• “စိမ်း​​လဲ့​​ညို / ​​ေအာင်မျိုး​​ခင်”

    ဒီသီချင်း​​ရဲ့​​ မူရင်း​​အဆိုရှင်က ကို​​ေမာင်​​ေမာင်ြကီး​​ပါ။ သူဆိုထား​​တာ ​​ေကာင်း​​လွန်း​​လို့​​ တခါြကား​​ဖူး​​ရံုနဲ့​​ စွဲသွား​​တာ။ ရှာရင်း​​​ေဖွရင်း​​ ကို​​ေအာင်မျိုး​​ခင် အဆိုနဲ့​​​ေတွ့​​​ေတာ့​​ မ​​ေစာင့​်​နိုင်​​ေတာ့​​ပဲ ရတာကို တင်​​ေပး​​ထား​​နှင့​်​ပါတယ်။ သူဆိုတာလည်း​​ ​​ေကာင်း​​တာကိုး​​။ ြမန်မာ့​​ရုပ်ြမင်မှာ ဓါတ်ြပား​​ရတယ် ဆိုကတည်း​​က သူလည်း​​ ​​ေခ​​ေသာသူမဟုတ်​​ေပါ့​​။ ြမန်မာအမျိုး​​သား​​အဆို​​ေတာ်​​ေတွထဲမှာ ကိုမင်း​​​ေနာင် နဲ့​​ ကို​​ေမာင်​​ေမာင်ြကီး​​ တို့​​ဟာ အဆွဲအငင် အရှိုက််အဟဲ​​ေတွနဲ့​​ သူများ​​လိုက်မဆိုနိုင်တဲ့​​ ဟန်​​ေတွ ရှိပါတယ်။ နား​​​ေထာင်​​ေနမကျတဲ့​​သူ​​ေတွက ကွန့​်​လွန်း​​တယ်လို့​​ ထင်ြက​​ေပမယ့​်​ အဲဒါ သူတို့​​ပညာပါ။

    “​​ေရွှညာဆီသွား​​မယ်”ကို သူတို့​​ဆိုသွား​​တာ ​​ေရှး​​ကလူ​​ေတွ ဘယ်​​ေလာက်ဝမ်း​​စာြပည့​်​​ေြကာင်း​​ ြပလိုက်သလိုပဲလို့​​ ဦး​​ဝဏ္ဏြကီး​​က​​ေတာင် ​​ေြပာပါသတဲ့​​။ ဒီသီချင်း​​က​​ေလး​​ရဲ့​​ အသံက​​ေလး​​​ေတွကလည်း​​ နား​​ဝင်ချိုလွန်း​​လို့​​ ြကိုက်ပါသဗျ။ “စိမ်း​​လဲ့​​ညို“ ဆိုတဲ့​​ နံမည်က​​ေလး​​ကကို ကဗျာဆန်လွန်း​​လို့​​ ြကိုက်တာပါ။ ​​ေဆာင်း​​ည​​ေအး​​​ေအး​​ ြမစ်ကမ်း​​​ေဘး​​မှာ လက​​ေလး​​ကလည်း​​သာ ​​ေဖာ်ကွာ​​ေဝး​​ကလည်း​​ ြဖစ်​​ေနြပန်ရင် အရင်က တီတီတာတာ စကား​​​ေတွဆိုခဲ့​​ဖူး​​တဲ့​​ ြပံုး​​ချိုမူနွဲ့​​ ချစ်တင်း​​ဖွဲ့​​ခဲ့​​ဖူး​​သူတ​​ေယာက်ကို အာရံုထဲက ​​ေဖျာက်မရတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ လွမ်း​​ထား​​တဲ့​​ သီချင်း​​က​​ေလး​​ပါ။

