မင်းသားေတွထဲမှာ ကိုဝင်းဦီးြကီးေလာက် လူရွှင်ေတာ်ေတွ အသံတုလုပ်ြကတဲ့သူ မရှိပါဘူး။ လုပ်လည်းလုပ်ချင်စရာ။ သူ့အသံြကီးက ဘယ်လိုြကီးမှန်းကို မသိဘူး။ “ကျွန်ေတာ့်ကို ေြပာတာလား ခမျာ။ ကျွန်ေတာ့်ကိုေြပာတာလား ခမျာ..” ဆိုတဲ့ အသံလုပ်ြကည့်ပါလား။
ကိုယ့်ဘာသာကိုယ်ေတာင် ရယ်လိုက်ရတာ။ ဒီအသံြကီးနဲ့ သီချင်းဆိုြပန်ေတာ့လည်း သူများနဲ့မတူ တမူထူးြခားြပီး ေကာင်းေနြပန်ေရာ။ ေနာက်ဆံုး သူ့သီချင်းေတွကို ြပန်ဆိုတဲ့အခါ ပင်ကိုယ်သံနဲ့ မဆိုြကပဲ အသံတုလုပ်သလို သူ့အသံြကီးေတွ လုပ်ဆိုမိေတာ့ ရယ်ပဲရယ်ရေတာ့မလို ြဖစ်ရတာေပါ့။ နားထဲမှာ သူဆိုတဲ့ အသံကမှ စွဲေနတာကိုး။ အထူးသြဖင့် ေဟာဒီသီချင်းပဲ။ မူရင်းဆိုတာဘယ်သူဆိုတာေတာင် မမှတ်မိေတာ့ေလာက်ေအာင် သူ့ကိုပဲ စွဲေနြပီး သူ့ေနာက် ဘယ်သူြပန်ဆိုဆို သူ့အသံပဲြကားေနရတယ် ဆိုရင် မလွန်ပါဘူး။ မယံုရင် “ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ်..” ဆိုတဲ့ အပိုဒ်ကို နားေထာင်ြကည့်။
နှစ်စဉ်နှစ်တိုင်း ဓမ္မစြကာ အခါေတာ်ေန့ဆိုရင် အြမဲြကားရေလ့ရှိတဲ့ သီချင်းကေလးပါ။ ဘယ်ေန့လဲေကာ သိြကေသးရဲ့လား ဘုရားတကာတို့ ဘုရားအမတို့ေရ။ ခရစ်နှစ်ြပက္ခဒိန်ြကီးနဲ့ စခန်းသွားေနလိုက်တာ လဆန်းလဆုပ် ဥပုသ်အဖိတ်တို့ေတာင် မသိေတာ့တာ ြကာလှေပါ့။ အစိုးရ ရံုးပိတ်ရက်မတူတဲ့ တေြပတရွာ ေရာက်ေနလို့ကြဖင့် ဘာေြပာေကာင်းမတုန်း။ အဘိဓမ္မာအခါေတာ်ေန့နဲ့ မှားေပါင်းလည်း မနည်းေတာ့။ တာဝတိသာမှာေဟာခဲ့တာက သီတင်းကျွတ်မှ ြပန်ဆင်းလာတာေလ လို့မှတ်ထားေနာ်။
ကဆုန်လြပည့် ဗုဒ္ဓေန့ဆိုတာက ဘုရားစင်စစ် ဧကန်ြဖစ်ေတာ်မူတဲ့ေန့၊ အဲဒီကေန သတ္တဌာန ခုနစ်ေနရာ ခုနစ်ရက်စီ သီတင်းသံုးလို့ ၄၉ ရက်အြကာမှာ တရားဦးေဟာေတာ်မူဖို့ အြကံေတာ်ြဖစ်ြပီး မိဂဒါဝုန်ကိုြကွတာ ခရီးတပါတ်ြကာ၊ ဝါဆိုလြပည့်ေန့မှာ ေဟာေတာ်မူခဲ့တာပါဗျား။ ေမ့သွားမှာစိုးလို့ ရက်ပါတွက်ြပလိုက်တယ်ေနာ်။ မှားေြပာတာ သူများေတွြကားရင် ရှက်စရာြကီး။
ြမတ်စွာဘုရားရှင်ဟာ သဗ္ဗညုတေရွှဉာဏ်ေတာ်ကို ရရှိြပီးတဲ့မနက်မှာ မာရ်ငါးပါးကိုလည်း ေအာင်ြမင်ေတာ်မူပါတယ်။ ေဗာဓိပင်နဲ့ေရွှပလ္လင် သီချင်းေလး နားေထာင်ြကည့်ရင် အေသးစိတ်ပါတာေပါ့။ “မဟာေဗာဓိပင်နဲ့ တလံကွာပါသည်..” ဆိုတဲ့ သီချင်း။ အဲဒါြပီးေတာ့ သတ္တဌာန ဆက်နားေထာင်လိုက်။ “သံုးလူဘုန်းေမာ် ရှင်ေတာ်အရဟံ..” နဲ့ စတဲ့ သီချင်း။ ြပီးမှ ဒီ ဓမ္မစြကာကိုနားေထာင်၊ ကိုရီးယားကားများလို အစဉ်လိုက်ပဲ။ ဒီသီချင်းကေတာ့ “ြမတ်စွာဘုရားပွင့်ေတာ်မူစဉ်က..” ဆိုတာနဲ့စတယ်။
