• “​​ေဗွး​​တုတ် / မာမာ​​ေအး​​”

    ဆရာ​​ေရွှြပည်​​ေအး​​ရဲ့​​ လက်ရာ “​​ေဗွး​​တုတ်” ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ကို ရုပ်ရှင်မင်း​​သား​​ ဖိုး​​ပါြကီး​​ ရဲ့​​ ဇနီး​​ မင်း​​သမီး​​ ​​ေမချစ်က ဆိုခဲ့​​ပါတယ်။ အရင်တင်ထား​​တဲ့​​ “ဂံုညင်း​​ထိုး​​မယ်“ သီချင်း​​​ေလး​​နဲ့​​ဆို တစံု​​ေပါ့​​။ ​​ေတာသဘာဝ က​​ေလး​​သဘာဝ ​​ေယာကင်္ျား​​​ေလး​​​ေတွက ဂံုညင်း​​ထိုး​​မယ်။ မိန်း​​က​​ေလး​​​ေတွက ြကက်ဖခွပ်မယ်။ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပါး​​ပါး​​ ကျန်း​​ကျန်း​​မာမာ ချစ်ချစ်ခင်ခင်​​ေပါ့​​။ ​

    ​ေသချာနား​​​ေထာင်ြကည့​်​လိုက်ရင် သီချင်း​​နှစ်ပုဒ်စလံုး​​ဟာ အသက်ဝင်လွန်း​​လို့​​ က​​ေလး​​ဘဝ ြပန်​​ေရာက်သွား​​သလို ခံစား​​ရပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ခုက​​ေလး​​​ေတွက​​ေတာ့​​ ြကိုက်​​ေတာ့​​မယ်မထင်ပါဘူး​​။ ြကက်ဖခွပ်တာ ဂံုညင်း​​ထိုး​​တာမှ မြမင်ဖူး​​​ေတာ့​​တာ။ မူလတန်း​​​ေကျာင်း​​က ဆရာမ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ​​ေကျာင်း​​ကပွဲဆို ဒီသီချင်း​​​ေလး​​​ေတွကိုပဲ ​​ေရလဲနဲ့​​ ပွဲထုတ်ရတာ။ ကမယ့​်​က​​ေလး​​ရှိရင် “​​ေမာင်​​ေရွှရိုး​​နဲ့​​ ချစ်စပယ်” ”ခိုင်မာလာနှင်း​​ဆီ” ။ ယိမ်း​​ထွက်ရင် “​​ေဗွး​​တုတ်”။ ဒါပဲ။ က​​ေလး​​​ေတွ မခွပ်တတ်ရင် ဆရာမ​​ေတွများ​​ ခွပ်ြပမလား​​ မဆိုနိုင်ဘူး​​။ လူြကီး​​​ေတွကလည်း​​ က​​ေလး​​ကလား​​ ြကက်​​ေတာင်စည်း​​​ေလး​​​ေတွ ပုဆိုး​​ဂွင်း​​သိုင်း​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ြကက်ဖခွပ်ြပ​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ​​ေဖာင်ြကီး​​သင်တန်း​​ဆင်း​​ပွဲလို ဟာမျိုး​​​ေတွမှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေကျာင်း​​အုပ်ချာြကီး​​​ေတွက ဒါမျိုး​​မှ ြကိုက်လို့​​ထင်ပါရဲ့​​။ တီး​​လံုး​​က​​ေလး​​​ေတွကလည်း​​ ခုန်​​ေပါက် ကချင်စရာ ြမူး​​ြကွ​​ေနတာ​​ေလ။ စင်တင််ကပွဲ​​ေတွနဲ့​​လိုက်ဆို ​​ေရး​​ကတည်း​​က ြပဇာတ်ကဖို့​​​ေရး​​​ေပး​​ခဲ့​​တာကိုး​​။

