• “သီတာရတနာ / နှင်း​​ရည်သန့​်​”

    သီချင်း​​စာအုပ်​​ေတွထဲမှာ ဒီသီချင်း​​ကို သီတာရတနာ လို့​​ ​​ေရး​​ထား​​ပါတယ်။ တချို့​​စာအုပ်​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ သီရိရတနာ တဲ့​​။ တချို့​​က သံုး​​ပါး​​ရတနာ တဲ့​​။ ဘယ်ဟာအမှန်လည်း​​​ေတာ့​​ မသိပါဘူး​​။ မူရင်း​​က​​ေတာ့​​ ဆရာ ​​ေရွှတိုင်ညွန့​်​​ေရး​​ြပီး​​ ​​ေဒါ်ြကည်​​ေအာင်ဆိုခဲ့​​တာပါ။ ​​ေရွှတိုင်ညွန့​်​ရာြပည့​်​ပွဲတုန်း​​က မနှင်း​​ရည်သန့​်​ ဆိုထား​​တာရလို့​​ တင်လိုက်ပါတယ်။ တီး​​ထား​​တာ​​ေတွ​​ေတာ့​​ ပိုြမိုင်တာ​​ေပါ့​​။ ဒီသီချင်း​​​ေတွကို ကျကျနန တီး​​နိုင်တဲ့​​သူ​​ေတွ ​​ေပျာက်မသွား​​​ေသး​​တာ ဝမ်း​​သာမိပါတယ်။ မ​​ေရှး​​မ​​ေနှာင်း​​​ေလာက်ပဲ ဆရာြမို့​​မြငိမ်း​​ရာြပည့​်​၊​ ဆရာ​​ေရွှြပည်​​ေအး​​ရာြပည့​်​တို့​​ကိုလည်း​​ လုပ်သွား​​ြကလို့​​ သီချင်း​​​ေကာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ြပန်နား​​​ေထာင်ခွင့​်​ ရလိုက်ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ဆိုတဲ့​​သူ​​ေတွက လူငယ်ပိုင်း​​​ေတွ လိုက်မလာ​​ေသး​​သလို နား​​​ေထာင်တဲ့​​ပရိသတ်ကလည်း​​ သက်ြကီး​​ပိုင်း​​​ေတွပဲ ြဖစ်​​ေနဦး​​မှာပါ။

    ဒါ​​ေြကာင့​်​ ဒီသီချင်း​​မျိုး​​​ေတွကို လူငယ်​​ေတွ နှစ်သက်နား​​​ေထာင် တတ်လာ​​ေစချင်လို့​​ ဒီစာက​​ေလး​​​ေတွ ​​ေရး​​ပါတယ်။ စ​​ေရး​​ကာစတုန်း​​က​​ေတာ့​​ ဆိုတာဘယ်လို​​ေကာင်း​​တာ။ တီး​​တာဘယ်လို​​ေကာင်း​​တာ၊​ ဘယ်သူ​​ေရး​​ြပီး​​ ဘယ်တုန်း​​က ဆိုခဲ့​​တာ​​ေလာက်တင် ညွှန်း​​ခဲ့​​​ေပမယ့​်​ ​​ေရး​​ရင်း​​နဲ့​​ အပ်​​ေြကာင်း​​ထပ်ြပီး​​ စိတ်မဝင်စား​​မှာစိုး​​လို့​​ အ​​ေတွး​​အြမင်​​ေလး​​များ​​ မရိုး​​ရ​​ေအာင် တို့​​ထိြပီး​​ ဖတ်တဲ့​​သူ​​ေတွရဲ့​​ တုန့​်​ြပန်မှု အြကံဉာဏ်​​ေတွကို လိုက်ြပီး​​ အဆင်​​ေြပ​​ေအာင်​​ေရး​​ပါတယ်။ အမှန်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ သိမီလိုက်တဲ့​​ လူြကီး​​သူမများ​​ကို ​​ေမး​​ြမန်း​​၊​ အ​​ေထာက်အထား​​စာအုပ်စာတမ်း​​များ​​ ​​ေမွှ​​ေနှာက်ြပီး​​မှ ​​ေရး​​သင့​်​တာ​​ေပါ့​​။ အဓိက က​​ေတာ့​​ အမှား​​အယွင်း​​​ေတွ ပါမှာစိုး​​လို့​​ပါ။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ကိုယ်​​ေသချာမသိတဲ့​​ အပိုင်း​​​ေတွကို ​​ေရှာင်ြပီး​​​ေရး​​တဲ့​​အခါ အမှတ်မထင် ကိုယ့​်​အ​​ေြကာင်း​​​ေတွကိုယ် ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​​ေနှာင်း​​ြဖစ် လှန်မိတာများ​​​ေနမှာစိုး​​သလို ရာဇဝတ်အိုး​​ဆိုတာကလည်း​​ ခနခန တုတ်နဲ့​​ထိုး​​လို့​​ မ​​ေကာင်း​​တာ​​ေြကာင့​်​ သီချင်း​​အ​​ေပါ်မှာ အာရံုစိုက်လိုက်ြကရ​​ေအာင်​​ေနာ်။

