• “စစ်ကိုင်း​​​ေတာင် / ကိုအံ့​​ြကီး​​”

    ​​ေဖ့​​စ်ဘုတ်သူငယ်ချင်း​​တ​​ေယာက် မ​​ေန့​​က စစ်ကိုင်း​​​ေချာင်မှာ ကထိန်သွား​​ခဲ့​​တဲ့​​ ဓါတ်ပံုက​​ေလး​​​ေတွ ြမင်လိုက်တဲ့​​အခါ စစ်ကိုင်း​​​ေချာင်​​ေတွကို လွမ်း​​သွား​​မိတာနဲ့​​ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ကို ရှာြပီး​​တင်မိပါတယ်။ ခု​​ေခတ်မှာ စစ်ကိုင်း​​ဆိုတာ မန္တ​​ေလး​​နဲ့​​ ဧရာဝတီြမစ်ြကီး​​ ြခား​​​ေနတာကလွဲရင် ရန်ကုန် သန်လျင် လို တဆက်တည်း​​နီး​​နီး​​ ခရီး​​​ေပါက်​​ေနတာမို့​​ စိတ်ကူး​​​ေပါက်ရင် ခနမဆိုင်း​​ ကူး​​လို့​​သန်း​​လို့​​ ရ​​ေနပါြပီ။

    ဒါ​​ေပမယ့​်​ ြမစ်တဘက်ကို ကူး​​လိုက်တာနဲ့​​ ြမင်ကွင်း​​​ေတွက လံုး​​ဝ​​ေြပာင်း​​လဲသွား​​ပါလိမ့​်​မယ်။ မန်း​​​ေလး​​​ေရွှြမို့​​​ေတာ်ြကီး​​နဲ့​​ ယှဉ်ရင်​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​ဆိုတာ ​​ေတာ ​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ​​ေြမာက်​​ေလမ​​ေနှာ​​ေသး​​တဲ့​​ ြမန်မာ့​​ယဉ်​​ေကျး​​မှုစစ်စစ်၊​ အညာဟန် အညာဓ​​ေလ့​​စစ်စစ်ကို စစ်ကိုင်း​​မှာမှ ပိုပီပီြပင်ြပင် ​​ေတွ့​​နိုင်ပါလိမ့​်​မယ်။ စိမ်း​​စိမ်း​​လန်း​​လန်း​​ ြငိမ်း​​ြငိမ်း​​ချမ်း​​ချမ်း​​ ရှိလို့​​ “သူ​​ေတာ်စင်များ​​ တရား​​ရှာတဲ့​​​ေြမ” လို့​​လည်း​​ ​​ေဇယျာ​​ေရွှ​​ေြမ သီချင်း​​ထဲမှာ မ​​ေဌး​​​ေဌး​​ြမင့​်​ဆိုခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။

    “ပုထိုး​​ဘုရား​​​ေစတီ ဘိုး​​ဘွား​​အ​​ေမွတည် တိုး​​ပွား​​​ေစရည်” လို့​​ ​​ေဒါ်ရီသန့​်​ကလည်း​​ ဆိုခဲ့​​တာပဲ။ ခုဆို စစ်ကိုင်း​​တံတား​​ြကီး​​ နှစ်စင်း​​နဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ အိမ်ဦး​​နဲ့​​ြကမ်း​​ြပင် ကူး​​သန်း​​​ေနြကတဲ့​​ ​​ေဇယျာသူ​​ေဇယျာသား​​​ေတွ ပျား​​ပန်း​​ခတ်​​ေနြက​​ေရာ့​​မယ်။ မန္တ​​ေလး​​ြမို့​​ရဲ့​​ လက်ဝဲရံလက်ယာရံ ြမို့​​နှစ်ြမို့​​အနက်မှာ စစ်ကိုင်း​​ကို​​ေတာ့​​ ြမန်မာမှုြမန်မာဟန် ြမန်မာဆန်လွန်း​​လို့​​ ပိုနှစ်ချိုက်မိပါတယ်။ ​​ေမြမို့​​​ေလာက်မ​​ေအး​​​ေပမယ့​်​ မန္တ​​ေလး​​ထက်စာရင် သစ်ရိပ်ဝါး​​ရိပ် ​​ေတာရိပ်​​ေတာင်ရိပ် ခိုစရာ​​ေပါ​​ေတာ့​​ သာသာယာယာပါပဲ။ ဘုရား​​ရိပ် တရား​​ရိပ်နဲ့​​ဆို​​ေတာ့​​ ရင်ထဲက အပူကိုပါ ​​ေအး​​​ေစတာ​​ေပါ့​​။ ​​ေရှး​​က​​ေတာ့​​ အပျိုြကီး​​ လူပျိုြကီး​​များ​​ကို အသက်ြကီး​​ရင် စစ်ကိုင်း​​​ေချာင်ပို့​​မယ် လို့​​ ကျီစယ်​​ေလ့​​ရှိြကတယ်​​ေလ။ ခု​​ေတာ့​​ ပို့​​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ အိမ်မှာပဲ တူ တူမ​​ေတွ ထိမ်း​​ခိုင်း​​ရမှာ။

