ဆရာြကီးေရွှဥေဒါင်းရဲ့ တသက်တာမှတ်တမ်းထဲမှာ သူငယ်ငယ်က ရုပ်ေသးပွဲ ခိုးြကည့်လို့ အရိုက်ခံရတဲ့အေြကာင်း ေရးထားပါတယ်။ အရိုက်ခံရတာကို မေမ့သလို ြကည့်ခဲ့တဲ့ ရုပ်ေသးပွဲကလည်း မေမ့နိုင်ေအာင်ကို အေတာ်ေကာင်း ဆိုပဲ။ ရုပ်ေသးမင်းသမီးြကီး ဆရာပု နဲ့ မင်းသား ကိုဖိုးေကျာ့တို့ ပွဲ၊ အတွဲညီသေလာက် ပရိသတ်ကလည်း အသည်းစွဲပါသတဲ့။ ကိုဖိုးေကျာ့က တစင်ေထာင်ဖို့ ြကိုးစားေနမှန်းသိေတာ့ အေမပုက စင်ေပါ်မှာ ေစာင်းချိတ်ေထ့ေငါ့လို့ ဆိုေလ့ရှိတယ်လို့ ေရးထားတယ်ဗျ။ ဒီသီချင်းဟာ အဲဒီသီချင်းေတွထဲက တစ်ပုဒ် ြဖစ်ပံုရပါတယ်။
အေမပုဟာ မင်းသားေတွ တေယာက်ြပီးတေယာက် တင်လိုက်၊ စင်ခွဲေထာင်ေတာ့ အသစ်ထပ်ေမွးလိုက်နဲ့ ေနလာတာ ကိုဖိုးေကျာ့ နဲ့ေတာ့ နှစ်ခါြပန် လက်တွဲတာမို့ ြပန်ေပါင်းထုပ် လို့ ဆိုတာပါ။ ကရင်းခုန်ရင်း ဇာတ်ထုတ်ခင်းရင်းကေနေတာင် သူ့မင်းသားသူ စိတ်မချလို့ ဒီတခါခွဲရင်ြဖင့် ဆဲမှာပဲေတာ် လို့ ရန်ေထာင်ပံုကလည်း သေဘာကျစရာပါ။ အဲဒီရုပ်ေသးပွဲက သီချင်းေတွဟာ ခုေခတ်မှာလို ဓါတ်ြပား တိတ်ေခွများမရှိလို့ ကာလသားများက ပွဲထဲတင် အလွတ်ရေအာင်ကျက်၊ ဇာတ်သူဇာတ်သားများနဲ့ အလွမ်းသင့်ေအာင် ေပါင်းသင်းလို့ ရေအာင်တက်ယူြပီး ညဘက်ေရာက်ရင် မယ်ဒလင်ေလးေတွနဲ့ အရပ်ထဲလှည့် ဆိုြကတီးြကပါသတဲ့။ မိန်းမပျိုေလးများကလည်း လွှတ်အားေပးဆိုပဲ။ အဲဒီေခတ်က မန္တေလး အက်ဖ်အမ်ေပါ့ေနာ်။ သူများမရေသးတဲ့ သီချင်းအသစ်ကို ဆရာြကီးက ရထားလို့ အထက်တန်းေကျာင်းမှာ မျက်နှာပွင့်ရပံုကိုလည်း စားြမံု့ြပန်ထားပါေသးတယ်။ ဒီသီချင်းကေလးဟာ ခုေခတ်မှာ တိမ်ြမုတ်သွားေပမယ့် အဲဒိအခါတုန်းကေတာ့ အလွန်ေရပန်းစားခဲ့ပံုရပါတယ်။
ဆရာ ေနဝင်းြမင့် က စကင်္ာပူ မှာ စာေပေဟာေြပာပွဲ လာတုန်းကလည်း ရုပ်ေသးပွဲသွားတဲ့ ေကျးလက်လံုမပျိုကေလးတစ်ေယာက်အေြကာင်းကို “စံပယ်ေခွ ပန်ေချဦးမေလ၊ တဘက်ြပာ ြခံုလိုက်ဦးမေလ..” လို့ သံေနသံထားနဲ့ ဟဲသွားတာလည်း နားေထာင်လိုက်ရပါတယ်။ ကံြမဲဦးေအးေကျာ်ေရးတဲ့ “ရုပ်ေသးပွဲသွားရေအာင်” တဲ့။ ဟိုးအရင်ေခတ်က ရုပ်ေသးပွဲ ဆိုတာ ေတာေရာြမို့ပါမကျန်၊ ဝက်ဝက်ကွဲ အားေပးခဲ့ြကတာ ထင်ရှားပါတယ်။ ဒီကေန့ေခတ်မှာေတာ့ အရုပ်သာကျန်ခဲ့ြပီး ပညာေတွ တိမ်ေကာသွားလို့ သိမီဖတ်မှတ်မိသေလာက် အစေဖာ်ေပးပါရေစ။
