• “စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ / သု​​ေမာင်”

    စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ ဆိုတာ ပထမဦး​​ဆံုး​​ ဧရာဝတီြမစ်ကူး​​တံတား​​ြကီး​​ပါ။ အခုဆို သက်တမ်း​​​ေစ့​​လို့​​ ဆက်လက်သံုး​​စွဲရန် အန္တရာယ်ရှိ​​ေနြပီ လို့​​ ြကား​​ရပါတယ်။ စစ်ကိုင်း​​တိုင်း​​ြကီး​​ တစ်ခုလံုး​​ကို အထက်ြမန်မာြပည်ရဲ့​​ မန္တ​​ေလး​​​ေရွှြမို့​​​ေတာ်ြကီး​​နဲ့​​ ဆက်သွယ်​​ေပး​​လို့​​ အလွန်အ​​ေရး​​ပါတဲ့​​ တံတား​​ြကီး​​​ေပါ့​​။ ထုနဲ့​​ထည်နဲ့​​ လှပ ခန့​်​ညား​​ခိုင်ခံ့​​သလို သက်တမ်း​​တ​​ေလျှာက်လံုး​​ တာဝန်​​ေကျ​​ေကျနဲ့​​ ဘာဒုက္ခမှ မ​​ေပး​​ခဲ့​​ဖူး​​ပါဘူး​​။

    ဒီက​​ေန့​​​ေခတ်မှာ ​​ေဟာတစင်း​​ ​​ေဟာတစင်း​​​ေပါ်လာတဲ့​​ တံတား​​​ေတွနဲ့​​ ဘာ​​ေတွကွာသလဲ သိရ​​ေအာင် ဆရာ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ ​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ သီချင်း​​​ေဟာင်း​​​ေလး​​ ြပန်တင်​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။ တံတား​​အညွှန်း​​ သီချင်း​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ခု​​ေခတ်မှာ ဗွက်​​ေပါက် ​​ေန​​ေသာ်ြငား​​လည်း​​ ​​ေကာင်မ​​ေလး​​​ေတွ အဝတ်လဲြပီး​​ ဟိုရမ်း​​ဒီရမ်း​​လုပ်၊​ နိုင်ငံ​​ေတာ်ရဲ့​​ ​​ေစတနာ​​ေတွ အပ်​​ေြကာင်း​​​ေတွထပ်လို့​​ တခုမှ ​​ေခါင်း​​ထဲ မှတ်မှတ်ရရ မကျန်ပါဘူး​​။ ကိုယ်တိုင်​​ေဆာက််ခဲ့​​တဲ့​​ အင်ဂျင်နီယာများ​​​ေတာင် မှတ်မိမယ်မထင်။ စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ြကီး​​က​​ေတာ့​​ အိုမင်း​​လှလို့​​ သက်တမ်း​​​ေစ့​​​ေနတာ​​ေတာင် နွား​​ပျိုသန်လှ နွား​​အို​​ေပါင်ကျိုး​​သ​​ေလာက်လို့​​ ​​ေြကွး​​​ေြကာ်​​ေနဆဲပါ။ ​​ေရှး​​တံတား​​ကို​​ေရး​​တဲ့​​ ​​ေရှး​​ဆရာရဲ့​​ ​​ေရှး​​သီချင်း​​​ေလး​​ကို မြကား​​ဖူး​​ြကသူများ​​အတွက် မိတ်ဆက်​​ေပး​​လိုက်ပါ့​​မယ်။