    တကယ်​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​ကို ​​ေတာလို့​​​ေြပာရင် ​​ေရွှကိုင်း​​သား​​များ​​က စိတ်ဆိုး​​ြကမှာ။ သူတို့​​က မန္တ​​ေလး​​ထက်အရင် မင်း​​​ေနြပည် ြဖစ်ခဲ့​​တာ​​ေလ။ ပုဂံပျက်​​ေတာ့​​ အသခင်္ရာ​​ေစာယွန်း​​က စစ်ကိုင်း​​မှာ ြမို့​​တည်နန်း​​စံခဲ့​​တာဆို​​ေတာ့​​ အများ​​ြကီး​​​ေစာတာ​​ေပါ့​​။ သမိုင်း​​တ​​ေလျှာက် မင်း​​​ေနြပည်များ​​နဲ့​​ ပူး​​တံုခွာတံု ဆက်နွယ်ပတ်သက်ခဲ့​​ရာြမို့​​လည်း​​ မှန်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​ ြမို့​​ရိုး​​ြပအိုး​​ နန်း​​​ေတာ်ရာများ​​ မရှိ​​ေတာ့​​​ေပမယ့​်​ အင်မတန်​​ေရှး​​ကျတဲ့​​ ြမို့​​​ေဟာင်း​​​ေနရာလို့​​ ​​ေြပာလို့​​ရပါတယ်။ နန်း​​စိုက်နန်း​​တည် ​​ေနရာအစီအရင်​​ေတွ ​​ေရွး​​တဲ့​​အခါ စိစစ်စံနစ်ကျလွန်း​​တဲ့​​ ြမန်မာပ​​ေဒသရာဇ်များ​​ စိုး​​စံခဲ့​​တဲ့​​​ေနရာဆို​​ေတာ့​​ အရပ်အ​​ေန ​​ေဗဒင်ကိန်း​​ခန်း​​ သင့​်​​ေတာ်စံကိုက်ပံုရပါတယ်။

