အေြကာင်းတိုက်ဆိုင်လို့ သတိတရ ြပန်နားေထာင်ချင်လာမိတဲ့ သီချင်းကေလးေတွ ထဲမှာ ဒီကေန့ေတာ့ ဘုရားအေလာင်း စိြတဂီဝါခိုမင်းအေြကာင်း သီချင်းကေလးကို အထူးပဲ ြကားေယာင်မိတာနဲ့ ခံစားချက်တူမျှနိုင်မယ့်သူေတွထံ ေဝငှလိုက်ရြပန်ပါတယ်။ ေရွှတိုင်ညွန့်လက်ရာ၊ ေဒါ်ြကည်ေအာင်အဆို၊ ကိုဝင်းဦး ြပန်လည်ခံစားထားပါတယ်။
တေယာက်နဲ့တေယာက် အြပင်မှာ မေတွ့ဖူး မြမင်ဖူးြကေပမယ့် အင်တာနက်ေပါ်မှာ ဆက်သွယ်မိလာရင်းက ခံစားချက်၊ အေတွးအြမင်၊ အယူအဆကေလးေတွ ဖလှယ်မိြကတဲ့အခါ ကျွန်ေတာ်တို့ သာမေဏနေတွက သမေဏာမိြကြပီး၊ ေဂါေဏနြကီးများက သူတို့ချင်း ေဂါေဏာြကပါလိမ့်မယ်။ ဒီေတာ့ စိတ်ရင်းေကာင်း၊ သီလြမဲြပီး ဉာဏ်ရည်ြမင့်မားတဲ့ အမျိုးေကာင်းသား အမျိုးေကာင်းသမီးတို့ နှစ်ြခိုက်စရာ ဓမ္မေတးကေလးတစ်ပုဒ် ေရွးထုတ်လိုက်ရပါေြကာင်း။
ြမတ်စွာဘုရားရှင် နုစဉ်အခါတုန်းက ဗာရာဏတိုင်းအနီး ေတာအုပ်ြကီးအတွင်းမှာ စိြတဂီဝါ အမည်နဲ့ ခိုမင်း ြဖစ်ေတာ်မူပါသတဲ့။ တေန့ေသာအခါမှာ ေနာက်လိုက်ေနာက်ပါ အြခံအရံ ငှက်အေပါင်းတို့နဲ့ အတူ မုဆိုးတို့ ေထာင်ထားတဲ့ ပိုက်ကွန်အတွင်း သက်ဆင်းမိြကပါသတဲ့။ ေြကာက်ရွံ့အားငယ်ေနရှာတဲ့ ငှက်ငယ်ကေလးေတွကို အေလာင်းေတာ်ခိုမင်းက ြငိမ်သက်ေစြပီးေတာ့မှ “ပိုက်ကွန်အတွင်းကေန ညီညီညာညာ တြပိုင်နက်ပျံသန်းြကရင်ြဖင့် လွတ်ေြမာက်နိုင်ေကာင်းရဲ့။ မုဆိုးတို့ ကွန်အရုပ်မှာ ငါ အသံြပုလိုက်က သင်တို့အားလံုး တခဲနက် ပျံသန်းြကေပေရာ့” လို့ ေခါင်းေဆာင်ေကာင်းပီသစွာ ကယ်တင်နိုင်ဖို့ စီမံေလတယ်။ ဘုရားေလာင်း ခိုမင်းရဲ့ ေခါင်းေဆာင်မှုေအာက်မှာ များစွာေသာ ခိုသားငှက်ငယ်တို့ကလည်း တေသွမတိမ်း ညီညီညာညာ လိုက်နာေဆာင်ရွက်ခဲ့ြကလို့ အားလံုးအသက်ချမ်းသာရာရခဲ့ပါသတဲ့။ သာဓု၊ သာဓု။ သာဓုပါေနာ်။ ဘယ်ေလာက် အတုယူဖို့ေကာင်းလိုက်သလဲ။
ဒီကေန့ အေမာင်တို့အမိတို့ ပိုက်ကွန်အတွင်းက လွတ်ကင်းေအာင် ရုန်းထွက်ချင်တယ် ဆိုရင်ြဖင့်လည်း အဲသလိုပဲ ညီညွတ်နိုင်မှ ေအာင်ြမင်ပါလိမ့်မယ် ဆိုတာ အထူးေြပာဖို့ မလိုပါဘူးေနာ်။ ြခင်းထဲက ြကက်ေတွလို တေကာင်ေခါင်း တေကာင်ဆိတ်လို့ ေနခဲ့ေပါင်းလည်း မနည်းေတာ့ဘူးေလ။ အတိုက်အခံပါလို့ တမျိုးတစားတည်းေအာက်မှာကို နှစ်ေယာက်ေပါင်းရင် သံုးပါတီကွဲေနတာ ြငင်းလို့ရသလား။ သတိတရားကေလးများရဖို့ အချိန်တန်ပါေပါ့။ ေလာကမှာ တရားမှုနဲ့ မတရားမှုဆိုတာ လက်ဖဝါးေထာင်ြကည့်သလို သူ့ဘက်ဖဝါး ငါ့ဘက်ဖမိုး သူ့အြမင်နဲ့သူ မှန်တာပ လို့ တယူသန်မစွဲရပါဘူး။ ငါ သူတပါး ပုဂ္ဂိုလ်သတ္တဝါအားလံုးအတွက် ဆိုးကျိုး၊အြပစ်တို့ကိုသာ ြဖစ်တတ်တဲ့ တရားမှန်သမျှ မေကာင်းမှုလို့ သတ်မှတ်ထားရာမှာ အာဏာရှင် မင်းဧကရာဇ်တို့က ြပုလို့ မင်းတို့ ပရိယာယ် ေရွှဉာဏ်ြခယ် ကုသိုလ်ေတာ် လို့ ေြပာင်းေခါ်ေစရမယ် ဆိုရင် ြမန်မာ့အလင်းထဲေတာ့ ထည့်ေရးေပးတဲ့လူေတွ ရှိမှာပါ။ အကျိုးသက်ေရာက်မှုကိုေတာ့ ဘယ်ေြပာင်းလို့ ရမှာလဲ။ ေနာက်ေဖးလမ်းြကားမှာ ထမီရုတ်ေတာ့ မှ သူခိုး လို့ ေခါ်သလား။ ေြပာရဲေြပာြကည့်စမ်း သတ်ပလိုက်မယ် ဆိုလို့ အသံေတာင်မထွက်ရဲတဲ့ အကုသိုလ်မှုေတွက နတ်လူသာဓုေခါ်ပါ့မလား။ မတရားမှု အဓမ္မဝါဒဆိုတာ ဘယ်တုန်းကမှ မတည်ြမဲခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့် အခု ဘာလို့ ဒါေလာက်ေတာင် ရှည်ြကာေနသလဲဆိုရင် ကျွန်ေတာ်တို့ အချင်းချင်း မညီညွတ်ြကလို့ ြဖစ်ပါတယ်။ ေရှ့ေလျှာက်ြပီး ဒီလိုပဲ မညီညွတ်ြကေသးရင် လွတ်လမ်းမြမင်ပါဘူး။