    ဘူတန်က​​ေဆာင်း​​ညက​​ေတာ့​​ အိမ်ထဲကအိမ်ြပင် မထွက်နိုင်​​ေအာင်ကို ချမ်း​​ပါတယ်။ တံခါး​​​ေတွ အလံုပိတ်ြပီး​​ အ​​ေနွး​​​ေပး​​စက်က​​ေလး​​နဲ့​​ ​​ေနရတာ။ ​​ေလတဟူး​​ဟူး​​တိုး​​တဲ့​​ ြမစ်ဆိပ်ကမ်း​​သာမျိုး​​မ​​ေြပာနဲ့​​ ပိတ်ထား​​တဲ့​​ ြပတင်း​​တံခါး​​ဟ​​ေနရင်ကို အ​​ေအး​​ဓါတ်ကသိသာတယ်။ ဒီကအိမ်​​ေတွက အဲဒါ​​ေြကာင့​်​ထင်ပါရဲ့​​။ သူတို့​​ ြပတင်း​​တံခါး​​က ​​ေြပာင်း​​ြပန်။ အြပင်ကို တွန်း​​မဖွင့​်​ရဘူး​​။ အိမ်ထဲဘက်ကို ဖွင့​်​တာ။ အိမ်တွင်း​​က​​ေန ြပတင်း​​​ေပါက်​​ေပါ်မှာ အညာချည်ြကမ်း​​ပုဆိုး​​ ခပ်ထူထူလိုဟာမျိုး​​နဲ့​​ လိုက်ကာတပ်​​ေပး​​ထား​​တယ်။ ပင်လယ်နဲ့​​​ေဝး​​တဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေရ​​ေငွ့​​ကလည်း​​ ​​ေြခာက်ခန်း​​တယ်​​ေလ။ ​​ေနွး​​​ေတာ့​​ ​​ေနွး​​ပါရဲ့​​။ ​​ေရခနခနငတ်တယ်။ ​​ေနာက်​​ေတာ့​​မှ သူတို့​​​ေြပာသလို အ​​ေနွး​​စက်​​ေအာက်မှာ ​​ေရခွက်က​​ေလး​​ခံထား​​ရတယ်။ သူတို့​​ဆီက​​ေတာ့​​ လျှပ်စစ်အ​​ေနွး​​စက်​​ေတွ ​​ေပး​​ထား​​တယ်။ တချို့​​အိမ်​​ေတွက ထင်း​​ရူး​​သား​​​ေတွနဲ့​​ ဆိုက်တဲ့​​ မီး​​လင်း​​ဖိုမျိုး​​ကိုသံုး​​ြကတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့​်​ အဲဒါက အိပ်​​ေပျာ်သွား​​ရင် မီး​​ြငိမ်း​​ြပီး​​ ြပန်​​ေအး​​လာလို့​​ တညလံုး​​မီး​​ထိုင်ထိုး​​ရမယ့​်​ပံု။

    ​​ေလာက်ကိုင်မှာတုန်း​​ကလည်း​​ ​​ေအး​​​ေတာ့​​​ေအး​​တာပါပဲ။ သူတို့​​အိမ်ပံုစံကျ​​ေတာ့​​လည်း​​တမျိုး​​ဗျ။ ြပတင်း​​​ေပါက်ကို များ​​များ​​မထား​​တာ။ သစ်ရှား​​​ေတာ့​​ အဝင်အထွက် တံခါး​​တ​​ေပါက် ြပတင်း​​တ​​ေပါက် ​​ေတာ်ြပီ။ အဲဒါ​​ေတွက ဘာ ကျီး​​​ေဘာင်မှမ​​ေခွဘူး​​။ တရုတ်က လာတဲ့​​ အဆင်သင့​်​ ပတ္တာ​​ေကာက်တပ်ရံု သံတံခါး​​​ေတွ။ ဝင်း​​ဝက​​ေနဝင်ရင် အလယ်မှာ ​​ေဟာင်း​​​ေလာင်း​​ချန်ြပီး​​ တ​​ေယာက်စာ တဝဂူ အိပ်ခန်း​​က​​ေလး​​​ေတွ ပတ်လည်ဆိုင်ထား​​​ေရာ။ မီး​​ဖို၊​ ​​ေရချိုး​​ခန်း​​က တဘက်ထုတ်ထား​​တာ။ ဧည့​်​ခန်း​​မထား​​ပဲ အိမ်လယ်ကွက်လပ် မျက်နှာ​​ေပး​​လို့​​ စား​​ပွဲကုလား​​ထိုင်​​ေတွ ချထား​​တာ။ အ​​ေနွး​​​ေပး​​တာကျ​​ေတာ့​​ အိပ်ခန်း​​ထဲကို သံဇလံုခပ်ြကီး​​ြကီး​​ထဲ မီး​​​ေသွး​​ထည့​်​ဖိုတာ။ ​​ေစာင်​​ေတွက​​ေတာ့​​ တရုပ်က ဘာ​​ေပါသလဲမ​​ေမး​​နဲ့​​။ ​​ေမွး​​ပွဂွမ်း​​​ေစာင်ြကီး​​​ေတွ လှလည်း​​လှ၊​ ​​ေနွး​​လည်း​​​ေနွး​​ အိစက်​​ေနတာပဲ။ နှစ်​​ေနရာစလံုး​​က မီး​​မပျက်ဘူး​​။ ဘူတန်က မီတာခ ပိုသက်သာတယ်ဗျ။ သူတို့​​က ​​ေရအား​​လျှပ်စစ်ထုတ်ြပီး​​ အိန္ဒိယ​​ေတာင် ြပန်​​ေရာင်း​​စား​​တာကိုး​​။ အိမ်ထဲမှာ အိပ်ရာ​​ေပါ်မှာ ​​ေစာင်က​​ေလး​​ြခံုြပီး​​ တီဗီြကည့​်​ရတာက​​ေတာ့​​ ဇိမ်ပဲဗျ။ ​​ေလာက်ကိုင်မှာ တရုတ်လိုင်း​​ ၃၀ ​​ေကျာ်။ ဘူတန်မှာ ကုလား​​လိုင်း​​ ၃၀ ​​ေကျာ်၊​ ၂၄ နာရီ ြကည့​်​လို့​​ရတယ်။ ​​ေကာ်ဖီ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​က​​ေတာ့​​ နှစ်​​ေနရာစလံုး​​မှာမရှိဘူး​​။ နက်စ်​​ေကာ်ဖီတို့​​ ​​ေကာ်ဖီမစ်တို့​​ပဲ ရှိတယ်။ ြကာရင် မ​​ေသာက်ချင်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အိမ်အြပန်မှာ ​​ေကာ်ဖီမှုန့​်​ ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​သယ်လာနိုင်မှ။ သူတို့​​က လက်ဖက်ရည် အ​​ေသာက်များ​​ြကတယ်။