ဘုရားရှင် တရားဦးေဟာဖို့ အြကံြဖစ်ေတာ်မူေတာ့ ေလာကဓါတ်တခုလံုးကို ေရွှဉာဏ်ေတာ်ကွန်ယက်ြဖန့်လို့ ဆင်ြခင်ြကည့်ေတာ်မူပါသတဲ့။ အဲသလို World Wide Web ြကီးကို ဉာဏ်ေတာ် browser နဲ့ ရှုလိုက်ေတာ့ Server ready မြဖစ်ေသးလို့လား Connection အရှိန်မရေသးလို့လားမသိပါဘူး။
Access denied ြဖစ်ေတာ်မူသတဲ့ကွယ်။ တေလာကလံုးဟာ အမိုက်တိုက်ြကီးပါလားလို့ ဆင်ြခင်မိြပီး အဲသေလာက် မိုက်မဲတဲ့ သတ္တဝါေတွ ငါကယ်ချွတ်လို့မှ ရနိုင်ပါ့မလားရယ်လို့ စိတ်ပျက်ေတာ်မူသတဲ့။ ကျုပ်တို့လူမိုက်များကလည်း ဘုရားေတာင် အားငယ်ေအာင်ြပုတတ်ေပသကိုး။ အမှန်ကေတာ့ အဲလို မဟုတ်ပါဘူး။ ၃၁ ဘံုမှာ အြမင့်ဆံုးဘံုက မဟာြဗဟ္မာြကီးများရဲ့ ဝန်ချေတာင်းပန် တရားေတာင်းသံကို ေစာင့်ရတာပါ။ ဘုရားြဖစ်ေတာ်မူြပီ ဟဲ့ ရယ်လို့ မီဒီယာေတွကို အင်တာဗျူးမလုပ်ရေသးဘူးကိုး။
ဒီအခါမှာ သဟံပတိြဗဟ္မာမင်းြကီးက “အလို ြမတ်စွာဘုရားရှင်ြဖင့် ပွင့်ေတာ်မူပါေပါ့။ တရားေရေအး အြမှိုက်ေဆးေလး တိုက်ေကျွးသံြဖင့် မြကားရေသးဘူး။ ေတာ်ြကာ ေရွးေကာက်ပွဲြပီးတာ တလြပည့်ေတာ့မယ်။ ခုထက်ထိ လွှတ်ေတာ်မေခါ်ေသးဘူးရယ်လို့ လူ့ြပည်မှာ ကဲ့ရဲ့သလို ငါ့တာဝန်ြဖစ်ေနလိမ့်မယ်။ ခုမြကာ လူ့ရွာေဂျာင်း တရားေတာင်းဦးမှ ေတာ်မေလ” ဆိုြပီး ဘုရားရှင်ထံ ေတာင်းပန်ေလျှာက်ထားသတဲ့။ အဲဒီကတည်းက လိုချင်တာရှိရင် လူြကီးဆီဦးတိုက် ေလျှာက်ထားရတာ ကျုပ်တို့ဘဒ္ဒကမ္ဘာရဲ့ အစဉ်အလာဗျ။
ဒီေတာ့မှ ဘုရားရှင်က Retry လုပ်လိုက်တဲ့အခါ ဒုက္ကရစရိယာ ကျင့်ေတာ်မူစဉ် ကာလပတ်လံုး အလုပ်အေကျွးြပုခဲ့တဲ့ ပဥ္စဝဂ္ဂီငါးဦးကို ြမင်ေတာ်မူသတဲ့။ အဲဒီငါးဦးကေတာ့ ဘုရားရှင်က status update မလုပ်ထားေသးေတာ့ သူတို့စိတ်ထဲမယ် ဘုရားရယ်လို့ မသိြကေသးဘူးတဲ့ကွယ်။ ရှင်ြကီးေဂါတမဟာ ေြခာက်နှစ်လံုးလံုး ကျင့်ခဲေသာအကျင့်တို့ကို အားထုတ်တာေတာင်မှ ဘုရားအြဖစ်ကို ရေတာ်မမူတဲ့ဟာ အခုလို ဆွမ်းေတွဘုဉ်းေပး ေရေတာ်မိုးေတာ်ေတွ သံုးသပ်ေနမှေတာ့ ငရို့ဝါဒအကျင့်ေတွကို ေသွဖီေနြပီ။
ဒါေတာ်လှန်ေရးကို ေသတ္တာေဖာက်တာပဲဆို စိတ်ေကာက်ြကလိူ့ သူလာရင် ခရီးဦးြကိုမြပုေြကး၊ နှုတ်မဆက်ေြကး၊ ေနရာထိုင်ခင်းမေပးေြကးဆိုြပီး ဌာနတွင်း အမိန့်စာေတွ ထုတ်ထားသတဲ့ကွယ်။ ဒါေပမယ့် ဘယ်ရလိမ့်မလဲဗျာ။ ဘုရားရှင်ကို ြမင်လျှင်ြမင်ချင်းမှာကို ဟိုတေန့က ြခံဝမှာေစာင့်ေနြကတဲ့ စာနယ်ဇင်းသမားများလို သူ့ထက်ငါ ဝမ်းသာအားရ နှုတ်ဆက်ြကိုဆိုလိုက်ြကတာ အချင်းချင်းေတာင် မျက်ေစာင်းထိုးဖို့ သတိမရဘူးတဲ့ကွယ်။ အဲဒီညချမ်းြကမှ မိဂဒါဝုန် ရဂံုသာေမာ စံုြမိုင်ေတာက ေနတြခမ်းဝင် လတြခမ်းထွက်ေနတဲ့ ကာလကေလးမှာ ဓမ္မစြကာေဒသနာကို ေဟာြကားေတာ်မူခဲ့ပါသတဲ့။