    သီချင်း​​အထွက်မှာ ပတ်လံုး​​စမ်း​​တဲ့​​ အသံက​​ေလး​​ကိုက သာယာနာ​​ေပျာ်ပါ​​ေပတယ်။ ကိုသု​​ေမာင်ရဲ့​​ အသံဝါက​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေတး​​ထပ်အဆိုက​​ေလး​​ကလည်း​​ မဂင်္လာရှိပါရဲ့​​ဗျာ။ ဒီ​​ေလာက် အ​​ေသး​​စိတ် အတိုင်း​​အထွာ​​ေတွကို သီချင်း​​ြဖစ်​​ေအာင် အသံထည့​်​တတ်​​ေလတဲ့​​ ဆရာတင်ြကီး​​ရဲ့​​ ပညာကလည်း​​ အံ့​​မခန်း​​ပါ။ သတင်း​​စာထဲထည့​်​တဲ့​​ ​​ေဆာင်း​​ပါး​​​ေတာင် ဒီ​​ေလာက်နှံ့​​နှံ့​​စပ်စပ် အချက်အလက်​​ေတွ ပါမယ်မထင်ပါဘူး​​။
    ​​ေတး​​ထပ်က​​ေန ဆက်လိုက်တဲ့​​ အသံကို​​ေတာ့​​ ဘွဲ့​​ခံ လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ မဟာဂီတ ဘွဲ့​​ြကိုး​​များ​​တီး​​တဲ့​​အခါ အဲဒီတီး​​ကွက်နဲ့​​ စ ရပါတယ်။ ဇာတ်ထဲမှာ​​ေတာ့​​ “ဗုဒ္ဓံ ြမတ်စွာဘုရား​​ကို ပူ​​ေဇး​​မိ ပူ​​ေဇာ်ပါ၏ ဘုရား​​..” ဆို ပွဲဦး​​ ကန်​​ေတာ့​​ြကိုး​​ လုပ်ြကပါတယ်။ ​​ေြကး​​စည်သံ ​​ေနာင်​​ေဝ​​ေဝ ဆိုတာလည်း​​ ြကား​​ရပါလိမ့​်​မယ်။ စာသား​​ထဲက “ထပါ​​ေနာ် မရာ​​ေကျာ်” ဆိုတာ မန္တ​​ေလး​​ကို ညွှန်း​​တဲ့​​ တ​​ေဘာင်စကား​​ပါ။ ​​ေရွှြကက်ယက် နဲ့​​ ​​ေရွှြကက်ကျ ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ဧရာဝတီကမ်း​​စပ်က ဘုရား​​နှစ်ဆူပါ။ ​​ေရှး​​က သစ္စာတိုင်တဲ့​​အခါ ြကက်ညီ​​ေနာင် ​​ေရဝယ်​​ေြမာ​​ေစ​​ေတာ့​​လို့​​ တိုင်တယ်ြကပါတယ်။

    မန္တ​​ေလး​​သူက​​ေလး​​ကလည်း​​ ဘုရား​​ဖူး​​ြပီး​​ စစ်ကိုင်း​​ဘက်ကူး​​မယ့​်​ြပင်၊​ ရန်ကုန်သူ က​​ေလး​​ကလည်း​​ ပုသိမ်ထီး​​က​​ေလး​​​ေဆာင်း​​လို့​​၊​ ​​ေဇယျာသူလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ စစ်ကိုင်း​​သူ​​ေလး​​ ကလည်း​​ အလား​​တူပါပဲတဲ့​​။ ​​ေရွှဘိုသူများ​​ကျြပန်​​ေတာ့​​ တံတား​​ထိပ်က​​ေန ချက်ြပုတ်စရာ ဟင်း​​ရွက်က​​ေလး​​များ​​​ေတာင် သွား​​ခူး​​လိုက်​​ေသး​​တယ် ဆိုပဲ။ အဲလို အ​​ေရး​​​ေကာင်း​​လို့​​ သီချင်း​​လည်း​​ထွက်​​ေရာ ​​ေရွှဘိုသူ​​ေတွက ဆရာတင်ကို စိတ်​​ေကာက်ြကသတဲ့​​။ ဟုတ်ပါရဲ့​​။ သူများ​​ကို ချိုး​​ချိုး​​ဖဲ့​​ဖဲ့​​ ထမင်း​​ချက်သ​​ေလး​​ ဟင်း​​ရွက်ခူး​​သ​​ေလး​​နဲ့​​။ ဟုတ်​​ေတာ့​​ ဟုတ်တယ်​​ေလ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ မ​​ေရး​​သင့​်​ဘူး​​​ေပါ့​​။ ခု​​ေခတ်လို ရန်ကုန်သား​​​ေတွ တံတား​​​ေထာင့​်​ အဝှာြပုတာမြမင်လို့​​ ​​ေတာ်​​ေပ​​ေတာ့​​တယ်။ ဘာြဖစ်ြဖစ် အဆန်း​​​ေပါ်ရင်​​ေတာ့​​ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​က ​​ေရး​​ဦး​​မှာတဲ့​​။ အဲဒီတုန်း​​က ရန်ကုန်မှာ သတင်း​​ြကား​​ခဲ့​​တာ အင်း​​ဝတံတား​​​ေတာင် လာဦး​​မယ် ​​ေြပာ​​ေနြကတယ်တဲ့​​။
    တံတား​​အ​​ေြကာင်း​​ အ​​ေကာင်း​​ချည့​်​​ေရး​​ထား​​တာဆို​​ေတာ့​​ ခုကာလ ​​ေပါ်လစီသီချင်း​​များ​​နဲ့​​ ဘာထူး​​လို့​​လဲ လို့​​ ထင်စရာ​​ေပါ့​​။