    အဲဒီ​​ေတာ့​​ ညဘက်ဆို လမင်း​​ြကီး​​သာလည်း​​ သာပါ​​ေစ​​ေတာ့​​၊​ ြမစ်ကမ်း​​ရိပ်ညိုလည်း​​ ညိုပါ​​ေစ​​ေတာ့​​။ အိမ်ထဲမှာပဲ ​​ေစာင်ြခံု​​ေကွး​​တာ​​ေကာင်း​​တယ်​​ေလ။

    ညြကီး​​မင်း​​ြကီး​​ ​​ေဆး​​ရံုက​​ေခါ်လို့​​ တက်ြကည့​်​ရရင်​​ေတာ့​​ အ​​ေနွး​​ထည်နဲ့​​ မလံု​​ေလာက်ဘူး​​ဗျ။ ​​ေြခအိပ်လက်အိပ်ဦး​​ထုပ် အြပည့​်​အစံုနဲ့​​ ထွက်ရတယ်။ ဒါ​​ေတာင် နား​​ရွက်ဖျား​​​ေလး​​​ေတွ ကျင်​​ေနြပီး​​ ခါး​​ထဲကကို ကိုက်လာ​​ေအာင်​​ေအး​​တာ။ နှင်း​​ကျသလား​​ဆိုရင် ကျတာ​​ေပါ့​​။ လူ​​ေနအိမ်​​ေြခရှိတဲ့​​ ြမို့​​စပ်ရွာစပ်မှာ နှင်း​​မဖံုး​​​ေပမယ့​်​ ကား​​လမ်း​​တ​​ေလျှာက် ​​ေတာင်ရိပ်ကျတဲ့​​ လျှို​​ေြမာင်​​ေတွထဲမ​​ေတာ့​​ နှင်း​​​ေတွ​​ေဖွး​​​ေနြပီး​​ စမ်း​​​ေချာင်း​​က​​ေလး​​​ေတွလည်း​​ ​​ေရခဲ​​ေနတာ​​ေပါ့​​။ ​​ေတာင်​​ေပါ်ကစီး​​ကျလာတဲ့​​ စိမ့​်​စမ်း​​​ေရ​​ေလး​​​ေတွဟာ လမ်း​​ခုလတ်မှာတင် ​​ေအး​​ခဲသွား​​ြပီး​​ ​​ေရခဲပန်း​​ဆွဲက​​ေလး​​​ေတွ ြဖစ်သွား​​တယ်​​ေလ။ ​​ေြမာက်ဘက် တရုတ်နယ်စပ်ကို လှမ်း​​ြကည့​်​လိုက်ရင် ​​ေရခဲဖံုး​​​ေတာင်တန်း​​ြကီး​​​ေတွက ​​ေတာ်​​ေတာ်လှတာ။ ြမန်မာြပည်က ခါကာဘိုရာဇီတို့​​ ဘာတို့​​ မ​​ေရာက်ဖူး​​​ေပမယ့​်​ သူတို့​​နဲ့​​ ဘူတန်က​​ေတာင်​​ေတွနဲ့​​က လတ္တီတွဒ် တတန်း​​တည်း​​​ေလာက်ကျတယ်။