    ဒုတိယကမ္ဘာစစ်ြဖစ်လို့​​ ရုပ်ရှင်​​ေတွ မရိုက်ရ​​ေတာ့​​ပဲ နား​​​ေနရတဲ့​​အခါ အနုပညာသည်များ​​ စား​​ဝတ်​​ေန​​ေရး​​အရ​​ေရာ၊​ ပွဲငတ်​​ေနတဲ့​​ လူထု​​ေဖျာ်​​ေြဖ​​ေရး​​အတွက်ပါ ရုပ်ရှင်ရံုြကီး​​များ​​မှာ ြပဇာတ်​​ေတွ ကြကရာက ြပဇာတ်အနုပညာများ​​ အလွန်​​ေခတ်စား​​လာပါတယ်။ မင်း​​သား​​မင်း​​သမီး​​​ေတွအကုန် ြပဇာတ်နယ်ထဲ ​​ေရာက်သွား​​တဲ့​​ အထဲမှာ ဖိုး​​ပါြကီး​​ နဲ့​​ ​​ေမချစ် က တတွဲ။ မျိုး​​ချစ် နဲ့​​ ခင်အုန်း​​ြမင့​်​ က တတွဲ နံမည်​​ေကျာ်တဲ့​​ ပရိသတ် အသည်း​​စွဲများ​​ ြဖစ်ခဲ့​​ပါတယ်။ သီချင်း​​​ေတွလည်း​​ အများ​​ြကီး​​ထွက်လာတာ​​ေပါ့​​။ ြပဇာတ်ဇာတ်ဝင်​​ေတး​​က ရုပ်ရှင်သီချင်း​​ ဓါတ်ြပား​​သီချင်း​​နဲ့​​ မတူဘူး​​​ေလ။ စကား​​​ေြပာရင်း​​နဲ့​​ ​​ေကာက်ကာငင်ကာ သီချင်း​​ဆက်ချင်ဆက်ရတာ။ ဂုဏ်တုဂုဏ်ြပိုင်ထဲမှာ ခင်​​ေလး​​​ေဆွြကီး​​ နဲ့​​ ဦး​​စံမတူ၊​ ဦး​​ပါရဂူတို့​​ တို့​​ အချီအချ “ဒီလိုတင်စီး​​လို့​​​ေတာ့​​ ဘယ်ရမလဲ ဦး​​စံမတူ” “တင်စီး​​တာမဟုတ်ဘူး​​​ေလ။ မှန်တာ​​ေြပာ​​ေနတာ။”

    “သည်း​​ခံလိုက်ပါ သူြကီး​​ရာ။ သည်း​​ခံလိုက်ပါ သူြကီး​​က​​ေတာ် .. အဲ အဲ သူ​​ေဌး​​က​​ေတာ်” ဆိုတဲ့​​ သီချင်း​​မျိုး​​ကို အြပင်မှာ နား​​​ေထာင်လို့​​မှ မ​​ေကာင်း​​တာ။ ဖိုး​​ပါြကီး​​၊​ ဖိုး​​ပါ​​ေလး​​၊​ ​​ေမလွင် တို့​​ ဆိုခဲ့​​တဲ့​​ “လိုချင်တာ ဝယ်လိုက်ြကပါ ယူလိုက်ြကပါ ကျွန်​​ေတာ်များ​​​ေရာင်း​​တဲ့​​ မုန့​်​ပ​​ေဒသာ။ အပိုမထွင်ပါ။ ဆန်နဲ့​​လုပ်တဲ့​​မုန့​်​က​​ေလး​​များ​​လည်း​​ ဝယ်စား​​တဲ့​​သူြကိုက်​​ေစရာ” “မုန့​်​သည်.. အိုရှင့​်​မုန့​်​သည်” “ဗျာ ဗျာ ဗျာ..။ ​

    ​ေခါ်လိုက်ပါသလား​​ဗျာ။” အဲလို သီချင်း​​မျိုး​​ကျ တခါတခါ ြမန်မာ့​​အသံက လွှင့​်​တတ်ပါတယ်။ ဒိုင်ယာ​​ေလာ့​​ခ်လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ စကား​​အချီအချ​​ေြပာတာ​​ေတွကို သံစဉ်နဲ့​​ သီချင်း​​ြဖစ်​​ေအာင်လုပ်ထား​​တာကို ြမန်မာြပဇာတ်​​ေတွမှာ သံုး​​​ေလ့​​ရှိတာမို့​​ နရီစည်း​​ဝါး​​ နား​​မလည် အသံမှန်​​ေအာင်မတည်နိုင်တဲ့​​ မင်း​​သား​​မင်း​​သမီး​​များ​​ ြပဇာတ်ကလို့​​မရပါဘူး​​။ သို့​​​ေသာ် ​​ေရှး​​​ေရှး​​က ပညာရှင်များ​​ဟာ ဆရာ​​ေကာင်း​​သမား​​​ေကာင်း​​ အသွန်အသင်နဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေရွှလံုး​​တို့​​ ​​ေဒါ်စိန်ခင်တို့​​ ​​ေဒါ်ြမ​​ေလး​​တို့​​​ေတာင် ဒါ​​ေလာက်က​​ေတာ့​​ အ​​ေပျာ့​​ဗျ။