တကယ်ေတာ့ ရုပ်ေသးဆိုတာ ဒီေခတ်မှာ အထူးအဆန်းမြဖစ်ေတာ့ဘူးလို့ ထင်စရာပါ။ သစ်သားရုပ်ကေလးေတွကို ပန်းချီြခယ် အဝတ်ဆင်လို့ ြကိုးကေလးများနဲ့ လှုပ်ရှားေစတဲ့ အတတ်ေပါ့။ အဲဒီအရုပ်ကေလးေတွကို အသက်သွင်းဖို့ကေတာ့ ြမန်မာ့သုခုမ သဘင်ပညာရှိမှ ရပါတယ်။ ဒီကေန့ ရုပ်ရှင်ေတွထဲမှာ မင်းသားမင်းသမီးေတွ နှာရည်တရွှဲရွှဲ နဲ့ မျက်ရည်ေပါက်ြကီးေတွ ဘူးသီးလံုးေလာက်ကျေအာင် ပစ်ခတ်ငိုေြကွးေနတာေတာင် ပရိသတ်က ပျင်းေတာင်ပျင်းေသးတယ် ြဖစ်ေနေပမယ့် ေရှးေရှးက ရုပ်ေသးပွဲေတွမှာ တေခါ်ေလာက်ကလှမ်းြကည့်ြပီး အဲဒီအရုပ်ကေလးေတွ ေြခလှုပ် လက်လှုပ်ယံုနဲ့ ပရိသတ် မျက်ရည်မဆည်နိုင်တာ ေရှးကလူေတွ ထံုလွန်းလို့မဟုတ်ပါဘူး။ တချိန်လံုး ဝတ်စားေြပးလွှား သီချင်းေတွဆိုေနရင်းက အိမ်ြပန်ေရာက်၊ ေမေမ့မှာ နှလံုးေရာဂါေြကာင့် ကိုယ်တို့ေဝးေစ မိုင်ေပါင်းကုေဋ ဆိုြပီး ေကာက်ကာငင်ကာ လွမ်းခိုင်းေနတဲ့သူေတွက ထံုတာပါ။
တကယ်ေတာ့ ရုပ်ေသးဆရာေတွက အန်တွန်ချက်ဗ်ေကာ့ြကီးေြပာတဲ့ ေသနတ်ြပထားရင် ပစ်ရတယ် ဆိုတဲ့သေဘာကို သူ့အရင် အနှစ်တရာေကျာ်ေလာက်ကတည်းက သေဘာေပါက်ြကပါတယ်။ ကိုယ်လိုချင်တဲ့ ဇာတ်ရှိန်ကို ေရာက်ဖို့ ေစာေစာကတည်းက အိုင်ကေလး ကျင်းကေလးယက်ြပီး သယ်လာတာပါ။ ဒါမှ ြကည့်ရင်းြကည့်ရင်း အသက်ဝင်လာမှာေပါ့။ ထိလပ်နဲ့ ပိုးြဖူဇာတ်ကို ကေတာ့ မပိုးြဖူရဲ့ဗိုက်ကို ဓားနဲ့ ဟက်တက်ခွဲလိုက်တာ အူေတွ အေခွလိုက်ထွက်ကျလာတယ်ဆို ြပတဲ့အခါ အရုပ်ကေလးေတွမှန်း ေမ့သွားြပီး အသည်းယားလွန်းလို့ မြကည့်ရဲပါဘူးတဲ့။ ရုပ်ရှင်မှာလို ဓါတ်ပံုလှည့်စားမှုနဲ့ ြပတာမဟုတ်ပဲ ဆို ငို ေြပာ ပညာနဲ့ ပရိသတ်ကို ခံစားရေအာင် လိပ်ြပာသွင်းတာပါ။ လူ့စိတ် လူ့သေဘာကိုလည်း