• “စိြတဂီဝါ / ဝင်း​​ဦး​​”

    အ​​ေြကာင်း​​တိုက်ဆိုင်လို့​​ သတိတရ ြပန်နား​​​ေထာင်ချင်လာမိတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ထဲမှာ ဒီက​​ေန့​​​ေတာ့​​ ဘုရား​​အ​​ေလာင်း​​ စိြတဂီဝါခိုမင်း​​အ​​ေြကာင်း​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ကို အထူး​​ပဲ ြကား​​​ေယာင်မိတာနဲ့​​ ခံစား​​ချက်တူမျှနိုင်မယ့​်​သူ​​ေတွထံ ​​ေဝငှလိုက်ရြပန်ပါတယ်။ ​​ေရွှတိုင်ညွန့​်​လက်ရာ၊​ ​​ေဒါ်ြကည်​​ေအာင်အဆို၊​ ကိုဝင်း​​ဦး​​ ြပန်လည်ခံစား​​ထား​​ပါတယ်။

    တ​​ေယာက်နဲ့​​တ​​ေယာက် အြပင်မှာ မ​​ေတွ့​​ဖူး​​ မြမင်ဖူး​​ြက​​ေပမယ့​်​ အင်တာနက်​​ေပါ်မှာ ဆက်သွယ်မိလာရင်း​​က ခံစား​​ချက်၊​ အ​​ေတွး​​အြမင်၊​ အယူအဆက​​ေလး​​​ေတွ ဖလှယ်မိြကတဲ့​​အခါ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ သာမ​​ေဏန​​ေတွက သမ​​ေဏာမိြကြပီး​​၊​ ​​ေဂါ​​ေဏနြကီး​​များ​​က သူတို့​​ချင်း​​ ​​ေဂါ​​ေဏာြကပါလိမ့​်​မယ်။ ဒီ​​ေတာ့​​ စိတ်ရင်း​​​ေကာင်း​​၊​ သီလြမဲြပီး​​ ဉာဏ်ရည်ြမင့​်​မား​​တဲ့​​ အမျိုး​​​ေကာင်း​​သား​​ အမျိုး​​​ေကာင်း​​သမီး​​တို့​​ နှစ်ြခိုက်စရာ ဓမ္မ​​ေတး​​က​​ေလး​​တစ်ပုဒ် ​​ေရွး​​ထုတ်လိုက်ရပါ​​ေြကာင်း​​။

    ြမတ်စွာဘုရား​​ရှင် နုစဉ်အခါတုန်း​​က ဗာရာဏတိုင်း​​အနီး​​ ​​ေတာအုပ်ြကီး​​အတွင်း​​မှာ စိြတဂီဝါ အမည်နဲ့​​ ခိုမင်း​​ ြဖစ်​​ေတာ်မူပါသတဲ့​​။ တ​​ေန့​​​ေသာအခါမှာ ​​ေနာက်လိုက်​​ေနာက်ပါ အြခံအရံ ငှက်အ​​ေပါင်း​​တို့​​နဲ့​​ အတူ မုဆိုး​​တို့​​ ​​ေထာင်ထား​​တဲ့​​ ပိုက်ကွန်အတွင်း​​ သက်ဆင်း​​မိြကပါသတဲ့​​။ ​​ေြကာက်ရွံ့​​အား​​ငယ်​​ေနရှာတဲ့​​ ငှက်ငယ်က​​ေလး​​​ေတွကို အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်ခိုမင်း​​က ြငိမ်သက်​​ေစြပီး​​​ေတာ့​​မှ “ပိုက်ကွန်အတွင်း​​က​​ေန ညီညီညာညာ တြပိုင်နက်ပျံသန်း​​ြကရင်ြဖင့​်​ လွတ်​​ေြမာက်နိုင်​​ေကာင်း​​ရဲ့​​။ မုဆိုး​​တို့​​ ကွန်အရုပ်မှာ ငါ အသံြပုလိုက်က သင်တို့​​အား​​လံုး​​ တခဲနက် ပျံသန်း​​ြက​​ေပ​​ေရာ့​​” လို့​​ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်​​ေကာင်း​​ပီသစွာ ကယ်တင်နိုင်ဖို့​​ စီမံ​​ေလတယ်။ ဘုရား​​​ေလာင်း​​ ခိုမင်း​​ရဲ့​​ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်မှု​​ေအာက်မှာ များ​​စွာ​​ေသာ ခိုသား​​ငှက်ငယ်တို့​​ကလည်း​​ တ​​ေသွမတိမ်း​​ ညီညီညာညာ လိုက်နာ​​ေဆာင်ရွက်ခဲ့​​ြကလို့​​ အား​​လံုး​​အသက်ချမ်း​​သာရာရခဲ့​​ပါသတဲ့​​။ သာဓု၊​ သာဓု။ သာဓုပါ​​ေနာ်။ ဘယ်​​ေလာက် အတုယူဖို့​​​ေကာင်း​​လိုက်သလဲ။