    တ​​ေဘာင်ကိန်း​​ခန်း​​အရ အသက်​​ေလး​​ရယ် ရှည်​​ေစလို ြမနန္ဒာ​​ေရညိုသန်း​​ မန်း​​​ေတာင်ရိပ်ခို လို့​​ဆိုြက​​ေပမယ့​်​ တကယ်တမ်း​​ အ​​ေရး​​ြကံုလာ​​ေတာ့​​ အ​​ေြပး​​အလွှား​​ခိုြကရတာ စစ်ကိုင်း​​​ေတာင်မှာပါ။ စစ်​​ေြပး​​ဒုက္ခသည် ​​ေထာင်​​ေသာင်း​​သိန်း​​သန်း​​ကို လက်ခံ​​ေကျွး​​​ေမွး​​နိုင်ခဲ့​​ပါတယ်။ သိပ္ပံ​​ေမာင်ဝတို့​​ ​​ေလပါတီြမရင်တို့​​ စစ်ကိုင်း​​ဘက်သာ ခိုခဲ့​​ရင် ဒီလိုအြဖစ်ဆိုး​​ြကံုရမှာမဟုတ်လို့​​​ေတာင် ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​မိတယ်။ ​​ေရရှား​​တတ်တယ် ဆိုတာကလွဲလို့​​ ကပ်သံုး​​ပါး​​လွတ်တယ်လို့​​ ​​ေြပာနိုင်ပါတယ်။ ြမို့​​မ​​ေမာင်​​ေတွများ​​ ​​ေတာင်ရိုး​​တန်း​​ ခို​​ေနရင်း​​က​​ေန “စစ်ကိုင်း​​မှာပဲ စိတ်ကစွဲ နတ်ြပည်” လို့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေရး​​ခဲ့​​ဖွဲ့​​ခဲ့​​နိုင်ပါ​​ေသး​​တယ်။ စင်စစ်​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​ဆိုတာ မန္တ​​ေလး​​အတွက် တကယ်ပင် ငယ်က​​ေပါင်း​​တဲ့​​ လက်​​ေဟာင်း​​မြမရင် လို့​​ ဆိုရမှာ​​ေပါ့​​​ေနာ်။

    သီချင်း​​ထဲမှာ ကိုအံ့​​ြကီး​​က ​​ေစတီပုထိုး​​ဘုရား​​ မိုး​​ဖျား​​ြမင့​်​သီ​​ေခါင်​​ေဘွ လို့​​ ဝင့​်​ြကွား​​ထား​​ြပန်​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​မှာ တန်ခိုး​​ြကီး​​ဘုရား​​​ေတွ လက်ညိုး​​ထိုး​​မလွဲ တည်ထား​​ကိုး​​ကွယ်ခဲ့​​တာကိုလည်း​​ ထည့​်​မ​​ေြပာလို့​​ မြဖစ်ြပန်ဘူး​​။ လူသိအများ​​ဆံုး​​က​​ေတာ့​​ ဆွမ်း​​ဦး​​ပုညရှင်​​ေပါ့​​။ နတ်​​ေဒဝတာ​​ေတွ အာရုဏ်ဆွမ်း​​ဝတ်ြဖည့​်​​ေလ့​​ရှိတာမို့​​ ဘယ်​​ေတာ့​​မှ ဆွမ်း​​ဦး​​တင်ခွင့​်​မရနိုင်ဘူး​​ လို့​​ နံမည်​​ေကျာ်ပါတယ်။ ဘုရား​​ရဲ့​​ တည်​​ေနရာြမင်ကွင်း​​ကိုက ြကည်ညိုစရာအြပင် ဂမ္ဘီရဆန်တဲ့​​ အ​​ေငွ့​​အသက်ကိုပါ ခံစား​​နိုင်ပါတယ်။ ငယ်ငယ်က ဖတ်ခဲ့​​ဘူး​​တဲ့​​ ြမစြကာ ဝတ္ထုထဲက ဆရာြကီး​​နဲ့​​ ​​ေမာင်​​ေအး​​တို့​​ ဥစ္စာ​​ေစာင့​်​မက​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေတွ့​​တဲ့​​​ေနရာလို့​​ မှတ်မိ​​ေနပါတယ်။ စစ်ကိုင်း​​တခွင်ကို သိုက်နန်း​​ရှင်တို့​​ရဲ့​​ နယ်​​ေြမအြဖစ် ြမန်မာလူမျိုး​​​ေတွက ယံုစား​​ထား​​တာကိုး​​။ ဆရာနန်း​​​ေတာ်​​ေရှ့​​က​​ေတာင် “သိန်း​​သန်း​​ကု​​ေဋ မ​​ေရနိုင် တို့​​ပိုင်ဥစ္စာြကွယ် စစ်ကိုင်း​​အ​​ေနာက်ဘက် ​​ေတာင်​​ေတွမယ် တို့​​ပစ္စည်း​​​ေတွရှိ​​ေနတယ်။

