ)၂။
ဒီကေန့ေခတ်မှာ ေဟာတစင်း ေဟာတစင်းေပါ်လာတဲ့ တံတားေတွနဲ့ ဘာေတွကွာသလဲ သိရေအာင် ဆရာ နန်းေတာ်ေရှ့ ေရးခဲ့တဲ့ သီချင်းေဟာင်းေလး ြပန်တင်ေပးလိုက်ပါတယ်။ တံတားအညွှန်း သီချင်းေတွကေတာ့ ခုေခတ်မှာ ဗွက်ေပါက် ေနေသာ်ြငားလည်း ေကာင်မေလးေတွ အဝတ်လဲြပီး ဟိုရမ်းဒီရမ်းလုပ်၊ နိုင်ငံေတာ်ရဲ့ ေစတနာေတွ အပ်ေြကာင်းေတွထပ်လို့ တခုမှ ေခါင်းထဲ မှတ်မှတ်ရရ မကျန်ပါဘူး။ ကိုယ်တိုင်ေဆာက််ခဲ့တဲ့ အင်ဂျင်နီယာများေတာင် မှတ်မိမယ်မထင်။ စစ်ကိုင်းတံတားြကီးကေတာ့ အိုမင်းလှလို့ သက်တမ်းေစ့ေနတာေတာင် နွားပျိုသန်လှ နွားအိုေပါင်ကျိုးသေလာက်လို့ ေြကွးေြကာ်ေနဆဲပါ။ ေရှးတံတားကိုေရးတဲ့ ေရှးဆရာရဲ့ ေရှးသီချင်းေလးကို မြကားဖူးြကသူများအတွက် မိတ်ဆက်ေပးလိုက်ပါ့မယ်။
သီချင်းအထွက်မှာ ပတ်လံုးစမ်းတဲ့ အသံကေလးကိုက သာယာနာေပျာ်ပါေပတယ်။ ကိုသုေမာင်ရဲ့ အသံဝါကေလးနဲ့ ေတးထပ်အဆိုကေလးကလည်း မဂင်္လာရှိပါရဲ့ဗျာ။ ဒီေလာက် အေသးစိတ် အတိုင်းအထွာေတွကို သီချင်းြဖစ်ေအာင် အသံထည့်တတ်ေလတဲ့ ဆရာတင်ြကီးရဲ့ ပညာကလည်း အံ့မခန်းပါ။ သတင်းစာထဲထည့်တဲ့ ေဆာင်းပါးေတာင် ဒီေလာက်နှံ့နှံ့စပ်စပ် အချက်အလက်ေတွ ပါမယ်မထင်ပါဘူး။
ေတးထပ်ကေန ဆက်လိုက်တဲ့ အသံကိုေတာ့ ဘွဲ့ခံ လို့ေခါ်ပါတယ်။ မဟာဂီတ ဘွဲ့ြကိုးများတီးတဲ့အခါ အဲဒီတီးကွက်နဲ့ စ ရပါတယ်။ ဇာတ်ထဲမှာေတာ့ “ဗုဒ္ဓံ ြမတ်စွာဘုရားကို ပူေဇးမိ ပူေဇာ်ပါ၏ ဘုရား..” ဆို ပွဲဦး ကန်ေတာ့ြကိုး လုပ်ြကပါတယ်။ ေြကးစည်သံ ေနာင်ေဝေဝ ဆိုတာလည်း ြကားရပါလိမ့်မယ်။ စာသားထဲက “ထပါေနာ် မရာေကျာ်” ဆိုတာ မန္တေလးကို ညွှန်းတဲ့ တေဘာင်စကားပါ။ ေရွှြကက်ယက် နဲ့ ေရွှြကက်ကျ ဆိုတာကေတာ့ ဧရာဝတီကမ်းစပ်က ဘုရားနှစ်ဆူပါ။ ေရှးက သစ္စာတိုင်တဲ့အခါ ြကက်ညီေနာင် ေရဝယ်ေြမာေစေတာ့လို့ တိုင်တယ်ြကပါတယ်။
မန္တေလးသူကေလးကလည်း ဘုရားဖူးြပီး စစ်ကိုင်းဘက်ကူးမယ့်ြပင်၊ ရန်ကုန်သူ ကေလးကလည်း ပုသိမ်ထီးကေလးေဆာင်းလို့၊ ေဇယျာသူလို့ေခါ်တဲ့ စစ်ကိုင်းသူေလး ကလည်း အလားတူပါပဲတဲ့။ ေရွှဘိုသူများကျြပန်ေတာ့ တံတားထိပ်ကေန ချက်ြပုတ်စရာ ဟင်းရွက်ကေလးများေတာင် သွားခူးလိုက်ေသးတယ် ဆိုပဲ။ အဲလို အေရးေကာင်းလို့ သီချင်းလည်းထွက်ေရာ ေရွှဘိုသူေတွက ဆရာတင်ကို စိတ်ေကာက်ြကသတဲ့။ ဟုတ်ပါရဲ့။ သူများကို ချိုးချိုးဖဲ့ဖဲ့ ထမင်းချက်သေလး ဟင်းရွက်ခူးသေလးနဲ့။ ဟုတ်ေတာ့ ဟုတ်တယ်ေလ။ ဒါေပမယ့် မေရးသင့်ဘူးေပါ့။ ခုေခတ်လို ရန်ကုန်သားေတွ တံတားေထာင့် အဝှာြပုတာမြမင်လို့ ေတာ်ေပေတာ့တယ်။ ဘာြဖစ်ြဖစ် အဆန်းေပါ်ရင်ေတာ့ နန်းေတာ်ေရှ့က ေရးဦးမှာတဲ့။ အဲဒီတုန်းက ရန်ကုန်မှာ သတင်းြကားခဲ့တာ အင်းဝတံတားေတာင် လာဦးမယ် ေြပာေနြကတယ်တဲ့။
တံတားအေြကာင်း အေကာင်းချည့်ေရးထားတာဆိုေတာ့ ခုကာလ ေပါ်လစီသီချင်းများနဲ့ ဘာထူးလို့လဲ လို့ ထင်စရာေပါ့။
ထူးတာကေတာ့ ေရှ့ဆက်ေရးထားတာပါ။ ဒီတံတားြကီး မေပါ်ခင်ကဆို မန္တေလး နဲ့ စစ်ကိုင်း ကူးဖို့ ငှက်သမ္ဗာန်ေလှကေလးေတွကို အားကိုးရတာေပါ့။ အခုေတာ့ သူတို့ခမျာ ကုးတို့ဆိပ်မှာ အိပ်ေနြကရရှာလို့ အလုပ်လက်မဲ့ ြဖစ်သွားတဲ့ သမ္ဗာန်သမားကေလးေတွက တံတားြကီးကို ြကည့်ြကည့်ြပီး ငိုြကတယ်ဆိုပဲ။ သနားစရာေလးပါ။ ဖွံြဖိုးေရးလုပ်တဲ့အခါ နစ်နာရရှာတဲ့ ဆင်းရဲသားကေလးေတွရဲ့ ဘဝကိုလည်း စာနာစဉ်းစားေပးသင့်တယ် လို့ ေြပာချင်ဟန်တူပါရဲ့။ ေရှ့မှာေရးထားတဲ့ ပုသိမ်ထီးနဲ့ စိန်ဘီးနဲ့ မမေတွနဲ့ ယှဉ်ြပီး ဆင်းရဲသားကေလးကို ဂရုဏာသက်လာေအာင် သရုပ်ေဖာ်ထားေပးပါတယ်။
ဒီအြဖစ်မျိုးေတွဟာ ခုေတာ့ရိုးေနေပါ့။ ဖွံ့ြဖိုးလာတဲ့ြမို့ြပတိုင်းမှာ ဘံုေပျာက်ရှာတဲ့ ဆင်းရဲသားမိသားစုေတွ သိန်းသန်းမကြဖစ်ခဲ့ြပီပဲ။ အထူးသြဖင့် မန္တေလးေရွှြမို့ေတာ်ြကီးမှာဆို ဗမာေတွဘယ်မှာရှိတယ်ဆိုတာ ေြပာစရာေတာင် မလိုေတာ့ပါဘူး။ ြမို့ထဲက ဆိုင်းဘုတ်တစ်ရာဖတ်၊ ဗမာနံမယ်နဲ့ တစ်ခုေတွ့ရင် ကံေကာင်း။ ဒီေတာ့ ဘယ်သူေတွအတွက် တိုးတက်တာလဲ။ ကိုယ့်ဗမာ တိုင်းရင်းသားေတွအတွက် ဘယ်သူက စဉ်းစားေပးမှာလဲ။ စသည်ြဖင့် အေတွးစေတွကို သီချင်းထဲကေန စ ေပးခဲ့ေပမယ့် ခုဆို အနှစ်တစ်ရာသာေကျာ်ေရာ တစ်ေယာက်မှ မေတွးမိြကေလေရာ့သလား။ တေကာင်းအဘိရာဇာ တို့ဗမာသာကီမျိုး လူအိုလူမင်းလူမမယ်များ ဆင်ေြခဖံုးဇနပုဒ် မီးကေလးမှိတ်တုတ်နဲ့ ရုန်းြကလဟဲ့၊ အရွယ်ေကာင်း အားေကာင်းေမာင်းသန်တို့က မိဘအိုစာမင်းစာေလးများထုခွဲလို့ တိုင်းတပါးရပ်ထံ ကျွန်ခံေချေရာ့လဟဲ့လို့ ဆိုတဲ့ဘဝကို မြမင်နိုင်ေရာ့သလားလို့ တဖန် တံတားြကီးကို ြကည့်ကာ ငိုမိြပန်ပါတယ်။
