• “ချစ်​​ေရာင်ြခည် / ဘိလပ်ြပန်သန်း​​”

    “ချစ်​​ေရာင်ြခည်” သီချင်း​​ကို ကိုညီထွဋ် ရဲ့​​ အဖိုး​​၊​ အံတီထား​​ ရဲ့​​ အ​​ေဖ ဆရာ ​​ေရွှတိုင်ညွန့​်​က ​​ေရး​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ြမန်မာ့​​ရုပ်သံ ​​ေခတ်ဦး​​တုန်း​​က အနုပညာအ​​ေမွ ​​ေပး​​​ေဝသူနဲ့​​ ဆက်ခံသူ ဆိုတဲ့​​အစီအစဉ် မှာ သူတို့​​သား​​အမိနှစ်​​ေယာက် ြပန်ဆိုြကတာ ြကည့​်​ဖူး​​ပါတယ်။ ရှား​​ရှား​​ပါး​​ပါး​​ ​​ေဇာ်ဝင်း​​ထွဋ် ရဲ့​​ ​​ေခတ်​​ေဟာင်း​​ြပန်ဆို​​ေတး​​က​​ေလး​​မို့​​ ြပန်ြကည့​်​ချင်​​ေပမယ့​်​ ခု​​ေနာက်ပိုင်း​​မှာ “စည်း​​လံုး​​ြခင်း​​အတွက် သီချင်း​​တစ်ပုဒ် ရှိ​​ေနမယ်” ကလွဲရင် သူ့​​သီချင်း​​​ေလး​​​ေတွ အလွှင့​်​နည်း​​သွား​​လို့​​ မြကား​​ရ​​ေတာ့​​ ပါဘူး​​။ ​​ေနာက်လူ​​ေတွ ​​ေြပာြပရင် ဟုတ်လို့​​လား​​ လို့​​​ေတာင် အ​​ေမး​​ခံရ​​ေသး​​တာ။ ​​ေဟမာ​​ေနဝင်း​​တို့​​ အဂင်္လန်စိန်တို့​​ ြပန်ဆိုတာလည်း​​ ​​ေကာင်း​​တာပဲ။ စာသား​​တချို့​​ ြပင်ဆိုတာကလွဲလို့​​​ေပါ့​​။ မူရင်း​​အဆိုက​​ေတာ့​​ ဘိလပ်ြပန်သန်း​​ ပါ။

    အဂင်္လိပ်လက်​​ေအာက်မှာ နိုင်ငံြခား​​သား​​ပိုင် ကိုလံဘီယာဓါတ်ြပား​​ကုမ္ပဏီ က​​ေန ြမန်မာသီချင်း​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ကို အသံသွင်း​​ထုတ်လုပ်ခဲ့​​ရာမှာ လူြကိုက်များ​​​ေခတ်စား​​လွန်း​​လို့​​ အနုပညာရှင်များ​​ကို လခစား​​အြဖစ်ငှား​​ရမ်း​​ြပီး​​ ြမန်မာသံ​​ေရာ အ​​ေနာက်တိုင်း​​သံ​​ေတွပါ ​​ေရး​​စပ်သီဆိုခဲ့​​ြကပါတယ်။ ​​ေအဝမ်း​​မှာဆို ဆရာ ​​ေရွှြပည်​​ေအး​​၊​ ​​ေအဝမ်း​​ခင်​​ေမာင်တို့​​နဲ့​​ ြပည်လှ​​ေဖ။ ​​ေမရှင်၊​ ​​ေမသစ်၊​ ​​ေမြမင့​်​၊​ ​​ေမနု တို့​​ ဆိုခဲ့​​ြပီး​​ ကိုလံဘီယာမှာ ဆရာ ​​ေရွှတိုင်ညွန့​်​ နဲ့​​ မြကည်​​ေအာင်၊​ မ​​ေအး​​မိ။ မန္တလာြမင့​်​၊​ စိန်ပါတီ၊​ ဥဩဘ​​ေသာင် တို့​​လို အဆို​​ေတာ်ြကီး​​များ​​ တ​​ေပျာ်တပါး​​ြကီး​​ ​​ေရး​​ဆိုတီး​​ြကရင်း​​က သူတို့​​ထဲမှာ ဘိလပ်ြပန်သန်း​​ လို့​​ ​​ေခါ်တဲ့​​ ပညာတတ်အမျိုး​​သမီး​​အဆို​​ေတာ် တစ်​​ေယာက်လည်း​​ ထင်ရှား​​လာပါတယ်။

