• “ြမိန်ရာဟင်း​​​ေကာင်း​​”

    မိန်း​​မမာယာ သဲကိုး​​ြဖာထဲမှာ ဒီက​​ေန့​​​ေတာ့​​ တစ်ခု​​ေဆာင်း​​ အ​​ေပါင်း​​တစ် လုပ်ရ​​ေကာင်း​​မလား​​မသိပါဘူး​​။ အင်တာနက်​​ေပါ်မှာ မဟုတ်​​ေသာ်ရှိ ဟုတ်​​ေသာ်ရှိ၊​ စား​​​ေကာင်း​​​ေသာက်ဖွယ်​​ေတွကို မျက်စိပသာဒ လှ​​ေအာင်ြပင်ဆင် ခူး​​ခပ် ဓါတ်ပံုရိုက်ြပီး​​တင်ြကတာကို​​ေပါ့​​။ များ​​​ေသာအား​​ြဖင့​်​ အပျိုြကီး​​မမ​​ေတွ လုပ်​​ေလ့​​ရှိြပီး​​ တနည်း​​တဖံု ပရိုမိုး​​ရှင်း​​ဆင်း​​တယ်လို့​​ ​​ေြပာမိရင် မ​​ေြပး​​​ေသာ် ကန်ရာရှိ​​ေပမယ့​်​ မျက်​​ေစာင်း​​ချည့​်​ပဲ အြကိမ်တသိန်း​​ထိုး​​သဟယ် လို့​​ ရန်​​ေတွ့​​ခံရမှာ အ​​ေသအချာပါပဲ။ အချက်အြပုတ်နိုင်နင်း​​​ေြကာင်း​​ ဝင့​်​ြကွား​​လိုက်သ​​ေလ ဆို​​ေပမယ့​်​ ခုနစ်ရက်သား​​သမီး​​အ​​ေပါင်း​​ သွား​​ရည်ကျလာ​​ေစလိုတဲ့​​ ​​ေစတနာကလည်း​​ ​​ေရစီး​​ကမ်း​​ြပိုလိုက်​​ေန​​ေအာင်ကို ပါ​​ေသး​​တာ။ ချက်နည်း​​ြပုတ်နည်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေဝငှြပန်​​ေတာ့​​ “ချစ် ရွှင် သနား​​ တည် ြကား​​ ြကမ်း​​ြကုတ် စက်ဆုပ် အံ့​​ဩ ​​ေနာအရသာ ကျမ်း​​ဂန်လာ” ဆိုတာမှာ ငါ​​ေမ့​​​ေနတာ ဗိုက်ဆာတဲ့​​ ရသ ြဖစ်လိမ့​်​မယ်။ ဒီစာဖတ်လိုက်ရတာ ဗိုက်ကိုဆာသွား​​တာပဲ ဆိုတဲ့​​ ရသစာ​​ေပ​​ေတွကို ​​ေလ့​​လာရတာ​​ေပါ့​​။ ဒါနဲ့​​ပဲ အား​​ကျမခံ သူတို့​​လို ရသစာ​​ေပ​​ေလး​​များ​​ ​​ေရး​​ဦး​​မ​​ေလ ဆိုြပီး​​ ြမိန်ရာဟင်း​​​ေကာင်း​​ လို့​​ ​​ေခါင်း​​စဉ်တပ်လိုက်ရပါတယ်။ အနား​​မှာ ​​ေရခွက်က​​ေလး​​၊​ လက်သုပ်ပုဝါက​​ေလး​​ထား​​လို့​​ သာ ဖတ်ြကပါ​​ေတာ့​​။

    အစား​​အ​​ေသာက်နဲ့​​ ပတ်သက်လာရင် အရင်တုန်း​​က ဦး​​ြကီး​​ပု ရဲ့​​ ချက်နည်း​​ြပုတ်နည်း​​ငါး​​ရာ တို့​​၊​ အဓိပတိချက်နည်း​​ြပုတ်နည်း​​ တို့​​၊​ ​​ေလာက်သာ ရှိခဲ့​​​ေပမယ့​်​ အခု​​ေတာ့​​ အဲဒါ​​ေတွက အ​​ေတာ် ​​ေအာက်သွား​​ပါြပီ။ အင်တာနက်​​ေပါ်က ြမန်မာစာမျက်နှာ​​ေတွ​​ေပါ်မှာတင် အိမ်ရှင်မလက်ရာ ြကိုက်သလား​​၊​ အိမ်ရှင်ထီး​​လက်ရာ ြကိုက်သလား​​။ တကိုယ်​​ေတာ် လက်စွမ်း​​ြပ​​ေတွြကည့​်​မလား​​။ ဟင်း​​စပ်အမယ်​​ေတွကို ပံုအဂင်္ါနဲ့​​ စံုလင်စွာ ​​ေလ့​​လာနိုင်ပါတယ်။ ရုပ်ြမင် အစီအစဉ်​​ေတွမှာလည်း​​ စား​​ြကမယ်​​ေဟ့​​ ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ လို ြမန်မာအစီအစဉ်​​ေတွတင်မဟုတ်ဘူး​​။ ကိုရီး​​ယား​​လို ၊​ ဂျပန်လို၊​ တရုတ်လို၊​ ကုလား​​လို၊​ ဩစ​​ေတး​​လျကစား​​ဖိုမှူး​​ြကီး​​ အစီအစဉ်လို တကမ္ဘာလံုး​​ စိတ်ကူး​​​ေပါက်ရာ​​ေတွ ​​ေန့​​စဉ်နဲ့​​ အမျှ ချက်ြပုတ် တင်ဆက်​​ေနပါတယ်။ အဲသလို ရသ​​ေြမာက်တဲ့​​ အစီအစဉ်​​ေတွထဲမှာ ဘာမှလည်း​​ မတတ်ပဲနဲ့​​ ဘာများ​​ ဝင် နှမ်း​​ြဖူး​​ဦး​​မလို့​​လဲ လို့​​ ​​ေမး​​ရင် ဖတ်ဖူး​​ မှတ်ဖူး​​တဲ့​​ စာတို​​ေပစက​​ေလး​​​ေတွ၊​ ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကား​​က​​ေလး​​​ေတွကို အ​​ေတွး​​စိတ်ကူး​​က​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ နူး​​နပ်​​ေအာင် စီမံလို့​​ လျှာရင်း​​မြမက်သည့​်​တိုင် စိတ်အဆာ​​ေြပသွား​​​ေအာင်လို့​​ ပါ​​ေလရာ ငပိချက် လုပ်ရြပန်ပါတယ်ဗျာ။