အခုလိုမညီညွတ်ရတဲ့ အေြကာင်းေတွကို ြပန်ြပီးေတာ့ သံုးသပ်ြကည့်တဲ့အခါ အတ္တကို ပဟိုရ်ြပုလို့ြဖစ်တာကို ေတွ့ရပါတယ်။ လူတိုင်းလူတိုင်းဟာ ကိုယ့်အတ္တ နဲ့ ကိုယ် ဆိုေတာ့ လူသန်း ၆၀ ရှိရင် အတ္တသန်း၆၀ ရှိတာေပါ့ဗျာ။ ကိုယ့်အတ္တကိုဖယ်ြပီး အများအတွက် ဆိုတဲ့ ပရကို အေြခခံမှ အားလံုးေသာ သန်း၆ဝရဲ့ အကျိုးကို တညီတညွတ်တည်း ေဖာ်ေဆာင်နိုင်တဲ့အခါ ကိုယ်လိုတဲ့ အတ္တလည်း တပါတည်းြပည့်စံုသွားမှာေပါ့။ ဒါေြကာင့်မို့ အများအကျိုးေဆာင်ရွက်တဲ့အခါ ကိုယ့်ဆန္ဒလိုအင်ကို သူတပါးရဲ့ အေနာက်မှာအြမဲထားမှ လူတိုင်းလူတိုင်း အဲဒီအကျင့်ရမှ အများဆန္ဒ အများအကျိုးဆိုတာ ထင်ရှားလာမှာပါ။ ဒီအခါ အလိုလို တေပါင်းတစည်းထဲ တညီတညွတ်တည်း ြဖစ်သွားပါလိမ့်မယ်။ တခုေတာ့ သတိေပးပါရေစဦး။ ကျွန်ေတာ်က ကျွန်ေတာ့် အတ္တအတွက် ေြပာတာ ေတာင်းဆိုတာ မဟုတ်ပါဘူးေနာ်။ ကျွန်ေတာ့် မိန်းမ နဲ့ ကေလးေတွ ေဆွမျိုးေတွအတွက်ပါ။ ဆိုတာမျိုးကိုေတာ့ အများအကျိုး ပရဟိတထဲထည့်လို့ မြဖစ်ဘူးဗျ။ ပရေလာကသားေတွထဲသာ ထည့်လိုက်ပါ။
ေနာက်တချက်ကေတာ့ အများနဲ့ ဆက်ဆံလုပ်ကိုင် ေဆာင်ရွက်ရတဲ့အခါ သည်းခံနိုင်မှလည်း အဆင်ေြပပါတယ်။ စရိုက်သဘာဝ မတူြခားနားတဲ့ လူသားေတွ အတူအလုပ်လုပ်ရတဲ့အခါ တေယာက်ကိုေယာက် အြပန်အလှန် ရိုေသေလးစားလို့ သည်းညည်းခံစိတ်ကေလးေတွ ေမွးနိုင်ပါေစ။ ဒါမှပဲ ကိုယ် လိုလားတဲ့ စည်းလံုးညီညွတ်မှုရမှာေလ။ မိမိစိတ်နဲ့ မနှစ်ြမို့စရာလူေတွကို ဆက်ဆံေနရေပမယ့် ဟန်ေဆာင်ဖံုးဖိထားတာမဟုတ်ပဲ စိတ်ရင်းထဲကကို သူ့ခြမာ ဒီလိုအေြကာင်းေြကာင့် ဒီလိုြဖစ်ေနရတာ လို့ နားလည်ခွင့်လွှတ်ေပးလိုက်ပါ။ ကိုယ့်ဘက်ကလည်း သူတပါး စိတ်အေနှာက်အယှက်ြဖစ်ေစမည့် အမူအကျင့်မျိုးကို လူအများအလယ်မှာ မလုပ်မိေအာင် ေရှာင်ရှားလိုက်ေပါ့။ ဒီလို တေယာက်တေယာက် နားလည် သည်းခံတတ်လာရင်ြဖင့်လည်း ညီညွတ်ေရးကို အကျိုးများေစပါတယ်။ အရင့်အရင်က တေယာက်အေပါ်တေယာက် မေြကလည်တာေတွ ရှိခဲ့ရင်လည်း သင်ပုန်းေချလို့ အတူေရှ့ဆက်ြကမှ သူေရာကိုယ်ပါ ခရီးေရာက်ပါလိမ့်မယ်။
ကျွန်ေတာ်သတိထားမိသေလာက်ေတာ့ ြမန်မာေတွဟာ မဟုတ်တဲ့ေနရာကျရင် တလွဲဆံပင်ေကာင်းြပီး ညီပါတယ်။ ဥပမာ အရပ်ထဲ သူခိုးမိလို့ ဆွမ်းြကီးေလာင်းရမယ်ဆိုရင် တေယာက်တချက် ေကျာင်းသားလက် သွက်သလားမေမးနဲ့။ ဘယ်သူမှ လက်သည်မေပါ်ေစရဘူးကွဲ့လို့ အာမခံလိုက်။ ေစတနာ့ဝန်ထမ်း ဓါးြပထွက်တိုက်မယ့်သူေတွ ချည့်ပဲ။ ေကာင်းတဲ့အလုပ်ဆိုရင်ေတာ့ ငါတေယာက်တည်းြဖစ်ေနရင် ခက်ရချည်ရဲ့ဆို သူကစ နိုး ငါကစ နိုး၊ အရိပ်အေြခြကည့်ြပီး သူများလုပ်မှ ကိုယ့်အေပါ် ေဘးမြဖစ်တာ ေသချာမှ လိုက်လုပ်ေလ့ရှိပါတယ်။ ေကာ်ရင်ဂျီကုလားများလို ရံနမာပူ ကပ်ကူယံေြခာက် တိုင်ေပးတဲ့လူရှိမှ ေဘေလဆပ် လိုက်တွန်းတတ်ြကပါတယ်။ သူများတကာ စ လို့ ဘာမှ မြဖစ်နိုင်ေတာ့ဘူးလို့ ထင်လာမှ ဘာေြပာေကာင်းမလဲ ေသာင်းသဲအများ တို့လူေလးများဆိုသေလး ဆို ေဝေလေလ လိုက်ြကပါေရာ။ ဒီအခါမှာ စည်းနဲ့ ကမ်းနဲ့ ထိန်းထိန်းသိမ်းသိမ်း ညီညွတ်ေရးမျိုးမဟုတ်ပဲ အကွပ်မဲ့ကျမ်း ပရမ်းပတာ လက်စမသတ်နိုင် ြဖစ်ရတာလည်း ဆင်ြခင်စရာပါ။ ဒါကေတာ့ ြပုြပင်ရမယ့်အချက်ပါ။ ဇွဲ၊ သတ္တိ နဲ့ စည်းကမ်းဆိုတာ လိုအပ်သလား ေကာင်းသလား မေကာင်းဘူးလား လူတိုင်းသိပါတယ်။ ကျင့်လိုက်ြကရေအာင်ပါ။
သီချင်းရဲ့ ဒုတိယပိုင်းကေတာ့ ဘုရားေလာင်းခိုမင်းရဲ့ ေခါင်းေဆာင်မှုနဲ့ သတ္တိကို ြမင်ေတာ့ ဗာရာဏသီ ြပည့်ရှင်မင်းက နန်းရင်ြပင်မှာ သေလးစပါးတို့နဲ့ ေကျွးေမွးချီးြမှင့်ပါသတဲ့။ အေလာင်းေတာ်ခိုမင်းက ဝလင်စွာ စားသံုးအြပီးမှာ မွန်ြမတ်ေသာ သေလးနှံအချို့ကို ေဆာင်ယူကိုက်ချီ ပျံသွားပါသတဲ့။ ဒီအခါမှာ မင်းြမတ်က “ အလို ခိုငှက်ငယ်။ အသင်ဟာ မိမိဝမ်းဝတာေတာင် ေန့ဖို့ညစာ ေဆာင်ယူေရာ့သလား။ ေလာဘသက္ကာယ ရှိေလစွ” လို့ ဆိုပါသတဲ့။ ဒီအခါမှာ ခိုမင်းက “ြမတ်ေသာမင်းြကီး။ အကျွန္နုပ်၌ ေြကွးေဟာင်းဆပ်ရန် ကိုယ်တိုင် အစာမရှာနိုင်ြပီ ြဖစ်ေသာ မိအိုဘအို တို့သည် ရှိ၏။ ေြကွးသစ်ချထားရန် ကိုယ်တိုင် မပျံသန်းနိုင်ေသးေသာ သားငယ်သမီးငယ် တို့သည်လည်း ရှိ၏။ သို့ပါ၍ ထိုသူတို့ အဖို့ငှာ သင်မင်းြကီးေကျွးေသာ အစာတို့ကို သံုးဖို့တဖို့ကိုသာလျှင် ငါလျှင်စား၏။ အြကွင်းကား မိအိုဘအိုနှင့် သားသမီးတို့ အလို့ငှာတည်း” လို့ ရှင်းလင်းေြပာြကားြပီး လူအေပါင်းတို့ကိုလည်း ေြကွးေဟာင်းဆပ်ြခင်း ေြကွးသစ်ချြခင်းနှင့် ဥစ္စာသိုမှီးေြကာင်းတရားတို့ကို ေဟာေတာ်မူသတဲ့။ ထပ်ြပီး သာဓုေခါ်လိုက်ြကပါဦးစို့။ ဒီကေန့ေခတ်အခါမှာ ေနာင်လာေနာက်သား မျိုးဆက်သစ်များအေရးကို စဉ်းစားေတွးေခါ်ေပးတဲ့ လူြကီးသူမများက အေတာ်ရှားပါးလာတာ ကိုယ်ေတွ့မျက်ြမင်ပါေလ။
အမိတက္ကသိုလ်ြကီးေတာင် ကျူပင်ခုတ် ကျူငုတ်မကျန် ေြမလှန်ထားတာသာြကည့်ပါ။ လူငယ်ေတွပညာမတတ်ရင် အိုမင်းမစွမ်းရှိလာတဲ့ လူအိုလူမင်းတို့ကို ဘယ်လို ေစာင့်ေရှာက်ြကမလဲ။ သူတို့ကေမွးဖွားလာမယ့် မျိုးဆက်သစ်တို့ကို ဘယ်လို ပျိုးေထာင်ြကမလဲ။ နှစ်ကုန်လို့ စာရွက်ေပါ်ေရးေပးလိုက်တဲ့ ဘွဲ့လက်မှတ်ေပါ်မှာ တပည့်ဝတ္တရား၊ ဆရာ့ဝတ္တရားများ ကုန်ဆံုးသွားြပီလား။ သတင်းမေြကညာမီမှာ ဤမျှေသာ တက္ကသိုလ်ြကီးများမှ ထိုမျှေသာ ပညာတတ်ဘွဲ့ရများ နှစ်စဉ်ေမွးထုတ်ေပးလျက်ရှိေပစွ လို့ ဥဒါန်းကျူးနိုင်ရင် နိုင်ငံေတာ်ြကီးရဲ့ ပညာေရးအဆင့်အတန်းြကီးဟာ မိုးပျံသွားေရာလား။ အဲဒါ ကိုယ်လုပ်တဲ့အလုပ်ကိုပဲ လိုချင်တဲ့ အေြဖထုတ်ယူတာေလ။ ဘယ်မှာလဲ လူငယ်ေတွ အတွက် ေစတနာ။ အစာေကျွးေယာင်ြပြပီး အငတ်ထားတာနဲ့အတူတူပဲ။ သူတို့အသိဉာဏ် အေတွးအေခါ် နံုနဲ့ရင် အနာဂတ်နိုင်ငံေတာ်ရဲ့ အင်အားဟာလည်း ချိနဲ့မှာအမှန်ပါ။