    ဒီက​​ေန့​​ အ​​ေမာင်တို့​​အမိတို့​​ ပိုက်ကွန်အတွင်း​​က လွတ်ကင်း​​​ေအာင် ရုန်း​​ထွက်ချင်တယ် ဆိုရင်ြဖင့​်​လည်း​​ အဲသလိုပဲ ညီညွတ်နိုင်မှ ​​ေအာင်ြမင်ပါလိမ့​်​မယ် ဆိုတာ အထူး​​​ေြပာဖို့​​ မလိုပါဘူး​​​ေနာ်။ ြခင်း​​ထဲက ြကက်​​ေတွလို တ​​ေကာင်​​ေခါင်း​​ တ​​ေကာင်ဆိတ်လို့​​ ​​ေနခဲ့​​​ေပါင်း​​လည်း​​ မနည်း​​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေလ။ အတိုက်အခံပါလို့​​ တမျိုး​​တစား​​တည်း​​​ေအာက်မှာကို နှစ်​​ေယာက်​​ေပါင်း​​ရင် သံုး​​ပါတီကွဲ​​ေနတာ ြငင်း​​လို့​​ရသလား​​။ သတိတရား​​က​​ေလး​​များ​​ရဖို့​​ အချိန်တန်ပါ​​ေပါ့​​။ ​​ေလာကမှာ တရား​​မှုနဲ့​​ မတရား​​မှုဆိုတာ လက်ဖဝါး​​​ေထာင်ြကည့​်​သလို သူ့​​ဘက်ဖဝါး​​ ငါ့​​ဘက်ဖမိုး​​ သူ့​​အြမင်နဲ့​​သူ မှန်တာပ လို့​​ တယူသန်မစွဲရပါဘူး​​။ ငါ သူတပါး​​ ပုဂ္ဂိုလ်သတ္တဝါအား​​လံုး​​အတွက် ဆိုး​​ကျိုး​​၊​အြပစ်တို့​​ကိုသာ ြဖစ်တတ်တဲ့​​ တရား​​မှန်သမျှ မ​​ေကာင်း​​မှုလို့​​ သတ်မှတ်ထား​​ရာမှာ အာဏာရှင် မင်း​​ဧကရာဇ်တို့​​က ြပုလို့​​ မင်း​​တို့​​ ပရိယာယ် ​​ေရွှဉာဏ်ြခယ် ကုသိုလ်​​ေတာ် လို့​​ ​​ေြပာင်း​​​ေခါ်​​ေစရမယ် ဆိုရင် ြမန်မာ့​​အလင်း​​ထဲ​​ေတာ့​​ ထည့​်​​ေရး​​​ေပး​​တဲ့​​လူ​​ေတွ ရှိမှာပါ။ အကျိုး​​သက်​​ေရာက်မှုကို​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေြပာင်း​​လို့​​ ရမှာလဲ။ ​​ေနာက်​​ေဖး​​လမ်း​​ြကား​​မှာ ထမီရုတ်​​ေတာ့​​ မှ သူခိုး​​ လို့​​ ​​ေခါ်သလား​​။ ​​ေြပာရဲ​​ေြပာြကည့​်​စမ်း​​ သတ်ပလိုက်မယ် ဆိုလို့​​ အသံ​​ေတာင်မထွက်ရဲတဲ့​​ အကုသိုလ်မှု​​ေတွက နတ်လူသာဓု​​ေခါ်ပါ့​​မလား​​။ မတရား​​မှု အဓမ္မဝါဒဆိုတာ ဘယ်တုန်း​​ကမှ မတည်ြမဲခဲ့​​ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အခု ဘာလို့​​ ဒါ​​ေလာက်​​ေတာင် ရှည်ြကာ​​ေနသလဲဆိုရင် ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ အချင်း​​ချင်း​​ မညီညွတ်ြကလို့​​ ြဖစ်ပါတယ်။ ​​ေရှ့​​​ေလျှာက်ြပီး​​ ဒီလိုပဲ မညီညွတ်ြက​​ေသး​​ရင် လွတ်လမ်း​​မြမင်ပါဘူး​​။