    ​​ေနာက်တခု ရုပ်ရှင်နဲ့​​ မတူတာက ပရိသတ်ဟာ တဘက်တည်း​​မှာပဲ ပံု​​ေသရှိ​​ေနတာပါ။ ရုပ်ရှင်မှာလို ကင်မရာနဲ့​​ ဟိုဘက်လှည့​်​ြပလိုက် ဒီဘက်လှည့​်​ြပလိုက် လုပ်လို့​​မရပါဘူး​​။ ဒီအခါမှာ ရပ်တာ ​​ေနတာ သွား​​တာ ​​ေလျှာက်တာအား​​လံုး​​ ပရိသတ်က ြမင်သာ​​ေစရမယ့​်​အြပင် ဇာတ်စင်ခွင်တခုလံုး​​မှာ အချိုး​​ကျကျရှိ​​ေနရပါမယ်။ ဇာတ်​​ေကာင်ချင်း​​စကား​​​ေြပာ​​ေတာ့​​လည်း​​ ဂဏန်း​​များ​​လမ်း​​​ေလျှာက်သလို ​​ေဘး​​တိုက်ြကီး​​​ေြပာြကရတာ​​ေပါ့​​။ တတ်နိုင်သမျှ ပရိသတ်ဘက်ကို ​​ေကျာမ​​ေပး​​မိ​​ေစဖို့​​လိုပါတယ်။ အမူအယာလုပ်ြပန်​​ေတာ့​​ ဝင်း​​ဦး​​လွမ်း​​သလို “ရက်စက်လိုက်တာ မမ​​ေကသီရယ်..” ဆို ​​ေအာက်နှုတ်ခမ်း​​​ေလး​​ တဆတ်ဆတ်တုန်ြပ မျက်ရည်​​ေလး​​ဝိုင်း​​ြပယံု နဲ့​​ စင်​​ေအာက်က ပိတ်သတ်ြကီး​​က မြမင်နိုင်ပါဘူး​​။ ဟိုး​​​ေဝး​​​ေဝး​​က မတ်တတ်ကိုယ်​​ေတာ်​​ေတွပါ ထိ​​ေအာင် ပစ်ရမှာ​​ေလ။ အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ဇာတ်မင်း​​သား​​များ​​ ငိုရင် ဆံပင်ပါ​​ေြဖချ ရင်ဘတ်ြကီး​​ထုထုြပီး​​ ပါး​​စပ်ြကီး​​ြဖဲလို့​​ ငိုတာ​​ေပါ့​​။ ြပီး​​မှ မျက်နှာလက်ဝါး​​​ေလး​​ကာြပီး​​ ပခံုး​​က နိမ့​်​ကနဲ နိမ့​်​ကနဲကျသွား​​​ေအာင် ရှိုက်ြပတာ။

    ဇာတ်စင်​​ေပါ်မှာ ဂရုစိုက်စရာ ​​ေနာက်တခုက မီး​​အ​​ေပး​​အယူပါ။ အဝတ်အစား​​ မိတ်ကပ်ကအစ မီး​​နဲ့​​ချိန်ရပါတယ်။ အြပင်မှာလှတဲ့​​ အဝတ်အစား​​များ​​ဟာ စင်​​ေပါ်မှာ ြကည့​်​​ေကာင်း​​ချင်မှ​​ေကာင်း​​ြပီး​​ စင်​​ေပါ်ကလက်လက်​​ေတာက်များ​​ဟာ တကယ်တမ်း​​​ေန့​​အခါမှာ အ​​ေရာင်မထွက်ပါဘူး​​။ မင်း​​ကွန်း​​ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​ဈာပနမှာ ရုပ်ရှင်အစည်း​​အရံုး​​က ပ​​ေဒသာကပွဲလုပ်ြက​​ေတာ့​​ ဝိဒူရ​​ေတး​​သရုပ်​​ေဖာ်မှာ ခင်သီတာထွန်း​​က သမုဒဇာနဂါး​​မိဘုရား​​ြကီး​​လုပ်ပါတယ်။ ည​​ေနဘက် မိတ်ကပ်ြပင်ြပီး​​ကာစမှာ သူ့​​ကို​​ေတွ့​​လိုက်​​ေတာ့​​ လန့​်​များ​​​ေတာင်လန့​်​သွား​​တယ်။ ပီကင်း​​​ေအာ်ပရာက တရုပ်မများ​​ မိတ်ကပ်ချယ်ထား​​သလို ရဲပ​​ေဒါင်း​​ခတ်လို့​​။ ပွဲထွက်​​ေတာ့​​ အဲဒီညက မင်း​​သား​​မင်း​​သမီး​​အား​​လံုး​​ထဲ သူအလှဆံုး​​ဗျား​​။ သူများ​​​ေတွမျက်နှာက ​​ေဖွး​​​ေဖွး​​ြကီး​​။ ဘာမှ မ​​ေပါ်ဘူး​​။ ဇာတ်စင်မိတ်ကပ်ဆိုတာလည်း​​ သူ့​​ပညာနဲ့​​သူကိုး​​လို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​တယ်။

