ဒီသီချင်းရဲ့ မူရင်းအဆိုရှင်က ကိုေမာင်ေမာင်ြကီးပါ။ သူဆိုထားတာ ေကာင်းလွန်းလို့ တခါြကားဖူးရံုနဲ့ စွဲသွားတာ။ ရှာရင်းေဖွရင်း ကိုေအာင်မျိုးခင် အဆိုနဲ့ေတွ့ေတာ့ မေစာင့်နိုင်ေတာ့ပဲ ရတာကို တင်ေပးထားနှင့်ပါတယ်။ သူဆိုတာလည်း ေကာင်းတာကိုး။ ြမန်မာ့ရုပ်ြမင်မှာ ဓါတ်ြပားရတယ် ဆိုကတည်းက သူလည်း ေခေသာသူမဟုတ်ေပါ့။ ြမန်မာအမျိုးသားအဆိုေတာ်ေတွထဲမှာ ကိုမင်းေနာင် နဲ့ ကိုေမာင်ေမာင်ြကီး တို့ဟာ အဆွဲအငင် အရှိုက််အဟဲေတွနဲ့ သူများလိုက်မဆိုနိုင်တဲ့ ဟန်ေတွ ရှိပါတယ်။ နားေထာင်ေနမကျတဲ့သူေတွက ကွန့်လွန်းတယ်လို့ ထင်ြကေပမယ့် အဲဒါ သူတို့ပညာပါ။
“ေရွှညာဆီသွားမယ်”ကို သူတို့ဆိုသွားတာ ေရှးကလူေတွ ဘယ်ေလာက်ဝမ်းစာြပည့်ေြကာင်း ြပလိုက်သလိုပဲလို့ ဦးဝဏ္ဏြကီးကေတာင် ေြပာပါသတဲ့။ ဒီသီချင်းကေလးရဲ့ အသံကေလးေတွကလည်း နားဝင်ချိုလွန်းလို့ ြကိုက်ပါသဗျ။ “စိမ်းလဲ့ညို“ ဆိုတဲ့ နံမည်ကေလးကကို ကဗျာဆန်လွန်းလို့ ြကိုက်တာပါ။ ေဆာင်းညေအးေအး ြမစ်ကမ်းေဘးမှာ လကေလးကလည်းသာ ေဖာ်ကွာေဝးကလည်း ြဖစ်ေနြပန်ရင် အရင်က တီတီတာတာ စကားေတွဆိုခဲ့ဖူးတဲ့ ြပံုးချိုမူနွဲ့ ချစ်တင်းဖွဲ့ခဲ့ဖူးသူတေယာက်ကို အာရံုထဲက ေဖျာက်မရတဲ့အေြကာင်း လွမ်းထားတဲ့ သီချင်းကေလးပါ။
ဘူတန်ကေဆာင်းညကေတာ့ အိမ်ထဲကအိမ်ြပင် မထွက်နိုင်ေအာင်ကို ချမ်းပါတယ်။ တံခါးေတွ အလံုပိတ်ြပီး အေနွးေပးစက်ကေလးနဲ့ ေနရတာ။ ေလတဟူးဟူးတိုးတဲ့ ြမစ်ဆိပ်ကမ်းသာမျိုးမေြပာနဲ့ ပိတ်ထားတဲ့ ြပတင်းတံခါးဟေနရင်ကို အေအးဓါတ်ကသိသာတယ်။ ဒီကအိမ်ေတွက အဲဒါေြကာင့်ထင်ပါရဲ့။ သူတို့ ြပတင်းတံခါးက ေြပာင်းြပန်။ အြပင်ကို တွန်းမဖွင့်ရဘူး။ အိမ်ထဲဘက်ကို ဖွင့်တာ။ အိမ်တွင်းကေန ြပတင်းေပါက်ေပါ်မှာ အညာချည်ြကမ်းပုဆိုး ခပ်ထူထူလိုဟာမျိုးနဲ့ လိုက်ကာတပ်ေပးထားတယ်။ ပင်လယ်နဲ့ေဝးတဲ့ ေတာင်ေပါ်ဆိုေတာ့ ေရေငွ့ကလည်း ေြခာက်ခန်းတယ်ေလ။ ေနွးေတာ့ ေနွးပါရဲ့။ ေရခနခနငတ်တယ်။ ေနာက်ေတာ့မှ သူတို့ေြပာသလို အေနွးစက်ေအာက်မှာ ေရခွက်ကေလးခံထားရတယ်။ သူတို့ဆီကေတာ့ လျှပ်စစ်အေနွးစက်ေတွ ေပးထားတယ်။ တချို့အိမ်ေတွက ထင်းရူးသားေတွနဲ့ ဆိုက်တဲ့ မီးလင်းဖိုမျိုးကိုသံုးြကတယ်။ ဒါေပမယ့် အဲဒါက အိပ်ေပျာ်သွားရင် မီးြငိမ်းြပီး ြပန်ေအးလာလို့ တညလံုးမီးထိုင်ထိုးရမယ့်ပံု။
ေလာက်ကိုင်မှာတုန်းကလည်း ေအးေတာ့ေအးတာပါပဲ။ သူတို့အိမ်ပံုစံကျေတာ့လည်းတမျိုးဗျ။ ြပတင်းေပါက်ကို များများမထားတာ။ သစ်ရှားေတာ့ အဝင်အထွက် တံခါးတေပါက် ြပတင်းတေပါက် ေတာ်ြပီ။ အဲဒါေတွက ဘာ ကျီးေဘာင်မှမေခွဘူး။ တရုတ်က လာတဲ့ အဆင်သင့် ပတ္တာေကာက်တပ်ရံု သံတံခါးေတွ။ ဝင်းဝကေနဝင်ရင် အလယ်မှာ ေဟာင်းေလာင်းချန်ြပီး တေယာက်စာ တဝဂူ အိပ်ခန်းကေလးေတွ ပတ်လည်ဆိုင်ထားေရာ။ မီးဖို၊ ေရချိုးခန်းက တဘက်ထုတ်ထားတာ။ ဧည့်ခန်းမထားပဲ အိမ်လယ်ကွက်လပ် မျက်နှာေပးလို့ စားပွဲကုလားထိုင်ေတွ ချထားတာ။ အေနွးေပးတာကျေတာ့ အိပ်ခန်းထဲကို သံဇလံုခပ်ြကီးြကီးထဲ မီးေသွးထည့်ဖိုတာ။ ေစာင်ေတွကေတာ့ တရုပ်က ဘာေပါသလဲမေမးနဲ့။ ေမွးပွဂွမ်းေစာင်ြကီးေတွ လှလည်းလှ၊ ေနွးလည်းေနွး အိစက်ေနတာပဲ။ နှစ်ေနရာစလံုးက မီးမပျက်ဘူး။ ဘူတန်က မီတာခ ပိုသက်သာတယ်ဗျ။ သူတို့က ေရအားလျှပ်စစ်ထုတ်ြပီး အိန္ဒိယေတာင် ြပန်ေရာင်းစားတာကိုး။ အိမ်ထဲမှာ အိပ်ရာေပါ်မှာ ေစာင်ကေလးြခံုြပီး တီဗီြကည့်ရတာကေတာ့ ဇိမ်ပဲဗျ။ ေလာက်ကိုင်မှာ တရုတ်လိုင်း ၃၀ ေကျာ်။ ဘူတန်မှာ ကုလားလိုင်း ၃၀ ေကျာ်၊ ၂၄ နာရီ ြကည့်လို့ရတယ်။ ေကာ်ဖီေကာင်းေကာင်းကေတာ့ နှစ်ေနရာစလံုးမှာမရှိဘူး။ နက်စ်ေကာ်ဖီတို့ ေကာ်ဖီမစ်တို့ပဲ ရှိတယ်။ ြကာရင် မေသာက်ချင်ေတာ့ဘူး။ အိမ်အြပန်မှာ ေကာ်ဖီမှုန့် ေကာင်းေကာင်းသယ်လာနိုင်မှ။ သူတို့က လက်ဖက်ရည် အေသာက်များြကတယ်။
အဲဒီေတာ့ ညဘက်ဆို လမင်းြကီးသာလည်း သာပါေစေတာ့၊ ြမစ်ကမ်းရိပ်ညိုလည်း ညိုပါေစေတာ့။ အိမ်ထဲမှာပဲ ေစာင်ြခံုေကွးတာေကာင်းတယ်ေလ။
ညြကီးမင်းြကီး ေဆးရံုကေခါ်လို့ တက်ြကည့်ရရင်ေတာ့ အေနွးထည်နဲ့ မလံုေလာက်ဘူးဗျ။ ေြခအိပ်လက်အိပ်ဦးထုပ် အြပည့်အစံုနဲ့ ထွက်ရတယ်။ ဒါေတာင် နားရွက်ဖျားေလးေတွ ကျင်ေနြပီး ခါးထဲကကို ကိုက်လာေအာင်ေအးတာ။ နှင်းကျသလားဆိုရင် ကျတာေပါ့။ လူေနအိမ်ေြခရှိတဲ့ ြမို့စပ်ရွာစပ်မှာ နှင်းမဖံုးေပမယ့် ကားလမ်းတေလျှာက် ေတာင်ရိပ်ကျတဲ့ လျှိုေြမာင်ေတွထဲမေတာ့ နှင်းေတွေဖွးေနြပီး စမ်းေချာင်းကေလးေတွလည်း ေရခဲေနတာေပါ့။ ေတာင်ေပါ်ကစီးကျလာတဲ့ စိမ့်စမ်းေရေလးေတွဟာ လမ်းခုလတ်မှာတင် ေအးခဲသွားြပီး ေရခဲပန်းဆွဲကေလးေတွ ြဖစ်သွားတယ်ေလ။ ေြမာက်ဘက် တရုတ်နယ်စပ်ကို လှမ်းြကည့်လိုက်ရင် ေရခဲဖံုးေတာင်တန်းြကီးေတွက ေတာ်ေတာ်လှတာ။ ြမန်မာြပည်က ခါကာဘိုရာဇီတို့ ဘာတို့ မေရာက်ဖူးေပမယ့် သူတို့နဲ့ ဘူတန်ကေတာင်ေတွနဲ့က လတ္တီတွဒ် တတန်းတည်းေလာက်ကျတယ်။
ဟိမဝန္တာေတာင်တန်းြကီးေတွကို နိုင်ငံသံုးခု မျှြပီးပိုင်ြကတာ နီေပါရယ်၊ ဘူတန်ရယ်၊ တရုတ်က တိဘက်ရယ်ေလ။ ကမ္ဘာေကျာ် ဧဝရက်ေတာင်ထွဋ်ြကီးကေတာ့ နီေပါဘက်ပါသွားတာေပါ့။ သံုးနိုင်ငံစလံုးဟာ မဟာယန ဗုဒ္ဓဘာသာကို ကိုးကွယ်ြကတာချင်းလည်း တူတာပဲ။ ဘူတန်တနိုင်ငံလံုးက ေတာင်ေပါ်မှာချည့်ပဲေလ။ ဘုရားအေလာင်းဆဒ္ဒါန်ဆင်မင်းရှိရာကို ေသာနုတ္ထိုရ်မုဆိုးြကီးလိုက်ရှာရတဲ့ ေတာင်စဉ်ခုနှစ်ထပ်ဆိုတာ ဘူတန်ေပါ့။ “တဆင့်တက်ေသာ် တေတာင်ေကျာ် တေမှာ်ရံုလျှိုး တြခံုတိုး တမိုးေသာက်လျှင် တေနဝင် တခွင်ြမိုင်ြကီး ဂနိုင်ဆီး ေတာြကီးငယ်ေတာင်ကာ ေသလာေတာင်ေစာင်း ပိတ်ေပါင်းငယ်သာေထွ” ဆိုတဲ့ ေအာင်ေြမသာစံ ပတ်ပျိုးြကီးထဲက ေတာေတာင်ေတွဟာလည်း ဘူတန်ပဲ။ “စိမ့်ြကီးြမိုင်ြကီး ရိပ်ြကီးငယ်သာေခါင် မှိုင်းေဝဆာေမှာင် ြမအေရာင်လို တေတာင်လံုး ြပိုမည့်ဟန်လို မိုးဆင်လာဖံုး” ဆိုတဲ့ ဂန္ဓမာေတာင် ေရလားပတ်ပျိုးြကီးထဲက ေတာြကီးေဟမဝါလိုလည်း တူြပန်တာပဲ။ သဘာဝေတာေတာင်ေတွကို ကျွမ်းကျင်တဲ့ ြပည်တွင်းြပည်ပ ပညာရှင််ေတွနဲ့ စံနစ်တကျ ထိမ်းသိမ်းထားလို့လည်း ဒီေလာက်ကျန်တာေလ။