    စား​​ဖိုအနုပညာနဲ့​​ ပတ်သက်လာရင် ကမ္ဘာ​​ေပါ်မှာ ြပင်သစ်လူမျိုး​​များ​​ဟာ သူတို့​​​ေလာက် သိတဲ့​​ တတ်တဲ့​​ အနုပညာဆန်တဲ့​​သူ မရှိဘူး​​လို့​​ သူများ​​လက်ခံခံ မခံခံ၊​ သူတို့​​ဘာသူတို့​​ ယူဆထား​​ြကပါတယ်။ တကယ်​​ေတာ့​​ ​​ေနမင်း​​ြကီး​​နဲ့​​ အတူ ကမ္ဘာ တပါတ်ပတ်လိုက်ဦး​​။ တရုတ်စား​​​ေသာက်ဆိုင် မရှိတဲ့​​ ​​ေနရာဆိုတာ ဘယ်ရွာပါလိမ့​်​လို့​​​ေမး​​ရမှာပါ။ သူတို့​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​ကလူ​​ေတွက မဆလာ ငရုပ်သီး​​​ေတာင် ကိုယ်ပိုင်မရှိလို့​​ ပင်လယ်ရပ်ြခား​​ စွန့​်​စွန့​်​စား​​စား​​ လာဝယ်ရင်း​​ နယ်ချဲ့​​ ြကရတာ​​ေလ။ အြပုတ် အဖုတ် အကင် အ​​ေြကာ် အြပင် ဘာများ​​တတ်တာမှတ်လို့​​ ဆိုရင် ဟုတ်သ​​ေယာင်​​ေတာင် ရှိပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ ကိုယ့​်​လျှာ ကိုယ့​်​ဓ​​ေလ့​​နဲ့​​ မကိုက်လို့​​သာပါ။ သူတို့​​ စရိုက် သူတို့​​ဘာသာနဲ့​​မှာလည်း​​ အံ့​​ဩစရာ​​ေတွအများ​​ြကီး​​​ေတွ့​​ရပါတယ်။

    ဥပမာတစ်ခု ြပင်သစ်ဧည့​်​သည်လာလို့​​ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က ဖွယ်ဖွယ်ရာရာ မက်​​ေဒါ်နယ်တို့​​လို ဆိုင်​​ေတွလိုက်​​ေကျွး​​မယ်။ အိမ်မှာပဲ မနက်စာ ​​ေပါင်မုန့​်​မီး​​ကင်က​​ေလး​​ကို စီး​​တီး​​မတ်ကဝယ်လာတဲ့​​ ချိစ်က​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေကျွး​​မယ်ဆိုရင် သူတို့​​ကရင်း​​နှီး​​တဲ့​​သူဆိုရင် ြပံုး​​ပါလိမ့​်​မယ်။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​စား​​​ေနတဲ့​​ သွား​​အြဖီး​​သား​​နဲ့​​ နွား​​ြကီး​​မစား​​တဲ့​​ ချိစ်​​ေတွကို သူတို့​​က ချိစ်လို့​​ကို မသတ်မှတ်ပါဘူး​​။ ဒါြဖင့​်​ရင် သူတို့​​က ဘာ​​ေတွစား​​​ေနြကလို့​​လဲ​​ေမး​​ရင် ဂုဏ်ယူစွာ​​ေြဖပါလိမ့​်​မယ်။ သူတို့​​ ြပင်သစ်တစ်နိုင်ငံတည်း​​ကတင် တရား​​ဝင် မှတ်ပံုတင်ထား​​တဲ့​​ ချိစ် အမျိုး​​အစား​​​ေပါင်း​​ ၃၇၀ ​​ေကျာ် ထုတ်လုပ်ပါတယ် တဲ့​​။ က​​ေလး​​​ေတွကို ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ မှတ်မိလွယ်​​ေအာင် ဆပ်ြပာမုန့​်​လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ချိစ်က အဲသ​​ေလာက်​​ေတာင် အရသာ​​ေတွကွာလို့​​လား​​ ​​ေမး​​ရင် သိပ်ကို ကွာပါတယ် ခင်ဗျာ။

    ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ြမန်မာ​​ေတွ ဝက်အူ​​ေချာင်း​​စား​​ရင် ​​ေဒါ်ြမရင် နဲ့​​ ​​ေဒါ်လှတင် တို့​​ အရသာမတူသလို၊​ လှ​​ေလး​​စိန်ထိုး​​မုန့​်​နဲ့​​ တင်တင်​​ေအး​​ထိုး​​မုန့​်​နဲ့​​ အရသာ ကွာသလို၊​ အရီး​​​ေတာင်း​​ လက်ဖက် နဲ့​​ ယုဇနလက်ဖက် မတူသလို သူတို့​​ဆီက ချိစ်​​ေတွမှာလည်း​​ အရသာ မတူကွဲြပား​​ပါတယ်။ သူတို့​​အစွဲက ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ အစွဲထက်ကို ြကီး​​ပါတယ်။ ဥပမာ မန္တ​​ေလး​​က မင်း​​သီဟဆိုင်ခွဲကို ရန်ကုန်မှာလာဖွင့​်​ရင် မုန့​်​တီအရသာ အစပ်အဟပ် လက်ရာအတူတူပဲဆိုြပီး​​ ြမန်မာ​​ေတွက အား​​​ေပး​​ြကပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့​်​လည်း​​ ​​ေြမာင်း​​ြမ ​​ေဒါ်ချို​​ေတွ မှိုလို​​ေပါက်လာတာ​​ေပါ့​​။ သူတို့​​ဆီမှာ ဒါမျိုး​​လက်မခံပါဘူး​​။ အစား​​အ​​ေသာက်တခု ​​ေကာင်း​​တယ်ဆိုတာ ​​ေရ​​ေြမ ပတ်ဝန်း​​ကျင် ရာသီဥတု​​ေပါ်မှာလည်း​​ အများ​​ြကီး​​တည်ပါတယ်တဲ့​​။

    စ​​ေကာ့​​ဝီစကီကို ဒီ​​ေဖာ်ြမူလာအတိုင်း​​ ြပင်သစ်မှာ လာချက်ရံုနဲ့​​ စ​​ေကာ့​​ဝီစကီ မြဖစ်ပါဘူး​​တဲ့​​။ ဆိတ်နို့​​နဲ့​​ ချက်တဲ့​​ ချိစ်ဟာ ဒီဆိတ်နို့​​နဲ့​​ဆို ဘယ်မှာချက်ချက် အတူတူပဲလို့​​ မထင်ပါနဲ့​​တဲ့​​။ အဲဒီဆိတ်အမျိုး​​အစား​​ချင်း​​ တူဦး​​​ေတာ့​​ သူစား​​တဲ့​​ ြမက်၊​ သူ​​ေသာက်တဲ့​​​ေရ သဘာဝချင်း​​မတူနိုင်ပါဘူး​​တဲ့​​။ အစား​​အ​​ေသာက်ဆိုတာ ဓါတုပစ္စည်း​​များ​​လို အမယ် စံုလင် အချိုး​​ကျ​​ေရာစပ်ထား​​ရံုနဲ့​​ အရသာ တထပ်တည်း​​ မကျနိုင်ပါဘူး​​တဲ့​​။ ချီး​​ထူချက်​​ေနာ်။ ဒါနဲ့​​ သူတို့​​အိမ် အလည်လိုက်သွား​​ရင်​​ေလ အဟုတ်ဗျား​​။ ချိစ်​​ေတွကို ​​ေရခဲ​​ေသတ္တာထဲမှာတချို့​​၊​ ​​ေတာင်း​​​ေတွနဲ့​​ထည့​်​လို့​​တချို့​​ထား​​တာ၊​ အ​​ေရာင် ပံုစံ အနံ့​​ အရသာ တမျိုး​​စီ၊​ ချက်တဲ့​​ ဟင်း​​ကို လိုက်လို့​​ သံုး​​တဲ့​​ ချိစ် သပ်သပ်စီပါတဲ့​​။ တီဗီကလာတဲ့​​ဟာ ြကည့​်​​ေတာ့​​ ပို​​ေတာင်ဆိုး​​​ေသး​​။ မတည်ခင်း​​ခင် ၃ နာရီအလိုမှာ ကိုယ် ခင်း​​မယ့​်​ချိစ်ကို ​​ေရခဲ​​ေသတ္တာထဲကထုတ်လို့​​ ပိတ်စိမ်း​​ပါး​​ ​​ေရဆွတ်ြပီး​​ အုပ်ထား​​​ေပး​​ရပါသတဲ့​​။ ဒါမှ လိုချင်တဲ့​​ အ​​ေပျာ့​​အမာ အ​​ေန​​ေတာ်ရမှာတဲ့​​။ ဂယ်ဘဲ ဂယ်ဘဲ။ စံု​​ေအာင်​​ေတာ့​​ လိုက်ြမည်း​​ြကည့​်​လိုက်ပါတယ်။ ဗမာပါး​​စပ်နဲ့​​ ဆို​​ေတာ့​​ ဘယ်ဟာမှ မြကိုက်​​ေပါင်ဗျာ။ ြပင်သစ်​​ေတွဟာ ချိစ်မှာတင်မဟုတ်ဘူး​​။ ဝိုင်အရက်မှာလည်း​​ ကမ္ဘာ​​ေကျာ်ပါတယ်။

