• “​​ေတဘုမ္မာ / ​​ေဒါ်ခင်ြမင့​်​”

    ကိုယ်ကြပုြပင် ​​ေြပာင်း​​လဲလို့​​မရတဲ့​​ သခင်္ါရတရား​​များ​​နဲ့​​ ရင်ဆိုင်ရတဲ့​​အခါမှာ တရား​​လက်ကိုင်မရှိရင် စိတ်ပူပင်ဆင်း​​ရဲရတာ ဓမ္မတာပါ။ တရား​​က​​ေလး​​နဲ့​​​ေြဖမှပဲ ခံစား​​​ေနရတဲ့​​ စိတ်​​ေဝဒနာက အထိုက်အ​​ေလျာက် သက်သာရာ ရနိုင်ပါတယ်။ ကိုယ်သာနာ​​ေစ စိတ်မနာ​​ေစနဲ့​​လို့​​လည်း​​ ​​ေြပာြကတာ​​ေလ။ စိတ်​​ေလျာ့​​တဲ့​​သ​​ေဘာ မဟုတ်​​ေသာ်ြငား​​ ကမ္မသကာဆိုတာ နှလံုး​​သွင်း​​နိုင်မှ စိတ်မှာ ြငိတွယ်ပွား​​များ​​တဲ့​​ အကုသိုလ်စိတ်​​ေတွလည်း​​ ပါး​​သွား​​မှာပါ။ ရှင်​​ေတာ် ြမတ်ဘုရား​​ရဲ့​​ သဗ္ဗညုတ​​ေရွှဉာဏ်​​ေတာ်နဲ့​​ ထိုး​​ထွင်း​​သိြမင် ​​ေဟာြကား​​​ေတာ်မူခဲ့​​တဲ့​​ တရား​​​ေဒသနာ​​ေတာ်များ​​ဟာ လက်ရှိအြဖစ်အပျက်တခုမှာ မကိုက်ညီ မတိုက်ဆိုင်ဘူး​​လို့​​ ကိုယ့​်​စိတ်ကထင်တာနဲ့​​ပဲ မှား​​ယိုး​​ထံုး​​စံ မရှိပါဘူး​​။

    အတိတ်နဲ့​​ အနာဂတ်ဆိုတာ ကိုယ်က အလံုး​​စံု သိြမင်နိုင်တာမှ မဟုတ်တာ။ ကိုယ့​်​အထင်အြမင်​​ေတွမှာလည်း​​ အမှား​​အယွင်း​​​ေတွက တင်း​​ြကမ်း​​​ေလ။ ဧရာဝတီြမစ်ြကီး​​ကိုြကည့​်​ြပီး​​ ကမ္ဘာဦး​​ကတည်း​​က တည်ရှိ​​ေနတဲ့​​ြမစ်ြကီး​​လို့​​ ကိုယ်က ထင်​​ေန​​ေပမယ့​်​လည်း​​ ခုနကိုယ်ြကည့​်​​ေနတဲ့​​​ေရ​​ေတွနဲ့​​ အခုြမင်​​ေနရတဲ့​​ ​​ေရ​​ေတွ​​ေတာင် အတူတူ မဟုတ်​​ေတာ့​​တာ ​​ေမ့​​​ေနြကတာ။ မြမဲတဲ့​​ သခင်္ါရတရား​​​ေတွ အလယ်က တရား​​လက်လွတ် ငှက်​​ေတာင်ကျွတ်​​ေနတဲ့​​ လူသန်း​​​ေပါင်း​​များ​​စွာထဲက​​ေန တခနြဖစ်ြဖစ် အသိတရား​​က​​ေလး​​ကပ်လို့​​ ထိမ်း​​သိမ်း​​နိုင်​​ေစချင်လို့​​ ကိုယ်တိုင်လည်း​​ နှလံုး​​သွင်း​​ရင်း​​ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို မျှ​​ေဝပါတယ်။ ဆိုလိုရင်း​​ကိုလည်း​​ နား​​လည်နိုင်လိမ့​်​မယ် လို့​​ ​​ေမျှာ်လင့​်​ပါတယ်။ ငါး​​လား​​ ဖား​​လား​​ တုတ်ထမ်း​​ ဓါး​​ထမ်း​​ြငင်း​​​ေနစရာ မလိုပါဘူး​​။ အချိန်က အဆံုး​​အြဖတ်​​ေပး​​သွား​​မှာ​​ေပါ့​​။

