• “ြပန်​​ေပါင်း​​ထုပ် / မာမာ​​ေအး​​”

    ဆရာြကီး​​​ေရွှဥ​​ေဒါင်း​​ရဲ့​​ တသက်တာမှတ်တမ်း​​ထဲမှာ သူငယ်ငယ်က ရုပ်​​ေသး​​ပွဲ ခိုး​​ြကည့​်​လို့​​ အရိုက်ခံရတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေရး​​ထား​​ပါတယ်။ အရိုက်ခံရတာကို မ​​ေမ့​​သလို ြကည့​်​ခဲ့​​တဲ့​​ ရုပ်​​ေသး​​ပွဲကလည်း​​ မ​​ေမ့​​နိုင်​​ေအာင်ကို အ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ ဆိုပဲ။ ရုပ်​​ေသး​​မင်း​​သမီး​​ြကီး​​ ဆရာပု နဲ့​​ မင်း​​သား​​ ကိုဖိုး​​​ေကျာ့​​တို့​​ ပွဲ၊​ အတွဲညီသ​​ေလာက် ပရိသတ်ကလည်း​​ အသည်း​​စွဲပါသတဲ့​​။ ကိုဖိုး​​​ေကျာ့​​က တစင်​​ေထာင်ဖို့​​ ြကိုး​​စား​​​ေနမှန်း​​သိ​​ေတာ့​​ အ​​ေမပုက စင်​​ေပါ်မှာ ​​ေစာင်း​​ချိတ်​​ေထ့​​​ေငါ့​​လို့​​ ဆို​​ေလ့​​ရှိတယ်လို့​​ ​​ေရး​​ထား​​တယ်ဗျ။ ဒီသီချင်း​​ဟာ အဲဒီသီချင်း​​​ေတွထဲက တစ်ပုဒ် ြဖစ်ပံုရပါတယ်။

    အ​​ေမပုဟာ မင်း​​သား​​​ေတွ တ​​ေယာက်ြပီး​​တ​​ေယာက် တင်လိုက်၊​ စင်ခွဲ​​ေထာင်​​ေတာ့​​ အသစ်ထပ်​​ေမွး​​လိုက်နဲ့​​ ​​ေနလာတာ ကိုဖိုး​​​ေကျာ့​​ နဲ့​​​ေတာ့​​ နှစ်ခါြပန် လက်တွဲတာမို့​​ ြပန်​​ေပါင်း​​ထုပ် လို့​​ ဆိုတာပါ။ ကရင်း​​ခုန်ရင်း​​ ဇာတ်ထုတ်ခင်း​​ရင်း​​က​​ေန​​ေတာင် သူ့​​မင်း​​သား​​သူ စိတ်မချလို့​​ ဒီတခါခွဲရင်ြဖင့​်​ ဆဲမှာပဲ​​ေတာ် လို့​​ ရန်​​ေထာင်ပံုကလည်း​​ သ​​ေဘာကျစရာပါ။ အဲဒီရုပ်​​ေသး​​ပွဲက သီချင်း​​​ေတွဟာ ခု​​ေခတ်မှာလို ဓါတ်ြပား​​ တိတ်​​ေခွများ​​မရှိလို့​​ ကာလသား​​များ​​က ပွဲထဲတင် အလွတ်ရ​​ေအာင်ကျက်၊​ ဇာတ်သူဇာတ်သား​​များ​​နဲ့​​ အလွမ်း​​သင့​်​​ေအာင် ​​ေပါင်း​​သင်း​​လို့​​ ရ​​ေအာင်တက်ယူြပီး​​ ညဘက်​​ေရာက်ရင် မယ်ဒလင်​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ အရပ်ထဲလှည့​်​ ဆိုြကတီး​​ြကပါသတဲ့​​။ မိန်း​​မပျို​​ေလး​​များ​​ကလည်း​​ လွှတ်အား​​​ေပး​​ဆိုပဲ။ အဲဒီ​​ေခတ်က မန္တ​​ေလး​​ အက်ဖ်အမ်​​ေပါ့​​​ေနာ်။ သူများ​​မရ​​ေသး​​တဲ့​​ သီချင်း​​အသစ်ကို ဆရာြကီး​​က ရထား​​လို့​​ အထက်တန်း​​​ေကျာင်း​​မှာ မျက်နှာပွင့​်​ရပံုကိုလည်း​​ စား​​ြမံု့​​ြပန်ထား​​ပါ​​ေသး​​တယ်။ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ဟာ ခု​​ေခတ်မှာ တိမ်ြမုတ်သွား​​​ေပမယ့​်​ အဲဒိအခါတုန်း​​က​​ေတာ့​​ အလွန်​​ေရပန်း​​စား​​ခဲ့​​ပံုရပါတယ်။