    မီး​​အြပင် ​​ေနာက်ထပ်ဂရုစိုက်စရာက​​ေတာ့​​ အသံပါ။ မြမရင်တို့​​​ေခတ်က​​ေတာ့​​ မိုက်မပါပဲ ပွဲခင်း​​​ေနာက်က လှည်း​​ဝိုင်း​​ြကီး​​​ေတွဆီ​​ေရာက်​​ေအာင် ဆိုနိုင်သတဲ့​​။ ခု​​ေခတ်မှာ​​ေတာ့​​ မိုက်​​ေတွ​​ေပါ်လာြပီဆို​​ေတာ့​​ အသာ​​ေလး​​​ေပါ့​​လို့​​ မမှတ်လိုက်ပါနဲ့​​။ အဲဒါ ပိုဆိုး​​တာ။ အြငိမ့​်​က​​ေနတဲ့​​ အဆို​​ေတာ်မင်း​​သား​​​ေပါက်စများ​​ မိုက်ထဲအသံဝင်​​ေအာင် မပျက်နိုင်လို့​​ ပျက်လံုး​​ဆံုး​​တာ ခနခနပါ။ စိစစ်​​ေရး​​ဆင်ဆာနဲ့​​​ေပါင်း​​မိ​​ေတာ့​​ ဘာမှမကျန်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ​​ေရှ့​​လူ​​ေြပာတဲ့​​အလံုး​​ ပွဲကျ​​ေနရင်လည်း​​ ခန​​ေစာင့​်​မှ။ နိုမို့​​ ​​ေြပာသာ​​ေြပာလိုက်တာ ပရိသတ်နား​​ထဲမတိုး​​ဘူး​​။ တိုင်ပင်ကိုက်ဖို့​​ကလည်း​​ အဓိကကျပါတယ်။ ပါး​​ရိုက်လိုက်တာ ြဖန်း​​ကနဲ ဆို လက်က ပါး​​​ေပါ်အ​​ေရာက် တီး​​လံုး​​က ဂွမ်း​​ကနဲြမည် ကွက်တိ။ မဟုတ်ရင် လူပျက်​​ေတွြပက်တဲ့​​ ​​ေပသီး​​ထုြပီး​​​ေသနတ်ပစ်တဲ့​​ခွင်လို ကဲဟယ်ဆို လွှင့​်​ပစ်လိုက်မှ ဒိုင်း​​ကနဲြမည်လာမှာ။ ဒီဘက်​​ေခတ်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ခါး​​ြကား​​မှာ ဘက်ထရီ​​ေလး​​​ေတွချိတ်လို့​​ နား​​ရွက်​​ေနာက်တပ်ထား​​ရတဲ့​​ မိုက်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေပါ်လာြပန်​​ေရာ။

    ဒါလည်း​​ သူ့​​အထာနဲ့​​သူပဲ။ ြပင်သစ်သံရံုး​​က နှစ်တိုင်း​​​ေကျာင်း​​ကပွဲမှာ ြပဇာတ်ကဖို့​​ နှစ်လသံုး​​လ အချိန်ယူြပီး​​ အကတိုက် သီချင်း​​တိုက် ဇာတ်တိုက်လုပ်​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ တကယ်ကတဲ့​​ ညကျမှ အဲဒီမိုက်ကရိုဖုန်း​​​ေတွ မီး​​​ေတွဆင်ြပီး​​ တခါတည်း​​မီး​​စံုသံစံုကျဲတာ။ ြဖစ်ချင်​​ေတာ့​​ အဲဒီညက ပွဲခင်း​​ဘက်က​​ေန ဇာတ်စင်ဆီကို ​​ေလတဟူး​​ဟူး​​တိုက်​​ေနလိုက်တာ လိုက်ကာ​​ေတာင် မနည်း​​ပိတ်ပိတ်ယူရတယ်။ ကတာက ​​ေတး​​သံစံုဇာတ်ြမူး​​ြကီး​​။ ဆိုတဲ့​​သူ ​​ေလး​​ငါး​​ဆယ်၊​ ကတဲ့​​သူ တကျိပ်ခွဲ၊​ ဇာတ်​​ေကာင်​​ေပါင်း​​များ​​စွာ။ ပရိသတ်က ဘာသံမှ မြကား​​လိုက်ရပါ။ ​​ေြပာသမှစကား​​ ဆိုသမျှသီချင်း​​ အား​​လံုး​​ ​​ေလရူး​​သုန်သုန် နဲ့​​ စင်​​ေနာက်ဘက် လွင့​်​သွား​​​ေလသတည်း​​။ ဟာသကား​​များ​​လို မရယ်ရလို့​​ ရယ်လိုက်ရတာ အူကိုနာ​​ေရာ။