    ဟိမဝန္တာ​​ေတာင်တန်း​​ြကီး​​​ေတွကို နိုင်ငံသံုး​​ခု မျှြပီး​​ပိုင်ြကတာ နီ​​ေပါရယ်၊​ ဘူတန်ရယ်၊​ တရုတ်က တိဘက်ရယ်​​ေလ။ ကမ္ဘာ​​ေကျာ် ဧဝရက်​​ေတာင်ထွဋ်ြကီး​​က​​ေတာ့​​ နီ​​ေပါဘက်ပါသွား​​တာ​​ေပါ့​​။ သံုး​​နိုင်ငံစလံုး​​ဟာ မဟာယန ဗုဒ္ဓဘာသာကို ကိုး​​ကွယ်ြကတာချင်း​​လည်း​​ တူတာပဲ။ ဘူတန်တနိုင်ငံလံုး​​က ​​ေတာင်​​ေပါ်မှာချည့​်​ပဲ​​ေလ။ ဘုရား​​အ​​ေလာင်း​​ဆဒ္ဒါန်ဆင်မင်း​​ရှိရာကို ​​ေသာနုတ္ထိုရ်မုဆိုး​​ြကီး​​လိုက်ရှာရတဲ့​​ ​​ေတာင်စဉ်ခုနှစ်ထပ်ဆိုတာ ဘူတန်​​ေပါ့​​။ “တဆင့​်​တက်​​ေသာ် တ​​ေတာင်​​ေကျာ် တ​​ေမှာ်ရံုလျှိုး​​ တြခံုတိုး​​ တမိုး​​​ေသာက်လျှင် တ​​ေနဝင် တခွင်ြမိုင်ြကီး​​ ဂနိုင်ဆီး​​ ​​ေတာြကီး​​ငယ်​​ေတာင်ကာ ​​ေသလာ​​ေတာင်​​ေစာင်း​​ ပိတ်​​ေပါင်း​​ငယ်သာ​​ေထွ” ဆိုတဲ့​​ ​​ေအာင်​​ေြမသာစံ ပတ်ပျိုး​​ြကီး​​ထဲက ​​ေတာ​​ေတာင်​​ေတွဟာလည်း​​ ဘူတန်ပဲ။ “စိမ့​်​ြကီး​​ြမိုင်ြကီး​​ ရိပ်ြကီး​​ငယ်သာ​​ေခါင် မှိုင်း​​​ေဝဆာ​​ေမှာင် ြမအ​​ေရာင်လို တ​​ေတာင်လံုး​​ ြပိုမည့​်​ဟန်လို မိုး​​ဆင်လာဖံုး​​” ဆိုတဲ့​​ ဂန္ဓမာ​​ေတာင် ​​ေရလား​​ပတ်ပျိုး​​ြကီး​​ထဲက ​​ေတာြကီး​​​ေဟမဝါလိုလည်း​​ တူြပန်တာပဲ။ သဘာဝ​​ေတာ​​ေတာင်​​ေတွကို ကျွမ်း​​ကျင်တဲ့​​ ြပည်တွင်း​​ြပည်ပ ပညာရှင််​​ေတွနဲ့​​ စံနစ်တကျ ထိမ်း​​သိမ်း​​ထား​​လို့​​လည်း​​ ဒီ​​ေလာက်ကျန်တာ​​ေလ။