    နိဗ္ဗာန်​​ေရာက်​​ေအာင် ​​ေဆာင်ယူဖွယ်” လို့​​ သူ​​ေဌး​​ဝါဒထဲမှာ မနိုင်နိုင်ရာနဲ့​​ ြကွား​​ခဲ့​​ပါ​​ေသး​​တယ်။ ဥစ္စာ​​ေစာင့​်​ဆိုတာ ​​ေနာင်ပွင့​်​မယ့​်​ဘုရား​​ရှင်ကို ရည်စူး​​လှူတန်း​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေရွှ​​ေငွစည်း​​စိမ်တို့​​ကို အ​​ေစာင့​်​အ​​ေရှာက်ြဖစ်​​ေနရတဲ့​​ ဘုမ္မိယနွယ်ဝင်နတ်တမျိုး​​လို့​​ ယံုြကတာ။ ပံုြပင်တ​​ေထာင့​်​တညမက ဇာတ်လမ်း​​က​​ေလး​​​ေတွက ဆွတ်ပျံ့​​လွမ်း​​​ေမာ ​​ေြခာက်ြခား​​ဖွယ်​​ေတွရှိခဲ့​​ပါတယ်။ ငယ်ငယ်က ပန်တျာြကည်လင်ကတဲ့​​ဇာတ်ထဲမှာ သိုက်ဆရာက “​​ေဟ.. ြမစိမ်း​​” ဆို အသံနက်ြကီး​​နဲ့​​ ​​ေအာ်လိုက်ရင် ကိုယ်ပါ တုန်တုန်သွား​​တာ။ ကိုဘုန်း​​ြကွယ်တို့​​သား​​အဖ ရှင်ြပုြက​​ေတာ့​​ ​​ေမာင်ရင်​​ေလာင်း​​က​​ေလး​​ကို တကာြကီး​​​ေခါ်ခိုင်း​​ရင်း​​ သား​​အဖနှစ်​​ေယာက် သွား​​​ေလသူကို တ​​ေတာ့​​ ငိုလိုက်ြကတာတပွဲလံုး​​ပဲ။ မယံုဘူး​​သွား​​​ေြပာရင် အဟုတ်ကို ရိုက်လွှတ်ြကမှာ။

    မျက်စိမှတ်သာယံုလိုက်။ ဒါမှ ပွဲြကည့​်​ရတာလည်း​​ အရသာရှိတာ။ ​​ေကာင်း​​မှု​​ေတာ် ​​ေရာက်ြပန်​​ေတာ့​​ အရသာကတမျိုး​​​ေြပာင်း​​သွား​​​ေရာ။ ကျယ်ကျယ်ဝန်း​​ဝန်း​​ လင်း​​လင်း​​ချင်း​​ချင်း​​နဲ့​​။ ​​ေစာင်း​​တန်း​​ထဲမှာ သနပ်ခါး​​သည်​​ေတွ ​​ေပါချက်များ​​က​​ေတာ့​​ မ​​ေြပာနဲ့​​။ စစ်လည်း​​စစ် ​​ေဈး​​လည်း​​သက်သာ၊​ အ​​ေခါက်အ​​ေပွး​​ထူထူြကီး​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေခါင်ဆိုတဲ့​​ဟာ​​ေတွ ​​ေခါင်း​​​ေခါက်ဝယ်လို့​​ရတယ်။ အ​​ေကျာ်တို့​​ ကရမက်တို့​​ နံသာြဖူ ​​ေတာင်နံြကီး​​ စတဲ့​​ သစ်​​ေမွှး​​​ေတွကလည်း​​စံုလို့​​။ သစ်တိုသစ်စ​​ေလး​​​ေတွ ချိန်ခွင်နဲ့​​စက်​​ေရာင်း​​တာ တြခား​​ဘယ်မှာြမင်ဖူး​​မလဲ။ ခု​​ေခတ်လူ​​ေတွက သနပ်ခါး​​​ေတာင် လိမ်း​​​ေလ့​​မရှိြက​​ေတာ့​​ သနပ်ခါး​​ ဘယ်နှစ်မျိုး​​ရှိမှန်း​​လည်း​​ မသိြက​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။