    အခုလိုမညီညွတ်ရတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​​ေတွကို ြပန်ြပီး​​​ေတာ့​​ သံုး​​သပ်ြကည့​်​တဲ့​​အခါ အတ္တကို ပဟိုရ်ြပုလို့​​ြဖစ်တာကို ​​ေတွ့​​ရပါတယ်။ လူတိုင်း​​လူတိုင်း​​ဟာ ကိုယ့​်​အတ္တ နဲ့​​ ကိုယ် ဆို​​ေတာ့​​ လူသန်း​​ ၆၀ ရှိရင် အတ္တသန်း​​၆၀ ရှိတာ​​ေပါ့​​ဗျာ။ ကိုယ့​်​အတ္တကိုဖယ်ြပီး​​ အများ​​အတွက် ဆိုတဲ့​​ ပရကို အ​​ေြခခံမှ အား​​လံုး​​​ေသာ သန်း​​၆ဝရဲ့​​ အကျိုး​​ကို တညီတညွတ်တည်း​​ ​​ေဖာ်​​ေဆာင်နိုင်တဲ့​​အခါ ကိုယ်လိုတဲ့​​ အတ္တလည်း​​ တပါတည်း​​ြပည့​်​စံုသွား​​မှာ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​ အများ​​အကျိုး​​​ေဆာင်ရွက်တဲ့​​အခါ ကိုယ့​်​ဆန္ဒလိုအင်ကို သူတပါး​​ရဲ့​​ အ​​ေနာက်မှာအြမဲထား​​မှ လူတိုင်း​​လူတိုင်း​​ အဲဒီအကျင့​်​ရမှ အများ​​ဆန္ဒ အများ​​အကျိုး​​ဆိုတာ ထင်ရှား​​လာမှာပါ။ ဒီအခါ အလိုလို တ​​ေပါင်း​​တစည်း​​ထဲ တညီတညွတ်တည်း​​ ြဖစ်သွား​​ပါလိမ့​်​မယ်။ တခု​​ေတာ့​​ သတိ​​ေပး​​ပါရ​​ေစဦး​​။ ကျွန်​​ေတာ်က ကျွန်​​ေတာ့​်​ အတ္တအတွက် ​​ေြပာတာ ​​ေတာင်း​​ဆိုတာ မဟုတ်ပါဘူး​​​ေနာ်။ ကျွန်​​ေတာ့​်​ မိန်း​​မ နဲ့​​ က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေဆွမျိုး​​​ေတွအတွက်ပါ။ ဆိုတာမျိုး​​ကို​​ေတာ့​​ အများ​​အကျိုး​​ ပရဟိတထဲထည့​်​လို့​​ မြဖစ်ဘူး​​ဗျ။ ပရ​​ေလာကသား​​​ေတွထဲသာ ထည့​်​လိုက်ပါ။