    ​​ေနာက် သူတို့​​ အစား​​အ​​ေသာက်မှာ နံမည်ြကီး​​ဟင်း​​လျာတစ်ခုက အဆီပိတ်​​ေနတဲ့​​ ဘဲငန်း​​အသည်း​​ပါ။ ရန်ကုန်က အ​​ေခါက်ကင်ဆိုင်တချို့​​မှာရတဲ့​​ ဝက်အသည်း​​အထဲမှာ အဆီသွတ်ထား​​တာနဲ့​​ ခပ်ဆင်ဆင်ပါ။ ဘဲကို မ​​ေသခင် အဆီ​​ေတွပိတ်ြပီး​​ အသည်း​​မှာ အဆီ​​ေတွဖံုး​​လာတဲ့​​အထိ ပါး​​စပ်က က​​ေတာ့​​တပ် အစာသွပ်ြပီး​​ အဲဒီဘဲအသည်း​​နုနုကို ကျွမ်း​​ကျင်စွာ စီမံ ချက်ြပုတ်ထား​​တာပါတဲ့​​။ ကာဗီး​​ယား​​ငါး​​ဥ လိုပဲ အင်မတန်​​ေဈး​​ြကီး​​တဲ့​​ ဟင်း​​လျာပါ။စား​​​ေတာ့​​ စား​​ဖူး​​ပါဘူး​​။ စာအုပ်​​ေတွ ရုပ်ရှင်​​ေတွထဲက​​ေန သွား​​ရည်ကျရတာ​​ေပါ့​​။

    သူတို့​​က ဒီလို အစား​​​ေကာင်း​​ အ​​ေသာက်​​ေကာင်း​​​ေတွ စား​​တတ်ပါတယ်လို့​​သာ ဂုဏ်ယူတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ သူတို့​​ နိုင်ငံက ကမ္ဘာ​​ေကျာ် စား​​ဖိုမှူး​​ြကီး​​​ေတွ ​​ေရှး​​​ေရှး​​ ပ​​ေဝသဏီတတည်း​​က ထွက်တယ် လို့​​လဲ ဝင့​်​ြကွား​​ြကပါတယ်။ ဒီလို​​ေြပာတဲ့​​ အခါမှာ သမိုင်း​​ဝင်စား​​ဖိုမှူး​​ြကီး​​တ​​ေယာက်ရဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​ဟာ အင်မတန်ကို အံ့​​ဩစရာ​​ေကာင်း​​ပါတယ်။ သူ့​​နံမည်က ဖရွန်း​​ဆွား​​ ဗာတဲ တဲ့​​။ ဗီကွန့​်​ နယ်စား​​ြကီး​​ရဲ့​​ ရဲတိုက်က စား​​ဖိုမှူး​​ြကီး​​ြဖစ်ပါတယ်။ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ကျဆင်း​​လာတဲ့​​ သူ့​​သခင် နယ်စား​​ြကီး​​ဟာ ဘုရင်မင်း​​ြမတ် လူဝီ၁၄ ဆီက မျက်နှာသာအခွင့​်​အ​​ေရး​​​ေလး​​များ​​ ​​ေမျှာ်ကိုး​​လို့​​ သူ့​​ရဲတိုက်ကို အလည်လာပါ​​ေစ​​ေြကာင်း​​ ဖိတ်မန္တက ြပုလိုက်ပါတယ်။ ြပင်သစ်ရှင်ဘုရင်​​ေတွထဲမှာ လူဝီ၁၄က ဘုန်း​​မီး​​​ေနလ အလွန်​​ေတာက်ပတာဗျ။ ဗာဆိုင်း​​နန်း​​​ေတာ်ြကီး​​တစ်ခုလံုး​​ ဒီက​​ေန့​​ြမင်ရတဲ့​​ အ​​ေြခအ​​ေနမျိုး​​​ေရာက်​​ေအာင် စီမံထား​​တာ သူ့​​လက်ထက်က စတာ​​ေပါ့​​။ သက်ရှိလူသား​​များ​​​ေပါ်မဆိုထား​​နဲ့​​ သက်မဲ့​​သစ်ပင်ပန်း​​မန်များ​​ အ​​ေပါ်​​ေတာင် သူ့​​ဩဇာသက်​​ေရာက်​​ေစရမယ် ဆိုြပီး​​ နန်း​​​ေတာ်ရဲ့​​ အဆင်တန်း​​ဆာမှာ ဥယျာဉ်ပန်း​​မန်များ​​နဲ့​​ အဆန်း​​တြကယ် စီရင်ထား​​ခဲ့​​သူပါ။ သူတို့​​သမိုင်း​​မှာ ​​ေနနတ်နွယ် လို့​​​ေတာင် ညွှန်း​​ဖွဲ့​​ြကတာ​​ေပါ့​​။