အခုေရးေနတဲ့စာေတွကို ဖတ်မိတာ ဖတ်နိုင်တာက အများအားြဖင့် ြပည်ပေရာက်ေနြပီး အင်တာနက်နဲ့ လက်လှမ်းမကွာတဲ့ လက်တဆုပ်စာ လူငယ် အသိုင်းအဝိုင်းသာ ြဖစ်လိမ့်မယ် လို့ သေဘာေပါက်ပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ကျွန်ေတာ် ရည်ရွယ်ေရးသားတာကေတာ့ ကျွန်ေတာ့်ထက်ငယ်တဲ့ လူငယ်ေတွ အားလံုး ဖတ်ေစချင်လို့ပါ။ ငါ့စကားနွားရ ကျုပ်ေြပာသမျှအမှန်လို့ မဆိုလိုပါဘူး။ ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့ သံုးသပ်တတ်ရင် ပိုေကာင်းပါတယ်။ ဒါမှ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် စဉ်းစားတတ်တဲ့ အေလ့အကျင့် ရလာမှာေပါ့။ သူများေြမှာက်ေပးတိုင်း အစိုးရ ကေလာ်တုပ်ရင် လက်ခုပ်ဩဘာစည်သေလ လို့ဆိုြပီး ပုဆိုးြခံုထဲေရာက်တုန်း လက်သီးလက်ေမာင်းတန်းလိုတဲ့ စိတ် စိုးစဉ်းမျှ မရှိပါ။ အေြကာင်းအရာတခုကို ကိုယ်တိုင် မှန်မှန်ကန်ကန် ေဝဖန်သံုးသပ်တတ်ေအာင် ေတွးေခါ်လို့ လူငယ်ေတွကိုလည်း အဲသလို ေတွးေခါ်ေမျှာ်ြမင်တတ်ေစချင်တဲ့ ေစတနာပါ။ ကျွန်ေတာ့်အေတွးအေခါ်ေတွ မှားယွင်းေနရင်လည်း ေကျေကျလည်လည် ေဆွးေနွးနှီးေနှာလို့ ရပါတယ်။
သတင်းနဲ့အချက်အလက်ေတွ စက္ကန့်မဆိုင်း လျှင်ြမန်သွက်လက်စွာ စီးေြမာနိုင်တဲ့ ဒီေန့ေခတ်အခါြကီးမှာ ကိုယ်ပိုင် အသိဉာဏ်နဲ့ မေဝဖန်နိုင်ရင် အသံုးချခံဘဝေရာက်တတ်လို့ အေတွးအေခါ် နှိုးဆွတဲ့ စာမျိုးကိုတတ်စွမ်းသေရွ့ ေရးသားမျှေဝ ေဆွးေနွးပါတယ်။ တစ်ေယာက်ကစ တစ်ရာဆိုသလို အမှန်တရား ြမတ်နိုးတဲ့လူငယ်ေတွ တိုးပွားလာရင်၊ ညီညွတ်ရိုင်းပင်းလာရင် ဘယ်သူကမှ မတရားလုပ်လို့ ရနိုင်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ ဒီေလာက်ဆိုရင်ေတာ့ ဘာေြကာင့် ဒီသီချင််းကို နားေထာင်ေစချင်ရလဲ သေဘာေပါက်သင့်ပါြပီ။ ကဲ အိမ်ြပန်ပို့ြကပါစို့ အတ္တဂေဟ ေြပာသမျှ ေဟာသမျှေတွထဲက သေဘာမကျခဲ့သည်ရှိေသာ် အင်းစိန်ေတာရကိုသာ ဆွမ်းကပ်ြကွခဲ့ပါဗျာ။
ဘုရားအေလာင်း စိြတဂီဝါ ေဟမဝါ ေသလာ ငှက်အေပါင်း ေထာင်ေသာင်း ခေညာင်းြကေပတာ။
[ဂနိုင်ဆီးတဲ့ ြမိုင်ေတာြကီးထဲမှာ (အေလာင်းေတာ် ခိုမင်း သင်းဖွဲ့ကာ) ၂ ] ၂ ။ (ထင်ရှားစွာ) ၂။ လမ်းမမှားဖို့ ေန့စဉ်ေဟာြကားကာ။ ငှက်အေပါင်း ေတာင်းဆုေချွကာ (သနားဂရုဏာ တရားရှုကာ) ၄။ စိြတဂီဝါ ခိုမင်း ခိုမင်း ထင်လင်းစွာ။
(ေရှးသေရာအခါ ြပည်ဗာရာအတွင်း ဆင်းသက်လာ သင်းဖွဲ့ကာ အစာရှာရန် ြမန်းခဲ့တာ) ၂ ။ (သတ္တဝါငှက်အေပါင်း ေထာင်ေသာင်းပါ) ၂ ။ အေလာင်းေတာ်မှာ ပိုက်ကွန်တွင်းက ကင်းလွတ်ေစရာ ေန့စဉ်ြကံဆကာ။
(ရန်ဘယာ မသန်းကာ စိတ်ေအးချမ်းသာ ေလာင်းြမတ်ဉာဏ်ေမျှာ်တာ ဆံုးမေတာ်မူရှာ) ၂ ။ (ပိုက်ကွန်တွင်းက လွတ်ကင်းရာ) ၂ ။ (ရန်သူေဘး ေဝးကွာေအာင်သာ) ၂ ။ ညီညီညာညာ လွတ်ေြမာက်ခဲ့ဖူးတာ အေလာင်းေတာ်ြမတ် ခိုမင်းပါ။
တရံေရာအခါ ေဟမာအိုင်အကူး (ြမူးကာ ြမူးကာ) ၂။ သီးပွင့်စံုစွာ စားေသာက်ဖွယ်ရာ သံုးေဆာင်ကာအြပီး ေကာင်းကင်ခရီးကလာ၊ စိြတ စိြတဂီဝါ သီးနှံငံုကင်း ေဆာင်ကျဉ်းခဲ့တာ ဪ မိဘများပါစံုစွာ သားမယားကိုေကျွး အလှူေပးဖို့ရာ၊ ေလာင်းြမတ်ရာဇ သာဓကပံုတင်ကာသာ ေလာကလူအများ ေချွတာမှုပစ္စည်းစုပါ။ ေလာင်းြမတ်ရာဇ သာဓက ပံုတင်ကာသာ၊ ရှာမှီးဥစ္စာ ကိုယ်ေရးအတွက်ပါ သံုးဖို့တဖို့သာ ေဝဖန်၍ပင် ထားသင့်တာ။