    ဆရာ ​​ေနဝင်း​​ြမင့​်​ က စကင်္ာပူ မှာ စာ​​ေပ​​ေဟာ​​ေြပာပွဲ လာတုန်း​​ကလည်း​​ ရုပ်​​ေသး​​ပွဲသွား​​တဲ့​​ ​​ေကျး​​လက်လံုမပျိုက​​ေလး​​တစ်​​ေယာက်အ​​ေြကာင်း​​ကို “စံပယ်​​ေခွ ပန်​​ေချဦး​​မ​​ေလ၊​ တဘက်ြပာ ြခံုလိုက်ဦး​​မ​​ေလ..” လို့​​ သံ​​ေနသံထား​​နဲ့​​ ဟဲသွား​​တာလည်း​​ နား​​​ေထာင်လိုက်ရပါတယ်။ ကံြမဲဦး​​​ေအး​​​ေကျာ်​​ေရး​​တဲ့​​ “ရုပ်​​ေသး​​ပွဲသွား​​ရ​​ေအာင်” တဲ့​​။ ဟိုး​​အရင်​​ေခတ်က ရုပ်​​ေသး​​ပွဲ ဆိုတာ ​​ေတာ​​ေရာြမို့​​ပါမကျန်၊​ ဝက်ဝက်ကွဲ အား​​​ေပး​​ခဲ့​​ြကတာ ထင်ရှား​​ပါတယ်။ ဒီက​​ေန့​​​ေခတ်မှာ​​ေတာ့​​ အရုပ်သာကျန်ခဲ့​​ြပီး​​ ပညာ​​ေတွ တိမ်​​ေကာသွား​​လို့​​ သိမီဖတ်မှတ်မိသ​​ေလာက် အစ​​ေဖာ်​​ေပး​​ပါရ​​ေစ။