    သူ့​​နံမယ်ရင်း​​က ဒိုရာသန်း​​​ေအး​​ လို့​​​ေခါ်ြပီး​​ အဂင်္လန်က ပညာ​​ေရး​​မဟာဘွဲ့​​ကို ယူလာတဲ့​​ အဲဒီ​​ေခတ်အ​​ေခါ် ဘိလပ်ြပန် ြမန်မာအမျိုး​​သမီး​​ ပါ။ သူဆိုတဲ့​​သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွက ဘိုဆန်ဆန်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေပမယ့​််​ ​​ေရး​​​ေပး​​တဲ့​​ ဆရာ​​ေရွှတိုင်ညွန့​်​ က ​​ေကာင်း​​လွန်း​​​ေတာ့​​ မူရင်း​​ကို နား​​​ေထာင်မိ​​ေတာ့​​မှသာ မှီြငမ်း​​ထား​​တဲ့​​ သီချင်း​​မှန်း​​သိရပါတယ်။ ​​ေလှက​​ေလး​​၊​ ​​ေဆာင်း​​ကတ္တီပါ၊​ ြမပန်း​​​ေခွ၊​ ငှက်​​ေမာင်နှံ စတဲ့​​သီချင်း​​များ​​လည်း​​ ​​ေကျာ်ြကား​​ပါတယ်။ သူ့​​လိုပဲ ပညာတတ် အမျိုး​​သမီး​​ထဲက မဟာဂီတ သီချင်း​​ြကီး​​များ​​ကို ကျကျနန ဂဃနဏ ဆိုနိုင်ရံုတင် မဟုတ်ဘူး​​ ​​ေနာက်လူ​​ေတာင် လိုက်မမီတဲ့​​ ​​ေကာလိပ်​​ေကျာင်း​​သူ တ​​ေယာက်က​​ေတာ့​​ မလှ​​ေရွှ ပါ။ အ​​ေမ​​ေဒါ်​​ေစာြမ​​ေအး​​ြကည်ဆီက သင်ယူြပီး​​ သူအသံသွင်း​​ခဲ့​​တဲ့​​ မိုး​​​ေဒဝါ ပတ်ပျိုး​​ကို ယိုး​​စွဲလိုက်​​ေအာင် ဆိုနိုင်တဲ့​​သူ ဒီက​​ေန့​​အထိ တ​​ေယာက်မှ မ​​ေပါ်လာ​​ေသး​​ပါဘူး​​။ သူဆိုတဲ့​​သီချင်း​​ ရှား​​ရှား​​ပါး​​ပါး​​ နှစ်ပုဒ်ထဲမှာ ဒုတိယ တပုဒ်က​​ေတာ့​​ စန္ဒကိန္နရီ ပါ။ နှစ်ပုဒ်စလံုး​​ လက်ဖျား​​ခါ​​ေလာက်​​ေအာင် ​​ေကာင်း​​ြပီး​​ ြမန်မာ့​​ဂီတသမိုင်း​​မှာ မှတ်တမ်း​​ဝင်သီချင်း​​များ​​ ြဖစ်ပါတယ်။

    ပညာတတ် ဘွဲ့​​ရ မိ​​ေကာင်း​​ဘခင် သား​​သမီး​​များ​​ ဂီတ​​ေလာကထဲ ​​ေရာက်လာတာမို့​​ အရင်ကလို အထင်​​ေသး​​ အြမင်​​ေသး​​ ကဲ့​​ရဲ့​​ စကား​​တင်း​​ဆိုသံ​​ေတွ တိတ်သွား​​ြပီး​​ ဒီသီချင်း​​​ေတွ ဆိုရတီး​​ရတာဟာ ဂုဏ်ငယ်စရာ မဟုတ်ဘူး​​လို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာြကပါတယ်။ ဆရာဝန်ြကီး​​ ​​ေဒါက်တာဘသန်း​​တို့​​လို မင်း​​​ေပါက်စိုး​​​ေပါက် ပညာတတ် အသိုင်း​​အဝိုင်း​​က စလို့​​ ြမန်မာသီချင်း​​ြကီး​​များ​​ကို ​​ေလး​​​ေလး​​စား​​စား​​ ခံုခံုမင်မင် သင်ယူခဲ့​​ြကပါတယ်။ ဘွဲ့​​နှင်း​​သဘင် အခမ်း​​အနား​​မှာ ြမန်မာဆိုင်း​​ဝိုင်း​​ြကီး​​ နဲ့​​ “မှန်​​ေညာင်သဥ္ဇာ ညီလာပတ်ဝန်း​​ြမိုင်..” ဆိုတဲ့​​ ဝတ်​​ေတာ်ရံုြကိုး​​ခင်း​​ြပီး​​ ပါ​​ေမာက္ခချုပ် နဲ့​​ ပါ​​ေမာက္ခဆရာဆရာမများ​​ ြခံရံလို့​​ ထွက်လာြကတာဟာ ကျက်သ​​ေရ မဂင်္လာ ရှိလွန်း​​လို့​​ ြကက်သီး​​များ​​​ေတာင် တြဖန်း​​ြဖန်း​​ထလာတယ်လို့​​ လူြကီး​​သူမများ​​က ဆိုြကပါတယ်။