(ရန်ဘယာ မသန်းကာ စိတ်ေအးချမ်းသာ ေလာင်းြမတ်ဉာဏ်ေမျှာ်တာ ဆံုးမေတာ်မူရှာ) ၂ ။ (ပိုက်ကွန်တွင်းက လွတ်ကင်းရာ) ၂ ။ (ရန်သူေဘး ေဝးကွာေအာင်သာ) ၂ ။ ညီညီညာညာ လွတ်ေြမာက်ခဲ့ဖူးတာ အေလာင်းေတာ်ြမတ် ခိုမင်းပါ။
တေယာက်နဲ့တေယာက် အြပင်မှာ မေတွ့ဖူး မြမင်ဖူးြကေပမယ့် အင်တာနက်ေပါ်မှာ ဆက်သွယ်မိလာရင်းက ခံစားချက်၊ အေတွးအြမင်၊ အယူအဆကေလးေတွ ဖလှယ်မိြကတဲ့အခါ ကျွန်ေတာ်တို့ သာမေဏနေတွက သမေဏာမိြကြပီး၊ ေဂါေဏနြကီးများက သူတို့ချင်း ေဂါေဏာြကပါလိမ့်မယ်။ ဒီေတာ့ စိတ်ရင်းေကာင်း၊ သီလြမဲြပီး ဉာဏ်ရည်ြမင့်မားတဲ့ အမျိုးေကာင်းသား အမျိုးေကာင်းသမီးတို့ နှစ်ြခိုက်စရာ ဓမ္မေတးကေလးတစ်ပုဒ် ေရွးထုတ်လိုက်ရပါေြကာင်း။
ြမတ်စွာဘုရားရှင် နုစဉ်အခါတုန်းက ဗာရာဏတိုင်းအနီး ေတာအုပ်ြကီးအတွင်းမှာ စိြတဂီဝါ အမည်နဲ့ ခိုမင်း ြဖစ်ေတာ်မူပါသတဲ့။ တေန့ေသာအခါမှာ ေနာက်လိုက်ေနာက်ပါ အြခံအရံ ငှက်အေပါင်းတို့နဲ့ အတူ မုဆိုးတို့ ေထာင်ထားတဲ့ ပိုက်ကွန်အတွင်း သက်ဆင်းမိြကပါသတဲ့။ ေြကာက်ရွံ့အားငယ်ေနရှာတဲ့ ငှက်ငယ်ကေလးေတွကို အေလာင်းေတာ်ခိုမင်းက ြငိမ်သက်ေစြပီးေတာ့မှ “ပိုက်ကွန်အတွင်းကေန ညီညီညာညာ တြပိုင်နက်ပျံသန်းြကရင်ြဖင့် လွတ်ေြမာက်နိုင်ေကာင်းရဲ့။ မုဆိုးတို့ ကွန်အရုပ်မှာ ငါ အသံြပုလိုက်က သင်တို့အားလံုး တခဲနက် ပျံသန်းြကေပေရာ့” လို့ ေခါင်းေဆာင်ေကာင်းပီသစွာ ကယ်တင်နိုင်ဖို့ စီမံေလတယ်။ ဘုရားေလာင်း ခိုမင်းရဲ့ ေခါင်းေဆာင်မှုေအာက်မှာ များစွာေသာ ခိုသားငှက်ငယ်တို့ကလည်း တေသွမတိမ်း ညီညီညာညာ လိုက်နာေဆာင်ရွက်ခဲ့ြကလို့ အားလံုးအသက်ချမ်းသာရာရခဲ့ပါသတဲ့။ သာဓု၊ သာဓု။ သာဓုပါေနာ်။ ဘယ်ေလာက် အတုယူဖို့ေကာင်းလိုက်သလဲ။
ဒီကေန့ အေမာင်တို့အမိတို့ ပိုက်ကွန်အတွင်းက လွတ်ကင်းေအာင် ရုန်းထွက်ချင်တယ် ဆိုရင်ြဖင့်လည်း အဲသလိုပဲ ညီညွတ်နိုင်မှ ေအာင်ြမင်ပါလိမ့်မယ် ဆိုတာ အထူးေြပာဖို့ မလိုပါဘူးေနာ်။ ြခင်းထဲက ြကက်ေတွလို တေကာင်ေခါင်း တေကာင်ဆိတ်လို့ ေနခဲ့ေပါင်းလည်း မနည်းေတာ့ဘူးေလ။ အတိုက်အခံပါလို့ တမျိုးတစားတည်းေအာက်မှာကို နှစ်ေယာက်ေပါင်းရင် သံုးပါတီကွဲေနတာ ြငင်းလို့ရသလား။ သတိတရားကေလးများရဖို့ အချိန်တန်ပါေပါ့။ ေလာကမှာ တရားမှုနဲ့ မတရားမှုဆိုတာ လက်ဖဝါးေထာင်ြကည့်သလို သူ့ဘက်ဖဝါး ငါ့ဘက်ဖမိုး သူ့အြမင်နဲ့သူ မှန်တာပ လို့ တယူသန်မစွဲရပါဘူး။ ငါ သူတပါး ပုဂ္ဂိုလ်သတ္တဝါအားလံုးအတွက် ဆိုးကျိုး၊အြပစ်တို့ကိုသာ ြဖစ်တတ်တဲ့ တရားမှန်သမျှ မေကာင်းမှုလို့ သတ်မှတ်ထားရာမှာ အာဏာရှင် မင်းဧကရာဇ်တို့က ြပုလို့ မင်းတို့ ပရိယာယ် ေရွှဉာဏ်ြခယ် ကုသိုလ်ေတာ် လို့ ေြပာင်းေခါ်ေစရမယ် ဆိုရင် ြမန်မာ့အလင်းထဲေတာ့ ထည့်ေရးေပးတဲ့လူေတွ ရှိမှာပါ။ အကျိုးသက်ေရာက်မှုကိုေတာ့ ဘယ်ေြပာင်းလို့ ရမှာလဲ။ ေနာက်ေဖးလမ်းြကားမှာ ထမီရုတ်ေတာ့ မှ သူခိုး လို့ ေခါ်သလား။ ေြပာရဲေြပာြကည့်စမ်း သတ်ပလိုက်မယ် ဆိုလို့ အသံေတာင်မထွက်ရဲတဲ့ အကုသိုလ်မှုေတွက နတ်လူသာဓုေခါ်ပါ့မလား။ မတရားမှု အဓမ္မဝါဒဆိုတာ ဘယ်တုန်းကမှ မတည်ြမဲခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့် အခု ဘာလို့ ဒါေလာက်ေတာင် ရှည်ြကာေနသလဲဆိုရင် ကျွန်ေတာ်တို့ အချင်းချင်း မညီညွတ်ြကလို့ ြဖစ်ပါတယ်။ ေရှ့ေလျှာက်ြပီး ဒီလိုပဲ မညီညွတ်ြကေသးရင် လွတ်လမ်းမြမင်ပါဘူး။