    ​​ေနာက်တချက်က​​ေတာ့​​ အများ​​နဲ့​​ ဆက်ဆံလုပ်ကိုင် ​​ေဆာင်ရွက်ရတဲ့​​အခါ သည်း​​ခံနိုင်မှလည်း​​ အဆင်​​ေြပပါတယ်။ စရိုက်သဘာဝ မတူြခား​​နား​​တဲ့​​ လူသား​​​ေတွ အတူအလုပ်လုပ်ရတဲ့​​အခါ တ​​ေယာက်ကို​​ေယာက် အြပန်အလှန် ရို​​ေသ​​ေလး​​စား​​လို့​​ သည်း​​ညည်း​​ခံစိတ်က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေမွး​​နိုင်ပါ​​ေစ။ ဒါမှပဲ ကိုယ် လိုလား​​တဲ့​​ စည်း​​လံုး​​ညီညွတ်မှုရမှာ​​ေလ။ မိမိစိတ်နဲ့​​ မနှစ်ြမို့​​စရာလူ​​ေတွကို ဆက်ဆံ​​ေနရ​​ေပမယ့​်​ ဟန်​​ေဆာင်ဖံုး​​ဖိထား​​တာမဟုတ်ပဲ စိတ်ရင်း​​ထဲကကို သူ့​​ခြမာ ဒီလိုအ​​ေြကာင်း​​​ေြကာင့​်​ ဒီလိုြဖစ်​​ေနရတာ လို့​​ နား​​လည်ခွင့​်​လွှတ်​​ေပး​​လိုက်ပါ။ ကိုယ့​်​ဘက်ကလည်း​​ သူတပါး​​ စိတ်အ​​ေနှာက်အယှက်ြဖစ်​​ေစမည့​်​ အမူအကျင့​်​မျိုး​​ကို လူအများ​​အလယ်မှာ မလုပ်မိ​​ေအာင် ​​ေရှာင်ရှား​​လိုက်​​ေပါ့​​။ ဒီလို တ​​ေယာက်တ​​ေယာက် နား​​လည် သည်း​​ခံတတ်လာရင်ြဖင့​်​လည်း​​ ညီညွတ်​​ေရး​​ကို အကျိုး​​များ​​​ေစပါတယ်။ အရင့​်​အရင်က တ​​ေယာက်အ​​ေပါ်တ​​ေယာက် မ​​ေြကလည်တာ​​ေတွ ရှိခဲ့​​ရင်လည်း​​ သင်ပုန်း​​​ေချလို့​​ အတူ​​ေရှ့​​ဆက်ြကမှ သူ​​ေရာကိုယ်ပါ ခရီး​​​ေရာက်ပါလိမ့​်​မယ်။

    ကျွန်​​ေတာ်သတိထား​​မိသ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ြမန်မာ​​ေတွဟာ မဟုတ်တဲ့​​​ေနရာကျရင် တလွဲဆံပင်​​ေကာင်း​​ြပီး​​ ညီပါတယ်။ ဥပမာ အရပ်ထဲ သူခိုး​​မိလို့​​ ဆွမ်း​​ြကီး​​​ေလာင်း​​ရမယ်ဆိုရင် တ​​ေယာက်တချက် ​​ေကျာင်း​​သား​​လက် သွက်သလား​​မ​​ေမး​​နဲ့​​။ ဘယ်သူမှ လက်သည်မ​​ေပါ်​​ေစရဘူး​​ကွဲ့​​လို့​​ အာမခံလိုက်။ ​​ေစတနာ့​​ဝန်ထမ်း​​ ဓါး​​ြပထွက်တိုက်မယ့​်​သူ​​ေတွ ချည့​်​ပဲ။ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အလုပ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ငါတ​​ေယာက်တည်း​​ြဖစ်​​ေနရင် ခက်ရချည်ရဲ့​​ဆို သူကစ နိုး​​ ငါကစ နိုး​​၊​ အရိပ်အ​​ေြခြကည့​်​ြပီး​​ သူများ​​လုပ်မှ ကိုယ့​်​အ​​ေပါ် ​​ေဘး​​မြဖစ်တာ ​​ေသချာမှ လိုက်လုပ်​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ​​ေကာ်ရင်ဂျီကုလား​​များ​​လို ရံနမာပူ ကပ်ကူယံ​​ေြခာက် တိုင်​​ေပး​​တဲ့​​လူရှိမှ ​​ေဘ​​ေလဆပ် လိုက်တွန်း​​တတ်ြကပါတယ်။ သူများ​​တကာ စ လို့​​ ဘာမှ မြဖစ်နိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​လို့​​ ထင်လာမှ ဘာ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​မလဲ ​​ေသာင်း​​သဲအများ​​ တို့​​လူ​​ေလး​​များ​​ဆိုသ​​ေလး​​ ဆို ​​ေဝ​​ေလ​​ေလ လိုက်ြကပါ​​ေရာ။ ဒီအခါမှာ စည်း​​နဲ့​​ ကမ်း​​နဲ့​​ ထိန်း​​ထိန်း​​သိမ်း​​သိမ်း​​ ညီညွတ်​​ေရး​​မျိုး​​မဟုတ်ပဲ အကွပ်မဲ့​​ကျမ်း​​ ပရမ်း​​ပတာ လက်စမသတ်နိုင် ြဖစ်ရတာလည်း​​ ဆင်ြခင်စရာပါ။ ဒါက​​ေတာ့​​ ြပုြပင်ရမယ့​်​အချက်ပါ။ ဇွဲ၊​ သတ္တိ နဲ့​​ စည်း​​ကမ်း​​ဆိုတာ လိုအပ်သလား​​ ​​ေကာင်း​​သလား​​ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​ လူတိုင်း​​သိပါတယ်။ ကျင့​်​လိုက်ြကရ​​ေအာင်ပါ။