ေနာေကျေနမှ ။ ဖိုးေထာင် ဝါနုဇာတ် ထဲမှာ ကရင်ေမာင်နှမ မင်းသားေလးကို ေချာက်ထဲကဆွဲတင်ြကတဲ့အခါ “ပါပလားေဟ့ ဖိုးေထာင်ေရ့.” “မပါေသးဘူးဝါနုေရ့..” နဲ့ဆွဲတင်ေနြကရင်း လူပျက်ဖိုးေထာင်က ေမာေမာနဲ့ နှမကို လှမ်းအြကည့်၊ ဘယ်ပါမလဲ ဝါနုက ဆွဲမှ မဆွဲတာ။ မင်းသားေလး ေချာလွန်းလို့ နွယ်ြကိုးေဘးချြပီး ေငးေနတာကိုး။
ကရင်သံေလးဝဲဝဲနဲ့ ဖိုးေထာင်ရဲ့ အဆဲဟာ ပရိသတ်ကို ပတ်တုတ်မရေအာင် ပွဲကျေစပါသတဲ့။ ကိုယ်တိုင် မြကည့်ဖူးေပမယ့် အေမြကီး လူထုေဒါ်အမာ ရဲ့ စာေတွထဲမှာ ဖတ်ရတာေပါ့။ အရုပ်ကေလးေတွေပမယ့် သူတို့ရယ်ရင်ရယ်ေအာင် သူတို့ငိုရင် ငိုေအာင် ဖန်တီးတာက ရုပ်ေသးမင်းသား မင်းသမီးများရဲ့ ပညာပါ။ သုခုမမိခင်ြကီး အေမေထွးေတာင်မှ ရုပ်ေသးမင်းသမီး ဆရာပု ရဲ့ တပည့် ြဖစ်ခဲ့ပါသတဲ့။ ဒီကေန့သဘင်ပညာဟာ ရုပ်ေသးက ြမစ်ဖျားခံတယ်ဆို မမှားေလာက်ပါဘူး။ ခုေတာ့ ေကျာက်စာဖတ် ဇာတ်ေြကာင်းေဖာ်သလို မှန်းြကည့်ြကတာေပါ့ေနာ်။
ဒီသီချင်းထဲကေန ရုပ်ေသးပညာကို အကဲခတ််လို့ ရနိုင်တာကေတာ့ စာသားအသံုးအနှံုး စကားအလကင်္ာြကွယ်ဝပံုပါ။ ဆရာြငိမ်းေရးတဲ့ မန်ဒါလီ ထဲကလို အသစ်ရှာတဲ့ေယာကင်္ျားကို ခနဲ့ပံုဟာ ဒီသီချင်းနဲ့ အေြကာင်းအရာတူပါတယ်။ ဒီသီချင်းေရးတာကေတာ့ နန်းေတာ်ေရှ့ဆရာတင် ပါတဲ့။ သူတို့နှစ်ေယာက်က ြမို့မမှာ အတူေရးခဲ့ြကတဲ့ သူငယ်ချင်းေတွဆိုေတာ့ တေလသံတည်း ထွက်သေပါ့ေလ။ အထူးသြဖင့် ခုရက်ပိုင်းအတွင်းမှာ ဒီသီချင်းစာသားေတွ နားထဲ ခနခန ေရာက်လာတာကေတာ့ သီချင်းနားေထာင်မိရင် ေြပာစရာ မလိုေအာင် သေဘာေပါက်သွားမှာပါ။ ေနာက်လူေတွ နားမလည်မှာစိုးလို့ ရှင်းြပစရာကေတာ့ ေစတိယမင်း အေြကာင်းေပါ့။ ေစတိယမင်းဆိုတာ ဘဒ္ဒကမ္ဘာမှာ ပထမဦးဆံုး မုသားေြပာခဲ့တဲ့မင်းပါတဲ့။ သူတို့ေခတ် ကမ္ဘာဦးလူ့သက်တမ်းက နှစ်ေပါင်း ေသာင်းချီရှည်ြကာြပီး ြဗဟ္မာ့ြပည်က စုေတစမို့ ဈာန်အဟုန်နဲ့ေနြကပါသတဲ့။ ငါးပါးသီလကျိုးေပါက်ြခင်းလည်း မရှိခဲ့ပါဘူးတဲ့။