    ဆယ်​​ေကျာ်သက်နဲ့​​ နန်း​​တက်လာခဲ့​​တာမို့​​ ​​ေတာ်ရံုအ​​ေဆာင်အ​​ေယာင်​​ေလာက်နဲ့​​​ေတာ့​​ ဘယ်​​ေြခာက်ြခား​​​ေအာင် လုပ်လို့​​ရလိမ့​်​မတုန်း​​။ ဒီအခါမှာ နယ်စား​​ြကီး​​ရဲ့​​ ဝှက်ဖဲက​​ေတာ့​​ ဗာတဲြဖစ်ပါတယ်။ ဘုရင်မင်း​​ြမတ်နဲ့​​ နှစ်​​ေထာင်​​ေသာ ​​ေနာက်လိုက်​​ေနာက်ပါ အြခံအရံ ဧည့​်​သည်များ​​အတွက် အံ့​​ဖွယ်သရဲ ထမင်း​​စား​​ပွဲြကီး​​ကို ဦး​​​ေဆာင်တည်ခင်း​​ ဧည့​်​ခံ​​ေစပါတယ်။ ​​ေဂျး​​ရပ်​​ေဒပါး​​ဒယား​​ နဲ့​​ ရိုက်တဲ့​​ ရုပ်ရှင်ထဲက အဲဒီထမင်း​​ပွဲြကီး​​သာ တကယ်ကို အံဖွယ်သရဲပါပဲ။ ပထမ​​ေန့​​မှာ ငှက်​​ေကျး​​သာရကာ ဟင်း​​လျာအမယ်များ​​နဲ့​​ ဧည့​်​ခံပါသတဲ့​​။ အ​​ေငွ့​​တ​​ေထာင်း​​​ေထာင်း​​ထ​​ေနတဲ့​​ ဘဲ​​ေကာင်လံုး​​ကင်ြကီး​​ကို စား​​ပွဲ​​ေပါ်က​​ေန ဖဲ့​​ယူဖို့​​ ဓါး​​နဲ့​​လှီး​​လိုက်တဲ့​​အခါ ဘဲကင်ြကီး​​ရဲ့​​ ဝမ်း​​ဗိုက်ထဲက က​​ေနရီငှက်​​ေရာင်စံုက​​ေလး​​​ေတွဟာ ဘုရား​​​ေစာင်း​​တန်း​​မှာ စာက​​ေလး​​များ​​လွှတ်လိုက်သလို တြဖွတ်ြဖွတ် ပျံထွက်လာြကပါတယ်။ ဒီအချိန်မှာ ​​ေစာင်း​​ညှင်း​​ပတ်သာနဲ့​​ က​​ေချသည်များ​​ကလည်း​​ နတ်မိမယ်​​ေလး​​​ေတွအသွင်နဲ့​​ ​​ေတာင်ပံ တြဖတ်ြဖတ်ခတ်လို့​​ ဥယျာဉ်ပတ်လည် ဟိုမှာဒီမှာ ပျံသန်း​​ကခုန်ြကပါတယ်။ စက်သီး​​ြကိုး​​နဲ့​​အဆွဲ​​ေကာင်း​​လို့​​ ြမင်း​​လန့​်​အ​​ေြပး​​မှာ ရဲမက်တ​​ေယာက်​​ေတာင် အသက်ဆံုး​​ရရှာသတဲ့​​။ ဒီပွဲမှာ ဗာတဲြကီး​​ ကမ္ဘာ​​ေကျာ်သွား​​တဲ့​​ အချိုပွဲက​​ေတာ့​​ ဒီ​​ေန့​​ လူတိုင်း​​စား​​​ေနြကတဲ့​​ ဗနီလာ အိုက်စကရင် ဆိုတာ အဲဒီက စထွင်လိုက်ပါသတဲ့​​။ ဒီထိ​​ေတာ့​​ ဘာမှ ဟုတ်​​ေလာက်​​ေသး​​​ေပါင်။