    ဥမင်သံုး​​ဆယ် ​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ရှုခင်း​​က တ​​ေမျှာ်တ​​ေခါ်။ အင်မတန် သာယာပါ​​ေပတယ်။ အဲကွန်း​​​ေတွ စိမ့​်​​ေအာင်လွှတ်ထား​​တဲ့​​ အ​​ေအး​​ဓါတ်နဲ့​​ ဘုရား​​ရိပ် တရား​​ရိပ်က ​​ေလ​​ေြပ​​ေလညင်း​​က​​ေလး​​ရဲ့​​ အ​​ေအး​​ဓါတ် ဘာမှမဆိုင်​​ေအာင် ကွာြခား​​လွန်း​​ပါတယ်။ ရှိသမျှဘုရား​​ စံု​​ေအာင်ဖူး​​ချင်ရင်​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​မှာ တပါတ်​​ေလာက်​​ေနမှရမယ်။ ဒါ​​ေတာင် ​​ေချာင်​​ေတွ ​​ေကျာင်း​​​ေတွ မနှံ့​​​ေသး​​ဘူး​​ဗျား​​။

    စစ်ကိုင်း​​​ေချာင်​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​​ေြပာလိုက်ရင် ချစ်သက်​​ေဝ ဇာတ်ကား​​ထဲက ြကည်ြကည်​​ေဌး​​ နဲ့​​ သာ​​ေဂါင်ြကီး​​ ကို ​​ေြပး​​​ေြပး​​ြမင်ပါတယ်။ ဆိုင်း​​ထမ်း​​ြကီး​​ နဲ့​​ ဆွမ်း​​​ေတာ်သိမ်း​​လာတဲ့​​ ကိုရင်သာ​​ေဂါင် ရယ် စက်ပန်း​​ထိုး​​လိုက် ဆွမ်း​​ချိုင့​်​ပို့​​လိုက်လုပ်​​ေလ့​​ရှိတဲ့​​ ​​ေရွှြကည်ရယ် စစ်ကိုင်း​​​ေတာင်ရိုက်ကွင်း​​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ်ပါတာကိုး​​။ ခက်တာက ​​ေအဝမ်း​​သူ​​ေဌး​​​ေတွဟာ ဒီ​​ေလာက်လှတဲ့​​ စစ်ကိုင်း​​​ေတာင်မှာ လာမရိုက်ပဲ စတီရီယိုထဲတင် ဆက်တင်ြကီး​​​ေတွနဲ့​​ ရိုက်ြကတာ အံဩပါရဲ့​​။ စစ်ကိုင်း​​မှာ ရိုက်စရာ ရှုခင်း​​​ေတွ ​​ေပါလွန်း​​လို့​​ မန္တ​​ေလး​​သား​​ ဓါတ်ပံုဆရာမှန်သမျှ စစ်ကိုင်း​​တက်မရိုက်ဖူး​​တဲ့​​သူ မရှိဘူး​​။ ရုပ်ရှင်​​ေတွ ဗီဒီယို​​ေတွလည်း​​ ဒီလိုပဲ။