ဒီကေန့အခါမှာေတာ့ စစ်ကိုင်းတံတားချည့်ပဲ အြပိုင် နှစ်စင်းေပါ်လာခဲ့ြပီေလ။ ဧရာဝတီကို ဥဒဟိုြဖတ်စရာ တံတားေတွ အလျှိုလျှိုနဲ့။ ြမစ်ြကီးနားမှာ ဗလမင်းထင်၊ စစ်ကိုင်းမှာနှစ်စင်း၊ မေကွးမှာတစ်စင်း၊ ြပည်မှာတစ်စင်း။ ေတာ်ပါေသးရဲ့။ ဆယ်တန်းေအာင်တာေစာသွားလို့ နို့မို့ ပထဝီေတွအများြကီး ပိုကျက်ေနရမယ်။ ရန်ကုန် မန္တေလးကိုသွားမယ့် ေနြပည်ေတာ် အြမန်လမ်းမြကီးေတွကလည်း လူတရစ်နတ်တရစ်တည်တဲ့ ဘုရားများလို ကံထရိုက်တပိုင်း အစိုးရတပိုင်းနဲ့ ြမန်သလားမေမးနဲ့။ အလုပ်အကိုင် ေကာင်းတယ်မေကာင်းတယ်။
ဂျီအီးတပ်က ဘဘြကီး မင်းသမီးေတွထည်လဲနဲ့ ဆီးရီးတစ်ေခွြပီးတစ်ေခွ ထွက်ေနတာသာြကည့်။ လမ်းပန်းဆက်သွယ်ေရးေတွ ေကာင်းချက်ကေတာ့ အမ်းအစပ် တပ်ေတာင်က ဂဏန်းေတွေတာင် အရှင်လတ်လတ် မူဆယ်ကို ေန့တိုင်းေရာက်တယ်။ ေနာက်ဆို သဘာဝဓါတ်ေငွ့ေတွေတာင် ပိုက်လိုင်းြကီးနဲ့ ပို့ဦးမတဲ့။ ဒီလို လွယ်ကူလျင်ြမန်ေနေတာ့ ကုန်သွယ်မှုေတွကလည်း တဟုန်ထိုး တိုးတက်လာလိုက်တာ ပုဇွန်ထုပ်ြကီးေတွ ဂဏန်းလက်မြကီးေတွဆိုတာ ပင်လယ်စာမဟုတ်ေတာ့ပဲ ေတာင်ေပါ်ကတရုတ်ြကီးေတွရဲ့ ေဟာ်တယ်စာေတွြဖစ်လာတာ အထင်အရှားပါ။ ချဉ်သီးပင်ေအာက်မှာေတာ့ ချဉ်သီးရှားေတာ့မှာေပါ့။ ချဉ်သီးေဈးေကာင်းတာကိုး။ ဒီလိုစီးပွားေကာင်းပံုနဲ့ဆို ေနာက်နှစ်တစ်ရာေလာက်ြကာရင် ြမန်မာေတွ သူေဌးြဖစ်ရချည်ေသးလို့ ထင်ရင်ေတာ့ မှားမယ်။ ဒိုင်လုပ်တဲ့ တရုတ်ြကီးေတွသာ ဆယ်ဘီးကား တစ်စီးြပီးတစ်စီး ပိုင်သွားမယ်။ ကိုယ်ေတွကေတာ့ ရှိတာေလးေတွ ကုန်သွားတာပဲ အဖတ်တင်မယ်။ ဒံုရင်းက ဒံုရင်းေနမှာ။
သဘာဝသယံဇာတ အရင်းအြမစ်ဆိုတာ တေန့ေရွှဥတစ်လံုး ဥေပးတဲ့ငန်းလိုပဲ။ ြပန်ြပည့်လာေအာင် ေစာင့်ြပီး ဆင်ဆင်ြခင်ြခင် သံုးရတယ်။ မကုန်ခန်းနိုင်တဲ့ သမုဒ္ဒရာေရမဟုတ်ဘူး။ ငန်းကိုသတ်စားတဲ့လူေတွကိုလည်း အြပစ်တင်လို့ေတာ့ မရပါဘူး။ သူတို့က ကိုယ့်ထက် တရားသေဘာကို နားလည်ြကလို့ေပါ့။ ေကွးေသာလက်မဆန့်ခင် ဆန့်ေသာလက်မေကွးခင် မြမဲတဲ့ အနိစ္စတရားြကီးကို ကိုယ့်ေရှ့က အရာကျသွားတဲ့လူတိုင်းနဲ့ သံေဝဂရေနေလေတာ့ ယခုပင်လျှင် မဂိန်ခင်က ြကိုတင်ေထာင်းထု ရသေလာက်စုေနရရှာသေလ။ ေနာင်ခါလာ ေနာင်ခါေဈးေပါ့ကွယ်။ ေနာက်လူနဲ့ကျမှ ဆက်ညှိ။ ေလာေလာဆယ်ေတာ့ ပစ္စုပ္ပန်တည့်တည့်ပဲ ရှုေနတယ်။ လာထား။