    ​​ေတာ​​ေတွ ​​ေတာင်​​ေတွရှိ​​ေတာ့​​ ​​ေတာရိုင်း​​တိရစ္ဆာန်​​ေတွ​​ေရာ ရှိသလား​​ဆို ရှိတာ​​ေပါ့​​။ အမဲလိုက်ြခင်း​​ကို တင်း​​တင်း​​ြကပ်ြကပ် တား​​ြမစ်ထား​​လို့​​ရယ် သူတို့​​ဘာသာ​​ေရး​​ အဆံုး​​အမရယ်​​ေြကာင့​်​ ​​ေလာက်ကိုင်မှာလို ​​ေတာသား​​ငှက်သား​​​ေတာ့​​ ဘယ်မှာမှ မရဘူး​​။ ​​ေလာ​​ေလာဆယ် ဆင်​​ေဝှ့​​လို့​​ အူပွင့​်​သွား​​တဲ့​​ လူနာတ​​ေယာက် ဝပ်ထဲမှာရှိတယ်။ ဝက်ဝံကုတ်တဲ့​​လူနာ ​​ေလး​​​ေယာက်​​ေလာက် နဲ့​​ ​​ေတာဝက်ပက်တဲ့​​လူနာ ​​ေလး​​ငါး​​​ေယာက်​​ေလာက်ကုခဲ့​​ဖူး​​တယ်။ တချို့​​ြမို့​​​ေတွမှာ ဝံပု​​ေလွ​​ေတွအသံကို ြကား​​ရတယ်လို့​​ ​​ေြပာြကတယ်။ ​​ေမျာက်က​​ေလး​​​ေတွကို​​ေတာ့​​ ကား​​လမ်း​​စပ်က​​ေန သစ်ပင်​​ေတွ​​ေပါ် လွှား​​ကနဲ လွှား​​ကနဲ ​​ေြပး​​တက်သွား​​တာြမင်ရတယ်။ ငှက်က​​ေတာ့​​ အမျိုး​​အမည်မ​​ေဖာ်တတ်လို့​​ အ​​ေတာ်စံုတယ်။ ​​ေနွဦး​​ရာသီဆို တချို့​​​ေတာ​​ေတွက ပန်း​​​ေတွ​​ေဝ​​ေန​​ေအာင်ပွင့​်​ြကတယ်။ ​​ေတာမီး​​လည်း​​ ​​ေလာင်​​ေလ့​​ရှိတာ​​ေပါ့​​။

    ​​ေဆး​​ရံုတိုင်း​​မှာ သဘာဝ​​ေဆး​​ပင်​​ေဆး​​ြမစ်နဲ့​​ ကုတဲ့​​ ဘူတန်တိုင်း​​ရင်း​​​ေဆး​​ဌာန လည်း​​ရှိတယ်။ ​​ေဆး​​ြမစ်စိမ် ​​ေရ​​ေနွး​​ချိုး​​တာတို့​​ဘာတို့​​ လုပ်ြကတယ်။ နား​​လည်ရင် ဟိုနား​​ဒီနား​​ ဟိုအပင် ဒီအပင်​​ေတွ အား​​ြကီး​​။ ကိုယ်သိတာ​​ေတာ့​​ အိမ်​​ေဘး​​မှာ အ​​ေလ့​​ကျ​​ေပါက်တဲ့​​ ပူဒီနံ​​ေလး​​​ေတွရယ်၊​ လမ်း​​​ေဘး​​မှာ လိုချင်ရင် သွား​​သွား​​ခူး​​တဲ့​​ ​​ေရှာက်ရွက်၊​ ပျဉ်း​​​ေတာ်သိမ်ရွက်က​​ေလး​​​ေတွရယ်။ ဒါပဲ။ မာလကာသီး​​၊​ သလဲသီး​​မစား​​ချင်မှ အဆံုး​​၊​ ​​ေဆး​​ရံုက ဆရာဝန်က​​ေလး​​က ြပထား​​လို့​​ ​​ေဆး​​​ေြခာက်ပင်ဆိုတာ​​ေတွ ​​ေတွ့​​ဖူး​​သွား​​တယ်။ အ​​ေလ့​​ကျ​​ေပါက်​​ေနလိုက်တာ ​​ေပါချက်နှယ်။ ဘယ်သူမှ ဘာမှ မလုပ်ြကဘူး​​။ ဘူတန်မှာက ​​ေဆး​​​ေြခာက်သာ​​ေပါတာ ​​ေဆး​​လိပ်က ရှား​​တယ်​​ေလ။ တနိုင်ငံလံုး​​ ​​ေဆး​​လိပ်မ​​ေသာက်ရဇံု လုပ်ထား​​တာ။ ​​ေဆး​​ရံုက​​ေန တနာရီ​​ေလာက်​​ေမာင်း​​ရတဲ့​​ ြမို့​​က​​ေလး​​မှာ အ​​ေရှ့​​ပိုင်း​​ ဘူတန်ရဲ့​​ ​​ေကာလိပ်ရှိတယ်။ တြမို့​​လံုး​​မှာ ​​ေဆး​​လိပ် အရက် ဘီယာ ​​ေပး​​မ​​ေရာင်း​​ဘူး​​။ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွ ပျက်စီး​​မှာစိုး​​လို့​​။ သစ်​​ေတာ​​ေတွ အင်မတန်​​ေပါ​​ေပမယ့​်​ သစ်​​ေကာင်း​​ဝါး​​​ေကာင်း​​မရှိဘူး​​။ ကျွန်း​​၊​ ပျဉ်း​​ကတိုး​​၊​ သစ်မာဆိုတာ ဘယ်မှာမှ မြမင်ဖူး​​ဘူး​​။ ထင်း​​အတွက်က​​ေတာ့​​ အပင်ခုတ်စရာမလိုဘူး​​​ေလ။ ဟိုနား​​ဒီနား​​လှည့​်​​ေခွလိုက်၊​ ကိုင်း​​ဖျား​​ကိုင်း​​နား​​ ချိုင်လိုက်ရင် သံုး​​​ေလာက်ရံုမက ရသ​​ေလ။