ေတာေတွ ေတာင်ေတွရှိေတာ့ ေတာရိုင်းတိရစ္ဆာန်ေတွေရာ ရှိသလားဆို ရှိတာေပါ့။ အမဲလိုက်ြခင်းကို တင်းတင်းြကပ်ြကပ် တားြမစ်ထားလို့ရယ် သူတို့ဘာသာေရး အဆံုးအမရယ်ေြကာင့် ေလာက်ကိုင်မှာလို ေတာသားငှက်သားေတာ့ ဘယ်မှာမှ မရဘူး။ ေလာေလာဆယ် ဆင်ေဝှ့လို့ အူပွင့်သွားတဲ့ လူနာတေယာက် ဝပ်ထဲမှာရှိတယ်။ ဝက်ဝံကုတ်တဲ့လူနာ ေလးေယာက်ေလာက် နဲ့ ေတာဝက်ပက်တဲ့လူနာ ေလးငါးေယာက်ေလာက်ကုခဲ့ဖူးတယ်။ တချို့ြမို့ေတွမှာ ဝံပုေလွေတွအသံကို ြကားရတယ်လို့ ေြပာြကတယ်။ ေမျာက်ကေလးေတွကိုေတာ့ ကားလမ်းစပ်ကေန သစ်ပင်ေတွေပါ် လွှားကနဲ လွှားကနဲ ေြပးတက်သွားတာြမင်ရတယ်။ ငှက်ကေတာ့ အမျိုးအမည်မေဖာ်တတ်လို့ အေတာ်စံုတယ်။ ေနွဦးရာသီဆို တချို့ေတာေတွက ပန်းေတွေဝေနေအာင်ပွင့်ြကတယ်။ ေတာမီးလည်း ေလာင်ေလ့ရှိတာေပါ့။
ေဆးရံုတိုင်းမှာ သဘာဝေဆးပင်ေဆးြမစ်နဲ့ ကုတဲ့ ဘူတန်တိုင်းရင်းေဆးဌာန လည်းရှိတယ်။ ေဆးြမစ်စိမ် ေရေနွးချိုးတာတို့ဘာတို့ လုပ်ြကတယ်။ နားလည်ရင် ဟိုနားဒီနား ဟိုအပင် ဒီအပင်ေတွ အားြကီး။ ကိုယ်သိတာေတာ့ အိမ်ေဘးမှာ အေလ့ကျေပါက်တဲ့ ပူဒီနံေလးေတွရယ်၊ လမ်းေဘးမှာ လိုချင်ရင် သွားသွားခူးတဲ့ ေရှာက်ရွက်၊ ပျဉ်းေတာ်သိမ်ရွက်ကေလးေတွရယ်။ ဒါပဲ။ မာလကာသီး၊ သလဲသီးမစားချင်မှ အဆံုး၊ ေဆးရံုက ဆရာဝန်ကေလးက ြပထားလို့ ေဆးေြခာက်ပင်ဆိုတာေတွ ေတွ့ဖူးသွားတယ်။ အေလ့ကျေပါက်ေနလိုက်တာ ေပါချက်နှယ်။ ဘယ်သူမှ ဘာမှ မလုပ်ြကဘူး။ ဘူတန်မှာက ေဆးေြခာက်သာေပါတာ ေဆးလိပ်က ရှားတယ်ေလ။ တနိုင်ငံလံုး ေဆးလိပ်မေသာက်ရဇံု လုပ်ထားတာ။ ေဆးရံုကေန တနာရီေလာက်ေမာင်းရတဲ့ ြမို့ကေလးမှာ အေရှ့ပိုင်း ဘူတန်ရဲ့ ေကာလိပ်ရှိတယ်။ တြမို့လံုးမှာ ေဆးလိပ် အရက် ဘီယာ ေပးမေရာင်းဘူး။ ေကျာင်းသားေတွ ပျက်စီးမှာစိုးလို့။ သစ်ေတာေတွ အင်မတန်ေပါေပမယ့် သစ်ေကာင်းဝါးေကာင်းမရှိဘူး။ ကျွန်း၊ ပျဉ်းကတိုး၊ သစ်မာဆိုတာ ဘယ်မှာမှ မြမင်ဖူးဘူး။ ထင်းအတွက်ကေတာ့ အပင်ခုတ်စရာမလိုဘူးေလ။ ဟိုနားဒီနားလှည့်ေခွလိုက်၊ ကိုင်းဖျားကိုင်းနား ချိုင်လိုက်ရင် သံုးေလာက်ရံုမက ရသေလ။
ေရကျေတာ့ ေတာင်ေပါ်မှာ သဘာဝစိမ့်စမ်းေရထွက်ေတွရှိသလို ြဗဟ္မပုတ္တရြမစ်ထဲကို စီးဝင်မည့် ြမစ်လက်တက်ေတွ အများြကီးရှိတယ်။ တချို့ေရထွက်ကေလးေတွ ေရာက်လို့ ကားရပ်ေပးလိုက်ရင် ကားေပါ်ပါလာတဲ့ ခရီးသည်ေတွက သူတို့ ေရသန့်ဘူးေတွကို သွန်ြပီး အဲဒီကကျတဲ့ေရကို ခံြကေသာက်ြကြဖည့်ြကတယ်။ ြကည်လင်စိမ့်ေအးေနတာပဲ။ ေတာင်ေပါ်ချင်းတူတူ ေလာက်ကိုင်မှာလို ေရမရှားဘူး။ ြမို့တည်ထားတာက ဘဂင်္လားေအာ်ဘက်ကို ေကျာေပးထားတဲ့ ေတာင်ေစာင်းေပါ်မှာဆိုေတာ့ မိုးရွာရင်လည်း ခနေလးနဲ့တိတ်ြပီး လွင့်သွားတာ။ ေစွမေနဘူး။ မိုးတိတ်ရင် လမ်းကေလးေတွက ေရေဆးချလိုက်သလို သန့်သွားေရာ၊ အိမ်မှာလာတဲ့ ေရကေတာ့ ေနာက်သွားတယ်။ တချို့ေနရာေတွမှာေတာ့ ေတာင်ြပိုြပီး ကားလမ်းပိတ်တတ်တယ်။
အဲသလို ေတာေတာင်စိမ့်စမ်းနဲ့ ေအးချမ်းေတာ့ ပေစ္စကာေချွးေတာ်သိပ်ရတယ် ေအးရိပ်ဆာယာဆိုတဲ့ နန္ဒမူလိုဏ်ဂူနဲ့ေရာ မနီးစပ်ဘူးလားဆိုရင် နီးစပ်တာေပါ့။ ေဝသန္တရာဇာတ်ေတာ်ထဲက မဒ္ဒီေဒဝီကို ေယာကင်္ျားေနာက်လိုက်သွားမှာစိုးလို့ သိဥ္စည်းမင်းြကီး ေြခာက်လှန့်တဲ့ ေတာြကီးမျက်မည်း ဟိမဝန္တာကလည်း ဘူတန်ပဲ။ မဒ္ဒီေဒဝီက လိုက်ချင်လွန်းလို့ ဟိမဝန္တာချီးမွှန်းခန်းြကီး ဖွင့်ခဲ့တဲ့ေနရာကလည်း ဘူတန်ပဲ။ သူေတာ်ေကာင်းတရား ပွားများချင်သူေတွအတွက် ဘူမိနက်သန် အမှန်လည်းြဖစ်ေတာ့တာေလ။ ဘူတန်က ေစတီပုထိုးေတွမှာ ြမန်မာြပည်က ဘုရားသမိုင်းေတွလို ေဂါတမဘုရားရှင် သက်ေတာ်ထင်ရှားရှိစဉ်က ေဒသစာရီ ြကွချီေတာ်မူလာြပီး၊ ဗျာဒိတ်ေတာ်ေပးြပီး အစရှိတာေတွ မပါဘူးဗျ။ သူတို့ရဲ့ ဂုရုရင်ဘုချီဆိုတာေတွက မိစ္ဆာရန်ကို ေအာင်နိုင်လိုက်တာ၊ ဘယ်ဂူမှာ တရားကျင့်ခဲ့တာ စတာေတွများတယ်။ ဘူတန်သံဃာများဟာ ြမန်မာသံဃာများနဲ့ယှဉ်ရင် ဝိနည်းသိက္ခာပုဒ်ေတွမှာ မတင်းကျပ်ေပမယ့် ကမ္မဌာန်းပိုင်းမှာေတာ့ အေတာ် ခရီးေရာက်ေအာင် အားထုတ်ြကရပါတယ်။
ေတာထဲေတာင်ထဲ ဧကစာရီကျင့်စရာ ေကျာင်းေဆာင်ကေလးေတွရှိြပီး ဆွမ်းကွမ်းကိစ္စ ဆွမ်းခံစရာမလိုပဲ ြပည့်စံုေအာင် နိုင်ငံေတာ်ကေရာ သက်ဆိုင်ရာ ဥပဇ္ဇယ်ဆရာေတာ်များရဲ့ေကျာင်းကပါ စီစဉ်ေပးပါတယ်။ ဝဇီပိတ်ကျင့်တာ၊ ဂူေအာင်းြပီး တရားကျင့်တာတို့လည်း လုပ်ြကပါတယ်။ ဘူတန်သာသနာပိုင်ဟာ ရှင်ဘုရင်နဲ့ထပ်တူ အာဏာရှိြပီး ဒလိုင်းလားမားလိုပဲ တဘဝြပီးတဘဝ ြပန်ဝင်စားပါတယ်။ မင်းသိခင်္ ဝတ္ထုေတွထဲမှာပါတဲ့ ရှမ်ဘဲလားဆိုတဲ့ မဟာြမိုင်ေတာြကီးဟာလည်း ဘူတန်ပဲ ြဖစ်လိမ့်မယ်ထင်ပါရဲ့။
ခုေလာက်ဆိုရင်ေတာ့ ဘူတန်အေြကာင်း တီးမိေခါက်မိရှိေလာက်ပါြပီ။ ေလာက်ကိုင်နဲ့ အကုန်ဆန့်ကျင်ဘက်၊ တမျိုးတဘာသာ ေမွ့ေလျာ်စရာေကာင်းတဲ့ ေနရာပါပဲ။ သဘာဝကိုအမှီြပုလို့ ေရာင့်ရဲြခင်းနဲ့ ေနထိုင်တတ်လို့ ဘူတန်လူမျိုးများဟာ ကမ္ဘာေပါ်မှာ စိတ်အချမ်းသာဆံုးေနရာမှာ ဆွစ်ဇာလန်နဲ့ ရိုးစွဲလိုက်ပါသတဲ့။ ေလာက်ကိုင်မှာ နှစ်နှစ်ခွဲြကာခဲ့သလို ဘူတန်မှာလည်း နှစ်နှစ်ြကာတာပဲ။
ေနာက်ထပ် ဘယ်ေနရာေရာက်ဦးမယ်ေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ ခုထက်ထိေတာ့ အစိုးရအလုပ်ထဲေနရတာ ေပျာ်စရာေတာ့ အေကာင်းသားဗျ။ လျှို့ဝှက်ချက်ကိုေြပာရမယ်ဆိုရင်ေတာ့ တတ်နိုင်သေလာက် ဝန်ြကီးရံုးနဲ့ ကင်းေအာင်ေနဗျာ။ ေရာက်တဲ့အရပ်မှာသာ ေပျာ်ေအာင်ေနဖို့ြကိုးစား၊ ေပျာ်တဲ့အရပ်ကို ပို့ေပးပါလို့ သွားမပူဆာေလနဲ့။ ကိုယ်တတ်နိုင်တာကလည်း မစို့မပို့နဲ့ဆို စကားသာ အဖတ်တင်မယ်။ မစို့ေလာက်ရင် မပို့ဘူးလို့သာ သေဘာထား။ ေနာက်နှစ်လေနရင် ြပန်လာရြပီ။ အိမ်မက်ထဲမေတာ့ ေတာင်ဇလပ်ပန်းေတွ ေဝေနတယ် မှတ်တာဗျား။
လမင်း အလင်းေရာင်ေအာက်က ြမစ်နဒီမှာဆို ြမရည်လိမ်းကာ စိမ်းလဲ့လဲ့ ဟိုေတာင်ဆီကညို။ ဖိုးေရွှလမင်း အလင်းေရာင်ေအာက်က ြမစ်နဒီမှာဆို ြမရည်လိမ်းကာ စိမ်းလဲ့လဲ့ ဟိုေတာင်ဆီကညို။ (ေသာင်ယံကမ်းပဟို အလွမ်းပို ေကျးငှက်ေတွရဲ့ တီတျာသံချို) ၂ ။ တူနှစ်ကိုယ် အမူပို ကမ်းရိပ်ကို လှမ်းလာြမန်းခဲ့သကို မမုန်းတမ်း သဒ္ဒါေတွပိုမို ေမ့နိုင်ပါဘူး အေတွ့ထူးခဲ့တဲ့ပျို။
ဟိုစဉ်တုန်းကဆို ဒီလို ေဆာင်းညအခါကို ေမပျို ေမပျို ေမာင့်အသည်းစွဲေအာင်ချွဲတဲ့ေမပျို
ေြမာက်ေလေသွးရင် ဪ ေဝးမှာစိုးလို့ ကျွန်ေတာ့်ရင်ခွင်ထဲကသူဆို ြပံုးချိုချို မူယာေလးနဲ့ ခနဲ့သလို ရွဲ့သလိုေမာင့်စိတ်အာရံုထဲက မထွက်ဘူးပျို။
(ခုများေတာ့ မတနားတဲ့ အသွင်လို တေြပတရွာစီလည်းြခားလို့ ေဆွသာကီမှာ အားနွဲ့ေပါ့ပျို) ၂ ။