    သီချင်း​​ရဲ့​​ ဒုတိယပိုင်း​​က​​ေတာ့​​ ဘုရား​​​ေလာင်း​​ခိုမင်း​​ရဲ့​​ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်မှုနဲ့​​ သတ္တိကို ြမင်​​ေတာ့​​ ဗာရာဏသီ ြပည့​်​ရှင်မင်း​​က နန်း​​ရင်ြပင်မှာ သ​​ေလး​​စပါး​​တို့​​နဲ့​​ ​​ေကျွး​​​ေမွး​​ချီး​​ြမှင့​်​ပါသတဲ့​​။ အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်ခိုမင်း​​က ဝလင်စွာ စား​​သံုး​​အြပီး​​မှာ မွန်ြမတ်​​ေသာ သ​​ေလး​​နှံအချို့​​ကို ​​ေဆာင်ယူကိုက်ချီ ပျံသွား​​ပါသတဲ့​​။ ဒီအခါမှာ မင်း​​ြမတ်က “ အလို ခိုငှက်ငယ်။ အသင်ဟာ မိမိဝမ်း​​ဝတာ​​ေတာင် ​​ေန့​​ဖို့​​ညစာ ​​ေဆာင်ယူ​​ေရာ့​​သလား​​။ ​​ေလာဘသက္ကာယ ရှိ​​ေလစွ” လို့​​ ဆိုပါသတဲ့​​။ ဒီအခါမှာ ခိုမင်း​​က “ြမတ်​​ေသာမင်း​​ြကီး​​။ အကျွန္နုပ်၌ ​​ေြကွး​​​ေဟာင်း​​ဆပ်ရန် ကိုယ်တိုင် အစာမရှာနိုင်ြပီ ြဖစ်​​ေသာ မိအိုဘအို တို့​​သည် ရှိ၏။ ​​ေြကွး​​သစ်ချထား​​ရန် ကိုယ်တိုင် မပျံသန်း​​နိုင်​​ေသး​​​ေသာ သား​​ငယ်သမီး​​ငယ် တို့​​သည်လည်း​​ ရှိ၏။ သို့​​ပါ၍ ထိုသူတို့​​ အဖို့​​ငှာ သင်မင်း​​ြကီး​​​ေကျွး​​​ေသာ အစာတို့​​ကို သံုး​​ဖို့​​တဖို့​​ကိုသာလျှင် ငါလျှင်စား​​၏။ အြကွင်း​​ကား​​ မိအိုဘအိုနှင့​်​ သား​​သမီး​​တို့​​ အလို့​​ငှာတည်း​​” လို့​​ ရှင်း​​လင်း​​​ေြပာြကား​​ြပီး​​ လူအ​​ေပါင်း​​တို့​​ကိုလည်း​​ ​​ေြကွး​​​ေဟာင်း​​ဆပ်ြခင်း​​ ​​ေြကွး​​သစ်ချြခင်း​​နှင့​်​ ဥစ္စာသိုမှီး​​​ေြကာင်း​​တရား​​တို့​​ကို ​​ေဟာ​​ေတာ်မူသတဲ့​​။ ထပ်ြပီး​​ သာဓု​​ေခါ်လိုက်ြကပါဦး​​စို့​​။ ဒီက​​ေန့​​​ေခတ်အခါမှာ ​​ေနာင်လာ​​ေနာက်သား​​ မျိုး​​ဆက်သစ်များ​​အ​​ေရး​​ကို စဉ်း​​စား​​​ေတွး​​​ေခါ်​​ေပး​​တဲ့​​ လူြကီး​​သူမများ​​က အ​​ေတာ်ရှား​​ပါး​​လာတာ ကိုယ်​​ေတွ့​​မျက်ြမင်ပါ​​ေလ။