    ဒီသီချင်း​​ကို ​​ေဒါ်ြကည်​​ေအာင်ဆိုထား​​ခဲ့​​တာ အင်မတန်ြကက်သ​​ေရမဂင်္လာရှိြပီး​​ အလှူအတန်း​​ ပွဲလမ်း​​သဘင်​​ေတွမှာ ဖွင့​်​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ​​ေအာင်နိမိတ် သီချင်း​​လည်း​​ အတူတူ​​ေပါ့​​။ ဦး​​​ေရွှနန်း​​တင်၊​ ဦး​​စိန်​​ေအာင်မင်း​​တို့​​လည်း​​ နှစ်ပါး​​မှာ ဆိုြပီး​​ ကြကပါတယ်။ ဒီဘက်​​ေခတ်မှာ​​ေတာ့​​ ​​ေဒါ်ရည်သန့​်​၊​ နှင်း​​ရည်သန့​်​၊​ စိမ်း​​လဲ့​​လဲ့​​၊​ စိုး​​စန္ဒာထွန်း​​တို့​​ ဆို​​ေလ့​​ရှိတာ​​ေပါ့​​။ သူ့​​​ေနရာနဲ့​​သူ​​ေပါ့​​​ေလ။ ဒီပွဲမျိုး​​​ေတွ​​ေတာ့​​ အယ်ဆိုင်း​​ဇီတို့​​ ​​ေရဘက္ကာဝင်း​​တို့​​ ဘယ်ဆိုြကမလဲ။ တကယ်ကျကျနန ဆိုနိူင်တဲ့​​သူက ဆိုင်း​​နဲ့​​အား​​ရပါး​​ရဆိုလိုက်ရင် အလှူ့​​ဒကာ အလှူ့​​အမများ​​ ထကမ​​ေလာက် ြကွြကွရွရွရှိပါတယ်။ ဆရာ​​ေတာ် သံဃာ​​ေတာ်များ​​လည်း​​ နှစ်သက်ပါတယ်။

    အ​​ေြကာင်း​​အရာကလည်း​​ ရတနာသံုး​​ပါး​​ ဂုဏ်​​ေကျး​​ဇူး​​​ေြကာင့​်​ တိုင်း​​ြပည်နိုင်ငံ သာယာဝ​​ေြပာတယ်လို့​​ ဆိုသကိုး​​။ ဒါ​​ေတာင်မှ ဒီအ​​ေခွမှာ ဆင်ဆာ​​ေြကာင့​်​လား​​မသိပါဘူး​​။ “တရား​​ရှိတဲ့​​ မင်း​​​ေနြပည် အန္တရာယ် ကင်း​​ရှင်း​​​ေစမည်” ဆိုတဲ့​​ စာသား​​ကို ြပင်ဆိုထား​​ပါတယ်။ ဥပုသ်ြကီး​​နဲ့​​ ဆိုရလို့​​လား​​ မသိဘူး​​​ေနာ်။ သီချင်း​​ဆိုကတည်း​​က ကျိုး​​ြပီး​​သား​​ကို။ လှ​​ေတာသား​​များ​​ ​​ေလှ​​ေပါ်အသံမထွက်ရဘူး​​ ဆိုရင်​​ေတာင် ငရုတ်သီး​​​ေတာင့​်​ ​​ေထာင်ြပတယ် ဆိုတာ ဒါမျိုး​​​ေပါ့​​။ ဒီအ​​ေြကာင်း​​အရာမျိုး​​ကို ြမို့​​မ က ထိပ်တင်စန်း​​ြကီး​​ ဆို​​ေလ့​​ရှိတဲ့​​ “ထိုသံုး​​ပါး​​” သီချင်း​​ထဲမှာလည်း​​ ​​ေရး​​ထား​​ပါတယ်။ ဗုဒ္ဒဘာသာပီပီ အန္တရာယ်​​ေဘး​​ြကံုရင် ဘုရား​​တရား​​ အာရံုြပုြကြပီး​​ ​​ေဘး​​လွတ်တာနဲ့​​ ရတနာသံုး​​ပါး​​ ဂုဏ်​​ေကျး​​ဇူး​​​ေတာ်​​ေြကာင့​်​ ချမ်း​​သာရာရ​​ေလတယ် လို့​​ ​​ေတွး​​စြမဲပါ။