    ထူး​​တာက​​ေတာ့​​ ​​ေရှ့​​ဆက်​​ေရး​​ထား​​တာပါ။ ဒီတံတား​​ြကီး​​ မ​​ေပါ်ခင်ကဆို မန္တ​​ေလး​​ နဲ့​​ စစ်ကိုင်း​​ ကူး​​ဖို့​​ ငှက်သမ္ဗာန်​​ေလှက​​ေလး​​​ေတွကို အား​​ကိုး​​ရတာ​​ေပါ့​​။ အခု​​ေတာ့​​ သူတို့​​ခမျာ ကုး​​တို့​​ဆိပ်မှာ အိပ်​​ေနြကရရှာလို့​​ အလုပ်လက်မဲ့​​ ြဖစ်သွား​​တဲ့​​ သမ္ဗာန်သမား​​က​​ေလး​​​ေတွက တံတား​​ြကီး​​ကို ြကည့​်​ြကည့​်​ြပီး​​ ငိုြကတယ်ဆိုပဲ။ သနား​​စရာ​​ေလး​​ပါ။ ဖွံြဖိုး​​​ေရး​​လုပ်တဲ့​​အခါ နစ်နာရရှာတဲ့​​ ဆင်း​​ရဲသား​​က​​ေလး​​​ေတွရဲ့​​ ဘဝကိုလည်း​​ စာနာစဉ်း​​စား​​​ေပး​​သင့​်​တယ် လို့​​ ​​ေြပာချင်ဟန်တူပါရဲ့​​။ ​​ေရှ့​​မှာ​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​ ပုသိမ်ထီး​​နဲ့​​ စိန်ဘီး​​နဲ့​​ မမ​​ေတွနဲ့​​ ယှဉ်ြပီး​​ ဆင်း​​ရဲသား​​က​​ေလး​​ကို ဂရုဏာသက်လာ​​ေအာင် သရုပ်​​ေဖာ်ထား​​​ေပး​​ပါတယ်။