    ​​ေရကျ​​ေတာ့​​ ​​ေတာင်​​ေပါ်မှာ သဘာဝစိမ့​်​စမ်း​​​ေရထွက်​​ေတွရှိသလို ြဗဟ္မပုတ္တရြမစ်ထဲကို စီး​​ဝင်မည့​်​ ြမစ်လက်တက်​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ရှိတယ်။ တချို့​​​ေရထွက်က​​ေလး​​​ေတွ ​​ေရာက်လို့​​ ကား​​ရပ်​​ေပး​​လိုက်ရင် ကား​​​ေပါ်ပါလာတဲ့​​ ခရီး​​သည်​​ေတွက သူတို့​​ ​​ေရသန့​်​ဘူး​​​ေတွကို သွန်ြပီး​​ အဲဒီကကျတဲ့​​​ေရကို ခံြက​​ေသာက်ြကြဖည့​်​ြကတယ်။ ြကည်လင်စိမ့​်​​ေအး​​​ေနတာပဲ။ ​​ေတာင်​​ေပါ်ချင်း​​တူတူ ​​ေလာက်ကိုင်မှာလို ​​ေရမရှား​​ဘူး​​။ ြမို့​​တည်ထား​​တာက ဘဂင်္လား​​​ေအာ်ဘက်ကို ​​ေကျာ​​ေပး​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေတာင်​​ေစာင်း​​​ေပါ်မှာဆို​​ေတာ့​​ မိုး​​ရွာရင်လည်း​​ ခန​​ေလး​​နဲ့​​တိတ်ြပီး​​ လွင့​်​သွား​​တာ။ ​​ေစွမ​​ေနဘူး​​။ မိုး​​တိတ်ရင် လမ်း​​က​​ေလး​​​ေတွက ​​ေရ​​ေဆး​​ချလိုက်သလို သန့​်​သွား​​​ေရာ၊​ အိမ်မှာလာတဲ့​​ ​​ေရက​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်သွား​​တယ်။ တချို့​​​ေနရာ​​ေတွမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေတာင်ြပိုြပီး​​ ကား​​လမ်း​​ပိတ်တတ်တယ်။

    အဲသလို ​​ေတာ​​ေတာင်စိမ့​်​စမ်း​​နဲ့​​ ​​ေအး​​ချမ်း​​​ေတာ့​​ ပ​​ေစ္စကာ​​ေချွး​​​ေတာ်သိပ်ရတယ် ​​ေအး​​ရိပ်ဆာယာဆိုတဲ့​​ နန္ဒမူလိုဏ်ဂူနဲ့​​​ေရာ မနီး​​စပ်ဘူး​​လား​​ဆိုရင် နီး​​စပ်တာ​​ေပါ့​​။ ​​ေဝသန္တရာဇာတ်​​ေတာ်ထဲက မဒ္ဒီ​​ေဒဝီကို ​​ေယာကင်္ျား​​​ေနာက်လိုက်သွား​​မှာစိုး​​လို့​​ သိဥ္စည်း​​မင်း​​ြကီး​​ ​​ေြခာက်လှန့​်​တဲ့​​ ​​ေတာြကီး​​မျက်မည်း​​ ဟိမဝန္တာကလည်း​​ ဘူတန်ပဲ။ မဒ္ဒီ​​ေဒဝီက လိုက်ချင်လွန်း​​လို့​​ ဟိမဝန္တာချီး​​မွှန်း​​ခန်း​​ြကီး​​ ဖွင့​်​ခဲ့​​တဲ့​​​ေနရာကလည်း​​ ဘူတန်ပဲ။ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​တရား​​ ပွား​​များ​​ချင်သူ​​ေတွအတွက် ဘူမိနက်သန် အမှန်လည်း​​ြဖစ်​​ေတာ့​​တာ​​ေလ။ ဘူတန်က ​​ေစတီပုထိုး​​​ေတွမှာ ြမန်မာြပည်က ဘုရား​​သမိုင်း​​​ေတွလို ​​ေဂါတမဘုရား​​ရှင် သက်​​ေတာ်ထင်ရှား​​ရှိစဉ်က ​​ေဒသစာရီ ြကွချီ​​ေတာ်မူလာြပီး​​၊​ ဗျာဒိတ်​​ေတာ်​​ေပး​​ြပီး​​ အစရှိတာ​​ေတွ မပါဘူး​​ဗျ။ သူတို့​​ရဲ့​​ ဂုရုရင်ဘုချီဆိုတာ​​ေတွက မိစ္ဆာရန်ကို ​​ေအာင်နိုင်လိုက်တာ၊​ ဘယ်ဂူမှာ တရား​​ကျင့​်​ခဲ့​​တာ စတာ​​ေတွများ​​တယ်။ ဘူတန်သံဃာများ​​ဟာ ြမန်မာသံဃာများ​​နဲ့​​ယှဉ်ရင် ဝိနည်း​​သိက္ခာပုဒ်​​ေတွမှာ မတင်း​​ကျပ်​​ေပမယ့​်​ ကမ္မဌာန်း​​ပိုင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ အ​​ေတာ် ခရီး​​​ေရာက်​​ေအာင် အား​​ထုတ်ြကရပါတယ်။ ​