    ပထမဆံုး​​​ေြပာချင်တာက​​ေတာ့​​ သီချင်း​​​ေခါင်း​​စဉ်ပါ။ ​​ေတး​​ဘုမ္မာ လို့​​ လူ​​ေတွ အမှတ်မှား​​​ေနြကတာကို ဘဘဦး​​သုခလည်း​​ ရှင်း​​ြပီး​​ပါြပီ အမှန်က ​​ေတဘုမ္မက ဆိုတဲ့​​ ပါဠိစကား​​မို့​​ ​​ေတဘုမ္မာပါတဲ့​​။ အဓိပ္ပါယ်က ဘံုသံုး​​ပါး​​မှာ အဖန်ဖန် ကျင်လည်ရ​​ေသာ သ​​ေဘာ ပါတဲ့​​။ ဒီသီချင်း​​ကို ဦး​​ြပံုး​​ချိုမဟာဂီတမူ ရယ်လို့​​ ခိုင်ခိုင်မာမာ ​​ေလ့​​လာစရာ ချန်ထား​​ရစ်ခဲ့​​တဲ့​​ ကျိုက်လတ်ြမို့​​က ဆရာြကီး​​ ဦး​​ြပံုး​​ချို က ​​ေရး​​သား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ မူရင်း​​ အဆို ​​ေဒါ်ခင်ြမင့​်​ ဆိုထား​​သလို “အကုသလာဓမ္မာ .သဟဇာအတိသ​​ေဘာရယ်က လူ့​​ဘဝမှာ ရှင် ဘယာ့​​ဘယာ​​ေတွကလည်း​​ ​​ေပါလိုက်ပါဘိ။ အတုလ ဘဂဝါ ပရ​​ေမ​​ေဟာပါတဲ့​​ တရား​​အလင်း​​ဉာဏ် သမုဒယ တဏှာ​​ေပမ မမှား​​အရင်း​​ခံ.. ” နဲ့​​ စတဲ့​​ ​​ေြခဆင်း​​ရယ်၊​

    သီချင်း​​အဆံုး​​က “အဝိဇ္ဇာ ပိတ်ကာဆို့​​ မိစ္ဆာြမို့​​ ြပင်ြပင်..” ဆိုတဲ့​​ ​​ေတး​​ထပ်ကို ​​ေနာက်လူ​​ေတွ ထည့​်​ဆို​​ေလ့​​မရှိပါဘူး​​။ ။ ချန်ထား​​လို့​​မရ​​ေအာင် အနှစ်ပါတဲ့​​ တရား​​ပိုဒ်က​​ေလး​​​ေတွပါ။ လူငယ်​​ေတွအတွက်​​ေတာ့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​တရား​​နာရသလို ​​ေလး​​​ေလး​​ြကီး​​ ြဖစ်​​ေန​​ေပမယ့​်​ တ​​ေန့​​ လူြကီး​​ြဖစ်လာတဲ့​​အခါ ဒီသ​​ေဘာ​​ေတွ နား​​မလည်ရင် သံသရာ လူြဖစ်ကျိုး​​မနပ်မှာစိုး​​လို့​​ အ​​ေြခခံရ​​ေအာင် နား​​​ေထာင်ြကည့​်​​ေစချင်ပါတယ်။ တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​ နား​​ရည်ဝလာရင် အ​​ေြကာင်း​​တိုက်ဆိုင်လို့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာတဲ့​​တ​​ေန့​​ ချက်ဆို နား​​ခွက်က မီး​​​ေတာက်တာ​​ေပါ့​​။ ဒီက​​ေန့​​အခါမှာ လူအိုလူမင်း​​ြကီး​​များ​​​ေတာင် တရား​​နှလံုး​​မသွင်း​​ြကလို့​​ ငါသူတပါး​​​ေယာကင်္ျား​​မိန်း​​မ အား​​လံုး​​ အရူး​​မီး​​ဝိုင်း​​ ဒုက္ခပင်လယ်​​ေဝ​​ေနြကရတာကို သံ​​ေဝဂ ယူြကပါစို့​​။ အ​​ေရး​​ြကီး​​တာက ငါး​​ကန်း​​ြကီး​​​ေတွ ​​ေသကုန်တဲ့​​အခါ ကိုယ်က ငါး​​​ေစွတက်မလုပ်မိ​​ေအာင် ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုပဲ တရား​​နဲ့​​ နီး​​စပ်ယဉ်ပါး​​​ေအာင် ​​ေလ့​​ကျင့​်​ရမှာပါ။

    သီချင်း​​ရဲ့​​အနှစ်ချုပ်က​​ေတာ့​​ လူ​​ေတွဟာ မြမဲတဲ့​​သ​​ေဘာ၊​ ဆင်း​​ရဲတဲ့​​သ​​ေဘာ၊​ အစိုး​​မရတဲ့​​သ​​ေဘာ ရှိတဲ့​​ တရား​​​ေတွကို နှလံုး​​မသွင်း​​နိုင်လို့​​ ဘဝ​​ေပါင်း​​များ​​စွာ အဖန်ဖန် ကျင်လည်​​ေနရတာပါတဲ့​​။ ​​ေရစိုင်ဝဲြကီး​​ပမာလှည့​်​လည််​​ေနရင်း​​က စုန်း​​စုန်း​​နစ်ြမုတ်တတ်တဲ့​​ ဩဃ​​ေလး​​ြဖာ သံသရာအလယ်မှာ ဘာြဖစ်လို့​​ လွတ်ကင်း​​​ေအာင်ရုန်း​​မထွက်နိုင်ရသလဲ ဆိုတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​ရင်း​​က​​ေတာ့​​ တပ်မက်မှုလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ တဏှာ​​ေြကာင့​်​သာြဖစ်ပါတယ်။ ​​ေနာက်တချက်က​​ေတာ့​​ အမှန်ကို မြမင်နိုင်တဲ့​​ အယူမှား​​အြမင်များ​​ ဒိဋ္ဌိ​​ေြကာင့​်​ပါတဲ့​​။ အဲဒီ ဒိဋ္ဌိ​​ေြကာင့​်​ ငါ့​​ကိုယ် ငါ့​​ဟာ ငါ့​​သား​​ ငါ့​​မယား​​ စသည်ြဖင့​်​ သက္ကာယဒိဋ္ဌိ​​ေတွဝင်လာြပီး​​ မာန​​ေတွလည်း​​​ေထာင်လွှား​​လာပါသတဲ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ အဲဒီ တဏှာ၊​ မာန နဲ့​​ ဒိဋ္ဌိ ကို သံသရာလည်​​ေစတတ်​​ေသာ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​ ပပဥ္စတရား​​များ​​လို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်။