    ငယ်ငယ် က​​ေလး​​ဘဝတုန်း​​က​​ေတာ့​​ မိဘဘိုး​​ဘွား​​ အဆံုး​​အမ​​ေြကာင့​်​ ​​ေတာ်​​ေတာ်လိမ္မာခဲ့​​​ေပသား​​ လို့​​ ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​မိတယ်။ အိပ်ယာဝင်တိုင်း​​ ဘုရား​​ဂုဏ်​​ေတာ် တရား​​ဂုဏ်​​ေတာ် သံဃာ့​​ဂုဏ်​​ေတာ်​​ေတွကို ရွတ်ဆိုကန်​​ေတာ့​​ြပီး​​မှ အိပ်တဲ့​​အကျင့​်​ရှိတယ်။ အခုြပန်စဉ်း​​စား​​မိ​​ေတာ့​​ ဘယ်တုန်း​​က အဲဒီအကျင့​်​​ေပျာက်သွား​​မှန်း​​​ေတာင် မမှတ်မိ​​ေတာ့​​ဘူး​​။ တ​​ေန့​​တ​​ေန့​​ ​​ေနာက်တ​​ေန့​​ အစီအစဉ်​​ေတွနဲ့​​ချည့​်​ အိပ်​​ေပျာ်​​ေနရလို့​​။ ခု​​ေနဘဝကူး​​လို့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေရဘူး​​နဲ့​​ဘိနပ်မပါ​​ေတွ​​ေတာ့​​ ြဖစ်ကုန်​​ေတာ့​​မှာပဲ။ ​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်အမျှ​​ေဝလို့​​ သာဓု​​ေခါ်ရင် ထပ်တူရမရ​​ေတာ့​​ မ​​ေသချာဘူး​​။ သူများ​​လုပ်ထား​​တဲ့​​ အကုသိုလ်တံုး​​ြကီး​​​ေတွကို ြမင်​​ေတွ့​​ခံစား​​​ေနရတဲ့​​အခါ ကိုယ့​်​ဆီမှာလည်း​​ ​​ေဒါသအကုသိုလ်​​ေတွ ကူး​​စက်ြပီး​​ အမျှရသလို ြဖစ်မှာစိုး​​ရတယ်။ အဲဒီ​​ေတာ့​​ ဒီသီချင်း​​ကိုနား​​​ေထာင် ဒီစာကို ဖတ်အြပီး​​မှာ ရတနာသံုး​​ပါး​​ကို ြကည်ညိုတဲ့​​ သဒ္ဒါတရား​​က​​ေလး​​ ဆယ်ြပား​​ဖိုး​​​ေလာက် တက်လာရင် မျှ​​ေဝမိတဲ့​​ ကုသိုလ်ရရ​​ေချရဲ့​​ လို့​​ ​​ေမျှာ်လင့​်​မိပါတယ်။