    အဲဒီအစဉ်အလာဟာလည်း​​ ​​ေဒါက်တာဘသန်း​​ က စ ခဲ့​​ပါသတဲ့​​။ သူနဲ့​​ သူ့​​သမီး​​ ကစ်တီဘသန်း​​တို့​​ စန္ဒယား​​တီး​​ရင်း​​ သီချင်း​​ဆိုြကတာ ဗိုလ်ချုပ်တို့​​ သွား​​နား​​​ေထာင်​​ေလ့​​ရှိတယ် လို့​​လည်း​​ ​​ေြပာြကပါတယ်။ သိ​​ေစချင်တာက​​ေတာ့​​ တိုင်း​​တပါး​​သား​​ ကျွန်ြဖစ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေခတ်မှာ​​ေတာင် ြမန်မာ့​​ယဉ်​​ေကျး​​မှု၊​ သုခုမ အနုပညာ တို့​​သာ တိမ်ြမုတ်မသွား​​ခဲ့​​ဘူး​​။ ဂုဏ်မငယ်ခဲ့​​ဘူး​​ ဆိုတာပါ။

    ဒီသီချင်း​​ကို ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ ဘိလပ်ြပန်သန်း​​ဟာ ြမန်မာအမျိုး​​သမီး​​ထဲက ပထမဦး​​ဆံုး​​ ကုလုသမဂ္ဂမှာ အရာရှိလုပ်ခဲ့​​တဲ့​​သူပါ။ ဘုရင်ခံ ြမန်မာကား​​ြကည့​်​ရင် အနား​​မှာထိုင်ြပီး​​ ဘာသာြပန်​​ေပး​​​ေလ့​​ရှိတယ် လို့​​ ဆိုပါတယ်။ ​​ေဒါ်ြကည်​​ေအာင် ဆိုတဲ့​​ “ဝှပ်ဆိုတာ ဘာလဲ” ထဲမှာ “ကုမ္မာရီ အမျိုး​​သမီး​​​ေတွ ဘီ​​ေအ အိုင်​​ေအ ​​ေပါများ​​​ေလတယ်.” လို့​​ ဆိုပံု​​ေထာက်ရင် အဲဒီ​​ေခတ်က အမျိုး​​သမီး​​ ပညာတတ်​​ေတွ မနည်း​​လှဘူး​​လို့​​ ခန့​်​မှန်း​​ရပါတယ်။ အဂင်္လိပ်​​ေခတ်က ြမန်မာအမျိုး​​သမီး​​​ေတွရဲ့​​ ​​ေနရာဟာ ကုလား​​မများ​​လို ​​ေခါင်း​​ြမီး​​ြခံု လံုပါ​​ေပ့​​နဲ့​​ အိမ်တွင်း​​ပုန်း​​စရာလည်း​​ မလိုဘူး​​။ တရုတ်မများ​​လို အိမ်တွင်း​​မှုလုပ် သိမ်း​​ထုပ်ကျွန်ခံဘဝနဲ့​​ ​​ေယာက္ခမကို အလုပ်အ​​ေကျွး​​ြပုစရာလည်း​​ မလိုပါဘူး​​။ မိဘရင်ခွင် အပျိုစင်ဘဝနဲ့​​ ရှိစဉ်မှာ ဗိုင်း​​​ေကာင်း​​​ေကျာက်ဖိ ပိပိြပား​​ြပား​​ ​​ေနတတ်သ​​ေလာက် အိမ်​​ေထာင်ရက်သား​​များ​​ ကျြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေမာင်တထမ်း​​မယ်တရွက် က​​ေန မြကာမီမှာပဲ သား​​​ေကာင်း​​မိခင် အြဖစ် အိမ်​​ေထာင်ကို ဦး​​စီး​​ပဲ့​​ြပင်နိုင်ြကပါတယ်။