    တကယ်​​ေတာ့​​ အဲဒါ​​ေတွကို ဝိပဿနာဉာဏ် နဲ့​​ ဆင်ြခင်ြကည့​်​လိုက်ရင် ရုပ်တရား​​နဲ့​​ နာမ်တရား​​ နှစ်မျိုး​​သာ ရှိတာမဟုတ်လား​​။ ဘာအနှစ်သာရမှ မရှိပါဘူး​​တဲ့​​။ အဲဒီရုပ်နာမ်နှစ်ပါး​​ကလည်း​​ အချိန်မဆိုင်း​​ ​​ေဖာက်ြပန်ပျက်စီး​​​ေနြကပါသတဲ့​​။ ြဖစ် ပျက် သာ ရှိပါသတဲ့​​။ အဲဒီသ​​ေဘာ​​ေတွကို မသိမှု အဝိဇ္ဇာ ဆိုတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​​ေြကာင့​်​ အဝိဇ္ဇာ ပစ္စယာ သခင်္ါရာ ဆိုတဲ့​​ ပဋိစသမုပ္ပဒ် စက်ရဟတ်ြကီး​​ လည်ပတ်ရပါတယ်တဲ့​​။ ဒီအ​​ေြကာင်း​​​ေတွကို အခု နား​​မလည်​​ေသး​​လို့​​လည်း​​ စိတ်မပျက်ပါနဲ့​​။ ရင့​်​ကျက်တဲ့​​ တချိန်မှာ နား​​လည်လာပါလိမ့​်​မယ်။ အသက်ြကီး​​ရံုနဲ့​​ အလိုလို နား​​လည်မှာ​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်။ ကဲ ​​ေရှ့​​ဆက်ြကပါစို့​​။ သမုဒယဆိုတဲ့​​ တွယ်တာြခင်း​​​ေြကာင့​်​ ဒုက္ခဆိုတဲ့​​ ဆင်း​​ရဲြခင်း​​ြဖစ်​​ေစတယ် ဆိုတာသိြပီ။ ဒါကို ဘယ်လိုလွတ်​​ေြမာက်ဖို့​​ နည်း​​လမ်း​​ရှာမလဲဆို​​ေတာ့​​ မဂ္ဂဆိုတဲ့​​ လမ်း​​စဉ်ကို ​​ေဖာင်ယာဉ်သဖွယ် စီး​​နင်း​​ကူး​​​ေြမာက်သွား​​ရင် နိ​​ေရာဓ ဆိုတဲ့​​ အသခင်္တဿ နိဗ္ဗာန်​​ေရွှြပည်ြကီး​​ကို ​​ေရာက်ရှိနိုင်ပါလိမ့​်​မယ်တဲ့​​။ အဲဒါ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ဗုဒ္ဓဘာသာရဲ့​​ အနှစ်ချုပ်ပါပဲ။