    သီချင်း​​​ေရး​​ဆရာက အန္တရာယ်ကင်း​​ ​​ေဘး​​ရှင်း​​ယံုတင် မဟုတ်​​ေသး​​ပါဘူး​​တဲ့​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​နိုင်ငံြကီး​​ တိုး​​တက်ြကီး​​ပွား​​ သာယာဝ​​ေြပာ စည်ပင်ရတာဟာလည်း​​ ဘာသာသာသနာ အကျိုး​​​ေကျး​​ဇူး​​​ေြကာင့​်​ပါတဲ့​​။ ဇမ္ဗူဒီပါလက်ယာ​​ေတာင်ကျွန်း​​တခွင်မှာ ကျုပ်တို့​​ ြမန်မာြပည်​​ေလာက် သယံဇာတ​​ေပါြကွယ်တဲ့​​ တိုင်း​​ြပည်ရှိလို့​​လား​​ တဲ့​​။ စိန် ​​ေြကာင် နီလာ ​​ေဂါ်မုတ် ဥဿဖယား​​ ပတ္တြမား​​ ြမ ဣန္ဒနီလာ စတဲ့​​ နဝရတ်ကိုး​​ပါး​​စလံုး​​ မထွက်တာမရှိပါဘူး​​တဲ့​​။ ​​ေြပာမယံု ြကံုဘူး​​မှသိမယ်ဗျ။ ဘူတန်​​ေရာက်​​ေတာ့​​ သူတို့​​ ဝန်ြကီး​​က ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ တိုင်း​​ြပည်ဟာ သယံဇာတ​​ေပါြကွယ်လွန်း​​လို့​​ အား​​ကျပါသတဲ့​​။ ြကား​​မိတုန်း​​က​​ေတာ့​​ အမှတ်တမဲ့​​ပါပဲ။ ​​ေနာက် တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​ သတိထား​​မိလာ​​ေတာ့​​ ဟုတ်​​ေတာ့​​ ဟုတ်သား​​။ သူတို့​​ဆီမှာ တိုက်နဲ့​​ကား​​နဲ့​​​ေနနိုင်တဲ့​​ ချမ်း​​ချမ်း​​သာသာ လူတန်း​​စား​​​ေတွလည်း​​ ရတနာစိန်​​ေကျာက် ကုန်း​​​ေကာက်စရာမရှိဘူး​​။

    အိန္ဒိယက ယိုး​​ဒယား​​ကလာတဲ့​​ ဖန်စီ​​ေတွ အလဲနဲ့​​ဝတ်နိုင်ရင် ​​ေတာ်လှြပီ။ အဖိုး​​သား​​နား​​ ​​ေဈး​​ြကီး​​​ေပး​​ဝယ်ရတဲ့​​ ​​ေကျာက်တချို့​​တ​​ေလကလည်း​​ ရတနာစာရင်း​​ထဲ ဘယ်အဖျား​​အနား​​မှ ထည့​်​လို့​​မရတဲ့​​ ​​ေရာင်စံု ​​ေကျာက်စရစ်သာသာ​​ေတွပါ။ အိန္ဒိယမင်း​​သမီး​​များ​​လို ဘယက်တန်ဆာ ဒွာဒယာ​​ေတွ ဝတ်​​ေလ့​​ရှိ​​ေပမယ့​်​လည်း​​ ​​ေရွှထည်​​ေတာ့​​ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ြမန်မာမိန်း​​က​​ေလး​​​ေတွကမှ လူလတ်တန်း​​စား​​​ေလာက်ဆို ဆွဲြကိုး​​နား​​ကပ် လက်ဝတ်လက်စား​​က​​ေလး​​ ြမင်ရ​​ေသး​​တာ။ ​​ေကျာက်သံပတ္တြမား​​ အိမ်တိုင်း​​ထား​​နိုင်တယ် လို့​​ဆိုရင် ြကွား​​ရာမြကပါဘူး​​။ အများ​​အား​​ြဖင့​်​​ေတာ့​​ မှန်​​ေသး​​တာ။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ သီချင်း​​​ေရး​​တဲ့​​ အချိန်က​​ေပါ့​​။