သူ့လက်ထက်မှာေတာ့ မုသားသစ္စာ ကျိန်ဆိုခဲ့တာမို့ ချက်ချင်းလက်ငင်း ဈာန်ေလျှာေြမြမိုရရှာတယ် လို့ ဆိုပါတယ်။ မယံုေတာ့လည်း ပံုြပင်မှတ်ေပါ့ကွယ်။ အိုဘားမားေတာင် ဒီပညတ်ချက်သိက္ခာပုဒ််ေတာ့ ေသချာေပါက် အာပတ်ေြဖရမှာ။ တို့ဆီကလူေတွက ဘာသားနဲ့ထုထားတာလိုက်လို့ေနာ်။ ဒါေပမယ့်ေလ တခါတခါေတာ့ “သူများမြကိုက်တာ မုသားမစိုက်နဲ့ သူ့ဘုရားက ရိုက်လိမ့်မယ် ကျုပ်အေပါ် လိမ်ြပန်ေသာ်..” ဆိုရတာကေတာ့ အေတာ်ဆိုလို့ ေကာင်းလှသကွယ်။ ဆိုြကည့်ပါလား။ ြကားေတာ့ မြကားေစနဲ့ေပါ့။
(သားြကီး မယားြကီး ပစ်တဲ့လူေတွဟာေလ ဝမ်းဘဲ ဟသင်္ာ ပမာအစစ်လိုပ ခဏပန်းကေလးေတာ့ အေနအထိုင် သစ်ြကလိမ့်မယ်။ ေရအိုင်ပစ်လို့ ြမစ်ကို ရှာြကေသာ်) ၂ ။ (ေသာင်ယံမှာ ေပါင်းကာစ နှစ်ေဖာ် အေတာင်ပံဟာ ေညာင်းရှာြကမေတာ်) ၂ ။ ရှစ်နှစ်ေကျာ် ပစ်ကာထား သနားြကတဲ့ သူတကာ ခင်ပုအေပါ်။ ဘုရားအနီးမှာ တရားပုတီးနဲ့ အများြကီးပဲ လင်ကိုေမျှာ်။ သေြပညိုေနာ် မဂင်္လာပန်းရယ်နဲ့ သေြပညိုေနာ် ရန်ဘယာေတွလည်း မသန်းရေအာင် ကေလရာ စိတ်ကမှန်း ကျန်းကျန်းမာမာရှိပါေစေတာ်။ ကန်ေတာ့ပါေသာ် ေကျာ့ဆရာအေမာ် တကယ်သူ့ဇာတာ ေကာင်းပါြပီေနာ် မယ်ပုြမာအေဟာင်းနဲ့ ြပန်ေပါင်းထုပ်ရြပန်ပါြပီေတာ်။
(မယံုဘူးေနာ် မယံုနိုင်ပါဘူးေတာ် ဂုဏ်ထူးအေကျာ်မို့ မယံုနိုင်ပါဘူးေတာ်) ၂ ။ ေစတိယမင်းကဲ့သို့ လက်ငင်း ကျိန်စာေနာ် သူများမြကိုက်တာ မုသားမစိုက်နဲ့ သူ့ဘုရားကရိုက်လိမ့်မယ် ကျွန်မအေပါ်လိမ်ြပန်ေသာ်။
(ြပည်ရွာ အကဲတင် အတည်ပါပဲရှင် ဒီတခါ ခွဲရင်ြဖင့် ဆဲမှာပဲေတာ်) ၂ ။ လင်အေကျာ်အေကျာ် ေကျာ့ေကျာ့အေပါ် စိတ်နာလွန်းလို့ ြကာပါြပီေတာ်၊ ေပျာ်ချင်ရာ ေပျာ်ပါးကာ ေမာ်ြကွားတာ၊ မယားေတွများလို့ မခံချင်ေပါင်ေတာ်၊ ခုကျေတာ့မှ တကယ်ေကာင်းစွာ ငယ်ေပါင်းမယားမို့ ေပါင်းရြပန်ေသာ် ကိုယ်လင် ကိုယ်မယား အားထားကာလျှင် ေနာက်ေပါ်ေလးေတွ ဘယ်လိုေကာင်းေကာင်း လက်သစ်ကေလးေတွ ဘယ်လိုေကာင်းေကာင်း လက်ေဟာင်းနဲ့သာ အများြကီး ကွာတယ် ေတာ်။ နားေထာင် ေနာ် နန်းေတာ်ေရှ့ကဆရာတင် စီေရးသေနာ်။