    ဒါ​​ေတွကို ဘယ်လိုဆင်ြခင်ရမှာလဲဆို​​ေတာ့​​ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို ငါ လို့​​ထင်ထား​​တဲ့​​ ကိုယ်ခန္ဓာ အတ္တ​​ေဘာြကီး​​ဟာ ဓါတ်ြကီး​​​ေလး​​ပါး​​နဲ့​​ ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တဲ့​​၊​ ​​ေသွး​​ သည်း​​​ေြခ ​​ေလ သလိပ် စတဲ့​​ ၃၂​​ေကာဋ္ဌာသ အစုအ​​ေဝး​​ြကီး​​သာြဖစ်တယ်လို့​​ ြမင်​​ေအာင်ရှုရပါမယ်။ ဒီ​​ေတာ့​​မှ ဘယ်မှာတွယ််တာစရာ​​ေကာင်း​​လို့​​လဲ။ ရွံမုန်း​​စရာြကီး​​ ဆိုြပီး​​ ဒိဋ္ဌိကွာမှာ​​ေပါ့​​။ အဲသလိုမဟုတ်ရင် အပုပ်​​ေကာင်က ရုပ်​​ေဆာင်ထား​​တဲ့​​ ဒီကိုယ်ြကီး​​ကို တင့​်​တယ်​​ေလြခင်း​​ ဆို ငါဆိုတဲ့​​စိတ်နဲ့​​ စွဲထား​​လို့​​ အဝိဇ္ဇာ​​ေတွဖံုး​​လွှမ်း​​ြပီး​​ အာရံုငါး​​ပါး​​ ကာမဂုဏ်တရား​​​ေတွ​​ေနာက် ​​ေကာက်​​ေကာက်ပါ သံသရာလည်ရဦး​​မှာ​​ေပါ့​​တဲ့​​။ ဒီလိုဆိုရင် ​​ေလာဘ ​​ေဒါသ ​​ေမာဟ ဆိုတဲ့​​ ဆယ့​်​တစ်မီး​​​ေသာ ကိ​​ေလသာ​​ေတွကလည်း​​ အလျှံတညီး​​ညီး​​ ​​ေလာင်ြမိုက်ြကဦး​​မှာ​​ေပါ့​​တဲ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ဝိပဿနာဉာဏ်ကို ရင့​်​သန်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​ြကပါ။ ဒီ​​ေတာ့​​မှ တ​​ေြဖး​​​ေြဖး​​ အနုသယကိ​​ေလသာအနုစား​​​ေတွပါ ကင်း​​ကွာြပီး​​ အရဟတ္တမဂ် အရဟတ္တဖိုလ်ဆိုက်ရင် နိဗ္ဗာန်ကို မျက်​​ေမှာက်ြပုနိုင်တာ​​ေပါ့​​တဲ့​​။

    တကယ်ဆိုရင် ဒီဘဒ္ဒကမ္ဘာဟာ ြကံု​​ေတာင့​်​ြကံုခဲ ဘုရား​​ငါး​​ဆူ​​ေတာင်ပွင့​်​​ေတာ်မူတဲ့​​ ကမ္ဘာြကီး​​ပါတဲ့​​။ ဒါနဲ့​​မှ ကျွတ်ခွင့​်​မြကံုရင်​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်လာမယ့​်​ ဘုရား​​မပွင့​်​တဲ့​​ ကမ္ဘာ​​ေတွမှာ ဘယ်လိုမှ ကျွတ်လမ်း​​မရှိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ဒီလိုတရား​​မျိုး​​​ေတွလည်း​​ နာရြကား​​ရ​​ေတာ့​​မှာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ တရား​​ကင်း​​ကွာြပီး​​ အပရိက အ​​ေပျာ်အပါး​​​ေတွနဲ့​​ အမှား​​​ေတွကို ဆက်ကာဆက်ကာ ကျူး​​လွန်​​ေနြကမယ်ဆိုရင်ြဖင့​်​ ငရဲ တိရစ္ဆာန်၊​ ြပိတ္တာ၊​ အသူရကယ်ဆိုတဲ့​​ အပါယ်​​ေလး​​ဘံုမှာ အုန်း​​အုန်း​​ကျွက်ကျွက် စည်ပင်ြကဦး​​မှာတဲ့​​ဗျား​​။