    တွက်ကုန် သယံဇာတ ကျြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ သူများ​​တကာ​​ေတာင် မျက်စိကျလို့​​ လာသိမ်း​​ရ​​ေသး​​တာ​​ေလ။ စပါး​​ ဂျံု ဆန် ​​ေရနံ ​​ေရာ်ဘာစံုလို့​​ သစ်​​ေတွဝါး​​​ေတွ မကုန်သမို့​​ လဲဝါဂွမ်း​​ထည် ပဲပါနှမ်း​​ဆီ ​​ေြပာင်း​​အခင်း​​က ​​ေကာင်း​​ြခင်း​​လွန်သာစည် တဲ့​​။ ဘာများ​​ကျန်​​ေသး​​ပါလိမ့​်​ဆရာရယ်။ မထွက်ဘူး​​ြငင်း​​မလား​​ ​​ေြပာ။ ​​ေြမထဲြကည့​်​လိုက်ြပန်​​ေတာ့​​ ခဲသတ္တု ​​ေဘာ်သွပ် သံ​​ေတွသည် တဲ့​​ ။ အကုန်ပါ​​ေအာင် စပ်နိုင်သလို ြငင်း​​မရ​​ေအာင်ကို ချက်ကျလက်ကျရှိပါတယ်။ သူ​​ေြပာမှပဲ ကိုယ်​​ေတွ ဘယ်​​ေလာက်ချမ်း​​သာမှန်း​​ သတိထား​​မိ​​ေတာ့​​တယ်​​ေနာ်။ တို့​​နိုင်ငံများ​​ အဆင်း​​ရဲဆံုး​​ထဲ ထည့​်​တဲ့​​ဟာ​​ေတွကို ြပလိုက်စမ်း​​ချင်ပါတယ်။ တို့​​​ေခါင်း​​​ေဆာင်​​ေတွ မထပ်​​ေအာင်ဝတ်တဲ့​​ ရှင်ဘုရင့​်​ပုဆိုး​​ ပိုး​​​ေတွ၊​ ြကိုး​​ြကီး​​ချိတ်မှ နိပ်သကို နိပ်သကို ဆိုတာ​​ေတွ။ မဂင်္လာ​​ေဆာင် တပွဲဝတ်တဲ့​​ စိန်​​ေတွနဲ့​​တင် အဂင်္လန်က ဘုရင်မြကီး​​​ေတာင် ​​ေြကွသွား​​ဦး​​မှာ။ ဒါမျိုး​​ကို တို့​​က ဒါဝတ်ဘိုင်လုပ်တာမဟုတ်ဘူး​​။ သတင်း​​ထဲမှာ ထပ်သွား​​ရင် ကဲ့​​ရဲ့​​မစိုး​​လို့​​ အလဲလဲ အဖယ်ဖယ် တခါဝတ်ြပီး​​ စွန့​်​ပစ်တာ။ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ သူ​​ေဌး​​ဝါဒကမှ စစ်ကိုင်း​​အ​​ေနာက်ဘက် သိုက်နန်း​​ထဲက​​ေရွှ​​ေတွ ထုတ်ြကွား​​ရ​​ေသး​​တာ။ တို့​​ြမန်မာ့​​ဓန​​ေတွက နိုင်ငံတကာဘဏ်​​ေတွမှာ​​ေတာင် အား​​ြကီး​​လွန်း​​လို့​​ နည်း​​အမျိုး​​မျိုး​​နဲ့​​ ပိတ်ဆို့​​​ေနရတာ။