    တကယ်​​ေတာ့​​ ရုပ်​​ေသး​​ဆိုတာ ဒီ​​ေခတ်မှာ အထူး​​အဆန်း​​မြဖစ်​​ေတာ့​​ဘူး​​လို့​​ ထင်စရာပါ။ သစ်သား​​ရုပ်က​​ေလး​​​ေတွကို ပန်း​​ချီြခယ် အဝတ်ဆင်လို့​​ ြကိုး​​က​​ေလး​​များ​​နဲ့​​ လှုပ်ရှား​​​ေစတဲ့​​ အတတ်​​ေပါ့​​။ အဲဒီအရုပ်က​​ေလး​​​ေတွကို အသက်သွင်း​​ဖို့​​က​​ေတာ့​​ ြမန်မာ့​​သုခုမ သဘင်ပညာရှိမှ ရပါတယ်။ ဒီက​​ေန့​​ ရုပ်ရှင်​​ေတွထဲမှာ မင်း​​သား​​မင်း​​သမီး​​​ေတွ နှာရည်တရွှဲရွှဲ နဲ့​​ မျက်ရည်​​ေပါက်ြကီး​​​ေတွ ဘူး​​သီး​​လံုး​​​ေလာက်ကျ​​ေအာင် ပစ်ခတ်ငို​​ေြကွး​​​ေနတာ​​ေတာင် ပရိသတ်က ပျင်း​​​ေတာင်ပျင်း​​​ေသး​​တယ် ြဖစ်​​ေန​​ေပမယ့​်​ ​​ေရှး​​​ေရှး​​က ရုပ်​​ေသး​​ပွဲ​​ေတွမှာ တ​​ေခါ်​​ေလာက်ကလှမ်း​​ြကည့​်​ြပီး​​ အဲဒီအရုပ်က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေြခလှုပ် လက်လှုပ်ယံုနဲ့​​ ပရိသတ် မျက်ရည်မဆည်နိုင်တာ ​​ေရှး​​ကလူ​​ေတွ ထံုလွန်း​​လို့​​မဟုတ်ပါဘူး​​။ တချိန်လံုး​​ ဝတ်စား​​​ေြပး​​လွှား​​ သီချင်း​​​ေတွဆို​​ေနရင်း​​က အိမ်ြပန်​​ေရာက်၊​ ​​ေမ​​ေမ့​​မှာ နှလံုး​​​ေရာဂါ​​ေြကာင့​်​ ကိုယ်တို့​​​ေဝး​​​ေစ မိုင်​​ေပါင်း​​ကု​​ေဋ ဆိုြပီး​​ ​​ေကာက်ကာငင်ကာ လွမ်း​​ခိုင်း​​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွက ထံုတာပါ။

    တကယ်​​ေတာ့​​ ရုပ်​​ေသး​​ဆရာ​​ေတွက အန်တွန်ချက်ဗ်​​ေကာ့​​ြကီး​​​ေြပာတဲ့​​ ​​ေသနတ်ြပထား​​ရင် ပစ်ရတယ် ဆိုတဲ့​​သ​​ေဘာကို သူ့​​အရင် အနှစ်တရာ​​ေကျာ်​​ေလာက်ကတည်း​​က သ​​ေဘာ​​ေပါက်ြကပါတယ်။ ကိုယ်လိုချင်တဲ့​​ ဇာတ်ရှိန်ကို ​​ေရာက်ဖို့​​ ​​ေစာ​​ေစာကတည်း​​က အိုင်က​​ေလး​​ ကျင်း​​က​​ေလး​​ယက်ြပီး​​ သယ်လာတာပါ။ ဒါမှ ြကည့​်​ရင်း​​ြကည့​်​ရင်း​​ အသက်ဝင်လာမှာ​​ေပါ့​​။ ထိလပ်နဲ့​​ ပိုး​​ြဖူဇာတ်ကို က​​ေတာ့​​ မပိုး​​ြဖူရဲ့​​ဗိုက်ကို ဓား​​နဲ့​​ ဟက်တက်ခွဲလိုက်တာ အူ​​ေတွ အ​​ေခွလိုက်ထွက်ကျလာတယ်ဆို ြပတဲ့​​အခါ အရုပ်က​​ေလး​​​ေတွမှန်း​​ ​​ေမ့​​သွား​​ြပီး​​ အသည်း​​ယား​​လွန်း​​လို့​​ မြကည့​်​ရဲပါဘူး​​တဲ့​​။ ရုပ်ရှင်မှာလို ဓါတ်ပံုလှည့​်​စား​​မှုနဲ့​​ ြပတာမဟုတ်ပဲ ဆို ငို ​​ေြပာ ပညာနဲ့​​ ပရိသတ်ကို ခံစား​​ရ​​ေအာင် လိပ်ြပာသွင်း​​တာပါ။ လူ့​​စိတ် လူ့​​သ​​ေဘာကိုလည်း​​ ​​ေနာ​​ေကျ​​ေနမှ ။ ဖိုး​​​ေထာင် ဝါနုဇာတ် ထဲမှာ ကရင်​​ေမာင်နှမ မင်း​​သား​​​ေလး​​ကို ​​ေချာက်ထဲကဆွဲတင်ြကတဲ့​​အခါ “ပါပလား​​​ေဟ့​​ ဖိုး​​​ေထာင်​​ေရ့​​.” “မပါ​​ေသး​​ဘူး​​ဝါနု​​ေရ့​​..” နဲ့​​ဆွဲတင်​​ေနြကရင်း​​ လူပျက်ဖိုး​​​ေထာင်က ​​ေမာ​​ေမာနဲ့​​ နှမကို လှမ်း​​အြကည့​်​၊​ ဘယ်ပါမလဲ ဝါနုက ဆွဲမှ မဆွဲတာ။ မင်း​​သား​​​ေလး​​ ​​ေချာလွန်း​​လို့​​ နွယ်ြကိုး​​​ေဘး​​ချြပီး​​ ​​ေငး​​​ေနတာကိုး​​။