အဲသလို ေဟာြကားလိုက်တဲ့အခါ သတ္တဝါတို့ရဲ့ ပါရမီဉာဏ် အနုအရင့်ကို လိုက်လို့ အရဟတ္တမဂ်၊ အရဟတ္တဖိုလ်၊ သယကဒါဂမ်၊ အနာဂမ်၊ ေသာတာပန် စသည်ြဖင့် မဂ်ေလးတန် ဖိုလ်ေလးတန် အသီးသီးဆိုက်ေရာက်ြကေတာ့ လူနတ်ြဗဟ္မာေတွ သာဓုေခါ်လိုက်ြကတာ အုန်းအုန်းြကွက်ြကွက်ပါပဲတဲ့။ ရန်ကုန်ကလူေတွ မီးလာြပီ။ မီးလာြပီ။ ေအာ်သလိုေနမှာေပါ့ေနာ်။ ေတးေရးဆရာကေတာ့ သူေြပာမှပဲ ငါ့ဓမ္မေတးကေလး ရစရာမရှိေတာ့ဘူးလို့ ေအာင့်ေမ့ေနမယ်။ မှတ်ရသားရလွယ်ေအာင် ရှင်းြပရတာပါ။ သူ့သီချင်းထဲက “ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ် ေဒသနာြကားလိုက်ေသာ်” ဆိုတာြကီးေတာ့ သေဘာမကျဘူး။
ဒုလ္လဘဝတ်တုန်းက သီချင်းေတွ ေယာင်ေယာင်ညည်းမိရင် ညဘက်ေဒသနာြကားတိုင်း အဲဒါြကီးနားထဲေရာက်ေရာက်လာလို့။ သီချင်းသံေတွြကားလို့ အာပတ်ေြဖ ေဒသနာြကားရပါတယ်ဆိုမှ “ေဒသနာြကား…လိုက်ေသာ်” ဆို သီချင်းေတွ နားထဲေရာက်ေရာက်လာေရာ။ ခက်လိုက်ပံုများ။ မယ်သီလရှင်ေတွအတွက်ကေတာ့ ဘာဥဒပါတိ ညာဥဒပါတိေတွ ဆိုလို့ရေသး။ တချို့များသံရှိန်ကေလးနဲ့ အာေလာ်ေကာ ဥဒပါဒိ ဆို ေခါင်းကေလးများေတာင်လှုပ်လို့။
ဒီသီချင်းကေလးကိုေရးခဲ့တဲ့ ဆရာေရွှတိုင်ညွန့် ဟာ စစ်ြကိုေခတ်မှာ ဓါတ်ြပားသီချင်း အများဆံုး စပ်ဆိုခဲ့တဲ့ စာဆိုေတာ်ြကီးြဖစ်ပါတယ်။ တနှစ်တနှစ် အပုဒ် ၈၀ ေကျာ်ေရးခဲ့ြပီး၊ ဗုဒ္ဓဝင်၊မဟာဝင်ကစလို့ အေနာက်တိုင်းေတးသွားမကျန် ေဆးစက်ကျရာ အရုပ်ထင်ေအာင် ေတာ်လွန်းလို့ အစိုးရမင်းအဆက်ဆက် ထန်းပင်တက်လက်မှတ်ေပးလို့ ခိုင်းစားခဲ့တာလည်း မနည်းပါဘူး။ ဂျပန်ေခတ်မှာေတာင် ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးအတွက် အာဏာရှင် ဆိုြပီး ေရးေပးခဲ့ရေသးတာ။ ေနာက်ဆံုး အသက် ၃၆ နှစ် လူလတ်ပိုင်းအရွယ်မှာတင် အဆုတ်ေရာဂါနဲ့ ေဆးရံုေပါ် ေသေကာင်ေပါင်းလဲြဖစ်ေနတဲ့ အချိန်မှာေတာင် အရာရှိြကီးေတွက ေတာင်းဆိုလို့ “တပ်မေတာ်ြကီးကို အင်အားရှိဖို့ အရာရာမှာ ကူညီ” ဆိုတဲ့ သီချင်းကို ေရးေပးခဲ့ရှာသတဲ့။
သူ့သီချင်းထဲကလိုပဲ သံုးြကိမ်တိုင်ေအာင် အင်မတန် သာဓုေခါ်ပါရဲ့ ဆရာရယ်။ ဒါေပသိ သူေရးေပးခဲ့တာ ြငင်းမရလို့ နှလံုးေရာဂါနဲ့ ေအာက်ဆီဂျင်ရှူြပီး ရိုက်ေပးခဲ့ရပါတယ်ဆိုတဲ့ ဆရာြကီးရဲ့ ေနာက်ဆံုးလက်ရာေလာက်ေတာ့ လူဝုန်းမများဘူးေနာ်။ ေရွှြပည်ြကီးက အနုပညာရှင်များခမျာလည်း ဆူးြကားက ဘူးခါးပါလားကွယ်။ ပိတ်သတ်ြကီးတို့က ငါးဆယ်ေပးလိုက်ြကရေအာင်ပါ။