    ဒါ​​ေြကာင့​်​မို့​​လို့​​ တတ်နိုင်သ​​ေလာက် မ​​ေကာင်း​​မှု ဒုစရိုက်တရား​​​ေတွု နည်း​​နိုင်သမျှ နည်း​​​ေအာင် ကျင့​်​ြကံအား​​ထုတ်ြကပါ။ နှစ် လ ​​ေန့​​ရက် နာရီ​​ေတွကို အလကား​​​ေနရင်း​​ အကုန်ဆံုး​​မခံပါနဲ့​​။ ကာမဂုဏ်​​ေတွအ​​ေပါ် တပ်မက်မှု​​ေတွကိုလည်း​​ ​​ေစာင့​်​ထိမ်း​​​ေရှာင်ကျဉ်ြကပါ။ ဒီ​​ေတာ့​​မှ ဒီဘဝကလွန်တဲ့​​အခါမှာလည်း​​ တစတစ ပညာပါရမီ​​ေတွ ရင့​်​သန်လာပါလိမ့​်​မယ် တဲ့​​။ ​​ေရှး​​​ေရှး​​ အတိတ်ဘဝ​​ေတွကတည်း​​က မိုက်လက်စမို့​​ အခုလည်း​​ ဆက်မိုက်ဦး​​မယ် ဆိုရင် ​​ေနာင်ကျ ဆထက်ထမ်း​​ပိုး​​ တိုး​​လို့​​ မိုက်စရာပဲ ရှိပါလိမ့​်​မယ်။ အဆံုး​​သတ်သင့​်​ပါတယ် တဲ့​​။
    တကယ်​​ေတာ့​​ သတ္တဝါ​​ေတွဟာ ကိုယ့​်​ကိုယ်သာ ချစ်ရိုး​​မှန်ရင် ကိုယ့​်​ကိုယ်ကိုလည်း​​ သနား​​သင့​်​တာ​​ေပါ့​​။ တ​​ေန့​​တ​​ေန့​​ ​​ေလာဘ ​​ေဒါသ ​​ေမာဟ ဆိုတဲ့​​ ကိ​​ေလသာ​​ေလာင်မီး​​​ေတွ တဟုန်း​​ဟုန်း​​​ေတာက်​​ေလာင်ခံ​​ေနရတာ သနား​​စရာ မ​​ေကာင်း​​ပါလား​​။ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အကျင့​်​သာ စရခက်တာ၊​ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အကုသိုလ်စရိုက်​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ ဘဝ​​ေပါင်း​​များ​​စွာက အထံုပါလာြပီး​​သား​​မို့​​ သိပ်ကို စိတ်အား​​ထက်သန်စွာ ြပု​​ေလ့​​ရှိြကတာ​​ေပါ့​​။ ခု​​ေနများ​​ နိဗ္ဗာန်သွား​​ရ​​ေတာ့​​မလား​​ဆိုရင်​​ေတာင် စိတ်က တယ်မပါချင်ြကဘူး​​။ ကိုယ်​​ေန​​ေနကျ အပါယ်​​ေလး​​ဘံုမှာသာ တဝဲဝဲလည်​​ေနချင်ြကတာ ဓမ္မတာပါ တဲ့​​။
    သီချင်း​​လာနား​​​ေထာင်တာ တရား​​​ေဟာလွှတ်လိုက်မိလို့​​ အား​​နာပါတယ်။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ ဒီစာဖတ်​​ေနတဲ့​​အချိန်က​​ေလး​​မှာ တရား​​သ​​ေဘာကို ဆင်ြခင်မိတာ​​ေပါ့​​။ ဆင်ြခင်မိတဲ့​​အခါမှာ ကိုယ်လက်ငင်း​​ြမင်​​ေတွ့​​​ေနရတဲ့​​ မနှစ်သက်ဖွယ် မသာယာ​​ေသာအာရံု​​ေတွအ​​ေပါ်မှာ ​​ေယာနိ​​ေသာ မနသီကာယ နဲ့​​ သင့​်​တင့​်​​ေလျှာက်ပတ်စွာ နှလံုး​​သွင်း​​နိုင်တာ​​ေပါ့​​။ ဒါဆို ​​ေဒါသ ​​ေဒါမနဿ ​​ေသာက ဗျာပါဒ​​ေတွလည်း​​ မကပ်ြငိ​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေပါ့​​။ ​​ေရှ့​​ဆက်ရမယ့​်​ တ​​ေန့​​တာအတွက်လည်း​​ ြကည်လင်​​ေသာ စိတ်နဲ့​​ အား​​သစ်အင်သစ်​​ေတွ ​​ေဆာင်ကျဉ်း​​နိုင်မှာ​​ေပါ့​​။ ​​ေရး​​​ေနတဲ့​​သူကိုယ်တိုင်​​ေတာင် တ​​ေန့​​လံုး​​ ဘဝင်မကျပဲ စိတ်မြကည်မလင်ြဖစ်​​ေနတာ​​ေတွ တရား​​သ​​ေဘာနဲ့​​ ဆင်ြခင်လို့​​ စိတ်​​ေအး​​ချမ်း​​သွား​​တာမို့​​ ထပ်တူခံစား​​နိုင်​​ေအာင် မျှ​​ေဝလိုက်ပါတယ်။ သတ္တဝါမှန်သ​​ေရွ့​​ တရား​​​ေတွ့​​ ချမ်း​​​ေြမ့​​ြကပါ​​ေစ။


    (အကုသလာဓမ္မာ) ၂ ။ သဟဇာအတိသ​​ေဘာရယ်က လူ့​​ဘဝမှာ ရှင် ဘယာ့​​ဘယာ​​ေတွကလည်း​​ ​​ေပါလိုက်ပါဘိ။ အတုလ ဘဂဝါ ပရ​​ေမ​​ေဟာပါတဲ့​​ တရား​​အလင်း​​ဉာဏ်။ သမုဒယ တဏှာ​​ေပ​​ေမာ ဟာက မမှား​​အရင်း​​ခံ။ အနိစ္စကိုတဲ့​​ စိတ်ကပင်လျှင် အမှန်ထင်၍ (သံ​​ေယာဇဉ် ကိ​​ေလစက်ကယ်က) ၂ ။ လွတ်ထွက်​​ေအာင် ခွာမရုန်း​​နိုင်သမျှသာြဖင့​်​ တဏှာသံုး​​​ေထွ ကာမတဏှာ ဘဝတဏှာ ဝိဘဝတဏှာရယ်လို့​​ အဲသည်လို တဏှာသံုး​​​ေထွ ကာဘာဝိဟာမို့​​ သတ္တဝါရှိတ​​ေတွ ​​ေဘး​​ြကံုလို့​​ ခ မှာပ ဇာတိဘ​​ေဝ ​​ေတဘုမ္မကမှာ ရှင် ​​ေြမာ ​​ေြမာြက ​​ေြမာြကစုန်ဆန်။ အာသဝ​​ေလး​​ြဖာ ကာမာသဝ ဘဝါသဝ ဒိဋ္ဌာသဝ အဝိဇ္ဇာသဝ အဲသလို အာသဝ​​ေလး​​ြဖာ ဘဝအ​​ေြခငယ် မပ​​ေအာင်လို့​​ ဟယ် မာန ​​ေဘး​​တဏှာ​​ေတွကမှ အြမင်မဆတတ်ပါတယ် ပပဥ္စဆိုတဲ့​​ အဝိဇ္ဇာဘယအမှန် အတိတ်အနာဂတ် ကံ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ယခုဉာဏ်မ​​ေနှး​​ ဝိစ္ဆံမနပဟန်​​ေလာက်ကမှ ြပုဟန်နည်း​​ တည်း​​ဖိစီး​​လို့​​ရယ် နိဗ္ဗာနစံနိုင်ဖို့​​​ေတာ့​​ ဂရုဓမ္မံြမဲ (ြကံြကည့​်​​ေဖွရှာ) ၂။