(မယံုဘူးေနာ် မယံုနိုင်ပါဘူးေတာ် ဂုဏ်ထူးအေကျာ်မို့ မယံုနိုင်ပါဘူးေတာ်) ၂ ။ ေစတိယမင်းကဲ့သို့ လက်ငင်း ကျိန်စာေနာ် သူများမြကိုက်တာ မုသားမစိုက်နဲ့ သူ့ဘုရားကရိုက်လိမ့်မယ် ကျွန်မအေပါ်လိမ်ြပန်ေသာ်။
အေမပုဟာ မင်းသားေတွ တေယာက်ြပီးတေယာက် တင်လိုက်၊ စင်ခွဲေထာင်ေတာ့ အသစ်ထပ်ေမွးလိုက်နဲ့ ေနလာတာ ကိုဖိုးေကျာ့ နဲ့ေတာ့ နှစ်ခါြပန် လက်တွဲတာမို့ ြပန်ေပါင်းထုပ် လို့ ဆိုတာပါ။ ကရင်းခုန်ရင်း ဇာတ်ထုတ်ခင်းရင်းကေနေတာင် သူ့မင်းသားသူ စိတ်မချလို့ ဒီတခါခွဲရင်ြဖင့် ဆဲမှာပဲေတာ် လို့ ရန်ေထာင်ပံုကလည်း သေဘာကျစရာပါ။ အဲဒီရုပ်ေသးပွဲက သီချင်းေတွဟာ ခုေခတ်မှာလို ဓါတ်ြပား တိတ်ေခွများမရှိလို့ ကာလသားများက ပွဲထဲတင် အလွတ်ရေအာင်ကျက်၊ ဇာတ်သူဇာတ်သားများနဲ့ အလွမ်းသင့်ေအာင် ေပါင်းသင်းလို့ ရေအာင်တက်ယူြပီး ညဘက်ေရာက်ရင် မယ်ဒလင်ေလးေတွနဲ့ အရပ်ထဲလှည့် ဆိုြကတီးြကပါသတဲ့။ မိန်းမပျိုေလးများကလည်း လွှတ်အားေပးဆိုပဲ။ အဲဒီေခတ်က မန္တေလး အက်ဖ်အမ်ေပါ့ေနာ်။ သူများမရေသးတဲ့ သီချင်းအသစ်ကို ဆရာြကီးက ရထားလို့ အထက်တန်းေကျာင်းမှာ မျက်နှာပွင့်ရပံုကိုလည်း စားြမံု့ြပန်ထားပါေသးတယ်။ ဒီသီချင်းကေလးဟာ ခုေခတ်မှာ တိမ်ြမုတ်သွားေပမယ့် အဲဒိအခါတုန်းကေတာ့ အလွန်ေရပန်းစားခဲ့ပံုရပါတယ်။
ဆရာ ေနဝင်းြမင့် က စကင်္ာပူ မှာ စာေပေဟာေြပာပွဲ လာတုန်းကလည်း ရုပ်ေသးပွဲသွားတဲ့ ေကျးလက်လံုမပျိုကေလးတစ်ေယာက်အေြကာင်းကို “စံပယ်ေခွ ပန်ေချဦးမေလ၊ တဘက်ြပာ ြခံုလိုက်ဦးမေလ..” လို့ သံေနသံထားနဲ့ ဟဲသွားတာလည်း နားေထာင်လိုက်ရပါတယ်။ ကံြမဲဦးေအးေကျာ်ေရးတဲ့ “ရုပ်ေသးပွဲသွားရေအာင်” တဲ့။ ဟိုးအရင်ေခတ်က ရုပ်ေသးပွဲ ဆိုတာ ေတာေရာြမို့ပါမကျန်၊ ဝက်ဝက်ကွဲ အားေပးခဲ့ြကတာ ထင်ရှားပါတယ်။ ဒီကေန့ေခတ်မှာေတာ့ အရုပ်သာကျန်ခဲ့ြပီး ပညာေတွ တိမ်ေကာသွားလို့ သိမီဖတ်မှတ်မိသေလာက် အစေဖာ်ေပးပါရေစ။