    ​ေတာထဲ​​ေတာင်ထဲ ဧကစာရီကျင့​်​စရာ ​​ေကျာင်း​​​ေဆာင်က​​ေလး​​​ေတွရှိြပီး​​ ဆွမ်း​​ကွမ်း​​ကိစ္စ ဆွမ်း​​ခံစရာမလိုပဲ ြပည့​်​စံု​​ေအာင် နိုင်ငံ​​ေတာ်က​​ေရာ သက်ဆိုင်ရာ ဥပဇ္ဇယ်ဆရာ​​ေတာ်များ​​ရဲ့​​​ေကျာင်း​​ကပါ စီစဉ်​​ေပး​​ပါတယ်။ ဝဇီပိတ်ကျင့​်​တာ၊​ ဂူ​​ေအာင်း​​ြပီး​​ တရား​​ကျင့​်​တာတို့​​လည်း​​ လုပ်ြကပါတယ်။ ဘူတန်သာသနာပိုင်ဟာ ရှင်ဘုရင်နဲ့​​ထပ်တူ အာဏာရှိြပီး​​ ဒလိုင်း​​လား​​မား​​လိုပဲ တဘဝြပီး​​တဘဝ ြပန်ဝင်စား​​ပါတယ်။ မင်း​​သိခင်္ ဝတ္ထု​​ေတွထဲမှာပါတဲ့​​ ရှမ်ဘဲလား​​ဆိုတဲ့​​ မဟာြမိုင်​​ေတာြကီး​​ဟာလည်း​​ ဘူတန်ပဲ ြဖစ်လိမ့​်​မယ်ထင်ပါရဲ့​​။

    ခု​​ေလာက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဘူတန်အ​​ေြကာင်း​​ တီး​​မိ​​ေခါက်မိရှိ​​ေလာက်ပါြပီ။ ​​ေလာက်ကိုင်နဲ့​​ အကုန်ဆန့​်​ကျင်ဘက်၊​ တမျိုး​​တဘာသာ ​​ေမွ့​​​ေလျာ်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ​​ေနရာပါပဲ။ သဘာဝကိုအမှီြပုလို့​​ ​​ေရာင့​်​ရဲြခင်း​​နဲ့​​ ​​ေနထိုင်တတ်လို့​​ ဘူတန်လူမျိုး​​များ​​ဟာ ကမ္ဘာ​​ေပါ်မှာ စိတ်အချမ်း​​သာဆံုး​​​ေနရာမှာ ဆွစ်ဇာလန်နဲ့​​ ရိုး​​စွဲလိုက်ပါသတဲ့​​။ ​​ေလာက်ကိုင်မှာ နှစ်နှစ်ခွဲြကာခဲ့​​သလို ဘူတန်မှာလည်း​​ နှစ်နှစ်ြကာတာပဲ။ ​