တကယ်တန်းစဉ်းစားြကည့်ရင်ေလ သားသားကေတာ့ ေဟာဒီတပါတီ အာဏာရှင်စံနစ်ကိုပဲ ြကိုက်တာဗျ။ နို့မဟုတ်လို့ရှိရင် ငါးနှစ်တခါ အရင်လူေတွ တန်းစီထည့်၊ သူနဲ့မတည့်တဲ့ မျက်မုန်းကျိုးတဲ့လူေတွ အထဲပို့နဲ့ဆို ေထာင်ထဲတန်းထဲ အုန်းအုန်းြကွက်ြကွက် စည်ကားေနမှာ ခနခနေပါ့။ မေတာ်လို့များ ကိုယ့်ေြခာက်ညင်ကပ်ေနတဲ့လူေတွ ေမှာက်ေမှာက်မှားမှား အမတ်များြဖစ်ေနမှြဖင့် ေနရင်းထိုင်ရင်း ေြပးေပါက်ရှာေနရပါဦးမယ်။
ဒီလူဒီလူေတွပဲဆိုေတာ့ ထူးတည့်ေအာင်ေပါင်းေနစရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ဟုတ်ဘူးလား။ ဒီငါးနှစ်ေတာ့ စိတ်ချပါရေစေနာ်။ တို့က အန်တီဟုတ်ပါဘူး။ အန်ကယ်ပါ။ ေြပာမှားဆိုမှားရှိရင် ေခွးလွှတ်လိုက်ပါေတာ့။ ကဲ ကဲ။ အြပစ်တို့ကို ေပျာက်ပါေစြခင်းအကျိုးငှာ ဒါလည်း ေဒသနာြကားြခင်းတမျိုးေပါ့။ ဆိုလိုက်စမ်းပ။ ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ်… တဲ့။
ြမတ်စွာဘုရားပွင့်ေတာ်မူစဉ်က ေရွှဉာဏ်ေတာ် ကွန်ယက်ြဖန့်ပါလို့ ဒီေလာကဓါတ်ကိုြဖင့် ဆင်ြခင်ေတာ်မူေသာ် သတ္တဝါအများကို သနားေတာ်မူရှာသတဲ့ေနာ်။
ေဗာဓိပင်ေရွှပလ္လင်ြကီးကိုေအာင်ေသာ် သတ္တဝါေတွအေပါ်၌ငဲ့ညှာသနား ချွတ်လို့ရနိုင်ပါ့မလားရယ်လို့ ေရွှအားေတာ်ငယ်ေသာ် ေရွှဉာဏ်ေတာ် ကွန်ယက်က ဦးစွာထွက်လာ ဓမ္မစြကာတရားေတာ်။
(ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ် ေဒသနာြကားလိုက်ေသာ် ကမ္ဘာေလာကေြမြပင်ေပါ် သံုးြကိမ်တိုင်ေအာင် အင်မတန် သာဓုေခါ်) ၂ ။ (သဟံပတိ နာမေက မဟာြဗဟ္မေဏနအေကျာ်) ၂ ။ ေကာေဋည နဲ့ ဝဘ္ဘ ဘဒ္ဒိ မဟာနံ အဿဇိ ကျွတ်တမ်းဝင်ြပီး ဧဟိဧဟိေခါ်။
လူသံုးပါးတို့ ဘုရားရယ်လို့ ထင်ရှားေပေသာ် ေကျးဇူးေတာ် အနန္တကိုလ တပည့်ေတာ်က ရှိခိုးပါ၏ေနာ် မိဂဒါဝုန် သားေပါင်းစံုတဲ့ ရဂံုေတာ ေရွှသမင် ေပါေသာအဓိပ္ပါယ်တွင် ြကိတ်ြကိတ်နယ်နယ် ဝန်းရံေချွလျှက် ဓမ္မစြကာ တရားေတာ် ကျွန်ေတာ် ေန့ည အမှန်ပူေဇာ်။
(ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ် ေဒသနာြကားလိုက်ေသာ် ကမ္ဘာေလာကေြမြပင်ေပါ် သံုးြကိမ်တိုင်ေအာင် အင်မတန် သာဓုေခါ်) ၂ ။ (သဟံပတိ နာမေက မဟာြဗဟ္မေဏနအေကျာ်) ၂ ။ ေကာေဋည နဲ့ ဝဘ္ဘ ဘဒ္ဒိ မဟာနံ အဿဇိ ကျွတ်တမ်းဝင်ြပီး ဧဟိဧဟိေခါ်။
(သယကဒါဂမ်ရယ်၊ အနာဂမ်ရယ် ေသာတာပန် ဧကန်တည်ြကေသာ် အသခင်္ျာ အသေခင်္ျ မေရမတွက် နိုင်ေသာ ပရိသတ်အေပါ်) ၂ ။ (ေအာင်ြပီ ေအာင်ြပီ ေကာင်းချီးေပးြပန်ေသာ် ၃၁ ဘံု အားလံုးေြကွးကာေြကာ်) ၂ ။ အဘိဉာဏ် ဈာန်သမာပတ်နှင့် ဘုရားြမတ်၏ မဟာေရွှနှုတ်ေတာ် ရိုေသစွာ လက်စံုမိုး၍ တပည့်ေတာ် ရှိခိုးသေနာ်။
(ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ် ေဒသနာြကားလိုက်ေသာ် ကမ္ဘာေလာကေြမြပင်ေပါ် သံုးြကိမ်တိုင်ေအာင် အင်မတန် သာဓုေခါ်) ၂ ။ (သဟံပတိ နာမေက မဟာြဗဟ္မေဏနအေကျာ်) ၂ ။ ေကာေဋည နဲ့ ဝဘ္ဘ ဘဒ္ဒိ မဟာနံ အဿဇိ ကျွတ်တမ်းဝင်ြပီး ဧဟိဧဟိေခါ်။
ကိုယ့်ဘာသာကိုယ်ေတာင် ရယ်လိုက်ရတာ။ ဒီအသံြကီးနဲ့ သီချင်းဆိုြပန်ေတာ့လည်း သူများနဲ့မတူ တမူထူးြခားြပီး ေကာင်းေနြပန်ေရာ။ ေနာက်ဆံုး သူ့သီချင်းေတွကို ြပန်ဆိုတဲ့အခါ ပင်ကိုယ်သံနဲ့ မဆိုြကပဲ အသံတုလုပ်သလို သူ့အသံြကီးေတွ လုပ်ဆိုမိေတာ့ ရယ်ပဲရယ်ရေတာ့မလို ြဖစ်ရတာေပါ့။ နားထဲမှာ သူဆိုတဲ့ အသံကမှ စွဲေနတာကိုး။ အထူးသြဖင့် ေဟာဒီသီချင်းပဲ။ မူရင်းဆိုတာဘယ်သူဆိုတာေတာင် မမှတ်မိေတာ့ေလာက်ေအာင် သူ့ကိုပဲ စွဲေနြပီး သူ့ေနာက် ဘယ်သူြပန်ဆိုဆို သူ့အသံပဲြကားေနရတယ် ဆိုရင် မလွန်ပါဘူး။ မယံုရင် “ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ်..” ဆိုတဲ့ အပိုဒ်ကို နားေထာင်ြကည့်။
နှစ်စဉ်နှစ်တိုင်း ဓမ္မစြကာ အခါေတာ်ေန့ဆိုရင် အြမဲြကားရေလ့ရှိတဲ့ သီချင်းကေလးပါ။ ဘယ်ေန့လဲေကာ သိြကေသးရဲ့လား ဘုရားတကာတို့ ဘုရားအမတို့ေရ။ ခရစ်နှစ်ြပက္ခဒိန်ြကီးနဲ့ စခန်းသွားေနလိုက်တာ လဆန်းလဆုပ် ဥပုသ်အဖိတ်တို့ေတာင် မသိေတာ့တာ ြကာလှေပါ့။ အစိုးရ ရံုးပိတ်ရက်မတူတဲ့ တေြပတရွာ ေရာက်ေနလို့ကြဖင့် ဘာေြပာေကာင်းမတုန်း။ အဘိဓမ္မာအခါေတာ်ေန့နဲ့ မှားေပါင်းလည်း မနည်းေတာ့။ တာဝတိသာမှာေဟာခဲ့တာက သီတင်းကျွတ်မှ ြပန်ဆင်းလာတာေလ လို့မှတ်ထားေနာ်။
ကဆုန်လြပည့် ဗုဒ္ဓေန့ဆိုတာက ဘုရားစင်စစ် ဧကန်ြဖစ်ေတာ်မူတဲ့ေန့၊ အဲဒီကေန သတ္တဌာန ခုနစ်ေနရာ ခုနစ်ရက်စီ သီတင်းသံုးလို့ ၄၉ ရက်အြကာမှာ တရားဦးေဟာေတာ်မူဖို့ အြကံေတာ်ြဖစ်ြပီး မိဂဒါဝုန်ကိုြကွတာ ခရီးတပါတ်ြကာ၊ ဝါဆိုလြပည့်ေန့မှာ ေဟာေတာ်မူခဲ့တာပါဗျား။ ေမ့သွားမှာစိုးလို့ ရက်ပါတွက်ြပလိုက်တယ်ေနာ်။ မှားေြပာတာ သူများေတွြကားရင် ရှက်စရာြကီး။
ြမတ်စွာဘုရားရှင်ဟာ သဗ္ဗညုတေရွှဉာဏ်ေတာ်ကို ရရှိြပီးတဲ့မနက်မှာ မာရ်ငါးပါးကိုလည်း ေအာင်ြမင်ေတာ်မူပါတယ်။ ေဗာဓိပင်နဲ့ေရွှပလ္လင် သီချင်းေလး နားေထာင်ြကည့်ရင် အေသးစိတ်ပါတာေပါ့။ “မဟာေဗာဓိပင်နဲ့ တလံကွာပါသည်..” ဆိုတဲ့ သီချင်း။ အဲဒါြပီးေတာ့ သတ္တဌာန ဆက်နားေထာင်လိုက်။ “သံုးလူဘုန်းေမာ် ရှင်ေတာ်အရဟံ..” နဲ့ စတဲ့ သီချင်း။ ြပီးမှ ဒီ ဓမ္မစြကာကိုနားေထာင်၊ ကိုရီးယားကားများလို အစဉ်လိုက်ပဲ။ ဒီသီချင်းကေတာ့ “ြမတ်စွာဘုရားပွင့်ေတာ်မူစဉ်က..” ဆိုတာနဲ့စတယ်။
ဘုရားရှင် တရားဦးေဟာဖို့ အြကံြဖစ်ေတာ်မူေတာ့ ေလာကဓါတ်တခုလံုးကို ေရွှဉာဏ်ေတာ်ကွန်ယက်ြဖန့်လို့ ဆင်ြခင်ြကည့်ေတာ်မူပါသတဲ့။ အဲသလို World Wide Web ြကီးကို ဉာဏ်ေတာ် browser နဲ့ ရှုလိုက်ေတာ့ Server ready မြဖစ်ေသးလို့လား Connection အရှိန်မရေသးလို့လားမသိပါဘူး။