တကယ်ေတာ့ ရုပ်ေသးဆိုတာ ဒီေခတ်မှာ အထူးအဆန်းမြဖစ်ေတာ့ဘူးလို့ ထင်စရာပါ။ သစ်သားရုပ်ကေလးေတွကို ပန်းချီြခယ် အဝတ်ဆင်လို့ ြကိုးကေလးများနဲ့ လှုပ်ရှားေစတဲ့ အတတ်ေပါ့။ အဲဒီအရုပ်ကေလးေတွကို အသက်သွင်းဖို့ကေတာ့ ြမန်မာ့သုခုမ သဘင်ပညာရှိမှ ရပါတယ်။ ဒီကေန့ ရုပ်ရှင်ေတွထဲမှာ မင်းသားမင်းသမီးေတွ နှာရည်တရွှဲရွှဲ နဲ့ မျက်ရည်ေပါက်ြကီးေတွ ဘူးသီးလံုးေလာက်ကျေအာင် ပစ်ခတ်ငိုေြကွးေနတာေတာင် ပရိသတ်က ပျင်းေတာင်ပျင်းေသးတယ် ြဖစ်ေနေပမယ့် ေရှးေရှးက ရုပ်ေသးပွဲေတွမှာ တေခါ်ေလာက်ကလှမ်းြကည့်ြပီး အဲဒီအရုပ်ကေလးေတွ ေြခလှုပ် လက်လှုပ်ယံုနဲ့ ပရိသတ် မျက်ရည်မဆည်နိုင်တာ ေရှးကလူေတွ ထံုလွန်းလို့မဟုတ်ပါဘူး။ တချိန်လံုး ဝတ်စားေြပးလွှား သီချင်းေတွဆိုေနရင်းက အိမ်ြပန်ေရာက်၊ ေမေမ့မှာ နှလံုးေရာဂါေြကာင့် ကိုယ်တို့ေဝးေစ မိုင်ေပါင်းကုေဋ ဆိုြပီး ေကာက်ကာငင်ကာ လွမ်းခိုင်းေနတဲ့သူေတွက ထံုတာပါ။
တကယ်ေတာ့ ရုပ်ေသးဆရာေတွက အန်တွန်ချက်ဗ်ေကာ့ြကီးေြပာတဲ့ ေသနတ်ြပထားရင် ပစ်ရတယ် ဆိုတဲ့သေဘာကို သူ့အရင် အနှစ်တရာေကျာ်ေလာက်ကတည်းက သေဘာေပါက်ြကပါတယ်။ ကိုယ်လိုချင်တဲ့ ဇာတ်ရှိန်ကို ေရာက်ဖို့ ေစာေစာကတည်းက အိုင်ကေလး ကျင်းကေလးယက်ြပီး သယ်လာတာပါ။ ဒါမှ ြကည့်ရင်းြကည့်ရင်း အသက်ဝင်လာမှာေပါ့။ ထိလပ်နဲ့ ပိုးြဖူဇာတ်ကို ကေတာ့ မပိုးြဖူရဲ့ဗိုက်ကို ဓားနဲ့ ဟက်တက်ခွဲလိုက်တာ အူေတွ အေခွလိုက်ထွက်ကျလာတယ်ဆို ြပတဲ့အခါ အရုပ်ကေလးေတွမှန်း ေမ့သွားြပီး အသည်းယားလွန်းလို့ မြကည့်ရဲပါဘူးတဲ့။ ရုပ်ရှင်မှာလို ဓါတ်ပံုလှည့်စားမှုနဲ့ ြပတာမဟုတ်ပဲ ဆို ငို ေြပာ ပညာနဲ့ ပရိသတ်ကို ခံစားရေအာင် လိပ်ြပာသွင်းတာပါ။ လူ့စိတ် လူ့သေဘာကိုလည်း ေနာေကျေနမှ ။ ဖိုးေထာင် ဝါနုဇာတ် ထဲမှာ ကရင်ေမာင်နှမ မင်းသားေလးကို ေချာက်ထဲကဆွဲတင်ြကတဲ့အခါ “ပါပလားေဟ့ ဖိုးေထာင်ေရ့.” “မပါေသးဘူးဝါနုေရ့..” နဲ့ဆွဲတင်ေနြကရင်း လူပျက်ဖိုးေထာင်က ေမာေမာနဲ့ နှမကို လှမ်းအြကည့်၊ ဘယ်ပါမလဲ ဝါနုက ဆွဲမှ မဆွဲတာ။ မင်းသားေလး ေချာလွန်းလို့ နွယ်ြကိုးေဘးချြပီး ေငးေနတာကိုး။