    အမိတက္ကသိုလ်ြကီး​​​ေတာင် ကျူပင်ခုတ် ကျူငုတ်မကျန် ​​ေြမလှန်ထား​​တာသာြကည့​်​ပါ။ လူငယ်​​ေတွပညာမတတ်ရင် အိုမင်း​​မစွမ်း​​ရှိလာတဲ့​​ လူအိုလူမင်း​​တို့​​ကို ဘယ်လို ​​ေစာင့​်​​ေရှာက်ြကမလဲ။ သူတို့​​က​​ေမွး​​ဖွား​​လာမယ့​်​ မျိုး​​ဆက်သစ်တို့​​ကို ဘယ်လို ပျိုး​​​ေထာင်ြကမလဲ။ နှစ်ကုန်လို့​​ စာရွက်​​ေပါ်​​ေရး​​​ေပး​​လိုက်တဲ့​​ ဘွဲ့​​လက်မှတ်​​ေပါ်မှာ တပည့​်​ဝတ္တရား​​၊​ ဆရာ့​​ဝတ္တရား​​များ​​ ကုန်ဆံုး​​သွား​​ြပီလား​​။ သတင်း​​မ​​ေြကညာမီမှာ ဤမျှ​​ေသာ တက္ကသိုလ်ြကီး​​များ​​မှ ထိုမျှ​​ေသာ ပညာတတ်ဘွဲ့​​ရများ​​ နှစ်စဉ်​​ေမွး​​ထုတ်​​ေပး​​လျက်ရှိ​​ေပစွ လို့​​ ဥဒါန်း​​ကျူး​​နိုင်ရင် နိုင်ငံ​​ေတာ်ြကီး​​ရဲ့​​ ပညာ​​ေရး​​အဆင့​်​အတန်း​​ြကီး​​ဟာ မိုး​​ပျံသွား​​​ေရာလား​​။ အဲဒါ ကိုယ်လုပ်တဲ့​​အလုပ်ကိုပဲ လိုချင်တဲ့​​ အ​​ေြဖထုတ်ယူတာ​​ေလ။ ဘယ်မှာလဲ လူငယ်​​ေတွ အတွက် ​​ေစတနာ။ အစာ​​ေကျွး​​​ေယာင်ြပြပီး​​ အငတ်ထား​​တာနဲ့​​အတူတူပဲ။ သူတို့​​အသိဉာဏ် အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ် နံုနဲ့​​ရင် အနာဂတ်နိုင်ငံ​​ေတာ်ရဲ့​​ အင်အား​​ဟာလည်း​​ ချိနဲ့​​မှာအမှန်ပါ။