    ဘယ်နား​​လဲ​​ေတာ့​​ ​​ေသချာမမှတ်မိလိုက်ဖူး​​။ တရုတ်စကား​​ပင်​​ေတွ ​​ေတာြကီး​​ြဖစ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေကျာင်း​​တ​​ေကျာင်း​​​ေရာက်ခဲ့​​ဖူး​​တယ်။ အရွယ်ညီညီ ပင်ချင်း​​ရှက်​​ေနတဲ့​​ စကား​​​ေတာထဲမှာ လှလိုက်တာ ​​ေအး​​လိုက်တာများ​​ မ​​ေြပာပါနဲ့​​​ေတာ့​​။ စစ်ကိုင်း​​တခွင် ပတ်ဝန်း​​ကျင် ဘယ်ရွာစပ်သွား​​သွား​​ စိမ်း​​စိမ်း​​စိုစို အညာရှုခင်း​​စစ်စစ် ​​ေတွ့​​ရမယ်။ ဖုန်က​​ေလး​​ တလံုး​​လံုး​​​ေတာ့​​ ရှိတာပ။ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​​ေတွ မှန်သမျှကလည်း​​ ​​ေနာက်​​ေပါက်​​ေပါ်ပင် တ​​ေကျာင်း​​မှမပါဘူး​​။ အား​​လံုး​​ ကိုယ့​်​မိဘ ဘိုး​​ဘွား​​မတိုင်ခင်က ရှိခဲ့​​တာ​​ေတွချည့​်​ပဲ။ ြမန်မာတနိုင်ငံလံုး​​မှာ အထူထပ်ဆံုး​​ သာသနာ့​​နယ်​​ေြမ​​ေပါ့​​။ သီလရှင်တိုင်း​​ြပည်ဆိုလည်း​​ မမှား​​ဘူး​​ဗျ။ မသုဓမ္မစာရီ ြပန်ဖတ်ြကည့​်​။ စစ်ကိုင်း​​က။

    အစား​​အ​​ေသာက်နဲ့​​ ပတ်သက်လို့​​က​​ေတာ့​​ စစ်ကိုင်း​​မှာ ဘာဓါတ်များ​​ရှိသလဲ မဆိုနိုင်ဘူး​​။ သူ့​​ဆီကဟာ​​ေတွ အကုန် စား​​​ေကာင်း​​တယ်။ သာသနာ့​​နယ်​​ေြမဆို​​ေတာ့​​ သား​​ငါး​​​ေပါ်မစား​​ဘူး​​။ ဆရာ​​ေလး​​တို့​​ချက်တဲ့​​ သက်သတ်လွတ်ဟင်း​​လျာများ​​ဟာ ကိုယ့​်​ကိုယ်ကို သက်သတ်လွတ် စား​​​ေနတာပါလား​​ ဆိုတာ​​ေမ့​​သွား​​​ေလာက်​​ေအာင် ​​ေကာင်း​​တယ်။ ကိုယ်တိုင်အညာသား​​ြဖစ်ပါလျက် လက်ပံ​​ေခါင်း​​ချည်​​ေရ ကို စစ်ကိုင်း​​​ေရာက်မှ စား​​ဖူး​​တယ်။ လျှာကိုလည်​​ေရာ။ ြမူရွက်သုပ်ဆိုတာလည်း​​ ​​ေကာင်း​​မှ​​ေကာင်း​​။ အသား​​မစား​​ရမ​​ေနနိုင်လို့​​ တရုတ်ဟင်း​​လျာကိုမှ စား​​ချင်ပါတယ်ဆိုရင် ဟိုး​​တုန်း​​က​​ေတာ့​​ ရွာ​​ေထာင်မှာ သူဇာ ဆိုတဲ့​​ တရုတ်စား​​​ေသာက်ဆိုင်ရှိသဗျ။

    လိုချင်တာ အကုန်ရတယ်။ စား​​လို့​​လည်း​​ြမိန်တယ်။ စပ်တာ​​ေတာ့​​ မတရား​​စပ်တယ်။ ​​ေဈး​​​ေတာ်​​ေတာ် သက်သာတယ်။ ထမင်း​​​ေလး​​စား​​ြပီး​​ ဘုန်း​​ြကီး​​များ​​လို အချိုအချဉ် သစ်သီး​​ဝလံကလည်း​​ မရှား​​ဘူး​​။ ြမန်မာသွား​​ရည်စာ အကုန်ရှိတယ်။ အခုထက်ထိ မ​​ေမ့​​ပဲ စွဲ​​ေနတာတစ်ခုရှိတယ်။