    ဒီအခါမျိုး​​ကျြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ အပျိုတုန်း​​ကလို ရှိုး​​တိုး​​ရှန့​်​တန့​်​မြဖစ်ပဲ မိခင်သဘာဝစိတ်ဓါတ်နဲ့​​ အရာရာကို ရင်ဆိုင်ပါတယ်။ ဒီအြပုအမူ စရိုက်မျိုး​​ကသာ ဂုဏ်ယူစရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အတုယူထိုက်တဲ့​​၊​ ​​ေလး​​စား​​ဆက်ခံထိုက်တဲ့​​ ဓ​​ေလ့​​စရိုက်မျိုး​​ြဖစ်တယ် လို့​​ ဆိုချင်ပါတယ်။

    အမျိုး​​သမီး​​လွတ်လပ်ခွင့​်​နဲ့​​ အခွင့​်​အ​​ေရး​​ဆိုတာ ြမန်မာ​​ေတွအဖို့​​ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေတွဆီက အထူး​​တလည် ​​ေတာင်း​​ဆို​​ေနစရာ မလိုပါဘူး​​။ နဂိုရှိြပီး​​သား​​ ယဉ်​​ေကျး​​မှုစရိုက်က​​ေလး​​​ေတွကို ထိမ်း​​သိမ်း​​​ေစာင့​်​​ေရှာက်လိုက်ရင် ကိုယ့​်​ဘာသာကိုယ် ြပည့​်​စံုပါတယ်။ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​တန်း​​တူ ကလပ်တက်ခွင့​်​ ဘီယာ​​ေသာက်ခွင့​်​ အိမ်မြပန်ပဲ မိုး​​အလင်း​​ကဲခွင့​်​ စတဲ့​​အခွင့​်​အ​​ေရး​​​ေတွ ​​ေတာင်း​​ဆိုလိုရင် ကိုယ့​်​ဘက်ကြပန်​​ေပး​​လိုက်ရမှာ တန်ဖိုး​​ြဖစ်တယ် ဆိုတာ မ​​ေမ့​​သင့​်​ပါဘူး​​။ “မန်ကျည်း​​ရဲ့​​​ေြခာက်ပင် ​​ေြခာက်ပင် သီး​​​ေခါက်​​ေတွ ဝင်တယ်​​ေလ​​ေလ့​​၊​ ပုတီး​​လက်​​ေကာက်​​ေတွ မဆင်တာြဖင့​်​ ကိုရင့​်​ကို ကွာမယ် ကွာမယ်။ ဝန်​​ေထာက်ကို ရှာမယ် ရှာမယ်။” ဆိုတာ အရင်က​​ေတာ့​​ လူြပက်​​ေတွ ြပက်တဲ့​​ခွင် ပါ။ ခု​​ေခတ်​​ေတာ့​​ မဂင်္လာ​​ေတွ အခါခါ​​ေဆာင်လိုက်ပံုများ​​ သွား​​ရတဲ့​​သူ​​ေတာင် ရှက်လာပါတယ်။

    ဖိတ်​​ေခါ်​​ေကျွး​​​ေမွး​​ြပီး​​ အထုပ်​​ေြဖြပတယ် လို့​​ ဘာြဖစ်လို့​​များ​​ မ​​ေတွး​​မိြက​​ေလတယ် မသိ။ ြမန်မာအမျိုး​​​ေကာင်း​​သမီး​​တို့​​ အစွမ်း​​ြပရမယ့​်​​ေနရာ ဟာ အဲဒီ​​ေနရာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ကိုယ့​်​ယဉ်​​ေကျး​​မှု ကိုယ် ထိမ်း​​သိမ်း​​လို့​​၊​ နိုင်ငံတကာနဲ့​​ ရင်​​ေဘာင််တန်း​​လို့​​၊​ မိဘ​​ေမာင်ဘွား​​ သိက္ခာကို တင့​်​တယ်​​ေစလို့​​ ကျက်သ​​ေရရှိရှိ အဆင့​်​အတန်း​​ရှိရှိ၊​ သိက္ခာရှိရှိ လူပံုအလယ်မှာ ဝင့​်​ြကွား​​နိုင်ြက​​ေစချင်ပါရဲ့​​ဗျာ။


    စြကာဝဠာတွင်း​​မှာ လင်း​​သည်။ လ​​ေရာင် ​​ေန​​ေရာင်များ​​လည်း​​ ရှံုး​​​ေပလိမ့​်​မည်။ မိုး​​​ေြမဒီပါလံုး​​ကို ဖံုး​​သည်။ ထိန်ဝင်း​​ြပီး​​ သစ်တဲ့​​ ချစ်​​ေရာင်ြခည်၊​ ​​ေမတ္တာစိတ်သ​​ေဘာကို ​​ေြပာမည်။ ​​ေန့​​စဉ်သာအများ​​ပဲ စွဲ​​ေနတတ်သည်။ ချစ်သူလာမည့​်​လမ်း​​ကို မှန်း​​ရည် ​​ေရာ်ရမ်း​​ြပီး​​ တမ်း​​တြက​​ေတာ့​​သည်။