    ြပဇာတ်အ​​ေြကာင်း​​ကို ဘာြဖစ်လို့​​ ဒီ​​ေလာက်လက်ချာ​​ေတွ လာရိုက်​​ေနရသလဲ လို့​​ဆို​​ေတာ့​​ လွယ်တဲ့​​အလုပ်မဟုတ်ဘူး​​ဆိုတာ သိ​​ေစချင်လို့​​ပါ။ ခက်​​ေတာ့​​ ဘာြဖစ်​​ေသး​​သတုန်း​​ ဆိုရင် ဘယ်​​ေလာက်ခက်ခက် ကိုယ့​်​ဆီမှာ နိုင်ငံတကာနဲ့​​ ယှဉ်လို့​​ရတဲ့​​ အဆင့​်​မနိမ့​်​တဲ့​​ ြပဇာတ်ယဉ်​​ေကျး​​မှု ထွန်း​​ကား​​ခဲ့​​ဖူး​​​ေလရဲ့​​။ ​​ေရွှမန်း​​တင်​​ေမာင် စိန်​​ေအာင်မင်း​​ တို့​​လက်ထက်ကတည်း​​က ြမန်မာဇာတ်သဘင်များ​​မှာ ြပဇာတ်ကို တ​​ေလး​​တစား​​ ​​ေပမီ​​ေဒါက်မီ က​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ဆိုငို​​ေြပာ​​ေတွနဲ့​​တဘာသာ ြပဇာတ်အနုပညာဆိုတာလည်း​​ သီး​​ြခား​​ဘာသာရပ်တခု ြဖစ်ခဲ့​​ပါတယ်။ ြမန်မာြပဇာတ်​​ေလာကကို ထိပ်ဆံုး​​က ဦး​​​ေဆာင်ခဲ့​​သူများ​​က​​ေတာ့​​ ြမို့​​​ေတာ်သိန်း​​​ေအာင်၊​ ဘီအီး​​ဒီ​​ေအာင်သိုက်၊​ တွံ​​ေတး​​သိန်း​​တန်တို့​​ပါ။ (ကျန်ခဲ့​​ရင် ခွင့​်​လွှတ်​​ေတာ်မူပါ) ရုပ်ရှင်မှာ နံမည်အရမ်း​​ြကီး​​ြပီး​​ အကယ်ဒမီ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရသွား​​တဲ့​​ ပုဂံမှာသာတဲ့​​လ။

    ပန်း​​ဒဏ္ဍာရီ၊​ ကိုး​​ဆယ်ဆသာလိမ့​်​မယ် စတဲ့​​ကား​​​ေတွဟာ ြမို့​​​ေတာ် ​​ေမာင်ယဉ်​​ေအာင်ရဲ့​​ ြပဇာတ်​​ေတွကို အသက်သွင်း​​ထား​​တာပါ။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေကျာရိုး​​ပဲ ပါပါတယ်။ ြပဇာတ်ရဲ့​​သ​​ေန္ဓ၊​ ြပဇာတ်ရဲ့​​ အရသာ တစိုး​​တစမှ ရှာမရပါဘူး​​။ မမီဘူး​​​ေြပာရင် အကယ်ဒမီရှင်​​ေတွ ​​ေစာ်ကား​​သလိုြဖစ်မှာစိုး​​လို့​​ မနှိုင်း​​ယှဉ်ပါဘူး​​။ မူရင်း​​ြပဇာတ် ြကည့​်​ဖူး​​တဲ့​​သူ​​ေတွကိုသာ ​​ေမး​​ြကည့​်​ပါ။ တဘာသာစီမို့​​ပါ။ အဲဒီ​​ေနာက်မှာ ကိုနန်း​​ဝင်း​​တို့​​ ​​ေမာင်နှမ​​ေတွလည်း​​ ဆရာြငိမ်း​​မင်း​​နဲ့​​ ြပဇာတ်​​ေကာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ကခဲ့​​ြကပါ​​ေသး​​တယ်။ ြမန်မာဇာတ်သဘင်​​ေတွ ​​ေရစုန်​​ေြမာတဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ ြပဇာတ်အနုပညာ​​ေတွလည်း​​ ​​ေရ​​ေြမာကမ်း​​တင်အြဖစ်​​ေတာင် မကျန်ခဲ့​​ပဲ စုန်း​​စုန်း​​ြမုပ်ခဲ့​​ရပါတယ်။ ဘဘဘိုက​​ေလး​​တင့​်​​ေအာင်က​​ေတာ့​​ ရုပ်ရှင်ဖလင်​​ေတွ ြပတ်ကာစမှာ ဝဇီရာြပဇာတ်တ​​ေခတ်ြဖစ်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​ခဲ့​​ပါ​​ေသး​​တယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ သူကလွဲရင် ​​ေနာက်လိုက်ကတဲ့​​သူများ​​ဟာ ြပဇာတ်အနုပညာကို နား​​လည်တဲ့​​သူနည်း​​သွား​​လို့​​ လိုက်မလုပ်နိုင်ြကပါဘူး​​။ ​​ေမတ္တာ ကွမ်း​​သီး​​ နဲ့​​ ြမတ်​​ေကသီ​​ေအာင် တို့​​က ဘဘတင်​​ေပး​​ခဲ့​​တာပါ။ အဲဒီအချိန်ဟာ ြမန်မာြပဇာတ်ကို လူလူသူသူ ြကည့​်​ခဲ့​​ရတာ ​​ေနာက်ဆံုး​​ပါပဲ။