    ကိုယ့​်​သာမရှိတာ၊​ ကိုယ့​်​တိုင်း​​ြပည်ကလူ​​ေတွဆီမှာရှိ ြကံဖန်ဂုဏ်ယူရမှာပ။ ြမန်မာြပည်မှာ ​​ေမျှာ်လင့​်​ချက်ဆိုတာက သူတို့​​ လက်စ​​ေဗး​​ဂပ်စ်က အိမ်မက်ထက်​​ေတာ့​​ သာတယ်ဗျ။ အခု အဲဒီချမ်း​​သာ​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွဟာ မျိုး​​ရိုး​​စဉ်ဆက် ​​ေဇာတိက​​ေတွ တ​​ေယာက်မှ မပါဘူး​​။ ကုသိုလ်ကံ​​ေပး​​လာတဲ့​​အခါ ဇဋိလသူ​​ေဌး​​ြကီး​​လို ​​ေရွှဆိတ်ရုပ်​​ေတွမိုး​​​ေပါ်က ကျလာဘိသကဲ့​​သို့​​ ​​ေရှး​​ဘုန်း​​​ေရှး​​ကံနဲ့​​ ြကီး​​ပွား​​​ေတာ့​​တာ။ ကိုယ်လည်း​​ပဲ ​​ေလာ​​ေလာဆယ် မရှိ​​ေသး​​တာနဲ့​​ ​​ေနာင်မရှိနိုင်ပါဘူး​​ ဘယ်​​ေြပာလို့​​ရမလဲ။ သူများ​​ချမ်း​​သာတာ​​ေတွ မုဒိတာပွား​​ရင်း​​နဲ့​​ ဂုဏ်ယူလိုက်ြကတာ​​ေပါ့​​။

    သီချင်း​​​ေရး​​ဆရာက ဒီသီချင်း​​ထဲမှာ သိ​​ေစချင်တာက အဲဒီ​​ေလာကီရတနာ​​ေတွ​​ေရာ။ ​​ေလာကုတ္တရာရတနာ​​ေတွပါ ြပည့​်​စံုတဲ့​​ ြမန်မာနိုင်ငံသား​​​ေတွဟာ သတိသမ္ပဇာဉ် ဉာဏ်အ​​ေမျှာ်အြမင်​​ေလး​​ လက်မလွတ်​​ေစပဲ အသိပညာ အတတ်ပညာများ​​ကို ဆည်း​​ပူး​​​ေလ့​​လာြကဖို့​​၊​ ဒါမှလည်း​​ အတိတ်​​ေကာင်း​​ နိမိတ်​​ေကာင်း​​နဲ့​​ ​​ေအး​​ချမ်း​​သာယာတဲ့​​ ြမန်မာြပည်ြကီး​​ြဖစ်လာမယ် ဆိုတာလည်း​​ ပါပါတယ်။ ဒါမှလည်း​​ ကိုယ့​်​သယံဇာတ​​ေတွဟာ သူများ​​​ေခါင်း​​ပံုြဖတ် အြမတ်ထုတ်လို့​​မရမှာမဟုတ်လား​​။ လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ အနှစ် ၇၀ ​​ေလာက်က အသက် ၃၆နှစ်အရွယ်မှာ ကွယ်လွန်သွား​​ရှာတဲ့​​ ြမန်မာစာဆိုတဦး​​မှာ ဒီလို အသိဉာဏ်မျိုး​​ ရှိခဲ့​​တာ ကမ္ဘာရွာြကီး​​ြဖစ်​​ေနတဲ့​​ အိုင်တီ​​ေခတ်က ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ အတုမခိုး​​သင့​်​ပါလား​​ဗျာ။ ဟင့​်​အင်း​​ အစစ်ပဲခိုး​​မှာ ဆို​​ေတာ့​​လည်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါ့​​။

    ဗုဒ္ဓဘာသာ ြမန်မာ​​ေနြပည် ​​ေဘး​​ဘယာမသန်း​​ကာ ​​ေအး​​ချမ်း​​​ေတာ့​​သည်။ ဘာ့​​​ေြကာင့​်​လဲဆို​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ရတနာ တရား​​ရတနာ သံဃာရတနာ သံုး​​ပါး​​ဂုဏ်ရည် လက်စံုမိုး​​၍ ရှိခိုး​​ပူ​​ေဇာ်မည်။

    (သာသနာ ထွန်း​​တဲ့​​​ေရာင်ြခည် လက်ယာ​​ေတာင်ကျွန်း​​ဒီပါ မဂင်္လာတရား​​နှင့​်​ အညီ ​​ေဘး​​ကင်း​​ကွာတဲ့​​ ြမန်မာြပည် သာယာသည်။ တို့​​နိုင်ငံြကီး​​​ေအး​​ပါြပီ။ ထူး​​ြမတ်ပါတဲ့​​ ရတနာ​​ေတွသည် ရှင်း​​ြပမည်။ လင်း​​ြပမည်။ အတည် ​​ေရွှတွင်း​​ ​​ေငွတွင်း​​ ပယင်း​​ဒုတ္တာ သန္တာပုလဲညီ မကွာအြမဲတည် ​​ေပါလွန်လွန်း​​လို့​​ သံုး​​မကုန်နိုင်ပါသည်။ စိန်​​ေြကာင်နီလာ ​​ေဂါ်မုတ် ဥဿဖယား​​စီ ပတ္တြမား​​ ြမဣန္ဒနီ) ၂ ။