ကရင်သံေလးဝဲဝဲနဲ့ ဖိုးေထာင်ရဲ့ အဆဲဟာ ပရိသတ်ကို ပတ်တုတ်မရေအာင် ပွဲကျေစပါသတဲ့။ ကိုယ်တိုင် မြကည့်ဖူးေပမယ့် အေမြကီး လူထုေဒါ်အမာ ရဲ့ စာေတွထဲမှာ ဖတ်ရတာေပါ့။ အရုပ်ကေလးေတွေပမယ့် သူတို့ရယ်ရင်ရယ်ေအာင် သူတို့ငိုရင် ငိုေအာင် ဖန်တီးတာက ရုပ်ေသးမင်းသား မင်းသမီးများရဲ့ ပညာပါ။ သုခုမမိခင်ြကီး အေမေထွးေတာင်မှ ရုပ်ေသးမင်းသမီး ဆရာပု ရဲ့ တပည့် ြဖစ်ခဲ့ပါသတဲ့။ ဒီကေန့သဘင်ပညာဟာ ရုပ်ေသးက ြမစ်ဖျားခံတယ်ဆို မမှားေလာက်ပါဘူး။ ခုေတာ့ ေကျာက်စာဖတ် ဇာတ်ေြကာင်းေဖာ်သလို မှန်းြကည့်ြကတာေပါ့ေနာ်။
ဒီသီချင်းထဲကေန ရုပ်ေသးပညာကို အကဲခတ််လို့ ရနိုင်တာကေတာ့ စာသားအသံုးအနှံုး စကားအလကင်္ာြကွယ်ဝပံုပါ။ ဆရာြငိမ်းေရးတဲ့ မန်ဒါလီ ထဲကလို အသစ်ရှာတဲ့ေယာကင်္ျားကို ခနဲ့ပံုဟာ ဒီသီချင်းနဲ့ အေြကာင်းအရာတူပါတယ်။ ဒီသီချင်းေရးတာကေတာ့ နန်းေတာ်ေရှ့ဆရာတင် ပါတဲ့။ သူတို့နှစ်ေယာက်က ြမို့မမှာ အတူေရးခဲ့ြကတဲ့ သူငယ်ချင်းေတွဆိုေတာ့ တေလသံတည်း ထွက်သေပါ့ေလ။ အထူးသြဖင့် ခုရက်ပိုင်းအတွင်းမှာ ဒီသီချင်းစာသားေတွ နားထဲ ခနခန ေရာက်လာတာကေတာ့ သီချင်းနားေထာင်မိရင် ေြပာစရာ မလိုေအာင် သေဘာေပါက်သွားမှာပါ။ ေနာက်လူေတွ နားမလည်မှာစိုးလို့ ရှင်းြပစရာကေတာ့ ေစတိယမင်း အေြကာင်းေပါ့။ ေစတိယမင်းဆိုတာ ဘဒ္ဒကမ္ဘာမှာ ပထမဦးဆံုး မုသားေြပာခဲ့တဲ့မင်းပါတဲ့။ သူတို့ေခတ် ကမ္ဘာဦးလူ့သက်တမ်းက နှစ်ေပါင်း ေသာင်းချီရှည်ြကာြပီး ြဗဟ္မာ့ြပည်က စုေတစမို့ ဈာန်အဟုန်နဲ့ေနြကပါသတဲ့။ ငါးပါးသီလကျိုးေပါက်ြခင်းလည်း မရှိခဲ့ပါဘူးတဲ့။
သူ့လက်ထက်မှာေတာ့ မုသားသစ္စာ ကျိန်ဆိုခဲ့တာမို့ ချက်ချင်းလက်ငင်း ဈာန်ေလျှာေြမြမိုရရှာတယ် လို့ ဆိုပါတယ်။ မယံုေတာ့လည်း ပံုြပင်မှတ်ေပါ့ကွယ်။ အိုဘားမားေတာင် ဒီပညတ်ချက်သိက္ခာပုဒ််ေတာ့ ေသချာေပါက် အာပတ်ေြဖရမှာ။ တို့ဆီကလူေတွက ဘာသားနဲ့ထုထားတာလိုက်လို့ေနာ်။ ဒါေပမယ့်ေလ တခါတခါေတာ့ “သူများမြကိုက်တာ မုသားမစိုက်နဲ့ သူ့ဘုရားက ရိုက်လိမ့်မယ် ကျုပ်အေပါ် လိမ်ြပန်ေသာ်..” ဆိုရတာကေတာ့ အေတာ်ဆိုလို့ ေကာင်းလှသကွယ်။ ဆိုြကည့်ပါလား။ ြကားေတာ့ မြကားေစနဲ့ေပါ့။