    ဉာဏ်အဘိဓ​​ေမ္မမှာ တရား​​ဝင်လို့​​ ရှု​​ေပမယ့​်​ သံဒွိ​​ေယကမ္ဘာ​​ေတာင် အနား​​ယှဉ်လို့​​ အတုမမျှနိုင်တဲ့​​ ကံကိ​​ေလသာ အား​​အင်အတုအကာကိုက သား​​ရယ် လင်ရယ် အဲသလို သား​​လင် သမုဒယဆိုတဲ့​​ အခက်ဗျာပါ ြကီး​​လိုက်ပါဘိ ဆယ့​်​တစ်ြဖာမီး​​ဟာ ​​ေတာက်​​ေလာင်ြပင်း​​လိုက်ပါဘိ။ မဆိတ်ညံရာက ဣစ္ဆံကာမ စိတ်ကံြကမ္မာကိုသာ ဆြကပါ​​ေတာ့​​ ​​ေသာတရှင်အ​​ေပါင်း​​တို့​​​ေရ ဝိပလ္လာသ ကံ​​ေတွက​​ေတာ့​​ (​​ေဖာက်ြပန်​​ေလြမဲ) ၂ ။ ြကီး​​ြကီး​​ငယ်ငယ် အရွယ်မ​​ေထာက် ပျက်ချိန်​​ေရာက််က ပျက်စီး​​ရမည် စိတ်ချ အနိစ္စပါကလား​​ အဲဒီ ငါငါ ဆိုတဲ့​​ ဒီခန္ဒာကိုယ် အသက်ရှိစဉ် မ​​ေသခင်ထိ ပူကင်​​ေသာက ဗျာပါဒမှ စသည်မစဲ ဆထက်ကဲ၍ ဆင်း​​ရဲြကမည်လည်း​​ ဟုတ်စွ ဒုက္ခပါကလာ့​​ ငါငါဆိုတဲ့​​ ဤခန္ဒာကိုယ်၊​ ပဋိသ​​ေန္ဓ ​​ေန၍ ယွင်း​​ယို အိုချိန်အိုကာ နာချိန်နာ၍ ​​ေသခါချိန်ကျ​​ေတာ့​​လည်း​​ ​​ေသ​​ေပျာက်ြကရဦး​​မည်မို့​​ ဪ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို မှ အစိုး​​မရ မှတ်ြက အနတ္တပါကလား​​ ငါငါဆိုတဲ့​​ ဤခန္ဒာကိုယ် အဲဒီလို လက္ခဏာ​​ေရး​​သံုး​​ပါး​​ကို ထင်​​ေအာင်ြမင်​​ေအာင် ရှု​​ေတာ်မူြကပါလို့​​ ပဋိစသမုပ္ပဒ် တရား​​​ေတာ်ြကီး​​ကို ​​ေန့​​စဉ်ညစဉ် ကျွန်မ​​ေလ မြပတ်အရပဲ ​​ေတွး​​​ေတွး​​ြပီး​​

    ​​ေတဘုမ္မာ အနိစ္စ ဒုက္ခ အနတ္တ တရား​​မရြကလို့​​ များ​​လှ သံသရာ။ ကာ​​ေမာဃာ ဘ​​ေဝါဃာ ဒိ​​ေဋ္ဌာဃာ အဝိ​​ေဇ္ဇာဃာ စိတ်​​ေမာဟာ မကင်း​​တာ အရင်း​​ခံ သူတဏှာ။