    ဒီအြဖစ်မျိုး​​​ေတွဟာ ခု​​ေတာ့​​ရိုး​​​ေန​​ေပါ့​​။ ဖွံ့​​ြဖိုး​​လာတဲ့​​ြမို့​​ြပတိုင်း​​မှာ ဘံု​​ေပျာက်ရှာတဲ့​​ ဆင်း​​ရဲသား​​မိသား​​စု​​ေတွ သိန်း​​သန်း​​မကြဖစ်ခဲ့​​ြပီပဲ။ အထူး​​သြဖင့​်​ မန္တ​​ေလး​​​ေရွှြမို့​​​ေတာ်ြကီး​​မှာဆို ဗမာ​​ေတွဘယ်မှာရှိတယ်ဆိုတာ ​​ေြပာစရာ​​ေတာင် မလို​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ြမို့​​ထဲက ဆိုင်း​​ဘုတ်တစ်ရာဖတ်၊​ ဗမာနံမယ်နဲ့​​ တစ်ခု​​ေတွ့​​ရင် ကံ​​ေကာင်း​​။ ဒီ​​ေတာ့​​ ဘယ်သူ​​ေတွအတွက် တိုး​​တက်တာလဲ။ ကိုယ့​်​ဗမာ တိုင်း​​ရင်း​​သား​​​ေတွအတွက် ဘယ်သူက စဉ်း​​စား​​​ေပး​​မှာလဲ။ စသည်ြဖင့​်​ အ​​ေတွး​​စ​​ေတွကို သီချင်း​​ထဲက​​ေန စ ​​ေပး​​ခဲ့​​​ေပမယ့​်​ ခုဆို အနှစ်တစ်ရာသာ​​ေကျာ်​​ေရာ တစ်​​ေယာက်မှ မ​​ေတွး​​မိြက​​ေလ​​ေရာ့​​သလား​​။ တ​​ေကာင်း​​အဘိရာဇာ တို့​​ဗမာသာကီမျိုး​​ လူအိုလူမင်း​​လူမမယ်များ​​ ဆင်​​ေြခဖံုး​​ဇနပုဒ် မီး​​က​​ေလး​​မှိတ်တုတ်နဲ့​​ ရုန်း​​ြကလဟဲ့​​၊​ အရွယ်​​ေကာင်း​​ အား​​​ေကာင်း​​​ေမာင်း​​သန်တို့​​က မိဘအိုစာမင်း​​စာ​​ေလး​​များ​​ထုခွဲလို့​​ တိုင်း​​တပါး​​ရပ်ထံ ကျွန်ခံ​​ေချ​​ေရာ့​​လဟဲ့​​လို့​​ ဆိုတဲ့​​ဘဝကို မြမင်နိုင်​​ေရာ့​​သလား​​လို့​​ တဖန် တံတား​​ြကီး​​ကို ြကည့​်​ကာ ငိုမိြပန်ပါတယ်။

    ဒီက​​ေန့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ချည့​်​ပဲ အြပိုင် နှစ်စင်း​​​ေပါ်လာခဲ့​​ြပီ​​ေလ။ ဧရာဝတီကို ဥဒဟိုြဖတ်စရာ တံတား​​​ေတွ အလျှိုလျှိုနဲ့​​။ ြမစ်ြကီး​​နား​​မှာ ဗလမင်း​​ထင်၊​ စစ်ကိုင်း​​မှာနှစ်စင်း​​၊​ မ​​ေကွး​​မှာတစ်စင်း​​၊​ ြပည်မှာတစ်စင်း​​။ ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​။ ဆယ်တန်း​​​ေအာင်တာ​​ေစာသွား​​လို့​​ နို့​​မို့​​ ပထဝီ​​ေတွအများ​​ြကီး​​ ပိုကျက်​​ေနရမယ်။ ရန်ကုန် မန္တ​​ေလး​​ကိုသွား​​မယ့​်​ ​​ေနြပည်​​ေတာ် အြမန်လမ်း​​မြကီး​​​ေတွကလည်း​​ လူတရစ်နတ်တရစ်တည်တဲ့​​ ဘုရား​​များ​​လို ကံထရိုက်တပိုင်း​​ အစိုး​​ရတပိုင်း​​နဲ့​​ ြမန်သလား​​မ​​ေမး​​နဲ့​​။ အလုပ်အကိုင် ​​ေကာင်း​​တယ်မ​​ေကာင်း​​တယ်။