    အခု​​ေရး​​​ေနတဲ့​​စာ​​ေတွကို ဖတ်မိတာ ဖတ်နိုင်တာက အများ​​အား​​ြဖင့​်​ ြပည်ပ​​ေရာက်​​ေနြပီး​​ အင်တာနက်နဲ့​​ လက်လှမ်း​​မကွာတဲ့​​ လက်တဆုပ်စာ လူငယ် အသိုင်း​​အဝိုင်း​​သာ ြဖစ်လိမ့​်​မယ် လို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ကျွန်​​ေတာ် ရည်ရွယ်​​ေရး​​သား​​တာက​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ့​်​ထက်ငယ်တဲ့​​ လူငယ်​​ေတွ အား​​လံုး​​ ဖတ်​​ေစချင်လို့​​ပါ။ ငါ့​​စကား​​နွား​​ရ ကျုပ်​​ေြပာသမျှအမှန်လို့​​ မဆိုလိုပါဘူး​​။ ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နဲ့​​ သံုး​​သပ်တတ်ရင် ပို​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ ဒါမှ ကိုယ်ကိုယ်တိုင် စဉ်း​​စား​​တတ်တဲ့​​ အ​​ေလ့​​အကျင့​်​ ရလာမှာ​​ေပါ့​​။ သူများ​​​ေြမှာက်​​ေပး​​တိုင်း​​ အစိုး​​ရ က​​ေလာ်တုပ်ရင် လက်ခုပ်ဩဘာစည်သ​​ေလ လို့​​ဆိုြပီး​​ ပုဆိုး​​ြခံုထဲ​​ေရာက်တုန်း​​ လက်သီး​​လက်​​ေမာင်း​​တန်း​​လိုတဲ့​​ စိတ် စိုး​​စဉ်း​​မျှ မရှိပါ။ အ​​ေြကာင်း​​အရာတခုကို ကိုယ်တိုင် မှန်မှန်ကန်ကန် ​​ေဝဖန်သံုး​​သပ်တတ်​​ေအာင် ​​ေတွး​​​ေခါ်လို့​​ လူငယ်​​ေတွကိုလည်း​​ အဲသလို ​​ေတွး​​​ေခါ်​​ေမျှာ်ြမင်တတ်​​ေစချင်တဲ့​​ ​​ေစတနာပါ။ ကျွန်​​ေတာ့​်​အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ်​​ေတွ မှား​​ယွင်း​​​ေနရင်လည်း​​ ​​ေကျ​​ေကျလည်လည် ​​ေဆွး​​​ေနွး​​နှီး​​​ေနှာလို့​​ ရပါတယ်။

    သတင်း​​နဲ့​​အချက်အလက်​​ေတွ စက္ကန့​်​မဆိုင်း​​ လျှင်ြမန်သွက်လက်စွာ စီး​​​ေြမာနိုင်တဲ့​​ ဒီ​​ေန့​​​ေခတ်အခါြကီး​​မှာ ကိုယ်ပိုင် အသိဉာဏ်နဲ့​​ မ​​ေဝဖန်နိုင်ရင် အသံုး​​ချခံဘဝ​​ေရာက်တတ်လို့​​ အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ် နှိုး​​ဆွတဲ့​​ စာမျိုး​​ကိုတတ်စွမ်း​​သ​​ေရွ့​​ ​​ေရး​​သား​​မျှ​​ေဝ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​ပါတယ်။ တစ်​​ေယာက်ကစ တစ်ရာဆိုသလို အမှန်တရား​​ ြမတ်နိုး​​တဲ့​​လူငယ်​​ေတွ တိုး​​ပွား​​လာရင်၊​ ညီညွတ်ရိုင်း​​ပင်း​​လာရင် ဘယ်သူကမှ မတရား​​လုပ်လို့​​ ရနိုင်မှာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ဒီ​​ေလာက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဘာ​​ေြကာင့​်​ ဒီသီချင််း​​ကို နား​​​ေထာင်​​ေစချင်ရလဲ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သင့​်​ပါြပီ။ ကဲ အိမ်ြပန်ပို့​​ြကပါစို့​​ အတ္တဂ​​ေဟ ​​ေြပာသမျှ ​​ေဟာသမျှ​​ေတွထဲက သ​​ေဘာမကျခဲ့​​သည်ရှိ​​ေသာ် အင်း​​စိန်​​ေတာရကိုသာ ဆွမ်း​​ကပ်ြကွခဲ့​​ပါဗျာ။

    ဘုရား​​အ​​ေလာင်း​​ စိြတဂီဝါ ​​ေဟမဝါ ​​ေသလာ ငှက်အ​​ေပါင်း​​ ​​ေထာင်​​ေသာင်း​​ ခ​​ေညာင်း​​ြက​​ေပတာ။