Access denied ြဖစ်ေတာ်မူသတဲ့ကွယ်။ တေလာကလံုးဟာ အမိုက်တိုက်ြကီးပါလားလို့ ဆင်ြခင်မိြပီး အဲသေလာက် မိုက်မဲတဲ့ သတ္တဝါေတွ ငါကယ်ချွတ်လို့မှ ရနိုင်ပါ့မလားရယ်လို့ စိတ်ပျက်ေတာ်မူသတဲ့။ ကျုပ်တို့လူမိုက်များကလည်း ဘုရားေတာင် အားငယ်ေအာင်ြပုတတ်ေပသကိုး။ အမှန်ကေတာ့ အဲလို မဟုတ်ပါဘူး။ ၃၁ ဘံုမှာ အြမင့်ဆံုးဘံုက မဟာြဗဟ္မာြကီးများရဲ့ ဝန်ချေတာင်းပန် တရားေတာင်းသံကို ေစာင့်ရတာပါ။ ဘုရားြဖစ်ေတာ်မူြပီ ဟဲ့ ရယ်လို့ မီဒီယာေတွကို အင်တာဗျူးမလုပ်ရေသးဘူးကိုး။
ဒီအခါမှာ သဟံပတိြဗဟ္မာမင်းြကီးက “အလို ြမတ်စွာဘုရားရှင်ြဖင့် ပွင့်ေတာ်မူပါေပါ့။ တရားေရေအး အြမှိုက်ေဆးေလး တိုက်ေကျွးသံြဖင့် မြကားရေသးဘူး။ ေတာ်ြကာ ေရွးေကာက်ပွဲြပီးတာ တလြပည့်ေတာ့မယ်။ ခုထက်ထိ လွှတ်ေတာ်မေခါ်ေသးဘူးရယ်လို့ လူ့ြပည်မှာ ကဲ့ရဲ့သလို ငါ့တာဝန်ြဖစ်ေနလိမ့်မယ်။ ခုမြကာ လူ့ရွာေဂျာင်း တရားေတာင်းဦးမှ ေတာ်မေလ” ဆိုြပီး ဘုရားရှင်ထံ ေတာင်းပန်ေလျှာက်ထားသတဲ့။ အဲဒီကတည်းက လိုချင်တာရှိရင် လူြကီးဆီဦးတိုက် ေလျှာက်ထားရတာ ကျုပ်တို့ဘဒ္ဒကမ္ဘာရဲ့ အစဉ်အလာဗျ။
ဒီေတာ့မှ ဘုရားရှင်က Retry လုပ်လိုက်တဲ့အခါ ဒုက္ကရစရိယာ ကျင့်ေတာ်မူစဉ် ကာလပတ်လံုး အလုပ်အေကျွးြပုခဲ့တဲ့ ပဥ္စဝဂ္ဂီငါးဦးကို ြမင်ေတာ်မူသတဲ့။ အဲဒီငါးဦးကေတာ့ ဘုရားရှင်က status update မလုပ်ထားေသးေတာ့ သူတို့စိတ်ထဲမယ် ဘုရားရယ်လို့ မသိြကေသးဘူးတဲ့ကွယ်။ ရှင်ြကီးေဂါတမဟာ ေြခာက်နှစ်လံုးလံုး ကျင့်ခဲေသာအကျင့်တို့ကို အားထုတ်တာေတာင်မှ ဘုရားအြဖစ်ကို ရေတာ်မမူတဲ့ဟာ အခုလို ဆွမ်းေတွဘုဉ်းေပး ေရေတာ်မိုးေတာ်ေတွ သံုးသပ်ေနမှေတာ့ ငရို့ဝါဒအကျင့်ေတွကို ေသွဖီေနြပီ။
ဒါေတာ်လှန်ေရးကို ေသတ္တာေဖာက်တာပဲဆို စိတ်ေကာက်ြကလိူ့ သူလာရင် ခရီးဦးြကိုမြပုေြကး၊ နှုတ်မဆက်ေြကး၊ ေနရာထိုင်ခင်းမေပးေြကးဆိုြပီး ဌာနတွင်း အမိန့်စာေတွ ထုတ်ထားသတဲ့ကွယ်။ ဒါေပမယ့် ဘယ်ရလိမ့်မလဲဗျာ။ ဘုရားရှင်ကို ြမင်လျှင်ြမင်ချင်းမှာကို ဟိုတေန့က ြခံဝမှာေစာင့်ေနြကတဲ့ စာနယ်ဇင်းသမားများလို သူ့ထက်ငါ ဝမ်းသာအားရ နှုတ်ဆက်ြကိုဆိုလိုက်ြကတာ အချင်းချင်းေတာင် မျက်ေစာင်းထိုးဖို့ သတိမရဘူးတဲ့ကွယ်။ အဲဒီညချမ်းြကမှ မိဂဒါဝုန် ရဂံုသာေမာ စံုြမိုင်ေတာက ေနတြခမ်းဝင် လတြခမ်းထွက်ေနတဲ့ ကာလကေလးမှာ ဓမ္မစြကာေဒသနာကို ေဟာြကားေတာ်မူခဲ့ပါသတဲ့။