စစ်ကိုင်းတံတားကို ဆံုးေအာင်ဆင်းြပန်ေတာ့ သံုးေထာင်နဲ့ ရှစ်ရာငါးဆယ်ေပ၊
မီးရထားလမ်း အကျယ်အဝန်းသည်မှာ နှစ်ဆယ်နဲ့ေလးေပ မပိုမေစာင်း၊
(ေမာ်ေတာ်ကားလမ်းက အေြမှာင်ဆွယ်ကာရယ်)၂၊
အေတာင်နှစ်ဆယ်သာသာ လူသွားလမ်း ခုနစ်ေပထား။
(အုတ်တိုင်းြကီးေတွက အကွက်အသွားြမိုင်သည်)၂၊
တဆယ့်ငါးတိုင် တန်းဆင့်ထား ကုန်းေဘာင်တစ်ဆယ် လမ်းဖွင့်ြခားပါလို့ အခန်းတစ်ဒါဇင် အားရှိေပသည်။
ကုန်ကျေငွေတွ ယခုေနသင့်ြပန်ေတာ့ တစ်ကုေဋနှင့်ငါးသန်းေကျာ်ေပသည်။
(ေရမှတဆင့် ေတွးေမျှာ်ြပန်ေသာ်)၂၊ ေလးဆယ်ေကျာ် ငါးေပစွန်းပါလို့ တံတားအညွှန်းေရးခဲ့ပါသည်။ ေတးဖွဲ့စာစီ။ (နန်းေတာ်ေရှ့ တစ်နာမည်မှာ) ၂၊ ကမ္ဘာအရှည် တည်ေြကာင်းသာပ ေလး။
ထပါေနာ် မရာေကျာ် ဂေဟစက်လို့ ေရွှြကက်ယက် ဘုရားဖူးြပီးေတာ့ စစ်ကိုင်းတံတားကူးေတာ့မည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်သူေတွ ပုသိမ်ထီးနဲ့ စိန်ဘီးနဲ့ သနပ်ခါးလူးြပီးေတာ့ စစ်ကိုင်းတံတားကူးေတာ့မည်။
ေမကညာ ေဇယျာသူေတွ ပုသိမ်ထီးနဲ့ စိန်ဘီးနဲ့ သနပ်ခါးလူးြပီးေတာ့ စစ်ကိုင်းတံတားကူးေတာ့မည်။
(ေနညိုညိုငယ်ရီ ေရွှဘိုသူေတွ လာြပန်သည်။ တံတားထိပ်မှာ ထမင်းချက်လို့ ဟင်းရွက်ကေလးလည်း သွားခူးသည်။ ဗမာြပည် အဆန်းေပါ်သေရွ့ နန်းေတာ်ေရှ့ စီေရးသည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်ြမို့က ြကည့်ရန်လာြပန်သည်။ သတင်းြပန့်စကား အင်းဝတံတားလို့ နှုတ်ြဖားေအာင်လံချီ) ၂။
(တံတားဆက်ြပီးြပီ။ သွားမည့်ခရီးသည် ငှက်သမ္ဗာန် ကူးတို့ဆိပ်က အိပ်ရရှာြပီ။ ယခုများတလီ ဗမာလူမျိုးေတွ အလုပ်မရှိေတာ့ တံတားြကီးကို ြကည့်ကာငိုမိသည်၊ ငိုမိပါသည်။ ဗမာြပည် အဆန်းေပါ်သေရွ့ နန်းေတာ်ေရှ့ စီေရးသည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်ြမို့က ြကည့်ရန်လာြပန်သည်။ သတင်းြပန့်စကား အင်းဝတံတားလို့ နှုတ်ဖျားေအာင်လံချီ)၂။
0 comments:
Post a Comment