အခုလိုမညီညွတ်ရတဲ့ အေြကာင်းေတွကို ြပန်ြပီးေတာ့ သံုးသပ်ြကည့်တဲ့အခါ အတ္တကို ပဟိုရ်ြပုလို့ြဖစ်တာကို ေတွ့ရပါတယ်။ လူတိုင်းလူတိုင်းဟာ ကိုယ့်အတ္တ နဲ့ ကိုယ် ဆိုေတာ့ လူသန်း ၆၀ ရှိရင် အတ္တသန်း၆၀ ရှိတာေပါ့ဗျာ။ ကိုယ့်အတ္တကိုဖယ်ြပီး အများအတွက် ဆိုတဲ့ ပရကို အေြခခံမှ အားလံုးေသာ သန်း၆ဝရဲ့ အကျိုးကို တညီတညွတ်တည်း ေဖာ်ေဆာင်နိုင်တဲ့အခါ ကိုယ်လိုတဲ့ အတ္တလည်း တပါတည်းြပည့်စံုသွားမှာေပါ့။ ဒါေြကာင့်မို့ အများအကျိုးေဆာင်ရွက်တဲ့အခါ ကိုယ့်ဆန္ဒလိုအင်ကို သူတပါးရဲ့ အေနာက်မှာအြမဲထားမှ လူတိုင်းလူတိုင်း အဲဒီအကျင့်ရမှ အများဆန္ဒ အများအကျိုးဆိုတာ ထင်ရှားလာမှာပါ။ ဒီအခါ အလိုလို တေပါင်းတစည်းထဲ တညီတညွတ်တည်း ြဖစ်သွားပါလိမ့်မယ်။ တခုေတာ့ သတိေပးပါရေစဦး။ ကျွန်ေတာ်က ကျွန်ေတာ့် အတ္တအတွက် ေြပာတာ ေတာင်းဆိုတာ မဟုတ်ပါဘူးေနာ်။ ကျွန်ေတာ့် မိန်းမ နဲ့ ကေလးေတွ ေဆွမျိုးေတွအတွက်ပါ။ ဆိုတာမျိုးကိုေတာ့ အများအကျိုး ပရဟိတထဲထည့်လို့ မြဖစ်ဘူးဗျ။ ပရေလာကသားေတွထဲသာ ထည့်လိုက်ပါ။
ေနာက်တချက်ကေတာ့ အများနဲ့ ဆက်ဆံလုပ်ကိုင် ေဆာင်ရွက်ရတဲ့အခါ သည်းခံနိုင်မှလည်း အဆင်ေြပပါတယ်။ စရိုက်သဘာဝ မတူြခားနားတဲ့ လူသားေတွ အတူအလုပ်လုပ်ရတဲ့အခါ တေယာက်ကိုေယာက် အြပန်အလှန် ရိုေသေလးစားလို့ သည်းညည်းခံစိတ်ကေလးေတွ ေမွးနိုင်ပါေစ။ ဒါမှပဲ ကိုယ် လိုလားတဲ့ စည်းလံုးညီညွတ်မှုရမှာေလ။ မိမိစိတ်နဲ့ မနှစ်ြမို့စရာလူေတွကို ဆက်ဆံေနရေပမယ့် ဟန်ေဆာင်ဖံုးဖိထားတာမဟုတ်ပဲ စိတ်ရင်းထဲကကို သူ့ခြမာ ဒီလိုအေြကာင်းေြကာင့် ဒီလိုြဖစ်ေနရတာ လို့ နားလည်ခွင့်လွှတ်ေပးလိုက်ပါ။ ကိုယ့်ဘက်ကလည်း သူတပါး စိတ်အေနှာက်အယှက်ြဖစ်ေစမည့် အမူအကျင့်မျိုးကို လူအများအလယ်မှာ မလုပ်မိေအာင် ေရှာင်ရှားလိုက်ေပါ့။ ဒီလို တေယာက်တေယာက် နားလည် သည်းခံတတ်လာရင်ြဖင့်လည်း ညီညွတ်ေရးကို အကျိုးများေစပါတယ်။ အရင့်အရင်က တေယာက်အေပါ်တေယာက် မေြကလည်တာေတွ ရှိခဲ့ရင်လည်း သင်ပုန်းေချလို့ အတူေရှ့ဆက်ြကမှ သူေရာကိုယ်ပါ ခရီးေရာက်ပါလိမ့်မယ်။
ကျွန်ေတာ်သတိထားမိသေလာက်ေတာ့ ြမန်မာေတွဟာ မဟုတ်တဲ့ေနရာကျရင် တလွဲဆံပင်ေကာင်းြပီး ညီပါတယ်။ ဥပမာ အရပ်ထဲ သူခိုးမိလို့ ဆွမ်းြကီးေလာင်းရမယ်ဆိုရင် တေယာက်တချက် ေကျာင်းသားလက် သွက်သလားမေမးနဲ့။ ဘယ်သူမှ လက်သည်မေပါ်ေစရဘူးကွဲ့လို့ အာမခံလိုက်။ ေစတနာ့ဝန်ထမ်း ဓါးြပထွက်တိုက်မယ့်သူေတွ ချည့်ပဲ။ ေကာင်းတဲ့အလုပ်ဆိုရင်ေတာ့ ငါတေယာက်တည်းြဖစ်ေနရင် ခက်ရချည်ရဲ့ဆို သူကစ နိုး ငါကစ နိုး၊ အရိပ်အေြခြကည့်ြပီး သူများလုပ်မှ ကိုယ့်အေပါ် ေဘးမြဖစ်တာ ေသချာမှ လိုက်လုပ်ေလ့ရှိပါတယ်။ ေကာ်ရင်ဂျီကုလားများလို ရံနမာပူ ကပ်ကူယံေြခာက် တိုင်ေပးတဲ့လူရှိမှ ေဘေလဆပ် လိုက်တွန်းတတ်ြကပါတယ်။ သူများတကာ စ လို့ ဘာမှ မြဖစ်နိုင်ေတာ့ဘူးလို့ ထင်လာမှ ဘာေြပာေကာင်းမလဲ ေသာင်းသဲအများ တို့လူေလးများဆိုသေလး ဆို ေဝေလေလ လိုက်ြကပါေရာ။ ဒီအခါမှာ စည်းနဲ့ ကမ်းနဲ့ ထိန်းထိန်းသိမ်းသိမ်း ညီညွတ်ေရးမျိုးမဟုတ်ပဲ အကွပ်မဲ့ကျမ်း ပရမ်းပတာ လက်စမသတ်နိုင် ြဖစ်ရတာလည်း ဆင်ြခင်စရာပါ။ ဒါကေတာ့ ြပုြပင်ရမယ့်အချက်ပါ။ ဇွဲ၊ သတ္တိ နဲ့ စည်းကမ်းဆိုတာ လိုအပ်သလား ေကာင်းသလား မေကာင်းဘူးလား လူတိုင်းသိပါတယ်။ ကျင့်လိုက်ြကရေအာင်ပါ။