    လူဝီ၁၄ က​​ေတာ့​​ ​​ေရွှ​​ေဘာ​​ေတာ်ကျလို့​​ သူြပန်လို့​​ ဗာတဲကို ထည့​်​လိုက်ရင် နယ်စား​​ြကီး​​ဆီက ရစရာ အ​​ေြကွး​​​ေတွ ​​ေလျှာ်ပစ်မယ်လို့​​​ေတာ့​​ စကား​​စ​​ေနရံုပါ။ ြပဿနာက အဲဒီညမှာ မ​​ေမျှာ်လင့​်​ပဲ ​​ေလြကီး​​မိုး​​ြကီး​​ကျပါတယ်။ ​​ေနာက်တ​​ေန့​​ အစီအစဉ်က ပင်လယ်နတ်ဘုရား​​နဲ့​​ သူ့​​အ​​ေြခွအရံများ​​ ​​ေပျာ်ပါး​​ခန်း​​ပါ။ ဥယျာဉ်တစ်ခုလံုး​​ ​​ေရ​​ေြမာင်း​​​ေတွသွယ်၊​ ​​ေလှ​​ေတာ်​​ေဖာင်​​ေတာ်များ​​နဲ့​​၊​ ​​ေရခဲရုပ်တု ပန်း​​ပုလက်ရာများ​​နဲ့​​ အံ့​​မခန်း​​စီရင်ထား​​ပါတယ်။ သို့​​​ေသာ် မုန်တိုင်း​​မိလို့​​ တံငါ​​ေလှများ​​ ြပန်မလာနိုင်ပါဘူး​​။ စီစဉ်ထား​​တဲ့​​ ဟင်း​​လျာအား​​လံုး​​က ကုန်း​​သတ္တဝါအလွတ်၊​ ​​ေဈး​​ထဲမှာ ငါး​​တန်း​​ပတ်ရင်း​​ ဗာတဲြကီး​​ငိုင်ရှာပါတယ်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ တံငါ​​ေလှ​​ေတွဟာ တရက်​​ေနာက်ကျြပီး​​ ​​ေရာက်​​ေအာင်လာြကပါတယ်။ ထမင်း​​စား​​ပွဲြကီး​​လည်း​​ မူလက စီစဉ်ထား​​တဲ့​​အတိုင်း​​ ပင်လယ်စာ ဟင်း​​လျာများ​​နဲ့​​ ြမိုင်ြမိုင်ဆိုင်ဆိုင်ြကိး​​ ြပီး​​စီး​​သွား​​ပါတယ်။ လူဝီ၁၄ လို ဘုရင်မင်း​​ြမတ်ကလည်း​​ ဒီလူြကီး​​မှ မပါရင် ဗာဆိုင်း​​မြပန်​​ေတာ့​​ဘူး​​ ြဖစ်လာပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အဲဒီညမှာ ဗာတဲြကီး​​ သူ့​​ကိုယ်သူ သတ်​​ေသသွား​​ပါတယ်။ သူ့​​ဟင်း​​လျာ​​ေတွဟာ အင်မတန်ညံ့​​ဖျင်း​​လို့​​ပါတဲ့​​။ သူလိုချင်တဲ့​​ လတ်ဆတ်မှုမရတဲ့​​ တညသိပ် ​​ေရခဲရိုက်ငါး​​​ေတွနဲ့​​ ဘုရင်မင်း​​ြမတ်ကို ြဖစ်သလို ဧည့​်​ခံလိုက်ရတာ ရှက်လွန်း​​လို့​​ မျက်နှာမြပဝံ့​​လို့​​ပါတဲ့​​ဗျား​​။ ​​ေမာင်မင်း​​ြကီး​​သား​​ ြပင်သစ်​​ေတွက ဝိုင် တင်မဟုတ်ဘူး​​။ အိုဗာတင်း​​လည်း​​ ​​ေသာက်ြကသား​​​ေနာ်။

    ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ ြမန်မာ​​ေတွထဲမလဲ စား​​​ေရး​​​ေသာက်​​ေရး​​နဲ့​​ ပတ်သက်လာရင် သမိုင်း​​ဝင်​​ေတွရှိြကသား​​ကလား​​။ နရသီဟပ​​ေတ့​​မင်း​​ဆို ဟင်း​​ခွက် ၃၀၀ နဲ့​​မှ ပွဲ​​ေတာ်တည်တယ် ဆိုြကသမို့​​လား​​။ ကျွန်​​ေတာ်က​​ေတာ့​​ လူဝီ၁၄ ရဲ့​​ ​​ေရှာင်တရီ ရဲတိုက် ထမင်း​​စား​​ပွဲြကီး​​ကို မင်း​​​ေခွး​​​ေချး​​ထမင်း​​အုပ်နဲ့​​ မြပိုင်ချင်ပါဘူး​​။ ဝန်ြကီး​​ပ​​ေဒသရာဇာ ရဲ့​​ လယ်သမား​​ဘွဲ့​​တျာချင်း​​​ေလး​​နဲ့​​ပဲ ြပိုင်ပါ့​​မယ်။ အ​​ေခွရရင် သီချင်း​​က​​ေလး​​နဲ့​​တင်​​ေပး​​ချင်တာ အ​​ေခွမရလို့​​ စာသား​​ပဲတင်လိုက်ပါ့​​မယ်။

    ဝသန်ကာလ မိုး​​ကျတည့​်​လျှင်
    ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပါး​​ပါး​​ မယား​​နဲ့​​ ​​ေဆွငယ်လင်
    လက်တွဲငဲ့​​ ​​ေြခငင် ကိုယ်တွင် အဝတ်
    ပုဆိုး​​အကင်္ျီ စုတ်ြပဲြပီ ချည်နီ​​ေဗာင်း​​တွတ်တွတ်ကယ်နှင့​်​​ေလး​​။
    မိုး​​​ေရစွတ်လို့​​ အဝတ်ကယ်မပါ
    သား​​သမီး​​ ကိုယ်တီး​​​ေပွ့​​လို့​​သာ
    ​​ေဆး​​တံတထွာ ကိုက်ကာထွန်ရင်း​​
    လယ်ကွက်တခွင် ထွန်​​ေရး​​ငယ်ငင် ​​ေရဝင်ပုစွန်တွင်း​​ငယ်နှင့​်​​ေလး​​။
    ဖား​​​ေပါင်စင်း​​နှင့​်​ ြခင်း​​ပလိုင်း​​ဝယ်
    ခရုပီ​​ေလာ ​​ေရာ​​ေနှာ၍သာလွယ်
    ဟင်း​​ရွက်ကယ့​်​နုနယ် တသွယ်ကန်စွန်း​​
    ဆူး​​ပုပ်ကင်း​​ပံု အလံုး​​စံု
    အကုန်သာ​​ေရာြပွမ်း​​သည်နှင့​်​​ေလး​​။
    အိမ်သို့​​​ေရာက်ကာ လျှင်စွာချက်ြပုတ်
    ထမင်း​​ကပူ ဟင်း​​ကပူ ရှူရှူသာရှမ်း​​ငရုတ်ကယ်နှင့​်​​ေလး​​။
    အလုတ်ကယ့​်​ ဧရာသာ ငံု့​​ကာ​​ေလွး​​​ေတာ့​​သည်။
    သား​​​ေြမး​​ငယ့​်​မာြခာ ဘယ်ညာ​​ေထွး​​​ေတာ့​​သည်။