မခွဲဘူးလို့ ြမတ်ဘုရားေရှ့မှာ ဆုေတွပန်ဆို
(နှစ်ကိုယ်တူယှဉ်တွဲ နွှဲခဲ့တဲ့ ဒီကမ်းရိပ်ကို တကိုယ်ရည်သာပဲ ြမန်းရေပါ့ပျို ရပ်ေဝးက ချစ်ေတးနဲ့သာ စိမ်းလဲ့ညို ေမျှာ်မှန်းကာ တမ်းတဆို ကမ်းပဟို အလွမ်းပို) ၂ ။ မို၊ စိမ်းလဲ့လဲ့ ေတာေတာင်ဆီကညို။
“ေရွှညာဆီသွားမယ်”ကို သူတို့ဆိုသွားတာ ေရှးကလူေတွ ဘယ်ေလာက်ဝမ်းစာြပည့်ေြကာင်း ြပလိုက်သလိုပဲလို့ ဦးဝဏ္ဏြကီးကေတာင် ေြပာပါသတဲ့။ ဒီသီချင်းကေလးရဲ့ အသံကေလးေတွကလည်း နားဝင်ချိုလွန်းလို့ ြကိုက်ပါသဗျ။ “စိမ်းလဲ့ညို“ ဆိုတဲ့ နံမည်ကေလးကကို ကဗျာဆန်လွန်းလို့ ြကိုက်တာပါ။ ေဆာင်းညေအးေအး ြမစ်ကမ်းေဘးမှာ လကေလးကလည်းသာ ေဖာ်ကွာေဝးကလည်း ြဖစ်ေနြပန်ရင် အရင်က တီတီတာတာ စကားေတွဆိုခဲ့ဖူးတဲ့ ြပံုးချိုမူနွဲ့ ချစ်တင်းဖွဲ့ခဲ့ဖူးသူတေယာက်ကို အာရံုထဲက ေဖျာက်မရတဲ့အေြကာင်း လွမ်းထားတဲ့ သီချင်းကေလးပါ။
ဘူတန်ကေဆာင်းညကေတာ့ အိမ်ထဲကအိမ်ြပင် မထွက်နိုင်ေအာင်ကို ချမ်းပါတယ်။ တံခါးေတွ အလံုပိတ်ြပီး အေနွးေပးစက်ကေလးနဲ့ ေနရတာ။ ေလတဟူးဟူးတိုးတဲ့ ြမစ်ဆိပ်ကမ်းသာမျိုးမေြပာနဲ့ ပိတ်ထားတဲ့ ြပတင်းတံခါးဟေနရင်ကို အေအးဓါတ်ကသိသာတယ်။ ဒီကအိမ်ေတွက အဲဒါေြကာင့်ထင်ပါရဲ့။ သူတို့ ြပတင်းတံခါးက ေြပာင်းြပန်။ အြပင်ကို တွန်းမဖွင့်ရဘူး။ အိမ်ထဲဘက်ကို ဖွင့်တာ။ အိမ်တွင်းကေန ြပတင်းေပါက်ေပါ်မှာ အညာချည်ြကမ်းပုဆိုး ခပ်ထူထူလိုဟာမျိုးနဲ့ လိုက်ကာတပ်ေပးထားတယ်။ ပင်လယ်နဲ့ေဝးတဲ့ ေတာင်ေပါ်ဆိုေတာ့ ေရေငွ့ကလည်း ေြခာက်ခန်းတယ်ေလ။ ေနွးေတာ့ ေနွးပါရဲ့။ ေရခနခနငတ်တယ်။ ေနာက်ေတာ့မှ သူတို့ေြပာသလို အေနွးစက်ေအာက်မှာ ေရခွက်ကေလးခံထားရတယ်။ သူတို့ဆီကေတာ့ လျှပ်စစ်အေနွးစက်ေတွ ေပးထားတယ်။ တချို့အိမ်ေတွက ထင်းရူးသားေတွနဲ့ ဆိုက်တဲ့ မီးလင်းဖိုမျိုးကိုသံုးြကတယ်။ ဒါေပမယ့် အဲဒါက အိပ်ေပျာ်သွားရင် မီးြငိမ်းြပီး ြပန်ေအးလာလို့ တညလံုးမီးထိုင်ထိုးရမယ့်ပံု။
ေလာက်ကိုင်မှာတုန်းကလည်း ေအးေတာ့ေအးတာပါပဲ။ သူတို့အိမ်ပံုစံကျေတာ့လည်းတမျိုးဗျ။ ြပတင်းေပါက်ကို များများမထားတာ။ သစ်ရှားေတာ့ အဝင်အထွက် တံခါးတေပါက် ြပတင်းတေပါက် ေတာ်ြပီ။ အဲဒါေတွက ဘာ ကျီးေဘာင်မှမေခွဘူး။ တရုတ်က လာတဲ့ အဆင်သင့် ပတ္တာေကာက်တပ်ရံု သံတံခါးေတွ။ ဝင်းဝကေနဝင်ရင် အလယ်မှာ ေဟာင်းေလာင်းချန်ြပီး တေယာက်စာ တဝဂူ အိပ်ခန်းကေလးေတွ ပတ်လည်ဆိုင်ထားေရာ။ မီးဖို၊ ေရချိုးခန်းက တဘက်ထုတ်ထားတာ။ ဧည့်ခန်းမထားပဲ အိမ်လယ်ကွက်လပ် မျက်နှာေပးလို့ စားပွဲကုလားထိုင်ေတွ ချထားတာ။ အေနွးေပးတာကျေတာ့ အိပ်ခန်းထဲကို သံဇလံုခပ်ြကီးြကီးထဲ မီးေသွးထည့်ဖိုတာ။ ေစာင်ေတွကေတာ့ တရုပ်က ဘာေပါသလဲမေမးနဲ့။ ေမွးပွဂွမ်းေစာင်ြကီးေတွ လှလည်းလှ၊ ေနွးလည်းေနွး အိစက်ေနတာပဲ။ နှစ်ေနရာစလံုးက မီးမပျက်ဘူး။ ဘူတန်က မီတာခ ပိုသက်သာတယ်ဗျ။ သူတို့က ေရအားလျှပ်စစ်ထုတ်ြပီး အိန္ဒိယေတာင် ြပန်ေရာင်းစားတာကိုး။ အိမ်ထဲမှာ အိပ်ရာေပါ်မှာ ေစာင်ကေလးြခံုြပီး တီဗီြကည့်ရတာကေတာ့ ဇိမ်ပဲဗျ။ ေလာက်ကိုင်မှာ တရုတ်လိုင်း ၃၀ ေကျာ်။ ဘူတန်မှာ ကုလားလိုင်း ၃၀ ေကျာ်၊ ၂၄ နာရီ ြကည့်လို့ရတယ်။ ေကာ်ဖီေကာင်းေကာင်းကေတာ့ နှစ်ေနရာစလံုးမှာမရှိဘူး။ နက်စ်ေကာ်ဖီတို့ ေကာ်ဖီမစ်တို့ပဲ ရှိတယ်။ ြကာရင် မေသာက်ချင်ေတာ့ဘူး။ အိမ်အြပန်မှာ ေကာ်ဖီမှုန့် ေကာင်းေကာင်းသယ်လာနိုင်မှ။ သူတို့က လက်ဖက်ရည် အေသာက်များြကတယ်။