အဲသလို ေဟာြကားလိုက်တဲ့အခါ သတ္တဝါတို့ရဲ့ ပါရမီဉာဏ် အနုအရင့်ကို လိုက်လို့ အရဟတ္တမဂ်၊ အရဟတ္တဖိုလ်၊ သယကဒါဂမ်၊ အနာဂမ်၊ ေသာတာပန် စသည်ြဖင့် မဂ်ေလးတန် ဖိုလ်ေလးတန် အသီးသီးဆိုက်ေရာက်ြကေတာ့ လူနတ်ြဗဟ္မာေတွ သာဓုေခါ်လိုက်ြကတာ အုန်းအုန်းြကွက်ြကွက်ပါပဲတဲ့။ ရန်ကုန်ကလူေတွ မီးလာြပီ။ မီးလာြပီ။ ေအာ်သလိုေနမှာေပါ့ေနာ်။ ေတးေရးဆရာကေတာ့ သူေြပာမှပဲ ငါ့ဓမ္မေတးကေလး ရစရာမရှိေတာ့ဘူးလို့ ေအာင့်ေမ့ေနမယ်။ မှတ်ရသားရလွယ်ေအာင် ရှင်းြပရတာပါ။ သူ့သီချင်းထဲက “ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ် ေဒသနာြကားလိုက်ေသာ်” ဆိုတာြကီးေတာ့ သေဘာမကျဘူး။
ဒုလ္လဘဝတ်တုန်းက သီချင်းေတွ ေယာင်ေယာင်ညည်းမိရင် ညဘက်ေဒသနာြကားတိုင်း အဲဒါြကီးနားထဲေရာက်ေရာက်လာလို့။ သီချင်းသံေတွြကားလို့ အာပတ်ေြဖ ေဒသနာြကားရပါတယ်ဆိုမှ “ေဒသနာြကား…လိုက်ေသာ်” ဆို သီချင်းေတွ နားထဲေရာက်ေရာက်လာေရာ။ ခက်လိုက်ပံုများ။ မယ်သီလရှင်ေတွအတွက်ကေတာ့ ဘာဥဒပါတိ ညာဥဒပါတိေတွ ဆိုလို့ရေသး။ တချို့များသံရှိန်ကေလးနဲ့ အာေလာ်ေကာ ဥဒပါဒိ ဆို ေခါင်းကေလးများေတာင်လှုပ်လို့။
ဒီသီချင်းကေလးကိုေရးခဲ့တဲ့ ဆရာေရွှတိုင်ညွန့် ဟာ စစ်ြကိုေခတ်မှာ ဓါတ်ြပားသီချင်း အများဆံုး စပ်ဆိုခဲ့တဲ့ စာဆိုေတာ်ြကီးြဖစ်ပါတယ်။ တနှစ်တနှစ် အပုဒ် ၈၀ ေကျာ်ေရးခဲ့ြပီး၊ ဗုဒ္ဓဝင်၊မဟာဝင်ကစလို့ အေနာက်တိုင်းေတးသွားမကျန် ေဆးစက်ကျရာ အရုပ်ထင်ေအာင် ေတာ်လွန်းလို့ အစိုးရမင်းအဆက်ဆက် ထန်းပင်တက်လက်မှတ်ေပးလို့ ခိုင်းစားခဲ့တာလည်း မနည်းပါဘူး။ ဂျပန်ေခတ်မှာေတာင် ေဒါက်တာဘေမာ်ြကီးအတွက် အာဏာရှင် ဆိုြပီး ေရးေပးခဲ့ရေသးတာ။ ေနာက်ဆံုး အသက် ၃၆ နှစ် လူလတ်ပိုင်းအရွယ်မှာတင် အဆုတ်ေရာဂါနဲ့ ေဆးရံုေပါ် ေသေကာင်ေပါင်းလဲြဖစ်ေနတဲ့ အချိန်မှာေတာင် အရာရှိြကီးေတွက ေတာင်းဆိုလို့ “တပ်မေတာ်ြကီးကို အင်အားရှိဖို့ အရာရာမှာ ကူညီ” ဆိုတဲ့ သီချင်းကို ေရးေပးခဲ့ရှာသတဲ့။
သူ့သီချင်းထဲကလိုပဲ သံုးြကိမ်တိုင်ေအာင် အင်မတန် သာဓုေခါ်ပါရဲ့ ဆရာရယ်။ ဒါေပသိ သူေရးေပးခဲ့တာ ြငင်းမရလို့ နှလံုးေရာဂါနဲ့ ေအာက်ဆီဂျင်ရှူြပီး ရိုက်ေပးခဲ့ရပါတယ်ဆိုတဲ့ ဆရာြကီးရဲ့ ေနာက်ဆံုးလက်ရာေလာက်ေတာ့ လူဝုန်းမများဘူးေနာ်။ ေရွှြပည်ြကီးက အနုပညာရှင်များခမျာလည်း ဆူးြကားက ဘူးခါးပါလားကွယ်။ ပိတ်သတ်ြကီးတို့က ငါးဆယ်ေပးလိုက်ြကရေအာင်ပါ။
တကယ်တန်းစဉ်းစားြကည့်ရင်ေလ သားသားကေတာ့ ေဟာဒီတပါတီ အာဏာရှင်စံနစ်ကိုပဲ ြကိုက်တာဗျ။ နို့မဟုတ်လို့ရှိရင် ငါးနှစ်တခါ အရင်လူေတွ တန်းစီထည့်၊ သူနဲ့မတည့်တဲ့ မျက်မုန်းကျိုးတဲ့လူေတွ အထဲပို့နဲ့ဆို ေထာင်ထဲတန်းထဲ အုန်းအုန်းြကွက်ြကွက် စည်ကားေနမှာ ခနခနေပါ့။ မေတာ်လို့များ ကိုယ့်ေြခာက်ညင်ကပ်ေနတဲ့လူေတွ ေမှာက်ေမှာက်မှားမှား အမတ်များြဖစ်ေနမှြဖင့် ေနရင်းထိုင်ရင်း ေြပးေပါက်ရှာေနရပါဦးမယ်။