    ကရင်သံ​​ေလး​​ဝဲဝဲနဲ့​​ ဖိုး​​​ေထာင်ရဲ့​​ အဆဲဟာ ပရိသတ်ကို ပတ်တုတ်မရ​​ေအာင် ပွဲကျ​​ေစပါသတဲ့​​။ ကိုယ်တိုင် မြကည့​်​ဖူး​​​ေပမယ့​်​ အ​​ေမြကီး​​ လူထု​​ေဒါ်အမာ ရဲ့​​ စာ​​ေတွထဲမှာ ဖတ်ရတာ​​ေပါ့​​။ အရုပ်က​​ေလး​​​ေတွ​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​ရယ်ရင်ရယ်​​ေအာင် သူတို့​​ငိုရင် ငို​​ေအာင် ဖန်တီး​​တာက ရုပ်​​ေသး​​မင်း​​သား​​ မင်း​​သမီး​​များ​​ရဲ့​​ ပညာပါ။ သုခုမမိခင်ြကီး​​ အ​​ေမ​​ေထွး​​​ေတာင်မှ ရုပ်​​ေသး​​မင်း​​သမီး​​ ဆရာပု ရဲ့​​ တပည့​်​ ြဖစ်ခဲ့​​ပါသတဲ့​​။ ဒီက​​ေန့​​သဘင်ပညာဟာ ရုပ်​​ေသး​​က ြမစ်ဖျား​​ခံတယ်ဆို မမှား​​​ေလာက်ပါဘူး​​။ ခု​​ေတာ့​​ ​​ေကျာက်စာဖတ် ဇာတ်​​ေြကာင်း​​​ေဖာ်သလို မှန်း​​ြကည့​်​ြကတာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။