အဲဒီေတာ့ ညဘက်ဆို လမင်းြကီးသာလည်း သာပါေစေတာ့၊ ြမစ်ကမ်းရိပ်ညိုလည်း ညိုပါေစေတာ့။ အိမ်ထဲမှာပဲ ေစာင်ြခံုေကွးတာေကာင်းတယ်ေလ။
ညြကီးမင်းြကီး ေဆးရံုကေခါ်လို့ တက်ြကည့်ရရင်ေတာ့ အေနွးထည်နဲ့ မလံုေလာက်ဘူးဗျ။ ေြခအိပ်လက်အိပ်ဦးထုပ် အြပည့်အစံုနဲ့ ထွက်ရတယ်။ ဒါေတာင် နားရွက်ဖျားေလးေတွ ကျင်ေနြပီး ခါးထဲကကို ကိုက်လာေအာင်ေအးတာ။ နှင်းကျသလားဆိုရင် ကျတာေပါ့။ လူေနအိမ်ေြခရှိတဲ့ ြမို့စပ်ရွာစပ်မှာ နှင်းမဖံုးေပမယ့် ကားလမ်းတေလျှာက် ေတာင်ရိပ်ကျတဲ့ လျှိုေြမာင်ေတွထဲမေတာ့ နှင်းေတွေဖွးေနြပီး စမ်းေချာင်းကေလးေတွလည်း ေရခဲေနတာေပါ့။ ေတာင်ေပါ်ကစီးကျလာတဲ့ စိမ့်စမ်းေရေလးေတွဟာ လမ်းခုလတ်မှာတင် ေအးခဲသွားြပီး ေရခဲပန်းဆွဲကေလးေတွ ြဖစ်သွားတယ်ေလ။ ေြမာက်ဘက် တရုတ်နယ်စပ်ကို လှမ်းြကည့်လိုက်ရင် ေရခဲဖံုးေတာင်တန်းြကီးေတွက ေတာ်ေတာ်လှတာ။ ြမန်မာြပည်က ခါကာဘိုရာဇီတို့ ဘာတို့ မေရာက်ဖူးေပမယ့် သူတို့နဲ့ ဘူတန်ကေတာင်ေတွနဲ့က လတ္တီတွဒ် တတန်းတည်းေလာက်ကျတယ်။
ဟိမဝန္တာေတာင်တန်းြကီးေတွကို နိုင်ငံသံုးခု မျှြပီးပိုင်ြကတာ နီေပါရယ်၊ ဘူတန်ရယ်၊ တရုတ်က တိဘက်ရယ်ေလ။ ကမ္ဘာေကျာ် ဧဝရက်ေတာင်ထွဋ်ြကီးကေတာ့ နီေပါဘက်ပါသွားတာေပါ့။ သံုးနိုင်ငံစလံုးဟာ မဟာယန ဗုဒ္ဓဘာသာကို ကိုးကွယ်ြကတာချင်းလည်း တူတာပဲ။ ဘူတန်တနိုင်ငံလံုးက ေတာင်ေပါ်မှာချည့်ပဲေလ။ ဘုရားအေလာင်းဆဒ္ဒါန်ဆင်မင်းရှိရာကို ေသာနုတ္ထိုရ်မုဆိုးြကီးလိုက်ရှာရတဲ့ ေတာင်စဉ်ခုနှစ်ထပ်ဆိုတာ ဘူတန်ေပါ့။ “တဆင့်တက်ေသာ် တေတာင်ေကျာ် တေမှာ်ရံုလျှိုး တြခံုတိုး တမိုးေသာက်လျှင် တေနဝင် တခွင်ြမိုင်ြကီး ဂနိုင်ဆီး ေတာြကီးငယ်ေတာင်ကာ ေသလာေတာင်ေစာင်း ပိတ်ေပါင်းငယ်သာေထွ” ဆိုတဲ့ ေအာင်ေြမသာစံ ပတ်ပျိုးြကီးထဲက ေတာေတာင်ေတွဟာလည်း ဘူတန်ပဲ။ “စိမ့်ြကီးြမိုင်ြကီး ရိပ်ြကီးငယ်သာေခါင် မှိုင်းေဝဆာေမှာင် ြမအေရာင်လို တေတာင်လံုး ြပိုမည့်ဟန်လို မိုးဆင်လာဖံုး” ဆိုတဲ့ ဂန္ဓမာေတာင် ေရလားပတ်ပျိုးြကီးထဲက ေတာြကီးေဟမဝါလိုလည်း တူြပန်တာပဲ။ သဘာဝေတာေတာင်ေတွကို ကျွမ်းကျင်တဲ့ ြပည်တွင်းြပည်ပ ပညာရှင််ေတွနဲ့ စံနစ်တကျ ထိမ်းသိမ်းထားလို့လည်း ဒီေလာက်ကျန်တာေလ။
ေတာေတွ ေတာင်ေတွရှိေတာ့ ေတာရိုင်းတိရစ္ဆာန်ေတွေရာ ရှိသလားဆို ရှိတာေပါ့။ အမဲလိုက်ြခင်းကို တင်းတင်းြကပ်ြကပ် တားြမစ်ထားလို့ရယ် သူတို့ဘာသာေရး အဆံုးအမရယ်ေြကာင့် ေလာက်ကိုင်မှာလို ေတာသားငှက်သားေတာ့ ဘယ်မှာမှ မရဘူး။ ေလာေလာဆယ် ဆင်ေဝှ့လို့ အူပွင့်သွားတဲ့ လူနာတေယာက် ဝပ်ထဲမှာရှိတယ်။ ဝက်ဝံကုတ်တဲ့လူနာ ေလးေယာက်ေလာက် နဲ့ ေတာဝက်ပက်တဲ့လူနာ ေလးငါးေယာက်ေလာက်ကုခဲ့ဖူးတယ်။ တချို့ြမို့ေတွမှာ ဝံပုေလွေတွအသံကို ြကားရတယ်လို့ ေြပာြကတယ်။ ေမျာက်ကေလးေတွကိုေတာ့ ကားလမ်းစပ်ကေန သစ်ပင်ေတွေပါ် လွှားကနဲ လွှားကနဲ ေြပးတက်သွားတာြမင်ရတယ်။ ငှက်ကေတာ့ အမျိုးအမည်မေဖာ်တတ်လို့ အေတာ်စံုတယ်။ ေနွဦးရာသီဆို တချို့ေတာေတွက ပန်းေတွေဝေနေအာင်ပွင့်ြကတယ်။ ေတာမီးလည်း ေလာင်ေလ့ရှိတာေပါ့။