    ဒိဋ္ဌိဉာဏ် ဝင်စား​​ ထင်မှား​​ ြမင်ြငား​​ြကမှာ လူပဲ နတ်ပဲ မှတ်စွဲလို့​​သာ မှား​​ချက်အလွန်နာ ငါ့​​သား​​ ငါ့​​မယား​​ လင်သား​​ဥစ္စာ ငါ့​​ကိုယ် ငါ့​​ဟာ အထင်မကွာ သက္ကာယ​​ေြကာင့​်​​ေလ မာန​​ေတွ ​​ေထာင်ြကတာ ဝိပဿနာ ဝင်စား​​ ထင်လျား​​ ြမင်ြငား​​ြကမှာ ဘာမျှ ရှာမရ အသာဓကမှန်စွာ အနတ္တခန္ဓာ ြဖစ်ရင်း​​ တည်ရင်း​​ ပျက်ရင်း​​ချုပ်ကာ ရုပ္ပတ္တိသညာ ​​ေဖာက်ြပန်မဆိတ်ပါ အနိစ္စလက္ခဏာ ရုပ်တရား​​ နာမ်တရား​​နှစ်ြဖာ အိုနာ​​ေသမည် အတည်မကျပါ သခင်္ါရဟာ ဘင်ကာလမြကာ ငါး​​ြဖာဂတိမှာ ​​ေလး​​ဘံု အပါယ်ငရဲသာ (အဝိဇ္ဇာ အ​​ေြကာင်း​​​ေြကာင့​်​ သခင်္ါရာ ဝိဉာဏ် နာမ်တရား​​ ရုပ်တရား​​ နှစ်ြဖာ) ၂ ။ ​​ေြခာက်ြဖာအာရံု ကာမဂုဏ် ဆန္ဒ ပဋိစသမုပ္ပာန် ရှုပ်ြပန် အတွင်း​​ပ တဏှာ။
    ရှက်စရာ​​ေတွး​​​ေတာ့​​ သမုဒယပါ မဂ္ဂ​​ေဆး​​နဲ့​​ကုရမှာ လက္ခဏာ​​ေရး​​လည်း​​ ရှုြကပါ။

    (​​ေရ ​​ေြမ ​​ေလ မီး​​ ဓါတ်ြကီး​​အစုဟာ အလွန်တရာ မြမတ်​​ေသာ အတ္တ​​ေဘာ ခန္ဓာ) ၂။ (မုန်း​​ဖွယ့​်​မလွတ်ပါ ၃၂ ​​ေကာဋ္ဌာ) ၂ ။ (မိုက်မဲအဝိဇ္ဇာ စိတ်တဏှာ အနိဋ္ဌာ ဣတ္ထာရံုထင်မိမှား​​၊​ ကာယအပုပ်​​ေကာင်​​ေတွဟာ ဟုတ်​​ေယာင်သာ ရုပ်​​ေဆာင်ကာ ချုပ်​​ေနှာင်ကာ သူလှည့​်​စား​​) ၂ ။ (တရား​​ကွာ မှား​​ရှာ များ​​သတ္တဝါ ဘဝအနဂ္ဂါ ြဖစ်ပျက်သံသရာ) ၂ ။ မီး​​ဆယ့​်​တစ် ြငိမ်း​​ရာချုပ်ရာ နိဗ္ဗာန်​​ေရာက်နိုင်ြငား​​ မဂ်ဖိုလ် ြကိုး​​စား​​ရ​​ေအာင်ရှာ ဒိဋ္ဌိ နဲ့​​ ဝိစိကိစ္ဆာ သမု​​ေစ္စပဟန် ဧကန်ပယ်၍ခွာ အထက်လမ်း​​ တက်လှမ်း​​မြကာ ရုပ်နာမ်ခန္ဓာ နှစ်ဝလံုး​​ဟာ အစတံုး​​ကာ ဘဝဆံုး​​ အမတာ အဲ သို့​​မှသာ ​​ေဘး​​တကာ ရန်တကာကင်း​​​ေဝး​​မှာ အရဟတ္တဖိုလ် ပညာကိုဟာ အနုဿယ ကိ​​ေလ တိ​​ေချွပယ်ဖို့​​ ရာအမှန် ဝါယမံ စိတ်သန်သမာဓိ ဝိပဿနာဉာဏ် ရင့​်​သန်​​ေစဖို့​​ရာ။

    ငါး​​ဆူရှင် ပါရမီ​​ေတာ်ရင့​်​မီ ပွင့​်​​ေတာ်မူရာ ဘဒ္ဒဤကမ္ဘာ ဗုဒ္ဓုပ္ပာ ငါး​​ြကိမ်ဆင့​်​​ေတာင် ကျွတ်ခွင့​်​မပါ လွဲလျက်မှန်စွာ ရှည်လျား​​ သုညကမ္ဘာ​​ေတွမှာ ဓမ္မာ​​ေသွကွာ အပါ​​ေရမှာ ​​ေပျာ်လို့​​ (အမှား​​အတိနဲ့​​ အသည်း​​ထိတ်စရာပါ) ၂ ။ မလွဲတိရစ္ဆာ ငရဲြပိတ္တာ တကတည်း​​မဆိတ်ပါ စည်ပင်ြက​​ေတာ့​​မှာ။