    ဝန်ြကီး​​ပ​​ေဒသရာဇာ ဟာ တန်း​​တက်ဘွဲ့​​ ၊​ လယ်သမား​​ဘွဲ့​​ စသည်ြဖင့​်​ ​​ေကျး​​လက်ြမန်မာများ​​ရဲ့​​ဘဝကို ပီြပင်စွာ ​​ေရး​​သား​​သရုပ်​​ေဖာ်ခဲ့​​သူ ြဖစ်ပါတယ်။ ဘုန်း​​​ေတာ်ဘွဲ့​​၊​ ရာသီဘွဲ့​​၊​ မယ်ဘွဲ့​​၊​ ​​ေမာင်ဘွဲ့​​များ​​သာရှိပါတယ် လို့​​ဆို​​ေနြကတဲ့​​ မဟာဂီတထဲမှာ သူ့​​​ေကျး​​ဇူး​​​ေြကာင့​်​ တိုင်း​​သား​​ြပည်သူ​​ေတွကိုလည်း​​ သိြမင်ခံစား​​နိုင်ပါတယ်။ တံတျာ၊​ သီတာ၊​ သာယာ၊​ ​​ေဝဘာ။ ​​ေထွတလာ အစရှိတဲ့​​ မဟာဂီတ သင်ရိုး​​သီချင်း​​များ​​ကိုလည်း​​ ​​ေရး​​ဖွဲ့​​ထား​​ခဲ့​​လို့​​ ဒိသာပါ​​ေမာက္ခြကီး​​တစ်ဆူလို့​​ ဆိုရင်​​ေတာင် ရပါတယ်။ ဒီလယ်သမား​​ဘွဲ့​​တျာချင်း​​ထဲမှာ​​ေတာ့​​ မိုး​​အခါမှာ မိသား​​စုနဲ့​​အတူ ထွန်​​ေရး​​ငင်​​ေနတဲ့​​ ပုဆိုး​​အစုတ်က​​ေလး​​နဲ့​​ ချည်​​ေခါင်း​​​ေပါင်း​​ အနီရဲရဲ​​ေပါင်း​​လို့​​ ​​ေဆး​​တံခဲထား​​တဲ့​​ လယ်သမား​​ြကီး​​ကို ြမင်​​ေယာင်​​ေစပါတယ်။

    လယ်ကွက်ထဲလှည့​်​ပတ်ထွန်​​ေနရင်း​​က ကန်သင်း​​စပ်က ပလံုစီက​​ေလး​​​ေတွြမင်မိရင် ဒါ ​​ေရဝင်​​ေနတဲ့​​ ပုစွန်လံုး​​တွင်း​​ပါလား​​ဆို အသာ​​ေကာက်လို့​​ ပလိုင်း​​ထဲပစ်ထည့​်​လိုက်ပါသတဲ့​​။ ဖား​​​ေပါင်စင်း​​က​​ေလး​​​ေတွ လယ်ခရု​​ေလး​​​ေတွ​​ေတွ့​​​ေတာ့​​လည်း​​ အလား​​တူ​​ေပါ့​​။ သူ့​​ပလိုင်း​​ထဲမယ် အ​​ေကာင်ပ​​ေလာင်​​ေလး​​​ေတွ တင်မကပါဘူး​​။ သွား​​ရင်း​​လာရင်း​​ ခူး​​ဆိတ်ထည့​်​ထား​​တဲ့​​ ပီ​​ေလာရွက်၊​ ဟင်း​​နုနွယ်ရွက်၊​ ဆူး​​ပုပ်ရွက် ၊​ ကင်း​​ပံုရွက်​​ေတွပါ ​​ေသာင်း​​​ေြပာင်း​​ပါပါသတဲ့​​။ လယ်ထွန်ြပန်​​ေတာ့​​မှ အိမ်မှာ သွက်သွက်က​​ေလး​​ချက်ြပုတ်ခူး​​ခပ်ြပီး​​ ပူပူ​​ေလာင်​​ေလာင်ကို ရှမ်း​​ငရုတ်သီး​​စိမ်း​​က​​ေလး​​ကိုက်လို့​​ တရှူး​​ရှူး​​တရှဲရှဲ မိသား​​တစု စား​​လိုက်ြကတာ ထမင်း​​လုပ်ြကီး​​တလုပ်တလုပ် ဧရာမြကီး​​ပါတဲ့​​ဗျာ။ က​​ေလး​​​ေတွကလည်း​​ ဟိုဘက်တ​​ေယာက် ဒီဘက်တ​​ေယာက် ဝိုင်း​​ဆွဲြက​​ေလသတည်း​​​ေပါ့​​။ ြမိန်ချက်ကွယ်။