    ဂျီအီး​​တပ်က ဘဘြကီး​​ မင်း​​သမီး​​​ေတွထည်လဲနဲ့​​ ဆီး​​ရီး​​တစ်​​ေခွြပီး​​တစ်​​ေခွ ထွက်​​ေနတာသာြကည့​်​။ လမ်း​​ပန်း​​ဆက်သွယ်​​ေရး​​​ေတွ ​​ေကာင်း​​ချက်က​​ေတာ့​​ အမ်း​​အစပ် တပ်​​ေတာင်က ဂဏန်း​​​ေတွ​​ေတာင် အရှင်လတ်လတ် မူဆယ်ကို ​​ေန့​​တိုင်း​​​ေရာက်တယ်။ ​​ေနာက်ဆို သဘာဝဓါတ်​​ေငွ့​​​ေတွ​​ေတာင် ပိုက်လိုင်း​​ြကီး​​နဲ့​​ ပို့​​ဦး​​မတဲ့​​။ ဒီလို လွယ်ကူလျင်ြမန်​​ေန​​ေတာ့​​ ကုန်သွယ်မှု​​ေတွကလည်း​​ တဟုန်ထိုး​​ တိုး​​တက်လာလိုက်တာ ပုဇွန်ထုပ်ြကီး​​​ေတွ ဂဏန်း​​လက်မြကီး​​​ေတွဆိုတာ ပင်လယ်စာမဟုတ်​​ေတာ့​​ပဲ ​​ေတာင်​​ေပါ်ကတရုတ်ြကီး​​​ေတွရဲ့​​ ​​ေဟာ်တယ်စာ​​ေတွြဖစ်လာတာ အထင်အရှား​​ပါ။ ချဉ်သီး​​ပင်​​ေအာက်မှာ​​ေတာ့​​ ချဉ်သီး​​ရှား​​​ေတာ့​​မှာ​​ေပါ့​​။ ချဉ်သီး​​​ေဈး​​​ေကာင်း​​တာကိုး​​။ ဒီလိုစီး​​ပွား​​​ေကာင်း​​ပံုနဲ့​​ဆို ​​ေနာက်နှစ်တစ်ရာ​​ေလာက်ြကာရင် ြမန်မာ​​ေတွ သူ​​ေဌး​​ြဖစ်ရချည်​​ေသး​​လို့​​ ထင်ရင်​​ေတာ့​​ မှား​​မယ်။ ဒိုင်လုပ်တဲ့​​ တရုတ်ြကီး​​​ေတွသာ ဆယ်ဘီး​​ကား​​ တစ်စီး​​ြပီး​​တစ်စီး​​ ပိုင်သွား​​မယ်။ ကိုယ်​​ေတွက​​ေတာ့​​ ရှိတာ​​ေလး​​​ေတွ ကုန်သွား​​တာပဲ အဖတ်တင်မယ်။ ဒံုရင်း​​က ဒံုရင်း​​​ေနမှာ။

    သဘာဝသယံဇာတ အရင်း​​အြမစ်ဆိုတာ တ​​ေန့​​​ေရွှဥတစ်လံုး​​ ဥ​​ေပး​​တဲ့​​ငန်း​​လိုပဲ။ ြပန်ြပည့​်​လာ​​ေအာင် ​​ေစာင့​်​ြပီး​​ ဆင်ဆင်ြခင်ြခင် သံုး​​ရတယ်။ မကုန်ခန်း​​နိုင်တဲ့​​ သမုဒ္ဒရာ​​ေရမဟုတ်ဘူး​​။ ငန်း​​ကိုသတ်စား​​တဲ့​​လူ​​ေတွကိုလည်း​​ အြပစ်တင်လို့​​​ေတာ့​​ မရပါဘူး​​။ သူတို့​​က ကိုယ့​်​ထက် တရား​​သ​​ေဘာကို နား​​လည်ြကလို့​​​ေပါ့​​။ ​​ေကွး​​​ေသာလက်မဆန့​်​ခင် ဆန့​်​​ေသာလက်မ​​ေကွး​​ခင် မြမဲတဲ့​​ အနိစ္စတရား​​ြကီး​​ကို ကိုယ့​်​​ေရှ့​​က အရာကျသွား​​တဲ့​​လူတိုင်း​​နဲ့​​ သံ​​ေဝဂရ​​ေန​​ေလ​​ေတာ့​​ ယခုပင်လျှင် မဂိန်ခင်က ြကိုတင်​​ေထာင်း​​ထု ရသ​​ေလာက်စု​​ေနရရှာသ​​ေလ။ ​​ေနာင်ခါလာ ​​ေနာင်ခါ​​ေဈး​​​ေပါ့​​ကွယ်။ ​​ေနာက်လူနဲ့​​ကျမှ ဆက်ညှိ။ ​​ေလာ​​ေလာဆယ်​​ေတာ့​​ ပစ္စုပ္ပန်တည့​်​တည့​်​ပဲ ရှု​​ေနတယ်။ လာထား​​။

    စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ကို ဆံုး​​​ေအာင်ဆင်း​​ြပန်​​ေတာ့​​ သံုး​​​ေထာင်နဲ့​​ ရှစ်ရာငါး​​ဆယ်​​ေပ၊​
    မီး​​ရထား​​လမ်း​​ အကျယ်အဝန်း​​သည်မှာ နှစ်ဆယ်နဲ့​​​ေလး​​​ေပ မပိုမ​​ေစာင်း​​၊​
    (​​ေမာ်​​ေတာ်ကား​​လမ်း​​က အ​​ေြမှာင်ဆွယ်ကာရယ်)၂၊​
    အ​​ေတာင်နှစ်ဆယ်သာသာ လူသွား​​လမ်း​​ ခုနစ်​​ေပထား​​။
    (အုတ်တိုင်း​​ြကီး​​​ေတွက အကွက်အသွား​​ြမိုင်သည်)၂၊​
    တဆယ့​်​ငါး​​တိုင် တန်း​​ဆင့​်​ထား​​ ကုန်း​​​ေဘာင်တစ်ဆယ် လမ်း​​ဖွင့​်​ြခား​​ပါလို့​​ အခန်း​​တစ်ဒါဇင် အား​​ရှိ​​ေပသည်။
    ကုန်ကျ​​ေငွ​​ေတွ ယခု​​ေနသင့​်​ြပန်​​ေတာ့​​ တစ်ကု​​ေဋနှင့​်​ငါး​​သန်း​​​ေကျာ်​​ေပသည်။
    (​​ေရမှတဆင့​်​ ​​ေတွး​​​ေမျှာ်ြပန်​​ေသာ်)၂၊​ ​​ေလး​​ဆယ်​​ေကျာ် ငါး​​​ေပစွန်း​​ပါလို့​​ တံတား​​အညွှန်း​​​ေရး​​ခဲ့​​ပါသည်။ ​​ေတး​​ဖွဲ့​​စာစီ။ (နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ တစ်နာမည်မှာ) ၂၊​ ကမ္ဘာအရှည် တည်​​ေြကာင်း​​သာပ ​​ေလး​​။

    ထပါ​​ေနာ် မရာ​​ေကျာ် ဂ​​ေဟစက်လို့​​ ​​ေရွှြကက်ယက် ဘုရား​​ဖူး​​ြပီး​​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ကူး​​​ေတာ့​​မည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်သူ​​ေတွ ပုသိမ်ထီး​​နဲ့​​ စိန်ဘီး​​နဲ့​​ သနပ်ခါး​​လူး​​ြပီး​​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ကူး​​​ေတာ့​​မည်။
    ​​ေမကညာ ​​ေဇယျာသူ​​ေတွ ပုသိမ်ထီး​​နဲ့​​ စိန်ဘီး​​နဲ့​​ သနပ်ခါး​​လူး​​ြပီး​​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ကူး​​​ေတာ့​​မည်။

    (​​ေနညိုညိုငယ်ရီ ​​ေရွှဘိုသူ​​ေတွ လာြပန်သည်။ တံတား​​ထိပ်မှာ ထမင်း​​ချက်လို့​​ ဟင်း​​ရွက်က​​ေလး​​လည်း​​ သွား​​ခူး​​သည်။ ဗမာြပည် အဆန်း​​​ေပါ်သ​​ေရွ့​​ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ စီ​​ေရး​​သည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်ြမို့​​က ြကည့​်​ရန်လာြပန်သည်။ သတင်း​​ြပန့​်​စကား​​ အင်း​​ဝတံတား​​လို့​​ နှုတ်ြဖား​​​ေအာင်လံချီ) ၂။

    (တံတား​​ဆက်ြပီး​​ြပီ။ သွား​​မည့​်​ခရီး​​သည် ငှက်သမ္ဗာန် ကူး​​တို့​​ဆိပ်က အိပ်ရရှာြပီ။ ယခုများ​​တလီ ဗမာလူမျိုး​​​ေတွ အလုပ်မရှိ​​ေတာ့​​ တံတား​​ြကီး​​ကို ြကည့​်​ကာငိုမိသည်၊​ ငိုမိပါသည်။ ဗမာြပည် အဆန်း​​​ေပါ်သ​​ေရွ့​​ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ စီ​​ေရး​​သည်။ ကံဆံု ရန်ကုန်ြမို့​​က ြကည့​်​ရန်လာြပန်သည်။ သတင်း​​ြပန့​်​စကား​​ အင်း​​ဝတံတား​​လို့​​ နှုတ်ဖျား​​​ေအာင်လံချီ)၂။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.