    ​​ေဒါ်​​ေမချစ် ရဲ့​​ ​​ေဗွး​​တုတ်သီချင်း​​က​​ေန ြပဇာတ်ဋီကာချဲ့​​လိုက်မိတာ ြကာသွား​​လို့​​ ထူး​​ြခား​​တဲ့​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​ြပဇာတ်က​​ေလး​​တခုကို မိတ်ဆက်​​ေပး​​ရင်း​​ အဆံုး​​သတ်ခဲ့​​ပါမယ်။ ြပဇာတ်တို့​​ရဲ့​​သ​​ေဘာဟာ အြပသက်သက် တခုတည်း​​မဟုတ်ပါဘူး​​။ သူ​​ေပး​​ချင်တဲ့​​ပံုရိပ်ကို ပရိသတ်က အာရံုထဲမှာ ကိုယ့​်​ဘာသာ ပံု​​ေဖာ်ရပါတယ်။ စင်​​ေပါ်မှာက သ​​ေဘာ​​ေလာက်သာ ြပလို့​​ရတာကိုး​​။ ဥပမာ လူြပက်​​ေတွ​​ေြပာသလို “ကဲ ကဲ လာ လာ တက် တက် က​​ေလး​​မ ကား​​ထွက်​​ေတာ့​​မယ်။ ဝူး​​..။ ​​ေဟာ ​​ေရာက်ြပီ ဆင်း​​​ေတာ့​​။” ဆို အဲဒါ​​ေရာက်ြပီလို့​​သာ မှတ်လိုက်။ သူ့​​ဟာသူ တလှမ်း​​မှမ​​ေရွ့​​လည်း​​ ​​ေရာက်တယ်။ အဲဒီသ​​ေဘာနဲ့​​ကတဲ့​​ ြပင်သစ်ြပဇာတ်က​​ေလး​​တစ်ပုဒ်ရှိပါတယ်။ “Ils se sont aimés” တဲ့​​။ ြမန်မာလို​​ေတာ့​​ သူတို့​​ ချစ်ြက​​ေလသတည်း​​​ေပါ့​​။ ဇာတ်လမ်း​​အစအဆံုး​​ Pierre Palmade နဲ့​​ Michèle Laroque နှစ်​​ေယာက်တည်း​​ ကသွား​​ပါတယ်။ ဆက်တင်​​ေတွကလည်း​​ ခမ်း​​နား​​လိုက်သမှ စား​​ပွဲတလံုး​​ ကုလား​​ထိုင်နှစ်လံုး​​ ဆိုရြပီ။ ဇာတ်လမ်း​​က သူတို့​​နှစ်​​ေယာက်စ​​ေတွ့​​တယ်။ ြမင်ြမင်ချင်း​​ချစ်သွား​​တယ်။

    လက်ထပ်လိုက်ြကတယ်။ ​​ေနာက်အဆင်မ​​ေြပလို့​​ ကွဲသွား​​ြပီး​​ ရှိတဲ့​​ပစ္စည်း​​​ေတွ ​​ေဝြခမ်း​​ယူလိုက်ြကတယ်။ အချစ်သစ်ကိုယ်စီ​​ေတွ့​​ြပီး​​ ြပန်​​ေတွ့​​ြကတဲ့​​အခါ ​​ေနာက်လူ​​ေတွမသိ​​ေအာင် ငယ်ချစ်​​ေဟာင်း​​အချင်း​​ချင်း​​ တိတ်တိတ်​​ေဖာက်ြပန်ရတဲ့​​ အရသာကို သ​​ေဘာကျသွား​​ြကတယ်။ ​​ေကာင်း​​ကင်ဘံုကို​​ေရာက်ရင် သူတို့​​ကို သစ္စာရှိတဲ့​​လူ​​ေတွအြဖစ် သတ်မှတ်မှာလား​​ ​​ေဖာက်ြပန်တဲ့​​သူ​​ေတွအြဖစ် သတ်မှတ်မှာလား​​။ ဇာတ်လမ်း​​က အဲဒါပဲ။ ရယ်လိုက်ရတာများ​​ဆိုတာ အူကိုနာ​​ေရာ။ ပရိသတ်သန်း​​​ေပါင်း​​များ​​စွာ ပွဲကျတယ်။ ဘာနဲ့​​သယ်သွား​​သလဲဆို​​ေတာ့​​ စကား​​နဲ့​​ အမူအယာနဲ့​​။ ရုပ်တည်ြကီး​​​ေတွနဲ့​​ကို ပျက်သွား​​တာ။ သူတို့​​နဲ့​​အတူပါတဲ့​​ တြခား​​ဇာတ်​​ေကာင် အခင်း​​အကျင်း​​​ေတွကို သူတို့​​က တကယ်ရှိ​​ေနသလို သရုပ်​​ေဆာင်ြပတယ်။ ဥပမာ ကုလား​​ထိုင်​​ေပါ်တင် ကား​​​ေမာင်း​​ြပတယ်။ ကား​​ကိုမြမင်ရတာကလွဲလို့​​ တကယ်ကား​​​ေမာင်း​​​ေနသလို​​ေမာင်း​​တယ်။