ေဆးရံုတိုင်းမှာ သဘာဝေဆးပင်ေဆးြမစ်နဲ့ ကုတဲ့ ဘူတန်တိုင်းရင်းေဆးဌာန လည်းရှိတယ်။ ေဆးြမစ်စိမ် ေရေနွးချိုးတာတို့ဘာတို့ လုပ်ြကတယ်။ နားလည်ရင် ဟိုနားဒီနား ဟိုအပင် ဒီအပင်ေတွ အားြကီး။ ကိုယ်သိတာေတာ့ အိမ်ေဘးမှာ အေလ့ကျေပါက်တဲ့ ပူဒီနံေလးေတွရယ်၊ လမ်းေဘးမှာ လိုချင်ရင် သွားသွားခူးတဲ့ ေရှာက်ရွက်၊ ပျဉ်းေတာ်သိမ်ရွက်ကေလးေတွရယ်။ ဒါပဲ။ မာလကာသီး၊ သလဲသီးမစားချင်မှ အဆံုး၊ ေဆးရံုက ဆရာဝန်ကေလးက ြပထားလို့ ေဆးေြခာက်ပင်ဆိုတာေတွ ေတွ့ဖူးသွားတယ်။ အေလ့ကျေပါက်ေနလိုက်တာ ေပါချက်နှယ်။ ဘယ်သူမှ ဘာမှ မလုပ်ြကဘူး။ ဘူတန်မှာက ေဆးေြခာက်သာေပါတာ ေဆးလိပ်က ရှားတယ်ေလ။ တနိုင်ငံလံုး ေဆးလိပ်မေသာက်ရဇံု လုပ်ထားတာ။ ေဆးရံုကေန တနာရီေလာက်ေမာင်းရတဲ့ ြမို့ကေလးမှာ အေရှ့ပိုင်း ဘူတန်ရဲ့ ေကာလိပ်ရှိတယ်။ တြမို့လံုးမှာ ေဆးလိပ် အရက် ဘီယာ ေပးမေရာင်းဘူး။ ေကျာင်းသားေတွ ပျက်စီးမှာစိုးလို့။ သစ်ေတာေတွ အင်မတန်ေပါေပမယ့် သစ်ေကာင်းဝါးေကာင်းမရှိဘူး။ ကျွန်း၊ ပျဉ်းကတိုး၊ သစ်မာဆိုတာ ဘယ်မှာမှ မြမင်ဖူးဘူး။ ထင်းအတွက်ကေတာ့ အပင်ခုတ်စရာမလိုဘူးေလ။ ဟိုနားဒီနားလှည့်ေခွလိုက်၊ ကိုင်းဖျားကိုင်းနား ချိုင်လိုက်ရင် သံုးေလာက်ရံုမက ရသေလ။
ေရကျေတာ့ ေတာင်ေပါ်မှာ သဘာဝစိမ့်စမ်းေရထွက်ေတွရှိသလို ြဗဟ္မပုတ္တရြမစ်ထဲကို စီးဝင်မည့် ြမစ်လက်တက်ေတွ အများြကီးရှိတယ်။ တချို့ေရထွက်ကေလးေတွ ေရာက်လို့ ကားရပ်ေပးလိုက်ရင် ကားေပါ်ပါလာတဲ့ ခရီးသည်ေတွက သူတို့ ေရသန့်ဘူးေတွကို သွန်ြပီး အဲဒီကကျတဲ့ေရကို ခံြကေသာက်ြကြဖည့်ြကတယ်။ ြကည်လင်စိမ့်ေအးေနတာပဲ။ ေတာင်ေပါ်ချင်းတူတူ ေလာက်ကိုင်မှာလို ေရမရှားဘူး။ ြမို့တည်ထားတာက ဘဂင်္လားေအာ်ဘက်ကို ေကျာေပးထားတဲ့ ေတာင်ေစာင်းေပါ်မှာဆိုေတာ့ မိုးရွာရင်လည်း ခနေလးနဲ့တိတ်ြပီး လွင့်သွားတာ။ ေစွမေနဘူး။ မိုးတိတ်ရင် လမ်းကေလးေတွက ေရေဆးချလိုက်သလို သန့်သွားေရာ၊ အိမ်မှာလာတဲ့ ေရကေတာ့ ေနာက်သွားတယ်။ တချို့ေနရာေတွမှာေတာ့ ေတာင်ြပိုြပီး ကားလမ်းပိတ်တတ်တယ်။
အဲသလို ေတာေတာင်စိမ့်စမ်းနဲ့ ေအးချမ်းေတာ့ ပေစ္စကာေချွးေတာ်သိပ်ရတယ် ေအးရိပ်ဆာယာဆိုတဲ့ နန္ဒမူလိုဏ်ဂူနဲ့ေရာ မနီးစပ်ဘူးလားဆိုရင် နီးစပ်တာေပါ့။ ေဝသန္တရာဇာတ်ေတာ်ထဲက မဒ္ဒီေဒဝီကို ေယာကင်္ျားေနာက်လိုက်သွားမှာစိုးလို့ သိဥ္စည်းမင်းြကီး ေြခာက်လှန့်တဲ့ ေတာြကီးမျက်မည်း ဟိမဝန္တာကလည်း ဘူတန်ပဲ။ မဒ္ဒီေဒဝီက လိုက်ချင်လွန်းလို့ ဟိမဝန္တာချီးမွှန်းခန်းြကီး ဖွင့်ခဲ့တဲ့ေနရာကလည်း ဘူတန်ပဲ။ သူေတာ်ေကာင်းတရား ပွားများချင်သူေတွအတွက် ဘူမိနက်သန် အမှန်လည်းြဖစ်ေတာ့တာေလ။ ဘူတန်က ေစတီပုထိုးေတွမှာ ြမန်မာြပည်က ဘုရားသမိုင်းေတွလို ေဂါတမဘုရားရှင် သက်ေတာ်ထင်ရှားရှိစဉ်က ေဒသစာရီ ြကွချီေတာ်မူလာြပီး၊ ဗျာဒိတ်ေတာ်ေပးြပီး အစရှိတာေတွ မပါဘူးဗျ။ သူတို့ရဲ့ ဂုရုရင်ဘုချီဆိုတာေတွက မိစ္ဆာရန်ကို ေအာင်နိုင်လိုက်တာ၊ ဘယ်ဂူမှာ တရားကျင့်ခဲ့တာ စတာေတွများတယ်။ ဘူတန်သံဃာများဟာ ြမန်မာသံဃာများနဲ့ယှဉ်ရင် ဝိနည်းသိက္ခာပုဒ်ေတွမှာ မတင်းကျပ်ေပမယ့် ကမ္မဌာန်းပိုင်းမှာေတာ့ အေတာ် ခရီးေရာက်ေအာင် အားထုတ်ြကရပါတယ်။