ဒီလူဒီလူေတွပဲဆိုေတာ့ ထူးတည့်ေအာင်ေပါင်းေနစရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ဟုတ်ဘူးလား။ ဒီငါးနှစ်ေတာ့ စိတ်ချပါရေစေနာ်။ တို့က အန်တီဟုတ်ပါဘူး။ အန်ကယ်ပါ။ ေြပာမှားဆိုမှားရှိရင် ေခွးလွှတ်လိုက်ပါေတာ့။ ကဲ ကဲ။ အြပစ်တို့ကို ေပျာက်ပါေစြခင်းအကျိုးငှာ ဒါလည်း ေဒသနာြကားြခင်းတမျိုးေပါ့။ ဆိုလိုက်စမ်းပ။ ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ်… တဲ့။
ြမတ်စွာဘုရားပွင့်ေတာ်မူစဉ်က ေရွှဉာဏ်ေတာ် ကွန်ယက်ြဖန့်ပါလို့ ဒီေလာကဓါတ်ကိုြဖင့် ဆင်ြခင်ေတာ်မူေသာ် သတ္တဝါအများကို သနားေတာ်မူရှာသတဲ့ေနာ်။
ေဗာဓိပင်ေရွှပလ္လင်ြကီးကိုေအာင်ေသာ် သတ္တဝါေတွအေပါ်၌ငဲ့ညှာသနား ချွတ်လို့ရနိုင်ပါ့မလားရယ်လို့ ေရွှအားေတာ်ငယ်ေသာ် ေရွှဉာဏ်ေတာ် ကွန်ယက်က ဦးစွာထွက်လာ ဓမ္မစြကာတရားေတာ်။
(ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ် ေဒသနာြကားလိုက်ေသာ် ကမ္ဘာေလာကေြမြပင်ေပါ် သံုးြကိမ်တိုင်ေအာင် အင်မတန် သာဓုေခါ်) ၂ ။ (သဟံပတိ နာမေက မဟာြဗဟ္မေဏနအေကျာ်) ၂ ။ ေကာေဋည နဲ့ ဝဘ္ဘ ဘဒ္ဒိ မဟာနံ အဿဇိ ကျွတ်တမ်းဝင်ြပီး ဧဟိဧဟိေခါ်။
လူသံုးပါးတို့ ဘုရားရယ်လို့ ထင်ရှားေပေသာ် ေကျးဇူးေတာ် အနန္တကိုလ တပည့်ေတာ်က ရှိခိုးပါ၏ေနာ် မိဂဒါဝုန် သားေပါင်းစံုတဲ့ ရဂံုေတာ ေရွှသမင် ေပါေသာအဓိပ္ပါယ်တွင် ြကိတ်ြကိတ်နယ်နယ် ဝန်းရံေချွလျှက် ဓမ္မစြကာ တရားေတာ် ကျွန်ေတာ် ေန့ည အမှန်ပူေဇာ်။
(ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ် ေဒသနာြကားလိုက်ေသာ် ကမ္ဘာေလာကေြမြပင်ေပါ် သံုးြကိမ်တိုင်ေအာင် အင်မတန် သာဓုေခါ်) ၂ ။ (သဟံပတိ နာမေက မဟာြဗဟ္မေဏနအေကျာ်) ၂ ။ ေကာေဋည နဲ့ ဝဘ္ဘ ဘဒ္ဒိ မဟာနံ အဿဇိ ကျွတ်တမ်းဝင်ြပီး ဧဟိဧဟိေခါ်။
(သယကဒါဂမ်ရယ်၊ အနာဂမ်ရယ် ေသာတာပန် ဧကန်တည်ြကေသာ် အသခင်္ျာ အသေခင်္ျ မေရမတွက် နိုင်ေသာ ပရိသတ်အေပါ်) ၂ ။ (ေအာင်ြပီ ေအာင်ြပီ ေကာင်းချီးေပးြပန်ေသာ် ၃၁ ဘံု အားလံုးေြကွးကာေြကာ်) ၂ ။ အဘိဉာဏ် ဈာန်သမာပတ်နှင့် ဘုရားြမတ်၏ မဟာေရွှနှုတ်ေတာ် ရိုေသစွာ လက်စံုမိုး၍ တပည့်ေတာ် ရှိခိုးသေနာ်။
(ြဗဟ္မာနတ်လူအေပါ် ေဒသနာြကားလိုက်ေသာ် ကမ္ဘာေလာကေြမြပင်ေပါ် သံုးြကိမ်တိုင်ေအာင် အင်မတန် သာဓုေခါ်) ၂ ။ (သဟံပတိ နာမေက မဟာြဗဟ္မေဏနအေကျာ်) ၂ ။ ေကာေဋည နဲ့ ဝဘ္ဘ ဘဒ္ဒိ မဟာနံ အဿဇိ ကျွတ်တမ်းဝင်ြပီး ဧဟိဧဟိေခါ်။
0 comments:
Post a Comment