    ​ေနာက်ထပ် ဘယ်​​ေနရာ​​ေရာက်ဦး​​မယ်​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​​ေပါ့​​။ ခုထက်ထိ​​ေတာ့​​ အစိုး​​ရအလုပ်ထဲ​​ေနရတာ ​​ေပျာ်စရာ​​ေတာ့​​ အ​​ေကာင်း​​သား​​ဗျ။ လျှို့​​ဝှက်ချက်ကို​​ေြပာရမယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ တတ်နိုင်သ​​ေလာက် ဝန်ြကီး​​ရံုး​​နဲ့​​ ကင်း​​​ေအာင်​​ေနဗျာ။ ​​ေရာက်တဲ့​​အရပ်မှာသာ ​​ေပျာ်​​ေအာင်​​ေနဖို့​​ြကိုး​​စား​​၊​ ​​ေပျာ်တဲ့​​အရပ်ကို ပို့​​​ေပး​​ပါလို့​​ သွား​​မပူဆာ​​ေလနဲ့​​။ ကိုယ်တတ်နိုင်တာကလည်း​​ မစို့​​မပို့​​နဲ့​​ဆို စကား​​သာ အဖတ်တင်မယ်။ မစို့​​​ေလာက်ရင် မပို့​​ဘူး​​လို့​​သာ သ​​ေဘာထား​​။ ​​ေနာက်နှစ်လ​​ေနရင် ြပန်လာရြပီ။ အိမ်မက်ထဲမ​​ေတာ့​​ ​​ေတာင်ဇလပ်ပန်း​​​ေတွ ​​ေဝ​​ေနတယ် မှတ်တာဗျား​​။


    လမင်း​​ အလင်း​​​ေရာင်​​ေအာက်က ြမစ်နဒီမှာဆို ြမရည်လိမ်း​​ကာ စိမ်း​​လဲ့​​လဲ့​​ ဟို​​ေတာင်ဆီကညို။ ဖိုး​​​ေရွှလမင်း​​ အလင်း​​​ေရာင်​​ေအာက်က ြမစ်နဒီမှာဆို ြမရည်လိမ်း​​ကာ စိမ်း​​လဲ့​​လဲ့​​ ဟို​​ေတာင်ဆီကညို။ (​​ေသာင်ယံကမ်း​​ပဟို အလွမ်း​​ပို ​​ေကျး​​ငှက်​​ေတွရဲ့​​ တီတျာသံချို) ၂ ။ တူနှစ်ကိုယ် အမူပို ကမ်း​​ရိပ်ကို လှမ်း​​လာြမန်း​​ခဲ့​​သကို မမုန်း​​တမ်း​​ သဒ္ဒါ​​ေတွပိုမို ​​ေမ့​​နိုင်ပါဘူး​​ အ​​ေတွ့​​ထူး​​ခဲ့​​တဲ့​​ပျို။

    ဟိုစဉ်တုန်း​​ကဆို ဒီလို ​​ေဆာင်း​​ညအခါကို ​​ေမပျို ​​ေမပျို ​​ေမာင့​်​အသည်း​​စွဲ​​ေအာင်ချွဲတဲ့​​​ေမပျို
    ​​ေြမာက်​​ေလ​​ေသွး​​ရင် ဪ ​​ေဝး​​မှာစိုး​​လို့​​ ကျွန်​​ေတာ့​်​ရင်ခွင်ထဲကသူဆို ြပံုး​​ချိုချို မူယာ​​ေလး​​နဲ့​​ ခနဲ့​​သလို ရွဲ့​​သလို​​ေမာင့​်​စိတ်အာရံုထဲက မထွက်ဘူး​​ပျို။

    (ခုများ​​​ေတာ့​​ မတနား​​တဲ့​​ အသွင်လို တ​​ေြပတရွာစီလည်း​​ြခား​​လို့​​ ​​ေဆွသာကီမှာ အား​​နွဲ့​​​ေပါ့​​ပျို) ၂ ။
    မခွဲဘူး​​လို့​​ ြမတ်ဘုရား​​​ေရှ့​​မှာ ဆု​​ေတွပန်ဆို

    (နှစ်ကိုယ်တူယှဉ်တွဲ နွှဲခဲ့​​တဲ့​​ ဒီကမ်း​​ရိပ်ကို တကိုယ်ရည်သာပဲ ြမန်း​​ရ​​ေပါ့​​ပျို ရပ်​​ေဝး​​က ချစ်​​ေတး​​နဲ့​​သာ စိမ်း​​လဲ့​​ညို ​​ေမျှာ်မှန်း​​ကာ တမ်း​​တဆို ကမ်း​​ပဟို အလွမ်း​​ပို) ၂ ။ မို၊​ စိမ်း​​လဲ့​​လဲ့​​ ​​ေတာ​​ေတာင်ဆီကညို။




  • 0 comments:

    Post a Comment

    Copyright @ 2013 Dr.Soe Min.