    ​​ေနာက်ြကည့​်​မှန်ချိန်တာ မီး​​ပွိုင့​်​မိတာ​​ေရာ။။ အစအဆံုး​​ တနာရီခွဲ​​ေလာက်ြကာလို့​​ တင်​​ေပး​​လို့​​မရဘူး​​။ ယူကျုထဲက ဇာတ်အဖွင့​်​က​​ေလး​​တခန်း​​ နဲ့​​ ကား​​​ေမာင်း​​တဲ့​​အခန်း​​​ေလး​​ တင်​​ေပး​​လိုက်မယ်။ နမူနာြကည့​်​လို့​​ရ​​ေအာင်။ ဒါ​​ေတာင် ြပင်သစ်စကား​​​ေြပာြကီး​​နဲ့​​ဗျ။ သူတို့​​ သရုပ်​​ေဆာင်ပံုက​​ေလး​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်ရင် ​​ေတာ်ပါြပီ။ ​​ေြပာချင်တာက ြပဇာတ်ပညာဆိုတာ ​​ေြခာက်လံုး​​ြပူး​​ြကီး​​နဲ့​​ ဒိုင်း​​ကနဲြမည် ​​ေသွး​​​ေတွပွက်ပွက်ထွက်မှ မဟုတ်ဘူး​​။ ဖမ်း​​စား​​နိုင်ရင် လက်ညိုး​​က​​ေလး​​နဲ့​​ချိန် ပါး​​စပ်က ဒိုင်း​​ဆိုလည်း​​ ​​ေသ​​ေပး​​လို့​​ရတယ် လို့​​ နား​​လည်​​ေစချင်တာပါဗျာ။ နည်း​​ပညာ​​ေတွမြပည့​်​စံုလို့​​ပါ။ နို့​​မို့​​ ကမ္ဘာကို ရင်​​ေဘာင်တန်း​​နိုင်ပါတယ် လို့​​ဆိုသူ​​ေတွ ြမင်ဖူး​​သင့​်​ပါတယ်။ စမ်း​​ြကည့​်​လိုက်​​ေလ။ ငါတို့​​ဘက်က နိုင် နိုင် ​​ေရွှဖလား​​နဲ့​​ ြကက်သား​​ကိုင် ​​ေပါ့​​။

    ​​ေငွစန္ဒာလရထား​​ ထက်ဖျား​​ဝဠာတခို့​​ သာလို့​​​ေန ​​ေဟ ​​ေဟ ​​ေဟ ငါတို့​​တ​​ေတွ မန်ကျည်း​​ပင်ရင်း​​မှာ ​​ေြခဆင်း​​ကာပ (အပျင်း​​​ေြဖ) ၂ ။ ယမင်း​​ြပာနွဲ့​​ ပျင်း​​ပါနဲ့​​​ေအ့​​
    ြကံသကာ ထန်း​​လျက်ခဲ ​​ေြမပဲ​​ေလှာ်နဲ့​​ တကယ်ဖက်သ​​ေလ ​​ေဟ ​​ေဟ ​​ေဟ လက်ဖက်ရည် ပူပူ​​ေနွး​​​ေနွး​​ ယူ​​ေပး​​ပါကွယ့​်​ (သာ​​ေအး​​​ေရ) ၂ ။ မ​​ေလး​​မယ်ရ ​​ေပး​​မယ်ဗျ​​ေဟ့​​
    ​​ေလး​​ပျို့​​​ေလး​​ပျို့​​ ခင်ကညာ​​ေတာ်​​ေရ ရွှင်စရာ ​​ေပျာ်စရာ ​​ေဖာ်သဟာများ​​နဲ့​​ ​​ေတာ်ရာနား​​ ​​ေခါ်ကာသွား​​ ကစား​​ပါစို့​​​ေလ။
    ြကက်ဖခွပ်မယ် ြပင်​​ေချပါ​​ေအ ​​ေချာသည် ​​ေယာထမီတိုတိုက​​ေလး​​နဲ့​​ ဟိုကို​​ေြပး​​ ဒီကို​​ေြပး​​ မ​​ေလး​​လံုမ​​ေတွ။ ြပိုင်မယ်​​ေလ နိုင်မယ်​​ေအ ​​ေရှာင်​​ေလရှား​​​ေလ အနား​​မ​​ေနဘူး​​ကွဲ့​​ ြကက်တက်စူး​​လို့​​​ေသတတ်သ​​ေလ။ ခွပ်လိုက်ြကစို့​​ သူငယ်ချင်း​​​ေရ ​​ေယာကင်္ျား​​ဘသား​​ ကဲ နွှဲမယ်​​ေလ။