    (မ​​ေကာင်း​​မှု ဒုစရိုက်​​ေတွကို နည်း​​​ေအာင် ကျင့​်​ြကပါ) ၂ ။ (နှစ်လ​​ေန့​​ရက်နာရီ​​ေတွဟာ အချိန်အလကား​​ မကုန်​​ေစရာ) ၂ ။ (ကာမဂုဏ် ရမက်ဆိုး​​ ဖျက်ချိုး​​နိုင်မှသာ ြဖစ်ရာဘဝသံသရာ ပညာပါရမီ ြကီး​​ရင့​်​​ေအာင်လို့​​သာ) ၂ ။ အတိတာ မိုက်စ မိုက်ပင်ပျိုး​​လို့​​ မိုက်ဆိုး​​ခဲ့​​တာ ယခုလည်း​​ပဲ မိုက်ဆဲမှန်စွာ ​​ေရှ့​​ကိုတိုး​​လို့​​ ထမ်း​​ပိုး​​မိုက်ဦး​​မှာ အဆံုး​​သတ်သင့​်​ြကတာ။

    (ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို​​ေလ သနား​​ြကပါ များ​​သတ္တဝါ) ၂ ။ (​​ေလာဘ ​​ေဒါသ ​​ေမာဟဆိုတာဟာ​​ေလ ​​ေလာင်မီး​​ကိ​​ေလသာ) ၂ ။ (တဟုန်း​​ဟုန်း​​ ​​ေတာက်လို့​​သာ တြဖုန်း​​ြဖုန်း​​ ​​ေမာက်မိုစွာ) ၂ ။ (အကုသိုလ် စရိုက်ဆိုး​​​ေတွဟာ ြပုလွယ် ြဖစ်လွယ် စိတ်အား​​ထက်သန်စွာ) ၂ ။ (နတ်ရွာနိဗ္ဗာန်လမ်း​​ကို လှမ််း​​ဖို့​​အမှုဟာ ထဲစိတ်ကမပါ) ၂ ။ ​​ေနရာ​​ေဟာင်း​​ကို လွန်​​ေအာင်း​​​ေမ့​​တာ (​​ေလး​​ဘံုပါယ်ရွာ) ၂ ။ ထဲမှာ ​​ေနြမဲသာ များ​​သည့​်​ သတ္တဝါ။

    အဝိဇ္ဖာ စက်ပါပရယ်က အဆိပ်တဏှာ တက်မာန​​ေတွ​​ေြကာင့​်​ သက္ကာယဆိုတဲ့​​ ​​ေဘး​​ြကီး​​ဝင် ငါ့​​သား​​ ငါ့​​မယား​​ ငါ့​​လယ်ယာ ငါ့​​ဥစ္စာ ငါ့​​လင် ငါ့​​ ​​ေဆွ ငါ့​​သား​​ရယ်လို့​​ ယခုလို ငါ့​​သား​​ ငါ့​​မယား​​ ခင်တွယ်လာလို့​​ ငါ့​​လယ်ယာ ဥစ္စာပဲရယ်လို့​​ (ငါပဲအထင် ြပား​​ြကလျှင်) ၂ ။ မှား​​ပါလိမ့​်​​ေလး​​။

    [(အဝိဇ္ဇာပိတ်ကာဆို့​​ မိစ္ဆာြမို့​​ ြပင်ြပင်) ၂ ။ (ဣတ္တာလို့​​ခင်မင်လျှင်) ၂ ။ (လွင့​်​စင်မည်) ၂ ။ မလွဲ ။ (အရိုး​​စု အပုပ်​​ေကာင်ကို ) ၂ ။ အဟုတ်​​ေယာင် များ​​ထင်ြကနည်း​​။ ] ၂ ။
    (အရွတ်စု ရုပ်တ​​ေစ္ဆကို) ၂ ။ မဟုတ်​​ေလ ကိုယ်ထဲ အပုပ်​​ေရစိုရွှဲလို့​​ ယိုမစဲသူငါ ​​ေသွး​​သည်း​​​ေြခ ြပည်သလိပ်​​ေတွက တည်မဆိတ် ကျွမ်း​​ြပန်​​ေတာ့​​တာ။ (သို့​​က​​ေလာက် ရွံစရာကို) ၂ ။ ကျွံတဏှာ မက်စွဲလို့​​ (စက်ဝဲမှ အ​​ေထွ​​ေထွ မွန်း​​နစ်ြက​​ေလ) ၂ ။
    (တဏှာပူး​​တဲ့​​ အရူး​​​ေတွမှာ) ၂ ။ အမူး​​မ​​ေြပ ပင်ပန်း​​ရှာြက​​ေလး​​။
    (တဏှာြကိုက်တဲ့​​ အမိုက်​​ေတွမှာ) ၂ ။ အဟိုက် မ​​ေြပ ပင်ပန်း​​ရှာြက​​ေလး​​။
    (တဏှာ ဖမ်း​​တဲ့​​ အကန်း​​​ေတွမှာ) ၂ ။ အပန်း​​မ​​ေြပ ပင်ပန်း​​ရှာြက​​ေလး​​။
    (အသခင်္တဿ ြမတ်​​ေသာနိဗ္ဗာန်​​ေရွှြပည်ြမတ်ကို) ၂ ။ (လှမ်း​​တက်​​ေတာ်) ၂ ။ မူနိုင်ြကပါ​​ေစ​​ေသာ်။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.