    [ဂနိုင်ဆီး​​တဲ့​​ ြမိုင်​​ေတာြကီး​​ထဲမှာ (အ​​ေလာင်း​​​ေတာ် ခိုမင်း​​ သင်း​​ဖွဲ့​​ကာ) ၂ ] ၂ ။ (ထင်ရှား​​စွာ) ၂။ လမ်း​​မမှား​​ဖို့​​ ​​ေန့​​စဉ်​​ေဟာြကား​​ကာ။ ငှက်အ​​ေပါင်း​​ ​​ေတာင်း​​ဆု​​ေချွကာ (သနား​​ဂရုဏာ တရား​​ရှုကာ) ၄။ စိြတဂီဝါ ခိုမင်း​​ ခိုမင်း​​ ထင်လင်း​​စွာ။

    (​​ေရှး​​သ​​ေရာအခါ ြပည်ဗာရာအတွင်း​​ ဆင်း​​သက်လာ သင်း​​ဖွဲ့​​ကာ အစာရှာရန် ြမန်း​​ခဲ့​​တာ) ၂ ။ (သတ္တဝါငှက်အ​​ေပါင်း​​ ​​ေထာင်​​ေသာင်း​​ပါ) ၂ ။ အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်မှာ ပိုက်ကွန်တွင်း​​က ကင်း​​လွတ်​​ေစရာ ​​ေန့​​စဉ်ြကံဆကာ။

    (ရန်ဘယာ မသန်း​​ကာ စိတ်​​ေအး​​ချမ်း​​သာ ​​ေလာင်း​​ြမတ်ဉာဏ်​​ေမျှာ်တာ ဆံုး​​မ​​ေတာ်မူရှာ) ၂ ။ (ပိုက်ကွန်တွင်း​​က လွတ်ကင်း​​ရာ) ၂ ။ (ရန်သူ​​ေဘး​​ ​​ေဝး​​ကွာ​​ေအာင်သာ) ၂ ။ ညီညီညာညာ လွတ်​​ေြမာက်ခဲ့​​ဖူး​​တာ အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်ြမတ် ခိုမင်း​​ပါ။

    တရံ​​ေရာအခါ ​​ေဟမာအိုင်အကူး​​ (ြမူး​​ကာ ြမူး​​ကာ) ၂။ သီး​​ပွင့​်​စံုစွာ စား​​​ေသာက်ဖွယ်ရာ သံုး​​​ေဆာင်ကာအြပီး​​ ​​ေကာင်း​​ကင်ခရီး​​ကလာ၊​ စိြတ စိြတဂီဝါ သီး​​နှံငံုကင်း​​ ​​ေဆာင်ကျဉ်း​​ခဲ့​​တာ ဪ မိဘများ​​ပါစံုစွာ သား​​မယား​​ကို​​ေကျွး​​ အလှူ​​ေပး​​ဖို့​​ရာ၊​ ​​ေလာင်း​​ြမတ်ရာဇ သာဓကပံုတင်ကာသာ ​​ေလာကလူအများ​​ ​​ေချွတာမှုပစ္စည်း​​စုပါ။ ​​ေလာင်း​​ြမတ်ရာဇ သာဓက ပံုတင်ကာသာ၊​ ရှာမှီး​​ဥစ္စာ ကိုယ်​​ေရး​​အတွက်ပါ သံုး​​ဖို့​​တဖို့​​သာ ​​ေဝဖန်၍ပင် ထား​​သင့​်​တာ။

    (ရန်ဘယာ မသန်း​​ကာ စိတ်​​ေအး​​ချမ်း​​သာ ​​ေလာင်း​​ြမတ်ဉာဏ်​​ေမျှာ်တာ ဆံုး​​မ​​ေတာ်မူရှာ) ၂ ။ (ပိုက်ကွန်တွင်း​​က လွတ်ကင်း​​ရာ) ၂ ။ (ရန်သူ​​ေဘး​​ ​​ေဝး​​ကွာ​​ေအာင်သာ) ၂ ။ ညီညီညာညာ လွတ်​​ေြမာက်ခဲ့​​ဖူး​​တာ အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်ြမတ် ခိုမင်း​​ပါ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.