ေတာထဲေတာင်ထဲ ဧကစာရီကျင့်စရာ ေကျာင်းေဆာင်ကေလးေတွရှိြပီး ဆွမ်းကွမ်းကိစ္စ ဆွမ်းခံစရာမလိုပဲ ြပည့်စံုေအာင် နိုင်ငံေတာ်ကေရာ သက်ဆိုင်ရာ ဥပဇ္ဇယ်ဆရာေတာ်များရဲ့ေကျာင်းကပါ စီစဉ်ေပးပါတယ်။ ဝဇီပိတ်ကျင့်တာ၊ ဂူေအာင်းြပီး တရားကျင့်တာတို့လည်း လုပ်ြကပါတယ်။ ဘူတန်သာသနာပိုင်ဟာ ရှင်ဘုရင်နဲ့ထပ်တူ အာဏာရှိြပီး ဒလိုင်းလားမားလိုပဲ တဘဝြပီးတဘဝ ြပန်ဝင်စားပါတယ်။ မင်းသိခင်္ ဝတ္ထုေတွထဲမှာပါတဲ့ ရှမ်ဘဲလားဆိုတဲ့ မဟာြမိုင်ေတာြကီးဟာလည်း ဘူတန်ပဲ ြဖစ်လိမ့်မယ်ထင်ပါရဲ့။
ခုေလာက်ဆိုရင်ေတာ့ ဘူတန်အေြကာင်း တီးမိေခါက်မိရှိေလာက်ပါြပီ။ ေလာက်ကိုင်နဲ့ အကုန်ဆန့်ကျင်ဘက်၊ တမျိုးတဘာသာ ေမွ့ေလျာ်စရာေကာင်းတဲ့ ေနရာပါပဲ။ သဘာဝကိုအမှီြပုလို့ ေရာင့်ရဲြခင်းနဲ့ ေနထိုင်တတ်လို့ ဘူတန်လူမျိုးများဟာ ကမ္ဘာေပါ်မှာ စိတ်အချမ်းသာဆံုးေနရာမှာ ဆွစ်ဇာလန်နဲ့ ရိုးစွဲလိုက်ပါသတဲ့။ ေလာက်ကိုင်မှာ နှစ်နှစ်ခွဲြကာခဲ့သလို ဘူတန်မှာလည်း နှစ်နှစ်ြကာတာပဲ။
ေနာက်ထပ် ဘယ်ေနရာေရာက်ဦးမယ်ေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ ခုထက်ထိေတာ့ အစိုးရအလုပ်ထဲေနရတာ ေပျာ်စရာေတာ့ အေကာင်းသားဗျ။ လျှို့ဝှက်ချက်ကိုေြပာရမယ်ဆိုရင်ေတာ့ တတ်နိုင်သေလာက် ဝန်ြကီးရံုးနဲ့ ကင်းေအာင်ေနဗျာ။ ေရာက်တဲ့အရပ်မှာသာ ေပျာ်ေအာင်ေနဖို့ြကိုးစား၊ ေပျာ်တဲ့အရပ်ကို ပို့ေပးပါလို့ သွားမပူဆာေလနဲ့။ ကိုယ်တတ်နိုင်တာကလည်း မစို့မပို့နဲ့ဆို စကားသာ အဖတ်တင်မယ်။ မစို့ေလာက်ရင် မပို့ဘူးလို့သာ သေဘာထား။ ေနာက်နှစ်လေနရင် ြပန်လာရြပီ။ အိမ်မက်ထဲမေတာ့ ေတာင်ဇလပ်ပန်းေတွ ေဝေနတယ် မှတ်တာဗျား။
လမင်း အလင်းေရာင်ေအာက်က ြမစ်နဒီမှာဆို ြမရည်လိမ်းကာ စိမ်းလဲ့လဲ့ ဟိုေတာင်ဆီကညို။ ဖိုးေရွှလမင်း အလင်းေရာင်ေအာက်က ြမစ်နဒီမှာဆို ြမရည်လိမ်းကာ စိမ်းလဲ့လဲ့ ဟိုေတာင်ဆီကညို။ (ေသာင်ယံကမ်းပဟို အလွမ်းပို ေကျးငှက်ေတွရဲ့ တီတျာသံချို) ၂ ။ တူနှစ်ကိုယ် အမူပို ကမ်းရိပ်ကို လှမ်းလာြမန်းခဲ့သကို မမုန်းတမ်း သဒ္ဒါေတွပိုမို ေမ့နိုင်ပါဘူး အေတွ့ထူးခဲ့တဲ့ပျို။
ဟိုစဉ်တုန်းကဆို ဒီလို ေဆာင်းညအခါကို ေမပျို ေမပျို ေမာင့်အသည်းစွဲေအာင်ချွဲတဲ့ေမပျို
ေြမာက်ေလေသွးရင် ဪ ေဝးမှာစိုးလို့ ကျွန်ေတာ့်ရင်ခွင်ထဲကသူဆို ြပံုးချိုချို မူယာေလးနဲ့ ခနဲ့သလို ရွဲ့သလိုေမာင့်စိတ်အာရံုထဲက မထွက်ဘူးပျို။
(ခုများေတာ့ မတနားတဲ့ အသွင်လို တေြပတရွာစီလည်းြခားလို့ ေဆွသာကီမှာ အားနွဲ့ေပါ့ပျို) ၂ ။
မခွဲဘူးလို့ ြမတ်ဘုရားေရှ့မှာ ဆုေတွပန်ဆို
(နှစ်ကိုယ်တူယှဉ်တွဲ နွှဲခဲ့တဲ့ ဒီကမ်းရိပ်ကို တကိုယ်ရည်သာပဲ ြမန်းရေပါ့ပျို ရပ်ေဝးက ချစ်ေတးနဲ့သာ စိမ်းလဲ့ညို ေမျှာ်မှန်းကာ တမ်းတဆို ကမ်းပဟို အလွမ်းပို) ၂ ။ မို၊ စိမ်းလဲ့လဲ့ ေတာေတာင်ဆီကညို။
0 comments:
Post a Comment