သီချင်းရဲ့ ဒုတိယပိုင်းကေတာ့ ဘုရားေလာင်းခိုမင်းရဲ့ ေခါင်းေဆာင်မှုနဲ့ သတ္တိကို ြမင်ေတာ့ ဗာရာဏသီ ြပည့်ရှင်မင်းက နန်းရင်ြပင်မှာ သေလးစပါးတို့နဲ့ ေကျွးေမွးချီးြမှင့်ပါသတဲ့။ အေလာင်းေတာ်ခိုမင်းက ဝလင်စွာ စားသံုးအြပီးမှာ မွန်ြမတ်ေသာ သေလးနှံအချို့ကို ေဆာင်ယူကိုက်ချီ ပျံသွားပါသတဲ့။ ဒီအခါမှာ မင်းြမတ်က “ အလို ခိုငှက်ငယ်။ အသင်ဟာ မိမိဝမ်းဝတာေတာင် ေန့ဖို့ညစာ ေဆာင်ယူေရာ့သလား။ ေလာဘသက္ကာယ ရှိေလစွ” လို့ ဆိုပါသတဲ့။ ဒီအခါမှာ ခိုမင်းက “ြမတ်ေသာမင်းြကီး။ အကျွန္နုပ်၌ ေြကွးေဟာင်းဆပ်ရန် ကိုယ်တိုင် အစာမရှာနိုင်ြပီ ြဖစ်ေသာ မိအိုဘအို တို့သည် ရှိ၏။ ေြကွးသစ်ချထားရန် ကိုယ်တိုင် မပျံသန်းနိုင်ေသးေသာ သားငယ်သမီးငယ် တို့သည်လည်း ရှိ၏။ သို့ပါ၍ ထိုသူတို့ အဖို့ငှာ သင်မင်းြကီးေကျွးေသာ အစာတို့ကို သံုးဖို့တဖို့ကိုသာလျှင် ငါလျှင်စား၏။ အြကွင်းကား မိအိုဘအိုနှင့် သားသမီးတို့ အလို့ငှာတည်း” လို့ ရှင်းလင်းေြပာြကားြပီး လူအေပါင်းတို့ကိုလည်း ေြကွးေဟာင်းဆပ်ြခင်း ေြကွးသစ်ချြခင်းနှင့် ဥစ္စာသိုမှီးေြကာင်းတရားတို့ကို ေဟာေတာ်မူသတဲ့။ ထပ်ြပီး သာဓုေခါ်လိုက်ြကပါဦးစို့။ ဒီကေန့ေခတ်အခါမှာ ေနာင်လာေနာက်သား မျိုးဆက်သစ်များအေရးကို စဉ်းစားေတွးေခါ်ေပးတဲ့ လူြကီးသူမများက အေတာ်ရှားပါးလာတာ ကိုယ်ေတွ့မျက်ြမင်ပါေလ။
အမိတက္ကသိုလ်ြကီးေတာင် ကျူပင်ခုတ် ကျူငုတ်မကျန် ေြမလှန်ထားတာသာြကည့်ပါ။ လူငယ်ေတွပညာမတတ်ရင် အိုမင်းမစွမ်းရှိလာတဲ့ လူအိုလူမင်းတို့ကို ဘယ်လို ေစာင့်ေရှာက်ြကမလဲ။ သူတို့ကေမွးဖွားလာမယ့် မျိုးဆက်သစ်တို့ကို ဘယ်လို ပျိုးေထာင်ြကမလဲ။ နှစ်ကုန်လို့ စာရွက်ေပါ်ေရးေပးလိုက်တဲ့ ဘွဲ့လက်မှတ်ေပါ်မှာ တပည့်ဝတ္တရား၊ ဆရာ့ဝတ္တရားများ ကုန်ဆံုးသွားြပီလား။ သတင်းမေြကညာမီမှာ ဤမျှေသာ တက္ကသိုလ်ြကီးများမှ ထိုမျှေသာ ပညာတတ်ဘွဲ့ရများ နှစ်စဉ်ေမွးထုတ်ေပးလျက်ရှိေပစွ လို့ ဥဒါန်းကျူးနိုင်ရင် နိုင်ငံေတာ်ြကီးရဲ့ ပညာေရးအဆင့်အတန်းြကီးဟာ မိုးပျံသွားေရာလား။ အဲဒါ ကိုယ်လုပ်တဲ့အလုပ်ကိုပဲ လိုချင်တဲ့ အေြဖထုတ်ယူတာေလ။ ဘယ်မှာလဲ လူငယ်ေတွ အတွက် ေစတနာ။ အစာေကျွးေယာင်ြပြပီး အငတ်ထားတာနဲ့အတူတူပဲ။ သူတို့အသိဉာဏ် အေတွးအေခါ် နံုနဲ့ရင် အနာဂတ်နိုင်ငံေတာ်ရဲ့ အင်အားဟာလည်း ချိနဲ့မှာအမှန်ပါ။