    ရတနာခုနစ်ပါး​​တည် သာယာစည်ကား​​သည် တရား​​ရှိတဲ့​​ မင်း​​​ေနြပည် အန္တရာယ်ကင်း​​ရှင်း​​​ေပသည်။ တရား​​အကျိုး​​​ေမျှာ်သ​​ေလာက် တန်ခိုး​​​ေတာ်​​ေြကာင့​်​လို့​​ ပျိုြကည်​​ေအာင်ယံုြကည် အဖိုး​​မြဖတ်နိုင်တဲ့​​ ရတနာသံုး​​ပါး​​ ထင်ရှား​​တည်​​ေနသည်။

    စပါး​​ ဂျံု ဆန် ​​ေရနံ ​​ေရာ်ဘာစံုလို့​​ သစ်​​ေတွဝါး​​​ေတွ မကုန်သမို့​​ လဲဝါဂွမ်း​​ထည် ပဲပါနှမ်း​​ဆီ ​​ေြပာင်း​​အခင်း​​က ​​ေကာင်း​​ြခင်း​​လွန်သာစည် ​​ေြမထဲရှုလိုက်ြပန်​​ေတာ့​​ ခဲသတ္တု ​​ေဘာ်သွပ်သံ​​ေတွဆီ အဖိုး​​မြဖတ်နိုင်ပါသည် ရတနာရှိတဲ့​​ သီရိြမန်မာြပည်။

    ရတနာခုနစ်ပါး​​တည် သာယာစည်ကား​​သည် တရား​​ရှိတဲ့​​ မင်း​​​ေနြပည် အန္တရာယ်ကင်း​​ရှင်း​​​ေပသည်။ တရား​​အကျိုး​​​ေမျှာ်သ​​ေလာက် တန်ခိုး​​​ေတာ်​​ေြကာင့​်​လို့​​ ပျိုြကည်​​ေအာင်ယံုြကည် အဖိုး​​မြဖတ်နိုင်တဲ့​​ ရတနာသံုး​​ပါး​​ ထင်ရှား​​တည်​​ေနသည်။

    (ရတနာမိုး​​ ြဖိုး​​​ေမာက်သည် ြမန်မာြပည် မဂင်္လာအဟုန် ယဉ်ရာတဖံု ပညာစံု​​ေပါသည်) ၂ ။ (ရတနာ အြဖာြဖာ ​​ေကာင်း​​ြမတ်တာ​​ေတွ စု​​ေဝး​​ မ​​ေနှး​​ြကံ်ကာစည် သမ္ပဇာဉ်ဉာဏ် ဉာဏ်ယှဉ်ကာ ြကံအင်သာ​​ေတွး​​ရည်) ၂ ။ ြမန်မာတိုင်း​​ြမို့​​ တို့​​​ေနြပည် ​​ေအး​​ချမ်း​​သာယာပါသည် အတိတ်တ​​ေဘာင်ထွန်း​​တဲ့​​ လကင်္ျာ​​ေတာင်ကျွန်း​​မဟီ။

    ရတနာခုနစ်ပါး​​တည် သာယာစည်ကား​​သည် တရား​​ရှိတဲ့​​ မင်း​​​ေနြပည် အန္တရာယ်ကင်း​​ရှင်း​​​ေပသည်။ တရား​​အကျိုး​​​ေမျှာ်သ​​ေလာက် တန်ခိုး​​​ေတာ်​​ေြကာင့​်​လို့​​ ပျိုြကည်​​ေအာင်ယံုြကည် အဖိုး​​မြဖတ်နိုင်တဲ့​​ ရတနာသံုး​​ပါး​​ ထင်ရှား​​တည်​​ေနသည်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.