    စစ်ကိုင်း​​မှာ ​​ေရာင်း​​တဲ့​​ သူတို့​​အ​​ေခါ် ​​ေရခဲပလုတ်တုတ်။ ​​ေရခဲြခစ်အလယ်မှာ အုန်း​​သီး​​ြခစ်က​​ေလး​​​ေတွရယ်၊​ ​​ေကျာက်​​ေကျာတံုး​​မဲမဲ​​ေလး​​​ေတွရယ်နဲ့​​ အချိုရည်် ​​ေရာင်စံု​​ေလး​​​ေတွ ဆမ်း​​ထား​​တာ။ ရန်ကုန်ကလို ​​ေဆး​​သြကား​​အချိုရည်မဟုတ်ပဲ ​​ေလး​​​ေလး​​ပင်ပင်နဲ့​​ ချိုတာဗျား​​။ ​​ေြပာ​​ေနရင်း​​နဲ့​​​ေတာင် စား​​ချင်လာြပီ။ အခု​​ေြပာသွား​​တာ​​ေတွ အား​​လံုး​​က လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ အနှစ်နှစ်ဆယ်​​ေကျာ်က စစ်ကိုင်း​​​ေပါ့​​​ေနာ်။ ဒီက​​ေန့​​ အ​​ေြခအ​​ေနကို​​ေတာ့​​ လက်လှမ်း​​မီတဲ့​​သူများ​​က ြပန်မျှြကပါဦး​​။ ရန်ကုန်သား​​များ​​ သူများ​​ရပ်ရွာ အလည်သွား​​ြပီး​​ရင် စား​​​ေကာင်း​​​ေသာက်​​ေကာင်း​​ တယ်လည်း​​​ေလ​​ေဖာင်း​​တတ်သကိုး​​လို့​​ မ​​ေအာင့​်​​ေမ့​​ပါနဲ့​​။ ကိုသန်း​​ထွန်း​​​ေလး​​ ဆိုသလို အညာဌာနီ တခါလာမည် ကျွန်​​ေတာ့​်​အဖိ်ု့​​​ေတာ့​​ ​​ေမ့​​မရပါ​​ေလြပီ မို့​​ပါ။ ​​ေနာ့​​။


    ပုညရှင်​​ေစတီအပါး​​ စစ်ကိုင်း​​​ေတာင် အထက်နား​​ဆီက အ​​ေရှ့​​တလွှား​​ရှုလိုက်ရင်​​ေလ။ ဧရာဝတီ၊​ ဒုဋ္ဌာဝတီ၊​ နတ်ပန်း​​ချီ​​ေဆး​​စံုကွန့​်​​ေရာ့​​​ေလသလား​​။ ဝဲလက်ယာအတွန့​်​အတွန့​်​​ေတွနဲ့​​ အလွန့​်​အလွန် သာယာပါ​​ေပသည်။ တနှစ်ကူး​​လို့​​ တနှစ်ကျူး​​ြပန်​​ေတာ့​​ အသစ်ဖူး​​ခဲ့​​ရြပန်​​ေချ။ ​​ေတာ​​ေတာင်​​ေရ​​ေြမ ကုန်း​​​ေန​​ေရ​​ေန သက်ရှိသက်မဲ့​​ သတ္တဝါ​​ေတွ ​​ေလာကဓါတ်ြကီး​​တခုလံုး​​ သစ်လို့​​မို့​​ ဒီနှစ်တွင်လည်း​​ ချစ်ချစ်ခင်ခင် ရွှင်ရွှင်​​ေပျာ်​​ေပျာ်​​ေန။