    ဒီသီချင်း​​ထဲက​​ေန ရုပ်​​ေသး​​ပညာကို အကဲခတ််လို့​​ ရနိုင်တာက​​ေတာ့​​ စာသား​​အသံုး​​အနှံုး​​ စကား​​အလကင်္ာြကွယ်ဝပံုပါ။ ဆရာြငိမ်း​​​ေရး​​တဲ့​​ မန်ဒါလီ ထဲကလို အသစ်ရှာတဲ့​​​ေယာကင်္ျား​​ကို ခနဲ့​​ပံုဟာ ဒီသီချင်း​​နဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​အရာတူပါတယ်။ ဒီသီချင်း​​​ေရး​​တာက​​ေတာ့​​ နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ဆရာတင် ပါတဲ့​​။ သူတို့​​နှစ်​​ေယာက်က ြမို့​​မမှာ အတူ​​ေရး​​ခဲ့​​ြကတဲ့​​ သူငယ်ချင်း​​​ေတွဆို​​ေတာ့​​ တ​​ေလသံတည်း​​ ထွက်သ​​ေပါ့​​​ေလ။ အထူး​​သြဖင့​်​ ခုရက်ပိုင်း​​အတွင်း​​မှာ ဒီသီချင်း​​စာသား​​​ေတွ နား​​ထဲ ခနခန ​​ေရာက်လာတာက​​ေတာ့​​ သီချင်း​​နား​​​ေထာင်မိရင် ​​ေြပာစရာ မလို​​ေအာင် သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​မှာပါ။ ​​ေနာက်လူ​​ေတွ နား​​မလည်မှာစိုး​​လို့​​ ရှင်း​​ြပစရာက​​ေတာ့​​ ​​ေစတိယမင်း​​ အ​​ေြကာင်း​​​ေပါ့​​။ ​​ေစတိယမင်း​​ဆိုတာ ဘဒ္ဒကမ္ဘာမှာ ပထမဦး​​ဆံုး​​ မုသား​​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​မင်း​​ပါတဲ့​​။ သူတို့​​​ေခတ် ကမ္ဘာဦး​​လူ့​​သက်တမ်း​​က နှစ်​​ေပါင်း​​ ​​ေသာင်း​​ချီရှည်ြကာြပီး​​ ြဗဟ္မာ့​​ြပည်က စု​​ေတစမို့​​ ဈာန်အဟုန်နဲ့​​​ေနြကပါသတဲ့​​။ ငါး​​ပါး​​သီလကျိုး​​​ေပါက်ြခင်း​​လည်း​​ မရှိခဲ့​​ပါဘူး​​တဲ့​​။

    သူ့​​လက်ထက်မှာ​​ေတာ့​​ မုသား​​သစ္စာ ကျိန်ဆိုခဲ့​​တာမို့​​ ချက်ချင်း​​လက်ငင်း​​ ဈာန်​​ေလျှာ​​ေြမြမိုရရှာတယ် လို့​​ ဆိုပါတယ်။ မယံု​​ေတာ့​​လည်း​​ ပံုြပင်မှတ်​​ေပါ့​​ကွယ်။ အိုဘား​​မား​​​ေတာင် ဒီပညတ်ချက်သိက္ခာပုဒ််​​ေတာ့​​ ​​ေသချာ​​ေပါက် အာပတ်​​ေြဖရမှာ။ တို့​​ဆီကလူ​​ေတွက ဘာသား​​နဲ့​​ထုထား​​တာလိုက်လို့​​​ေနာ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​​ေလ တခါတခါ​​ေတာ့​​ “သူများ​​မြကိုက်တာ မုသား​​မစိုက်နဲ့​​ သူ့​​ဘုရား​​က ရိုက်လိမ့​်​မယ် ကျုပ်အ​​ေပါ် လိမ်ြပန်​​ေသာ်..” ဆိုရတာက​​ေတာ့​​ အ​​ေတာ်ဆိုလို့​​ ​​ေကာင်း​​လှသကွယ်။ ဆိုြကည့​်​ပါလား​​။ ြကား​​​ေတာ့​​ မြကား​​​ေစနဲ့​​​ေပါ့​​။

    (သား​​ြကီး​​ မယား​​ြကီး​​ ပစ်တဲ့​​လူ​​ေတွဟာ​​ေလ ဝမ်း​​ဘဲ ဟသင်္ာ ပမာအစစ်လိုပ ခဏပန်း​​က​​ေလး​​​ေတာ့​​ အ​​ေနအထိုင် သစ်ြကလိမ့​်​မယ်။ ​​ေရအိုင်ပစ်လို့​​ ြမစ်ကို ရှာြက​​ေသာ်) ၂ ။ (​​ေသာင်ယံမှာ ​​ေပါင်း​​ကာစ နှစ်​​ေဖာ် အ​​ေတာင်ပံဟာ ​​ေညာင်း​​ရှာြကမ​​ေတာ်) ၂ ။ ရှစ်နှစ်​​ေကျာ် ပစ်ကာထား​​ သနား​​ြကတဲ့​​ သူတကာ ခင်ပုအ​​ေပါ်။ ဘုရား​​အနီး​​မှာ တရား​​ပုတီး​​နဲ့​​ အများ​​ြကီး​​ပဲ လင်ကို​​ေမျှာ်။ သ​​ေြပညို​​ေနာ် မဂင်္လာပန်း​​ရယ်နဲ့​​ သ​​ေြပညို​​ေနာ် ရန်ဘယာ​​ေတွလည်း​​ မသန်း​​ရ​​ေအာင် က​​ေလရာ စိတ်ကမှန်း​​ ကျန်း​​ကျန်း​​မာမာရှိပါ​​ေစ​​ေတာ်။ ကန်​​ေတာ့​​ပါ​​ေသာ် ​​ေကျာ့​​ဆရာအ​​ေမာ် တကယ်သူ့​​ဇာတာ ​​ေကာင်း​​ပါြပီ​​ေနာ် မယ်ပုြမာအ​​ေဟာင်း​​နဲ့​​ ြပန်​​ေပါင်း​​ထုပ်ရြပန်ပါြပီ​​ေတာ်။