(သားြကီး မယားြကီး ပစ်တဲ့လူေတွဟာေလ ဝမ်းဘဲ ဟသင်္ာ ပမာအစစ်လိုပ ခဏပန်းကေလးေတာ့ အေနအထိုင် သစ်ြကလိမ့်မယ်။ ေရအိုင်ပစ်လို့ ြမစ်ကို ရှာြကေသာ်) ၂ ။ (ေသာင်ယံမှာ ေပါင်းကာစ နှစ်ေဖာ် အေတာင်ပံဟာ ေညာင်းရှာြကမေတာ်) ၂ ။ ရှစ်နှစ်ေကျာ် ပစ်ကာထား သနားြကတဲ့ သူတကာ ခင်ပုအေပါ်။ ဘုရားအနီးမှာ တရားပုတီးနဲ့ အများြကီးပဲ လင်ကိုေမျှာ်။ သေြပညိုေနာ် မဂင်္လာပန်းရယ်နဲ့ သေြပညိုေနာ် ရန်ဘယာေတွလည်း မသန်းရေအာင် ကေလရာ စိတ်ကမှန်း ကျန်းကျန်းမာမာရှိပါေစေတာ်။ ကန်ေတာ့ပါေသာ် ေကျာ့ဆရာအေမာ် တကယ်သူ့ဇာတာ ေကာင်းပါြပီေနာ် မယ်ပုြမာအေဟာင်းနဲ့ ြပန်ေပါင်းထုပ်ရြပန်ပါြပီေတာ်။
(မယံုဘူးေနာ် မယံုနိုင်ပါဘူးေတာ် ဂုဏ်ထူးအေကျာ်မို့ မယံုနိုင်ပါဘူးေတာ်) ၂ ။ ေစတိယမင်းကဲ့သို့ လက်ငင်း ကျိန်စာေနာ် သူများမြကိုက်တာ မုသားမစိုက်နဲ့ သူ့ဘုရားကရိုက်လိမ့်မယ် ကျွန်မအေပါ်လိမ်ြပန်ေသာ်။
(ြပည်ရွာ အကဲတင် အတည်ပါပဲရှင် ဒီတခါ ခွဲရင်ြဖင့် ဆဲမှာပဲေတာ်) ၂ ။ လင်အေကျာ်အေကျာ် ေကျာ့ေကျာ့အေပါ် စိတ်နာလွန်းလို့ ြကာပါြပီေတာ်၊ ေပျာ်ချင်ရာ ေပျာ်ပါးကာ ေမာ်ြကွားတာ၊ မယားေတွများလို့ မခံချင်ေပါင်ေတာ်၊ ခုကျေတာ့မှ တကယ်ေကာင်းစွာ ငယ်ေပါင်းမယားမို့ ေပါင်းရြပန်ေသာ် ကိုယ်လင် ကိုယ်မယား အားထားကာလျှင် ေနာက်ေပါ်ေလးေတွ ဘယ်လိုေကာင်းေကာင်း လက်သစ်ကေလးေတွ ဘယ်လိုေကာင်းေကာင်း လက်ေဟာင်းနဲ့သာ အများြကီး ကွာတယ် ေတာ်။ နားေထာင် ေနာ် နန်းေတာ်ေရှ့ကဆရာတင် စီေရးသေနာ်။
(မယံုဘူးေနာ် မယံုနိုင်ပါဘူးေတာ် ဂုဏ်ထူးအေကျာ်မို့ မယံုနိုင်ပါဘူးေတာ်) ၂ ။ ေစတိယမင်းကဲ့သို့ လက်ငင်း ကျိန်စာေနာ် သူများမြကိုက်တာ မုသားမစိုက်နဲ့ သူ့ဘုရားကရိုက်လိမ့်မယ် ကျွန်မအေပါ်လိမ်ြပန်ေသာ်။
0 comments:
Post a Comment