    တကယ်​​ေသချာ ယံုြကည် မယ်​​ေဟမာပံုညီ ခင်မင်ကာလည်း​​ စွဲ​​ေလြပီ။ သမုဒ္ဒရာဆီး​​ြပီး​​ သူ့​​ရည်း​​စား​​ရှိရာကို ကူး​​သန်း​​ရ​​ေပသည်။ ​​ေရယဉ်​​ေဘွနဒီ ​​ေသချင်​​ေသ​​ေပစီ။ တကယ်သာ စွန့​်​စား​​ရရှာသည်။ နတ်ြဗဟ္မာများ​​ နဲ့​​ သိြကား​​မင်း​​ ဆင်း​​ကာသာ တား​​ဆီး​​ မရ​​ေတာ့​​သည်။

    ချစ်တဲ့​​သူကိုသာ စွဲလန်း​​တတ်သည်။ အထူး​​ပဲ မှန်း​​ဆကာရည် တမ်း​​တသည် ။ ခန်း​​တွင်း​​သဥ္ဇာလီ တွဲဖက်လို့​​အတည် အသည်း​​စွဲ ချစ်တဲ့​​ ​​ေရာင်ြခည် လင်း​​​ေတာ့​​သည်။ ​​ေလာကီသား​​​ေတွ အား​​လံုး​​စံုညီ ကာမဂုဏ်တွင်း​​ မကင်း​​နိုင်ြကသည်။ သည်စိတ်ထား​​ကို တား​​မရနိုင်သည် ဥပမာြပမည် သဘာဝ ဓါတ်နဲ့​​ရွင်ြကည်။

    တကယ်​​ေသချာ ယံုြကည် မယ်​​ေဟမာပံုညီ ခင်မင်တာလည်း​​ စွဲ​​ေလြပီ။ သမုဒ္ဒရာဆီး​​ြပီး​​ သူ့​​ရည်း​​စား​​ရှိရာကို ကူး​​သန်း​​ရ​​ေပသည်။ ​​ေရယဉ်​​ေဘွနဒီ ​​ေသချင်​​ေသ​​ေပစီ။ တကယ်သာ စွန့​်​စား​​ရရှာသည်။ နတ်ြဗဟ္မာများ​​ နဲ့​​ သိြကား​​မင်း​​ ဆင်း​​ကာသာ တား​​ဆီး​​ မရ​​ေတာ့​​သည်။

    (ချစ်​​ေလာကီ နယ်ဝန်း​​က ကျယ်လွန်း​​လှသည်။ ခရီး​​လမ်း​​က မှန်း​​ဆနိုင်ြပီ။ ကာမ​​ေဘာင် ​​ေမှာင်တွင်း​​က ထိန်ဝင်း​​လို့​​ြကည် ချစ်​​ေရာင်ြခည် လင်း​​​ေတာ့​​သည်) ၂ ။ (ကျွန်း​​ဒီပါ​​ေြမ သီတာ​​ေရ ဆံုး​​မည် ြမင့​်​မိုရ်​​ေတာင်လံုး​​ ဖံုး​​နိုင်သည်) ၂ ။ ချစ်ပါ​​ေစ​​ေြကာင်း​​ရည် ​​ေမတ္တာ​​ေရ​​ေလာင်း​​မည် ဆု​​ေတာင်း​​ြခင်း​​ ြဖည့​်​ခဲ့​​တဲ့​​ ပါရမီ တူစံု​​ေမာင်မယ် ​​ေပါင်း​​သင်း​​ ဆက်သွယ်ြကသည်။

    (တကယ်​​ေသချာ ယံုြကည် မယ်​​ေဟမာပံုညီ ခင်မင်ကာလည်း​​ စွဲ​​ေလြပီ။ သမုဒ္ဒရာဆီး​​ြပီး​​ သူ့​​ရည်း​​စား​​ရှိရာကို ကူး​​သန်း​​ရ​​ေပသည်။ ​​ေရယဉ်​​ေဘွနဒီ ​​ေသချင်​​ေသ​​ေပစီ။ တကယ်သာ စွန့​်​စား​​ရရှာသည်။ နတ်ြဗဟ္မာများ​​ နဲ့​​ သိြကား​​မင်း​​ ဆင်း​​ကာသာ တား​​ဆီး​​ မရ​​ေတာ့​​သည်) ၂ ။




  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.