အခုေရးေနတဲ့စာေတွကို ဖတ်မိတာ ဖတ်နိုင်တာက အများအားြဖင့် ြပည်ပေရာက်ေနြပီး အင်တာနက်နဲ့ လက်လှမ်းမကွာတဲ့ လက်တဆုပ်စာ လူငယ် အသိုင်းအဝိုင်းသာ ြဖစ်လိမ့်မယ် လို့ သေဘာေပါက်ပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ကျွန်ေတာ် ရည်ရွယ်ေရးသားတာကေတာ့ ကျွန်ေတာ့်ထက်ငယ်တဲ့ လူငယ်ေတွ အားလံုး ဖတ်ေစချင်လို့ပါ။ ငါ့စကားနွားရ ကျုပ်ေြပာသမျှအမှန်လို့ မဆိုလိုပါဘူး။ ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့ သံုးသပ်တတ်ရင် ပိုေကာင်းပါတယ်။ ဒါမှ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် စဉ်းစားတတ်တဲ့ အေလ့အကျင့် ရလာမှာေပါ့။ သူများေြမှာက်ေပးတိုင်း အစိုးရ ကေလာ်တုပ်ရင် လက်ခုပ်ဩဘာစည်သေလ လို့ဆိုြပီး ပုဆိုးြခံုထဲေရာက်တုန်း လက်သီးလက်ေမာင်းတန်းလိုတဲ့ စိတ် စိုးစဉ်းမျှ မရှိပါ။ အေြကာင်းအရာတခုကို ကိုယ်တိုင် မှန်မှန်ကန်ကန် ေဝဖန်သံုးသပ်တတ်ေအာင် ေတွးေခါ်လို့ လူငယ်ေတွကိုလည်း အဲသလို ေတွးေခါ်ေမျှာ်ြမင်တတ်ေစချင်တဲ့ ေစတနာပါ။ ကျွန်ေတာ့်အေတွးအေခါ်ေတွ မှားယွင်းေနရင်လည်း ေကျေကျလည်လည် ေဆွးေနွးနှီးေနှာလို့ ရပါတယ်။
သတင်းနဲ့အချက်အလက်ေတွ စက္ကန့်မဆိုင်း လျှင်ြမန်သွက်လက်စွာ စီးေြမာနိုင်တဲ့ ဒီေန့ေခတ်အခါြကီးမှာ ကိုယ်ပိုင် အသိဉာဏ်နဲ့ မေဝဖန်နိုင်ရင် အသံုးချခံဘဝေရာက်တတ်လို့ အေတွးအေခါ် နှိုးဆွတဲ့ စာမျိုးကိုတတ်စွမ်းသေရွ့ ေရးသားမျှေဝ ေဆွးေနွးပါတယ်။ တစ်ေယာက်ကစ တစ်ရာဆိုသလို အမှန်တရား ြမတ်နိုးတဲ့လူငယ်ေတွ တိုးပွားလာရင်၊ ညီညွတ်ရိုင်းပင်းလာရင် ဘယ်သူကမှ မတရားလုပ်လို့ ရနိုင်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ ဒီေလာက်ဆိုရင်ေတာ့ ဘာေြကာင့် ဒီသီချင််းကို နားေထာင်ေစချင်ရလဲ သေဘာေပါက်သင့်ပါြပီ။ ကဲ အိမ်ြပန်ပို့ြကပါစို့ အတ္တဂေဟ ေြပာသမျှ ေဟာသမျှေတွထဲက သေဘာမကျခဲ့သည်ရှိေသာ် အင်းစိန်ေတာရကိုသာ ဆွမ်းကပ်ြကွခဲ့ပါဗျာ။
ဘုရားအေလာင်း စိြတဂီဝါ ေဟမဝါ ေသလာ ငှက်အေပါင်း ေထာင်ေသာင်း ခေညာင်းြကေပတာ။
[ဂနိုင်ဆီးတဲ့ ြမိုင်ေတာြကီးထဲမှာ (အေလာင်းေတာ် ခိုမင်း သင်းဖွဲ့ကာ) ၂ ] ၂ ။ (ထင်ရှားစွာ) ၂။ လမ်းမမှားဖို့ ေန့စဉ်ေဟာြကားကာ။ ငှက်အေပါင်း ေတာင်းဆုေချွကာ (သနားဂရုဏာ တရားရှုကာ) ၄။ စိြတဂီဝါ ခိုမင်း ခိုမင်း ထင်လင်းစွာ။
(ေရှးသေရာအခါ ြပည်ဗာရာအတွင်း ဆင်းသက်လာ သင်းဖွဲ့ကာ အစာရှာရန် ြမန်းခဲ့တာ) ၂ ။ (သတ္တဝါငှက်အေပါင်း ေထာင်ေသာင်းပါ) ၂ ။ အေလာင်းေတာ်မှာ ပိုက်ကွန်တွင်းက ကင်းလွတ်ေစရာ ေန့စဉ်ြကံဆကာ။
(ရန်ဘယာ မသန်းကာ စိတ်ေအးချမ်းသာ ေလာင်းြမတ်ဉာဏ်ေမျှာ်တာ ဆံုးမေတာ်မူရှာ) ၂ ။ (ပိုက်ကွန်တွင်းက လွတ်ကင်းရာ) ၂ ။ (ရန်သူေဘး ေဝးကွာေအာင်သာ) ၂ ။ ညီညီညာညာ လွတ်ေြမာက်ခဲ့ဖူးတာ အေလာင်းေတာ်ြမတ် ခိုမင်းပါ။
တရံေရာအခါ ေဟမာအိုင်အကူး (ြမူးကာ ြမူးကာ) ၂။ သီးပွင့်စံုစွာ စားေသာက်ဖွယ်ရာ သံုးေဆာင်ကာအြပီး ေကာင်းကင်ခရီးကလာ၊ စိြတ စိြတဂီဝါ သီးနှံငံုကင်း ေဆာင်ကျဉ်းခဲ့တာ ဪ မိဘများပါစံုစွာ သားမယားကိုေကျွး အလှူေပးဖို့ရာ၊ ေလာင်းြမတ်ရာဇ သာဓကပံုတင်ကာသာ ေလာကလူအများ ေချွတာမှုပစ္စည်းစုပါ။ ေလာင်းြမတ်ရာဇ သာဓက ပံုတင်ကာသာ၊ ရှာမှီးဥစ္စာ ကိုယ်ေရးအတွက်ပါ သံုးဖို့တဖို့သာ ေဝဖန်၍ပင် ထားသင့်တာ။
(ရန်ဘယာ မသန်းကာ စိတ်ေအးချမ်းသာ ေလာင်းြမတ်ဉာဏ်ေမျှာ်တာ ဆံုးမေတာ်မူရှာ) ၂ ။ (ပိုက်ကွန်တွင်းက လွတ်ကင်းရာ) ၂ ။ (ရန်သူေဘး ေဝးကွာေအာင်သာ) ၂ ။ ညီညီညာညာ လွတ်ေြမာက်ခဲ့ဖူးတာ အေလာင်းေတာ်ြမတ် ခိုမင်းပါ။
0 comments:
Post a Comment