    ကိုသာြမတ်ရဲ့​​ သူ့​​လယ်​​ေတာက ပီ​​ေလာရယ်တဲ့​​ မှိုနတို ဟင်း​​ချိုဟာ လူဝီ၁၄တို့​​ နရသီဟပ​​ေတ့​​တို့​​ရဲ့​​ စား​​​ေတာ်ပွဲ​​ေလာက် မခမ်း​​နား​​​ေပမယ့​်​ ြမိန်တာချင်း​​​ေတာ့​​ တယ်မကွာလှပါဘူး​​။ အဲဒီစား​​​ေတာ်ပွဲ​​ေတွ​​ေန့​​တိုင်း​​စား​​​ေနတဲ့​​ လူဝီ၁၄ နဲ့​​ နရသီဟပ​​ေတ့​​တို့​​ ဘယ်လိုနတ်ရွာစံြကရသလဲ သိြကလား​​။ အား​​မကျပါနဲ့​​ဗျာ။ ဆရာမှိုင်း​​ြကီး​​လို ဟစ်လိုက်ရရင် “​​ေဟ့​​ တဗိုလ်ထမယ့​်​ ညိုြမ ရဲ့​​။ ထင်း​​ခုတ်​​ေတာ့​​ ဟဲ့​​။ ထမင်း​​တလုပ်​​ေတာ့​​ အများ​​တကာနည်း​​ စား​​ရမှာမလွဲ” တဲ့​​။ ထမင်း​​တလုပ်ချင်း​​အတူတူကို သူများ​​မျက်ရည်​​ေပါက်ြကီး​​ငယ်ကျမှ စား​​ရတဲ့​​ဘဝဟာ ထန်း​​လျက်မျိုလို့​​ ချိုစရာမရှိပါဘူး​​ဗျာ။ လယ်သမား​​ထမင်း​​လုပ်က ဂုတ်​​ေပါ် ဓါး​​မဝဲဘူး​​ ခင်ဗျ။ ​​ေပး​​ချင်တဲ့​​ သစ္စာသာ ​​ေပး​​ပါဗျာ။ ကျွန်​​ေတာ်က​​ေတာ့​​ ရှင်ဘုရင်လုပ်ဖို့​​ ​​ေန​​ေနသာသာ ရှင်ဘုရင့​်​သား​​​ေြမး​​များ​​ ြဖစ်ရမှာ​​ေတာင် အလွန်​​ေြကာက်ပါတယ်။

    ​​ေမာင်နှမအရင်း​​ချင်း​​​ေတာင် စိတ်မချရဘူး​​ဗျ။ ကိုယ်မသတ် သူသတ်မှာ ဆို ​​ေြကာက်​​ေနရတာ။ ဒီက​​ေန့​​မင်း​​သား​​ တန်ခိုး​​ထွား​​လှချည့​်​ ဆို​​ေပမယ့​်​ နက်ြဖန်သဘက် ​​ေထာင်နန်း​​စံချင်စံရတာ။ ဘယ်သူ့​​ကိုမှ ယံုလို့​​မရတဲ့​​ဘဝ။ လုပ်ရတဲ့​​ အကုသိုလ်နဲ့​​ စား​​ရတဲ့​​ ထမင်း​​လုပ် ဘယ်လိုမှကို မတန်တာပါဗျာ။ စပျစ်သီး​​ချဉ်တာမဟုတ်ပါဘူး​​။ ရှင်ဘုရင့​်​သား​​​ေြမး​​များ​​ဟာ အဆံုး​​အမ အနှိပ်အကွပ်မရှိလို့​​ ကိုယ့​်​ဒူး​​ကိုယ်ချွန် အသိဉာဏ်အလိမ္မာ အများ​​အား​​ြဖင့​်​ ​​ေခါင်း​​ပါး​​ြကပါတယ်။ တို့​​ဗမာသာကီ​​ေသွး​​အစစ်​​ေတွ တံခါး​​​ေစာင့​်​နဲ့​​ ညား​​ြကတာသာ ြကည့​်​ပါ​​ေတာ့​​။ မင်း​​လိုလိုက် မင်း​​ြကိုက်ခစား​​ရတဲ့​​ အတုအ​​ေယာင် ပတ်ဝန်း​​ကျင်မှာ ြကီး​​ြပင်း​​ရတာကိုး​​။ ​​ေသချာ​​ေတွး​​တတ်ရင် မိသား​​စု စံုစံုလင်လင် မရှိအတူ ရှိအတူ လက်ရည်တြပင်တည်း​​ ​​ေဒါင်း​​လန်း​​ြကီး​​နဲ့​​စား​​တဲ့​​ ြမန်မာထမင်း​​ဝိုင်း​​ကသာ ြမိန်ရာဟင်း​​​ေကာင်း​​လို့​​ ဆိုချင်ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ညီညွတ်​​ေရး​​နဲ့​​ အသက်ရှည်ရှည် ခင်ခင်မင်မင် လက်ရည်တြပင်တည်း​​ ​​ေရှး​​က​​ေတာ့​​ ပိုချစ်ြကတယ် တဲ့​​။ နား​​​ေထာင်ချင်ရင်​​ေတာ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ဆက်​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။


  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.