    (မယံုဘူး​​​ေနာ် မယံုနိုင်ပါဘူး​​​ေတာ် ဂုဏ်ထူး​​အ​​ေကျာ်မို့​​ မယံုနိုင်ပါဘူး​​​ေတာ်) ၂ ။ ​​ေစတိယမင်း​​ကဲ့​​သို့​​ လက်ငင်း​​ ကျိန်စာ​​ေနာ် သူများ​​မြကိုက်တာ မုသား​​မစိုက်နဲ့​​ သူ့​​ဘုရား​​ကရိုက်လိမ့​်​မယ် ကျွန်မအ​​ေပါ်လိမ်ြပန်​​ေသာ်။

    (ြပည်ရွာ အကဲတင် အတည်ပါပဲရှင် ဒီတခါ ခွဲရင်ြဖင့​်​ ဆဲမှာပဲ​​ေတာ်) ၂ ။ လင်အ​​ေကျာ်အ​​ေကျာ် ​​ေကျာ့​​​ေကျာ့​​အ​​ေပါ် စိတ်နာလွန်း​​လို့​​ ြကာပါြပီ​​ေတာ်၊​ ​​ေပျာ်ချင်ရာ ​​ေပျာ်ပါး​​ကာ ​​ေမာ်ြကွား​​တာ၊​ မယား​​​ေတွများ​​လို့​​ မခံချင်​​ေပါင်​​ေတာ်၊​ ခုကျ​​ေတာ့​​မှ တကယ်​​ေကာင်း​​စွာ ငယ်​​ေပါင်း​​မယား​​မို့​​ ​​ေပါင်း​​ရြပန်​​ေသာ် ကိုယ်လင် ကိုယ်မယား​​ အား​​ထား​​ကာလျှင် ​​ေနာက်​​ေပါ်​​ေလး​​​ေတွ ဘယ်လို​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ လက်သစ်က​​ေလး​​​ေတွ ဘယ်လို​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ လက်​​ေဟာင်း​​နဲ့​​သာ အများ​​ြကီး​​ ကွာတယ် ​​ေတာ်။ နား​​​ေထာင် ​​ေနာ် နန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​ကဆရာတင် စီ​​ေရး​​သ​​ေနာ်။

    (မယံုဘူး​​​ေနာ် မယံုနိုင်ပါဘူး​​​ေတာ် ဂုဏ်ထူး​​အ​​ေကျာ်မို့​​ မယံုနိုင်ပါဘူး​​​ေတာ်) ၂ ။ ​​ေစတိယမင်း​​ကဲ့​​သို့​​ လက်ငင်း​​ ကျိန်စာ​​ေနာ် သူများ​​မြကိုက်တာ မုသား​​မစိုက်နဲ့​​ သူ့​​ဘုရား​​ကရိုက်လိမ့​်​မယ် ကျွန်မအ​​ေပါ်လိမ်ြပန်​​ေသာ်။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.