    သမိုင်း​​​ေြပာင်မညှိုး​​ စစ်ကိုင်း​​​ေတာင်​​ေတာ်ရိုး​​မှာ​​ေလ ြမူခိုး​​ရှက်ဆိုင််း​​ အံု့​​မှိုင်း​​ြပာရီ​​ေဝ မှုန်မှုန်ရီ​​ေဝ ​​ေစတီပုထိုး​​ဘုရား​​ မိုး​​ဖျား​​ြမင့​်​သီ​​ေခါင်​​ေဘွ ​​ေတာင်​​ေတွစိမ့​်​စမ််း​​ ​​ေချာင်​​ေတွ သိန်း​​သန်း​​ ​​ေခမာ​​ေသာင်ကမ်း​​ တက်လှမ်း​​​ေအာင်ြမင်​​ေြမ ​​ေမဓာဝီ​​ေလး​​ ​​ေတာမှီသံုး​​တဲ့​​ ​​ေယာဂီထံုး​​ရှာ​​ေပ။
    ​​ေရာက်ြကဖူး​​သလား​​ ​​ေဇယျာ​​ေရွှ​​ေြမ ြမစ်​​ေရ​​ေခွဝန်း​​လျှမ်း​​ ရှုဆန်း​​ြဖာ​​ေတွ စစ်ကိုင်း​​​ေတာင်​​ေြခ အ​​ေရာက်သွား​​ တရား​​ရှာ​​ေချ။ ဗုဒ္ဓဘာသာ ြမန်မာတ​​ေတွ အတာကူး​​တဲ့​​ နှစ်ဦး​​ဂိမ္မာန်​​ေနွ။

    (ကံ့​​​ေကာ်ဝတ်မှုန် သင်း​​တဲ့​​ရဂံု စံု​​ေတာ​​ေြခ သင်္ဂီပွင့​်​ချပ် ရင်ကပ်သရဖီ ြကိုင်လို့​​​ေမွှး​​) ၂ ။ ဖူး​​ငံု​​ေဝ ပုရစ်တံစီ ညီတယ်​​ေလ တ​​ေဝ​​ေဝ ​​ေလ​​ေြပ​​ေလညှင်း​​​ေသွး​​​ေတာ့​​ ​​ေအး​​ရနံ့​​ထံု​​ေန ရွက်သစ်​​ေလာင်း​​လို့​​ ​​ေဟာင်း​​ရွက်ညှာ​​ေြကွ အခါ​​ေပ ​​ေရာ်ြငမ်း​​ရွက်ြကင် နီလွင်​​ေမာင်း​​​ေြပ​​ေြပ။
    ​​ေရာက်ြကဖူး​​သလား​​ ​​ေဇယျာ​​ေရွှ​​ေြမ ြမစ်​​ေရ​​ေခွဝန်း​​လျှမ်း​​ ရှုဆန်း​​ြဖာ​​ေတွ စစ်ကိုင်း​​​ေတာင်​​ေြခ အ​​ေရာက်သွား​​ တရား​​ရှာ​​ေချ။ ဗုဒ္ဓဘာသာ ြမန်မာတ​​ေတွ အတာကူး​​တဲ့​​ နှစ်ဦး​​ဂိမ္မာန်​​ေနွ။

    ြမစ်မင်း​​ဧရာ ​​ေခွကာဝိုင်း​​လို့​​ စစ်ကိုင်း​​​ေအာင်ချာ​​ေြမ ​​ေရလှိုင်း​​​ေလး​​​ေတွ သွင်သွင်ြမူး​​​ေတာ့​​ ​​ေငွ​​ေရာင်ြဖူး​​ကာ​​ေလ ​​ေရွှ​​ေတာင်ဦး​​​ေမှာ် ရှု​​ေမျှာ်ခင်း​​နဲ့​​ ြမစ်တွင်း​​သာယာ​​ေပ ချစ်ြခင်း​​သံသာ​​ေလ ဟသင်္ာစင်​​ေရာ် ြကင်​​ေဖာ်တွဲလို့​​ သဲကမ်း​​ပါး​​ယံ ဝဲပျံကာ​​ေန။

    (​​ေရာက်ြကဖူး​​သလား​​ ​​ေဇယျာ​​ေရွှ​​ေြမ ြမစ်​​ေရ​​ေခွဝန်း​​လျှမ်း​​ ရှုဆန်း​​ြဖာ​​ေထွ စစ်ကိုင်း​​​ေတာင်​​ေြခ အ​​ေရာက်သွား​​ တရား​​ရှာ​​ေချ။ ဗုဒ္ဓဘာသာ ြမန်မာတ​​ေတွ အတာကူး​​တဲ့​​ နှစ်ဦး​​ဂိမ္မာန်​​ေနွ) ၂ ။

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.