    (ငါတို့​​ြကက်ဖနိုင်နိုင် ​​ေရွှဖလား​​နဲ့​​ ြကက်သား​​ကိုင် ငါတို့​​ြကက်ဖရှံုး​​ရှံုး​​ ​​ေြကး​​ဖလား​​နဲ့​​ ြကက်​​ေချး​​တံုး​​​ေဟ့​​) ၂ ။ (ဒူး​​မတိုက်နဲ့​​ မခိုက်နဲ့​​​ေတာ်​​ေရ့​​ ငါ့​​​ေမာင်ြကိုက်မှ ငါ့​​​ေယာင်း​​မ​​ေအ့​​) ၂ ။ (​​ေဟ ​​ေဗွး​​တုတ်​​ေရ) ၂ ။ အ​​ေရး​​လုပ်ဖို့​​ ငါမြမင်သ​​ေလ ​​ေြကာက်ရင်လည်း​​ ​​ေနာက်ဆုတ်​​ေန။ ​​ေချွး​​သုတ်ရင်​​ေလ ကစား​​​ေနတုန်း​​ အရှံုး​​သာ​​ေပး​​လိုက်​​ေတာ့​​​ေဟ။

    (​​ေြမမှုန့​်​​ေတွ ​​ေြခဖမိုး​​​ေလး​​မှာ ​​ေဖွး​​ကာ​​ေန တဘက်ဒူး​​မ​​ေလ အတက်စူး​​မိ​​ေပါ့​​​ေအ ြကည့​်​ပါဦး​​ကွဲ့​​​ေတာ်​​ေရ) ၂ ။ ပျိုပျိုပျို ​​ေလး​​​ေမ​​ေဆွနု ညိုတိုတို ​​ေသွး​​​ေြခ​​ေတွအု (ြကမ်း​​မှုရမ်း​​မှု ပန်း​​လုတာ​​ေတွ တို့​​များ​​​ေတာသူများ​​မှာ​​ေတာ့​​) ၂ ။ လား​​လား​​မှ ဂရုမထား​​​ေပါင်​​ေအ။ အနား​​မကပ်ဝံ့​​ ခုသွား​​​ေရှာင်​​ေသွ အထက်ကစကား​​စဉ် ဖျက်မရလျှင် ြကက်ဖတညင် သီချင်း​​ရယ်နဲ့​​ သူငယ်ချင်း​​တို့​​​ေရ အပျင်း​​ကို​​ေြဖ ​​ေအာက်အီအီး​​အွတ် ​​ေနာက်ထပ်ခွပ်စို့​​​ေအ။

    (ငါတို့​​ြကက်ဖနိုင်နိုင် ​​ေရွှဖလား​​နဲ့​​ ြကက်သား​​ကိုင် ငါတို့​​ြကက်ဖရှံုး​​ရှံုး​​ ​​ေြကး​​ဖလား​​နဲ့​​ ြကက်​​ေချး​​တံုး​​) ၂ ။ (ဒူး​​မတိုက်နဲ့​​ မခိုက်နဲ့​​​ေတာ်​​ေရ့​​ ငါ့​​​ေမာင်ြကိုက်မှ ငါ့​​​ေယာင်း​​မ​​ေအ့​​) ၂ ။ (​​ေဟ ​​ေဗွး​​တုတ်​​ေရ) ၂ ။ အ​​ေရး​​လုပ်ဖို့​​ငါမြမင်သ​​ေလ ​​ေြကာက်ရင်လည်း​​ ​​ေနာက်ဆုတ်​​ေန။ ​​ေချွး​​သုတ်ရင်​​ေလ ကစား​​​ေနတုန်း​​မှာ အရှံုး​​သာ​​ေပး​​လိုက်​​ေတာ့​​​ေအ။

    ြပဇာတ်ြကည့​်​ရန်။




    ချိုြပံုး​​အဆို


    မာမာ​​ေအး​​၏ သီချင်း​​

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.